De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.086 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:35:
[...]
Ik weet dat jQuery javascript is. Maar de meeste schrijven iets in jQuery in 10 regels omdat ze logica van jQuery gebruiken, ik maak die logica zelf.
jQuery heeft zulke sexy selector syntax dat je de selector-syntax bijna een eigen taal kan noemen, net als SQL of REGEXP. :9

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 18-07-2011 15:00 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:00:
[...]

jQuery heeft zulke sexy selector syntax dat je de selector-syntax bijna een eigen taal kan noemen, net als SQL of REGEXP. :9
Sexy? Och ja er zijn ook liefhebbers van sadomasochisme :+ [/flauw]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Gamebuster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Het is vzviw gewoon de CSS 3 selector syntax met hier en daar een toevoeging.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
jQuery gebruikt de Sizzle-selector engine. Die zou ook los te gebruiken moeten zijn.

Over fonts: Consolas, 10pt, met ClearType aan.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:45:
Vandaag weer de hele dag gaan site testen. Best leuk werk, zo goed mogelijk afzeiken; voor elke bug dat ik vind staat 2 bier dus is een mooie beloning!

Een vraag: op welk lettertype, welk grootte letters gebruiken jullie in jullie IDE?
Commic Sans :+

Nee, gewoon altijd de standaard lettertypes (Visual Studio, Eclipse en PhpStorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Om even in te gaan op de javascript discussie: ik vind JQuery heel fijn voor kleinere scripts, maar voor een hele applicatie is een framework zoals YUI beter bruikbaar. Al moet je dingen als models, collections etc weer grotendeels zelf maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door curvemod op 18-07-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Een vraag: op welk lettertype, welk grootte letters gebruiken jullie in jullie IDE?
Windows / Eclipse: Consolas, 12 punten

Windows / Linux Aptana (NodeJS): Consolas, 14 punten

Mac / XCode: Menlo Regular, 14 punten

Ik vind het donkere kleurenschema van xcode op zich wel prettig :).

@verhaal over series, The Wire is wel baas. Niet echt superdewauws wat spannend of hip, maar gewoon rauw en euh. sja, moeilijk te zeggen. Veel zullen het best wel saai vinden denk ik, maar de karakters + het acteren is belachelijk goed. Jammer genoeg zit ik in het laatste (5e) seizoen en maken ze geen nieuwe seizoenen meer.

Ook goed (maar voornamelijk omdat ik de boeken gelezen heb) is Game of Thrones, waarvan het eerste seizoen een paar weken geleden afgelopen is. Daarna kwam het 5e boek uit de serie uit die alle verkooprecords breekt in de VS, :p.

@verhaal Dojo versus JQuery: Zijn ze uberhaupt wel vergelijkbaar? En wat betreft JS unit tests: Jasmine + Sinon. zijn wel wat tutorials van te vinden.

Wat me voornamelijk stoort aan JQuery is dat de plugins zo'n rommeltje zijn. Geen centrale repository, maar weinig die op een nette manier geprogrammeerd zijn (zijn teveel clusterfucks aan code, geen tests, gewoon een grote monolithische bakkes JS, etc). Komt misschen ook vanwege het kwaad dat premature minification heet. Premature minification is the root of all evil. Trufax.
quote: jhuiting
Om even in te gaan op de javascript discussie: ik vind JQuery heel fijn voor kleinere scripts, maar voor een hele applicatie is een framework zoals YUI beter bruikbaar. Al moet je dingen als models, collections etc weer grotendeels zelf maken :)
Backbone.js is je vriend. Heeft alleen wel een hoge leercurve ivm het ontbreken van een goeie tutorial en niet echt doorzichtige demo-applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 09:15
Backbone.js is je vriend. Heeft alleen wel een hoge leercurve ivm het ontbreken van een goeie tutorial en niet echt doorzichtige demo-applicaties.
Ja klopt, daar heb ik pas ook al flink mee geprutst bij een workshop alleen nog niet in een groter project kunnen proberen. Maar toch bedankt voor de tip :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zucht, ik probeer "DATE()" te implementeren in Doctrine 2, de handleiding klopt niet en de 2e methode levert niks op, geen error of warning of wat dan ook. Hoe waardeloos :|

edit: DATE in een GROUP BY, dus GROUP BY DATE(created)

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 18-07-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Helpt 't als je 'm in de select opneemt en op de alias groupt?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb je n voorbeeld? Ik had dat geprobeerd maar ik kreeg t niet voor elkaar :(

edit: dm t maar anders, dit mag niet volgens de topicwarning ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 18-07-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:31

RayNbow

Kirika <3

Ah crap... het ziet er naar uit dat iemand naar Glasgow gestuurd moet worden...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cartman! schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:55:
Zucht, ik probeer "DATE()" te implementeren in Doctrine 2, de handleiding klopt niet en de 2e methode levert niks op, geen error of warning of wat dan ook. Hoe waardeloos :|

edit: DATE in een GROUP BY, dus GROUP BY DATE(created)
Over waardeloos gesproken, ik heb me vandaag zitten verbazen over hoe try/catch samenwerkt (of beter gezegd niet samenwerkt) met transactions binnen Axapta. Als je een transactie binnen je try/catch aanmaakt werkt je catch niet meer. 7(8)7 Code stopt dan gewoon met uitvoeren. Je ziet in het debuggen ineens de cursor uit de code springen naar code die het weergeven van fouten op het scherm regelt.

Maar eens even gegoogled kwam ik op een link die me bekend voor kwam, blijkt dat ik me er toen ook al over zat te verbazen 8)7 Double-Fail! :-(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 20:17

jacobras

Developer

.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:36:
[...]

Maar eens even gegoogled kwam ik op een link die me bekend voor kwam, blijkt dat ik me er toen ook al over zat te verbazen 8)7 Double-Fail! :-(
Haha, dat is wel een extreem geval van alleen onthouden waar iets te vinden is (nieuws: Onderzoek: internet beïnvloedt menselijk geheugen), als je er dan achterkomt dat je het zelf geschreven hebt :P.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jacobras schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:38:
[...]

Haha, dat is wel een extreem geval van alleen onthouden waar iets te vinden is (nieuws: Onderzoek: internet beïnvloedt menselijk geheugen), als je er dan achterkomt dat je het zelf geschreven hebt :P.
Nah, gelukkig was het nog niet zo erg dat ik er zelf over geschreven had. Dat zou wel helemaal extreem zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:36:
Heb ook al meer als eens gehad dat mijn antwoord op stackoverflow in een van m'n google results terug kwam :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:43:
[...]

Heb ook al meer als eens gehad dat mijn antwoord op stackoverflow in een van m'n google results terug kwam :')
Lijkt me wel een shock-effect als ineens een bekende avatar opduikt :+
"Verrek, dat lijkt mijn avatar wel! Ow wacht -O- "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.Gertjan. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Lijkt me wel een shock-effect als ineens een bekende avatar opduikt :+
"Verrek, dat lijkt mijn avatar wel! Ow wacht -O- "
Meh ik heb daar nog steeds die psychedelische default avatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:27
Vandaag weer de hele dag gaan site testen. Best leuk werk, zo goed mogelijk afzeiken; voor elke bug dat ik vind staat 2 bier dus is een mooie beloning!

Gebruik zelf momenteel dit:
Afbeeldingslocatie: http://jan-v.nl/downloads/colour%20scheme.png
Ben het zo nu en dan wel aan het tunen, aangezien nog niet alles naar wens is. Het kost alleen zoveel tijd om alles lekker werkend te krijgen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
https://www.ah.nl/klanten...website/article.overah_nl

Top 10 meest gestelde vragen over de AH website, #10:
Q: Met welke browser kan ik ah.nl het beste bekijken?
A: Onze website is optimaal te bekijken met Internet Explorer versie 7 of met Mozilla Firefox. Appie op ah.nl is geschikt voor Firefox, Chrome, IE 7 en 8.

:') Dat is echt gewoon de 10e meest gestelde vraag die ik ook standaard krijg van klanten die de website bezoeken.

Merk ook op dat ze "IE" gebruiken i.p.v. "Microsoft Internet Explorer"

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 18-07-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Gamebuster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:22:
https://www.ah.nl/klanten...website/article.overah_nl

Top 10 meest gestelde vragen over de AH website, #10:
Q: Met welke browser kan ik ah.nl het beste bekijken?
A: Onze website is optimaal te bekijken met Internet Explorer versie 7 of met Mozilla Firefox. Appie op ah.nl is geschikt voor Firefox, Chrome, IE 7 en 8.

:') Dat is echt gewoon de 10e meest gestelde vraag die ik ook standaard krijg van klanten die de website bezoeken.

Merk ook op dat ze "IE" gebruiken i.p.v. "Microsoft Internet Explorer"
Maar ze vergeten IE 9....

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Cartman!:
Heb je n voorbeeld? Ik had dat geprobeerd maar ik kreeg t niet voor elkaar :(
Ik suggereerde het omdat ik dergelijke issues in doctrine 1 altijd zo oploste, geen idee of dat in 2 ook zo werkt :)
edit: dm t maar anders, dit mag niet volgens de topicwarning ;)
Maak er dan een topic voor aan, dan heeft iedereen er wat aan :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:Z
Pfff, vanochtend om 4:00 gewekt door een brandmelder die zijn batterijtje niet meer lekker vond en besloot om de 10 minuten een piepje te geven. Aangezien er geen volume regeling in die dingen zit gaat dat dus ook op 110+ dB :'( Na 2 piepjes was ik het wel beu (bij de eerste schrok ik wakker, en bij de 2de was ik het al beu).

Daarnaast besloot de haan bij ons in de wijk (echt, welke idioot neemt een haan in een woonwijk :') ) even duidelijk te maken dat zijn klok niet echt lekker gesynchroniseerd is en besluit om 4:00 even goed van zich te laten horen. Dat kut minder fijne beest heeft dat een uur volgehouden... Nou ik kan mijn wekker de deur uit doen, neem je zo'n wakeup light om "relaxt" wakker te worden (niet dat dat ooit geholpen heeft hoor) sta je gefrustreerd op vanwege een haan + brandmelder. :Z Resultaat: slechts 4 uurtjes slaap terwijl ik mijn schoonheidsslaapje best kan gebruiken.

Overigens begint die haan (en zijn eigenaar) mij behoorlijk de strot uit te komen. Domme beest presteert het ook in de winter om om 1:00 eventjes te melden dat hij vindt dat het ochtend is geworden. Welke onbenul bouwt zo'n hok dan ook zo goed als onder een lantaarnpaal. Daarnaast heeft die knakker ook een hondje welke hij in de zomer de tuin in trapt waardoor het best soms onafgebroken een uur staat te blaffen (ik stond echt te kijken dat het beest niet dood neerviel). Er zijn dagen dat ik haan, hond en eigenaar het liefst even het keeltje dicht zou willen knijpen :X Mijn slaapkamer raam bevindt zich tegenover dat hok (en daar zit ca 100 meter tussen), belachelijk dat je eigenlijk niet met je raam open kan slapen zonder gewekt te worden. Domme beest kukelekuut zelfs door mijn rolluik heen. Als ik om 4:00 mijn muziek hard zet staat de politie voor de deur, maar zo'n figuur met zijn haan kan gewoon lukraak doen waar hij zin in heeft.

Zo. [/Frustratie] op naar #Koffie :D
Zie overigens ook dat mijn laptop ineens SP 1 van Windows 7 heeft opgepakt, maar gefaald heeft deze te installeren -O-, ook maar eens uitzoeken waarom dat gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:30

BM

Moderator Spielerij
Pfff :)

Gister vlak voor ik naar huis ging melding gemaakt dat ik niet meer in SVN kon (probleem wat collegas eerder op de dag hadden, en wat opgelost was). Kom ik vanochtend op kantoor, kan ik uberhaupt mijn meer aanmeldingen op mijn ontwikkelmachine. RPC server unavailable. Ja... dat is ook een manier om de boel te ' fixen'. Ik heb nu inderdaad geen last van SVN problemen :+

Dat ik nu al vanaf 6:30 niks kan doen... is jammer :X

Als het goed is zijn ze d'r nu mee bezig, dus in de tussentijd GoT maar door spitten :)

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 19-07-2011 07:57 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:57:
Dat ik nu al vanaf 6:30 niks kan doen... is jammer :X

Als het goed is zijn ze d'r nu mee bezig, dus in de tussentijd GoT maar door spitten :)
Makkelijk verdiend toch O-)

edit: 3 woorden en dan nog een spelfout maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 19-07-2011 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb online een iPhone besteld i.c.m. t-mobile. Nu krijg ik praktisch exclusief iPhone 4G i.c.m. t-mobile advertenties via Google.

Beetje laat, gezien ik het toestel al heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:29:
Ik heb online een iPhone besteld i.c.m. t-mobile. Nu krijg ik praktisch exclusief iPhone 4G i.c.m. t-mobile advertenties via Google.

Beetje laat, gezien ik het toestel al heb. :P
Doen meer webshops hoor :) Vooral een shop als zalando is daar sterk in. Vriendinlief heeft daar ooit iets besteld en inmiddels heeft zowat iedere site van die zalando reclames :') Moet dan de neiging net zo te gaan gillen als die kerel in die reclame onderdrukken :D

Ben overigens weer lekker bezig hoor. Prachtige functie geschreven om wat data uit een string te vissen en een "opgepoetste" string terug te geven. Beetje testen en blijkt het niet te werken, bepaalde zooi wordt niet weggehaald (en een ander deel wel). Blijk ik halverwege de functie inplaats van de opgepoetste string perongeluk terug te grijpen naar de originele string :+ Tja geen wonder dat slechts de helft van de bewerkingen teruggegeven werd (alleen de laatste helft)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Het lijkt wel 1 april oid. Klik random wat tweakblogs aan, heb ik bij de eerste 2 dat er text-decoration: blink wordt gebruikt...
Mijn eerste gedachte: Wat is dit voor 'n kermis *klikt weg*.

Echt, wat gaat er in je hoofd om dat je die css style gebruikt :P 8)7

deze (welke al op zichzelf fout is..)
en deze.

[ Voor 27% gewijzigd door D-Raven op 19-07-2011 08:49 . Reden: desbetreffende offenders even toegevoegd: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 09:20

Haan

dotnetter

.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 07:28:
:Z
Pfff, vanochtend om 4:00 gewekt door een brandmelder die zijn batterijtje niet meer lekker vond en besloot om de 10 minuten een piepje te geven. Aangezien er geen volume regeling in die dingen zit gaat dat dus ook op 110+ dB :'( Na 2 piepjes was ik het wel beu (bij de eerste schrok ik wakker, en bij de 2de was ik het al beu).

Daarnaast besloot de haan bij ons in de wijk (echt, welke idioot neemt een haan in een woonwijk :') ) even duidelijk te maken dat zijn klok niet echt lekker gesynchroniseerd is en besluit om 4:00 even goed van zich te laten horen. Dat kut minder fijne beest heeft dat een uur volgehouden... Nou ik kan mijn wekker de deur uit doen, neem je zo'n wakeup light om "relaxt" wakker te worden (niet dat dat ooit geholpen heeft hoor) sta je gefrustreerd op vanwege een haan + brandmelder. :Z Resultaat: slechts 4 uurtjes slaap terwijl ik mijn schoonheidsslaapje best kan gebruiken.

Overigens begint die haan (en zijn eigenaar) mij behoorlijk de strot uit te komen. Domme beest presteert het ook in de winter om om 1:00 eventjes te melden dat hij vindt dat het ochtend is geworden. Welke onbenul bouwt zo'n hok dan ook zo goed als onder een lantaarnpaal. Daarnaast heeft die knakker ook een hondje welke hij in de zomer de tuin in trapt waardoor het best soms onafgebroken een uur staat te blaffen (ik stond echt te kijken dat het beest niet dood neerviel). Er zijn dagen dat ik haan, hond en eigenaar het liefst even het keeltje dicht zou willen knijpen :X Mijn slaapkamer raam bevindt zich tegenover dat hok (en daar zit ca 100 meter tussen), belachelijk dat je eigenlijk niet met je raam open kan slapen zonder gewekt te worden. Domme beest kukelekuut zelfs door mijn rolluik heen. Als ik om 4:00 mijn muziek hard zet staat de politie voor de deur, maar zo'n figuur met zijn haan kan gewoon lukraak doen waar hij zin in heeft.

Zo. [/Frustratie] op naar #Koffie :D
Zie overigens ook dat mijn laptop ineens SP 1 van Windows 7 heeft opgepakt, maar gefaald heeft deze te installeren -O-, ook maar eens uitzoeken waarom dat gebeurt...
* Haan is wel lief :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Als jij kukelekuut om 2 uur 's nachts buiten iemands raam, denkt diegene daar anders over.... :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wilde er al onderzetten: GoT Haan is wel lief :P
Toen ik het verhaal aan het typen was schoot het me namelijk binnen dat er hier ook een haan rondscharrelt :+

Edit: Maar inderdaad wel wat Hoogie2004 zegt, als jij om 2:00 voor mijn raam komt kukkelen trekt de liefde ook behoorlijk snel weg. :P

[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 19-07-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 09:20

Haan

dotnetter

.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:12:
[...]

Wilde er al onderzetten: GoT Haan is wel lief :P
Toen ik het verhaal aan het typen was schoot het me namelijk binnen dat er hier ook een haan rondscharrelt :+

Edit: Maar inderdaad wel wat Hoogie2004 zegt, als jij om 2:00 voor mijn raam komt kukkelen trekt de liefde ook behoorlijk snel weg. :P
da's waar. Maar die kans is niet zo heel groot, ik mag ook graag van m'n nachtrust genieten :O

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Je raakt toch op een gegeven moment gewend aan een haan? Wij hebben thuis al een aantal jaar kippen waaronder een haan, en ik hoor hem nooit. Verder woon ik tegenover een autowasserette en door het geluid van dat ding slaap ik ook heen.

[ Voor 0% gewijzigd door dev10 op 19-07-2011 11:55 . Reden: Het was vroeg. Thanks .oisyn... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
D-Raven schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:47:
Het lijkt wel 1 april oid. Klik random wat tweakblogs aan, heb ik bij de eerste 2 dat er text-decoration: blink wordt gebruikt...
Mijn eerste gedachte: Wat is dit voor 'n kermis *klikt weg*.

Echt, wat gaat er in je hoofd om dat je die css style gebruikt :P 8)7

deze (welke al op zichzelf fout is..)
en deze.
Vond het al raar dat ik niets zag, maar na even te googlen:
The blink element type was first invented for Netscape Navigator and is still supported in its descendants, such as Mozilla Firefox (except for the Netscape 6 and early Mozilla suite browsers). It is also supported by the Opera Internet Browser. Microsoft's Internet Explorer and Apple's Safari/WebKit do not support it, even in its CSS incarnation.
bron

Hoera voor Webkit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:17:
Je raakt toch op een gegeven moment gewent aan een haan? Wij hebben thuis al een aantal jaar kippen waaronder een haan, en ik hoor hem nooit. Verder woon ik tegenover een autowasserette en door het geluid van dat ding slaap ik ook heen.
Over het algemeen slaap ik er doorheen, maar als ik licht slaap merk ik dat soort geluiden op. Hij zit ook vrij recht voor mijn raam. Gelukkig is het niet zo dat ik er altijd wakker van wordt, het is zo af en toe. Als het iedere dag feest was had ik alleen gefrituurde haan gegeten hoor :+

Normaliter kun je een kanon afschieten als ik slaap, maar op de een of andere manier knalt die haan er soms dwars doorheen.

Overigens vind ik het gewoon een irritant geluid, ook als ik al wakker ben zoekt dat geluid wel mijn irritatiegrens op. Misschien omdat het me soms wakker houdt. Of omdat ik gewoon een zeikerd ben ;) Bij gebrek aan scooterjeugd, pyromanen en criminelen moet je toch ergens over klagen :P

Ben overigens wel gevoelig voor geluid hoor, mijn buren hebben er nogal eens een handje van om rond te stampen door hun huis en met de voordeur te gooien, soms valt het niet op, maar soms gaat het me echt irriteren. Mijn vriendin hoort het dan vaak niet, maar soms lijkt het wel of ze een klompendans houden naast ons :+ Ik kan me niet voorstellen dat mensen in die herrie kunnen leven, ik vind het heerlijk als het absoluut stil is in huis. Maar goed, enige oplossing is een hutje op de hei, maar dat kan ik niet betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:25:
Maar goed, enige oplossing is een hutje op de hei, maar dat kan ik niet betalen :+
Een stuk of wat europallets en twee scharnieren lijkt me nou niet zo duur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 22:59

alienfruit

the alien you never expected

Ach nog altijd beter dan de baby van de buren horen krijsen twee uur lang (2-4 's nachts). Ik viel pas om 5 uur in slaap :|

Diep triest: http://drupal.org/node/269877 Hoe gaan we dit nou weer oplossen.

[ Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 19-07-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
alienfruit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:35:
Ach nog altijd beter dan de baby van de buren horen krijsen twee uur lang (2-4 's nachts). Ik viel pas om 5 uur in slaap :|

Diep triest: http://drupal.org/node/269877 Hoe gaan we dit nou weer oplossen.
Jij ook Drupal ontwikkelaar dan? :)
Ik ben nog een beginner, werk pas 3 weken met Drupal. Te kort naar mijn zin, zit elke dag te genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

SharePoint 2010 Client Object Model (ECMAScript) aan het proberen, tot nu toe veel uitzoeken.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik probeer een collega te helpen. Alleen er zijn wel veel problemen met Drupal. Blijkbaar is node aliases en i18n niet een goed combinatie. Werkt het gewoon niet fatsoenlijk. Nou ja, als je pathauto gebruikt. Doe mij maar Contao :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik als front-end developer vind toch de HTML code die Drupal standaard genereerd een beetje om te huilen. Zo belachelijk veel divs als er worden gegenereed? Oh my... Is echt een hoop extra werk om al die divs te verwijderen en om Drupal semantisch correcte HTML te laten printen. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zo ver zijn we nog niet... Eerst maar eens meerdere talen gangs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:25:
Overigens vind ik het gewoon een irritant geluid, ook als ik al wakker ben zoekt dat geluid wel mijn irritatiegrens op. Misschien omdat het me soms wakker houdt.
Eens. Als mensen hanen willen houden gaan ze maar op een boerderij wonen. Ik vind het ook altijd strontirritant.
Helemaal als die mensen die hanen gehouden hebben "gewend" met een t schrijven 8)7 :P. Nee, het went nooit.

Overigens kan ik dan ook wel weer overal als een blok doorheen slapen. Ik was een keer in Montreal voor mijn werk, en ik had daar een eigen appartementje, en een stuk of 10 collega's zaten ook in dat gebouw. De volgende ochtend was er een hot topic, en iedereen vroeg zich af waar ik was afgelopen nacht. Blijkbaar was het brandalarm afgegaan en stond iedereen buiten. Behalve ik dus, dwars door het lawaai heengeslapen 8)7. Gelukkig was het vals alarm :X

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2011 10:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 20:37
* jip_86 woont in boerendorp
Fijn als er dan lammetjes op het grasveld naast het huis staan, die snappen niet wat nacht is :(
Aan de andere kant van het huis een tankstation, dat went wel opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:40:
[...]

Blijk ik halverwege de functie inplaats van de opgepoetste string perongeluk terug te grijpen naar de originele string :+ Tja geen wonder dat slechts de helft van de bewerkingen teruggegeven werd (alleen de laatste helft)...
* PeterSelie inserts koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:08:
[...]

* .Gertjan. inserts koffie
Dank :)
Ik ben echt toe aan vakantie. Collega's merken het ook al...
Nog maar 3,5 dag werken aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik woon op steenworp afstand van t station. Hoor er niks meer van. Mjah af en toe een goederentrein snachts, maar ook alleen als ik nog wakker ben. Voor de rest slaap ik overal doorheen :+
Terwijl als ik logies heb ik vaak te horen krijg dat er snachts toch wel vaak een trein voorbij komt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:13:
[...]

Dank :)
Ik ben echt toe aan vakantie. Collega's merken het ook al...
Nog maar 3,5 dag werken aanwezig zijn...
Mja, doe mij ook maar een goede week vakantie :Y.

Ik zou eigenlijk de eerste week van augustus een weekje weg zijn met vriendin, door omstandigheden gaat de gezamenlijke vakantie niet meer door.. Nu de vakantie maar verschoven naar de laatste week van augustus i.v.m. het feit dat iedereen weg is, de eerste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Vervloekte plesk control panels :r :r

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:18:
[...]

Mja, doe mij ook maar een goede week vakantie :Y.

Ik zou eigenlijk de eerste week van augustus een weekje weg zijn met vriendin, door omstandigheden gaat de gezamenlijke vakantie niet meer door.. Nu de vakantie maar verschoven naar de laatste week van augustus i.v.m. het feit dat iedereen weg is, de eerste week.
Oei dan moet je nog even wachten. Aan de andere kant als iedereen terug is en alweer verlangt naar een nieuwe vakantie ben jij aan de beurt :P

Ik heb lekker 4 weekjes vrij. Eerst nog wat plannen/regelen voor mijn trouwdag, dan trouwen en daarna een lekker meisje reisje :P Het trouwen is nog wel een stresspuntje, maar wel fijn dat ik me daar straks helemaal voor kan geven en dat het werk eventjes is opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

MueR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:20:
Vervloekte plesk control panels :r :r
Agree. Gister ook ruzie mee gehad.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:48

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

OkkE schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:24:
[...]

Agree. Gister ook ruzie mee gehad.
Ik ben DirectAdmin gewend, dat is tenminste overzichtelijk. De 36 miljoen miljard triljard schermen van plesk zijn echt absurd. En tot overmaat van ramp word ik tijdens het releasen van een site naar die server ineens uit het panel gemikt omdat iemand het wachtwoord gewijzigd heeft :X

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:23:
[...]

Oei dan moet je nog even wachten. Aan de andere kant als iedereen terug is en alweer verlangt naar een nieuwe vakantie ben jij aan de beurt :P

Ik heb lekker 4 weekjes vrij. Eerst nog wat plannen/regelen voor mijn trouwdag, dan trouwen en daarna een lekker meisje reisje :P Het trouwen is nog wel een stresspuntje, maar wel fijn dat ik me daar straks helemaal voor kan geven en dat het werk eventjes is opgeschoven.
Klopt. Gelukkig heb ik toch wel een aardige hoeveelheid studenten onder m'n kennissenkring zitten die best te porren zijn om het buitenland in te duiken op de motor dus vermaak ik me waarschijnlijk prima die week.

Maar, trouwen? Gefeliciteerd! Ik moet daar nog echt niet aan denken, eerlijk gezegd.
Maar ik ben dan ook nét weer vrijgezel..
MueR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Ik ben DirectAdmin gewend, dat is tenminste overzichtelijk. De 36 miljoen miljard triljard schermen van plesk zijn echt absurd. En tot overmaat van ramp word ik tijdens het releasen van een site naar die server ineens uit het panel gemikt omdat iemand het wachtwoord gewijzigd heeft :X
Ik kan het eruitknikkeren bij wijziging van het wachtwoord op zich alleen maar toejuigen, de wijziger is degeen die een schop onder z'n kont verdient.

Maar, met stom: DirectAdmin is toch wel één van de meest overzichtelijke CPs die ik ben tegengekomen. Overigens doet de combinatie Virtual- / Webmin daar niet ontzettend veel aan onder, helemaal gezien die gratis in gebruik zijn. Daarentegen wel weer een overload aan schermen en verstopte features..

[ Voor 32% gewijzigd door PeterSelie op 19-07-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
MueR schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Hier gebruiken ze het ook nog, ze zijn nu aan het migreren naar DotNetPanel. Maar of dat beter is moet nog maar blijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:27:
Maar, trouwen? Gefeliciteerd! Ik moet daar nog echt niet aan denken, eerlijk gezegd.
Maar ik ben dan ook nét weer vrijgezel..
Thanks, "ik moet er niet aan denken" riep ik een paar jaar geleden ook ;)

We zijn op die dag precies 10 jaar samen (was er vroeg bij, echte jeugdliefde dus :P ) dus leek ons symbolisch om het dan maar "echt" te maken. Hadden het al eerder besproken (tijdens de afwas zeg maar) en waren er wel uit dat we eens wat vast moesten laten leggen mocht er onverhoopt iets gebeuren (koophuis, beide werkend, beetje vermogen). Het hele circus eromheen vond ik in eerste instantie niets, maar nu vind ik het wel leuk. Na 10 jaar mag het ook wel uitgedragen worden dat het voor het echt is. ^) Toen ze de vraag stelde (ja, zij vroeg mij :) ) kon ik geen nee meer zeggen en moet zeggen dat ik nog steeds achter het besluit sta.

Alleen damn wat kost dat een hoop geld zo'n bruiloft :-( en dan houden we het nog relatief klein. Ook moet je ontzettend vaak achter je "leveranciers" aan rennen, zelfs om ze te vragen wanneer je nou een factuur krijgt (zo eerlijk ben ik dan wel weer). Maar goed het wordt hopelijk wel een mooie dag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:36:
Alleen damn wat kost dat een hoop geld zo'n bruiloft :-( en dan houden we het nog relatief klein.
Wij hebben winst gemaakt :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:48:
[...]

Ik heb alles in Excel staan dus kan naderhand een uitgebreide kosten/baten analyse maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Tooltje aan het maken, test natuurlijk op een kleine data set, gaat best rap (40seconden 10.000 files scannen en er wat mee doen). Komt de baas aan met een wat grotere data set (bereikbaar via network share ipv lokale HDD). Mijn tooltje is nu al een half uur druk bezig, maar eigenlijk was hij er nog niet klaar voor om op zulke grote datasets getest te worden, dus ik hoop niet dat hij na een uur gewoon keihard crashed :P.

Misschien maar wat eerder gaan lunchen vandaag :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.oisyn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:48:
[...]

Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat ook alweer hebt geflikt :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja het hielp wel dat ouders wat bijsprongen (haar ouders de jurk, mijn ouders de catering) en daarnaast ook nog eens een fix cadeau gaven in de vorm van geld :). Maar de bruiloft was ook niet ontzettend duur. Iets van 4k in totaal, alles erop en eraan.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:03:
Nou ja het hielp wel dat ouders wat bijsprongen en daarnaast ook nog eens een fix cadeau gaven in de vorm van geld :). Maar de bruiloft was ook niet ontzettend duur. Iets van 4k in totaal, alles erop en eraan.
* .Gertjan. kijkt naar zijn bonnetjes... :X

Gelukkig zit er wat sponsoring van de ouders in (haar jurk, mijn pak en de fotograaf), maar voor 4k red ik het niet :X Maar moet wel eerlijk zijn, we hebben een vrij exclusieve locatie en verdomd luxe catering bij :)

Edit: + een driekoppige band, drank volledig afgekocht en de bruidsmeisjes volledig aangekleed (en dat is totaal op maat gemaakt). Kost wat, maar dan hedde ook wat :D Boel wordt ook afgesloten met een exclusief diner met de familie op dezelfde locatie.

[ Voor 17% gewijzigd door .Gertjan. op 19-07-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wij hadden een werfkelder in Utrecht. Aan de andere kant, mijn tante werkt als bode bij gemeente Utrecht en was dus ook bode voor onze bruiloft, en omdat we de laatste waren die vrijdag had ze geregeld dat de voordeur van het stadhuis in Utrecht voor ons open ging, dat was al in 10 jaar niet meer gebeurd. Het vorige paar dat trouwde keek ook erg jaloers >:). En we voeren met z'n tweeën met een gondel van ons huis naar het stadhuis, dat was ook wel redelijk uniek.

De catering was een indonesische rijsttafel voor ongeveer 30 personen :). Lekker met bordje op schoot of gewoon staan. Het hoefde van ons niet allemaal zo formeel ;)

En ik droeg gewoon sneakers onder m'n pak :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
't is gewoon zo lang geleden dat je de inflatie moet meerekenen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:06:
[...]

* .Gertjan. kijkt naar zijn bonnetjes... :X

Gelukkig zit er wat sponsoring van de ouders in (haar jurk, mijn pak en de fotograaf), maar voor 4k red ik het niet :X Maar moet wel eerlijk zijn, we hebben een vrij exclusieve locatie en verdomd luxe catering bij :)
Dé oplossing - fuck de jurk, fuck het pak, fuck de receptie en ga zuiver voor het papiertje. Zo gaan wij het doen.

"Ja, maar, de mooiste dag van je leven dan?"

De mooiste dag van mijn leven was de dag dat wij aan onze relatie begonnen (22/08/2000), ik hoef er geen €4k+ aan uit te geven om mij daar aan te herinneren. Al die poes-pas van een opgedirkt huwelijk... voor ons is dat nonsense.

"En je familie dan, wat moeten die wel niet denken daar van dan?"

Met mijn familie ga ik niet de rest van mijn leven doorbrengen. Fuck familie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat de dame in kwestie het wel kan waarderen dat er een mooie (luxe) huwelijksdag is ipv. alleen het papiertje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Kharay1977: Your loss. Serieus waar. Wij hadden dezelfde instelling. Toch maar gedaan, en heus niet allemaal zo formeel zoals ik al zei. Maar serieus, hoe cliché het ook klinkt, het was daadwerkelijk een van de mooiste dagen van mijn leven. Gewoon omdat ál je vrienden en familie er voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:12:
Ik denk dat de dame in kwestie het wel kan waarderen dat er een mooie (luxe) huwelijksdag is ipv. alleen het papiertje halen.
Nee, want zoiets besluit je in goed overleg? De vorm die je huwelijksdag aanneemt dus. Anders kan je het maar beter niet doen, als het unilateraal wordt besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nu je bode zegt moet ik direct terugdenken aan het feit dat ik het bedrag wat de gemeente vraagt wel behoorlijk pittig vond :S En omdat we de voltrekking ook op locatie doen komt er nog even wat bij. Alleen het feit dat je JA mag zeggen een krabbel mag zetten kost je enkele honderden euro's.

Maar goed ik vind het gemeentehuis van onze gemeente echt foeilelijk (en de nieuwe trouwzaal is helemaal om te janken) dus heb het er graag voor oven. Sowieso denk ik dat ik het aan het einde allemaal het geld wel waard vind, want echt exorbitante dingen laten we achterwegen (gelukkig is mijn vriendin geen bridezilla of ander ongeleid projectiel :) ).
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:10:
[...]

Dé oplossing - fuck de jurk, fuck het pak, fuck de receptie en ga zuiver voor het papiertje. Zo gaan wij het doen.
Dat was ook mijn eerste insteek, maar zij vond het wel mooi om er iets omheen te doen. Wij begonnen ook met het idee het gratis te doen op maandag ochtend en dan een feestje/diner met familie, maar uiteindelijk toch besloten het wat groter aan te pakken.
"En je familie dan, wat moeten die wel niet denken daar van dan?"
Ow, daar heb ik sowieso schijt aan :D Mijn schoonmoeder dacht dat ik de familie zelfs niet eens uit eten zou nemen. Die dacht dat we het in het geheim zouden doen en pas als iemand de ringen zou opmerken er iets over zouden zeggen :X Zo extreem ben ik nou ook weer niet (of enkel voor mijn schoonfamilie >:) ).
Aloys schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:12:
Dat is zeker een van de factoren om het toch wat luxer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ah leuk! Toch maar eens even een keertje hier posten.

Ff in't kort, ik ben Webdev bij een Internetbedrijf in Groningen. Coden is dus m'n werk, én m'n hobby!

Als ik een lekker dagje programmeer, ben ik zo een uur of 12-14 aan het coden. Zeer verslavend al zeg ik het zelf.

Maar desalwelteplus trek ik nog wel veel op met anderen, en in het weekend lekker stappen e.d.!

Een dag niet gecode, is een dag niet geleefd. Ofzo :)
Ik zal binnenkort eens even hier uitleggen wat ik thuis aan het fixen ben. Momenteel met versie 3 bezig van het project, en al +- 3 jaar aan het programmeren :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Welkom! :)
NeFoRcE schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:26:
Als ik een lekker dagje programmeer, ben ik zo een uur of 12-14 aan het coden. Zeer verslavend al zeg ik het zelf.
[...]
Een dag niet gecode, is een dag niet geleefd. Ofzo :)
Och dat slijt er vanzelf wel uit :+ [/demotivator] :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Of het slijt er niet uit, maar je kan het simpelweg niet door RSI. :X

[/demotivator]

Maar het is wel een leuk vak hoor, dat software-development :P

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Leuk vak? Ik weet niet wie júllie gebrainwashed heeft...

:+

[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 19-07-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:33:
Leuk vak? Ik weet niet wie júllie gebrainwashed heeft...
YouTube: ‪Developers‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CyCloneNL schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:31:
Of het slijt er niet uit, maar je kan het simpelweg niet door RSI. :X

[/demotivator]

Maar het is wel een leuk vak hoor, dat software-development :P
De RSI gaat inderdaad wel parten spelen. Maar vervelende klanten helpen ook wel de liefde te slijten. :P
Naast RSI begint ook vermoeidheid (mogelijk ook door de komende bruiloft) mee te spelen, heb gewoon geen puf meer. :Z

Daarnaast heb ik in het verleden een aantal vervelende werkgevers gehad en wordt ik een beetje ziek van cowboy recruiters, daardoor slijt de liefde (in ieder geval voor het vakgebied) er ook wel een beetje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:09:
En ik droeg gewoon sneakers onder m'n pak :Y)
Maar jullie hadden dan ook robots op de bruidstaart :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:35:
[...]

De RSI gaat inderdaad wel parten spelen. Maar vervelende klanten helpen ook wel de liefde te slijten. :P
Naast RSI begint ook vermoeidheid (mogelijk ook door de komende bruiloft) mee te spelen, heb gewoon geen puf meer. :Z

Daarnaast heb ik in het verleden een aantal vervelende werkgevers gehad en wordt ik een beetje ziek van cowboy recruiters, daardoor slijt de liefde (in ieder geval voor het vakgebied) er ook wel een beetje uit.
Recruiters, het zijn de vlooien in de pels van een Software ontwikkelaar, als je ze eenmaal hebt, kom je er bijna niet meer vanaf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Heeft iedereen hier RSI ofzo? :P

Ik heb nog nergens last van :P

Trackpad + Apple keyboard hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gamebuster schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:59:
Heeft iedereen hier RSI ofzo? :P

Ik heb nog nergens last van :P

Trackpad + Apple keyboard hier
Jij bent dan ook nog jong en gezond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Jij bent dan ook nog jong en gezond ;)
Zo oud en versleten ben jij nou ook weer niet :P. lol. Overigens heb je t wel net iets beter gedaan door op 1 januari jarig te zijn. Kun je precies de jaarwisseling meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:20:
[...]

Zo oud en versleten ben jij nou ook weer niet :P. lol. Overigens heb je t wel net iets beter gedaan door op 1 januari jarig te zijn. Kun je precies de jaarwisseling meenemen :P
Is niet mijn echte verjaardag. Besefte me dat ik iets te makkelijk te "tracen" ben met mijn verjaardag. Op veel sites plemp ik dan alleen mijn jaartal neer, maar dat mag op tweakers niet.

Vind dat men wel mag zien hoe oud ik ongeveer ben (had een tijdje mijn verjaardag helemaal verborgen), maar meer details hoeft van mij niet :P

[/paranoia]

Edit: overigens voel ik me soms wel oud en versleten :+

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 19-07-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sinds ik in mijn hand heb gesneden tijdens het afwassen (glazen schaal sprong stuk) heb ik ook vaak laatst van een pijnlijke hand. Rete irritant. Maar ja, shit happens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:22:
[...]

Is niet mijn echte verjaardag. Besefte me dat ik iets te makkelijk te "tracen" ben met mijn verjaardag. Op veel sites plemp ik dan alleen mijn jaartal neer, maar dat mag op tweakers niet.

Vind dat men wel mag zien hoe oud ik ongeveer ben (had een tijdje mijn verjaardag helemaal verborgen), maar meer details hoeft van mij niet :P

[/paranoia]
Niet zo'n last van. Helemaal omdat mijn Nick door de jaren heen door andere mensen op veel meer plekken gebruikt wordt. Ik ben er redelijk zeker van dat mijn echte naam niet via mn Nick achterhaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
D-Raven schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:32:
[...]

Niet zo'n last van. Helemaal omdat mijn Nick door de jaren heen door andere mensen op veel meer plekken gebruikt wordt. Ik ben er redelijk zeker van dat mijn echte naam niet via mn Nick achterhaald kan worden.
Ik wilde bijna "Challenge accepted!" typen, maar toen kwam ik er achter dat ik ook toch nog moet werken vandaag... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Net een pakket gekocht voor het leren van mijn autotheorie via theorie-leren.nl (Vekabest), alleen kom je er dan achter dat je willekeurig aangemaakte wachtwoord niet werkt omdat er een ' inzit. Dus net € 72 uitgegeven en ik mag er niet eens gebruik van maken, het wordt steeds beter en beter. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M5LrKLrfmKOqmivF9EsxRGbI/full.png
PHP 4 :X
/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Dragor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Ik wilde bijna "Challenge accepted!" typen, maar toen kwam ik er achter dat ik ook toch nog moet werken vandaag... :9
:D Ik zou zeggen prove me wrong. Ik heb zelf enige tijd geleden weer eens een poging gedaan om mezelf terug te vinden maar het was me niet gelukt. Als iemand mij toch weet te vinden krijgt ie een koekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Manuel schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:36:
Net een pakket gekocht voor het leren van mijn autotheorie via theorie-leren.nl (Vekabest), alleen kom je er dan achter dat je willekeurig aangemaakte wachtwoord niet werkt omdat er een ' inzit. Dus net € 72 uitgegeven en ik mag er niet eens gebruik van maken, het wordt steeds beter en beter. :)

[afbeelding]
PHP 4 :X
/rant
Wouw, PHP 4 :X Wees blij dat het "al" 4.4 is, ik heb een boek van 4.1 liggen (keuzevak tijdens mijn opleiding) en dat was toen al verouderd :D (en dat is al heel wat jaren geleden :D)

Zijn de verkeersregels wel actueel? Of zijn die net zo actueel als de legacy versie van PHP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:37:
[...]

:D Ik zou zeggen prove me wrong. Ik heb zelf enige tijd geleden weer eens een poging gedaan om mezelf terug te vinden maar het was me niet gelukt. Als iemand mij toch weet te vinden krijgt ie een koekje ;)
Je naam vond ik niet, maar wel dit
Deathraven
A very rare and dangerous gay sex position which has a series of steps needed to follow in order to perform it correctly. It involves Anti-gravitational sex like the fight scene in "Inception" Also you must rip a hole in the fabric of the space-time continuum, and penetrate it with the golden penis, the interdeminsional sperm will then travel through to the center of the universe and spawn the 3rd moon of jupiter, this is completed only after ou have disgraced 3 religions and traveled across the Baltic sea to get the hindu man that you need to tie up to fondle him. Warning, if aimed correctly the deathraven can destroy the Earth, and also reincarnation isn't guaranteed. This can only be done every 3000 years, the Mayans were the last to do it, legend has it, that the Egyptian pyramids wre actually markers to align the erection needed at stage 5 of the deathraven.
Ik denk dat ik maar ophoud met zoeken, voor ik dingen tegenkom die ik eigenlijk niet wil zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahahaha dat is echt verschikkelijk!
Mensen die dat typen hebben echt teveel tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:42:
[...]

[...]

Ik denk dat ik maar ophoud met zoeken, voor ik dingen tegenkom die ik eigenlijk niet wil zien :+
ROFL _/-\o_ _O-

Echt... wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Wouw, PHP 4 :X Wees blij dat het "al" 4.4 is, ik heb een boek van 4.1 liggen (keuzevak tijdens mijn opleiding) en dat was toen al verouderd :D (en dat is al heel wat jaren geleden :D)

Zijn de verkeersregels wel actueel? Of zijn die net zo actueel als de legacy versie van PHP :+
Ik hoop het maar :+

Antwoord van de support:
Beste Manuel,

Wij hebben je wachtwoord gewijzigd in: 0-9A-Za-z
LOL!

[ Voor 12% gewijzigd door Manuel op 19-07-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:42:

Wahahahaha , ik voel een Nickchange aankomen :+

Met mijn nick is het sowieso niet heel moeilijk om mij te vinden, hoewel het slechts een voornaam is. Maar goed de manier van spelling (er zijn er niet veel die zonder streepje/spatie hebben) en aan de hand van wat posts ben ik wel enigszins te herleiden. Niet dat ik me schaam voor mijn "online persoonlijkheid", maar vind dat ik niet alles hoef vrij te geven. Misschien dat ik binnenkort de echte datum weer terug zet, maar vind het wel handig dat men een schatting van een leeftijd ziet, nu valt het op tweakers mee, maar soms is het handig om te weten of iemand 16 of 30 is.

Overigens heb ik door de jaren heen mijn naam op diverse manieren gezien. De leukste vind ik altijd nog GertJan, vaak zijn dat ontwikkelaars :D Maar toch begint het te vervelen als mensen je naam niet goed spellen. Zelfs als je netjes met je naam afsluit in een mail krijg je netjes een reply inclusief foutieve spelling :F ooit geprobeerd het dik te drukken, maar zelfs dat viel niet op. Heb er zelfs al eens mensen op aangesproken, best vervelend in contracten of officiële communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Raven schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Heet je Arjen S. en kom je uit Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Wahahahaha , ik voel een Nickchange aankomen :+

Met mijn nick is het sowieso niet heel moeilijk om mij te vinden, hoewel het slechts een voornaam is. Maar goed de manier van spelling (er zijn er niet veel die zonder streepje/spatie hebben) en aan de hand van wat posts ben ik wel enigszins te herleiden. Niet dat ik me schaam voor mijn "online persoonlijkheid", maar vind dat ik niet alles hoef vrij te geven. Misschien dat ik binnenkort de echte datum weer terug zet, maar vind het wel handig dat men een schatting van een leeftijd ziet, nu valt het op tweakers mee, maar soms is het handig om te weten of iemand 16 of 30 is.

Overigens heb ik door de jaren heen mijn naam op diverse manieren gezien. De leukste vind ik altijd nog GertJan, vaak zijn dat ontwikkelaars :D Maar toch begint het te vervelen als mensen je naam niet goed spellen. Zelfs als je netjes met je naam afsluit in een mail krijg je netjes een reply inclusief foutieve spelling :F ooit geprobeerd het dik te drukken, maar zelfs dat viel niet op. Heb er zelfs al eens mensen op aangesproken, best vervelend in contracten of officiële communicatie
Ik ken het gevoel, we hebben dezelfde voornaam (ook nog eens zelfde spelling) :9
Zelfs mijn familie schrijft het regelmatig met streepje of spatie.
Ook het heeft twee weken geduurd voordat mijn email adress bij de klant gewijzigd was omdat ze het verkeerd in hadden getypt ofzo. Nu is mijn email adres goed, maar de naam binnen outlook niet. Heb het maar opgegeven, geen zin om weer een uur met de helpdesk te bellen. :9

Het is trouwens ook een ramp voor buitenlanders om onze naam uit te spreken. Wel leuk om te horen wat ze er van maken. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Dragor op 19-07-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dragor schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Ik ken het gevoel, we hebben dezelfde voornaam (ook nog eens zelfde spelling) :9
Zelfs mijn familie schrijft het regelmatig met streepje of spatie.
Ook het heeft twee weken geduurd voordat mijn email adress bij de klant gewijzigd was omdat ze het verkeerd in hadden getypt ofzo. Nu is mijn email adres goed, maar de naam binnen outlook niet. Heb het maar opgegeven, geen zin om weer een uur met de helpdesk te bellen. :9
Ow bij een werkgever is het wel heel erg vervelend. Bij mij vroeg mijn baas wel of het inderdaad zo gespeld moest worden en toen heb ik er even op gehamerd dat dat inderdaad zo moet en dat het vaak verkeerd gedaan wordt. Zit er schijnbaar zo in dat het goed gaat :P Hoewel de dames van de receptie het weer consequent verkeerd spelden, maar die konden er wel om lachen toen ik het een keertje ter sprake bracht en hebben het weer verbeterd. Het stond fout op de adressenlijst en andere interne lijsten die zij opstelden.

Misschien moeten we een belangenvereniging of lotgenotenclub opzetten voor mensen die kampen met foute spelling van hun naam.

Familie doet het gelukkig goed, zij hebben me tenslotte met die naam opgezadeld :P

In mijn situatie is het nog extra vervelend dat mijn doop-/voornamen de voorletters G.J. opleveren, sommige mensen denken dan 1+1 = 2 en maken dus een foute aanname... Best vermoeiend soms.

Edit: Over de buitenlandse uitspraak: inderdaad, toch is dat wel lachen. Ze kunnen vaak wel Gert of Jan enigszins uitspreken, maar als ze moeten combineren gaat het mis. Vooral Indiërs weten het prachtig te brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 19-07-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Heet je Arjen S. en kom je uit Den Bosch?
:D Nou ben ik toch wel benieuwd waar je die gevonden hebt. DM trouwens maar :P
Ach ja het is niet erg dat mensen mijn naam kunnen achterhalen, maar adres en alles zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 20:17

jacobras

Developer

Verrek :X. Lekker aan het werk, hoor ik opeens een wesp zoemen. En ja hoor: 2 wespen op mijn raam (binnenkant).

2 weken geleden had ik in één week ongeveer 12 wespen op mijn kamer, met alle ramen dicht. Bleek nest in nok van huis te zitten (ik woon op zolder), is toen een lading gif in gespoten door ongediertebestrijding. Geen wespen meer gehad, en nu opeens weer 2 :X.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:
In mijn situatie is het nog extra vervelend dat mijn doop-/voornamen de voorletters G.J. opleveren, sommige mensen denken dan 1+1 = 2 en maken dus een foute aanname... Best vermoeiend soms.
Waar staat die J dan voor, Jan-Gert? :+ (ja, nu moet het streepje wel, anders wordt het een ng-klank)

Mijn naam/nick wordt ook steevast verkeerd gespeld. Silvester of oysin.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 19-07-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:01:
[...]

Misschien moeten we een belangenvereniging of lotgenotenclub opzetten voor mensen die kampen met foute spelling van hun naam.
Dat lijkt mij een goed idee! :D
Edit: Over de buitenlandse uitspraak: inderdaad, toch is dat wel lachen. Ze kunnen vaak wel Gert of Jan enigszins uitspreken, maar als ze moeten combineren gaat het mis. Vooral Indiërs weten het prachtig te brengen.
Ik vind het wel grappig om te zien.
Buitenlander: "Whats your name?"
Ik: "Gertjan"
Buitenlander: :?
Ik: "Just yell something in my general direction and I'll respond" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

RSI? Rich Student Interference?, Nee ff serious, RSI heb ik gelukkig nog never nooit last van gehad. En ik typ wat af! Wel blij hoor, zie wel eens lui met zo'n ergonomisch toetsenbord. Of een counter die bijhoudt wanneer je even rust moet nemen. Blij dat ik dat allemaal niet heb!

Trouwens, bij meer hier, die op vrijdag bier drinken op't werk? Ideaal! :D

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1 ... 166 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak