Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
de update valt mij een beetje tegen en het is ook altijd een beetje onduidelijk wat wanneer uitkomt.... :-( }:O
najah ze maken iig updates dus eigelijk mag ik niet zeuren :P O-)

[ Voor 4% gewijzigd door St4rl0rd op 21-04-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Crusader schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:27:
[...]

Dat is eigenlijk het enige nog waar ik mee worstel, als dat is gefixt is ie perfect :)
zelfde hier.. ding werkt als een trein...

ik hoop ook echt dat dit het oplost, want ik speel vrij weinig dvd's af.. ik heb hetzelfde probleem dus ook als ik een MKV ofzo heb afgespeeld.. ik vermoed eigenlijk vrijwel voornamelijk na MKV's...

Tevens hoop ik ook dat het probleem van het uit sync raken van subs bij M2TS/TS files (remuxed blurays). Dit vind ik erg vervelend, want nu kijk ik noodgedwongen vaak de MKV versie van een film waar ook de ongecomprimeerde remux van beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Pusherman_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:44:
[...]

zelfde hier.. ding werkt als een trein...

ik hoop ook echt dat dit het oplost, want ik speel vrij weinig dvd's af.. ik heb hetzelfde probleem dus ook als ik een MKV ofzo heb afgespeeld.. ik vermoed eigenlijk vrijwel voornamelijk na MKV's...

Tevens hoop ik ook dat het probleem van het uit sync raken van subs bij M2TS/TS files (remuxed blurays). Dit vind ik erg vervelend, want nu kijk ik noodgedwongen vaak de MKV versie van een film waar ook de ongecomprimeerde remux van beschikbaar is...
Ik heb het juist NOOIT met MKV... trouwens M2TS zet ik altijd om naar Blu ray ISO's dan heb je nagenoeg geen problemen en ook HD geluid

Kijk hier maar eens winwiz in "[Mediaplayer] Popcorn Hour A-200 NMT"

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:38:
Ik ga daar eens mee aan de slag. Remuxen is niet echt een probleem, al moet ik even in ffmpeg duiken voor de opties, maar ik heb met ffmpeg al voor hetere vuren gestaan, dus dat gaat ook wel lukken.
Ik zou niet met andere programma's gaan stoeien, maar gewoon de handleiding uit de link volgen. Ik heb de 2e optie gedaan 'verwijderen van junk', nodige progje is freeware. Zo gepiept en geen verlies aan kwaliteit oid. Maar je kunt het ook op je eigen manier doen.....

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb zojuist een popcorn hour c200 gekocht icm een samsung spinpoint 2GB schijf. Nu heb ik deze netjes in de sleuf gestopt, vervolgens alles opgestart en een firmware update uigevoerd. De popcorn hour wil de schijf echter niet zien. Ik hoor hem wel draaien dus ik ga er vanuit dat de aansluitingen goed zitten. Iemand enig idee? Ik las ergens dat je een harde schijf eerst moet formatteren. Ik zie deze optie nergens in het menu en in de beknopte handleiding staat ook niets. Hoop dat iemand mij tips kan geven.

Mvg,

Arthur

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:12:
Hallo allemaal, ik heb zojuist een popcorn hour c200 gekocht icm een samsung spinpoint 2GB schijf. Nu heb ik deze netjes in de sleuf gestopt, vervolgens alles opgestart en een firmware update uigevoerd. De popcorn hour wil de schijf echter niet zien. Ik hoor hem wel draaien dus ik ga er vanuit dat de aansluitingen goed zitten. Iemand enig idee? Ik las ergens dat je een harde schijf eerst moet formatteren. Ik zie deze optie nergens in het menu en in de beknopte handleiding staat ook niets. Hoop dat iemand mij tips kan geven.

Mvg,

Arthur
Je moet de nmt apps installeren vanuit het setup menu -> onderhoud. Hij wordt dan vanzelf geformatteerd...

http://files.syabas.com/p...nHour_C-200_UserGuide.pdf pagina 50

[ Voor 7% gewijzigd door winwiz op 21-04-2010 20:21 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Harkelaar schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:29:
[...]

Ik zou niet met andere programma's gaan stoeien, maar gewoon de handleiding uit de link volgen. Ik heb de 2e optie gedaan 'verwijderen van junk', nodige progje is freeware. Zo gepiept en geen verlies aan kwaliteit oid. Maar je kunt het ook op je eigen manier doen.....
Heel leuk, maar die apps zijn allemaal exclusief voor Windows, en ik draai Linux. Daarnaast is ffmpeg echt de standaard encoder voor video-materiaal (veel programma's gebruiken onderhuids ffmpeg), alleen ffmpeg is eng in de ogen van de tegenwoordige gebruikers, want het is een commandline tool (ook de windows-versie).

Maar ik heb een idee wat ik moet doen, dus ik ga er maar eens lekker mee stoeien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:17:
[...]

Je moet de nmt apps installeren vanuit het setup menu -> onderhoud. Hij wordt dan vanzelf geformatteerd...

http://files.syabas.com/p...nHour_C-200_UserGuide.pdf pagina 50
Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Pusherman_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:42:
heeft iemand die nederlandse handleiding al ergens gespot? lijkt me wel handig voor een kennis van me die dit ding ook heeft, maar heel veel zaken nog niet helemaal snapt of weet..
Nederlandse handleiding (v1.0) is af, gemaakt door RedHat van www.networkedmediatank.com forum!
Heb met hem contact gehad en hij heeft de handleiding op de volgende website online staan:

http://nmt.geertsma.me/

Op deze site kan je de nederlandse handleiding downloaden!
(misschien iets voor de begin post?)

Bedankt RedHat _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 20:52
hehe Bedankt Jeroen 4488.

Ik heb zelf inmiddels een topic gestart. Zie hier:

[mediaplayer] C-200 NEDERLANDSE Handleiding

Helaas was de naam RedHat reeds vergeven op Tweakers.

RedHat /nmt

[ Voor 3% gewijzigd door Geeforce op 23-04-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Geeforce schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:08:
hehe Bedankt Jeroen 4488.

Ik heb zelf inmiddels een topic gestart. Zie hier:

[mediaplayer] C-200 NEDERLANDSE Handleiding

Helaas was de naam RedHat reeds vergeven op Tweakers.

RedHat /nmt
had ik nog niet gezien, mijn fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
bedankt voor de handleiding mensen! hier ga ik iemand heel blij mee maken :)

btw.. kan je die nmt apps eigenlijk ook op een (interne) usb stick installeren? deze heb ik er toch al in vanwege de bdlive opties enzo :)

[ Voor 48% gewijzigd door Pusherman_ op 23-04-2010 21:53 . Reden: vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb alleen een usb-stick als storage er in, rest wordt gestreamed. Maar ik zie nergens een optie om nmt apps te installeren. Misschien is het ontbreken van sata disk de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ja, da's nodig om dat te kunnen doen. Al schijnt dat te gaan veranderen, maar daarvoor moet je ff teruglezen in dit topic ;)

[ Voor 54% gewijzigd door m-m op 23-04-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
aangezien ik ook alles stream vind ik het ook een beetje overkill om een sata drive te plaatsen... daarom is het wel ideaal als ik er gewoon een 8 gig usb stick in kan proppen die dat voor me doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, ff een beetje of topic, maar ik heb sinds gisteren ook zo,n mooie c200.

het enige wat mij vreselijk irriteerde was het display, ik denk dat iedereen het al weet, maar ik wil het toch ff zeggen, want voor mij is het een wereld van verschil :9~ dat witte schroefje voor het contrast, achter het display wat een verbetering, ik kan nu gewoon alles veel beter lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Pusherman_ schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:51:
bedankt voor de handleiding mensen! hier ga ik iemand heel blij mee maken :)

btw.. kan je die nmt apps eigenlijk ook op een (interne) usb stick installeren? deze heb ik er toch al in vanwege de bdlive opties enzo :)
Effe geduld de huidige beta (inmiddels RC2) firmware kun je de apps idd installeren op een USB stick.
Werkt erg goed, je hebt dan helemaal geen HDD meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:27:
Hoi allen, ff een beetje of topic, maar ik heb sinds gisteren ook zo,n mooie c200.

het enige wat mij vreselijk irriteerde was het display, ik denk dat iedereen het al weet, maar ik wil het toch ff zeggen, want voor mij is het een wereld van verschil :9~ dat witte schroefje voor het contrast, achter het display wat een verbetering, ik kan nu gewoon alles veel beter lezen. ;)
Bedankt voor de tip! Wist niet van het bestaan van die contrastregeling, ga 'm zeker gebruiken!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00

Totaalgeflipt

De enige echte

Crusader schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:01:
[...]

Bedankt voor de tip! Wist niet van het bestaan van die contrastregeling, ga 'm zeker gebruiken!
Waar zit dat witte schroefje? Ik kan hem niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een blauw klein vierkant blokje met een laagje bruin spul, gewoon ff weg halen is geen probleem want het is zacht, daar onder zit een wit schroefje het veranderd de contrast, een klein beetje draaien en het display wordt veel duidelijker, ik kan je verzekeren dat het bij mij een wereld van verschil maakte.

PS, dat bruine spul kan je gewoon weer er op smeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Weten jullie ook dat het display 4 standen heeft? Door je op de bt toets te drukken (rechtsboven) kun je hem regelen van helemaal uit tot behoorlijk fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

winwiz schreef op zondag 25 april 2010 @ 08:27:
Weten jullie ook dat het display 4 standen heeft? Door je op de bt toets te drukken (rechtsboven) kun je hem regelen van helemaal uit tot behoorlijk fel.
Klopt, alleen blijft het redelijk onleesbaar als het contrast verkeerd staat ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Crusader schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:01:
[...]

nmt,

Als ik het goed gezien heb ben jij beta tester, kan jij misschien iets meer zeggen over de nieuwe IU? en een inschatting wanneer deze ongeveer zal uitkomen? Ik weet dat veel mensen hier om zeuren maar voor mij wel handig om te weten want ik zit te twijfelen om een jukebox te installeren maar dat is natuurlijk niet nodig als de update binnenkort komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ook met dit schroefje is de weergave van het schermpje, beroerd, waardeloos, en bagger. Zeker van een paar meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Totaalgeflipt schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:29:
Ook met dit schroefje is de weergave van het schermpje, beroerd, waardeloos, en bagger. Zeker van een paar meter afstand.
Misschien eens aan de bril? Ik kan hem vanaf 2 meter afstand prima lezen. Wel op de helderste stand, maar niet aan potmetertjes intern gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Heb een bril, maar bedankt. Afstand is hier 3,5 meter. En zit er niet recht voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Ik ben idd beta-tester. Maar meer dan plaatjes en filmpjes heb ik ook nog niet gezien van de nieuwe UI.
Er is wel een hele thread over te vinden. Wanneer het uit zal komen.....ik verwacht niet voro de zomer, maar dit is puur speculeren.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=39284
jeroen4488 schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:55:
[...]

nmt,

Als ik het goed gezien heb ben jij beta tester, kan jij misschien iets meer zeggen over de nieuwe IU? en een inschatting wanneer deze ongeveer zal uitkomen? Ik weet dat veel mensen hier om zeuren maar voor mij wel handig om te weten want ik zit te twijfelen om een jukebox te installeren maar dat is natuurlijk niet nodig als de update binnenkort komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:48:
[...]

Misschien eens aan de bril? Ik kan hem vanaf 2 meter afstand prima lezen. Wel op de helderste stand, maar niet aan potmetertjes intern gedraaid
Het display is niet de beste LCD die ik heb gezien, dat is waar. De inkijkhoek is behoorlijk beperkt. Met de contrast-regeling kan je op vrijwel elke LCD ook de inkijkhoek beïnvloeden. Ik kan hem op het moment ook vrij slecht aflezen, want hij staat maar 10 cm boven de grond, dus de inkijkhoek is vrij groot bij mij. Ik ga vanavond ook maar eens spelen met het contrast, mijn ervaring met hobby LCD's is dat dat in veel gevallen inderdaad behoorlijk wat uit kan maken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik wil voor mijn popcorn c200 een redelijk tot goed geluidssysteem gaan aanschaffen. Ik wil er zo rond de 200 euro (of minder) aan uitgeven. Het liefst met kleine boxen en het hoeft niet super hard te kunnen want met films kijken liggen meestal de kids te slapen. Moet wel goed geluid in zitten want ik wil er ook muziek mee gaan afspelen. Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven. Het is ook belangrijk dat mijn tv uit kan als ik muziek ofzo via de popcorn wil beluisteren, bij de set die ik nu heb kan dat niet.
Heeft iemand hier een goed suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Bakie schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:43:
Ik wil voor mijn popcorn c200 een redelijk tot goed geluidssysteem gaan aanschaffen. Ik wil er zo rond de 200 euro (of minder) aan uitgeven....
Onmogelijk :+

Voor meer info zijn hier wel wat topics over te vinden op GoT, de gouden regel echter is: luisteren! Ga naar de winkel en ga luisteren. Het enigste waar je rekening mee moeten houden is dat de receiver HDMI ondersteund en bij voorkeur de nieuwe HD audio formaten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Daar was ik al bang voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Bakie schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:42:
[...]

Daar was ik al bang voor. ;)
tja.. het is ook niet echt realistisch om een mediaplayer van €300 te hebben en daar een audioset incl. speakers voor €200 voor aan te schaffen...

als het geld een issue is, dan zou ik je aanraden om gewoon nog even door te sparen en dan eerst een goede receiver te kopen en dan eerst front speakers, later center erbij, daarna rears en evt. nog een sub. of een alles-in1 surround speakersysteem te kopen van JBL ofzo, die erg goed zijn, maar ook vaak al wel 200 euro kosten.. en dan heb je alleen nog maar de speakers.

er is ook veel via marktplaats te koop, bijvoorbeeld een onkyo 607 receiver... dat zijn prima dingen icm. de PCH..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Een alternatief is misschien een goed pc 5.1 set zoals de logitech z5500 of zo. Kost tussen de € 200 - 300 en zit, voor het geld., een dijk van een geluid in. In ieder geval een stuk beter dan de surround setjes van 200 € bij de MM ofzo

Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/519/logitech-z5500.jpg

Maar goed we gaan wel Off Topic ;)

[ Voor 14% gewijzigd door winwiz op 26-04-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Simpele vraag, kan alleen het antwoord niet vinden.

Als ik de PCH moet uitzetten omdat hij is vastgelopen, start hij niet automatisch NZBget op. Wel het programma, maar niet de download server. Die moet ik dan altijd via de Webgui starten. Soms meerdere keren voordat hij pakt.

Iemand weet hoe ik dit kan oplossen. Al gezocht op google, maar vermoedelijk niet de juiste zoektermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb vanavond eens zitten spelen met het contrast van het display (met het blauwe potmetertjes achter op het display). Ik heb het contrast nu vrij hoog staan (de matrix is relatief donker gekleurd en vrij duidelijk zichtbaar), maar de leesbaarheid is ook veel hoger geworden. Het ziet er iets minder mooi uit, maar wel een stuk bruikbaarder. Ik kan het display nu zonder problemen vanaf 3 meter lezen, terwijl dat daarvoor af en toe wel lastig was.
Het bruine spul is trouwens gewoon wax om het potmetertje te fixeren, zodat het bij transport niet verdraait door trillingen.

@Bakie
Tja, als je voor weinig een goede set kon kopen, had ik nu ook geen set gehad van een paar duizend euro... Het grootste probleem is dat de geluidskwaliteit van goedkope sets snel achteruit gaat bij lagere volumes. Ik kan mijn set op fluistervolume zetten en het klinkt nog steeds goed, alles is nog steeds aanwezig, bij goedkope setjes vallen vooral de lage tonen gewoon heel snel weg.

Dus mijn tip, spaar nog even door en koop een mooie receiver met een paar goede boekenplank speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Dit probleem heb ik ook vaak. Ik heb helaas geen oplossing.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd de NMT apps opnieuw te installeren ZONDER formateren.
Dat lijkt soms uit te maken, maar na een reboot komt de nzb toch niet altijd goed op.

Ik ga deze week de NMT apps installeren op een USB stick, kijken of dat uitmaakt.

PS. Hoe stel ik in dat ik een mail krijg als er op dit topic gereageerd wordt? Zal wel aan mij liggen, maar ik kan het niet vinden. Thanks,
Totaalgeflipt schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:23:
Simpele vraag, kan alleen het antwoord niet vinden.

Als ik de PCH moet uitzetten omdat hij is vastgelopen, start hij niet automatisch NZBget op. Wel het programma, maar niet de download server. Die moet ik dan altijd via de Webgui starten. Soms meerdere keren voordat hij pakt.

Iemand weet hoe ik dit kan oplossen. Al gezocht op google, maar vermoedelijk niet de juiste zoektermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Geeforce schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:24:
Dit probleem heb ik ook vaak. Ik heb helaas geen oplossing.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd de NMT apps opnieuw te installeren ZONDER formateren.
Dat lijkt soms uit te maken, maar na een reboot komt de nzb toch niet altijd goed op.

Ik ga deze week de NMT apps installeren op een USB stick, kijken of dat uitmaakt.

PS. Hoe stel ik in dat ik een mail krijg als er op dit topic gereageerd wordt? Zal wel aan mij liggen, maar ik kan het niet vinden. Thanks,

[...]
Volgens mij is die automatisch mail niet mogelijk. Een groot gemis, ook naar mijn idee.
Maar als je dan de aps op een usb stick installeerd. Heb je dus ook fysiek films en programma's gescheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een rare vraag maar ben naar de volgende oplossing opzoek.
Mijn collega is blind maar kijkt (hoort) graag films en wil graag ook een mediaspeler aanschaffen.
Maar om te kunnen navigeren door de menu's en de titels van films/muziek moet dit door spraak worden uitgesproken. Net zoals de windows verteller en freespeech van linux tekst kan uitspreken.

Heeft iemand een idee of een mediaspeler dit zou kunnen?
Bij vragen stel ze gerust als er iets niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:34:
[...]

Volgens mij is die automatisch mail niet mogelijk. Een groot gemis, ook naar mijn idee.
Maar als je dan de aps op een usb stick installeerd. Heb je dus ook fysiek films en programma's gescheiden?
Jup. Alleen de apps draaien van USB. Wel wordt er standaard Video map gemaakt, maar je gaat met ftp gewoon naar je HDD. Geen probleem.

Het grote voordeel is dat de HDD niet meer begint te spinnen als je op de info knop drukt als je een film kijkt via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
winwiz schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:31:
Een alternatief is misschien een goed pc 5.1 set zoals de logitech z5500 of zo. Kost tussen de € 200 - 300 en zit, voor het geld., een dijk van een geluid in. In ieder geval een stuk beter dan de surround setjes van 200 € bij de MM ofzo

[afbeelding]

Maar goed we gaan wel Off Topic ;)
Deze had ik ook nog staan en op mijn PCH C-200 aangesloten via optisch, geluid van deze set altijd goed gevonden (Pc, ps3 .e.d). 5.1 werkt gewoon netjes. betaalbare set ( 289 euro bij alternate > http://www.alternate.nl/h...HX/-1037724/?baseId=30921 )

Set kan hard, sub is appart regelbaar, kleine afstandbediening erbij, ideaal voor budget set!

Natuurlijk niet vergelijkbaar met dikke versterker, en losse boksen e.d. maar voor niet te grote ruimtes zeker zeer voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Als ik een MP3 afspeel dan duurt het even voor die begint. Sterker nog, er wordt een stukje geskipt van het nummer. Weet iemand of dit te verhelpen is?

Hoe skip ik trouwens naar het volgende nummer? Met de Next-knop lijkt dit niet te werken...

Of moet er een andere app. gebruik worden ipv de standaard?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Kareem schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:22:
Als ik een MP3 afspeel dan duurt het even voor die begint. Sterker nog, er wordt een stukje geskipt van het nummer. Weet iemand of dit te verhelpen is?

Hoe skip ik trouwens naar het volgende nummer? Met de Next-knop lijkt dit niet te werken...

Of moet er een andere app. gebruik worden ipv de standaard?
Om naar de volgende te gaan moet je NIET starten met de enter knop maar met de play knop. Dan wordt alles in die map afgespeeld en kun je skippen met de next toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@jeroen4488
Hard zegt bijzonder weinig over de kwaliteit. Natuurlijk is een hoog volume lekker bij films, maar zacht kunnen zetten, zegt eigenlijk veel meer over de kwaliteit. Mijn ervaring met die sets is dat ze dat dus niet goed kunnen, wat 's avonds dus weleens vervelend kan zijn....

@Kareem
Hoe zit je PCH aangesloten op de versterker? Is dit digitaal? Veel versterkers hebben even nodig om door te hebben wat voor stream ze ontvangen. Mijn Cambridge doet er ook een seconde over, waarin je dus even niks hoort, heel vervelend, maar helaas een bij-effect van digitale doorgifte...
Skippen is inderdaad wat winwiz zegt, start door op play te drukken, niet op enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

deepbass909 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:57:
@jeroen4488
@Kareem
Hoe zit je PCH aangesloten op de versterker? Is dit digitaal? Veel versterkers hebben even nodig om door te hebben wat voor stream ze ontvangen. Mijn Cambridge doet er ook een seconde over, waarin je dus even niks hoort, heel vervelend, maar helaas een bij-effect van digitale doorgifte...
Serieus?

Je kunt toch niet muziek luisteren en dan steeds de eerste seconde missen? Dat vind ik echt een lachwekkende misser. Typisch voorbeeld dan van achteruitgang ipv van vooruitgang.

Mijn 7 jaar oude Xbox doet het beter.
Skippen is inderdaad wat winwiz zegt, start door op play te drukken, niet op enter.
Dat werkt inderdaad wel. Hoewel het wel lang duurt.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het ligt er helemaal aan hoe de bron z'n digitale signaal doorgeeft. Als ik via mijn dvd-speler een cd afspeel, mis ik ook precies dezelfde tijd aan data. Dat is alleen bij starten van afspelen, hetzelfde geldt voor de PCH.

Het heeft er gewoon mee te maken dat een DSP in je receiver even tijd nodig heeft om het signaal te herkennen. Jouw Xbox stuurt waarschijnlijk continu een leeg signaal in een bepaalde standaard en als je iets afspeelt wordt het signaal pas "gevuld".
Let eens op je receiver, die geeft namelijk aan wat voor signaal hij ontvangt. Als de PCH aan hebt staan, maar niks afspeelt, zal de receiver niks aangeven. Op het moment dat je muziek gaat afspelen, zegt hij waarschijnlijk "PCM" en bij films Dolby Digital of DTS. Je Xbox veroorzaakt waarschijnlijk direct al een dergelijke reactie op je receiver.

Dit klinkt als een nadeel maar is het niet. De PCH gebruikt de beste standaard om iets door te geven. Voor audio (muziek) is dit PCM, voor films is dit DTS of DD (of PCM als er alleen stereogeluid is).

Maar om die kleine vertraging nou gelijk te bestempelen als achteruit gang... Je praat over maximaal 1 seconde, de rest van de tijd is de geluidskwaliteit wel beter. En als je het echt hinderlijk vind, dan pak je toch de analoge uitgangen en moet je de extra ruis maar accepteren.

Dit is trouwens iets waar vrijwel elk digitale audio bron last van heeft, dus het verbaasd me een beetje dat je het niet eerder hebt gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
deepbass909 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:53:
Het ligt er helemaal aan hoe de bron z'n digitale signaal doorgeeft. Als ik via mijn dvd-speler een cd afspeel, mis ik ook precies dezelfde tijd aan data. Dat is alleen bij starten van afspelen, hetzelfde geldt voor de PCH.

.........verhaal.....

Dit is trouwens iets waar vrijwel elk digitale audio bron last van heeft, dus het verbaasd me een beetje dat je het niet eerder hebt gemerkt.
je beredenering klopt helemaal en het is ook goed uitgelegd.. ik ervaar hier hetzelfde en tja.. het is iets waar ik me bij neerleg, maar evengoed vind ik het een slechte zaak en geen vooruitgang.. zoiets zou sneller moeten kunnen.. net als die HDMI handshake die soms gewoon een paar seconden kan duren..

[ Voor 40% gewijzigd door Pusherman_ op 27-04-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pusherman_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:43:
[...]

je beredenering klopt helemaal en het is ook goed uitgelegd.. ik ervaar hier hetzelfde en tja.. het is iets waar ik me bij neerleg, maar evengoed vind ik het een slechte zaak en geen vooruitgang.. zoiets zou sneller moeten kunnen.. net als die HDMI handshake die soms gewoon een paar seconden kan duren..
Dat sneller moet je dan zoeken in de versterker. Hij heeft even tijd nodig om te analyseren wat voor een signaal er binnenkomt.

Je kunt de pch ook op pcm uit zetten en of waarschijnlijk kun je de versterker in een bepaalde stand dwingen (pcm/dd/dts}, dan zul je dit effect niet meer hoeven waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

deepbass909 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:53:
Het heeft er gewoon mee te maken dat een DSP in je receiver even tijd nodig heeft om het signaal te herkennen. Jouw Xbox stuurt waarschijnlijk continu een leeg signaal in een bepaalde standaard en als je iets afspeelt wordt het signaal pas "gevuld".
Mijn XBox werkt nog gewoon met scart.
Let eens op je receiver, die geeft namelijk aan wat voor signaal hij ontvangt. Als de PCH aan hebt staan, maar niks afspeelt, zal de receiver niks aangeven. Op het moment dat je muziek gaat afspelen, zegt hij waarschijnlijk "PCM" en bij films Dolby Digital of DTS. Je Xbox veroorzaakt waarschijnlijk direct al een dergelijke reactie op je receiver.
Ik gebruik geen receiver, maar nog eenvoudig de speakers van m'n TV. Hoewel dat voor het principe blijkbaar niet uitmaakt. Zit wel via HDMI aangesloten dus.
Dit klinkt als een nadeel maar is het niet. De PCH gebruikt de beste standaard om iets door te geven. Voor audio (muziek) is dit PCM, voor films is dit DTS of DD (of PCM als er alleen stereogeluid is).

Maar om die kleine vertraging nou gelijk te bestempelen als achteruit gang... Je praat over maximaal 1 seconde, de rest van de tijd is de geluidskwaliteit wel beter. En als je het echt hinderlijk vind, dan pak je toch de analoge uitgangen en moet je de extra ruis maar accepteren.
Het klinkt niet alleen als een nadeel, ik ervaar het ook als een nadeel. Wat heb ik er aan als de geluidskwaliteit beter is als ik daar voor de eerste seconde in moet leveren? Dat is meer dan een nadeel, het verpest gewoon mijn muziekbeleving volledig.
Ik gebruikte tot de PCH alleen m'n tv-tuner via HDMI, dus niet eerder een dergelijk apparaat digitaal gebruikt.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Gister is mijn PHC-200 binnen gekomen, wat een mooi apparaat. Heb er een 2 tb schijf ingezet, firmware geupgrade en de NMT apps erop gezet.

Mijn bedoeling was om via de ingebouwde FTP server de schijf ram en ram vol te zetten. Toe eenmaal alles was geinstalleerd, upgrade ben ik op mijn pc aan de gang gegaan om FTP op te zetten. Gek genoeg werkt de FTP username password niet, deze wordt als fout gevlagd, wanneer ik de Samba username en password gebuik doet FTP het wel en kan ik met de C-200 connecten. De snelheid is alleen tergend traag, ik haal 1,7 mb/ps. Dat vol gooien van de schijf kan dan wel even gaan duren.

Ik weet niet of het nu door de Samba inlog langzamer gaat, omdat de C-200 dan geen ftp gebruikt. Maar dar de FTP credentials het niet doen vind ik erg vreemd. Wat kan ik hier aan doen. Eeven wat meer beschrijving voor jullie:

Harde schijf ingebouwd, naar EXT3 geformateerd middels de C-200. Laatste firmware erop gezet, laatste update voor NMT apps. Alles ligt in een 10/100 powerline netwerk. Ik weet dat deze ook niet de hoogste snelheden haalt, alleen moet die 9 a 10 mbit er wel uit te trekken zijn.

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik heb geen idee waarom je credentials niet goed zouden zijn.

Ik haal via Samba +/- 90 Mbit (ruim 10 Mb/s) en via FTP +/- 95 Mbit (ruim 11.5 Mb/s) ingesteld op 10/100 aangesloten op een Gbit Netwerk.

Mijn eerste verdenking gaat naar je powerline adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

winwiz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:25:

Ik haal via Samba +/- 90 Mbit (ruim 10 Mb/s) en via FTP +/- 95 Mbit (ruim 11.5 Mb/s) ingesteld op 10/100 aangesloten op een Gbit Netwerk.

Lijkt me ook ergens een probleem in z'n netwerk. De C200 kan via FTP gewoon 100 mbit/sec aan, dat haal ik bij het FTP'en ook altijd. Helaas verre van de geadverteerde gigabit, maar iig al veel beter dan de snelheid die de A100 haalde.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
tijlemanz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:22:
Gister is mijn PHC-200 binnen gekomen, wat een mooi apparaat. Heb er een 2 tb schijf ingezet, firmware geupgrade en de NMT apps erop gezet.

Mijn bedoeling was om via de ingebouwde FTP server de schijf ram en ram vol te zetten. Toe eenmaal alles was geinstalleerd, upgrade ben ik op mijn pc aan de gang gegaan om FTP op te zetten. Gek genoeg werkt de FTP username password niet, deze wordt als fout gevlagd, wanneer ik de Samba username en password gebuik doet FTP het wel en kan ik met de C-200 connecten. De snelheid is alleen tergend traag, ik haal 1,7 mb/ps. Dat vol gooien van de schijf kan dan wel even gaan duren.

Ik weet niet of het nu door de Samba inlog langzamer gaat, omdat de C-200 dan geen ftp gebruikt. Maar dar de FTP credentials het niet doen vind ik erg vreemd. Wat kan ik hier aan doen. Eeven wat meer beschrijving voor jullie:

Harde schijf ingebouwd, naar EXT3 geformateerd middels de C-200. Laatste firmware erop gezet, laatste update voor NMT apps. Alles ligt in een 10/100 powerline netwerk. Ik weet dat deze ook niet de hoogste snelheden haalt, alleen moet die 9 a 10 mbit er wel uit te trekken zijn.

Hebben jullie een idee?
Beste tijlemanz,

Als je dit forum zou doorlezen zullen denk ik grotendeel van jou vragen worden beantwoord...
samba is iets langzamer als ftp maar 1,7mb/ps is niet goed...
heb je in de settings van de pch netwerk op 100mbit gezet ipv automatisch? test dit eens...

Welke login gegevens gebruik je voor de ftp? standaard inlog naam is als het goed is "nmt"

Ik haal hier via mijn 100mbit router max +/- 9mb/ps uit (ftp)
Als ik heb om Automatisch zet en gelijk op mijn pc aansluit op 2e nic (gig) dan haal ik max 15mb/ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48

Hebben jullie een idee?
Ik mis hier het type Powerline, alhoewel hun netwerk connectie misschien 100 mBit is, heb je types die qua doorvoer b.v. 54 of 80 mBit op de verpakking hebben staan, en dat halen ze alleen over een cleane nieuwe stroomaansluiting. Als het over verschillende groepen gaat zakt het in tot ( ver ) onder die 80 mBit..

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
jeroen4488 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:36:
[...]

Beste tijlemanz,

Als je dit forum zou doorlezen zullen denk ik grotendeel van jou vragen worden beantwoord...
samba is iets langzamer als ftp maar 1,7mb/ps is niet goed...
heb je in de settings van de pch netwerk op 100mbit gezet ipv automatisch? test dit eens...
Ik heb de hele topic doorgenomen, eerste wat ik deed is deze van auto afhalen, hij staat dus op 10/100.
jeroen4488 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:36:
[...]
Welke login gegevens gebruik je voor de ftp? standaard inlog naam is als het goed is "nmt"
Volgens mij klopt dit niet, in de User manual staat ftpuser/1234 voor ftp.
MacIsCool schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:53:
[...]

Ik mis hier het type Powerline, alhoewel hun netwerk connectie misschien 100 mBit is, heb je types die qua doorvoer b.v. 54 of 80 mBit op de verpakking hebben staan, en dat halen ze alleen over een cleane nieuwe stroomaansluiting. Als het over verschillende groepen gaat zakt het in tot ( ver ) onder die 80 mBit..
PLA-401 v3, voor netwerk het stopcontact in, draadloze switch PLA-450 en bedrade powerline switch voor PS3, PCH-200 is dat PLA-470.

Is er een manier waarop ik de snelheid op de PCH-200 kan meten een tooltje ofzo. Als ik kan zien welke snelheden die daar haalt dan weet ik ook direct waar eventueel een probleem ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door tijlemanz op 28-04-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
In de usermanual op pagina 90 staat:

Host : IP address of your NMT
Port : 21
Username : nmt
Password : 1234

De "snelheid" van powerline wordt vaak vermeld als optelsom in beide richtingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
winwiz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:39:
In de usermanual op pagina 90 staat:

Host : IP address of your NMT
Port : 21

De "snelheid" van powerline wordt vaak vermeld als optelsom in beide richtingen.....
Heb in de Nederlands manual zitten kijken, staat staat het fout. Met andere woorden je hebt helemaal gelijk. Het ligt dus niet aan de user/pass. Nu nog zien uit te vogelen hoe snel mijn netwerk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
uhm staat er in mijn handleiding een fout?

Agree. Nadeel als je de orginele van PCH overneemt.
Aangepaste versie staat online met 15 min.

Thanks.

[ Voor 57% gewijzigd door Geeforce op 28-04-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kareem schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:22:
[...]

Mijn XBox werkt nog gewoon met scart.
Dat is dus analoge doorgifte, en die werkt inderdaad direct. Maar dat betekent ook geen DTS of DD.
[...]

Ik gebruik geen receiver, maar nog eenvoudig de speakers van m'n TV. Hoewel dat voor het principe blijkbaar niet uitmaakt. Zit wel via HDMI aangesloten dus.
Zie de reactie van Winwiz, ook HDMI heeft tijd nodig om te "ontdekken" welk signaal er doorgegeven wordt. Dit is gewoon het nadeel van goedkope protocollen. Bij HDMI is het nog wat erger, omdat er ook een handshake plaatsvind waarin beide apparaten melden dat ze HDCP ondersteunen en dat de content in orde is.
[...]

Het klinkt niet alleen als een nadeel, ik ervaar het ook als een nadeel. Wat heb ik er aan als de geluidskwaliteit beter is als ik daar voor de eerste seconde in moet leveren? Dat is meer dan een nadeel, het verpest gewoon mijn muziekbeleving volledig.
Ach, vroeger was het niet zo'n nadeel, want dan was de stream al begonnen voor er daadwerklijk data verstuurd werd (kijk maar naar een oude cd-speler die eerst moest opspinnen, de digitale uitgang stuurde dan vaak al wel een signaal en de decoder stond al in de goede modus voor het afspelen begon). Apparaten als de PCH reageren echter zo snel, dat je dus net het eerste stukje daardoor mist, helaas.
[...]

Ik gebruikte tot de PCH alleen m'n tv-tuner via HDMI, dus niet eerder een dergelijk apparaat digitaal gebruikt.
Vandaar dat het je nu nog opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Kareem schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:22:

[...]

Ik ben het helemaal met je eens (ook vandaag de PCH C-200 besteld :P)...

Kunnen ze dan niet eerst de handshake starten, een seconde wachten en dan beginnen met afspelen? :S

Dan mis je in ieder geval die eerste seconde niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
deepbass909 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:37:
Zie de reactie van Winwiz, ook HDMI heeft tijd nodig om te "ontdekken" welk signaal er doorgegeven wordt. Dit is gewoon het nadeel van goedkope protocollen. Bij HDMI is het nog wat erger, omdat er ook een handshake plaatsvind waarin beide apparaten melden dat ze HDCP ondersteunen en dat de content in orde is.
Ik vraag me af of het ontbreken van de 1e seconde in dit geval te maken heeft met het "ontdekken van het signaal door de decoder" zoals hierboven beschreven is.

Het ontbreken van de 1e seconde doet zich namelijk met de meest recentere firmware versie's ook voor via de analoge audio uitgang. Dit probleem is ontstaan vanaf de firmware die gapless playback mogelijk maakt (iets wat bij mij overigens nog steeds niet werkt...).

Met de eerdere firmware versie's werd de 1e seconde wel gewoon afgespeeld (analoog), digitaal weet ik niet want had toen nog geen digitale receiver).

Maar mocht je met een digitale versterker tegen dit probleem aanlopen zou je eens kunnen proberen tijdens het afspelen de s/pdif los te trekken en weer aan te sluiten, en dan kijken hoe lang de decoder nodig heeft om te reageren.

[ Voor 15% gewijzigd door Dinky01 op 28-04-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

RAMeijer schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:40:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens (ook vandaag de PCH C-200 besteld :P)...

Kunnen ze dan niet eerst de handshake starten, een seconde wachten en dan beginnen met afspelen? :S

Dan mis je in ieder geval die eerste seconde niet...
Dat zou kunnen, als S/PDIF bi-directioneel zou zijn, maar dat is het niet. Het is altijd een stream die door de bron gestart wordt en de ontvanger moet maar zo snel mogelijk ontdekken wat er aangeboden wordt. Helaas is dat een erfenis van een techniek die ergens in de jaren 80 ontwikkeld is. Dat HDMI er ook last van heeft is eerlijk gezegd wel een teken hoe matig het concept eigenlijk is, want HDMI is wel bi-directioneel. Het zou een kleine moeite zijn geweest in het protocol een byte terug te sturen waarmee een receiver aangeeft dat hij klaar is om de data-stream te ontvangen.
Overigens is dat ook de reden waarom je bij een demonstratie van digitale media altijd ziet dat de speler gestart wordt en daarna direct op pauze gezet wordt. Dan heb je namelijk wel gelijk geluid in de meeste gevallen.
Dinky01 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:28:
[...]

Ik vraag me af of het ontbreken van de 1e seconde in dit geval te maken heeft met het "ontdekken van het signaal door de decoder" zoals hierboven beschreven is.

Het ontbreken van de 1e seconde doet zich namelijk met de meest recentere firmware versie's ook voor via de analoge audio uitgang. Dit probleem is ontstaan vanaf de firmware die gapless playback mogelijk maakt (iets wat bij mij overigens nog steeds niet werkt...).

Met de eerdere firmware versie's werd de 1e seconde wel gewoon afgespeeld (analoog), digitaal weet ik niet want had toen nog geen digitale receiver).

Maar mocht je met een digitale versterker tegen dit probleem aanlopen zou je eens kunnen proberen tijdens het afspelen de s/pdif los te trekken en weer aan te sluiten, en dan kijken hoe lang de decoder nodig heeft om te reageren.
Ik weet niet of je versterker ook automatisch tussen digitaal en analoog schakelt? Bij mij geeft hij via de analoge uitgang direct geluid, maar ik moet mijn versterker ook met de hand op analoog of digitaal zetten. Ook is het echt maar een fractie van een seconde voor ik geluid krijg via de digitale ingang. Ik heb de laatste firmware op de PCH staan, die ook gapless playback ondersteund (en ook echt gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
deepbass909 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:02:
[...]

Ik weet niet of je versterker ook automatisch tussen digitaal en analoog schakelt? Bij mij geeft hij via de analoge uitgang direct geluid, maar ik moet mijn versterker ook met de hand op analoog of digitaal zetten. Ook is het echt maar een fractie van een seconde voor ik geluid krijg via de digitale ingang. Ik heb de laatste firmware op de PCH staan, die ook gapless playback ondersteund (en ook echt gebruikt).
Bij mijn versterker (Marantz SR6004) is het mogelijk de ingang automatisch te laten kiezen (digitaal of analoog) of dit vast in te stellen. Staat bij mij dus vast op digitaal in ingesteld.

Maar toen ik deze versterker nog niet had gebruikte ik de analoge uitgangen van de C200 op een analoge versterker en had toen ook last van het ontbreken van de 1e seconde en dit "probleem" trad dus op bij de latere firmware versie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben op zoek naar een doeltreffend apparaat voor op de televisie, heb nu nog zo'n Sony master beeldbuis, maar wil rond de zomer een platte tv kopen. Zat eerst naar de WD Live! en nu dus de Popcorn, lekker compleet etc. Maar dan ga je toch snel naar de 260 euro toe, dan denk ik haast: waarom koop ik dan niet gewoon een Playstation? Kan ook muziek/films afspelen, blueray zit er al in, harddisk erbij etc, en hij kan ook nog spelletjes afspelen :)

Meer mensen die deze gedachte gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Dinky01
Ik weet eerlijk gezegd niet wat er dan nog fout kan zijn... Mijn PCH geeft via analoog direct geluid op m'n versterker... Heb je misschien ergens nog een simpel stereo setje pc-speakers liggen die je via tulp-snoertjes aan kan sluiten? Die dingen geven direct geluid en dan kan je eventueel je PCH óf receiver uitsluiten (direct geluid, PCH goed, probleem in de receiver, met pc-boxjes ook een seconde stilte, probleem PCH).

Ik dacht een defecte kabel of analoge uitgang te hebben, bleek ik de tulp voor het rechter kanaal wel in een rode aansluiting gestoken te hebben, maar dan van de component-uitgang |:( Dan komt er ook geen geluid uit, maar alleen een brom) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Okasha schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:10:
Ben op zoek naar een doeltreffend apparaat voor op de televisie, heb nu nog zo'n Sony master beeldbuis, maar wil rond de zomer een platte tv kopen. Zat eerst naar de WD Live! en nu dus de Popcorn, lekker compleet etc. Maar dan ga je toch snel naar de 260 euro toe, dan denk ik haast: waarom koop ik dan niet gewoon een Playstation? Kan ook muziek/films afspelen, blueray zit er al in, harddisk erbij etc, en hij kan ook nog spelletjes afspelen :)

Meer mensen die deze gedachte gehad hebben?
Ik had die gedachte ook, want ik had al een WD TV (niet live) en een PS3 en heb nu toch een PCH-C200. Geen seconde spijt van gehad, want wat is dat apparaat veel beter dan eerder genoemde combinatie zeg.

Helemaal super is het apparaat als je ook Usenet gebruikt. Even inloggen op mijn werk, een NZBtje uploaden en 's avonds lekker kijken als je thuis komt. En wat dacht je van lipsync problemen? Geen punt, je kunt gewoon handmarig synchroniseren. Probeer dat maar eens met een PS3 of WD TV.

Ik kan de PCH-C200 meer dan van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Als ik op de c-200 de complete blu-ray the avatar wil afspelen blijft het beeld zwart. Het lijkt net of het menu niet af wil spelen. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Count_B schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:29:
Als ik op de c-200 de complete blu-ray the avatar wil afspelen blijft het beeld zwart. Het lijkt net of het menu niet af wil spelen. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Daar hebben ze een Menu Fix voor. Dus even zoeken en je komt er wel uit.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
[C-200] Firmware 02-02-100428-19-POP-408 RC3

Release date : 29 April 2010
Firmware version : 02-02-100428-19-POP-408-000

1. Previous NMT apps 02-02-100318-19-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed certain titles show wrong elapsed time in SimpleBD mode
- Fixed select different audio track at SimpleBD Menu will cause playback to wrongly skip ahead by > 1 hour
- Fixed shuffle icon not displayed on front panel when in Audio CD shuffle playback
3. Video Photo and Audio playback
- Fixed Arabic Tashkeel shaping error in subtitle
- Fixed displaying of "0.wav" on front panel bug of previous RC2
- minor graphical changes and new image for music and playlist screen
- Fixed black screen display when playback ended during playlist navigator mode
4. Setup
- Fixed BD PiP and BD Navigation does not restore when default factory setting selected
5. PHF
- Removed some beta apps of App Center (Clicker, Video Detective), from previous RC

Bron: Beta Firmware Changelogs
RC3 al... Ik kan me niet inbeelden dat er nog veel Release Candidates komen voor de final er is (dit zou wel eens de laatste RC voor de final kunnen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Hoe activeer je die "SimpleBD" mode? Ik neem aan dat dit dezelfde Blu-ray afspeel mode is als op de A-200, dus alleen simple weergave van de Blu-ray menus e.d.
Ik heb regelmatig dat mijn Blu-rays niet willen spelen dus zou ze dan wel eens met de simple versie willen spelen maar kan nergens vinden hoe ik die kan activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:18:
Hoe activeer je die "SimpleBD" mode? Ik neem aan dat dit dezelfde Blu-ray afspeel mode is als op de A-200, dus alleen simple weergave van de Blu-ray menus e.d.
Ik heb regelmatig dat mijn Blu-rays niet willen spelen dus zou ze dan wel eens met de simple versie willen spelen maar kan nergens vinden hoe ik die kan activeren.
Ik sluit me hierbij aan, vooral de BD's met super deluxe menu's hebben nog vaak problemen via netwerk streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Count_B schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:29:
Bij mij hetzelfde. Ik kan werkelijk niets vinden over de eerder genoemde menu fix. Een linkje wat dat betreft zou toch wel welkom zijn. Wat ik wel gevonden heb, en dat is ook interessant, dat het aan de nieuwe encryptie (BD+ 5) van de Avatar disc schijnt te liggen. Kopers van de originele BD hebben er ook last van. Goed voorbeeld hoe DRM dus totaal z'n doel voorbij schiet.

Lees dit anders ook even, je kunt dat zwarte scherm blijkbaar voorbij met de NEXT knop (zelf nog niet geprobeerd): http://www.networkedmedia...read.php?tid=39542&page=1

Uit dat topic:
Update from Syabas on Avatar. They have already contacted Sigma who have a new SDK/code ready which should enable Avatar to play.

Implementing the new code/SDK into the firmware will take a considerable amount of work. It will NOT make it in time for the next open firmware release.

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 02-05-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn jullie allemaal lid van het beta team? Selecteerbare BD menu zit er pas vanaf RC2 in..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nee, ben geen lid van het beta team. Menu van Avatar werkt prima nadat je op NEXT hebt gedrukt overigens. Beeld blijft dan niet zwart.

Alleen tijdens het afspelen van de film komt er steeds hinderlijk een voortgangsindicator in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb regelmatig dat ik een MKV release download waar NL SUBs bij in moeten zitten maar vervolgens lijken er geen subs zichtbaar te zijn.

Ik heb het origineel ook, maar zou graag de mkv afspelen op de popcorn omdat ik geen dvd drive heb in de c200

AVATAR_1080P_X264_RETAIL_NLSUBBED_JUST4FUN_TEAM.part17

Heeft iemand hier hetzelfde probleem ?

De knop waarbij je bij DVDs de ondertitiels kunt selecteren werkt ook niet, maar ik heb ook diverse MKV bestanden waarbij de subs er ook bij in zitten en het wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Crusader schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:27:
[...]

Bij mij hetzelfde. Ik kan werkelijk niets vinden over de eerder genoemde menu fix. Een linkje wat dat betreft zou toch wel welkom zijn. Wat ik wel gevonden heb, en dat is ook interessant, dat het aan de nieuwe encryptie (BD+ 5) van de Avatar disc schijnt te liggen. Kopers van de originele BD hebben er ook last van. Goed voorbeeld hoe DRM dus totaal z'n doel voorbij schiet.

Lees dit anders ook even, je kunt dat zwarte scherm blijkbaar voorbij met de NEXT knop (zelf nog niet geprobeerd): http://www.networkedmedia...read.php?tid=39542&page=1

Uit dat topic:

[...]
Linken naar Warez gaan we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Crusader schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:27:
[...]

Uit dat topic:

[...]
Met de NEXT knop krijg ik inderdaad een menu te zien. Maar als ik nu de film ga afspelen schokt deze heel erg en heb ik geen geluid. Komt dit omdat de blu-ray geen .iso is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb totaal geen last van schokkerigheid en het DTS-HD geluid is fantastisch.
Wel heb ik om de haverklap een voortgangsindicator in beeld, afkomstig van de Avatar makers zelf, omdat er zo'n kleine foto met een scène fragment te zien is. Daar snap ik niets van, het verdwijnt ook steeds vanzelf weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
wanneer komt er nou een nieuwe firmware update..... alweer 1,5 maand geleden!
(nee ik bedoel niet de Rich UI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jeroen4488 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:21:
CobraX in "[Mediaplayer] Popcornhour C-200"

Trek je conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

jeroen4488 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:21:
Poeh poeh, al 1,5 maand... Je kan ook overdrijven... Ik heb liever dat het iets langer duurt maar dat de firmware goed is, dan dat ze overhaast iets vrij geven, waar achteraf nog volop fouten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Wat is volgens jullie nou het verschil tussen de c-200 en de HDX? Ik lees overal dat de apparten vrijwel identiek zijn...

Verder:
kan je op de c-200 gewoon het internet browsen? (met flash e.d,?) of moet je hiervoor echt een htpc aanschaffen?

Ik twijfel sterk om dit ding aan te schaffen, ik zie weinig nadelen t.o.v. een htpc... en het is zeker voordeliger qua prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Qua hardware zijn ze voor zover ik weet gelijk, op 1 punt na, namelijk macrovision ondersteuning. De PCH heeft dit niet, de HDX wel. Of dit nadelig is, ligt aan de content die je af wilt spelen en de manier waarop de speler aangesloten zit op je tv. Voor weergave via HDMI is deze ondersteuning namelijk niet nodig. Ook is het alleen nodig met Bluray ISO's.

Er is een browser voor de PCH te downloaden. Ik heb hem zelf nog niet gebruikt (mijn tv is daar gewoon niet geschikt voor). Maar flash-ondersteuning kan je sowieso vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
deepbass909 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:09:
Qua hardware zijn ze voor zover ik weet gelijk, op 1 punt na, namelijk macrovision ondersteuning. De PCH heeft dit niet, de HDX wel. Of dit nadelig is, ligt aan de content die je af wilt spelen en de manier waarop de speler aangesloten zit op je tv. Voor weergave via HDMI is deze ondersteuning namelijk niet nodig. Ook is het alleen nodig met Bluray ISO's.

Er is een browser voor de PCH te downloaden. Ik heb hem zelf nog niet gebruikt (mijn tv is daar gewoon niet geschikt voor). Maar flash-ondersteuning kan je sowieso vergeten.
Ik twijfel dan toch nog sterk tussen een PCH of een HTPC. Ik ben vooral bang voor het stroomverbruik en lawaai van een htpc.
Ik maak gebruik van nieuwsgroepen, en dit moet toch ook kunnen op de PCH? (al vraag ik me af of dit niet erg moeilijk is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Felke
Gefeliciteerd met je verjaardag ;)

Het lage energieverbruik van de PCH was voor mij genoeg reden, voor internet e.d. heb ik een laptop liggen. Ik vind de kijkafstand bij een tv sowieso te groot om echt dingen te gaan lezen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik hem echt als een pure media-player gebruik en dan ook nog eens vooral voor muziek (iets waar de PCH op het moment nog niet eens heel sterk in is, aangezien hij slechts een heel basis muziek-speler aanboord heeft standaard).

Daarnaast is een echte HTPC al snel duurder dan een PCH met 1TB opslag. Voor een beetje nette kast betaal je al minimaal €100 (ex. voeding), alles bij elkaar opgeteld ga je met een HTPC al snel richting de €400 à €500, en dan moet je nog zelf je software inregelen. Maar met een HTPC ben je wel flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
deepbass909 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:38:
@Felke
Gefeliciteerd met je verjaardag ;)

Het lage energieverbruik van de PCH was voor mij genoeg reden, voor internet e.d. heb ik een laptop liggen. Ik vind de kijkafstand bij een tv sowieso te groot om echt dingen te gaan lezen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik hem echt als een pure media-player gebruik en dan ook nog eens vooral voor muziek (iets waar de PCH op het moment nog niet eens heel sterk in is, aangezien hij slechts een heel basis muziek-speler aanboord heeft standaard).

Daarnaast is een echte HTPC al snel duurder dan een PCH met 1TB opslag. Voor een beetje nette kast betaal je al minimaal €100 (ex. voeding), alles bij elkaar opgeteld ga je met een HTPC al snel richting de €400 à €500, en dan moet je nog zelf je software inregelen. Maar met een HTPC ben je wel flexibeler.
Bedankt :+ !

Maak jij gebruik van nieuwsgroepen? (zo ja, is de interface duidelijk en gemakkelijk in te stellen?)
Verder hoor / lees ik overal verhalen over een zeer slechte afstandsbediening, wat me toch gek lijkt bij een RF afstandsbeidening!
Ook hoor / lees ik verhalen over een trage interface (html based?) en buggy firmware.
Jij, als PCH gebruiker hebt hier vast al enige ervaring mee....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Felke schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Maak jij gebruik van nieuwsgroepen? (zo ja, is de interface duidelijk en gemakkelijk in te stellen?)
Verder hoor / lees ik overal verhalen over een zeer slechte afstandsbediening, wat me toch gek lijkt bij een RF afstandsbeidening!
Ook hoor / lees ik verhalen over een trage interface (html based?) en buggy firmware.
Mijn C-200 is eigenlijk rete snel, behalve als hij aan het uitpakken is, dan is het echt een slow beestje. Voor de rest heb ik geleerd om deze eigenlijk snel even te resetten als ik mijn projector aan zet ( duurt allebei even lang :) ) en heb dan ook nog geen problemen gezien met het afspelen of andere. De afstandsbediening werkt goed, soms zelfs te goed ( zelfs als je niet richt heb je prijs, en dat is soms lastig als deze naast jou in de zetel ligt :) ).

Qua firmware, denk ik dat deze hetzelfde is als de rest. Het enigste dat volgens mij het verschil is, is dat de popCorn alles beloofde, maar er veel problemen mee heeft gehad, en de andere deze nu toevoegen als "extra" feauture...

Ben zelf een enthiousaste bezitter, en zou niet zonder kunnen.

Ps: Ik heb hem zelf nooit gebruikt als muziek speler, ik heb een airport er naast staan, en die doet zijn ding meer dan behoren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
bedankt voor jullie reacties! Is er iemand die mij kan vertellen of de interface voor het gebruik icm nieuwsgroepen duidelijk is? Moet je bijvoorbeeld extern de nzb bestanden erop zetten (ik neem aan dat je geen ftd kan installeren ;) ).
Verder, remote access mogelijk ook in windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Nieuwe firmware.....max 2 weken denk ik. We testen nu RC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Zet je netwerk NIET op auto !!!!!!!!!!!!!!! (nog niet, wordt hard aan gewerkt)

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

@NMT:

Ik had problemen met mijn 3Com OfficeConnect gigabit switch, i.c.m. de PCH op auto.
Nu heb ik er een 3Com Baseline Gigabit switch aan hangen en dat gaat aanzienlijke beter met de PCH op auto.

Bovendien kan ik in geval van problemen altijd de 3Com op 10/100 zetten. De doorvoersnelheid is echter niet veel hoger. Het ligt er dus (blijkbaar) aan wat voor switch er achter hangt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben jullie een idee?
winwiz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:25:

etc etc

Kunnen jullie aub eens goed gebruik maken van mili Mega bit Byte... Het is echt niet te lezen ze hoe snel het nou daadwerkelijk is... ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Felke schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Ik gebruik geen nieuwsgroepen, ik download via Transmission (Bittorrent), die gewoon goed werkt (iets te goed, ik heb in 2 maanden al 2 officiële waarschuwingen van mijn internet provider gehad dat ik toch echt iets meer download dan gebruikelijk... :X )

De AB werkt perfect, maar hij ligt bij mij werkeloos in de kast. Ik heb namelijk een IR-oogje gemaakt zodat de PCH ook te bedienen is met mijn Harmony remote. Overigens, op het moment dat je een IR-oog aansluit, werkt de RF-remote niet meer!

De interface kan inderdaad af en toe een beetje traag zijn, zeker als het apparaat druk bezig is met downloaden, bestanden kopiëren of controleren. Ik heb inmiddels ervaren dat de PCH bij het opstarten bijv. automatisch alle gebruikersrechten van de gedeelde bestanden aanpast als deze verkeerd staan (bijv. de eigenaar, groep en moderatie-rechten). Als je dan een map met veel submappen met daarin nog meer bestanden hebt, dan is hij even bezig (ik had 1000 mappen in mijn mp3-map door een foutje ooit...)

En buggy firmware heb ik nog niet echt last van gehad. Er zijn wel kleine dingen die beter kunnen, maar vastlopen doet hij bijv. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
kun je ook via ftp bestanden van je pc naar de PCH overzetten? Of zie je dit gewoon als een gedeelde netwerk schijf?
Ergens ben ik bang dat het allemaal heel erg ingewikkeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Ja dat kan en is heel eenvoudig zelfs.
Eenvoudigweg NMT apps er op installeren en inloggen op het IP van de C-200 met:

En presto!

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilzeyX
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 18:28
ik heb onlangs de popcorn aangeschaft en nu heb ik m zojuist op mijn netwerk aangesloten maar mijn pc ziet m alleen als een mediacenter en niet als harddisk. Er zit een 1.5 tb sata harddisk in. Als ik op mn pc de popcorn aanklik, kan ik alleen via windows media player; muziek en filmbestanden versturen. hoe krijg ik deze als externe harde schijf?
sorry als ik een noob ben maar zou dit graag opgelost willen hebben. graag maak ik gebruik van jullie expertise.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik heb ook een C200.
In het begin had ik enorme problemen met mijn netwerk.
Meestal vond hij het netwerk niet met voortdurende resetten tot gevolg.
Ook haperden dvd iso's enorm en waren niet te bekijken.
Ik heb over heel mijn huis Cat6 kabel met D-Link Gigabit-switchen.
En alle media staat op een Synology DS410 met 8TB

Toen ik het gedacht kreeg om de netwerkinstellingen van de NMT op Auto te zetten ipv 10/100.
En waarachtig alles werkt nu al 2 weken perfect en ik heb geen enkel probleem meer.
Na onderzoek bleek dat indien de instellingen op 10/100 stonden, hij communiceerde met de D-link aan 10mb.
Nu de NMT op auto staat werkt alles perfect aan gigasnelheden.

Dus blijkbaar hangt het vanaf welke switchen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Felke schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:26:
bedankt voor jullie reacties! Is er iemand die mij kan vertellen of de interface voor het gebruik icm nieuwsgroepen duidelijk is? Moet je bijvoorbeeld extern de nzb bestanden erop zetten (ik neem aan dat je geen ftd kan installeren ;) ).
Verder, remote access mogelijk ook in windows 7?
Je kan op verschillende manieren op de NZBGET nzb's feeden

- via een tool dat deze overkopierd
- Rechtsreeks op de nmt gooien ( Map .nzbget/nzb )
- Via de webinterface ( Upload )

Dit is de interface

Afbeeldingslocatie: http://files.computertotaal.nl/2009/5/auto-006.png

Voor meer info over de interface en hoe in te stellen : klikkerdeklik

Al bij al een mooi stukje software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal !
Ik heb interesse om een c-200 te kopen,en heb het forum doorgelezen maar heb toch nog een paar vragen voordat ik hem koop!
Ik wil er een 2,5 inch schijfje standaard er inzetten,voor downloads en ftp enz.
Daarnaast heb ik losse sata schijven liggen met films erop die allemaal in video_ts mappen zitten(dus vob,ifobup files)
Nu wil ik dus films kijken die op die schijven staan en tussen de verschillende schijven swappen.
Ik weet dat c-200 vob afspeeld maar ik vermoed dat als ik een vob afspeel dat ik geen dvd menu meer heb en daardoor ook geen ondertitels kan kiezen of audio talen,klopt dit ?
ALs dit klopt zijn er ook andere manieren om die video_ts films af te spelen op de c-200 zodat het het nenu en instellingen wel werken of moet ik alle film omzetten naar een ander formaat of hoe werkt dit?
En kan ik zowiezo wel video_ts afspelen vanaf die verwisselbare sata schijven die ik wil gebruiken?

Wie kan mij dit uitleggen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

wilzeyX schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:29:
ik heb onlangs de popcorn aangeschaft en nu heb ik m zojuist op mijn netwerk aangesloten maar mijn pc ziet m alleen als een mediacenter en niet als harddisk. Er zit een 1.5 tb sata harddisk in. Als ik op mn pc de popcorn aanklik, kan ik alleen via windows media player; muziek en filmbestanden versturen. hoe krijg ik deze als externe harde schijf?
sorry als ik een noob ben maar zou dit graag opgelost willen hebben. graag maak ik gebruik van jullie expertise.

alvast bedankt.
Heb je de nmt-apps wel geïnstalleerd en samba gestart? Verder moet je bij de netwerk instellingen de juiste werkgroep opgeven (basis windows netwerk instellingen). Dit staat overigens allemaal uitgelegd in de handleiding en op de wiki van Popcorn Hour.

@Seppetto
Losse vob-bestanden zijn inderdaad zonder taal of ondertiteling, voor zo ver ik weet. Ik heb dvd's omgezet in iso's en die spelen net zo af alsof je de dvd zelf afspeelt. Het enige nadeel van iso's is, dat het even duurt voor ze geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:10:
Beste allemaal !
Ik heb interesse om een c-200 te kopen,en heb het forum doorgelezen maar heb toch nog een paar vragen voordat ik hem koop!
Ik wil er een 2,5 inch schijfje standaard er inzetten,voor downloads en ftp enz.
Daarnaast heb ik losse sata schijven liggen met films erop die allemaal in video_ts mappen zitten(dus vob,ifobup files)
Nu wil ik dus films kijken die op die schijven staan en tussen de verschillende schijven swappen.
Ik weet dat c-200 vob afspeeld maar ik vermoed dat als ik een vob afspeel dat ik geen dvd menu meer heb en daardoor ook geen ondertitels kan kiezen of audio talen,klopt dit ?
ALs dit klopt zijn er ook andere manieren om die video_ts films af te spelen op de c-200 zodat het het nenu en instellingen wel werken of moet ik alle film omzetten naar een ander formaat of hoe werkt dit?
En kan ik zowiezo wel video_ts afspelen vanaf die verwisselbare sata schijven die ik wil gebruiken?

Wie kan mij dit uitleggen?
Alvast bedankt :)
Je kunt de schijven inderdaad swappen. Wat betreft de video_ts mappen: op de map zelf klikken is voldoende om de 'dvd' te starten. Menu en alles werkt gewoon.

do or do not, there is no try

Pagina: 1 ... 17 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.