Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiser033
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03 10:24
Wie o wie kan mij helpen aub?

Ik ben inmiddels toe aan mijn 2de C-200. De eerste was defect bij aankomst, de tweede die ik vandaag ontvangen heb heeft het probleem dat ie na enkele minuten of zelfs na wat in het menu te scrollen onmiddellijk blokkeert en het beeld signaal op de tv verliest. Toestel is voorzien van de laatste nieuwe firmware (ook eens opnieuw geïnstalleerd voor de zekerheid).

Ik heb de C-200 aangesloten op een Onkyo SR-308 via HDMI. De Onkyo naar een HD-ready Samsung plasma scherm. De video settings in de C-200 staan dus op 720p 50Hz ingesteld (naar mijn idee moet dit ok zijn).

Ik ben inmiddels nog niet verder gekomen dan online een kort filmpje te bekijken via één of ander kanaal dus de netwerk settings zijn ok lijkt me. Ook heb ik de Onkyo er even van tussen gelaten en rechtstreeks via HDMI naar de tv gekoppeld, maar ook dit helpt niet.

Toestel even geopend, power supply voelt warm aan maar niet heet, kan ook niet als hij pas na enkele minuten blokkeert.

Hardware matig probleem? Of heeft iemand nog tips voor me vooralleer ik hem terugstuur?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Misschien gewoon een HDMI sync probleem? Even aansluiten met scart zou ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiser033
Heb ik geprobeerd, zelfs met een s-video kabel ... niks helpt :'(

En het lijkt erop hoe langer ik ermee bezig ben hoe slechter het wordt (3x na elkaar tijdens de opstart al vastgelopen). Ik denk eraan over te stappen naar een ander toestel want na 2 defecte apparaten heb ik het wel gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Heb je er een harde schijf in? Zo nee zet er eens 1 in die je misschien nog hebt liggen en installeer die eens met de tools. Indien ja haal hem er eens uit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruiser033
Ik heb een 3,5 HDD en die wordt ook telkenmale geinitialiseerd door de NMT. Maar zelfs zonder HDD en netwerk kabel loopt ie vast na max 5 minuten. Zelfs tijdens een herinstallatie van de laatste firmware, firmware recovery was nog net gelukt omdat die maar 2 a 3 minuten duurt. Ik geef het vanavond nog een laatste poging door die tools te installeren als ik zover geraak door het menu. Bedankt voor de raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk dat Cruiser033 gewoon de ultieme pech heeft 2x een defecte C200 te hebben ontvangen... erg lullig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejoenie
  • Laatst online: 09-03-2021
Hallo, even een vraagje: heeft er iemand ervaring met een popcorn hour c-200 in combinatie met de marantz 1501 receiver?

Zijn er hoegenaamd bepaalde specificaties waar een receiver aan moet voldoen om deze goed te laten werken met de pch of moet dit lukken met alle modellen? Het is uiteraard de bedoeling om over HDMI te gaan, zowel audio als beeld ( in combinatie met een 5.1 speakersetje, iemand daar mss een suggestie over?) Alvast bedankt voor iemand zijn tijd en moeite !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb het volgende probleem,
ik heb mijn popcorn hour c200 met een externe hd (iomega 500gb) via hdmi aangesloten op mijn samsung UE40C6000.
ik heb alle updates via usb geinstalleerd maar alle films het maakt niet of het dvd, hd,of blue-ray is als de film begint stopt hij er na een paar minuten mee of hij loopt helemaal vast of de film begint gewoon niet en springt
terug naar het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Welke interne 2.5" HDD gebruiken de meeste hier? Zelf heb ik een 500 GB Western Digital Scorpio Blue 5000BEVT maar dit k*t ding werkt helemaal niet fatsoenlijk met mijn PCH. Al eerder in dit topic vermelde ik dat de PCH vaak met booten blijft hangen, wanneer ik die schijf los koppel, boot ie probleemloos. Deze schijf heb ik los gekocht nadat ik de speler bij HD Supplies gekocht heb. Deze stond namelijk ook als een van de aanbevolen HDDs op hun site:

http://www.hdsupplies.nl/nl/popcorn-hour-c-200.html

Daarna zag ik dat bij de lijst van compatible HDDs deze schijf als MIXED is gekenmerkt.

http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists

Welke HDD is bij jullie als goed werkend ervaren, hebben de meeste hier hetzelfde merk erin zitten? Ik heb geen zin in weer een HDD die niet goed functioneert met de PCH en die lijst blijft net zo goed een gok.

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 01-08-2010 16:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

JB schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:32:
Welke interne 2.5" HDD gebruiken de meeste hier? Zelf heb ik een 500 GB Western Digital Scorpio Blue 5000BEVT maar dit k*t ding werkt helemaal niet fatsoenlijk met mijn PCH. Al eerder in dit topic vermelde ik dat de PCH vaak met booten blijft hangen, wanneer ik die schijf los koppel, boot ie probleemloos. Deze schijf heb ik los gekocht nadat ik de speler bij HD Supplies gekocht heb. Deze stond namelijk ook als een van de aanbevolen HDDs op hun site:

http://www.hdsupplies.nl/nl/popcorn-hour-c-200.html

Daarna zag ik dat bij de lijst van compatible HDDs deze schijf als MIXED is gekenmerkt.
Ik heb ook de WD5000BEVT en nul komma nul aan problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wildfire schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Ik heb ook de WD5000BEVT en nul komma nul aan problemen.
Ding van mij start heel vaak niet op, dan blijft ie op Loading staan op mijn TV en vervolgens kun je wachten totdat je een ons weegt. Wanneer ik dan de HDD los koppel en het ding opnieuw aanzet, start ie probleemloos op. Geen idee waar het dan nog aan ligt, ik zal hem nog eens formatteren in Windows als NTFS en opnieuw laten initialiseren door de Popcorn.

Heb jij je APPS gewoon op de HDD geinstalleerd of via een USB stick (intern of extern)?

Dit scherm bij het booten (er staat dan loading ipv buffering):

Afbeeldingslocatie: http://mattapps.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/img_6671.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 01-08-2010 17:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gewoon vanaf de C200 kunnen formatteren, gaat om een zelf gekochte schijf die ik ook zelf heb ingebouwd. Heb verder geen problemen en ben erg tevreden met de C200 :)

(ik draai dus de apps vanaf de schijf)

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 01-08-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
JB schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 17:04:
[...]
Geen idee waar het dan nog aan ligt, ik zal hem nog eens formatteren in Windows als NTFS en opnieuw laten initialiseren door de Popcorn.
Ik zou de HDD gelijk formateren in ext3. Dan heb je hem gelijk in het juiste bestandsysteem waar de PCH het lekkerst mee werkt :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

steven2 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:11:
[...]

Ik zou de HDD gelijk formateren in ext3. Dan heb je hem gelijk in het juiste bestandsysteem waar de PCH het lekkerst mee werkt :)
Ja dat doet ie toch automatisch als ik die terug plaats en NMT apps ga installeren? Tenminste de vorige keer heb ik dit ook zo gedaan, een low level format NTFS en daarna geplaatst in de PCH (omdat hij zo uit de verpakking niet herkend werd door de PCH), die vroeg vervolgens om de HDD te formatteren omdat je anders geen apps kan installeren, deze heb ik gister nog aan mijn PC gehad om er films af te halen en de EXT3 extensie was er ook, want ik heb met de software EXT volume manager de schijf benaderd in Windhoos 7.

Of eerst formatteren als EXT3 binnen Windows voordat ik 'm plaats?

edit:
hmm ik heb de hdd nogmaals geformatteerd als NTFS (low level) en daarna terug geplaatst in de PCH, een "fresh setup" gedraaid en dan wordt ie ook weer geformatteerd als EXT3, de apps zijn weer geinstalleerd en het lijkt nu een stuk soepeler te gaan. De eerste keer heb ik het precies zo gedaan maar ook de power knop ingedrukt houden zodat ie na een aantal keer oranje knipperen rood gaat branden en uit staat deed ie eerst ook niet. Dan werd ie na langer vasthouden gewoon meteen rood. Het lijkt alsof alles nu beter is geinstalleerd. Ik hou nog even mijn hart vast maar hoop toch echt dat ie het nu goed blijft doen, en dat mag ook wel voor 415 euro...

[ Voor 71% gewijzigd door JB op 02-08-2010 23:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejoenie
  • Laatst online: 09-03-2021
rejoenie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:01:
Hallo, even een vraagje: heeft er iemand ervaring met een popcorn hour c-200 in combinatie met de marantz 1501 receiver?

Zijn er hoegenaamd bepaalde specificaties waar een receiver aan moet voldoen om deze goed te laten werken met de pch of moet dit lukken met alle modellen? Het is uiteraard de bedoeling om over HDMI te gaan, zowel audio als beeld ( in combinatie met een 5.1 speakersetje, iemand daar mss een suggestie over?) Alvast bedankt voor iemand zijn tijd en moeite !!!
Niemand ervaring met de PCH in combinatie met de Marantz 1501? Of moet dit sowieso lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
rejoenie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:47:
[...]

Niemand ervaring met de PCH in combinatie met de Marantz 1501? Of moet dit sowieso lukken?
Waarom zou het niet lukken?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rejoenie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:47:
[...]

Wat werkt er niet dan?

Ik heb de pch ook via hdmi aan de versterker hangen. Van de versterker naar de tv loopt ook een hdmi kabel voor het beeld. Werkt als een zonnetje (moest alleen het geluid 0.44seconden vertragen)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
OP doorgelezen. Heb 2 vragen.

Als ik het goed lees is het dus OF een Blu-ray speler OF een 3,5inch HD?
Blu-ray speler + 2,5inch HD is wel mogelijk?

Kun je via dit apparaat ook internetten met een browser of...?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Morpheus2003 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:54:
OP doorgelezen. Heb 2 vragen.

Als ik het goed lees is het dus OF een Blu-ray speler OF een 3,5inch HD?
Blu-ray speler + 2,5inch HD is wel mogelijk?

Kun je via dit apparaat ook internetten met een browser of...?

Alvast bedankt.
Niet alleen OP doorlezen maar hele topic ;) Ja kan ook een 3,5 + bluray monteren. Kan op twee manieren.
1. handig ergens in je kast van binnen de 3.5" hdd monteren en de bluray in de 5,25 ruimte.
2. een slimline bluray speler met een 3,5"hdd in de 5,25 ruimte middels een bracket welke ergens in het topic gepost wordt.

Nee je kan niet internetten met die apparaat. Het is een mediaplayer, geen pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Ik heb de C200 aan een dlink DIR-655 routert gehangen maar haal maar max 11MB/s via wired lan.
In de C200 zit een WD green van 1 TB.
Als ik de C200 echt pest dan hebik een paar keer gehad dat hij de hele IP config kwijt was en een IP adres in een hele andere range had (216.nogwat ipv 192.168.xx.xx)
Ik was dan vanaf mijn laptop (wired) aan het parren en was bestanden naar de C200 aan het copieren.

Nu heb ik in de dlink een reservering gemaakt voor het mac adress, dus denk niet dat hij nog een keer helemaal de kluts kwijt raakt, maar vindt die snelheid toch best laag.

Anderen die hem via gigabit hebben staan en wel hoge snelheden (>30MB/s) halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
schemert schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:07:
Ik heb de C200 aan een dlink DIR-655 routert gehangen maar haal maar max 11MB/s via wired lan.
In de C200 zit een WD green van 1 TB.
Als ik de C200 echt pest dan hebik een paar keer gehad dat hij de hele IP config kwijt was en een IP adres in een hele andere range had (216.nogwat ipv 192.168.xx.xx)
Ik was dan vanaf mijn laptop (wired) aan het parren en was bestanden naar de C200 aan het copieren.

Nu heb ik in de dlink een reservering gemaakt voor het mac adress, dus denk niet dat hij nog een keer helemaal de kluts kwijt raakt, maar vindt die snelheid toch best laag.

Anderen die hem via gigabit hebben staan en wel hoge snelheden (>30MB/s) halen?
Daar gaan we weer....

De maximum snelheid is ongeveer 12 Mb/s soms wat hoger als je geluk hebt
Om het stabiel te laten lopen zet je hem handmatig op 10/100 (vandaar bovenstaande)
Het is verstandig om hem een vast ip adres te geven hij kan moeite hebben met DHCP

Soms heb je geluk en werkt het prima op automatisch maar dat is erg afhankelijk van router/switch die er tussen hangt. Je kunt dan op ongeveer 19 Mb/s komen als je heel veel geluk hebt... maar vaak gaat streamen stotterend.

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 04-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
iemand ervaring met iptv /tele2?

[ Voor 104% gewijzigd door marcus_tw op 05-08-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

winwiz schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

Daar gaan we weer....

Om het stabiel te laten lopen zet je hem handmatig op 10/100 (vandaar bovenstaande)
Het is verstandig om hem een vast ip adres te geven hij kan moeite hebben met DHCP

Soms heb je geluk en werkt het prima op automatisch maar dat is erg afhankelijk van router/switch die er tussen hangt. Je kunt dan op ongeveer 19 Mb/s komen als je heel veel geluk hebt... maar vaak gaat streamen stotterend.
Daar gaan we weer....

M = Mega
m = mili
b = bit
B = Byte
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
[...]

Daar gaan we weer....

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Tylen schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:15:
[...]

Daar gaan we weer....

M = Mega
m = mili
b = bit
B = Byte
etc
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
Zo, net m'n C-200 binnen en nzbget geinstalleerd, ik heb de Apps op m'n USB stick staan, nu wil ik het download path in NZBGet zo instellen dat ie op m'n sata HD download en uitpakt, alleen dat lijkt nog niet echt te willen lukken.
Het path "/opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK/" zou toch naar de root op de Sata disk moeten wijzen? (maw dat is toch het default mount point van de eerste interne sata disk?)
SSH/Telnet had leuk geweest, misschien dat ik nog even met die shell aan de gang ga uit CSI

EDIT

/opt/sybhttpd/localhost.drives/SATA_DISK_A1

daar dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 05-08-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken een Popcorn Hour C-200 in het bezit, inmiddels hardware matig alles goed draaiende. Via netwerk kan ik alle bestanden afspelen zowel van NAS, Laptop en PC. Heb een 2TB interne HDD WD20EADS ingeboud, files naar toe gekopieerd via netwerk ook geen probleem. MKV bestanden vanaf HDD afspelen geen probleem, ISO bestanden en Mappen met daarin TS files leveren een probleem op, bij de ISO bestanden blijven de ronddraaiende bolletjes midden in beeld hij komt niet verder, bij de TS files geen ondersteuning. Zelfde ISO bestand kan ik vanaf mijn PC via netwerk wel gewoon afspelen. Ook de TS bestanden leveren via netwerk geen probleem op. Ts bestanden op USB-stick gezet en dat draaid ook als een tierelier.

De HDD staat in de C-200 Compatibility Lists op http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists zonder op en/of aanmerkingen.

Heeft iemand het zelfde probleem (gehad) en heb je een oplossing voor dit probleem _/-\o_
Heeft iemand anders misschien ideen om uit te proberen of heb je de oplossing ik laat me graag verrassen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat de laatste firmware er wel op?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Er zou deze week een nieuwe FW beschikbaar komen (volgens MPCClub is de laatste RC onlangs voor de Beta Testers uitgekomen).
Iemand die deze al heeft gespot?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja laatste firmware staat erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32
DVD ISO files heb ik ook altijd problemen mee gehad. Zowel op de PCH-A110, A-200 als ook de HDX-1000. Ik download gewoon geen DVD ISO meer, ook omdat de kwaliteit minder is ;) Eventueel zou je met makemkv de iso ook nog kunnen omzetten naar MKV.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omzetten naar MKV vind ik wel een goed idee, maar wel weer extra werk.
Hoe zit het dan met de TS files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Iso's afspelen gaat hier prima. Soms de PCH even helemaal uit en weer aan zetten wil wel eens helpen bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:55

OMX2000

By any means necessary...

Volgende week komt een nieuwe firmware versie voor de C200. Hopelijk zijn daarmee de belangrijkste irritaties opgelost. Hoewel ik zelf geen problemen ben tegengekomen, kan ik me voorstellen dat de wat exotischere/zwaardere formaten problemen kunnen veroorzaken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister voor het eerst gehad dat 'ie een film (bluray) niet wou afspelen. Er was even een balkje te zien met "loading" en nadat deze vol was verdween 'ie en bleef de cirkel met balletjes ronddraaien. Even de nieuwe firmware afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:48:
Gister voor het eerst gehad dat 'ie een film (bluray) niet wou afspelen. Er was even een balkje te zien met "loading" en nadat deze vol was verdween 'ie en bleef de cirkel met balletjes ronddraaien. Even de nieuwe firmware afwachten dan maar.
Bij mij wou vorige week de Blu-ray van Transformers niet spelen. Verder dan 'loading' kwam 'ie niet. Op de PS3 speelde dezelfde Blu-ray echter probleemloos, dus toch nog een probleempje met de C200. Ben benieuwd wat er fout gaat met deze Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
als je wil weten waar ze mee bezig zijn in de nieuwste firmware kijk dan hier http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=8159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:16:
Sinds enkele weken een Popcorn Hour C-200 in het bezit, inmiddels hardware matig alles goed draaiende. Via netwerk kan ik alle bestanden afspelen zowel van NAS, Laptop en PC. Heb een 2TB interne HDD WD20EADS ingeboud, files naar toe gekopieerd via netwerk ook geen probleem. MKV bestanden vanaf HDD afspelen geen probleem, ISO bestanden en Mappen met daarin TS files leveren een probleem op, bij de ISO bestanden blijven de ronddraaiende bolletjes midden in beeld hij komt niet verder, bij de TS files geen ondersteuning. Zelfde ISO bestand kan ik vanaf mijn PC via netwerk wel gewoon afspelen. Ook de TS bestanden leveren via netwerk geen probleem op. Ts bestanden op USB-stick gezet en dat draaid ook als een tierelier.

De HDD staat in de C-200 Compatibility Lists op http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists zonder op en/of aanmerkingen.

Heeft iemand het zelfde probleem (gehad) en heb je een oplossing voor dit probleem _/-\o_
Heeft iemand anders misschien ideen om uit te proberen of heb je de oplossing ik laat me graag verrassen _/-\o_
Ik heb ik de handleiding gelezen dat ISO bestanden enkel kunnen afgespeeld worden met een NFS- of SAMBA netwerkshare.
Die handleiding is wel niet gesteund op de laatste firmware.
Hier kun je de handleiding downloaden in het Engels of Nederlands:
http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Ik heb ik de handleiding gelezen dat ISO bestanden enkel kunnen afgespeeld worden met een NFS- of SAMBA netwerkshare.
Die handleiding is wel niet gesteund op de laatste firmware.
Hier kun je de handleiding downloaden in het Engels of Nederlands:
http://support.popcornhour.com/article.aspx?id=1100
Volgens mij staat in die handleiding: NFS of SAMBA of locale schijf :P
(vraag Q9 van FAQ)

Q1 van die handleiding gaat specifiek over myiHome.

EDIT:
Alleen in nederlandse handleiding wordt locale schijf genoemd.

Zoals eerder gezegd meerdere iso's vanaf interne schijf zonder problemen afgespeeld. Soms wel eerst even de PCH moeten resetten.

Tip: En anders eerst de iso uitpakken met bijvoorbeeld Isobuster en dan naar je PCH overzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door RedBaret op 07-08-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proberen of een ISO die via een netwerk-share afspeelt, dit ook vanaf interne hdd doet?
Als het om een ISO met "onbekende oorsprong" gaat, dan kan er best wat mis zijn met het bestand zelf.
Het ISO bestand opnieuw maken misschien.
Het gebeurt vaker dat het afspelen van bestanden op een PC lukt (vb. met VLC), maar faalt met PCH (alhoewel die "normaal" dit moet aankunnen. Bewerken of converteren is dan vaak de oplossing.
Met .WMV bestanden kan de PCH enkel met video WMV3 (en VC-1) overweg.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daar gaan we weer....

Hij staat bij mij op 'Auto' en ik haal 16 MB/s i.c.m. een Netgear WNDR3700. Had natuurlijk meer verwacht met een gigabit aansluiting maar als ik zo de berichten lees is die 16 MB/s niet slecht. Hopelijk wordt dat nog meer in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip33
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2022
Voor de gene die de laatste RC1 wil proberen, deze heb ik gepost in alt.binaries.nl en a.b.test.
Zoek op (popcorn) - "02-03-100731-21-POP-408-RC1"

Ik heb deze nu ook draaien en doet het prima, weet alleen niet hoe ik de bijbehorende apps kan installeren zoals FTP NZB enz enz

[ Voor 32% gewijzigd door Kuip33 op 08-08-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Kuip33 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:35:
Voor de gene die de laatste RC1 wil proberen, deze heb ik gepost in alt.binaries.nl en a.b.test.

Ik heb deze nu ook draaien en doet het prima, weet alleen niet hoe ik de bijbehorende apps kan installeren zoals FTP NZB enz enz
Ja die horen er eigenlijk bij, dus als iemand?...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik zou gewoon 5 dagen wachten, dan is de nieuwe versie er waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Bedankt voor de upload! Leuk om morgenavond eens te gaan proberen. Dan maar een paar dagen zonder apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Kom ik er voor het weekend net achter dat er een nieuwe firmware voor de deur staat, zie ik dan pas dat de nieuwe GUI er niet inzit... Jammer, nu begint het toch wel erg lang te duren. Neemt overigens niet weg dat het apparaat me echt super bevalt! De 2TB staat al bijna vol en het is zo heerlijk om vanuit je luie stoel alle films binnen handbereik af te spelen zijn met een paar knoppen!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:08:
Kom ik er voor het weekend net achter dat er een nieuwe firmware voor de deur staat, zie ik dan pas dat de nieuwe GUI er niet inzit... Jammer, nu begint het toch wel erg lang te duren. Neemt overigens niet weg dat het apparaat me echt super bevalt! De 2TB staat al bijna vol en het is zo heerlijk om vanuit je luie stoel alle films binnen handbereik af te spelen zijn met een paar knoppen!
Oh niet de nieuwe GUI? Daar ging ik eerlijk gezegd wel vanuit hoor! Waar heb je dat gelezen dan?
Tot op dit moment rekende ik op: 1) nieuwe SDK van Sgima 2) Youtube in de apps en 3) de nieuwe UI.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ik heb deze week een paar torrents tegelijk aan staan. Na wat zoeken lees ik dat door een te hoge download snelheid de CPU te heet wordt. Is het mogelijk daar een actieve koeler op te zetten. Zo iets als een GPU koeler?
Link Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip33
  • Laatst online: 15-11-2022
In de RC1 zit geen nieuwe GUI kan ik je vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19

elmoxx

xx xx xx

Tjeerdtq schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:18:
Ik heb deze week een paar torrents tegelijk aan staan. Na wat zoeken lees ik dat door een te hoge download snelheid de CPU te heet wordt. Is het mogelijk daar een actieve koeler op te zetten. Zo iets als een GPU koeler?
Link Alternate
Volgens TS:

Q: Does the C-200 have a fan?
A: There is no fan, as it is not required (can be added by user if wanted; one CPU_FAN and one BACK_FAN)

Heb zelf een A110 en daar zit gewoon netjes zo'n standaard 3-poot-stekkertje bij. Fan daarop aangesloten werkt perfect hier. Ik verwacht dat dat bij de C200 ook wel kan. Kijk voor je koopt ff wat voor stekkertje je nodig hebt. (soms 2, soms 3 en soms 4-polig)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een reply op het niet afspelen van de ISo bestanden.
Afgelopen weekend een ander harde schijf Seagate 750GB uit mijn NAS geinstaleerd en vanaf deze werken de ISO bestanden dus wel. Schijnbaar is de PCH C-200 nog niet gereed voor de WD20EADS. Misschien na de nieuwe frirmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Oh niet de nieuwe GUI? Daar ging ik eerlijk gezegd wel vanuit hoor! Waar heb je dat gelezen dan?
Tot op dit moment rekende ik op: 1) nieuwe SDK van Sgima 2) Youtube in de apps en 3) de nieuwe UI.... O-)
Zie Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
Heb een 6cm fan in de achterkant van mijn C200 gezet
Op 5 volt hoor je hem, nagenoeg, niet en houd de hdd koel genoeg zodat de boel niet meer vastloopt
Zitten 2 jumpers, links voor het voltage en rechts voor aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Zojuist mijn C200 voorzien van de 02-03-100731-21-POP-408-RC1 RC1. Het was even wachten maar wat een verbetering!

Zowel het beeld, geluid en de bediening lopen veel soepeler. Diverse bestandsformaten van zowel film als muziek achter elkaar afgespeeld (via HDMI en 5.1) en hier geen problemen mee ondervonden. Heb zelfs de indruk dat de beeldkwaliteit beter is geworden!

Enige probleem in deze RC1 versie wat ik kan ontdekken is dat het vooruit springen soms niet werkt, met de knoppen op de afstandsbediening naast de enter toets, maar dat is een bekend probleem waardoor mede deze versie niet openbaar is gemaakt.

Ben erg benieuwd naar de versie die naar alle waarschijnlijkheid vrijdag online gaat!

[ Voor 6% gewijzigd door Dinky01 op 09-08-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede mediaspeler voor de C200 die muziek ondersteund en helemaal stand alone kan draaien op de C200, ook met playlisten maken? Dus eigenlijk soort Oversight, maar dan voor muziek. Volgens mij moet je met de meeste mediaspelers vaak je pc nog gebruiken om playlisten te maken. Zou ook fijn zijn als de mediaspeler gemakkelijk met CSI is te installeren :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 10:51 . Reden: iets specifieker omschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzare
  • Laatst online: 23:07
Vraagje: ik lees veel over NAS-systemen in combinatie met een popcorn hour, maar is de NAS niet overbodig als je een popcorn bezit? Ik ben in het bezit van een externe harde schijf en ben van plan deze direct aan de popcorn te hangen. Zitten er dan nog voordelen aan een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

RedBaret schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

Volgens mij staat in die handleiding: NFS of SAMBA of locale schijf :P
(vraag Q9 van FAQ)

Q1 van die handleiding gaat specifiek over myiHome.

EDIT:
Alleen in nederlandse handleiding wordt locale schijf genoemd.

Zoals eerder gezegd meerdere iso's vanaf interne schijf zonder problemen afgespeeld. Soms wel eerst even de PCH moeten resetten.

Tip: En anders eerst de iso uitpakken met bijvoorbeeld Isobuster en dan naar je PCH overzetten.
De PCH kan zonder problemen een ISO van de locale schijf afspelen, kan ik je melden. Ik heb meerdere ISO's op m'n interne harddisk staan, en deze spelen allemaal zonder problemen. Het zou ook een beetje raar zijn dat het alleen via het netwerk zou kunnen.
Het enige wat niet goed gaat (maar dat ligt eerder aan mijn antieke tv dan de PCH), is dat de menu overlay van DVD's (de selectie indicator in de menu's) bij de 4:3 instelling niet klopt met het beeld. Het beeld krijgt netjes zwarte balken boven en onder, maar de overlay blijft full-screen. Maar goed, wie heeft er tegenwoordig nog een 4:3 CRT tv aangesloten op een HD-geschikte media-player? :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Danzare schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:44:
Vraagje: ik lees veel over NAS-systemen in combinatie met een popcorn hour, maar is de NAS niet overbodig als je een popcorn bezit? Ik ben in het bezit van een externe harde schijf en ben van plan deze direct aan de popcorn te hangen. Zitten er dan nog voordelen aan een NAS?
Je kan inderdaad prima zonder NAS. Echter velen hadden al een NAS en hebben daarna een PCH-C200 genomen.

Voordeel van een NAS is de snelheid (vaak wel wat hoger dan wat de PCH-C200 aankan) en ook de capiciteit. Als je ermee een film kijkt en er gaat iemand een hoop data opslaan op de PCH-C200 is de kans best aanwezig dat je dit gaat merken (al heb ik dit nog niet gemerkt maar kan me voorstellen dat dit in sommige setups te bemerken is).
In een NAS met meerdere schijven heb je de mogelijkheid om het in RAID te zetten. Dit kan dan of meer snelheid opleveren of redunantie. Dit laatste is best wel een voordeel.

Vind btw jammer dat de nieuwe lay-out niet in deze firmware komt. De speler werkt fantastisch geen problemen alleen vind de lay-out nu wel erg old skool aan worden.

Waar ik me aan kan storen is de screensaver. Deze kun je niet veranderen naar een andere map met foto's bijvoorbeeld zodat je niet die bloemen hebt (sommige plaatjes lijken iets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Cave_Boy schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:24:
[...]

Je kan inderdaad prima zonder NAS. Echter velen hadden al een NAS en hebben daarna een PCH-C200 genomen.

Voordeel van een NAS is de snelheid (vaak wel wat hoger dan wat de PCH-C200 aankan) en ook de capiciteit. Als je ermee een film kijkt en er gaat iemand een hoop data opslaan op de PCH-C200 is de kans best aanwezig dat je dit gaat merken (al heb ik dit nog niet gemerkt maar kan me voorstellen dat dit in sommige setups te bemerken is).
In een NAS met meerdere schijven heb je de mogelijkheid om het in RAID te zetten. Dit kan dan of meer snelheid opleveren of redunantie. Dit laatste is best wel een voordeel.

Vind btw jammer dat de nieuwe lay-out niet in deze firmware komt. De speler werkt fantastisch geen problemen alleen vind de lay-out nu wel erg old skool aan worden.

Waar ik me aan kan storen is de screensaver. Deze kun je niet veranderen naar een andere map met foto's bijvoorbeeld zodat je niet die bloemen hebt (sommige plaatjes lijken iets anders).
Snelheid en Capaciteit zijn niet de grootste voordelen van een NAS. Het beschikbaar zijn voor iedereen op het netwerk is juist de sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Sorteren op datum i.p.v. bestandsnaam mis ik best wel... Ik hoop dat die nieuwe interface die mogelijkheid wel biedt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Cave_Boy schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:24:
[...]

Dit is gewoon aan te passen hoor. Zie het MNT forum voor meer details. Ik kan zo niet direct linken omdat ik op mijn werk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danzare schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:44:
Je kunt inderdaad zonder NAS als het moet (financieel).
Maar als het enigszins kan, gebruik je een toestel altijd best waar het echt voor gemaakt is;
bij een mediaspeler is dit voor het afspelen van diverse media, daarin is hij de beste.
Een NAS is een centrale opslagplaats voor elke soort bestanden zodat die voor iedereen via het netwerk bereikbaar zijn. Daarbij is een NAS doorgaans voorzien op de diverse vormen van downloaden met het voordeel dat de bestanden meteen direct op de goede plek terecht komen. Een NAS heeft meerdere voorzieningen om aan streamen te doen. Zo zul je geen hinder ondervinden als je een film van een harde schijf in de NAS naar de mediaspeler streamt terwijl de NAS nog andere taken uitvoert.
Mijn ervaring is dat je nuttiger wat meer investeert in een degelijke NAS dan in een mediaspeler. Deze laatste zijn nog in volle evolutie en heel lang zul je er dan ook niet mee doen voor die voorbijgestreefd zal zijn.
Zelf heb ik een Synology 207+ maar ook van Qnap heb ik veel goed gehoord.
Op de Synology kun je bijvoorbeeld 2 printers aansluiten met een USB-kabel zodat die toch over het netwerk bereikbaar zijn. Camerabewaking is ook een mogelijkheid. Zo zijn er nog meer dingen.
Mijn ervaring is dat je best een NAS met minimum plaats voor 2 hdd neemt, want je hebt vlug ruimte tekort ook al denk je bij de start er veel te zullen over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzare
  • Laatst online: 23:07
Bedankt voor alle reacties tot zover. Ik ben weer wat wijzer geworden.
In principe is een NAS gemaakt voor de centrale opslag en een C-200 is een mediaspeler.

Misschien moet ik mijn eisen eens aangeven.
Ik heb een Full HD TV, wil daar bluray DVD's naar toe gaan streamen. Tot op heden was het idee om die te streamen vanaf een WD Elements (1TB). Die heb ik al in huis.

Daarnaast heb ik een flinke collectie muziek. Die wil ik kunnen benaderen, liefst zonder tussenkomst van de TV (nutteloos stroomverbruik). Geluid moet via een Onkyo versterker lopen (5.1), nu aangesloten via HDMI op TV/UPC mediabox. Ik wil het maximale uit mijn apparaten halen en wil hoge video- en audio-kwaliteit.

Op zich is geld het probleem niet, ik wil het goed regelen en dat kan best eens € 500,- kosten. Kiezen jullie dan voor een C200 (evt incl blu-ray drive) in combinatie met een NAS of voor een andere combi? Bedankt voor het advies alvast... :)

P.S. 1TB zit inderdaad vol, daar moet ook nog wat naast komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Danzare op 10-08-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
heeft iemand een goede app gevonden voor zijn iphone voor de c200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Felke schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:42:
om wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Je kan dus ook een 1TB HDD in de PC stoppen. Waarom zou je in godsnaam een extra tussenkomst van een NAS willen hebben. Kost bovendien extra stroom. En extra investering. Plus dan als je een bluray wilt afspelen vanaf een NAS dan kan de bandbreedte ook nog wel eens onvoldoende zijn. Stop dus gewoon een grote HDD in de PC en kopieer de films/muziek daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Felke schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:42:
Er zit een mobile interface op de website welke door de pc word gehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
MrFl0ppY schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:41:
[...]

Dit is gewoon aan te passen hoor. Zie het MNT forum voor meer details. Ik kan zo niet direct linken omdat ik op mijn werk zit.
Ik heb het forum (nogmaals) doorgelopen op NMT maar vind eigenlijk 2 antwoorden.

1- Het is mogelijk maar dan moeten de plaatjes exact dezelfde grote hebben als de plaatjes die er nu staan en het mogen er niet meer zijn (dit is me ook met (te)veel moeite gelukt),

2- In de nieuwe lay-out schijnt dit waarschijnlijk wel te kunnen (opgeven van een map met foto's die hij dan gebruikt voor bijvoorbeeld een slide-show),

Reference: http://www.networkedmedia...ight=%2Bflowers+%2Bscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Tylen schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 08:34:
Je kan dus ook een 1TB HDD in de PC stoppen. Waarom zou je in godsnaam een extra tussenkomst van een NAS willen hebben. Kost bovendien extra stroom. En extra investering. Plus dan als je een bluray wilt afspelen vanaf een NAS dan kan de bandbreedte ook nog wel eens onvoldoende zijn. Stop dus gewoon een grote HDD in de PC en kopieer de films/muziek daarop.
Die 1TB in de PCH doen is een optie maar zoals eerder aangekaart met een NAS heb je wel meer mogelijkheden en de snelheid.. Een Blauwe film pakt niet veel hoor pakweg 50Mbit/s. Als je misschien een NAS met een oude IDE schijf hebt dan kan het wel dat die niet snel genoeg is maar tegenwoordig kunnen ze allemaal wel 50Mbit best makkelijk aan. Op een 100Mbit netwerk gaat blauwe straal zelfs goed. Ook Birdscene (heb ook wel eens 2 tegelijk op een 100Mbit uplink getest en dat ging ook prima). Menig NAS als niet tegenwoordig allemaal is heeft techniek om media bestanden die afgespeeld worden (streaming) deze voorrang te geven op opdrachten zoals een film erheen kopieren. Hierdoor krijg je geen stotteringen.

Extra stroom verbruik is wel een punt om af te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Cave_Boy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:23:
[...]

bla bla...

Extra stroom verbruik is wel een punt om af te wegen.
Een gemiddelde NAS gebruikt maar een fractie van wat een pc gebruikt aan stroom als je die aan hebt om een film te streamen. Je kunt hem gelijk als download station gebruiken. En meteen de andere voordelen zoals backups noem maar op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danzare schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:16:

Op zich is geld het probleem niet, ik wil het goed regelen en dat kan best eens € 500,- kosten. Kiezen jullie dan voor een C200 (evt incl blu-ray drive) in combinatie met een NAS of voor een andere combi? Bedankt voor het advies alvast... :)

P.S. 1TB zit inderdaad vol, daar moet ook nog wat naast komen.
Ik zou zeker geen mediaspeler met ingebouwde BR-drive kopen. Als je schijfjes moet afspelen dan met een afzonderlijke speler. Ik lees teveel over incompatibiliteit en mediaspelers zullen nog veel evolueren, zodat je die sneller zult willen vervangen. Daarbij zal de behoefte aan een BR-speler ook verkleinen eens je een mediaspeler hebt.
Ik gebruik een Synology 207+ samen met een PCH C-200, waarbij ik stream met nfs.
Over de Synology ben ik heel tevreden; het is een type met 2 hdd. Enig nadeel is het lawaai van de fan,
maar wellicht zijn de huidige modellen hierin verbeterd.
Over de PCH C-200 ben ik niet tevreden. Ik had daarvoor de PCH A-100 en na een jaar firmware updates was dit toestel min of meer in orde geraakt. Ik had van de C-200 verwacht dat ik minstens voor zaken die niet nieuw zijn niet nog eens al die firmware updates zou moeten doormaken... maar helaas. Bestanden (vooral MKV) die het deden met de A-100 doen het nog altijd niet met de C-200. Ik moet ook te vaak heropstarten wegens het verlies van audio (over HDMI). Er komt deze week na 3-maanden nog eens een update waarvan veel verwacht wordt; hopelijk maar want het krediet is na een jaar ver opgebruikt.
Begin juli gaf mijn C-200 dan ook zonder enige aanleiding geen enkele output meer: RMA naar de USA en na precies een maand terug: lijkt OK. In die periode ben ik eens gaan kijken voor een vervanger, maar de keuze is uiteindelijk heel beperkt: Sigma of Realtek voor de hoofdchip.
Er is al een tijd een opvolger aangekondigd voor de Qnap NMP1000 , nl. NMP1000p die dan ook de snellere Sigma chip zou hebben die ook in de C-200 en de A-200 zit en een variant daarvan zit in de Dune. Qnap heeft een heel goede naam voor NAS maar is ook duur, zo ook hun mediaspeler.
Misschien dat de YuiXX een echte verbetering wordt omdat daar een Intel processor in zit, maar het is niet bemoedigend dat de lancering telkens weer wordt uitgesteld en de prijs is ook niet direct een meevaller met iets meer dan 300 euro (zonder hdd).
Wat ik zeker eis van een mediaspeler is dat hij passief gekoeld is (geen ventilator lawaai).
Misschien is het een optie om bij een eerste mediaspeler en gezien de snelle evolutie te beginnen met een goedkoop toestel zoals de AC Ryan Playon!HD Mini Netwerk Media Speler (minder dan 100 euro) en wat meer te spenderen aan een degelijke NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Ik zou zeker geen mediaspeler met ingebouwde BR-drive kopen. Als je schijfjes moet afspelen dan met een afzonderlijke speler. Ik lees teveel over incompatibiliteit en mediaspelers zullen nog veel evolueren, zodat je die sneller zult willen vervangen. Daarbij zal de behoefte aan een BR-speler ook verkleinen eens je een mediaspeler hebt.
Ik gebruik een Synology 207+ samen met een PCH C-200, waarbij ik stream met nfs.
Over de Synology ben ik heel tevreden; het is een type met 2 hdd. Enig nadeel is het lawaai van de fan,
Over de PCH C-200 ben ik niet tevreden. Ik had daarvoor de PCH A-100 en na een jaar firmware updates was dit toestel min of meer in orde geraakt. Ik had van de C-200 verwacht dat ik minstens voor zaken die niet nieuw zijn niet nog eens al die firmware updates zou moeten doormaken... maar helaas. Bestanden (vooral MKV) die het deden met de A-100 doen het nog altijd niet met de C-200. Ik moet ook te vaak heropstarten wegens het verlies van audio (over HDMI). Er komt deze week na 3-maanden nog eens een update waarvan veel verwacht wordt; hopelijk maar want het krediet is na een jaar ver opgebruikt.
Begin juli gaf mijn C-200 dan ook zonder enige aanleiding geen enkele output meer: RMA naar de USA en na precies een maand terug: lijkt OK. In die periode ben ik eens gaan kijken voor een vervanger, maar de keuze is uiteindelijk heel beperkt: Sigma of Realtek voor de hoofdchip.
Er is al een tijd een opvolger aangekondigd voor de Qnap NMP1000 , nl. NMP1000p die dan ook de snellere Sigma chip zou hebben die ook in de C-200 en de A-200 zit en een variant daarvan zit in de Dune. Qnap heeft een heel goede naam voor NAS maar is ook duur, zo ook hun mediaspeler.
Misschien dat de YuiXX een echte verbetering wordt omdat daar een Intel processor in zit, maar het is niet bemoedigend dat de lancering telkens weer wordt uitgesteld en de prijs is ook niet direct een meevaller met iets meer dan 300 euro (zonder hdd).
Wat ik zeker eis van een mediaspeler is dat hij passief gekoeld is (geen ventilator lawaai).
Misschien is het een optie om bij een eerste mediaspeler en gezien de snelle evolutie te beginnen met een goedkoop toestel zoals de AC Ryan Playon!HD Mini Netwerk Media Speler (minder dan 100 euro) en wat meer te spenderen aan een degelijke NAS.
Allemaal goede punten. Maar naar mijn mening is de PCH-C200 de beste mediaspeler op de markt. Ja de firmware laat nog te wensen over, maar ik denk dat dat vooral aan Sigma en hun SDK ligt/lag. Ik hoor goede dingen over de nieuwe firmware, dus ik hou hoop.

Dus ja Syabas heeft zich weer verkeken op het stabiel krijgen van haar speler. Maar het lijkt erop dat ze zich dat ook beseffen.

Enige alternatief op dit moment is een HTPC bouwen...

• winwiz
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Ik weet niet wat voor een exotische MKV bestanden je hebt, maar ik heb er geen 1 die op de A100 wel werkte en op de C200 niet. Het wegvallen van HDMI geluid, na bijvoorbeeld het afspelen van een dvd, is geloof ik al in de voorlaatste firmware opgelost en sindsdien heb ik daar ook geen last meer van.

Ja het heeft 3 maanden geduurd, maar als je het nmt forum een beetje in de gaten houdt hebben ze niet stilgezeten en daarbij het is vakantie tijd (geweest). Verder is de Realtek chip absoluut geen concurrentie van de C/A 200 hooguit dat ze leuk geprijsd zijn.

Verwijderd

Dinky01 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:25:
[...]

Zojuist mijn C200 voorzien van de 02-03-100731-21-POP-408-RC1 RC1. Het was even wachten maar wat een verbetering!

Zowel het beeld, geluid en de bediening lopen veel soepeler. Diverse bestandsformaten van zowel film als muziek achter elkaar afgespeeld (via HDMI en 5.1) en hier geen problemen mee ondervonden. Heb zelfs de indruk dat de beeldkwaliteit beter is geworden!

Enige probleem in deze RC1 versie wat ik kan ontdekken is dat het vooruit springen soms niet werkt, met de knoppen op de afstandsbediening naast de enter toets, maar dat is een bekend probleem waardoor mede deze versie niet openbaar is gemaakt.

Ben erg benieuwd naar de versie die naar alle waarschijnlijkheid vrijdag online gaat!
Ben ook benieuwd, heb nog niet echt problemen ondervonden behalve het niet afspelen van een aantal films. En extra snelheid is natuurlijk ook mooi meegenomen :D

• Tylen

Tylen

winwiz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:56:
[...]

Een gemiddelde NAS gebruikt maar een fractie van wat een pc gebruikt aan stroom als je die aan hebt om een film te streamen. Je kunt hem gelijk als download station gebruiken. En meteen de andere voordelen zoals backups noem maar op.....
Kan je allemaal met de PopCorn ook ;)

Verwijderd

OMX2000 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:31:
[...]
Dus ja Syabas heeft zich weer verkeken op het stabiel krijgen van haar speler. Maar het lijkt erop dat ze zich dat ook beseffen.
Misschien herinneren zich sommigen op het forum nog de KISS-speler. Dit was de eerste die (sommige) divx/xvid video kon afspelen. Ik herinner mij nog de ellende die we daar meegemaakt hebben om het toestel enigszins stabiel te krijgen en daar was de hoofdchip ook van Sigma.

Voor sommigen die enthousiast zijn over de C-200: zeker als het je eerste mediaspeler is kan ik dit best begrijpen. Maar indien je het ontwikkelingsproces hebt moeten doormaken met de A-100/A-110 en ze dan afkomen met een C-200 die flink duurder is, dan is het toch logisch dat je je verwachtingen hoger stelt en tot het besluit komt dat het toestel zijn meerprijs als nog niet waard is.

• OMX2000

OMX2000

Damn it... er komt een RC3 (http://www.networkedmedia...0145&pid=403500#pid403500) . Die moet dus eerst nog getest worden voordat er een release komt. (Morgen zou de nieuwe firmware uitkomen).

• winwiz
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:14:
[...]

Misschien herinneren zich sommigen op het forum nog de KISS-speler. Dit was de eerste die (sommige) divx/xvid video kon afspelen. Ik herinner mij nog de ellende die we daar meegemaakt hebben om het toestel enigszins stabiel te krijgen.

Voor sommigen die enthousiast zijn over de C-200: zeker als het je eerste mediaspeler is kan ik dit best begrijpen. Maar indien je het ontwikkelingsproces hebt moeten doormaken met de A-100/A-110 en ze dan afkomen met een C-200 die flink duurder is, dan is het toch logisch dat je je verwachtingen hoger stelt en tot het besluit komt dat het toestel zijn meerprijs als nog niet waard is.
Dat telt voor jou misschien maar ik vind hem zijn meerprijs meer dan waard. Hij werkt een stuk sneller dan de A-100 Veel betere afstandsbediening. Meer aansluitmogelijkheden, BD mogelijkheden, display. En een, in mijn geval, vrijwel probleemloze werking.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

winwiz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:19:
[...]

Dat telt voor jou misschien maar ik vind hem zijn meerprijs meer dan waard. Hij werkt een stuk sneller dan de A-100 Veel betere afstandsbediening. Meer aansluitmogelijkheden, BD mogelijkheden, display. En een, in mijn geval, vrijwel probleemloze werking.
Alleen jammer dat het display trouwens blauw-wit is in plaats van zwart-wit. Zit me mateloos aan het blauw te ergeren waardoor ik het display volledig gedimt heb staan... OLED schermpje zou ook leuk zijn geweest...

Hebben andere mensen trouwens ook last van haperingetjes tijdens het wijzigen van het volume terwijl er naar een dvd of blu-ray wordt gekeken?

Verder redelijk tevreden.

Verwijderd

SebasFM schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:14:
[...]
Alleen jammer dat het display trouwens blauw-wit is in plaats van zwart-wit. Zit me mateloos aan het blauw te ergeren waardoor ik het display volledig gedimt heb staan...
Inderdaad, als je er niet met je neus op zit heb je niets aan dit schermpje.

Verwijderd

winwiz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:19:
[...]
Hij werkt een stuk sneller dan de A-100 Veel betere afstandsbediening.
De RF afstandbediening is inderdaad een echte meevaller; maar de vorige (IR) deed het toch ook niet slecht.
Hij is inderdaad sneller (starten,menu wissel e.d.), maar dit is vooral aan de snellere processor te danken. Het belang daarvan is echter relatief bij het kijken naar films.
De grote vernieuwing wat grafische interface betreft laat ook, ondanks het maanden oude filmpje over wat het zou kunnen worden, nog altijd op zich wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 15:30 ]

• winwiz
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:29:
[...]

De RF afstandbediening is inderdaad een echte meevaller; maar de vorige (IR) deed het toch ook niet slecht.
Hij is inderdaad sneller (starten,menu wissel e.d.), maar dit is vooral aan de snellere processor te danken. Het belang daarvan is echter relatief bij het kijken naar films.
De grote vernieuwing wat grafische interface betreft laat ook, ondanks het maanden oude filmpje over wat het zou kunnen worden, nog altijd op zich wachten.
Ik vind de grafische UI leuk maar hecht er zeker geen groot belang aan. Ik gebruik dat ding om films te kijken, heb een duidelijke structuur qua opslag, dus ga doelbewust naar mijn film of serie toe. En dan kijken maar. Maar het geeft wel iets extra's

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een pch c200 , nu is het mij gelukt om deze via mijn draadlose netwerk te verbinden en op die wijze bestanden erop te zetten maar dit gaat niet echt snel.
Nu moet het volgens mij ook mogelijk zijn om gewoon een usb kabel tussen de pch en de pc te gooien, maar als ik dit probeer gebeurt er niets , de pch word niet gedetecteerd door mijn pc.
Ik heb de usb aansluitingen aan de voor en achterkant gebruikt , maar dit maakt geen verschil.
Doe ik iets verkeerd of kan dit niet ?

alvast bedankt

martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Je kunt een harde schijf of toetsenboard aan je pch hangen, geen computer. Dus dat gaat niet werken.

Wil je lekker streamen en bestanden overzetten kun je toch echt het beste een bedraad netwerk aansluiten. Maximum snelheid ligt rond de 12 Mb/s dan. Maar ik raad je aan om dit topic ook een beetje door te lezen, er staat erg veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

winwiz schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:54:
Je kunt een harde schijf of toetsenboard aan je pch hangen, geen computer. Dus dat gaat niet werken.

Wil je lekker streamen en bestanden overzetten kun je toch echt het beste een bedraad netwerk aansluiten. Maximum snelheid ligt rond de 12 Mb/s dan. Maar ik raad je aan om dit topic ook een beetje door te lezen, er staat erg veel over geschreven.
Zucht...

12Mb/s is niet echt snel he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:44:
[...]
12Mb/s is niet echt snel he :X
Inderdaad en het zal dan nog om grote bestanden moeten gaan
Het gaat wel om megabyte/sec, maar de kans dat je maar 10 MB/s haalt is groter.
Dit went wel enigszins. Je geeft zo'n transfer opdracht en terwijl doe je iets anders op je PC.
Het is ook wel zo dat door o.a. de download mogelijkheden van een NAS veel zaken meteen op de goede plek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Vind het jammer dat de firmware niet uitgekomen is. Blijkbaar zijn er toch teveel fouten bevonden. Dus een RC3 is dan slimmer dan een final uit te brengen.

Hoop dat de final wel snel komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:46:
[...]

Inderdaad en het zal dan nog om grote bestanden moeten gaan
Het gaat wel om megabyte/sec, maar de kans dat je maar 10 MB/s haalt is groter.
Dit went wel enigszins. Je geeft zo'n transfer opdracht en terwijl doe je iets anders op je PC.
Het is ook wel zo dat door o.a. de download mogelijkheden van een NAS veel zaken meteen op de goede plek staan.
Hap hap. Ging mij er meer om dat hij 12Mb/s schreef ipv 12MB/s. Zit toch een aardig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:55:
Vind het jammer dat de firmware niet uitgekomen is. Blijkbaar zijn er toch teveel fouten bevonden. Dus een RC3 is dan slimmer dan een final uit te brengen.
Zo blijf je wel bezig.
1-jaar op de markt en 3-maand sinds de laatste update
en nu blijkt het flashen riskant geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ff aan het proberen geweest met diverse instellingen . Kwam erachter dat de usb niet werkt omdat de c200 geen usb-slave heeft, dus heb nu een netwerk kabeltje tussen mijn c200 en mijn laptop gelegd.
Ik heb ze allebij een vast ip adres gegeven en nu kan ik met 11 MB gegevens versturen, wat ik redelijk snel vind.
Wat ik uit de diverse forums begrijp is dat dit voor de meeste mensen de hoogst haalbare snelheid is vanwege problemen met de gigabit verbinding.
Heb net de complete blue ray van transformers erop gezet , maar deze wil hij niet afspelen en dus
stort ik mij op het volgende probleem, maar ik vermaak me er wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:59:
Heb net de complete blue ray van transformers erop gezet , maar deze wil hij niet afspelen en dus
stort ik mij op het volgende probleem, maar ik vermaak me er wel mee.
Als je het zo opvat zit je goed; maar ga je dit na 2-jaar (A-100 + C-200) nog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

Als je het zo opvat zit je goed; maar ga je dit na 2-jaar (A-100 + C-200) nog kunnen?
Waarom niet? Zelfs voor de A100 is gisteren nog een update uitgekomen dus wees blij met ondersteuning. Er is geen enkele mediaspeler die perfect werkt. Als alternatief een HTPC? Daar kom je zeker veel configuratie problemen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha , ik hoorde al heel wat gefrustreerde mensen die het na 1 jaar na release een beetje zat zijn, maar gelukkig zit ik nog in mijn pch wittebroodsweken.
Tot nu toe bevalt hij goed ; hij speelt alle mkv'tjes en flac bestanden keurig af , het downloaden van torrents naar de pch gaat ook goed , en het overzetten van bestanden gaat wel redelijk snel en kan alleen maar sneller worden.
Enige minpuntje is nu dat hij die blueray niet wil spelen, maar nu heb ik tenminste een aankomende update om naar uit te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:08:
Hahaha , ik hoorde al heel wat gefrustreerde mensen die het na 1 jaar na release een beetje zat zijn, maar gelukkig zit ik nog in mijn pch wittebroodsweken.
Tot nu toe bevalt hij goed ; hij speelt alle mkv'tjes en flac bestanden keurig af , het downloaden van torrents naar de pch gaat ook goed , en het overzetten van bestanden gaat wel redelijk snel en kan alleen maar sneller worden.
Enige minpuntje is nu dat hij die blueray niet wil spelen, maar nu heb ik tenminste een aankomende update om naar uit te kijken ;)
Ach ja hij bevalt mij ook nog steeds perfect en hij wordt alleen maar beter. Hij doet precies waarvoor hij bedoelt is. Hij speelt al mijn BD-iso's, MKV's en de rest af dus totaal geen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Laatst online: 14-09 09:22
Ik ben nu een 6 tal maand eigenaar van een PopCorn Hour, en ik moet zeggen, ik ondervind geen enkele problemen met het afspelen en gebruik van de pch.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om via USB bestanden op de HDD te zetten? Als ik een USB-stick aansluit en de PCH benader via FTP, dan staat er wel een map met usb-stick maar als ik deze open dan is deze leeg. Als ik via het PCH-menu de USB-stick open, dan zijn de bestanden wel zichtbaar.

Is het op een of andere manier mogelijk om de bestanden die op de stick staan zichtbaar te krijgen via FTP als de stick in de PCH zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

@ RonaldFX: waarom gebruik je dan niet de kopiëerfunctie van de C200 zelf? Heb ik in het verleden ook weleens gedaan om iets van een USB-stick naar de interne HD te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Misschien zijn er hier PCH C-200 bezitters die me kunnen vertellen wat de ervaringen zijn met het afspelen van BD.ISO's en AVCHD.ISO's? Ik bezit nu een WD-TV Live mediaplayer en hoewel dat dingetje het voor het geld heel knap doet zijn er een aantal dingen die me enorm storen. Wanneer ik BD- of AVCHD ISO's afspeel kan ik niet fatsoenlijk terug- en vooruitspoelen. Dat gaat altijd hakkelig en vooral het terugspoelen gaat zeer problematisch. Ook "skipt" de WD player steevast een paar minuten terwijl ik maar een paar seconden wil door of terugspoelen, dus als ik heel kort op het REV of FF knopje druk.

Met MKV heb ik veel minder last van dat probleem en "spoelt" dat ook een stuk beter. Maar hoe kan dat eigenlijk, in feite is een ISO toch ook een container en zou er geen verschil met MKV mogen zijn qua afspeelbaarheid.

Ik vraag me af hoe de C-200 hiermee omgaat. Speelt (en spoelt) deze BD- en AVCHD ISO's wel vlekkeloos af? Al mijn ISO's omzetten naar MKV zie ik vanwege de bewerkelijkheid (veel stappen) daarvan niet zo zitten en juist bij mijn ISO's zijn de ondertitels mooi laag geplaatst en wanneer ik een MKV afspeel staan die vaak te hoog en is de regelafstand te groot.

Lost de aanschaf van een C-200 mijn problemen op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:29:
Is het ook mogelijk om via USB bestanden op de HDD te zetten? Als ik een USB-stick aansluit en de PCH benader via FTP, dan staat er wel een map met usb-stick maar als ik deze open dan is deze leeg. Als ik via het PCH-menu de USB-stick open, dan zijn de bestanden wel zichtbaar.

Is het op een of andere manier mogelijk om de bestanden die op de stick staan zichtbaar te krijgen via FTP als de stick in de PCH zit?
Als je een USB disk aan je pch hangt. Dan kan je middels de file knop op de ab de bestanden kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

JazzySOB schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:58:
Misschien zijn er hier PCH C-200 bezitters die me kunnen vertellen wat de ervaringen zijn met het afspelen van BD.ISO's en AVCHD.ISO's? Ik bezit nu een WD-TV Live mediaplayer en hoewel dat dingetje het voor het geld heel knap doet zijn er een aantal dingen die me enorm storen. Wanneer ik BD- of AVCHD ISO's afspeel kan ik niet fatsoenlijk terug- en vooruitspoelen. Dat gaat altijd hakkelig en vooral het terugspoelen gaat zeer problematisch. Ook "skipt" de WD player steevast een paar minuten terwijl ik maar een paar seconden wil door of terugspoelen, dus als ik heel kort op het REV of FF knopje druk.

Met MKV heb ik veel minder last van dat probleem en "spoelt" dat ook een stuk beter. Maar hoe kan dat eigenlijk, in feite is een ISO toch ook een container en zou er geen verschil met MKV mogen zijn qua afspeelbaarheid.

Ik vraag me af hoe de C-200 hiermee omgaat. Speelt (en spoelt) deze BD- en AVCHD ISO's wel vlekkeloos af? Al mijn ISO's omzetten naar MKV zie ik vanwege de bewerkelijkheid (veel stappen) daarvan niet zo zitten en juist bij mijn ISO's zijn de ondertitels mooi laag geplaatst en wanneer ik een MKV afspeel staan die vaak te hoog en is de regelafstand te groot.

Lost de aanschaf van een C-200 mijn problemen op? :P
Ik zou als ik jou was kijken of iemand in je buurt een PCH-C200 heeft, en dan gewoon uitproberen. Misschien iemand die hier op het forum dat voor je wil doen.

Het slimste is om ff te wachten tot de nieuwe firmware (volgende week hopen we met z'n allen) uitkomt. Daar is heel wat mbt blu ray en iso opgelost.

Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.