En toen begreep ik het opeens (en was het opeens 20:00 en vond ik het tijd om naar huis te gaan) en heb ik zo'n 300 regels weggegooid en gereduceerd tot een regeltje of 30 en werkt het zo'n slordige 50x sneller en met minder bugs.
Jeej voor mij.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
En toen begreep ik het opeens (en was het opeens 20:00 en vond ik het tijd om naar huis te gaan) en heb ik zo'n 300 regels weggegooid en gereduceerd tot een regeltje of 30 en werkt het zo'n slordige 50x sneller en met minder bugs.
We are shaping the future
There is tell around my company of a threadpool-ish class which, in that it monitored child threads, was named Pedophile. This is all good for a laugh, until your customers call in to complain that your program is crashing with only the message, "Error: Pedophile has no children to watch."
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SELECT t.Naam , SUM( scoreThuis.Score ) , SUM( scoreUit.Score ) , SUM( scoreThuis.Score + scoreUit.Score ) FROM Team t INNER JOIN Score as scoreThuis ON t.TeamId = scoreThuis.TeamId AND scoreThuis.Thuis = 1 INNER JOIN Score as scoreUit ON t.TeamId = scoreUit.TeamId AND scoreUit.Thuis = 0 ORDER BY SUM( scoreThuis.Score + scoreUit.Score ), SUM( scoreUit.Score ) |
http://en.wikipedia.org/wiki/Karateka_(video_game)The Apple II version came on one apparently single-sided disk. As an easter egg, a second version of the game was placed on the flip side of the disk. If one put the disk into the drive upside-down, the game played identically to the first side, except that the game was displayed vertically flipped. According to Mechner, this was done as a joke, causing naive users to call tech support and ask why the game was upside-down. Invariably, they would receive the reply, "take the disk out, insert it right-side up, and reboot"
[ Voor 49% gewijzigd door Woy op 06-11-2009 14:12 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het ligt denk ik iets ingewikkelder. Twee voorbeelden:Woy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:07:
@YopY: Werkt iets als het volgende niet?
Wanneer in de greopsreeksen van de Champions League twee of meer clubs gelijk eindigen met de punten nadat alle groepsmatchen gespeeld zijn, dan geldt de volgende criteria om de plaatsen te bepalen:
* Het hoogste aantal punten behaald in de onderlinge duels.
* Het meest aantal gescoorde doelpunten in de onderlinge duels.
* Het hoogst aantal gescoorde doelpunten in de uitwedstrijden.
* Het doelpuntenverschil op basis van alle groepsmatchen.
* Het hoogst aantal gescoorde doelpunten
* De puntencoëfficient van de club in kwestie, even als het betrokken land, berekent over de laatste 5 seizoenen.
Bijvoorbeeld het resultaat van die loting kun je toch niet uit je database halen gok ik.Om te bepalen welke teams de groepswinnaars en de tweede plaatsen binnen de groepen zijn wordt achtereenvolgens naar de volgende zaken gekeken:
- Allereerst geldt het hoogste aantal punten behaald na alle groepswedstrijden
- Als een of meer teams hetzelfde aantal punten hehben dan wordt gekeken naar het doelsaldo behaald na alle groepswedstrijden (doelsaldo=doelpunten voor - doelpunten tegen)
- Biedt dat geen uitkomst dan wordt gekeken naar het totaal aantal gemaakte doelpunten na alle groepswedstrijden
Als bovenstaande regels niet leiden tot een winnaar en een tweede plaats in de groep dan zal gekeken worden naar de onderlinge wedstrijden van de teams met hetzelfde aantal punten, doelsaldo en doelpunten.
Voor de onderlinge wedstrijden geldt dan het volgende:
- Allereerst geldt het hoogste aantal punten behaald in de onderlinge wedstrijden van de teams die het betreft
- Als een of meer teams hetzelfde aantal onderlinge punten hehben dan wordt gekeken naar het doelsaldo behaald in de onderlinge wedstrijden van de betreffende teams (dit is alleen van toepassing als er meer dan 2 landen hetzelfde aantal punten hebben in de onderlinge wedstrijden)
- Biedt ook dat geen uitkomst dan wordt gekeken naar het totaal aantal gemaakte doelpunten gemaakt in de onderlinge wedstrijden van de betreffende teams (ook dit is alleen van toepassing als er meer dan 2 landen hetzelfde aantal punten en doelsaldo hebben in de onderlinge wedstrijden)
Als bovenstaande regels geen uitkomst bieden dan zal de FIFA een loting doen onder de betreffende teams. Het team dat geloot wordt gaat door naar de achtste finale.
Woy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:07:
De mooiste Easter-Egg die ik ook gehoord heb vind ik nog
[...]
http://en.wikipedia.org/wiki/Karateka_(video_game)
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Gewoon niet doen℠YopY schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:09:
Ben ik nu scheel, of is zoiets inderdaad Heel Erg Moeilijk®, Onmogelijk© of Iets Dat De Presentatie Af Moet Handelen™?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Edit: dit gaat over de Europa League (voorheen UEFA), daar zijn de regels een paar jaar terug veranderd.pedorus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:25:
[...]
Het ligt denk ik iets ingewikkelder. Twee voorbeelden:
[...]
[...]
Bijvoorbeeld het resultaat van die loting kun je toch niet uit je database halen gok ik.Ik zou dus gaan voor "Onmogelijk". Evengoed is het wel een grappige uitdaging om het in SQL te doen, maar dan wil ik wel eerst de exacte regels en het dialect weten..
[ Voor 4% gewijzigd door YopY op 06-11-2009 15:28 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 06-11-2009 15:47 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Bij een club spelen verschillende teams. Van de E-tjes tot de Eredivisie. Of bedoelde je dat niet met je vraagtekens? ClubTeam vind ik minder logisch, je zou haast denken dat een team voor meerdere clubs kan spelen, maar volgens mij gebeurt dat neit.Club, Team (?), ClubTeam (??)
YopY schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:24:
Edit: dit gaat over de Europa League (voorheen UEFA), daar zijn de regels een paar jaar terug veranderd.
7.05 If two or more teams are equal on points on completion of all the group
matches, the following criteria are applied to determine the rankings (in
descending order):
a) higher number of points obtained in the group matches played among the
teams in question;
b) superior goal difference from the group matches played among the teams
in question;
c) higher number of goals scored away from home in the group matches
played among the teams in question;
d) superior goal difference from all group matches played;
e) higher number of goals scored;
f) higher number of coefficient points accumulated by the club in question,
as well as its association, over the previous five seasons (see paragraph
9.03).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| create table Team(team int, coefficientPoints decimal(8,4)); create table Match(teamA int, teamB int, goalsA int, goalsB int); create view HomeMatchScore as select teamA,teamB, goalsA, goalsB, goalsA-goalsB as goalDifference, score = case when goalsA-goalsB>0 then 3 when goalsA-goalsB=0 then 1 else 0 end, scoreOther = case when goalsA-goalsB>0 then 0 when goalsA-goalsB=0 then 1 else 3 end from Match; create view AllMatchScore as select teamA as team,teamB as otherTeam,goalsA as goals,goalDifference,score from HomeMatchScore union all select teamB,teamA,goalsB,-goalDifference, scoreOther from HomeMatchScore; create view TeamsWithScore as select team, sum(score) as score, sum(goalDifference) as goalDifference, sum(goals) as goals from AllMatchScore group by team; create view TeamsWithSubsetScore as select t1.team, sum(a.score) as subScore, sum(a.goalDifference) as subGoalDifference from TeamsWithScore t1 inner join TeamsWithScore t2 on t1.score=t2.score inner join AllMatchScore a on a.team=t1.team and a.otherTeam=t2.team group by t1.team; create view TeamsWithSubsetAwayGoals as select t1.team,sum(goalsB) as subAwayGoals from TeamsWithScore t1 inner join TeamsWithScore t2 on t1.score=t2.score inner join HomeMatchScore h on h.teamB=t1.team and h.teamA=t2.team group by t1.team; insert into Team values (1,1),(2,2),(3,3),(4,4); insert into Match values (2,3,1,1),(1,3,1,1),(4,1,1,1),(4,2,1,1),(1,2,1,1),(3,2,1,1), (3,4,1,1),(1,4,1,1),(3,1,1,1),(2,1,1,1),(2,4,1,1),(4,3,2,2); select t1.team, score, subScore, subGoalDifference, subAwayGoals, goalDifference, goals, coefficientPoints from TeamsWithScore t1 inner join Team t2 on t1.team=t2.team left join TeamsWithSubsetScore t3 on t1.team=t3.team left join TeamsWithSubsetAwayGoals t4 on t1.team=t4.team order by score desc, subScore desc, subGoalDifference desc, subAwayGoals desc, goalDifference desc, goals desc, coefficientPoints desc; |
Dat hoort niet in de data access layer, noch in de presentie-laag .... Typisch business logic.YopY schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:09:
Ego -1, ik voel mij insignificant.
Ik moet (lees: moest, we hebben het opgegeven, lijkt meer een presentatielaag iets) een query aanpassen die de ranglijst van een bepaalde competitie (voetbal) weergeeft. Wanneer twee teams in een bepaalde groep hetzelfde aantal punten heeft, moet normaliter het doelsaldo gebruikt worden om te bepalen wie hoger in de lijst staat.
Nu moest dat aangepast worden, zodat ipv het doelsaldo er een berekening uitgevoerd wordt aan de hand van de wedstrijden die de teams met gelijke punten tegen elkaar gespeeld hebben. In plaats van het doelsaldo te nemen (ofwel de som van alle goals die beide teams gemaakt hebben), moest hier iets bij waardoor goals die door een uit team gemaakt zijn dubbel tellen. Dus als team X en team Y 1-1 scoorden, zou team Y hoger op de lijst komen, omdat zij uit speelden.
...En na een X aantal uren proberen en prutsen in een (voor mijn doen) log uitgevallen query (8 joins etc) zei ik toch maar van ja, maar het is eigenlijk iets in de presentatie, of je moet gaan werken met grote subqueries.
Of met andere woorden, Ik Weet Het Gewoon Niet™.
Ben ik nu scheel, of is zoiets inderdaad Heel Erg Moeilijk®, Onmogelijk© of Iets Dat De Presentatie Af Moet Handelen™?
[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 06-11-2009 20:33 ]
https://fgheysels.github.io/
fdsdfsdfsasdf. Wil je voor me komen werken? Vrijwillige basis natuurlijk.pedorus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:22:
SQL:
1 SELECT stats FROM tabelDinges WHERE seizoen='2008/2009' ORDER BY flexe_sorteercolumn
Puur van de uni af gegaan om het UML'en? Lijkt me een beetje overdreven?creator1988 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:14:
Ben ik van de uni gegaan omdat ik niet wou UML'en, zit ik alsnog de hele dag diagrammetjes te tekenen.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat viel mee, als je hem constructief wijst op fouten of onmogelijkheden in z'n voorbeeldscripts online, dan haalt hij niet alleen het comment weg, maar ook gewoon het hele artikelalienfruit schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:41:
Ik heb Javascript les gehad van peter-paul koch en hij kon (of wilde) niet eens uit leggen hoe je prototypes kon gebruiken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
We are shaping the future
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 14:27 ]
It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!
1
2
3
4
| // Knight rider effect on GPO static unsigned s = 0, q = 1; if((s+=q) > 4) q = -q; sceKernelSetGPO(7 << s); |
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hier verse Blue Mountain Coffee, eigenhandig meegenomen uit Jamaica, hmmmmmmmAzertyftw schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:29:
Hmm koffie.. it's goooooodxD
Zelf gemalen zelf gefilterd
Read the code, write the code, be the code!
Kater? Eerst water, de rest komt later
["hip","hip"]creator1988 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:21:
Ah well :-) Een van de redenen
*Schop richting koffiehoek: http://www.partijvoordekoffie.nl/*
Verwijderd
/me ook..
Verwijderd
Goed idee! Koffie is goodVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:46:
[...]
/me ook..
Is er geen koffie-drink-emoticonnetje?
deze; http://www.emoticons4free.nl/emoticons/fok/fok.png 2e rij, 3e van links...
Welke Senseo pads heb jij?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Koffie drinken is voor mietjes; ik vreet 't gewoon uit 't pak:
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Yup, al op Stackoverflow gezien.RayNbow schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:33:
Al mensen hier de nieuwe experimentele taal van Google gezien?
[video]
Altijd al gedacht er iets mis met koffie was. Thee for the win.RobIII schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:37:
[...]
Koffie drinken is voor mietjes; ik vreet 't gewoon uit 't pak:
[ Voor 95% gewijzigd door Sebazzz op 11-11-2009 13:59 ]
Of Cola natuurlijk. Van koffie ga je raar lullen, dat blijkt maar weerpedorus schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:52:
[...]
Altijd al gedacht er iets mis met koffie was. Thee for the win.[afbeelding]
Jammer, nog geen Windows support. En er moet wel een Netbeans of Visual Studio plugin voor zijn zowiesoRayNbow schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:33:
[video]
En ander typesystem, soort van ducktype interfaces, snellere compile times, etc..Sebazzz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:10:
[...]
Of Cola natuurlijk. Van koffie ga je raar lullen, dat blijkt maar weer
[...]
Jammer, nog geen Windows support. En er moet wel een Netbeans of Visual Studio plugin voor zijn zowiesoIk zie de meerwaarde ook niet echt, behalve dat het concurrent is.
Moet zeggen dat er best een aantal aardige dingen in zitten: channels, select, expressies in switch cases, 'goroutines', slices, defer en een expliciet fallthrough statement. Voor veel toepassingen wellicht een goed alternatief voor C++RayNbow schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:33:
[video]
Goroutines/select/channels maken go iig een aantrekkelijke taal voor concurrency. Het is alleen jammer dat ik op m'n main comp Windows draai, dus ik kan er nog niet meespelen.JanDM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:05:
[...]
Moet zeggen dat er best een aantal aardige dingen in zitten: channels, select, expressies in switch cases, 'goroutines', slices, defer en een expliciet fallthrough statement. Voor veel toepassingen wellicht een goed alternatief voor C++
Mja, ach. Ik mis vooralsnog vooral wat geavanceerdere taalfeatures, zoals templates/generics en lambda's en closures. Dat channel en go gebeuren is wel grappig maar natuurlijk net zo goed te doen met een library implementatie ipv een taalfeature, dus dat is absoluut geen argument vóór Go.RayNbow schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:33:
[video]
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2009 14:58 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
swtich met expressies? Dus eigenlijk is het switch syntax voor if-else's. Dan heb je toch het hele idee van meteen naar het goede stukje schieten niet meer? Immers moeten alle statements dan geëvalueerd worden. En wat doen ze met side effects?JanDM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:05:
[...]
Moet zeggen dat er best een aantal aardige dingen in zitten: channels, select, expressies in switch cases, 'goroutines', slices, defer en een expliciet fallthrough statement. Voor veel toepassingen wellicht een goed alternatief voor C++
roy-t schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:15:
[...]
swtich met expressies? Dus eigenlijk is het switch syntax voor if-else's. Dan heb je toch het hele idee van meteen naar het goede stukje schieten niet meer? Immers moeten alle statements dan geëvalueerd worden. En wat doen ze met side effects?
1
2
3
4
5
| switch { // missing expression means "true" case x < y: ... case x > y: ... case x == 0: ... } |
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Verwijderd
Ik drink om dezelfde reden al een jaar geen koffie meer. Bevalt me prima. Veel minder last van hoofdpijn.Salandur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:57:
ik ben even gestopt met de caffeine. ik heb vaak last van hoofdpijn, vooral in het weekend als ik minder koffie drink. dus drink nu maar veel thee.
Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Van koffie werd ik nauwelijks alerter. Ik heb alleen laatst koffie gedronken toen ik na 2 uur slaap een storing mocht oplossen en direct daarna weer door kon naar m'n werk.gevolg is wel dat je iets minder wakker bent en dan om kwart over 7 's ochtends een schadeformuliertje in mag vullen...
Niet alle statements lijkt me, de eerste die voldoet stop de evaluatie. Overigens is een switch meestal (altijd?) een verkapte if-else-if.roy-t schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:15:
swtich met expressies? Dus eigenlijk is het switch syntax voor if-else's. Dan heb je toch het hele idee van meteen naar het goede stukje schieten niet meer? Immers moeten alle statements dan geëvalueerd worden. En wat doen ze met side effects?
[ Voor 9% gewijzigd door farlane op 11-11-2009 20:20 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dit is niet helemaal waar in de presentatie over gesproken word. Daar hebben ze het over een zogenaamde select statement die uitvoert wat je op je channel binnen krijgt. Waarbij een channel iets is om tussen verschillende goroutines (verkapte thread) te communiceren. Ergo, het is basically een event-handler voor wat er op je channel binnen krijgt.JanDM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:57:
[...]
code:Dit is idd verkapte if..else syntax. Gebruik je alleen literals dan kan de compiler uiteraard een jumptable ofzo genereren.
1 2 3 4 5 switch { // missing expression means "true" case x < y: ... case x > y: ... case x == 0: ... }
Precies. Alleen is het wel even missen van de smaak.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:00:
Ik drink om dezelfde reden al een jaar geen koffie meer. Bevalt me prima. Veel minder last van hoofdpijn.
Inderdaad kop-staart in de auto van mijn ouders. Met de mooie regel 'brokken is dokken'Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:00:
Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Van koffie werd ik nauwelijks alerter. Ik heb alleen laatst koffie gedronken toen ik na 2 uur slaap een storing mocht oplossen en direct daarna weer door kon naar m'n werk.
Maar balen joh... gevalletje kop-staart?
select != switchPrisonerOfPain schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:40:
[...]
Dit is niet helemaal waar in de presentatie over gesproken word.
Dan maar hopen dat de meeste schade aan de achterkant zit...Salandur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:23:
[...]
Precies. Alleen is het wel even missen van de smaak.
[...]
Inderdaad kop-staart in de auto van mijn ouders. Met de mooie regel 'brokken is dokken'. Gelukkig volgende maand 13e maand, dus niet heel veel schade aan de portomonix.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
in dit geval nuteloze hoop, aangezien ik de achterste was.Janoz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:48:
[...]
Dan maar hopen dat de meeste schade aan de achterkant zit...
Eh? Ik heb liever iets als goroutines of Erlang processes dan dingen als native threads als concurrencymiddel.PrisonerOfPain schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:40:
goroutines (verkapte thread)
Heb vorig jaar exact hetzelfde gehad. Reed niet te hard, was gewoon druk op de weg, en opeens remde iedereen, dus ik ook.... remmen blokkeerden en hatseflats, achterop een mooie nieuwe Renault op de A12. Hoor je op BNR: 'Op de A12 van Veenendaal naar Maarsbergen een file van 8km door een ongeluk...'Salandur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:55:
[...]
in dit geval nuteloze hoop, aangezien ik de achterste was.
[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-11-2009 23:07 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2009 02:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Saying that Java is nice because it works on every OS is like saying that anal sex is nice because it works on every gender.
Verwijderd
*uche uche* all risk
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 11:03 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Dat was mijn punt :-). Er werd gezegd dat de taal een "switch met expressies" zou ondersteunen maar dat doet het dus niet :-)
Dat doet het ook:PrisonerOfPain schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:08:
[...]
Dat was mijn punt :-). Er werd gezegd dat de taal een "switch met expressies" zou ondersteunen maar dat doet het dus niet :-)
Switch statements
"Switch" statements provide multi-way execution. An expression or type specifier is compared to the "cases" inside the "switch" to determine which branch to execute.
code:
1 SwitchStmt = ExprSwitchStmt | TypeSwitchStmt .
There are two forms: expression switches and type switches. In an expression switch, the cases contain expressions that are compared against the value of the switch expression. In a type switch, the cases contain types that are compared against the type of a specially annotated switch expression.
[...]
[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2009 14:38 ]
[ Voor 6% gewijzigd door creator1988 op 12-11-2009 14:45 ]
Euh ja duh, dat is takketraagcreator1988 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:45:
Hmm, ik gebruik geen eigen arrays ofzo, ik doe het via Win32 api calls naar ReadProcessMemory. Nu ongeveer steeds zo: 4 bytes op offset uitlezen. Misschien is dat niet zo snel, moet ik dat open laten staan ofzo? Worden dan toch 200.000 x 50 ReadProcessMemory calls.
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2009 14:54 ]
Yes, ik had al zo'n idee. Alleen het gezeik is dat de memory blocks met info enigszins verspreid zijn en het te lezen proces wel zo'n 1.5 GB in gebruik neemt soms, niet praktisch om de hele memoryrange uit te lezen; ah well, ga er wat slims op verzinnen :-).oisyn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:52:
[...]
Euh ja duh, dat is takketraag. ReadProcessMemory() is een kernel call, want je wilt geheugen lezen dat helemaal niet gemapped is in je eigen memory space. Als je het geheugen hebt zou ik in een keer 200MB inlezen. Of anders in blokjes van 16MB oid. En zeker niet in een granulariteit van minder dan 4k. Probeer je reads tevens te alignen op 4k.
Als je controle hebt de sourcecode van het andere proces zou je ook memory mapped files kunnen overwegen, dan kunnen beide processen bij het geheugen alsof het van hunzelf is.
Forms editor is een gedrocht, trage poep tbh. En dat is niet sinds de laatste versie.Sebazzz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:35:
Officieel haat aan de Windows Forms Editor van Visual Studio
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Nouja, er valt op zich heel goed mee te leven, misschien omdat dit ook de enige form editor is die ik kenfarlane schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:51:
[...]
Forms editor is een gedrocht, trage poep tbh. En dat is niet sinds de laatste versie.
Zo herkenbaar... Tis echt een tievus ding. Ik heb vaak bij complexere UI's dattie gewoon niet laad. Soms krijg ik zelfs de melding "designer kan niet geladen worden omdat het project geen code ondersteund" (iets in die trant). Echt wtf!!Sebazzz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:35:
Officieel haat aan de Windows Forms Editor van Visual Studio
Als hij een resource bestand op de schijf niet meer kan vinden is het feest, halve forms verdwijnen en uiteindelijk zit je in een oneindige loop met modal vensters.
Ik vind het dingecht een gruwel, hoop elke versie dat het beter wordt maar blijkt tot nu toe ijdele hoop. Qua performance is die van VB6 zo veel beter...Sebazzz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:10:
Nouja, er valt op zich heel goed mee te leven, misschien omdat dit ook de enige form editor is die ik ken
[ Voor 17% gewijzigd door farlane op 12-11-2009 22:22 ]
Da's toch standaard Windows gedrag, dacht ik (Heb ik bvb ook met Firefox: smilies animeren niet meer). Dat komt geloof ik omdat er een modal loop gebruikt wordt in de Windows code op dat moment. Wat dus wil zeggen dat de je app geen thread-messages krijgt. Hier wat uitleg van Raymond Chen (must-read blog imo) http://blogs.msdn.com/old...ve/2005/04/27/412565.aspxfarlane schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:19:
[...]
[wtf]
Waarom blokkeerd m'n hele form thread als ik de rechtermuisknop op de titelbalk van mijn formulier indruk en vasthoudt in een Windows Forms app?
Verwijderd
Waar ik echt een hekel aan heb, is dat de designer niet geladen kan worden als er compilatie fouten zijn. Als ik aan het refactoren ben dan weet ik dat er compilatie fouten gaan komen, maar dan wil ik nog wel gewoon het form design kunnen zien.......farlane schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:19:
[...]
Ik vind het dingecht een gruwel, hoop elke versie dat het beter wordt maar blijkt tot nu toe ijdele hoop. Qua performance is die van VB6 zo veel beter...
[wtf]
Waarom blokkeerd m'n hele form thread als ik de rechtermuisknop op de titelbalk van mijn formulier indruk en vasthoudt in een Windows Forms app?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 09:42 ]
In VS.NET 2008 heb daar afaik geen last meer van ....Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:53:
[...]
Waar ik echt een hekel aan heb, is dat de designer niet geladen kan worden als er compilatie fouten zijn. Als ik aan het refactoren ben dan weet ik dat er compilatie fouten gaan komen, maar dan wil ik nog wel gewoon het form design kunnen zien.......![]()
(overigens gaat dit over VS2003)
[ Voor 12% gewijzigd door whoami op 13-11-2009 09:35 ]
Verwijderd
Inderdaad gaat het om een applicatie waarvan de ontwikkeling destijds gestart is, maar ik werk ook binnen een bankenorganisatie en die zijn nogal traag in het deployen van nieuwe versies. Overigens is inmiddels VS2008 geïnstalleerd op mijn ontwikkel pc en zijn mijn collega en ik bezig een nieuwe versie te implementeren.whoami schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:26:
[...]
In VS.NET 2008 heb daar afaik geen last meer van ....
Wel vreemd dat je nog met 2003 werkt eigenlijk; nu kan ik best begrijpen dat het bv om een applicatie gaat waarvan de ontwikkeling toen gestart werd, en dat die ondertussen verder moet onderhouden / uitgebreid worden, maar het is toch -mits enige moeite- mogelijk om over te gaan stappen naar 2008 ?
Dat hebben wij ook gedaan; in 2004 gestart met de ontwikkeling van een grote applicatie, in VS.NET2003 c# 1.1.
Ondertussen is die applicatie al een tijd geleden omgezet naar VS.NET 2008 / C#2.0, en onlangs heb ik het compilatie-target zelfs gewijzigd naar C# 3.5.
Behalve een paar compile-problemen (obsolete classes) en een paar wijzigingen die we hebben moeten doorvoeren mbt .NET remoting hebben we geen noemenswaardige problemen gehad.
Voordeel is nu wel dat we in een betere ontwikkelomgeving werken (met refactoring support) en dat we gebruik kunnen maken van de nieuwe features van C# 3.5.
Verwijderd
Gewoon op doktersrecept, van de benzodiazepinen is temazepam een redelijk milde en het is ook niet echt toxisch (in deze hoeveelheid)., de effecten houden gewoon langer aan.Ik zit hier trouwens eens te kijken: Welke Temazepam verpakking heb je dan wel gekregen ?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 10:12 ]
Men, het is snél nu, tjees. Ik ging er toch vanuit dat ReadProcessMemory vergelijkbaar zou zijn met aanroepen van eigen memory. Beetje raw memory reading. Anyhow, in blocks van 8M loopt het als een trein..oisyn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:52:
[...]
Euh ja duh, dat is takketraag. ReadProcessMemory() is een kernel call, want je wilt geheugen lezen dat helemaal niet gemapped is in je eigen memory space. Als je het geheugen hebt zou ik in een keer 200MB inlezen. Of anders in blokjes van 16MB oid. En zeker niet in een granulariteit van minder dan 4k. Probeer je reads tevens te alignen op 4k.
Als je controle hebt de sourcecode van het andere proces zou je ook memory mapped files kunnen overwegen, dan kunnen beide processen bij het geheugen alsof het van hunzelf is.
Wat ik ook met die bijwerkingen wou aantonen, is, dat één van de bijwerkingen blijkbaar geheugenstoornissen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:51:
Ja ik ken de bijwerkingen van Temazepam, ik gebruik het al enkele jaren van tijd tot tijd.
Het punt is een beetje dat ik totaal onbewust, dus in mijn slaap een complete strip heb opgegeten.
En ik begrijp er helemaal geen hol van, m'n moeder had al gezegd dat ze me had gehoord midden in de nacht, maar voor zover ik weet heb ik heerlijk geslapen...
Zou ik dan gewoon geslaapwandeld hebben of iets dergelijks?
Verwijderd
MUST FEED ON BRAINZ200 gram what the hell
ctor in zombie mode
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 10:46 ]
Over zombies gesproken... (volgens mij kun je 'm 't beste bekijken in een andere browser dan firefox) .edit: nee laat maar, je moet 'm eigenlijk vooral z'n gang laten gaan, en dan is ie in FF beter dan in Chrome
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2009 10:44 ]
Die van VS2008 is wel een pak uitgebreider, dus zijn traagheid snap ik wel. Wel jammer dat er niet iets bestaat om te checken op dubbele sneltoetsen, zoals in de MFC editor (C++).farlane schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:19:
[...]
Ik vind het dingecht een gruwel, hoop elke versie dat het beter wordt maar blijkt tot nu toe ijdele hoop. Qua performance is die van VB6 zo veel beter...
[ Voor 40% gewijzigd door D-Raven op 13-11-2009 10:49 ]
Verwijderd
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 13:05 ]
Verwijderd
Inderdaad, het wordt dan ook C# (zoals de rest van de applicatie, die ook een zooi is. Klein bedrijf, weinig guidelines. Tijd om orde te scheppen. En ik kan wel VB(A)(.NET) (sinds kort), maar doe het liever niet).Sebazzz schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:05:
Ik haat VBOnoverzichtelijke zooi, veel te verbose. Ik snap niet dat mensen daarin kunnen en willen programmeren.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 13:12 ]
Hij is echt goed gedaan.oisyn schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:40:
Over zombies gesproken... (volgens mij kun je 'm 't beste bekijken in een andere browser dan firefox) .edit: nee laat maar, je moet 'm eigenlijk vooral z'n gang laten gaan, en dan is ie in FF beter dan in Chrome
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq