Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit ook niet bij wireless, het probleem zit hem in de overload bij de WIRED NIC. Daarbij schijnt de limiet om en nabij de 30Mbit te liggen. Dus films met een hogere bitrate krijgen problemen vanwege de doorvoor van de NIC naar de processor. De nic is eigenlijk slechts een doorgeefluik, en de processor doet de handling van alle data. Helaas gaat dit nog niet perfect bij hoge bitrates, waardoor er stuttering ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Zever imo. Ik stream alles via mijn server PC (de Gigabit NIC daarin staat op 100 Mbit Full Duplex en ik heb een gewone 100 Mbit router waaraan elke PC en de PCH hangt). Verder staat er Windows 7 op de server en gebruik ik SMB shares. Ik heb tijdens het bekijken van films de bitrate zien oplopen tot ongeveer 60 Mbit/s en die speelden 100% soepel af (waren 1080p mkv files).

Volgens deze review spelen films over het netwerk vlekkeloos af tot 90 Mbit/s voor NFS en tot 60 Mbit/s voor SMB.

Volgens mij is de PCH gewoon erg picky met hardware. Vandaar ook dat er een compatibility list is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Werkt hier ook uitstekend over SMB icm een Mac. Ook 1080-spul met hoge bitrate, geen probleem whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Hier ook SMB prima, zelfs via wireless N. Ik zie pieken van 115 Mbits, maar dat lijkt mij gezien de 100 Mbit port setting én de 100 Mbit poort op de wireless bridge erg sterk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:00:
Afbeeldingslocatie: http://www.wa.la/BAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/CAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/DAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/EAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/FAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/GAfbeeldingslocatie: http://www.wa.la/H Afbeeldingslocatie: http://www.wa.la/I

Interface ziet er, wederom, spartaans uit. Functioneel maar "mooi" istie niet :)

Ik hoop dat het ding opschiet zodat de developers er weer mooie skins voor kunnen bouwen. De Revamp 2.0 op het NMT forum ziet er veelbelovend uit alleen zijn de "screenshots" alleen nog maar art-work. De hele code om het allemaal werkend te maken moet nog geschreven worden.

Anyway, als ie uit is en de reviews zijn veelbelovend heb ik hoogstwaarschijnlijk wel interesse :) For now werkt mn HDX nog prima.
Inderdaad. Popcornhour in bezit. Interface ziet er prima uit. Functioneel ook. Alleen ISO bestanden wil die niet altijd pakken. Nog op zoek naar een converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Als je BD-Live wilt gebruiken waar moet je die mappen neerzetten op de 3,5 harde schijf want hij maakt 4 partities aan?

Op welke partitie moet die map met de 2 mappen erin komen te staan??

MVG stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal kan wel roepen dat het niet zo is. Het probleem is toch zeer consistent herroepbaar onder de bepaalde omstandigheden. Het is op die site zo uitgebreid getest dat het nagenoeg wetenschappelijk onderzoek is. De onderzochtte omstandigheden zijn bij:

- Full BD Disk ISO met ZEER hoge bitrate (60mbit+ film). (dus geen 1080p .mkv)
- 100mbit verbinding met zowel NAS als PC.

Voor de geïnteresseerden:

Folks, I ran into all these problems with the A110, and 'thought' that going to the gE and the faster/improved processor in the C200 would help 'cure' things....

But, what you have to all realize is the BR discs have widely varying bit rates in the video encode. I can easily play (raw) m2ts of lots of BR rips on the A110, sometimes removing the additional audio streams (Dolby or DTS or LPCM), and the like with tsMuxer to get the stream rate down. Of course, recoded video (mush slower) has no problems, that I've run into.

BUT, I have identified quite a number of BR discs where the bitrate is extremely high. I have found that the only way to play them without the skipping and such, is directly off an internal (or USB) hard drive (or usb flash), and things work okay. One disc in particular I have identified as having a bitrate almost 'off the scale', is 'The Day After Tomorrow' (>60Mb/s at spots, particularly the title sequence).

I can play this disc rip directly from a 4core PC (Vista), with very fast SATA discs across a gE network to the C200, yet the same file on a large RAID6 array (2core with gE), stutters and etc.

So, I think again, one needs to look at the bitrate coming OFF that particular disc. If the Ethernet port on the C200 is at fault, or there is something else in the particular network (like, downgrading the link to 100Mb/s by putting in a 10/100 switch in the PCH path), I think you need a 'standardized' source file, otherwise you're chasing your tail.

What exactly is the main problem, is probably a combination. The rips play perfectly, every time (at least that I've been able to test so far) off a 'local' HD/storage to the PCH. Like others have commented, 100Mb/s should be far more than enough, but those 'off the scale' discs do have bitrates exceeding 60Mb/s, and that means the network needs to be >100Mb/s to carry it without delay (remember, a 100Mb/s network is really only half-duplex, so 50Mb/s max throughput) ; so the gE on the C200 should suffice!

But it appears to me that it may be the buffering in the C200 that is at fault, or something with the gigabit interface (again, since the box works without error off local storage). Without ripping the box apart, or being a top-flight programmer, it may be the best question.

Update:

After beating on things for a few hours, I managed to replicate a lot of what other folks were 'seeing', particularly in the area of using a 10/100 switch in the ethernet 'chain' (right off the C200), and lo and behold, it works much better (like... perfectly with the my 'test' files I know are very high bit rate). This, off a gE switch that interconnects all my machines, including RAID boxes.

I swapped a gE switch in and out of that position, and yep, the 10/100 (running at 100Mb/s) ran fine. Why? Well, I put an analyzer in the line, both before and after the switch, i.e., upstream toward the NAS, and toward the C200. The C200 gE port was acting like it needed lots of buffering, which the 10/100 supplied. When I put in the gE, the flow requests were coming but the switch acted like 'huh? why?'. I believe that perhaps the flow control routine for gE in the C200 is wrong.

That is pretty well confirmed the way the port is trying to control the flow (or not). When I tried to increase the throughput to the C200 (through the 10/100 switch), it seemed to hit a brick wall, where it stopped responding to flow, and appeared to 'surge'. That's what causes the herky/jerky video.

Oh well, someone need to take a very close look at all of this.

>Bit of an Update:

Move my 'old' A-110 to right next to the new C-200, plugged into the same 10/100 etherswitch so that network wise, they were also 'right next' to each other.

When the A-110 starts to stream, the bit flow goes full bore; 'buffering' starts, and then the video/audio starts up. No Hickups.
When the C-200 starts to stream, the bit flow 'surges' (starts and stops like a car on bad gas). Rarely does one get the 'buffering' icon (little circle chasing it's tail). I've left it in that state for several minutes, and it herky-jerky for forever if I let it.

Again, note that when the same material (HD video) is 'local' to either device (usb drive), smooth as silk on both.

In the last day fooling around with the C-200, I have managed to get the box to 'full stream buffer' where the video is smooth, and the bitstream is as well. So far, I haven't been able to replicate this 'at will', it seems to get into the 'good' mode randomly.

Now, since I have both boxes together, I streamed my 'worst case scenario', the 'Day After Tomorrow'. It's the one disc-rip that the A-110 has occasional problems with (title sequence at a minimum), and I do have a couple others where (once again) the title sequence is extremely high bitrate. The C-200 barely even tries on those cuts. 'Herk and Jerk' city.

I know that there are lots of things on the C-200 that are under 'heavy review' programming wise, but this has to be #1. Since everything (in this department) works 100% WHEN the source is local, that tells me the box is basically fine... except for the buffering from the lan port. The A-110 has several seconds of buffering from a source, the C-200 has essentially nil/zero.

Well, I guess we all wait for the next 'update'. It would sure be nice if the A-110 got just a smidgen more of on-line buffer as well, that would be all it needs to be perfect. The C-200, back to kindergarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Het valt me op dat m'n C200 heel regelmatig problemen heeft bij het repareren met PAR files... Denk dat zo'n 30% van alle downloads niet met succes wordt geparred/unrarred.
De Brokenlog.txt file laat dan zien dat er bv. een beschadigde RAR file is, of gewoon te weinig blocks voor reparatie beschikbaar.

Als ik alle files naar m'n PC kopieer en daar Quickpar op los laat, gaat alles goed. RAR files kunnen daarna zonder problemen verwerkt worden.

In de config file van NZBget staat eigenlijk alles standaard en voor zover ik zie zou het daarmee moeten lukken... Iemand een tip?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 10:06
Meeste downloads gaan goed maar als er iets aan mankeert lukt het mij idd ook vaak niet om het nzbget te laten fixen. De enige optie is dan kopieren naar de pc, fixen en weer terug zetten. Ben benieuwd of iemand hier iets op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

jeroen4488 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:14:
Hoe kan ik in de pch c200 de status van mijn internet HD zien?
Hoeveel gig er in gebruik en vrij is....
Ik neem aan dat je interne HD bedoeld? ZO ja, ga in de root op je HDD staan en druk op INFO op de AB.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

shades schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:47:
[...]
Nu je het zegt - ik begin me daar ook een beetje aan te irriteren. Kan bij setup niets hierover vinden.
De screensaver uitzetten is heel simpel:
- setup
- Voorkeuren (Preferences)
- Scherm beveiliger (Screen Saver) op "-" zetten.

Ik heb hem al snel uitgezet, want mijn PCH liep erdoor vast :?
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:49:
Ik heb het volgende verschijnsel.

Als ik muziek heb geluisterd via mijn PCH en ik zet hem in standby, gaat het beeld wel uit, maar loopt het geluid via de versterker door :S

Iemand die dit ook heeft?
Ik heb het ook af en toe. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het zo hoorde, aangezien stand-by eigenlijk alleen de video-processor uitgeschakeld wordt. Sowieso blijft de Toslink aansluiting "aan" staan (de led blijft branden).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
deepbass909 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:30:
[...]

De screensaver uitzetten is heel simpel:
- setup
- Voorkeuren (Preferences)
- Scherm beveiliger (Screen Saver) op "-" zetten.

Ik heb hem al snel uitgezet, want mijn PCH liep erdoor vast :?
[...]

Ik heb het ook af en toe. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het zo hoorde, aangezien stand-by eigenlijk alleen de video-processor uitgeschakeld wordt. Sowieso blijft de Toslink aansluiting "aan" staan (de led blijft branden).
Echt uitzetten is de powerknop wat langer ingedrukt houden. De power indicatie op de PCH zelf gaat dan knipperen en wordt rood.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
Tylen schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:06:
[...]

Ik neem aan dat je interne HD bedoeld? ZO ja, ga in de root op je HDD staan en druk op INFO op de AB.
Inderdaad typfoutje, bedankt! ga dit vanavond ffe proberen :)

Het boekje wat erbij zat was erg beperkt, is er nog een uitgebreidere handleiding waar nog handige tips&tricks instaan?

Is er iemand die er een fan in heeft gezet (zie op het mobo 2x fan aansluiting) en achter in de behuizing een goede plek voor een kleine fan. Is dit nodig als je bijv veel series achter elkaar kijkt?

[ Voor 36% gewijzigd door St4rl0rd op 07-04-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Wie van jullie gebruikt eigenlijk een app als Yamj?

Het lijkt me wel erg mooi, om zo meteen van alle films ook info te hebben.. echter ik wis m'n films meestal weer nadat ik he ze heb gekeken, dus het is niet zo dat ik een vast digitale filmcollectie heb. Maar voor m'n series (die meestal toch wel een paar seizoenen duren en dus continu op m'n hdd blijven) lijkt het me wel heel handig.

Ik heb me er eens in verdiept en ik vind het nogal wat voeten in de aarde hebben om dat allemaal in te stellen enzo. zeker als bij de volgende firmware update de hele interface op de schop gaat en een soort gelijk systeem dan gewoon geintegreerd zit.

hoe denken jullie er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Of hetgeen wat geintegreerd wordt net zo mooi zal zijn als YAMJ kan zijn is nog maar de vraag dus het heeft altijd nut.
Deleted files verdwijnen ook uit je jukebox op het moment dat je deze opnieuw laat genereren (hij voegt nieuwe files toe aan de jukebox en haalt de verwijderde er ook uit), werkt prima.
Dat er wat tijd in gaat zitten dat klopt, vooral het zorgen dat je bestanden de juiste naamgeving hebben is een leuk puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik gebruik YAMJ. Weinig miserie hier. 98% van de films werd juist herkend (filenames waren in orde). 't Is wel niet zo geweldig praktisch aangezien YAMJ statische webpagina's genereert en wat configuratiewerk vereist. Anderzijds is het easy stuff eens alles goed ingesteld is. Ik heb ook 2 batch files gemaakt voor Windows zodat ik met een dubbelklik m'n jukebox kan updaten (eentje die gewoon update en eentje met de -c parameter).

Wat ik so far van de nieuwe GUI gezien heb, bevalt me niet helemaal. Hij voelt traag aan als ik afga op het youtube filmpje, dit terwijl mijn Aeon skin bijna supersmooth is. Hoop dat men alleszins kan kiezen tussen YAMJ en de nieuwe GUI eens hij uit is.

Dit zijn trouwens 2 erg handige URLs:

YAMJ Basics
YAMJ Advanced

[ Voor 12% gewijzigd door CobraX op 07-04-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
jeroen4488 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:00:
[...]

Inderdaad typfoutje, bedankt! ga dit vanavond ffe proberen :)

Het boekje wat erbij zat was erg beperkt, is er nog een uitgebreidere handleiding waar nog handige tips&tricks instaan?

Is er iemand die er een fan in heeft gezet (zie op het mobo 2x fan aansluiting) en achter in de behuizing een goede plek voor een kleine fan. Is dit nodig als je bijv veel series achter elkaar kijkt?
Dit vind ik alleszins handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Yamj staat hier gewoon iedere 3 uur gescheduled voor een run.
Een keer instellen, nooit meer heen om kijken. Tis geweldig voor series! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:34:
[...]

Echt uitzetten is de powerknop wat langer ingedrukt houden. De power indicatie op de PCH zelf gaat dan knipperen en wordt rood.
Het ging om de "stand-by" functie. Soms stopt hij dan met het afspelen van het geluid, soms niet. Die is niet alleen bij muziek, maar ook soms bij films. Mijn PCH staat eigenlijk nooit echt uit, omdat hij op het moment torrents aan het downloaden is.

Wat ik ergens uit begreep (volgens mij uit de handleiding), schakelt de PCH de video-processor uit als hij stand-by gaat. Aangezien deze ook meer vermogen verbruikt dan de CPU, is dat ook wel logisch. Het is dus geen echte stand-by, maar de PCH wordt dan in feite teruggeschakeld naar een NAS

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Tijntje

Hello?!

Yamj is inderdaad geweldig voor series en ik gebruik zelf tvrename om de series te hernoemen en automatisch nfo files aan te laten maken. Als de nfo files zijn aangemaakt werkt Yamj altijd 100%. Werkt echt geweldig.
http://tvrename.com/

[ Voor 13% gewijzigd door Tijntje op 07-04-2010 22:22 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
Tijntje schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:22:
Yamj is inderdaad geweldig voor series en ik gebruik zelf tvrename om de series te hernoemen en automatisch nfo files aan te laten maken. Als de nfo files zijn aangemaakt werkt Yamj altijd 100%. Werkt echt geweldig.
http://tvrename.com/
Nice, dit programmatje kende ik nog niet. Ziet er inderdaad handig uit, nu doe ik altijd handmatig met een rename tool maar dit ziet er een stuk completer uit op het eerste gezicht.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
SABnzbd laten downloaden, die renamed automatisch perfect ;)
Niks tools nodig. Niks nfo nodig, de renaming van SAB is zo perfect dat YAMJ alles super doet, zonder manuele interventie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die niet zo goed in engelse taal zijn er komt dit weekend een nederlandse versie van de manual uit volgens het offciciele forum\

http://www.networkedmedia...4851&pid=364698#pid364698

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:59
Hallo,
Ik ben opzoek naar een mediaplayer,
en ik zit te twijfelen tussen de popcornhour c200 en de xtreamer pro,
kunnen jullie misschien de voor en nadelen van de popcornhour (het liefst t.o.v. de xtreamer) op een rijtje zetten O-)

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Sjeffie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:09:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een mediaplayer,
en ik zit te twijfelen tussen de popcornhour c200 en de xtreamer pro,
kunnen jullie misschien de voor en nadelen van de popcornhour (het liefst t.o.v. de xtreamer) op een rijtje zetten O-)
Lees het forum en de wiki! Scheelt ons een hoop moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen! ik heb een vraagje, als ik de popcorn hier in NL koop?. heb je dan een pakket samen met de remote control? of moet je die apart erbij kopen?. ik kan dat niet vinden op de site's ie het verkopen..

alvast merci!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:27:
hey mensen! ik heb een vraagje, als ik de popcorn hier in NL koop?. heb je dan een pakket samen met de remote control? of moet je die apart erbij kopen?. ik kan dat niet vinden op de site's ie het verkopen..

alvast merci!

Jeroen
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22

alvast merci!

Jeroen
Maar dat is dan wel de RF versie. Als je de IR versie wil moet je die er los bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd

alvast merci!

Jeroen
Ik heb hem nu 1 weekje, vorige week binnen gehad van alternate. Zat inderdaad de RF remote bij. ontvangst erg goed hiermee en afstand bediening vindt ik erg fijn in de hand en deverlichte knoppen erg handig. Als je een IR remote (bijv harmony) wilt gebruiken moet je hier een apparte IR ontvanger bijkopen. Batterijtjes zaten er ook bij voor de remote en HDMI kabel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen4488 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:22:
[...]

Ik heb hem nu 1 weekje, vorige week binnen gehad van alternate. Zat inderdaad de RF remote bij. ontvangst erg goed hiermee en afstand bediening vindt ik erg fijn in de hand en deverlichte knoppen erg handig. Als je een IR remote (bijv harmony) wilt gebruiken moet je hier een apparte IR ontvanger bijkopen. Batterijtjes zaten er ook bij voor de remote en HDMI kabel. _/-\o_
ahh okee TOP! ik ben blij dat het RF is... IR vind ik minder fijn qua bereik enzo.. en ik heb toch geen harmony..

tnx voor de snelle reacties!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, ik moet toch zeggen dat ik zwaar ontevreden ben over de afstandsbediening van de C200. In driekwart van de gevallen doet 'ie het gewoon niet en moet ik meerdere malen drukken eer de C200 het oppikt. En dan zit ik op nog geen twee meter afstand van de C200, die in een houten (afgesloten) TV meubel staat. Als dat al problemen geeft... misschien toch maar eens het IR ding kopen, ben ik van het gezeik af. (heb namelijk al zo'n IR verlengsysteem zodat ik apparatuur in een afgesloten kast toch kan bedienen)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Wildfire: Lijkt me toch dat er iets met jouw C200 niet helemaal lekker is. Ik heb zelden zo'n fijne afstandsbediening gehad. Reageert alleen trager als de C200 erg druk is (filmpje unrarren, FTP'en en filmpje kijken tegelijkertijd). En da's ook niet op te lossen met IR.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Als de interne harde schijf in slaap is gevallen wil hij ook soms wat trager zijn, maar voor de rest een prima ab!

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Wildfire schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:58:
Tsja, ik moet toch zeggen dat ik zwaar ontevreden ben over de afstandsbediening van de C200. In driekwart van de gevallen doet 'ie het gewoon niet en moet ik meerdere malen drukken eer de C200 het oppikt. En dan zit ik op nog geen twee meter afstand van de C200, die in een houten (afgesloten) TV meubel staat. Als dat al problemen geeft... misschien toch maar eens het IR ding kopen, ben ik van het gezeik af. (heb namelijk al zo'n IR verlengsysteem zodat ik apparatuur in een afgesloten kast toch kan bedienen)
Heb je wel de antenne achterop de C200 geplaatst? Bereik moet echt geen probleem zijn. Moet af en toe ook wel eens 2 keer op een knop drukken omdat hij soms niet reageerd maar dat is bij een IR-afstandsbediening ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Dinky01 op 09-04-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Dinky01 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:23:
[...]

Heb je wel de antenne achterop de C200 geplaatst? Bereik moet echt geen probleem zijn. Moet af en toe ook wel eens 2 keer op een knop drukken omdat hij soms niet reageerd maar dat is bij een IR-afstandsbediening ook.
Ja, de antenne zit netjes erop. Het ligt gewoon aan het systeem, toen de C200 uit was hoorde je ook veel mensen klagen. Misschien dat er ondertussen een iets nieuwere revisie C200 die deze probs niet heeft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Wildfire schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:09:
[...]

Ja, de antenne zit netjes erop. Het ligt gewoon aan het systeem, toen de C200 uit was hoorde je ook veel mensen klagen. Misschien dat er ondertussen een iets nieuwere revisie C200 die deze probs niet heeft.
Lijkt mij sterk, ik heb mijn C200 gekocht op de 1e dag dat deze in Nederland beschikbaar was en geen problemen met de AB. Je zou eens kunnen proberen de AB opnieuw aan te melden bij de C200:

C-200 RF Remote Control Pairing
To initiate pairing of the RF remote control and your C-200 unit, first power on your C-200 unit and wait until it's fully booted.
Then remove the batteries from your RF remote control and then reinsert them after a few seconds.
The power cycle at the remote control will cause any C-200 unit within range to listen to first key press from the RF remote control, after which it will be paired to this remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Wildfire schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:09:
[...]

Maak je wel gebruik van alle nieuwste updates dan? Ik heb hem pas kort en weet niet uit welke lading die van mij komt maar de AB werkt egt perfect, mijn PCH staat ook in een houten kast met me wii en KPN ontvanger erop voor de antenne en AB vanuit alle hoeken gewoon goed.... was zelf bang dat ik m te veel had ingebouwd maar niet dus :P

Iemand al enige idee wanneer de nieuwe firmware uitkomt???? :D
Ben bezig om op mijn pc de UFC 100 beste gevechten te downloaden (60GB) als ik die met de huidige snelheid moet overzetten wordt ik nie blij van :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:01

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb ook nog wel regelmatig rare probleempjes.

Vanavond film gekeken. Even op pauze gezet ong 10 min. Daarna verder kijken. Duurt het eerst max 30 sec voor hij begint. En hij speelt dan versnelt af. Daarna nog weer even snel op het pauze knopje drukken, en weer play voordat hij het goed doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Hallo,
Ik heb gelezen dat de popcornhour ook bd live ondersteund, maar is dit alleen als je er een blu-ray schijfje in hebt zitten, of ook als je een iso op de schijf laad?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Totaalgeflipt schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 01:30:
Ik heb ook nog wel regelmatig rare probleempjes.

Vanavond film gekeken. Even op pauze gezet ong 10 min. Daarna verder kijken. Duurt het eerst max 30 sec voor hij begint. En hij speelt dan versnelt af. Daarna nog weer even snel op het pauze knopje drukken, en weer play voordat hij het goed doet....
Via netwerk streaming zeker?
of vanaf hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Sjeffie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:07:
Hallo,
Ik heb gelezen dat de popcornhour ook bd live ondersteund, maar is dit alleen als je er een blu-ray schijfje in hebt zitten, of ook als je een iso op de schijf laad?
Volgensmij zit er geen verschil tussen via een speler spelen of een iso vanaf de HD... moet geen verschil geven. Heb BD live allen zelf nog niet gebruikt... vraag me sowieso af of alles zal werken (de downloads e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ben er inmiddels achter dat de c200 WMAPRO bestanden niet zo lekker vindt. Ik kijk momenteel de oorlogserie The Pacific wat WMAPRO 720p bestanden zijn. Meestal loopt het aardig maar soms gaat het beeld at random schokken. Even op pauze zetten helpt dan vaak. Echter wanneer er veel details zijn zoals een screenshot van een bladerdek met daardoorheen lucht, dan is het altijd een schokfestijn. Ik speel af op een http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Ook het geluid van de WMAPRO bestanden (raw) wordt niet goed door mijn Harman Kardon verwerkt ik moet zelf een bijpassende geluidsweergave vinden, maar datgene wat het zou moeten zijn (dolby digital/ dts) is niet te selecteren.

Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

jeroen4488 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:22:
[...]

Je kan die IR-ontvanger ook heel makkelijk zelf maken. Het is een TSOP1736 of 1738 (ir-ontvangstmodule) die met een stereo-jack aangesloten op de C-200 zit. Dat kost je misschien €5 aan onderdeeltjes. Op het net is de beschrijving wel te vinden hoe hij gemaakt moet worden.
De IR-ontvanger werkt perfect in combinatie met een Harmony.
Dat is ook de belangrijkste reden dat ik de IR-ontvanger gehobbyd heb, zodat ik alles met m'n Harmony kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar lang twijfelen, twee weken geleden, de popcorn C-200 gekocht en ik ben er heel tevreden over. Tot nu toe speelt hij alle bestanden af die ik hem voorgeschoteld heb.
Het enige wat ik erg jammer vind is de inkijkhoek van het LCD schermpje. Als je er niet recht voor zit kan je deze eigenlijk niet gebruiken. Ook de handleiding was er summier, maar dat had ik al in dit topic gelezen.
Voor de rest ben ik helemaal in mijn nopjes met de C-200. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat van het display is helaas wel een nadeel, maar ik vind het ook erg jammer dat de info op het display niet aan kan passen... Mijn logische gedachtengang en kennis van linux zegt mij dat de PCH veel standaard linux software gebruikt, en heel waarschijnlijk voor het display gewoon LCDproc (een standaard linux daemon voor het aansturen van LCD's). Die is volledig configureerbaar. Ik zou heel graag namelijk de info op het scherm aan willen passen die getoond wordt als je muziek afspeelt... Nu laat hij o.a. de bestandsnaam zien, maar die interesseert mij eigenlijk niet. Liever zie ik een net scherm met artiest, titel, album en eventueel info over het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
jeroen4488 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 12:09:
[...]

Volgensmij zit er geen verschil tussen via een speler spelen of een iso vanaf de HD... moet geen verschil geven. Heb BD live allen zelf nog niet gebruikt... vraag me sowieso af of alles zal werken (de downloads e.d.)
Ach, ik koop hem gewoon, en ik zie wel of ie het doet of niet, zou leuk zijn als ie het idd doet, maar maakt voor de rest iig niets uit :P

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 18:10
Sjeffie schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:07:
Hallo,
BD Live werkt ook als de film als ISO of \BDMV structuur op een harddisk of netwerk share staat. Let wel op dat bij veel Blu-ray downloads die je op het internet kunt 'vinden' de BD Live functionaliteit niet meer werkt.
Als je zelf rips maakt van je originele schijfjes met een recente versie van AnyDVD HD moet het wel goed gaan.
Misschien dat het ook aan de BD Live implementatie per uitgever ligt (of ze in het BD Live deel een check doen voor originele disk of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
PeterPan schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:13:
[...]

BD Live werkt ook als de film als ISO of \BDMV structuur op een harddisk of netwerk share staat. Let wel op dat bij veel Blu-ray downloads die je op het internet kunt 'vinden' de BD Live functionaliteit niet meer werkt.
Als je zelf rips maakt van je originele schijfjes met een recente versie van AnyDVD HD moet het wel goed gaan.
Misschien dat het ook aan de BD Live implementatie per uitgever ligt (of ze in het BD Live deel een check doen voor originele disk of niet).
Bedankt voor de info _/-\o_

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 01-09 15:14
Weten jullie een tool om de region code van een blu-ray iso te halen? Ik heb namelijk een blu-ray iso gedownload maar krijg de melding: This disc has been coded for Region A only and will not play in your Region B Blu-Ray Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik heb even gegoogeld, en misschien heb je hier wat aan :
http://www.softpedia.com/...Region-Code-Remover.shtml

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Scon schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 13:17:
Ik ben er inmiddels achter dat de c200 WMAPRO bestanden niet zo lekker vindt. Ik kijk momenteel de oorlogserie The Pacific wat WMAPRO 720p bestanden zijn. Meestal loopt het aardig maar soms gaat het beeld at random schokken. Even op pauze zetten helpt dan vaak. Echter wanneer er veel details zijn zoals een screenshot van een bladerdek met daardoorheen lucht, dan is het altijd een schokfestijn. Ik speel af op een http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Ook het geluid van de WMAPRO bestanden (raw) wordt niet goed door mijn Harman Kardon verwerkt ik moet zelf een bijpassende geluidsweergave vinden, maar datgene wat het zou moeten zijn (dolby digital/ dts) is niet te selecteren.

Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?
ff bumpen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Als je HK geen WMA(Pro) ondersteunt moet je hem niet op RAW uit zetten, maar gewoon op PCM. De PCH maakt er dan gewoon een multichannel PCM signaal van, dus ook 5.1. De meeste versterkers kunnen dat gewoon aan mits het via HDMI naar je versterker gaat.

Ik heb zelden of nooit last met WMV bestanden.

[ Voor 10% gewijzigd door winwiz op 12-04-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
winwiz schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:09:
[...]

Als je HK geen WMA(Pro) ondersteunt moet je hem niet op RAW uit zetten, maar gewoon op PCM. De PCH maakt er dan gewoon een multichannel PCM signaal van, dus ook 5.1. De meeste versterkers kunnen dat gewoon aan mits het via HDMI naar je versterker gaat.

Ik heb zelden of nooit last met WMV bestanden.
Daar zit dan het probleem, ik heb geen hdmi op mijn versterker. Beeld gaat rechtstreeks naar TV en geluid via optical naar versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Scon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:19:
[...]

Daar zit dan het probleem, ik heb geen hdmi op mijn versterker. Beeld gaat rechtstreeks naar TV en geluid via optical naar versterker.
Dan moet hij het ook aankunnen. Voor zover ik weet heb je alleen voor DTS-HD en Dolby Digital TrueHD HDMI nodig. Maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb ook "slechts" een DTS-ES receiver.
Overigens heb ik gisteren een aantal DTS en DD demos gedownload, waaronder een aantal full-HD, inc DTS-HD en DD TrueHD geluidssporen, en die worden gewoon netjes door mijn receiver verwerkt als DTS of DD (via optical).

Een leuke site om testfiles vandaan te halen is demo-world.eu, daar staan heul veul trailers en demos van o.a. DTS, Dolby, THX en studio's. Dit zijn vob of m2tk bestanden, die door de PCH afgespeeld kunnen worden en zijn ideaal om te testen of je receiver met bepaalde geluidssporen overweg kan. Daarnaast sla je van bepaalde bestanden gewoon echt stijl achterover (vooral de DTS-demos) in dynamiek en geweld in het geluid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
deepbass909 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:31:
[...]

Dan moet hij het ook aankunnen. Voor zover ik weet heb je alleen voor DTS-HD en Dolby Digital TrueHD HDMI nodig. Maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb ook "slechts" een DTS-ES receiver.
Overigens heb ik gisteren een aantal DTS en DD demos gedownload, waaronder een aantal full-HD, inc DTS-HD en DD TrueHD geluidssporen, en die worden gewoon netjes door mijn receiver verwerkt als DTS of DD (via optical).

Een leuke site om testfiles vandaan te halen is demo-world.eu, daar staan heul veul trailers en demos van o.a. DTS, Dolby, THX en studio's. Dit zijn vob of m2tk bestanden, die door de PCH afgespeeld kunnen worden en zijn ideaal om te testen of je receiver met bepaalde geluidssporen overweg kan. Daarnaast sla je van bepaalde bestanden gewoon echt stijl achterover (vooral de DTS-demos) in dynamiek en geweld in het geluid. >:)
Voor multichannel PCM is de bandbreedte van de optical te laag. PCM is immers niet gecomprimeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
hoi ...
ik heb een vraagje...
ik heb een externe bluray brander en kan deze ook via usb worden aangesloten ipv een inbouw blurayspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Hebben meer mensen er last van dat wanneer je torrent met de ingebouwde client dat het hele apparaat naar verloop van tijd bizar traag wordt (memory leak?)? Ik moet echt elke dag dat ding een keiharde reboot geven, anders is het op een gegeven moment zo dat 'ie pas 4 seconde na het drukken van een knop reageert.. Ben dat wel een beetje beu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
boss1 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:26:
hoi ...
ik heb een vraagje...
ik heb een externe bluray brander en kan deze ook via usb worden aangesloten ipv een inbouw blurayspeler?
als hij niet hier tussen staat, dan gaat het lastig worden... mocht dit uberhaupt werken via USB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
m-m schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:50:
Hebben meer mensen er last van dat wanneer je torrent met de ingebouwde client dat het hele apparaat naar verloop van tijd bizar traag wordt (memory leak?)? Ik moet echt elke dag dat ding een keiharde reboot geven, anders is het op een gegeven moment zo dat 'ie pas 4 seconde na het drukken van een knop reageert.. Ben dat wel een beetje beu :(
Dan installeer je toch een andere via CSI.... trouwens het is een mediaspeler en downloaden zie ik als een extratje, maar goed dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Maken die het niet traag dan? Als ik die extratjes niet had gewild had ik wel 150 euro minder uitgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
m-m schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:17:
Maken die het niet traag dan? Als ik die extratjes niet had gewild had ik wel 150 euro minder uitgegeven ;)
Het wordt er in mijn beleving niet trager van het is gewoon wat anders. Als je hem voor die extratjes hebt gekocht zijn er veel betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:06:
[...]

Voor multichannel PCM is de bandbreedte van de optical te laag. PCM is immers niet gecomprimeerd!
Multichannel PCM gaat wel, maar tot DTS-ES max. Die andere formaten hebben inderdaad een hogere bandbreedte nodig dan de S/PDIF specificaties toelaten (optische kan je opzich veel hogere bandbreedtes halen). En daarnaast RAW gaat ook goed over optische, en dat heeft nog meer bandbreedte nodig dan PCM ;)
Ik heb die Torrent-cliënt al vrij snel aan de kant gezet, omdat ik hem maar lastig vond (je moest een .torrent downloaden, op de PCH zetten, en dan met de cliënt openen...) en ben overgestapt op Transmission, waarmee je een .torrent kan openen, of gewoon een internetlink kan opgeven naar de .torrent. Die werkt veel beter. Alleen als hij een torrent moet verifiëren (omdat de machine opnieuw is opgestart), merk je dat het apparaat echt belast wordt, anders niet.
winwiz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:35:
[...]

Dan installeer je toch een andere via CSI.... trouwens het is een mediaspeler en downloaden zie ik als een extratje, maar goed dat is mijn mening
En zonder die "extratjes" is de c-200 ook wel weer erg duur en zijn er ook goedkopere alternatieven ;)
Het is alleen wel een lichte computer en daar moet je rekening mee houden en voor de beperkte cpu-kracht vind ik hem toch wel behoorlijk veel aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
deepbass909 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:48:
[...]

Multichannel PCM gaat wel, maar tot DTS-ES max. Die andere formaten hebben inderdaad een hogere bandbreedte nodig dan de S/PDIF specificaties toelaten (optische kan je opzich veel hogere bandbreedtes halen). En daarnaast RAW gaat ook goed over optische, en dat heeft nog meer bandbreedte nodig dan PCM ;)
Multichannel PCM =! DTS-ES DTS is gecomprimeerd en PCM niet.

De S/PDIF specificatie staat alleen maar 2 kanaals PCM toe voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat zou het relaxed zijn als ik een fixed audio delay kon instellen op de C200.
Ze hebben het toegevoegd dat je tijdens het afspelen audio kunt vertragen, en dat is bij mij bijna altijd -0,15 - 0,2. Zou fijn zijn als je dat gewoon global kon instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:37:
[...]

Multichannel PCM =! DTS-ES DTS is gecomprimeerd en PCM niet.

De S/PDIF specificatie staat alleen maar 2 kanaals PCM toe voor zover ik weet.
S/PDIF staat transmissie toe volgens het IEC 61937 protocol, waaronder ook AC-3, MPEG, DTS, ATRAC en WMAPRO vallen. Het klopt wel dat alleen stereo-audio ongecomprimeerd wordt verzonden. Verder kent het blijkbaar geen maximale doorvoersnelheid in het protocol, maar is er wel een maximum aan de resolutie, namelijk 24 bit audio (wat ook de max is voor bijv. DTS).

Overigens klopt dit ook niet hè: Multichannel PCM =! DTS-ES
PCM is een transmissie methode (hoe wordt de informatie omgezet tot een signaal), DTS-ES is een geluidscoderingssysteem (hoe zit het geluid versleuteld in de informatiestroom). ;) Dus die kunnen nooit gelijk zijn. Alleen brengt DTS-ES een bepaalde dichtheid aan informatie met zich mee, en die moet wel binnen de specs van de transmissie methode passen.

Ik zou zelf even na moeten kijken hoe mijn PCH ingesteld staat, volgens mij geeft hij DTS toch echt als PCM-signaal door en pikt mijn receiver dat ook netjes op als DTS, maar het kan net zo goed RAW zijn... het is alweer een tijdje geleden dat ik het ingesteld heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
deepbass909 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:06:
[...]

S/PDIF staat transmissie toe volgens het IEC 61937 protocol, waaronder ook AC-3, MPEG, DTS, ATRAC en WMAPRO vallen. Het klopt wel dat alleen stereo-audio ongecomprimeerd wordt verzonden. Verder kent het blijkbaar geen maximale doorvoersnelheid in het protocol, maar is er wel een maximum aan de resolutie, namelijk 24 bit audio (wat ook de max is voor bijv. DTS).

Overigens klopt dit ook niet hè: Multichannel PCM =! DTS-ES
PCM is een transmissie methode (hoe wordt de informatie omgezet tot een signaal), DTS-ES is een geluidscoderingssysteem (hoe zit het geluid versleuteld in de informatiestroom). ;) Dus die kunnen nooit gelijk zijn. Alleen brengt DTS-ES een bepaalde dichtheid aan informatie met zich mee, en die moet wel binnen de specs van de transmissie methode passen.

Ik zou zelf even na moeten kijken hoe mijn PCH ingesteld staat, volgens mij geeft hij DTS toch echt als PCM-signaal door en pikt mijn receiver dat ook netjes op als DTS, maar het kan net zo goed RAW zijn... het is alweer een tijdje geleden dat ik het ingesteld heb :+
(L)PCM is not compressed en daarentegen DTS/DD/ATRAC/MPG/... wel. Daarom heb je bij PCM ook een veel hogere bitrate bij dezelfde resolutie/sample frequentie.... De receiver zal van de compressed versies weer een PCM signaal maken en deze omzetten in analoog (meestal in 1 ic)

Ik neem zonder meer aan dat je je C200 als RAW hebt staan en dat je receiver dan netjes DTS aangeeft.

Als je hem instelt als output analoog PCM zal hij het uitsturen als Multichannel PCM signaal en zal dus de C200 de decodering voor zijn rekening nemen (alleen via HDMI multichannel)

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 14-04-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Of gewoon een usenet accountje nemen met goed internet lijntje, hoef je dat ding niet dagen achter elkaar aan te laten staan :P
die paar euro bespaar je weer aan stroom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn nieuwe filmpjes en foto's van de nieuwe interface beschikbaar gesteld:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=39284

Moet zeggen dat dit er erg goed uit ziet :9 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/NMT_UI/NMT_UI_1.jpg

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
BlizzarD schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:43:
Er zijn nieuwe filmpjes en foto's van de nieuwe interface beschikbaar gesteld:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=39284

Moet zeggen dat dit er erg goed uit ziet :9 :9
Thnx voor deze post en oplettendheid!
Ziet er inderdaad erg strak uit en zie veel extra opties :)
Ziet er strak uit en gaat allemaal vloeiend (in de video)
Fotos heb ik er niet op staan maar video gedeelte kijk ik erg naar uit!
Wou bijna gaan testen met een jukebox maar ik w8 wel op de update _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:10
Leuk Leuk!!

Moet je hier nog iets speciaals voor doen? Of is dit gewoon een nieuwe firmware zoals de vorige firmewares?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NoFate schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:52:
Leuk Leuk!!

Moet je hier nog iets speciaals voor doen? Of is dit gewoon een nieuwe firmware zoals de vorige firmewares?

Thnx
Zal worden ingebakken in een firmware update wanneer hij klaar is voor release. Ik verwacht echter dat dat nog wel enkele maanden op zich zal laten wachten. De nieuwe preview betekent niet dat hij al in de volgende update zal worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nice, very very very nice. Als de video database nou net zo lekker z'n info van het net kan trekken als Oversight dat doet, TV-box-sets ondersteund en er een goede muziek-jukebox geïntergreerd wordt, dan wordt de NMT ineens wel heel erg leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
NoFate schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:52:
Leuk Leuk!!

Thnx
In een reply staat dat deze met een via een firmware update mee komt, er kan dan nog wel gekozen worden voor de oude (huidige) IU
Lukin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:58:
[...]
Ik verwacht echter dat dat nog wel enkele maanden op zich zal laten wachten. De nieuwe preview betekent niet dat hij al in de volgende update zal worden meegenomen.
Hoop het niet! Zou fijn zijn als deze voor eind mei uit zou komen.... maarja de tijd zal het leren :9~

[ Voor 34% gewijzigd door St4rl0rd op 15-04-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lukin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:58:
[...]

Zal worden ingebakken in een firmware update wanneer hij klaar is voor release. Ik verwacht echter dat dat nog wel enkele maanden op zich zal laten wachten. De nieuwe preview betekent niet dat hij al in de volgende update zal worden meegenomen.
Hij zal als eerste in de beta firmware verschijnen, zodat hij uitvoerig getest kan worden. Heb nog niks voorbij zien komen, maar ik houd jullie wel op de hoogte ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik ben er niet wild van, maar dat was ik ook niet bij het vorig filmpje ervan. Ziet er gewoon niet smooth uit t.o.v. YAMJ + Aeon skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik probleemloos een .HDTV.XviD of een MKV of DVD iso afspeel en als ik dan de volgende aflevering/film etc. wil afspelen, heb ik opeens geen geluid meer.

Dan moet ik eerst de C-200 opnieuw opstarten (met schakelaar aan de achterkant, of powerknop op remote aantal seconden) en daarna werkt het gewoon wel weer.

Dit kwam voorheen heel soms voor, maar nu bijna dagelijks.
Ik vind dit wel erg storend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pusherman_ schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:10:
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik probleemloos een .HDTV.XviD of een MKV of DVD iso afspeel en als ik dan de volgende aflevering/film etc. wil afspelen, heb ik opeens geen geluid meer.

Dan moet ik eerst de C-200 opnieuw opstarten (met schakelaar aan de achterkant, of powerknop op remote aantal seconden) en daarna werkt het gewoon wel weer.

Dit kwam voorheen heel soms voor, maar nu bijna dagelijks.
Ik vind dit wel erg storend :(
Het is een bekende bug dat je na het afspelen van een DVD problemen met het geluid hebt van bijvoorbeeld MKV of AVI of anderen... Het rare is dat een DVD dan wel gewoon afspeelt.

We hopen maar dat het snel gepatcht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wie kan mij helpen? Ik heb een aantal divx-en waarvan het geluid niet werkt. Dit is niet het probleem van hierboven, maar iets anders.

Ik kan er alleen geen vinger op leggen wat het kan zijn. Als ik op mijn pc het bestand open, speelt het gewoon, inc geluid. Het geluidsspoor is ook gewoon 44k1Hz, 16 bit, 128 kbit stereo MP3, net als van bestanden waarvan het geluid wel speelt...

Het is ook geen probleem met mijn receiver, want ook over de analoge stereo uitgangen krijg ik geen geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
deepbass909 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:36:
Wie kan mij helpen? Ik heb een aantal divx-en waarvan het geluid niet werkt. Dit is niet het probleem van hierboven, maar iets anders.

Ik kan er alleen geen vinger op leggen wat het kan zijn. Als ik op mijn pc het bestand open, speelt het gewoon, inc geluid. Het geluidsspoor is ook gewoon 44k1Hz, 16 bit, 128 kbit stereo MP3, net als van bestanden waarvan het geluid wel speelt...

Het is ook geen probleem met mijn receiver, want ook over de analoge stereo uitgangen krijg ik geen geluid...
Wat zegt mediainfo (google!) over de geluids stream? En wat vertelt de PCH je als je de info knop indrukt onder het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mediainfo vertelt het volgende:
Het bestand dat geen geluid geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
ID                               : 1
Format                           : MPEG Audio
Format version                   : Version 1
Format profile                   : Layer 3
Mode                             : Joint stereo
Format_Settings_ModeExtension    : MS Stereo
Codec ID                         : 55
Codec ID/Hint                    : MP3
Duration                         : 1h 18mn
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 128 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Sampling rate                    : 44.1 KHz
Stream size                      : 72.1 MiB (10%)
Alignment                        : Aligned on interleaves
Interleave, duration             : 26 ms (0.65 video frame)
Writing library                  : LAME3.97

Het bestand dat wel werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
ID                               : 1
Format                           : MPEG Audio
Format version                   : Version 1
Format profile                   : Layer 3
Codec ID                         : 55
Codec ID/Hint                    : MP3
Duration                         : 1h 14mn
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 160 Kbps
Channel(s)                       : 2 channels
Sampling rate                    : 44.1 KHz
Stream size                      : 85.2 MiB (14%)
Alignment                        : Split accross interleaves
Interleave, duration             : 500 ms (11.99 video frames)
Interleave, preload duration     : 973 ms

Er zijn eigenlijk maar 2 verschillen, namelijk de bitrate (mogen beiden geen probleem zijn) en Joint Stereo voor de eerste, en normaal voor de tweede, maar ook dit mag geen probleem zijn...

Een ander probleempje dat ik heb, is dat ik sinds vandaag m'n HDMI-DVI verloop binnen heb, zodat de PCH ook op m'n Samsung 24" monitor aangesloten kan worden, maar ook dit gaat niet lekker... Als ik de PCH instel op 1080p60Hz geeft de monitor aan dat het een niet ondersteunde resolutie is (terwijl deze 1920x1200 aankan, en dus full-HD is met een verhouding van 16:10...) Het maakt ook niet uit hoe ik de PCH instel (4:3, 16:9 of 16:10) de beeldverhouding veranderd niet en ik krijg alleen beeld als hij op Auto staat...
Het lijkt mij dat als de PCH op 1080p60Hz met een verhouding van 16:10 zou moeten werken.

Wie heeft er nog meer ervaring met een computermonitor op de PCH via hdmi->dvi?
Overigens, de monitor ondersteund HDCP, dus dat zou niet het probleem mogen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Er zit nog een groot verschil in je audio die je over het hoofd ziet en wel belangrijk is: De alignment!
Check eens of de niet spelende files hetzelfde zijn?

Ik heb mijn monitor er nog niet op aangesloten gehad, maar geeft hij wel goed beeld op auto?

[ Voor 14% gewijzigd door winwiz op 17-04-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zal eens kijken, er zijn er een paar die het niet doen, maar ik moet even uitzoeken welke dat waren. Als de alignment het probleem is, zou hercodering met ffmpeg het op moeten kunnen lossen zonder kwaliteitsverlies.

Wat betreft het beeld, op auto geeft hij wel goed beeld, maar op een relatief lage resolutie en met een vaste aspect ratio (als ik het goed inschat op 4:3). Ik heb permanent 2 zwarte balken links en rechts en elk bestand, onafhankelijk van de verhouding, wordt afgespeeld over de volle hoogte met gelijke balken links en rechts.
De monitor is een Samsung 2433BW
Aangezien de monitor een groter oppervlak heeft dan mijn tv, én HD aankan, zou het leuk zijn hem voor de weergave te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
deepbass909 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:27:
Ik zal eens kijken, er zijn er een paar die het niet doen, maar ik moet even uitzoeken welke dat waren. Als de alignment het probleem is, zou hercodering met ffmpeg het op moeten kunnen lossen zonder kwaliteitsverlies.

Wat betreft het beeld, op auto geeft hij wel goed beeld, maar op een relatief lage resolutie en met een vaste aspect ratio (als ik het goed inschat op 4:3). Ik heb permanent 2 zwarte balken links en rechts en elk bestand, onafhankelijk van de verhouding, wordt afgespeeld over de volle hoogte met gelijke balken links en rechts.
De monitor is een Samsung 2433BW
Aangezien de monitor een groter oppervlak heeft dan mijn tv, én HD aankan, zou het leuk zijn hem voor de weergave te kunnen gebruiken...
Ik heb het even uitgetest op mijn Dell 2405. Ik kan daar prima handmatig 1080P 50 of 60 Hz instellen met 16:10 of 16:9 (moet 16:10 zijn). 720 P is ook geen probleem. Beeld ziet er perfect uit (maar haalt het niet bij mijn plasma ;) )

Op auto gaat het juist fout bij mij dan zie ik maar een kwart van het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik gebruik op de C200 de NZBGet Web Interface v 1.3

Weet iemand ook hoe je kunt zien of controleren of het unrar proces loopt en/of hoe ver deze is?

Heb nu een 1080p film gedownload, 12gb. .rars staat in de download map maar de C200 lijkt er niets mee te doen om te unrarren. Nu kan het natuurlijk ook wat langer duren omdat het vrij veel data is, maar daarom ben ik heel benieuwd of ik ook kan inzien of het ding iets aan het doen is en hoe ver hij er mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

winwiz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 14:11:
[...]

Ik heb het even uitgetest op mijn Dell 2405. Ik kan daar prima handmatig 1080P 50 of 60 Hz instellen met 16:10 of 16:9 (moet 16:10 zijn). 720 P is ook geen probleem. Beeld ziet er perfect uit (maar haalt het niet bij mijn plasma ;) )

Op auto gaat het juist fout bij mij dan zie ik maar een kwart van het menu
Ik vrees dat het dan een combinatie van monitor met de C-200 is... Auto gaat goed, maar elke andere instelling geeft de monitor de reactie dat hij het niet snapt. Ik weet dat de monitor overigens vrij picky is wat betreft aangeboden signaal, ook via de analoge VGA wil hij echt alleen 60Hz hebben, anders springt hij al snel op standby... Maar goed, 1080p60Hz zou dus eigenlijk moeten werken...

Ik zal woensdag mijn pa eens proberen over te halen om mijn HDMI-kabel met verloop om te ruilen voor zijn HDMI-DVI kabel, wellicht dat het de kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:36:

Ik had dat met een aantal gedownloade 'non-scene'-divx-jes. Oplossing gevonden op het popcorn forum:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=32656
Remuxen is zo gepiept en files werken nu prima.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin90
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03-2021
Heeft de (netwerk)kabellengte ook invloed op de data overdracht? Een netwerk kabel van bijvoorbeeld 15 meter, kan dat invloed hebben op het aantal mbps met het streamen?

[ Voor 5% gewijzigd door Robbin90 op 20-04-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Blijkbaar weer een firmware change aangekondigd. Ze zitten toch al aan RC1. Binnenkort zal de final er wel zijn vermoed ik.
[C-200] Firmware 02-02-100416-19-POP-408 RC1

Release date : 19 April 2010
Firmware version : 02-02-100416-19-POP-408-000

1. Previous NMT apps 02-02-100318-19-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixes for BD/DVD parental control function
- Fixed for external SRT subtitle font size during BD playback
- Fixed certain BD subtitle cannot display (PinkPanter)
- Fixed PCM via HDMI audio loss after DVD playback
- Optimise external SRT support (word-wrap etc)
- Fixed for audio out-of-sync for BD playback after adjust audio offset
- Persistent bookmark/resume for BD on harddisk
3. Video Photo and Audio playback
- Pressing Power key will stop slideshow and goto 'standby'
- Fixed external .srt and internal PGS subtitle for M2TS format overlapped
- Fine-tuning of mp4 playback performance
- Fixed volume setting always reset to 0 after rebooting
- Patch for certain MOV file recorded by Canon EOS1D Mark IV DSLR cannot playback
- Playlist navigator for music playback (first phase)
- press Green button during music playback (not available for BGM)
- Persistent saving of subtitle color, fontsize and pos setting
4. Setup
- Fixed DVD setup page settings cannot update if parental password wrong or canceled
- minor modification of layout and translation
- Added TCP receive window size adjustment (in Setup -> Network)
- value between 1500 and 32000 bytes
5. System
- Network listing navigation page up/down using front panel key
- SATA Disk volume label if applicable.
6. PHF
- Improved font display (e.g. some characters truncated)
- Pressing Power key will stop PHF and goto 'standby'
- Fixed when PHF with music is playing in the background, start an music playback will cause crash or vice-versa

Bron: deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Robbin90 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:11:
Heeft de (netwerk)kabellengte ook invloed op de data overdracht? Een netwerk kabel van bijvoorbeeld 15 meter, kan dat invloed hebben op het aantal mbps met het streamen?
Netwerksnelheid is afhankelijk van een aantal factoren de eerste is de kabel zelf gemaakt of gekocht in een winkel en van goede kwaliteit. Het andere waar je rekening mee moet houden is het protocol die je gebruikt om verbinding te maken met de PC of C-200. Een normale samba share is meestal langzamer dan een NFS share, het beste kan je het uitproberen. Zelf gebruik ik een NFS share om alles te delen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
we_are_borg schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:17:
[...]

Netwerksnelheid is afhankelijk van een aantal factoren de eerste is de kabel zelf gemaakt of gekocht in een winkel en van goede kwaliteit. Het andere waar je rekening mee moet houden is het protocol die je gebruikt om verbinding te maken met de PC of C-200. Een normale samba share is meestal langzamer dan een NFS share, het beste kan je het uitproberen. Zelf gebruik ik een NFS share om alles te delen.
Maar om zijn vraag direct te beantwoorden. Bij een normaal goede kwaliteit kabel mag je geen verschil merken. De specificatie gaat tot iets over de 100 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
CobraX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:
Blijkbaar weer een firmware change aangekondigd. Ze zitten toch al aan RC1. Binnenkort zal de final er wel zijn vermoed ik.

[...]
Als deze verbeteringen goed werken, mogen ze hem vandaag uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat wanneer er een videobestand (maakt niet uit wat) met surround audio heeft gespeeld, daarna simpele mp3's alleen maar ruis laten horen en je het apparaat moet herstarten? Ik gebruik alleen maar hdmi, naar een Denon 2310 receiver.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

CobraX schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:15:

[...]
Jammer dat de nieuwe UI er nog niet inzit. Ik ben heel benieuwd naar de muziek-jukebox die daarin zit, want dat is voor mij nog steeds een groot gemis in de PCH...
we_are_borg schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:17:
[...]

De 3 protocollen voor bestandsoverdracht gerangschikt op snelheid (snelste eerst) zijn:
  1. FTP
  2. NFS
  3. Samba
Als je alleen data wil overpompen, kan je dus het beste ftp gebruiken, wil je de share actief gebruiken als netwerk-drive, dan nfs. Het nadeel van nfs onder Windows is alleen dat je extra drivers moet installeren.

Kabellengtes van veel minder dan 100 meter tussen apparaat en router/switch/hub mogen niet echt invloed hebben op de snelheid, maar de connectoren hebben dat wel.
Overigens ben ik in een netwerk nog nooit boven de 80Mbit uitgekomen, vaak was de hardware van de ontvangende of verzendende kant wel de bottleneck (harddisk van een laptop van 7 jaar houdt dat bijv. niet bij). Bij de PCH is de netwerkcontroller de echte bottleneck.
Crusader schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:38:
Zijn er meer mensen die het probleem hebben dat wanneer er een videobestand (maakt niet uit wat) met surround audio heeft gespeeld, daarna simpele mp3's alleen maar ruis laten horen en je het apparaat moet herstarten? Ik gebruik alleen maar hdmi, naar een Denon 2310 receiver.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Ik heb de klacht al vaker gehoord. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, omdat ik geen HDMI-audio gebruik (de PCH is überhaupt pas het eerste apparaat in mijn huis dat HDMI heeft :+ ). Je hebt de laatste firmware erop staan?
Harkelaar schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:52:
[...]

Ik had dat met een aantal gedownloade 'non-scene'-divx-jes. Oplossing gevonden op het popcorn forum:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=32656
Remuxen is zo gepiept en files werken nu prima.
Ik ga daar eens mee aan de slag. Remuxen is niet echt een probleem, al moet ik even in ffmpeg duiken voor de opties, maar ik heb met ffmpeg al voor hetere vuren gestaan, dus dat gaat ook wel lukken.

Waarschijnlijk ligt het probleem dus gewoon in het punt dat de niet ervaren encoders allerlei opties gaan gebruiken, zonder dat ze echt weten wat ze doen en daarmee non-standaard divx-en maken... Ik heb daar op het net al verschillende voorbeelden van gevonden
Moet je voor de gein eens opzoeken hoe je met ffmpeg een video zou moeten hercoderen voor een Nokia 5800 of PSP... er worden allerlei opties meegegeven die nauwelijks tot geen invloed hebben op de kwaliteit van het bestand of de uiteindelijke omvang, maar wel het risico op een foute codering enorm vergroten... Terwijl ffmpeg heel simpel werkt, je geeft de bron op, de specs van de uitvoer (geluidskwaliteit, beeld resolutie en compressie) en het uitvoer bestand. Aan de hand van de extentie van de uitvoer bepaald ffmpeg vervolgens alle andere instellingen die volledig conform de standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Ik zie in de firmware fixes helaas niets staan over netwerk snelheid fixes... klopt dit?
zou fijn zijn als we eindelijk gebruik kunnen maken van de Gig verbinding...
Haal nu max 14 mb/sec als ik een filmpje over pomp van me pc naar de interne HD, zou fijn zijn als dit minimaal 30 mb/sec liefst 40mb/sec zou zijn....
voor mij nog zwaar irriterend als ik een aantal films van +/- 10 gb in een keer wil overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
jeroen4488 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:49:
Ik zie in de firmware fixes helaas niets staan over netwerk snelheid fixes... klopt dit?
zou fijn zijn als we eindelijk gebruik kunnen maken van de Gig verbinding...
Haal nu max 14 mb/sec als ik een filmpje over pomp van me pc naar de interne HD, zou fijn zijn als dit minimaal 30 mb/sec liefst 40mb/sec zou zijn....
voor mij nog zwaar irriterend als ik een aantal films van +/- 10 gb in een keer wil overzetten.
Ga daar je hoop niet op vestigen... dit gaat echt niet gebeuren! Er zit nou eenmaal geen dedicated chip/netwerkkaart in.

bij de 100mb/s apparaten (A100, A110) mag je ook blij dat je 6 Mb/s haalt maar meestal 3 a 4.

Ik zag wel dat je straks waarschijnlijk met Jumbo frames kan werken dus misschien dat dat nog een beetje winst geeft.
- Added TCP receive window size adjustment (in Setup -> Network)
- value between 1500 and 32000 bytes

[ Voor 6% gewijzigd door winwiz op 21-04-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
heeft iemand die nederlandse handleiding al ergens gespot? lijkt me wel handig voor een kennis van me die dit ding ook heeft, maar heel veel zaken nog niet helemaal snapt of weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
winwiz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:54:
[...]

Ik zag wel dat je straks waarschijnlijk met Jumbo frames kan werken dus misschien dat dat nog een beetje winst geeft.

[...]
Ik dacht ook aan Jumbo frames, maar het TCP receive window is wat anders dan Jumbo frames. Er wordt aangeraden om je window een veelvoud (min. 2) van je framesize te maken, dus er is wel een relatie, maar zolang we de framegrootte niet kunnen instellen kunnen we nog geen jumboframes gebruiken helaas (al zal het verschil in performance klein zijn en gaat het ten koste van de CPU, dus of het echt jammer is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Crusader schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:38:
Ik heb exact hetzelfde probleem (als je even een paar posts terug had gelezen)... maar dan met een Onkyo TX SR875 (had het trouwens ook met m'n Onkyo TX SR706)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Pusherman_ schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem (als je even een paar posts terug had gelezen)... maar dan met een Onkyo TX SR875 (had het trouwens ook met m'n Onkyo TX SR706)
Dit is dus een bekend probleem...vooral na het afspelen van een DVD kun je diverse soorten bestanden niet meer afspelen en hoor je alleen ruis. Een DVD speelt dan meestal wel goed af. Na een reset is alles weer normaal.

Misschien dat in de volgende firmware een verbetering hierin zit. Ik hoop dat het volgende
Fixed PCM via HDMI audio loss after DVD playback
hier ook een gunstige invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

winwiz schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:21:
[...]

Dit is dus een bekend probleem...vooral na het afspelen van een DVD kun je diverse soorten bestanden niet meer afspelen en hoor je alleen ruis. Een DVD speelt dan meestal wel goed af. Na een reset is alles weer normaal.

Misschien dat in de volgende firmware een verbetering hierin zit. Ik hoop dat het volgende
Dat is eigenlijk het enige nog waar ik mee worstel, als dat is gefixt is ie perfect :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.