Of gewoon CSS3 font embedding. Werkt IMHO nog een stuk beter dan Cufon of sIFR.Sebazzz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:16:
[...]
User error imo, Cufon is het beste te gebruiken voor headings maar meer ook niet.
Alstom doet dat ook, werkt echt prima. Zie www.alstom.com en dan de headlines bovenaan de pagina.
Enig nadeel is dat Alstom het gewoon als TrueType-font heeft geëmbed waardoor ik dat font heb kunnen downloaden en in m'n Fonts-folder heb kunnen installeren. Dat lijkt me niet geheel de bedoeling voor een custom-made font (genaamd 'Alstom').
Enig nadeel is dat Alstom het gewoon als TrueType-font heeft geëmbed waardoor ik dat font heb kunnen downloaden en in m'n Fonts-folder heb kunnen installeren. Dat lijkt me niet geheel de bedoeling voor een custom-made font (genaamd 'Alstom').
We are shaping the future
Bij Font Squirrel kun je een lettertype klaarmaken voor embedden en daar kun je dan ook meteen het lokaal installeren onklaar maken, ideaal voor lettertypen waar auteursrechten op berusten.
Verwijderd
ff vraagje tussen door.
Te klein om er een topic voor aan te maken,
wie weet zo een tool om van een MS Sql database een mooi grafisch overzicht te maken.
bv stroken diagram met de relaties er tussen. De sql managment studio is wel erg beperkt qua mogelijkheden
voor mysql zijn er wel een x aantal gratis te vinden alleen voor mssql kan ik ze niet vinden
iig niet gratis
wie weet zo een tool om van een MS Sql database een mooi grafisch overzicht te maken.
bv stroken diagram met de relaties er tussen. De sql managment studio is wel erg beperkt qua mogelijkheden
voor mysql zijn er wel een x aantal gratis te vinden alleen voor mssql kan ik ze niet vinden
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 20:51 ]
MySQL workbench werkt behoorlijk goed.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:08:
ff vraagje tussen door.
voor mysql zijn er wel een x aantal gratis te vinden alleen voor mssql kan ik ze niet vindeniig niet gratis
Kan alleen geen forward engineering doen voor MS SQL 
Maar de tool werkt verder inderdaad heel fijn.
Maar de tool werkt verder inderdaad heel fijn.
Ikzelf vind "Microsoft SQL Server Management Studio Express" zeer vergelijkbaar met de MySQL Workbench, zoals hierboven beschreven. Ik heb nog geen functionaliteit gevonden die MySQL Workbench niet levert.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:08:
ff vraagje tussen door.
voor mysql zijn er wel een x aantal gratis te vinden alleen voor mssql kan ik ze niet vindeniig niet gratis
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 20-03-2011 21:45 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Thuis devven lijkt toch een beetje alsof je in je vrije tijd nog aan het werk bent, maar de laatste tijd doe ik het weer steeds vaker. Dingen uitproberen waar ik op m'n werk niks mee te maken heb, maar ook juist wel lezen over werkgerelateerde onderwerpen en soms wat coden.
Nu hebben we op m'n werk een source control die eindelijk vorm begint aan te nemen, maar voor thuis ben ik nog aan het dubben. Het is toch voornamelijk C# die ik schrijf in Visual Studio 2010 Express, Windows dus. Ik trek uiteraard wel iedere avond een backup van m'n source-directory, maar toch knaagt het. Version control en code op afstand kunnen benaderen (je zal thuis toch maar eens iets gemaakt hebben wat je op je werk wil gebruiken) vind ik eigenlijk toch wel steeds interessanter.
Ik heb een HTPC die Windows draait en 24/7 aan staat, mogelijk meerdere workstations die de code moeten kunnen benaderen en werk er doorgaans in m'n eentje op. Waar kan ik nu het beste mee beginnen?
Mijn eisen zijn:
- Géén commandline
- Dus wel GUI
- Moet draaien op Windows
- Géén commandline
De opties zijn:
- Team Foundation Server met losse Visual Team Explorer (want geen IDE-integratie met Express)
- SVN met iets als Tortoise
- Git, gewoon omdat het kan
- CVS
- Mercurial
Ik weet dat deze 'discussie' al erg vaak is gevoerd, maar heeft iemand van jullie nog een hint, duwtje of sterke persoonlijke voorkeur?
Nu hebben we op m'n werk een source control die eindelijk vorm begint aan te nemen, maar voor thuis ben ik nog aan het dubben. Het is toch voornamelijk C# die ik schrijf in Visual Studio 2010 Express, Windows dus. Ik trek uiteraard wel iedere avond een backup van m'n source-directory, maar toch knaagt het. Version control en code op afstand kunnen benaderen (je zal thuis toch maar eens iets gemaakt hebben wat je op je werk wil gebruiken) vind ik eigenlijk toch wel steeds interessanter.
Ik heb een HTPC die Windows draait en 24/7 aan staat, mogelijk meerdere workstations die de code moeten kunnen benaderen en werk er doorgaans in m'n eentje op. Waar kan ik nu het beste mee beginnen?
Mijn eisen zijn:
- Géén commandline
- Dus wel GUI
- Moet draaien op Windows
- Géén commandline
De opties zijn:
- Team Foundation Server met losse Visual Team Explorer (want geen IDE-integratie met Express)
- SVN met iets als Tortoise
- Git, gewoon omdat het kan
- CVS
- Mercurial
Ik weet dat deze 'discussie' al erg vaak is gevoerd, maar heeft iemand van jullie nog een hint, duwtje of sterke persoonlijke voorkeur?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
SVN en CVS zou ik sowieso van wegblijven. Ik ben zelf goed te spreken over TFS (juist vanwege de sterke integratie met Visual Studio!), een vriend van me is helemaal weg van Git.
Je hebt het over geen commandline, dan valt Git eigenlijk ook al af.
Ik zou gewoon thuis een energiezuinig servertje opzetten waar je TFS op host en waar je, als je toch bezig bent, ook gelijk je films, muziek, etc. op kan hosten
Kost uiteraard wel een centje, maar de extern gehoste oplossingen zijn duurder.
Ik zou gewoon thuis een energiezuinig servertje opzetten waar je TFS op host en waar je, als je toch bezig bent, ook gelijk je films, muziek, etc. op kan hosten
Kost uiteraard wel een centje, maar de extern gehoste oplossingen zijn duurder.
Verwijderd
heb nu thuis ook een TFS server draaien... ideal !
zakelijk hebben we svn is wel erg wennen, mis dan wel die super integratie in VS.
maar voor een versie control van niet VS projecten is svn wel weer erg handig, je kan ongeveer alles committen.
ik zou voor TFS gaan
zakelijk hebben we svn is wel erg wennen, mis dan wel die super integratie in VS.
maar voor een versie control van niet VS projecten is svn wel weer erg handig, je kan ongeveer alles committen.
ik zou voor TFS gaan
Mag ik vragen wat het probleem is met een command line interface?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik heb een erg dure muis, dus die wil ik gebruiken ook.
Nee, gewoon, voorkeur. Ik draai ook niet voor niks Windows. Ik vind twee keer klikken (al dan niet via access keys) makkelijker en overzichtelijker en meer anno 2011 dan steeds "svn commit" en aanverwante commando's tikken in een prompt en al tikkend en tabbend door directories te bladeren. Tien jaar geleden deed ik niet anders, maar een GUI is gewoon fijner.
@Alex), Avalaxy, linux_freak: TFS is wel een hele installatie voor thuis, SQL draait ook nog niet op mijn HTPC, en daarnaast dus geen integratie vanwege de Express-editie van Visual Studio. Kan ook gewoon Professional installeren natuurlijk... want ik vind TFS wel erg fijn werken ja.
@Alex), Avalaxy, linux_freak: TFS is wel een hele installatie voor thuis, SQL draait ook nog niet op mijn HTPC, en daarnaast dus geen integratie vanwege de Express-editie van Visual Studio. Kan ook gewoon Professional installeren natuurlijk... want ik vind TFS wel erg fijn werken ja.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 20-03-2011 23:23 ]
erm, ik vind Git wel fijn werken, het ligt eraan hoe de intergratie met je IDE is, git werkt vanuit Eclipse voor mij ook (niet zo thuis in C# tools). Toch blijft de commandline van git veel fijner dan de Elipse intergratie.
Edit: Mijn punt is, commandline kan minstens net zo fijn zijn als klikinterface
Edit: Mijn punt is, commandline kan minstens net zo fijn zijn als klikinterface
[ Voor 16% gewijzigd door windwarrior op 20-03-2011 23:19 ]
EGit heb ik nooit echt werkend gekregen. Slechte plugin imho.
tegenwoordig is het wel fatsoenlijk te installeren (ik had er neit zoveel ruzie mee), maar het is gewoon heel irritant om te gebruiken, ik moet wel een keer of 10 klikken voor iets kan doen wat in de commandline 4 regels zou zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door windwarrior op 20-03-2011 23:29 ]
Zijn al hele discussies over geweest welke SC het beste is.
Ik zou zeggen; ga er gewoon eens mee spelen.
Mijn mening is dat SVN wel heel makkelijk is en goed te integreren in Windows. Het slikt alle soorten files en als je niet met heel veel man in je eigen source zit te klooien is het nadeel van conflicts oplossen ook niet echt aan de orde. Wil je later overstappen naar iets anders kan je met bijna elk ander SC gewoon je SVN history meenemen. Da's weer het voordeel van iets wat bekend is.
Mercurial timmert ook steeds meer aan de weg voor het Windows platform en als je veel met binaries werkt is Perforce ook wel eentje om te bekijken. Verder is TFS natuurlijk goed, maar wel heel erg VS gericht.
Ik zou zeggen; ga er gewoon eens mee spelen.
Mijn mening is dat SVN wel heel makkelijk is en goed te integreren in Windows. Het slikt alle soorten files en als je niet met heel veel man in je eigen source zit te klooien is het nadeel van conflicts oplossen ook niet echt aan de orde. Wil je later overstappen naar iets anders kan je met bijna elk ander SC gewoon je SVN history meenemen. Da's weer het voordeel van iets wat bekend is.
Mercurial timmert ook steeds meer aan de weg voor het Windows platform en als je veel met binaries werkt is Perforce ook wel eentje om te bekijken. Verder is TFS natuurlijk goed, maar wel heel erg VS gericht.
Lekker op de bank
TFS 2010 opzetten is in principe een eitje, zeker wanneer je alleen source control wilt doen. Build, SharePoint en Reporting erbij is al wat meer configuratie.
TFS is leuk om je werkvoorraad in bij te houden maar het hele SCM gebeuren is echt een klein drama. Wat dat betreft heb ik liever m'n code in subversion, mercurial of git zitten. (wie ooit "serieuze" dingen heeft proberen te doen binnen TFS versiebeheer zoals branching en merging of het herstructureren van een project nadat deze in SCM is geplaatst heeft volgens mij al een beetje een idee waarom)
[ Voor 38% gewijzigd door mindcrash op 21-03-2011 07:35 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ben zelf wel een fan van Mercurial, maar zag onlangs dat er ook iets bestaat als Kiln.
Hg is goed te installeren onder windows, eenvoudiger als Git wat mij betreft. Zeker als een Kiln installatie lijkt het me een goede setup, echter heb ik dat nog niet gedaan. Integratie met VS2010 is ook prima met enkele extenties die zijn te downloaden. Eenvoudigst is nog wel de commandline, maar er is ook een Tortiose Hg als je het visueel wilt doen.
Hg is goed te installeren onder windows, eenvoudiger als Git wat mij betreft. Zeker als een Kiln installatie lijkt het me een goede setup, echter heb ik dat nog niet gedaan. Integratie met VS2010 is ook prima met enkele extenties die zijn te downloaden. Eenvoudigst is nog wel de commandline, maar er is ook een Tortiose Hg als je het visueel wilt doen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Wat betreft branching en merging moet ik mindcrash wel een beetje gelijk geven, een tijdje terug hebben we de structuur van ons project in TFS lichtelijk aangepast en een branch gemaakt, en daarvan weer een branch. Nu wilde ik afgelopen donderdag die 2e branch terugmergen naar de 1e, en hoewel dat an sich wel ging had TFS niet alles teruggemerged. Heel apart was dat, ik weet niet wat er de oorzaak van is.
Wel is het iets wat we in de gaten gaan houden voor een verdere eventuele terugmerge... nu was het redelijk snel op te lossen (2 files die niet waren meegekomen) maar bij grotere branchklussen wil je dat natuurlijk niet.
Wel is het iets wat we in de gaten gaan houden voor een verdere eventuele terugmerge... nu was het redelijk snel op te lossen (2 files die niet waren meegekomen) maar bij grotere branchklussen wil je dat natuurlijk niet.
ik werk voor mezelf gewoon met VisualSVN Server icm TurtoiseSVN.. niks mis mee hoor.
Ik heb ook een tijdje met die combinatie moeten werken, en had Visual Studio-integratie voor mezelf geregeld d.m.v. AnkhSVN. Wat ik me kan herinneren van die tijd is dat ik regelmatig een chkdsk om m'n oren kreeg tijdens het opstarten, en daarnaast regelmatig tree conflicts, corrupte work directories en meer van zulke ellende.
Toen we voor een deel van het werk overstapten op TFS was dat een verademing.
Toen we voor een deel van het werk overstapten op TFS was dat een verademing.
Verwijderd
Mercurial middels TortoiseHg is wellicht iets om naar te kijken. Het geeft geen IDE-integratie, maar het heeft de voordelen van zowel SVN+Tortoise als Git. En Mercurial is iets meer fool-proof ontworpen dan Git.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 09:45 ]
Wij gebruiken git en hebben een gitorious draaien voor de centrale repo's.
Om daadwerkelijk te gitten gebruik ik gewoon de shell, en dan nog met git autocompletion, situational awareness, zodat je in je shell meteen ziet in welke branch je zit en of je nog unstaged of uncommitted zooi hebt en hoe diep je stash is. Tenslotte nog git flow voor ons branching model
Dat werkt best prima allemaal
De non-coders bij ons gebruiken Git Tower.
Om daadwerkelijk te gitten gebruik ik gewoon de shell, en dan nog met git autocompletion, situational awareness, zodat je in je shell meteen ziet in welke branch je zit en of je nog unstaged of uncommitted zooi hebt en hoe diep je stash is. Tenslotte nog git flow voor ons branching model
Dat werkt best prima allemaal
De non-coders bij ons gebruiken Git Tower.
Verwijderd
Hmm. Ik kan mij vaag een website herinneren waar je online virtueel Windows apps kon draaien. Kent iemand toevallig die site?
Ik draai thuis met SVN en Tortoise, werkt prima. Maargoed heb zelf ook nooit Git/Mercurial of TFS uitgeprobeerd dus ik weet ook niet wat ik mis
same hereD-Raven schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:22:
Ik draai thuis met SVN en Tortoise, werkt prima. Maargoed heb zelf ook nooit Git/Mercurial of TFS uitgeprobeerd dus ik weet ook niet wat ik mis
wss wil ik nooit meer terug als ik daarmee begin
Ok allen, bedankt voor de input. Hier kan ik wat mee.
Wat ga je kiezen dan?CodeCaster schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:00:
Ok allen, bedankt voor de input. Hier kan ik wat mee.
Ik ben begonnen met een beetje inlezen over F#, ziet er heel interessant uit voor wiskundige berekeningen en paralellization
Ja. Ik houd dat dan ook goed in mijn achterhoofd wanneer ik de comments doorlees over een onderwerp waar ik zelf niet zo veel van weet.roy-t schreef op zondag 20 maart 2011 @ 00:11:
Ik vraag me altijd af of dat bij alle onderwerpen wel iemand's haren overeind gaan staan...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zou er niet zo zeker van zijndefcon84 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:41:
same here
wss wil ik nooit meer terug als ik daarmee begin
Mercurial wil ik wel nog steeds eens proberen, maarja, wet van de remmende voorsprong: ik heb nu een goed werkende SVN setup, dan ga je ook niet zo snel naar wat anders kijken
Ik weet het nog niet helemaal zeker, vanavond thuis nog even het een en ander lezen, maar de voorkeur gaat denk ik toch uit naar SVN.
Mocht je iets zoeken waarbij je niks meer hoeft te doen als, Next -> Next -> Next -> Finish.
Visual SVN server is superhandig. Integreerd ook met windows accounts e.d.
Visual SVN server is superhandig. Integreerd ook met windows accounts e.d.
Verwijderd
Poeh, na heel wat verhalen te hebben gelezen over hoe IE9 sommige mensen hun websites helemaal verkeerd weergaf, ben ik blij dat alleen de tekst een paar pixels verspringt.
Andere (web-)devvers nog leuke IE9 ervaringen gehad?
Niet als devver, wel als gebruiker. Blackboard van mijn universiteit hier in Finland, werkt langs geen kanten in IE9. De tab crasht constant en wordt gerestored. Na een paar keer hopeloos zitten klikken op de compatibiliteitsbutton, uiteindelijk hem in IE8 mode gekregen. Nu werkt het wel terug. (Nu ja, deze BB versie is sowieso al een gare versie. Ik mag hem niet openen in Opera en het start ook een JVM sessie op voor één of andere vage reden.)Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:27:
Poeh, na heel wat verhalen te hebben gelezen over hoe IE9 sommige mensen hun websites helemaal verkeerd weergaf, ben ik blij dat alleen de tekst een paar pixels verspringt.Andere (web-)devvers nog leuke IE9 ervaringen gehad?
Styxxy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:30:
[...]
Niet als devver, wel als gebruiker. Blackboard van mijn universiteit hier in Finland, werkt langs geen kanten in IE9. De tab crasht constant en wordt gerestored.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
het enige dat ik gemerkt heb, is dat mijn 'album grids' allemaal 1px groter werdenVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:27:
Poeh, na heel wat verhalen te hebben gelezen over hoe IE9 sommige mensen hun websites helemaal verkeerd weergaf, ben ik blij dat alleen de tekst een paar pixels verspringt.Andere (web-)devvers nog leuke IE9 ervaringen gehad?
[ Voor 11% gewijzigd door defcon84 op 21-03-2011 15:07 ]
Nouja dat dacht ik dus ook en gebruikte het vooral voor prive projecten, maar op een gegeven moment liep met SVN alles in de soep. Ben toen gaan testen met Mercurial en bleek dat die toch veel beter om kon gaan met conflicten. In mijn geval gaat het dus niet om nieuwe features maar om de stabiliteit van de huidige features.FragFrog schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:57:
[...]
Zou er niet zo zeker van zijnZelf draai ik een SVN server (middels DAV-SVN & Apache) en tortoiseSVN, maar voor wat open source projecten waar ik aan meewerk gebruik ik ook regelmatig GiT, ondanks dat ik het nu een jaar of anderhalf gebruik blijf ik het maar een onhandige bende vinden. Als het nu gave dingen kon die SVN niet voor elkaar kreeg a la, maar ik ben ze nog niet tegengekomen (zeker nu SVN sinds een paar jaar ook prima kan branchen / taggen / mergen).
Mercurial wil ik wel nog steeds eens proberen, maarja, wet van de remmende voorsprong: ik heb nu een goed werkende SVN setup, dan ga je ook niet zo snel naar wat anders kijken
(Git vind ik dan weer niets, maar dat komt vooral omdat de ondersteuning voor Windows nogal brak is, Mercurial is wat mij betreft de ideale (Windows) compromis tussen SVN en Git)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| public string DatumString { get { string date = Datum.ToString(); return date.Substring(0, date.LastIndexOf(' ')); } } |
In een entity
Vooral die SubstringAlex) schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:19:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 public string DatumString { get { string date = Datum.ToString(); return date.Substring(0, date.LastIndexOf(' ')); } }
In een entity

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vind SVN met iets als Tortoise echt geweldig werken. Ook stukken beter dan al die systemen die alleen met locking werkenCodeCaster schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:16:
[...]
Ik weet het nog niet helemaal zeker, vanavond thuis nog even het een en ander lezen, maar de voorkeur gaat denk ik toch uit naar SVN.Ik heb Apache ook al draaien, dus kan ik het met zoals FragFrog al aangeeft ook daarin hangen en hoef ik verder vrij weinig te configureren of installeren.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Afhankelijk van de regionale instellingen, wil hij dus eigenlijk dit hebben:Woy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:29:
[...]
Vooral die Substringzeker nog nooit van formatting gehoord
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| public string DatumString { get { return Datum.ToShortDateString(); } } |
Misschien beter nog, zou het gebruik van de overload DateTime.ToString(string format) zijn. Maar goed dat is wel afhankelijk van hoe er met regionale verschillen omgegaan dient te worden. Mogelijk is bovenstaande beter.
Grappig om te zien hoe moeilijk mensen het zichzelf kunnen maken

Cool! Stom toevallig heb ik net gisteravond Tron Legacy zitten kijken

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat is natuurlijk ook gewoon hetzelfde alsCloud schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:36:
[...]
Afhankelijk van de regionale instellingen, wil hij dus eigenlijk dit hebben:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 public string DatumString { get { return Datum.ToShortDateString(); } }
Misschien beter nog, zou het gebruik van de overload DateTime.ToString(string format) zijn.
C#:
1
| Datum.ToString("d"); |
True, ik wist dat die bestond. De reden dat ik .ToShortDateString() gebruik is exact de reden die jij daar opgeeft
Ik heb zelf al moeite om die formatting parameters te onthouden (het is vast één van de meest bezochte MSDN pagina's voor mij
), dat wil ik niemand anders aandoen als het ook anders kan.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ach, soms loopt het een beetje vast en dan... ik heb dan uiteindelijk nog liever dat het crasht en zichzelf probeert te restoren.Woy schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:45:
[...]
, dat is eigenlijk best ernstig. In principe zou een tab natuurlijk nooit moeten kunnen crashen. Hooguit een melding geven dat er een script erg druk bezig is en of je die niet wilt killen.
Overigens, die blackboard versie van mijn Finse universiteit trekt op niets. Ik mag zelfs geen meerdere tabs openen (wat erg vervelend is). Mijn Belgische hogeschool heeft het op z'n minst iets beter gedaan, die kan ik immers gebruiken in Opera (al zaagt hij wel dat ik beter een andere browser zou moeten egbruiken) en kan ik meerdere tabs openen.
Staat bij mij ook in mijn bookmarksCloud schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:38:
True, ik wist dat die bestond. De reden dat ik .ToShortDateString() gebruik is exact de reden die jij daar opgeeftIk heb zelf al moeite om die formatting parameters te onthouden (het is vast één van de meest bezochte MSDN pagina's voor mij
), dat wil ik niemand anders aandoen als het ook anders kan.
[ Voor 28% gewijzigd door Styxxy op 21-03-2011 16:50 ]
Is ook weer eens niets zinnigs te vinden in de logs...
Mag niet helpdesken, dit is vooral even een uitlaatklep momentje, maar iemand een idee

Flikker dadelijk mijn PC uit het raam
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb nu Win32Svn in Apache gehangen en dat werkt uit-ste-kend.Standeman schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:30:
[...]
Ik vind SVN met iets als Tortoise echt geweldig werken. Ook stukken beter dan al die systemen die alleen met locking werken
Branchen, mergen, taggen, diffen, alles werkt. Ik heb meteen m'n hele source-directory maar geïmporteerd, straks eens kijken of ik per project makkelijk een trunk/tags/branches-structuur kan aanbrengen. Ik heb gewoon alles in één repository, niet moeilijk doen.
Maar goed, nu nog een backup instellen op de repository en die weer naar een externe schijf laten backuppen... Je blijft bezig.
Joh! Ik was vandaag een paar uur verder voordat ik een laptop die steeds een BSOD gaf op fw.sys bij de installatie van een IPSec-VPN-client weer aan de praat had. Bleek het een bekend probleem, iets met McAfee, als je de Check Point Clean Utility draaide werd alles inderdaad weer hersteld..Gertjan. schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:19:
Flikker dadelijk mijn PC uit het raam... Soms is een reinstall volgens mij sneller dan proberen rare en dubieuze bugs na te jagen...
[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 21-03-2011 21:30 ]
Zie nu pas net dat ik ook al soms in de verkeerde logs aan het kijken was, zit nu even remote met het laptopje op de bank te werken op die machine en open net per ongeluk de logfile van mijn laptop waar SP1 al met volledige tevredenheid staat te draaien, niet zo gek dat ik geen opvallende zaken zie...
Damn, dit moet je ook niet doen als je moe bent eigenlijk
Er is wel degelijk iets mis op die machine (van het weekend werkte het ook al niet goed), maar in de verkeerde logfiles kijken zal weinig bijdragen..
Normaal als ik zo helder op mijn werk ben gooi ik meestal alvast test code per ongeluk iets naar live ofzo, dat zijn meestal mijn soorten bloopers:
> Goh Gertjan heb je die wijziging al live gezet? Je zou toch wachten op de release?
< Nee niet live, hij staat klaar voor de volgende release, hoezo?
> Jawel hoor, hij staat live, zie het hier gebeuren, maar niet op de acc/test ...
>
... Wordt een kort dagje vandaag denk ik
Maakt niet uit, meestal schrijf toch wel perfecte code
Testen is voor mietjes.
Normaal als ik zo helder op mijn werk ben gooi ik meestal alvast test code per ongeluk iets naar live ofzo, dat zijn meestal mijn soorten bloopers:
> Goh Gertjan heb je die wijziging al live gezet? Je zou toch wachten op de release?
< Nee niet live, hij staat klaar voor de volgende release, hoezo?
> Jawel hoor, hij staat live, zie het hier gebeuren, maar niet op de acc/test ...
>

Maakt niet uit, meestal schrijf toch wel perfecte code
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hmm CUDA voor .NET. Zelf niet geprobeerd (geen NVIDIA kaart) maar misschien interessant voor iemand ;-).
Klikkerdeklik: http://www.hybriddsp.com/Products/CUDAfyNET.aspx
Klikkerdeklik: http://www.hybriddsp.com/Products/CUDAfyNET.aspx
offtopic:
LOL @ naam. Kadaffi gaat het helemaal worden in 2011
LOL @ naam. Kadaffi gaat het helemaal worden in 2011
[ Voor 0% gewijzigd door HMS op 21-03-2011 21:36 . Reden: typo's ]
Verwijderd
.Gertjan. schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:29:
Maakt niet uit, meestal schrijf toch wel perfecte codeTesten is voor mietjes.

fixed that for youFlikker dadelijk mijn PC uit het raam... Soms altijd is een reinstall volgens mij sneller dan proberen rare en dubieuze bugs na te jagen...
Sowieso is system restore een verschrikkelijke functie die ik altijd meteen uitknal.
Beter echt het probleem achterhalen en fixen dan die ram-een-spijker-in-de-muur-met-een-moker-methode.
Die maakt je systeem behoorlijk kreupel.
Als je daar geen zin/tijd voor hebt-->reinstall.
Beter echt het probleem achterhalen en fixen dan die ram-een-spijker-in-de-muur-met-een-moker-methode.
Lekker op de bank
Daar was ik inmiddels ook al achterZaZ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 01:46:
Sowieso is system restore een verschrikkelijke functie die ik altijd meteen uitknal.
Kwam er gisteren via de logs achter dat een andere KB update misschien in de weg ligt (hij gaf aan dat hij de status niet kon bepalen in de log), die probeerde ik te uninstallen, maar toen sprong het systeem voor minimaal 30 minuten op "Bezig met configureren van updates"... Heb de stekker er maar uitgetrokken, ben benieuwd wat ik vanavond aantref. Waarschijnlijk een systeem wat echt gerinstalled moet worden, ach ja is in ieder geval wel duidelijkheid
Het voordeel van dit soort dingen is dat je over het algemeen zo vaak je PC moet herinstalleren dat je er bijna handig in wordt...
Heb hier ook nog een PC van mijn buurman staan die aan het buggen is. ZitZat een of andere Packard Bell loader op waardoor je windows XP + wat rotzooi kon restoren/herinstalleren, op de een of andere manier is dat corrupt geraakt en werkte die hele restore niet meer en kon ik zelfs geen retail XP meer installen. Een lowlevel format hielp om XP te installeren, maar de restore vertikt nog steeds te werken... Zegt mijn buurman zo mooi: "Ik wil geen retail XP, ik wil de PB versie, daar zaten handige dingen bij..."

Waarom denken mensen als je zegt dat je in de IT werkt dat je dit soort shit als uitdaging ziet

Ach ja, hier scoor ik wel weer een flesje wijn mee, maar eigenlijk kan ik mijn tijd beter besteden, verder aardige mensen dus help graag (leende vroeger genoeg gereedschap en materiaal bij hem dus och voor wat hoort wat)...
Baal er soms wel van dat het niet werkt zoals het moet werken en daar gaat helaas soms iets te veel tijd in zitten...
/rant
Ik ken het probleem, ik denk wij allemaal wel. Als je eenmaal zegt dat je programmeur/consultant bent, valt dat kennelijk meteen in het vakje 'Iets met computers', want dan weer resulteert in: "Oh, ik heb nog een probleem met [Email/Windows/een of ander vaag progamma]. Dat kun je toch wel fixen of niet?".
Ach ja, gelukkig zijn er wel manieren om er onderuit te komen, maar soms is het wel handig om snel wat briefgeld in mijn portemonnee te krijgen.
"Ja misschien wel, over een week of 3 heb ik wel even tijd om er naar te kijken". Meestal is het dan al lang geregeldDragor schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:22:
[...]
Ach ja, gelukkig zijn er wel manieren om er onderuit te komen, maar soms is het wel handig om snel wat briefgeld in mijn portemonnee te krijgen.
Vergezeld van "ik krijg al drie maanden een foutmelding." - Oh ja, welke dan? - "Tsjaaa, dat weet ik niet precies. Iets met dat hij iets niet kan vinden ofzo :?"Dragor schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:22:
Ik ken het probleem, ik denk wij allemaal wel. Als je eenmaal zegt dat je programmeur/consultant bent, valt dat kennelijk meteen in het vakje 'Iets met computers', want dan weer resulteert in: "Oh, ik heb nog een probleem met [Email/Windows/een of ander vaag progamma]. Dat kun je toch wel fixen of niet?".
Ach, ik heb al vijf jaar geen Windows meer gebruikt. XP gaat nog wel, maar Vista en Windows 7 heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik sowieso niet mee helpen
^^ Meest bekende zin voor mij als mensen mij iets vrageneamelink schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:45:
[...]
Vergezeld van "ik krijg al drie maanden een foutmelding." - Oh ja, welke dan? - "Tsjaaa, dat weet ik niet precies. Iets met dat hij iets niet kan vinden ofzo :?"
Ik zeg dan gewoon 'Nee', behalve als het een van m'n ouders of oma is. 't is goed, ik doe op mijn werk al genoeg met computers (meestal programmeren, maar soms ook infra erbij)... je huis-, tuin- en keukenprobleempjes met een crashende IE omdat je zonodig die leuke toolbar met het weer moest hebben zoek je maar zelf uit ook

Ik ga niet vaak andermans troep op zitten ruimen wat computers betreft, maar gisteren werd ik gebeld door een oude dominee uit het dorp dat hij een probleem had met z'n printer. Het zijn hele aardige mensen en ik weet gewoon dat als ik ze help, ze ook echt heel dankbaar zijn. Die help ik eigenlijk altijd wel.
Verder ben ik heel simpel buiten m'n familie: 50 euro per uur.
Verder ben ik heel simpel buiten m'n familie: 50 euro per uur.
[ Voor 6% gewijzigd door dev10 op 22-03-2011 09:06 ]
Verwijderd
IdemAlex) schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:56:
Ik zeg dan gewoon 'Nee', behalve als het een van m'n ouders of oma is. 't is goed, ik doe op mijn werk al genoeg met computers (meestal programmeren, maar soms ook infra erbij)... je huis-, tuin- en keukenprobleempjes met een crashende IE omdat je zonodig die leuke toolbar met het weer moest hebben zoek je maar zelf uit ook [afbeelding]
Vrienden help ik dan nog wel.
Ik heb het een hele tijd gedaan, maar ben uiteindelijk ook afgehaakt. Kreeg op een gegeven moment zo'n hekel aan _vage_ computer problemen.... sterker nog, dat heb ik nu nog 
Ow en windows herinstalleren, als ik iets probeer te voorkomen
, voor mezelf dan. Installeren is niet zo'n probleem, maar daarna al je apps en settings weer goed zetten.
Om mensen voor te zijn, yup ik ben te lui om een goede image te maken. Voornamelijk omdat ik dan eerst windows opnieuw moet installeren om een mooi schone image te hebben...... en zo begint de oneindige loop
Ow en windows herinstalleren, als ik iets probeer te voorkomen
Om mensen voor te zijn, yup ik ben te lui om een goede image te maken. Voornamelijk omdat ik dan eerst windows opnieuw moet installeren om een mooi schone image te hebben...... en zo begint de oneindige loop
Ik doe het eigenlijk ook niet meer. Net als 'ff snel een website'je in elkaar klussen'.. De enigen die ik nog help zijn directe familie en een paar goede vriendinnen (vrienden zitten ook in de IT dus hebben mij vrijwel nooit nodig
). Ook klus ik wel eens bij op de praktijk van m'n vriendin, maar daar reken ik dan ook gewoon geld voor. Anders is het veel te snel; 'ach vraag Cloud even, die heeft het tóch zo opgelost! (lees: dan is het gratis!)'. Inmiddels al wat geld en flessen wijn aan overgehouden, maar het hoeft van mij ook niet te vaak. Ik werk tenslotte al >40u/week
Bij vage computer problemen is mijn standaard oplossing dat ik windows opnieuw installeer, en daarbij hou ik geen rekening met persoonlijke documenten/foto's. Die moeten ze zelf maar kopieren. Mochten ze dat lastig vinden, dan gaan ze maar naar iemand anders. Ook het opnieuw installeren van alle applicaties doen ze maar zelf. En zonder geldige licenties voor windows begin ik er ook niet aan, anders staan ze volgende maand weer op de stoep dat windows begint te zeuren dat het niet legaal is.D-Raven schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:55:
Ik heb het een hele tijd gedaan, maar ben uiteindelijk ook afgehaakt. Kreeg op een gegeven moment zo'n hekel aan _vage_ computer problemen.... sterker nog, dat heb ik nu nog
Sowieso probeer ik het inderdaad wel beperkt te houden. Alleen bij goede vrienden wil ik nog wel eens wat meer moeite doen om wat verloren bestanden terug te krijgen, maar wel alleen als ze minstens zelf een beetje moeite gedaan hebben om de schade binnen de perken te houden.
[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 22-03-2011 10:29 ]
Problemen oplossen doe ik ook niet meer. Vrienden mogen best naar me toe komen voor consult, maar ik ga mijn vingers er echt niet meer aan branden. Het enige wat ik wel doe is helpen bij het de aanschaf van een nieuwe PC, in elkaar zetten en Windows + drivers installeren. Maar da's in principe dan ook zo gebeurd
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daarom los ik problemen ook altijd op door gewoon Windows opnieuw te installeren. Ik heb er echt geen zin in om uit te gaan zoeken welk stukje mallware/virus het probleem veroorzaakt en dat op te lossen. Het is heel simpel, ik doe gewoon een format van C: en dan knal ik Windows er opnieuw op..oisyn schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:51:
Problemen oplossen doe ik ook niet meer. Vrienden mogen best naar me toe komen voor consult, maar ik ga mijn vingers er echt niet meer aan branden. Het enige wat ik wel doe is helpen bij het de aanschaf van een nieuwe PC, in elkaar zetten en Windows + drivers installeren. Maar da's in principe dan ook zo gebeurd
Nou doe ik dat ook alleen voor vrienden en voor mensen die ik weer ergens anders voor kan gebruiken.
Waarom zijn eindgebruikers er goed in om áls ze al een screenshot aanleveren, dit in 90% van de tijd in een Word- of Excel-document te plakken en vervolgens aan een work item in TFS te hangen? Nu heb ik gewoon Office moeten installeren op mijn dev-omgeving, iets waar ik liever geen licenses aan verspil. Dus maar LibreOffice gepakt.
Wat een verschrikkelijk herkenbaar motto... ergens anders voor kan gebruiken
[ Voor 12% gewijzigd door PeterSelie op 22-03-2011 11:17 ]
Maar dan is het wel weer kosteloos natuurlijk
Nog niet van de gratis office viewers gehoord?Alex) schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:14:
Waarom zijn eindgebruikers er goed in om áls ze al een screenshot aanleveren, dit in 90% van de tijd in een Word- of Excel-document te plakken en vervolgens aan een work item in TFS te hangen? Nu heb ik gewoon Office moeten installeren op mijn dev-omgeving, iets waar ik liever geen licenses aan verspil. Dus maar LibreOffice gepakt.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Ik kende ze wel, maar ik was ze even vergeten.
en ook alleen maar als ze een officiële Windows hebbenWoy schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:10:
[...]
Nou doe ik dat ook alleen voor vrienden en voor mensen die ik weer ergens anders voor kan gebruiken.
Ik heb het gehad met dat gekut met illegale windows cds...
Als ze niet willen betalen, zoeke ze het zelf maar uit
Die policy heb ik zelf ondertussen ook. Illegale windows begint ik niet meer aan.defcon84 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:42:
[...]
en ook alleen maar als ze een officiële Windows hebben
Ik heb het gehad met dat gekut met illegale windows cds...
Als ze niet willen betalen, zoeke ze het zelf maar uit
Paint > opslaan als .BMP (met enorme witte rand eromheen, uiteraard) > verzenden via MSNAlex) schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:14:
Neen. Screenshot paint, gepaste in Word. 13 megabyteGamebuster schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:06:
[...]
Paint > opslaan als .BMP (met enorme witte rand eromheen, uiteraard) > verzenden via MSN
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Waarom doen mensen toch hun home assignments toch niet :x , nu verspil ik lekker een middag aangezien de assistent de assignment volledig voor doet omdat niemand (behalve misschien 3-4 personen, incl. myself) het heeft gemaakt. En het computerlokaal is zo warm, pff, ik val in slaap. Gelukkig was er tweakers om mij nog ietwat wakker te houden, al ben ik nu wel al door alle (interessante) topics.
* Styxxy Wishes dat het al 4PM is; nog anderhalf uur marteling doorstaan.
(En ik geraak maar niet gewend aan die Finse toetsenborden -.-)
(En ik geraak maar niet gewend aan die Finse toetsenborden -.-)
Helemaal mee eens, gewoon even vertellen dat je het al gedaan hebt en dat je deze verspilling van je studie kosten niet waardeerd. Meteen klagen bij de lokale klaagbak als ze moeilijk doen. Hoofd van de opleiding snapt dit soort problemen vast wel.eamelink schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:23:
Dan ga je toch weg?
Finland heeft uur tijdsverschilBoAC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:41:
Je bedoeld tweeënhalfuur..
Nop, gaat niet. Je weet nooit met die man of hij nog iets nieuws gaat vertellen, of ergens op blackboard een hidden assignment zet. Zo heb ik al eens een assignment gemisteamelink schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:23:
Dan ga je toch weg?
Ach ja, het is niet dat ik zo veel te klagen hebbarfieldmv schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:33:
[...]
Helemaal mee eens, gewoon even vertellen dat je het al gedaan hebt en dat je deze verspilling van je studie kosten niet waardeerd. Meteen klagen bij de lokale klaagbak als ze moeilijk doen. Hoofd van de opleiding snapt dit soort problemen vast wel.
GMT +2BoAC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:41:
Op de uni in Helsinki en in Turku waren de sessies met de assistenten altijd optioneel. Soms kon je extra punten krijgen als je het van tevoren gemaakt had, maar dan nog hoefde je niet te blijven zitten.Styxxy schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:21:
Waarom doen mensen toch hun home assignments toch niet :x , nu verspil ik lekker een middag aangezien de assistent de assignment volledig voor doet omdat niemand (behalve misschien 3-4 personen, incl. myself) het heeft gemaakt. En het computerlokaal is zo warm, pff, ik val in slaap. Gelukkig was er tweakers om mij nog ietwat wakker te houden, al ben ik nu wel al door alle (interessante) topics.
Vooral met programmeren. Wie stopt er nu de / boven de 7. Ik heb mijn US international toetsenborden geimporteerd voor elke lokatie waar ik een computer gebruik (thuis en mijn kantoor op de universiteit)(En ik geraak maar niet gewend aan die Finse toetsenborden -.-)
Nee, hij bedoeld echt anderhalf uurBoAC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:41:
Tjonguh, 175 regels PHP code om een zoek query samen te stellen. Ach, het uitzoekwerk houd je van de straat, he! Ik weet het slecht maar heb nu wel geleerd dat MySQL subqueries ondersteund:
Snap ook niet waarom je nou twee pipes op je toetsenbord hebben | en ¦.
SQL:
1
2
3
4
| SELECT *, t.id AS id, (SELECT name FROM tl_user u WHERE u.id=s.assignedTo) AS name, (SELECT name FROM tl_user u WHERE u.id=t.createdBy) AS creator FROM tl_task t LEFT JOIN tl_task_status s ON t.id=s.pid AND s.tstamp=(SELECT MAX(tstamp) FROM tl_task_status ts WHERE ts.pid=t.id) ORDER BY (assignedTo=?) DESC, (status!='completed') DESC, deadline |
DuitsersPete schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:47:
[Vooral met programmeren. Wie stopt er nu de / boven de 7. Ik heb mijn US international toetsenborden geimporteerd voor elke lokatie waar ik een computer gebruik (thuis en mijn kantoor op de universiteit)
[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 22-03-2011 13:50 ]
Nee, hij bedoelt.Nee, hij bedoeld echt anderhalf uur
Stelletje analfabeten
Lekker op de bank
Ja, maar deze assistent is ook course leaderPete schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:47:
[...]
Op de uni in Helsinki en in Turku waren de sessies met de assistenten altijd optioneel. Soms kon je extra punten krijgen als je het van tevoren gemaakt had, maar dan nog hoefde je niet te blijven zitten.
Ah, daar staat die /Pete schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:47:
[...]
Vooral met programmeren. Wie stopt er nu de / boven de 7. Ik heb mijn US international toetsenborden geimporteerd voor elke lokatie waar ik een computer gebruik (thuis en mijn kantoor op de universiteit)
Voor mij is het nog lastiger aangezien ik een azerty keyboard gewend ben... Aanpassen aan qwerty en dan nog een Finse versie.
Inderdaad, altijd leuk om mensen te doen verwarren
PS: woon jij ook in Finland? Of heb je in Finland gestudeerd?
Moet eerlijk zeggen dat ik het altijd wel een sport vind om brakke systemen weer aan de gang te helpen, en iha zijn de mensen die ik help daarvoor erg dankbaar.
Ik ben er wel van afgestapt om gecrackte stuff te installeren, omdat dat te veel gezeik geeft. ( Misschien komt men er op die manier zelfs wel een keer achter dat Microsoft software helemaal niet zo goedkoop is en stapt men over naar Linux
)
Ik ben er wel van afgestapt om gecrackte stuff te installeren, omdat dat te veel gezeik geeft. ( Misschien komt men er op die manier zelfs wel een keer achter dat Microsoft software helemaal niet zo goedkoop is en stapt men over naar Linux
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Woon en studeer in Espoo (ben getrouwd met een Finse)Styxxy schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:54:
PS: woon jij ook in Finland? Of heb je in Finland gestudeerd?
Jaja het is duidelijk... 
Trouwens .. hoe kon ik dat direct zien??
Misschien een feature change..

Misschien een feature change..
[ Voor 20% gewijzigd door BoAC op 22-03-2011 14:15 ]
Wanneer jij je aan gekraakte programma's gespendeerde tijd doorfactureert en specificeert komt men er misschien eens achter dat Microsoft software helemaal niet zo duur is en gaat men eindelijk eens gewoon betalenfarlane schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:03:
Moet eerlijk zeggen dat ik het altijd wel een sport vind om brakke systemen weer aan de gang te helpen, en iha zijn de mensen die ik help daarvoor erg dankbaar.
Ik ben er wel van afgestapt om gecrackte stuff te installeren, omdat dat te veel gezeik geeft. ( Misschien komt men er op die manier zelfs wel een keer achter dat Microsoft software helemaal niet zo goedkoop is en stapt men over naar Linux)
MS software tov gekraakte MS software komt nog altijd minder goed uit de bus dan MS software tov free (as in beer) software. En die laatste situatie had ik het over.McRubz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:15:
Wanneer jij je aan gekraakte programma's gespendeerde tijd doorfactureert en specificeert komt men er misschien eens achter dat Microsoft software helemaal niet zo duur is en gaat men eindelijk eens gewoon betalen
Overigens ben ik niet per definitie anti MS ofzo hoor dus die discussie kunnen we achterwege laten.
[ Voor 9% gewijzigd door farlane op 22-03-2011 15:33 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
175 regels is nog weinig als je het mij vraagt. Ik heb hier een search class (in PHP) met een serie helperclasses (voor filters, volgorde, etc) die op een OO manier een searchquery opbouwt, class zelf is 90 regels inclusief commentaar maar met alle filters etcetera erbij zal het totaal eerder richting de 400 gaan gok ik. En dat is nog niets vergeleken bij de ~ 1500 regels die ik ooit in een legacy project tegenkwamalienfruit schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:48:
Tjonguh, 175 regels PHP code om een zoek query samen te stellen. Ach, het uitzoekwerk houd je van de straat, he! Ik weet het slecht maar heb nu wel geleerd dat MySQL subqueries ondersteund:

Juist als je niet overal wilt lopen klieren met strings om je query op te bouwen heb je veel code nodig. Hoeft niet slecht te zijn, liever dat dan tweehonderd regels string replaces/appends
Wellicht doordat hij het postte? Als je iemand wilt verbeteren mag je ook wel nadenken over wat die persoon zegt, een opmerking als 'fins toetsenbord' zou dan belletjes moeten laten rinkelen dat hij in een andere tijdzone zitBoAC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:14:
Ben er wel voor om al dat tuig wat vanuit USA post in het bikkeltopic als het daar nog midden op de dag is aan te pakken, nepbikkels
ADO.NET Entity Framework, leuk speelgoed om mee te werken. Ben nu momenteel bezig om te kijken hoe goed het samenwerkt met SQL compact voor een kleine locale database
Tot nu toe vrij fijn werken.
Ah, Espoo. Daar ben ik al door gekomen (maar niet gestopt) met de trein van Turku naar Helsinki (tijdens de vakantieweek, ik was op weg van Stockholm (citytrip) naar Lahti (cottage gehuurd)). Wat studeer je daar?Pete schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:11:
[...]
Woon en studeer in Espoo (ben getrouwd met een Finse)
Ik studeer zelf in Kokkola, enkele uurtjes reizen naar het noorden
Tja.. maar hij woont in Antwerpen en heeft een Belgische website in zijn profiel...FragFrog schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:46:
[...]
Wellicht doordat hij het postte? Als je iemand wilt verbeteren mag je ook wel nadenken over wat die persoon zegt, een opmerking als 'fins toetsenbord' zou dan belletjes moeten laten rinkelen dat hij in een andere tijdzone zit
Ben er wel voor om al dat tuig wat vanuit USA post in het bikkeltopic als het daar nog midden op de dag is aan te pakken, nepbikkels
En natuurlijk de echte Devvers weten het zo langzamerhand. Hoevaak er niet gesproken is over Finland.BoAC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:00:
[...]
Tja.. maar hij woont in Antwerpen en heeft een Belgische website in zijn profiel...
O.a. over de laptop (hoe is het daarmee?)
Nog steeds niet gerepareerdGoTCoast schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:06:
[...]
En natuurlijk de echte Devvers weten het zo langzamerhand. Hoevaak er niet gesproken is over Finland.
O.a. over de laptop (hoe is het daarmee?)
Beetje lastig als je veel moet programmeren in Eclipse en VS. Oké, je kan de side bars wel verbergen, maar dan nog is het lastig
KloptBoAC schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:00:
[...]
Tja.. maar hij woont in Antwerpen en heeft een Belgische website in zijn profiel...
MSN, wie gebruikt datGamebuster schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:06:
[...]
Paint > opslaan als .BMP (met enorme witte rand eromheen, uiteraard) > verzenden via MSN
Of als slides in PowerpointSnake schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:25:
[...]
Neen. Screenshot paint, gepaste in Word. 13 megabyte
@hieronder
Grapjurkeamelink schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:06:
Je bedoelt tweëenhalve maand?
* eamelink probeert ook leuk mee te doen in dit topic
[ Voor 49% gewijzigd door Styxxy op 22-03-2011 18:12 ]
Je bedoelt tweëenhalve maand?
Finland is toch GMT+360?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak