Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dan klopt het commentaar toch van geen kanten? Er wordt melding gemaakt van een functie argument required dat gewoon niet bestaat bij de eerste functie. Daarom ook mijn suggestie dat het commentaar misschien bij de tweede functie hoorde. Maar daar staat dan in de functie-definitie de parameter required niet met een default value. C# is helemaal mijn ding niet dus ik hield rekening met de mogelijkheid dat de default-value niet in de functie-definitie zou staan, maar misschien enkel in de functie-implementatie..oisyn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:07:
Exactly my point. Otherside1982 suggereert dat het commentaar misschien bij de functie hoort met 2 params, maar dat klopt natuurlijk niet.
Het is allezins een vreemd en verwarrend stukje.
Nouja, nog totaal iets van drie en een half weken hier, dan ben ik er vanaf. Volgende maand twee weekjes op vakantie,

... maar weet niet waarheen

Met de trein daar Griekenland of Italië
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Volgende vakantie neem ik enkel iPad mee, stuk lichter.
[ Voor 69% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2011 14:53 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Ah, ben ik dus toch de enige met een laptop op vakantieCloud schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:55:
Als ik me niet vergis is Styxxy daar niet op vakantieHij studeert in Finland.
[ Voor 60% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2011 15:02 ]
Ctrl + M help dan om RSI te voorkomenStyxxy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:32:
* Styxxy haat Finland. Of dan toch alleszins de sneeuw en het ijs. Net gevallen op mijn schouder en gerold op mijn rug. Resultaat: laptop ziet er nog perfect uit tot je die opzet, scherm naar de vaantjes. Ik zit nu op een 15" LCD schermpje te werken dat hier nog ergens rond lag te slingeren. Niet erg praktisch met al die toolbars in Eclipse(nu ja, dan maar dubbel klikken op een tabje op die scherm"vullend" te maken).
CorrectCloud schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:55:
Als ik me niet vergis is Styxxy daar niet op vakantieHij studeert in Finland.
Normaal neem ik mijn laptop ook meeGamebuster schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:53:
Ik maar denken dat ik de enige was met laptop op vakantie
Ach ja, het is niet praktisch, maar binnen 3 dagen ben ik op vakantie voor anderhalve week (en de delivery time was +/- 14 dagen). Komt dus ongeveer mooi uit.
Nu maar bezig met templates te maken voor C en C++ files. Mijn prof heeft namelijk een vreemde voorkeur van opdeling en verplichte commentaar overal. Templates maken en dan kan ik die gebruiken tijdens het examen. Bespaart me veel typwerk. (Ja, dit mag, ik heb het gevraagd aan de prof.)
[ Voor 18% gewijzigd door Styxxy op 23-02-2011 15:51 ]
Mweh, is nog best koud daar op dit moment. Dan zou ik richting Canarische eilanden gaan ofzo.YopY schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:32:
Griekenland / Italië... Ben heel erg slecht in vakantie voor mezelf, zou echt niet weten hoe te beginnen,. Kan misschien beter maar Gewoon Doen™ en maar kijken wat ik doe / waar ik terecht kom.
Je moet zoiets als dit aanschaffen: http://cdn-img.westfalia....00/000/000/001/116/09.jpg Helpt echtStyxxy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:32:
* Styxxy haat Finland. Of dan toch alleszins de sneeuw en het ijs. Net gevallen op mijn schouder en gerold op mijn rug. Resultaat: laptop ziet er nog perfect uit tot je die opzet, scherm naar de vaantjes. Ik zit nu op een 15" LCD schermpje te werken dat hier nog ergens rond lag te slingeren. Niet erg praktisch met al die toolbars in Eclipse(nu ja, dan maar dubbel klikken op een tabje op die scherm"vullend" te maken).
Hoe werkt dat?Pete schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:10:
[...]
Je moet zoiets als dit aanschaffen: http://cdn-img.westfalia....00/000/000/001/116/09.jpg Helpt echt
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Werkt dat wel op een pure ijsplek? Zelfs mijn zware schoenen (die normaal veel grip hebben) hielpen nietPete schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:10:
[...]
Je moet zoiets als dit aanschaffen: http://cdn-img.westfalia....00/000/000/001/116/09.jpg Helpt echt
Normaal heb ik een sleave voor mijn laptop (bescherming), maar was vanochtend te lui om die om te doen (het was 7u 's ochtends). Next time I know better. Nu ja, op zich kan je niets zien aan mijn laptop. Ik heb de indruk dat mijn adapter op een of andere manier verkeerd stak waardoor die op mijn behuizing kortstondig indrukte en zo mijn LED scherm verneukt heeft (al kan je niets aan de behuizing zien en op dat punt (waar de "ster" zich bevindt) is de behuizing ook nog eens véél steviger dan in het midden...).
Ik heb de indruk dat ik straks nekpijn ga hebben door scheef te zitten. Ik moet namelijk op mijn laptop typen en constant lichtjes naar rechts kijken om te kunnen zien op mijn scherm.
Dat is inderdaad een aanradercreator1988 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:01:
[...]
Mweh, is nog best koud daar op dit moment. Dan zou ik richting Canarische eilanden gaan ofzo.
[ Voor 6% gewijzigd door Styxxy op 23-02-2011 16:24 ]
Verwijderd
Jup, m'n broertje had ze van de kerst mee op wintersport. We waren toch wel jaloers toen hij zonder moeite een piste op banjerde...Woy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:19:
Zo te zien zijn het gewoon "sokjes" die je over je schoenen trekt, waardoor je meer grip krijgt ( door de spikes )
http://stackoverflow.com/...tomorphic-prepromorphisms
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Haskell leren is prima, maar ik zou beginnen met banaantjes.YopY schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:56:
Oké, ik heb mijn beslissing genomen. Ik ga Haskell leren, simpelweg omdat ik dan tijdens gesprekjes ineens kan beginnen over hoe ik zygohistomorphic prepromorphisms toegepast heb
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
No shit, sherlock.oisyn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
Het sneeuwt
Graag gedaan!.oisyn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
Het sneeuwt
[ Voor 23% gewijzigd door Styxxy op 23-02-2011 17:25 ]
*kijk 40cm naar boven, over scherm heen door het raam achter het scherm*.oisyn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
Het sneeuwt
oowja, was me niet eens opgevallen
Vond het net lekker dat het weer wat warmer werd.
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2011 17:27 ]
Weer wat warmer? Het begint juist keihard te kelderen kwa temperatuur. Reed ik een week geleden nog in het leer op de motor, reed ik begin deze week in textiel en ben ik vandaag met de auto.Gamebuster schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:27:
[...]
*kijk 40cm naar boven, over scherm heen door het raam achter het scherm*
oowja, was me niet eens opgevallen
Vond het net lekker dat het weer wat warmer werd.

Afgelopen dagen werd het echter weer kouder.
De goeien (die je hier in Finland kunt kopen) die werken echt goed, ook op de echte ijs plekken.Styxxy schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:23:
[...]
Werkt dat wel op een pure ijsplek? Zelfs mijn zware schoenen (die normaal veel grip hebben) hielpen niet.
Ah, dan moet ik er eens naar kijkenPete schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:38:
[...]
De goeien (die je hier in Finland kunt kopen) die werken echt goed, ook op de echte ijs plekken.
http://pastebin.com/fRBMA03B
Ik zou 'm dit sturen: http://html5boilerplate.com/Gamebuster schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:59:
Iemand vroeg of ik 'm wilde helpen met zijn HTML5 opdracht voor school. Heb 'm dit gegeven:
Daarboven een zee van lege ruimte die niet wordt gebruikt, waar zeker 6 tabs passen. En als je maximized wordt de hele bovenste rand niet gebruikt voor Fitts law (oid), zoals bij chrome wel gebeurt.
Leuk geprobeerd, jammer van de uitvoering. De installatie was ook al een ramp...
Toch iets positiefs: het icoontje vind ik wel opgeknapt!
@Sebazzz, problem officer?
[ Voor 3% gewijzigd door alwinuzz op 23-02-2011 19:14 ]
Verwijderd
Ik vond je eerste versie toch beter:Gamebuster schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:59:
Iemand vroeg of ik 'm wilde helpen met zijn HTML5 opdracht voor school. Heb 'm dit gegeven:
http://pastebin.com/diff.php?i=fRBMA03B
Deze is mooier:alwinuzz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:27:
Toch iets positiefs: het icoontje vind ik wel opgeknapt!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
lol hoe kan je oudere versies van iemand zien?Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:54:
[...]
Ik vond je eerste versie toch beter:
http://pastebin.com/diff.php?i=fRBMA03B
edit:
ow lol, old & new version. Nice, wist ik niet eens
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2011 19:03 ]
Haskell leren is zeker een leuke en goede ervaring, ik heb er zelf vorig jaar een paar weekenden mee lopen spelen en het heeft mijn blik op bepaalde zaken zeker verandert (niet perse verbeterd!YopY schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:56:
Oké, ik heb mijn beslissing genomen. Ik ga Haskell leren, simpelweg omdat ik dan tijdens gesprekjes ineens kan beginnen over hoe ik zygohistomorphic prepromorphisms toegepast heb, o.a. (SO copypasta) "to find maximally dense segments (a generalization of maximum segment sums) [...][,] avoid[ing] the use of the fixed-point Mu functor".
Be careful what you paste!Gamebuster schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:03:
[...]
lol hoe kan je oudere versies van iemand zien?
edit:
ow lol, old & new version. Nice, wist ik niet eens
Verwijderd
http://people.cs.uu.nl/jeroen/courses/fp-nl.pdf succes!YopY schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:56:
Oké, ik heb mijn beslissing genomen. Ik ga Haskell leren, simpelweg omdat ik dan tijdens gesprekjes ineens kan beginnen over hoe ik zygohistomorphic prepromorphisms toegepast heb, o.a. (SO copypasta) "to find maximally dense segments (a generalization of maximum segment sums) [...][,] avoid[ing] the use of the fixed-point Mu functor".
Trouwens, ik volg op het moment een cursus Prolog en hoewel ik het de eerste week wel even slikken vond, begin ik het nu eigenlijk een behoorlijk leuke manier van werken vinden.
Je wordt gedwongen anders tegen problemen aan te gaan kijken en dat is best een leuke exercitie.
Misschien ook wat voor je?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 11:39 ]
(code voor arduino uno)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
| short analogVolume=0, analogRate=1; short digitalPlay=0, digitalVolume=1, digitalForward=2, digitalBack=3; int volume=0, rate=0; const int buttonTime=10, bootTime=3000, volumeZero=6000; void setup() { Serial.begin(9600); pinMode(digitalPlay, OUTPUT); pinMode(digitalVolume, OUTPUT); pinMode(digitalForward, OUTPUT); pinMode(digitalBack, OUTPUT); //mp3 aanzetten mp3AanUit(); //naar speelmenu digitalWrite(digitalPlay, HIGH); delay(buttonTime); digitalWrite(digitalPlay, LOW); delay(buttonTime); //volume laagzetten digitalWrite(digitalVolume, HIGH); delay(buttonTime); digitalWrite(digitalVolume, LOW); delay(buttonTime); digitalWrite(digitalBack, HIGH); delay(volumeZero); digitalWrite(digitalBack, HIGH); delay(buttonTime); //mp3 weer uitzetten mp3AanUit(); } void loop() { int volOld; volOld=volume; readAnalog(); Serial.println(volume); Serial.println(rate); volOld -= volume; if(volOld != 0) adjustVol(volOld); } int readAnalog() { volume = analogRead(analogVolume); rate = analogRead(analogRate); rate /= sq(volume); volume *= 32/1023; } int adjustVol(int adjust) { delay(buttonTime); digitalWrite(digitalVolume, HIGH); delay(buttonTime); digitalWrite(digitalVolume, LOW); if(adjust > 0) { for(int i=0; i<adjust; i++) { delay(buttonTime); digitalWrite(digitalForward, HIGH); delay(buttonTime); digitalWrite(digitalForward, LOW); delay(buttonTime); } } if(adjust < 0) { adjust *= -1; for(int i=0; i<adjust; i++) { delay(buttonTime); digitalWrite(digitalBack, HIGH); delay(buttonTime); digitalWrite(digitalBack, LOW); delay(buttonTime); } } } void mp3AanUit() { digitalWrite(digitalPlay, HIGH); delay(bootTime); digitalWrite(digitalPlay, LOW); delay(buttonTime); } |
https://fgheysels.github.io/
Verwijderd
YouTube: C Programming Tutorial - 11 - Into to Functions
Ik probeerde namelijk het namelijk gewoon zonder prototyping en toch compilede en werkte mijn programma gewoon? Is het misschien nieuw in C dat dat niet meer nodig is?
EDIT: Ik zie nu dat meneer met grote lap code boven mij, dit ook niet doet?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 11:02 ]
edit1:
@Coltragon:
Prototyping zorgt ervoor dat je code overzichtelijker blijft. Je kan zo code die je vaker nodig hebt gewoon oproepen door het commando van je prototype in te tikken
edit2:
@Coltragons edit:
Dat is omdat de software die ik gebruik niet vraagt om je prototypes te declareren, als je beter kijkt zie je dat ik functies heb gemaakt zoals readAnalog() en mp3AanUit(), in principe zijn dat ook prototypes maar ik hoef ze niet bovenaan m'n code te initialiseren.
Correct me if I'm wrong, ken de termen niet helemaal
@hieronder: Ah, dus dat is wat m'n leraar bedoelde
[ Voor 83% gewijzigd door Roeland op 24-02-2011 11:07 ]
Hij legt duidelijk uit waarom. Zonder de findarea prototype zul je een compile error krijgen. Tenzij je findarea() natuurlijk vóór main() hebt gedefinieerd - de compiler weet dan wat findarea voor ding is op het moment dat je 'm gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:58:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit 'prototyping' waar deze meneer in het filmpje het over heeft @ 7:00 nodig is?
YouTube: C Programming Tutorial - 11 - Into to Functions
Ik probeerde namelijk het namelijk gewoon zonder prototyping en toch compilede en werkte mijn programma gewoon? Is het misschien nieuw in C dat dat niet meer nodig is?
Je hebt het over functies, niet over de reden waarom een functie een prototype nodig heeft.Smoerel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:59:
Prototyping zorgt ervoor dat je code overzichtelijker blijft. Je kan zo code die je vaker nodig hebt gewoon oproepen door het commando van je prototype in te tikken(zoiets, weet niet precies wat de vaktermen zijn)
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2011 11:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Op die manier ben je ook niet afhankelijk van de volgorde waarop je de implementatie specificeert. De Compiler moet immer wel weten wat de signature van een methode is, maar niet perse wat de implementatie is. De linker kan later de stukken code aan elkaar rijgen.
/laat, volgende keer toch eerst het topic refreshen voordat ik reageer
[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 24-02-2011 11:08 ]
Verwijderd
Jup snap ik, maar ik heb dus mijn functie na main gedefinieerd en alsnog kan ik mijn functie gebruiken in main. Daarom vroeg ik mij af of het dus wel strikt noodzakelijk is..oisyn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:04:
[...]
Hij legt duidelijk uit waarom. Zonder de findarea prototype zul je een compile error krijgen. Tenzij je findarea() natuurlijk vóór main() hebt gedefinieerd - de compiler weet dan wat findarea voor ding is op het moment dat je 'm gebruikt.
Zie ook mijn code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #include <stdio.h> int main(void) { /*Declaren van de variabelen*/ int height; int width; /*User vragen om de hoogte*/ printf("Height?"); scanf("%d", &height); /*User vragen om de breedte*/ printf("Width?"); scanf("%d", &width); /*Hier wordt het raar, findArea is gedefinieerd onder main, de compiler zou dus eerst naar main gaan en eigenlijk helemaal niet eens weten dat findArea bestaat! Toch kan ik de functie hier gewoon gebruiken.*/ printf("Your area is:%d", findArea(height, width)); getch(); return 0; } int findArea(int x, int y) { return x * y; } |
EDIT: Beantwoord door Woey ondertussen, terwijl ik aan het typen was. God wat zijn jullie snel!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 11:12 ]
Ah ja, de wondere wereld van C. Idd, je krijgt geen compile error zoals je in C++ zou krijgen. In C gaat de compiler er vanuit dat er een dergelijke functie bestaat die overeen komt met de types van de argumenten die je meegeeft, en als returntype int. Máár, als jij een ander type meegeeft dan dat de functie verwacht, dan blaast de boel doodleuk op (als je mazzel hebt). Maak van de x en y in findArea() maar eens floats. Met prototype werkt het zoals je verwacht - de compiler snapt dan dat findArea() floats verwacht, jij geeft ints, dus converteert hij ze. Zónder prototype gaat ie er vanuit dat wat jij doet automatisch goed is, dus je ints worden niet geconverteerd, maar de findArea() verwacht floats, met hele rare resultaten tot gevolg.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:11:
[...]
Jup snap ik, maar ik heb dus mijn functie na main gedefinieerd en alsnog kan ik mijn functie gebruiken in main. Daarom vroeg ik mij af of het dus wel strikt noodzakelijk is.
Verwijderd
Nouja het stimuleert je wel om nauwkeurig te werken.
Maar alle compilers die ik ken geven er wel een warning op, dus dat zou je ook al aan het denken moeten zetten..oisyn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:19:
[...]
Ah ja, de wondere wereld van C. Idd, je krijgt geen compile error zoals je in C++ zou krijgen.
O, daar compile ik dan ook nooit mee.oisyn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:28:
gcc geeft geen warning hoor
Bij de ARM compiler die ik op dit moment open heb staan krijg ik de volgende warning
En de volgende error als de aanroep niet overeenkomtWarning[Pe223]: function "foo" declared implicitly
Error[Pe159]: declaration is incompatible with previous "foo" (declared at line 20)
[ Voor 46% gewijzigd door Woy op 24-02-2011 11:33 ]
Dat zou les 1 moeten zijn in zo'n tutorial, enable alle compiler warningstest.c: In function ‘main’:
test.c:17: warning: implicit declaration of function ‘findArea’
Klopt idd, moet je wel de mazzel hebben dat ze in dezelfde translation unit staanWoy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:30:
En de volgende error als de aanroep niet overeenkomt
[...]
Nouja, ik begin dus begin april bij een nieuwe baas waar ik 20% (en meer) moet besteden aan het leren van nieuwe zooi - functionele programmeertaal (talen) leren staat sowieso op mijn lijstje,Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:54:
[...]
http://people.cs.uu.nl/jeroen/courses/fp-nl.pdf succes!
Trouwens, ik volg op het moment een cursus Prolog en hoewel ik het de eerste week wel even slikken vond, begin ik het nu eigenlijk een behoorlijk leuke manier van werken vinden.
Je wordt gedwongen anders tegen problemen aan te gaan kijken en dat is best een leuke exercitie.
Misschien ook wat voor je?
Ik heb er wel zin in, met de nieuwe rol komt er ook meer tijd beschikbaar om aandacht te besteden aan andere zaken dan alleen devven, dus ook meer betrokken zijn tijdens projecten, zorgen dat er eventueel extra capaciteit / expertise wordt ingehuurd, productontwikkeling en verdiepen in nieuwe technieken
Kater? Eerst water, de rest komt later
W T F is dat serieus een echte film?
die moet ik zien
Klinkt goed, gefeliciteerd!Haan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:13:
Ik ben zojuist benoemd to senior developerEn als ik me in het komende jaar goed ontwikkel, wordt het lead developer
Ik heb er wel zin in, met de nieuwe rol komt er ook meer tijd beschikbaar om aandacht te besteden aan andere zaken dan alleen devven, dus ook meer betrokken zijn tijdens projecten, zorgen dat er eventueel extra capaciteit / expertise wordt ingehuurd, productontwikkeling en verdiepen in nieuwe technieken
Hoe groot is jullie team, of het team waar je aansturing aan mag geven?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Bijna
Ja, zie IMDb. Maar helaas op pathe.nl niks bekend of ie in de bioscoop komtGamebuster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:03:
[...]
W T F is dat serieus een echte film?
die moet ik zien
Full-stack webdeveloper in Groningen
25 feb available "on demand"ZanderZ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:41:
[...]
Ja, zie IMDb. Maar helaas op pathe.nl niks bekend of ie in de bioscoop komt
> http://magsneaks.com/preview.php?id=32
.oisyn schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:28:
gcc geeft geen warning hoor
Allebei mis. GCC waarschuwt wel, maar alleen als de definitie niet overeenkomt met de impliciete declaratie.Smoerel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:01:
Goed dat je het zegt, ik compileer nu met gcc en die geeft idd geen warning...
Natuurlijk alleen binnen een translation unit. In de praktijk komen impliciete declaraties vooral voor als je een typefout maakt, en dat geval wordt door de linker wel afgevangen. Al met al is het dus niet echt een groot probleem.
Met -Wimplicit-function-declaration (onderdeel van -Wall) krijg je sowieso een waarschuwing bij impliciete declaratie; behalve -Wall is -Wextra ook nuttig om aan te zetten.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mocht iemand bij, bijvoorbeeld de Mediamarkt, product informatie kaartjes zien, dan is de kans erg groot dat deze zijn gegenereerd d.m.v software die ik gemaakt heb
Mooi, dan weten we ook meteen bij wie we moeten zijn als er een fout in de specs op die kaartjes staatD-Raven schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:48:
Mocht iemand bij, bijvoorbeeld de Mediamarkt, product informatie kaartjes zien, dan is de kans erg groot dat deze zijn genereert d.m.v software die ik gemaakt heb
Hahaha, nee dat valt gelukkig wel mee, ik lever de data niet aan, dat doen de fabrikanten zelfHaan schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:07:
[...]
Mooi, dan weten we ook meteen bij wie we moeten zijn als er een fout in de specs op die kaartjes staat
Een spelfout als 'gegenereert' bijvoorbeeld?Haan schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:07:
[...]
Mooi, dan weten we ook meteen bij wie we moeten zijn als er een fout in de specs op die kaartjes staat
Spelvaut ? welke spelvautDavio schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:26:
[...]
Een spelfout als 'gegenereert' bijvoorbeeld?

In het geval van de elektronica business zijn er uiteindelijk maar een paar grote spelers, Deze hebben al ervaring met het uitwisselen van product informatie. De informatie loskrijgen is niet zo'n probleem. Maar de kaartjes gaan door een uitgebreid goedkeuring proces heen voordat het daadwerkelijk in een winkel terecht komt. Als er dan uiteindelijk alsnog fouten in zitten dan ligt die verantwoordelijkheid geheel bij de persoon/het bedrijf welke het kaartje heeft goedgekeurd.alienfruit schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:28:
Sinds wanneer leveren fabrikanten zulke data aanIk ken hele branches waar ze het vertikken en je afhankelijk bent van de grootste concurrent. Die dus het artikelbestand volpropt met hun eigen winkelproducten en dan klopt het vaak nog niet eens.
Dat gezegd, ja er worden echt afschuwelijke data bestanden aangeleverd, waar vaak geen hout van klopt. Mijn persoonlijke mening is dat de meeste data wordt aangeleverd door ingehuurde chimpansees welke in excel een paar keer op hun toetsenbord rammen en dat dan vervolgens doorsturen.
Nee er zal nog behoorlijk wat opvoeding aan te pas komen wil de aanlevering van data in een keer goed gaan.
Gelukkig hoef ik me daar niet druk om te maken
Verwijderd
Dingen!
Wat dacht je van [Alg] Centraal boekentopic - part II?Kentsfield schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:00:
Ik heb de waarschuwing gelezen, maar vind het ook niet echt nuttig om voor deze kleine vraag een topic te openen. Ik moet en mischien maar goed, overstappen van vb naar c# iemand tips: websites boeken etc?
2 uurtjes mee gespeeld en nu al helemaal geweldig
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Voor zover ik gezien heb zitten er ook niet echt kant-en-klare voorzieningen in voor animatie, collision detection, etc.
Daarvoor heb je natuurlijk een ScreenManager. Deze staat geloof ik zelfs in een van de codevoorbeelden van Microsoft (voor XNA).Sebazzz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:30:
XNA, ik vind het maar een beetje apart. Het ziet er leuk uit om een spelletje mee te maken maar als je al een menustructuur wilt maken heb je volgens mij al een heel groot probleem. Omdat je maar één Game hebt, je dus in je Draw/Update alles voor ieder scherm in je spel moet afhandelen. Nooit dat dat goed onderhoudbare code kan worden.
Wij hebben in de minor Game Development ook een relatief uitgebreid spel gemaakt - voor 10 weken devven
De code was goed onderhoudbaar en vrij gemakkelijk te begrijpen. Het is echter zo dat je goed gebruik moet maken van abstracte klassen en interfaces. Dus goed OOp gebruiken en onderverdeling maken in verschillende elementen en componenten is echt aan te raden!
1
2
3
4
5
| void Functie() { unsigned long waardeOud=0, waardeNieuw=5; waardeOud = waardeNieuw; } |
en dan zeggen dat waardeOud en waardeNieuw niet gedeclareerd zijn???
edit:
moet makkelijkere namen nemen, stomme hoofdletters
me = prutser
[ Voor 15% gewijzigd door Roeland op 26-02-2011 12:00 ]
Ik ken XNA niet zo goed, maar vrijwel élke game heeft een dergelijke gameloop. Jij beweert dus dat iedere game uit niet onderhoudbare code bestaat?Sebazzz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:30:
XNA, ik vind het maar een beetje apart. Het ziet er leuk uit om een spelletje mee te maken maar als je al een menustructuur wilt maken heb je volgens mij al een heel groot probleem. Omdat je maar één Game hebt, je dus in je Draw/Update alles voor ieder scherm in je spel moet afhandelen. Nooit dat dat goed onderhoudbare code kan worden.
Je snapt toch ook wel dat je zelf gewoon een extra laag aan abstractie kunt implementeren voor alle verschillende states waarin je game kan verkeren?
XNA is Object Oriented dus ik snap je hele probleem nietSebazzz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:30:

Niet te luid roepen,roy-t schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:20:
[...]
XNA is Object Oriented dus ik snap je hele probleem niet. Je maakt toch gewoon een hele zut managers en andere leuke dingen, je gaat je toch niet limiteren tot 1 bestandje met een gigantisch switch statement
.
De programmeur van die engine kon wel engine programmeren, maar OO design e.d. had hij (nog) weinig kaas van gegeten. Het probleem met dat soort dingen is dat iedereen die niet al te ervaren is in programmeren die democode gaat overnemen en aanpassen op eenzelfde manier. Dat zie je (helaas) ook veel met PHP code enzo, om maar weer eens een oudere discussie op te halen. En zelf doe ik dat ook regelmatig, een bestaande code stijl overnemen. Is daar een officiële term voor overigens? Het is niet direct copy/paste code, maar meer een bestaande manier van programmeren overnemen.
had nog geen koffie gehad
ondertussen weer lekker aant tokkelen
Dat is gewoon retro-stijl coden, vroeger deed iedereen dat (zie source van Wolfenstein enzo)YopY schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:34:
[...]
Niet te luid roepen,. Ben zelf een groot deel van mijn minor game design bezig geweest met het refactoren van een demo spel gemaakt met een (goedkope) 3D engine (C++). Daar had je lange switches die damage aan een speler deden aan de hand van het projectieltype enzo.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak