Ik noem het gewoon XML bewerken,

. Wat ik op het moment doe (op de iphone, zo'n app voor zo'n grote neerlandsche vervoerder) is reverse engineering - kijken hoe het eruit ziet op de bestaande app en dat proberen te reproduceren. En heel vaak refactoren, natuurlijk, omdat het allemaal nieuw is voor mij komen er soms wel suboptimale / ranzige oplossingen uit. Maar dat heeft vaak te maken met het modelleren van data en memory management enzo.
Afgelopen vrijdag de hele dag bezig geweest om een lijst met eerder geselecteerde locaties op te slaan. Het opslaan van stations was niet zo moeilijk - gewoon een array van stationsnamen opslaan in de NSUserDefaults (een eenvoudige key/value store) en weer ophalen door een zoek op naam. Het opslaan van een arbitraire locatie was weer wat lastiger, omdat ik m'n Location object moest serializen. Maar da's ook weer leuk om te doen.
En ik bedenk me net dat ik weer ongelofelijk moeilijk aan het doen was,

. Een arbitraire locatie die je op moet slaan heeft geen lat / long, dus die hoef je niet op te slaan (die heeft slechts een naam, zoals een stad + straat). Maandag maar weer verder refactoren. Of straks, als ik me verveel

.
[
Voor 20% gewijzigd door
YopY op 31-07-2011 10:29
]