.Gertjan. schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:03:
Je hebt natuurlijk uitersten, wat jij beschrijft is geen uiterste. Het ligt ook erg aan je functie. Voor een interne rol is dat nog te doen, maar moet je naar klanten of komen deze over de vloer zal men toch wel eisen stellen. Als je bijvoorbeeld intern systeem beheer gaat doen zal het meestal niet veel uitmaken, maar goed, je moet ook dan niet gaan provoceren met brandende kruizen

Ik heb ook af en toe klantencontact en klanten komen ook hier over de vloer. Ik zal uiteraard geen brandende kruizen aandoen, ik let wel een beetje op. Maar gelukkig werk ik bij een zeer casual bedrijf, waar mijn kleding geen probleem is. Ook nog nooit negatieve reacties van klanten gehad.
Ik vind dat iedereen aan moet kunnen doen wat hij/zij wil, maar je moet je er wel bewust van zijn dat je er op kunt worden afgerekend. In een gelovige omgeving is het imho
not done om brandende kruizen aan te doen, en ik kan me voorstellen dat je daar voor op de vingers getikt wordt. Maar het blijft je eigen keus.
Uiteraard sta je altijd vrij om dan inderdaad niet met elkaar in zee te gaan. Zelf ga ik ook niet volledig in pak, nette (spijker)broek, overhemd en eventueel net jasje. Als ontwikkelaar wordt je in 3delig niet altijd serieus genomen, zelfs sommige klanten hebben soms iets van: "Leuk zo'n pak, maar kun je ook iets".
Ik heb vrijwel altijd een spijkerbroek en t-shirt (met opdruk) aan, net als de rest van het bedrijf. Zo heb ik mij altijd gekleed en nog nooit een probleem gehad. Doe het ook naar sollicitaties aan, dan weten ze tenminste direct hoe ik ben.

Uiteraard ook wel eens niet aangenomen, wat vast voor een deel met mijn voorkomen/kleding te maken had, prima.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.