Dat wordt door het platform (wat in een ander land ontwikkeld wordt) afgehandeld, maar het zou me niets verbazen als dat inderdaad zou gebeuren. Je moet de enorme omvang van een pakket als dit en de implicaties die redesign met zich meebrengt niet onderschatten. We hebben een ontwikkelplatform, een huge ERP pakket en daar zijn wij nu een ander administratief pakket in aan het vastknopen.
Het wordt gewoon log en slecht onderhoudbaar, managed en unmanaged C++, C#, code van 10+ jaar oud, het blijft gewoon opstapelen.
Opnieuw doen is écht geen optie en telkens als er een bug gefixed wordt vallen er andere dingen om, wat op den duur serieus frustrerend is (zeker aangezien wij niet aan het platform mogen sleutelen). Elke nieuwe build die wordt vrijgegeven doet hetzelfde, een bug is opgelost, een nieuwe wordt geïntroduceerd.
Mede daarom zijn de lead-devs heel erg voorzichtig met het adopten van nieuwe technieken, dat kan terecht of onterecht zijn, maar als niet 100% (voor zover dat mogelijk is natuurlijk) zeker is dat iets goed samenwerkt met het platform wordt het gewoon niet gedaan.
Dat vind ik jammer, ik heb thuis niet heel veel tijd om te programmeren en vaak ook weinig zin, dus ik kom niet altijd zoveel in aanraking met nieuwe technieken als ik zou willen. Ik vind .NET heel erg interessant ook (en C++ ook overigens), maar ik blijf gewoon achter op deze manier. Nu ben ik bezig met ASP.NET MVC (wat al minimaal een half jaar op de planning staat), LINQ (dito) en SilverLight, maar dat is natuurlijk al rijkelijk laat, zeker in een branche waarin elke dag (bij wijze van) wel een nieuwe techniek of versie van een bestaande techniek geboren wordt.
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 14-09-2009 16:53
]