"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Er waren destijds IMO goede redenen om php4 stop te zetten en met php5 wat flinke veranderingen door te voeren.
Waarom zou je php4 verder willen ontwikkelen?
Verwijderd
http://www.joelonsoftware.com/items/2009/09/23.html
Duct tape programmeurs klinken mij in de oren als cowboy coders, hackers, prutsen-tot-het-werkt programmeurs, of gewoon pragmatische mensen die doorhebben dat je soms gewoon geen tijd kunt nemen voor een uitgebreid ontwerp en tests en dergelijke. En da's waar, maar alleen van toepassing op bepaalde apps die er relatief snel uit moeten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:22:
Voor wie 'm nog niet kent, weer een amusant stukje op/van JoelOnSoftware:
http://www.joelonsoftware.com/items/2009/09/23.html
De typen die je daar noemt zjin stuk voor stuk verschillend. De enige die je hebt weggelaten zijn de overdesigners en dan heb je alle soorten programmeurs wel opgesomd. Bovendien lijk je te impliceren dat pragmatisch zijn een slecht iets isYopY schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:12:
[...]
Duct tape programmeurs klinken mij in de oren als cowboy coders, hackers, prutsen-tot-het-werkt programmeurs, of gewoon pragmatische mensen
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2009 16:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hij blijft bij mij waarschuwingen geven:
[q]Info No Character encoding declared at document level[/q]
Mja
[code=html]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
[/code]
heeft hij toch echt geslikt
Blegh, mn DNS server bleek te kutten. Vals alarm
[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 28-09-2009 08:46 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Jamie Zawinski is natuurlijk wel een beetje een koning.YopY schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:12:
Duct tape programmeurs klinken mij in de oren als cowboy coders, hackers, prutsen-tot-het-werkt programmeurs, of gewoon pragmatische mensen die doorhebben dat je soms gewoon geen tijd kunt nemen voor een uitgebreid ontwerp en tests en dergelijke. En da's waar, maar alleen van toepassing op bepaalde apps die er relatief snel uit moeten.
Goed boek, trouwens, dat Coders at Work.
Rustacean
Heb een app geschreven met de psycopg2 postgresql library, simpel weg omdat het qua gebruik niet heel veel verschilt met de mysql library in python.
Maar nu moet het omgecode worden omdat het niet compatible is met python 2.3 :x
Ik zou nu pgsql moeten gebruiken wat tevens compleet anders werkt, kortom; ik kan mn hele app gaan omschrijven :x
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Verwijderd
Simpel voorbeeld: als je object foo hebt dat twee verschillende states kan hebben, kun je daar natuurlijk een prachtig generieke oplossing voor maken met complete state machine en daarbij gebruik maken van het bekende design pattern. Maar als die state maar op een of twee plekken invloed heeft kun je dat ook oplossen met een simpele boolean. Welke oplossing het beste is is enorm afhankelijk van de situatie, toekomst en omstandigheden. Het is natuurlijk een enorm versimpeld voorbeeld maar m.i. wel een aardige illustratie van het dilemma.
Is dat stiekem ook niet een kwestie van dergelijke requirements helder krijgen voor je gaat coden?Polichism schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:59:
* Polichism ergert zich aan mensen die graag python code willen hebben uit de steentijd.
Heb een app geschreven met de psycopg2 postgresql library, simpel weg omdat het qua gebruik niet heel veel verschilt met de mysql library in python.
Ik zou nu pgsql moeten gebruiken wat tevens compleet anders werkt, kortom; ik kan mn hele app gaan omschrijven :x

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 16:01 ]
Waarom als ik vragen mag? 2.5 kan ik nog voorstellen, maar ouder... Zelfs Debian Stable heeft 2.5Polichism schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:59:
Performance is waarschijnlijk ook veel slechter, in 2.5 en 2.6 is dat behoorlijk verbeterd...
Omdat die debian kernel waar het op moet draaien ook uit de steentijd komt (2007)JanDM schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:09:
[...]
Waarom als ik vragen mag? 2.5 kan ik nog voorstellen, maar ouder... Zelfs Debian Stable heeft 2.5
Performance is waarschijnlijk ook veel slechter, in 2.5 en 2.6 is dat behoorlijk verbeterd...
En misschien had ik wel meer resource moeten doen.. maar had er uberhaupt niet achter gezocht dat ik in 2.3 moest gaan coden.
Je mag er toch op z'n minst wel vanuit gaat dat het 2.5 is toch?
[ Voor 19% gewijzigd door Polichism op 28-09-2009 16:15 ]
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
De vorige stable (4.0, Etch) heeft Python 2.4... Gebruik je een nog oudere versie dan krijg je vast ook geen security updates meer.Polichism schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:14:
Omdat die debian kernel waar het op moet draaien ook uit de steentijd komt (2007)
Support voor Etch stopt februari 2010, over 4 maanden. Ik ken de situatie verder niet, maar het lijkt me redelijk om nu naar de volgende stable te gaan...
Resultaat: een 800 MB log file vol interessante events die ik niet kan inlezen met m'n tool zonder een MemoryError te krijgen.

(de crawler schrijft regelmatig de events weg en hoeft dus niet alles in het geheugen te laten staan, maar het stats gedeelte is zo gebouwd dat ie alle events moet inladen

Edit:
Goed, de interne objectrepresentatie is dermate inefficient dat ongeveer halverwege de file al iets van 1.7 GB geheugen nodig is. Ik moet dus waarsch. geen Python gebruiken of het stats gedeelte herschrijven dat niet alle events in 't geheugen hoeven te staan.
[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 28-09-2009 21:18 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Pics or didn't happen!!Sebazzz schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:41:
Zo net een redelijk complexe layout met divs en puur css gebouwd met behulp van jQuery schuifmenu's gebouwd voor een projectje. 'In' Firefox gebouwd. Werkt ook voor IE8. Maar doet het ook in IE7 en zelf IE6. In één keer
Geloof je het niet?
Zelfs IE6 is niet zo slecht in standaarden modus. Helaas moet ik heb bij aflevering hosten op de webserver van school die alle doctypes verwijderd. Gevolg is dus alle browsers lekker in quircksmodus gaan draaien en het een leuke taak wordt om dan het rare gedrag dat IE krijgt te fixen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 29-09-2009 09:52 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

* BalusC heeft een tijdje terug ook nog een redelijk complex layout live gebracht, eveneens met jQuery
Verwijderd
Het is misschien een beetje een propagandablaadje, maar lees het toch altijd graag op verloren momenten
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Toch irritant wel dat je rekening moet houden met zoveel (nieuwe) PHP5.2.x en PHP5.3.x en binnenkort PHP6

Verwijderd
De laatste verlenging die ik gedaan heb was op 11/11/2008Cloud schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:20:
Nummer drie heb ik wel gewoon binnengekregen. Misschien een 'verleng je abo'-mailtje gemist? Volgens mij moet je elk jaar je gegevens opnieuw bevestigen.

Ik zal er eens een mailtje aan wagen...
Verwijderd
Haha, nah jawel hoor. Zitten vaak wel een paar dingen in waar je rekening mee moet houden die anders fout gaan, maar als je dat een paar keer gedaan hebt, zijn er vaak weinig verassingen.Sebazzz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:51:
[...]
Geloof je het niet?
Zelfs IE6 is niet zo slecht in standaarden modus. Helaas moet ik heb bij aflevering hosten op de webserver van school die alle doctypes verwijderd. Gevolg is dus alle browsers lekker in quircksmodus gaan draaien en het een leuke taak wordt om dan het rare gedrag dat IE krijgt te fixen.
Wat een bagger school dan als ze doctypes verwijderen..
Idd, totaal nutteloos.BalusC schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:07:
Ongelooflijk. Een webserver die alle doctypes verwijdert. Wtf is daar het nut van?
* BalusC heeft een tijdje terug ook nog een redelijk complex layout live gebracht, eveneens met jQuery
Nette site trouwens, niet heel erg complex, maar wel leuk.
Niet complex? Ik heb er vrij lang over gedaan om de boel goed werkend te krijgen in alle browsers. Heikel punt was dat zowel de rechter-box als de onderste (main) content moeten uitrekken met de content en dat ze allebei tot aan de bodem moeten gaan. Zie ook [CSS] IE6/IE7 en float:right.niet heel erg complex
Ivm een CSS-beperking.Maar waarom heb je de sub-menu's niet in een UL?
Verwijderd
Niet heel erg complex, zou in principe geen problemen op moeten leveren als ik het zo bekijk, maar daar zou ik me ook in kunnen vergissen.BalusC schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:08:
[...]
Niet complex? Ik heb er vrij lang over gedaan om de boel goed werkend te krijgen in alle browsers. Heikel punt was dat zowel de rechter-box als de onderste (main) content moeten uitrekken met de content en dat ze allebei tot aan de bodem moeten gaan. Zie ook [CSS] IE6/IE7 en float:right.
Hmm interessant.. Weet je toevallig nog wat die beperking was?[...]
Ivm een CSS-beperking.
Onze hoster heeft een nieuwe vps ingericht met ubuntu 9.04, de andere door hun ondersteunde linux. Ideaal! Mag nu alleen wel alles omzetten en testen...
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Heb je het topic gezien? Kun je het fatsoenlijk oplossen? Dat zou ik graag willen zien.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:55:
Niet heel erg complex, zou in principe geen problemen op moeten leveren als ik het zo bekijk, maar daar zou ik me ook in kunnen vergissen.
Uitsluiting van nested elementen in een algemene rule en dat ondersteuning van IE6 is vereist. Ik koos hier duidelijkheid/consistentie boven semantiek. Ik heb geen zin om voor elke ul element een aparte class/rule te aanmaken. Ik kan de boel in theorie wel vervangen met dl/dd en deze niet gebruiken in het content.Hmm interessant.. Weet je toevallig nog wat die beperking was?
[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 29-09-2009 16:27 ]
Verwijderd
Ja, heb het gelezen. En moet ook wel fatsoenlijk op te lossen zijn.BalusC schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:24:
[...]
Heb je het topic gezien? Kun je het fatsoenlijk oplossen? Dat zou ik graag willen zien.
Hmm, oke. Vat hem niet helemaal maar zal wel aan mij liggen. Heb toch heel wat menu's werkend in alle browsers (ook IE6) waar het op het zelfde neer komt als hier, maar dan wel alles "goed" in een list.[...]
Uitsluiting van nested elementen in een algemene rule en dat ondersteuning van IE6 is vereist. Ik koos hier duidelijkheid/consistentie boven semantiek. Ik heb geen zin om voor elke ul element een aparte class/rule te aanmaken. Ik kan de boel in theorie wel vervangen met dl/dd en deze niet gebruiken in het content.
Verwijderd
Ik ben alleen een beetje huiverig voor de tocht van de V.S. naar NL...
Kindle topmodel?Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:32:
Zijn er hier toevallig mensen met een Kindle? Ik lees graag, maar aangezien ik nú al ruimte tekort heb voor al m'n boeken ben ik serieus aan het kijken naar een e-reader en dit lijkt me toch wel het topmodel wat op het moment te krijgen is.
Ik ben alleen een beetje huiverig voor de tocht van de V.S. naar NL...

Ik zou zeggen Sony PRS serie voor design, Astak voor meeste features voor weinig geld, Irex voor een technologisch topmodel. Kindle heeft als enige voordeel de Amazon winkel (waar je als Nederlander toch geen boeken kunt kopen). Grote nadeel is geen epub ondersteuning waardoor je bijvoorbeeld geen bibliotheek boeken kunt lenen en niet bij een Nederlandse winkel als bol.com je boeken kunt halen (Irex heeft dat trouwens ook nog niet, maar dat komt nog wel).
Heb zelf al een tijdje een Sony 505 en heb sindsdien geen dode boom-boek meer aangeraakt.
Zie ook Het eBookreader-ervaringentopic
VertelVerwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:59:
Ja, heb het gelezen. En moet ook wel fatsoenlijk op te lossen zijn.
Ik heb het maar nog eens bekeken en aangepast en nu werkt het wel gewoon naar behoren in de gewenste browsers. Het zal wel een 'rondslingerend foute rule' zijn geweest ten tijde van de ontwikkeling. Nog bedankt voor de "wake up". Zo is het veel netterHmm, oke. Vat hem niet helemaal maar zal wel aan mij liggen. Heb toch heel wat menu's werkend in alle browsers (ook IE6) waar het op het zelfde neer komt als hier, maar dan wel alles "goed" in een list.
Verwijderd
Dat begrijp ik niet, een PDF is toch een PDF, of is dat te simplistisch gedacht (tijd om eens in de materie te duiken)? Is 6" overigens niet erg klein?_js_ schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:16:
Grote nadeel is geen epub ondersteuning waardoor je bijvoorbeeld geen bibliotheek boeken kunt lenen en niet bij een Nederlandse winkel als bol.com je boeken kunt halen (Irex heeft dat trouwens ook nog niet, maar dat komt nog wel).
Thanks voor het attenderen op dat topic
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 20:56 ]
klinkt als een cool project, wat doet 't?RayNbow schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:40:
Oh joy... heb een tijdje geleden een BitTorrent swarm crawler gebouwd en heb 'm gisteren eens op 10 swarms afgestuurd en vandaag uitgezet...
Resultaat: een 800 MB log file vol interessante events die ik niet kan inlezen met m'n tool zonder een MemoryError te krijgen.
(de crawler schrijft regelmatig de events weg en hoeft dus niet alles in het geheugen te laten staan, maar het stats gedeelte is zo gebouwd dat ie alle events moet inladen)
Edit:
Goed, de interne objectrepresentatie is dermate inefficient dat ongeveer halverwege de file al iets van 1.7 GB geheugen nodig is. Ik moet dus waarsch. geen Python gebruiken of het stats gedeelte herschrijven dat niet alle events in 't geheugen hoeven te staan.
Onvoorstelbaar!
Misschien even die lui uitleggen dat er geen conservatiever distro is dan Debian Stable en je dus uit securityoogpunt nooit een reden hebt om achter te lopen bij de huidige Debian Stable Lenny PHP 5 package. Laat dat nu 5.2.6 zijnCartman! schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:28:
Vorige week nog een hostingbedrijf die de hosting verzorgt voor een grote bank. Die draaien PHP 5.1.2 terwijl wij 5.2.6+ vereisen. Was allemaal op veiligheid gericht zei ie en dat ze nooit de nieuwste versie draaien daarom. Toen ik zei dat 5.1.2 al 3,5 jaar oud is werd ie toch wel even stil. Op mn eigen dedicated server zit ik lekker op 5.2.11, 5.3 durf ik niet helemaal ivm. enkele wijzingen.
Toch irritant wel dat je rekening moet houden met zoveel (nieuwe) PHP5.2.x en PHP5.3.x en binnenkort PHP6
Mwa, ze hebben een aparte hostingaccount voor ons geregeld dus ons probleem is opgelost. Maar volgende keer zal ik dit zeker aanhalen, tnxcurry684 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 01:47:
[...]
Misschien even die lui uitleggen dat er geen conservatiever distro is dan Debian Stable en je dus uit securityoogpunt nooit een reden hebt om achter te lopen bij de huidige Debian Stable Lenny PHP 5 package. Laat dat nu 5.2.6 zijn
edit: 1337ste reactie in t topic
[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 30-09-2009 09:36 ]
.oisyn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:23:
Er is volgende week donderdag in Nieuwegein een seminar van Intel over parallel programming. Gaat iemand ernaartoe?
Intel Multi-Threading Seminar (Nieuwegen, Holland) 8th October 2009
Participate in Intel’s full-day free seminar about the topic:
“How How to write bugfree and performance optimized parallel (threaded ) applications (Turning a serial into a parallel application)”
You will get an in-depth technical overview on concepts about writing parallel apps. The seminar will also show you how the latest Software Development Tools from Intel help in this process.
This event is organized together with our partner Sequint and is entirely in English.
The first 10 registrants will get a book about multicore programming‘ Threading Building Blocks’.
We will also run a raffle where the participants can win a Dual Core Notebook that will be handed out at end of the seminar.
For registration please go to www.sequint.nl/intel/seminar
The agenda
08:30 Think Parallel – Intel’s Best Practices for parallel software development Types of parallelism, Rules & Methodologies, Tools 09:30 Application end-to-end development using Intel Parallel Studio Overview on the 4 major design phases 11:30 Using Intel VTune Performance Analyzer to spot code optimisation opportunities 12:00 Lunch 13:00 How to produce optimised code with Intel Parallel Composer 13:30 Expressing Parallelism with Intel Parallel Compos Various alternatives to create threaded applications 14:00 Coffee 14:15 Expressing Parallelism (continued) 15:30 Using Intel Parallel Inspector to pinpoint Program Inefficiencies and Threading Bugs 16:00 Using the Intel Parallel Amplifier to performance Tune Threaded Software
Address :
Mercure Utrecht Nieuwegein
Buizerdlaan 10 3435 SB NIEUWEGEIN – NETHERLANDS
More information
Sequint 010 - 458 89 36
Seminar is FREE
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik kreeg hem ook in mijn mail. Ik denk dat dit meer een marketing-verhaal dan een intressant verhaal word, maar ik overweeg om te gaan...
-niks-
trouwens, bedenk me net. Is er niet ergens een informatiebron waarin ze laten zien hoe je simpele algoritmen (quicksort, A*, etc.. etc..) efficient over meerdere cpu's kan verdelen? (Prediction of taakverdeling) Het lijkt me reuze interessant om van kleine algoritmen die je kent en snapt te zien hoe juist die te paralleliseren zijn (zover mogelijk).
Nog niet gezocht, en ga maar eens naar bed, maar hmm dat moet toch wel te vinden zijn.
Doh! Helaas zelfde verhaal. Ook vermoed ik dat de stof nog wat te hoog gegrepen is trouwens
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Op zich wel interessant, maar ik verwacht ook dat het vooral een verkoop praatje voor Intel® Parallel Studio is. Of heeft er iemand ervaring met zulk soort seminars van Intel dat die wel inhoudelijk goed zijn?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
PetkovJanoz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:27:
Als je dat interresant vindt, dan moet je zeker het vak APPHPS gaan volgen. Alhoewel ik niet weet of deze nog steeds bij de RuG gegeven wordt.
Was inderdaad een mooi vak over parallel programmeren, is een aanrader.
Read the code, write the code, be the code!
Ik ben er niet van overtuigd dat er ook echte professionals zijn die er echt ervaring mee hebben, want die gaan niet naar gratis seminars
Maar goed, ik heb nog wat vrienden in Nieuwegein waar ik ook es langs zou kunnen gaan, dus misschien kan ik dat combineren ofzo, zodat het geen geheel kansloze dag gaat worden mochten ze mij inderdaad een matras aanbieden
-niks-
It beats a day of workWoy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:53:
[...]
Op zich wel interessant, maar ik verwacht ook dat het vooral een verkoop praatje voor Intel® Parallel Studio is. Of heeft er iemand ervaring met zulk soort seminars van Intel dat die wel inhoudelijk goed zijn?

Ik denk dat het ook behoorlijk marketing-gewauwel is, desalniettemin ben ik wel benieuwd naar het effectief inzetten van de thread analyzer van VTune, die we zelf ook gebruiken.
Anyway, als jij nou regelt dat je ook kunt gaan Woy, dan hoef ik niet alleen
Niets mis met een matras. Kun je erop gaan liggenMLM schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:19:
zodat het geen geheel kansloze dag gaat worden mochten ze mij inderdaad een matras aanbieden
Overigens staat nergens dat de koffie en de lunch ook gratis is.
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2009 11:20 ]
Nee dat wordt niet meer gegeven, ze hebben zelf het vak concurrency geschrapt (geen leraar meer). Er is dus helemaal geen vak meer over parallellisatieJanoz schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:27:
Als je dat interresant vindt, dan moet je zeker het vak APPHPS gaan volgen. Alhoewel ik niet weet of deze nog steeds bij de RuG gegeven wordt.
Ik zal het eens voorstellen, gratis doet het altijd goed bij mijn baas.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:18:
[...]
It beats a day of work. Hoewel, begint wel om 8:30
.
Ik denk dat het ook behoorlijk marketing-gewauwel is, desalniettemin ben ik wel benieuwd naar het effectief inzetten van de thread analyzer van VTune, die we zelf ook gebruiken.
En de lunches op dat soort dingen zijn meestal wel goed geregeld
Stuur ze een mail terug, dat je het niet zult melden als ze je wat leuke gadgets sturen.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:31:
Ik kreeg gisteren trouwens een spammail van Borland, met de vraag of ik me wil opt-innen wegens de nieuwe spamwet. Ja, dorks, die wet is per 1 oktober ingegaan, jullie mail is te laat, en *dus* spam. Om 17:52 nota bene, dus 't is niet dat het net op het nippertje was enzo (en aan de headers te zien is hij ook niet al eerder verzonden maar ergens blijven hangen)
[ Voor 38% gewijzigd door Woy op 02-10-2009 16:00 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Definieer in het verleden.Creepy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:51:
Al helemaal omdat ik die toestemming in het verleden al gegeven heb!
Ik ga er van uit dat de koffie en lunch gratis zijn, anders zie ik al helemaal geen silver lining.oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:18:
[...]
Niets mis met een matras. Kun je erop gaan liggen
Overigens staat nergens dat de koffie en de lunch ook gratis is.
-niks-

* Haan gaat eerst eens wat eten
Vaste prik op de zondag: uitsmijter ham-kaas
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Het is weer zo ver

bookmark offline Geplaatst op zondag 04 oktober 2009 15:19
Acties: [view][quote]
Door: ctor
* myReactBekijk myReact van ctor
* galleryBekijk de gallery van ctor
* Direct MessageStuur een bericht naar ctor
Reg. datum: 11 augustus 2009
Kater? Eerst 4 bruine boterhammen met spek, kaas, eieren, een paar paracetamols en anderhalve liter spa rood. De rest komt later.
Het is weer zo ver

It's not the height that kills...
t is weer zo ver

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 last
Quick
Quick reply
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Wie kan mij het verschil tussen "&&" en "and" vertellen?
http://nl.php.net/manual/en/language.operators.logical.php$a and $b And TRUE if both $a and $b are TRUE.
$a && $b And TRUE if both $a and $b are TRUE.
Geen verschil dus.
[ Voor 28% gewijzigd door Sebazzz op 05-10-2009 07:59 ]
Waarom Access afsluit snap ik wel. Je maakt een instantie van Access aan binnen je app. Althans als je de COM interop gebruikt. Wanneer je app afsluit raakt dit (obvious) buiten scope en opgeruimt. Hierdoor sluit jouw Access weer.Haan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:59:
Is het erg als ik een piepklein vraagje tussendoor stel?Ik heb namelijk een simpel C# console programmaatje waarmee ik mijn boekhouding in een Access database opsla. Nu wil ik aan het eind van het proces de database openen, wat een kleine moeite is met de Office interop. Maar het vreemde is dat Access weer afgesloten wordt als de console applicatie sluit, terwijl bijv. een Excel bestand wel geopend blijft. Iemand een idee waarom dat is?
* Haan gaat eerst eens wat eten
Vaste prik op de zondag: uitsmijter ham-kaas
Wanneer je Access start via een 'normale' execute, dan staat het proces van Access los van je eigen proces. Dan zal hij niet sluiten, maar heb je eigenlijk ook geen controle over Access vanuit je eigen app.
Waarom excel niet sluit, geen idee
(Tis nog vroeg, dus als ik er naast zit, hoor ik het wel
Verwijderd
Zo laat en dan nog in de war!!Guillome schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:36:
? Eerst water, de rest komt later
bookmark offline Geplaatst op zondag 04 oktober 2009 15:19
Acties: [view][quote]
Door: ctor
* myReactBekijk myReact van ctor
* galleryBekijk de gallery van ctor
* Direct MessageStuur een bericht naar ctor
Reg. datum: 11 augustus 2009
Kater? Eerst 4 bruine boterhammen met spek, kaas, eieren, een paar paracetamols en anderhalve liter spa rood. De rest komt later.
Het is weer zo ver
t is weer zo ver
Quick
Quick reply
Mja zo logisch is het dus niet, ook Word blijft gewoon open als je die vanuit je applicatie opent, voor zover ik weet is dat ook het normale gedrag. Maar ik heb nu maar als workaround een Console.Read() gedaan zodat het venster open blijft..sorted.bits schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:58:
[...]
Waarom Access afsluit snap ik wel. Je maakt een instantie van Access aan binnen je app. Althans als je de COM interop gebruikt. Wanneer je app afsluit raakt dit (obvious) buiten scope en opgeruimt. Hierdoor sluit jouw Access weer.
Wanneer je Access start via een 'normale' execute, dan staat het proces van Access los van je eigen proces. Dan zal hij niet sluiten, maar heb je eigenlijk ook geen controle over Access vanuit je eigen app.
Waarom excel niet sluit, geen idee
(Tis nog vroeg, dus als ik er naast zit, hoor ik het wel.
Nu even twijfel of ik aan de vierde kop Senseo ga, of toch maar thee.. Denk toch maar thee, want die senseo smaakt met iedere kop minder

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 05-10-2009 10:11 ]
Volgens mij moet je iets verder doorlezenSebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 07:58:
Van de manual:
[...]
http://nl.php.net/manual/en/language.operators.logical.php
Geen verschil dus.
Donderdag gaat helaas niet lukken, ik heb donderdag een belangrijk overleg, die ik niet kan laten schieten voor zo'n seminar..oisyn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:18:
[...]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 12:23 ]
Slechte manual in dat geval. De werking van een statement of een functie zou je puur uit de beschrijving moeten kunnen halen.
Dat kan je ook:Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
Slechte manual in dat geval. De werking van een statement of een functie zou je puur uit de beschrijving moeten kunnen halen.
The reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that they operate at different precedences
Al ben ik het er wel mee eens dat het slechte documentatie is, want ik zie zo snel niet staan wat het verschil in precedence dan precies is ( Al staat dat natuurlijk gewoon in het gelinkte artikel )
[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 05-10-2009 12:36 ]
Onzin. Die pagina gaat over de werking van de operators, niet over statements waar die operators in voorkomen. Al zou die laatste zin er niet bij hebben gestaan, dan nog was die pagina correct - de werking is namelijk equivalent. De pagina zegt niets over operator precedence, daarvoor moet je hiernaartoe browsen. En waarempel, daar staat dat and en or een andere precedence hebben dan && en ||. Dat de zin wel op de pagina van de logische operators staat is imho een documentatie-bonus die het geheel vergemakkelijkt.Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
Daar is die pagina dan ook niet voor bedoeld. Het hoofdstuk operators begint nota bene met operator precedence.Woy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:33:
Al ben ik het er wel mee eens dat het slechte documentatie is, want ik zie zo snel niet staan wat het verschil in precedence dan precies is ( Al staat dat natuurlijk gewoon in het gelinkte artikel )
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2009 13:01 ]
Nee, maar als je er blijkbaar voor kiest om meerdere operators hetzelfde te laten doen, alleen met een andere precedence, vind ik wel dat je dat overal zo duidelijk mogelijk terug moet laten komen in je documentatie..oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:49:
[...]
Daar is die pagina dan ook niet voor bedoeld. Het hoofdstuk operators begint nota bene met operator precedence.
Als ze
Hadden veranderd in iets als ditThe reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that they operate at different precedences.
Dan was het meteen nogmaals duidelijk gemaakt. Wat de exacte precedence dan is kun je inderdaad mooi op de daarvoor bedoelde pagina zien.The reason for the two different variations of "and" and "or" operators is that "&&" and "||" have higher precedence than "and" and "or".
DOM-manipulatie e.d. gaat sneller omdat je met sets van elementen werkt:Haan schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:44:
Ik zie hier heel vaak jQuery voorbij komen, maar heb er zelf nog niet mee gewerkt. Kan iemand vertellen wat er zo mooi aan is? (ik ben nu eens op jquery.com begonnen met lezen). Steeds als ik de term voorbij zie komen krijg ik een beetje het gevoel dat jQuery gehyped wordt net als de term AJAX, dus ben ik benieuwd wat de ervaringen in de praktijk zijn
1
| $('p.foo').addClass('bar').html('baz'); |
Dit pakt alle p-elementen met class 'foo', vervolgens voegt het class 'bar' toe aan die elementen, en daarna zetten we innerHTML van de (elementen in de) set op 'baz' Zonder jQuery heb je een aantal loops en variabelen nodig om hetzelfde te doen... En dan heb je nog allerlei functies voor AJAX, events, DOM traversal, etc:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $.ajax({ type: "POST", url: "some.php", data: "name=John&location=Boston", success: function(msg){ alert( "Data Saved: " + msg ); } }); |
Hype? Misschien... Bedrijven als Google, Microsoft en Amazon gebruiken het. Voor projecten met veel JS-code zou ik ook niet meer zonder willen
Het ziet er inderdaad wel veelbelovend uit, ik ga proberen tijd vrij te maken om er eens goed in te duiken. Ik heb in ieder geval al de Visual Studio jQuery Intellisense aan de praat gekregen om het wat makkelijker te makenJanDM schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:26:
[...]
DOM-manipulatie e.d. gaat sneller omdat je met sets van elementen werkt:
JavaScript:
1 $('p.foo').addClass('bar').html('baz');
Dit pakt alle p-elementen met class 'foo', vervolgens voegt het class 'bar' toe aan die elementen, en daarna zetten we innerHTML van de (elementen in de) set op 'baz' Zonder jQuery heb je een aantal loops en variabelen nodig om hetzelfde te doen... En dan heb je nog allerlei functies voor AJAX, events, DOM traversal, etc:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 $.ajax({ type: "POST", url: "some.php", data: "name=John&location=Boston", success: function(msg){ alert( "Data Saved: " + msg ); } });
Hype? Misschien... Bedrijven als Google, Microsoft en Amazon gebruiken het. Voor projecten met veel JS-code zou ik ook niet meer zonder willen
QFTBalusC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:51:
jQuery rox.
Nope. Eens toestemming gegeven, blijft gegeven (tenzij je jezelf afmeld natuurlijk), ook met die nieuwe spamwetdev10 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:13:
[...]
Definieer in het verleden.Het is zo dat met die nieuwe spamwet, er een nieuwe bevestiging moet worden gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 05-10-2009 15:02 ]
Hier een PrototypeJS aanhanger!BalusC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:51:
jQuery rox.
Hier wel een aardig stukje over Prototype vs jquery, evenals hier. Er is niet zo bijster veel verschil volgens mij
[ Voor 47% gewijzigd door wackmaniac op 05-10-2009 15:17 . Reden: linkjes! ]
Read the code, write the code, be the code!
En dan nog geldt die nieuwe anti-spam wet alleen voor business-to-business mailings en niet voor particulieren want dat was al "goed" geregeld. En laat ik diezelfde mail als particulier ook hebben ontvangenCreepy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:00:
[...]
Nope. Eens toestemming gegeven, blijft gegeven (tenzij je jezelf afmeld natuurlijk), ook met die nieuwe spamwet
Verwijderd
Toch wel, die pagina had ik nog niet gevonden, maar dat verklaart een hoop.Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 07:58:
Van de manual:
[...]
http://nl.php.net/manual/en/language.operators.logical.php
Geen verschil dus.
Uit de manual:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| // -------------------- // "&&" has a greater precedence than "and" // The result of the expression (true && false) is assigned to $g // Acts like: ($g = (true && false)) $g = true && false; // The constant true is assigned to $h and then false is ignored // Acts like: (($h = true) and false) $h = true and false; |
Waar ik het tegen kwam:
1
2
3
4
5
| $query = 'SELECT * FROM blaat WHERE id = '.$id.';'; if ($result = mysql_query($query) && mysql_num_rows($result) == 1) { // ... } |
Dit ging niet goed, maar zodra ik de "&&" verving door "and" opeens wel. Was wel even een WTF-momentje, maarja... Zo leer je nog eens wat.
Wie wist 't verschil al?
1
| $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); |
Dat gaat met || niet werken zonder haakjes toe te voegen.
[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2009 16:16 ]
Verwijderd
Ja, is ook best logisch nu ik weet wat het verschil is. Is er ook een reden waarom dat zo is?.oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:14:
Een bekend voorbeeld is natuurlijk
PHP:
1 $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
En ja, had de reacties al gelezen.
Ik moest rond april dit jaar voor een compleet nieuw project een ajaxisch framework uitkiezen. jQuery stak op dat moment met kop en schouders boven de rest uit qua waardering, documentatie, boeken, aanhang, etc. Na zolang met jQuery te hebben gespeeld begrijp ik het volkomen. De andere frameworks heb ik eerlijkheidshalve nog niet eens mee gewerkt, maar ik heb er wel van gehoord nog voordat ik ooit van jQuery heb gehoord.wackmaniac schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:15:
Hier een PrototypeJS aanhanger!
Hier wel een aardig stukje over Prototype vs jquery, evenals hier. Er is niet zo bijster veel verschil volgens mij
Die constructie word echt nog veel te veel gebruikt in productie. In development is het zelfs ook niet handig, aangezien je niet eens weet welke query is gefaald..oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:14:
Een bekend voorbeeld is natuurlijk
PHP:
1 $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
Ik ben nog geen nuttige toepassingen tegenkomen van deze 2e logische operators. Ik zie dus niet echt een reden waarom ze er zijn.
EDIT@Hieronder: Hmz, even wat duidelijker geformuleerd
[ Voor 32% gewijzigd door hostname op 05-10-2009 17:39 ]
Behalve die(), zoals je in het standaardvoorbeeld altijd ziet, kun je natuurlijk ook gewoon een custom error functie aanroepen. Wat wel weer jammer is is dat een throw een statement is, en geen expressie zoals in C++, dus een "... or throw ..." werkt niethostname schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:30:
Ik ben nog geen nuttige toepassingen tegenkomen van deze 2e logische operators. Ik zie dus niet echt een reden waarom ze er zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 05-10-2009 18:23 ]
Mja, we hebben tijd terug voor mootools gekozen. Nu wel spijt van aangezien zowat elke nieuwe versie erg slecht omgaat met backwards compatibility. Toen was het ook een heel actief framework, nu hoor je er niet zo heel veel van, terwijl er nog best wat nare bugs in zitten (memory leak problemen enzo).BalusC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:24:
[...]
Ik moest rond april dit jaar voor een compleet nieuw project een ajaxisch framework uitkiezen. jQuery stak op dat moment met kop en schouders boven de rest uit qua waardering, documentatie, boeken, aanhang, etc. Na zolang met jQuery te hebben gespeeld begrijp ik het volkomen. De andere frameworks heb ik eerlijkheidshalve nog niet eens mee gewerkt, maar ik heb er wel van gehoord nog voordat ik ooit van jQuery heb gehoord.
Blaegh
Nee, maar je kan natuurlijk wel zoiets doen:.oisyn schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:32:
Behalve die(), zoals je in het standaardvoorbeeld altijd ziet, kun je natuurlijk ook gewoon een custom error functie aanroepen. Wat wel weer jammer is is dat een throw een statement is, en geen expressie zoals in C++, dus een "... or throw ..." werkt niet
1
2
3
4
5
6
7
| function ThrowEx(Exception ex) { throw ex; } //... mysql_query($query) or ThrowEx(new Exception(mysql_errno())); |
In windows is er (ergens) een setting die bepaald hoe groot de afstand moet zijn (in pixels als ik me niet vergis) voordat een actie als "drag" actie beschouwd wordt. Dus ik klik en schuif mijn muis 2 pixels->nog geen drag en schuif ik dan nog 2 of 5 pixels verder dan begint de drag-operatie.
Die benaming ben ik kwijt en ik zou graag de system-setting uitlezen (liefst via native .Net, maar als 't moet lees ik een registerkey uit). Iemand enig idee waar ik naar moet Googlen? Iets met drag/delta/pixels/mouse en vele combinaties daarvan leverden me (nog) niets op.
Edit: Ah: SystemParameters.MinimumHorizontalDragDistance (en de Vertical variant uiteraard). Nadeeltje: .Net 3.0

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 07-10-2009 12:18 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| var MyClass = new Class( { varretje1: 1, varretje2: 'foo', initialize: function() { // constructor }, leukeFunctie: function(argument1, argument2) { // hier functiecode } }); var myClassInstance = MyClass(); myClassInstance.leukeFunctie('foo', 'bar'); |
* Creepy mept RobIII.. Eigen topic openen (en let op de quickstart!) of beter googlen/boek lezen etcHele kleine domme vraag die geen eigen topic waard is...
* RobIII mept Creepy. Gewoon... omdat het kanCreepy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:10:
[...]
* Creepy mept RobIII.. Eigen topic openen (en let op de quickstart!) of beter googlen/boek lezen etc
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ja, want dat is elegant wou je zeggen.Sebazzz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:01:
[...]
Nee, maar je kan natuurlijk wel zoiets doen:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 function ThrowEx(Exception ex) { throw ex; } //... mysql_query($query) or ThrowEx(new Exception(mysql_errno()));
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
1
2
3
4
5
| $result = mysql_query('SELECT * WHERE 1=1'); if (!$result) { throw new Exception(mysql_errno()); } |
Dergelijke "Class" functionaliteit is natuurlijk ook dead simple om zelf te implementeren. Dus alleen op dat punt zou ik het wel of niet gebruiken van jQuery niet af laten hangen.Cartman! schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:19:
Wat ik mis in jQuery is het gebruik van classes, of zit dat er tegenwoordig wel in? Wij werken al jaren met MooTools en ik ben er erg tevreden over. Over de classes, ik bedoel zoiets:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 var MyClass = new Class( { varretje1: 1, varretje2: 'foo', initialize: function() { // constructor }, leukeFunctie: function(argument1, argument2) { // hier functiecode } }); var myClassInstance = MyClass(); myClassInstance.leukeFunctie('foo', 'bar');
[ Voor 87% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2009 13:46 ]

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak