De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.032 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

BtM909 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:46:
[mbr]Let je een klein beetje op dubbelposten. Als je als laatste reageert en wilt nog wat toevoegen, kan je ook de edit knop gebruiken :)[/]
I'll try, ik had er niet echt op gelet, ik kwam een paar minuten na de eerste post terug in de thread, zag de response en met reply knop gereageerd (had niet gezien dat de vorige ook van mij was).

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
MSIL is syntactic sugar voor assembly ;).

(Ik geloof dat je mijn punt net niet snapte, hopelijk nu wel.. zie het als een recursief iets :) ).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Assembly? Psah! Fancy high-level representatie van machinecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
CMG schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:41:
Als ik jou was zou ik proberen om de projectjes de eerste tijd om en om in C# en VB.NET te doen (zodat je je thuis voelt in beide), want als je eenmaal makkelijk beide talen leest en begrijpt kun je iig bij het zoeken online makkelijker je weg vinden. Het is ook leerzaam om af en toe wat code van de ene naar de andere taal te vertalen.
Java == C#
Excel VBA == VB
:P

Dat excel VBA taaltje werkt wel aardig maar het is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Soultaker schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:49:
Assembly? Psah! Fancy high-level representatie van machinecode.
Real Programmers Use Butterflies? :Y)

(ik zou wel eens een binaire morse-rekenmachine willen maken... als ik nog op school zat en electro deed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Megamind schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:43:
[...]

Java == C#
Excel VBA == VB
VB bestaat niet. Het is ofwel VB6 (al 5 jaar uit de mode) of VB.NET
En VB.NET == C# maar zonder ; meer woordjes ipv curly braces en een My namespace
En de IDE voor VB.NET vond ik prettiger werken, al herinner ik me niet meer waarom :9 Ik denk dat de foutjes getoond worden voordat je compileert ofzoiets. Maar als je zegt dat je in C# programmeert, nemen de mensen je serieuzer, en het ziet er voor hen moeilijker uit met al die puntcomma's, dus doe ik het maar zo ;)
http://www.harding.edu/fmccown/vbnet_csharp_comparison.html

[ Voor 29% gewijzigd door ? ? op 19-10-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

Fastman schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:11:
En VB.NET == C# maar zonder ; meer woordjes ipv curly braces en een My namespace
Erik Meijer's VB IsNot C# presentatie. :p

(VB9 vs C# 3.0; C# 4.0 krijgt een aantal features die het verschil kleiner maakt.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24

mulder

ik spuug op het trottoir

RayNbow schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:52:
[...]

Erik Meijer's VB IsNot C# presentatie. :p

(VB9 vs C# 3.0; C# 4.0 krijgt een aantal features die het verschil kleiner maakt.)
Thx voor de Goatse _O- (pagina 1)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

mulder schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:15:
[...]

Thx voor de Goatse _O- (pagina 1)
:X

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

omg :D _o-

epic logo fail

[ Voor 47% gewijzigd door BalusC op 19-10-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

logo fail... Dat is juist de bedoeling geweest :o

Btw: kort vraagje... Wat voor software gebruiken jullie om je database modellen in te designen / beschrijven? Doe er zelf niet zo heel veel mee, maar is om dubieuze reden ineens een vraag die te binnen schiet :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BtM909 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:59:

Btw: kort vraagje... Wat voor software gebruiken jullie om je database modellen in te designen / beschrijven? Doe er zelf niet zo heel veel mee, maar is om dubieuze reden ineens een vraag die te binnen schiet :+
Visual Studio Team System "Datadude" Database Professional Edition in combinatie met Visio.
Ik doe er nooit meer iets mee, maar het werkte wel prettig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:55

Visio gewoon. Nou is dat al wel een tijdje geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Tijd voor een cursusje elektro? :z Het zijn overduidelijk twee spoelen en een condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Erm, waar zie jij de condensator?

Edit: ik kon het toch niet laten:

Tijd voor een cursusje elektro wellicht ?

[ Voor 58% gewijzigd door KoW op 19-10-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

KoW schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:53:
Erm, waar zie jij de condensator?
Ah, my mistake... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik meestal PowerDesigner voor de ERD schema's, en deze zet hem dan automatisch om in een mooi databasemodel. Maar, ik verwacht dat er wel betere programma's voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PHPMyAdmin natuurlijk :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik potlood en papier voor het design. :P

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik gebruik postits en een whiteboard :Y)

Voor het uiteindelijke resultaat gebruik ik UMLet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

BalusC schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:03:
Ik gebruik postits en een whiteboard :Y)
Whiteboard en post-its FTW *O*

En daarna Visio, maar dat laat ik door iemand doen die er beter is dan ik O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Haan op 20-10-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Megamind schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:43:
[...]

Java == C#
Excel VBA == VB
:P

Dat excel VBA taaltje werkt wel aardig maar het is niet mijn ding.
Wow wow wow Java != C#, dat dacht ik eerst ook, maar ik begin steeds meer dingen in java te missen, zoals bijvoorbeeld delegates, mede hierdoor een goed event model. Verder vind ik de naamgeving in C# en het .Net framework as a whole veel beter. Het is wel zo dat als je Java kan je C# code perfect kunt lezen en vrij snel kunt schrijven (en andersom). Maar bij de ingewikkeldere features loopt het snel beide een andere kant op.

(Damn nu kan ik natuurlijk alleen op delegates komen, maar laatst miste ik nog veel meer, kan er niet op komen. Zat me toen echt vreselijk te ergeren aan java)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roy-t schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:43:
[...]
zoals bijvoorbeeld delegates, mede hierdoor een goed event model.
Delegates zijn wel handig, maar ik zie niet het enorme verschil met het listener model. Je kunt er gewoon exact hetzelfde mee bereiken. Tuurlijk, met delegates is het iets eenvoudiger, maar zo'n wereld van verschil is het nou ook weer niet.
(Damn nu kan ik natuurlijk alleen op delegates komen, maar laatst miste ik nog veel meer, kan er niet op komen. Zat me toen echt vreselijk te ergeren aan java)
Dan ben ik toch wel benieuwd wat voor grote verschillen je tussen java en C# weet te noemen die echt significant verschil maken. Tuurlijk heb je in C# dingen als operator overloading, maar dat is ook maar een detail.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hier ook :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

roy-t schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:43:
[...]

Wow wow wow Java != C#, dat dacht ik eerst ook, maar ik begin steeds meer dingen in java te missen, zoals bijvoorbeeld delegates, mede hierdoor een goed event model. Verder vind ik de naamgeving in C# en het .Net framework as a whole veel beter. Het is wel zo dat als je Java kan je C# code perfect kunt lezen en vrij snel kunt schrijven (en andersom). Maar bij de ingewikkeldere features loopt het snel beide een andere kant op.

Java zuigt kamelenballen imho, omdat:
  • Je get() & set()-methods moet gaan schrijven ipv de properties die je in C# hebt.
  • Je niet eens strings kan vergelijken met '=='
  • Er 1001 UI frameworks zijn die allemaal hun eigen stijl hebben.
  • Het event-model ruk is
  • De mobile variant is te beperkt.
  • Er een aantal IDE's zijn die in vergelijking met VS compleet zuigen of net niet voldoen.
Is het duidelijk dat ik geen fan van Java ben? :+

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zal eens naar PowerDesigner kijken...

Ik voorzie een tool waarbij je je een ERD achtig schema zo kan omzetten naar SQL scripts voor de diverse DB omgevingen (met een mooie export naar Visio voor de administratie). Had eigenlijk verwacht dat zo'n tool er eigenlijk wel allang zou zijn :?

Die keren dat ik bij de DB design betrokken was, varieerde het van whiteboards, brown papers, post its, pen en papier, Visio, volledige modellen nagemaakt in Access (want dan kan je mooi een overzicht genereren |:( ) of gewoon nette modellen (maar dan alleen om te reviewen).

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 20-10-2009 10:39 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 14:03
BtM909 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:37:

Ik voorzie een tool waarbij je je een ERD achtig schema zo kan omzetten naar SQL scripts voor de diverse DB omgevingen (met een mooie export naar Visio voor de administratie). Had eigenlijk verwacht dat zo'n tool er eigenlijk wel allang zou zijn :?
Vroeger gebruikte ik hier gewoon Visio voor. In visio je ERD maken, en dan in Visio 'Generate DB' oid kiezen, en je kreeg een DB - create script.
Echter, vanaf een bepaalde versie van Visio is dit niet zo maar mogelijk, en zal je idd de manier van Canaria moeten gebruiken. (Heb ik nooit gebruikt).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
whoami schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Vroeger gebruikte ik hier gewoon Visio voor. In visio je ERD maken, en dan in Visio 'Generate DB' oid kiezen, en je kreeg een DB - create script.
Ja in 2002 werkte dat geloof ik, dat is ook de reden dat ik die tot in 2008 heb gebruikt. Sinds die tijd alleen nog pen en papier gebruikt om snel te schetsen. Weinig spannends meer gemaakt qua databasedesigns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:05:
[...]

Delegates zijn wel handig, maar ik zie niet het enorme verschil met het listener model. Je kunt er gewoon exact hetzelfde mee bereiken. Tuurlijk, met delegates is het iets eenvoudiger, maar zo'n wereld van verschil is het nou ook weer niet.

[...]

Dan ben ik toch wel benieuwd wat voor grote verschillen je tussen java en C# weet te noemen die echt significant verschil maken. Tuurlijk heb je in C# dingen als operator overloading, maar dat is ook maar een detail.
De echte kracht van delegates licht meer in threading dan in event handlers imho. Zoals eerder genoemd zijn ook properties erg handig, damn en er waren nog meer dingen. I'll get back to you! Het exact het zelfde berijken is natuurlijk een zwak argument. Het kan ook allemaal in assembly :).

(Delegates vervangen ook veel java reflection werk).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

AtleX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:39:
[...]

Java zuigt kamelenballen imho, omdat:
[list]
• Je get() & set()-methods moet gaan schrijven ipv de properties die je in C# hebt.
Project Lombok
• Je niet eens strings kan vergelijken met '=='
Dat is een non-issue en meer een probleem van OOP waarbij je onderscheid moet maken tussen identity en equality. Als je per se == voor Strings in Java wilt gebruiken omdat je daar blijer van wordt...
Java:
1
2
3
4
5
6
void test(String s, String t) {
    if (s.intern() == t.intern())
        System.out.println(t ++ " == " ++ s);
    else
        System.out.println(t ++ " != " ++ s);
}

... :+
• Er 1001 UI frameworks zijn die allemaal hun eigen stijl hebben.
Pick one and be done with it. :p

Dit probleem heb je wel in meerdere talen. Ook voor C# bestaan er meerdere UI frameworks.
• Het event-model ruk is
Wat is er precies mis met het model? Dat de mensen @ Sun niet doorhebben dat observables en enumerables elkaars dual zijn?
• De mobile variant is te beperkt.
Dat komt volgens mij omdat J2ME werd ontwikkeld in de tijd dat de mobieltjes niet zo krachtig waren. :p
• Er een aantal IDE's zijn die in vergelijking met VS compleet zuigen of net niet voldoen.
Ik vind Eclipse anders een enorm goede Java IDE.
Okay, ik gebruik het op dit moment voornamelijk voor andere zaken zoals Python en LaTeX. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
BtM909 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:37:

Kijk ook eens naar Dia. Daar kun je ook diagrammen mee tekenen. En dan zijn er externe scriptjes om die om te zetten naar SQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:05:
Dat is een non-issue en meer een probleem van OOP waarbij je onderscheid moet maken tussen identity en equality.
Waarbij de == in de meeste contexten equality betekent, en dat is natuurlijk vooral voor de beginnende programmeur nogal wat verwarrend. Overigens kun je je afvragen waarom identity en equality überhaupt verschillende dingen moeten zijn voor immutable objecten. Om efficientie-redenen wordt het natuurlijk lastig om dat soort objecten gelijke identity te geven, maar dat is wel precies de reden waarom de == operator in .Net is geoverload voor String. Een identity-vergelijking op String heb je gewoon nooit nodig.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:10:
[...]

Waarbij de == in de meeste contexten equality betekent, en dat is natuurlijk vooral voor de beginnende programmeur nogal wat verwarrend. Overigens kun je je afvragen waarom identity en equality überhaupt verschillende dingen moeten zijn voor immutable objecten.
Klopt, voor immutable zaken als Strings is de notie van identity een beetje zinloos.
Om efficientie-redenen wordt het natuurlijk lastig om dat soort objecten gelijke identity te geven, maar dat is wel precies de reden waarom de == operator in .Net is geoverload voor String.
Helaas is operator-overloading niet mogelijk in Java, dus moeten we het doen met equals().

...of Sun moet het gedrag van == aanpassen voor Strings, maar dat voelt een beetje als een ad-hoc oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FWIW: die zit al jarenlang in Eclipse ingebakken. Ik kan er ook niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:26:
...of Sun moet het gedrag van == aanpassen voor Strings, maar dat voelt een beetje als een ad-hoc oplossing.
Klopt, maar zijn de + en += operatoren voor Strings dat niet net zo goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

BalusC schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:47:
[...]
FWIW: die zit al jarenlang in Eclipse ingebakken. Ik kan er ook niet meer zonder.
Echt waar? Dan heb ik nog een oude Eclipse denk ik. :p
.oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:50:
[...]

Klopt, maar zijn de + en += operatoren voor Strings dat niet net zo goed? :)
Sterker nog, ik vind dat de + helemaal niet voor Strings gebruikt zouden mogen worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In ieder geval al in Europa (wat nog van 2006 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roy-t schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:51:
[...]
De echte kracht van delegates licht meer in threading dan in event handlers imho.
Wat voor extra kracht voegen delegates dan toe aan threading, wat met Java niet kan? Ik zie het enorme verschil niet.
Zoals eerder genoemd zijn ook properties erg handig
Tuurlijk, vind ik ook mooi, maar dat is meer een detail. Het is IMHO geen reden waarom "Java kamelenballen zuigt" ;)
Het exact het zelfde berijken is natuurlijk een zwak argument. Het kan ook allemaal in assembly :).
Mijn punt was ook niet dat je hetzelfde kon bereiken, maar dat je op een redelijk vergelijkbare manier hetzelfde kon bereiken.

Begrijp me niet verkeerd, mijn voorkeur gaat ook uit naar C# en .NET, echter vind ik het verschil tussen Java en C# niet zo enorm (Buiten het framework natuurlijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 20-10-2009 15:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Het Expression framework? Heeft Java al zoiets? Zou wel een reden zijn om voor .Net te kiezen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh kom op, er zit echt een wereld van verschil in het implementeren van een interface of gewoon het doorgeven van een referentie naar een willekeurige methode. Als ik 1 class wil laten luisteren naar events van 5 verschillende objecten die allemaal dezelfde listener interface gebruiken moet je in Java 5 interfaces implementeren, die allemaal weer hun call doorrouten naar de relevante methode op je class (waar je 'm wilt hebben). Dat is gewoon een enorme rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
creator1988 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:22:
Het Expression framework? Heeft Java al zoiets? Zou wel een reden zijn om voor .Net te kiezen imho.
Ik zou het niet weten, maar het ontbreken van een framework geeft niet aan dat Java zuigt, maar dat de frameworks zuigen ;)
.oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:23:
Oh kom op, er zit echt een wereld van verschil in het implementeren van een interface of gewoon het doorgeven van een referentie naar een willekeurige methode. Als ik 1 class wil laten luisteren naar events van 5 verschillende objecten die allemaal dezelfde listener interface gebruiken moet je in Java 5 interfaces implementeren, die allemaal weer hun call doorrouten naar de relevante methode op je class (waar je 'm wilt hebben). Dat is gewoon een enorme rompslomp.
Daar heb je idd een punt. Maar kon je in java niet een anonymous inline class gebruiken, en in die anonymous methode gewoon weer een member function aanroepen? Tuurlijk het is niet zo elegant als een delegate, maar niet compleet onwerkbaar. Maar je class hoeft dan niet 5 interfaces te implementeren. Dan krijg je in feite dit
Java:
1
2
3
4
textBox.addTextChangedHandler( new TextChangedHandler()
           {
               void TextChanged(object sender, EventArgs e){TextBox_TextChanged(sender, e);}
           });

versus
C#:
1
textBox.TextChanged += TextBox_TextChanged;

Tuurlijk, de laatste ziet er zeker leesbaarder uit. Maar het is niet alsof de ander compleet onwerkbaar is.

Verder heb ik al jaren niet meer in Java geprogrammeerd, maar ik vind de meeste argumenten nogal zwak om meteen te zeggen dat Java zuigt.

[ Voor 32% gewijzigd door Woy op 20-10-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:29:
Maar je class hoeft dan niet 5 interfaces te implementeren.
Ik zei ook niet dat je class 5 interfaces moest implementeren (kan ook niet, want ze waren hetzelfde). Ik zei dat je 5 interfaces implementaties moest maken. Dat is nog steeds het geval in jouw code. Het is veel te verbose, met informatie die 2x gedupliceerd moet worden per anonymous class (onnodige parameterlist in de functiedefinitie en weer opnieuw in de aanroep).

Analoog daaraan is natuurlijk het feit dat Java ook geen lambda's en geen closures kent. In die anonymous inner class die je daar creëert kun je alleen bij de parent class, niet bij de variabelen in de scope van de functie zelf. Daardoor moet je anonymous class ook weer een constructor krijgen, waarin al die variabelen staan, en moet je die naderhand er weer uittrekken (omdat de class nou eenmaal zijn eigen kopie heeft)

Overigens was ik niet degene die zei dat Java zoog (dit keer ;)), maar closures maken de boel echt zoveel gemakkeljiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
rutgerw schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:23:
[...]

Kijk ook eens naar Dia. Daar kun je ook diagrammen mee tekenen. En dan zijn er externe scriptjes om die om te zetten naar SQL
DBDesigner Fork is ook wel aardig (maar niet heel erg stabiel en volgens mij is de ontwikkeling alweer stilgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

.oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:53:
In die anonymous inner class die je daar creëert kun je alleen bij de parent class, niet bij de variabelen in de scope van de functie zelf. Daardoor moet je anonymous class ook weer een constructor krijgen, waarin al die variabelen staan, en moet je die naderhand er weer uittrekken (omdat de class nou eenmaal zijn eigen kopie heeft)
Wanneer je je variabelen final maakt kun je gewoon bij de variabelen in de scope van je functie.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:53:
[...]
Ik zei ook niet dat je class 5 interfaces moest implementeren (kan ook niet, want ze waren hetzelfde). Ik zei dat je 5 interfaces implementaties moest maken.
Ok niet helemaal goed gelezen
Het is veel te verbose, met informatie die 2x gedupliceerd moet worden per anonymous class (onnodige parameterlist in de functiedefinitie en weer opnieuw in de aanroep).
Dat zei ik idd ook al, en het is zeker minder mooi.
Analoog daaraan is natuurlijk het feit dat Java ook geen lambda's en geen closures kent.
Dat is zeker een nadeel
Overigens was ik niet degene die zei dat Java zoog (dit keer ;)), maar closures maken de boel echt zoveel gemakkeljiker.
Overigens was ik ook zeker niet degene die zei dat Java superieur was ;), maar vond alleen de gegeven argumenten erg zwak.
Janoz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:57:
[...]

Wanneer je je variabelen final maakt kun je gewoon bij de variabelen in de scope van je functie.
Maar dat is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar. Als je je variabelen final maakt is alleen de visibility anders, maar je had ze net zo goed op class nivo kunnen definiëren.

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 20-10-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/me gooit olie op vuur.

Java ftw.

:Y)

Disclaimer: ik ken C/C++/C# niet, php echter wel en daar zijn alle andere talen sowieso superieur aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Janoz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:57:
[...]

Wanneer je je variabelen final maakt
Hoezo tegenspraak. Zijn ze nou variabel, of final? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:22:
[...]

De beste variabelen zijn single-assignment variabelen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:58:
Overigens was ik ook zeker niet degene die zei dat Java superieur was ;), maar vond alleen de gegeven argumenten erg zwak.
Tja het is al jaren "hip" om java af te zeiken, zeker sinds de opkomst van C#. Ik ben verder geen fanboy (C++ ftw ;)) maar de argumentatie om java af te kraken is vaak erg mager. Een discussie met onderbouwde argumenten lijkt me interessant, maar wat meer nuance dan "zuigt kamelenballen" is dan misschien wel handig. ;)

Verder blijft het natuurlijk altijd een kwestie van the right tool for the right job. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

Final is niet hetzelfde als const.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 15:47

CoolGamer

What is it? Dragons?

[...]

De reference is final, de waardes in de klasse waarnaar gereferenced wordt zijn nog wel variabel:p (voor reference types)
Maar voor value-types is het inderdaad wel een constante die run-time vastgesteld kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 20-10-2009 19:09 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:33:
.. maar wat meer nuance dan "zuigt kamelenballen" is dan misschien wel handig...
Ik vind de klassificatie wel duidelijk in ieder geval ... alleen vanwaar de keuze voor kamelen? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Janoz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:05:

Final is niet hetzelfde als const.
De final modifier op een variabele is semantisch exact identiek aan const. Wellicht ben je in de war met pointer-naar-const, ipv const pointer? In het eerste geval mag je de pointer wel wijzigen maar het object waarnaar verwezen wordt niet. In het tweede geval is dat precies andersom. Maar de pointer zelf is de variabele, net als de reference in Java.

Java:
1
2
final Object o = new Object(); // java
Object * const o = new Object(); // C++

Overigens was het natuurlijk meer bedoeld als grapje ;)
TheCoolGamer schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:08:

De reference is final, de waardes in de klasse waarnaar gereferenced wordt zijn nog wel variabel:p (voor reference types)
De variabele is de reference zelf (en niet het object waarnaar verwezen wordt), en die kun je niet meer wijzigen. Het doet er dus niet toe of het een reference betreft of niet ;)

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik zie alleen (mbt die 5 interfaces implementeren) dat C# wat meer syntactische suiker heeft (operator overloading is suiker, net zoals de array notatie [], :+) en dat soort dingen wat leuker / makkelijker uitgewerkt heeft.

Java zie ik meer als een 'verbose' taal, waarbij je wat precieser in kunt regelen wat je precies wilt. Tenminste, buiten zelf assembler schrijven.

Alhoewel ikzelf al lange tijd geen GUI code meer geschreven heb, gelukkig. Dat was / is sowieso een crime in Java, zijn daar ondertussen geen leuke / nieuwe frameworks voor geschreven?

En dat Lombok project ziet er wel interresant uit, misschien ga ik het wel gebruiken bij een toekomstig project.

[ Voor 10% gewijzigd door YopY op 21-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YopY schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:08:
Ik zie alleen (mbt die 5 interfaces implementeren) dat C# wat meer syntactische suiker heeft (operator overloading is suiker, net zoals de array notatie [], :+) en dat soort dingen wat leuker / makkelijker uitgewerkt heeft.
That's the whole point. Eigenlijk is alles syntactische suiker om assembly. Maar enorm belangrijk voor een productieve werkomgeving :)
Java zie ik meer als een 'verbose' taal, waarbij je wat precieser in kunt regelen wat je precies wilt.
Helemaal niet preciezer. Je hebt meer woorden nodig om hetzelfde te bereiken. Ja, daarmee kun je ook evt. wat anders bereiken, maar dat kan in C# ook. Maar het gaat juist om die dingen die het leven zoveel makkelijker maken. Ik vind lambda's en closures ook een enorm gemis in C++, en daarom ben ik ook heel erg blij dat ze in C++0x zijn opgenomen (en al geïmplementeerd zijn in VS 2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:14:
[...]

That's the whole point. Eigenlijk is alles syntactische suiker om assembly. Maar enorm belangrijk voor een productieve werkomgeving :)
Da's imo een beetje kort door de bocht. ;) Ik zou syntactische suiker beperken tot 1 taal. Dingens als LINQ query syntax (wat een duidelijke mapping heeft op bestaande C# en VB.NET constructies) en list syntax in Haskell (zie hieronder) zou ik onder syntactische suiker scharen.

Haskell:
1
2
3
4
[1,2,3,4]  ==  1 : (2 : (3 : (4 : [])))
[1..]      ==  enumFrom 1
[1..4]     ==  enumFromTo 1 4
[1,3..11]  ==  enumFromThenTo 1 3 11

Maar iets als een for-loop zou ik niet zo snel zien als syntactische suiker voor wat assembly-code bestaande uit conditionele jumps, want dat hangt sterk af van de onderliggende architectuur en instructieset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bah, ik zoek iets wat niet lijkt te bestaan en ik heb niet de kennis t zelf even te maken :( Ik zoek een methode om met een private key (serverside, PHP) iets te encoden om in clientside (javascript) weer te kunnen decoden met een public key.

Het enige wat ik vind is dat het encrypten gebeurt met public key en het decrypten met private key maar dan is t nut er n beetje af want dan is clientside de private key bekend. Iemand die toevallig een obscuur linkje heeft naar een plek waar dit wel wordt beschreven zoals ik t wil?

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 22-10-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: bekijk even je encryptietechniek. Bij RSA is het zo dat private key en public key beiden gebruikt kunnen worden als public of private key, net zoals jij het zelfde wil. Dus wat doe je: gewoon encrypten met private key, decrypten met public key via de standaard manier van RSA? *Dit zal niet zo zijn voor alle public/private key systemen, aangezien ik ze onmogelijk allemaal kan kennen*

Om het zelf te maken: een biginteger module kan helpen, zowel in Javascript als in PHP. Maar noot dat Javascript hier al vrij snel niet toerijkend snel voor is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Error logging is een ondergewaardeerde kunst :P
<error>
<code>0x80040217</code>
<description>Lead With Id = 47d1738f-cda1-de11-bd5d-005056ae0c6f Does Not Exist</description>
<type>Platform</type>
</error>
Geeft perfect weer wát er fout is gegaan, maar niet waar, wanneer, de context, etc. dus je hebt er helemaal niks aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:32:
Ik zou zeggen: bekijk even je encryptietechniek. Bij RSA is het zo dat private key en public key beiden gebruikt kunnen worden als public of private key, net zoals jij het zelfde wil. Dus wat doe je: gewoon encrypten met private key, decrypten met public key via de standaard manier van RSA? *Dit zal niet zo zijn voor alle public/private key systemen, aangezien ik ze onmogelijk allemaal kan kennen*

Om het zelf te maken: een biginteger module kan helpen, zowel in Javascript als in PHP. Maar noot dat Javascript hier al vrij snel niet toerijkend snel voor is.
Ja, ik zoek voornamelijk een oplossing die werkt met RSA maar de libraries die ik gevonden heb ondersteunen dus het decrypten met public key nooit, alleen encrypten met public en decrypt met private key :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Cartman! schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:19:
[...]

Ja, ik zoek voornamelijk een oplossing die werkt met RSA maar de libraries die ik gevonden heb ondersteunen dus het decrypten met public key nooit, alleen encrypten met public en decrypt met private key :{
Maar als je de public key geheim houd, en je private key gewoon publiceert heb je precies wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Cartman! schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:19:
Waarom wil je dit eigenlijk? Het enige nut is nl. authenticatie van je server. Dat kan je dan toch ook gewoon met SSL doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Haan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:51:

[...]

Geeft perfect weer wát er fout is gegaan, maar niet waar, wanneer, de context, etc. dus je hebt er helemaal niks aan 8)7
Ik zie Dynamics CRM. Daarvoor bestaan debugging tools hea :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Haan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:51:

[...]

Ik weet, :'(. Mijn favoriete foutmelding:

code:
1
An unknown exception occurred in an unknown controller
. Front-end foutmelding, maar toch. In de logs staat ook met enige regelmaat een NullPointerException, maar zonder stacktrace of wat dan ook - dwz die worden gewoon ergens afgevangen met

code:
1
2
3
catch (Exception e) {
log.severe(e.getMessage()
}

ipv het nettere

code:
1
log.log(Level.SEVERE, e.getMessage(), e);

die tenminste nog de stacktrace weergeeft zodat je het probleem naar dingen waar je zelf controle over hebt terug kunt leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Woy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:43:
[...]

Maar als je de public key geheim houd, en je private key gewoon publiceert heb je precies wat je wilt ;)
Ja, daar zit ook wel weer wat in :D
Waarom wil je dit eigenlijk? Het enige nut is nl. authenticatie van je server. Dat kan je dan toch ook gewoon met SSL doen?
Gewoon omdat t kan, SSL hebben we helaas niet beschikbaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Alex) schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Ik zie Dynamics CRM. Daarvoor bestaan debugging tools hea :)
Het gaat hier om logging in een draaiende applicatie waar je dus niks mee kan.

Maar welke debugging tools bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Voor Dynamics CRM bestaan er diagnosetools, zie deze blogpost. Verder zou je ook een debugger aan Dynamics CRM (en aanverwante projecten) kunnen attachen en kijken wat er misgaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 22-10-2009 13:20 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ja precies, dat zijn de bekende onmisbare debug tools, ik wou even checken of er niet nog meer bestonden die ik niet ken :) Maar zoals gezegd, dat is hier helemaal niet van toepassing, omdat het hier om een applicatie gaat die al een tijd in productie is, maar waar af en toe van die foutmeldingen uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Men, raptor velocity's eindelijk geïnstalleerd hier. SVN is eindelijk werkbaar! (alle repo's stonden voorheen op de systemdisk. >40 minuten checkout, nu 4 min.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

creator1988 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:50:
Men, raptor velocity's eindelijk geïnstalleerd hier. SVN is eindelijk werkbaar! (alle repo's stonden voorheen op de systemdisk. >40 minuten checkout, nu 4 min.)
Mercurial FTW, SVN is zó 2006. :P

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:20:
[...]

Ik weet, :'(. Mijn favoriete foutmelding:

code:
1
An unknown exception occurred in an unknown controller
Lol, zoiets produceerde onze backoffice software (even X genoemd) laatst ook. Iets als:

code:
1
An error occured. Method '~' of object '~' failed. X produced no error.

Hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ach ja, bij sommige talen/frameworks worden stacktraces ook nog weleens afgekapt omdat ze te lang worden. Daar wordt het debuggen ook niet eenvoudiger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
djc schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:58:
[...]
Mercurial FTW, SVN is zó 2006. :P
Leg dan op zn minst even uit waarom dat dan weer zoveel beter is dan SVN (en GIT?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Cartman! schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:56:
Leg dan op zn minst even uit waarom dat dan weer zoveel beter is dan SVN (en GIT?) :)
Veel sneller omdat veel dingen lokaal zijn (i.e. log, diffs met oudere revisies). Je brengt iets veel makkelijker onder version control omdat je alleen maar eenvoudig hg init hoeft te doen, in plaats van (in SVN) een nieuw repository op te zetten). Ingebouwd webservertje waarvan mensen je changesets kunnen ophalen of de hunne kunnen sturen. Over het algemeen is een hg repo inclusief volledige geschiedenis kleiner dan een SVN checkout. Oh ja, en Mercurial is in Python, zodat het makkelijk te verbeteren is (en er is een levendige extension community).

Tegenover git, betere Windows support, maar vooral ook een veeeel betere UI.

[ Voor 7% gewijzigd door djc op 22-10-2009 17:11 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Alleen jammer dat het importeren van SVN repositories niet echt lekker werkt in Mercurial vergeleken met Git. Heeft iemand daar een oplossing voor? Ik heb tijden GIT gebruikt alleen bij mijn werkgever gebruiken we alleen nog maar Windows en daar werkt het inderdaad niet lekker/fijn/handig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey, had ideetje en wil eigenlijk weten wat jullie er van denken: Wat als ik nou in Java een framework bouw van een voetbalsimulator. Dan kun je onder bepaalde restricties(spelerssnelheid, aantal spelers etc.) een team programmeren(ook gewoon in Java dan wss). Dat team kun je inzenden en dan kunnen we soort toernooitje houden van geprogrammeerde teams :). Kom op 't idee omdat ik een keer bij de TU/e(op een introductiedag) zo'n soort voetbalsim heb gezien in hun eigen programmeertaal. Daar kon je ook zelf je team programmeren en 't tegen andere teams laten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53
alienfruit schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:55:
Ik heb tijden GIT gebruikt alleen bij mijn werkgever gebruiken we alleen nog maar Windows en daar werkt het inderdaad niet lekker/fijn/handig op.
Al gekeken naar Git Extensions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat zitten er toch een prutsers bij Mijn ING zeg :r

Bestandjes downloaden werkt niet, gare interface en de helft van de functies werkt maar goed. Pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je hebt zelf voor ING gekozen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, precies, je had ook je geld gewoon bij de DSB kunnen parkeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Megamind schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:58:
Daarom staan er ook op de voorpagina overlayadvertenties van ING voor nieuwe IT'ers :+
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:07:
Kom op 't idee omdat ik een keer bij de TU/e(op een introductiedag) zo'n soort voetbalsim heb gezien in hun eigen programmeertaal. Daar kon je ook zelf je team programmeren en 't tegen andere teams laten opnemen.
Je bedoeld dus het programmeren van een AI?

[ Voor 42% gewijzigd door Sebazzz op 26-10-2009 07:44 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Nog even over git vs svn vs Mercurial:

http://whygitisbetterthanx.com/#hg / http://whygitisbetterthanx.com/#svn. Daar wordt het precies uitgelegd.

En zoals Daspeed al zei, git extensions is een goede GUI die ook een contextmenu heeft zoals Tortoise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 07:43:
[...]

Daarom staan er ook op de voorpagina overlayadvertenties van ING voor nieuwe IT'ers :+

[...]

Je bedoeld dus het programmeren van een AI?
Ja, het programmeren van een soort AI voor een voetbalteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 20-09 00:16

Matis

Rubber Rocket

Sebazzz schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 07:43:
http://tweakers.net/aboshop/ *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 26-10-2009 15:23 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

compufreak88 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:28:
Nog even over git vs svn vs Mercurial:

http://whygitisbetterthanx.com/#hg / http://whygitisbetterthanx.com/#svn. Daar wordt het precies uitgelegd.

En zoals Daspeed al zei, git extensions is een goede GUI die ook een contextmenu heeft zoals Tortoise.
"wij van WC eend..." ? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edxtreem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:07:
Ey, had ideetje en wil eigenlijk weten wat jullie er van denken: Wat als ik nou in Java een framework bouw van een voetbalsimulator. Dan kun je onder bepaalde restricties(spelerssnelheid, aantal spelers etc.) een team programmeren(ook gewoon in Java dan wss). Dat team kun je inzenden en dan kunnen we soort toernooitje houden van geprogrammeerde teams :). Kom op 't idee omdat ik een keer bij de TU/e(op een introductiedag) zo'n soort voetbalsim heb gezien in hun eigen programmeertaal. Daar kon je ook zelf je team programmeren en 't tegen andere teams laten opnemen.
tao, hoef je het framework niet meer te bouwen en kun je gelijk aan je ai werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Najah, het is niet direct 'WC Eend', maar indirect verdienen ze er wel geld mee idd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edxtreem schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

tao, hoef je het framework niet meer te bouwen en kun je gelijk aan je ai werken.
Nice, ziet er veelbelovend uit, zal 'm eens bekijken. Misschien start ik er wel competitietje mee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff dat tao getest, het werkt gewoon echt niet, eerst dacht ik dat het eraan lag dat ik java 1.6 had, dus ik installeerde 1.5 ff, gestest met java -version etc. Had java 1.5, werkt 't nog niet. Krijg gewoon steeds errors bij het opstarten

EDIT: nvm, ze mochten we duidelijker aangeven dat je Java3D nodig had ^^

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

alienfruit schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:55:
Alleen jammer dat het importeren van SVN repositories niet echt lekker werkt in Mercurial vergeleken met Git. Heeft iemand daar een oplossing voor? Ik heb tijden GIT gebruikt alleen bij mijn werkgever gebruiken we alleen nog maar Windows en daar werkt het inderdaad niet lekker/fijn/handig op.
hgsubversion werkt behoorlijk goed als je repository een beetje een standaardlayout heeft.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Megamind schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:58:

Bestandjes downloaden werkt niet, gare interface en de helft van de functies werkt maar goed. Pfff.
Oh nog even reageren hierop, mijn school heeft een cijfersysteem, Osiris, dat is ook zo prut als het maar zijn kan. Bijna iedere link en form werkt via Javascript met een postrequest (eigenlijk is iedere link dus gewoon (onderdeel van) een form), hij onthoudt niets als je naar de volgende link gaat, dus backbuttons of bookmarken werkt niet. Geen pretje om dat soort software te gebruiken.
Het interne net van de Hogeschool, HINT, is ook niet geweldig maar dat heeft meer met de URLs te maken, iedere pagina heeft de url http://hint/page.html?ch=HNT&id=<paginaID>. Dat moet toch anders kunnen, zélfs voor een intranet? :/

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Osiris. :r Geloof mij, toen het net ingevoerd werd was het nog vele malen erger. Wij hebben zoveel verbeteringen aangedragen dat het inmiddels enigzins bruikbaar is, maar in het begin moesten we bijvoorbeeld per toets al 21x klikken om ons in te schrijven om maar niet te spreken over het niet beschikbaar zijn van toetslijsten maar het moeten invullen van 16-cijferige codes om een toets te vinden. En die codes waren voor docenten anders dan voor studenten, dus niemand wist welke codes wij in moesten vullen. :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris, dat gebruiken ze hier(Universiteit Utrecht) ook al xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:49:
Osiris, dat gebruiken ze hier(Universiteit Utrecht) ook al xD
Avans ook :'(

Dat systeem is zo ongelofelijk kut, ik volg een versneld traject, de cohorts kloppen niet, dus kunnen mijn cijfers niet ingevuld worden. Hierdoor kan ik me ook niet inschrijven voor andere vakken, want ik heb de voorgaande vakken nog niet.
Het kost me per periode ongeveer een dag werk om alle inschrijvingen + cijfers ingevoerd te krijgen.

En ik ben niet de enige :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar ken ik het ook van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:17
Als ik dit zo lees kan ik nog niet zoveel klagen met mijn "CWSIS" van Saxion Enschede.

Ook al ben ik daar ook niet tevreden mee. Stom gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Tja, we hadden eerste Cats/Caas als cijferadministratie, dat was eenvoudig en stabiel en altijd up2date...

Waarom dat eraf moest weet ik niet, door de mutatie hebben we ook twee periodes zonder administratiesysteem gezeten. Wat een zooitje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
wat dat betreft valt me ProgressWWW van oa de RUG en de Hanze nog mee, meestal gaat het goed en je kan de back button gewoon gebruiken. Hoewel ik waarschijnlijk liever niet de broncode zou willen onderhouden :).

Maarja wie wil er nu echt broncode onderhouden van code die je niet zelf geschreven is. Hoe goed gedocumenteerd ook, het is toch net niet 'jouw' code. (Even er van uit gaande dat we hier in de coffee corner zelf meestal vrij nette code maken met comments en alles :) ).

[ Voor 39% gewijzigd door roy-t op 26-10-2009 22:22 ]

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1 ... 16 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak