De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Haan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:09:
Het is al gelukt met de recursie hoor ;)
Voor de geïnteresseerden, zo is het ongeveer geworden, maakt zelfs gebruik van Parallel extensions :9
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
internal List<Guid> GetChildAccounts(Guid parentAccountId, List<Guid> childIds)
{
    var collection = GetCollection("account", parentAccountId);

if (!collection.Any())
    {
        return childIds;
    }

Parallel.ForEach(collection, child =>
    {
        childIds.Add(child.GetPrimaryKeyValue());
        GetChildAccounts(child.GetPrimaryKeyValue(), childIds);
    });

return childIds;
}
Puur uit interesse: heb je de versie met de hashtable / dictionary overwogen? :)
.oisyn schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:44:
Aldus gorgi, EfBe's Personal Search Engine :P
:+

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 27-06-2011 15:41 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

roy-t schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:32:
[...]

Het hele idee van aan threadpool is toch juist dat het niet zo erg is om veel tasks te queuen, geen thread start overhead en je kunt niet teveel threads maken omdat je nooit meer dan N (= grote threadpool) threads krijgt. Of is er toch te veel overhead voor het queuen?
Het punt is meer dat ForEach pas returnt als alle threads klaar zijn. Elke subthread die op zijn beurt weer ForEach aanroept blijft dus ook actief in de threadpool.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2011 15:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
TheCoolGamer schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:29:
Documentatie zegt wat anders.

[...]

Je zal zelf synchronization moeten doen als je wilt kunnen schrijven naar de lijst.
Hangt er vanaf. Je moet ook de rest van de documentatie lezen. Als dit doet dan zul je erachter komen wat de reden is waarom je alleen concurrent readers kunt ondersteunen zolang je er niet naar aan het schrijven bent.
Dit heeft namelijk te maken met de Enumerator implementatie welke niet threadsafe is. De enumerator loopt door een schaduw copy van je lijst heen, en zodra deze lijst gewijzigd wordt zal deze een Exception opgooien. Dit wordt gedaan ivm allerlei problemen welke je anders kunt krijgen.

@Yade

Probeer maar uit. Je kunt prima op meerdere threads een List<T> vullen zolang je er maar niet uit gaat lezen todat die operatie(s) klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je verhaaltje verklaart nog niet waarom Add() wél threadsafe is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Het punt is meer dat ForEach pas returnt als alle threads klaar zijn. Elke subthread die op zijn beurt weer
ForEach aanroept blijft dus ook actief in de threadpool.
Exact. Afhankelijk van het aantal items wat in zijn childs list zit zou ik een threadpool starvation exception verwachten.

aka
System.InvalidOperationException: There were not enough free threads in the ThreadPool to complete the operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

A List<T> can support multiple readers concurrently, as long as the collection is not modified. Enumerating through a collection is intrinsically not a thread-safe procedure. In the rare case where an enumeration contends with one or more write accesses, the only way to ensure thread safety is to lock the collection during the entire enumeration. To allow the collection to be accessed by multiple threads for reading and writing, you must implement your own synchronization.
Zegt dus niets over of het concurrent writers ondersteunt. Dat het bij jou wel lijkt te werken lijkt me dan ook meer toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

gorgi_19 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Puur uit interesse: heb je de versie met de hashtable / dictionary overwogen? :)
Ik heb alleen een lijst nodig met Id's, wat is dan de toegevoegde waarde om een Dictionary te gebruiken?

@Parallel discussie: ik zal eens timen wat het verschil is tussen gewone foreach en de Parallel.Foreach

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 27-06-2011 15:46 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar je gebruikt ook Parallel.ForEach zonder dat dat een toegevoegde waarde heeft in jouw geval, dus blijkbaar is dat een nonargument ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:37:
Je verhaaltje verklaart nog niet waarom Add() wél threadsafe is.
Omdat het setten van een item in een array zo goed als atomair is.

Maar, ik moet mijn woorden wel deels inslikken merk ik al. Ik pakte er even mijn origineel stukje code bij

C#:
1
2
3
var list = new List<iets>(totalItems.Count);

//rest van implementatie.

Zolang er geen resizing van de list plaats vindt, gaat het goed. Anders krijg je desyncs in het slechtste geval, of een exception in het gunstigste geval.
maw, nee Add() is niet threadsafe, en ik moet beter lezen :P :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Haan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:45:
[...]

Ik heb alleen een lijst nodig met Id's, wat is dan de toegevoegde waarde om een Dictionary te gebruiken?

@Parallel discussie: ik zal eens timen wat het verschil is tussen gewone foreach en de Parallel.Foreach
Je loopt 2x je lijst door; de eerste keer stop je alles in de dictionary (parentid, list(Of childId's)) en de tweede keer kan je alle child's ophalen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:46:
Maar je gebruikt ook Parallel.ForEach zonder dat dat een toegevoegde waarde heeft in jouw geval, dus blijkbaar is dat een nonargument ;)
Wie heeft gezegd dat dat geen toegevoegde waarde heeft?
Ik moet het alleen nog even meten, was ik vooralsnog even te lui voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Omdat het setten van een item in een array zo goed als atomair is.
Dat klopt. Maar dat is niet de enige actie die moet gebeuren. De count moet verhoogd worden, en er moet eventueel een nieuwe array worden gealloceerd als ie buiten z'n capacity dreigt te raken.
Haan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:50:
[...]

Wie heeft gezegd dat dat geen toegevoegde waarde heeft?
Ik moet het alleen nog even meten, was ik vooralsnog even te lui voor :+
Ik zeg dat, dat hoor je toch ;).
Maar goed, ik heb geen zicht in de kosten van GetCollection(). Maar mijn punt was ook meer dat jij het ook maar gebruikt zonder te weten dat het een toegevoegde waarde heeft - dat is gewoon maar een aanname. Een aanname die ik wel durf te ontkrachten voor de operatie die je doet. Tenzij GetCollection() gewoon heel erg duur is, CPU bounded is en geen synchronisatie nodig heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Mensen ik zeg tot woensdag! :D ik ben vandaag klaar en morgen heb ik me afstudeerzitting dus ben ik er ook niet :D geniet nog van het weer!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Rutix schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:58:
Mensen ik zeg tot woensdag! :D ik ben vandaag klaar en morgen heb ik me afstudeerzitting dus ben ik er ook niet :D geniet nog van het weer!
damn you!

:P Veel succes op je afstudeerzitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mensen ik zeg tot woensdag! :D ik ben vandaag klaar
ehh..dus? Je gaat nu naar buiten ofzo? Engerd..... ;)
Succes morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Interessant :)

Ik meet in een unit test het verschil tussen mijn parallelle functie en de gewone foreach loop, daarbij is de parallelle versie ongeveer 2x sneller.

Dat doe ik dan door x aantal keer de functies in een foreach loopje aan te roepen en de verstreken tijd te meten met een Stopwatch.
Maar doe ik nu hetzelfde door ook het aanroepen van de functies in een parallelle loop te doen, is de Parallel.Foreach structureel iets langzamer.
De uiteindelijke functie is onderdeel van een webservice, dus kan per definitie door meerdere threads tegelijk aangeroepen worden.
Maar met deze kunstmatige test zal ik waarschijnlijk tegen het probleem aanlopen dat er nu wel teveel threads gespawned worden omdat de unit test zelf ook al een hoop threads aanmaakt? Aangezien de parallelle versie in de eerste test wel veel sneller is?

@Rutix: succes en feli alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Haan schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:12:
Interessant :)

Ik meet in een unit test het verschil tussen mijn parallelle functie en de gewone foreach loop, daarbij is de parallelle versie ongeveer 2x sneller.

Dat doe ik dan door x aantal keer de functies in een foreach loopje aan te roepen en de verstreken tijd te meten met een Stopwatch.
Maar doe ik nu hetzelfde door ook het aanroepen van de functies in een parallelle loop te doen, is de Parallel.Foreach structureel iets langzamer.
De uiteindelijke functie is onderdeel van een webservice, dus kan per definitie door meerdere threads tegelijk aangeroepen worden.
Maar met deze kunstmatige test zal ik waarschijnlijk tegen het probleem aanlopen dat er nu wel teveel threads gespawned worden omdat de unit test zelf ook al een hoop threads aanmaakt? Aangezien de parallelle versie in de eerste test wel veel sneller is?

@Rutix: succes en feli alvast!
Post eens wat code van wat je precies aan het doen bent, want je trekt kromme conclusies.

Als je dit doet:

C#:
1
2
3
4
5
6
foreach(var item in collection)
{
}

//versus
Parralel.Foreach(....) { }

Ja dan is de parralel foreach inderdaad sneller (vanuit gaande dat er er een significant aantal items in hebt zitten, en geen 10 oid). Maar dit is ook totaal niet te vergelijken met wat je in jou recursief algoritme doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:17
D-Raven schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:22:
[...]
Ja dan is de parralel foreach inderdaad sneller (vanuit gaande dat er er een significant aantal items in hebt zitten, en geen 10 oid). Maar dit is ook totaal niet te vergelijken met wat je in jou recursief algoritme doet..
ff in break in de foreach loop gooien als je het hebt gevonden ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
D-Raven schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:00:
[...]

[afbeelding]

:P Veel succes op je afstudeerzitting.
Ik `werk` morgen thuis :Y

Lekker in het zonnetje op het terras met de laptop op schoot i.c.m. een heerlijk glaasje Hertog :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 12:59
Jaloers!
Ik moet morgen voor mijn eerste werkdag. Spannend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik ben er nog steeds niet uit hoe ik NLog netjes kan gebruiken in mijn projectje.
Ik wil eigenlijk een soort van "log elke functie met parameters, duur van uitvoer van functie" waarvoor ik hem registreer.
Echter is NLog behoorlijk uitgebreid en kan ik niet echt vinden waarmee ik dat zou moeten doen. Waarschijnlijk met LogEventInfo.

[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 27-06-2011 20:10 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Succes! d:)b

Vandaag mijn eigen beloning voor het slagen gedaan: Slipcursus! Leuk en leerzaam :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTCoast schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:37:
Jaloers!
Ik moet morgen voor mijn eerste werkdag. Spannend :D
Veel plezier/succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik had vandaag een tour-de-OV.

In plaats van heen met 1 treintje zonder overstap en terug met 1 treintje had ik:
- een trein heen
- 1 metro heen
- 1 propvolle bus heen
- nog een trein heen, met een half uur vertraging.

Was 2 uur te laat op m'n werk en kon niet langer blijven omdat ik een afspraak had. Daarom 2 uren te weinig gemaakt vandaag.

Terugweg:
- 2 bussen terug
- 2 treinen terug, beide met ruime vertraging.

Ik was vandaag van huis van 7:30 tot 21:00 voor mijn werk en een afspraak in de buurt van mijn werk, wat 10 minuten duurde. Om het nog af te maken was het bloedheet en had de Albert Heijn de helft van mijn gewenste boodschappen niet i.v.m. een landelijke computerstoring.

Dit was officieel een pechdag. Fuck vrijdag de 13e. Maandag de 27e is pas dodelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 27-06-2011 21:23 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:35:
[...]

Slipcursus! Leuk en leerzaam :)
In de zomer, leuk! Ik had de mijne in hartje winter...waarbij ze eerst de baan schoon moesten maken voordat we konden beginnen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Gamebuster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:21:
Ik had vandaag een tour-de-OV.

In plaats van heen met 1 treintje zonder overstap en terug met 1 treintje had ik:
- een trein heen
- 1 metro heen
- 1 propvolle bus heen
- nog een trein heen, met een half uur vertraging.

Was 2 uur te laat op m'n werk en kon niet langer blijven omdat ik een afspraak had. Daarom 2 uren te weinig gemaakt vandaag.

Terugweg:
- 2 bussen terug
- 2 treinen terug, beide met ruime vertraging.

Ik was vandaag van huis van 7:30 tot 21:00 voor mijn werk en een afspraak in de buurt van mijn werk, wat 10 minuten duurde. Om het nog af te maken was het bloedheet en had de Albert Heijn de helft van mijn gewenste boodschappen niet i.v.m. een landelijke computerstoring.

Dit was officieel een pechdag. Fuck vrijdag de 13e. Maandag de 27e is pas dodelijk.
Maandag is kut. Het is alleen fijn wanneer je vakantie hebt, want dan betekent het dat je nog een hele week vrij hebt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rondom Amsterdam zeker? Ik had op kantoor stroomuitval... Stroomstoring in groot Amsterdam Zuid-as -O-

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Amerikaans Hof: videogames vallen onder vrijheid van meningsuiting

en ook:
The Court also said that "Psychological studies purporting to show a connection between exposure to violent video games and harmful effects on children do not prove that such exposure causes minors to act aggressively. Any demonstrated effects are both small and indistinguishable from effects produced by other media."

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 13:53
Rechters met clue. How original :D

+1 from me

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Nou vooruit dan, iemand moet het toch doen:
California’s law imposes no more than a modest restriction on expression. The statute prevents no one from playing a video game, it prevents no adult from buying a video game, and it prevents no child or adolescent from obtaining a game provided a parent is willing to help. ... All it prevents is a child or adolescent from buying, without a parent's assistance, a gruesomely violent video game of a kind that the industry itself tells us it wants to keep out of the hands of those under the age of 17."
Ik ken de tekst van de wet natuurlijk niet, maar dit suggereert dat het verkoop van "extreem geweldadige games" aan jongeren < een leeftijdsgrens verbiedt. Als vader sprekende : daar zit daar ook wel wat in.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daar hebben we ouders voor, en een rating systeem. We hebben het hier over een wet die de vrijheid van meningsuiting inperkt - die moet wel specifiek genoeg zijn en de lading dekken. Met het nieuwe voorstel kon een ouder er ook niet voor kiezen om het kind expliciet toe te staan die ene game te spelen, bijvoorbeeld omdat ze het er gewoon niet mee eens zijn dat het dermate schadelijk is. Daarnaast zegt het totaal niets over andere media, zoals literatuur en film. De wet probeert het probleem dus maar deels aan te pakken, en doet dat ook nog eens op een manier die te restrictief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
BtM909 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:01:
[...]

Rondom Amsterdam zeker? Ik had op kantoor stroomuitval... Stroomstoring in groot Amsterdam Zuid-as -O-
ook leuk.

Nee, er was een wisselstoring bij Weesp.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 28-06-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Gamebuster schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:33:
Nee, er was een wisselstoring bij Weesp.
Vies he? :/ moest via Utrecht, en daar liep alles ook niet bepaald op rolletjes.

En jeuj, voor het eerst afgewezen *O*. Ze zochten iemand (oppervlakkig beschreven) voor een migratietraject van 'webfrontend applicaties' geschreven in Java 1.4 naar Java 6. Afgewezen omdat ze meer senior profielen mét Tridion-ervaring hadden.

Next, :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Beter laat dan nooit, thnx voor je blogje _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 01:04:
Daar hebben we ouders voor, en een rating systeem. We hebben het hier over een wet die de vrijheid van meningsuiting inperkt - die moet wel specifiek genoeg zijn en de lading dekken. Met het nieuwe voorstel kon een ouder er ook niet voor kiezen om het kind expliciet toe te staan die ene game te spelen, bijvoorbeeld omdat ze het er gewoon niet mee eens zijn dat het dermate schadelijk is. Daarnaast zegt het totaal niets over andere media, zoals literatuur en film. De wet probeert het probleem dus maar deels aan te pakken, en doet dat ook nog eens op een manier die te restrictief is.
Ik ken de werkelijke tekst niet, maar het gequote stukje suggereert dat een ouder best kan toestaan dat het kind een geweldadig spel speelt, maar dat het kind zelf het spel niet mag kopen, er moet dan een ouder mee.

Als de wet te vaag geformuleerd is om 'misbruik' mogelijk te maken is dat natuurlijk een slechte zaak.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

YopY schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:16:
[...]

Vies he? :/ moest via Utrecht, en daar liep alles ook niet bepaald op rolletjes.

En jeuj, voor het eerst afgewezen *O*. Ze zochten iemand (oppervlakkig beschreven) voor een migratietraject van 'webfrontend applicaties' geschreven in Java 1.4 naar Java 6. Afgewezen omdat ze meer senior profielen mét Tridion-ervaring hadden.

Next, :p
Ik zou er niet te rouwig om zijn als ik dat zo hoor. Als ze zo specifiek op zoek zijn naar iemand met ervaring met 1 specifiek systeem ipv een goeie developer 'in brede zin' moet je je afvragen of je er wel wilt werken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Waarom loop ik altijd tegen dit soort vage shit aan ??

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[..]
<li each="var item in Model.Products">
            <div class="product-details">
              #using(Html.BeginFormAntiForgeryPost(Url.UpdateCartItem())) {
                !{Html.Hidden(item.ProductId)}
                 <!-- andere meuk -->
             #}
            </div>
</li>
[..]

Als die Html.Hidden rechtstreeks onder de Html.BeginFormxxxx staat dan komt daar iedere keer het id van het eerste product in de lijst te staan, voor elk item in de lijst..... dus 10x id 145 oid, ipv 145, 146, etc.

Zet ik de Html.Hidden een niveau dieper in een div oid dan werkt het wel.... rara...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 16:45
SumBeam schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:42:
[...]

Ik kan best begrijpen dat het verwarrend is! Moet mijn vriendinnen/ouders/familie ditzelfde ook vaak genoeg uitleggen, tot frustraties aan toe |:(

Vind het wel jammer dat er zo weinig vrouwen in dit hoekje zijn te vinden... Ben zelf de enige meid/vrouw in alle vier jaren informatica opleiding @ NHL Leeuwarden. Hopelijk komt er volgend jaar welgeteld één meisje bij!
Hier @ de Hanze is het een stuk drukker dus, er zijn er hier wel drie :o

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ZpAz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:28:
[...]

Hier @ de Hanze is het een stuk drukker dus, er zijn er hier wel drie :o
Wij hadden 3 dames. Het was goed dat het erbij gezegd werd, want anders zou je ze niet als zodanig herkennen :D

Daarnaast natuurlijk wel mannen met lang haar, dus toch wel een soort meisjes ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 16:45
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:31:
[...]

Wij hadden 3 dames. Het was goed dat het erbij gezegd werd, want anders zou je ze niet als zodanig herkennen :D

Daarnaast natuurlijk wel mannen met lang haar, dus toch wel een soort meisjes ;)
:D

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:31:
[...]

Inclusief huilende wolf met op de achtergrond een maan-shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

EddoH schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:39:
[...]

Inclusief huilende wolf met op de achtergrond een maan-shirt?
Of heavy/dead metal shirts :+

Een van onze stagiairs kwam zelfs zo solliciteren (kwam van dezelfde opleiding dus ik schaamde me dood). Hij kwam in een shirt van een of andere heavy metal band inclusief latijns kruis (moest even googlen hoe je het kruis waar Jezus aan gestorven is noemt). Wonderbaarlijk dat hij de functie aangeboden kreeg :S Het was wel een "interne rol", dus hij kwam niet bij klanten, maar goed iemand met paardestaart, baard en metal shirt op een sollicitatie gesprek was wel een WTF momentje :o

Overigens moest hij later wel naar een klant en kwam hij in pak (denk nog zijn pak van zijn schoolgala). Zag er al wat beter uit, maar was nog steeds niet erg fraai om aan te zien :D

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Er is niets mis met heavy/death metal shirts hoor :P
Die draag ik ook. Weet niet of ik die ook aan had bij mijn sollicitatie, maar goed ik was hier al goed bekend vanwege stage.

@Eddoh: deze bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://www.catacombscds.com/images/sonata_arctica/sonata_arctica_howling_wolf_shirt.jpg

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Haha, heb er niets tegen hoor, maar Gertjan beschrijft wel het stereotype type die dat soort shirts dragen ;)
Om daarin te gaan solliciteren is nogal not-done....

Je link doet eht trouwens niet, maar als je over een willekeurige markt loopt snap je wat ik bedoel.
Hangt naast het shirt met de indiaan erop...

edit: [flame] en Sonata is nichtenmetal, doe dan Cannibal Corpse ofzo 8) [/flame]

[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 28-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sonata Arctica O+

Maar ik vind bandshirts als kleding voor wanneer je níet op een concert bent altijd een beetje sloeberig staan. Vaak ook met van die verwassen logo's en zo...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook Amstel-shirts (gratis bij een kratje bier :P), shirts van Muse en een shirt met "NO, I will NOT fix your computer, I'm a certified developer" (which I'm not... yet), maar inderdaad, een sollicitatie is toch wel op wellicht een begrafenis na de laatste situatie waar je mij in zo'n shirt zal zien. Als het als dagelijkse kleding past binnen een bedrijf, moet je dat lekker zelf weten. :P Ik draag ze alleen in de privésfeer, of anders onder een ander shirt of overhemd. :+

[ Voor 62% gewijzigd door CodeCaster op 28-06-2011 11:04 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Mwa, ik koop gewoon elke keer weer nieuwe (als ze tenminste niet te vol staan) :-)
Op een gegeven moment worden het vanzelf klus-shirts.

Voor sollicitaties trek je toch altijd iets nets aan, metal-shirts behoren daar natuurlijk niet toe. Maar het was een grappig stereotype wat neergezet werd door Gertjan.

@Eddoh: nietes

[ Voor 5% gewijzigd door Rhapsody op 28-06-2011 10:56 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Matis schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:22:
[...]

Beter laat dan nooit, thnx voor je blogje _O_
Fijn dat je er wat aan hebt!

Ik heb er zelf uiteindelijk nooit meer wat mee gedaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

http://www.amazon.com/Mou...hort-Sleeve/dp/B002HJ377A
Vooral de reviews zijn ook schitterend. :)

Wanneer je gaat solliciteren is het misschien niet slim om zo'n shirt aan te doen, maar ik ga ook echt niet solliciteren in een pak. Zo ben ik niet, dat zal ik ook nooit naar mijn werk aandoen. Dus ga ik me ook niet zo voor doen.

Wil een bedrijf me niet hebben omdat ik een band-shirt aan heb? Omdat ik mij niet geschoren heb? Omdat ik een wijde broek aan heb? Omdat ik skate schoen aan heb? Prima, dan wil ik eigenlijk ook niet bij dat bedrijf werken. Sim-pel.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Och wat men draagt tijdens het werk zal mij ook niet boeien, hoewel ik een shirt met een brandend kruis toch wel een beetje op het randje vindt. Er zijn bepaalde bedrijven waar men dat niet accepteert. Het is niet nodig om gelovigen te provoceren, stukje wederzijds respect ;)

Toch vind ik het altijd wat professioneler om in ieder geval enigszins netjes gekleed te gaan, hoeft niet in 3-delig, maar in een verwassen shirt is ook niet nodig. Daarnaast wat men thuis draagt zal me helemaal een zorg zijn. :) Loop thuis ook het liefste in een korte broek rond, met een "grappig" t-shirt, maar dat zul je mij naar mijn werk niet snel aan zien doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:55:
Fijn dat je er wat aan hebt!

Ik heb er zelf uiteindelijk nooit meer wat mee gedaan :')
Ghehe, ik heb nu het volgende gedaan;
XML:
1
2
3
    <layout type="log4net.Layout.PatternLayout">
      <conversionPattern value="%date{HH:mm:ss,fff} %level %type%method:%line %message %P{duration} %newline" />
    </layout>
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        public long StartLogger()
        {
            GlobalContext.Properties["duration"] = null;
            long ticks = DateTime.Now.Ticks;
            return ticks;
        }

public string StopLogger(long ticks)
        {
            TimeSpan timeSpan = new TimeSpan(DateTime.Now.Ticks - ticks);
            GlobalContext.Properties["duration"] = timeSpan.TotalMilliseconds;
            return timeSpan.Ticks.ToString();
        }
C#:
1
2
3
4
5
long ticks = AapLogger.Instance.StartLogger();
AapLogger.Log.Info("Entrance");
//Doe je ding, doe je dansje
AapLogger.Instance.StopLogger(ticks);
AapLogger.Log.Info("Exit");

Krijg je zoiets
10:57:26,675 INFO AapServer.AapXmlRpcServer.ctor:17 Entrance (null) 
10:57:26,746 INFO AapServer.AapXmlRpcServer.ctor:21 Exit 70,8145 

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 28-06-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ok, cool, dat is ook wel een leuke toepassing. Dus je logt hoe lang een bepaald stuk code duurt, als je dat expliciet zo in je code zet, en anders komt er gewoon 'null' in je logs te staan?

edit:
moet je dat er niet snel bij editten hè

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 28-06-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:57:
Wil een bedrijf me niet hebben omdat ik een band-shirt aan heb? Omdat ik mij niet geschoren heb? Omdat ik een wijde broek aan heb? Omdat ik skate schoen aan heb? Prima, dan wil ik eigenlijk ook niet bij dat bedrijf werken. Sim-pel.
Je hebt natuurlijk uitersten, wat jij beschrijft is geen uiterste. Het ligt ook erg aan je functie. Voor een interne rol is dat nog te doen, maar moet je naar klanten of komen deze over de vloer zal men toch wel eisen stellen. Als je bijvoorbeeld intern systeem beheer gaat doen zal het meestal niet veel uitmaken, maar goed, je moet ook dan niet gaan provoceren met brandende kruizen ;)

Uiteraard sta je altijd vrij om dan inderdaad niet met elkaar in zee te gaan. Zelf ga ik ook niet volledig in pak, nette (spijker)broek, overhemd en eventueel net jasje. Als ontwikkelaar wordt je in 3delig niet altijd serieus genomen, zelfs sommige klanten hebben soms iets van: "Leuk zo'n pak, maar kun je ook iets".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Haan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:02:
Ok, cool, dat is ook wel een leuke toepassing. Dus je logt hoe lang een bepaald stuk code duurt, als je dat expliciet zo in je code zet, en anders komt er gewoon 'null' in je logs te staan?
Jup, anders staat er gewoon textueel null. Ik kan er natuurlijk ook 0 neerzetten, maar dat vind ik dan weer verwarrend, omdat sommige functies ook minder dan 0 ticks duren (dat is natuurlijk niet het geval, maar dat is de onnauwkeurigheid van DateTime).
De returnvalue hoeft eigenlijk niet eens. Void zou daar beter zijn, aangezien dit weer onnodige overhead kost :)

@edit; Sorry :$ :+

Edit2; Ik heb een RollingFileAppender gebruikt, waardoor de datum in de logging niet nodig is :)
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<appender name="RollingFile" type="log4net.Appender.RollingFileAppender">
    <!-- http://logging.apache.org/log4net/release/sdk/log4net.Layout.PatternLayout.html -->
    <file value="logfile" />
    <appendToFile value="true" />
    <rollingStyle value="Composite" />
    <datePattern value="yyyyMMdd" />
    <maxSizeRollBackups value="-1" />
    <maximumFileSize value="1MB" />
    <layout type="log4net.Layout.PatternLayout">
      <conversionPattern value="%date{HH:mm:ss,fff} %level %type%method:%line %message %P{duration} %newline" />
    </layout>
  </appender>

[ Voor 34% gewijzigd door Matis op 28-06-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:03:
Je hebt natuurlijk uitersten, wat jij beschrijft is geen uiterste. Het ligt ook erg aan je functie. Voor een interne rol is dat nog te doen, maar moet je naar klanten of komen deze over de vloer zal men toch wel eisen stellen. Als je bijvoorbeeld intern systeem beheer gaat doen zal het meestal niet veel uitmaken, maar goed, je moet ook dan niet gaan provoceren met brandende kruizen ;)
Ik heb ook af en toe klantencontact en klanten komen ook hier over de vloer. Ik zal uiteraard geen brandende kruizen aandoen, ik let wel een beetje op. Maar gelukkig werk ik bij een zeer casual bedrijf, waar mijn kleding geen probleem is. Ook nog nooit negatieve reacties van klanten gehad.

Ik vind dat iedereen aan moet kunnen doen wat hij/zij wil, maar je moet je er wel bewust van zijn dat je er op kunt worden afgerekend. In een gelovige omgeving is het imho not done om brandende kruizen aan te doen, en ik kan me voorstellen dat je daar voor op de vingers getikt wordt. Maar het blijft je eigen keus.
Uiteraard sta je altijd vrij om dan inderdaad niet met elkaar in zee te gaan. Zelf ga ik ook niet volledig in pak, nette (spijker)broek, overhemd en eventueel net jasje. Als ontwikkelaar wordt je in 3delig niet altijd serieus genomen, zelfs sommige klanten hebben soms iets van: "Leuk zo'n pak, maar kun je ook iets".
Ik heb vrijwel altijd een spijkerbroek en t-shirt (met opdruk) aan, net als de rest van het bedrijf. Zo heb ik mij altijd gekleed en nog nooit een probleem gehad. Doe het ook naar sollicitaties aan, dan weten ze tenminste direct hoe ik ben. :) Uiteraard ook wel eens niet aangenomen, wat vast voor een deel met mijn voorkomen/kleding te maken had, prima.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Matis: Waarom maak je dan geen gebruik van de Stopwatch class, die leent zich daar meer voor. ( En als je al DateTime gebruikt voor tijdverschillen kun je beter DateTime.UtcNow gebruiken, aangezien er dan geen problemen met tijdzones optreden, en de performance is ook nog beter )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Ik vind dat iedereen aan moet kunnen doen wat hij/zij wil, maar je moet je er wel bewust van zijn dat je er op kunt worden afgerekend. In een gelovige omgeving is het imho not done om brandende kruizen aan te doen, en ik kan me voorstellen dat je daar voor op de vingers getikt wordt. Maar het blijft je eigen keus.
Helemaal mee eens :) Zelf voel ik me niet eens ongemakkelijk in een overhemd dus ik loop daar meestal in rond. Daarbij komt ook dat ik het zelf ook prettig vind er zo bij te lopen. :)
Ik heb vrijwel altijd een spijkerbroek en t-shirt (met opdruk) aan, net als de rest van het bedrijf. Zo heb ik mij altijd gekleed en nog nooit een probleem gehad. Doe het ook naar sollicitaties aan, dan weten ze tenminste direct hoe ik ben. :) Uiteraard ook wel eens niet aangenomen, wat vast voor een deel met mijn voorkomen/kleding te maken had, prima.
Sommige werkgevers/klanten zijn best ouderwets. Die vinden dat je je moet kleden naar je beroep, een monteur moet in overall, een dienstverlener dus in pak. Helaas betalen zij wel de rekening/salaris en als je daar wilt werken moet je je daar dus naar schikken. Zelf ben ik daar ook niet zo'n fan van dus zal ook niet zo snel bij een dergelijke toko gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Woy: Hoe werkt dat sowieso? Ik zie dat DateTime een IsDaylightSavingTime() method heeft, met als beschrijving:
Indicates whether this instance of DateTime is within the Daylight Saving Time range for the current time zone.
Maar wat als de tijd nou 2:30 op de laatste dag van DST aangeeft?

@Matis: ben jij even in de aap gelogd _o-

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:26:
@Woy: Hoe werkt dat sowieso? Ik zie dat DateTime een IsDaylightSavingTime() method heeft, met als beschrijving:

[...]

Maar wat als de tijd nou 2:30 op de laatste dag van DST aangeeft?
Op 2:30 met DST == true is het dan 0:30 UTC en op 2:30 met DST == false is het 1:30 UTC

Sowieso zul je altijd moeten kijken naar de DateTime.Kind om te kijken of het een UTC tijd of een local time is. ( Al zal een UTC tijd natuurlijk altijd false returnen op IsDaylightSavingTime() )

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 28-06-2011 11:39 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Woy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:13:
@Matis: Waarom maak je dan geen gebruik van de Stopwatch class, die leent zich daar meer voor. ( En als je al DateTime gebruikt voor tijdverschillen kun je beter DateTime.UtcNow gebruiken, aangezien er dan geen problemen met tijdzones optreden, en de performance is ook nog beter )
Ja, stopwatch, is inderdaad beter. Ik had die functie al gebruikt voor een stukje database-logging, maar (nog) niet geimplementeerd in deze class.
@.oisyn, tja, naamgevingen ben ik nooit zo goed in :)

Edit; and it's done
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        public Stopwatch StartLogger()
        {
            GlobalContext.Properties["duration"] = null;
            Stopwatch stopwatch = new Stopwatch();
            stopwatch.Start();
            return stopwatch;
        }

public void StopLogger(Stopwatch stopwatch)
        {
            stopwatch.Stop();
            GlobalContext.Properties["duration"] = stopwatch.Elapsed.TotalMilliseconds;
        }

Natuurlijk ook de naamgeving + type aangepast in de aanroepende classes
@hieronder; Succes dan maar :)

[ Voor 33% gewijzigd door Matis op 28-06-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zodirect me afstudeerzitting :D wish me luck!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Rutix schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:36:
Zodirect me afstudeerzitting :D wish me luck!
Goodluck!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja dat heb ik gister al gedaan...blijft geen feest...

Succes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ja is geen pretje met dit weer want kan moeilijk in korte broek aankomen :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:31:
[...]

Op 2:30 met DST == true is het dan 0:30 UTC en op 2:30 met DST == false is het 1:30 UTC
Het punt is meer dat DateTime niet een UTC tijd + timezone is. Het weet louter de representatie van een tijdstip in welke tijdzone je 'm dan ook hebt gemaakt, en of ie local, UTC of "wat anders" was. IsDaylightSavingTime() kijkt ook alleen of het tijdstip valt binnen de DST van je huidige tijdzone, niet die van de tijdzone waarin het DateTime object is gemaakt. Er is ook geen enkele manier om een DateTime te converteren naar een andere tijdzone zonder dat je weet van welke tijdzone het DateTime object was, wat destemeer doet vermoeden dat die informatie gewoon niet meer beschikbaar is in het object zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nu nog even uitzoeken hoe ik eenvoudig door de function parameters heen kan loopen en ze op kan slaan in mijn logging.
Ik kan namelijk geen log4net-handle daarvoor vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:42:
[...]

Het punt is meer dat DateTime niet een UTC tijd + timezone is. Het weet louter de representatie van een tijdstip in welke tijdzone je 'm dan ook hebt gemaakt, en of ie local, UTC of "wat anders" was. IsDaylightSavingTime() kijkt ook alleen of het tijdstip valt binnen de DST van je huidige tijdzone, niet die van de tijdzone waarin het DateTime object is gemaakt. Er is ook geen enkele manier om een DateTime te converteren naar een andere tijdzone zonder dat je weet van welke tijdzone het DateTime object was, wat destemeer doet vermoeden dat die informatie gewoon niet meer beschikbaar is in het object zelf.
Dat is inderdaad nogal brak aan de DateTime implementatie, en je kan daarom ook niet goed met local-times rekenen.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
// 30 oktober 2011 0:30 UTC ( half uur voordat de klok een uur terug gaat in europa )
DateTime utcDate = new DateTime(2011, 10, 30, 0, 30, 0, 0, DateTimeKind.Utc);
DateTime beforeLocalTime = utcDate.ToLocalTime();
utcDate = utcDate.AddHours(1);
DateTime afterViaUtc = utcDate.ToLocalTime();
DateTime afterViaLocal = beforeLocalTime.AddHours(1);
//afterViaUtc != afterViaLocal

Eigenlijk moet je dus altijd gewoon met UTC werken, en pas bij het presenteren omrekenen naar de juiste time-zone

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 28-06-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@Matis: Je kan trouwens nog 1 micro-optimalisatie toepassen:
C#:
1
Stopwatch sw = Stopwatch.StartNew();

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Laatst online: 16-07 13:47
Beter gebruik je nog DateTimeOffset.

http://blogs.msdn.com/b/b...-5-justin-van-patten.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
EddoH schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:51:
Haha, heb er niets tegen hoor, maar Gertjan beschrijft wel het stereotype type die dat soort shirts dragen ;)
Om daarin te gaan solliciteren is nogal not-done....

Je link doet eht trouwens niet, maar als je over een willekeurige markt loopt snap je wat ik bedoel.
Hangt naast het shirt met de indiaan erop...

edit: [flame] en Sonata is nichtenmetal, doe dan Cannibal Corpse ofzo 8) [/flame]
Ik had voor mijn solliciatie ook maar een net shirt aan gedaan, maar moest toch vragen of ze niet iets tegen werknemers met groen haar hadden ;)

Gelukkig was dat niet zo, maar het wordt toch wel op prijs gestelt als je het even vraagt.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Woy: ik had het even geprobeerd

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    static class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            DateTime a = new DateTime(2011, 10, 30, 0, 30, 0, DateTimeKind.Utc);
            DateTime b = new DateTime(2011, 10, 30, 1, 30, 0, DateTimeKind.Utc);

DateTime la = a.ToLocalTime();
            DateTime lb = b.ToLocalTime();

System.Console.WriteLine("{0} - {1}", la, la.IsDaylightSavingTime());
            System.Console.WriteLine("{0} - {1}", lb, lb.IsDaylightSavingTime());
        }
    }

30-10-2011 2:30:00 - True
30-10-2011 2:30:00 - False

Gek genoeg gaat de informatie dus niet verloren. Heb even gekeken met de debugger, het verschil tussen de twee data is een enkel bitje in een private "dateData" veld. Stom dat je dat bitje dan niet gewoon op kunt vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Jammer genoeg heeft de DateTimeOffset nog steeds geen TimeZoneInfo, maar alleen een offset, en dus gaat het rekenen met DST nog steeds niet goed.

Best kun je gewoon met UTC datums werken, en alleen het bij het presenteren converteren naar de juiste Timezone
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:58:
Maar jij converteert hier voor beide data tussen Utc en Local, als je mijn voorbeeld hierboven ziet, is de TimeZoneInfo wel verloren gegaan bij het converteren. Als je 2:30 DST + 1 hour doet kom je op 3:30 !DST uit, en dat klopt natuurlijk niet ( Wel dat het geen DST is, maar eigenlijk hoort het 2:30 !DST te zijn )

[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 28-06-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:58:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    static class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            DateTime a = new DateTime(2011, 10, 30, 0, 30, 0, DateTimeKind.Utc);
            DateTime b = new DateTime(2011, 10, 30, 1, 30, 0, DateTimeKind.Utc);

DateTime la = a.ToLocalTime();
            DateTime lb = b.ToLocalTime();

System.Console.WriteLine("{0} - {1}", la, la.IsDaylightSavingTime());
            System.Console.WriteLine("{0} - {1}", lb, lb.IsDaylightSavingTime());
        }
    }

30-10-2011 2:30:00 - True
30-10-2011 2:30:00 - False

Gek genoeg gaat de informatie dus niet verloren. Heb even gekeken met de debugger, het verschil tussen de twee data is een enkel bitje in een private "dateData" veld. Stom dat je dat bitje dan niet gewoon op kunt vragen.
Als je er over na gaat denken is dat echt een hele vage uitkomst. Precies dezelfde localtime weergave, maar toch verschil in DaylightSavingsTime. Benadrukt eigenlijk alleen maar dat je alleen moet rekenen met UTC datetimes.

@Yade
DateTimeOffset klinkt leuk maar heeft geen TimeZoneInfo dus rekenen met DST gaat nog steeds niet goed

edit: spuit 11 gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:07:
[...]

Als je er over na gaat denken is dat echt een hele vage uitkomst. Precies dezelfde localtime weergave, maar toch verschil in DaylightSavingsTime.
Ik vind hier juist niets vaags aan - blijkbaar wordt DST informatie wel meegegeven aan het DateTime object. Dat de data er hetzelfde uitzien is inherent aan ons DST systeem, twee verschillende tijdstippen kunnen exact dezelfde representatie hebben. Wat wel vaag is is dat met die DST informatie dan weer geen rekening wordt gehouden als je ermee gaat rekenen, zoals Woy liet zien.

Maar goed, ik snap sowieso niet hoe je een DateTime klasse kunt ontwerpen met ondersteuning voor verschillende tijdzones maar zonder daar tijdzone informatie aan te hangen.

Maar goed, dat Microsoft dat niet helemaal begrepen heeft is wel duidelijk. Als je in Windows XP in de zomer naar je files zit te kijken die in de winter voor het laatst zijn aangepast, dan is de datum van die file ineens een uur opgeschoven 8)7.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:17:
[...]
Maar goed, ik snap sowieso niet hoe je een DateTime klasse kunt ontwerpen met ondersteuning voor verschillende tijdzones maar zonder daar tijdzone informatie aan te hangen.
En om het dan in een poging om het te verbeteren ( DateTimeOffset in .NET 3.5 ) weer fout te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het oude FILETIME van de win32 API is ook een knap staaltje denkwerk. Een FILETIME is feitelijk het aantal 100-nanoseconde intervals sinds 1 jan 1601 UTC.

Dat is tijdzone onafhankelijk, zou je zeggen. Maar nee, zo heb je daar MSDN: FileTimeToLocalFileTime Function (Windows), die het getal adjust aan de hand van de huidige tijdzone (en daardoor dus ook een tijd in de winter opschuift als je 'm in de zomer uitleest), zodat je 'm daarna naar een struct kan converten met de verschillende componenten van de datum. Maar die laatste conversie werkt alleen in UTC, dus daarom heb je deze functie, die feitelijk dus de UTC tijd van de FILETIME aanpast zodat het weer klopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
DateTimeOffset werkt inwendig met UTC tijd + offset. Dat zou goed moeten gaan, maar het is inderdaad niet volledig TimeZone aware. In combinatie met TimeZoneInfo en de convert methods zou je echter wel alle kanten op moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
yade schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:28:
DateTimeOffset werkt inwendig met UTC tijd + offset. Dat zou goed moeten gaan, maar het is inderdaad niet volledig TimeZone aware.
Aangezien er geen informatie over Timezone aanwezig is gaat het per definitie mis. Aan de offset alleen kun je immers niet afleiden of er DST van toepassing is of niet.

IMHO kun je het best gewoon met een UTC DateTime werken en met de TimZone class converteren naar local time op het moment van presenteren. Persoonlijk zie ik de toegevoegde waarde van die DateTimeOffset niet echt.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 28-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Ik sla zelf alle tijden gewoon op in UTC soms als unix timestamp en soms als string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:02:
IMHO kun je het best gewoon met een UTC DateTime werken en met de TimZone class converteren naar local time op het moment van presenteren. Persoonlijk zie ik de toegevoegde waarde van die DateTimeOffset niet echt.
Te kort door de bocht. Op het moment dat je ergens een dag (en dus niet 24 uur) bij wil tellen dan wil je dat juist in de lokale timezone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
Woy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:02:
[...]
Dat mag, maar laat het nog even doordringen wat de DateTimeOffset nou precies is en kan.

.ToLocalDateTime() pakt de UTC tijd die hij inwendig hanteert en converteert hem naar de lokale tijd volgens de lokale systeem instelling. Meestal is dat goed genoeg.

Ga je echter ook nog ingewikkeld doen met verschillende time zones en conversie daartussen dan zul je TimeZoneInfo moeten gebruiken voor de conversie.

http://blogs.msdn.com/b/b...e-lost-dst-hour-greg.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:30:
[...]
Te kort door de bocht. Op het moment dat je ergens een dag (en dus niet 24 uur) bij wil tellen dan wil je dat juist in de lokale timezone.
Ok, inderdaad iets te kort door de bocht, je zult inderdaad per geval moeten bedenken hoe je het precies moet gebruiken.
yade schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:39:
[...]
.ToLocalDateTime() pakt de UTC tijd die hij inwendig hanteert en converteert hem naar de lokale tijd volgens de lokale systeem instelling. Meestal is dat goed genoeg.
Maar dat kan de DateTime structure ook. Als je een UTC DateTime hebt kun je met .ToLocalTime() de DateTime converteren naar de huidige timezone, of met de TimeZone class converteren naar een willekeurige timezone.

Het probleem met DateTimeOffset is dat ze de offset bijhouden, maar die daadwerkelijke offset is weer afhankelijk van de TimeZone en de daarbij behorende DST regels. Het zou dus logischer zijn als ze in plaats van de offset gewoon de TimeZone bijhouden. Immers kunnen er best 2 TimeZone's zijn die op dit moment UTC + 1 zijn, waar er 1 wel DST heeft en de andere niet ( Ergens in Afrika bijvoorbeeld ).

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 28-06-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

farlane schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:08:
[...]

Nou vooruit dan, iemand moet het toch doen:

[...]

Ik ken de tekst van de wet natuurlijk niet, maar dit suggereert dat het verkoop van "extreem geweldadige games" aan jongeren < een leeftijdsgrens verbiedt. Als vader sprekende : daar zit daar ook wel wat in.
offtopic:
Die tekst gaat voorbij aan de dagelijkse praktijk. Hoewel de wet de verkoop van geweldadige games aan volwassenen niet verbiedt worden die wel in dezelfde categorie geschaart als hardcore porno. Grote warenhuizen als Walmart verkopen dat soort producten niet. De uitwerking van deze wet zou het verdwijnen van geweldadige games (het meerendeel dus) uit winkels als Walmart betekenen, waardoor de verkoop in de VS in zou storten. Dat is ook meteen de reden waarom de gamesindustrie zich er zo hard tegen verdedigt.

Het is jammer dat door de houding tegen overheidsbemoeienis in de VS de gulden middenweg daar onhaalbaar is. Het is niet de bedoeling dat de overheid gaat bepalen welke games wel en niet uitgebracht mogen worden, maar je zou prima wettelijke gevolgen op kunnen hangen aan een ratingsysteem van een onafhankelijk instituut (ik ben zelf niet zo'n voorstander van zelfregulering). Als je het verkopen van games met een 16+ (17+ in de VS) rating aan mensen die jonger zijn verbiedt kun je prima voorkomen dat geweldadige games aan kinderen verkocht worden zonder dat je de overheid de mogelijkheid geeft te censureren.

Overigens is het hier in Nederland ook wel een issue, ik kon destijds als 14-jarige ook met GTA2 de FRS uit lopen. Maar goed, eerst het verbod op de verkoop van alcohol en sigaretten aan jongeren <16 er door krijgen, dat lijkt me nog net iets belangrijker eerlijk gezegd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het lijkt erop, maar ik ga het morgen proberen te reproduceren, dat SharePoint 2007 data verwijdert in bepaalde gevallen. In een map in een documentenbibliotheek stond een bestand waar maar één gebruiker rechten op had, en een andere gebruiker verplaatste die map (via Extra -> Weergeven in Verkenner -> Knip -> Plak ergens anders). Gebruiker kon dat ene bestand natuurlijk niet zien, maar het was vervolgens ook met geen mogelijkheid terug te krijgen.

Morgen maar de backup van gisteravond terugzetten en kijken of het klopt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:55:
Grote warenhuizen als Walmart verkopen dat soort producten niet. De uitwerking van deze wet zou het verdwijnen van geweldadige games (het meerendeel dus) uit winkels als Walmart betekenen, waardoor de verkoop in de VS in zou storten. Dat is ook meteen de reden waarom de gamesindustrie zich er zo hard tegen verdedigt.
Dit is nonsens. Wat Walmart wel en niet verkoopt hangt af van de al bestaande rating, niet van de wetten. Er zijn momenteel al zat 18+ games, en die verkoopt Walmart simpelweg niet. Het al dan niet geldig zijn van de Californiase wet verandert daar niets aan.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Huppa! Afgestudeerd met een 9 :D fucking blij. En nu bierrrrrrr!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gefeliciteerd *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Gz! *O*
Het is niet de bedoeling dat de overheid gaat bepalen welke games wel en niet uitgebracht mogen worden, maar je zou prima wettelijke gevolgen op kunnen hangen aan een ratingsysteem van een onafhankelijk instituut (ik ben zelf niet zo'n voorstander van zelfregulering)
Owkay, ik meende uit de tekst te begrijpen dat dat plusminus ook de bedoeling was. Kennelijk gaat de wet dus verder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Reguh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Net een Android toestel besteld, dus binnenkort weereens wat Java devven. Dan kom ik op het punt: welke IDE is nou het best voor Android App's? Eclipse, Netbeans, IntelliJ?

Een jaar geleden in Eclipse gerommeld met Android, ik vond het niet echt je van het, maar toen was ik een heel stuk minder ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Avalaxy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:26:
Net een Android toestel besteld, dus binnenkort weereens wat Java devven. Dan kom ik op het punt: welke IDE is nou het best voor Android App's? Eclipse, Netbeans, IntelliJ?

Een jaar geleden in Eclipse gerommeld met Android, ik vond het niet echt je van het, maar toen was ik een heel stuk minder ervaren :)
Een jaar geleden was Android en zijn SDK ook niet wat het nu is ;) Voor Java ben ik erg te spreken over Eclipse, maar laat dit niet (weer) verzanden in een Eclipse is the best, Netbeans is the best, IntelliJ is the best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur

Ik kan alleen spreken van een Android VM, heb geen fysiek toestel en ben een Apple gek geen discussie ajb.
En dan was Eclipse toch de meest functionele. InteliJ heeft geen Android ondersteuning (volgens mij, weet niet zeker). NetBeans is ook wel goed, maar de Androidplugin zelf ervan is niet zo stabiel.

Als het de vraag was voor Java IDE, dan gaf ik geen antwoord, want dat is persoonlijke voorkeur. ook al vind ik InteliJ de beste dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GoTCoast schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Ik kan alleen spreken van een Android VM, heb geen fysiek toestel en ben een Apple gek geen discussie ajb.
En dan was Eclipse toch de meest functionele. InteliJ heeft geen Android ondersteuning (volgens mij, weet niet zeker). NetBeans is ook wel goed, maar de Androidplugin zelf ervan is niet zo stabiel.

Als het de vraag was voor Java IDE, dan gaf ik geen antwoord, want dat is persoonlijke voorkeur. ook al vind ik InteliJ de beste dan!
Yup, het is ook niet mijn bedoeling een IDE-voorkeursdiscussie te starten, ik wil puur weten welke IDE, gebaseerd op Android ontwikkel functionaliteiten, het meest kan bieden.

IntelliJ kan wel Android doen overigens: http://www.jetbrains.com/idea/features/google_android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hmm.. dats nice.
Ga ik donderdag proberen! Je hoort mijn ervaringen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:28
CodeCaster schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:07:
Het lijkt erop, maar ik ga het morgen proberen te reproduceren, dat SharePoint 2007 data verwijdert in bepaalde gevallen. In een map in een documentenbibliotheek stond een bestand waar maar één gebruiker rechten op had, en een andere gebruiker verplaatste die map (via Extra -> Weergeven in Verkenner -> Knip -> Plak ergens anders). Gebruiker kon dat ene bestand natuurlijk niet zien, maar het was vervolgens ook met geen mogelijkheid terug te krijgen.

Morgen maar de backup van gisteravond terugzetten en kijken of het klopt.
Dat zou wel een nasty bug zijn. Van de andere kant, de explorer view is met een reden uit SharePoint 2010 verdwenen :+

Er zouden nog 2 semi-correcte gedragingen kunnen zijn: de map bestaat wel nog met het bestand erin, maar is alleen voor die gebruiker/admins zichtbaar, of het bestand is nog te vinden in de site recycle-bin. Wel een interressante ontdekking!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tutorials zijn in ieder geval allemaal op Eclipse gericht, maar IntelliJ heeft ook ondersteuning voor Android. In Eclipse heb ik al wat geprogd voor Android, in IntelliJ nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:06:
[...]

De tutorials zijn in ieder geval allemaal op Eclipse gericht, maar IntelliJ heeft ook ondersteuning voor Android. In Eclipse heb ik al wat geprogd voor Android, in IntelliJ nog niet.
Bij ons opleiding gebruiken wij ook Eclipse voor Android. Dus zodoende heb ik daar ervaring mee.
Maar donderdag ga ik InteliJ proberen.
Moet alleen nog ergens een goedkope Android telefoon op de kop zien te tikken. Geen zin om alles VM te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12
GoTCoast schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:08:
[...]

Bij ons opleiding gebruiken wij ook Eclipse voor Android. Dus zodoende heb ik daar ervaring mee.
Maar donderdag ga ik InteliJ proberen.
Moet alleen nog ergens een goedkope Android telefoon op de kop zien te tikken. Geen zin om alles VM te doen!
Als je snel bent, misschien bij iBood? Anders even zoeken in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
alex3305 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:19:
[...]

Als je snel bent, misschien bij iBood? Anders even zoeken in de Pricewatch.
Dat is inderdaad de telefoon die ik heb gekocht. Ontzettend goede deal, normaal kost het ding 230, nu 140 :) Draait al gelijk 2.2 Froyo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Dat is inderdaad de telefoon die ik heb gekocht. Ontzettend goede deal, normaal kost het ding 230, nu 140 :) Draait al gelijk 2.2 Froyo :)
Of je koopt voor 150 euro een pricewatch: ZTE Blade
Pagina: 1 ... 156 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak