De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen begreep ik het opeens (en was het opeens 20:00 en vond ik het tijd om naar huis te gaan) en heb ik zo'n 300 regels weggegooid en gereduceerd tot een regeltje of 30 en werkt het zo'n slordige 50x sneller en met minder bugs.
Jeej voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ego -1, ik voel mij insignificant -O-.

Ik moet (lees: moest, we hebben het opgegeven, lijkt meer een presentatielaag iets) een query aanpassen die de ranglijst van een bepaalde competitie (voetbal) weergeeft. Wanneer twee teams in een bepaalde groep hetzelfde aantal punten heeft, moet normaliter het doelsaldo gebruikt worden om te bepalen wie hoger in de lijst staat.

Nu moest dat aangepast worden, zodat ipv het doelsaldo er een berekening uitgevoerd wordt aan de hand van de wedstrijden die de teams met gelijke punten tegen elkaar gespeeld hebben. In plaats van het doelsaldo te nemen (ofwel de som van alle goals die beide teams gemaakt hebben), moest hier iets bij waardoor goals die door een uit team gemaakt zijn dubbel tellen. Dus als team X en team Y 1-1 scoorden, zou team Y hoger op de lijst komen, omdat zij uit speelden.

...En na een X aantal uren proberen en prutsen in een (voor mijn doen) log uitgevallen query (8 joins etc) zei ik toch maar van ja, maar het is eigenlijk iets in de presentatie, of je moet gaan werken met grote subqueries.

Of met andere woorden, Ik Weet Het Gewoon Niet™ :Y).

Ben ik nu scheel, of is zoiets inderdaad Heel Erg Moeilijk®, Onmogelijk© of Iets Dat De Presentatie Af Moet Handelen™?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:50
Schrijf de ranglijst gewoon weg, en doe een additionele query voor alleen de probleemgevallen. Is toch een zeldzaamheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Argh, leuk bugje in IE... ergens komt een Empty Text Node vandaan waardoor mijn pagina een scrollbar krijgt. Maar ik weet niet waarvandaan. Storend is 't wel.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37

momania

iPhone 30! Bam!

What Easter Eggs have you placed in code?
There is tell around my company of a threadpool-ish class which, in that it monitored child threads, was named Pedophile. This is all good for a laugh, until your customers call in to complain that your program is crashing with only the message, "Error: Pedophile has no children to watch."
:X :D _o-

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@YopY: Werkt iets als het volgende niet?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SELECT t.Naam
       , SUM( scoreThuis.Score )
       , SUM( scoreUit.Score )
       , SUM( scoreThuis.Score + scoreUit.Score )
FROM Team t
INNER JOIN Score as scoreThuis
    ON t.TeamId = scoreThuis.TeamId
    AND scoreThuis.Thuis = 1
INNER JOIN Score as scoreUit
    ON t.TeamId = scoreUit.TeamId
    AND scoreUit.Thuis = 0
ORDER BY SUM( scoreThuis.Score + scoreUit.Score ), SUM( scoreUit.Score )

Uit het losse handje, dus geen garanties ;)

@momonia: LOL _O-

De mooiste Easter-Egg die ik ook gehoord heb vind ik nog
The Apple II version came on one apparently single-sided disk. As an easter egg, a second version of the game was placed on the flip side of the disk. If one put the disk into the drive upside-down, the game played identically to the first side, except that the game was displayed vertically flipped. According to Mechner, this was done as a joke, causing naive users to call tech support and ask why the game was upside-down. Invariably, they would receive the reply, "take the disk out, insert it right-side up, and reboot"
http://en.wikipedia.org/wiki/Karateka_(video_game)

[ Voor 49% gewijzigd door Woy op 06-11-2009 14:12 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Woy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:07:
@YopY: Werkt iets als het volgende niet?
Het ligt denk ik iets ingewikkelder. Twee voorbeelden:
Wanneer in de greopsreeksen van de Champions League twee of meer clubs gelijk eindigen met de punten nadat alle groepsmatchen gespeeld zijn, dan geldt de volgende criteria om de plaatsen te bepalen:
* Het hoogste aantal punten behaald in de onderlinge duels.
* Het meest aantal gescoorde doelpunten in de onderlinge duels.
* Het hoogst aantal gescoorde doelpunten in de uitwedstrijden.
* Het doelpuntenverschil op basis van alle groepsmatchen.
* Het hoogst aantal gescoorde doelpunten
* De puntencoëfficient van de club in kwestie, even als het betrokken land, berekent over de laatste 5 seizoenen.
Om te bepalen welke teams de groepswinnaars en de tweede plaatsen binnen de groepen zijn wordt achtereenvolgens naar de volgende zaken gekeken:
- Allereerst geldt het hoogste aantal punten behaald na alle groepswedstrijden
- Als een of meer teams hetzelfde aantal punten hehben dan wordt gekeken naar het doelsaldo behaald na alle groepswedstrijden (doelsaldo=doelpunten voor - doelpunten tegen)
- Biedt dat geen uitkomst dan wordt gekeken naar het totaal aantal gemaakte doelpunten na alle groepswedstrijden

Als bovenstaande regels niet leiden tot een winnaar en een tweede plaats in de groep dan zal gekeken worden naar de onderlinge wedstrijden van de teams met hetzelfde aantal punten, doelsaldo en doelpunten.
Voor de onderlinge wedstrijden geldt dan het volgende:
- Allereerst geldt het hoogste aantal punten behaald in de onderlinge wedstrijden van de teams die het betreft
- Als een of meer teams hetzelfde aantal onderlinge punten hehben dan wordt gekeken naar het doelsaldo behaald in de onderlinge wedstrijden van de betreffende teams (dit is alleen van toepassing als er meer dan 2 landen hetzelfde aantal punten hebben in de onderlinge wedstrijden)
- Biedt ook dat geen uitkomst dan wordt gekeken naar het totaal aantal gemaakte doelpunten gemaakt in de onderlinge wedstrijden van de betreffende teams (ook dit is alleen van toepassing als er meer dan 2 landen hetzelfde aantal punten en doelsaldo hebben in de onderlinge wedstrijden)

Als bovenstaande regels geen uitkomst bieden dan zal de FIFA een loting doen onder de betreffende teams. Het team dat geloot wordt gaat door naar de achtste finale.
Bijvoorbeeld het resultaat van die loting kun je toch niet uit je database halen gok ik. :+ Ik zou dus gaan voor "Onmogelijk". Evengoed is het wel een grappige uitdaging om het in SQL te doen, maar dan wil ik wel eerst de exacte regels en het dialect weten.. :)
Woy schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:07:
De mooiste Easter-Egg die ik ook gehoord heb vind ik nog

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Karateka_(video_game)
:D Jammer dat je zo'n goeie grap niet zo snel meer zal zien.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:23

Sebazzz

3dp

YopY schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:09:
Ben ik nu scheel, of is zoiets inderdaad Heel Erg Moeilijk®, Onmogelijk© of Iets Dat De Presentatie Af Moet Handelen™?
Gewoon niet doen℠ :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
pedorus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:25:
[...]

Het ligt denk ik iets ingewikkelder. Twee voorbeelden:

[...]

[...]

Bijvoorbeeld het resultaat van die loting kun je toch niet uit je database halen gok ik. :+ Ik zou dus gaan voor "Onmogelijk". Evengoed is het wel een grappige uitdaging om het in SQL te doen, maar dan wil ik wel eerst de exacte regels en het dialect weten.. :)
Edit: dit gaat over de Europa League (voorheen UEFA), daar zijn de regels een paar jaar terug veranderd.

Nouja, het dialect is MSSQL, en de database waar het op gedraaid moet worden is tien jaar geleden in elkaar geschroefd en heeft nogal wat vraagtekens mbt de opzet daarvan. Ik bedoel, je hebt een tabel Match, AbstractMatch, AbstractMatchGroup, AbstractMatchLabel, PartOfMatch, PartOfMatchLabel, MatchPartOfMatchOption, PlayerInMatch, TeamInMatch, Club, Team (?), ClubTeam (??) Player, PlayerInTeamInSeason, etc etc etc. Degenen die ermee gewerkt hebben (of, lap, die hem gemaakt hebben (in wiens geval: :w ) zullen wel weten over welke database het gaat (hint: hij is groot)).

iig, ik zie (zag?) door de bomen het bos niet meer. Ik zal nog eens kijken of dat van Woy ook toepasbaar is op deze database / query.

[ Voor 4% gewijzigd door YopY op 06-11-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik had sowieso je vraag niet helemaal goed gelezen. Mijn voorbeeldje is gebaseerd op het idee dat doelpunten uit sowieso zwaarder meetellen, en niet dat uit doelpunten alleen zwaarder tellen tegen het team waar ze gemaakt zijn.

Aangezien die voor elke combinatie van Teams verschillend is zul je dat van Team tot Team moeten kijken, en heb je ieder geval alle wedstrijden nodig tussen teams die een gelijk aantal punten hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 06-11-2009 15:47 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club, Team (?), ClubTeam (??)
Bij een club spelen verschillende teams. Van de E-tjes tot de Eredivisie. Of bedoelde je dat niet met je vraagtekens? ClubTeam vind ik minder logisch, je zou haast denken dat een team voor meerdere clubs kan spelen, maar volgens mij gebeurt dat neit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
YopY schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:24:
Edit: dit gaat over de Europa League (voorheen UEFA), daar zijn de regels een paar jaar terug veranderd.
7.05 If two or more teams are equal on points on completion of all the group
matches, the following criteria are applied to determine the rankings (in
descending order):
a) higher number of points obtained in the group matches played among the
teams in question;
b) superior goal difference from the group matches played among the teams
in question;
c) higher number of goals scored away from home in the group matches
played among the teams in question;
d) superior goal difference from all group matches played;
e) higher number of goals scored;
f) higher number of coefficient points accumulated by the club in question,
as well as its association, over the previous five seasons (see paragraph
9.03).
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
create table Team(team int, coefficientPoints decimal(8,4));
create table Match(teamA int, teamB int, goalsA int, goalsB int);
create view HomeMatchScore as select teamA,teamB, goalsA, goalsB, 
    goalsA-goalsB as goalDifference, 
    score = case 
        when goalsA-goalsB>0 then 3 
        when goalsA-goalsB=0 then 1 
        else 0
    end,
    scoreOther = case 
        when goalsA-goalsB>0 then 0 
        when goalsA-goalsB=0 then 1 
        else 3
    end
    from Match;
create view AllMatchScore as 
    select teamA as team,teamB as otherTeam,goalsA as goals,goalDifference,score 
        from HomeMatchScore 
    union all
    select teamB,teamA,goalsB,-goalDifference, scoreOther from HomeMatchScore;
create view TeamsWithScore as select team, sum(score) as score, 
        sum(goalDifference) as goalDifference, sum(goals) as goals 
    from AllMatchScore group by team;
create view TeamsWithSubsetScore as select t1.team, sum(a.score) as subScore, 
        sum(a.goalDifference) as subGoalDifference 
    from TeamsWithScore t1 inner join TeamsWithScore t2 on t1.score=t2.score 
        inner join AllMatchScore a on a.team=t1.team and a.otherTeam=t2.team 
    group by t1.team;
create view TeamsWithSubsetAwayGoals as select t1.team,sum(goalsB) as subAwayGoals 
    from TeamsWithScore t1 inner join TeamsWithScore t2 on t1.score=t2.score 
        inner join HomeMatchScore h on h.teamB=t1.team and h.teamA=t2.team
    group by t1.team;

insert into Team values (1,1),(2,2),(3,3),(4,4);
insert into Match values (2,3,1,1),(1,3,1,1),(4,1,1,1),(4,2,1,1),(1,2,1,1),(3,2,1,1),
    (3,4,1,1),(1,4,1,1),(3,1,1,1),(2,1,1,1),(2,4,1,1),(4,3,2,2);

select t1.team, score, subScore, subGoalDifference, subAwayGoals, goalDifference, 
        goals, coefficientPoints 
    from TeamsWithScore t1 inner join Team t2 on t1.team=t2.team left join
        TeamsWithSubsetScore t3 on t1.team=t3.team left join 
        TeamsWithSubsetAwayGoals t4 on t1.team=t4.team 
    order by score desc, subScore desc, subGoalDifference desc, subAwayGoals desc, 
        goalDifference desc, goals desc, coefficientPoints desc;

Waaaa... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
YopY schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:09:
Ego -1, ik voel mij insignificant -O-.

Ik moet (lees: moest, we hebben het opgegeven, lijkt meer een presentatielaag iets) een query aanpassen die de ranglijst van een bepaalde competitie (voetbal) weergeeft. Wanneer twee teams in een bepaalde groep hetzelfde aantal punten heeft, moet normaliter het doelsaldo gebruikt worden om te bepalen wie hoger in de lijst staat.

Nu moest dat aangepast worden, zodat ipv het doelsaldo er een berekening uitgevoerd wordt aan de hand van de wedstrijden die de teams met gelijke punten tegen elkaar gespeeld hebben. In plaats van het doelsaldo te nemen (ofwel de som van alle goals die beide teams gemaakt hebben), moest hier iets bij waardoor goals die door een uit team gemaakt zijn dubbel tellen. Dus als team X en team Y 1-1 scoorden, zou team Y hoger op de lijst komen, omdat zij uit speelden.

...En na een X aantal uren proberen en prutsen in een (voor mijn doen) log uitgevallen query (8 joins etc) zei ik toch maar van ja, maar het is eigenlijk iets in de presentatie, of je moet gaan werken met grote subqueries.

Of met andere woorden, Ik Weet Het Gewoon Niet™ :Y).

Dat hoort niet in de data access layer, noch in de presentie-laag .... Typisch business logic.
Bouw een query die je alle nodige informatie terug geeft, handel het sorteren af in je business logic, en klaar is kees.

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 06-11-2009 20:33 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Yup, graag. Helaas is er (nog?) geen business logic, het is een query die gelijk naar de presentatie (JSP) doorgestuurd wordt, :+. Maar een tussenlaag zit (op de lange duur) in de planning, de database moet nodig op de schop genomen worden (aangezien deze rammelt en niemand eraan mag zitten opdat hij niet ineens ontploft). Maar da's een project dat jaren kan duren voordat het afgerond is.

Wel grappig overigens dat ik toegang tot de live database met het SA account heb, :+. Drie klikken verwijderd van totale apocalyps. Moet ik overigens nog even aankaarten.
pedorus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:22:
SQL:
1
SELECT stats FROM tabelDinges WHERE seizoen='2008/2009' ORDER BY flexe_sorteercolumn
fdsdfsdfsasdf. Wil je voor me komen werken? Vrijwillige basis natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:07

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb Javascript les gehad van peter-paul koch en hij kon (of wilde) niet eens uit leggen hoe je prototypes kon gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ben ik van de uni gegaan omdat ik niet wou UML'en, zit ik alsnog de hele dag diagrammetjes te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
creator1988 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:14:
Ben ik van de uni gegaan omdat ik niet wou UML'en, zit ik alsnog de hele dag diagrammetjes te tekenen.
Puur van de uni af gegaan om het UML'en? Lijkt me een beetje overdreven?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ah well :-) Een van de redenen

*Schop richting koffiehoek: http://www.partijvoordekoffie.nl/*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alienfruit schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:41:
Ik heb Javascript les gehad van peter-paul koch en hij kon (of wilde) niet eens uit leggen hoe je prototypes kon gebruiken :(
Dat viel mee, als je hem constructief wijst op fouten of onmogelijkheden in z'n voorbeeldscripts online, dan haalt hij niet alleen het comment weg, maar ook gewoon het hele artikel 7(8)7

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik blijf deze site mooi vinden... mooie parodie op zijn (oorspronkelijke) voorstel voor het 'gilde' wat nu Fronteers heet :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb het internet al geraadpleegd en tot nu toe is het antwoord nee. Wellicht dat hier iemand zit met een idee..
Is het mogelijk ergens 'iets' in te stellen, zodat je in de VBA-Editor code kunt collapsen (op Sub's, Function's of If's, whatever)? De hoop is me al redelijk in de schoenen geschoven, maar misschien hier nog een lampje?
Het gaat (nu) om de editor die bij Office 2003 zit.
Best een ruk editor, aangezien ik VS2008 gewend ben (en nee, die is ook niet zaligmakend, maar sowieso is de IntelliSense een stuk beter :o ).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03 14:53
Hmm koffie.. it's gooooood :D xD

Zelf gemalen zelf gefilterd :D

It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik had net even wat anders nodig om te doen om me af te leiden van deze eindeloze psp-port.

C:
1
2
3
4
    // Knight rider effect on GPO
    static unsigned s = 0, q = 1;
    if((s+=q) > 4) q = -q;
    sceKernelSetGPO(7 << s);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

't Is een crosspost, mijn excuses, maar was destijds bestaan van de devschuur coffee corner vergeten.

Programmeur grappen. Zitten nog wel heel briljante bij ^^

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

A SQL query goes into a bar, walks up to two tables and asks, "Can I join you?" :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik moest toch wel even glimlachen... Tijd om m'n laptop uit te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Azertyftw schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:29:
Hmm koffie.. it's gooooood :D xD

Zelf gemalen zelf gefilterd :D
Hier verse Blue Mountain Coffee, eigenhandig meegenomen uit Jamaica, hmmmmmmm

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mmm, thee, it's gooooood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Hier op stage koffie uit zo'n machine.. Ik pak altijd Cappuccino met extra suiker :p die is best lekker te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
*Wordt wakker* Telefoon ge-upgrade naar 6.5. Vervolgens op de mute ipv sluimer knop drukken. Gevolg: Alarm die niet meer afgaat :X.

* D-Raven voelde zich al verdacht uitgeslapen..

Maar afgesproken dat ik vandaag thuis werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Mmmmm; nespresso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 18:59

Haan

dotnetter

* Haan lurkt aan zijn Senseo'tje

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
creator1988 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:21:
Ah well :-) Een van de redenen

*Schop richting koffiehoek: http://www.partijvoordekoffie.nl/*
["hip","hip"] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:55:
* Haan lurkt aan zijn Senseo'tje
/me ook..
Is er geen koffie-drink-emoticonnetje? -O-
deze; http://www.emoticons4free.nl/emoticons/fok/fok.png 2e rij, 3e van links...

Welke Senseo pads heb jij? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik krijg net, niet heel subtiel, een boek over Joomla Extension Development naast me neergelegd.
Eikels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azertyftw
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:46:
[...]

/me ook..
deze; http://www.emoticons4free.nl/emoticons/fok/fok.png 2e rij, 3e van links...

Welke Senseo pads heb jij? :9
Goed idee! Koffie is good :p
Haha en senseo vind ik meestal niet te zuipen.. toch weer anders als je zelf gemalen filterkoffie gewend bent :p
En als, dan moet het Dark Roast zijn met lekker veel suiker xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://holland-shopping.com/shop/images/329056_groene_thee_original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 17:11

RayNbow

Kirika <3

Al mensen hier de nieuwe experimentele taal van Google gezien? :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:46:
Koffie drinken is voor mietjes; ik vreet 't gewoon uit 't pak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FkFwvMokASgM51W3KZHIsAbu/full.gif

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
RayNbow schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:33:

[video]
Yup, al op Stackoverflow gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:37:
[...]

Koffie drinken is voor mietjes; ik vreet 't gewoon uit 't pak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FkFwvMokASgM51W3KZHIsAbu/full.gif
Altijd al gedacht er iets mis met koffie was. Thee for the win. ;) Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GKxCqCft0yZF7hB7uWWcUy4m/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

edit: dubbelpost faal :S

[ Voor 95% gewijzigd door Sebazzz op 11-11-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

pedorus schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:52:
[...]

Altijd al gedacht er iets mis met koffie was. Thee for the win. ;) [afbeelding]
Of Cola natuurlijk. Van koffie ga je raar lullen, dat blijkt maar weer :+

[video]
Jammer, nog geen Windows support. En er moet wel een Netbeans of Visual Studio plugin voor zijn zowieso :P Ik zie de meerwaarde ook niet echt, behalve dat het concurrent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
Sebazzz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:10:
[...]

Of Cola natuurlijk. Van koffie ga je raar lullen, dat blijkt maar weer :+

[...]
Jammer, nog geen Windows support. En er moet wel een Netbeans of Visual Studio plugin voor zijn zowieso :P Ik zie de meerwaarde ook niet echt, behalve dat het concurrent is.
En ander typesystem, soort van ducktype interfaces, snellere compile times, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ben ik nou de enige die bij Thee dacht aan een oud-Engels woord ofzo, in plaats van aan thee? (koffie tast je hersens aan, blijkt maar weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[video]
Moet zeggen dat er best een aantal aardige dingen in zitten: channels, select, expressies in switch cases, 'goroutines', slices, defer en een expliciet fallthrough statement. Voor veel toepassingen wellicht een goed alternatief voor C++ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JanDM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:05:
[...]

Moet zeggen dat er best een aantal aardige dingen in zitten: channels, select, expressies in switch cases, 'goroutines', slices, defer en een expliciet fallthrough statement. Voor veel toepassingen wellicht een goed alternatief voor C++ :)
Goroutines/select/channels maken go iig een aantrekkelijke taal voor concurrency. Het is alleen jammer dat ik op m'n main comp Windows draai, dus ik kan er nog niet meespelen.

* RayNbow leest momenteel Day1 van de Go tutorial en ziet dat de taal closures heeft met redelijk aantrekkelijke syntax :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[video]
Mja, ach. Ik mis vooralsnog vooral wat geavanceerdere taalfeatures, zoals templates/generics en lambda's en closures. Dat channel en go gebeuren is wel grappig maar natuurlijk net zo goed te doen met een library implementatie ipv een taalfeature, dus dat is absoluut geen argument vóór Go.

.edit: ah closures zitten er dus wel in, gelukkig :). defer is wel aardig, al vind ik de syntax een beetje harig.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2009 14:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
JanDM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:05:
[...]

swtich met expressies? Dus eigenlijk is het switch syntax voor if-else's. Dan heb je toch het hele idee van meteen naar het goede stukje schieten niet meer? Immers moeten alle statements dan geëvalueerd worden. En wat doen ze met side effects?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
roy-t schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:15:
[...]
swtich met expressies? Dus eigenlijk is het switch syntax voor if-else's. Dan heb je toch het hele idee van meteen naar het goede stukje schieten niet meer? Immers moeten alle statements dan geëvalueerd worden. En wat doen ze met side effects?
code:
1
2
3
4
5
switch {  // missing expression means "true"
  case x < y: ...
  case x > y: ...
  case x == 0: ...
}
Dit is idd verkapte if..else syntax. Gebruik je alleen literals dan kan de compiler uiteraard een jumptable ofzo genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:41

Salandur

Software Engineer

ik ben even gestopt met de caffeine. ik heb vaak last van hoofdpijn, vooral in het weekend als ik minder koffie drink. dus drink nu maar veel thee.
gevolg is wel dat je iets minder wakker bent en dan om kwart over 7 's ochtends een schadeformuliertje in mag vullen... :|

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salandur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:57:
ik ben even gestopt met de caffeine. ik heb vaak last van hoofdpijn, vooral in het weekend als ik minder koffie drink. dus drink nu maar veel thee.
Ik drink om dezelfde reden al een jaar geen koffie meer. Bevalt me prima. Veel minder last van hoofdpijn.
gevolg is wel dat je iets minder wakker bent en dan om kwart over 7 's ochtends een schadeformuliertje in mag vullen... :|
Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Van koffie werd ik nauwelijks alerter. Ik heb alleen laatst koffie gedronken toen ik na 2 uur slaap een storing mocht oplossen en direct daarna weer door kon naar m'n werk.

Maar balen joh... gevalletje kop-staart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
roy-t schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:15:
Niet alle statements lijkt me, de eerste die voldoet stop de evaluatie. Overigens is een switch meestal (altijd?) een verkapte if-else-if.

[edit] Langer nadenken ...

[ Voor 9% gewijzigd door farlane op 11-11-2009 20:20 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
JanDM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:57:
[...]
code:
1
2
3
4
5
switch {  // missing expression means "true"
  case x < y: ...
  case x > y: ...
  case x == 0: ...
}
Dit is idd verkapte if..else syntax. Gebruik je alleen literals dan kan de compiler uiteraard een jumptable ofzo genereren.
Dit is niet helemaal waar in de presentatie over gesproken word. Daar hebben ze het over een zogenaamde select statement die uitvoert wat je op je channel binnen krijgt. Waarbij een channel iets is om tussen verschillende goroutines (verkapte thread) te communiceren. Ergo, het is basically een event-handler voor wat er op je channel binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:00:
Ik drink om dezelfde reden al een jaar geen koffie meer. Bevalt me prima. Veel minder last van hoofdpijn.
Precies. Alleen is het wel even missen van de smaak.
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:00:
Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Van koffie werd ik nauwelijks alerter. Ik heb alleen laatst koffie gedronken toen ik na 2 uur slaap een storing mocht oplossen en direct daarna weer door kon naar m'n werk.

Maar balen joh... gevalletje kop-staart?
Inderdaad kop-staart in de auto van mijn ouders. Met de mooie regel 'brokken is dokken' :S. Gelukkig volgende maand 13e maand, dus niet heel veel schade aan de portomonix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:40:
[...]
Dit is niet helemaal waar in de presentatie over gesproken word.
select != switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Salandur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:23:
[...]

Precies. Alleen is het wel even missen van de smaak.

[...]

Inderdaad kop-staart in de auto van mijn ouders. Met de mooie regel 'brokken is dokken' :S. Gelukkig volgende maand 13e maand, dus niet heel veel schade aan de portomonix.
Dan maar hopen dat de meeste schade aan de achterkant zit...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

Janoz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:48:
[...]

Dan maar hopen dat de meeste schade aan de achterkant zit...
in dit geval nuteloze hoop, aangezien ik de achterste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Eh? Ik heb liever iets als goroutines of Erlang processes dan dingen als native threads als concurrencymiddel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Salandur schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:55:
[...]

in dit geval nuteloze hoop, aangezien ik de achterste was.
Heb vorig jaar exact hetzelfde gehad. Reed niet te hard, was gewoon druk op de weg, en opeens remde iedereen, dus ik ook.... remmen blokkeerden en hatseflats, achterop een mooie nieuwe Renault op de A12. Hoor je op BNR: 'Op de A12 van Veenendaal naar Maarsbergen een file van 8km door een ongeluk...' :(

Ach ja, je hebt twee soorten automobilisten: Degene die een kopstaart veroorzaakt hebben en degene die het nog moeten.

[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-11-2009 23:07 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik was wel een keer de auto net voor de kop-staart-botsing. Het regende gigantisch en een heel stuk van de A12 was afgesloten en er stond een gigantische rij net voor de kruising met de A2 (richting Utrecht), dus we reden allemaal stapvoets. Op een gegeven moment ging het weer rijden na stilgestaan te hebben, maar het kwam plots weer tot stilstand. Ik dus ook, en de auto achter me ook, maar de auto daar weer achter zag het te laat en was dus nog bezig met optrekken en knalde op z'n voorligger.

Uiteindelijk schoof een rijtje van 3 a 4 auto's direct achter me 1 baan op naar de vluchtstrook om in de stromende regen gegevens uit te wisselen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2009 02:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Misschien moeten ze zo te zien ook maar een VV kroeg VV coffee corner oprichten op GoT :+

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Dit vond ik ook een leuke:
Saying that Java is nice because it works on every OS is like saying that anal sex is nice because it works on every gender.
:P

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

*uche uche* all risk O-)

Hmm, ik denk dat we vanmorgen collectief wel zo'n beetje de bestbetaalde schoonmakers van Nederland zijn geweest (en het staat niet eens in onze functiebeschrijving). De directeur, een senior en ik als junior hebben even staan rauzen, want er komen zo klanten... Van Ford, dus maar even de dode vliegen uit de raamkozijnen gestofzuigd en een doekje over de vergadertafels.
Best grappig zo'n klein bedrijfje, bij m'n vorige werkgever hadden we daar meer personeel voor dan dat er hier mensen werken :P

Boehoe, we werken met StartTeam (...), gelukkig loopt het hopeloos de mist in en heb ik een excuus om me eens goed te verdiepen in source control O-)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 11:03 ]

• YopY
Koppijn van koffie? Pfst, zwakkelingen, bloedneus ftw :+.

*drinkt nogal gore DE cappuchino uit een zakje, maar het is beter dan die rommel uit dat espresso apparaat imo*

• Haan
  • Laatst online: 18:59

Haan

dotnetter

Ik heb zin om mensen te slaan. We hebben intern een prachtig framework waarin veel functionaliteit zit die vaak wordt gebruikt. Nu is er een freelancer ingehuurd voor een bepaalde klus omdat we zelf al genoeg te doen hebben, en die kent logischerwijs dat framework niet. Maar die persoon is dus zonder te overleggen gewoon aan het werk gezet en heeft allerlei ranzige code vol fouten geproduceerd die allang netjes in het framework staat en door-en-door getest is. Drie keer raden wie nu de puinhopen aan het opruimen is..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PrisonerOfPain
Dat was mijn punt :-). Er werd gezegd dat de taal een "switch met expressies" zou ondersteunen maar dat doet het dus niet :-)

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

PrisonerOfPain schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:08:
[...]

Dat was mijn punt :-). Er werd gezegd dat de taal een "switch met expressies" zou ondersteunen maar dat doet het dus niet :-)
Dat doet het ook:
Switch statements
"Switch" statements provide multi-way execution. An expression or type specifier is compared to the "cases" inside the "switch" to determine which branch to execute.

code:
1
SwitchStmt = ExprSwitchStmt | TypeSwitchStmt .

There are two forms: expression switches and type switches. In an expression switch, the cases contain expressions that are compared against the value of the switch expression. In a type switch, the cases contain types that are compared against the type of a specially annotated switch expression.
[...]

• creator1988
Wat gaat de snelste manier zijn om het volgende te doen?

Ik heb ong. 200 MB (in memory) aan serialized data, die ik wil querien; het zijn gewoon sets van byte arrays, en ik ken de structure. (ongeveer 200.000 objecten van 1000 bytes), bijv. ik wil kijken welke sets op plekken 0x3E de waarde '08' hebben, alleen dan voor heel veel objecten, en ook nog snel. Ik krijg het niet onder de pakweg 10 secs als ik op veel criteria query (ca. 50 ofzo).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

10 seconden is wel heel erg lang. Hoe sla je de te checken criteria op?

Even ter vergelijking, ik heb onlangs een kleine test gemaakt om te zien hoe cache prefetching werkt, en daar loop ik door een array van 256MB aan floats heen, waarbij ik voor iedere set van 4 floats mbv SSE 8 optellingen doe. M'n Core 2 @ 3 GHz doet daar 0.1s over.

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2009 14:38 ]

• creator1988
Hmm, ik gebruik geen eigen arrays ofzo, ik doe het via Win32 api calls naar ReadProcessMemory. Nu ongeveer steeds zo: 4 bytes op offset uitlezen. Misschien is dat niet zo snel, moet ik dat open laten staan ofzo? Worden dan toch 200.000 x 50 ReadProcessMemory calls.

Als ik 200.000 keer die 1000 bytes preload in een eigen c# array ben ik sowieso al 50 sec. kwijt. Misschien toch eens kijken of ik het hele blok gewoon in kan laden. Objecten staan niet echt lekker achter elkaar allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door creator1988 op 12-11-2009 14:45 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

creator1988 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:45:
Hmm, ik gebruik geen eigen arrays ofzo, ik doe het via Win32 api calls naar ReadProcessMemory. Nu ongeveer steeds zo: 4 bytes op offset uitlezen. Misschien is dat niet zo snel, moet ik dat open laten staan ofzo? Worden dan toch 200.000 x 50 ReadProcessMemory calls.
Euh ja duh, dat is takketraag 8)7. ReadProcessMemory() is een kernel call, want je wilt geheugen lezen dat helemaal niet gemapped is in je eigen memory space. Als je het geheugen hebt zou ik in een keer 200MB inlezen. Of anders in blokjes van 16MB oid. En zeker niet in een granulariteit van minder dan 4k. Probeer je reads tevens te alignen op 4k.

Als je controle hebt de sourcecode van het andere proces zou je ook memory mapped files kunnen overwegen, dan kunnen beide processen bij het geheugen alsof het van hunzelf is.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2009 14:54 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een hele andere optie is code injecten in dat proces en dan lokaal de objecten uitpluizen ;)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Officieel haat aan de Windows Forms Editor van Visual Studio :(
Als hij een resource bestand op de schijf niet meer kan vinden is het feest, halve forms verdwijnen en uiteindelijk zit je in een oneindige loop met modal vensters.

• creator1988
.oisyn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:52:
[...]

Euh ja duh, dat is takketraag 8)7. ReadProcessMemory() is een kernel call, want je wilt geheugen lezen dat helemaal niet gemapped is in je eigen memory space. Als je het geheugen hebt zou ik in een keer 200MB inlezen. Of anders in blokjes van 16MB oid. En zeker niet in een granulariteit van minder dan 4k. Probeer je reads tevens te alignen op 4k.

Als je controle hebt de sourcecode van het andere proces zou je ook memory mapped files kunnen overwegen, dan kunnen beide processen bij het geheugen alsof het van hunzelf is.
Yes, ik had al zo'n idee. Alleen het gezeik is dat de memory blocks met info enigszins verspreid zijn en het te lezen proces wel zo'n 1.5 GB in gebruik neemt soms, niet praktisch om de hele memoryrange uit te lezen; ah well, ga er wat slims op verzinnen :-)

• farlane
Sebazzz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:35:
Forms editor is een gedrocht, trage poep tbh. En dat is niet sinds de laatste versie.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

farlane schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:51:
[...]

Forms editor is een gedrocht, trage poep tbh. En dat is niet sinds de laatste versie.
Nouja, er valt op zich heel goed mee te leven, misschien omdat dit ook de enige form editor is die ik ken :P Maar er zitten gewoon een paar stomme bugs in.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Geen zin in ROT13 of andere scramblers?

http://www.namesuppressed.com/kenny/

:+

• D-Raven
Sebazzz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:35:
Als hij een resource bestand op de schijf niet meer kan vinden is het feest, halve forms verdwijnen en uiteindelijk zit je in een oneindige loop met modal vensters.
Zo herkenbaar... Tis echt een tievus ding. Ik heb vaak bij complexere UI's dattie gewoon niet laad. Soms krijg ik zelfs de melding "designer kan niet geladen worden omdat het project geen code ondersteund" (iets in die trant). Echt wtf!! 8)7 .

Ook leuk. Ram je op Save. Krijg je een of andere random error melding van de designer. Maar alles lijkt wel opgeslagen. Vervolgens start je de app, zijn ineens al je toolbar buttons weg.... :|
Meestal is de fix een revert van de designer.cs file....

Maargoed ik heb ook hele weken dat ik nergens last van heb. Tis echt een haat liefde relatie wat ik heb met dat ding...

• farlane
Sebazzz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:10:
Nouja, er valt op zich heel goed mee te leven, misschien omdat dit ook de enige form editor is die ik ken :P
Ik vind het dingecht een gruwel, hoop elke versie dat het beter wordt maar blijkt tot nu toe ijdele hoop. Qua performance is die van VB6 zo veel beter...

[wtf]
Waarom blokkeerd m'n hele form thread als ik de rechtermuisknop op de titelbalk van mijn formulier indruk en vasthoudt in een Windows Forms app?

[ Voor 17% gewijzigd door farlane op 12-11-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 08:41
farlane schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:19:
[...]
[wtf]
Waarom blokkeerd m'n hele form thread als ik de rechtermuisknop op de titelbalk van mijn formulier indruk en vasthoudt in een Windows Forms app?
Da's toch standaard Windows gedrag, dacht ik (Heb ik bvb ook met Firefox: smilies animeren niet meer). Dat komt geloof ik omdat er een modal loop gebruikt wordt in de Windows code op dat moment. Wat dus wil zeggen dat de je app geen thread-messages krijgt. Hier wat uitleg van Raymond Chen (must-read blog imo) http://blogs.msdn.com/old...ve/2005/04/27/412565.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind het dingecht een gruwel, hoop elke versie dat het beter wordt maar blijkt tot nu toe ijdele hoop. Qua performance is die van VB6 zo veel beter...

[wtf]
Waar ik echt een hekel aan heb, is dat de designer niet geladen kan worden als er compilatie fouten zijn. Als ik aan het refactoren ben dan weet ik dat er compilatie fouten gaan komen, maar dan wil ik nog wel gewoon het form design kunnen zien....... :(
(overigens gaat dit over VS2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat echt als het meest vage verhaal ooit klinken, maar goed...
Ik slaap regelmatig/vaek slecht en kreeg gisteren een nieuw doosje Temazepam, half 9 één 20MG capsule ingenomen (wilde een goede, lange nacht maken).
Niet lang daarna gaan slapen. Ik werd vanmorgen wakker (van m'n moeder aangezien ik door de eerste snooze was heengeslapen (en dat was deze keer best hoog volume Deep Purple))... Heel de strip leeg en ligt naast m'n bed.
WTF! Midgets in m'n kamer? Junkies onder het bed? Seriously, 200MG Temazepam is genoeg om een olifant een goed nachtje onder narcose te laten zijn.
M'n moeder zei dat ze me vanacht gehoord had, maar ik weet 100% zeker dat ik als een roos geslapen heb.
Gevolg is wel dat ik nu in een Temazepam roes op m'n werk zit en dat kun je het best vergelijken met dronken zijn, dubbele tong, coordinatieproblemen, niet recht kunnen lopen, maar helaas ook een beetje misselijk.
Ik begrijp er echt geen ene moer van weet je dat en ik kan op deze manier écht níet werken...

Ik heb nu dus ook al water in de koker gedaan, vervolgens niet gekookt en in de thermoskan gedaan _/-\o_
En zojuist... Precies hetzelfde |:( _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:53:
[...]

Waar ik echt een hekel aan heb, is dat de designer niet geladen kan worden als er compilatie fouten zijn. Als ik aan het refactoren ben dan weet ik dat er compilatie fouten gaan komen, maar dan wil ik nog wel gewoon het form design kunnen zien....... :(
(overigens gaat dit over VS2003)
In VS.NET 2008 heb daar afaik geen last meer van ....

Wel vreemd dat je nog met 2003 werkt eigenlijk; nu kan ik best begrijpen dat het bv om een applicatie gaat waarvan de ontwikkeling toen gestart werd, en dat die ondertussen verder moet onderhouden / uitgebreid worden, maar het is toch -mits enige moeite- mogelijk om over te gaan stappen naar 2008 ?
Dat hebben wij ook gedaan; in 2004 gestart met de ontwikkeling van een grote applicatie, in VS.NET2003 c# 1.1.
Ondertussen is die applicatie al een tijd geleden omgezet naar VS.NET 2008 / C#2.0, en onlangs heb ik het compilatie-target zelfs gewijzigd naar C# 3.5.
Behalve een paar compile-problemen (obsolete classes) en een paar wijzigingen die we hebben moeten doorvoeren mbt .NET remoting hebben we geen noemenswaardige problemen gehad.
Voordeel is nu wel dat we in een betere ontwikkelomgeving werken (met refactoring support :P) en dat we gebruik kunnen maken van de nieuwe features van C# 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Bijwerkingen Temazepam:

Bijwerkingen

benzodiazepine
--------------
- slaperigheid, verwarring, verlaagde spiertonus, duizeligheid, ataxie,
diplopie, visusstoornissen, toegenomen eetlust;
- hoofdpijn, geheugenstoornissen, anterograde amnesie, depressie, urine
retentie of incontinentie; verminderde speekselproduktie (droge mond);
- paradoxale excitatie (prikkelbaarheid, agressiviteit, slapeloosheid,
confusie, agitatie, desoriëntatie, depersonalisatie, vervolgingswaan)
[vooral bij kinderen en bejaarden];
- zelden: hepatische cholestase met icterus, huidreacties, leukopenie;
- tolerantie voor de therapeutische effecten;
- fysische en psychische afhankelijkheid;
- dervingssyndroom (bij plots stoppen na langdurige behandeling): agitatie,
slapeloosheid, hallucinaties, beven, spiercontracturen, tachycardie, zweten,
confusie of convulsies [R/ dosis geleidelijk afbouwen of overschakelen naar
benzodiazepine met langere t(1/2)];
- acute intoxicatie: slaperigheid of confusie, zelden coma (tenzij bij alcohol
of andere centraal deprimerende farmaca of respiratoire aandoeningen).

Voor slaapstoornissen mag je max. 30mg per dag innemen, als je er daadwerkelijk 200mg hebt van ingenomen .... 8)7

Wordt ook gebruikt bij 'premedicatie', en dan mag er max. 40mg ingenomen worden (een halfuur voor de ingreep).

Ik zit hier trouwens eens te kijken: Welke Temazepam verpakking heb je dan wel gekregen ?
Hier (in Belgie) vind ik geen enkele Temazepam terug die nog op de markt / verkoopbaar is ...

[ Voor 12% gewijzigd door whoami op 13-11-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:26:
[...]
In VS.NET 2008 heb daar afaik geen last meer van ....

Wel vreemd dat je nog met 2003 werkt eigenlijk; nu kan ik best begrijpen dat het bv om een applicatie gaat waarvan de ontwikkeling toen gestart werd, en dat die ondertussen verder moet onderhouden / uitgebreid worden, maar het is toch -mits enige moeite- mogelijk om over te gaan stappen naar 2008 ?
Dat hebben wij ook gedaan; in 2004 gestart met de ontwikkeling van een grote applicatie, in VS.NET2003 c# 1.1.
Ondertussen is die applicatie al een tijd geleden omgezet naar VS.NET 2008 / C#2.0, en onlangs heb ik het compilatie-target zelfs gewijzigd naar C# 3.5.
Behalve een paar compile-problemen (obsolete classes) en een paar wijzigingen die we hebben moeten doorvoeren mbt .NET remoting hebben we geen noemenswaardige problemen gehad.
Voordeel is nu wel dat we in een betere ontwikkelomgeving werken (met refactoring support :P) en dat we gebruik kunnen maken van de nieuwe features van C# 3.5.
Inderdaad gaat het om een applicatie waarvan de ontwikkeling destijds gestart is, maar ik werk ook binnen een bankenorganisatie en die zijn nogal traag in het deployen van nieuwe versies. Overigens is inmiddels VS2008 geïnstalleerd op mijn ontwikkel pc en zijn mijn collega en ik bezig een nieuwe versie te implementeren.

Klein detail: Mijn collega en ik zijn de enige van de IT afdeling die met VS2008 werken en de organisatie is aanwezig in >30 landen en heeft +/- 600 werknemers in NL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ken de bijwerkingen van Temazepam, ik gebruik het al enkele jaren van tijd tot tijd.
Het punt is een beetje dat ik totaal onbewust, dus in mijn slaap een complete strip heb opgegeten.
En ik begrijp er helemaal geen hol van, m'n moeder had al gezegd dat ze me had gehoord midden in de nacht, maar voor zover ik weet heb ik heerlijk geslapen...
Zou ik dan gewoon geslaapwandeld hebben of iets dergelijks?
Ik heb nog een aantal strips in m'n laadje liggen, die ik voor de zekerheid elders ga onderbrengen.
Voel me echt verschrikkelijk vaag nu en dat was juist het tegenovergestelde van wat ik wilde bereiken vandaag. Heb een drukke en belangrijke meeting met iemand van een financiële instelling uit Zwitserland en nu zit ik hier als een henkie. Hier baal ik wel zo verschirkkelijk van...
Ik zit hier trouwens eens te kijken: Welke Temazepam verpakking heb je dan wel gekregen ?
Gewoon op doktersrecept, van de benzodiazepinen is temazepam een redelijk milde en het is ook niet echt toxisch (in deze hoeveelheid)., de effecten houden gewoon langer aan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
.oisyn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:52:
[...]

Men, het is snél nu, tjees. Ik ging er toch vanuit dat ReadProcessMemory vergelijkbaar zou zijn met aanroepen van eigen memory. Beetje raw memory reading. Anyhow, in blocks van 8M loopt het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:51:
Ja ik ken de bijwerkingen van Temazepam, ik gebruik het al enkele jaren van tijd tot tijd.
Het punt is een beetje dat ik totaal onbewust, dus in mijn slaap een complete strip heb opgegeten.
En ik begrijp er helemaal geen hol van, m'n moeder had al gezegd dat ze me had gehoord midden in de nacht, maar voor zover ik weet heb ik heerlijk geslapen...
Zou ik dan gewoon geslaapwandeld hebben of iets dergelijks?
Wat ik ook met die bijwerkingen wou aantonen, is, dat één van de bijwerkingen blijkbaar geheugenstoornissen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
200 gram what the hell :D
ctor in zombie mode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, zo actief gebruik ik het niet, het was tot gisteren zo'n 3 maanden geleden (en ik had de stripjes ook gisteren pas weer gekregen). Ik ben alleen wel bang dat ik het de komende tijd wel weer vaker moet gaan gebruiken in verband met andere medicatie die als veelvuldige bijwerking slapeloosheid heeft :'(
Baal er gewoon van dat ik echt niet begrijp hoe het kan (en nee, ik had niet gedronken)... Echt serieus niet... Het is ook nooit eerder gebeurd. 200MG is misschien niet dodeliijk giftig, maar ik heb nog 90 van die dingen liggen, wat als er weer zoiets gebeurd en ik ze gewoon alle 90 neem in... Dan vrees ik dat ik niet meer wakker ga worden. Ik ga ze in ieder geval op een kind (=ik) veilige plek stoppen.
Vanavond linea recta naar m'n vriel, want volgens mij kan ik hier heel het weekend wel op slapen.
200 gram what the hell
ctor in zombie mode
MUST FEED ON BRAINZ

Maaarrr, on the brightside, afgelopen 2 weken (sinds ik hier werk) heb ik voor een financieële rapportagetool een uiterst enge Excel workbook gemaakt met een hele rits VBA er achter (waar ik tot 2 weken terug niet naar heb willen kijken, vieze meuk). Thuis aan gewerkt, afgelopen weekend nog even naar gekeken, overuurtjes gedraaid en het werkt nu echt als een zonnetje 8)
Ben best content met het resultaat en m'n chief en de bank in Zwisterland ook :) Er is wat plumage in m'n derrière gestoken! Babbel straks zal ondanks dat ik in de wolken ben wel goed komen.
Nu eindelijk een echt project! Sowieso wat feature requests en bugfixen implementeren (moet het pakket toch leren kennen) in het pakket, maar daarna mag ik gaan zorgen voor de rewrite en optimalisatie van een aantal onderdelen en dat vind ik super ganz toll, lekker refactoren en verbeteren. Vooral een bijzonder trage querybuilder mag ik from-scratch gaan rebuilden naar C#! Kan ik gelijk eens kijken of ik nog wat bruikbaars heb aan "CLR via C#"!

Zoo blij met m'n nieuwe baan, klein bedrijf = 100.000x leuker dan een multinational lopende band junior programmeurslaaf!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:26:
200 gram what the hell :D
ctor in zombie mode :+
Over zombies gesproken... (volgens mij kun je 'm 't beste bekijken in een andere browser dan firefox) .edit: nee laat maar, je moet 'm eigenlijk vooral z'n gang laten gaan, en dan is ie in FF beter dan in Chrome :)

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Die van VS2008 is wel een pak uitgebreider, dus zijn traagheid snap ik wel. Wel jammer dat er niet iets bestaat om te checken op dubbele sneltoetsen, zoals in de MFC editor (C++).

Wtf, VS2008 is ineens alle toolbar en window instellingen vergeten behalve bij één project :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Geen probleem in FF overigens. Wel vette trailer :)

Wtf, stoer gedaan, nog even en ze rennen van mn bureau blad af :+

[ Voor 40% gewijzigd door D-Raven op 13-11-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG 5 jaar lang VB.NET op een grote hoop gegooid, niet eens de interfaces in aparte files (given, het hóeft niet), wat een berg bende en vaagsoortig manier van programmeren GDAMN.
Procedureel, maar met class definities :P

I luv it, heerlijk om dat soort projecten te doen :) Ordo ab chao!
Ik ga zo eerst de huidige executietijd onder verschillende omstandigheden even uitpluizen, zodat ik kan laten zien wat de winst is :P

Aangezien het een een best wel cruciaal onderdeel is van een best wel belangrijker core applicatie van ons zat ik te denken mijn deel te schrijven en er een facade overheen te hangen... Lijkt me in dit geval het meest praktisch, want dan hoeft het niet in de applicatie zelf ook nog eens aangepast te worden...
Goed idee?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik haat VB :P Onoverzichtelijke zooi, veel te verbose. Ik snap niet dat mensen daarin kunnen en willen programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:05:
Ik haat VB :P Onoverzichtelijke zooi, veel te verbose. Ik snap niet dat mensen daarin kunnen en willen programmeren.
Inderdaad, het wordt dan ook C# (zoals de rest van de applicatie, die ook een zooi is. Klein bedrijf, weinig guidelines. Tijd om orde te scheppen. En ik kan wel VB(A)(.NET) (sinds kort), maar doe het liever niet).
Ik vind het ook echt totaal niet leesbaar in vergelijking met C# eerlijk gezegd.

Ben echt zo O+ blij dat ik hier ben gaan werken :) zó veel leuke dingen die ik op kan en mag pakken..
10x leerzamer dan waar ik eerst zat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shit, ik ben verslaafd aan StackOverflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ik word er een beetje moe van, makkelijke vragen vliegt iedereen bovenop en veel punta's voor de snelste, en voor moeilijke vragen krijg je met wat geluk +1 etc. Ook omdat een grote groep gebruikers nooit een antwoord accept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:40:
Over zombies gesproken... (volgens mij kun je 'm 't beste bekijken in een andere browser dan firefox) .edit: nee laat maar, je moet 'm eigenlijk vooral z'n gang laten gaan, en dan is ie in FF beter dan in Chrome :)
Hij is echt goed gedaan _/-\o_

Pagina: 1 ... 18 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak