De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:29
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:46:
Ik had vanochtend ook een update en die duurde beduidend langer dan normaal. Toch wel 5 minuten geduurd terwijl ik er normaal doorheen vlieg.
Same here, toch wel een paar minuten staan wachten op een update scherm; vroeg me al af of'ie vastgelopen was (bleef steken op 0%) maar muis wilde wel bewegen op het andere scherm, uiteindelijk ging'ie wel door.

Vanmiddag maar eens kijken naar een C++ app. Eisen zijn heel simpel: 't moet een bepaalde actie uitvoeren wanneer een gebruiker op een specifieke toets drukt (F10 ofzo) en het liefst volledig in de achtergrond draaien zonder enige instellingen whatsoever, dus had het al fijn in een service gegooid. Een key event afvangen in een service wil nog niet zo simpel helaas.

En elk topic wat ik erover kan vinden op internet wordt gesloten met "Ey! Ben je een keylogger aan het maken?! Da mag niet!" :|

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 14:50
FragFrog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:41:
[...]

Same here, toch wel een paar minuten staan wachten op een update scherm; vroeg me al af of'ie vastgelopen was (bleef steken op 0%) maar muis wilde wel bewegen op het andere scherm, uiteindelijk ging'ie wel door.

Vanmiddag maar eens kijken naar een C++ app. Eisen zijn heel simpel: 't moet een bepaalde actie uitvoeren wanneer een gebruiker op een specifieke toets drukt (F10 ofzo) en het liefst volledig in de achtergrond draaien zonder enige instellingen whatsoever, dus had het al fijn in een service gegooid. Een key event afvangen in een service wil nog niet zo simpel helaas.
Je weet dat het schrijven van een keylogger niet op prijs wordt gesteld? :/

:+

[ Voor 9% gewijzigd door PeterSelie op 12-05-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

defcon84 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Auping? :p
ikzelf ben voor Norma gegaan
Auping *O* *O*

Heb er zelf ook een staan, echt een rib uit mijn lijf, maar het zeker waard. Het voordeel van auping is dat ze bij de goedkopere modellen niet bezuinigen op de boxspring en topper, maar puur op de mogelijkheden qua stoffen en kleuren. Ik heb een instap boxspring van Auping en dat ding ligt heerlijk (het is ook AVS dus hij ademt wat zeker fijn is in de zomer). Bij de duurdere merken merkte je dat de instapper (rond de 3k) stukken slechter lag en je dus vooral voor de naam betaalde.

Over instap en bedden gesproken... Ik zou nu graag in mijn bedje stappen en een dutje willen doen :z

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

haha Auping had ik het geld echt niet voor over.. :p
doe mij eerst maar even deze Norma, al een echte verbetering tgo mijn vorig bed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:44:
[...]

Over instap en bedden gesproken... Ik zou nu graag in mijn bedje stappen en een dutje willen doen :z
;(

Wat een verschil t.o.v. gisteren.. Gisteren werkte ik thuis, met de laptop op het terras in het zonnetje. Nu is er op het moment vrij weinig sprake van zon, toch zou ik toch wel even lekker buiten willen zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Ik heb je wipe.js wel even aangepast om ook het event door te sturen ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
defcon84 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Auping? :p
ikzelf ben voor Norma gegaan
Geen idee man, ik ben in een stuk of 4 beddenwinkels geweest en naar huis gegaan met het bed dat het beste lag. Uiteindelijk was dat een boxspring + traagschuimmatras. Uiteindelijk bleek ik het op compleet het verkeerde moment aangeschaft te hebben omdat ik drie weken na aankomst van 't ding voor een half jaar naar zweden ben gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 12:45

Salandur

Software Engineer

418O2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:42:
Houden jullie ook van Front-enders? Of zijn dat nepdevvers?
We hebben een ontzettend leuke vrouwelijke front-endster rondlopen, dus ja :)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Salandur schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:07:
[...]

Pics! or it didn't happen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 12:45

Salandur

Software Engineer

Hoogie2004 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:09:
[...]

Pics! or it didn't happen :+
Die worden helaas niet vrijgegeven :+

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Wie had het over vrijgeven? GoT heeft niet voor niets een DM functionaliteit :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Salandur schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Die worden helaas niet vrijgegeven :+
Echt zeldzaam vrouwelijk schoon moet je ook zoveel mogelijk voor jezelf houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

PrisonerOfPain schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:05:
[...]

Geen idee man, ik ben in een stuk of 4 beddenwinkels geweest en naar huis gegaan met het bed dat het beste lag. Uiteindelijk was dat een boxspring + traagschuimmatras. Uiteindelijk bleek ik het op compleet het verkeerde moment aangeschaft te hebben omdat ik drie weken na aankomst van 't ding voor een half jaar naar zweden ben gegaan :+
haha balen :D
maarja in zweden hebben ze ook lekkere bedden lijkt me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap ook niet waarom je voor een service kiest eigenlijk. Je wilt userinteractie, wat haaks staat op een service.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2011 11:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

voor degene die het nog niet beu zijn: chrome.angrybirds.com angry birds online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.oisyn schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Ik snap ook niet waarom je voor een service kiest eigenlijk. Je wilt userinteractie, wat haaks staat op een service.
Inderdaad dat wilde ik ook net zeggen. Dat iets in de background moet draaien betekent niet dat je meteen voor een service moet gaan ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
defcon84 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:13:
[...]

haha balen :D
maarja in zweden hebben ze ook lekkere bedden lijkt me :p
En lekkere koffie vrouwen :9

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 12-05-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

dat ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Salandur schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:07:
Wij hebben geen leuke vrouwelijke devs, maar we hebben wel een nieuwe PA en die heeft echt benen die maar niet ophouden :9~

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
M'och, ik heb het nooit zo op lange benen.. Geef mij maar een meid die tot vlak boven m'n kin komt oid, ideale hoogte :Y

Nu ben ik zelf ook niet één van de langsten..

1.78m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Services kunnen niks in userspace doen, je moet dus een gewone executable hebben die in userland draait.

Voor het simpele scriptwerk (user drukt op knop? actie!) kan ik je AutoIt wel aanraden. Simpel, lightweight, en werkt goed.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Alex) schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:13:
Voor het simpele scriptwerk (user drukt op knop? actie!) kan ik je AutoIt wel aanraden. Simpel, lightweight, en werkt goed.
Dit. Ik heb 't nu een paar keer gebruikt om tools mee te triggeren etc. en het werkt geweldig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:13:
Services kunnen niks in userspace doen, je moet dus een gewone executable hebben die in userland draait.
Nou dat is dus ook niet helemaal waar :). Als je wil kun je gewoon windows spawnen en events ontvangen, door de actieve window station en desktop op te vragen en als default in te stellen voor resp. je process en thread. Alleen compromise je daarmee wel de security van je service, omdat user hook DLLs dan ook ineens worden geladen in je proces.

Overigens gebruik je wat verwarrende terminologie, "userland" verwijst doorgaans naar ring 3 (het CPU security niveau waar een proces doorgaans in draait). Een service kan ook niet ineens bij ring 0 (kernel), die is ook gewoon ingelogd onder een user (maar wel de user "system")

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2011 12:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Ik vind het wel grappig hoe de discussie hier verspringt van iets met services naar vrouwen met lange benen :+.

* YopY heeft de luxe niet om een voorkeur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

YopY schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:35:
Ik vind het wel grappig hoe de discussie hier verspringt van iets met services naar vrouwen met lange benen :+.

Een voorkeur heb je altijd. Dat je die niet uit kan / mag spreken is wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Hoogie2004 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:36:
[...]

Een voorkeur heb je altijd. Dat je die niet uit kan / mag spreken is wat anders :+
Voorkeur hebben == je keuze beperken, en als die al niet ruim is... :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Je vergeet de koffie :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
De koffie alhier is zeer goed en divers - espressoapparaten (met van die cups), andere apparaten waar iets normaler koffie uitkomt, koelkast vol met diverse frisdranken (en bier!), bibliotheek, persoonlijke vrijheden, euh. En koffie.

Vandaag (en gisteren) hele dag naar presentaties over het bedrijf, wat ze doen, bedrijfswaarden, onderdelen etc luisteren. Bootcamp, noemen ze het.

En vanavond uitgebreid dineren :).

Oh ja, en lekkere koffie.

[ Voor 3% gewijzigd door YopY op 12-05-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hoogie2004 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Echt zeldzaam vrouwelijk schoon moet je ook zoveel mogelijk voor jezelf houden :)
Helemaal niet! We zijn een community en daar deel je natuurlijk zoiets graag mee :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:04:
[...]

Helemaal niet! We zijn een community en daar deel je natuurlijk zoiets graag mee :P
Inderdaad, lekker aan sleutelen en daarna een fotoverslag uploaden. We zijn toch tweakers of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

PrisonerOfPain schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Inderdaad, lekker aan sleutelen en daarna een fotoverslag uploaden. We zijn toch tweakers of niet :+
Ok, in dat geval PICS! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Kwestie van je prioriteiten op orde hebben :)
YopY schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:39:
Voorkeur hebben == je keuze beperken, en als die al niet ruim is... :+.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik tijden droogsta en de keuze heb tussen een vrouw met lange benen en een schattig propje ga ik voor de eerste. Als alleen dat propje zichzelf aanbiedt dan ga ik voor 't propje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
.oisyn schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Meerdere redenen:

1. Het moet altijd werken. Eigenlijk ook als iemand niet ingelogd is, of inlogt als een andere gebruiker.
2. Gebruikers moeten er zo min mogelijk van merken en zo weinig mogelijk aan kunnen vernielen (for the sake of argument kun je er vanuit gaan dat dit enorme digibeten zijn). Na installeren moet het gewoon altijd draaien.
3. In de toekomst wordt het misschien gekoppeld aan een webservice zodat een gebruiker online ergens op kan klikken met hetzelfde effect als lokaal op een toets rammen.
4. Last but not least: ik heb nagenoeg geen ervaring met windows desktop development in C++ en het leek me wel een logische keuze, en volgens Google kan het :+

Maar aangezien er ook geen budget voor is ("Uurtje moet wel lukken toch?") en het een stuk lastiger blijkt dan ik dacht wordt het denk ik maar een simpele app zonder GUI die bij inloggen aangezwengeld wordt. Het zijn gelukkig ook geen hele harde eisen, in dat opzicht heb ik een prima werkgever :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hydra schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:30:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Als ik tijden droogsta en de keuze heb tussen een vrouw met lange benen en een schattig propje ga ik voor de eerste. Als alleen dat propje zichzelf aanbiedt dan ga ik voor 't propje :D
_/-\o_ I Second that, de voorkeur blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Zó moeilijk is 't nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

FragFrog schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Meerdere redenen:

1. Het moet altijd werken. Eigenlijk ook als iemand niet ingelogd is, of inlogt als een andere gebruiker.
Als niemand is ingelogd, wat heeft het dan voor nut om naar toets-invoer te luisteren?
2. Gebruikers moeten er zo min mogelijk van merken en zo weinig mogelijk aan kunnen vernielen (for the sake of argument kun je er vanuit gaan dat dit enorme digibeten zijn). Na installeren moet het gewoon altijd draaien.
Dat is geen argument voor een service. Sterker nog, om een service te installeren heb je meer rechten nodig dan voor een generieke app.
3. In de toekomst wordt het misschien gekoppeld aan een webservice zodat een gebruiker online ergens op kan klikken met hetzelfde effect als lokaal op een toets rammen.
Ik zie nog steeds geen argument voor een service.
4. Last but not least: ik heb nagenoeg geen ervaring met windows desktop development in C++ en het leek me wel een logische keuze, en volgens Google kan het :+
Ik heb daar ook genoeg ervaring mee, en ik weet dat het kan, maar zoals je ziet vind ik het juist geen logische keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Een key event afvangen in een service wil nog niet zo simpel helaas.
Global Keyboard hook? ( Als het van .oisyn mag heet dat :P )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 05-10 23:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Werkt niet. Je kan alleen toetsaanslagen ontvangen die worden gestuurd naar het "desktop" van je applicatie. Services draaien onder hun eigen "desktop".

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TheCoolGamer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:08:
[...]

Werkt niet. Je kan alleen toetsaanslagen ontvangen die worden gestuurd naar het "desktop" van je applicatie. Services draaien onder hun eigen "desktop".
Idd. Het is ook zo fucking irritant dat sommige DLLs bij fouten GDI popups gaan geven. Kom je er X tijd later achter dat de reden dat een DLL 'hangt' gewoon is omdat er ergens op een virtuele desktop een "Some shit happened, continue yes/no?" popup rondhangt. Argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
TheCoolGamer schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:08:
Ook niet als die "allow service to interact with desktop" aanstaat?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En elk topic wat ik erover kan vinden op internet wordt gesloten met "Ey! Ben je een keylogger aan het maken?! Da mag niet!" :|
use autoIT ;)

edit: spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik probeer met sed de C++ comments in C-file om te zetten naar C-comments.
Ik heb het matchen nu al netjes aan de praat, maar ik kan geen toffe online tester vinden voor regexpen, waarmee je als het ware door een regexp heen kunt debuggen :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik word helemaal gallisch van rekenen met datums in t-sql. Leuk, stored procedures waarvan je de aanroep niet kunt veranderen en waarbij je zo'n beetje alles in strings binnen krijgt.

Een datum in het formaat dd/mm/yyyy (met slashes ja) en daar de huidige tijd achter plakken, raaaaah.

[/stoomafblaas]

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 12-05-2011 14:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 05-10 23:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

farlane schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:24:
[...]

Ook niet als die "allow service to interact with desktop" aanstaat?
Dan werkt het wel meestal, máár je veroorzaakt er een paar problemen mee: MSDN: Interactive Services (Windows). Zo kan het problemen geven zodra meerdere gebruikers zijn aangemeld en levert het een beveiligingsprobleem op.

[ Voor 4% gewijzigd door CoolGamer op 12-05-2011 14:57 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:53
Mmm m'n werkbak begint wat eigenwaardige nukken te vertonen:
• Na een checkout verliest het actieve document window in Visual Studio de focus, erg irritant
• Er wordt soms automatisch geswitched tussen Visual Studio instances. Zit je lekker code te kloppen, bevind je je ineens in een ander project...
• Intellisense in Sql Server Management Studio is stuk (vermoedelijk sinds VS2010 SP1) en de fixes die ik lees op internet werken niet :(
Verder is het best een aardig gebakje hoor (als ie eenmaal op gang is...), en een reinstall zie ik ook niet zitten eigenlijk. Kloot nog wel ff verder tot de irritatiegrens echt bereikt is (en er weer it budget is voor mooi nieuw spul >:) )

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
.oisyn schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:43:
Als niemand is ingelogd, wat heeft het dan voor nut om naar toets-invoer te luisteren?
Het stuurt een stukje hardware aan ;)
Dat is geen argument voor een service. Sterker nog, om een service te installeren heb je meer rechten nodig dan voor een generieke app.
Maakt vrij weinig uit natuurlijk: als je tochal een popup van UAC weg moet klikken boeit het niet zoveel of het voor een service of gewone install is. Bij een service kun je daarnaast het zo instellen dat'ie automatisch herstart als'ie crashed (for the sake of argument neem ik aan dat mijn code heel misschien niet 100% correct is en zeker als je met hardware werkt kan er wel eens wat falikant mis gaan) en kun je het zo instellen dat het altijd start als de PC aan gaat.

Daarnaast wil je dat er hooguit 1 instantie draait, zeker als er een externe verbinding opgezet moet worden, dus niet als iemand even van account switched er een nieuwe instance gemaakt wordt. Dat valt uiteraard wel te ondervangen, maar als ik iets wil hebben wat altijd draait, nooit zichtbaar is (nouja, behalve in task manager, zolang het maar niet op de desktop / taskbar hangt), wat automatisch moet kunnen herstarten en wat altijd maar 1x moet runnen denk ik service :Y) Mag jij best wat anders denken, zoals gezegd doe ik weinig met C++ GUI apps dus wellicht is het niet logisch als je wat dieper in de materie zit, maar op het eerste gezicht zijn er echt wel genoeg redenen :)
Ja, dat is dus de reden van mijn oorspronkelijke post, dat had ik geprobeerd (onder andere) en dat werkte dus niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zei ook niet dat er geen goede redenen waren, ik zei alleen dat ik ze nog niet gehoord had. Het verhaaltje wat je nu typt verandert de boel alweer enigszins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wordt ik nou gewoon oud of snap ik niet hoe kotaku.com werkt.

Sowieso, sinds de opkomst van blogsites kan ik nooit meer iets terugvinden. Op een of andere manier is een gewoon duidelijk overzicht met recente artikelen abnormaal, en moet dat altijd ingedeeld zijn op maand oid.

Maar van kotaku.com snap ik dus helemaal geen zak. Vanaf de hoofdpagina is er geen enkele link naar een archive oid te vinden. En ik probeerde vanmorgen wat te posten bij een artikel, maar mijn post staat er gewoon niet tussen (terwijl als je op de link drukt vanuit mijn profiel je wel naar dat artikel wordt verwezen). Ik kan ook nergens terugvinden of de boel gemodereerd wordt oid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:23:
Wordt ik nou gewoon oud of snap ik niet hoe kotaku.com werkt.
Die website (samen met gizmodo) heeft een shitstorm aan klachten te voorduren gekregen sinds de redesign. Blijkbaar doet de canadeese versie wel normaal. http://ca.kotaku.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Da's meer de oude site. Niet dat die zoveel beter is, maar ik snap wel dat "kut, maar bekend" beter is dan "kut en onbekend" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Mja ik kom er bijna nooit. Sterker nog, ik had er voor de redesign nog nooit van gehoord maar ik moet toegeven dat de oude gewoon natuurlijker in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
PrisonerOfPain schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:42:
[...]
Zó moeilijk is 't nou ook weer niet.
Onderbouwing? O-)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ik heel even naar de kotaku.com, klik op de eerste de beste review krijg je dit

code:
1
Out of resources when opening file './ccgrv5/jos_session.MYD' (Errcode: 24) SQL=INSERT INTO `jos_session` (`session_id`, `client_id`, `time`) VALUES ('6a102c6e9b9b6dc4fa6c3cb432615116', 0, 1305232276)

I smell somebody is going to abuse that... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ah gezellig, bij elke willekeurige fout de query tonen, dan kan de community lekker meedoen met debuggen. :+

OMG wat een respectabel slechte site is dat trouwens. Klopt geen reet van en zo traag als dikke stront door een trechter. Vraag me echt af hoe je het meer dan 1 hit vol houdt. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Voutloos op 12-05-2011 22:52 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

bijna </werkweek> en begin <weekend> *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-05-2011 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 07:09:
bijna </werkweek> en begin <weekend> *O*
Gelukkig, ik ben niet de enige gek die op vrijdag om 7:00 achter zijn computer plaatsneemt :P

Gisterenavond even een klein refactoring slagje gedaan in een .NET projectje. Een functie was inmiddels uitgegroeid tot een kleine 700 regels :X Daar kwam ik nu pas achter, steeds wordt er een stukje toegevoegd maar nooit gelet op de lengte en complexiteit van de functie. De 700 regels bestaan nog wel, maar zijn nu tenminste een beetje gegroepeerd. Soms is refactoring best dankbaar werk :P

Overigens liep ik wel tegen iets aan waar ik niet echt wist wat de beste oplossing is, er is vast wel iemand die een gooi naar de prijzen wil doen.

Ik heb een functie waar een class Reaction in wordt verwerkt. In de reactie staan 1 of meerdere velden die uiteindelijk moeten mappen naar een structuur. De Reaction wordt extern aangeleverd en is "plat" terwijl dat de bestemming een relationele set is. Ieder veld in reaction bevat een "mapping" markering waarmee bepaald wordt hoe er gemapped wordt, staat er RelatieNaam wordt in relatie de naam gevuld, hier is logica voor. De logica om dit te doen (de case boom met daarin logica per element) zat eerst in de grote functie, maar is nu dus verhuisd naar een ander plekje. In principe kun je de volgende oplossingen kiezen:
  1. Een functie die een class/array teruggeeft met daarin de relationele dataset objecten, nadeel is dat je naderhand alles weer terug moet lezen. Daarnaast zijn de datasets voor deze aanroep ook al "aangeraakt". Er moet dus data in en er moet data uitkomen.
  2. Een functie per bestemmings object (dus MapReactionToRelation, MapReactionToContactPerson), nadeel is dat je veel functies krijgt en je loopt het risico dat er uiteindelijk een bepaalde mapping niet goed staat opgenomen en je dus niet goed meer mapped
  3. Een functie die het Reaction object omzet naar alle objecten en deze via de parameters teruggeeft, het zijn allemaal reference types dus opzich moet dat kunnen
Ik heb voor de laatste gekozen en geef de objecten dus in de parameters mee, voor de zekerheid heb ik ze even met "ref" gemarkeerd (want als ik later besluit een nieuw opbject te maken in de functie komt deze in dat geval alsnog goed terecht). Hoe zouden jullie zoiets oplossen?

1 had nog als nadeel dat je verwarring kunt scheppen, iemand die de functie aanroep gaat er over het algemeen vanuit dat wat hij erin stopt niet wordt aangepast (zeker niet als je een return value hebt). Dat is dus tevens de reden waarom ik mijn objecten expliciet als ref heb gemarkeerd, zo is in ieder geval duidelijk wat er gebeurt.

2 sluit inprincipe aan op de regel dat een functie slechts 1 ding mag doen, dat is in dit geval "vullen van Relatie aan de hand van Reactie", de andere doen in principe ook 1 ding, maar zitten op een wat "hoger" niveau ("vul structuur aan de hand van Reactie"). Daarbij komt dat in sommige gevallen de afhandeling van een veld in de reactie wordt gedaan aan de hand van een waarde in een van de reeds gevulde objecten of dat 2 objecten tegelijk worden gevuld met een bepaalde waarde, optie 2 zou daardoor vrij lastig worden om te implementeren.

Hopelijk zien jullie het niet als vraagbaak-vraag, vind het zelf niet schokkend genoeg om een nieuw topic aan te maken, ben gewoon benieuwd wat de die-hards hier zouden verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ervaring O-) Probeer het eens.

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 13-05-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Echt geen zin meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Dat had ik gisteren, moet zeggen dat ik er vandaag weer met frisse moed (en verse koffiebonen) tegenaan ga :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist hier:
"Vandaag komen er alweer nieuwe zogenaamde definitieve specificaties"

En ja, das al de 3e keer ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Bash scripts in VI maken.....*barf*
Tis dat het vrijdag is (die 13 vergeten we maar even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Kan ook allemaal met een gewone .exe ;) . Punt blijft dat als je keys wilt gaan afvangen je dat niet kunt doen in een service of nouja het kan wel maar dan genereer je een beveiligingsprobleem en imo is dat nooit een optie. Ik zou als ik jou was het toch gewoon zonder service doen.

@ Gertjan: Ik was een half uur later aan het werk ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rutix schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:04:
[...]

Kan ook allemaal met een gewone .exe ;) . Punt blijft dat als je keys wilt gaan afvangen je dat niet kunt doen in een service of nouja het kan wel maar dan genereer je een beveiligingsprobleem en imo is dat nooit een optie. Ik zou als ik jou was het toch gewoon zonder service doen.

@ Gertjan: Ik was een half uur later aan het werk ;).
Je kunt er natuurlijk ook een combinatie van maken. Een service die altijd draait, en een user applicatie die de keys afvangt, en de service dan een trap geeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

EddoH schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:04:
Bash scripts in VI maken.....*barf*
Tis dat het vrijdag is (die 13 vergeten we maar even)
Geef mij maar nano :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

.Gertjan. schreef op vrijdag 13 mei 07:31

Hopelijk zien jullie het niet als vraagbaak-vraag, vind het zelf niet schokkend genoeg om een nieuw topic aan te maken, ben gewoon benieuwd wat de die-hards hier zouden verzinnen :P
Als ik objecten wil mappen, gebruik ik daar AutoMapper voor. (Er zijn ook alternatieven zoals ValueInjecter.) Dan staat alle mapping-code netjes op een centrale plek en niet in de classes zelf, en hoef ik zelf minder mapping-code te schrijven en onderhouden. En AutoMapper doet zijn best om ervoor te zorgen dat je niet alle logica hoeft te definiëren: als een property van je bronobject dezelfde naam heeft als die van je doelobject, mapt hij het vanzelf.

Dat is hoe ik het doe. Misschien heb je er wat aan, afhankelijk van je situatie.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

me 2, maar heb op dit systeempje alleen busybox :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rickets schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:29:
[...]

Als ik objecten wil mappen, gebruik ik daar AutoMapper voor. (Er zijn ook alternatieven zoals ValueInjecter.) Dan staat alle mapping-code netjes op een centrale plek en niet in de classes zelf, en hoef ik zelf minder mapping-code te schrijven en onderhouden. En AutoMapper doet zijn best om ervoor te zorgen dat je niet alle logica hoeft te definiëren: als een property van je bronobject dezelfde naam heeft als die van je doelobject, mapt hij het vanzelf.

Dat is hoe ik het doe. Misschien heb je er wat aan, afhankelijk van je situatie.
Mmm, dat is wel een goede tip voor de volgende keer. Men wil zoveel mogelijk externe tooltjes en assemblies buiten de deur houden. Daarnaast is het helaas niet zo makkelijk als een 1-op-1 mapping, er zit soms nog wat extra logica in.

Verder wel interessante linkjes, aangezien ik vandaag TOTAAL geen zin heb ga ik maar wat zelfstudie doen.

Bijna weekend!! *O* Over iets meer dan een uur klap ik mijn laptop dicht en peer ik hem naar huis :P

Overigens was mijn eerste insteek hoe om te gaan met een functie die meerdere objecten aanpast (hoewel dat niet netjes is), maar dit advies is zeker ook welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 13-05-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken jullie eigenlijk voor source code documentatie. Ik gebruik op het moment HeaderDoc (van Apple) en binnen de source ziet dat er netjes uit, maar zodra je een HTML pagina ermee maakt ziet het er echt uit als prut. Zeer ergelijk, aangezien ik toch wel wil dat naast m'n source, de documentatie er ook netjes uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
In Java, PHP en JS gebruik ik JavaDoc. In C varianten rommel ik maar wat aan :9

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:59:
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor source code documentatie.
Comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

XML documentation, werkt ideaal :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 13:15
Toen ik jaren geleden C++ gebruikte, heb ik wel eens Doxygen gebruikt. Dat gaf goede en bruikbare resultaten, naast al de documentatie uit de comments kon je er ook een cross-reference van de code mee maken. Daar kan je dan op allerlei variabelen en klassen klikken om de documentatie te vinden en waar het overal gebruikt wordt.
Doxygen kan zelfs verschillende grafieken maken: call graphs, dependency graphs, class hierarchy graphs, ...

[ Voor 13% gewijzigd door Otherside1982 op 13-05-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Woy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:18:
[...]

Je kunt er natuurlijk ook een combinatie van maken. Een service die altijd draait, en een user applicatie die de keys afvangt, en de service dan een trap geeft.
Ja dat kan natuurlijk ook :). Met die manier heb je ook een mooie scheiding en ben je ook flexibel als je wilt uitbreiden.

@ Akathos:
Comments + Doxygen is imba :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:14

alienfruit

the alien you never expected

Zucht, vraag je een reeks voorbeeldbestanden van de mogelijkheden zijn ze allemaal hetzelfde :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn er zeker niet zoveel mogelijkheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag copy pasta dag. Get text.... 2 landen allebei Engels en de Engelse taal zat er al in. Maar ja in de UK hebben ze het over gardens en in de US en CA schijnbaar over yards...... per pagina minimale verschillen. Ach ja nog maar een blikje energy drink scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou ja, toch vervelend bij een trekking als je alleen kan verliezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hahaha dat is inderdaad vervelend :). Ik heb een analyse dagje vandaag ^_^ ben de test resultaten in excel aan het analyseren :P Een break van coding is ook weleens lekker :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:29:
Vandaag copy pasta dag. Get text.... 2 landen allebei Engels en de Engelse taal zat er al in. Maar ja in de UK hebben ze het over gardens en in de US en CA schijnbaar over yards...... per pagina minimale verschillen. Ach ja nog maar een blikje energy drink scoren.
Als je toch bezig bent kun je waarschijnlijk ook de australische vertalingen doen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor source code documentatie. [..]
Stagiaires. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Als stagaire; de persoon die er uit ziet alsof 'ie niets aan het doen is op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor source code documentatie.
Comments voor autocomplete en goede variabele- & functienamen voor de rest :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Makkelijk schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:46:
[...]

Comments voor autocomplete en goede variabele- & functienamen voor de rest :P
Je weet wat ze zeggen :D Goede code spreekt voor zichzelf!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 13:15
Da's slim bekeken: de devvers zullen met plezier documentatie schrijven op de stagiaires en de documentatie zal ook veel meer gelezen worden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Woy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:18:
Dat begint al aardig richting accidental complexity te gaan voor iets wat uiteindelijk best simpel is. Om nog maar te zwijgen over dat je dan de helft van de redenen voor een service weghaalt als je alsnog een user applicatie nodig hebt :+

Al ben ik dankzij jullie overigens ook allang overtuigd dat een gewone user applicatie hier beter op z'n plaats is, kan ik de boel lekker simpel houden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haha I win >:)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:00:
[...]

Je weet wat ze zeggen :D Goede code spreekt voor zichzelf!
Ja, uiteraard. Maar het gaat om de header files (C). Zodat mijn docent mijn library ook kan gebruiken (dat wil 'ie graag). Alles staat wel duidelijk aangegeven, maar ik vind dat het in princiepe niet nodig moet zijn om in de source files te moeten kijken om door te hebben welke functies er zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:39:
[...]

Ja, uiteraard. Maar het gaat om de header files (C). Zodat mijn docent mijn library ook kan gebruiken (dat wil 'ie graag). Alles staat wel duidelijk aangegeven, maar ik vind dat het in princiepe niet nodig moet zijn om in de source files te moeten kijken om door te hebben welke functies er zijn :P.
Doxygen ;) gooi het daar doorheen en klaar :). Als je het goed gecomment hebt staan de comments er zelfs in ;)

Anyway het is weekend voor mij :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
[rant]
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA KUT KUT KUT BLACKBERRY
[/rant]

Sorry hoor ;)

Wees blij als je geen ervaring hebt met Blackberry development, wat een hell. Het gaat nog als je een kleine codebase hebt die je heel langzaam ontwikkeld en tegelijker test. Maar als je naar wat grotere codebases gaat met encryptie, realtime audio, protocollen implementeren zoals SIP en RTSP.. Tjah..

Om een voorbeeld te geven: de BB crashed meestal gewoon, geen errormessage. Veel plezier met debuggen.

[/echte-rant]

Edit: Ik wil mijn Stressberry terug. Lekker de BB tegen de muur gooien om af te koelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dutchmega op 13-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Blackberry :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

we gaan het hier wel netjes houden hey? :>

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
TweakBoy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:08:
[...]

we gaan het hier wel netjes houden hey? :>
Ik zeg er verder niks over O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Blackberry Playbook werkt redelijk hoor vergeleken met de andere Blackberries. Alleen sommige delen van de SDK nog wat aan de brakke kant (signing:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Wie is alvast begonnen aan de #tgif? ... ik kan me zo bedenken dat deze auteur... ook al aan zijn biertje is begonnen...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een weekje, Requirements die op laatste moment wijzigen en twee product owners die allebei wat anders zeggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
In .NET gebruik ik XML documentatie in combinatie met SandCastle. Mooie docs, makkelijk online te zetten.

Voor mijn iOS (objective-C) heb ik nog niet iets gevonden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 12:16

Haan

dotnetter

sorted.bits schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:51:
In .NET gebruik ik XML documentatie in combinatie met SandCastle. Mooie docs, makkelijk online te zetten.

Voor mijn iOS (objective-C) heb ik nog niet iets gevonden eigenlijk.
Is dat gewoon een opmerking, of een verkapte vraag? :P

Anyway, eerste biertje is weer achter de kiezen :9 , twee cursusdagen achter de rug, maandag nog een derde voor we weer terug gaan naar het normale leven als ontwikkelaar.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:44:
[...]

Doxygen ;) gooi het daar doorheen en klaar :). Als je het goed gecomment hebt staan de comments er zelfs in ;)

Anyway het is weekend voor mij :D
Enige nadeel is dat een Doxygen build hier op z'n minst 2 uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TweakBoy schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:13:
Wie is alvast begonnen aan de #tgif? ... ik kan me zo bedenken dat deze auteur... ook al aan zijn biertje is begonnen...
Ik denk dat de auteur van de code zijn biertje(s) al op had voordat hij begon met coden :P

Pagina: 1 ... 134 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak