De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

NMe schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:10:
[...]

Zolang er nog nieuwe releases uitkomen in de PHP 4-series zie ik geen probleem. :P

[...]
Van de PHP downloadpagina:
Support for PHP 4 has been discontinued since 2007-12-31. Please consider upgrading to PHP 5.

4.4.9

* Released: 07 August 2008
Het is dat Debian in hun old-stable release (Etch) nog enigzins actief PHP 4 bugfixt, maar anders......
offtopic:
Edit: anders kijk ik even over de opmerking van hostname heen

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 25-09-2009 14:11 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Het wordt tijd voor een php4 fork :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
rutgerw schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:23:
Het wordt tijd voor een php4 fork :)
Er waren destijds IMO goede redenen om php4 stop te zetten en met php5 wat flinke veranderingen door te voeren.
Waarom zou je php4 verder willen ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is een grapje.

offtopic:
Toch? :X

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie 'm nog niet kent, weer een amusant stukje op/van JoelOnSoftware:
http://www.joelonsoftware.com/items/2009/09/23.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Voutloos schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:21:
Dat is een grapje.

offtopic:
Toch? :X
offtopic:
Bedoel je mij of rutgerw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rutgerw maakt een grapje

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:22:
Voor wie 'm nog niet kent, weer een amusant stukje op/van JoelOnSoftware:
http://www.joelonsoftware.com/items/2009/09/23.html
Duct tape programmeurs klinken mij in de oren als cowboy coders, hackers, prutsen-tot-het-werkt programmeurs, of gewoon pragmatische mensen die doorhebben dat je soms gewoon geen tijd kunt nemen voor een uitgebreid ontwerp en tests en dergelijke. En da's waar, maar alleen van toepassing op bepaalde apps die er relatief snel uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YopY schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:12:
[...]

Duct tape programmeurs klinken mij in de oren als cowboy coders, hackers, prutsen-tot-het-werkt programmeurs, of gewoon pragmatische mensen
De typen die je daar noemt zjin stuk voor stuk verschillend. De enige die je hebt weggelaten zijn de overdesigners en dan heb je alle soorten programmeurs wel opgesomd. Bovendien lijk je te impliceren dat pragmatisch zijn een slecht iets is :?. En er is ook niets mis met cowboy coders, alleen is het wel een kunst, en het gaat gigantisch mis als iemand het niet kan (omdat er niemand is om die persoon op z'n plaats te zetten).

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2009 16:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Is de W3Validator stuk?

Hij blijft bij mij waarschuwingen geven:
[q]Info No Character encoding declared at document level[/q]

Mja
[code=html]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
[/code]
heeft hij toch echt geslikt :'(

Blegh, mn DNS server bleek te kutten. Vals alarm ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 28-09-2009 08:46 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

YopY schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:12:
Duct tape programmeurs klinken mij in de oren als cowboy coders, hackers, prutsen-tot-het-werkt programmeurs, of gewoon pragmatische mensen die doorhebben dat je soms gewoon geen tijd kunt nemen voor een uitgebreid ontwerp en tests en dergelijke. En da's waar, maar alleen van toepassing op bepaalde apps die er relatief snel uit moeten.
Jamie Zawinski is natuurlijk wel een beetje een koning.

Goed boek, trouwens, dat Coders at Work.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
* Polichism ergert zich aan mensen die graag python code willen hebben uit de steentijd.

Heb een app geschreven met de psycopg2 postgresql library, simpel weg omdat het qua gebruik niet heel veel verschilt met de mysql library in python.
Maar nu moet het omgecode worden omdat het niet compatible is met python 2.3 :x
Ik zou nu pgsql moeten gebruiken wat tevens compleet anders werkt, kortom; ik kan mn hele app gaan omschrijven :x

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk een hele discussie gaan houden over de specifieke voorbeelden die genoemd worden, en die kan ook best valide zijn, maar volgens mij is het nuttiger om in te gaan op de essentie. Als je het mij vraagt is de essentie van zijn verhaal dat onder het mom van mooie en nette code, generieke oplossingen en het gebruik van design patterns er regelmatig sprake is van overengineering met flink wat nadelen. Ik denk dat hij daar wel een punt heeft, en het best wel eens voorkomt dat eenvoudigere oplossingen die wat minder mooi zijn en niet 15 design patterns gebruiken soms vanuit pragmatisch oogpunt toch beter zijn.

Simpel voorbeeld: als je object foo hebt dat twee verschillende states kan hebben, kun je daar natuurlijk een prachtig generieke oplossing voor maken met complete state machine en daarbij gebruik maken van het bekende design pattern. Maar als die state maar op een of twee plekken invloed heeft kun je dat ook oplossen met een simpele boolean. Welke oplossing het beste is is enorm afhankelijk van de situatie, toekomst en omstandigheden. Het is natuurlijk een enorm versimpeld voorbeeld maar m.i. wel een aardige illustratie van het dilemma. :)
Polichism schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:59:
* Polichism ergert zich aan mensen die graag python code willen hebben uit de steentijd.

Heb een app geschreven met de psycopg2 postgresql library, simpel weg omdat het qua gebruik niet heel veel verschilt met de mysql library in python.
Ik zou nu pgsql moeten gebruiken wat tevens compleet anders werkt, kortom; ik kan mn hele app gaan omschrijven :x
Is dat stiekem ook niet een kwestie van dergelijke requirements helder krijgen voor je gaat coden? :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Polichism schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:59:
Waarom als ik vragen mag? 2.5 kan ik nog voorstellen, maar ouder... Zelfs Debian Stable heeft 2.5 :)
Performance is waarschijnlijk ook veel slechter, in 2.5 en 2.6 is dat behoorlijk verbeterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
JanDM schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:09:
[...]

Waarom als ik vragen mag? 2.5 kan ik nog voorstellen, maar ouder... Zelfs Debian Stable heeft 2.5 :)
Performance is waarschijnlijk ook veel slechter, in 2.5 en 2.6 is dat behoorlijk verbeterd...
Omdat die debian kernel waar het op moet draaien ook uit de steentijd komt (2007)

En misschien had ik wel meer resource moeten doen.. maar had er uberhaupt niet achter gezocht dat ik in 2.3 moest gaan coden.
Je mag er toch op z'n minst wel vanuit gaat dat het 2.5 is toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Polichism op 28-09-2009 16:15 ]

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Polichism schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:14:
Omdat die debian kernel waar het op moet draaien ook uit de steentijd komt (2007)
De vorige stable (4.0, Etch) heeft Python 2.4... Gebruik je een nog oudere versie dan krijg je vast ook geen security updates meer.

Support voor Etch stopt februari 2010, over 4 maanden. Ik ken de situatie verder niet, maar het lijkt me redelijk om nu naar de volgende stable te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

Oh joy... heb een tijdje geleden een BitTorrent swarm crawler gebouwd en heb 'm gisteren eens op 10 swarms afgestuurd en vandaag uitgezet...

Resultaat: een 800 MB log file vol interessante events die ik niet kan inlezen met m'n tool zonder een MemoryError te krijgen. 8)7

(de crawler schrijft regelmatig de events weg en hoeft dus niet alles in het geheugen te laten staan, maar het stats gedeelte is zo gebouwd dat ie alle events moet inladen :X)

Edit:
Goed, de interne objectrepresentatie is dermate inefficient dat ongeveer halverwege de file al iets van 1.7 GB geheugen nodig is. Ik moet dus waarsch. geen Python gebruiken of het stats gedeelte herschrijven dat niet alle events in 't geheugen hoeven te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 28-09-2009 21:18 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Zo net een redelijk complexe layout met divs en puur css gebouwd met behulp van jQuery schuifmenu's gebouwd voor een projectje. 'In' Firefox gebouwd. Werkt ook voor IE8. Maar doet het ook in IE7 en zelf IE6. In één keer :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:41:
Zo net een redelijk complexe layout met divs en puur css gebouwd met behulp van jQuery schuifmenu's gebouwd voor een projectje. 'In' Firefox gebouwd. Werkt ook voor IE8. Maar doet het ook in IE7 en zelf IE6. In één keer :D
Pics or didn't happen!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geloof je het niet? :+
Zelfs IE6 is niet zo slecht in standaarden modus. Helaas moet ik heb bij aflevering hosten op de webserver van school die alle doctypes verwijderd. Gevolg is dus alle browsers lekker in quircksmodus gaan draaien en het een leuke taak wordt om dan het rare gedrag dat IE krijgt te fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 29-09-2009 09:52 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ongelooflijk. Een webserver die alle doctypes verwijdert. Wtf is daar het nut van? 8)7

* BalusC heeft een tijdje terug ook nog een redelijk complex layout live gebracht, eveneens met jQuery :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die .NET Magazine #3 2009 niet binnen hebben gehad?
Het is misschien een beetje een propagandablaadje, maar lees het toch altijd graag op verloren momenten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nummer drie heb ik wel gewoon binnengekregen. Misschien een 'verleng je abo'-mailtje gemist? Volgens mij moet je elk jaar je gegevens opnieuw bevestigen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vorige week nog een hostingbedrijf die de hosting verzorgt voor een grote bank. Die draaien PHP 5.1.2 terwijl wij 5.2.6+ vereisen. Was allemaal op veiligheid gericht zei ie en dat ze nooit de nieuwste versie draaien daarom. Toen ik zei dat 5.1.2 al 3,5 jaar oud is werd ie toch wel even stil. Op mn eigen dedicated server zit ik lekker op 5.2.11, 5.3 durf ik niet helemaal ivm. enkele wijzingen.

Toch irritant wel dat je rekening moet houden met zoveel (nieuwe) PHP5.2.x en PHP5.3.x en binnenkort PHP6 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:20:
Nummer drie heb ik wel gewoon binnengekregen. Misschien een 'verleng je abo'-mailtje gemist? Volgens mij moet je elk jaar je gegevens opnieuw bevestigen.
De laatste verlenging die ik gedaan heb was op 11/11/2008 :N
Ik zal er eens een mailtje aan wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:51:
[...]

Geloof je het niet? :+
Zelfs IE6 is niet zo slecht in standaarden modus. Helaas moet ik heb bij aflevering hosten op de webserver van school die alle doctypes verwijderd. Gevolg is dus alle browsers lekker in quircksmodus gaan draaien en het een leuke taak wordt om dan het rare gedrag dat IE krijgt te fixen.
Haha, nah jawel hoor. Zitten vaak wel een paar dingen in waar je rekening mee moet houden die anders fout gaan, maar als je dat een paar keer gedaan hebt, zijn er vaak weinig verassingen. :P

Wat een bagger school dan als ze doctypes verwijderen.. :S Dan zou ik het gewoon lokaal draaien als ik jou was. :)
BalusC schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:07:
Ongelooflijk. Een webserver die alle doctypes verwijdert. Wtf is daar het nut van? 8)7

* BalusC heeft een tijdje terug ook nog een redelijk complex layout live gebracht, eveneens met jQuery :+
Idd, totaal nutteloos. :P

Nette site trouwens, niet heel erg complex, maar wel leuk. :) Maar waarom heb je de sub-menu's niet in een UL? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

niet heel erg complex
Niet complex? Ik heb er vrij lang over gedaan om de boel goed werkend te krijgen in alle browsers. Heikel punt was dat zowel de rechter-box als de onderste (main) content moeten uitrekken met de content en dat ze allebei tot aan de bodem moeten gaan. Zie ook [CSS] IE6/IE7 en float:right.
Maar waarom heb je de sub-menu's niet in een UL? :9
Ivm een CSS-beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:08:
[...]
Niet complex? Ik heb er vrij lang over gedaan om de boel goed werkend te krijgen in alle browsers. Heikel punt was dat zowel de rechter-box als de onderste (main) content moeten uitrekken met de content en dat ze allebei tot aan de bodem moeten gaan. Zie ook [CSS] IE6/IE7 en float:right.
Niet heel erg complex, zou in principe geen problemen op moeten leveren als ik het zo bekijk, maar daar zou ik me ook in kunnen vergissen. :)
[...]
Ivm een CSS-beperking.
Hmm interessant.. Weet je toevallig nog wat die beperking was? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Naar aanleiding van mijn rant over Red Hat en hun bejaarde PHP versie:

Onze hoster heeft een nieuwe vps ingericht met ubuntu 9.04, de andere door hun ondersteunde linux. Ideaal! Mag nu alleen wel alles omzetten en testen...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:55:
Niet heel erg complex, zou in principe geen problemen op moeten leveren als ik het zo bekijk, maar daar zou ik me ook in kunnen vergissen. :)
Heb je het topic gezien? Kun je het fatsoenlijk oplossen? Dat zou ik graag willen zien.
Hmm interessant.. Weet je toevallig nog wat die beperking was? :9
Uitsluiting van nested elementen in een algemene rule en dat ondersteuning van IE6 is vereist. Ik koos hier duidelijkheid/consistentie boven semantiek. Ik heb geen zin om voor elke ul element een aparte class/rule te aanmaken. Ik kan de boel in theorie wel vervangen met dl/dd en deze niet gebruiken in het content.

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 29-09-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:24:
[...]
Heb je het topic gezien? Kun je het fatsoenlijk oplossen? Dat zou ik graag willen zien.
Ja, heb het gelezen. En moet ook wel fatsoenlijk op te lossen zijn. :)
[...]
Uitsluiting van nested elementen in een algemene rule en dat ondersteuning van IE6 is vereist. Ik koos hier duidelijkheid/consistentie boven semantiek. Ik heb geen zin om voor elke ul element een aparte class/rule te aanmaken. Ik kan de boel in theorie wel vervangen met dl/dd en deze niet gebruiken in het content.
Hmm, oke. Vat hem niet helemaal maar zal wel aan mij liggen. Heb toch heel wat menu's werkend in alle browsers (ook IE6) waar het op het zelfde neer komt als hier, maar dan wel alles "goed" in een list. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier toevallig mensen met een Kindle? Ik lees graag, maar aangezien ik nú al ruimte tekort heb voor al m'n boeken ben ik serieus aan het kijken naar een e-reader en dit lijkt me toch wel het topmodel wat op het moment te krijgen is.
Ik ben alleen een beetje huiverig voor de tocht van de V.S. naar NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:32:
Zijn er hier toevallig mensen met een Kindle? Ik lees graag, maar aangezien ik nú al ruimte tekort heb voor al m'n boeken ben ik serieus aan het kijken naar een e-reader en dit lijkt me toch wel het topmodel wat op het moment te krijgen is.
Ik ben alleen een beetje huiverig voor de tocht van de V.S. naar NL...
Kindle topmodel? :X

Ik zou zeggen Sony PRS serie voor design, Astak voor meeste features voor weinig geld, Irex voor een technologisch topmodel. Kindle heeft als enige voordeel de Amazon winkel (waar je als Nederlander toch geen boeken kunt kopen). Grote nadeel is geen epub ondersteuning waardoor je bijvoorbeeld geen bibliotheek boeken kunt lenen en niet bij een Nederlandse winkel als bol.com je boeken kunt halen (Irex heeft dat trouwens ook nog niet, maar dat komt nog wel).

Heb zelf al een tijdje een Sony 505 en heb sindsdien geen dode boom-boek meer aangeraakt.

Zie ook Het eBookreader-ervaringentopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:59:
Ja, heb het gelezen. En moet ook wel fatsoenlijk op te lossen zijn. :)
Vertel :)
Hmm, oke. Vat hem niet helemaal maar zal wel aan mij liggen. Heb toch heel wat menu's werkend in alle browsers (ook IE6) waar het op het zelfde neer komt als hier, maar dan wel alles "goed" in een list. :9
Ik heb het maar nog eens bekeken en aangepast en nu werkt het wel gewoon naar behoren in de gewenste browsers. Het zal wel een 'rondslingerend foute rule' zijn geweest ten tijde van de ontwikkeling. Nog bedankt voor de "wake up". Zo is het veel netter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_js_ schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:16:
Grote nadeel is geen epub ondersteuning waardoor je bijvoorbeeld geen bibliotheek boeken kunt lenen en niet bij een Nederlandse winkel als bol.com je boeken kunt halen (Irex heeft dat trouwens ook nog niet, maar dat komt nog wel).
Dat begrijp ik niet, een PDF is toch een PDF, of is dat te simplistisch gedacht (tijd om eens in de materie te duiken)? Is 6" overigens niet erg klein?
Thanks voor het attenderen op dat topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
RayNbow schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:40:
Oh joy... heb een tijdje geleden een BitTorrent swarm crawler gebouwd en heb 'm gisteren eens op 10 swarms afgestuurd en vandaag uitgezet...

Resultaat: een 800 MB log file vol interessante events die ik niet kan inlezen met m'n tool zonder een MemoryError te krijgen. 8)7

(de crawler schrijft regelmatig de events weg en hoeft dus niet alles in het geheugen te laten staan, maar het stats gedeelte is zo gebouwd dat ie alle events moet inladen :X)

Edit:
Goed, de interne objectrepresentatie is dermate inefficient dat ongeveer halverwege de file al iets van 1.7 GB geheugen nodig is. Ik moet dus waarsch. geen Python gebruiken of het stats gedeelte herschrijven dat niet alle events in 't geheugen hoeven te staan.
klinkt als een cool project, wat doet 't? :)

Onvoorstelbaar!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Cartman! schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:28:
Vorige week nog een hostingbedrijf die de hosting verzorgt voor een grote bank. Die draaien PHP 5.1.2 terwijl wij 5.2.6+ vereisen. Was allemaal op veiligheid gericht zei ie en dat ze nooit de nieuwste versie draaien daarom. Toen ik zei dat 5.1.2 al 3,5 jaar oud is werd ie toch wel even stil. Op mn eigen dedicated server zit ik lekker op 5.2.11, 5.3 durf ik niet helemaal ivm. enkele wijzingen.

Toch irritant wel dat je rekening moet houden met zoveel (nieuwe) PHP5.2.x en PHP5.3.x en binnenkort PHP6 :{
Misschien even die lui uitleggen dat er geen conservatiever distro is dan Debian Stable en je dus uit securityoogpunt nooit een reden hebt om achter te lopen bij de huidige Debian Stable Lenny PHP 5 package. Laat dat nu 5.2.6 zijn ;)

Professionele website nodig?

• Cartman!
  • Niet online
curry684 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:47:
[...]

Misschien even die lui uitleggen dat er geen conservatiever distro is dan Debian Stable en je dus uit securityoogpunt nooit een reden hebt om achter te lopen bij de huidige Debian Stable Lenny PHP 5 package. Laat dat nu 5.2.6 zijn ;)
Mwa, ze hebben een aparte hostingaccount voor ons geregeld dus ons probleem is opgelost. Maar volgende keer zal ik dit zeker aanhalen, tnx :)

edit: 1337ste reactie in t topic :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 30-09-2009 09:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Shameless crosspost
.oisyn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:23:
Er is volgende week donderdag in Nieuwegein een seminar van Intel over parallel programming. Gaat iemand ernaartoe?

Intel Multi-Threading Seminar (Nieuwegen, Holland) 8th October 2009
Participate in Intel’s full-day free seminar about the topic:
“How How to write bugfree and performance optimized parallel (threaded ) applications (Turning a serial into a parallel application)”
You will get an in-depth technical overview on concepts about writing parallel apps. The seminar will also show you how the latest Software Development Tools from Intel help in this process.
This event is organized together with our partner Sequint and is entirely in English.
The first 10 registrants will get a book about multicore programming‘ Threading Building Blocks’.
We will also run a raffle where the participants can win a Dual Core Notebook that will be handed out at end of the seminar.

For registration please go to www.sequint.nl/intel/seminar

The agenda

08:30Think Parallel – Intel’s Best Practices for parallel software development Types of parallelism, Rules & Methodologies, Tools
09:30Application end-to-end development using Intel Parallel Studio Overview on the 4 major design phases
11:30Using Intel VTune Performance Analyzer to spot code optimisation opportunities
12:00Lunch
13:00How to produce optimised code with Intel Parallel Composer
13:30Expressing Parallelism with Intel Parallel Compos Various alternatives to create threaded applications
14:00Coffee
14:15Expressing Parallelism (continued)
15:30Using Intel Parallel Inspector to pinpoint Program Inefficiencies and Threading Bugs
16:00Using the Intel Parallel Amplifier to performance Tune Threaded Software

Address :
Mercure Utrecht Nieuwegein
Buizerdlaan 10 3435 SB NIEUWEGEIN – NETHERLANDS
More information
Sequint 010 - 458 89 36
Seminar is FREE

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hmm interesant. Eens kijken of ik wat kan regelen met mn werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik kreeg hem ook in mijn mail. Ik denk dat dit meer een marketing-verhaal dan een intressant verhaal word, maar ik overweeg om te gaan...

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik kan niet doordeweeks naar Nijmegen maar zouden tijdens of later er ook video;s van online worden gezet.

trouwens, bedenk me net. Is er niet ergens een informatiebron waarin ze laten zien hoe je simpele algoritmen (quicksort, A*, etc.. etc..) efficient over meerdere cpu's kan verdelen? (Prediction of taakverdeling) Het lijkt me reuze interessant om van kleine algoritmen die je kent en snapt te zien hoe juist die te paralleliseren zijn (zover mogelijk).

Nog niet gezocht, en ga maar eens naar bed, maar hmm dat moet toch wel te vinden zijn.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

't Is in Nieuwegein, niet in Nijmegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:52:
't Is in Nieuwegein, niet in Nijmegen ;)
Doh! Helaas zelfde verhaal. Ook vermoed ik dat de stof nog wat te hoog gegrepen is trouwens :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je dat interresant vindt, dan moet je zeker het vak APPHPS gaan volgen. Alhoewel ik niet weet of deze nog steeds bij de RuG gegeven wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op zich wel interessant, maar ik verwacht ook dat het vooral een verkoop praatje voor Intel® Parallel Studio is. Of heeft er iemand ervaring met zulk soort seminars van Intel dat die wel inhoudelijk goed zijn?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Janoz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:27:
Als je dat interresant vindt, dan moet je zeker het vak APPHPS gaan volgen. Alhoewel ik niet weet of deze nog steeds bij de RuG gegeven wordt.
Petkov _/-\o_ _/-\o_
Was inderdaad een mooi vak over parallel programmeren, is een aanrader.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

Het feit dat het aangeprezen word als "gratis seminar" met "gratis koffie", ga ik gelijk denken aan zo'n bejaarden-bus-trip waar je een nieuw matras word aangesmeerd. Intel heeft al videos op hun site staan over al hun tools, waarom zou ik nu nog een keer naar Nieuwegein gaan om diezelfde video's "live" te zien?

Ik ben er niet van overtuigd dat er ook echte professionals zijn die er echt ervaring mee hebben, want die gaan niet naar gratis seminars ;)

Maar goed, ik heb nog wat vrienden in Nieuwegein waar ik ook es langs zou kunnen gaan, dus misschien kan ik dat combineren ofzo, zodat het geen geheel kansloze dag gaat worden mochten ze mij inderdaad een matras aanbieden ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:53:
[...]

Op zich wel interessant, maar ik verwacht ook dat het vooral een verkoop praatje voor Intel® Parallel Studio is. Of heeft er iemand ervaring met zulk soort seminars van Intel dat die wel inhoudelijk goed zijn?
It beats a day of work ;). Hoewel, begint wel om 8:30 :X.
Ik denk dat het ook behoorlijk marketing-gewauwel is, desalniettemin ben ik wel benieuwd naar het effectief inzetten van de thread analyzer van VTune, die we zelf ook gebruiken.

Anyway, als jij nou regelt dat je ook kunt gaan Woy, dan hoef ik niet alleen :P
MLM schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:19:
zodat het geen geheel kansloze dag gaat worden mochten ze mij inderdaad een matras aanbieden ;)
Niets mis met een matras. Kun je erop gaan liggen ;)
Overigens staat nergens dat de koffie en de lunch ook gratis is.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Janoz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:27:
Nee dat wordt niet meer gegeven, ze hebben zelf het vak concurrency geschrapt (geen leraar meer). Er is dus helemaal geen vak meer over parallellisatie :(.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kreeg gisteren trouwens een spammail van Borland, met de vraag of ik me wil opt-innen wegens de nieuwe spamwet. Ja, dorks, die wet is per 1 oktober ingegaan, jullie mail is te laat, en *dus* spam. Om 17:52 nota bene, dus 't is niet dat het net op het nippertje was enzo (en aan de headers te zien is hij ook niet al eerder verzonden en ergens blijven hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:18:
[...]
It beats a day of work ;). Hoewel, begint wel om 8:30 :X.
Ik denk dat het ook behoorlijk marketing-gewauwel is, desalniettemin ben ik wel benieuwd naar het effectief inzetten van de thread analyzer van VTune, die we zelf ook gebruiken.

Ik zal het eens voorstellen, gratis doet het altijd goed bij mijn baas :P

En de lunches op dat soort dingen zijn meestal wel goed geregeld :+
.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:31:
Ik kreeg gisteren trouwens een spammail van Borland, met de vraag of ik me wil opt-innen wegens de nieuwe spamwet. Ja, dorks, die wet is per 1 oktober ingegaan, jullie mail is te laat, en *dus* spam. Om 17:52 nota bene, dus 't is niet dat het net op het nippertje was enzo (en aan de headers te zien is hij ook niet al eerder verzonden maar ergens blijven hangen)
Stuur ze een mail terug, dat je het niet zult melden als ze je wat leuke gadgets sturen :P

[ Voor 38% gewijzigd door Woy op 02-10-2009 16:00 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik kreeg inderdaad dezelfde e-mail van Borland ja. Sukkels. Al helemaal omdat ik die toestemming in het verleden al gegeven heb!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Creepy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:51:
Al helemaal omdat ik die toestemming in het verleden al gegeven heb!
Definieer in het verleden. ;) Het is zo dat met die nieuwe spamwet, er een nieuwe bevestiging moet worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij niet hoor. Het is zo dat er expliciet toestemming gegeven moet zijn, en dat ze dat moeten kunnen bewijzen. Het is niet zo dat als je toevallig al in hun bestand stond dat dat automatisch betekent dat ze toestemming hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM

MLM

aka Zolo

[...]

Niets mis met een matras. Kun je erop gaan liggen ;)
Overigens staat nergens dat de koffie en de lunch ook gratis is.
Ik ga er van uit dat de koffie en lunch gratis zijn, anders zie ik al helemaal geen silver lining :) Ik kon trouwens op de aankondiging geen enkele bekende spreker vinden, dus ik vraag me ernstig af of het wel de moeite waard is. Maar mocht ik toch gaan omdat ik niets beters te doen heb, dan zal ik het wel melden zodat ik misschien wat pro's uit de coffee corner kan ontmoeten ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Helaas, planning technisch komt t niet uit. Dus ik zal iig niet gaan. Laat maar weten hoe t was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Is het erg als ik een piepklein vraagje tussendoor stel? O-) Ik heb namelijk een simpel C# console programmaatje waarmee ik mijn boekhouding in een Access database opsla. Nu wil ik aan het eind van het proces de database openen, wat een kleine moeite is met de Office interop. Maar het vreemde is dat Access weer afgesloten wordt als de console applicatie sluit, terwijl bijv. een Excel bestand wel geopend blijft. Iemand een idee waarom dat is?

* Haan gaat eerst eens wat eten
Vaste prik op de zondag: uitsmijter ham-kaas :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kater? Eerst 4 bruine boterhammen met spek, kaas, eieren, een paar paracetamols en anderhalve liter spa rood. De rest komt later.

Het is weer zo ver 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

? Eerst water, de rest komt later

bookmark offline Geplaatst op zondag 04 oktober 2009 15:19

Acties: [view][quote]
Door: ctor

* myReactBekijk myReact van ctor
* galleryBekijk de gallery van ctor
* Direct MessageStuur een bericht naar ctor

Reg. datum: 11 augustus 2009
Kater? Eerst 4 bruine boterhammen met spek, kaas, eieren, een paar paracetamols en anderhalve liter spa rood. De rest komt later.

Het is weer zo ver 8)7

It's not the height that kills...
t is weer zo ver 8)7

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last
Quick
Quick reply

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En na het water maar een cursusje forumgebruik? :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is PHP toch een geweldige taal. :) Toch zitten er wat vage dingen in, maar kan ook aan mij liggen...

Wie kan mij het verschil tussen "&&" en "and" vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Van de manual:
$a and $b And TRUE if both $a and $b are TRUE.
$a && $b And TRUE if both $a and $b are TRUE.
http://nl.php.net/manual/en/language.operators.logical.php
Geen verschil dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 05-10-2009 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vroeger bepaalde het gebruik van 'AND' of '&&' de volgorde waarin geëvalueerd wordt, '&&' evalueerde LTR, en 'AND' rtl. Gelukkig hebben ze dat ergens in PHP3 of begin PHP4 al gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
Haan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:59:
Is het erg als ik een piepklein vraagje tussendoor stel? O-) Ik heb namelijk een simpel C# console programmaatje waarmee ik mijn boekhouding in een Access database opsla. Nu wil ik aan het eind van het proces de database openen, wat een kleine moeite is met de Office interop. Maar het vreemde is dat Access weer afgesloten wordt als de console applicatie sluit, terwijl bijv. een Excel bestand wel geopend blijft. Iemand een idee waarom dat is?

* Haan gaat eerst eens wat eten
Vaste prik op de zondag: uitsmijter ham-kaas :9
Waarom Access afsluit snap ik wel. Je maakt een instantie van Access aan binnen je app. Althans als je de COM interop gebruikt. Wanneer je app afsluit raakt dit (obvious) buiten scope en opgeruimt. Hierdoor sluit jouw Access weer.

Wanneer je Access start via een 'normale' execute, dan staat het proces van Access los van je eigen proces. Dan zal hij niet sluiten, maar heb je eigenlijk ook geen controle over Access vanuit je eigen app.

Waarom excel niet sluit, geen idee :P

(Tis nog vroeg, dus als ik er naast zit, hoor ik het wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:36:
? Eerst water, de rest komt later

bookmark offline Geplaatst op zondag 04 oktober 2009 15:19

Acties: [view][quote]
Door: ctor

* myReactBekijk myReact van ctor
* galleryBekijk de gallery van ctor
* Direct MessageStuur een bericht naar ctor

Reg. datum: 11 augustus 2009

Het is weer zo ver 8)7

t is weer zo ver 8)7

Quick
Quick reply
Zo laat en dan nog in de war!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

sorted.bits schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:58:
[...]

Waarom Access afsluit snap ik wel. Je maakt een instantie van Access aan binnen je app. Althans als je de COM interop gebruikt. Wanneer je app afsluit raakt dit (obvious) buiten scope en opgeruimt. Hierdoor sluit jouw Access weer.

Wanneer je Access start via een 'normale' execute, dan staat het proces van Access los van je eigen proces. Dan zal hij niet sluiten, maar heb je eigenlijk ook geen controle over Access vanuit je eigen app.

Waarom excel niet sluit, geen idee :P

(Tis nog vroeg, dus als ik er naast zit, hoor ik het wel ;).
Mja zo logisch is het dus niet, ook Word blijft gewoon open als je die vanuit je applicatie opent, voor zover ik weet is dat ook het normale gedrag. Maar ik heb nu maar als workaround een Console.Read() gedaan zodat het venster open blijft..

Nu even twijfel of ik aan de vierde kop Senseo ga, of toch maar thee.. Denk toch maar thee, want die senseo smaakt met iedere kop minder :/ Morgen gelukkig weer op kantoor waar we wel goede koffie hebben :P

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 05-10-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masq
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 00:18
Volgens mij moet je iets verder doorlezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Goed voorbeeld trouwens waarom de php manual beter gemoderate zou moeten worden, die user comments daar gaan echt helemaal nergens meer over (Zebra striping a webpage terwijl het over AND en && gaat).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Donderdag gaat helaas niet lukken, ik heb donderdag een belangrijk overleg, die ik niet kan laten schieten voor zo'n seminar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel fijn, tussen twee banen in een maandje vrij. Laat ik nou net toevallig een berg boeken van Amazon binnen krijgen! Een fijne stapel over .NET, ASP.NET (MVC), AJAX en jQuery 8) Toch wel erg leuke technieken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

masq schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:20:
[...]

Volgens mij moet je iets verder doorlezen :P
Slechte manual in dat geval. De werking van een statement of een functie zou je puur uit de beschrijving moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
[...]

Slechte manual in dat geval. De werking van een statement of een functie zou je puur uit de beschrijving moeten kunnen halen.
Dat kan je ook:
The reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that they operate at different precedences
;)

Al ben ik het er wel mee eens dat het slechte documentatie is, want ik zie zo snel niet staan wat het verschil in precedence dan precies is ( Al staat dat natuurlijk gewoon in het gelinkte artikel )

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 05-10-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zie hier heel vaak jQuery voorbij komen, maar heb er zelf nog niet mee gewerkt. Kan iemand vertellen wat er zo mooi aan is? (ik ben nu eens op jquery.com begonnen met lezen). Steeds als ik de term voorbij zie komen krijg ik een beetje het gevoel dat jQuery gehyped wordt net als de term AJAX, dus ben ik benieuwd wat de ervaringen in de praktijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
[...]

Onzin. Die pagina gaat over de werking van de operators, niet over statements waar die operators in voorkomen. Al zou die laatste zin er niet bij hebben gestaan, dan nog was die pagina correct - de werking is namelijk equivalent. De pagina zegt niets over operator precedence, daarvoor moet je hiernaartoe browsen. En waarempel, daar staat dat and en or een andere precedence hebben dan && en ||. Dat de zin wel op de pagina van de logische operators staat is imho een documentatie-bonus die het geheel vergemakkelijkt.
Woy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:33:
Al ben ik het er wel mee eens dat het slechte documentatie is, want ik zie zo snel niet staan wat het verschil in precedence dan precies is ( Al staat dat natuurlijk gewoon in het gelinkte artikel )
Daar is die pagina dan ook niet voor bedoeld. Het hoofdstuk operators begint nota bene met operator precedence.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:49:
[...]
Daar is die pagina dan ook niet voor bedoeld. Het hoofdstuk operators begint nota bene met operator precedence.
Nee, maar als je er blijkbaar voor kiest om meerdere operators hetzelfde te laten doen, alleen met een andere precedence, vind ik wel dat je dat overal zo duidelijk mogelijk terug moet laten komen in je documentatie.

Als ze
The reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that they operate at different precedences.
Hadden veranderd in iets als dit
The reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that "&&" and "||" have higher precedence than "and" and "or".
Dan was het meteen nogmaals duidelijk gemaakt. Wat de exacte precedence dan is kun je inderdaad mooi op de daarvoor bedoelde pagina zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Haan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:44:
Ik zie hier heel vaak jQuery voorbij komen, maar heb er zelf nog niet mee gewerkt. Kan iemand vertellen wat er zo mooi aan is? (ik ben nu eens op jquery.com begonnen met lezen). Steeds als ik de term voorbij zie komen krijg ik een beetje het gevoel dat jQuery gehyped wordt net als de term AJAX, dus ben ik benieuwd wat de ervaringen in de praktijk zijn :)
DOM-manipulatie e.d. gaat sneller omdat je met sets van elementen werkt:
JavaScript:
1
$('p.foo').addClass('bar').html('baz');

Dit pakt alle p-elementen met class 'foo', vervolgens voegt het class 'bar' toe aan die elementen, en daarna zetten we innerHTML van de (elementen in de) set op 'baz' Zonder jQuery heb je een aantal loops en variabelen nodig om hetzelfde te doen... En dan heb je nog allerlei functies voor AJAX, events, DOM traversal, etc:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
$.ajax({
  type: "POST",
  url: "some.php",
  data: "name=John&location=Boston",
  success: function(msg){
    alert( "Data Saved: " + msg );
  }
});

Hype? Misschien... Bedrijven als Google, Microsoft en Amazon gebruiken het. Voor projecten met veel JS-code zou ik ook niet meer zonder willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

JanDM schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

DOM-manipulatie e.d. gaat sneller omdat je met sets van elementen werkt:
JavaScript:
1
$('p.foo').addClass('bar').html('baz');

Dit pakt alle p-elementen met class 'foo', vervolgens voegt het class 'bar' toe aan die elementen, en daarna zetten we innerHTML van de (elementen in de) set op 'baz' Zonder jQuery heb je een aantal loops en variabelen nodig om hetzelfde te doen... En dan heb je nog allerlei functies voor AJAX, events, DOM traversal, etc:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
$.ajax({
  type: "POST",
  url: "some.php",
  data: "name=John&location=Boston",
  success: function(msg){
    alert( "Data Saved: " + msg );
  }
});

Hype? Misschien... Bedrijven als Google, Microsoft en Amazon gebruiken het. Voor projecten met veel JS-code zou ik ook niet meer zonder willen :)
Het ziet er inderdaad wel veelbelovend uit, ik ga proberen tijd vrij te maken om er eens goed in te duiken. Ik heb in ieder geval al de Visual Studio jQuery Intellisense aan de praat gekregen om het wat makkelijker te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jQuery rox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

dev10 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Definieer in het verleden. ;) Het is zo dat met die nieuwe spamwet, er een nieuwe bevestiging moet worden gegeven.
Nope. Eens toestemming gegeven, blijft gegeven (tenzij je jezelf afmeld natuurlijk), ook met die nieuwe spamwet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 05-10-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 19-09 18:02
Hier een PrototypeJS aanhanger!

Hier wel een aardig stukje over Prototype vs jquery, evenals hier. Er is niet zo bijster veel verschil volgens mij

[ Voor 47% gewijzigd door wackmaniac op 05-10-2009 15:17 . Reden: linkjes! ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Creepy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:00:
[...]

Nope. Eens toestemming gegeven, blijft gegeven (tenzij je jezelf afmeld natuurlijk), ook met die nieuwe spamwet ;)
En dan nog geldt die nieuwe anti-spam wet alleen voor business-to-business mailings en niet voor particulieren want dat was al "goed" geregeld. En laat ik diezelfde mail als particulier ook hebben ontvangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel, die pagina had ik nog niet gevonden, maar dat verklaart een hoop. :)

Uit de manual:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// --------------------
// "&&" has a greater precedence than "and"

// The result of the expression (true && false) is assigned to $g
// Acts like: ($g = (true && false))
$g = true && false;

// The constant true is assigned to $h and then false is ignored
// Acts like: (($h = true) and false)
$h = true and false;

Waar ik het tegen kwam:
PHP:
1
2
3
4
5
$query = 'SELECT * FROM blaat WHERE id = '.$id.';';
if ($result = mysql_query($query) && mysql_num_rows($result) == 1)
{
     // ...
}

Dit ging niet goed, maar zodra ik de "&&" verving door "and" opeens wel. Was wel even een WTF-momentje, maarja... Zo leer je nog eens wat. :)

Wie wist 't verschil al? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een bekend voorbeeld is natuurlijk
PHP:
1
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

Dat gaat met || niet werken zonder haakjes toe te voegen.

[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:14:
PHP:
1

Ja, is ook best logisch nu ik weet wat het verschil is. Is er ook een reden waarom dat zo is? :P Al is dat iets wat je niet te vaak af moet vragen bij php... :9

En ja, had de reacties al gelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wackmaniac schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:15:
Hier een PrototypeJS aanhanger!

Hier wel een aardig stukje over Prototype vs jquery, evenals hier. Er is niet zo bijster veel verschil volgens mij
Ik moest rond april dit jaar voor een compleet nieuw project een ajaxisch framework uitkiezen. jQuery stak op dat moment met kop en schouders boven de rest uit qua waardering, documentatie, boeken, aanhang, etc. Na zolang met jQuery te hebben gespeeld begrijp ik het volkomen. De andere frameworks heb ik eerlijkheidshalve nog niet eens mee gewerkt, maar ik heb er wel van gehoord nog voordat ik ooit van jQuery heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:16
.oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:14:
PHP:
1

Die constructie word echt nog veel te veel gebruikt in productie. In development is het zelfs ook niet handig, aangezien je niet eens weet welke query is gefaald.

Ik ben nog geen nuttige toepassingen tegenkomen van deze 2e logische operators. Ik zie dus niet echt een reden waarom ze er zijn.

EDIT@Hieronder: Hmz, even wat duidelijker geformuleerd :) Was een beetje overdreven idd.

[ Voor 32% gewijzigd door hostname op 05-10-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, dus omdat die() onjuist gebruikt wordt moet de 'or' constructie gesloopt worden? Rare redenatie...
hostname schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:30:
Ik ben nog geen nuttige toepassingen tegenkomen van deze 2e logische operators. Ik zie dus niet echt een reden waarom ze er zijn.
Behalve die(), zoals je in het standaardvoorbeeld altijd ziet, kun je natuurlijk ook gewoon een custom error functie aanroepen. Wat wel weer jammer is is dat een throw een statement is, en geen expressie zoals in C++, dus een "... or throw ..." werkt niet :/

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 21:46

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

BalusC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:24:
[...]

Ik moest rond april dit jaar voor een compleet nieuw project een ajaxisch framework uitkiezen. jQuery stak op dat moment met kop en schouders boven de rest uit qua waardering, documentatie, boeken, aanhang, etc. Na zolang met jQuery te hebben gespeeld begrijp ik het volkomen. De andere frameworks heb ik eerlijkheidshalve nog niet eens mee gewerkt, maar ik heb er wel van gehoord nog voordat ik ooit van jQuery heb gehoord.
Mja, we hebben tijd terug voor mootools gekozen. Nu wel spijt van aangezien zowat elke nieuwe versie erg slecht omgaat met backwards compatibility. Toen was het ook een heel actief framework, nu hoor je er niet zo heel veel van, terwijl er nog best wat nare bugs in zitten (memory leak problemen enzo).

Blaegh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:32:
Behalve die(), zoals je in het standaardvoorbeeld altijd ziet, kun je natuurlijk ook gewoon een custom error functie aanroepen. Wat wel weer jammer is is dat een throw een statement is, en geen expressie zoals in C++, dus een "... or throw ..." werkt niet :/
Nee, maar je kan natuurlijk wel zoiets doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function ThrowEx(Exception ex) {
    throw ex;
}

//...

mysql_query($query) or ThrowEx(new Exception(mysql_errno()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hele kleine domme vraag die geen eigen topic waard is...

In windows is er (ergens) een setting die bepaald hoe groot de afstand moet zijn (in pixels als ik me niet vergis) voordat een actie als "drag" actie beschouwd wordt. Dus ik klik en schuif mijn muis 2 pixels->nog geen drag en schuif ik dan nog 2 of 5 pixels verder dan begint de drag-operatie.

Die benaming ben ik kwijt en ik zou graag de system-setting uitlezen (liefst via native .Net, maar als 't moet lees ik een registerkey uit). Iemand enig idee waar ik naar moet Googlen? Iets met drag/delta/pixels/mouse en vele combinaties daarvan leverden me (nog) niets op.

Edit: Ah: SystemParameters.MinimumHorizontalDragDistance (en de Vertical variant uiteraard). Nadeeltje: .Net 3.0 :( Ik zit met 2.0 :( Dat wordt een GetSystemMetrics call :X

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 07-10-2009 12:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat ik mis in jQuery is het gebruik van classes, of zit dat er tegenwoordig wel in? Wij werken al jaren met MooTools en ik ben er erg tevreden over. Over de classes, ik bedoel zoiets:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
var MyClass = new Class(
{
    varretje1: 1,
    varretje2: 'foo',
    initialize: function()
    {
        // constructor
    },
    leukeFunctie: function(argument1, argument2)
    {
        // hier functiecode
    }
});

var myClassInstance = MyClass();
myClassInstance.leukeFunctie('foo', 'bar');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hele kleine domme vraag die geen eigen topic waard is...
* Creepy mept RobIII.. Eigen topic openen (en let op de quickstart!) of beter googlen/boek lezen etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Creepy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:10:
[...]

* Creepy mept RobIII.. Eigen topic openen (en let op de quickstart!) of beter googlen/boek lezen etc :+
* RobIII mept Creepy. Gewoon... omdat het kan :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:01:
[...]

Nee, maar je kan natuurlijk wel zoiets doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
function ThrowEx(Exception ex) {
    throw ex;
}

//...

mysql_query($query) or ThrowEx(new Exception(mysql_errno()));
Ja, want dat is elegant wou je zeggen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
What about:

PHP:
1
2
3
4
5
$result = mysql_query('SELECT * WHERE 1=1');
if (!$result)
{
    throw new Exception(mysql_errno());
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lieve schat, de discussie ging om het gebruik van 'or' ;)
Cartman! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:19:
Wat ik mis in jQuery is het gebruik van classes, of zit dat er tegenwoordig wel in? Wij werken al jaren met MooTools en ik ben er erg tevreden over. Over de classes, ik bedoel zoiets:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
var MyClass = new Class(
{
    varretje1: 1,
    varretje2: 'foo',
    initialize: function()
    {
        // constructor
    },
    leukeFunctie: function(argument1, argument2)
    {
        // hier functiecode
    }
});

var myClassInstance = MyClass();
myClassInstance.leukeFunctie('foo', 'bar');
Dergelijke "Class" functionaliteit is natuurlijk ook dead simple om zelf te implementeren. Dus alleen op dat punt zou ik het wel of niet gebruiken van jQuery niet af laten hangen.

[ Voor 87% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Ik ben ook een enorme fan van MooTools. Gebruik vooral veel JavaScript classes, en daarin is MooTools gewoon de beste vind ik. Zo kan je functies binnen je class ook gewoon protected zetten, hoe graaf is dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Graaf Tell?

Afbeeldingslocatie: http://www.cartoonwinkel.nl/producten/2323-s.jpg

Pagina: 1 ... 14 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak