SoaDmaggot schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:56:
[...]
2x 125km rijden? Ik zou me toch hard achter de bereikbaarheid van die server aanzitten.. Des noods regel je iets in de richting van een VPN, of staat de server in het klantennetwerk dat volledig dicht is getimmerd?
Het is een developmentserver die los van het netwerk staat. Hij is wel benaderbaar, maar op een zeer omslachtige en trage manier:
1. Via de Vodafoon stick die erin zit (we hadden connectivity nodig, maar mochten niet op het netwerk), dit is bizar traag... Kunt daarnaast niet rechtstreeks op die stick verbinden (Vodafoon heeft hun netwerk afgeschermd) dus moet het via Hamachi

of
2. Thuis op Citrix inloggen, fat-client overnemen via RDP (zitten er een paar in het netwerk), via de fat-client verbinden naar een router die aan de server hangt (waarmee wij als ontwikkelaars verbinden met de server) RDP naar de server.
In geval van nood kan ik erbij, maar echt praktisch is het niet (geregeld raken copy-paste commando's zoek enzo). Daarnaast is contact met de collega's wel handig in dit project. Zijn maatwerk van een andere partij aan het aanpassen aan een nieuwe situatie, maar de kwaliteit van hun code is ronduit slecht (dat maakt het frustrerend). De vorige ontwikkelaars hoeven hun code niet meer te obfuscaten met een toolt, dat is ze zelf al gelukt

Werk als enige ontwikkelaar aan het project, maar functioneel moet ik geregeld even sparren met collega's (hoe werken bepaalde zaken nu en waarom werkt het zo).
Hiervoor had ik een projectje wat ik lekker vanuit huis kon doen, scheelde 2x 1,5 uur reistijd en kon lekker ongeschoren met een bak koffie direct achter de PC schuiven (ontbijten in de baas zijn tijd

). Om 6:00 beginnen en om 14:00 klapte ik mijn laptop dicht,
HEERLIJK!.
Normaal zit ik maar 4 dagen bij deze klant en had ik 1 "rustdag" om thuis te werken voor een andere klant, maar nu is het project uitgebreid en is het 5 dagen. Die 2x 125km went wel hoor (hoort bij een consulting baan), doe het al dik een jaar en als je maar vroeg genoeg begint is er doorheen te komen. Daarnaast schrijft je leasebak lekker snel af, kan je sneller een nieuwe uitzoeken