Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Henri schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:46:
[...]

Ik zou in ieder geval even upgraden naar de laatste FW, ik merk dat er steeds weer kleine verbeteringen zijn met elke FW die uitkomt. Los hiervan heb ik een draadje lopen met soortgelijke problemen, is dit niet toevallig ook jouw probleem?

(in het kort: schakel even over van 1080P naar 1080i en kijk of het nu weg is als het bovengenoemde het geval is :) )
Ik heb inderdaad ook een Samsung (led 46inch) tv...... mmmh. Ik zal een testen met 1080i. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:35:
Is het iemand gelukt om de webservices aan de gang te krijgen? :/
Ik krijg noch de default webservices aan de gang noch de andere streams.
Welke DNS servers moet ik gebruiken?

Wat achtergrond info:
Bedraad netwerk
Afspelen van live streams lukt wel op mijn laptop of pc (dus kan het niet aan de router/firewall zitten)
Firmware02-02-100428-19-POP-408-000
NMT apps: 02-02-100318-19-POP-408
Kijk eens in je pc.... ipconfig doet wonderen (als je maar niet hetzelfde ip adres gaat gebruiken.)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laska1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2017
Ik wil graag een c-200 aanschaffen, ben echter een redelijke leek.

Vraag: is het verstandig om de c-200 draadloos te gaan gebruiken, loop ik dan tegen problemen aan en wat kan ik het beste kopen de pci toepassing of de dongle?

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Laska1 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:53:
Ik wil graag een c-200 aanschaffen, ben echter een redelijke leek.

Vraag: is het verstandig om de c-200 draadloos te gaan gebruiken, loop ik dan tegen problemen aan en wat kan ik het beste kopen de pci toepassing of de dongle?

Graag jullie advies.
Als je HD gaat streamen loop je tegen problemen aan. Is gewooon niet echt genoeg bandbreedte voor. Is hier al vaak benoemt, even zoeken.

Oftewel, bedraad gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK DNS waardes van de PCs ook gebruikt voor de C-200 en voila hij doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
BlizzarD schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:35:
Aangezien ik in het beta team voor de C-200 zit zal ik jullie even het volgende mededelen: morgen komt er voor de beta-testers een gesloten firmware update uit, inclusief de nieuwe interface met media jukebox. Er is nog geen definitieve datum bekend waarop deze in de publieke firmware verschijnt, maar er zit iig vooruitgang in :)
En hoe is de eerste indruk? Kan YAMJ de ijskast in of...?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:54:
[...]

En hoe is de eerste indruk? Kan YAMJ de ijskast in of...?
Zou ik nog niet doen nee ;) Het is nog erg in de beginfase, het laten genereren van de lijsten met films op de C-200 zelf duurt lang. Er schijnt wel een programmatje te komen waarmee dit ook op je pc kan doen, wat wel nodig is als je eenmaal een grote database moet laten opbouwen. Qua gebruikersgemak is het toch niet zo makkelijk als de filmpjes doen vermoeden.. veel films worden ook niet of verkeerd gevonden qua afbeeldingen, maar hier zal nog wel aan gesleuteld worden neem ik aan.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
BlizzarD schreef op zondag 20 juni 2010 @ 22:42:
[...]

Zou ik nog niet doen nee ;) Het is nog erg in de beginfase, het laten genereren van de lijsten met films op de C-200 zelf duurt lang. Er schijnt wel een programmatje te komen waarmee dit ook op je pc kan doen, wat wel nodig is als je eenmaal een grote database moet laten opbouwen. Qua gebruikersgemak is het toch niet zo makkelijk als de filmpjes doen vermoeden.. veel films worden ook niet of verkeerd gevonden qua afbeeldingen, maar hier zal nog wel aan gesleuteld worden neem ik aan.
Ik denk dat de herkenning valt of staat met de naam die je meegeeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
[...]

Hmmm, dat laatste verontrust me wel een beetje, YAMJ laat toch goed zien hoe het moet. Lijkt me ook niet het moeilijkste om te bouwen. Maar goed, we wachten af, gelukkig is er vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Oversight had daar bij mij ook last van, nu niet meer, hooguit dat hij een filmposter pakt met een rare taal (bijv. Rusisch). Welke info-bron wordt er gebruikt? Als dat IMDB en theTVDB zijn, dan kan eventueel de methode van Oversight overgenomen worden (namelijk een .txt bestand maken in dezelfde naam als de video met daarin het IMDB / theTVDB nummer), of handmatig het nummer opgeven.

Als media-database voor de muziek zou overigens teruggevallen kunnen worden op www.discogs.com, die veel meer cd's bevat (inc. coverart e.d.) dan de vertrouwde bronnen als Amazon.com.

En hoe wordt dat beheer-programma geschreven, is daar al iets over bekend? Als ze Silverlight gebruiken, kan dat vrij gemakkelijk geport worden naar alle gangbare OS-en (dus Windows, MacOS en Linux). Het ontbreken van beheersoftware voor Linux voor YAMJ is voor mij nog steeds de reden dat ik deze niet gebruik...

Ik weet niet of je er iets mee kan, en wellicht zit dit er ook al in, maar doe er je voordeel mee als beta-tester ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ook last van Blu Rays die een beetje haperen?
Ik heb een ISO Blu Ray (35GB) en dat beeld hapert een beetje.

Heb al gespeeld met verschillende beeld instellingen. Maar dat mocht niet baten :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Tylen schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:33:
Iemand ook last van Blu Rays die een beetje haperen?
Ik heb een ISO Blu Ray (35GB) en dat beeld hapert een beetje.

Heb al gespeeld met verschillende beeld instellingen. Maar dat mocht niet baten :(
Nee geen last van. Meerdere BD ISO's bekeken.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb verder zitten klooien, en ben erachter dat het toch echt aan de iso van alice in wonderland ligt ;) De andere zijn allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:49:
[...]

Oversight had daar bij mij ook last van, nu niet meer, hooguit dat hij een filmposter pakt met een rare taal (bijv. Rusisch). Welke info-bron wordt er gebruikt? Als dat IMDB en theTVDB zijn, dan kan eventueel de methode van Oversight overgenomen worden (namelijk een .txt bestand maken in dezelfde naam als de video met daarin het IMDB / theTVDB nummer), of handmatig het nummer opgeven.

Als media-database voor de muziek zou overigens teruggevallen kunnen worden op www.discogs.com, die veel meer cd's bevat (inc. coverart e.d.) dan de vertrouwde bronnen als Amazon.com.

En hoe wordt dat beheer-programma geschreven, is daar al iets over bekend? Als ze Silverlight gebruiken, kan dat vrij gemakkelijk geport worden naar alle gangbare OS-en (dus Windows, MacOS en Linux). Het ontbreken van beheersoftware voor Linux voor YAMJ is voor mij nog steeds de reden dat ik deze niet gebruik...

Ik weet niet of je er iets mee kan, en wellicht zit dit er ook al in, maar doe er je voordeel mee als beta-tester ;)
Hoe het word geschreven heb ik geen idee van, maar alle filminfo komt van IMBD. Ook zit er een programmatje bij om je bestandsnamen a la YAMJ te converteren voor de Popcorn Media Jukebox. Momenteel geven alle betatesters hun mening. Eigenlijk is het merendeel het er wel mee eens dat de indeling voor films gewoon moet veranderen, zo'n compleet scherm vol filmposters is simpelweg erg verwarrend. Ik hoop dat ze meer richting een van de XBMC layouts gaan :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Hoe kan het eigenlijk dat de C-200 zo goedkoop is bij HD supplies? Scheelt met veel anderen zo 50 euro. Waar bestellen jullie de C-200 want goedkoper kan ik hem niet vinden maar ik ken de shop niet (geen ervaringen mee)?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
JB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:39:
Hoe kan het eigenlijk dat de C-200 zo goedkoop is bij HD supplies? Scheelt met veel anderen zo 50 euro. Waar bestellen jullie de C-200 want goedkoper kan ik hem niet vinden maar ik ken de shop niet (geen ervaringen mee)?
Ik heb in december mijn c-200 bij HD supplies gekocht, mede ook omdat die daar toen het goedkoopst was. Ik heb geen slechte ervaring met HD Supplies, dus ik zou zeggen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
JB schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:39:
Ik heb zelf een A-200 en C-200 bij HD Supplies gekocht.
Ik heb er goede ervaringen, ook met hun service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gister daar mijn C-200 besteld, voor 290, de prijs staat nu alweer op 299... De Blueray speler van Lite On en HDD van WD heb ik los gekocht bij Zercom, scheelt me weer 60 euro. In de TS lijkt het niks voor te stellen om het in te bouwen, nog specifieke dingen die wel belangrijk zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Het stelt vrij weinig voor. Mocht je weinig ervaring hebben met het openschroeven en plaatsen van hardware, dan kan de wiki pagina met videos mogelijk helpen. Zowiezo een handige plek om info te zoeken, de wiki.

[ Voor 6% gewijzigd door buzzbuzz68 op 25-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
JB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 06:30:
...
In de TS lijkt het niks voor te stellen om het in te bouwen, nog specifieke dingen die wel belangrijk zijn?
Een 2.5" harddisk en BD drive kun je zo inbouwen.
Voor een 3.5" harddisk en BD drive moet er wat meer gebeuren.
Het NMTWiki artikel C-200 Modding biedt daarvoor enkele oplossingen.

Solid solution for mounting additional 3.5" harddisk in Popcorn Hour C-200

[ Voor 6% gewijzigd door twilex op 27-06-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 19-08-2011

Zit er ergens een shuffle functie op de C-200? Kan 't niet vinden. Of kan ik liedjes alleen maar achter elkaar afspelen?

En waar/hoe kan ik zien hoeveel GB er nog over is op de schijf die erin zit? Via FTP kan ik dat niet zien.

Ook ik heb 'em trouwens bij HD Supplies gekocht. Had 'em de volgende dag al in huis _/-\o_ met HDD en wifi card geïnstalleerd :*) Super service. Verder nooit contact met ze gehad dan wel iets anders gekocht. Alles werkt prima.

[ Voor 33% gewijzigd door UPP op 27-06-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

UPP schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:47:
Zit er ergens een shuffle functie op de C-200? Kan 't niet vinden. Of kan ik liedjes alleen maar achter elkaar afspelen?

En waar/hoe kan ik zien hoeveel GB er nog over is op de schijf die erin zit? Via FTP kan ik dat niet zien.

Ook ik heb 'em trouwens bij HD Supplies gekocht. Had 'em de volgende dag al in huis _/-\o_ met HDD en wifi card geïnstalleerd :*) Super service. Verder nooit contact met ze gehad dan wel iets anders gekocht. Alles werkt prima.
Voor shuffle zit een knopje op de ab. En voor info over je hd moet je in het menu voordat je de hd aankiest op de i drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 19-08-2011

Totaalgeflipt schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:44:
[...]

Voor shuffle zit een knopje op de ab. En voor info over je hd moet je in het menu voordat je de hd aankiest op de i drukken
Yes, werkt thanks, maar 'shuffle' kan ik niet vinden :? Ow moet repeat een paar keer indrukken 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door UPP op 27-06-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

twilex schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:29:
[...]

Een 2.5" harddisk en BD drive kun je zo inbouwen.
Voor een 3.5" harddisk en BD drive moet er wat meer gebeuren.
Het NMTWiki artikel C-200 Modding biedt daarvoor enkele oplossingen.

Solid solution for mounting additional 3.5" harddisk in Popcorn Hour C-200
Ja dit is idd zo gelukt. Werkt prima. Enige wat ik nu nog vreemd vind is mijn BD drive, ik heb hier DVD's van Friends (Regio 2) en die speelt ie niet af "Bad Region Code". Terwijl andere DVD's en Bluerays netjes worden afgespeeld met Regio 2. Iemand een verklaring? Ik heb de LiteOn Blu-ray BD ROM iHOS104.37 ingebouwd.

Verder valt het me op dat de HDD in standby constant hoort opspinnen, is dit normaal gedrag of kan dit komen door NMT apps zoals NZBGet (is gestart alleen idle qua downloads) :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
JB schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Verder valt het me op dat de HDD in standby constant hoort opspinnen, is dit normaal gedrag of kan dit komen door NMT apps zoals NZBGet (is gestart alleen idle qua downloads) :?
er is ook een setting in nzbget die om de x seconden kijkt of er een nzb in map y staat.
Hierdoor blijft je hdd ook spinnen. Hogere waarde instellen, die functie uitschakelen of nzbget uitschakelen en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RedBaret schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:12:
[...]

er is ook een setting in nzbget die om de x seconden kijkt of er een nzb in map y staat.
Hierdoor blijft je hdd ook spinnen. Hogere waarde instellen, die functie uitschakelen of nzbget uitschakelen en het is opgelost.
Hmm jammer, via de webinterface is shutdown niet genoeg, dan blijft alsnog die HDD bezig. Via de NMT apps uitschakelen van NZBGet laat de HDD met rust en idd die NZB controle laat de HDD stoppen met spinnen.

Bij nader inzien mbt tot het "Bad Region" probleem van de LiteOn BD speler, kan het zo zijn dat ik die eerst aan de pc moet hangen om de regio te kiezen?

edit:
Blu-ray Disc Region Setting:

1. Go into Setup (no need to put a BluRay into the drive)
2. Press the following buttons: "SLOW, 1, 6, 6, 3" on your remote
3. A popup appears; on the remote, use the number keys to select the region you need.

Blu-ray Regions
1 - Region A (most North, Central and South American and Southeast Asian countries plus Taiwan, Hong Kong, Japan, and Korea)
2 - Region B (most European, African, and southwest Asian countries plus Australia and New Zealand)
3 - Region C (remaining central and south Asian countries, as well as China and Russia)

DVD Region Setting:

1. Insert a DVD Disc that has the Region you want to select; if the Region is not the same as the Disc, it won't work!
2. Go into the Setup Page and press the following buttons on your remote: "SLOW, 1, 6, 8, 3 4).
3. Now, a popup appears; on the remote use the number for the region you want to select.

Ik kan op dit moment niet testen, maar kan dit niet makkelijker?

Zojuist de regio ingesteld, en de DVD's doen het nu ook :)

[ Voor 59% gewijzigd door JB op 28-06-2010 19:07 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik lees dat je met deze Popcorn ook Usenet kan gebruiken om te downloaden. Als ik nu 60 Mbps haal, haal ik dat met deze Popcorn dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Andre61 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:49:
Ik lees dat je met deze Popcorn ook Usenet kan gebruiken om te downloaden. Als ik nu 60 Mbps haal, haal ik dat met deze Popcorn dan ook?
Waarom zou je dat niet halen? Denk dat de beperkingsfactor eerder de HDD is die misschien niet snel genoeg alles weg kan schrijven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Andre61 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:49:
Nee. Je moet rekening houden met ongeveer 60-70%. Dat is mijn ervaring tenminste. Ik download via de laptop met 5.6 MB/s en via de C200 met ongeveer 3.7 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb thuis een 100Mbit verbinding en dus ook een 100Mbit usenet account. No way dat de popcorn dit aan kan. Als jullie willen kan ik het wel eens proberen. Als ik ook 3,7MB/s haal dan is dat gewoon de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:46:
[...]

Nee. Je moet rekening houden met ongeveer 60-70%. Dat is mijn ervaring tenminste. Ik download via de laptop met 5.6 MB/s en via de C200 met ongeveer 3.7 MB/s.
Ik heb een ADSL tot 20mb van Telfort. Haal op mijn PC een usenetdownload snelheid van 1200kb (pay-server in de US) en op de popcorn exact hetzelfde, dus gewoon 100%. Uitpakken en repareren gaat wel wat langzamer!

Oh ja, ik heb altijd wat moeilijkheden met de MB, Mbit, kbyte, kb, enz, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
nog even terugkomend op mijn probleem

ik had het probleem dat soms na het afspelen van een video/mp3, de video er na geen geluid had. Hiervoor moest ik dan de PCH opnieuw opstarten en daarna werkte het weer.

Na de laatste update leek dit opgelost, maar sinds een paar dagen speelt dit probleem opeens weer.. en niet soms, maar na élk videobestand dat ik heb gekeken. echt zeer irritant, aangezien uitzetten en opnieuw opstarten zo een paar minuten duurt..

Het lijkt er op dat als ik de PCH terugzet naar de fabrieksinstellingen, het probleem is opgelost, maar na een tijdje komt het gewoon weer terug.
Ik moet nu weer na elke serie/film m'n PCH opnieuw opstarten, anders heb ik geen geluid meer.

Zou het te maken kunnen hebben met een cache probleem ofzo? dat hij bepaalde data in z'n cache houdt, die eerst gereset moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@Pusherman_: is het op het nmt forum niet veel over te vinden? Ik kan me namelijk herinneren dat hier veel over geschreven is.

Wat wel vreemd is, is dat na een tijdje weer terug komt. Dus niet meteen of na een bepaalde file maar je bedoelt na 2 weken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tylen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:25:
Ik heb thuis een 100Mbit verbinding en dus ook een 100Mbit usenet account. No way dat de popcorn dit aan kan. Als jullie willen kan ik het wel eens proberen. Als ik ook 3,7MB/s haal dan is dat gewoon de max.
Dat is ook ongeveer de maximum snelheid die ik haal op mijn LAN-thuis (100Mbit). De PCH kan gewoon niet meer verwerken qua cpu.
Nu weet ik niet hoe usenet precies werkt, maar met protocollen als bittorrent is downloaden gewoon heel processor intensief. Als ik op de maximum-snelheid van mijn internet abbo (ongeveer 500kB/s), dan merk ik dat de PCH echt trager wordt door alle processor- en harddisk-activiteit.
MrFl0ppY schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:41:
@Pusherman_: is het op het nmt forum niet veel over te vinden? Ik kan me namelijk herinneren dat hier veel over geschreven is.

Wat wel vreemd is, is dat na een tijdje weer terug komt. Dus niet meteen of na een bepaalde file maar je bedoelt na 2 weken ofzo?
Ik heb geen problemen met het geluid, maar wel dat mijn apps af en toe fout gaan en ik de boel dan ook moet resetten. Ik heb nu een extra harddisk erin zitten voor de apps e.d. en dat scheelt wel. Nu trek ik af en toe mijn 1 GB schijf eruit, en kan ongestraft het hele apparaat resetten zonder bang te hoeven zijn mijn media kwijt te raken (ik vind via een UI werken altijd een beetje eng als de actie het ongewenst wissen van data kan betekenen). Een extra harddisk heeft weer als nadeel dat het configureren wat lastiger wordt, want de software is eigenlijk niet ingericht om een "systeem"-schijf te hebben en een media-schijf. Helemaal als je dan ook nog wilt dat Transmission op die "systeem"-schijf download, ipv je media-schijf (de systeem-schijf een 80GB, 2,5" laptop schijfje, dus lekker stil en zuinig, en zijn maximum opslagruimte is gelijk aan de Fair-use limiet die mijn provider hanteerd, dus die limiet is wat makkelijker te respecteren als je toch niet meer kan downloaden B) )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
MrFl0ppY schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:41:

nee, het komt spontaan weer terug.. en het is ook niet dat het altijd zo is..
ik heb afgelopen week het laatste seizoen van Lost gekeken, daarbij moest ik na bijna elke episode opnieuw opstarten, maar soms deden 2 afleveringen het wel weer gewoon na elkaar...

Het NMT forum is momenteel helaas down.. dus ik kan er ook niet meer over vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

deepbass909 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:03:
[...]

Dat is ook ongeveer de maximum snelheid die ik haal op mijn LAN-thuis (100Mbit). De PCH kan gewoon niet meer verwerken qua cpu.
Nu weet ik niet hoe usenet precies werkt, maar met protocollen als bittorrent is downloaden gewoon heel processor intensief. Als ik op de maximum-snelheid van mijn internet abbo (ongeveer 500kB/s), dan merk ik dat de PCH echt trager wordt door alle processor- en harddisk-activiteit.
Precies, daarom denk ik ook niet dat hij echt heel snel kan downloaden. Misschien met 1 thread dat het sneller gaat. Heb alleen nog geen tijd gehad om het te testen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
kan deze speler ook 3d blurays afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

zwerfkater schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:54:
kan deze speler ook 3d blurays afspelen ?
Waarom niet??? Is toch gewoon bluray..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:04:
[...]

Voor mijn gedachtegang, maar misschien zie ik dat fout; hoe krijg je dat op je TV in 3D als de HDMI poort van de popcorn 1.3 is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:04:
[...]

ja maar dan een met 2 streams, 1 voor het linkeroog en de andere voor het rechteroog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Er komt een update om in ieder geval 3d rips te kunnen spelen echter niet op de volle resolutie. 3d via Blu ray heeft 2 full hd beelden die boven of naast elkaar worden uitgestuurd, en dus een veel hogere resolutie hebben. Daar heb je HDMI 1.4 voor nodig.

Daar de C200 HDMI 1.3 heeft is dat niet mogelijk. Hierdoor wordt de 3d resolutie beperkt tot 720P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ahh oke. Ik dacht dat het gewoon normaal beeld was :P Ik kan bijvoorbeeld ook gewoon een 3d film op de pc kijken. Tuurlijk moet je wel een brilletje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hoe zit dat eigenlijk met die tijdelijke blu-ray licentie van de PH C200 en A200. In een review filmpje heb ik gehoort dat de PH C200 de mogelijkheid tot afspelen van blu-ray vervalt na 1.5 jaar, tenzij de firmware geupdate wordt naar een nieuwe versie.

Betekend dit dat je dan compleet afhankelijk ben van het bedrijf popcorn hour om blu-rays te kunnen afspelen?
En wat valt daar ook het afspelen van blu ray iso's onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

duncanvdlinden schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:28:
Hoe zit dat eigenlijk met die tijdelijke blu-ray licentie van de PH C200 en A200. In een review filmpje heb ik gehoort dat de PH C200 de mogelijkheid tot afspelen van blu-ray vervalt na 1.5 jaar, tenzij de firmware geupdate wordt naar een nieuwe versie.

Betekend dit dat je dan compleet afhankelijk ben van het bedrijf popcorn hour om blu-rays te kunnen afspelen?
Dat kan ik me niet echt voorstellen? Je koopt een losse Blueray speler om in te bouwen en die zou na 1,5 jaar niet meer werken in je Popcorn...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
duncanvdlinden schreef op zondag 04 juli 2010 @ 23:28:

Ja en nee, Blu-ray werkt inderdaad met licenties. De popcorn heeft zo'n licentie en kan alle blu-rays afspelen die tot op heden zijn uitgekomen, op uitzondering van enkele (Avatar bv.). Daarom wordt er nu gewerkt aan een firmware met de nieuwe licentie waardoor ook de BR's voor de komende jaren weer werken. En over enkele jaren herhaalt dit zich weer. Oude BR's blijven gewoon afspelen overigens. Syabas heeft belooft licenties te blijven updaten voor zeker 5 jaar, daarna is het dus maar hopen dat ze doorgaan.

Overigens kampen alle BR apparaten hiermee, ook je stand-alone BR-speler moet je af en toe updaten of aan het internet hangen. Maar het is wel dat je min of meer afhankelijk bent van een kleine speler in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Tylen schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:50:
Ahh oke. Ik dacht dat het gewoon normaal beeld was :P Ik kan bijvoorbeeld ook gewoon een 3d film op de pc kijken. Tuurlijk moet je wel een brilletje op.
Da's dus niet het 3D waar men nu mee bezig is. Da's het ouderwetse en eigenlijk slechte rood/cyaan of rood/groen systeem. Het tegenwoordige 3D heeft gewoon een normaal kleurbereik en werkt meestal op basis van polarisatie of een shutter-systeem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
MrFl0ppY schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Ja en nee, Blu-ray werkt inderdaad met licenties. De popcorn heeft zo'n licentie en kan alle blu-rays afspelen die tot op heden zijn uitgekomen, op uitzondering van enkele (Avatar bv.). Daarom wordt er nu gewerkt aan een firmware met de nieuwe licentie waardoor ook de BR's voor de komende jaren weer werken. En over enkele jaren herhaalt dit zich weer. Oude BR's blijven gewoon afspelen overigens. Syabas heeft belooft licenties te blijven updaten voor zeker 5 jaar, daarna is het dus maar hopen dat ze doorgaan.

Overigens kampen alle BR apparaten hiermee, ook je stand-alone BR-speler moet je af en toe updaten of aan het internet hangen. Maar het is wel dat je min of meer afhankelijk bent van een kleine speler in de markt.
En dat is dus precies waarom ik een losse BD heb gekocht van een groot merk en geen BD in mijn C200 frots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

maartend schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:07:
[...]

En dat is dus precies waarom ik een losse BD heb gekocht van een groot merk en geen BD in mijn C200 frots.
Dat kan nog altijd mocht het straks niet meer werken ;) Nu heb je weer een extra kastje staan...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb de blu-ray "From Paris with love" die niet werkt op mijn PCH. Ik zie in het begin wel het rode pistooltje die aan het laden is maar daarna krijg ik zwart beeld. Het is een .iso bestand. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Count_B schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:34:
Ik heb de blu-ray "From Paris with love" die niet werkt op mijn PCH. Ik zie in het begin wel het rode pistooltje die aan het laden is maar daarna krijg ik zwart beeld. Het is een .iso bestand. Hebben meer mensen dit probleem?
En een andere BD :? Deze klinkt niet echt legaal zeg maar :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
MrFl0ppY schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Ok maar ook een Dune 3.9 kampt toch met hetzelfde probleem neem ik aan? die moet ook up to date blijven, dus eigenlijk is het geen haar beter om licentietechnisch een Dune te nemen?
Voor de losse blu-ray schijven heb ik een mooie Sony Speler, die verwacht ik tot den treure nog de firmware up te daten :P

Ik heb overigens al de knoop doorgehakt en de PH C-200 besteld, ik vind het een mooier totaalpakket, er een beter gevoel bij het merk. Popcorn Hour is toch al een tijdje goed bezig in de Mediastreamer markt.

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 05-07-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
duncanvdlinden schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:45:
[...]

Ok maar ook een Dune 3.9 kampt toch met hetzelfde probleem neem ik aan? die moet ook up to date blijven, dus eigenlijk is het geen haar beter om licentietechnisch een Dune te nemen?
Voor de losse blu-ray schijven heb ik een mooie Sony Speler, die verwacht ik tot den treure nog de firmware up te daten :P

Ik heb overigens al de knoop doorgehakt en de PH C-200 besteld, ik vind het een mooier totaalpakket, er een beter gevoel bij het merk. Popcorn Hour is toch al een tijdje goed bezig in de Mediastreamer markt.
De Dune heeft dit probleem niet. Hier zijn de licenties op een andere manier geregeld. Ik heb er absoluut geen problemen mee. Het is primair een Mediaspeler om te streamen voor mij... Voor BD disks heb ik mijn PS3.

De PCH is wat meer een hobby machine dan de Dune is maar daardoor ook wat lastiger in te stellen omdat je meer mogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op zondag 04 juli 2010 @ 15:40:
Er komt een update om in ieder geval 3d rips te kunnen spelen echter niet op de volle resolutie. 3d via Blu ray heeft 2 full hd beelden die boven of naast elkaar worden uitgestuurd, en dus een veel hogere resolutie hebben. Daar heb je HDMI 1.4 voor nodig.

Daar de C200 HDMI 1.3 heeft is dat niet mogelijk. Hierdoor wordt de 3d resolutie beperkt tot 720P
Ik begreep van een goede vriend van mij, die meer thuis is in Home media dan wie dan ook (het is zijn werk, tegenwoordig zelfs met een gedegen technische opleiding die erbij hoort), dat een upgrade van HDMI 1.3 naar 1.4 bijna altijd mogelijk is voor afspeelapparaten, omdat dit vooral een software upgrade is. De maximale bandbreedte van 1.3 hardware is gelijk aan 1.4 namelijk. Voor afspeel apparaten (TV's, Beamers, etc) ligt dit uiteraard anders. Voorwaarde is wel dat de hardware "Java-enabled" is, wat voor de PCH geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Ik zit me een beetje te ergeren aan de het kopieren over netwerk (100 Mbit). De maximale snelheid die ik via SMB behaal is 7-8 MB/s. Via ftp is dit niet sneller, maar wat me wel opvalt is als ik met twee threads FTP ik 11 MB/s haal.

Mijn network utilization (in Windows 7 taskmanager) geeft bij 1 thread ca 60-70% aan, bij 2 threads zit ik tussen 90-100%.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

OMX2000 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:13:
Ik zit me een beetje te ergeren aan de het kopieren over netwerk (100 Mbit). De maximale snelheid die ik via SMB behaal is 7-8 MB/s. Via ftp is dit niet sneller, maar wat me wel opvalt is als ik met twee threads FTP ik 11 MB/s haal.

Mijn network utilization (in Windows 7 taskmanager) geeft bij 1 thread ca 60-70% aan, bij 2 threads zit ik tussen 90-100%.
Dus wat is jou probleem?? smb is altijd al iets trager geweest dan ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
deepbass909 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Ik begreep van een goede vriend van mij, die meer thuis is in Home media dan wie dan ook (het is zijn werk, tegenwoordig zelfs met een gedegen technische opleiding die erbij hoort), dat een upgrade van HDMI 1.3 naar 1.4 bijna altijd mogelijk is voor afspeelapparaten, omdat dit vooral een software upgrade is. De maximale bandbreedte van 1.3 hardware is gelijk aan 1.4 namelijk. Voor afspeel apparaten (TV's, Beamers, etc) ligt dit uiteraard anders. Voorwaarde is wel dat de hardware "Java-enabled" is, wat voor de PCH geldt.
Ben benieuwd dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Het zal zeker geen full spec zijn.. denk o.a. aan netwerk functionaliteit die wel in 1.4 zit maar niet in 1.3(abc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

deepbass909 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:57:
[...]

Verder heb ik neit gelezen..... Onzin zin.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Tylen schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Dus wat is jou probleem?? smb is altijd al iets trager geweest dan ftp.
Geen probleem... Het loont dus om met meerdere threads te ftp-en. Ik "pomp" dus de capaciteit van mijn netwerk verbinding vol bij gebruik van 2 ftp thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
verschil van hdmi 1.4 tov. hdmi 1.3 is:

3D Over HDMI
Ethernet Channel
Audio Return Channel
4k × 2k Resolution Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tylen schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:39:
[...]

Verder heb ik neit gelezen..... Onzin zin.....
En bedankt voor je troll...

Misschien had ik erbij moeten zetten "die ik ken"
Pusherman_ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:58:
verschil van hdmi 1.4 tov. hdmi 1.3 is:

3D Over HDMI
Ethernet Channel
Audio Return Channel
4k × 2k Resolution Support
HDMI is al bi-directioneel, en de infrastructuur voor deze "extra's" zijn puur software-matig. De upgrade-mogelijkheid schijnt niet alleen voor de PCH te gelden, maar voor alle "java-enabled" spelers.

Nogmaals, de bandbreedte is aanwezig in HDMI1.3 (de belangrijkste beperking voor eventuele 3D en 4k x 2k ondersteuning).

Dit gaat niet over de PCH, maar PS3, maar het gaat vrijwel 1:1 op voor de PCH.

Grootste knelpunt is de firmware voor de GPU, die niet van PCH komt, maar van Sigma.

Maar goed, of dit ook daadwerkelijk beschikbaar komt, is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Heb sinds kort dit mooie apparaat.
De NMT software op de interne disk gezet alleen kanik hem lastig benaderen via het netwerk
Samba share komt er niet bij, ftp wel, maar als ik dan een bestand wil overhalen, dan krijg je een timeout en wordt de verbinding gereset

Heb de sata disk geformateerd, nmt aps erop, disk eruit en aan win7 gehangen met een esata kabel en speciale software om ext3 te gebruiken met windows, data naar de disk gecopieerd en weer terug naar de popcorn
Kan wel films afspelen vanaf de popcorn, maar benaderen via netwerk lukt bijna niet, ook de webap kom je niet bij

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Lukt bijna niet? Wat lukt er dan "bijna" niet?

De juiste app. wel gestart? SMB/FTP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
Als ik ernaar ftp, dan zie ik de folder wel, maar wil je dan een bestand overhalen, dan krijg je een timeout.

De webinterface krijg ik een timout op, in ff of chrome of ie.
Ook de newsreader pagina kom ik niet bij.

Heb wel alle apps gestart.

Moet ik de disk opnieuw formateren en de apps installeren?
(niet veel zin in aangezien er 600GB aan dat op staat die er dan eerst afmoet en daarna weer erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

schemert schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:45:
Als ik ernaar ftp, dan zie ik de folder wel, maar wil je dan een bestand overhalen, dan krijg je een timeout.

Heb wel alle apps gestart.

Moet ik de disk opnieuw formateren en de apps installeren?
(niet veel zin in aangezien er 600GB aan dat op staat die er dan eerst afmoet en daarna weer erop)
Het zou een firewall issue kunnen zijn. Kun je je ftp client in passive mode zetten? Ff googlen wat passive ftp is en hoe je dat instelt in je ftp client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:29
schemert schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:45:

Aan welk merk/type router heb je de PCH zitten?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, ik ben niet slim bezig geweest...

Ik had een 80GB sATA 2,5" schijfje liggen, en had die in de C-200 gestopt als applicatie-schijf. Maar die gaf mij eigenlijk meer problemen dan gemak.
Nu heb ik vanavond de schijf weer uitgebouwd en wil ik de 1TB-schijf weer als enige in mijn C-200 gebruiken. Maar de nmt-apps staan er niet meer op en ik had de partitie-tabel veranderd. Nu staat de tabel weer zoals de C-200 hem zelf aanmaakt, maar ik krijg de nmt-apps niet meer geïnstalleerd...

Bij setup, als ik de installatie-hulp kies, krijg ik alleen nog maar de opties om de media-bestemming in te stellen of een verse installatie (en dus het volledig wissen van de schijf...)
En volledig wissen is geen optie voor mij, want dan moet ik ergens 500GB aan media-data kwijt, en ik heb nergens opslagruimte daarvoor... (en ik heb weinig zin om speciaal hiervoor een extra harddisk aan te moeten schaffen).

Is er een andere manier om de nmt-apps geïnstalleerd te krijgen? Want ik zou toch wel heel graag weer netwerk-toegang tot de C-200 willen krijgen... (aangezien ik hem ook als NAS voor andere bestanden gebruik)

[update]
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb de 80GB schijf er weer in gehangen, deze laten formateren en de inhoud van de systeem partities in linux met dd gecloned naar mijn 1TB schijf. Nu ziet de C-200 wel alles

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 11-07-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
steven2 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:30:
[...]

Aan welk merk/type router heb je de PCH zitten?
Hij hangt aan een speedtouch modem/router/switch.
Ik denk dat het probleem in win7 zit.
Als ik de laptop met utp verbind, dan krijg ik wel verbinding en gaat alles goed.
Zit dan ergens iets mis in de wlan config van win7, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik vroeg me af of the popcornhour ook fijn te gebruiken is voor muziek af te spelen zonder de tv aan te hebben en alleen het kleine schermpje te gebruiken dat op het ding zelf zit om nummers uit te kiezen.
is dit mogelijk of is dit echt heel onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jelte12345 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:05:
Ik vroeg me af of the popcornhour ook fijn te gebruiken is voor muziek af te spelen zonder de tv aan te hebben en alleen het kleine schermpje te gebruiken dat op het ding zelf zit om nummers uit te kiezen.
Ja kan. Of jij het onhandig vind weet ik niet .Ik niet iig :P Ik heb alleen met 1 ding moeite.

Heb op de apple een itunes library gedeeld. De popcorn speelt deze nummers af. Alleen kan ik niet shuffelen door de hele bibliotheek. Maar ik ga ervan uit dan dit opgelost word in de nieuwe update (gui update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jelte12345 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:05:
Ja het kan, maar het is niet handig. Ik vind het heel erg tegenvallen, want juist het grotere scherm was de reden dat ik voor de PCH ging en niet de Dune. Verder vind ik de info op het scherm ook onhandig. Bij het afspelen laat hij de bestandsnaam, artiest en track zien, maar die laatste 2 zitten ook al in de bestandsnaam. Ik zou veel liever zelf het scherm willen indelen met info die ik belangrijk vind. Helaas is dat niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Laatst online: 07-05-2024
deepbass909 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:11:
[...]

Ja het kan, maar het is niet handig. Ik vind het heel erg tegenvallen, want juist het grotere scherm was de reden dat ik voor de PCH ging en niet de Dune. Verder vind ik de info op het scherm ook onhandig. Bij het afspelen laat hij de bestandsnaam, artiest en track zien, maar die laatste 2 zitten ook al in de bestandsnaam. Ik zou veel liever zelf het scherm willen indelen met info die ik belangrijk vind. Helaas is dat niet mogelijk...
Tylen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Ja kan. Of jij het onhandig vind weet ik niet .Ik niet iig :P Ik heb alleen met 1 ding moeite.

Heb op de apple een itunes library gedeeld. De popcorn speelt deze nummers af. Alleen kan ik niet shuffelen door de hele bibliotheek. Maar ik ga ervan uit dan dit opgelost word in de nieuwe update (gui update)
ik krijg twee tegenstrijdige reacties.
wat ik vooral bedoelde is kan ik gewoon (zonder itunses) alle nummers op shuffle zetten en af en toe eentje doorspoelen met het schermpje dat erop zit en wat het nou eigenlijk precies laat zien, alleen het nummer dat je afspeelt of kun je er meer mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte12345 op 16-07-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Je kan via het kleine display dingen afspelen. Dit gaat echter niet altijd even handig als je zou verwachten.
Shuffle werkt nog niet misschien in een andere firmware.

Heb de nieuwe lay-out gezien en die van de Pop-box... Ik wacht met smart op de gui update 8)

Overgens vind ik de snelheid prima voor een mediaspeler.

Mijnes doet een map op de NAS in de gaten houden. Komt daa prima dus. r een NZB in dan download hij deze (500GB laptopschijf intern). Is deze gedwonload dan gaat deze kopieren naar de NAs (andere map) deze map is gekoppeld op de mediaspeler en kan gewoon rustig afspelen. Heb een Ziggo abbo en download op de pc ongeveer 10MB/s en de mediaspeler die haalt ongever 4MB/s a 5MB/s. Het overkopieren naar mijn nas gebeurt tegen de 9MB/s a 11MB/s. Ik heb hem ook wel eens op 1000Mbit gezet maar dan word hij iets slomer maar de transfer gaat wel met ongeveer 4M/s vooruit.

Ding werkt goed dus. Hoop alleen dat de nieuwe gui snel uitkomt. Nu ook nog lekker vakantie :P

[ Voor 71% gewijzigd door Cave_Boy op 18-07-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bookmark sharing tussen 2 PCH's zou wel errug handig zijn!
Waarom kun je daar geen NAS locatie voor opgeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
is de update al in zicht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ben benieuwd hoeveel mensen problemen hebben met de warmte. Met de huidige temperaturen lijkt de C200 nogal wat problemen te hebben. Zit je lekker een filmpje te kijken, slaat hij compleet vast. De Harde Schijf die ik erin heb wordt ook loei heet. (Samsung Ecogreen) Na een vast loper gisteravond vreet hij de HD niet meer, al doet deze het wel op de pc, dus zal hem eens opnieuw formateren. Het is een fijne vlotte speler, maar bepaald niet probleem vrij. Ik ga nu in ieder geval een fan inbouwen om te kijken of ik zo de vast lopers kan reduceren.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

OkselFris schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:55:
Ben benieuwd hoeveel mensen problemen hebben met de warmte. Met de huidige temperaturen lijkt de C200 nogal wat problemen te hebben. Zit je lekker een filmpje te kijken, slaat hij compleet vast. De Harde Schijf die ik erin heb wordt ook loei heet. (Samsung Ecogreen) Na een vast loper gisteravond vreet hij de HD niet meer, al doet deze het wel op de pc, dus zal hem eens opnieuw formateren. Het is een fijne vlotte speler, maar bepaald niet probleem vrij. Ik ga nu in ieder geval een fan inbouwen om te kijken of ik zo de vast lopers kan reduceren.
De mijne wordt ook redelijk warm (WD Caviar Green 1.5TB), maar nog geen vastlopers gehad. Maar ik wil er voor de zekerheid nog wel een 60mm fan in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Geen enkel probleem met vast/warm lopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Hier ook niet...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die harde schijf is dan waarschijnlijk ook het probleem. Ik heb de voorloper, die wordt helemaal niet heet. De harde schijf de er in zit wel en omdat die in een hele kleine ruimte zit wordt alles in die ruimte loeiheet.

Het verschil is vooral te merken door de hardeschijf er eens uit te halen en een keertje over het netwerk te spelen. Niet dat je dit moet blijven doen, want die harddisk voegt te veel toe, maar dan zie je dat hij helemaal niet zo warm wordt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
Ik krijg het niet voor elkaar om geluid via HDMI naar mijn tv te krijgen. Krijg steeds de melding dat het signaal onjuist is. Heb een Sony W5500. Kan via Google geen antwoord vinden. Het ligt niet aan de films, mijn met vorige Popcorn werkte het geluid wel.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Geen enkel probleem hier. En dan staat mijn C200 nog in een afgesloten kastje waar de warmte grotendeels in blijft hangen.

Nou zit in mijn C200 aan de achterkant dan wel een fan om warme lucht de behuizing uit te blazen, op de Sigma chip zelf zit een koperen koellichaam met Arctic Silver 5 en op diverse chips heb ik ook nog kleine koperen koellichaampjes geplaatst.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
GoEV6 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:11:
Ik krijg het niet voor elkaar om geluid via HDMI naar mijn tv te krijgen. Krijg steeds de melding dat het signaal onjuist is. Heb een Sony W5500. Kan via Google geen antwoord vinden. Het ligt niet aan de films, mijn met vorige Popcorn werkte het geluid wel.

Iemand een idee?
Het lag aan de kabel volgens mij. Geluid werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Meer mensen die een hangende Popcorn hebben bij het opstarten? Die van mij was sinds gisteren niet meer bereikbaar via het netwerk dus ik wilde 'm aan zetten maar daar reageerde ie helemaal niet op. Ding helemaal uitgezet (power switch) en vervolgens weer aangezet maar nu hangt ie op het "Loading" scherm (zichtbaar op de tv en display van de Popcorn zelf).

Er zijn meer mensen die dit probleem melden bij NMT maar ik weet niet of er een verband is met de firmware want die staat er toch alweer een tijdje op.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=41897

Vanavond sowieso de HDD eens loskoppelen, kijken wat ie dan doet.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 22-07-2010 08:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

JB schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:25:
Meer mensen die een hangende Popcorn hebben bij het opstarten? Die van mij was sinds gisteren niet meer bereikbaar via het netwerk dus ik wilde 'm aan zetten maar daar reageerde ie helemaal niet op. Ding helemaal uitgezet (power switch) en vervolgens weer aangezet maar nu hangt ie op het "Loading" scherm (zichtbaar op de tv en display van de Popcorn zelf).

Er zijn meer mensen die dit probleem melden bij NMT maar ik weet niet of er een verband is met de firmware want die staat er toch alweer een tijdje op.

Ik heb een keer meegemaakt dat ie niet doorstartte. Maar ik had daarvoor mijn harde schijf eruitgehaald, en er weer ingestopt zonder PCH helemaal uit te zetten. Daarna bij reboot kreeg ik een zwart scherm met paarse rand. Paar keer koude reboots gedaan, en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn C-200 (heb hem sinds 12/2009) gaf een 3-tal weken terug zonder enige aanwijsbare oorzaak plots geen enkele output meer (noch scherm noch LCD-display). Is al 2 weken teruggestuurd (RMA); nog geen ontvangstmelding.
Ik had voorheen de A-100 die na veel firmware updates best meeviel.
De C-200 zou ik niet opnieuw kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn er mensen die hier de interne USB aansluiting gebruiken voor een stick die de APPS draait en dan een HDD voor de download op weg te zetten? En zo ja, download een NZBget bijv. dan netjes naar de HDD ipv de USB stick?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

JB schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 08:25:

Vanavond sowieso de HDD eens loskoppelen, kijken wat ie dan doet.
Dat probleem heb ik vanaf het begin.
Wat je kan doen is inderdaad 'm helemaal uitzetten voor paar minuten.
Vervolgens de 'power switch' weer op aan zetten, weer paar minuutjes wachten. En dan kan je 'm 'gewoon' aanzetten.
Als ik het zo doe, werkt hij prima. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zondagskindje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Dat probleem heb ik vanaf het begin.
Wat je kan doen is inderdaad 'm helemaal uitzetten voor paar minuten.
Vervolgens de 'power switch' weer op aan zetten, weer paar minuutjes wachten. En dan kan je 'm 'gewoon' aanzetten.
Als ik het zo doe, werkt hij prima. :)
Welk merk HDD heb jij erin zitten? Als je die loskoppeld, zet dat dan zoden aan de dijk?

Zelf heb ik de Western Digital Scorpio Blue, 500GB WD5000BEVT erin zitten maar die wordt ook aangeraden bij HDsupplies, alhoewel hij wel weer als MIXED staat bij de ondersteunde drives van de NMT site.

edit:
Je hebt gelijk, zojuist het ding een aantal minuten van de stroom gehad en nu boot ie weer netjes :) thnx!

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 22-07-2010 17:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:32
Ik ga er nu ook eentje kopen. Nu zie ik op de verkoopsites dat je ze ook kan kopen met blue ray speler erin. Lijkt me wel handig, omdat ik dan mijn dvd speler de deur uit kan doen.
Het schijnt dat je dan ook nog een 2.5 inch harddisk erbij kan doen ? Moet die ingebouwd worden, of is dat makkelijk zelf te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

richard1074 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:59:
Ik ga er nu ook eentje kopen. Nu zie ik op de verkoopsites dat je ze ook kan kopen met blue ray speler erin. Lijkt me wel handig, omdat ik dan mijn dvd speler de deur uit kan doen.
Het schijnt dat je dan ook nog een 2.5 inch harddisk erbij kan doen ? Moet die ingebouwd worden, of is dat makkelijk zelf te doen ?
Makkelijk zelf te doen, het bespaarde me 60 euro door het los te kopen en in te bouwen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:01

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

JB schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:54:
[...]

Welk merk HDD heb jij erin zitten? Als je die loskoppeld, zet dat dan zoden aan de dijk?

Zelf heb ik de Western Digital Scorpio Blue, 500GB WD5000BEVT erin zitten maar die wordt ook aangeraden bij HDsupplies, alhoewel hij wel weer als MIXED staat bij de ondersteunde drives van de NMT site.

edit:
Je hebt gelijk, zojuist het ding een aantal minuten van de stroom gehad en nu boot ie weer netjes :) thnx!
Ik heb er geen HDD inzitten. Ik stream alleen .
Fijn om te lezen dat het werkt :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
Kan nog steeds niet via wifi bij mijn C200
Laptop heeft een iNtel pro/wireless 3945ABG kaartje waarmee ik via wlan met een speedtouch 780 verbind.
Aan de speedtouch hangt de c200, met utp kabel.
Als ik probeer naar de C200 te gaan via wifi krijg ik een timeout, verbind ik de laptop via utp kabel met de speedtouch, dan werkt alles goed.
Met wireshark kreeg ik
"TCP Previous segment lost] microsoft-ds > 50381 [ACK] Seq=6901 Ack=1747 Win=5840 Len=0 SLE=1594 SRE=1747
"
Iemand die hier iets mee kan?

OPgelost
De mtu vd wlan adapter naar 1460 gezet en nu werkt het

[ Voor 6% gewijzigd door schemert op 23-07-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik heb het volgende probleem:

Bij het afspelen van een film (maakt niet uit welk formaat dit is, type bestand etc), loopt de audo out of sync met het beeld. Ik heb mijn PCH via HDMI aangesloten op mijn Onkyo 607 Vanaf mijn receiver met HDMI naar de tv.

Wanneer ik de PCH direct op de tv aansluit is er geen a/v sync probleem!
(Tv = Samsung UE40C6700). Het lijkt wel alsof de tv een vertraging veroorzaakt in het verwerken van het singaal (zowel beeld als geluid als ik de PCH direct aan de tv hang, hierdoor zijn beide evenveel vertraagd en is er geen sync probleem). Wanneer ik echter mijn PCH aan mijn receiver hang... gaat het geluid via de receiver en het beeld via de tv (die nu dus alleen in het beeld signaal een vertraging veroorzaakt waardoor a/v out of sync lopen).

Komt iemand dit bekend voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Felke schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:48:
Ik heb het volgende probleem:

Bij het afspelen van een film (maakt niet uit welk formaat dit is, type bestand etc), loopt de audo out of sync met het beeld. Ik heb mijn PCH via HDMI aangesloten op mijn Onkyo 607 Vanaf mijn receiver met HDMI naar de tv.

Wanneer ik de PCH direct op de tv aansluit is er geen a/v sync probleem!
(Tv = Samsung UE40C6700). Het lijkt wel alsof de tv een vertraging veroorzaakt in het verwerken van het singaal (zowel beeld als geluid als ik de PCH direct aan de tv hang, hierdoor zijn beide evenveel vertraagd en is er geen sync probleem). Wanneer ik echter mijn PCH aan mijn receiver hang... gaat het geluid via de receiver en het beeld via de tv (die nu dus alleen in het beeld signaal een vertraging veroorzaakt waardoor a/v out of sync lopen).

Komt iemand dit bekend voor??
Je geeft het zelf al aan. Het probleem zit in de Onkyo. Heb je de HDMI wel op passthrough staan? Dus geen upscaling en dat soort fratsen? Dat zorgt namelijk voor vertraging.

Ik heb ongeveer zo'n combinatie staan met de 606 en geen lipsync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
winwiz schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:54:
[...]

Je geeft het zelf al aan. Het probleem zit in de Onkyo. Heb je de HDMI wel op passthrough staan? Dus geen upscaling en dat soort fratsen? Dat zorgt namelijk voor vertraging.

Ik heb ongeveer zo'n combinatie staan met de 606 en geen lipsync problemen.
een hele domme vraag misschien... maar hoe zet je de hdmi op passtrough? :? Dit lukt mij wel met geluid... maar niet met video ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een Onkyo 805 en zowel de HDMI als audio lopen door de Onkyo (geen upscaling) en met die combinatie heb ik geen out-of-sync problemen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Felke schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:56:
[...]

een hele domme vraag misschien... maar hoe zet je de hdmi op passtrough? :? Dit lukt mij wel met geluid... maar niet met video ;)
Geen upscaling dus of dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
op welke video output zetten jullie de PCH? Ik heb hem momenteel op auto staan... maar ik heb geen idee of dit het beste is.
Wanneer ik hem bijvoorbeeld op 1080i/60hz zet, betekend dit dan dat al het materiaal geupscaled wordt naar deze output?

Ik wil de PCH zo instellen dat er niks aan het beeld gedaan wordt, ivm vertraginen die onstaan bij het upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Felke schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 17:14:
op welke video output zetten jullie de PCH? Ik heb hem momenteel op auto staan... maar ik heb geen idee of dit het beste is.
Wanneer ik hem bijvoorbeeld op 1080i/60hz zet, betekend dit dan dat al het materiaal geupscaled wordt naar deze output?

Ik wil de PCH zo instellen dat er niks aan het beeld gedaan wordt, ivm vertraginen die onstaan bij het upscalen.
Het beste is om hem vast te zetten op 1 resolutie... Automatisch is eigenlijk alleen voor instellen op een nieuwe tv (staat ook in de manual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Mijn Popcorn bakje werkt heerlijk. Moet alleen 1 ding nog fine tunen en dat is dat hij automatisch de rar bestanden verwijderd.

Dat is een kleinigheidje. Ik vond wel al welk bestand ik moet aanpassen namelijk unpack.sh en elders vond ik dat dit het makkelijkst via ftp gedaan kan worden maar waar moet ik dit vinden ?

quote:
Scon schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:50:
Een korte vraag. Waar in de interface van NZBGet kan ik aanvinken dat de rar-bestanden na uitpakken vanzelf verwijderd moeten worden? Ik heb me suf gezocht maar niet gevonden en ik wil graag van het handmatig verwijderen af.

Thanks.
In je unpak.sh file even 3 # weghalen
quote:
# Remove the rar files (Temporaly disabled just remove # to activate it)
rm *.r[0-9][0-9]
rm *.rar
rm *.s[0-9][0-9]

Ok naar flink zoeken kwam ik op het goede antwoord... Die heb ik destijds gemist en daarna was ik het vergeten... Alsnog bedankt. Het bestand is te vinden in de .nzbget map.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb wel eens aan de bovenkant van mijn Popcorn gevoeld en deze was toch wel warm. Aangezien er een 60mm fan in mogelijk is dacht ik misschien dat dan maar een goede optie. Heb de Popcorn uitgedaan en vrijwel direct geopend. De cpu heeft een passief koelblokje (Pentium look a like alleen die heeft geen push pins) en die was ook erg cool vond ik. Het onderdeel dat voor erg veel warmte zorgt is de interne voeding. Deze warmt de gehele behuizing op.

De 60mm fan die erin kan is precies aan de andere kant dan waar de voeding is dus ik vraag me af of deze goed effect heeft. Tevens is mijn vraag dan moet deze blazen of zuigen... Als ik hem namelijk lucht uit de Popcorn naar buiten laat blazen dan zuig ik alle warme lucht eerst door de Popcorn (dus ook langs de HDD en de CPU) en dan naar buiten. Doe ik zuigen van buiten naar binnen dan is de eindhalte de voeding waarnaast een aantal luchtsleuven zitten waar de lucht dan weg kan gaan.

Eigenlijk wil ik geen fan in de Popcorn hebben (voor de cpu niet nodig) maar ik was verbaasd hoe warm die voeding was. op me werk heb ik meerdere voedingen gezien die echt problemen kregen na lange tijd op hoge temperatuur. Nu hoeft dat niet met elke voeding natuurlijk te wezen enwerkt deze eigenlijk gewoon goed maar als ik de levensduur verkort zonder een fan dan heb ik liever wel iets dat de voedingslevensduur verlengd kan worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Cave_Boy op 28-07-2010 10:08 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.