Onder welke naam gaan dit soort tools? Ziet er namelijk interessant uit. Dan kan mijn .tar.gz-archief zonder syntax highlighting de deur uit.bigbeng schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:20:
Of zoals ik eerder zei een tool als http://sourceforge.net/projects/codevault/ downloaden en handige code constructies opslaan.
[rant]Niet normaal meer hoeveel hoofdbrekens het berekenen van een percentage (% stemmen die persoon X op positie Y ontvangen heeft) mij bezorgd heeft, -___-. Ik haat wiskunde, zelfs op zo'n relatief eenvoudig niveau.[/rant]
Ik _vond_ wiskunde vroeger altijd wel interessant, totdat ik bij kansberekeningen kwam, daar haakte ik toch resoluut af
.
YopY schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:28:
[rant]Niet normaal meer hoeveel hoofdbrekens het berekenen van een percentage (% stemmen die persoon X op positie Y ontvangen heeft) mij bezorgd heeft, -___-. Ik haat wiskunde, zelfs op zo'n relatief eenvoudig niveau.[/rant]

Vandaar de 101%
Statistiek was nou weer net het wiskunde-achtige vak op het HBO dat ik wel redelijk kon volgen - misschien omdat ik het beter kon visualiseren. Lineaire algebra nu weer niet, tenminste niet de eerste keer.D-Raven schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:14:
Ik _vond_ wiskunde vroeger altijd wel interessant, totdat ik bij kansberekeningen kwam, daar haakte ik toch resoluut af.
Ik zag bij de verkiezingen bij de publieke omroep ook zo'n semi touch screen waar de presentator telkens alles moest aanklikken op het scherm. Het mag dan wel "nieuwe" technologie zijn, maar ik vond het aardig irritant. Een simpel knopje is IMHO veel beter. Waarschijnlijk willen ze het zo interactiever laten lijken, maar ik vind het alleen maar irritant.
Ja statistiek is wel makkelijk te visualiseren, je kan immers alles bedenken, je hoeft er alleen achteraf nog maar te bedenken hoe je op die uitkomst komtYopY schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:33:
[...]
Statistiek was nou weer net het wiskunde-achtige vak op het HBO dat ik wel redelijk kon volgen - misschien omdat ik het beter kon visualiseren. Lineaire algebra nu weer niet, tenminste niet de eerste keer.
[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 12-06-2010 01:09 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Damn, loop nu tegen zo'n stom klein probleempje aan. (C#)
Ik heb de abstract class BuidableTile. Deze tile heeft de static float cost. (Logisch wat deze doet).
Echter nu wil ik dat alle classes die van BuildableTile afgeleid zijn ook zo'n static float cost hebben. Dat kan helaas niet met een abstract property. Dat mag niet in C#
Opzich logisch, omdat het niets toevoegd aan de interface van het object, maar toch zou ik willen forcen dat er zoiets als cost is voor een elke derived class. Iemand een tipje?
Ik heb de abstract class BuidableTile. Deze tile heeft de static float cost. (Logisch wat deze doet).
Echter nu wil ik dat alle classes die van BuildableTile afgeleid zijn ook zo'n static float cost hebben. Dat kan helaas niet met een abstract property. Dat mag niet in C#
code:
1
| Error 1 A static member 'Flow.World.Tiles.BuildableTile.Cost' cannot be marked as override, virtual, or abstract |
Opzich logisch, omdat het niets toevoegd aan de interface van het object, maar toch zou ik willen forcen dat er zoiets als cost is voor een elke derived class. Iemand een tipje?
Als je die specifieerd in je abstract class als protected is ie toch automatisch visible in eventuele child classes ?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| abstract class A { protected static float Test = 5; } class B: A { B() { Test = 5; } } |
[ Voor 35% gewijzigd door Snake op 12-06-2010 13:30 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Euh, nee. Die past gewoon doodleuk A.Test aan. B heeft geen eigen Test.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is het niet handiger om zoiets te doen?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| abstract class A { private const decimal cost = 3.4; protected virtual decimal Cost { get { return cost; } } } class B : A { private const decimal myCost = 4.5; protected override decimal Cost { get { return myCost; /* of gewoon 4.5 en geen const */ } } } |
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Met Sebazzz
Waarom is die Cost static ? Heeft iedere BuildableTile (en inheritors) dan dezelfde cost ?
Waarom is die Cost static ? Heeft iedere BuildableTile (en inheritors) dan dezelfde cost ?
https://fgheysels.github.io/
Van wat ik opmaak heeft iedere BuildableTile een cost, niet perse dezelfde maar wel hetzelfde datatype. Overigens zou je bij mijn oplossing ook eventueel bij de Cost property een set toevoegen en dan een static veld kunnen aanpassen, al zou ik niet weten waarom je dat zou willen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vandaar mijn vraag. static is hier dus uit den boze.Sebazzz schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:31:
Van wat ik opmaak heeft iedere BuildableTile een cost, niet perse dezelfde maar wel hetzelfde datatype.
Waarom ? Ik zie het nut niet van die setter, noch van die static.Overigens zou je bij mijn oplossing ook eventueel bij de Cost property een set toevoegen en dan een static veld kunnen aanpassen, al zou ik niet weten waarom je dat zou willen.
Gewoon zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| abstract class BuildableTile { public abstract int Cost {get;} } class SomeTile : BuildableTile { public override Cost { get { return 8; } } } |
Als roy-t de Cost wil aanpassen wel, dan zal je de Cost property moeten gebruiken om een static field aan te passen en weer te verkrijgen. En van wat ik uit zijn vraag haal heeft een BuildableTile een standaardprijs, dus de property abstract maken gaat niet op.
[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 13-06-2010 23:12 ]
Bizar zeg, ik droomde vannacht dat er in dit topic een discussie gaande was over een probleem dat naar boven kwam tijdens refactoren, waarmee ik dit weekend bezig was, en door die discussie weet ik nu hoe ik het op moet lossen 
frontpage is down trouwens?al weer up
[ Voor 10% gewijzigd door Haan op 14-06-2010 08:29 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Code snippet library? Snippet storage? Wat jij wilFeanathiel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:01:
[...]
Onder welke naam gaan dit soort tools? Ziet er namelijk interessant uit. Dan kan mijn .tar.gz-archief zonder syntax highlighting de deur uit.
Google spuugt best wat zinvolle resultaten uit met een dergelijke zoekopdracht, dus veel plezier met vergelijken
Nu maar hopen dat niet iedereen dat heeft, anders kunnen ze dit forum (op de Coffee Corner na, natuurlijk) wel opdoekenHaan schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:24:
Bizar zeg, ik droomde vannacht dat er in dit topic een discussie gaande was over een probleem dat naar boven kwam tijdens refactoren, waarmee ik dit weekend bezig was, en door die discussie weet ik nu hoe ik het op moet lossen
[ Voor 36% gewijzigd door bigbeng op 15-06-2010 14:26 ]
Ik ben op zoek naar een enigszins betaalbare manier om ASP.NET en ASP.NET MVC-sites te hosten. Aangezien ik al een tijdje een Linux-based VPS heb en die vrijheid me bevalt, is shared hosting voor mij eigenlijk geen optie meer.
Is er hier iemand die mij een goede Windows Server 2008 (R1 / R2)-host kan aanbevelen in Europa (ik heb hosting gehad in de VS en die latency was niet tof) met enigszins nog wat performance, zonder dat het me meteen € 100 per maand gaat kosten?
Een andere optie die ik overweeg is colocation, maar zo veel gebruik ik mijn server nou ook weer niet, dus wellicht is colo overkill.
Is er hier iemand die mij een goede Windows Server 2008 (R1 / R2)-host kan aanbevelen in Europa (ik heb hosting gehad in de VS en die latency was niet tof) met enigszins nog wat performance, zonder dat het me meteen € 100 per maand gaat kosten?
Een andere optie die ik overweeg is colocation, maar zo veel gebruik ik mijn server nou ook weer niet, dus wellicht is colo overkill.
We are shaping the future
Wat is je budget? Gratis zal je in ieder geval geen VPS krijgen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Net terug (na ja, sinds vrijdag al) van een midweekje en vandaag weer aan 't werk... Ik heb 't effe zo gehad met code, programmeren en alles wat met IT te maken heeft... Blegh. Kom er helemaal niet lekker in vandaag
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Onder de 100€?Woy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:39:
Zo, gisteren laatste examen (Java mondeling) afgelegd en nu genieten van 3 maandjes vakantie. Kan ik me eens concentreren op wat eigen projecten.
Gisteren ook nog een paar leuke zaken over Enums geleerd in C#, altijd handig: http://www.csharp-station.com/Tutorials/Lesson17.aspx
Ik betaal nu zo'n € 20 per maand... nou is iets meer betalen geen probleem, dus denk ik aan een budget van max € 50 p/m. Maar goedkoper is altijd leuk uiteraard.Woy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:39:
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 15-06-2010 14:54 ]
Sorry voor de hele inherrited static member discussie, uiteindelijk bleek natuurlijk dat ik helemaal verkeerd zat te denken, zo'n constructie had ik gewoon niet nodig, of heeft iig niets met inheritance te maken.
Kijk eens bij LeaseWeb, daar hebben ze meestal nog wel wat dedicated servers staan voor leuke prijzen (40 p/m). Wel oude hardware, maar moet nog prima op te draaien zijnAlex) schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:54:
[...]
Ik betaal nu zo'n € 20 per maand... nou is iets meer betalen geen probleem, dus denk ik aan een budget van max € 50 p/m. Maar goedkoper is altijd leuk uiteraard.
Of kijk eens op webhostingtalk, staan ook vaak leuke aanbiedingen van (kleine) hosters.
[ Voor 17% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-06-2010 15:09 ]
Soms is het gewoonweg lastig om een concept om te vatten in een woord. Maar ik denk dat ik hier wel verder mee kan, bedank in ieder geval!bigbeng schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:25:
[...]
Code snippet library? Snippet storage? Wat jij wil
Google spuugt best wat zinvolle resultaten uit met een dergelijke zoekopdracht, dus veel plezier met vergelijken
Grappig dat daar niets vermeld staat over FlagsAttribute, vooral het voorbeeld is verhelderend.Styxxy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:50:
[...]
Gisteren ook nog een paar leuke zaken over Enums geleerd in C#, altijd handig: http://www.csharp-station.com/Tutorials/Lesson17.aspxzeker als je de velden van een Enum wilt opsommen (kan soms wel gebeuren
).
[ Voor 1% gewijzigd door Feanathiel op 15-06-2010 15:11 . Reden: Onzin weggehaald. ]
Dat voorbeeld zuigt, want je wil nooit een flag enum met waarde 0 hebben, aangezien je die nooit meer kan retrieven.Feanathiel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:09:
Grappig dat daar niets vermeld staat over FlagsAttribute, vooral het voorbeeld is verhelderend. De waarden zijn optioneel trouwens.
Flags zijn interessanter dan heel dat artikel inderdaad.Feanathiel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:09:
[...]
Grappig dat daar niets vermeld staat over FlagsAttribute, vooral het voorbeeld is verhelderend. De waarden zijn optioneel trouwens.
Ja klopt. Voor dat specifieke voorbeeld maakt het echter niet uit.creator1988 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
[...]
Dat voorbeeld zuigt, want je wil nooit een flag enum met waarde 0 hebben, aangezien je die nooit meer kan retrieven.
[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 15-06-2010 15:16 ]
Vrij basic artikel vind ik. Het wordt pas echt leuk als je dingen als dit gaat doenStyxxy schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:50:
[...]
Gisteren ook nog een paar leuke zaken over Enums geleerd in C#, altijd handig: http://www.csharp-station.com/Tutorials/Lesson17.aspxzeker als je de velden van een Enum wilt opsommen (kan soms wel gebeuren
).
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public enum IndustryCode { [Description("Accounting")] Accounting = 47, [Description("Airlines/Aviation")] AirlinesAviation = 94 } public static string GetDescription(Enum value) { FieldInfo fieldInfo = value.GetType().GetField(value.ToString()); var attributes = (DescriptionAttribute[]) fieldInfo.GetCustomAttributes(typeof (DescriptionAttribute), false); return (attributes.Length > 0) ? attributes[0].Description : value.ToString(); } string accountingLabel = GetDescription(IndustryCode.Accounting); int accountingValue = (int)IndustryCode.Accounting; |
Ik had het meer over het commentaar dat daar staat. Het gebruik van kleuren als een flag lijk mij sowieso geen goede practice. Een voorbeeld vanuit de rechten lijkt mij in dat geval beter:creator1988 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
[...]
Dat voorbeeld zuigt, want je wil nooit een flag enum met waarde 0 hebben, aangezien je die nooit meer kan retrieven.
C#:
1
| AccessRight rights = AccessRight.Read | AccessRight.Execute; |
Nouja, niet... "All possible combinations of values of an Enum with FlagsAttribute:" dan vind ik het niet netjes om dan een van je waardes gewoon te ditchen.Sebazzz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
Ja klopt. Voor dat specifieke voorbeeld maakt het echter niet uit.
Wat écht cool is stiekem is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
| enum SomeEnum { Bezichtiging = 1 << 0, Reactie = 1 << 1, ObjectAanvragen = Bezichtiging | Reactie } |
Combineren van meerdere enumvalues in dezelfde enum
[ Voor 25% gewijzigd door creator1988 op 15-06-2010 15:20 ]
Het gaat over kleuren, iets kan alleen maar zwart zijn en niets anders. Het was logischer als ze in plaats van Black zoiets als Unknown of Invalid hadden gebruikt. Zo ver ik weet kan een hue niet zwart zijn.
Nou, vakantie heeft niet geholpen dan ?RobIII schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:49:
Net terug (na ja, sinds vrijdag al) van een midweekje en vandaag weer aan 't werk... Ik heb 't effe zo gehad met code, programmeren en alles wat met IT te maken heeft... Blegh. Kom er helemaal niet lekker in vandaag
Nog vakantie vragen ?
Hmm, je kan natuurlijk wel een value 'None' maken, met value zerocreator1988 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
[...]
If an enumeration that has the FlagsAttribute applied defines a zero-valued member, its name should be 'None' to indicate that no values have been set in the enumeration. Using a zero-valued member for any other purpose is contrary to the use of the FlagsAttribute in that the AND and OR bitwise operators are useless with the member. This implies that only one member should be assigned the value zero. Note that if there are multiple members with the value zero in a flags-attributed enumeration, Enum.ToString() returns incorrect results for members that are not zero.
Mja, maar daar heb je niets aan als je in een taal-afhankelijke omgeving gaat werken...Haan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:15:
[...]
Vrij basic artikel vind ik. Het wordt pas echt leuk als je dingen als dit gaat doen
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 public enum IndustryCode { [Description("Accounting")] Accounting = 47, [Description("Airlines/Aviation")] AirlinesAviation = 94 } public static string GetDescription(Enum value) { FieldInfo fieldInfo = value.GetType().GetField(value.ToString()); var attributes = (DescriptionAttribute[]) fieldInfo.GetCustomAttributes(typeof (DescriptionAttribute), false); return (attributes.Length > 0) ? attributes[0].Description : value.ToString(); } string accountingLabel = GetDescription(IndustryCode.Accounting); int accountingValue = (int)IndustryCode.Accounting;
Daarom heb ik een extension method 'Translate()' gemaakt, die gewoon de omschrijving van een enum uit een resx file gaat gaan halen.
Nooit vind ik ook een groot woord. Voor somige zaken doe ik het wel zocreator1988 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
[...]
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| [Flags] enum Foo { None = 0, Flag1 = (1 << 0), ... } |
Gewoon omdat je dan duidelijk aan kunt geven dat je geen van de waardes wil meegeven door Foo.None mee te geven.
edit:
O ik zie dat whoami dat ook al aangaf
[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 15-06-2010 15:33 ]
Hele week achter 2 koters aan rennen is best vermoeiend (en leuk hoor, daar niet van)whoami schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:24:
[...]
Nou, vakantie heeft niet geholpen dan ?
Nog vakantie vragen ?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Nou, Leaseweb is wel een goede tip anders. Windows-based dedicated bakken voor € 60 per maand is ook nog wel te doen i.m.o.CrashOverDrive schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:03:
[...]
Kijk eens bij LeaseWeb, daar hebben ze meestal nog wel wat dedicated servers staan voor leuke prijzen (40 p/m). Wel oude hardware, maar moet nog prima op te draaien zijnen 4TB traffic
(vorige week stond er ook een athlon 3000+ server voor 29p/m
Ik las over het "windows 2008" deel van je post heen
Of kijk eens op webhostingtalk, staan ook vaak leuke aanbiedingen van (kleine) hosters.
Ik kan je Deziweb aanbevelen, vanaf 39,- p/m.Alex) schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:32:
[...]
Nou, Leaseweb is wel een goede tip anders. Windows-based dedicated bakken voor € 60 per maand is ook nog wel te doen i.m.o.
Verwijderd
Iemand die toevallig weet hoe je bij Java servlets iets kan opslaan in het RAM geheugen en dat ook voor de volgende bezoeker die de servlet aanroept te kunnen gebruiken? Als ik bijv een lijst van integers uit de database haal, dat ik die dan opsla in het RAM geheugen als gewoon een List<Integer> en vervolgens weer diezelfde list kan aanroepen als de volgende gebruiker online komt.
In C# kun je dan iets in een static gooien.. die truc haalden we i.i.g. uit bij mijn vorige opdrachtgever, daar werden heel veel dingen ingelezen en op zo'n manier in het geheugen gehouden.
Waarbij AppSetting een abstract class was, waar allerlei andere dataklasses weer van waren afgeleid. Dit scheelde aardig wat roundtrips naar de server.
C#:
1
| private static List<AppSetting> appSettings = new List<AppSetting>(); |
Waarbij AppSetting een abstract class was, waar allerlei andere dataklasses weer van waren afgeleid. Dit scheelde aardig wat roundtrips naar de server.
Je bedoelt iets als een static variabele, of Session (ASP.NET term) variabele?
edit:
grr alweer te laat
grr alweer te laat
[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 15-06-2010 16:40 ]
Klopt dat het basic is, maar ja, ik ben nog geen C# guru héHaan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:15:
[...]
Vrij basic artikel vind ik. Het wordt pas echt leuk als je dingen als dit gaat doen
Verwijderd
Een static wordt dus gewoon in 't geheugen gehouden door je server(in mijn geval Tomcat) tot je 'm weer verandert? Of zie ik 't nou verkeerd.
EDIT: Net getest, werkt perfect, ty all
EDIT: Net getest, werkt perfect, ty all
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 17:22 ]
Onzin. Een waarde voor 'geen flags' is gewoon nuttig. Zoals Black in dat voorbeeld. Dat een enum een FlagsAttribute heeft impliceert niet dat iedere enum waarde zijn eigen unieke flag is. Als je een functie hebt die een kleur verwacht, dan kun je gewoon Black meegeven indien gewenst. Een stuk beter dan het nietszeggende 0.creator1988 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:11:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2010 17:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hmm, even een klein vraagje waar ik zo 1,2,3 niet het antwoord op weet. In PHP is de logical 'or' operator gewoon het woordje or. Maar het boek dat ik nu lees zegt dat je ook 2 verticale streepjes kan gebruiken, die verticale streepjes staan toch nergens op een normaal us keyboard of ben ik blind?
En wat gebruiken jullie altijd, het woord or of de verticale streepjes?
Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!
Verwijderd
boven de enterr toets: \ + shift = |
ik gebruik overigens || omdat dit de meeste overeenkomsten met C heeft
ik gebruik overigens || omdat dit de meeste overeenkomsten met C heeft
MrPepper schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:53:
Hmm, even een klein vraagje waar ik zo 1,2,3 niet het antwoord op weet. In PHP is de logical 'or' operator gewoon het woordje or. Maar het boek dat ik nu lees zegt dat je ook 2 verticale streepjes kan gebruiken, die verticale streepjes staan toch nergens op een normaal us keyboard of ben ik blind?

Als ik me niet vergis zijn er verschillen in de precedence tussen || en OR trouwens. Let daar even op!
[edit]
The reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that they operate at different precedences. (See Operator Precedence.)
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 // -------------------- // "||" has a greater precedence than "or" // The result of the expression (false || true) is assigned to $e // Acts like: ($e = (false || true)) $e = false || true; // The constant false is assigned to $f and then true is ignored // Acts like: (($e = false) or true) $f = false or true; var_dump($e, $f);
bool(true) bool(false)
[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 18:01 ]
Over mij
Haha, nee, voorheen had ik er nog nooit van gehoord. Ik zit ook nog maar in hoofdstuk 1
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!
In PHP zijn de || en OR vergelijkbaar. Ze geven hetzelfde resultaat, maar hebben een andere "precedence". Zie handleiding.
EDIT: Te laat. Staat ook al in Roblll z'n edit.
EDIT: Te laat. Staat ook al in Roblll z'n edit.
[ Voor 11% gewijzigd door CoolGamer op 15-06-2010 18:00 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Op mijn toetsenbord staat ¦ ipv |.
Fact: darkstone trekt te snel conclusies.
Maar als je die toets indrukt krijg je wel een "|", dus het is een "|" toets.MrPepper schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:00:
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Nee, dan krijg je een l en die zit weer links naast de ;TheCoolGamer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:02:
[...]
Maar als je die toets indrukt krijg je wel een "|", dus het is een "|" toets.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Wikipedia: Vertical barMrPepper schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:00:
Matis schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:03:
[...]
Nee, dan krijg je een l en die zit weer links naast de ;
The broken bar (¦), also termed "parted rule" in Unicode documentation, is a separate character, but due to historical confusion between the two, computer keyboards and displays may not clearly or consistently differentiate them. The typical keyboard layout used in the United Kingdom features separate keys for vertical bar and broken bar; however, typically on Windows PCs the vertical bar key produces a broken-bar symbol and vice versa. North American keyboards typically have a key bearing a broken-bar symbol, which produces a vertical bar. In the default console font on PC systems, the glyph used for the vertical bar character looks exactly like a broken bar.[1]
[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 18:07 ]
Over mij
Ja en als je een toetsenbord hebt waarbij de "g" een "p" produceert is dat ook een "p" toets. Wil nog niet zeggen dat je 'm ook gaat vinden als je 'm zoekt. De conclusie was weldegelijk voorbarig, het heeft niets met blindheid te makenTheCoolGamer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:02:
[...]
Maar als je die toets indrukt krijg je wel een "|", dus het is een "|" toets.
.edit: * .oisyn mept RobIIIThe broken bar (¦), also termed "parted rule" in Unicode documentation, is a separate character, but due to historical confusion between the two, computer keyboards and displays may not clearly or consistently differentiate them. The typical keyboard layout used in the United Kingdom features separate keys for vertical bar and broken bar; however, typically on Windows PCs the vertical bar key produces a broken-bar symbol and vice versa. North American keyboards typically have a key bearing a broken-bar symbol, which produces a vertical bar. In the default console font on PC systems, the glyph used for the vertical bar character looks exactly like a broken bar.
* RobIII mept terug. Tsk. Trage mept snelle... moet niet gekker worden

Over mij
STFU Rob¦¦¦
Meh, VS.NET 2010 heeft soms rare kuren.
Maar het kan ook aan resharper liggen .... Moet het eens verder uitzoeken.
In sommige gevallen, type ik een [, maar dat wordt niet gezet.
De naam van een variable veranderen, en dan met CTRL + . -> resulteert in een variablenaam die ik niet wou
Bv: items veranderen naar existingItems, dan CTRL + . doen, zodat de naam overal veranderd wordt, zorgt ervoor dat mijn variable plots bv extingItems heet
Maar het kan ook aan resharper liggen .... Moet het eens verder uitzoeken.
In sommige gevallen, type ik een [, maar dat wordt niet gezet.
De naam van een variable veranderen, en dan met CTRL + . -> resulteert in een variablenaam die ik niet wou
Bv: items veranderen naar existingItems, dan CTRL + . doen, zodat de naam overal veranderd wordt, zorgt ervoor dat mijn variable plots bv extingItems heet
Nou om, maar eens wat bij te dragen. Ik heb een svn dump. Ding bij de klant geinstalleerd, versie uitchecken van de software en er dan achter komen dat voor in ieder geval 1 bestand niet alle revisies zijn meegekomen. Echt ontzettend vaag, zit nu op de zaak een nieuwe svn dump te draaien

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Een dump in de zin van een repository dump of gewoon een checkout? Bij een checkout krijg je sowieso niet alle revisies mee hoor.
[ Voor 32% gewijzigd door AtleX op 16-06-2010 15:27 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Misschien een hele rare vraag, maar waarom zou je uberhaupt de SVN dump naar een klant willen brengen? Al onze klanten krijgen fijn de sourcecode (*kuch* nouja, PHP meuk enzo
) en thats it - die hoeven helemaal niet te weten wie wat heeft lopen verkloten in het verleden. Als ze dat vervolgens in een eigen versiebeheer systeem gooien moeten ze fijn zelf weten
Nouja, enkele tech-savvy klanten willen we nog wel eens een trac pagina voor opzetten, maar meeste hebben daar uberhaupt geen behoefte aan.
Iemand trouwens nog goede frameworks voor WebGL? CopperLicht is leuk maar de editor is niet gratis, en SpiderGL is brak en ongedocumenteerd geschreven en mist uberhaupt een editor (maar kan dan wel weer Maya / 3DS max files direct importeren).
Iemand trouwens nog goede frameworks voor WebGL? CopperLicht is leuk maar de editor is niet gratis, en SpiderGL is brak en ongedocumenteerd geschreven en mist uberhaupt een editor (maar kan dan wel weer Maya / 3DS max files direct importeren).
[ Voor 10% gewijzigd door FragFrog op 16-06-2010 15:32 ]
Hebben meer mensen ervaringen met licenseren van php code? We willen met ons product niet vastzitten aan eigen hosting, klanten moeten het ook zelf kunnen hosten. Toch willen we de broncode liever wel beschermen.FragFrog schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:31:
Misschien een hele rare vraag, maar waarom zou je uberhaupt de SVN dump naar een klant willen brengen? Al onze klanten krijgen fijn de sourcecode (*kuch* nouja, PHP meuk enzo) en thats it - die hoeven helemaal niet te weten wie wat heeft lopen verkloten in het verleden.
De enige optie die ik nu ken is Zend Guard, een jaarlijkse kostenpost van €600

Het is geen onbreekbare optie (wat is het wel?) maar er zijn geloof ik gratis PHP obfuscators verkrijgbaar. Die maken van alles gewoon één lange lijn bijvoorbeeld. Je moet wel bepaalde dingen niet doen, geen $$var en geen eval() en dergelijke en dan kunnen ze ook variabelenamen en functies pakken. Je levert dan wel source, maar geen hond die eraan wil zitten.
[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 16-06-2010 16:11 ]
@mithras
tja... wat wil je bereiken met die bescherming van je php code? Meestal is deze toch zo klant-specifiek dat je er niet echt veel aan hebt op andere plekken. Tenzij je natuurlijk bepaalde assets er in verwerkt hebt die je bij meerdere klanten inzet. Maar hoe bijzonder is deze dan t.o.v. de concurrentie?
Waarom zou je de klant geen eigenaar maken van hetgeen wat hij/zij aangeschaft heeft?
edit: 600 euro is echt peanuts. Ik weet niet hoe duur een website bij jullie is, maar dat bedrag zou je na 1 website er al uit moeten hebben (of je moet nadenken over je uurtarief)
tja... wat wil je bereiken met die bescherming van je php code? Meestal is deze toch zo klant-specifiek dat je er niet echt veel aan hebt op andere plekken. Tenzij je natuurlijk bepaalde assets er in verwerkt hebt die je bij meerdere klanten inzet. Maar hoe bijzonder is deze dan t.o.v. de concurrentie?
Waarom zou je de klant geen eigenaar maken van hetgeen wat hij/zij aangeschaft heeft?
edit: 600 euro is echt peanuts. Ik weet niet hoe duur een website bij jullie is, maar dat bedrag zou je na 1 website er al uit moeten hebben (of je moet nadenken over je uurtarief)
[ Voor 32% gewijzigd door Laurens-R op 16-06-2010 16:15 ]
Er is een verschil tussen de source aan anderen geven en de rechten houden. Zelf ga ik niet over de details, maar doorgaans blijft de source van projecten eigendom van het bedrijf waar ik voor werk volgens mij - en is dat ook gewoon contractueel vastgelegd.
Of dat een probleem is? Voor de projecten waar ik aan werk niet gok ik, dat zijn heel erg gespecialiseerde producten die iemand anders toch niet kan gebruiken (nouja, delen wellicht, soit). Mijn collega's doen ook aardig wat met Joomla, volgens mij is een aardig deel van wat ze ontwikkelen ook open source, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik vraag me zelf altijd af of je per se vast moet houden aan je source (wellicht ook omdat ik ook meewerk aan een paar grote OS projecten, dat terzijde
). Ofwel je maakt een generiek product als een blog of een CMS, in dat geval kan iemand veel makkelijker een standaard OS variant kopieeren dan jou code gebruiken, ofwel je maakt een heel specifiek product waardoor een groot deel van je source helemaal niet relevant is - en als je toch zelf gaat lopen coden kun je beter een bekend framework gebruiken dan iets gejat van een ander bedrijf.
Of dat een probleem is? Voor de projecten waar ik aan werk niet gok ik, dat zijn heel erg gespecialiseerde producten die iemand anders toch niet kan gebruiken (nouja, delen wellicht, soit). Mijn collega's doen ook aardig wat met Joomla, volgens mij is een aardig deel van wat ze ontwikkelen ook open source, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik vraag me zelf altijd af of je per se vast moet houden aan je source (wellicht ook omdat ik ook meewerk aan een paar grote OS projecten, dat terzijde
Kan ik nog nergens de .NET 4.0 SDK downloaden ?
Ik zou projecten die voor .NET 4.0 ontwikkeld worden, willen kunnen builden op mijn buildserver, maar ik heb geen zin om VS.NET 2010 op die machine te gaan installeren.
Ik zou projecten die voor .NET 4.0 ontwikkeld worden, willen kunnen builden op mijn buildserver, maar ik heb geen zin om VS.NET 2010 op die machine te gaan installeren.
CyCloneNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:15:
PHP obfuscaten? Is dat niet een language feature?

@whoami: Ik vind wel deze: http://blogs.msdn.com/b/w...-windows-7-and-net-4.aspx
Lijkt erop dat je gewoon een Windows SDK moet hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door Sebazzz op 16-06-2010 16:19 ]
@whoami: als je dan toch een buildserver wilt hebben, waarom dan niet gelijk voor de barebone versie van tfs2010 gaan?
Het gaat trouwens zoals gedacht inderdaad om een svn repository dump. Dus dan wel alle revisies, ik heb hem zonet in een andere server ingelezen en daar gaat het wel goed. Het zou wel kunnen dat er de vorige keer bij het inlezen van mis is gegaan en dat mij dat niet verteld is. Maarja morgen even proberen of het dan wel werkt.FragFrog schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:31:
Misschien een hele rare vraag, maar waarom zou je uberhaupt de SVN dump naar een klant willen brengen? Al onze klanten krijgen fijn de sourcecode (*kuch* nouja, PHP meuk enzo) en thats it - die hoeven helemaal niet te weten wie wat heeft lopen verkloten in het verleden. Als ze dat vervolgens in een eigen versiebeheer systeem gooien moeten ze fijn zelf weten
Nouja, enkele tech-savvy klanten willen we nog wel eens een trac pagina voor opzetten, maar meeste hebben daar uberhaupt geen behoefte aan.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Ik wil wel ....EvilB2k schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:21:
@whoami: als je dan toch een buildserver wilt hebben, waarom dan niet gelijk voor de barebone versie van tfs2010 gaan?
Maarja ... licenses en toestanden. Ik heb hier al duizend keer gevraagd voor een TFS license, maar krijg iedere keer nul op het rekest.
Heb dan maar een CC.NET opgezet.
Dit méén je niet. Ik werd zojuist gebeld, iemand van het vorige project waar ik zat.
Serieus. Op je scherm staat precies in wélke regel code het foutgaat, de relevante regels source staan erbij, net als de filename. In het rood staat gemarkeerd op welke regel het fout gaat.Ja, ik krijg een foutmelding. Object reference not set to an instance of an object. Ik zit nu met <programmeur> ernaar te kijken maar we weten niet goed waar het vandaankomt. Ik zie wel iets over <property van een bepaald object>.Name, en nog iets over een nummer. Ik geef <programmeur> wel even.
Beetje flauw, dat je het symptoom ziet wil nog niet zeggen dat je weet waar de oorzaak vandaan komt.
Agreed, maar dat lijkt me debugging 101.
Als dát je foutmelding is, dan lijkt het me vrij vanzelfsprekend dat ofwel Polis, ofwel Verzekeraar null is. Als zowel Polis en Polisnummer niet null zijn, dan zal het de Value wel zijn. Maar aangezien dat een primitive type is (te weten: string) lijkt die kans me ook klein.
Er is simpelweg ergens een veld niet gevuld waardoor Verzekeraar null blijft... zo'n simpele check (ReSharper geeft het zelfs meteen als suggestie zodra je op 'Verzekeraar' klikt) kan iedereen inbouwen.
C#:
1
| string.Format("Pnr: {0}", Polis.Verzekeraar.Value); |
Als dát je foutmelding is, dan lijkt het me vrij vanzelfsprekend dat ofwel Polis, ofwel Verzekeraar null is. Als zowel Polis en Polisnummer niet null zijn, dan zal het de Value wel zijn. Maar aangezien dat een primitive type is (te weten: string) lijkt die kans me ook klein.
Er is simpelweg ergens een veld niet gevuld waardoor Verzekeraar null blijft... zo'n simpele check (ReSharper geeft het zelfs meteen als suggestie zodra je op 'Verzekeraar' klikt) kan iedereen inbouwen.
Afaik is string niet primitive
het erft namelijk niet over van System.ValueObject
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Het staat niet zwart op wit dat een String een primitive is, maar hij staat wel in de tabel met meer primitives. Die overigens allemaal van ValueType afstammen. Er staat ook niet zwart op wit dat een primitive van System.ValueType moet afstammen.
http://msdn.microsoft.com.../ms228360%28VS.80%29.aspx
Bij F# staat wel expliciet erbij dat string een primitive is:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd233210.aspx
http://msdn.microsoft.com.../ms228360%28VS.80%29.aspx
Bij F# staat wel expliciet erbij dat string een primitive is:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd233210.aspx
[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 16-06-2010 18:00 ]
Wist je dat TFS tegenwoordig best betaalbaar is (geworden)? Waar het voorheen nog (ik meen) iets van 1500 euro en meer was (afhankelijk van de editie) heb je 'm nu al voor (ik meen) rond de 500/600 euro. Ik weet er 't fijne niet van maar ik weet me nog wel te herinneren uit een presentatie dat 'ie nu (flink) goedkoper is (of zou moeten zijn).whoami schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:07:
[...]
Ik wil wel ....
Maarja ... licenses en toestanden. Ik heb hier al duizend keer gevraagd voor een TFS license, maar krijg iedere keer nul op het rekest.
Heb dan maar een CC.NET opgezet.
[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 16-06-2010 18:05 ]
Over mij
Cabal dependency hell

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 16-06-2010 18:08 ]
Idd, "ergens". Als dat code is van een derde kan dat nog knap lastig zoeken zijn als de bedoeling is dat hij op dat moment wel is ingevuld.Alex) schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:41:
Er is simpelweg ergens een veld niet gevuld waardoor Verzekeraar null blijft...
Het is nu meer een orientatie-kwestie en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen
Daarnaast is het voor bedrijven zeker gunstig om met onze software er vandoor te gaan. Het is een generiek product, maar uiteindelijk op maat gesneden voor de klant. Dat betekent dat je a) met de basis weg kan lopen om er zelf producten mee te maken of b) andere ontwikkelaars inhuurt om voordeliger quick 'n dirty hacks op de applicatie los te laten als "onderhoud".
Een licentie/encoder/obfuscator voorkomt (of liever gezegd: legt de drempel een stuk hoger voor) beide problemen.
Neuh, dat is niet het geval. In de GUI is het veld "Verzekeraar" op dat moment niet gekozen, dat verklaart waarom die property null is, dus volledig terecht. Het zou eigenlijk een verplicht veld moeten zijn, maar dat is om één of andere reden nog niet gebeurd..oisyn schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:09:
[...]
Idd, "ergens". Als dat code is van een derde kan dat nog knap lastig zoeken zijn als de bedoeling is dat hij op dat moment wel is ingevuld.
Overigens kan ik er nu weinig meer aan doen, ik zit niet meer op dat project dus ik kan hoogstens nog geraadpleegd worden. En over pak 'm beet 2,5 maand ben ik echt alles wel kwijt wat ik heb gedaan.
Klopt! Daarnaast is TFS2010 ook nog in een barebone toestand te installeren, die geen Sharepoint vereist en ook werkt icm SQL Server Express (alhoewel je dan wel zit met de max db limit van 4GB). Dus ook daar weer minder kosten + hardware besparingen. Dan heb je gewoon goed versiebeheer die volledig beheerbaar is vanuit VS2010 en de admin console. Werkt prima voor de kleinere teams.RobIII schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:04:
[...]
Wist je dat TFS tegenwoordig best betaalbaar is (geworden)? Waar het voorheen nog (ik meen) iets van 1500 euro en meer was (afhankelijk van de editie) heb je 'm nu al voor (ik meen) rond de 500/600 euro. Ik weet er 't fijne niet van maar ik weet me nog wel te herinneren uit een presentatie dat 'ie nu (flink) goedkoper is (of zou moeten zijn).
Meer gericht op de essentie dus
Dan kun je ook een tooltje opzetten die om de zoveel tijd hun website even bekijkt of er ook dingen toevoegd of aangepast zijn. Zo ja dan kun je een procedure opzetten omdat ze de licentie overtreden hebben, en daar een X bedrag voor terugkrijgen. Ook als ze vervolgens naar jullie terugkruipen als ze toch problemem hebben met hun eigen gepruts kun je een veel hogere prijs rekenen.mithras schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:25:
Daarnaast is het voor bedrijven zeker gunstig om met onze software er vandoor te gaan. Het is een generiek product, maar uiteindelijk op maat gesneden voor de klant. Dat betekent dat je a) met de basis weg kan lopen om er zelf producten mee te maken of b) andere ontwikkelaars inhuurt om voordeliger quick 'n dirty hacks op de applicatie los te laten als "onderhoud".
Als ze echt apps gaan bouwen op basis van jullie framework zal iets moeilijker te controleren zijn. Dan zou je echt stiekempjes 'signatures' in moeten bouwen die doorgaan naar de voorkant van een app en slechts voor het getrainde oog te zien zijn.
...Natuurlijk zullen al die dingen uiteindelijk duurder zijn dan €600, maar je hoeft die 600 euri niet uit te geven tenminste
In geval a: als ze de kennis in huis hebben om zelf dergelijke producten te maken, waarom huren ze jullie dan in? Wellicht dat het anders is voor de applicaties die jullie maken, maar de meeste van onze klanten hebben juist weinig tot absoluut geen verstand van webdevelopment - daarom komen ze ook naar ons toemithras schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:25
a) met de basis weg kan lopen om er zelf producten mee te maken of b) andere ontwikkelaars inhuurt om voordeliger quick 'n dirty hacks op de applicatie los te laten als "onderhoud".
En het andere geval, tja, daar heb je service-contracten voor. Willen ze die niet afsluiten komen ze er vanzelf wel achter dat een ander bureau inhuren om bugs te fixen eerder duurder dan goedkoper is dan het jullie laten doen (immers, jullie developers weten exact waar problemen door komen en kunnen ze als het goed is dan ook veel sneller oplossen). Als ze eenmaal zover zijn dat hun applicatie compleet vernaggeld is door amateurs en ze bij jullie aankloppen om het te fixen kun je ook navenant je prijs opschroeven
Sharepoint.... ik werk er nu pas 7 dagen mee, en ik heb nu al de neiging om ergens met mijn hoofd tegen een muur aan staan te bonken.
Dat trekt nog wel bij. Of je wilt niet meer bonken omdat het toch best mooi is of je sprinkt liever van een grote kliff...
Er mee werken als in gebruiken, of development? Het laatste is inderdaad vrij naarD-Raven schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:25:
Sharepoint.... ik werk er nu pas 7 dagen mee, en ik heb nu al de neiging om ergens met mijn hoofd tegen een muur aan staan te bonken.
Development, en dus uiteindelijk ook werken..
We gebruiken het nu icm met de telerik ajax manager. Maar eer dat we dat enigszins aan de gang hadden in dit "brownfield" project waren we weer een hele tijd verder.
Maar aangezien mijn development ervaring met sharepoint nog niet zo groot is kan tevens moeilijk inschatten of dingen niet werken vanwege de telerik integratie, of omdat sharepoint gewoonweg zo anders werkt.
Ik las ergens anders al dat iemand met veel asp.net webforms (en sinds kort wat mvc) ervaring sharepoint iets uit de 6de cirkel van hel representeert
We gebruiken het nu icm met de telerik ajax manager. Maar eer dat we dat enigszins aan de gang hadden in dit "brownfield" project waren we weer een hele tijd verder.
Maar aangezien mijn development ervaring met sharepoint nog niet zo groot is kan tevens moeilijk inschatten of dingen niet werken vanwege de telerik integratie, of omdat sharepoint gewoonweg zo anders werkt.
Ik las ergens anders al dat iemand met veel asp.net webforms (en sinds kort wat mvc) ervaring sharepoint iets uit de 6de cirkel van hel representeert
Dat is ongelogen!D-Raven schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:36:
Het is inderdaad enorm wennen, zeker met Sharepoint 2007. Allerlei vage problemen die je normaal niet had. Foutmeldingen die nergens op slaan en pas na een paar uur Googlen duidelijk worden. Met 2007 heb je geluk dat men er al zo'n 4 jaar over post en blogt.
Installeer wel even WSPBuilder, anders is ontwikkelen helemaal niet te doen en natuurlijk om een VM met een server os waar je dus je ontwikkelomgeving op maakt.
2010 is een stuk fijner, maar heeft ook z'n eigenaardigheden en is natuurlijk nog een stuk minder over op het internet geschreven.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ben zelf ook Sharepoint developer, en ik moet zeggen, als je een beetje gewend bent, en de features snapt. Valt het allemaal wel mee en is het niet eens zo heel anders als asp.net.
Die WSP builder is een goed plan, en zorg ervoor dat die dingen goed in elkaar zitten, dan komt het allemaal goed. Een aantal weken heb je toch al snel nodig om een beetje te wennen aan SP, maar daarna hou je ervan, of haat je het. (ik vind het erg goed werken, mooi flexibel en veel werkt al standaard).
Die WSP builder is een goed plan, en zorg ervoor dat die dingen goed in elkaar zitten, dan komt het allemaal goed. Een aantal weken heb je toch al snel nodig om een beetje te wennen aan SP, maar daarna hou je ervan, of haat je het. (ik vind het erg goed werken, mooi flexibel en veel werkt al standaard).
Bah, ik heb me twee dagen lopen stukstaren op een stackoverflow in de Android API (althans, zo leek het).
Bij de modelobjecten in onze Android app maken we gebruik van bundles om deze objecten te serializeren, blijkt dat een van mijn medestudenten/collega's per ongeluk een bundle toegevoegd heeft aan zichzelf. Dus Android gaat oneindig door om dezelfde bundle aan zichzelf toe te voegen bij het launchen van een nieuwe activity.
Bij de modelobjecten in onze Android app maken we gebruik van bundles om deze objecten te serializeren, blijkt dat een van mijn medestudenten/collega's per ongeluk een bundle toegevoegd heeft aan zichzelf. Dus Android gaat oneindig door om dezelfde bundle aan zichzelf toe te voegen bij het launchen van een nieuwe activity.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 17-06-2010 23:06 ]
oepsjesSebazzz schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:04:
Bah, ik heb me twee dagen lopen stukstaren op een stackoverflow in de Android API (althans, zo leek het).
Nee want je hebt zeg maar dit:
Omdat de stacktrace alleen de 30 frames weergeeft, kom je er niet makkelijk achter.
Java:
1
2
3
| Intent i = new(..); i.putExtras(object.serialize()); // hier gaat het niet fout startActivity(i); // hierna gaat het fout |
Omdat de stacktrace alleen de 30 frames weergeeft, kom je er niet makkelijk achter.
Kun je die stacktrace niet groter maken? Lijkt me wel iets dat je zou willen.
* YopY huivert echter bij de honderden regels aan exception die hij met enige regelmaat door moet spitten.
* YopY begint ook een hekel te krijgen aan XSL, of de XSL parser in dat ding waar hij mee werkt. Als er iets fout is met dat ding, zeg dan tenminste wat er mis is, en/of waar, ipv 'er is iets stuq'.
* YopY huivert echter bij de honderden regels aan exception die hij met enige regelmaat door moet spitten.
* YopY begint ook een hekel te krijgen aan XSL, of de XSL parser in dat ding waar hij mee werkt. Als er iets fout is met dat ding, zeg dan tenminste wat er mis is, en/of waar, ipv 'er is iets stuq'.
Je kijkt dus naar de exception ipv dat je een debugger gebruiktSebazzz schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:16:
Nee want je hebt zeg maar dit:
Java:
1 2 3 Intent i = new(..); i.putExtras(object.serialize()); // hier gaat het niet fout startActivity(i); // hierna gaat het fout
De debugger gebruiken om de oorzaak te vinden heeft geen zin. Het gebeurt intern, na startActivity. Hij komt niet eens in de onCreate van de volgende activity, een debugger gebruiken heeft dus niet zo veel zin zoals ik al aangaf. Trouwens, hoe wist ik dat het na startActivity was zonder de debugger te gebruiken?.oisyn schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:52:
[...]
Je kijkt dus naar de exception ipv dat je een debugger gebruikt
[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 18-06-2010 11:22 ]
Met sysout kun je toch ook debuggen.oisyn schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:52:
[...]
Je kijkt dus naar de exception ipv dat je een debugger gebruikt
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Step into?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak