If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik moest de laatste weken veel documentatie (in pdf-vorm) lezen en heb op m'n werk toen ook het losse 16:10-scherm een kwartslag gedraaid. Ideaal: laptopscherm gewoon gebruiken om te coden e.d. en ernaast een enorm scherm waarop de pdf-pagina's gewoon volledig in beeld staan en toch leesbaar blijvenAloys schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:41:
Heb m'n beeldscherm (Dell U2311h) nu even gedraaid, wat een boel code past er dan op (140 regels leesbaar, 110 regels met fijn lettertype en grootte.Zal alleen wel snel nekklachten krijgen van het omhoog en naar beneden kijken
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Heerlijk, waarschijnlijk 2 bugs introduceren tijdens 1 bugfix van drie bugsCodeCaster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:54:
Heerlijk, gewoon drie bugs ontdekken tijdens een bugfix
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Ook sprekend dat er haakjes om de Applications folder staan aangezien Rubymine standaard wat gul is met het zetten van haakjes
Heb nu een aantal keer met Rubymine gewerkt maar ik kan er toch niet helemaal aan wennen. De killer feature zou voor mij de refactor-support zijn maar dat werkt nog niet betrouwbaar. Is ook niet makkelijk met een taal als Ruby erachter natuurlijk.
Voorlopig gewoon (Mac)vim met een shitload aan plugins en CLI tools dus
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Terug naar Netbeans IDE 6.9, sublime text en textmate dus: Allemaal tegelijk, controllers/models/views/javascript doe ik in netbeans, locales in een sublime text venster en css in een ander sublime text venster en textmate gebruik ik om code van andere projecten/gems te lezen.
Niet echt een rede voor, gewoon aan gewend geraakt
[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 19-08-2011 12:38 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Tuurlijk niet.koli-man schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:59:
[...]
Heerlijk, waarschijnlijk 2 bugs introduceren tijdens 1 bugfix van drie bugs![]()
Ik ben bakken geneste if's in een form aan het vervangen door functies en flink aan het snoeien met wat helper variables. Scheelt driekwart van de code, vooral omdat het allemaal op drie plekken stond. Lekker klusje voor de vrijdagmiddag.
Dus in plaats van dit op vier plekken (uit de losse pols):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| if (trim(foo.text) = '') or (UpperCase(trim(foo.text)) = 'N') then bar1.visible := false; bar2.visible := false; bar3.visible := false; bar4.visible := true; bar5.visible := false; end else begin bar1.visible := true; bar2.visible := true; bar3.visible := true; bar4.visible := false; bar5.visible := true; end; |
Dit in een functie gezet die ik nu op vier plekken aanroep:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function FooEmptyOrNegative(string foo): Boolean; begin result := (trim(foo) = '') or (UpperCase(trim(foo)) = 'N'); end eon := FooEmptyOrNegative(foo.text); bar1.visible := not eon; bar2.visible := not eon; bar3.visible := not eon; bar4.visible := eon; bar5.visible := not eon; |
Was alles maar zo eenvoudig.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 19-08-2011 13:23 ]
#handig
Elke keer als ik routes.rb opende werd ik zeeziek van de error-golfjes. Rubymine snapte geen namespaces waardoor zo'n beetje alle controllers ontbraken volgens de error checker.Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:36:
ik heb 'm even getest, maar Rubymine geeft veel te snel een error-golfje onder mijn code terwijl er geen fout in zit.
...
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Works on my machine
Chrome 14, beta
We are shaping the future
Wil nu ook al bij een update Google Chrome installeren... (werden ze nou overgenomen door microsoft?
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 19-08-2011 14:25 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Heb je toevallig 'n voorbeeld daarvan? In mijn ervaring kijken ze over het algemeen vrij snel naar fouten in de code wanneer je die op de bugtracker meldt.Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:36:
ik heb 'm even getest, maar Rubymine geeft veel te snel een error-golfje onder mijn code terwijl er geen fout in zit. Veel geinige features, maar ze werken allemaal maar half.
Zelf kom ik de parsefouten eigenlijk enkel tegen wanneer er wat veel verschillende dingen genest worden (in de trend van script-tag in je html.erb met daarin een variabele die de waarde krijgt van een <%= @foo.to_json %>, dat lijkt net even 'n stap te ver

het 1e bestand dat ik erin open is al 1 groot voorbeeld
RM is trouwens ook verschrikkelijk traag... en dat zeg ik, als Netbeans IDE gebruiker.
Screentjes:
http://imgur.com/a/SFSXS#Y3k1D
Deze vind ik nog het meest epic:

Note: _alle_ error-golfjes in die screens zijn onterecht.
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 19-08-2011 14:59 ]
voor elke regel of na?ValHallen schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:09:
Even terug komend op documentatie, hoe doen jullie dat?
Ik zet zelf meestal de documentatie bij alle functies, en vaak ook voor elke regel nog een stuk commentaar er achter.
Dit soort commentaar is waardeloos:
1
2
| int x = 0; //initialize x x = y + x * 10;//compute something with it |
Het volgt al uit de code dat dat gebeurt.
Ik begreep dat je vooral zat te worstelen met je interface tussen managed en unmanaged code. Daarvoor kan je makkelijk een domain-specific language optuigen, waaruit je met ANTLR o.i.d. C++ code laat genereren. Afstudeeropdracht van grijze vos.oisyn schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:31:
[...]
Omdat er C++/CLI classes gegenereerd moeten worden uit bestaande C++ classes? Hoe had jij dat dan bedacht?
Dat kan je dus prima laten genereren, sterker nog: als je het wilt kan je dat met boost door template-magic laten genereren. Helaas heb ik nog geen zwarte band template-magic, dat laat ik nog altijd liever over aan anderenOok leuk: conversie van callbacks naar events.[knip]
oh, nog een pagina

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 19-08-2011 16:47 ]
Sorry, maar nee, dat kan nietMBV schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:44:
sterker nog: als je het wilt kan je dat met boost door template-magic laten genereren.
Ik wel.Helaas heb ik nog geen zwarte band template-magic
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-08-2011 17:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De traagheid is wel ergerlijk inderdaad, als ik de bugtracker mag geloven zou dit met de volgende release van IDEA / RM verbeterd moeten worden (ik gebruik zelf de generieke IDE + Ruby plugin), met name de freezes die regelmatig komen zijn bizar vervelend, volledig met je eens.Gamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:
" 'n voorbeeld "...
RM is trouwens ook verschrikkelijk traag... en dat zeg ik, als Netbeans IDE gebruiker.
Screentjes:
[afbeelding]
Qua golfjes komt volgens mij een deel doordat standaard de spellchecker en de style-checks aan staan. Deze gaan redelijk vlot bokken als je ergens kleine taalfouten of andere stijl-mismatches hebt (lange namen, teveel gedeelde variabelen) maar kun je eventueel nog uitschakelen.
Wat er precies mis gaat met je verschillende translate strings is mij wel een raadsel overigens
http://techreport.com/articles.x/21404/1
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Yes, folks, this is some truly inspiring geometric detail, well beyond what one might expect to see in an object that could easily be constructed from a few hundred polygons. This model may well be the most complex representation of a concrete traffic barrier ever used in any video game, movie, or any other computer graphics-related enterprise.
The question is: Why?
Why did Crytek decide to tessellate the heck out of this object that has no apparent need for it?
Yes, there are some rounded corners that require a little bit of polygon detail, but recall that the DX9 version of the same object without any tessellation at all appears to have the exact same contours. The only difference is those little metal "handles" along the top surface. Yet the flat interior surfaces of this concrete slab, which could be represented with just a handful of large triangles, are instead subdivided into thousands of tiny polygons.
[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 20-08-2011 00:19 ]

[ Voor 56% gewijzigd door jacobras op 20-08-2011 00:25 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Do i smell TSI-SolutionsGamebuster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:
" 'n voorbeeld "...
Screentjes:
[afbeelding]
Nothing to see here!
Wel interesant maar wow wat een verhaal zeg..oisyn schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:20:
Interessant artikel over de tesselation in Crysis 2, en vooral de onzin ervan.
http://techreport.com/articles.x/21404/1

Geskimmed en vooral naar de afbeeldingen gekeken
Ze noemen een paar redenen aan het eind van het artikel - luiheid van de devs, maar misschien iets controversiëler, omdat de overmatige polygons beter performen op een nVidia dan een AMD / Radeon.CodeCaster schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:44:
Maar voor zover ik begrijp moet je als programmeur zelf tesselation toepassen op modellen met een lage polygon count. Waarom doen ze dat dan rücksichtlos voor de hele modellen, dus inclusief alle grote, platte oppervlakken, en niet alleen voor ronde hoeken? Ik snap dat dat ook de kern van het artikel is, maar inderdaad: WHY?
Verwijderd
Kwam deze daarjuist tegen op twitter. Altijd leuke (geek) humor voor tussendoor
1
2
3
4
5
| would_you_mind { // Code here } actually_i_do_mind (Exception £e) { // Politely move on cheerio('Message'); } |
Nothing to see here!
Vergeleken met andere UI frameworks vind ik het wel een van de beste frameworks.
Verwijderd
Hij doet het niet bij mijVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:09:
http://www.addedbytes.com/blog/if-php-were-british/
Kwam deze daarjuist tegen op twitter. Altijd leuke (geek) humor voor tussendoor
Same here. Werkt ook niet voor mij.
Ben pas net begonnen hoorAvalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:10:
WPF is best ok, maar het definiëren van styles en templates vind ik nogal omslachtig en nodeloos ingewikkeld. Dat kan in HTML + CSS toch echt vele malen makkelijker. Verder vind ik de databinding in MVVM applicaties nogal ingewikkeld in elkaar zitten (als je iets meer wilt dan slechts de basic dingen).
Vergeleken met andere UI frameworks vind ik het wel een van de beste frameworks.
Wat ik wel heel irritant vind is dat als je de <Window tag gebruikt hij dus hem niet laat previewen in de editorGateKeaper schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:49:
[...]
Ik ben er zelf enorm over te spreken, maar ben dan wel "slechts" vrijetijds programmeur.
Autocomplete / suggest is niet altijd even super, maar als "WYSIWYG" editor is hij ideaal.
Jij klopt de xaml in, en hij laat je gelijk zien hoe het eruit ziet.
*edit, preview is interactief. Heb je dus een listbox die moet kunnen scrollen, dan kan je in de preview gewoon scrollen.
[ Voor 27% gewijzigd door Rutix op 20-08-2011 16:39 ]
Nothing to see here!
Ach ja morgen maar weer even verder knutselen. Hopelijk kan ik dan een mooie basis opzetten voor mijn Quest Editor
Hier ook niet, maar Google's cache werkt wel gewoon hoor.
Werkt nu wel weerjacobras schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:59:
[...]
Hier ook niet, maar Google's cache werkt wel gewoon hoor.
Nothing to see here!
Hij is bezig met de Ludum Dare
Verwijderd
lekker muziekje komt er ook mee met de stream. Ziet er wel gaaf uit.Jegorex schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:08:
Notch, de bedenker van Minecraft, heeft nu een livestream waar hij aan het programmeren is: http://www.livestream.com/mojang
Hij is bezig met de Ludum Dare
Hoezo dat opeens?
Verwijderd
Ik heb het niet gezien, maar zullen dat geen graphicsgerelateerde variabelen zijn geweest? Dan is het nog best te verdedigen.Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:16:
Lekkere variabelnamen... x, xx, xd, yd.
Dat zou kunnenCodeCaster schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:44:
[...]
Ik heb het niet gezien, maar zullen dat geen graphicsgerelateerde variabelen zijn geweest? Dan is het nog best te verdedigen.
Ik heb wel van Magic Constants gehoord, maar nog nooit van magische variabelen.Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:02:
Dat zou kunnenWeet niet wat ie precies aan het doen was, alleen dat er alleen maar magische variabelen gebruikt werden.
(Ok, in deze context dan wel)
Typt wel lekker snel, zulke variabelenamen.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Tot nu toe is hij bijna alleen nog maar met de graphics bezig geweest, vooral in Bitmap3D heeft hij veel gedaan.CodeCaster schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:44:
[...]
Ik heb het niet gezien, maar zullen dat geen graphicsgerelateerde variabelen zijn geweest? Dan is het nog best te verdedigen.
De huidige url is trouwens http://www.twitch.tv/realnotch
Zijn oude stream heeft hij direct gedelete toen hij ontdekte dat de rekening al was opgelopen tot ongeveer $4000.
Ik vind ook dat hij erg snel werkt.
Verwijderd
Error™ Niet toegestaan Je hebt geen toegang tot categorie 6. (interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)

Weten jullie toevallig van goeie (en bij voorkeur gratiz) stylesheets of basissen daarvan? Ik bedoel voornamelijk kleuren en pagina-indeling. Ik ben daar zelf... niet bepaald goed in
neem 1 van die scriptkiddies die jou altijd om hulp vraagt en vraag hem een geinig designtje te maken voor 20 EU.
Multithreading:

Toch maar tijd voor een threadpool? Verbaast me dat-ie maar 60MB verbruikt.
[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 21-08-2011 13:04 ]
If you can't beat them, try harder
Ik heb inderdaad ook zoets gemaakt.Aloys schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:57:
Tja, dan moet je het toch 1x maken, en daarna kan je het snel hergebruiken. Voor zoiets simpels zou ik geen css van iemand anders zoeken, want dan moet ik mij eerst inlezen in de benamingen van de velden etc.
Een standaard template van een 5-tal pagina's. Header, footer, menu, content en een pagina dat alles combineert.
Ook heb ik een tweetal CSS pagina's. Eentje die de divjes positioneert en eentje waarin je de style kunt instellen.
Je kunt natuurlijk ook van het internet een HTML-template downloaden. Daarin zit veelal alles wat je wilt.
Ik zelf ben ook geen grafisch vormgever, maar een webdeveloper.
Moet me toch maar eens verdiepen in css, en dan vooral positionering
Verwijderd
Zelf pak ik altijd een WordPress theme en pas die hier en daar aan (zodat ik het kan gebruiken in een .NET website)YopY schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:39:
Zomaar een vraagje. Ik ben met een hobbyprojectje bezig, webappje in NodeJS, niks speciaals, werkt ook bijna zodanig dat ik een demo kan geven... maar het ziet er grafisch gezien niet uit.
Weten jullie toevallig van goeie (en bij voorkeur gratiz) stylesheets of basissen daarvan? Ik bedoel voornamelijk kleuren en pagina-indeling. Ik ben daar zelf... niet bepaald goed in. Het hoeft niet echt fancy te zijn, zolang het er maar strak en goed uitziet. Als ik er ooit geld mee verdien huur ik wel een designer in oid.
De meeste themes zijn goed te begrijpen, zien er wel leuk uit en is goed te converteren naar de taal die je wilt.
Je moet dan, soms, wel wat classes en zo toevoegen, maar daar kom je niet echt onderuit. Je hebt dan in ieder geval al afbeeldingen en basis stijlen.
Oh, deze zag ik afgelopen weekend voorbijkomen: http://twitter.github.com/bootstrap/
[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 21-08-2011 16:06 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Welke forum is dat :\? Ik heb er namelijk ook geen toegangroy-t schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:48:
Spam in #PROG? Boycott American Women
Wel knap hoe ze precies de juiste doelgroep hebben gevonden!
@Jan_v: http://twitter.github.com/bootstrap/ is inderdaad zeer nice. Nog niet gebruikt omdat ik het nog niet nodig heb gehad maar wat ik er toen van had gezien zou het mij (geen designer lols of goede CSS guru) erg moeten helpen om even snel iets in elkaar te zetten ^_^
[ Voor 31% gewijzigd door Rutix op 21-08-2011 19:57 ]
Nothing to see here!
De prullenbakRutix schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:53:
[...]
Welke forum is dat :\? Ik heb er namelijk ook geen toegang.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
10 berichten van die user ook gewoonTheCoolGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:06:
[...]
De pullenbak. Hier een plaatje ervan:
[afbeelding]
Verwijderd
Wanneer krijg je toegang tot de prullenbak?TheCoolGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:06:
[...]
[afbeelding]
ik heb liever iets' chinees/japans/koreaans. zouden ze die ook te koop hebben?TheCoolGamer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:06:
[...]
[afbeelding]
hoeveel jaar garantie zou erbij zitten?
is er een niet-goed geld-terug garantie?
Nooit, tenzij je een modjes/admin/iemand-anders-in-rood bent. Waarschijnlijk een screenshot gemaakt van het topic voordat het naar de TC verplaatst werdVerwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:54:
Wanneer krijg je toegang tot de prullenbak?
Volgens mij zijn het best wel logische namen voor de 'state' van een object in de ruimte. De coordinaten en de afgeleiden daarvan. Ik vind dat best logisch. Ik weet niet hoe ik ze anders zou noemen.Avalaxy schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:16:
Lekkere variabelnamen... x, xx, xd, yd.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Helaas zijn al z'n variable in zo'n formaat, of het nu met x-y as te maken heeft of niet,armageddon_2k1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
Volgens mij zijn het best wel logische namen voor de 'state' van een object in de ruimte. De coordinaten en de afgeleiden daarvan. Ik vind dat best logisch. Ik weet niet hoe ik ze anders zou noemen.
Heb zelf de code moeten door worstelen voor een custom server en volgens mij gaat hij het alfabet af voor variable namen
De afgeleiden van de positie heet snelheid dus dat kun je dan ook zo noemen. Waar xx voor staat zou ik niet wetenarmageddon_2k1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:19:
[...]
Volgens mij zijn het best wel logische namen voor de 'state' van een object in de ruimte. De coordinaten en de afgeleiden daarvan. Ik vind dat best logisch. Ik weet niet hoe ik ze anders zou noemen.
Verwijderd
tandjes poetsen, charismatisch vermogen opschroeven en... succes ;-)Styxxy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:23:
Straks op stage sollicitatiegesprek bij InfoSupport (NL bedrijf, maar heeft ook vestiging in BE). Hopelijk mag ik er stage gaan doen.
Heee, we moeten wel ITers blijven he. Te netjes overkomen en ze schrikken af.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:25:
[...]
tandjes poetsen, charismatisch vermogen opschroeven en... succes ;-)
Dat dus idd.Matis schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:21:
[...]
Nooit, tenzij je een modjes/admin/iemand-anders-in-rood bent. Waarschijnlijk een screenshot gemaakt van het topic voordat het naar de TC verplaatst werd
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ziet er zo op het eerste gezicht niet slecht uit. Ben zelf ook wel erg fan van: http://csswizardry.com/inuitcss/raptorix schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:41:
Een oud collega heeft een erg fijn html/css frameworkje: http://www.timbenniks.nl/page/937/atatonic-css-framework
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Sowieso wet online aankopen lijkt mij?Gamebuster schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
ik heb liever iets' chinees/japans/koreaans. zouden ze die ook te koop hebben?
hoeveel jaar garantie zou erbij zitten?
is er een niet-goed geld-terug garantie?
Het is alleen de vraag of het een product of een dienst is die je afneemt. Bij diensten geld dat weer nietVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Sowieso wet online aankopen lijkt mij?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als het een product op maat gemaakt is geld het ook nietWoy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:12:
[...]
Het is alleen de vraag of het een product of een dienst is die je afneemt. Bij diensten geld dat weer niet
We are shaping the future
{
this.prevent_tip_over_koffee_cup();
this.ensure_bag_safety();
}
else
this.dont_give_a_damn();
[ Voor 43% gewijzigd door Gamebuster op 22-08-2011 14:47 ]
Dus toch wel.CodeCaster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:19:
[...]
Tuurlijk niet.Testen, testen, testen. En dan nog eens testen.
[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 22-08-2011 15:19 ]
Veel geluk gewenstStyxxy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:23:
Straks op stage sollicitatiegesprek bij InfoSupport (NL bedrijf, maar heeft ook vestiging in BE). Hopelijk mag ik er stage gaan doen.
Heb er zelf het afgelopen half jaar stage gelopen en nog 6 weken mogen doorwerken erna. Je kan er iig veel leren als je de juiste instelling hebt.
teveel ruby geschrevenCodeCaster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:12:
Ga toch weg met die lelijke underscores, joh.
underscores... underscores everywhere
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 22-08-2011 15:49 ]
De code staat nu online op de website van Ludum Dare: http://www.ludumdare.com/...1/?action=preview&uid=398ravenger schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:59:
Ik heb Notch ook even gevolgd dit weekend, maar ik vond zijn code best aardig opgebouwd voor zo'n 48h contest project. Velen zouden het toch minder aardig opbouwen denk ik. Hij gebruikte idd alleen korte variabelen voor dingen die met graphics te maken hebben, maar dat is op zich ook wel vrij gebruikelijk.
Gamebuster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:46:
[...]
teveel ruby geschreven
underscores... underscores everywhere
Het schijnt dat mijn laptop liquid proof isAlex) schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:09:
Net een beker cappuccino omgegooid, het liep zo m'n tas in, waar ook m'n netbook in zit... Netbook lijkt gelukkig redelijk ongedeerd te zijn.
NiceEvilbee schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:14:
Ik krijg net een telefoontje dat ik support moet leveren op een server van de klant. Hebben ze mijn VPN account geblokkeerd
Nothing to see here!
Nu maar een mail naar de service desk sturen en hopen dat ze mijn account een beetje snel unblocken...
het kan, maar de conventie is underscores, met uitzondering van class/module names.BoAC schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:07:
In ruby kun je ook hoofdletters gebruiken in variabelen en functies meen ik..
[...]
if ([self.bag contains:@"netbook"]) {CodeCaster schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:12:
Ga toch weg met die lelijke underscores, joh.
[self preventTipOverKoffeeCup];
[self ensureBagSafety];
} else {
[self dontGiveADamn];
}
beter?
(noot: in de praktijk is objective-c een stuk langer. En nee, ik verrek het om functies op meerdere regels op te breken, dan wordt het nog erger
Ik ben nu 8 dagen met iOS bezig. Blijft het een vreemde taal vindenYopY schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:39:
[...]
if ([self.bag contains:@"netbook"]) {
[self preventTipOverKoffeeCup];
[self ensureBagSafety];
} else {
[self dontGiveADamn];
}
beter?
(noot: in de praktijk is objective-c een stuk langer. En nee, ik verrek het om functies op meerdere regels op te breken, dan wordt het nog erger)

Maar: d'r is licht aan het eind van de tunnel,
...en dan waarschijnlijk meer iOS, aangezien de klant het al heeft over een Engelse vertaling / internationalisatie, een iPad versie, pushnotificaties bij calamiteiten, en noem maar op wat ze nog meer voor ideeën hebben. Hoi hoi, meer werk voor ons
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak