nouuuwww.... ik vind het niet te pruimenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:21:
[...]
Al voorzien.. Althans, Senseo valt onder koffie toch?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
nouuuwww.... ik vind het niet te pruimenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:21:
[...]
Al voorzien.. Althans, Senseo valt onder koffie toch?
Beter dan die autobar meuk die wij hier moeten zuipen. Ik neem al een ruim jaar mijn eigen Senseo Black padjes mee.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Developer: Dat waar koffie ingaat, en code uitkomt
Verwijderd
Caffeine toch?Hoogie2004 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:29:
[...]
Ik ben meer voor de generieke variant daarvan: "Daar waar DrankMet<Caffeïne> in gaat, en code uitkomt"Hoogie2004 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:29:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Otherside1982 op 06-05-2011 14:40 ]
Zie je welMarcj schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:39:
Lekker bakje mint-thee hier
Ben alleen geen code aan het produceren, maar een gastcollege voor te bereiden. Wel leuk om eens terug te keren naar de universiteit waar ik ben afgestudeerd...
Met hoeveel build services dan? Die blogs had ik ook gevonden, maar op het moment dat ik de derde of vierde service aanmaak en vervolgens registreer, gaat hij steevast een al in gebruik zijnde pipe gebruiken (net.pipe://build/ServiceHost/1) en klapt 'ie eruit. Deze staan geconfigureerd in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\VisualStudio\10.0\TeamFoundation\Build, en zijn niet te wijzigen omdat de betreffende service dan niet meer opstart.denyos schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:55:
[...]
Je zou hier eens kunnen kijken:
http://blogs.msdn.com/b/j...vices-on-one-machine.aspx
en
http://www.ewaldhofman.nl...-Project-Collections.aspx
Dit werkt voor ons prima!
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
yupHoogie2004 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:29:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door defcon84 op 06-05-2011 15:10 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik denk dat het plaatje eerder door een designer gemaakt is.oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:16:
Programmeurs zetten caffeïne dan ook niet om in goede spelling
[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 06-05-2011 15:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
iemand die een t-shirt maakt (lees: designed) is automatisch een designer lijkt me...oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:29:
Want je hebt een designer nodig om een grapje over programmeurs op een t-shirt te krijgen?
klopt.oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:29:
Ik denk eerlijk gezegd dat hier nul design-skills aan te pas zijn gekomen.
[ Voor 25% gewijzigd door defcon84 op 06-05-2011 15:30 ]
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 06-05-2011 15:31 ]
.oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:30:
En je hoeft niet elke keer te quoten in een slow-chat, hoor
ik doe wat ik wil!.oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:30:
En je hoeft niet elke keer te quoten in een slow-chat, hoor
[ Voor 16% gewijzigd door defcon84 op 06-05-2011 15:39 ]
Kan het verkeerd hebben maar zit er in thee niet theïne en geen caffeïne (andere naam voor dezelfde stof) ^^Otherside1982 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Ik ben meer voor de generieke variant daarvan: "Daar waar DrankMet<Caffeïne> in gaat, en code uitkomt"
Zo heb je de meeste developer-dranken wel mee, denk ik: koffie, thee, cola, energiedrankjes.
Edit: Zelf hou ik het bij cola, want koffie vind ik verschrikkelijk.
[ Voor 111% gewijzigd door defcon84 op 06-05-2011 15:58 ]
Albert Heijn eigen merk ijsthee met prik.Otherside1982 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Edit: Zelf hou ik het bij cola, want koffie vind ik verschrikkelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 06-05-2011 16:05 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ijskoffie is ook lekkerGamebuster schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:04:
[...]
Albert Heijn eigen merk ijsthee met prik.
€0,39 per flesje van 500ml
Uit de koelkast nog 15/30 min in vriezer en je hebt heerlijk ijskoude ijsthee.
[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 06-05-2011 16:35 ]
Verwijderd
Om even terug te komen op de talen-war; wie gebruikt er dan ook F#...Avalaxy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:34:
Om even terug te komen op het tabs vs. spatieverhaal: ik las in m'n F#-boek dat tabs ook gewoon fouten geven in F#, je moet daar echt 4 spaties gebruiken.
F# is pimp hoorVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:50:
[...]
Om even terug te komen op de talen-war; wie gebruikt er dan ook F#...
En op de quotes..
[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 06-05-2011 18:55 ]
Het mag gewoon niet. Je moet spaties gebruiken, want er zijn geen haakjes zoals in C#. In plaats daarvan gebruik je indenting (net als in Python)..oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:54:
Maar mag dat ook echt niet, of mag je alleen geen tabs en spaties door elkaar gebruiken?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Daar was ik ook achter gekomenAvalaxy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:02:
[...]
Het mag gewoon niet. Je moet spaties gebruiken, want er zijn geen haakjes zoals in C#. In plaats daarvan gebruik je indenting (net als in Python).
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
No shit sherlock. En waarmee kun je indenten? Oh ja, tabs. Werkt ook in PythonAvalaxy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:02:
[...]
Het mag gewoon niet. Je moet spaties gebruiken, want er zijn geen haakjes zoals in C#. In plaats daarvan gebruik je indenting (net als in Python).
Moet je echt uitlijnen, en niet gewoon indenten? Heb je daar een voorbeeld van?RayNbow schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:34:
Tabs zijn sowieso niet zo nuttig in een taal als Haskell of F#, aangezien je voornamelijk regels moet uitlijnen, niet inspringen.
[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 06-05-2011 20:25 ]
Of spaties.oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:20:
[...]
No shit sherlock. En waarmee kun je indenten? Oh ja, tabs.
[...]
Moet je echt uitlijnen, en niet gewoon indenten? Heb je daar een voorbeeld van?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
In het volgende geval moeten alle onderdelen van het do-block in dezelfde kolom beginnen:.oisyn schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:20:
[...]
Moet je echt uitlijnen, en niet gewoon indenten? Heb je daar een voorbeeld van?
1
2
3
| main = do putStr "Hello, what's your name?" name <- getLine putStrLn ("Welcome " ++ name ++ "!") |
1
2
3
4
| main = do putStr "Hello, what's your name?" name <- getLine putStrLn ("Welcome " ++ name ++ "!") |
1
2
3
4
| sort [] = [] sort (x:xs) = sort smaller ++ [x] ++ sort larger where smaller = [y | y <- xs, y < x] larger = [y | y <- xs, y >= x] |
[ Voor 8% gewijzigd door RayNbow op 06-05-2011 20:52 ]
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Verwijderd
Het nodigt uit? Het is verplicht,Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:35:
Als je het vervelend vind om alle code er hetzelfde uit te laten zien, is Haskell inderdaad niets voor jou. Dat vind ik juist het fijne aan Python en Haskell: het nodigt uit om netjes ogende code te schrijven.
[ Voor 19% gewijzigd door YopY op 07-05-2011 15:03 ]
Dan moet je ook niet netjes met de hand uitlijnen maar een andere manier verzinnen om je regel leesbaar te houden op een manier dat de IDE er geen troep van maakt zodra de tab-breedte anders wordt of je Format doet vanuit je IDE.R4gnax schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:27:
En dan heb je weer van die apen die alles waar ze ook maar één lijn code in moeten bewerken eerst door de auto-layout van hun IDE halen. Dag netjes met de hand uitgelijnde code en hallo onleesbare smurrie ...
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2011 17:31 ]
We are shaping the future
Heb je er ooit in geprogrammeerd?
Niet dat die formatting guidelines altijd even zinnig zijn, maar de C# auto format in VS is inderdaad nog redelijk goed te makken.Alex) schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:51:
Dat dus. Ik haal code altijd door de formatter van Visual Studio heen, juist omdat ik dat weer prettig vind lezen. En de regels die worden toegepast zijn in lijn met Microsoft's formatting guidelines voor C#.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
HTML is sowieso een ramp met formatting.R4gnax schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:07:
[...]
Niet dat die formatting guidelines altijd even zinnig zijn, maar de C# auto format in VS is inderdaad nog redelijk goed te makken.
Het wordt echter een ander verhaal als je naar Visual Studio's HTML, JavaScript of CSS auto-formatting gaat kijken. En het wordt simpelweg gruwelijk als je dan ook nog mensen hebt die vergeten zijn om voor deze andere talen de indentatie instellingen zo te zetten dat tabs aan het begin van een regel behouden blijven.
[ Voor 52% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2011 08:06 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
[ Voor 29% gewijzigd door RayNbow op 09-05-2011 09:03 ]
DusBoudewijn schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:39:
[...]
Heb je er ooit in geprogrammeerd?
Het dwingt je na te denken over je code en de vorm bepaalt een deel van de functie () van je code.
Nothing to see here!
Overmorgen jsonx dag?Hoogie2004 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:01:
Maandag XML-DAG
Edit @hieronder -> JSON-Dag is morgen
Bah... in die talen kun je geen eens gemakkelijk een functie schrijven met het type Functor f => f (f b -> b) -> f b...Rutix schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:05:
[...]
Dus? Ik vind het ook echt geen prettige taal. En ja ik heb er in geprogrammeerd. Geef mij maar liever een taal zoals python of C++ ofzo
.
jsonx is een combo van xml en json ??
Zo te zien is het gewoon een schema wat bedoeld is om JSON data als XML te kunnen representeren, dus feitelijk gewoon XML
[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 09-05-2011 09:28 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
En dat wil je omdatRayNbow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:12:
[...]
Bah... in die talen kun je geen eens gemakkelijk een functie schrijven met het type Functor f => f (f b -> b) -> f b...
Nothing to see here!
Dan kun je spreadsheeten in je programmeertaal!
ghci> mysteryfunc [const 3, const 4, length, sum . take 3, product . take 2] [3,4,5,12,12]
Ok okRayNbow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:56:
[...]
ghci> mysteryfunc [const 3, const 4, length, sum . take 3, product . take 2] [3,4,5,12,12]
Nothing to see here!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 09-05-2011 10:20 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Gaat et over de timeout tijdens het debuggen? En anders, tja......Woy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:19:
Grrrr... waarom heb je in IIS/ASP.NET/WCF 6 miljoen verschillende timeouts/connection limits/concurrency settings/andere settings, maar totaal geen duidelijkheid tegen welke van die settings je aanloopt
Nee er gaat in productie opeens iets mis, ik ben bezig om het in een test-omgeving te reproduceren, maar dat lukt nog niet echtHoogie2004 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:21:
[...]
Gaat et over de timeout tijdens het debuggen? En anders, tja......
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Met Sharepoint 2007 was het nog veel mooier. Mocht je het op 2 / 3 plekken instellen. (in 2010 weet ik het nog niet)defcon84 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:29:
ik vond het al een ramp om te vinden hoe je de upload limiet van asp.net kon instellen
jaren geleden lang op gezocht
haha yup.. heb toen ook veel gegoogled, en uiteindelijk ook zo een blogje gevonden van iemand...Spockz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:31:
@defcon84, nu staat het gewoon online: http://weblogs.asp.net/jg...e-uploads-in-asp-net.aspx
Wat zouden we doen zonder al die blogjesdefcon84 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:53:
[...]
haha yup.. heb toen ook veel gegoogled, en uiteindelijk ook zo een blogje gevonden van iemand...
Nothing to see here!
Betere software eisen?
Ik heb het ook heel soms. Maar heb de culprit niet kunnen vinden. Meestal is het na een reboot van VS2010 opgelost (maar 3x gehad ofzo, wel allemaal in hetzelfde project). Maar ik maak me niet zo druk want me release builds compile ik toch met een andere compiler dan de VS.Gertjan. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:31:
[...]
Betere software eisen?
Pfft, liep gisteren tegen een probleem aan met VS2010... Compiles duren na een verse install dit weekend ineens behoorlijk lang. Het lijkt wel op de compiler moet "warmlopen", na de eerste regel "validate" slaat VS voor een aantal seconden compleet vast om vervolgens door te gaan. De rest van de projecten lopen daarna wel weer lekker door.Tot op heden nog steeds geen idee wat het is. Solution is niet zo heel groot, 1 library (die op niet compilen staat) en een aantal webprojecten. Maar ook de build van enkel de library is traag... En laat ik nou net een gebrek aan geduld hebben en behoorlijk vaak control-shift-b gebruiken
(opslaan voor gevorderden
)...
Enige wat ik lees op internet is dat men VS2010 traag vindt zonder oplossing, dus zo heilig is internet niet...
Overigens als iemand een idee heeft![]()
Ik zie iedere keer wel een piek verschijnen in het netwerk verkeer, maar een compiler met netwerk verkeer? The f*ck?
Vanavond maar weer eens verder klooien
Nothing to see here!
Toevallig add-ins draaien/build.xml die proberen (readonly) bestanden te bewerken?.Gertjan. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:31:
[...]
Betere software eisen?
Pfft, liep gisteren tegen een probleem aan met VS2010... Compiles duren na een verse install dit weekend ineens behoorlijk lang. Het lijkt wel op de compiler moet "warmlopen", na de eerste regel "validate" slaat VS voor een aantal seconden compleet vast om vervolgens door te gaan. De rest van de projecten lopen daarna wel weer lekker door.Tot op heden nog steeds geen idee wat het is. Solution is niet zo heel groot, 1 library (die op niet compilen staat) en een aantal webprojecten. Maar ook de build van enkel de library is traag... En laat ik nou net een gebrek aan geduld hebben en behoorlijk vaak control-shift-b gebruiken
)...
Enige wat ik lees op internet is dat men VS2010 traag vindt zonder oplossing, dus zo heilig is internet niet...
Ik zie iedere keer wel een piek verschijnen in het netwerk verkeer, maar een compiler met netwerk verkeer? The f*ck?
Toevallig Dll's gereferenced die je via een share hebt toegevoegd? (ook een share op eigen machine).Gertjan. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:31:
[...]
Niet meer, had ze wel draaien (de powertool extensie), maar sinds de reinstall draait hij "kaal" met een source control provider (SCM Anywhere Hosted). Misschien dat hij daar last van heeft, zou wel verklaren dat hij ineens een netwerk piek laat zien. SCM is sowieso een bagger pakket, als je verbinding hapert tijdens het bewerken van iets in sourcecontrol pleurt de hele handel onderuit. Maar goed, opgelegd door klant/ontwikkelt team van de klant.M1lamb3r schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:48:
[...]
Toevallig add-ins draaien/build.xml die proberen (readonly) bestanden te bewerken?
Verwijderd
RayNbow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:56:
[...]
1
| mysteryfunc xs = map ($xs) xs |
Mmm, doet nog geen belletje rinkelen, eens naar kijken vanavond. Bizar dat ik er op die machine veel last van heb, werk ook op een andere laptop in VS2010 en daar heb ik nooit echt hinder ondervonden en draai ik ook op de standaard instellingen.L-VIS schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:02:
.NET source code debugging aan staan? Of heb je een symbol server ingesteld?
Dat lijkt mij sterk, ik build hier met mijn laptop op een Core 2 Quad Q9000..Gertjan. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:06:
[...]
Of zou mijn i3 nu al uitgerangeerd zijnMet zijn 4gb geheugen zou het op zich wel moeten werken zou je denken...
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat geeft een type error.
https://niels.nu
heb exact het zelfde probleem na de sp1 update,.Gertjan. schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:31:
[...]
Betere software eisen?
)...
Verwijderd
Ik heb even geen zin om type annotations te verzinnen
1
| mysteryfunc xs = map ($ mysteryfunc xs) xs |
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 14:34 ]
Die typecheckt wel.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:30:
[...]
Ik heb even geen zin om type annotations te verzinnenAnders dit dan:
code:
1 mysteryfunc xs = map ($ mysteryfunc xs) xs
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
RayNbow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:26:
[...]
Die typecheckt wel.
Nu nog map door fmap vervangen en "mysteryfunc" door "loeb".
Goede tip, dat ik inderdaad nog niet aan procmon had gedachtalwinuzz schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:15:
Voor een slome VS kan je kijken met procmon. Als je filtert op het VS procesnaam of -ID kan je soms zien waar die steeds tegenaan loopt.
Owja en probeer het eens zonder SCM
1
2
3
| 18:53:51,9352135 svchost.exe 784 RegQueryKey HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\PowerRequestOverride SUCCESS Query: HandleTags, HandleTags: 0x0 18:53:51,9352298 svchost.exe 784 RegOpenKey HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\PowerRequestOverride\Driver NAME NOT FOUND Desired Access: Query Value, Set Value 18:53:51,9352486 svchost.exe 784 RegCloseKey HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\PowerRequestOverride SUCCESS |
1
2
3
4
5
6
| [IP] - - [09/May/2011:13:13:10 +0200] "GET //phpadmin/scripts/setup.php HTTP/1.1" 200 4225 [IP] - - [09/May/2011:13:13:11 +0200] "GET //phpMyAdmin/scripts/setup.php HTTP/1.1" 200 4225 [IP] - - [09/May/2011:13:13:12 +0200] "GET //phpmyadmin/scripts/setup.php HTTP/1.1" 200 4225 [IP] - - [09/May/2011:13:13:14 +0200] "GET //phpmyadmin1/scripts/setup.php HTTP/1.1" 200 4225 [IP] - - [09/May/2011:13:13:04 +0200] "GET //phpmy-admin/scripts/setup.php HTTP/1.1" 200 5449 [IP] - - [09/May/2011:13:13:15 +0200] "GET //phpmyadmin2/scripts/setup.php HTTP/1.1" 200 4225 |
[ Voor 4% gewijzigd door FragFrog op 10-05-2011 00:17 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 10-05-2011 00:23 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq