[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
* BM raises hands
Niet vrijwillig. Klant waar ik nu zit heeft vb.net als ontwikkelstandaard. Ik vind het maar een raar omslachtig taaltje. Heb altijd het gevoel alsof het in C# stukken korter/duidelijker kan
[ Voor 19% gewijzigd door BM op 06-01-2010 08:09 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
CTRL+BREAK 8 keer indrukken werkt altijd wel bij mij. Ah well, wij hebben dan ook 50 projecten in onze presentatie solution zitten dus dan ga je dat vanzelf vaker misbruiken (-:.Gertjan. schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:28:
[...]
Hehe, die is vet![]()
Alleen jammer dat ik gedurende het maken van een stukje code best vaak (onbewust) op compile ram (en best vaak save, ik denk dat ik gemiddeld 1 a 2x per getypte regel op de save toetsencombinatie ram). Daardoor is mijn aantal broken builds best hoog (zeker bij ingrijpende wijzigingen). Denk dat ik depressief wordt als ik deze ga installeren (of gewoon terug ga schelden).
Wel leuk om bij een collega te installeren. Zeker als deze ook veel broken builds heeft.
Mijn automatisme om vaak te compilen heeft wel een groot nadeel in VB.NET, zolang de compiler draait is de file gelocked en mag je niets editen in VS2008...Hoeveel tijd ik al niet verspild heb tijdens het wachten omdat ik weer eens op compile ram. Zeker bij webprojecten, die compilen zo tergend langzaam...
Hoe noem je een attribute / property van een object die eigenlijk alleen gebruikt wordt om aan te geven of het object in de reguliere lijstjes op de UI moet komen te staan. Een soort van filter attribute zeg maar.
Bedachte termen:
- selectable, vind ik teveel UI specifiek.
- usable, tja, maakt het niet echt duidelijk wat het doet.
Heeft iemand een beter idee?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Aangezien het UI-specifiek is mag je het imo ook best zo benoemen.
We are shaping the future
Toch ook weer niet. Ze zijn wel zichtbaar, maar alleen komen ze niet in de selectlists voor. Denk dat ik toch maar voor 'selectable' ga.
vv dat is wel een goed idee
[ Voor 70% gewijzigd door Standeman op 06-01-2010 12:21 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gewoon sleep(10) in je build event.Gertjan. schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:28:
[...]
Mijn automatisme om vaak te compilen heeft wel een groot nadeel in VB.NET, zolang de compiler draait is de file gelocked en mag je niets editen in VS2008...Hoeveel tijd ik al niet verspild heb tijdens het wachten omdat ik weer eens op compile ram. Zeker bij webprojecten, die compilen zo tergend langzaam...
Kijk maar uit dat je BREIN niet achter je aan krijgt.creator1988 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:23:
Filmpje over laatste hobbyprojectje: www.100procentjan.nl/so/itunes.wmv
[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 06-01-2010 15:38 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Filmpje met Camtasia; denk dat brein hier weinig mee kan; ze pakken usenet volgens mij niet aan.Sebazzz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:37:
[...]
Kijk maar uit dat je BREIN niet achter je aan krijgt.Met welke software heb je het filmpje trouwens gemaakt?
Gewoon plat HTML:
1
2
3
| <dd class="book-price"> Prijs: &eur; <span>${book_price}</span> </dd> |
Zelfde stukje, XSL
1
2
3
4
5
6
7
| <xsl:element name="dd"> <xsl:attribute name="class">book-price</xsl:attribute> <xsl:text>Prijs</xsl:text> <xsl:element name="span"> <xsl:text>€ <xsl:value-of select="$book_price"/></xsl:text> </xsl:element> </xsl:element> |
Gelukkig kun je (iig, waar ik het gebruik) HTML en XSL door elkaar heen gebruiken, maar toch.
Is zoiets ook in Eclipse? Lijkt me wel handig. De rest zit daar standaard in.quote: .gertjanok voegt deze plugin indien gewenst extra (gekleurde) lijnen toe in je scherm om code blokken te markeren (zo worden groepen geneste if's nog duidelijker).
[ Voor 15% gewijzigd door YopY op 06-01-2010 15:43 ]
Oh nee, en FTD dan?creator1988 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:39:
[...]
Filmpje met Camtasia; denk dat brein hier weinig mee kan; ze pakken usenet volgens mij niet aan.
* Sebazzz corrigeert vraag
Sebazzz schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:25:
Tsja, wie programmeert er dan ook vrijwillig in VB
[ Voor 41% gewijzigd door Sebazzz op 06-01-2010 15:59 ]
FTD is community based dingen bij elkaar zoeken. Deze app doet gewoon hetzelfde als Google's Doe Een Gok :-) en volgens mij heeft Brein weinig gedaan tegen usenet providers of usenet zoekmachines.
[ Voor 14% gewijzigd door creator1988 op 06-01-2010 15:59 ]

Deze fout heb ik dus nog nooit gezien in .NET, "catastrofic" dus
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik moet van Hilversum naar Haarlem, en er staat zo'n 40 KM file op de route

Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Lol, fucking geniaal!creator1988 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:23:
Filmpje over laatste hobbyprojectje: www.100procentjan.nl/so/itunes.wmv
Hebbe hebbe hebbe! (maar dan voor Mac)
/me heeft vandaag weer wat geleerd; usb hubjes houden niet zo van 12V..
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 18:54 ]
Lol, ik wou om half 8 naar huis, kom ik de baas tegen, die verbaasd is dat ik er nog ben. Dus ik vertel over de tig kilometer file, zegt hij: "dan neem je toch gewoon een hotel in de stad?"Haan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:15:
* Haan werkt nog maar een uurtje door op kantoor..
Ik moet van Hilversum naar Haarlem, en er staat zo'n 40 KM file op de route
Dus * Haan zit op hotelkamer nu op kosten van de zaak
Alleen jammer dat ik m'n vriendin moet missen, maar ja. Zij heeft er zelf 4 uur over gedaan om van het AMC in Amsterdam naar huis te komen

Overigens, als ik niet zo dicht bij mijn werk zou wonen dan zou ik liever op kantoor slapen. Heb ik tenminste gewoon goed internet, en degelijke PC, een C64, NES, GameCube, Xbox, PS2, Wii, Xbox 360, PS3 en een hele rits games tot m'n beschikking
[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 21:49 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
...die allemaal nog moeten compilen
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Is hier trouwens iemand die bij KPN werkt en toevallig een idee heeft wat deze foutmelding veroorzaakt?
Iets zegt mij dat het toch niet helemaal de bedoeling is dat je deze info als eindgebruiker te zien kan krijgenMicrosoft SQL Native Client error '80040e14'
Could not allocate space for object 'dbo.session_var'.IX_session_var' in database 'IPS_KPNHS2' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.
D:\DATA\WEBSITES\IPSUM\WWWROOT\WEBSITES\KPNHS2\TEMPLATES\../includes/v1_session.asp, ine 124

[ Voor 64% gewijzigd door Haan op 06-01-2010 22:03 ]
Retail games lieve schat

(En compilen is trouwens echt geen probleem, die zijn distributed, en aangezien er niemand achter z'n PC zit op zo'n avond gaat dat echt rete-rap. Content builden is dan weer een heel ander verhaal)
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 22:38 ]
Dat is in Delphi ook zo. Ik was pas geleden bezig met het doorlopen van de flow van een onderdeel van een programma dat ik moet analyseren, en deze versie was in Delphi geschreven. Ik had nog geen debugger en dacht wel even snel de code met de hand (Notepad++) door te lopen... bij ieder Foo.Bar-geval kon ik dus weer Foo op gaan zoeken om te kijken of Bar een methode of een property was. Inderdaad erg vervelend.BM schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:08:
Vind het vreselijk onduidelijk dat methoden zonder parameters zonder haakjes geschreven mogen worden. Zo zie je het verschil tussen een methode- of properyaanroep toch niet meer
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@ je sig: zoals "goto", of is dat precies de dubbelzinnigheid die je met die sig voor ogen had?
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2010 22:54 ]
Dit scheelt toch nogal:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class Foo begin public string Message = "Hello, World!" -- of procedure Message begin return TCPIPListener.GetString(13); end end |
Als je dus ergens een Foo.Message tegenkomt weet je niet per definitie of er nog iets boeiends wordt gedaan in de code. Foo.Message() is dan een stuk duidelijker.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 06-01-2010 23:00 ]
Verwijderd
En omdat ik een een goede bui ben, een VB versie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| strComputer = "." Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\CIMV2") Set colItems = objWMIService.ExecQuery("SELECT * FROM Win32_NetworkAdapterConfiguration",,48) For Each objItem in colItems If Not IsNull(objItem.DNSHostName) Then A = Space(4) & "Win32_Network Adapter Configuration Instance" & vbCrLf &_ "----------------------------------------------------------------" & vbCrLf &_ " DNS Host Name :" & vbTab & vbTab & vbTab & objItem.DNSHostName & vbCrLf &_ " DNS Server Search Order :" & vbTab & vbTab & Join(objItem.DNSServerSearchOrder, ",") & vbCrLf &_ " Domain DNS Registration Enabled :" & vbTab & objItem.DomainDNSRegistrationEnabled & vbCrLf &_ "----------------------------------------------------------------" End If Next MsgBox A,4128,"Adapter Info" |
[ Voor 95% gewijzigd door Snake op 07-01-2010 10:24 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 10:29 ]
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:28:
Ik heb het inmiddels al via iphlpapi.dll -> GetNetworkParams() opgelost, maar thanks
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| using System; using System.Management; namespace WMITest { internal class Program { public static int Main(string[] args) { WqlObjectQuery wqlQuery = new WqlObjectQuery("SELECT * FROM Win32_NetworkAdapterConfiguration"); ManagementObjectSearcher searcher = new ManagementObjectSearcher(wqlQuery); foreach (ManagementObject managementObject in searcher.Get()) { if (null != managementObject.GetPropertyValue("DNSHostName")) { string[] dnsServers = (string[]) (managementObject.GetPropertyValue("DNSServerSearchOrder")); foreach (string dnsServer in dnsServers) { Console.WriteLine(dnsServer); } } } Console.ReadLine(); return 0; } } } |
Nog eenvoudiger, en properder
1
2
3
4
5
6
7
| foreach(System.Net.NetworkInformation.NetworkInterface netint in System.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()) { foreach (IPAddress dns in netint.GetIPProperties().DnsAddresses) { listBox1.Items.Add(dns.ToString()); } } |
[ Voor 80% gewijzigd door baggah op 07-01-2010 10:49 . Reden: voorbeeld bijgevoegd ]
Oh, zo'n property. Meestal heten dat gewoon attributen of variabelen, en zijn properties juist dingen die eruit zien als variabelen maar get en set methods hebbenCodeCaster schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:56:
Het merendeel van de variabelen was gedeclareerd als public, dus het is nogal een verschil of er ergens een variabele wordt opgevraagd of dat er een methode wordt uitgevoerd.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2010 10:42 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Hah, inderdaad zeg, recht van de MSDN:baggah schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:36:
Niet gewoon met System.Net.NetworkInformation?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public static void DisplayDnsAddresses() { NetworkInterface[] adapters = NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces(); foreach (NetworkInterface adapter in adapters) { IPInterfaceProperties adapterProperties = adapter.GetIPProperties(); IPAddressCollection dnsServers = adapterProperties.DnsAddresses; if (dnsServers.Count > 0) { Console.WriteLine(adapter.Description); foreach (IPAddress dns in dnsServers) { Console.WriteLine(" DNS Servers ............................. : {0}", dns.ToString()); } Console.WriteLine(); } } } |
/me n00b
Gekken moet je altijd gelijk gevenVerwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:47:
[...]
Hah, inderdaad zeg, recht van de MSDN:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 public static void DisplayDnsAddresses() { NetworkInterface[] adapters = NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces(); foreach (NetworkInterface adapter in adapters) { IPInterfaceProperties adapterProperties = adapter.GetIPProperties(); IPAddressCollection dnsServers = adapterProperties.DnsAddresses; if (dnsServers.Count > 0) { Console.WriteLine(adapter.Description); foreach (IPAddress dns in dnsServers) { Console.WriteLine(" DNS Servers ............................. : {0}", dns.ToString()); } Console.WriteLine(); } } }
/me n00b
Maar ik vind eigelijk van niet
Wat ik wel opvallend vind, is dat je deze info niet tegenkomt als je een beetje zoekt op google naar het onderwerp (had ik even gedaan om te kijken of ik iets kon vinden). Blijkbaar een weinig gebruikt onderdeel van .Net ofzo.
Inderdaad, sowieso is het opvragen van DNS servers niet zo veel gebruikt.Haan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:56:
Het is ook lastig om in zo'n ontzettend uitgebreid framework precies de juiste namespaces en classes te vinden die je nodig hebt.
Wat ik wel opvallend vind, is dat je deze info niet tegenkomt als je een beetje zoekt op google naar het onderwerp (had ik even gedaan om te kijken of ik iets kon vinden). Blijkbaar een weinig gebruikt onderdeel van .Net ofzo.
Eens kijken wat System.Net.NetworkInformation intern gebruikt
Verwijderd
Oh, leerzaam is dit projectje zeker, ongemerkt is het de afgelopen 2 weken best wel hard gegroeid en we willen het zo zoetjes aan ook sturen naar een ISP waar we contact mee hebben, want ze vinden het erg handig (ze hebben al een oude versie, van voor de kerstSnake schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:55:
[...]
Maar ik vind eigelijk van nietJe hebt nu veel meer bijgeleerd dan dat je gewoon het vanaf de eerste hit op Google had gevonden.
De feature-requests blijven binnenstromen en aangezien deze erg divers zijn kom ik een hele hoop, voor mij, nieuwe dingen tegen binnen .NET
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 11:11 ]
Overigens ben ik even in .NET gedoken met Reflector, and guess what:Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:11:
[...]
Oh, leerzaam is dit projectje zeker, ongemerkt is het de afgelopen 2 weken best wel hard gegroeid en we willen het zo zoetjes aan ook sturen naar een ISP waar we contact mee hebben, want ze vinden het erg handig (ze hebben al een oude versie, van voor de kerst)
De feature-requests blijven binnenstromen en aangezien deze erg divers zijn kom ik een hele hoop, voor mij, nieuwe dingen tegen binnen .NET

Intern gebruikt ie ook iphlpapi.dll
Verwijderd
Wat ben je aan het maken dan?Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:11:
[...]
Oh, leerzaam is dit projectje zeker, ongemerkt is het de afgelopen 2 weken best wel hard gegroeid en we willen het zo zoetjes aan ook sturen naar een ISP waar we contact mee hebben, want ze vinden het erg handig (ze hebben al een oude versie, van voor de kerst)
Die is wel leukVerwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:20:
Dat was ergens ook wel te verwachten, .NET is natuurlijk op veel plekken niet meer dan een laagje over de WIN32 APIKijk bijvoorbeeld hier eens: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa302340.aspx
logisch toch ?Snake schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:14:
[...]
Overigens ben ik even in .NET gedoken met Reflector, and guess what:
[afbeelding]
Intern gebruikt ie ook iphlpapi.dll
https://fgheysels.github.io/
Waarom is dat zo logisch? Had toch ook gekunt dat WMI werd gequeried?
Verwijderd
WMI is wel weer een extra roundtrip, ik gok dat WMI zelf ook de normale WIN32 API aan roept.Snake schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:32:
[...]
Waarom is dat zo logisch? Had toch ook gekunt dat WMI werd gequeried?
Misschien omdat je WPF en WinForms mixed?AtleX schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:41:
Crap, wat is WPF een geheugenverslindend traag monster.Winforms app met WPF control erin, 0.9 sec. opstarttijd en 55MB geheugen na het opstarten. Zelfde Winforms applicatie zonder WPF control, 0.5 sec. nodig om op te starten en daarna 34MB geheugen in gebruik.
Beetje laat, maar hier moet ik gewoon even op reagerenYopY schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:41:
Haha, xsl ben ik sinds een paar maand ook mee bezig. Performance heb ik geen benul van (daar ik de oude manier niet ken, behalve dan dat SAX oneindig sneller is dan DOM (Java)), maar soms vindt ik het best wel omslachtig.
Wat een godsgruwelijke klotetaal is me dat toch zeg! Het probleem is dat de makers van xsl de toepassingen ervan niet goed ingeschat hadden. En dan krijg je dat simpele dingen zoals een string replace of een for-loop standaard niet ondersteund worden. Dan kan allemaal wel "redelijk" eenvoudig met extensies (of mss ook gewoon in recentere versies van xsl, voor zover die al ondersteund worden?), maar dan is het vaak weer niet platform-onafhankelijk. En veel dingen zijn gewoon enorm omslachtig.
Man, wat heb ik xsl hier vaak vervloekt!
Aan de andere kant hou ik dan wel weer van de compactheid van XPath, dezelfde reden waarom de CSS selectors van jQuery zo'n breeze zijn.
Zo, dat moest ik ff kwijt
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
De performance van WPF onder .NET 3.5 is gewoon bijzonder slecht. Voor .NET 4.0 hebben ze er flinke verbeteringen ingemaakt, voornamelijk omdat een flink gedeelte van de UI van VS2010 ook WPF is. Ik heb nu mijn WPF control vervangen door een custom WinForms control, ziet er iets minder fancy uit maar dat maakt me nu niet uit.Sebazzz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:26:
[...]
Misschien omdat je WPF en WinForms mixed?
XSLTGrimaceODespair schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:43:
Man, wat heb ik xsl hier vaak vervloekt!

zowel replace en foreach zitten in XSL, ik denk vanaf 2.0 als het er eerder niet in zat. Zie ook http://www.w3.org/TR/xslt20/#changes.GrimaceODespair schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:43:
[...]
Beetje laat, maar hier moet ik gewoon even op reageren
Wat een godsgruwelijke klotetaal is me dat toch zeg! Het probleem is dat de makers van xsl de toepassingen ervan niet goed ingeschat hadden. En dan krijg je dat simpele dingen zoals een string replace of een for-loop standaard niet ondersteund worden. Dan kan allemaal wel "redelijk" eenvoudig met extensies (of mss ook gewoon in recentere versies van xsl, voor zover die al ondersteund worden?), maar dan is het vaak weer niet platform-onafhankelijk. En veel dingen zijn gewoon enorm omslachtig.
Voor mij persoonlijk valt het tot nu toe nog mee (qua vervloekingen), maar ik heb ook nog niet zoveel geavanceerde dingen hoeven doen.
1
| define('BLAAT', $foo); |
Dat mag blijkbaar.
1
| define($foo, $bar); |
...mag blijkbaar ook. Maar nu komt 'ie:
1
2
| define(null, 'test'); echo constant(null); |
...mag dus ook.

1
| var_dump(null == null); |
Output: boolean, true.
* NMe duikt in een hoekje en huilt zachtjes.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
1
2
3
| <?php var_dump(null === null); ?> |
?
(heb geen php bij de hand, maar het lijkt me false...)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 15:00 ]
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:00:
Wat geeft:
PHP:
1 2 3 <?php var_dump(null === null); ?>
bool(true)
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
dat geeft trueVerwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:00:
Wat geeft:
PHP:
1 2 3 <?php var_dump(null === null); ?>
?
(heb geen php bij de hand, maar het lijkt me false...)

Alleen bij database engines zou ik verwachten dat false wordt gereturned. (Aangezien null daar een indicatie is van onbekende/ontbrekende data.)
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Ik mis 't probleem ook effe volgens mij...VyperX schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:05:
Waarom verwacht iedereen false bij die expressie? In C-afgeleide talen is het toch ook true?
Alleen bij database engines zou ik verwachten dat false wordt gereturned. (Aangezien null daar een indicatie is van onbekende/ontbrekende data.)
Over mij
Met:VyperX schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:05:
Waarom verwacht iedereen false bij die expressie? In C-afgeleide talen is het toch ook true?
1
| null == null |
zou ik inderdaad true verwachten, alleen niet met
1
| null === null |
Want 'null' heeft geen gedefineerde type en zal dus ook in principe ook nooit gelijk kunnen zijn.
Verwijderd
[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 15:16 ]
Was dat niet configureerbaarwillem169 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:09:
In JS OS is het false.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wel weer grappig dat het meteen als een PHP quirck gezien wordt terwijl élke taal dit zo implementeert.
[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2010 15:32 ]
1
2
3
| <?php var_dump('testtttt' == 0); ?> |
dat geeft ook true

Niets vreemds aan, define is een functie en mapt een string naar een waarde. Dat je daar parameters kunt gebruiken is dus niet raar of onverwacht.NMe schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:56:
Argh, PHP is echt compleet achterlijk af en toe. MueR was aan het spelen met variabelenamen als contanten:
PHP:
1 define('BLAAT', $foo);
Dat mag blijkbaar.
PHP:
1 define($foo, $bar);
...mag blijkbaar ook.
En doe daarna ook eens: echo constant('')Maar nu komt 'ie:
PHP:
1 2 define(null, 'test'); echo constant(null);
Die zal ook 'test' geven. De eerste parameter van define() wordt gewoon geconverteerd naar een string, en bij null geeft dat een lege string (doe maar eens var_dump((string)null). Waarschijnlijk een corner case waar niemand aan heeft gedacht, maar eigenlijk maakt dat niet zo heel veel uit.
1
2
3
4
| var a = []; a[null] = 34; alert(a[null]); alert(a['null']); |
In javascript is null geconverteerd naar een string gewoon 'null'
Onzin, null is gewoon een apart gedefinieerd type. http://php.net/null. Geldt ook voor talen als javascript en C++0x (decltype(nullptr) <=> nullptr_t)Erkens schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:12:
Want 'null' heeft geen gedefineerde type en zal dus ook in principe ook nooit gelijk kunnen zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2010 15:45 ]
Verwijderd
Dat was inderdaad mijn verwarring..oisyn schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:26:
Jullie verwarren NULL in een database met een null object reference.
Dat is gewoon gedocumenteerd:hostname schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:27:
PHP:
1 2 3 <?php var_dump('testtttt' == 0); ?>
dat geeft ook true
If you compare an integer with a string, the string is converted to a number.
Ranten op PHP mag, ik doe het zelf ook graag, maar dan wel gefundeerdThe value is given by the initial portion of the string. If the string starts with valid numeric data, this will be the value used. Otherwise, the value will be 0 (zero).
[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 07-01-2010 15:56 ]
Dat zie ik nu ook, eigenlijk ook wel logisch als ik het zo bekijk..oisyn schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:37:
Onzin, null is gewoon een apart gedefinieerd type. http://php.net/null.
En niet te vergeten dat voor dat soort dingen de === is uitgevonden.CodeCaster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:54:
[...]
Dat is gewoon gedocumenteerd:
[...]
[...]
Ranten op PHP mag, ik doe het zelf ook graag, maar dan wel gefundeerd

Javascript doet dat bijvoorbeeld intuïtiever (en heeft ook een === operator). Die hanteert de regel "als een van de twee een numeriek type is, en de ander is niet te converteren naar dat numerieke type, dan zijn ze ongelijk". En niet "als de een een numeriek type is, en de ander niet, dan converteren we de ander gewoon ongeacht of ie wel te converteren is, en pakken we een arbitraire waarde (0) bij conversiefouten".
PHP's regel is gewoon ontstaan door niet na te denken tijdens het implementeren. En dan de regels destilleren uit het geobserveerde gedrag van die implementatie.
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 07-01-2010 16:13 ]
Ja, maar als een fout gedocumenteerd is is het toch niet opeens goed?CodeCaster schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:54:
Dat is gewoon gedocumenteerd:
[..]
Ranten op PHP mag, ik doe het zelf ook graag, maar dan wel gefundeerd
Zoals oisyn al zegt, hoe JavaScript het aanpakt is een stuk logischer.
Gewoon gedocumenteerd gedrag. Evenals:hostname schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:27:
PHP:
1 2 3 <?php var_dump('testtttt' == 0); ?>
dat geeft ook true
1
2
| $whut = "5 appels" + "6 peren"; echo $whut; |
Dat noemen ze bij PHP type juggling. Blijkbaar kwam er niemand op de gedachte om gewoon een error te gooien aangezien + een optelling van 2 nummeriek operands is en je strings niet bij elkaar op kan tellen.
[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 07-01-2010 21:35 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
/me rent hard weg van zijn troll
x Unable to evaluate the expression. Er kan niet worden uitgebeld omdat de toepassing een invoersynchrone aanroep verzendt.
WTF? Wat doe je om die exception te krijgen? Ik kan er weinig hout van snijden iig.Sebazzz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:51:
Microsoft heeft bepaalde delen van het .NET framework geloof ik door Google Translate gehaald.![]()
[...]
Over mij
Niet te vergelijken. VB is tenminste nog consistent....GrimaceODespair schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:01:
Wat mij betreft zijn VB en PHP gewoon in het zelfde straatje ziek![]()
/me rent hard weg van zijn troll
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Ik heb versimpeld (MySQL 5.0) tabel A met veel data erin waaronder een score en een id (primary key). Nu moet ik het veld rank gaan invullen voor alle records en dit is momenteel enorm langzaam (ruim 25 minuten) en dat moet natuurlijk sneller kunnen. In een transaction draai ik:
1
2
| SET @rank:=0; UPDATE tabelA SET rank = ( SELECT @rank := @rank +1 ) ORDER BY score ASC, id ASC |
Als ik de ORDER BY eraf haal dan is deze 10 keer sneller (seconde of 90 dus) dus daar lijkt het probleem te liggen. Nu had ik bedacht om een kopie te maken van deze tabel met enkel de velden die ik nodig heb:
1
2
3
| CREATE TABLE tabelB SELECT id, rank, score FROM playerstat ORDER BY score ASC, id ASC; |
Als ik nu de rank query draai is die echt in enkele tientallen seconden klaar, perfect. Maar nu wil ik op een of andere manier de rank van tabelB updaten naar tabelA toe waarbij die zelf begrijpt dat ie uit moet gaan van 'id' als primary key dus dat ie intern updates doet 'UPDATE tabelA SET rank = $resultaat_in_tabel_B WHERE id = x'
Ik heb het idee dat het heel simpel moet zijn maar ik zie t gewoon even niet

edit: het gaat om 1,2 miljoen records btw, bij meer records neemt de tijd voor de eerste query exponentieel meer tijd in.
update: heb nu deze simpele query eroverheen gehaald en dat kost 250 seconden wat in totaliteit met het gewenste resultaat al wel bijna 3 keer sneller is dan de originele enkele query:
1
2
3
4
5
6
7
| UPDATE tabelA, tabelB SET tabelB.rank = tabelA.rank WHERE tabelB.id = tabelA.id |
[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 08-01-2010 10:50 ]
1
| UPDATE tabelA SET rank = (SELECT rank FROM tabelB WHERE tabelB.id = tabelA.id) |
(niet getest)
Als het niet genoeg is om een eigen topic voor aan te maken dan hoort het net eens thuis op GoT (en al helemaal niet in een topic dat niet bedoelt is voor support)Cartman! schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:22:
Niet echt genoeg om een topic voor te maken denk ik maar ik kom er ff niet uit
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
edit: wordt wel een beetje moe van MySQL, kill ik een query...staat ie vervolgens alweer 10 minuten op state "end". Ondertussen kan ik niet verder omdat die tabel gelockt staat

update:
ik heb de hele zut 2 keer sneller gekregen dan m'n originele enkele query. Stappen om de ranking uit te rekenen nu:
- nieuwe table maken ( tabel B ) volgens de volgorde als ik de ranking wil berekenen, omdat deze zo geinsert worden is mn sorting automatisch volgens rank
- alle records updaten met de originele query voor ranking op tabel B, dit duurt echt nu maar 5 seconden (tegenover ~900)
- primary key op 'id' plaatsen in tabel B
- Rankdata van tabel B updaten naar tabel A
- klaar in totaal ~450 seconden ipv. ~900 seconden
omslachtig maar toch 100% performancewinst
[ Voor 85% gewijzigd door Cartman! op 08-01-2010 14:04 ]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 13:23 ]
1
| dataGridView.Item[ColumnIndex, RowIndex].Style.BackColor = Color.Red |
?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| private void dataGridView1_CellFormatting(object sender, DataGridViewCellFormattingEventArgs e) { if (dataGridView1.Columns[e.ColumnIndex].Name.Equals(dnsList.First<String>())) { DataGridViewRow row = dataGridView1.Rows[e.RowIndex]; DataGridViewCell cell = row.Cells[e.ColumnIndex]; cell.Style.BackColor = Color.FromArgb(194, 235, 211); } } |
Werkt uitstekend, maar in het kader van spelen met controls en dingetjes probeer ik ook het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| private void ApplyColoring() { if (dataGridView1.DataSource != null) { foreach (DataGridViewRow dataGridRow in dataGridView1.Rows) { DataGridViewCell cell = dataGridRow.Cells[dnsList.First<String>()]; cell.Style.BackColor = Color.FromArgb(194, 235, 211); } } } |
Maar: no cigar! Het kan liggen aan de plek waar ik het aanroep (in de RunWorkerCompleted event), maar tot nu toe weinig resultaat.
[ Voor 51% gewijzigd door Snake op 08-01-2010 14:27 ]
En open een eigen topic als je er over door wilt gaan
Verwijderd
Zo wordt er tenminste nog iets gepost in het topicCreepy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:28:
offtopic:
En open een eigen topic als je er over door wilt gaanIk dacht dat de hint na de post van Cartman! wel duidelijk was......
Maar je hebt gelijk, point taken
DelegateSnake schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:25:
Zet het eens in een dispatcher dispatcher like functie. Ik kan niet op de naam komen.
Aaah, natuurlijk, blijft even wennen die threads
Ik ben er de laatste weken goed achter aan het komen hoe bijzonder WAARDELOOS het jaar 'ervaring' bij m'n vorige werkgever was. Alleen maar geleerd te werken met een bepaald custom platform, bovenop .NET. Wat programmeerervaring betreft een weggegooid jaar.

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 14:44 ]
Waar ik helemaal kierewiet van wordt zijn Nederlandstalige error messages !Sebazzz schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:51:
Microsoft heeft bepaalde delen van het .NET framework geloof ik door Google Translate gehaald.![]()
[...]
Men zou een wet moeten maken dat het verboden is om nederlands te typen of te lezen op een computer
Standaard gooi ik er liefst een Engelstalig OS op met alles in het Engels.
Of je zit te klooien om ze zelf te vertalen om iets op google te vinden of ze zeggen niks.
[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 08-01-2010 17:24 ]
Heel goed punt. Natuurlijk wil je aan de gebruiker de taal van een site of applicatie presenteren in geval van fouten, maar het is inderdaad nefast om op te Googlen. Nu, een beetje programmeur encapsuleert natuurlijk systeemfoutmeldingen met zijn eigen, betekenisvolle tekstenFastman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:23:
Waar ik helemaal kierewiet van wordt zijn Nederlandstalige error messages !
Men zou een wet moeten maken dat het verboden is om nederlands te typen of te lezen op een computer![]()
Of je zit te klooien om ze zelf te vertalen om iets op google te vinden of ze zeggen niks.
En dan zou er bij elke foutmelding een knop moeten verschijnen: "Google for English error message"
Op te lossen door:Fastman schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:23:
[...]
Waar ik helemaal kierewiet van wordt zijn Nederlandstalige error messages !
Men zou een wet moeten maken dat het verboden is om nederlands te typen of te lezen op een computer![]()
Workaround:
1
2
3
4
5
| #if DEVELOPER System.Threading.hread.CurrentThread.CurrentUICulture = CultureInfo.GetCultureInfo("en-us"); #endif |
Dan heb je in je 'developer' builds (wel even die custom conditional define maken) gewoon engelstalige errorboodschappen.
1
| #ifdef DEBUG |
heb je allleen zelf de engelse boodschappen, en de rest van de wereld vertaald.
[ Voor 1% gewijzigd door Xiphalon op 08-01-2010 17:38 . Reden: stomme touchpad ]
Neen je installeerd een Engelse Windows. En dan als je wil testen pak je een NL vm ofzo. Oh wat haat ik NL Windows.whoami schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:34:
[...]
Op te lossen door:
Workaround:
code:
1 2 3 4 5 #if DEVELOPER System.Threading.hread.CurrentThread.CurrentUICulture = CultureInfo.GetCultureInfo("en-us"); #endif
Dan heb je in je 'developer' builds (wel even die custom conditional define maken) gewoon engelstalige errorboodschappen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [DllImport("User32.dll")] static extern IntPtr FindWindow(String lpClassName, String lpWindowName); [DllImport("user32.dll", SetLastError = true)] static extern IntPtr FindWindowEx(IntPtr hwndParent, IntPtr hwndChildAfter, string lpszClass, string lpszWindow); [DllImport("user32.dll")] static extern int SetParent(IntPtr hWndChild, IntPtr hWndNewParent); IntPtr pWnd = FindWindow("Progman", null); pWnd = FindWindowEx(pWnd, IntPtr.Zero, "SHELLDLL_DefVIew", null); pWnd = FindWindowEx(pWnd, IntPtr.Zero, "SysListView32", null); IntPtr tWnd = this.Handle; SetParent(tWnd, pWnd); |
Als ik dan transparency key wijzig of opacity minder dan 100% zet, dan verdwijnt de form...
Waarom niet gewoon de altijd gedefinieerde constant DEBUG gebruiken? Die is altijd bij een debug build gedefinieerd.whoami schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:34:
[...]
Op te lossen door:
Workaround:
code:
1 2 3 4 5 #if DEVELOPER System.Threading.hread.CurrentThread.CurrentUICulture = CultureInfo.GetCultureInfo("en-us"); #endif
Waarschijnlijk bedoelt whoami voor gebruik van libraries.AtleX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:57:
[...]
Waarom niet gewoon de altijd gedefinieerde constant DEBUG gebruiken? Die is altijd bij een debug build gedefinieerd.
Nevermind wat je doet natuurlijk.AtleX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:57:
[...]
Waarom niet gewoon de altijd gedefinieerde constant DEBUG gebruiken? Die is altijd bij een debug build gedefinieerd.
Ik maak echter een onderscheid tussen de 2, aangezien het ook wel eens kan zijn dat een DEBUG versie in productie gaat, en dan wil je liefst niet dat de users geen localized UI hebben ofzo.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak