De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Heerlijk, gewoon twee bugjes met een bugfix pletten :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heerlijk, gewoon drie bugs ontdekken tijdens een bugfix :D

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Aloys schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:41:
Heb m'n beeldscherm (Dell U2311h) nu even gedraaid, wat een boel code past er dan op (140 regels leesbaar, 110 regels met fijn lettertype en grootte. _/-\o_ Zal alleen wel snel nekklachten krijgen van het omhoog en naar beneden kijken :P
Ik moest de laatste weken veel documentatie (in pdf-vorm) lezen en heb op m'n werk toen ook het losse 16:10-scherm een kwartslag gedraaid. Ideaal: laptopscherm gewoon gebruiken om te coden e.d. en ernaast een enorm scherm waarop de pdf-pagina's gewoon volledig in beeld staan en toch leesbaar blijven :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

CodeCaster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:54:
Heerlijk, gewoon drie bugs ontdekken tijdens een bugfix :D
Heerlijk, waarschijnlijk 2 bugs introduceren tijdens 1 bugfix van drie bugs >:) :+

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ook sprekend dat er haakjes om de Applications folder staan aangezien Rubymine standaard wat gul is met het zetten van haakjes :D

Heb nu een aantal keer met Rubymine gewerkt maar ik kan er toch niet helemaal aan wennen. De killer feature zou voor mij de refactor-support zijn maar dat werkt nog niet betrouwbaar. Is ook niet makkelijk met een taal als Ruby erachter natuurlijk.

Voorlopig gewoon (Mac)vim met een shitload aan plugins en CLI tools dus :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
ik heb 'm even getest, maar Rubymine geeft veel te snel een error-golfje onder mijn code terwijl er geen fout in zit. Veel geinige features, maar ze werken allemaal maar half.

Terug naar Netbeans IDE 6.9, sublime text en textmate dus: Allemaal tegelijk, controllers/models/views/javascript doe ik in netbeans, locales in een sublime text venster en css in een ander sublime text venster en textmate gebruik ik om code van andere projecten/gems te lezen.

Niet echt een rede voor, gewoon aan gewend geraakt :P

[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 19-08-2011 12:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

koli-man schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Heerlijk, waarschijnlijk 2 bugs introduceren tijdens 1 bugfix van drie bugs >:) :+
Tuurlijk niet. ;) Testen, testen, testen. En dan nog eens testen.

Ik ben bakken geneste if's in een form aan het vervangen door functies en flink aan het snoeien met wat helper variables. Scheelt driekwart van de code, vooral omdat het allemaal op drie plekken stond. Lekker klusje voor de vrijdagmiddag. :)

Dus in plaats van dit op vier plekken (uit de losse pols):
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
if (trim(foo.text) = '') or (UpperCase(trim(foo.text)) = 'N') then
  bar1.visible := false;
  bar2.visible := false;
  bar3.visible := false;
  bar4.visible := true;
  bar5.visible := false;
end
else
begin
  bar1.visible := true;
  bar2.visible := true;
  bar3.visible := true;
  bar4.visible := false;
  bar5.visible := true;
end;

Dit in een functie gezet die ik nu op vier plekken aanroep:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function FooEmptyOrNegative(string foo): Boolean;
begin
  result := (trim(foo) = '') or (UpperCase(trim(foo)) = 'N');
end

eon := FooEmptyOrNegative(foo.text);

bar1.visible := not eon;
bar2.visible := not eon;
bar3.visible := not eon;
bar4.visible := eon;
bar5.visible := not eon;

Was alles maar zo eenvoudig.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 19-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
backbutton doet 't niet in chrome

#handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 12:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:36:
ik heb 'm even getest, maar Rubymine geeft veel te snel een error-golfje onder mijn code terwijl er geen fout in zit.

...
Elke keer als ik routes.rb opende werd ik zeeziek van de error-golfjes. Rubymine snapte geen namespaces waardoor zo'n beetje alle controllers ontbraken volgens de error checker.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:24:
backbutton doet 't niet in chrome

#handig
Works on my machine

Chrome 14, beta

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nare skype, eerst al bij elke opstart een irritant home screen openen. (nergens uit te zetten) en niet meer minimized te starten in compact view...
Wil nu ook al bij een update Google Chrome installeren... (werden ze nou overgenomen door microsoft? ;))

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 19-08-2011 14:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45
Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:36:
ik heb 'm even getest, maar Rubymine geeft veel te snel een error-golfje onder mijn code terwijl er geen fout in zit. Veel geinige features, maar ze werken allemaal maar half.
Heb je toevallig 'n voorbeeld daarvan? In mijn ervaring kijken ze over het algemeen vrij snel naar fouten in de code wanneer je die op de bugtracker meldt.
Zelf kom ik de parsefouten eigenlijk enkel tegen wanneer er wat veel verschillende dingen genest worden (in de trend van script-tag in je html.erb met daarin een variabele die de waarde krijgt van een <%= @foo.to_json %>, dat lijkt net even 'n stap te ver :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
" 'n voorbeeld "...

het 1e bestand dat ik erin open is al 1 groot voorbeeld :P

RM is trouwens ook verschrikkelijk traag... en dat zeg ik, als Netbeans IDE gebruiker.

Screentjes:
http://imgur.com/a/SFSXS#Y3k1D

Deze vind ik nog het meest epic:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sooOb.jpg

Note: _alle_ error-golfjes in die screens zijn onterecht.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 19-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:04

MBV

ValHallen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:09:
Even terug komend op documentatie, hoe doen jullie dat?
Ik zet zelf meestal de documentatie bij alle functies, en vaak ook voor elke regel nog een stuk commentaar er achter.
voor elke regel of na? ;) Alsjeblieft niet op elke regel commentaar: code hoort ook zonder commentaar leesbaar te zijn, d.m.v. duidelijke variabele- en functienamen. De uitzonderingen op die regel zet ik commentaar bij.
Dit soort commentaar is waardeloos:
code:
1
2
int x = 0; //initialize x
x = y + x * 10;//compute something with it

Het volgt al uit de code dat dat gebeurt.
.oisyn schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:31:
[...]

Omdat er C++/CLI classes gegenereerd moeten worden uit bestaande C++ classes? Hoe had jij dat dan bedacht?
Ik begreep dat je vooral zat te worstelen met je interface tussen managed en unmanaged code. Daarvoor kan je makkelijk een domain-specific language optuigen, waaruit je met ANTLR o.i.d. C++ code laat genereren. Afstudeeropdracht van grijze vos ;)
Ook leuk: conversie van callbacks naar events.[knip]
Dat kan je dus prima laten genereren, sterker nog: als je het wilt kan je dat met boost door template-magic laten genereren. Helaas heb ik nog geen zwarte band template-magic, dat laat ik nog altijd liever over aan anderen ;) Die boilerplate kan je best voor elke klasse laten genereren, toch?

edit:
oh, nog een pagina |:( Ik vertrouw teveel op dat groene blokje met 'er zijn nieuwe berichten'

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 19-08-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MBV schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:44:
sterker nog: als je het wilt kan je dat met boost door template-magic laten genereren.
Sorry, maar nee, dat kan niet :). Op een of andere manier krijg ik het idee dat jij denkt dat met templates alles mogelijk is (ook gezien je eerdere opmerking over boost::lambda). Je kunt een met een template er niet voor zorgen dat een type een bepaalde member krijgt met een specifieke naam, zoals die "Foo" in mijn voorbeeld, dus dat zul je hoe dan ook handmatig in moeten typen.
Helaas heb ik nog geen zwarte band template-magic
Ik wel.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2011 17:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Met de GCC python plugin heb je daarintegen wellicht meer geluk http://readthedocs.org/do...ugin/en/latest/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow opent Tribler_5.4.0rc1.exe... O-)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45
Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:
" 'n voorbeeld "...

RM is trouwens ook verschrikkelijk traag... en dat zeg ik, als Netbeans IDE gebruiker.

Screentjes:

[afbeelding]

De traagheid is wel ergerlijk inderdaad, als ik de bugtracker mag geloven zou dit met de volgende release van IDEA / RM verbeterd moeten worden (ik gebruik zelf de generieke IDE + Ruby plugin), met name de freezes die regelmatig komen zijn bizar vervelend, volledig met je eens.
Qua golfjes komt volgens mij een deel doordat standaard de spellchecker en de style-checks aan staan. Deze gaan redelijk vlot bokken als je ergens kleine taalfouten of andere stijl-mismatches hebt (lange namen, teveel gedeelde variabelen) maar kun je eventueel nog uitschakelen.
Wat er precies mis gaat met je verschillende translate strings is mij wel een raadsel overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Interessant artikel over de tesselation in Crysis 2, en vooral de onzin ervan.
http://techreport.com/articles.x/21404/1

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat een verhaal zeg |:(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:10
Misschien ligt het aan mij, maar op de meeste afbeeldingen zag ik niet eens een merkbaar verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je de tekst wel gelezen? :)
Yes, folks, this is some truly inspiring geometric detail, well beyond what one might expect to see in an object that could easily be constructed from a few hundred polygons. This model may well be the most complex representation of a concrete traffic barrier ever used in any video game, movie, or any other computer graphics-related enterprise.

The question is: Why?

Why did Crytek decide to tessellate the heck out of this object that has no apparent need for it?

Yes, there are some rounded corners that require a little bit of polygon detail, but recall that the DX9 version of the same object without any tessellation at all appears to have the exact same contours. The only difference is those little metal "handles" along the top surface. Yet the flat interior surfaces of this concrete slab, which could be represented with just a handful of large triangles, are instead subdivided into thousands of tiny polygons.

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 20-08-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:11

jacobras

Developer

Interessant artikel. Dat water = 8)7.

[ Voor 56% gewijzigd door jacobras op 20-08-2011 00:25 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:17
Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:
" 'n voorbeeld "...

Screentjes:

[afbeelding]

Do i smell TSI-Solutions :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat een artikel :D lolol. Wel interessant maar zit ook wel wat onzin in :\

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
.oisyn schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:20:
Interessant artikel over de tesselation in Crysis 2, en vooral de onzin ervan.
http://techreport.com/articles.x/21404/1
Wel interesant maar wow wat een verhaal zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar voor zover ik begrijp moet je als programmeur zelf tesselation toepassen op modellen met een lage polygon count. Waarom doen ze dat dan rücksichtlos voor de hele modellen, dus inclusief alle grote, platte oppervlakken, en niet alleen voor ronde hoeken? Ik snap dat dat ook de kern van het artikel is, maar inderdaad: WHY? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.oisyn schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:15:
Heb je de tekst wel gelezen? :)
[...]
Geskimmed en vooral naar de afbeeldingen gekeken :+ . Het was al laat en ik was moe. Nu heb ik de tekst wel volledig gelezen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
CodeCaster schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:44:
Maar voor zover ik begrijp moet je als programmeur zelf tesselation toepassen op modellen met een lage polygon count. Waarom doen ze dat dan rücksichtlos voor de hele modellen, dus inclusief alle grote, platte oppervlakken, en niet alleen voor ronde hoeken? Ik snap dat dat ook de kern van het artikel is, maar inderdaad: WHY? :P
Ze noemen een paar redenen aan het eind van het artikel - luiheid van de devs, maar misschien iets controversiëler, omdat de overmatige polygons beter performen op een nVidia dan een AMD / Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.addedbytes.com/blog/if-php-were-british/

Kwam deze daarjuist tegen op twitter. Altijd leuke (geek) humor voor tussendoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Geniaal! :D

PHP:
1
2
3
4
5
would_you_mind {
    // Code here
} actually_i_do_mind (Exception £e) {
    // Politely move on cheerio('Message');
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ben een beetje met WPF aan het spelen :) werkt best lekker moet ik zeggen ^^.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:51
WPF is best ok, maar het definiëren van styles en templates vind ik nogal omslachtig en nodeloos ingewikkeld. Dat kan in HTML + CSS toch echt vele malen makkelijker. Verder vind ik de databinding in MVVM applicaties nogal ingewikkeld in elkaar zitten (als je iets meer wilt dan slechts de basic dingen).

Vergeleken met andere UI frameworks vind ik het wel een van de beste frameworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:09:
http://www.addedbytes.com/blog/if-php-were-british/

Kwam deze daarjuist tegen op twitter. Altijd leuke (geek) humor voor tussendoor :D
Hij doet het niet bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Same here. Werkt ook niet voor mij.
Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:10:
WPF is best ok, maar het definiëren van styles en templates vind ik nogal omslachtig en nodeloos ingewikkeld. Dat kan in HTML + CSS toch echt vele malen makkelijker. Verder vind ik de databinding in MVVM applicaties nogal ingewikkeld in elkaar zitten (als je iets meer wilt dan slechts de basic dingen).

Vergeleken met andere UI frameworks vind ik het wel een van de beste frameworks.
Ben pas net begonnen hoor :). Ben C# wat beter aan het leren en verveelde me een beetje dus ik dacht laat ik een tool van mij die ik in C++ had geschreven herschrijven naar WPF ;).
GateKeaper schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

Ik ben er zelf enorm over te spreken, maar ben dan wel "slechts" vrijetijds programmeur.

Autocomplete / suggest is niet altijd even super, maar als "WYSIWYG" editor is hij ideaal.

Jij klopt de xaml in, en hij laat je gelijk zien hoe het eruit ziet.

*edit, preview is interactief. Heb je dus een listbox die moet kunnen scrollen, dan kan je in de preview gewoon scrollen.
Wat ik wel heel irritant vind is dat als je de <Window tag gebruikt hij dus hem niet laat previewen in de editor :(. Moet je de hele tijd op F5 drukken :*(

[ Voor 27% gewijzigd door Rutix op 20-08-2011 16:39 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09

Xeo

Ik ben nu toevallig aan het prutsen met Caliburn.Micro ( een MVVM framework ), moet zeggen dat de manier van werken me wel bevalt. Het enige nadeel is wel dat je je applicatie meteen met dit framework moet bouwen omdat het anders een flink karwei wordt om alles om te zetten.

Ach ja morgen maar weer even verder knutselen. Hopelijk kan ik dan een mooie basis opzetten voor mijn Quest Editor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Rutix schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

Same here. Werkt ook niet voor mij.
Hier ook niet, maar Google's cache werkt wel gewoon hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
jacobras schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

Hier ook niet, maar Google's cache werkt wel gewoon hoor. ;)
Werkt nu wel weer :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Notch, de bedenker van Minecraft, heeft nu een livestream waar hij aan het programmeren is: http://www.livestream.com/mojang
Hij is bezig met de Ludum Dare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jegorex schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:08:
Notch, de bedenker van Minecraft, heeft nu een livestream waar hij aan het programmeren is: http://www.livestream.com/mojang
Hij is bezig met de Ludum Dare
lekker muziekje komt er ook mee met de stream. Ziet er wel gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Lekkere variabelnamen... x, xx, xd, yd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
"Unfortunately, mojang has been permanently deleted."

Hoezo dat opeens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Volgens zijn twitter liepen de kosten beetje te hard op. Schijnt dat ie ondertussen al op 17.000 viewable hours zat. En hij voor 350 dollar 3000 uur gekocht had. Kosten per extra uur was $0,27 dus dat was al 3500 dollar extra. Hij streamed nu via justin.tv/realnotch maar daar krijg je iedere keer de melding dat er teveel strams zijn voor NL...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het overigens aan mijn eigen snelheid, of programmeert die Notch écht best op een rap tempo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:16:
Ik heb het niet gezien, maar zullen dat geen graphicsgerelateerde variabelen zijn geweest? Dan is het nog best te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
CodeCaster schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Ik heb het niet gezien, maar zullen dat geen graphicsgerelateerde variabelen zijn geweest? Dan is het nog best te verdedigen.
Dat zou kunnen :) Weet niet wat ie precies aan het doen was, alleen dat er alleen maar magische variabelen gebruikt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:02:
Dat zou kunnen :) Weet niet wat ie precies aan het doen was, alleen dat er alleen maar magische variabelen gebruikt werden.
Ik heb wel van Magic Constants gehoord, maar nog nooit van magische variabelen.
(Ok, in deze context dan wel)

Typt wel lekker snel, zulke variabelenamen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
CodeCaster schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Tot nu toe is hij bijna alleen nog maar met de graphics bezig geweest, vooral in Bitmap3D heeft hij veel gedaan.

De huidige url is trouwens http://www.twitch.tv/realnotch
Zijn oude stream heeft hij direct gedelete toen hij ontdekte dat de rekening al was opgelopen tot ongeveer $4000.

Ik vind ook dat hij erg snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Spam in #PROG? Boycott American Women

Wel knap hoe ze precies de juiste doelgroep hebben gevonden!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error&#8482;

Niet toegestaan

Je hebt geen toegang tot categorie 6.
(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Zomaar een vraagje. Ik ben met een hobbyprojectje bezig, webappje in NodeJS, niks speciaals, werkt ook bijna zodanig dat ik een demo kan geven... maar het ziet er grafisch gezien niet uit :/.

Weten jullie toevallig van goeie (en bij voorkeur gratiz) stylesheets of basissen daarvan? Ik bedoel voornamelijk kleuren en pagina-indeling. Ik ben daar zelf... niet bepaald goed in :p. Het hoeft niet echt fancy te zijn, zolang het er maar strak en goed uitziet. Als ik er ooit geld mee verdien huur ik wel een designer in oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
pak een kleuren generator voor de kleurtjes, voeg wat borders, margins, paddings e.d. toe en klaar.
neem 1 van die scriptkiddies die jou altijd om hulp vraagt en vraag hem een geinig designtje te maken voor 20 EU.

Multithreading:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xJvOD.png

Toch maar tijd voor een threadpool? Verbaast me dat-ie maar 60MB verbruikt.

[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Voor kleur ideeen moet je hier eens kijken: http://kuler.adobe.com/

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik denk dat ik best begrijp wat YopY bedoelt. Soms wil je geen superstrak design, maar gewoon een basic stylesheet met wat handige generieke infrastructuur voor webapplicaties (formuliertjes, menutje, kopjes, links, icoontjes etc.) die er toch nog leuk uitziet. Dan gaat het niet om leuke kleurencombinaties (over het algemeen gewoon is gewoon witte achtergrond met zwarte tekst voldoende), maar vooral dat je weet dat als je een een simpel formuliertje en met wat input fields en knopjes maakt, dat het ook nog redelijk mooi zal worden weergegeven. En dat je gewoon een <ul id="menu"><li><a href="foo">bar</a></li></ul> kan neerplempen die dan wel netjes wordt weergegeven.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tja, dan moet je het toch 1x maken, en daarna kan je het snel hergebruiken. Voor zoiets simpels zou ik geen css van iemand anders zoeken, want dan moet ik mij eerst inlezen in de benamingen van de velden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Aloys schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:57:
Tja, dan moet je het toch 1x maken, en daarna kan je het snel hergebruiken. Voor zoiets simpels zou ik geen css van iemand anders zoeken, want dan moet ik mij eerst inlezen in de benamingen van de velden etc.
Ik heb inderdaad ook zoets gemaakt.

Een standaard template van een 5-tal pagina's. Header, footer, menu, content en een pagina dat alles combineert.
Ook heb ik een tweetal CSS pagina's. Eentje die de divjes positioneert en eentje waarin je de style kunt instellen.

Je kunt natuurlijk ook van het internet een HTML-template downloaden. Daarin zit veelal alles wat je wilt.

Ik zelf ben ook geen grafisch vormgever, maar een webdeveloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik ben wel bekend met de zgn CSS frameworks, die zijn op zich wel handig om een eenvoudige layout op te zetten. Je moet daar vaak wel stijl-achtige classes in je HTML plempen, echter.

Moet me toch maar eens verdiepen in css, en dan vooral positionering :p. Dat Kuler ziet er wel goed uit, zal daar ook eens mee spelen voor een eenvoudig kleurenschema - this.dank == groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een nette layout kan ik 960 Grid System aanraden. Zijn ook goede tutorials voor te vinden. Site opmaak wordt daarmee echt een peulenschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
YopY schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:39:
Zomaar een vraagje. Ik ben met een hobbyprojectje bezig, webappje in NodeJS, niks speciaals, werkt ook bijna zodanig dat ik een demo kan geven... maar het ziet er grafisch gezien niet uit :/.

Weten jullie toevallig van goeie (en bij voorkeur gratiz) stylesheets of basissen daarvan? Ik bedoel voornamelijk kleuren en pagina-indeling. Ik ben daar zelf... niet bepaald goed in :p. Het hoeft niet echt fancy te zijn, zolang het er maar strak en goed uitziet. Als ik er ooit geld mee verdien huur ik wel een designer in oid.
Zelf pak ik altijd een WordPress theme en pas die hier en daar aan (zodat ik het kan gebruiken in een .NET website)
De meeste themes zijn goed te begrijpen, zien er wel leuk uit en is goed te converteren naar de taal die je wilt.
Je moet dan, soms, wel wat classes en zo toevoegen, maar daar kom je niet echt onderuit. Je hebt dan in ieder geval al afbeeldingen en basis stijlen.

Oh, deze zag ik afgelopen weekend voorbijkomen: http://twitter.github.com/bootstrap/

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 21-08-2011 16:06 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
roy-t schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:48:
Spam in #PROG? Boycott American Women

Wel knap hoe ze precies de juiste doelgroep hebben gevonden!
Welke forum is dat :\? Ik heb er namelijk ook geen toegang :D.

@Jan_v: http://twitter.github.com/bootstrap/ is inderdaad zeer nice. Nog niet gebruikt omdat ik het nog niet nodig heb gehad maar wat ik er toen van had gezien zou het mij (geen designer lols of goede CSS guru) erg moeten helpen om even snel iets in elkaar te zetten ^_^

[ Voor 31% gewijzigd door Rutix op 21-08-2011 19:57 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Rutix schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:53:
[...]

Welke forum is dat :\? Ik heb er namelijk ook geen toegang :D.
De prullenbak :p. Hier een plaatje ervan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8rrpBSFuFcZ93Q5SsHn7G5gU/medium.png

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
TheCoolGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:06:
[...]

De pullenbak :p. Hier een plaatje ervan:

[afbeelding]
10 berichten van die user ook gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Wanneer krijg je toegang tot de prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]

[afbeelding]
ik heb liever iets' chinees/japans/koreaans. zouden ze die ook te koop hebben?
hoeveel jaar garantie zou erbij zitten?
is er een niet-goed geld-terug garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 20:47
Ik heb liever koffie :*) Wie nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:54:
Wanneer krijg je toegang tot de prullenbak?
Nooit, tenzij je een modjes/admin/iemand-anders-in-rood bent. Waarschijnlijk een screenshot gemaakt van het topic voordat het naar de TC verplaatst werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinuzz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 07:57:
Count me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:16:
Volgens mij zijn het best wel logische namen voor de 'state' van een object in de ruimte. De coordinaten en de afgeleiden daarvan. Ik vind dat best logisch. Ik weet niet hoe ik ze anders zou noemen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
alwinuzz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 07:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
armageddon_2k1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Volgens mij zijn het best wel logische namen voor de 'state' van een object in de ruimte. De coordinaten en de afgeleiden daarvan. Ik vind dat best logisch. Ik weet niet hoe ik ze anders zou noemen.
Helaas zijn al z'n variable in zo'n formaat, of het nu met x-y as te maken heeft of niet,
Heb zelf de code moeten door worstelen voor een custom server en volgens mij gaat hij het alfabet af voor variable namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:23
Als je het hebt over minecraft, daar is een Obfuscated sausje over heen gegoten. Daardoor krijg je juist dat soort naamgeving van variabelen. Als je het hebt over Ludum Dare entry hebt, ik heb alleen code van x,y,z gezien en afgeleiden daarvan voor positie, en natuurlijk de iteratie variabelen i en j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 17:03
Ik heb Notch ook even gevolgd dit weekend, maar ik vond zijn code best aardig opgebouwd voor zo'n 48h contest project. Velen zouden het toch minder aardig opbouwen denk ik. Hij gebruikte idd alleen korte variabelen voor dingen die met graphics te maken hebben, maar dat is op zich ook wel vrij gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

De afgeleiden van de positie heet snelheid dus dat kun je dan ook zo noemen. Waar xx voor staat zou ik niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Straks op stage sollicitatiegesprek bij InfoSupport (NL bedrijf, maar heeft ook vestiging in BE). Hopelijk mag ik er stage gaan doen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styxxy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:23:
Straks op stage sollicitatiegesprek bij InfoSupport (NL bedrijf, maar heeft ook vestiging in BE). Hopelijk mag ik er stage gaan doen :D .
tandjes poetsen, charismatisch vermogen opschroeven en... succes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

tandjes poetsen, charismatisch vermogen opschroeven en... succes ;-)
Heee, we moeten wel ITers blijven he. Te netjes overkomen en ze schrikken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Een oud collega heeft een erg fijn html/css frameworkje: http://www.timbenniks.nl/page/937/atatonic-css-framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Matis schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:21:
[...]

Nooit, tenzij je een modjes/admin/iemand-anders-in-rood bent. Waarschijnlijk een screenshot gemaakt van het topic voordat het naar de TC verplaatst werd :)
Dat dus idd.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat indexes toegevoegd op een database van een andere partij :) Scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ziet er zo op het eerste gezicht niet slecht uit. Ben zelf ook wel erg fan van: http://csswizardry.com/inuitcss/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:07:
[...]

ik heb liever iets' chinees/japans/koreaans. zouden ze die ook te koop hebben?
hoeveel jaar garantie zou erbij zitten?
is er een niet-goed geld-terug garantie?
Sowieso wet online aankopen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Sowieso wet online aankopen lijkt mij?
Het is alleen de vraag of het een product of een dienst is die je afneemt. Bij diensten geld dat weer niet ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:23
Woy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Het is alleen de vraag of het een product of een dienst is die je afneemt. Bij diensten geld dat weer niet ;)
Als het een product op maat gemaakt is geld het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Net een beker cappuccino omgegooid, het liep zo m'n tas in, waar ook m'n netbook in zit... Netbook lijkt gelukkig redelijk ongedeerd te zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

BoAC

Memento mori

Nooit meer je tas zo onder de tafel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
BoAC schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:22:
Nooit meer je tas zo onder de tafel dus :)
Nooit meer bekers omgooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
if(this.bag.contains("%netbook%"))
{
  this.prevent_tip_over_koffee_cup();
  this.ensure_bag_safety();
}
else
  this.dont_give_a_damn();

[ Voor 43% gewijzigd door Gamebuster op 22-08-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ga toch weg met die lelijke underscores, joh. :+
CodeCaster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Tuurlijk niet. ;) Testen, testen, testen. En dan nog eens testen.
Dus toch wel. :') Een handvol nieuwe bugs geïntroduceerd (bleek tijdens het devven al), teruggedraaid naar de initiële situatie, quick fix gemaakt, de rest mag een ander oplossen. :P

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 22-08-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
Styxxy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:23:
Veel geluk gewenst :)
Heb er zelf het afgelopen half jaar stage gelopen en nog 6 weken mogen doorwerken erna. Je kan er iig veel leren als je de juiste instelling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
CodeCaster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:12:
teveel ruby geschreven :P

underscores... underscores everywhere

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 22-08-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
ravenger schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:59:
Ik heb Notch ook even gevolgd dit weekend, maar ik vond zijn code best aardig opgebouwd voor zo'n 48h contest project. Velen zouden het toch minder aardig opbouwen denk ik. Hij gebruikte idd alleen korte variabelen voor dingen die met graphics te maken hebben, maar dat is op zich ook wel vrij gebruikelijk.
De code staat nu online op de website van Ludum Dare: http://www.ludumdare.com/...1/?action=preview&uid=398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

BoAC

Memento mori

In ruby kun je ook hoofdletters gebruiken in variabelen en functies meen ik..
Gamebuster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:46:
[...]

teveel ruby geschreven :P

underscores... underscores everywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Alex) schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:09:
Net een beker cappuccino omgegooid, het liep zo m'n tas in, waar ook m'n netbook in zit... Netbook lijkt gelukkig redelijk ongedeerd te zijn.
Het schijnt dat mijn laptop liquid proof is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Laatst online: 12:48
Ik krijg net een telefoontje dat ik support moet leveren op een server van de klant. Hebben ze mijn VPN account geblokkeerd :)

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Evilbee schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:14:
Ik krijg net een telefoontje dat ik support moet leveren op een server van de klant. Hebben ze mijn VPN account geblokkeerd :)
Nice :) gaat lekker dan :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Laatst online: 12:48
Ahh lekker, een collega heeft geprobeerd mijn account te gebruiken omdat die van hem geblokkeerd was :(

Nu maar een mail naar de service desk sturen en hopen dat ze mijn account een beetje snel unblocken...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
BoAC schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:07:
In ruby kun je ook hoofdletters gebruiken in variabelen en functies meen ik..

[...]
het kan, maar de conventie is underscores, met uitzondering van class/module names.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
CodeCaster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:12:
if ([self.bag contains:@"netbook"]) {
[self preventTipOverKoffeeCup];
[self ensureBagSafety];
} else {
[self dontGiveADamn];
}

beter? :+

(noot: in de praktijk is objective-c een stuk langer. En nee, ik verrek het om functies op meerdere regels op te breken, dan wordt het nog erger :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
YopY schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

if ([self.bag contains:@"netbook"]) {
[self preventTipOverKoffeeCup];
[self ensureBagSafety];
} else {
[self dontGiveADamn];
}

beter? :+

(noot: in de praktijk is objective-c een stuk langer. En nee, ik verrek het om functies op meerdere regels op te breken, dan wordt het nog erger :p)
Ik ben nu 8 dagen met iOS bezig. Blijft het een vreemde taal vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Och, de taal vindt ik goed te doen... het is alleen zoveel code, :/. Na 20 keer een UITableViewDataSource in elkaar geprutst te hebben heb je het wel weer gezien :/.

Maar: d'r is licht aan het eind van de tunnel, :). Nog een paar weken en dan vakantie.

...en dan waarschijnlijk meer iOS, aangezien de klant het al heeft over een Engelse vertaling / internationalisatie, een iPad versie, pushnotificaties bij calamiteiten, en noem maar op wat ze nog meer voor ideeën hebben. Hoi hoi, meer werk voor ons :p.
Pagina: 1 ... 183 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak