Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Hopelijk is er inderdaad iemand die dat even wil uitproberen, ik neem aan dat meer mensen ISO's afspelen?
En hoe zou de Dune HD Base 3.0 het doen in dit opzicht? Dit zou nagenoeg dezelfde speler zijn maar dan in een ander jasje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:57:
@ RonaldFX: waarom gebruik je dan niet de kopiëerfunctie van de C200 zelf? Heb ik in het verleden ook weleens gedaan om iets van een USB-stick naar de interne HD te krijgen.
Tylen schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:51:
[...]

Als je een USB disk aan je pch hangt. Dan kan je middels de file knop op de ab de bestanden kopieren.
De reden dat ik de USB-disk aan de PCH wil hangen en dan het overzetten via FTP wil regelen is dat ik dan niet een netwerkkabel aan m'n laptop hoef te hangen tijdens het overzetten (draadloos is niet vooruit te branden). Zo blijft de laptop mobiel. Verder gebruik ik een Harmony One en heb nog niet gekeken of ik de File Mode kan instellen. De originele afstandsbediening kan ik dus niet gebruiken. Ook wil de bestanden kunnen overzetten als de tv uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:56:
[...]

[...]

De reden dat ik de USB-disk aan de PCH wil hangen en dan het overzetten via FTP wil regelen is dat ik dan niet een netwerkkabel aan m'n laptop hoef te hangen tijdens het overzetten (draadloos is niet vooruit te branden). Zo blijft de laptop mobiel. Verder gebruik ik een Harmony One en heb nog niet gekeken of ik de File Mode kan instellen. De originele afstandsbediening kan ik dus niet gebruiken. Ook wil de bestanden kunnen overzetten als de tv uit staat.
Waarom hang je je USB disk niet gewoon aan je laptop als je wilt overzetten? Dat gaat ongeveer 2-3 x zo snel.... Het is niet voor niets een portable disk.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:56:
[...]

[...]

Als je nou gewoon de file knop leert in je harmony. Dan ben je klaar. Je hangt de usb disk aan je pch. Dan selecteer je de film. Druk op de file mode knop. Kies add to list.. Doe dit met alle films/folders die je wilt kopieren. Ga naar de interne disk. Druk op de file mode knop en kies: copy list here (of zoiets). Appeltje eitje. En WiFi is niet traag hoor. heb hier 300Mb/s WiFi. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Tylen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:34:
[...]

Als je nou gewoon de file knop leert in je harmony. Dan ben je klaar. Je hangt de usb disk aan je pch. Dan selecteer je de film. Druk op de file mode knop. Kies add to list.. Doe dit met alle films/folders die je wilt kopieren. Ga naar de interne disk. Druk op de file mode knop en kies: copy list here (of zoiets). Appeltje eitje. En WiFi is niet traag hoor. heb hier 300Mb/s WiFi. ;)
Dus jij wil met droge ogen beweren dat je files met 30 MB/s draadloos kan overzetten? Ik denk dat je tot de helft komt als je naast de router zit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

winwiz schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:15:
[...]

Dus jij wil met droge ogen beweren dat je files met 30 MB/s draadloos kan overzetten? Ik denk dat je tot de helft komt als je naast de router zit.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik hier 300Mb/s WiFi heb. En wat heeft een router met een draadloos netwerk te maken????

Ik hal 14MB/s ofzo als ik via draadloos naar de pch kopieer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Tylen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik hier 300Mb/s WiFi heb. En wat heeft een router met een draadloos netwerk te maken????

Alles, maar vervang router door AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
JazzySOB schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:58:
Misschien zijn er hier PCH C-200 bezitters die me kunnen vertellen wat de ervaringen zijn met het afspelen van BD.ISO's en AVCHD.ISO's? Ik bezit nu een WD-TV Live mediaplayer en hoewel dat dingetje het voor het geld heel knap doet zijn er een aantal dingen die me enorm storen. Wanneer ik BD- of AVCHD ISO's afspeel kan ik niet fatsoenlijk terug- en vooruitspoelen. Dat gaat altijd hakkelig en vooral het terugspoelen gaat zeer problematisch. Ook "skipt" de WD player steevast een paar minuten terwijl ik maar een paar seconden wil door of terugspoelen, dus als ik heel kort op het REV of FF knopje druk.

Met MKV heb ik veel minder last van dat probleem en "spoelt" dat ook een stuk beter. Maar hoe kan dat eigenlijk, in feite is een ISO toch ook een container en zou er geen verschil met MKV mogen zijn qua afspeelbaarheid.

Ik vraag me af hoe de C-200 hiermee omgaat. Speelt (en spoelt) deze BD- en AVCHD ISO's wel vlekkeloos af? Al mijn ISO's omzetten naar MKV zie ik vanwege de bewerkelijkheid (veel stappen) daarvan niet zo zitten en juist bij mijn ISO's zijn de ondertitels mooi laag geplaatst en wanneer ik een MKV afspeel staan die vaak te hoog en is de regelafstand te groot.

Lost de aanschaf van een C-200 mijn problemen op? :P
Los je niets mee op, aangezien de C200 kampt met precies de zelfde problemen.
Met AVCH gaat dan nog wel...maar blu ray spoelen?? dan raakt ie zeker de kluts kwijt.
op pauze gaat dan nog wel.
Chapters skippen gaat dan weer wel soepel... weet niet of dat wel gaat op de WD tv?
Maar waarom wil je dan percee spoelen... ?
Voor als je in slaap gevallen ben... ? :*)
Tylen schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:33:
[...]

Ah men...daar word ik ook zo moedeloos van, als ik direct wil kopiëren doe ik het maar als ik film kijk.
of voor dat ik ga slapen, want op wachten met die 12MB/sec duurd zoooooo lang.
Dat ze dat nou nog steeds niet hebben op gelost... wel jammer.
Doe uit voorbaat als ik wel snel wil, maar me externe hdd gebruiken dan wel te doen met +-40 MB/sec

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto538 op 16-08-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
voor iedereen met een iphone, er is een remote voor de a-200.. alleen nog niet voor de c-200! Als jullie nou allemaal even op zijn blog posten komt deze app er vast veel sneller ;)

http://capekael.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Felke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:32:
voor iedereen met een iphone, er is een remote voor de a-200.. alleen nog niet voor de c-200! Als jullie nou allemaal even op zijn blog posten komt deze app er vast veel sneller ;)

Wat is er mis met de bijgeleverde afstandsbediening?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Crusader schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:44:
[...]

Wat is er mis met de bijgeleverde afstandsbediening?
kun jij de afspeellijsten op je afstandsbediening zien? Ik niet... :+ Dat schermpje op de PCH is zeer slecht leesbaar. Ik vind het niks om de hele tijd mijn tv aan te hebben staan, vandaar dat het handig als als je iphone kan dienen als remote! (zeker bij het afspelen van muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Felke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:32:

Zou dit ook gaan werken op een Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
maartend schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:12:
[...]

Zou dit ook gaan werken op een Touch?
probeer het zal ik zeggen... en post ons je bevinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Felke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

probeer het zal ik zeggen... en post ons je bevinden :)
Ik heb er noog geen, ben er net naar opzoek ; 3G 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Maar die is pas voor de A-200. Ik verwacht geen problemen bij de C200, maar je weet maar nooit.

Dit is tenslotte ook een review ;
Werkt wel. Maar niet vlotjes. Veel te veel bugs nog. Ook geen enter knop in de afstanbedienings gedeelte, dat is nou net t belangrijkste. En om dit werkend te krijgen heb je nogal wat computerkennis, heel veel geduld en een toch wel enige kennis van programmeren. T is zeker geen kant en klaar produkt. Er komt wel regelmatig een update uit. Als je t werkend krijgt is t wel heel leuk.

[ Voor 41% gewijzigd door maartend op 18-08-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

Wellicht een hele simpele vraag, maar kan het zo niet vinden:
Ooit ga ik een PCH-C200 halen, heb ik nu nog niet nodig aangezien de PC naast de receiver staat. Maar ooit moet er toch iets van een mediatank/NAS komen en de C-200 is de perfecte kandidaat met het ingebouwde schermpje.

Nu heb ik een Western Digital Caviar Green van 1.5 TB die als vaste schijf in mijn PC hangt. Nu is de vraag of ik die schijf gewoon één op één over kan zetten naar de PCH C-200 of dat ik de schijf eerst moet formateren en dergelijke.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 09:22
FeaR1986 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:54:
Wellicht een hele simpele vraag, maar kan het zo niet vinden:
Ooit ga ik een PCH-C200 halen, heb ik nu nog niet nodig aangezien de PC naast de receiver staat. Maar ooit moet er toch iets van een mediatank/NAS komen en de C-200 is de perfecte kandidaat met het ingebouwde schermpje.

Nu heb ik een Western Digital Caviar Green van 1.5 TB die als vaste schijf in mijn PC hangt. Nu is de vraag of ik die schijf gewoon één op één over kan zetten naar de PCH C-200 of dat ik de schijf eerst moet formateren en dergelijke.
Jep, formateren in een linux partitie indien je de Apps en andere wilt gebruiken...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:14

FeaR

In GoT we trust

tc982 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:14:
[...]Jep, formateren in een linux partitie indien je de Apps en andere wilt gebruiken...
Oké, dan blijft het nu even mijn muziekschijf en als die schijf dan ooit de PCH C-200 in gaat dan maak ik wel een back-up :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om naast een Blue Ray speler ook nog 2 HDD's in de PCH C-200 te hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:41:
Weet iemand of het mogelijk is om naast een Blue Ray speler ook nog 2 HDD's in de PCH C-200 te hangen ?
je hebt dan slechts ruimte voor één 2,5" harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Zie Crusader's antwoord.

De reden hiervoor is overigens dat er slechts 2 SATA poorten op zitten.
Maar als je er echt meer dan 1 schijf in wilt zetten zou ik toch opteren voor een NAS

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Crusader schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:08:
[...]

je hebt dan slechts ruimte voor één 2,5" harddisk.
Of via een ad-on (vrij duur) voor een BD slim en een HD 3,5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, maar dan nog heb je slechts ruimte voor 1HD en 1Blu-Ray speler.
Die module split de USB poorten volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onkunde met die C-200. Ze hebben nu nog een RC 4 nodig en hopen dat ze (na 1-jaar) eindelijk HD-Audio gaan kunnen doorgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:41:
Even op de WIKI kijken: C-200 Modding.

Je kunt met een mod een extra 3.5" HD plaatsen, totaal kun je dan: 5.25" BD drive + 3.5" HD + 2.5" HD plaatsen.
De 2.5" HD kun je dan het best via een USB->SATA adapter op de interne USB aansluiting plaatsen (C200 heeft maar 2 SATA poorten).

[ Voor 3% gewijzigd door twilex op 18-08-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:52:
Wat een onkunde met die C-200. Ze hebben nu nog een RC 4 nodig en hopen dat ze (na 1-jaar) eindelijk HD-Audio gaan kunnen doorgeven..
Pardon? De C-200 doet bij mij prima de HD Audio formaten doorgeven aan mijn versterker hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

Pardon? De C-200 doet bij mij prima de HD Audio formaten doorgeven aan mijn versterker hoor...
Dan doet Syabas het werk voor niets:
http://www.networkedmedia...0145&pid=405140#pid405140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Lijkt er op dat ze iets bedoelen als HD Audio passthrough bij het afspelen van audiobestanden ofzo, want de mkv's en bluray iso's doen prima HD Audio passthrough. Ik heb een jaar geleden mijn Xtreamer vervangen door de C-200, juist om deze functionaliteit. Geen klachten wat dat betreft, ik snap niet precies wat ze bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kan iemand me uitleggen waarom dat ding steeds duurder wordt in de pricewatch. Ik heb hem gekocht voor ong 250 euro, het kreng kost nu al 322.
Aardig wat duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
maartend schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:21:
Kan iemand me uitleggen waarom dat ding steeds duurder wordt in de pricewatch. Ik heb hem gekocht voor ong 250 euro, het kreng kost nu al 322.
Aardig wat duurder geworden.
Dollar <-> Euro ?

En ja HD-audio werkt prima. Echter nog niet in M2TS files. Dat wordt binnenkort verholpen. (trouwens het remuxen van M2TS naar BD naar BD-ISO kost maar een paar minuten)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Voor degenen die willen zien wat er in de beta's telkens erbij gekomen is hier een linkje:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=8159

Wel jammer dat het telkens uitgesteld word maar de lijst met nieuwe punten word wel steeds kleiner... :9

• winwiz
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:52:
Als het niet werkt is het niet goed, proberen ze er zo veel mogelijk fouten uit te halen voordat ze het uitbrengen is het ook niet goed.....

Ze vragen nog mensen voor het Beta Team... misschien kun je er voor zorgen dat we elke week een nieuwe firmware hebben.

Verwijderd

winwiz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:52:
[...]
Als het niet werkt is het niet goed, proberen ze er zo veel mogelijk fouten uit te halen voordat ze het uitbrengen is het ook niet goed.....
Ze vragen nog mensen voor het Beta Team... misschien kun je er voor zorgen dat we elke week een nieuwe firmware hebben.
Ik heb al teveel betaald, wacht al veel te lang tot het toestel voldoet aan zijn specificaties en nu nog vrijwilliger spelen?

• maartend
Zo heftig is die euro nou toch ook weer niet gezakt. En die prijs van 250 is pas enkele maanden geleden, toen was de euro al niet meer zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:57
Hmm op hun forum vermelden ze dat begin volgende week de nieuwe firmware uitkomt. HD audio probleem moet opgelost zijn.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Even een praktische uitdaging:
Ik heb een share op m'n DS409+ waarin al m'n downloads uit de nieuwsgroepen terechtkomen (wordt automatisch door newsleecher extracted naar die share). Vervolgens moet ik dat zelf gaan ordenen en mp3's naar een muziekshare op diezelfde DS409+, films naar weer een andere share op de DS409+, etc.
Als ik dat via de Windows verkenner doe (knippen / plakken) dan gaat ie de hele zooi natuurlijk kopiëren. Maar omdat alle data al op één en hetzelfde volume staat binnen de DS409+, moet dat toch efficiënter kunnen.

Dus, ik heb met wat moeite de midnight commander aan de praat gekregen en doe dus via een ssh client eerst inloggen en dan met mc de bestanden verplaatsen. Dat gaat dan vanzelfsprekend wel in een fractie van een seconde.

Zijn er tools waarmee ik bestanden met dezelfde snelheid kan verplaatsen als midnight commander maar dan gewoon vanaf een windows client, zonder op de DS409+ in hoef te loggen met een ssh client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Crusader schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:47:
Even een praktische uitdaging:
Ik heb een share op m'n DS409+ waarin al m'n downloads uit de nieuwsgroepen terechtkomen (wordt automatisch door newsleecher extracted naar die share). Vervolgens moet ik dat zelf gaan ordenen en mp3's naar een muziekshare op diezelfde DS409+, films naar weer een andere share op de DS409+, etc.
Als ik dat via de Windows verkenner doe (knippen / plakken) dan gaat ie de hele zooi natuurlijk kopiëren. Maar omdat alle data al op één en hetzelfde volume staat binnen de DS409+, moet dat toch efficiënter kunnen.

Dus, ik heb met wat moeite de midnight commander aan de praat gekregen en doe dus via een ssh client eerst inloggen en dan met mc de bestanden verplaatsen. Dat gaat dan vanzelfsprekend wel in een fractie van een seconde.

Zijn er tools waarmee ik bestanden met dezelfde snelheid kan verplaatsen als midnight commander maar dan gewoon vanaf een windows client, zonder op de DS409+ in hoef te loggen met een ssh client?
De DS409+ heeft toch gewoon een webinterface waarin een zeer goede file manager zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Gewoon door Total commander laten verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

De DS409+ heeft toch gewoon een webinterface waarin een zeer goede file manager zit?
Inderdaad, dit is de oplossing.
Misschien heb je die toepassing nog niet ingeschakeld; dit kan in Management links onderaan bij Filestation.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Damn ik heb wederom dat de C200 hangt op het Loading scherm bij het aanzetten, wanneer ik de HDD loskoppel heb ik geen problemen (het ontstaat zodra ik de Apps installeer waardoor de HDD geformatteerd wordt als EXT3 door de C200). Dat werkt een aantal keren/dagen/weken goed en daarna begint dat Loading probleem. Nu heb ik 'm als NTFS geformateerd en erin gehangen, boot prima.

Het is toch mogelijk om op een USB stick de NMT Apps te installeren? Via het NMT forum en Google vind ik alleen howto's voor de oudere modellen, maar met de C200 moet dit toch zo kunnen? Ik wil die via de interne USB aansluiting gebruiken, en dan de download mappen enz. aanpassen naar de HDD zodat daar alles neergezet wordt voor bijv. NZBGet. Nu heb ik die stick erin gedaan en probeer ik via de setup dat ding te formatteren als EXT3 waarna de Apps geinstalleerd worden maar dat gaat fout. Ik lees eea dat de stick eerst als EXT3 geformatteerd moet worden voordat ik uberhaupt via de stick NMT Apps kan installeren, iemand die dit zo heeft ingericht en/of weet hoe ik dat kan bewerkstelligen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 13:36:
Damn ik heb wederom dat de C200 hangt op het Loading scherm bij het aanzetten, wanneer ik de HDD loskoppel heb ik geen problemen (het ontstaat zodra ik de Apps installeer waardoor de HDD geformatteerd wordt als EXT3 door de C200). Dat werkt een aantal keren/dagen/weken goed en daarna begint dat Loading probleem. Nu heb ik 'm als NTFS geformateerd en erin gehangen, boot prima.

Het is toch mogelijk om op een USB stick de NMT Apps te installeren? Via het NMT forum en Google vind ik alleen howto's voor de oudere modellen, maar met de C200 moet dit toch zo kunnen? Ik wil die via de interne USB aansluiting gebruiken, en dan de download mappen enz. aanpassen naar de HDD zodat daar alles neergezet wordt voor bijv. NZBGet. Nu heb ik die stick erin gedaan en probeer ik via de setup dat ding te formatteren als EXT3 waarna de Apps geinstalleerd worden maar dat gaat fout. Ik lees eea dat de stick eerst als EXT3 geformatteerd moet worden voordat ik uberhaupt via de stick NMT Apps kan installeren, iemand die dit zo heeft ingericht en/of weet hoe ik dat kan bewerkstelligen?
Je moet eerst je USB stick formatteren voor je die monteert.
Voor zover ik weet mag dit ook de indeling FAT32 zijn.
Als je EXT3 indeling wilt, dan kan dit met Acronis Disk Director Suite of met (gratis) GParted.
Voor BluRay-weergave moet je tevens 3 mappen aanmaken op de stick:
bdj
met 2 submappen: ada en buda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sorry voor mijn vorige posting, had ik in het Synology forum willen posten maar zie nu pas dat ik in de verkeerde thread zat... toch bedankt voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Nu voor het eerst een video tegengekomen die niet goed wordt afgespeeld... een x264 encode van een film in MKV-container. Wel geluid, geen beeld. Als ik de info oproep tijdens het afspelen geeft de C200 aan dat het MPEG1 zou zijn... :?

-- Edit: blijkt aan de encode zelf te liggen. Verschillende settings gebruikt blijkbaar die door veel mediaplayers niet geslikt worden.

-- Edit #2: men heeft het over een nieuwe versie van MKVMerge die dit zou veroorzaken? :?

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 23-08-2010 09:12 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 02:53
Sinds anderhalve week ben ik ook in het bezit van een C200. Na het installeren van de NMT Apps en het overzetten van mijn muziek, films en TV series ben ik het apparaat gaan uit proberen. Bij het testen loop ik tegen twee dingen aan waar ik mij aan erger:
- Tijdens het afspelen van video materiaal ondervind ik erg veel ruis/sneeuw in het beeld. Ook na aansluiten van het apparaat op verschillende TV's met diverse HDMI kabels bleef het beeld vol met ruis/sneeuw;
- Het afspelen van video materiaal in een MKV-container groter dan drie GB blijkt niet mogelijk te zijn, een film van bijv. anderhalf uur wordt weer gegeven als een film van 7 minuten.

Met Google kon ik zo 1 2 3 niet vinden of dit bekende problemen zijn en of hiervoor een oplossing is. Mijn vraag is dan ook of iemand hier ook deze problemen ondervonden heeft.

/Edit, bij nader onderzoek blijkt dat het niet aan de bestandsgrootte ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Novo op 22-08-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Novo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:52:
Sinds anderhalve week ben ik ook in het bezit van een C200. Na het installeren van de NMT Apps en het overzetten van mijn muziek, films en TV series ben ik het apparaat gaan uit proberen. Bij het testen loop ik tegen twee dingen aan waar ik mij aan erger:
- Tijdens het afspelen van video materiaal ondervind ik erg veel ruis/sneeuw in het beeld. Ook na aansluiten van het apparaat op verschillende TV's met diverse HDMI kabels bleef het beeld vol met ruis/sneeuw;
- Het afspelen van video materiaal in een MKV-container groter dan drie GB blijkt niet mogelijk te zijn, een film van bijv. anderhalf uur wordt weer gegeven als een film van 7 minuten.
Van beide problemen heb ik geen last, moet dus iets in jou set-up zijn.

Ik heb gewoon scherp beeld, maar speel je dan wel hd-kwaliteit af. Als je een DivX hebt die wordt oipgeblazen door de C200 tot hd-beeld, dan kan ik nme er wel iets bij voorstellen.

Ik speel gewoon MKV's af van meer dan 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:27:
Nu voor het eerst een video tegengekomen die niet goed wordt afgespeeld... een x264 encode in MKV-container, van de film "Shelter". Wel geluid, geen beeld. Als ik de info oproep tijdens het afspelen geeft de C200 aan dat het MPEG1 zou zijn... :?

-- Edit: blijkt aan de encode zelf te liggen. Verschillende settings gebruikt blijkbaar die door veel mediaplayers niet geslikt worden.

-- Edit #2: men heeft het over een nieuwe versie van MKVMerge die dit zou veroorzaken? :?
Ook ik heb al lang problemen met sommige .MKV bestanden.
Laten we misschien volgende vrijdag afwachten, normaal de dag van de firmware update... als het niet weer eens wordt uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novo
Novo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:52:
Hier moet ik op terug komen, de bestandsgrootte speel geen rol. Wat mogelijk wel een rol speelt is of de audio Dolby Digital of DTS is. Alle MKV's met DD geven een verkeerde speeltijd weer en kunnen niet geheel bekeken worden. De meeste MKV's met DTS kunnen wel geheel bekeken worden en wordt de speeltijd wel correct van weer gegeven.

Foto's te verduidelijking:

http://img412.imageshack.us/img412/7929/afspeeltijd1.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/3139/afspeeltijd2.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8029/afspeeltijd3.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/641/afspeeltijd4.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/5438/afspeeltijd5.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/3163/afspeeltijd6.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/4391/afspeeltijd7.jpg
http://img826.imageshack.us/img826/1223/afspeeltijd8.jpg
maartend schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:10:
[...]

Van beide problemen heb ik geen last, moet dus iets in jou set-up zijn.

Ik heb gewoon scherp beeld, maar speel je dan wel hd-kwaliteit af. Als je een DivX hebt die wordt oipgeblazen door de C200 tot hd-beeld, dan kan ik nme er wel iets bij voorstellen.

Ik speel gewoon MKV's af van meer dan 8GB
De bestanden die ik afspeel zijn 720p/1080p MKV's of DVD's die zelf geript heb met AnyDVD. Op foto is het moeilijk op de beeld ruis vast te leggen, hieronder een foto waarop het toch redelijk goed zichtbaar is.

http://img823.imageshack.us/img823/381/ruis1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
De bestanden die ik afspeel zijn 720p/1080p MKV's of DVD's die zelf geript heb met AnyDVD. Op foto is het moeilijk op de beeld ruis vast te leggen, hieronder een foto waarop het toch redelijk goed zichtbaar is.

Goed te zien rondom de blauwe balken. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Novo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:52:

Heb de foto's bekeken en daarop is de beeldruis inderdaad moeilijk te zien. Zie wel dat je de instelling Video Output op auto hebt staan, misschien moet je hier eens naar kijken en een vaste instelling proberen via het menu: Audio/Video.

Heb je het probleem ook met andere, niet zelf geripte bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novo
Dinky01 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:04:
[...]

Heb de foto's bekeken en daarop is de beeldruis inderdaad moeilijk te zien. Zie wel dat je de instelling Video Output op auto hebt staan, misschien moet je hier eens naar kijken en een vaste instelling proberen via het menu: Audio/Video.

Heb je het probleem ook met andere, niet zelf geripte bestanden?
Ja, de eerder genoemde MKV bestanden met 720P/1080P materiaal. De "video output" heb ik inmiddels (ook naar aanleiding van dit topic) op "1080P 60Hz" gezet, de ruis is er helaas niet minder door geworden.

Vanmiddag kan ik de camera van mijn broertje lenen en ik zal daarmee proberen de "ruis" duidelijker vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:42:
[...]

Ik heb al teveel betaald, wacht al veel te lang tot het toestel voldoet aan zijn specificaties en nu nog vrijwilliger spelen?
Dan verkoop je hem toch als je zo ontevreden bent? Met de huidige prijsstijging moet het haast wel mogelijk zijn hem zonder veel verlies te kunnen verkopen.
Misschien een tip om dan een Kalydoscope te kopen, die schijnt wel bijna volledig bug-vrij te zijn (maar wel een paar duizend euro te kosten, ipv een paar honderd).

Ow, en de rest van de wereld had de afgelopen 2 maanden zeker geen zomervakantie? Er zijn simpelweg 2 momenten in het jaar waarop je gewoon weet dat ontwikkelingen minder hard gaan, namelijk juli/augustus en december. Maar dat wordt weleens vergeten...

Ik zie de PCH op het moment alleen maar heel sterk verbeteren en z'n concurrentie inhalen. Ik wacht alleen met smart op de nieuw UI. Die ziet er toch wel erg leuk uit namelijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Dan verkoop je hem toch als je zo ontevreden bent? Met de huidige prijsstijging moet het haast wel mogelijk zijn hem zonder veel verlies te kunnen verkopen.
Misschien een tip om dan een Kalydoscope te kopen, die schijnt wel bijna volledig bug-vrij te zijn (maar wel een paar duizend euro te kosten, ipv een paar honderd).

Ow, en de rest van de wereld had de afgelopen 2 maanden zeker geen zomervakantie? Er zijn simpelweg 2 momenten in het jaar waarop je gewoon weet dat ontwikkelingen minder hard gaan, namelijk juli/augustus en december. Maar dat wordt weleens vergeten...

Ik zie de PCH op het moment alleen maar heel sterk verbeteren en z'n concurrentie inhalen. Ik wacht alleen met smart op de nieuw UI. Die ziet er toch wel erg leuk uit namelijk.
Hoe ziet u de PCH op het moment alleen maar sterk verbeteren?
Ze zijn er al bijna 4-maand niet in geslaagd nog een firmware update te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:27:
[...]

Ze zijn er al bijna 4-maand niet in geslaagd nog een firmware update te brengen.
Alsof ze dat verplicht zijn... kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
[...]

Verkoop dat ding alsjeblieft en bouw een mediacenter. Op en top flexibel en helemaal zelf naar je hand te zetten en te updaten wat en wanneer je maar wilt....

Kun je niemand de schuld geven dat het niet goed werkt, enkel jezelf. Of je huisgenoten het leuk vinden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Zo te zien komt er nog een RC5. Dat wordt weer een extra weekje. Nouja, alle films spelen nog af dus zo erg is het niet maar het is wel jammer dat het elke uitgesteld wordt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:27:
Zo te zien komt er nog een RC5. Dat wordt weer een extra weekje. Nouja, alle films spelen nog af dus zo erg is het niet maar het is wel jammer dat het elke uitgesteld wordt.
Lees ook even de volgende pagina:
http://www.networkedmedia...0145&pid=406822#pid406822

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Wow, al 4 (!!!) maanden niet meer, bel de krant!!!

Kom op zeg... Wil je liever elke week een halfbakken, vol met bugs firmware update hebben, of liever wat langer wachten tot er een goede is?
Uit alle berichten van het forum blijkt dat ze hard aan het werk zijn en er blijkbaar wat meer problemen waren met de eerste RC dan verwacht (voor jouw informatie, PCH is overgestapt op een nieuwe SDK, wat blijkbaar wat lastiger was dan verwacht). Daarnaast schijnen er wat problemen te zijn met het gesloten deel van de firmware van de video/media chip, waar volop met Sigma aan gewerkt wordt.

Wees liever blij dat je een updatebaar apparaat hebt, waarvan de maker ook nog eens actief is om het apparaat te blijven verbeteren. Zo lang geleden is het nog niet dat het überhaupt mogelijk was een apparaat van nieuwe software te voorzien.

En nogmaals, als je zo negatief over de C-200 bent en de ontwikkelingen/firmwares, waarom heb je hem dan nog? En hoeveel problemen heb je er werkelijk mee? Of klaag je alleen om het klagen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05
Is het mogelijk om een los .srt bestand te gebruiken voor ondertiteling bij een wmvhd film? Ik krijg dit niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
deepbass909 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:31:
[...]
Wees liever blij dat je een updatebaar apparaat hebt, waarvan de maker ook nog eens actief is om het apparaat te blijven verbeteren. Zo lang geleden is het nog niet dat het überhaupt mogelijk was een apparaat van nieuwe software te voorzien.
Nou... Ik moet zegen dat ik best nog eens terug verlang naar de tijd dat je bv een cassetedeck of zo iets dergelijks kocht en dat het apparaat dan ook vanuit de doos gewoon 100% functioneerde, zonder de mogelijkheid van firmware update's. Toen moesten de fabrikanten een apparaat afleveren wat helemaal uitontwikkeld was! En niet zoals met de C200 dat je bijna een jaar verder bent voor het eea probleemloos werkt. Ik kan mijn films met de firmware van mei prima afspelen maar hoe lang heeft het geduurd dat je het ding daarna moest resetten omdat je anders geen geluid meer had of een ander bestand niet meer kon afspelen? Dit soort problemen moeten naar mijn idee verholpen zijn voordat z'n apparaat op de markt verschijnt. Hoewel ik er blij mee ben heb ik het apparaat (tot nu toe) aan niemand aanbevolen die niets met computers / techniek heeft omdat er gewoon te veel problemen mee waren.

Begrijp best dat de C200 niet te vergelijken valt met een casettedeck qua techniek maar laten we eerlijk zijn dat de firmware nou niet echt goed uitontwikkeld was voordat deze speler op de markt kwam (heb hem vanaf de 1e dag dat ie leverbaar was in Nederland). Werd geleverd met beta firmware en in de doos zat een briefje dat er een update aan zat te komen... Met een beetje geluk is dat de firmware (bijna een jaar verder...) die vrijdag uit komt.

En dat er, nadat de basis van een apparaat goed en stabiel werkt, er naderhand nog firmware met verbeteringen / vernieuwingen verschijnt is inderdaad mooi, maar zo ver zijn we met de C200 nog niet!

[ Voor 8% gewijzigd door Dinky01 op 24-08-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Sorry, maar die vergelijking slaat helemaal nergens op:
In "die tijd" waren de apparaten aanzienlijk minder complex. Die hoefde alleen maar muziek of video van een bandje af te spelen en weer te geven via twee (of in geval van video) of drie kabeltjes.

Een hedendaagse mediaspeler vergelijken met een platenspeler/cassetterecorder gaat dan ook echt helemaal niet op.

Ik was één van de eerste die een C-200 in huis had en de eerste versie had inderdaad redelijk wat bugs (dit was overigens bekend bij de pre-order). De eerste FW update lost al een groot deel van de belangrijkste bugs op. De daaropvolgende firmware was voor mij meer dan voldoende om het apparaat dagelijks te gebruiken.
Ja... er zitten nog wat bugs in, maar ik heb liever dat een PCH maanden er over doet om een goede en stabiele FW te ontwikkelen dan iedere week een nieuwe versie te lanceren en de klanten als proef konijnen gebruikt.

De C-200/A-200 zijn wat mij betreft nog steeds zo'n beetje de beste apparaten die er zijn met uitstekende ondersteuning.

Als je dit slecht vind, dan moet je is gaan kijken op het forum van de TViX spelers (die ik ook heb gehad). De support daarop was werkelijk waar die en diep triest (inmiddels wel iets beter).

Overigens kijk ik rijkhalsend uit naar de "next-gen" speler. Een apparaat waar je ook DBV-C/T/S mee kunt opnemen bijvoorbeeld. Dan kan de Humax 5050c ook geparkeerd worden.

Voor mij is de C-200 een geweldig apparaat (en dan vergelijk ik hem met producten als de TViX 6500, 6600, HDX-900, HDX-1000, Xtreamer welke ik allemaal op een gegeven moment in gebruik heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
rally schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:31:
Sorry, maar die vergelijking slaat helemaal nergens op:
In "die tijd" waren de apparaten aanzienlijk minder complex. Die hoefde alleen maar muziek of video van een bandje af te spelen en weer te geven via twee (of in geval van video) of drie kabeltjes.

Een hedendaagse mediaspeler vergelijken met een platenspeler/cassetterecorder gaat dan ook echt helemaal niet op.
Vandaar dat ik er bij had gezet dat ik best begrijp dat een C200 niet met een casettedeck te vergelijken valt.
Was om aan te geven dat apparaten nu vaak te snel worden uitgebracht en dat ze daarna de bugs gaan verhelpen (idd als je geluk hebt...).

Heb geen ervaring met andere mediaplayers maar denk ook zeker dat de C200 een van de betere spelers van dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik heb sinds een paar dagen de C200 en ik moet zeggen, hij bevalt goed !

Ik heb alleen een paar vragen maar die vallen eigenlijk allemaal onder de zelfde noemer ............ is er al bekend wanneer er een nieuwe GUI komt of is het misschien toch het handigst om b.v. YAMJ te installeren? Of is er een betere optie dan YAMJ?

Ik mis n.l. een mooie GUI zodat mijn kinderen de C200 ook een goed kunnen bedienen (een plaatje zegt meestal meer dan 1000 woorden ............ 8) ) en ik vind het zelf ook wel prettiger werken moet ik eerlijk zeggen ...... ;)

Hiervoor had ik een Eminent 7075 welke een dijk van een GUI heeft (maar weer andere minpunten, vandaar mijn keuze voor een C200).

Misschien dat mijn antwoord ergens tussen de 87 (!) pagina's staat maar hopelijkkan iemand mijn vraag in 1 of 2 zinnen even beantwoorden zodat ik weet welke stappen in de komende dagen kan gaan nemen ............ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:06:
[...]

Je moet eerst je USB stick formatteren voor je die monteert.
Voor zover ik weet mag dit ook de indeling FAT32 zijn.
Als je EXT3 indeling wilt, dan kan dit met Acronis Disk Director Suite of met (gratis) GParted.
Voor BluRay-weergave moet je tevens 3 mappen aanmaken op de stick:
bdj
met 2 submappen: ada en buda
Nu probeer ik na een format naar FAT32 de NMT Apps te installeren via Onderhoud - NMT installatie Hulp maar bij beide (de Media Setup of Verse Installatie) gaat het fout.

Bij de Media Setup meldt ie netjes dat alles klaar is en herstart de C-200 maar vervolgens staat er niks op de USB stick. Wanneer ik een verse installatie doe dan komt de melding "Formattering Mislukt. Slechte harde schijf?. Gaarne herstarten en opnieuw proberen.

Zelfs als ik de stick formatteer als EXT3 met GParted gebeurt er niks, bij de Media Setup krijg ik dezelfde melding als hierboven en bij de Verse Installatie dezelfde foutmelding. Ook de NTFS ingedeelde HDD installeert geen NMT Apps wanneer ik kies voor Media Setup, meldt ook netjes dat alles klaar is en herstart de C-200 maar geen Apps beschikbaar na reboot.

Het moet sowieso toch mogelijk zijn om op een NTFS ingedeelde HDD NMT Apps te installeren :?

De PCH werkt prima zonder de NMT Apps geinstalleerd te hebben maar ik wil gebruik maken van NZBGet zodat mijn stroomvretende pc niet meer als downloadbak hoeft te fungeren. :(

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 25-08-2010 08:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
arieanneke schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:05:
Ik heb sinds een paar dagen de C200 en ik moet zeggen, hij bevalt goed !

Ik heb alleen een paar vragen maar die vallen eigenlijk allemaal onder de zelfde noemer ............ is er al bekend wanneer er een nieuwe GUI komt of is het misschien toch het handigst om b.v. YAMJ te installeren? Of is er een betere optie dan YAMJ?

Ik mis n.l. een mooie GUI zodat mijn kinderen de C200 ook een goed kunnen bedienen (een plaatje zegt meestal meer dan 1000 woorden ............ 8) ) en ik vind het zelf ook wel prettiger werken moet ik eerlijk zeggen ...... ;)

Hiervoor had ik een Eminent 7075 welke een dijk van een GUI heeft (maar weer andere minpunten, vandaar mijn keuze voor een C200).

Misschien dat mijn antwoord ergens tussen de 87 (!) pagina's staat maar hopelijkkan iemand mijn vraag in 1 of 2 zinnen even beantwoorden zodat ik weet welke stappen in de komende dagen kan gaan nemen ............ :z
YAMJ kun je op zich nog goed installeren. Ten eerste omdat niemand weet hoelang het nog duurt voor de nieuwe GUI en ten tweede omdat je toch de naamgeving straks moet aanpassen. Dus het werk gaat niet verloren. Dat is overigens het meeste werk, YAMJ instellen heb je binnen een uurtje gedaan met de handleiding die te vinden is op het NMT forum. Het renamen van al je bestanden of een nfo erbij maken kost het meeste werk.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dinky01 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:39:
[...]

Vandaar dat ik er bij had gezet dat ik best begrijp dat een C200 niet met een casettedeck te vergelijken valt.
Was om aan te geven dat apparaten nu vaak te snel worden uitgebracht en dat ze daarna de bugs gaan verhelpen (idd als je geluk hebt...).

Heb geen ervaring met andere mediaplayers maar denk ook zeker dat de C200 een van de betere spelers van dit moment is.
Ook je oude, betrouwbare cassette-dek had anders wel bugs hoor, alleen vielen die minder op. Van veel apparaten zijn in hun leven verschillende revisies uitgebracht met kleine aanpassingen aan de hardware. Dat zie je tegenwoordig juist steeds minder, maar er is een complexe factor bijgekomen, namelijk de software. En wat het nog complexer maakt is dat fabrikanten als Syabas daarbij ook nog afhankelijk zijn van andere programeurs (zogenaamde up-stream software).

En dat speelt niet alleen bij media-players, maar kijk ook eens naar de auto-industrie, hoeveel software problemen daar tegenwoordig zijn. Alle terugroepacties van de afgelopen jaren, draaiden ongeveer alleen maar om software problemen.
En wat te denken van het product Windows? Echt alle versies vanaf Windows95 zijn geleverd met meer of mindere fatale bugs.
Punt is dat je namelijk niet alles kan testen, gebruikers doen dingen die een ontwikkelaar niet voorzien had, er komt nieuwe media uit die blijkbaar net iets anders werkt dan verwacht (denk aan alle problemen rond de Avatar Bluray, terwijl andere Bluray's wel afspelen), etc. Daarnaast heb je genoeg mensen die menen dat met een bepaalde manier van video-coderen de kwaliteit beter wordt of het bestand kleiner, terwijl ze daarmee afwijken van de standaarden. Gevolg, ze willen niet goed meer afspelen. Zolang ik media afspeel op andere apparaten dan een pc (bijv. de C-200, maar ook een gsm), loop ik daar bijv. al tegenaan. En een verkeerde codering kan er simpelweg voor zorgen dat een bepaald stukje software gewoon vastloopt en er niks anders opzit dan een reset.

Iets wat je Syabas wel aan kan rekenen, vind ik, is het ontbreken van een goede muziek- of video-jukebox op de C-200. Ik zou maar al te graag software als Oversight standaard op een dergelijk apparaat zien (YAMJ vind ik geen goed alternatief, ik wil niet afhankelijk hoeven zijn van een pc voor iets wat de C-200 prima zelf kan, getuige Oversight). De C-200 heeft namelijk alles in huis om het wel te kunnen (er is een database-server voorhanden, de http-server kan overweg met php en cgi en de processor is er krachtig genoeg voor). Daarnaast draait de C-200 in een geavanceerde framebuffer, wat grafisch ook veel mogelijkheden schept.

Maar tegelijkertijd weet ik ook dat qua hardware de C-200 niet heel veel verschilt van een zwaargewicht als de Kaleidescape Mini System, die een veelvoud kost ($8000 (!!!)), maar ook een veel betere en mooiere UI heeft, raid-ondersteuning met 4 harddisks en nog wat andere zaken. Drie keer raden waar die kosten in zitten...

@JB
Controleer eens of de partities op je USB stick een label hebben. De C-200 geeft ze namelijk een standaard naam en controleert aan de hand daarvan of er een installatie van de software heeft plaatsgevonden (een beetje houtje-touwtje oplossing van Syabas, maar ik kwam erachter toen ik met 2 harde schijven aan het rotzooien was...)
Maak de stick helemaal leeg, zet er een nieuwe FAT32 partitie op zonder label en probeer het opnieuw (het liest ook zonder harddisk geïnstalleerd).
En anders heel even wachten tot de nieuwe firmware uit is (dat zal één dezer dagen zijn) en kijken of de nieuwe apps wel willen installeren.

Ik ben op het moment aan het kijken of ik een media-jukebox op de C-200 kan krijgen die via internet kan streamen. Ik heb al een handleiding gevonden waarin staat hoe je een gewone webserver (die o.a. php ondersteund) beschikbaar kan maken, maar de volgende stap wordt natuurlijk het vinden van een php-script dat ook daadwerkelijk als een jukebox ala Jinzora kan werken... Dan kan ik namelijk met m'n gsm m'n eigen collectie beluisteren, wat natuurlijk nog altijd leuker is dan bijv. Spotify gebruiken (en bovendien gratis ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:36:
[...]

@JB
Controleer eens of de partities op je USB stick een label hebben. De C-200 geeft ze namelijk een standaard naam en controleert aan de hand daarvan of er een installatie van de software heeft plaatsgevonden (een beetje houtje-touwtje oplossing van Syabas, maar ik kwam erachter toen ik met 2 harde schijven aan het rotzooien was...)
Maak de stick helemaal leeg, zet er een nieuwe FAT32 partitie op zonder label en probeer het opnieuw (het liest ook zonder harddisk geïnstalleerd).
En anders heel even wachten tot de nieuwe firmware uit is (dat zal één dezer dagen zijn) en kijken of de nieuwe apps wel willen installeren.
Ja het liefste wil ik gewoon alles via de HDD doen, maar dat gaat steeds een week goed en dan begint het gezeik (de laatste keer zelfs zonder de geinstalleerde Apps te hebben gebruikt). De speler blijft op het Loading screen staan bij het aanzetten en boot gewoon niet meer totdat ik de HDD dan los koppel.

Misschien eens kijken of het inrichten van de HDD wel goed gaat na die nieuwe firmware, ik baal gewoon dat ik voor een dikke 400 euro het ding niet goed aan de praat krijg.

Hoe kan ik de HDD het beste voorbereiden :? De HDD werd uit de verpakking niet herkend na plaatsen, dus heb ik een low level format NTFS gedaan en daarna nieuwe NMT installatie waarbij de schijf geformatteerd wordt door de PCH als EXT3.

Hoe groot moet een USB stick eigenlijk minimaal zijn omdat je op de HDD ook verschillende partities ziet na die NMT verse installatie. Ik gebruik nu een stick van 1 GB om het gewoon te proberen (heb ff geen grotere) maar misschien is dat de oorzaak :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@JB
Ik zit even in je history te spieken ;) en ik zie dat je een harddisk hebt die als mixed aangemerkt is qua ondersteuning. Ik vrees dat je daar je probleem ook in hebt zitten en dat zolang die schijf gebruikt wordt, je problemen blijft houden. Maar misschien dat de nieuwe firmware hier verbeteringen in kan brengen (ik weet niet of er een nieuwe kernel mee gaat komen en of daar het probleem in zit of in de sATA controller van de C-200).
Ik lees nu ook de commentaren op de wiki die bij jouw harddisk genoemd worden, en die komen wel heel erg overeen met wat jij ervaart. Ik verdenk dus heel erg je harddisk.

Volgens de wiki heb je minimaal 2GB nodig voor de NMT-apps, dus waarschijnlijk zit daar het probleem. Er staat 1 1GB stick in de lijst en die werkt ook niet. Dus dat wordt een 2GB of grotere kopen ;)

Er lijkt een media-streamer te zijn voor de C-200, namelijk UMC, een Duits project, maar helemaal duidelijk is het voor mij niet. Uit de wiki haal ik weer dat het vergelijkbaar is met YAMJ, maar dan met een java-interface op de pc (dus tenminste bruikbaar onder Linux)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:40:
@JB
Ik zit even in je history te spieken ;) en ik zie dat je een harddisk hebt die als mixed aangemerkt is qua ondersteuning. Ik vrees dat je daar je probleem ook in hebt zitten en dat zolang die schijf gebruikt wordt, je problemen blijft houden. Maar misschien dat de nieuwe firmware hier verbeteringen in kan brengen (ik weet niet of er een nieuwe kernel mee gaat komen en of daar het probleem in zit of in de sATA controller van de C-200).
Ik lees nu ook de commentaren op de wiki die bij jouw harddisk genoemd worden, en die komen wel heel erg overeen met wat jij ervaart. Ik verdenk dus heel erg je harddisk.

Volgens de wiki heb je minimaal 2GB nodig voor de NMT-apps, dus waarschijnlijk zit daar het probleem. Er staat 1 1GB stick in de lijst en die werkt ook niet. Dus dat wordt een 2GB of grotere kopen ;)
Ja dat zag ik ook maar het frapante vind ik dat HDsupplies.nl deze ook mee verkoopt bij de C-200 en onderaan de wiki lijst zag/zie ik dat het wel als werkend wordt bevonden maar ik heb weinig zin om weer een HDD te kopen en hetzelfde probleem te krijgen... Ik heb die schijf los gekocht nadat ik de speler bij HDsupplies gekocht had en daar de HDD zag staan. Het blijft een gok maar idd als de symptomen hetzelfde zijn dan zou het wel eens goed kunnen.

Wel apart dat ik via de NTFS ook geen Apps geinstalleerd krijg op de HDD, zal eens kijken of dat met een grotere USB stick wel lukt dan kan het misschien ook bevestigen dat die HDD echt helemaal niet wil werken met mijn C-200.

Welke HDD heb jij erin zitten?

Een grotere stick kopen, zijn de kosten niet maar eigenlijk wil ik alles gewoon via de HDD installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 25-08-2010 15:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:31:
[...]

Wow, al 4 (!!!) maanden niet meer, bel de krant!!!

Kom op zeg... Wil je liever elke week een halfbakken, vol met bugs firmware update hebben, of liever wat langer wachten tot er een goede is?
Uit alle berichten van het forum blijkt dat ze hard aan het werk zijn en er blijkbaar wat meer problemen waren met de eerste RC dan verwacht (voor jouw informatie, PCH is overgestapt op een nieuwe SDK, wat blijkbaar wat lastiger was dan verwacht). Daarnaast schijnen er wat problemen te zijn met het gesloten deel van de firmware van de video/media chip, waar volop met Sigma aan gewerkt wordt.

En nogmaals, als je zo negatief over de C-200 bent en de ontwikkelingen/firmwares, waarom heb je hem dan nog? En hoeveel problemen heb je er werkelijk mee? Of klaag je alleen om het klagen?
Ik heb vele jaren geleden het gesukkel meegemaakt met de KISS, de eerste divx/xvid player die ook een Sigma chip had. Ik was tolerant omdat het om een nieuw soort product ging. Zo ook toen zich dit herhaalde met de A-100.
Ik kocht een nieuwe hi-fi audio uitrusting en daarom ook de C-200 (toen er nog geen A-200 was). Het toestel was een flink pak duurder dan de A-100. Ik had zeker geen onredelijke verwachtingen: enkel dat de C-200 deed was de 100 kon, plus de HD-Audio. Dit is nu nog altijd niet het geval (HD-audio; bestanden die de A-100 afspeelde lukt niet met de C-200; vaak moet ik herstarten wegens verlies van audio).
Ik heb het dan nog helemaal niet over de werkelijke vernieuwingen van de C-200: het LCD-scherm waar je enkel iets van kan lezen als je er met je neus opzit, gigabit netwerk dat blijkbaar nooit zal werken, de vele problemen van hen die een BR-drive inbouwen...
IK had dan nog het ongeluk (?) dat zonder enige aanleiding mijn C-200 geen enkele output meer gaf (RMA naar USA = 32 dagen).
Ik aanvaard dit niet langer omdat ik voor de C-200 flink meer betaald heb, de initiële ontwikkelingsfaze van een nieuw soort product met de A-100/110 achter de rug was en nu we een jaar verder zijn en het product nog altijd niet voldoet aan zijn specificaties.
Voor mij is het product prematuur op de markt gegooid uit commerciële overwegingen. We moeten toch niet tevreden zijn dat het na een jaar misschien gaat in orde komen.
Voor mezelf heb ik wel besloten: zolang ik enkel kan kiezen tussen Sigma en Realtek, zal ik altijd voor een goedkoop toestel gaan dat al geruime tijd op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb net de nieuwe Firmware erop gezet, nu werken alleen mijn NMT/programma´s niet meer. Heb ze al geprobeerd opnieuw te instaleren maar ik krijg het niet up to date. De popcorn geeft ook aan dat ik moet updaten.

Update: Probleem opgelost, ik kon gisteren avond gewoon via de popcorn mijn NMT's updaten, dit kon eerst niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Bakie op 27-08-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 09:22
Bakie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:25:
Ik heb net de nieuwe Firmware erop gezet, nu werken alleen mijn NMT/programma´s niet meer. Heb ze al geprobeerd opnieuw te instaleren maar ik krijg het niet up to date. De popcorn geeft ook aan dat ik moet updaten.
RC4 of de Final Release?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Dat weet ik eigenlijk niet, ik kon mijn firmware via de popcorn updaten en dat heb ik gedaan.

• JB

JB

Cédric roelt!

Bakie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:41:
[...]

Dat weet ik eigenlijk niet, ik kon mijn firmware via de popcorn updaten en dat heb ik gedaan.
Wat is de versie die aangegeven wordt door de Popcorn, dan weet je genoeg.

@deepbass909

Gisteren een 8 GB stick geplaatst en idd die doet wel een format als EXT3 via de Verse Installatie, NMT Apps staan erop en heb daarna via de Media Setup de Source veranderd naar de HDD zodat de downloads daar geparkeerd worden. 1GB is dus te klein, maar ik snap nog steeds niet dat ik via de NTFS geformatteerde HDD geen NMT Apps erop kreeg, of de C-200 vind die HDD gewoon echt niet lief...

Hoop dat het nu een stuk stabieler blijft, ben benieuwd.

Mijn boefje is liev!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Bakie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:25:
Bij de vorige officiele update had ik dat ook. Ik vroeg me al af waarom FTP'en naar de C200 niet meer ging. Bleek dat de NMT apps niet up-to-date waren gemaakt via de on-line update en dat lukte ook niet meer. Heb toen via USB-stick een update uitgevoerd, daarna werkte het gelukkig weer wel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een mediaplayer die ook zonder de tv te gebruiken kan functioneren als muziekspeler (hetzij via opgeslagen mp3's op de interne harde schijf of via cd's vanaf de ingebouwde BR speler).

Vandaag de volgende vraag: Is het mogelijk om bijvoorbeeld een 2.1 speakerset aan te sluiten op de C-200 zodat je met behulp van het ingebouwde display (en zonder de tv te hoeven aanzetten) muziek kan afspelen?

Is het mogelijk ditzelfde speakerset dan te gebruiken als extra speakers bij het afspelen van films?

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ik wil ook een PCH C200 kopen maar ik denk dat ik eerst even wacht op de nieuwe firmware voordat ik overga op aankoop

• JB

JB

Cédric roelt!

ECiftci schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:59:
Ik wil ook een PCH C200 kopen maar ik denk dat ik eerst even wacht op de nieuwe firmware voordat ik overga op aankoop
Dus :?

Mijn boefje is liev!

• deepbass909

deepbass909

@ji_ri
Om eerlijk te zijn snap ik je motivatie om een C-200 te kopen helemaal niet meer als je zelf al zegt ooit problemen gehad te hebben met bijv. een KISS... Ik zou dan verwachten dat je wat meer onderzoek gedaan zou hebben, en dan al tot de conclusie zou zijn gekomen dat dit product dus nog niet ver genoeg uitontwikkeld is om aan je verwachtingen te voldoen. De problemen die bij de C-200 spelen zijn nou niet echt een geheim te noemen...
En wat ik in een latere post al aangaf, er zijn wel vrijwel bug-vrije alternatieven voor de C-200 of HDi Dune, maar die kosten rustig een factor 10 meer (de Kaleidescape is niet de enige op de markt namelijk).
En ik weet niet wie ooit de nieuwe HD-formaten heeft bedacht, maar bijna elke elektronica producent heeft er problemen mee, zelfs grote jongens die in het ontwikkelingstraject hebben gezeten.

@SemperFi
De bruikbaarheid van het display valt helaas vies tegen in de praktijk (het display was voor mij juist één van de redenen om de C-200 te kopen). Ik ben het display inmiddels meer al gimmick gaan beschouwen dan als een serieus alternatief voor weergave via de tv. Dit is wel jammer, want diverse media-spelers van merken als Sony en Cambridge Audio hebben bewezen dat een muziek-server best te bedienen valt met een dergelijk display, zolang de menu-structuur maar helder is. Door mijn eigen ervaring met het stoeien met 4x20 LCD's (dus 4 regels van 20 karakters), weet ik ook dat het niet eens zo heel moeilijk is om een logische indeling te maken. (ik heb op die manier jaren met een MythTV server gespeelt)

Voor navigatie, zeker bij een wat grotere collectie, heb je dus nog steeds een tv nodig, helaas...

En hoe bedoel je dat laatste, de 2.1 speakers als extra speakerset gebruiken?

• winwiz
NIEUWE FIRMWARE!!

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=43513 pas morgen vanuit de pch zelf, nu via usb installeren

Er zijn maar enkele bugjes geplet ;)

Release notes

Release date : 26 August 2010
Firmware version : 02-03-100821-21-POP-408-000

1. Minimum NMT apps 02-03-100427-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed playback of BD-J disc in SD TV mode
- BD playback - Load subtitle index.srt (case sensitive) in BDMV folder by default
- Fixed BD ISO playback cannot display external subtitles (Bug #5000593)
- Fixed BD playback with external sub freeze at end of movie (Bug #5000596)
- now able to playback problematic commercial BD titles e.g. Pirate of Carribean, Avatar
- Fix occasional failure to render external SRT after switching from internal PGS subtitles
- Now allow both *.ISO and *.iso to be detected for external SRT subtitles
- Fixed "SleepingBeauty" BD playback through USB EXT3/NTFS stuttering (Bug #5000433)
- Fixed a crash due to external subtitle
- SimpleBD fast rewind
- currently it does not span over if the video consists of multiple TS.
- fast forward beyond 4x still under development
3. Video and Audio playback
- HD audio passthrough support for file playback
- Fixed certain Arabic subtitle failed to display
- Fixed failure to playback some AVI which contain ID3 (aoe-cop.avi)
- Fixed frequent press of Enter key at start of audio file playback occasional cause system failure
- MKV file playback with new audio/subtitle/chapter navigator ala SimpleBD menu style
- Press Title key
- Fixed some MKV (created with makemkv) freeze on time seek
- Fixed MKV with 5.1 FLAC audio cannot playback
- Fixed subtitle not displayed after 64 subs (Sigma bugId 11560)
- external IDX/SUB (D1 resolution only) support for MKV
- Fixed m4a with unsupported genre metadata crashing the player (Bug #5000716)
- Fixed incorrect playback timer for MPEG after trickmode (Bug #5000072)
- Changed DTS default setting to PCM in setup
- Improve pre-buffering for H.264 streaming
- TrueAudio (.tta) audio file playback support
- Fixed background image conflicting with the listing page after pressing stop button
at exact end of the music file (Bug #5001072)
- Fixed missing subtitle "track" submenu during first playback after system reboot (Bug #5001116)
- MP3 handling for certain bad unconventional v2.4 ID3 tag
- Fixed playback issue with some mp3 files with multiple ID3 tag
- Fixed certain IDX/SUB cannot display (IDX that contains only selected non-zero substream index)
- Fixed audio mute/unmute issue at the beginning of file playback
- Fixed a mp3 with embedded cover art cause crash (Bug #t0000391)
- Fixed DTS-HD changed to PCM after Dolby Digital Analog/PCM selection is changed (Bug #t0000384)
- Fixed DTS audio loss after playback files with DTS-MA
- Better rendering for subtitle
- subtitle improvement
- added "auto" in Color to apply native styles in SSA ("white/red" option is removed).
- note that when subtitle Color set to "auto", other settings becomes inaccesible
- hide "Color", "Size" and "Position" when they are not applicable (e.g. IDX/SUB)
- Fixed wrong audio format info displayed on Info bar
- Fixed FF (mkv, avi) broken in previous release
- disable SSA subtitle animation
- Fixed +-30sec skip (RIGHT/LEFT key) not working properly during certain M2TS
playback (Bug #5001535 = #0000246)
- Fixed HDMI audio mute broken
- Workaround for MKV with "header removal compression"
- Fixed proper display of audio info on Info bar
- Fixed volume control sluggishness during Internet radio
- Fixed sound burst when certain WAV playback starts.
- Fixed issue with MP4 file > 2GB playback through HTTP
- Fixed incorrect volume level during certain DVD playback
- Fixed SimpleBD DTS-HD audio incorrectly switched to DTS after seek operation (Bug #5001602)
- Fixed certain small video files causing incorrect "buffering" display and hang up after playback
- Fixed audio volume level and mute inconsistency after seek operation
- Fixed wrong fps info on certain TS and MKV files
- Improved ASS/SSA subtitle engine (Anime correct tag, color, etc...)
4. Photo app
- Fixed slideshow failed via Picasa if the album has more than 700 photos (Bug #5000535)
- Fixed incorrect photo played randomly when play a single photo (pressing Enter) via myiHome (Bug #5000535)
- Fixed photo playback crash due to photo EXIF parsing
5. System/Network
- Fixed "purple splash" during system bootup
- When Ethernet speed set to 10/100, TCP Receive Window will be disabled
- Set TCP Receive Window to 0 for "Auto" trying to find best value.
Manually change this value if it works better on your Gigabit network.
- Fixed failure to go to enter Media Source screen after setting TCP Receive Window to "auto"
- new Ralink RT2880 MII Wifi card driver
- Modified Hungarian text
- Workaround for occasional HDMI blackout when AVR/TV on/off or hotplug
- Added "open source license" page
- update on Traditional Chinese language pack
- Added patch for GPT USB (Drobo)
- minor French translation fixes
- Fixed HDMI CEC regression (Bug #5001609/#0000144)
6. Browser
- Fixed file rename issue with character '$'
7. UPnP AV
- Fixed remote renderer (EyeCon etc) cannot set pause, mute, volume up/down
- Fixed discovered devices disappear when certain UPnP device is attached to network
- Swisscenter Simple Media Server (SIME); reduce waiting time of change track.
- PlayOn UPnP server; fix streaming issue.
8. Web Services
- Fixed minor pop-up message word-wrap issue (Bug #0000250)
9. AppCenter (PHF / ROBIG)
- Latest modified app, with fixes and new YouTube (Bug #t0000367, #t0000369, #t0000382)
- Fixed old shoutcast menu could not pop up
- "Standby" by pressing Power key
- Fixed Return key not working
- new revision3, shoutcast, weatherbug PHF
- Channels.com (removed from latest release due some changes on
partner's server API, currently under QA)
- KiniTV, fixed broken playback issue
- Next New Network
- Fixed Cocktails channel url issue
- Fixed unable to exit issue
- Reposition exit button
- Removed Indy_mogul - The Best Short Films in the World (due to no
feeds available)
- Refine error message
- Photobucket, fixed crash issue for Interestingness page and limit to 16 items
- Revision 3
- Fixed navigation issue after playback
- Disable screensaver during playback
- Refine error message
- Shoutcast Radio
- Refine the playback handling
- Weatherbug
- Fixed navigation issue, description being truncated and html syntax issue
- Fixed tracking station list format issue
- Fixed lost focus issue after changing tracking station
- Fixed setting issues
- Fixed revert to local info after 30s issue
- Support 3 digit display for Celsius setting
- Fixed bird animation (wing , eye flip) issue
- New apps
- BlipTV
- Livestation
- MotorzTv
- Picasa Web Album
- Twitter
- Youtube (is back!)
10. NMT Apps
- Fixed NMT Setup unable to perform fresh setup on new harddisk with no partition
- Fixed NZBGet causes harddisk spindown issue
11. Known issues
- Does not output or downmix Dolby Digital core from Dolby TrueHD for file playback
and SimpleBD
- video blackout for a few seconds while framerate sync is performed
- WMAPro RAW output cause hang-up; forced to PCM (downmix) as workaround

De bijbehorende apps:

NMT Apps Version : 02-03-100427-21-POP-408

Release Notes :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 02-03-100821-21-POP-408-000
2. Version stepping, practically same as 02-02-100318-19-POP-408
2. BitTorrent
- Torrent page sometimes displays a duplicate entry for the last torrent in the list.
- Don't show torrent page when torrent not started
3. NMT apps run from USB device support. Separate NMT apps from Media partition.
For example, to allow NMT apps running on USB stick, and Media on removable HDD.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm het volgende probleem ontstaat nu met NZBGet, zodra de bestanden gedownload zijn wordt alles netjes gecheckt en waar nodig gePARRED maar daar ontstaat de foutmelding bij het uitpakken:

code:
1
2
INFO    Thu, 26 Aug 2010 18:00:56 +0000 Executing post-process-script for u2/U2 - Frankfurt - 10-08-2010 - IEM
ERROR   Thu, 26 Aug 2010 18:00:56 +0000 Could not start script: No such file or directory

Heb even een klein bestandje getest, bovenstaande foutmelding ontstaat. Iemand ervaring met path namen binnen NZBGet? Ik heb geen idee waar ik het unpak path naar toe moet laten wijzen zodat alles wordt uitgepakt op de HDD. De bestanden worden wel netjes gedownload op de HDD.

Of gaat het mis bij het zoeken naar de bestanden omdat NZBGet de bestanden op de USB stick verwacht omdat het daarop geinstalleerd staat :?

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 26-08-2010 20:07 ]

Mijn boefje is liev!

• Felke
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd... maar hoe kan ik mijn NMT apps updaten?? In de readme staat dat dit automatisch moet gebeuren, dit gebeurd helaas niet....

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Felke schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:26:
Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd... maar hoe kan ik mijn NMT apps updaten?? In de readme staat dat dit automatisch moet gebeuren, dit gebeurd helaas niet....
Via Setup en Maintenance. "Check for firmware update" is de bovenste optie, daaronder vind je de "NMT setup wizard"

• Tylen

Tylen

Beter die update. Ik hoef geen delay meer in te stellen voor het geluid. Alles loopt nu goed. _/-\o_ _/-\o_

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mooie Youtube app, ook HD content speelt ie af :)

• deepbass909

deepbass909

@Crusader
Bij mij stottert het afspelen nogal... Het maakt daarbij niet uit of het HD of SD video's zijn... :(

@JB
Ik zie dat er ook een fix in zit voor het kunnen installeren op een verse harddisk, dus wie weet werkt het nu wel met je harddisk ;)
Overigens loopt er op het nmt-forum wel een draadje over energie-zuinige harddisks en 2,5" harddisks waar problemen mee zijn (zie hier) Het is alleen wel een oud draadje (uit 2009), maar misschien staat er nog interessante info tussen voor jouw harddisk.

• JB

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:32:

@JB
Ik zie dat er ook een fix in zit voor het kunnen installeren op een verse harddisk, dus wie weet werkt het nu wel met je harddisk ;)
Overigens loopt er op het nmt-forum wel een draadje over energie-zuinige harddisks en 2,5" harddisks waar problemen mee zijn (zie hier) Het is alleen wel een oud draadje (uit 2009), maar misschien staat er nog interessante info tussen voor jouw harddisk.
Ja die kan ik nog updaten idd, maar ik wil eigenlijk eerst proberen of ik bovenstaande werkend krijg, downloaden gaat goed maar het unpacken niet. Enig idee?

Mijn boefje is liev!

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik heb nu zowel YAMJ als Music Jukebox draaien zodat ik tenminste e.e.a. met een mooie GUI kan laten zien ...... :*)

Kan ik deze 2 GUI's ook op een 'normale' manier opstarten? Dus niet met de browser zoeken naar een index.htm maar gewoon gelijk achter de map Videos of Music? Of zou dit met Kdoske NMT Customizer kunnen ? ( http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10029 ) zodat je je eigen voorkant kan maken met betreffende knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zal vast niet de enige zijn hier die problemen heeft met de ftp-server van de C-200 (niet alleen sinds de update, maar al zolang ik hem heb).
Probleem is namelijk dat ze van Syabas om een onverklaarbare reden maximaal 3 verbindingen genoeg vonden (dat is op zich nog wel verdedigbaar), met een time-out van 24 (!!!) uur. Vooral dat laatste is de grootste bron van de ftp-problemen. Nadat namelijk de ftp-verbinding 3 keer verbroken is, ipv net afgesloten, moet je dus 24 uur wachten voor de server de verbindingen weer vrijgeeft. Dit is in mijn ogen (en niet alleen die van mij) totaal niet verdedigbaar of ook maar ergens logisch.

Gelukkig is aanpassen vrij simpel, alleen moet je wel met een telnet-verbinding (via nc/netcat) aan de slag en een beetje thuis zijn in de linux-commandline omgeving. Dus ik wil het niet aanraden voor mensen die daar nog helemaal groen in zijn. Ik ga er ook vanuit dat je dus weet hoe je een verbinding via netcat op moet zetten.

De methode (stap voor stap):
Stap 1:
Op de C-200:
via de setup de ftp-server stoppen

Stap 2: op een pc:
Verbinding opzetten:
nc {ip c-200} 2222

Backup van het bestand dat we aan gaan passen:
cp -p /nmt/apps/etc/ftpserver.sh /nmt/apps/etc/ftpserver.sh.bak

Het bestand beschikbaar maken voor bewerking met een editor:
cp -p /nmt/apps/etc/ftpserver.sh /share/

Door de gebruikersrechten is het bestand nu nog niet te bewerken, en moeten we dus eerst de rechten aanpassen. Let op dat je het goed invoert, hiermee kan je potentieel je systeem beschadigen!!!
chmod 777 /share/ftpserver.sh

Stap 3:
Met een teksteditor (bijv. notepad onder Windows) openen we vervolgens het bestand. Hierin staat o.a. de volgende regel:
$BINPATH/pure-ftpd -j -H -lpuredb:/etc/pureftpd.pdb -U 133:022 -c 3 -C 3 -k 100 -I 1440 -w -B

Dit is het daadwerkelijke opstart commando voor de ftp-server. Hier worden verschillende zaken mee geregeld. Waar het ons om gaat zijn de opties -c 3, -C3 en -I 1440.
-c 3: Maximum aantal unieke verbindingen, in de standaard instelling zijn dit er 3
-C 3: Maximum aantal verbinding vanaf hetzelfde IP-adres, in de standaard instelling zijn dit er 3
-I 1440: Time-out van een inactieve verbinding in minuten, omgerekend is dit standaard dus 24 uur.

Vanwege de beperkte processorkracht, is het aantal unieke verbindingen laag gehouden (normaal is dit 50 voor een server). Ik heb daarom -c en -C maar beperkt verhoogd (tot 10 elk). Waarom de time-out zo belachelijk lang is, is mij alleen een grote vraag. Normaal is dit namelijk 15 minuten, en wordt 30 minuten al als extreem lang beschouwd. Dus waarom dit dan 24 uur moet zijn... :? Het lijkt me dus duidelijk waarom ik deze verlaagd heb naar tot 15.

De nieuwe regel komt er daarmee zo uit te zien:
$BINPATH/pure-ftpd -j -H -lpuredb:/etc/pureftpd.pdb -U 133:022 -c 10 -C 10 -k 100 -I 15 -w -B

Nu kan je het bestand opslaan en kunnen we ervoor gaan zorgen dat de ftp-server voortaan met de nieuwe instellingen opstart.

Stap 4:
Via de netcat-shell gaan we nu het bestand weer geschikt maken om op te starten.
Als eerste moeten we de gebruikersrechten weer herstellen:
chmod 755 /share/ftpserver.sh

De volgende stap is als het goed is niet nodig, maar om problemen te voorkomen voeren we hem toch uit, als het niet nodig is, doet het namelijk ook geen kwaad (beter safe than sorry)
chown 520:500 /share/ftpserver.sh

Nu het daadwerkelijke opstartbestand vervangen:
cp -p /share/ftpserver.sh /nmt/apps/etc/ftpserver.sh

Stap 5:
op de C-200 weer de ftp-server starten.

Als je nu inlogt met een ftp-client, zal je zien dat je maximaal 10 verbindingen op mag zetten, met een time-out van 15 minuten:
Status: Connecting to 192.168.1.2:21...
Status: Connection established, waiting for welcome message...
Response: 220---------- Welcome to Pure-FTPd ----------
Response: 220-You are user number 1 of 10 allowed.
Response: 220-Local time is now 00:30. Server port: 21.
Response: 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
Command: USER nmt
Response: 331 User nmt OK. Password required
Command: PASS ******
Response: 230-This server supports FXP transfers
Response: 230 OK. Current directory is /
Dit is wel geheel op eigen risico. De terminal-shell waarin je komt via Netcat is niet de meest gebruiksvriendelijke (je krijgt bijv. geen respons als je iets fout of goed doet). Maar in het ergste geval moet je via een USB-stick de NMT-apps opnieuw installeren, dus het risico is niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

deepbass909 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:32:
@Crusader
Bij mij stottert het afspelen nogal... Het maakt daarbij niet uit of het HD of SD video's zijn... :(
De HD content haperde drie of vier keer bij het opstarten, daarna liep ie vloeiend door.
De SD content speelt vlekkeloos. Wel kreeg ik bij een aantal filmpjes van Jeff Dunham de melding dat het niet was toegestaan om die op de mediaplayer af te spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Crusader op 27-08-2010 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deepbass909
Ik wil de mediaplayer onafhankelijk van de tv kunnen gebruiken. Daarom wilde ik weten of het mogeijk is om een speakerset aan te sluiten op de c-200 zodat ik (als ik bijvoorbeeld alleen een cd wil luisteren en een boekje wil lezen) niet afhankeijk ben van mijn tv, en ik dus niet verplicht ben tevens de hele kamer te verlichten met mijn breedbeeld :P.

Ik heb op internet wel berichten gelezen dat het mogelijk om bv een logitec Z-5500 met een opische kabel te verbinden met de c-200, maar ik vroeg me af of ik ook kleinere (en vooral goedkopere) spearkersets op de C-200 kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:39:
@deepbass909
Ik wil de mediaplayer onafhankelijk van de tv kunnen gebruiken. Daarom wilde ik weten of het mogeijk is om een speakerset aan te sluiten op de c-200 zodat ik (als ik bijvoorbeeld alleen een cd wil luisteren en een boekje wil lezen) niet afhankeijk ben van mijn tv, en ik dus niet verplicht ben tevens de hele kamer te verlichten met mijn breedbeeld :P.

Ik heb op internet wel berichten gelezen dat het mogelijk om bv een logitec Z-5500 met een opische kabel te verbinden met de c-200, maar ik vroeg me af of ik ook kleinere (en vooral goedkopere) spearkersets op de C-200 kan aansluiten.
Dit had je zelf ook kunnen bedenken, kijk gewoon even wat voor uitgangen die C-200 allemaal heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.popcornhour.es/nl/images/conexiones/vista_trasera_popcornhour_c200.jpg

Kijk, een analoge stereo uitgang. Zoek vervolgens een actieve speakerset (dus met eigen versterker) et voilá.
Dit had je ook in de startpost kunnen terugvinden.

Ik vergeef het je, want je bent nieuw hier, welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 27-08-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Voor diegenen die hun c-200 al geupdate hebben: heeft deze nieuwe firmware een nieuwe gui ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:04:
Hallo,

Voor diegenen die hun c-200 al geupdate hebben: heeft deze nieuwe firmware een nieuwe gui ?
Nee, helaas. Wel stabiel voor zover ik 'm heb kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@SemperFi
Je hebt sowieso een versterker nodig bij de C-200, maar het maakt natuurlijk niet uit of die los is, of in speakers geïntergreerd is. De C-200 heeft gewoon alle benodigde aansluitingen daarvoor (S/PDIF optisch en coaxiaal, analoog stereo).
Voor bediening raad ik dus wel een tv aan, maar als de speler eenmaal speelt, kan je tv gewoon uit.

@Crusader
hmmz, mijn internet is snel zat (4Mbit), dus de oorzaak moet haast wel in de C-200 zitten... Ik had overigens gisteren sowieso wat stabiliteitsproblemen met de C-200, bij het herinstalleren van diverse apps hing de machine namelijk :S Het rare is wel dat het allereerste filmpje dat ik probeerde, wel goed ging...
Ook reageert de Youtube app niet heel soepel bij mij :(

@ji_ri
Ik kwam nog wat artikelen tegen op internet over media-players die op Android gaan werken, wat voor jouw wellicht interessant is na al je negatieve ervaringen. Ik heb met redelijke verbazing naar de video's zitten kijken, wat het gaat om doosjes amper groter dan een smartphone (je hebt namelijk wat meer ruimte nodig voor o.a. een HDMI, ethernet en normale USB-aansluiting).
Je hebt het over apparaatjes die vrijwel dezelfde hardware/processor gebruiken als een zware Android smartphone, zoals de Samsung Galaxy S, en daarmee ook over goede video acceleratie beschikken (OpenGL). Mijn ervaring met de Galaxy S is dat deze vrijwel zonder problemen HD-video af kan spelen, en daarnaast werkelijk een enorme hoeveelheid video- en audioformaten ondersteund. En het leukste? Één van apparaatjes zou maar $50 gaan kosten!!! Maar deze spelers vallen wel in een andere categorie dan de C-200 of Kiss, namelijk die van de kleine netwerkspelers. Maar misschien dat er nog een full-size ala C-200 voor uit gaat komen, inc. harddisk en Bluray ondersteuning.
Ik heb in ieder geval met verbazing zitten kijken hoe krachtig die proto's al waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

deepbass909 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:31:
@Crusader
hmmz, mijn internet is snel zat (4Mbit), dus de oorzaak moet haast wel in de C-200 zitten... Ik had overigens gisteren sowieso wat stabiliteitsproblemen met de C-200, bij het herinstalleren van diverse apps hing de machine namelijk :S Het rare is wel dat het allereerste filmpje dat ik probeerde, wel goed ging...
Ook reageert de Youtube app niet heel soepel bij mij :(
Mwoah, weet het niet, ik heb netto een 18 Mbit verbinding en daarbij haperen de HD filmpjes in het begin. De SD content komt bij mij wellicht sneller binnen dan bij jou waardoor ik geen stotterende SD heb en jij aan de 4 Mbit net niet genoeg hebt. Ik denk dat Syabas de buffer wat groter moet maken, dan duurt het wat langer voordat een filmpje begint, maar dan heb je wellicht minder of helemaal geen gestotter meer. Wie weet valt dit gewoon zelf in te stellen op de één of andere manier.

Ik heb geen apps opnieuw geïnstalleerd. Ook nog niet getest of alles werkt, alleen de Youtube client gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 23-08 21:54
3. NMT apps run from USB device support. Separate NMT apps from Media partition.
For example, to allow NMT apps running on USB stick, and Media on removable HDD.
Deze is toch wel fijn! (nog niet geprobeerd trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gremen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:14:
[...]

Deze is toch wel fijn! (nog niet geprobeerd trouwens)
Dit was voorheen al mogelijk dus ik snap eigenlijk niet waarom dit vermeld wordt :? Dit heb ik ook zo gedaan, maar heb nog 1 probleem met NZBGet zoals hierboven te zien is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:31:
@SemperFi

@ji_ri
Ik kwam nog wat artikelen tegen op internet over media-players die op Android gaan werken, wat voor jouw wellicht interessant is na al je negatieve ervaringen. Ik heb met redelijke verbazing naar de video's zitten kijken, wat het gaat om doosjes amper groter dan een smartphone (je hebt namelijk wat meer ruimte nodig voor o.a. een HDMI, ethernet en normale USB-aansluiting).
Je hebt het over apparaatjes die vrijwel dezelfde hardware/processor gebruiken als een zware Android smartphone, zoals de Samsung Galaxy S, en daarmee ook over goede video acceleratie beschikken (OpenGL). Mijn ervaring met de Galaxy S is dat deze vrijwel zonder problemen HD-video af kan spelen, en daarnaast werkelijk een enorme hoeveelheid video- en audioformaten ondersteund. En het leukste? Één van apparaatjes zou maar $50 gaan kosten!!! Maar deze spelers vallen wel in een andere categorie dan de C-200 of Kiss, namelijk die van de kleine netwerkspelers. Maar misschien dat er nog een full-size ala C-200 voor uit gaat komen, inc. harddisk en Bluray ondersteuning.
Ik heb in ieder geval met verbazing zitten kijken hoe krachtig die proto's al waren.
Alvast dank voor de tip. Ik ga dit eens bekijken.
Ik hoop dat de nieuwe firmware in de praktijk een grondige verbetering blijkt.
Voor mij met bijzondere interesse voor HD-Audio is er echter deze melding:
Known issues: Does not output or downmix Dolby Digital core
from Dolby TrueHD for file playback and SimpleBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Crusader schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:43:
[...]

Mwoah, weet het niet, ik heb netto een 18 Mbit verbinding en daarbij haperen de HD filmpjes in het begin. De SD content komt bij mij wellicht sneller binnen dan bij jou waardoor ik geen stotterende SD heb en jij aan de 4 Mbit net niet genoeg hebt. Ik denk dat Syabas de buffer wat groter moet maken, dan duurt het wat langer voordat een filmpje begint, maar dan heb je wellicht minder of helemaal geen gestotter meer. Wie weet valt dit gewoon zelf in te stellen op de één of andere manier.

Ik heb geen apps opnieuw geïnstalleerd. Ook nog niet getest of alles werkt, alleen de Youtube client gebruikt.
De internetverbinding zelf is niet het probleem, mijn pc en gsm (via wifi) draaien spelen youtube video's zonder problemen af, ook op HD (alleen 1080i gaat niet, maar dat is bijna nog geen enkel youtube filmpje).
Ik heb ook niet het idee dat de C-200 heel veel buffert, want de video pauzeren en dan weer starten heeft geen enkel effect op het stotteren (normaal blijft youtube dan op de achtergrond doorgaan met bufferen).
Wel merk ik dat m'n harddisk erg actief wordt tijdens het starten en afspelen van een youtube video.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Alvast dank voor de tip. Ik ga dit eens bekijken.
Ik hoop dat de nieuwe firmware in de praktijk een grondige verbetering blijkt.
Voor mij met bijzondere interesse voor HD-Audio is er echter deze melding:
Known issues: Does not output or downmix Dolby Digital core
from Dolby TrueHD for file playback and SimpleBD.
Zou dit niet een licentie-probleempje kunnen zijn? Of gewoon processor capaciteit. Downmixen kost behoorlijk wat rekenkracht, en waar voor video er een speciale gpu aanwezig is, moet audio door de cpu gedaan worden.

Die Android spelers zitten nog in een vroege fase van ontwikkeling, maar ik vond het behoorlijk opvallend hoe deze ruwe proto's al werkten. Het leuke is ook, dat ze in principe alles wat voor Android aan software beschikbaar is, moeten kunnen draaien, dus ook de games e.d.

* deepbass909 droomt over de ontwikkelingen en ziet een wereld vol met Linux-derivaten voor de meest uiteenlopende toepassingen...

offtopic:
Hoe lang zal het nog duren voor dat er pc's / werkstations gaan komen op basis van een Arm-cpu en Android (of een andere linux-smaak als OS?

Pagina: 1 ... 22 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.