De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
YopY schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:38:
Ai, slecht, :p. In een goed geteste omgeving zou je in zo'n geval natuurlijk eerst de tests bijwerken, danwel de daadwerkelijke interface zelf niet wijzigen (slechts de interface). Zijn boeken over geschreven, :p. Ga zelf binnenkort Refactoring lezen, waarschijnlijk wordt daar ook in besproken hoe je zowel je gehele interface op de schop kunt nemen zonder je tests finaal stuk te maken. Denk dat het hoofdzakelijk een kwestie van discipline is.
Zoals ik al zei, blackbox testing + Q&A vangen dat net zo goed af zonder de inherente frictie van unit-tests; ik weet dat er zat boeken over zijn geschreven en ik verwacht dat het meerendeel van mijn collegas er ook een aantal van gelezen heeft. Dat neemt echter niet weg dat de manier van werken die wij hanteren 'fout' is; unit-tests zijn nu eenmaal niet de heilige graal voor perfecte software (en al was het dat, er zijn belangrijkere factoren dan dat bij het maken van een game).

Hetzelfde voor OOP, zijn ook zat boeken over geschreven maar op de consoles waar geheugen relatief traag is zit het gewoon in de weg. Voor een groot deel van de codebase is het prima, overigens, maar zodra je met performance kritische dingen gaat werken kost een OOP manier van denken je gewoon belachelijk veel overhead. Als je bijvoorbeeld naar de PS3 krijgt, zul je in eerste instantie al je this pointer over moeten DMA-en om die mooie class op de SPU te krijgen; dat is er al een die praktisch overbodig is. Vervolgens kost het pointer chasen je een hoop cache misses. In een normale applicatie maakt dat haast niets uit en zul je het verschil niet merken maar zodra je een complete wereld op het scherm moet krijgen in 30 milliseconden zit het in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:25
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Als je bijvoorbeeld naar de PS3 krijgt, zul je in eerste instantie al je this pointer over moeten DMA-en om die mooie class op de SPU te krijgen; dat is er al een die praktisch overbodig is. Vervolgens kost het pointer chasen je een hoop cache misses. In een normale applicatie maakt dat haast niets uit en zul je het verschil niet merken maar zodra je een complete wereld op het scherm moet krijgen in 30 milliseconden zit het in de weg.
Heb geen bal verstand van game development, maar ben gewoon nieuwsgierig: wat is het alternatief dan? Puur functioneel programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
D-Raven schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:03:
[...]

Heb geen bal verstand van game development, maar ben gewoon nieuwsgierig: wat is het alternatief dan? Puur functioneel programmeren?
Het simpel houden en lekker procedural aan de slag gaan en een klomp data als een klomp data behandelen en niet als '100 individuele items'.

Edit: dat geld overigens vooral voor een klein deel van de code.

[ Voor 19% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Aaargh, geen "nano", dus ik gebruikte "vi" :9

edit, 30 toetsaanslagen later:
ah, CTRL+Z :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 17-05-2011 14:09 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:04:
[...]

Het simpel houden en lekker procedural aan de slag gaan en een klomp data als een klomp data behandelen en niet als '100 individuele items'.
Ok, maar wat doe je dan om je code beheersbaar, inzichtelijk te houden. Als je procedureel aan de slag gaat krijg je (met grote projecten) al snel één grote brei aan code waar niemand, inclusief jezelf uiteindelijk niet meer uitkomt.
Dus naast het opsplitsen van je code in kleinere methodes (wat imo geen oplossing is, en alleen maar bijdraagt aan de brei), hoe pakken jullie dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Ok, maar wat doe je dan om je code beheersbaar, inzichtelijk te houden. Als je procedureel aan de slag gaat krijg je (met grote projecten) al snel één grote brei aan code waar niemand, inclusief jezelf uiteindelijk niet meer uitkomt.
Dus naast het opsplitsen van je code in kleinere methodes (wat imo geen oplossing is, en alleen maar bijdraagt aan de brei), hoe pakken jullie dat aan?
Releasen en daarna opnieuw beginnen aan de sequel? :+

Even zonder gekheid, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
D-Raven schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Zoals ik zei, het gedeelte dat procedural geschreven is is meestal niet meer als ~4000 regels per taak (meestal een stuk minder). Dat is van zichzelf dus al enorm overzichtelijk. Verder lijkt het idee te heersen dat procedural een stuk minder leesbaar & overzichtelijk is, dat is het dus verre van. Zeker als je het naast normale C++ code legt is het een heel stuk eenvoudiger en heb je waarschijnlijk veel meer grip op de gegenereerde output.

Om even een beeld te schetsen van hoe het een en ander in elkaar zit, als je code wilt draaien op een SPU gaat dat door een losse executable naar een of meer van die dingen te sturen. Die losse executables zijn bij ons allemaal aparte projects die allemaal los gecompiled en gelinked worden. Kortom je zit hier met een ~100 aparte procedurele taken die allemaal compleet gescheiden van elkaar zijn en enkel expliciet (door middel van DMA transfers) met de hoofd executable kunnen communiceren.

[ Voor 20% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Unit tests zijn weldegelijk underrated in de gamesindustrie (maar dat is ook maar zo'n beetje het enige valide argument van dat hele artikel dat eerder werd aangehaald. Git of Mercurial voor je AAA titel als sourcecontrol? Oh please). Maar aan de andere kant peins ik er niet over om een extra laag aan abstractie in te bouwen in een stukje performance-kritieke code zodat ik delen van de code makkelijk in een test-suite kan gebruiken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Zoals ik zei, het gedeelte dat procedural geschreven is is meestal niet meer als ~4000 regels per taak (meestal een stuk minder). Dat is van zichzelf dus al enorm overzichtelijk.
8)7 Je maakt een grapje..
Verder lijkt het idee te heersen dat procedural een stuk minder leesbaar & overzichtelijk is, dat is het dus verre van. Zeker als je het naast normale C++ code legt is het een heel stuk eenvoudiger en heb je waarschijnlijk veel meer grip op de gegenereerde output.
Echt de enige manier waarop ik ~4000 regels aan procedurele code overzichtelijk, enorm overzichtelijk kan noemen is als de code densiteit cq complexiteit van zo'n dermate laag niveau is dat zelfs een schoolverlater het zonder problemen kan lezen.

Maargoed we weten allebei dat dat niet zo zal zijn. Het zijn immers geen triviale problemen die je aan het oplossen bent, de complexiteit van je code is sterk gekoppeld aan het probleem wat je probeert op te lossen. Derhalve zal de code wel degelijk vrij complex zijn.
Dit houdt in dat iemand die al maanden aan het grasduinen is in de code geen problemen zal hebben bij het lezen van de desbetreffende code. Maar voor iemand die wellicht net komt kijken, zal het net grieks zijn :+

Overigens ben ik wel eens met dat je waarschijnlijk meer controle hebt over de precieze output. Maargoed, that comes with a price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je chargeert enorm, je doet nu net alsof procedureel zo onleesbaar is als de tering en OO de heilige graal is. Je kan niet veel verder van de waarheid zitten.

Dit nog even naast het feit dat het in de praktijk gewoon "procedureel met classes" is, of "OO zonder abstractie en polymorphisme", wat in feite op hetzelfde neerkomt. Of je nou x->DoSomething() of DoSomething(x) typt, het is beide net zo leesbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2011 14:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik durf te beweren dat goede procedurele code in veel gevallen makkelijk te begrijpen is dan OO code.
Voor de schrijvers zijn sommige abstracties in een OO-model misschien logisch, als je als 'buitenstaander' tussen de 'factories', ' managers', ' policies' en ' interfaces' een logische lijn moet zien te ontdekken ben je soms veel verder van huis / langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zéker als het daarbij slecht ontworpen is. Dan ben je in je IDE de hele tijd van de ene klasse naar de andere klasse aan het springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:37:
Je chargeert enorm, je doet nu net alsof procedureel zo onleesbaar is als de tering en OO de heilige graal is. Je kan niet veel verder van de waarheid zitten.

Dit nog even naast het feit dat het in de praktijk gewoon "procedureel met classes" is.
Nee daar doel ik niet op. Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen hoe een blok code van ~4000 regels enorm overzichtelijk kan zijn.
Vandaar dat ik de vraag stelde, ik ben gewoon benieuwd naar welke methodieken er gebruikt worden om de code enigerwijs beheersbaar te houden, het lijkt mij namelijk erg lastig. En ik begrijp ook wel dat best practises en dergelijke sneuvelen zodra er diepe performance optimalisaties gedaan worden.

Maargoed als het in de praktijk "procedureel met classes" is dan scheelt dat al. Niet omdat OO de "heilige graal" zou zijn, maar omdat je dan meer mogelijkheden hebt om je code in logische blokken op te delen.
Wat je ook kunt doen door het op te delen in methodes maartoch.

Om nog even te benadrukken: Het gaat niet om OO vs Procedureel oid. Ik ben gewoon geïnteresseerd naar welke methodieken er gehanteerd worden om je code beheersbaar te houden als je in een omgeving werkt waarbij je voornamelijk procedureel bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:52:
[...]

Nee daar doel ik niet op. Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen hoe een blok code van ~4000 regels enorm overzichtelijk kan zijn.
Dat stond er niet. Er stond 4000 regels per taak. Niet een chunk code van 4000 regels in een enkele file of functie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://cdn.theurbandaily.com/files/2010/09/michael-jackson-eating-popcorn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom post je nou een grote versie van de icoon van BtM909? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
D-Raven schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:32:
Echt de enige manier waarop ik ~4000 regels aan procedurele code overzichtelijk, enorm overzichtelijk kan noemen is als de code densiteit cq complexiteit van zo'n dermate laag niveau is dat zelfs een schoolverlater het zonder problemen kan lezen.
Het zijn maar 4000 regels, en dat is maximaal (je hebt immers maar een totaal van 251Kb ter beschikking voor data en code), en ik kan je uit ervaring vertellen dat het prima te doen is. Sterker nog als stagair zit ik voornamelijk in andermans code te werken. Goed je hebt wat domein kennis nodig (heeft iedereen, voor elke taak) maar 4000 regels is echt peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Inderdaad 4000 regels is echt niet veel :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
"totaal van 251Kb ter beschikking voor data en code"?
met kleine B nog wel

Heb ik nou iets gemist of zit er een limiet op de grootte van sourcefiles?
Wat voor opleiding volg je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet op de sourcefiles, wel op de binaries. Een SPU heeft maar 256KiB aan lokaal geheugen, waar data, code en stackspace in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:07:
"totaal van 251Kb ter beschikking voor data en code"?
met kleine B nog wel

Heb ik nou iets gemist of zit er een limiet op de grootte van sourcefiles?
Wat voor opleiding volg je eigenlijk?
Uhm ja, kilobyte dus. Maar dat is geen limiet op de sourcefile; het is een limiet op de gecompilede executable en het gebruikte geheugen binnen de executable. Ergo, je doet je werk dus lekker op statisch-gealloceerde arrays. Malloc & new zijn uit den boze.

Mijn opleiding: IGAD (International Game Architecture & Design) in Breda.

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
:D
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:04:
[...]

Het zijn maar 4000 regels, en dat is maximaal (je hebt immers maar een totaal van 251Kb ter beschikking voor data en code), en ik kan je uit ervaring vertellen dat het prima te doen is. Sterker nog als stagiair zit ik voornamelijk in andermans code te werken. Goed je hebt wat domein kennis nodig (heeft iedereen, voor elke taak) maar 4000 regels is echt peanuts.
Tjah ok, ik kan het alleen maar aannemen. Wellicht is het gewoon mijn gebrek aan ervaring in het ontwikkelen van procedureel grote systemen. Maar ik kan me nog oude asp applicaties herinneren waar je dus _echt_ niet vrolijk van wordt.
Ik heb zelf alleen maar kleine apps procedureel gebouwd, en dat vond ik al snel een zooi worden, dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euhm, functioneel is dus echt compleet iets anders dan procedureel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
D-Raven schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:11:
Tjah ok, ik kan het alleen maar aannemen. Wellicht is het gewoon mijn gebrek aan ervaring in het ontwikkelen van procedureel grote systemen. Maar ik kan me nog oude asp applicaties herinneren waar je dus _echt_ niet vrolijk van wordt.
Ik heb zelf alleen maar kleine apps procedureel/functioneel (F# oid) gebouwd, en dat vond ik al snel een zooi worden, dus vandaar mijn vraag.
Wat .oisyn zegt, het is gewoon standaard C code. Voorbeeld, de linux kernel is (vrijwel) compleet in C geschreven een stuk groter in omvang en ook niet lastiger om te doorgronden dan een willekeurig OOP project van dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:11:
Euhm, functioneel is dus echt compleet iets anders dan procedureel :)
Dat is waar. Ik heb mn post aangepast om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Hmm, ik zou dit jaar me aanmelden voor opleiding HBO Technische Informatica, maar deze hier is ook erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:19:
[...]

Hmm, ik zou dit jaar me aanmelden voor opleiding HBO Technische Informatica, maar deze hier is ook erg interessant.
Meld je voor allebei aan (is ook hoe ik het gedaan heb), je word aangenomen op basis van een loterij en een wiskunde test en ieder jaar komt er maar een relatief klein percentage door de selectie. Als je het leuk vind om (enorm) technisch en wiskundig (word je geleerd ;) ) bezig te zijn is het een enorme aanrader, ik heb het er prima naar m'n zin en het niveau ligt hoger dan een gemiddelde Uni / HBO opleiding heb ik me laten vertellen door mensen die een aantal jaar Uni / HBO gedaan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Je kunt je niet meer inschrijven bij de gekozen onderwijsinstelling in het gekozen studiejaar.

Nou zeg, flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gamebuster schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:39:
Je kunt je niet meer inschrijven bij de gekozen onderwijsinstelling in het gekozen studiejaar.

Nou zeg, flauw :P
Volgende keer beter :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ow wacht:
collegejaar 2010/2011

Handig als je kiest voor 2011/2012 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Komt die mariokloon er dan misschien toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:43:
Je kan het gewoon niet laten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ach, zo is Carmack ook ooit begonnen :o
Upon making this breakthrough, Carmack and Hall stayed up late into the night making a replica of the first level of the popular 1988 NES game Super Mario Bros. 3, inserting stock graphics of Romero's Dangerous Dave character in lieu of Mario. When Romero saw the demo, entitled "Dangerous Dave in Copyright Infringement", he realized that Carmack's breakthrough could mean fame and fortune, and the id Software guys immediately began moonlighting, going so far as to "borrow" company computers that were not being used over the weekends and at nights while they whipped together a full-scale carbon copy of Super Mario Bros. 3 for the PC, hoping to license it to Nintendo.

Despite their work, Nintendo turned them down, saying they had no interest in expanding to the PC market, and that Mario games were to remain exclusive to Nintendo consoles.

[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
:D Iedereen begint ergens ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

alienfruit

the alien you never expected

Ik ga me maar eens inlezen over state machines... Ik had beter op moeten letten op school :|

Bij de eerste cycle en W is < 999 en W > 0 dan B anders eerste cycle en W > 999 dan A
Bij de eerste cycle en W is = 0 dan B en naar twee cycle en anders B
Bij de tweede cycle en W is < 999 en W > 0 dan A en naar derde cycle en B

En dan nog vier cycles met minimaal 3 verschillende opties voor W om te bepalen of het A of B moet. Dan wordt een flinke A enter state conditie.

[ Voor 67% gewijzigd door alienfruit op 17-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:12:
Ik ga me maar eens inlezen over state machines... Ik had beter op moeten letten op school :|
C:
1
2
3
4
switch(state){
    case 0: state = 1; /* doe  iets */ break;
    case 1: state = 0; /* doe ook iets*/ break;
}

Waarbij doe iets weer een nieuwe statemachine kan zijn, en het aantal oneindig op kan lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik wilde enter state en exit state functies (of eigenlijk klasses) maken die bepalen of je naar state B mag als je van state A of D komt. Een bepaalde scherm in de applicatie moet alleen worden weergegeven in bepaalde condities én dit is afhankelijk hoevaak de 'playlist' (of eigenlijk statemachine) doorlopen is.

Vage bedoeling nog...

En dan unit tests voor maken ook nog :+ Als iemand nog goede bronnen weet over dit onderwerp (state machines en unit tests hiervoor maken) dan hoor ik het graag!

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 17-05-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:15:
[...]

C:
1
2
3
4
switch(state){
}

Waarbij doe iets weer een nieuwe statemachine kan zijn, en het aantal oneindig op kan lopen.
Doe dr eens ff heel gauw een default bij! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
EddoH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:23:
[...]

Doe dr eens ff heel gauw een default bij! :(
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan heb je hierbij in het kader van defensief programmeren officieel gefaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
EddoH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:27:
Meh. Ik heb wel dat beters te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zoals slow-chatten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
EddoH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:27:
C:
1
2
3
4
5
// note: behavior for any state other than 0 or 1 is undefined.
switch(state){ 
}

Fixxed, x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// note: behavior for any state other than 0 or 1 is undefined.

void stateMachine(int state)
{
  switch(state){ 
  }
}

broken 8)

edit: prut, comment niet gezien, u win

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 17-05-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
void stateMachine(int state)
{
  switch(state){ 
      default: throw new FileNotFoundException();
  }
}
:Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 17-05-2011 16:56 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
WAHAAHAAAA! GENIAAL! ^^

Ik moet ook maar eens wat c++ gaan leren, kan toch nooit moeilijker zijn dan C#?

Vind overigens State machines leuk om uit te modelleren, maar ze implementeren is meestal ruk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Caelorum schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:00:
[...]

Ik moet ook maar eens wat c++ gaan leren, kan toch nooit moeilijker zijn dan C#?
TRIVIA TIME!

code:
1
2
3
4
int num = 8;
char * ptr = (char *) &num;
ptr += 1;
(*ptr)++;

wat is de waarde van num? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

Wat is de definitie van moeilijk? Het is gewoon anders, je moet met meer dingen rekening houden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
EddoH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:12:
[...]

TRIVIA TIME!

code:
1
2
3
4
int num = 8;
ptr += 1;
(*ptr)++;

Platform afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja.......maar jij mag em niet oplossen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
EddoH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:13:
Ja.......maar jij mag em niet oplossen -O-
Ook een mooie (van SO, niet spieken).

Gegeven deze data, wat is het meest waarschijnlijke oorspronkelijke datatype van de array?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    [0] 0 
    [1] 192 'À'
    [2] 176 '°' 
    [3] 61 '='  
    [4] 0        
    [5] 80 'P'  
    [6] 172 '¬'
    [7] 61 '='  
    [8] 0        
    [9] 144 ''  
    [10]    183 '·'
    [11]    61 '='

[ Voor 15% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

uuh signed int?
maar dat is maar een lichtelijk gefundeerde gok bij BE en sizeof(int) 4

[ Voor 79% gewijzigd door EddoH op 17-05-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

TRIVIA TIME!

code:
1
2
3
4
int num = 8;
char * ptr = (char *) #
ptr += 1;
(*ptr)++;

Op een gebruikelijk 32-bits little-endian platform is num 0x108, oftewel 264. Op big-endian is ie 0x10008, oftewel 65544.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik vind em stom :P
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:26:
[...]

Op een gebruikelijk 32-bits little-endian platform is num 0x0108, oftewel 264.
2e prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik heb de laatste tijd net iets te vaak op een dergelijke manier moeten debuggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
[...]

TRIVIA TIME!

code:
1
2
3
4
int num = 8;
ptr += 1;
(*ptr)++;

WAAH laat me eerst eens ff een c++ crash course laten doen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Caelorum schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Zo moeilijk is het niet ( Overigens staat er niet eens bij dat het C++ is, dus het kan net zo goed C, of een andere taal met eenzelfde soort syntax zijn ;) )

1. Declareer een integer, en initialiseer die op de waarde 8 ( doorgaans 4 bytes groot )
2. Vraag het adres van de integer op en cast die naar een Char pointer ( 1 byte groot )
3. Verhoog die pointer met 1. De pointer verwijst nu naar de 2e bytes van de integer
4. Verhoog de waarde van het adres waar de pointer naar verwijst.

Bij een 32-bits little endian systeem heb je dus eerst 4 bytes geheugen met de volgende inhoud

0: 0x08
1: 0x00
2: 0x00
3: 0x00

Door een char pointer naar offset 1 te laten wijzen en die 1 te verhogen krijg je dus

0: 0x08
1: 0x01
2: 0x00
3: 0x00

Ofwel 0x0108 in hexadecimale weergave.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 17-05-2011 18:02 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Omdat het juiste antwoord al gegeven is ;)
Al geef jij natuurlijk de 2 meest voorkomende antwoorden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, ik meen te hebben gelezen "op een gebruikelijk platform" na de reactie van PrisonerOfPain, maar blijkbaar ben ik aan het halucineren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:13:
maar blijkbaar ben ik aan het halucineren 8)7
Dat ben je toch wel gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Hehe, net, einde van de werkdag komt er een van de gasten uit 't frostbite team m'n kantoor binnengelopen met de mededeling "hou maar op waar je mee bezig bent en ga hier mee bezig, oh en je hebt een week om het af te krijgen".

I <3 gamedev.

[ Voor 9% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-05-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Caelorum schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Crash course _O-. Da's niet zo moeilijk met C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grrrr.

Zend_Gdata_Spreadsheets->getListFeed geeft eenofandere ZF-list terug. Dat is geen array, dus werkt array_map niet.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
function format_map($entries) {
    /* $entries is not an array, so array_map does not work. workaroud */
    $formatted_entries = array();
    foreach($entries as $entry) {
      $formatted_entries[] = format_entry($entry);
    }
    return $formatted_entries;
}

Sterf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
YopY schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:19:
[...]

Crash course _O-. Da's niet zo moeilijk met C++.
Op de meeste platforms (SPUs dus niet :X ) is dit voldoende

code:
1
*(int*)0 = 0xDEADBABE;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:21:
[...]

Op de meeste platforms (SPUs dus niet :X ) is dit voldoende

code:
1
*(int*)0 = 0xDEADBABE;
Of, ook altijd leuk, unaligned memory access op sommige platforms:
code:
1
2
3
u8 * addr = 0xDEADBABF;
u16 *a = (u16 *) addr;
u16 val = *a;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:39

orf

ValHallASW schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:20:
Grrrr.

Zend_Gdata_Spreadsheets->getListFeed geeft eenofandere ZF-list terug. Dat is geen array, dus werkt array_map niet.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
function format_map($entries) {
    /* $entries is not an array, so array_map does not work. workaroud */
    $formatted_entries = array();
    foreach($entries as $entry) {
      $formatted_entries[] = format_entry($entry);
    }
    return $formatted_entries;
}

Sterf.
Kon je niet gewoon casten?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

function map($a){
    return $a * 2;
}

$obj = false;
$obj->a = 1;
$obj->b = 2;
$obj->c = 3;

foreach($obj as $key => $value){
    echo $key . '->' . $value . '<br>';
}

array_map('map', $obj);

$arr = (array) $obj;
echo '<hr>';
foreach($obj as $key => $value){
    echo $key . '=>' . $value . '<br>';
}

array_map('map', $arr);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Iterator_to_array() lijkt mij ook werken

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 18-05-2011 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:19

RayNbow

Kirika <3

ValHallASW schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:20:
Grrrr.

Ik zie het probleem niet. In Haskell werk map ook alleen maar op lijsten, i.e. [a]. O-)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Koffie *O* *O* *O*

Strontscheppen in andermans code -O- -O- -O-

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je gewoon helemaal vastloopt in een project en gewoon even niet meer weet hoe je verder moet :/ Zit inmiddels als 3 dagen vast in maatwerk (wat door een ander bedrijf is gemaakt) waar compleet geen logica in te bespeuren is. Zo af en toe lukt het om iets werkend te krijgen, de rest is een kwestie van input er tegenaan gooien en via de debugger kijken wat er in vredesnaam gebeurt.... |:( Leuk ontwikkelen in code van een ander waarbij niets, maar dan ook werkelijk niets is beschreven... Daarnaast werkte er verschillende mensen aan waarbij er niet is gelet op coding guidelines, dus het is zo onoverzichtelijk als de ziekte :(

Heb diverse keren gezien dat ik op punt a een variabele aanpas, een tabel opsla en vervolgens door tig andere automatisch aangeroepen stukken code de variabele weer helemaal verbouwd. Zelfs update/insert functies die onder- en bovenliggende structuren aanpassen zonder enkele duidelijke reden.... What is this shit.... :?

Hoe praten jullie je moed in bij dit soort projecten? :-( Heb al 2 dagen overwogen mijn laptop dicht te gooien en te roepen "fuck this shit, I am going home", maar ik denk dat de klant dat niet gaat accepteren... :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien moet je Keep The Faith van Michael Jackson even luisteren. ^^ Als ik serieus ben, weet ik het niet. De enige keer dat ik in zo'n situatie zat, was tijdens mijn stage, maar toen had ik een redelijke begeleiding die me zo nu en dan vertelde wat ik nog kon proberen om verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
.Gertjan. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:31:
Koffie *O* *O* *O*

Strontscheppen in andermans code -O- -O- -O-

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je gewoon helemaal vastloopt in een project en gewoon even niet meer weet hoe je verder moet :/ Zit inmiddels als 3 dagen vast in maatwerk (wat door een ander bedrijf is gemaakt) waar compleet geen logica in te bespeuren is. Zo af en toe lukt het om iets werkend te krijgen, de rest is een kwestie van input er tegenaan gooien en via de debugger kijken wat er in vredesnaam gebeurt.... |:( Leuk ontwikkelen in code van een ander waarbij niets, maar dan ook werkelijk niets is beschreven... Daarnaast werkte er verschillende mensen aan waarbij er niet is gelet op coding guidelines, dus het is zo onoverzichtelijk als de ziekte :(

Heb diverse keren gezien dat ik op punt a een variabele aanpas, een tabel opsla en vervolgens door tig andere automatisch aangeroepen stukken code de variabele weer helemaal verbouwd. Zelfs update/insert functies die onder- en bovenliggende structuren aanpassen zonder enkele duidelijke reden.... What is this shit.... :?

Hoe praten jullie je moed in bij dit soort projecten? :-( Heb al 2 dagen overwogen mijn laptop dicht te gooien en te roepen "fuck this shit, I am going home", maar ik denk dat de klant dat niet gaat accepteren... :+
Is het dan niet handig om unit/integratie testen te schrijven?
Dan weet je later ook nog dat alles 'werkt' wanneer je de code hebt aangepast. Denk dat pure unittesten niet goed zal lukken als ik het zo lees, maar een integratie of scenario test zou wel kunnen.

Blijft natuurlijk het feit dat het vervelend is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:31:
Koffie *O* *O* *O*

Je geeft je eigen antwoord al, koffie *O* (als het te erg word, Irish Coffee? of iets anders met likeur :+ )
Maar het kan soms wel vervelend zijn idd, helaas zit er weinig anders op als doorbikkelen om het af te krijgen. Sterkte :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-05-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:46:
[...]

Is het dan niet handig om unit/integratie testen te schrijven?
Dan weet je later ook nog dat alles 'werkt' wanneer je de code hebt aangepast. Denk dat pure unittesten niet goed zal lukken als ik het zo lees, maar een integratie of scenario test zou wel kunnen.

Blijft natuurlijk het feit dat het vervelend is.
Om een fatsoenlijke test te schrijven moet je wel een idee hebben wat de code doet. De vorige leverancier heeft het over de schutting geflikkerd en weet inmiddels alleen nog maar hoe ze moeten factureren. Intern is er ook zo goed als geen kennis van dit deel.

Daarnaast leent Axapta zich niet echt lekker voor unit tests en zitten we momenteel op een behoorlijk strakke deadline (extra druk :-( ook niet leuk). Er moet een aanpassing gedaan worden in bestaand maatwerk zonder dat het huidige omvalt want dat is ontstaan door "voortschrijdend inzicht", lees "het werkt soms niet zoals we willen dus hebben we een instabiele code-base nog verder verkracht om het enigszins werkend te krijgen". Denk dat ik de hele codebase naar TheDailyWTF kan sturen :P Maar goed om het maatwerk niet in de weg te zitten moet ik dezelfde stijl aanhouden (en dezelfde naamgeving), ben dus ook echt niet trots op mijn code.

Gelukkig heeft mijn manager het inmiddels ook wel door en die probeert me toch wel erdoor heen te trekken. Pfff zou zo blij zijn als dit is afgerond... Ben ik spontaan toe aan een sabbatical :P Zal ook wel blij zijn als er wat afwisseling in mijn werk komt, ben tenslotte "consultant" dus een keer een ander project zou ook wel fijn zijn (al is het maar omdat het soms goed helpt eens wat afstand te nemen).

Ben daarnaast ook helemaal alleen op dit project, kan wel functioneel sparren met sommige mensen, maar technisch ben ik de enige die weet hoe het moet (of nou ja, zou moeten). :'(
Hoogie2004 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:48:
[...]

Je geeft je eigen antwoord al, koffie *O* (als het te erg word, Irish Coffee? of iets anders met likeur :+ )
Maar het kan soms wel vervelend zijn idd, helaas zit er weinig anders op als doorbikkelen om het af te krijgen. Sterkte :)
Mja koffie helpt wel om scherp te blijven, echter ga ik na een paar bakken behoorlijk stuiteren. Bij dat stuiteren hoort op een gegeven moment een opgefokt gevoel. Dus na een paar bakken moet ik toch wel van de koffie af, anders sneuvelen er wat dingen vrees ik :P

Dit soort projecten kunnen gewoon niet goed voor je zijn, voel gewoon dat aan alle kanten energie verloren gaat en ben compleet afgepeigerd als ik thuis op de bank plof... Ook hoofdpijn die iedere dag zijn kop opsteekt (haha woordspeling) helpt niet echt mee aan het begrijpen van de bagger code van de vorige ontwikkelaars.

[/rage]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De noemer 'Voortschrijdend inzicht' werd hier vorig project volledig onder gemaakt leek het wel... Eisen die veranderen gedurende het hele traject, werkt niet echt lekker. (en helpt niet bij het onderhoudbaar maken van de code)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-05-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
koffieeeeee

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Lekker, zwart a.u.b. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zucht, had ik maar tijd om ziek te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Afbeeldingslocatie: http://www.healthjockey.com/images/black-coffee.jpg

Alsjeblieft

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die koffie werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Woensdag codefixdag!

code:
1
 find . -name *cpp -exec grep TODO {} -n -H \;
Koffie stuk ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Error 404 - Not Found
Error 404 - Coffee not found :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 12:16

Haan

dotnetter

* Haan gaat ook nog eens een vers bakje koffie halen, beetje opstartproblemen vandaag

@404
koffieplaatje laadt hier wel (eerst ook niet)

[ Voor 22% gewijzigd door Haan op 18-05-2011 09:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
8)7 Show us the koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:25:
[...]

[...]

Error 404 - Coffee not found :-(
404 was bij ons koffie met melk, geen zwarte koffie :+

Edit: of koffie verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door McRubz op 18-05-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd leuk om Classic ASP websites te onderhouden/nieuwe features te ontwikkelen. Misschien toch maar eens een poging doen om die sites te converteren naar ASP.NET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

HTTP Status: 418 - I'm a teapot
:+

(en hij bestaat echt)

#eit @ hieronder: idd, en jammer dat DE het niet implementeert i.c.m. netwerk-koffiezetten :+

[ Voor 44% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-05-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RFC 2324 Voor alle koffieliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

2.2.3 Omitted Header Fields

No options were given for decaffeinated coffee. What's the point?
_/-\o_ _/-\o_

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat ik me eigenlijk al jaren afvraag hè... Wat is nou in vredesnaam het nut van een download-timeout? Dus dat je op een website zit, een link aanklikt die "Download" zegt, en dat je vervolgens wordt geredirect naar een pagina die de download pas na een paar seconden start.

Wie heeft dat verzonnen, en waarom wordt het gebruikt? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:20:
Wat ik me eigenlijk al jaren afvraag hè... Wat is nou in vredesnaam het nut van een download-timeout? Dus dat je op een website zit, een link aanklikt die "Download" zegt, en dat je vervolgens wordt geredirect naar een pagina die de download pas na een paar seconden start.

Meestal krijg je tijdens die wachttijd reclames te zien, of opties om te betalen zodat je die wachttijd niet hebt.
En misschien wordt in de achtergrond soms de file ingepakt voor het versturen ofzo (Windows Home Server pakt de bestanden in, en daarvoor krijg je een popup dat hij je bestanden aan het voorbereiden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:20:

Om nog even wat reclame en spam door je strot te rammen? ;)

Denk daarnaast dat het dan handig is zodat je de pagina kunt linken in plaats van direct naar de download. Als ik een pagina heb met 10 downloads link ik niet naar die pagina (als ik bijvoorbeeld de download met iemand wil delen), maar naar de tussenpagina en als die er niet is naar de directe download. Op die tussenpagina kan men vervolgens ook nog waarschuwingen of updates plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Argh! Net een MS-examen gedaan en niet gehaald :(

Proefexamens allemaal scores tussen 80% en 90%, nu haal ik 665/1000 :/

Hij was ook moeilijker dan de MeasureUps, een hoop vragen waarvan ik nog nooit iets heb gezien :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:15:
Argh! Net een MS-examen gedaan en niet gehaald :(

Proefexamens allemaal scores tussen 80% en 90%, nu haal ik 665/1000 :/

Hij was ook moeilijker dan de MeasureUps, een hoop vragen waarvan ik nog nooit iets heb gezien :/
Welk examen was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
70-529, Distributed App Dev op .NET 2.0

Oude meuk, I know, maar ik wil mijn MCPD binnen hebben voor de examens retiren en ik opnieuw kan beginnen. :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grrrr, mensen die een bepaalde kolom/property gebruiken om data in op te slaan waar die kolom/property helemaal niet voor bedoeld is. Het liefst nog op een plek die als depricated/obsolete is gemarkeerd (en zo ook bekend staat). Het een aantal uur verspild aan kijken waar bepaalde data vandaan komt, blijkt het uit een kolom te komen die niet meer gebruikt wordt (mja nu wel :P).... Fuuuuuuuuu*k. :W Dag tijd :W

Begin steeds meer een beeld te krijgen bij de vorige ontwikkelaars van een groep chimpansees met een toetsenbord. Als je ze maar genoeg tijd geeft schrijven ze vanzelf wel wat Axapta maatwerk (als Shakespeare lukt, moet een plakje Axapta code ook wel lukken). :-( Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 12:16

Haan

dotnetter

Ik ben de halve dag bezig geweest met uit te vogelen waarom in een bestaande koppeling opeens alle records aan 1 bovenliggend record werden gehangen, ipv ieder aan een eigen bovenliggend record. Blijkt de XML die wordt ingelezen opeens een andere structuur te hebben; een node 'userid' hebben ze een niveau hoger als attribuut neergezet |:( Daardoor kreeg het userid veld de standaardwaarde 0 en werd alles aan het zelfde record gehangen -O-

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Haan schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:13:
Ik ben de halve dag bezig geweest met uit te vogelen waarom in een bestaande koppeling opeens alle records aan 1 bovenliggend record werden gehangen, ipv ieder aan een eigen bovenliggend record. Blijkt de XML die wordt ingelezen opeens een andere structuur te hebben; een node 'userid' hebben ze een niveau hoger als attribuut neergezet |:( Daardoor kreeg het userid veld de standaardwaarde 0 en werd alles aan het zelfde record gehangen -O-
Wederom een XML fail dus. Verassend :X

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heb hier wat mooie SharePoint 2010 functionaliteit....

Profielafbeelding uploaden (in .bmp of .png) die kleiner is als de Large Thumbnail (144x144), dan toont de large thumbnail niet in IE8. In Firefox / Chrome echter totaal geen issues....... Gek genoeg geeft het uploaden van een jpg image geen problemen.

Pagina: 1 ... 136 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak