De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:25:
[...]
Ik vraag me overigens ook af of ze zouden kijken naar mijn resultaten van m'n vorige studies, daar waren m'n programmeer vakken steeds zeer goed, ik had enkel moeite met design.
Ik vermoed niet dat ze daar erg hard naar kijken... Uiteindelijk heb je de studie niet afgewerkt.

Overigens, waarom doe je geen verkort programma Toegepaste Informatica... Ik weet niet in welke stad je woont, dus kan ik ook niet aanraden welke Hogeschool je best kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:15
Standeman schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:06:
yippie, ik zit nu op een cursus van een behoorlijk groot e-commerce pakket en af en toe geloof ik mijn oren niet.

Vrijwel alles wordt in de JSP's gestopt Data access, page flow, authenticatie, etc :| Het is zelfs de bedoeling dat sql (c.q. RQL, een soort van sql voor de persitency laag) in je jsp gaat vrotten :? IK heb echt het gevoel alsof ik zojuist in een tijdmachine ben gestapt en in 1997 beland ben :D

Als het nou een suf hobby dingetje is, ok. Maar dit zou een enterprise e-commerce framework moeten zijn Het kost iig "enterprise" geld. :X
Ah kijk, nog meer mensen die met ATG werken? :p

Het pakket is inderdaad al wat jaartjes oud en als je bedenkt wat de mogelijkheden waren in die tijd is het nog best knap dat ze met zoiets op de proppen zijn gekomen, maar tegenwoordig is het echt zwaar achterhaald en soms een drama om mee te werken. Als het niet ATG is kun je waarschijnlijk eenzelfde reden gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:58:
else if? Maar ik zie er wel meer. Bijvoorbeeld dat je uitgaat van het feit dat de aspect ratio van een monitor altijd 4:3 is :)
Nee hoor, de rectangle monRect moet op 3/4 van rect starten (horizontaal) en maar een kwart breed zijn.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Woy schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:41:
[...]

Niet echt defensief geprogrammeerd, dat gaat binnen de kortste keren een NPE opleveren natuurlijk ;)
Nee toch?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:25:
[...]

Weet ik. Maar aangezien ik geen Ba/Ma heb en nog geen werkervaring heb die ik kan voorschotelen lijkt het me toch al een begin. Bij een bedrijf zullen ze wellicht ook wel een examen afnemen om je kennis te controleren, maar met zo'n certificaat ben je toch al een stapje dichter denk ik?
Dat lijkt me wel. Zeker als je je echt focust op php (of zf, hangt af welk cert je wil halen) zijn dit de enige twee certificaten die iets betekenen in de php wereld.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:38:
[...]

Nee hoor, de rectangle monRect moet op 3/4 van rect starten (horizontaal) en maar een kwart breed zijn.
Ah ok, dan had ik je code verkeerd begrepen :)
Het event object is in eerste instantie null ;)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2011 20:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:44:
[...]

Ah ok, dan had ik je code verkeerd begrepen :)

[...]

Het event object is in eerste instantie null ;)
MSDN: RaiseEvent Statement

Het ENIGE waarbij VB.NET een stapje voor heeft op C#...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 12:54
Alex) schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:05:
C#:
1
2
    // init event met lege delegate, dan heeft het altijd een waarde, voorkom NRE
    public event EventHandler<CupShakenEventArgs> Shaken = delegate { };
Daar gaat VB's stapje voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo, net maar eens IE9 geïnstalleerd, in het engels op mn nl Windows, maakt niet uit :P. Mn eerste indruk is wel positief, alleen niet verpletterend genoeg om Opera eruit te gooien. Al is het omdat in mn eigen site de footer bugt in IE9 :( Aangezien IE9 dus de enige browser is met dit probleempje wordt dit dus maar weer een losse stylesheet met een fix daarvoor, begint al lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
dcm360 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:41:
Zo, net maar eens IE9 geïnstalleerd, in het engels op mn nl Windows, maakt niet uit :P. Mn eerste indruk is wel positief, alleen niet verpletterend genoeg om Opera eruit te gooien. Al is het omdat in mn eigen site de footer bugt in IE9 :( Aangezien IE9 dus de enige browser is met dit probleempje wordt dit dus maar weer een losse stylesheet met een fix daarvoor, begint al lekker :P
Vandaag ook al zoiets moeten oplossen op m'n werk. Ach, het houdt je van de straat en als ik zie hoeveel beter IE9 is in vergelijking met IE6 of IE7 vind ik het voor deze ene keer niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:49
dcm360 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:41:
Zo, net maar eens IE9 geïnstalleerd, in het engels op mn nl Windows, maakt niet uit :P. Mn eerste indruk is wel positief, alleen niet verpletterend genoeg om Opera eruit te gooien.
Opera ftw! :D IE9 ziet er wel goed uit, maar ik blijf toch bij mijn favoriete browser (Opera).

Overigens, dit artikel slaat de plank echt wel mis. Alle redenen die ze daar noemen kan je zo hard counteren door hun eigen argumenten te gebruiken. (Ze zitten constant met andere browsers te vergelijken, in plek van met vroegere versies.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het eerste punt is niet eens een argument. Als je op Vista of 7 zit ga je niet niet upgraden alleen maar omdat XP gebruikers dat ook niet kunnen 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alwinuzz schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:20:
[...]

Daar gaat VB's stapje voor :P
Idd, ik hang er meestal ook een lege delegate aan, maar meestal heb je toch een RaiseShaken(..) o.i.d. dus dan is die extra check ook totaal niet erg.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Haan

dotnetter

Styxxy schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 01:43:
[...]

Opera ftw! :D IE9 ziet er wel goed uit, maar ik blijf toch bij mijn favoriete browser (Opera).

Overigens, dit artikel slaat de plank echt wel mis. Alle redenen die ze daar noemen kan je zo hard counteren door hun eigen argumenten te gebruiken. (Ze zitten constant met andere browsers te vergelijken, in plek van met vroegere versies.)
De blogger wordt ook final met de grond gelijk gemaakt in de reacties >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 16:33
Het hangt er een beetje vanaf wat je onder "upgraden" verstaat, denk ik. Als je Windows Vista of 7 draait (en dus überhaupt IE9 kunt draaien) dan zal IE9 ongetwijfeld beter zijn dan z'n voorgangers. Het lijkt er echter op dat de auteur probeert te zeggen dat er ten op zichte van andere moderne browsers (Chromium, Opera en Firefox 4; waarbij die laatste officieel niet uit is) er weinig redenen zijn om op IE9 over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

IE9 werkt op het eerste zicht wel lekker, alleen gaat de fade op de url box niet altijd even smooth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
JanDM schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:28:
Kwestie van smaak of coding standard misschien, maar ik vind in zo'n geval een switch-statement ook wel mooi (ingekort om niet heel de pagina te vullen):
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
switch(wgfx->currMonStyle)
{
  case MONITORING_STYLE_FULL:
    monRect.x = rect.x + ((rect.w/4)*3);
    monRect.y = rect.y + WINDOW_BORDER_WIDTH;
    break;

case MONITORING_STYLE_DETACHED:
    monRect.x = rect.x;
    monRect.y = rect.y;
    break;

default:
    monRect.x=0;
    monRect.y=0;
}
Ik zou ook gelijk even refactoreren door een methode setMonitorDimensions(int x, int y, int w, int h) oid aan te maken waar die monRect.x, y, w en h gezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Niet per se, zelf zou ik het zo doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
int x = 0;
int y = 0;

switch(wgfx->currMonStyle)
{
   case MONITORING _STYLE_FULL:
      x = rect.x + ((rect.w/4)*3);
      y = rect.y + WINDOW_BORDER_WIDTH;
   break;

case MONITORING_STYLE_DETACHED: 
      x = rect.x; 
      y = rect.y; 
   break; 
}

monRect.x = x;
monRect.y = y;

Scheelt je weer een functie, en een switch case.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Weet iemand hoe ik met SimpleXML naar een bepaalde node kan zoeken. Ik heb wel wat dingen over xpath gevonden maar die gaat er van uit dat je het hele pad kent/weet. Ik kan namelijk iets krijgen zoals: packet/client/add/result of /packet/client/get/result of /packet/domain/add/result of /packet/domain/set/result

En ga zo maar door, ik vind het een beetje omslachtig om voor elk pad hier een if te moeten gaan maken. Dus ik ben op zoek naar de commando waarmee ik eigenlijk in 1 keer alles achter result kan uitpoepen echo $result->status; en bij een error natuurlijk $result->errcode; en $result->errtext;

Weet iemand een simpele oplossing? :)

Edit: In PHP :P

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Goh. Krijg net een mailtje binnen:
I'm a partner with Backstop Media (www.backstopmedia.com),
and I read your article on EXI: The last binary standard? <linkje) I'm
wondering if you would be interested in writing a tutorial for
IBM developerWorks on this topic. Tutorials run about 5,000-
7,000 words and we pay <zoveel, niet insignificant>. Let me know if you're interested.
We would need to put together a short proposal to submit to
IBM if you are. I've attached a few samples below. These are
for articles but it's the same basic concept for tutorials.

Thanks, Bob

Bob Herbstman
Backstop Media
Ik zie hun site en kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Als mijn artikel (blijkbaar) goed genoeg is voor IBM DeveloperWorks, zou ik dan ook niet direct daarnaartoe kunnen gaan?

Iemand ooit van dit soort praktijken gehoord? Meegemaakt? Aan de ene kant denk ik 'vet, bakkes geld voor een paar uurtjes werk', aan de ander heb ik zo m'n twijfels hierover, komt een beetje schimmig over.

Edit: Zie ook niet zoveel op het internet hierover. één post in een nieuwsgroep waar dezelfde Bob een aanbod doet voor een artikel over GIMP.

Edit 2: hm, bij wat meer zoekwerk lijkt het erop dat ze al vijf jaar artikelen leveren voor Developerworks en dergelijke sites, of dat er in ieder geval mensen die artikelen schrijven daarmee geassocieerd worden. Svp uw advies.

[ Voor 13% gewijzigd door YopY op 17-03-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Jeffro

//result

Lees: zoek aub de betekenis van '//' op in een xpath manual.
YopY schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:07:
... komt een beetje schimmig over.
Goh, een beetje maar?

[ Voor 55% gewijzigd door Voutloos op 17-03-2011 13:09 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Voutloos schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:08:
@Jeffro

//result

Lees: zoek aub de betekenis van '//' op in een xpath manual.

[...]
Goh, een beetje maar?
Bedankt! :)

Ben ondertussen al de PHP documentatie aan het doorspitten maar zie het niet zo 123 staan :/

In ieder geval bedankt, kan ik ook weer verder ;)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

YopY schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:07:
Goh. Krijg net een mailtje binnen:

[...]

Ik zie hun site en kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Als mijn artikel (blijkbaar) goed genoeg is voor IBM DeveloperWorks, zou ik dan ook niet direct daarnaartoe kunnen gaan?

Iemand ooit van dit soort praktijken gehoord? Meegemaakt? Aan de ene kant denk ik 'vet, bakkes geld voor een paar uurtjes werk', aan de ander heb ik zo m'n twijfels hierover, komt een beetje schimmig over.

Edit: Zie ook niet zoveel op het internet hierover. één post in een nieuwsgroep waar dezelfde Bob een aanbod doet voor een artikel over GIMP.

Edit 2: hm, bij wat meer zoekwerk lijkt het erop dat ze al vijf jaar artikelen leveren voor Developerworks en dergelijke sites, of dat er in ieder geval mensen die artikelen schrijven daarmee geassocieerd worden. Svp uw advies.
60% op voorhand factureren eh.. dan kan er weinig mislopen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffroiscool schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Bedankt! :)

Ben ondertussen al de PHP documentatie aan het doorspitten maar zie het niet zo 123 staan :/

In ieder geval bedankt, kan ik ook weer verder ;)
Xpath is een "standaard" iets wat veel parsers ondersteunen. De syntax is ook bijna altijd hetzelfde.

http://www.w3schools.com/XPath/xpath_syntax.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool

Jeffroiscool

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Xpath is een "standaard" iets wat veel parsers ondersteunen. De syntax is ook bijna altijd hetzelfde.

http://www.w3schools.com/XPath/xpath_syntax.asp
Dankje, het is ondertussen gelukt.

Sorry voor de vraag allemaal, zo vaak werk ik niet met XML en in dit project juist wel veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Grr. Eerste import van een project uit SourceSafe in Team Foundation Server is helemaal perfect gegaan. History is behouden, uitchecken, bewerken, inchecken, diff, shelving, labelen, alles lijkt te werken.

Behalve de IDE... We hebben VssConneXion (en hebben die al lang), maar moeten voor zover ik zo snel kan vinden SourceConneXion hebben om vanuit Delphi 6 met TFS te verbinden. VssConneXion ondersteunt alleen een pad naar een srcsafe.ini en geen TFS-connectionstring. Maar even overleggen over nieuwe licenties, 50 euro per werkstation is nou ook de wereld weer niet.

En nee, eindelijk eens upgraden van Delphi 6 is dus ook geen optie. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Vandaag eens iets opgelost waar ik al tijden een hekel aan heb. Het intranet van mijn school maakt gebruik van Sharepoint, dus bij voorbaat niet echt geschikt voor Safari/Chrome. Nu wordt er specifiek een stylesheet gebruikt voor Mac gebruikers, waarin alle font-size verwijzingen gebruiken maken van points in plaats van pixels met als resultaat dat de hele layout er niet uitziet op Mac.

Vanmiddag dus eventjes gekeken waar dat aan lag en een user-stylesheet gemaakt. Nu kan ik dus thuis fatsoenlijk op het intranet kijken. :) Eens kijken of ik die user-stylesheet ook door kan sturen naar de Servicedesk op school, om te kijken of ze die willen gaan gebruiken. Zullen ze op de afdeling Fotonica ook blij mee zijn, want daar hebben ze alleen maar Macs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nee, gewoon pushen om te upgraden naar SharePoint 2010 waar niet-IE-browsers tenminste niet als bastaardzonen worden behandeld. ;)

Overigens: ik haat Word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
Gebruik nu sinds een maand LaTeX, en het bevalt me zo lekker!
Nooit meer Word voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
GoTCoast schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:33:
[...]

Heerlijk codes moeten typen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Codes typen? Je typt wat markup ja, maar een goede style en je typesetting is met weinig moeite erg goed. Ik had mijn scriptie niet anders willen doen eigenlijk.

Ben nu begonnen met een web projectje en gebruik nu Compass voor mijn CSS. Wat een verademing! Heb Compass op watch-mode staan, wat dus inhoudt dat bij elke wijziging mijn styles automatisch gerecompiled worden en in de juiste css folders van mijn website gezet worden. Vooral alle voorgedefinieerde mixins maken het een heel stuk makkelijker allemaal 8)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Alex) schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:22:
Nee, gewoon pushen om te upgraden naar SharePoint 2010 waar niet-IE-browsers tenminste niet als bastaardzonen worden behandeld. ;)
Tja, daar heb ik geen zak over te zeggen op school. ;) En daar ga ik ook geen moeite voor doen, omdat de Helpdesk de IT studenten sowieso behandelt als bemoeials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Mijn vriendin is bezig met een minor "Nieuwe Media" aan de Universiteit van Antwerpen. Nu heeft ze een website moeten ontwikkelen, welke door de professor goedgekeurd is :)
In de documentatie wordt ook verwacht dat de "Metafoor van de website" wordt toegelicht. Ik kon haar daar niet mee verder helpen, maar ze vroeg me vriendelijk, doch met klem, of ik het aan jullie wilde vragen :P

Dus bij deze O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16

orf

Hebben mensen hier "free-time"? Ik denk erover om medewerkers een aantal uur te geven per week voor projecten die ze zelf bedenken of zelf leuk vinden om aan te werken.

Moet alleen goed nadenken over spelregels en invulling. Als er hier mensen zijn waar dat zo gedaan wordt, dan word ik blij van feedback. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:23
Matis schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:05:
Mijn vriendin is bezig met een minor "Nieuwe Media" aan de Universiteit van Antwerpen. Nu heeft ze een website moeten ontwikkelen, welke door de professor goedgekeurd is :)
In de documentatie wordt ook verwacht dat de "Metafoor van de website" wordt toegelicht. Ik kon haar daar niet mee verder helpen, maar ze vroeg me vriendelijk, doch met klem, of ik het aan jullie wilde vragen :P

Dus bij deze O-)
Ik heb paar jaar terug soort gelijk vak gehad aan de HVA en daarbij werd toen met de metafoor dus letterlijk het principe van de metafoor bedoeld. Dit kan je zien als hoe wordt je beeldwerk gekoppeld aan je content. Zo hadden we toen een nieuw ontwerp voor IMDB gemaakt met daarin bijvoorbeeld een filmrol verwerkt. Dat was een grafische verwijzing naar de content.
orf schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:18:
Hebben mensen hier "free-time"? Ik denk erover om medewerkers een aantal uur te geven per week voor projecten die ze zelf bedenken of zelf leuk vinden om aan te werken.

Moet alleen goed nadenken over spelregels en invulling. Als er hier mensen zijn waar dat zo gedaan wordt, dan word ik blij van feedback. :)
Ik heb ooit een artikel over google gelezen waarin duidelijk werd dat bij google de vrijdag altijd de fun dag is. Op deze dag wordt er aan een project naar keuze gewerkt en het idee was dat men in principe compleet vrij is en er juist niet te veel spelregels en invulling was. Er zaten geen regels aan het idee maar ik geloof wel dat als je eenmaal een idee had je daar natuurlijk wel aan moest blijven werken, en niet iedere week wat nieuws kon bedenken.

[ Voor 33% gewijzigd door denyos op 17-03-2011 17:41 . Reden: quote orf met reactie toegevoegd. ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
dev10 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:59:
[...]

Nu wordt er specifiek een stylesheet gebruikt voor Mac gebruikers, waarin alle font-size verwijzingen gebruiken maken van points in plaats van pixels met als resultaat dat de hele layout er niet uitziet op Mac.

[...]
Pixels gebruiken als maat voor lettertypes in CSS vind ik persoonlijk ook echt niet kunnen. Het mag er dan op verschillende platformen niet geheel hetzelfde eruit zien. Je sluit daarmee wel visueel gehandicapten gebruikers en sommige browsers van mobiele telefoons uit doordat pixels niet automatisch meeschalen met de DPI instellingen of lettergrootte instellingen in de browser. Dit doen points echter wel.

Nu ben ik het er wel mee eens dat voor bepaalde tekst in layouts welke altijd even groot moeten zijn uitzonderingen gemaakt mogen worden, maar dat neemt niet weg dat ik het erg bad-practise vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

[...]

Deed even een zoekopdracht naar LaTeX en er kwam toch wel wat NSFW spul bij de google plaatjes naar voren :+

Ziet er handig uit, welke tools gebruik jij daar voor? Want je hebt waarschijnlijk een editor nodig, maar aan de andere kant ook iets wat het omzet naar een "mooi" formaat zodat anderen het ook kunnen lezen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Latex O+

Oh euhm... ik denk dat ik de volgende keer maar aan de slag ga met HTML en CSS i.p.v. dat stomme Word. Ik ben een kwartier kwijt geweest om de nummering van een heading te fixen en nog werkt het gewoonweg niet... gare template :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik heb recentelijk ook naar LaTeX gekeken voor documentatie van ons hoofdproduct. Nadeel hiervan is echter dat als je exporteert naar html iedere keer dat je ergens een stukje hoofdstuk/paragraaf invoegt je url's kunnen veranderen, waardoor het vrijwel onmogelijk is om te verwijzen naar specieke gedeeltes in de handleiding. Dit geldt overigens ook voor restructured text.

Hierdoor zijn we toch weer bij docbook uitgekomen, hierbij kan je zelf je hoofdstukken een id geven,waardoor je zeker weet dat je url's niet veranderen. Kan me echter voorstellen dat wanneer je alleen pdf bestanden wil genereren dit geen probleem is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:32
orf schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:18:

Bij m'n huidige werkgever hebben we wel iets wat er op moet lijken, echter is de uitwerking niet echt goed te noemen. Probleem bij ons is namelijk dat we niet zelf iets mogen uitzoeken, maar het ook direct een business opportunity op moet leveren. Tjah, dan is het lastig invulling hier aan geven. Tevens mogen er geen services of andere dingen voor worden gehost of aangeschaft.
Onlangs mochten we wel een WP7 applicatie maken voor de 'fun', echter moest het wel een demo zijn dat kon worden getoond bij klanten om zo later te kunnen verkopen.

Je zou mensen echt de vrije hand moeten geven en niet een direct business belang er bij moeten hebben, naar mijn mening natuurlijk.

Bij een vorige werkgever hebben we het ook geprobeerd, maar doordat we dusdanig veel dingen te doen hadden konden sommige collega's niet de 'free time' dingen doen. Anderen hadden niet veel inspiratie en konden dus geen goede invulling geven. Zelf had ik een veel te ambitieus project bedacht wat ik niet in die tijd kon verwezenlijken.

Dat is dan weer het nadeel van de vrije hand te geven, te ambitieuze projecten of helemaal niets.

Wellicht een goed ideen om eerst eens te inventariseren wat mensen graag willen doen en daar een project bij te bedenken. Je moet namelijk wel een doel hebben.
Wanneer iemand graag de verschillende ORM's wil bekijken kan dat en dan kan die persoon ook een PoC er bij maken dat in een groter project wordt gebruikt.
Zo kun je een leuk PoC project maken waar iedereen z'n eigen ding in kan doen, maar wat wel vooraf bekend is wat er ongeveer moet komen.

Op zich wel tegenstrijdig wat ik nu schrijf bedenk ik me nu. Qua tijd moet er wel een regelmaat in zitten. Niet eens per maand of 2 maanden, dan is het interval te lang. Eens per week of 2 weken lijkt mij een ideale situatie waar je er dan een dag of halve dag aan kunt besteden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 16:36
denyos schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:38:
Ik heb ooit een artikel over google gelezen waarin duidelijk werd dat bij google de vrijdag altijd de fun dag is. Op deze dag wordt er aan een project naar keuze gewerkt en het idee was dat men in principe compleet vrij is en er juist niet te veel spelregels en invulling was. Er zaten geen regels aan het idee maar ik geloof wel dat als je eenmaal een idee had je daar natuurlijk wel aan moest blijven werken, en niet iedere week wat nieuws kon bedenken.
Niet helemaal. Hoe google het doet is dat iedereen 20% van zijn tijd kan 'opsparen' en kan gebruiken voor een goedgekeurd eigen project naar keuze. Het opnemen van deze 20% tijd is in principe niet gebonden aan regels: iemand kan twee maanden lang niet hiermee bezig zijn en vervolgens een week lang continue aan zijn eigen project knutselen. Veel werknemers daar nemen die tijd echter helemaal niet op; het is dan ook op vrijwillige basis.

Ik zou het erg tof vinden als een opdrachtgever ditzelfde model implementeerde; geeft wat tijd om aan leuke en wellicht ooit nuttige technieken te werken. Het zou niet voor het eerst zijn dat ik uiteindelijk technieken gebruik in een zakelijk project nadat ik er eerst mee heb lopen knutselen in een hobby projectje.

Mind you: lang niet alles zal nuttig zijn of ooit daadwerkelijk gebruikt kunnen worden. Dat is het beetje het risico: je wilt mensen creatief laten zijn, maar heel veel creatieve dingen zijn in praktijk niet verkoopbaar / rendabel. Leuk voor de werksfeer, wellicht soms nuttig (zeker als iemand speelt met een techniek en je daarom later als die techniek mainstream wordt deze sneller toe kan passen dan een concurent), maar of het uiteindelijk uit kan weet ik niet :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kan gelijk welke texteditor gebruiken, tex files zijn gewoon plain text. Er zijn ook specifieke editors, met specifieke ondersteuning voor text files (vgl. programmeren in notepad vs. in IDE). Zie http://latex.ugent.be/node/downloaden

Over LaTeX in het algemeen: http://latex.ugent.be/cursus.php Go nuts ;)

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Mind you: lang niet alles zal nuttig zijn of ooit daadwerkelijk gebruikt kunnen worden. Dat is het beetje het risico: je wilt mensen creatief laten zijn, maar heel veel creatieve dingen zijn in praktijk niet verkoopbaar / rendabel. Leuk voor de werksfeer, wellicht soms nuttig (zeker als iemand speelt met een techniek en je daarom later als die techniek mainstream wordt deze sneller toe kan passen dan een concurent), maar of het uiteindelijk uit kan weet ik niet
Juist door mensen hun eigen projecten te laten kiezen, en daarbij niet te letten op of het commercieel haalbaar is gaan ze juist meer out of the box denken, en durven ze makkelijker eens een dag(deel) met iets nieuws te "kloten" gewoon om te kijken of het wat is. Daar zal je geen directe inkomsten uithalen, maar dat is denk ik ook de verkeerde insteek. Een juiste insteek is denk ik dat het vooral om kennisverrijking gaat, en als je geluk hebt komt er ook nog eens een commercieel lucratief projectje uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:26
Soms he :(
Twee knoppen omhoog en omlaag om de volgorde van objecten te regelen. Hoe moeilijk kan dat zijn :(
*haat aan frameworks/guis/eigenprutswerk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

denyos schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:38:
Ik heb paar jaar terug soort gelijk vak gehad aan de HVA en daarbij werd toen met de metafoor dus letterlijk het principe van de metafoor bedoeld. Dit kan je zien als hoe wordt je beeldwerk gekoppeld aan je content. Zo hadden we toen een nieuw ontwerp voor IMDB gemaakt met daarin bijvoorbeeld een filmrol verwerkt. Dat was een grafische verwijzing naar de content.
Thnx voor je reactie. Als ik het goed begrijp is het dus het volgende:
een metafoor is gewoon iets ouderwets of ingeburgerd. Bijvoorbeeld een e-mail icoontje, of winkelwagentje voor een webshop. Of het huisje van de home-knop in-browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15

Standeman

Prutser 1e klasse

IntToStr schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:47:
[...]

Ah kijk, nog meer mensen die met ATG werken? :p

Het pakket is inderdaad al wat jaartjes oud en als je bedenkt wat de mogelijkheden waren in die tijd is het nog best knap dat ze met zoiets op de proppen zijn gekomen, maar tegenwoordig is het echt zwaar achterhaald en soms een drama om mee te werken. Als het niet ATG is kun je waarschijnlijk eenzelfde reden gebruiken :)
*lol*, right on the spot. :D

In principe zijn waren ze wel redelijk vooruitstrevend met hun eigen IOC container en ORM framework. Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat werken, want dit jaar gaan we het implementeren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
.Gertjan. schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:16:
[...]

Deed even een zoekopdracht naar LaTeX en er kwam toch wel wat NSFW spul bij de google plaatjes naar voren :+

Ziet er handig uit, welke tools gebruik jij daar voor? Want je hebt waarschijnlijk een editor nodig, maar aan de andere kant ook iets wat het omzet naar een "mooi" formaat zodat anderen het ook kunnen lezen.
Ik ben een Mac-gebruiker. Dus onder Windows/Linux weet ik het zo niet.

Als TeX-package heb ik zo uit mijn hoofd gezegd MacTeX (zit o.a. de editor TeXShop in).
Om de code in te kloppen gebruik ik of MacVim (met TeX plugin) of TextMate. Daarnaast is ook een geniale site (ScribTeX.com) waar je online TeX in kan maken (soort GoogleDocs, alleen dan met TeX); voordeel: het staat direct in de 'cloud', en je hebt geen TeX-package enz nodig, gebruik het vaak als ik op de computers op school zit waar ze geen TeX hebben geinstalleerd (vind ik vreemd als ICT-opleiding, vind TeX zowat verplicht daar).

Als je het document hebt in TeX (of een van de dialecten, waarvan naar mijn mening LaTeX de beste is), kan je het converteren naar DVI of PDF.
DVI is ouderwets en geen goede viewers, maar converteert snel van TeX naar DVI. Goed om even snel te kijken of het eruit ziet als je wilt.
PDF doet TeX best lang over (heb ik al wel gemerkt, schrijf veel grote documenten). Daarom echt als laatste stap doe ik het. En dan kan iedereen het gewoon kijken.
Als ik het goed heb kan je ook van TeX naar PostScript schrijven, maar die functie gebruik ik niet, dus weet niet zeker (weet ook zo niet wat PostScript is).

Ik heb via de LaTeX Wikibooks (http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX, 310 pagina's de PDF versie; toch maar uitgeprint) het geleerd, en daarna heb ik nog 1 boek gekocht (zoek ik morgen ook ff op).

Als je nog meer vragen hebt, schop mij maar aan via DM of post het in een nieuw topic denk ik maar?
Heel veel sterkte, en geniet ervan! Het lijkt lastig, maar als je het eenmaal kent scheelt het zoveel opmaakgezeik en gevloek op Word.

[ Voor 1% gewijzigd door Ryur op 17-03-2011 22:43 . Reden: Namen even door elkaar gehaald, laat op de avond :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
http://www.lyx.org/

Alle veelvoorkomende dingen zitten gewoon in een rolldown (headerlevels, floats, etc). En als je toch nog specifieke dingen wilt: je kunt gewoon \LaTeX 'embedden' (wat een beetje flauw is, want het ding exporteert gewoon naar het \LaTeX-formaat, gooit pdflatex er tweemaal overeen (references! ;-)) en toont je het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16

orf

Jan_V schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:23:
[...]

Bij een vorige werkgever hebben we het ook geprobeerd, maar doordat we dusdanig veel dingen te doen hadden konden sommige collega's niet de 'free time' dingen doen. Anderen hadden niet veel inspiratie en konden dus geen goede invulling geven. Zelf had ik een veel te ambitieus project bedacht wat ik niet in die tijd kon verwezenlijken.
Dat is een beetje een gevaar inderdaad. We hebben het onwijs druk en interne projecten sneuvelen nu al snel bij een deadline. Met free time gebeurt dat natuurlijk nog sneller.

Ik denk wel dat onze medewerkers creatief genoeg zijn om leuke projecten te bedenken waar we zelf iets aan hebben, iets wat we kunnen open-sourcen, of waar klanten iets aan hebben.
Je zou mensen echt de vrije hand moeten geven en niet een direct business belang er bij moeten hebben, naar mijn mening natuurlijk.
Dat denk ik ook. We moeten niet iets bedenken waarbij medewerkers ideeën in drievoud in moeten dienen. Dat is een veel te grote drempel.
Qua tijd moet er wel een regelmaat in zitten. Niet eens per maand of 2 maanden, dan is het interval te lang. Eens per week of 2 weken lijkt mij een ideale situatie waar je er dan een dag of halve dag aan kunt besteden.
We denken nu aan 5 uur bij full-time dienstverband (= 36 uur).
FragFrog schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:24:
[...]Ik zou het erg tof vinden als een opdrachtgever ditzelfde model implementeerde; geeft wat tijd om aan leuke en wellicht ooit nuttige technieken te werken. Het zou niet voor het eerst zijn dat ik uiteindelijk technieken gebruik in een zakelijk project nadat ik er eerst mee heb lopen knutselen in een hobby projectje.

Mind you: lang niet alles zal nuttig zijn of ooit daadwerkelijk gebruikt kunnen worden. Dat is het beetje het risico: je wilt mensen creatief laten zijn, maar heel veel creatieve dingen zijn in praktijk niet verkoopbaar / rendabel. Leuk voor de werksfeer, wellicht soms nuttig (zeker als iemand speelt met een techniek en je daarom later als die techniek mainstream wordt deze sneller toe kan passen dan een concurent), maar of het uiteindelijk uit kan weet ik niet :)
Ik - als eigenaar - doe het zelf al wel. Mijn laatste tweakblog is daar een voorbeeld van. Ik vond de interface van javascript wysiwyg editors ruk en vond het leuk om mijn javascript skills weer eens een beetje op te poetsen.

Ik denk dat we het kunnen proberen. Vooral voor de werksfeer en creatieve input van medewerkers te stimuleren en meer te gebruiken. Of het rendabel is moet inderdaad blijken. Het kan ook onmeetbaar rendabel zijn; als je je werk leuker vindt doordat je tijd hebt voor eigen projecten, doe je ander werk misschien wel sneller.
Freeaqingme schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:37:Juist door mensen hun eigen projecten te laten kiezen, en daarbij niet te letten op of het commercieel haalbaar is gaan ze juist meer out of the box denken, en durven ze makkelijker eens een dag(deel) met iets nieuws te "kloten" gewoon om te kijken of het wat is. Daar zal je geen directe inkomsten uithalen, maar dat is denk ik ook de verkeerde insteek. Een juiste insteek is denk ik dat het vooral om kennisverrijking gaat, en als je geluk hebt komt er ook nog eens een commercieel lucratief projectje uitrollen.
Dat denk ik ook. Ik denk dat je best veel kunt leren van een beetje proberen en uitvinden. Hoewel wij volledig gericht zijn op PHP en front-end, kan het ook best eens een andere taal zijn of een niet web toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

GPU accelerated functies in Chrome 10 (via about:flags) werkt voor geen meter :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie :9

Nu verder met mijn orm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 07:57:
GPU accelerated functies in Chrome 10 (via about:flags) werkt voor geen meter :|
Wat wordt er nou precies geaccelerate? Canvas nog niet toch?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Volgens mij gewoon het tekenen van de pagina op het scherm ofzo. Het is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar ik denk het compositen van de pagina elementen ofzo :+

Gewoon het hangt vaker, vage dingen gebeuren bij scripted page refreshes etc. Gewoon onbruikbaar. Als je de boel uitzet werkt het gewoon zoals verwacht.

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 18-03-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Google Maps werkt ook kut met die feature aan. Als je inzoomt, dan gaat dat eerst geleidelijk zoals het hoort, maar net voordat hij de hogere resolutie map laat zien springt hij eerst 1 frame terug naar het oude zoomlevel. Alsof de DOM al is aangepast maar de nieuwe images nog niet worden getoond.

Hier heb ik ook last van in m'n HTML4 Wolf3D, maar overigens ook zonder GPU acceleratie.

Het enige daadwerkelijke voordeel van de feature is dat die wél perspective CSS transforms ondersteunt.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Vrijdag!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En we komen samen
SMS al je namen
En vergeet niet die ene dame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:15
Standeman schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:10:
[...]

*lol*, right on the spot. :D

In principe zijn waren ze wel redelijk vooruitstrevend met hun eigen IOC container en ORM framework. Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat werken, want dit jaar gaan we het implementeren.
Sterkte ;)

Vandaag maar weer eens puin ruimen in de code. Soms verlang ik toch weer naar "gewoon" Spring + Hibernate ipv oude meuk. Het spul kan in ieder geval wel grote hoeveelheden data verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Geloof zo dat 3D accelleratie gewoon nog niet goed werkt in samenwerking met bijvoorbeeld de vage hacks die Google toegepast heeft om Maps te laten werken zoals het werkt.

[rant]kut auto, kost me bakken vol geld om het te laten repareren, zit net op het randje waarop ik zeg 'laat maar', :/. 12 jaar oude Corsa, remschijven verroest, achterrem lek, veer stuk, verroeste steunbalk, en natuurlijk APK keuring / kleine beurt / verzekering dit jaar...[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35
YopY schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:59:
Geloof zo dat 3D accelleratie gewoon nog niet goed werkt in samenwerking met bijvoorbeeld de vage hacks die Google toegepast heeft om Maps te laten werken zoals het werkt.

[rant]kut auto, kost me bakken vol geld om het te laten repareren, zit net op het randje waarop ik zeg 'laat maar', :/. 12 jaar oude Corsa, remschijven verroest, achterrem lek, veer stuk, verroeste steunbalk, en natuurlijk APK keuring / kleine beurt / verzekering dit jaar...[/rant]
En het jaar is nog niet eens voorbij :P Kun je nagaan welke fijne verrassingen je nog te wachten staan ;) :+

en..

Vrijdag at last!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

zo had ik er ook eentje, vorig jaar toch maar beslist een andere te kopen.
nu een 2 jarige Lancer uit Duitsland geïmporteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, en krijg je allemaal artifacten als tekst rendert met Cufon. Verder duurt het een paar tikken voordat een checkbox aangekruisd raakt. Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

...I feel your pain.. zit in precies hetzelfde schuitje (13 jaar oude astra).
Als het OV in nederland nou een beetje geregeld was zou het niet zo'n probleem zijn, maar zodra je buiten de randstad komt kun je(in mijn geval dan) gelijk 2 uur bij je dagelijkse reistijd optellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15

Standeman

Prutser 1e klasse

IntToStr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:59:
[...]

Sterkte ;)

Vandaag maar weer eens puin ruimen in de code. Soms verlang ik toch weer naar "gewoon" Spring + Hibernate ipv oude meuk. Het spul kan in ieder geval wel grote hoeveelheden data verwerken.
We zullen zien.. 25.000 klanten, 250.000 artikelen en de meest vage pricingrules.. IK ben benieuwd of we dat erin geprakt krijgen ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geh, ik heb net mijn 13 jaar oude Carisma opgehaald van de garage na een APK. As far as I know, the motherfucker's tip top!

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:15:
[...]

Geh, ik heb net mijn 13 jaar oude Carisma opgehaald van de garage na een APK. As far as I know, the motherfucker's tip top!
APK zegt natuurlijk niet veel he ;)
Die van mij komt daar ook doorheen, neemt niet weg dat de helft van de slijtageonderdelen zwaar aan vervangen toe is...

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 18-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Is iedereen hier al naar huis of zo?

Nog 1 uurtje...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

User error imo, Cufon is het beste te gebruiken voor headings maar meer ook niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De GPU-rendering van IE 9 werkt anders perfect O+

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 18-03-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
orf schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:26:
Dat denk ik ook. Ik denk dat je best veel kunt leren van een beetje proberen en uitvinden. Hoewel wij volledig gericht zijn op PHP en front-end, kan het ook best eens een andere taal zijn of een niet web toepassing.
Ook binnen het web kun je al enorm veel doen natuurlijk. Zo ben ik eens min of meer random met een 3D canvas gaan spelen. Character models van Warcraft 3 geimporteerd, texture eroverheen, beetje lights toevoegen, en dan tot de ontdekking komen dat het toch wel belachelijk veel werk is.

Vervolgens aan een 2D canvas implementatie van Warcraft 2 gaan werken, leuk beetje met soldiers en ballista's rondrijden (veel meer kan nog niet :+). Websocket server in JAVA geschreven om de hele boel aan te sturen en mappen te laden ed. Volslagen nutteloos maar lekker creatief, en wie weet kan ik het ooit nog eens gebruiken. Mijn oplossing voor multilayer canvas is in elk geval populair volgens Google.

Vooral die websocket server was nog behoorlijk tricky doordat toendertijd verschillende browsers verschillende versies van het handshake protocol gebruikten, maar 't werkt nu lekker licht & snel, mocht dat ooit mainstream ondersteunt worden (ipv enkel door Chrome) ga ik er nog wel weer eens mee verder.

[ Voor 19% gewijzigd door FragFrog op 18-03-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
D-Raven schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:17:
En het jaar is nog niet eens voorbij :P Kun je nagaan welke fijne verrassingen je nog te wachten staan ;) :+
Ach, ik verwacht verder geen grote uitgaven op dit moment - met deze maand heb ik eigenlijk alle grote uitgaven (vakantie, auto, nieuwe hobby (drumstel)) voor dit jaar al gedaan. Komen nog wat kleine dingen zoals een verjaardag of twee bij, maar da's een paar tientjes. Ach, het is niet alsof ik een gezin heb ofzo, :+.
EddoH schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:58:
...I feel your pain.. zit in precies hetzelfde schuitje (13 jaar oude astra).
Als het OV in nederland nou een beetje geregeld was zou het niet zo'n probleem zijn, maar zodra je buiten de randstad komt kun je(in mijn geval dan) gelijk 2 uur bij je dagelijkse reistijd optellen...
idd, ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om naar de winkel en naar het thuisfront te rijden. Met de auto: anderhalf uur. Met het OV: twee - drie en een half uur. Maar stiekem is dat ook eigenlijk de enige reden(en), heb in het afgelopen jaar iets van 7 - 8000 kilometer gereden (moet ik even nakijken als ik hem vanmiddag terugkrijg). Hoe dan ook, eigenlijk denk je 'Heb geen auto nodig', maar die keren dat je er zo in springt om even naar het centrum te rijden is het toch best wel handig.
.oisyn schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:15:
Die van mij ook, maar dat was bij de APK van vorig jaar, :+. Afgelopen jaar blijkbaar flink verroest... en mogelijk iets te wild door de bochten gegaan, als ik mijn vader mag geloven x).

* YopY is blij dat code niet stuk gaat. Het ís stuk, of mensen maken het stuk, of mensen gebruiken het verkeerd. Verder niks geen slijtage ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door YopY op 18-03-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Alex) schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:25:
De GPU-rendering van IE 9 werkt anders perfect O+
IE9 is idd lekker snel :)
wat ik wel mis, is dat Feed icoontje in de url bar -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Deze aanwijzingen zijn alleen bedoeld om uw reis te plannen. De omstandigheden op de weg kunnen als gevolg van wegwerkzaamheden, verkeersdrukte, het weer of andere situaties afwijken van het resultaat op de kaart. Houd daar bij het plannen van uw reis rekening mee. En niet rechts inhalen of bumperkleven!
http://maps.google.nl/map...vard+404&ie=UTF8&t=h&z=12

scroll naar beneden bij routeomschrijving

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 18-03-2011 20:50 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
FragFrog schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:54:
[...]
Vervolgens aan een 2D canvas implementatie van Warcraft 2 gaan werken, leuk beetje met soldiers en ballista's rondrijden (veel meer kan nog niet :+). Websocket server in JAVA geschreven om de hele boel aan te sturen en mappen te laden ed. Volslagen nutteloos maar lekker creatief, en wie weet kan ik het ooit nog eens gebruiken. Mijn oplossing voor multilayer canvas is in elk geval populair volgens Google.
Waarom geen getImageData en putImageData?

javascript uit losse hand:
http://pastebin.com/2PVyJa1T

deels in teksteditor, deels in dit tekstveld. Tabs zijn een beetje verkloot

[ Voor 57% gewijzigd door Gamebuster op 18-03-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Gamebuster schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:17:
Waarom geen getImageData en putImageData?
Lees m'n blogitem zou ik zeggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
FragFrog schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:26:
[...]

Lees m'n blogitem zou ik zeggen? :P
2 keer gedaan nu.

The advantage of this is that modifying an element in one layer does not affect elements in the other.
Bij mijn methode ook niet.

Thus, by seperating these in layers we only need to repaint the selection box, not the background or units!
Bij mijn methode ook niet.

otherwise we would have to make sure the units are drawn first and only then update the selection square to make sure units would not appear to stand 'on top' of the selection square.
Ook niet het geval door getImageData en putImageData te gebruiken zoals in mijn voorbeeldcode.

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 18-03-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Daarmee is het nog steeds een stuk sneller als je interface layer een kwart de grootte is van je background layer ;) Owja, en een stuk simpeler in gebruik ;)

Het gaat hier om drie lagen die altijd in een bepaalde volgorde boven elkaar zitten en niet altijd op hetzelfde moment geupdate worden. Dan kun je prima gaan aanklooien op jou manier (wie zegt dat je "backup" nog wel up-to-date is hier? Wellicht is de achtergrond ook veranderd, doe je dan putImageData zet je een oude variant terug dus daar moet je ook weer een controle op zetten), of je zet ze in aparte layers zodat je niet je onderste layers hoeft te redrawen zodra je bovenste layer aangepast wordt. putImageData is best traag op een groot canvas.

Als je dat echt niet snapt, fine by me, ik weet wat in de praktijk in een complex project goed werkt :P

[ Voor 77% gewijzigd door FragFrog op 18-03-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op de US versie staat er dit:
You must obey all signs or notices regarding your route.

Konden we hier ook maar rechts voorbijsteken *zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
FragFrog schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:36:
Daarmee is het nog steeds een stuk sneller als je interface layer een kwart de grootte is van je background layer ;) Owja, en een stuk simpeler in gebruik ;)

Het gaat hier om drie lagen die altijd in een bepaalde volgorde boven elkaar zitten en niet altijd op hetzelfde moment geupdate worden. Dan kun je prima gaan aanklooien op jou manier (wie zegt dat je "backup" nog wel up-to-date is hier? Wellicht is de achtergrond ook veranderd, doe je dan putImageData zet je een oude variant terug dus daar moet je ook weer een controle op zetten), of je zet ze in aparte layers zodat je niet je onderste layers hoeft te redrawen zodra je bovenste layer aangepast wordt. putImageData is best traag op een groot canvas.

Als je dat echt niet snapt, fine by me, ik weet wat in de praktijk in een complex project goed werkt :P
Als je mijn code bekijkt, zie je dat ik bij "redraw()" de hele scene -zonder de UI elementen- opnieuw teken. (in dit geval dus ook de BG. Eventueel heb je de BG ook al eerder "getekend" en opgeslagen via getImageData, waarbij je bij je redraw netjes putImageData kunt doen, indien de BG niet veranderd is.). Hierbij gaan alle getekende UI elementen verloren. Daarna teken ik de UI elementen (in dit geval de selectiebox) opnieuw.

De "backup" wordt bij opnieuw tekenen in dat geval niet gebruikt, dus maakt niet uit dat die niet up-to-date is. Er wordt daarna een nieuwe backup gemaakt.

Ik ben tevens aan't testen of het idd beter is in performance, waarbij je kan schakelen tussen mijn manier en jouw manier en performance direct kan vergelijken.

edit:
> http://kutcomputers.nl/CanvasSelectDemo/

Erg snel/slordig in elkaar gezet, maar werkt wel. In mijn voorbeeld is putImageData/getImageData niet trager of sneller :P

edit2:
Ah, nu ik de UI wat zwaarder heb gemaakt, is er idd een verschil te merken in performance.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 18-03-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tbJSA.png

Kreeg een cadeautje van tumblr.com. Heb ze maar mailtje gestuurd :P

En ja, ze hebben een verschrikkelijk lang wachtwoord. Erg veilig enzo, totdat je 'm deelt met je bezoekers. Overigens, de volgende pageview was een "wij hebben een storing"-melding en seconde later was de site weer online.

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 19-03-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Gamebuster schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:27:
[afbeelding]

En ja, ze hebben een verschrikkelijk lang wachtwoord. Erg veilig enzo, totdat je 'm deelt met je bezoekers. Overigens, de volgende pageview was een "wij hebben een storing"-melding en seconde later was de site weer online.
lol laten we hopen dat niet meer mensen het hebben gezien, die iets kwadere bedoelingen hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
i?php aan het begin? Lijkt wel alsof iemand een typfout heeft gemaakt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Alex) schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:20:
i?php aan het begin? Lijkt wel alsof iemand een typfout heeft gemaakt. ;(
Denk 't ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Zo zie je maar weer dat je met een typo een hele hoop problemen kunt veroorzaken. Vraag me af hoeveel kwaadwillenden deze wachtwoorden nu ook allemaal hebben..

Moet je nagaan wat een rotzooi dit kleine foutje (misschien) veroorzaakt
-alle wachtwoorden kunnen nu veranderd worden, zelfs als niemand (op Gamebuster na) ze heeft gezien
-iemand gaat waarschijnlijk een enorme uitbrander krijgen, want hoe kan zo'n typo uberhaupt op productie terecht komen? daar moet wel haast iemand op de prod. server zelf hebben geprogrammeerd.
-wie weet hoe lang deze fout er stond, wie weet hoeveel data er misschien gestolen is tussen constateren, offline halen, wachtwoord veranderen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ze hebben volgens mij nog wel meer problemen. Ik zoek gewoon op een string met alleen maar lowercase letters, en dit is (onderdeel van) het resultaat:
Notice: Undefined variable: _SESS_START in /thumbs/config.php on line 2
Ben benieuwd wat je kan vinden als je echt kwade bedoelingen zou hebben, veel vertrouwen wekt 't in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Gamebuster schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:27:
[afbeelding]

Wel stom dat de gevoelige data niet in een extern bestand staat dat alleen toegankelijk is voor PHP :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is niet eens De Grote Fout. Dat is namelijk dat iemand op het productiesysteem aan het editen is... :r

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tumblr pushed a changeset to production (in /var/www/apps/tumblr/config/config.php) that lead to every page starting with i?php instead of <?php. Underneath was the includes of all scripts, ranging from the database passwords, to how database servers are taken out of production (commenting out of strings in arrays) to how new postids are assigned (there's a central webservice), to how sharding is done (if $userid > 30000 then else if $userid > 60000 then etc.) to all the API credentials used by tumblr scripts:

Amazon S3

Google Maps

Heywatch (Video Encoding)

Authorize.net (Credit Card processing)

Vimeo

Clickatell (Mass SMS sending)

Facebook

Recaptcha

Twitter

Some interesting URLs defined later: /coco /kirbabble /collegehumor /newsweek /frederator /sharks_vs_cats /choose_world_cup_flag /nyfw/streams (new york fashion week) /add_haiti_ribbon /pay/:amount/:key/:nipple_direction/:nipple_offset/address /valentine/send/:id /help_beta
Reddit

Lekker flexibel, dat shardingverhaal. If/then/else :')

Edit: de code staat op GitHub: https://gist.github.com/29c5c5970d1f3313abd1

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 19-03-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

whut, dit is wel echt heel slecht hoor, vooral dat de code van dat php script dan meteen op GitHub komt te staan.

Helaas gebeuren dit soort fouten nog :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zit die code eens door te kijken, maar wat een meuk zeg. Lijkt me een crime om dat te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sebazzz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:16:
[...]

User error imo, Cufon is het beste te gebruiken voor headings maar meer ook niet.
En dat is geen tekst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Alex) schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:03:
Ik zit die code eens door te kijken, maar wat een meuk zeg. Lijkt me een crime om dat te onderhouden.
pff inderdaad zeg, misschien eens een goed boek over MVC opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nvm.

[ Voor 100% gewijzigd door Snake op 19-03-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Tja, typisch een hobbyprojectje dat uit de hand is gelopen, en dan is een rewrite nou niet echt haalbaar meer. Durf te wedden dat het best een aanslag is op je performance, met een complete rewrite kan je het met 10 keer minder servers af.

Overigens is het frontend-wise best minimalistisch en mooi. (design, niet code)

[ Voor 14% gewijzigd door afraca op 19-03-2011 21:37 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik vindt het wel een hele bakkes code, als dat voor elke pageview uitgevoerd wordt... Elke keer weer configuratie aanmaken en inlezen, moet er niet aan denken :/.

Maar stiekem moet je daar bij PHP niet al te veel aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ach jezus een of andere AMD topman heeft wat geks gezecht gezegd over DirectX (het bron artikel is zo vaag dat niemand nu precies weet wat hij bedoelt).

Maar bij zo'n onderwerp waar je dan vrij veel van weet is echt gruwelijk om door de comments te lezen. Zoveel mensen die maar wat roepen of zeggen...

Ik vraag me altijd af of dat bij alle onderwerpen wel iemand's haren overeind gaan staan...

(edit: ValHallASW merkte een 'klijn' foutje op)

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 20-03-2011 09:55 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 23:51
Ik kan het me voorstellen. Ik merk het in het ATi topic bijvoorbeeld ook dat iedereen maar wat roept en met hele theoriën komt terwijl de meesten geen idee hebben waar ze over praten :P

Ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
afraca schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 21:33:
Tja, typisch een hobbyprojectje dat uit de hand is gelopen, en dan is een rewrite nou niet echt haalbaar meer.
Net als Hyves. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Via Honig kun je nu het geld van een pakje soep terug vragen. Krijg ik het volgende voor m'n neus:
https://securewebregistra...oeprefund/register/refund

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Too many connections in /home/securewebr/domains/securewebregistrations.net/private_html/honigsoeprefund/lib/db.php on line 39
Can't connect to database
En dat op een gewone zondagmiddag terwijl het buiten zonnig weer is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
HuHu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:39:
Via Honig kun je nu het geld van een pakje soep terug vragen. Krijg ik het volgende voor m'n neus:

[...]

En dat op een gewone zondagmiddag terwijl het buiten zonnig weer is :P.
Misschien zijn de codes op de pakjes simpel genoeg dat iemand even geld voor een miljoen pakjes terugvraagt/bruteforcet?
Pagina: 1 ... 117 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak