Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
lochtejans schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:13:
Moeilijk, moeilijk, moeilijk... 8)7

Ik zit te twijfelen tussen de C-200 en de A-200.
De C-200 heeft de mogelijkheid tot een Blue Ray speler, maar de vraag is of ik die uberhaupt ga gebruiken in de toekomst. A-200 heeft zowat dezelfde mogelijkheden en is een stuk goedkoper.

Twijfels... :?
Die van mij is retour en omgeruild voor een C200. Het fan design van de A200 is vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Heb m'n C-200 sinds gisteren. Wat 1080p materiaal (MKVs) bekeken via het netwerk (100 Mbit streaming) en dit ging perfect. Af en toe met de info knop gekeken naar de bitrate. Max bitrate die ik gezien heb was 58 MBit/s en het bolde allemaal heel soepel. Wel 1x subtitle sync kwijt geraakt nadat ik de chapter functie van een mkv file iets teveel gebruikt had (fast forward gaf blijkbaar geen problemen). Overall heel tevreden nu. Wat is die afstandsbediening NICE. Zelfs eventjes onder m'n deken gestopt en hij werkte nog. RF for president. :D

Was eerst m'n shares aan 't toevoegen via de remote control, maar aangezien dit wat lang ging duren, gewoon een USB toetsenbord ingeplugd en dit ging prima. Nu nog uitzoeken hoe YAMJ werkt (en hoe ik dat eventueel op een USB stick krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
m-m schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:53:
In dit topic werd gesuggereerd dat je ook een USB-stick kan gebruiken ipv een interne hardeschijf. Ik heb er net eentje aangehangen maar de menuoptie om apps te installeren (Maintenance -> Setup Wizzard) verschijnt dus NIET. Blijkbaar kan dat dus niet.

edit: blijkbaar kan het wel, maar niet out-of-the-box/supported: http://www.lundman.net/wiki/index.php/NMT:Apps
Heb net de nieuwe beta gedownload die uit is gekomen voor de C-200; bij de volgende public firmware kun je dus wel een USB stick gebruiken om je apps op te installeren (officieel). :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01
BlizzarD schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:32:
[...]

Heb net de nieuwe beta gedownload die uit is gekomen voor de C-200; bij de volgende public firmware kun je dus wel een USB stick gebruiken om je apps op te installeren (officieel). :)
Ook op een netwerkschijf ?? Dat zou ideaal zijn... :)

ps: ik zie dat nergens staan in de beta release notes?

[ Voor 7% gewijzigd door NoFate op 20-03-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 12:41
Misschien wat laat maar ik heb nu ook de nieuwe firmware erop gezet.

Wat mij opvalt is dat de performance met web-apps een stuk verbeterd is. Voorbeeld is Uitzending gemist. Eerst kon je koffie zetten, stukje cake snijden en dan rustig naar de bank weer lopen. Nu is het pakweg 10sec max dan is de uitzending echt wel bezig (vaak korter).

Ik heb niks aan mijn config van de mms proxy server gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Gisteren ook eens snel de nieuwe firmware gedownload. De audiosync instellingen die je nu kan doen via de AB Setup is fantastisch. Dat was voor mij het enigste dat nog irritant was; BEHALVE ik kan geen library's aanspreken van MyIHome iTunes.

Ik heb een mac, en ik probeer mijn itunes library te benaderen, dus ik heb deze als een webapp toegevoegd (MyiHome), vervolgens connectie gemaakt, ik zie mijn playlists , maar ik kan geen enkel bestand afspelen.. Cannot play file..

Iemand een idee?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
NoFate schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:51:
[...]

Ook op een netwerkschijf ?? Dat zou ideaal zijn... :)

ps: ik zie dat nergens staan in de beta release notes?
Ben je wel lid van het beta team? ;) Anyway, de release notes van de beta mogen wel openbaar worden gemaakt volgens mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Release date : 19 March 2010
Firmware version : 02-02-100318-19-POP-408-999

1. New NMT apps 02-01-100119-19-POP-408 (new Release!!)
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
    - Fixed some DVD disc playback on NTSC & PAL mode, cannot restore composite output after playback
    - Fix for BDMV/ISO trigger volume up/down get audio mute from amplifier
    - Added handling for BD initial audio/subtitle language settings according to setup
    - Fine-tuning external SRT subtitle handling for BD (1st phase; for C200 only)
    - Save/resume bookmark support - currently not persistent (only saved to volatile memory)
3. Video Photo and Audio playback
    - Fixed HDMI audio cannot recover after turning TV off and on again
    - Implemented separate download thread for MP4 HTTP streaming, for better key responsiveness and buffering.
    - Fixed Dolby Digital DRC setting not applied properly
    - Fixed audio stuttering in certain MP4 clips (dororo clips); by increasing fifo for MP4 video
    - Fixed certain TS file(e.g 38.15Mibitps_1080p30_1920x1080_48Khz384kbpsAC3.ts) cannot get width/height and aspect ratio when resume bookmark.
    - use 1920x1080 resolution for subtitle rendering
4.  Gaya
    - Delete one file should show 1/1 on osd instead of 0/0
    - Fixed rename folder fail and cannot see original name on popup
    - Fixed file operation problem with '?' or '$' in filename
5.  PHF
    - Fixed volume control jump two steps
    - Fixed mp3 sound issue where it stops after 2 sec
6.  Setup
    - Corrected Dolby disclaimer
7.  System
    - Unique USB device names for repeated names

En van de nieuwe NMT apps:

code:
1
2
3
4
5
6
Release date : 19 March 2010
Version: 02-02-100318-19-POP-408
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 02-02-100318-19-POP-408-999
2. Torrent page sometimes displays a duplicate entry for the last torrent in the list.
3. Don't show torrent page when torrent not started
4. USB NMT support

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdomd, het was te verwachten natuurlijk, maar toch:
2x C200 in 1 huis, beide met RF remote = #fail :P
Had gehoopt dat ze met codes zouden werken, zoals de remote van een auto bijvoorbeeld. :)

Naja, programmeer ik die beneden wel vanavond alsnog op mijn Harmony 895, welke ook RF doet. Heb ik tenminste een stok achter de deur want dat moest sowieso nog ;)
Jammer dat ik de Harmony extender niet rechtstreeks in de IR poort van de C200 kan prikken (pinout is anders blijkbaar), nu moet het van RF naar IR oogje naar IR oogje naar C200. Maar ook dat zal zeer wss goed werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Welke DVD-Rom past er een beetje mooi in? Wil voorlopig nog geen BR. Zie nog wel of ik dat aanschaf.
En met mooi bedoel ik dus dat hij netjes past, niet opvalt en gewoon ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
maartend schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:58:
Welke DVD-Rom past er een beetje mooi in? Wil voorlopig nog geen BR. Zie nog wel of ik dat aanschaf.
En met mooi bedoel ik dus dat hij netjes past, niet opvalt en gewoon ook goed is.
Het is gewoon een standaard maat, dus alle 5.25' passen er gewoon in..... Ik zou geen witte nemen :+

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
winwiz schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:36:
[...]

Het is gewoon een standaard maat, dus alle 5.25' passen er gewoon in..... Ik zou geen witte nemen :+
dat wist ik idd, maar het gaat me er gewoon om of sommige mooier staan/te plaatsen zijn dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:49:
Na een klein weekje stoeien met dit apparaat valt het mij op dat de ondertitels er eigenlijk helemaal niet mooi uitzien. De letters zien er nogal 'rafelig' uit. Ik zou het nog het beste kunnen omschrijven als 'niet gerenderde bitmapjes die op een veel te lage resolutie worden weergegeven'. Van 3,5 meter afstand lijkt het wel mee te vallen, maar van dichtbij ziet het er niet uit.
Je kunt nog van alles instellen aan de ondertitels (kleur, grootte, positie), maar datmaakt niets uit, het rafelige beeld blijft. Het gewone videobeeld ziet er mijns inziens wel goed uit.
Is dit een bekend 'probleem' dat met een toekomstige update van de FW opgelost moet worden, of is hier toch iets anders aan de hand?
Ook ik heb dit probleem. Is hier inmiddels een oplossing voor? Bij mijn A-100 zag de ondertiteling er veel mooier uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:55:
Verdomd, het was te verwachten natuurlijk, maar toch:
2x C200 in 1 huis, beide met RF remote = #fail :P
Had gehoopt dat ze met codes zouden werken, zoals de remote van een auto bijvoorbeeld. :)
Doh.. RTFM dus (tenminste, zal er wel in staan, niet dat ik het nu al heb nagekeken).
Situatie:
Eerste PCH in huis staat aan. Ik pak de nieuwe AB en wil ff testen. Druk power off, en de PCH gaat uit. Ik denk shit, en denk het ding heeft dus geen unieke codes. 's Avonds bouw ik de tweede PCH in, ik pak een AB, en die doet niks. Wat blijkt nou? De AB komt uit de doos en is niet geassocieerd met een PCH. De eerste keer dat je een AB gebruikt, associeert die met de PCH die op dat moment aan staat, en gooit overige geregistreerde AB's er uit. Toen ik dat eenmaal wist was het natuurlijk snel geregeld. Maar goed. Als je dus een tweede C200 in huis haalt, niet eerst die nieuwe AB op de eerste C200 testen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb de C-200 nu 3 dagen in huis en tot op heden ben ik dik tevreden. Ik was overigens aangenaam verrast hoe makkelijk ik deze speler in mijn netwerk kon opnemen en hoe goed het display op de voorzijde werkt bij gebruik van internet radio en muziek bestanden. Het beeld is super. Vloeiend en scherp, zoals het hoort bij een player van dit kaliber.

Slechts 3 dingen tegengekomen die storend zijn.

Ik moet met regelmaat toch de power eraf halen omdat de NMT is vastgelopen. Volgens een bekende van me zou dat aan de RF remote kunnen liggen, sinds hij IR remote gebruikt heeft ie er geen last meer van. Hoe zijn de ervaringen hier daarmee?

Ten tweede. WMAPRO wordt niet goed weergegeven over optical. Ik krijg meestal geen geluid en soms stereo. Is dit een bekend probleem?

En last ,vind ik het ontbreken van coverart voor films een groot gemis, dat deed mijn WDTV een stuk beter. En om daar nu een jukebox voor te installeren gaat me wat ver (te veel gedoe). Maar wie weet wordt de interface nog eens grondig aangepakt in de toekomst door Syabas.

Maar zoals gezegd, deze 3 puntjes mogen de pret niet drukken, ik ben blij met mijn aanschaf. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Scon op 21-03-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Scon schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:07:
Ik heb de C-200 nu 3 dagen in huis en tot op heden ben ik dik tevreden. Ik was overigens aangenaam verrast hoe makkelijk ik deze speler in mijn netwerk kon opnemen en hoe goed het display op de voorzijde werkt bij gebruik van internet radio en muziek bestanden. Het beeld is super. Vloeiend en scherp, zoals het hoort bij een player van dit kaliber.

Slechts 3 dingen tegengekomen die storend zijn.

Ik moet met regelmaat toch de power eraf halen omdat de NMT is vastgelopen. Volgens een bekende van me zou dat aan de RF remote kunnen liggen, sinds hij IR remote gebruikt heeft ie er geen last meer van. Hoe zijn de ervaringen hier daarmee?

Ten tweede. WMAPRO wordt niet goed weergegeven over optical. Ik krijg meestal geen geluid en soms stereo. Is dit een bekend probleem?

En last ,vind ik het ontbreken van coverart voor films een groot gemis, dat deed mijn WDTV een stuk beter. En om daar nu een jukebox voor te installeren gaat me wat ver (te veel gedoe). Maar wie weet wordt de interface nog eens grondig aangepakt in de toekomst door Syabas.

Maar zoals gezegd, deze 3 puntjes mogen de pret niet drukken, ik ben blij met mijn aanschaf. ;)
Heb je de firmware al geupdate? Er is een paar dagen geleden een nieuwe uitgekomen, waarmee hij eigenlijk niet meer zou mogen vastlopen.

Verder komt er rond eind Maart (als het goed is) een totale update van de gebruiksinterface :) Voorbeeldje ervan kun je al zien op: http://www.youtube.com/watch?v=EIV0hosRXIA

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
maartend schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:58:
In elk geval op letten dat het een beetje een stille drive is (lijkt mij), daar zit best wel verschil in tussen de verschillende merken/modellen. En een DVD-Rom waarvoor RPC1 firmware (regionfree) beschikbaar is.

Ik ben zelf ook op zoek naar een goede DVD-Rom drive voor de C-200.
Heeft iemand goede ervaringen (stil, rpc1 firmware en getest in C200) met een bepaald merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Count_B schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:50:
[...]

Ook ik heb dit probleem. Is hier inmiddels een oplossing voor? Bij mijn A-100 zag de ondertiteling er veel mooier uit...
Het lijkt er op dat dit in de laatste beta firmware (heb het zelf niet) is opgelost: "use subtitle rendering in 1920x1080 mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
UltraSub schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:01:
[...]

Doh.. RTFM dus (tenminste, zal er wel in staan, niet dat ik het nu al heb nagekeken).
Situatie:
Eerste PCH in huis staat aan. Ik pak de nieuwe AB en wil ff testen. Druk power off, en de PCH gaat uit. Ik denk shit, en denk het ding heeft dus geen unieke codes. 's Avonds bouw ik de tweede PCH in, ik pak een AB, en die doet niks. Wat blijkt nou? De AB komt uit de doos en is niet geassocieerd met een PCH. De eerste keer dat je een AB gebruikt, associeert die met de PCH die op dat moment aan staat, en gooit overige geregistreerde AB's er uit. Toen ik dat eenmaal wist was het natuurlijk snel geregeld. Maar goed. Als je dus een tweede C200 in huis haalt, niet eerst die nieuwe AB op de eerste C200 testen.. :P
Bij in gebruik nemen van C200 volgende volgorde aanhouden:
  1. EERST C200 aanzetten,
  2. Pas DAARNA batterijen in de afstandbediening doen, daarna gaat ie automatisch pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Naar aanleiding van dit onderwerp van mij: ChrisM in "Popcorn Hour C-200+Marantz SR6004 flicke..."

Iemand die in Den Haag woont en zijn C-200 even naar mij mee wil nemen om te testen of hij het wel goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
twilex schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:13:
[...]

Bij in gebruik nemen van C200 volgende volgorde aanhouden:
  1. EERST C200 aanzetten,
  2. Pas DAARNA batterijen in de afstandbediening doen, daarna gaat ie automatisch pairen.
Precies... * UltraSub was ff niet zo slim bezig geweest.. :)
Daarom schrijf ik idd RTFM.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
BlizzarD schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:49:
[...]

Heb je de firmware al geupdate? Er is een paar dagen geleden een nieuwe uitgekomen, waarmee hij eigenlijk niet meer zou mogen vastlopen.
Uiteraard. Ik heb de laatste firmware van de Sybas site gehaald.

Moet WMA PRO ook werken via optical? Helaas is mijn ervaring anders. Of moet ik het dan op analog (pcm)zetten i.p.v. digital (raw) bij de settings?

[ Voor 14% gewijzigd door Scon op 22-03-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik vraag me af hoe het zit met 3D ondersteuning... Over enkele weken komen de nieuwe TV's met 3D van o.a. Sony en Samsung uit, zou de C200 hardware hiervoor geschikt zijn?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Joepla schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:18:
Ik vraag me af hoe het zit met 3D ondersteuning... Over enkele weken komen de nieuwe TV's met 3D van o.a. Sony en Samsung uit, zou de C200 hardware hiervoor geschikt zijn?
Heeft hij HDMI 1.4? Nee? Dus geen 3D....

Hoewel er uitzonderingen zijn zoals de PS3 :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Scon schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Uiteraard. Ik heb de laatste firmware van de Sybas site gehaald.

Moet WMA PRO ook werken via optical? Helaas is mijn ervaring anders. Of moet ik het dan op analog (pcm)zetten i.p.v. digital (raw) bij de settings?
Op raw moet je receiver het ondersteunen, de C-200 gooit dan namelijk de ruwe data rechtstreeks naar je receiver. Op PCM (wat ook gewoon digitaal is) zou het wel moeten werken.

Ik heb een klein probleempje met bepaalde avi's. Blijkbaar is daar het geluidsspoor niet helemaal top van en pikt mijn receiver het niet over digitaal, en soms wel. Het meest stomme is, dat hij het soms wel pikt, maar als ik dan op de receiver surround emulatie aanzet (de sporen zijn stereo), dan niet meer en krijg ik het ook niet meer terug... Als ik dan overschakel op de analoge aansluiting heb ik wel geluid. Ik vrees dat mijn receiver een iets te beperkte ondersteuning heeft... (alleen PCM, Dolby digital en DTS).
Verder lijkt de C-200 bij mij wat vaker vast te lopen met de nieuwe firmware... Helemaal als ik wat enthousiast aan het schakelen ben tussen verschillende video's...

@Scon
Krijg jij bij internet radio ook wel door welke nummers er gespeeld worden? Ik vind dat nog steeds een groot gemis. Ik zet nog weleens een shoutcast-stream aan of Last.fm (die werkt weer _/-\o_ ) en die sturen gewoon netjes song-info mee, maar daar zie ik op het scherm (of lcd-display) niks van terug :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
[ message=33685285,noline]deepbass909 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:19[/message]:@Scon
Krijg jij bij internet radio ook wel door welke nummers er gespeeld worden? Ik vind dat nog steeds een groot gemis. Ik zet nog weleens een shoutcast-stream aan of Last.fm (die werkt weer _/-\o_ ) en die sturen gewoon netjes song-info mee, maar daar zie ik op het scherm (of lcd-display) niks van terug :(
Ik heb er niet specifiek opgelet maar ik krijg geloof ik alleen een scrollende tekst te zien over de gevens van het radiostation. Overigens bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik zie dus alleen het webadres of de naam van het streaming-bestand te zien, maar geen verdere info...

Ik zou ook heel graag de tekst die het display laat zien aan willen passen. Ik heb bijv. geen interesse in de volledige naam van het mp3-bestand dat speelt, maar wel artiest, nummer, album, eventueel genre, bitrate en verstrekentijd/te gaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
deepbass909 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:58:
Ik zie dus alleen het webadres of de naam van het streaming-bestand te zien, maar geen verdere info...

Ik zou ook heel graag de tekst die het display laat zien aan willen passen. Ik heb bijv. geen interesse in de volledige naam van het mp3-bestand dat speelt, maar wel artiest, nummer, album, eventueel genre, bitrate en verstrekentijd/te gaan.
Moet dan wel worden meegezonden met de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

winwiz schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:38:
[...]Hoewel er uitzonderingen zijn zoals de PS3 :)
Ja precies... Zou mooi zijn, op een bepaald moment wordt de vraag hiernaar best groot voor zover ik nu kan inschatten.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

maartend schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Moet dan wel worden meegezonden met de stream.
De streams die ik luister sturen het mee (.977 op shoutcast en Last.fm), maar beiden geven geen extra info behalve de naam van het streaming bestand.
Bij internet radio doet hij het dacht ik wel, maar daar zijn mijn favo stations weer niet beschikbaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Volgens de C-200 Manual zou er een HDMI kabel bijgeleverd zijn. Deze zat bij mij niet in de doos.
Iemand waarbij wel standaard een HDMI kabel in de doos was meegeleverd?

Popcorn Hour C-200 UserGuide

[ Voor 7% gewijzigd door twilex op 23-03-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kes
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 10:06
deepbass909 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:54:
[...]

De streams die ik luister sturen het mee (.977 op shoutcast en Last.fm), maar beiden geven geen extra info behalve de naam van het streaming bestand.
Bij internet radio doet hij het dacht ik wel, maar daar zijn mijn favo stations weer niet beschikbaar op.
Op mijn 'oude' Squeezebox kreeg ik altijd keurig de info te zien welke beschikbaar was over het station en het nummer en dergelijke. Hierbij maakte ik echter altijd direct contact met de stream. Nu loopt dat via shoutcast. Een aantal stations kan ik daar niet vinden maar ik heb wel de adressen van de streams. Kan ik deze ergens handmatig invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
twilex schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:20:
Volgens de C-200 Manual zou er een HDMI kabel bijgeleverd zijn. Deze zat bij mij niet in de doos.
Iemand waarbij wel standaard een HDMI kabel in de doos was meegeleverd?

Popcorn Hour C-200 UserGuide
Ja hoor.. Heb er 2x een besteld, en 2x zattie er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
UltraSub schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:04:
Ja hoor.. Heb er 2x een besteld, en 2x zattie er bij!
Bedankt, mag ik vragen hoe lang die was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
twilex schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:50:
[...]

Bedankt, mag ik vragen hoe lang die was?
Die van mij was de standaard lengte ( +- 1,5m )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex
Bedankt.

Mogelijk een foutje, ik ga er even achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de C-200 binnengekregen en geïnstalleerd.
Heb hem gekocht als opvolger voor de divico tvix 6500.

Echter wil het not niet helemaal lopen zoals het moet.

Ik heb een Windows Home Server waarop de films staan, 1080p mkv's a +/- 10 gig , maar ook BDr's a +/- 25 gig enz. Deze staan in enkele mappen die geshared staan.

In de popcorn hour kan ik deze mappen prima vinden via het samba protocol, ik kan de films starten, en dat gebeurde ook fantastisch snel. Alleen bij de meeste films krijg ik vele haperingen. Bij films van rond de 25gig al zelfs heel erg snel. Dit probleem had ik ook altijd bij de tvix. Dacht dat het apparaat het gewoon niet aankon en daarom deze popcorn hour gekocht. Maar nu baal ik dus als iets dat heel erg baalt, men zegt een stekker.

Ik heb een volledig gigabit netwerk met CAT6 kabels, maar als ik in de PH kijk dan kan ik alleen kiezen tussen automatisch of 10/100mbit als instelling. Volgens de site zou de PH toch ook echt gigabit hebben.

Het probleem is dus dat of de verbinding in het netwerk niet goed is, of de homeserver. Maar ook dit snap ik niet, want als ik films van de ene pc naar de WHS stuur, dan haal ik met verzenden prima snelheden van rond de 50 MB/s (megabyte). Dit moet toch ruiiiimmm genoeg zijn om de films te kunnen streamen.

De NIC in de WHS staat op full autonegotiable, zou force 100mbit fill duplex beter zijn??

Of zijn er andere manieren om via het netwerk te streamen naast het samba protocol die beter functioneren?

Ik hoop dat er iemand met veel ervaring met deze apparaten is, die mogelijk mijn probleem kan tacklen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Heb je al wel een update gedaan van de laatste firmware?

Overigens loopt GigaBit niet helemaal lekker, daarom hebben ze de optie voor 10/100 er in gezet. Op auto kiest hij GB als je hem aan een GB switch hangt. Werkt dat niet, of loop je tegen problemen aan, dan kun je hem op 10/100 zetten, want dat werkt gegarandeerd namelijk.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Dit is een bekent probleem (ook bij mij). Het probleem zit 'm in de netwerkdriver van de C200. Hier zijn nog steeds problemen mee, waardoor de maximale snelheid niet gehaald wordt. Mijn gevoel zegt me dat het netwerk veel te veel CPU van de C200 verbruikt, waardoor het weergeven van films er onder gaat lijden. Bij mij wisselt het ook nog wel eens welke snelheden ik wel haal. Het algemene advies is zowieso om de C200 op 10/100 te zetten (de reden dat deze optie er later ingezet is is deze bug), maar bij mij werkt het dan nog steeds niet. Er schijnt verschil te zijn met welke router je gebruikt.
Om BD's te bekijken kopieer ik ze nu maar eerst naar de interne HD en kijk ik ze vanaf daar. Niet optimaal, want het duurt een eeuwigheid om de film op de C200 te krijgen, maar daarna loopt het wel goed. Ik heb het trouwens wel een tijdje werkende gehad, maar zo spontaan werkte het ook weer niet. Iedereen klaagt erover, en Sigma zou er samen met Syabas mee bezig zijn, maar het duurt wel erg lang.

[ Voor 5% gewijzigd door buzzbuzz68 op 24-03-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha erg fijn dus, dan gaat me dat weer een harde schijf extra kosten.
Maar de volgende vraag, is 100mbit dan te weinig om fatsoenlijk een blu-ray af te spelen?
Of is dat dan puur het belasten van de CPU waardoor bestanden boven de 10gig gewoon compleet haperen?

de firmware is overigens meteen geupdate bij het instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik weet niet of je het al getest hebt door iso's te maken van je BD rips... Die spelen bij mij ook via het netwerk prima af en mét HD geluid en volledig menu... Kost een paar minuten met imgburn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Mijn ervaringen zijn dat je het beste de C200 op 10/100 zet maar ook de netwerkkaart in je PC. Dus niet op auto of 1 GBit maar op 100 Mbit full duplex.

Ook gebruik ik geen SAMBA maar NFS, een verademing.....geen gezeur met wachtwoorden mappen sharen, toegangsrechten enz. enz. Zoek bijvoorbeeld naar Hanewin NFS-Server (OK, ook daar moet je aangeven welke map je wilt sharen maar werkt daarna zonder enig probleem)

Werkt als een zonnetje met Blu-Ray mappen en ISO, de laatste is uiteraard nodig om DTS-HD Master te kunnen afspelen (wel via een HDMI aansluiting naar de receiver) Optisch/Coax kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties,

Ik heb het nu werkend met de PH op 10/100mbit en de server op 100 full duplex. Kan helaas niet alle mogelijkheden gebruiken op de server, maar samba werkt perfect gezien je zowieso login namen nodig hebt om bij de persoonlijke shares te komen. Vooralsnog tevreden dus. Nu nog even een USB-stickje aanschaffen om de blu-rays als .iso mee te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Wat een geweldig apparaat is dit zeg! Ik heb het ding nog geen week, maar hij doet het super... dat ik daar zo lang over getwijfeld heb ;) . Alhoewel mijn WDTV een mooiere interface had verbleekt deze volkomen bij de mogelijkheden (en potentie van de C-200), beslist geen spijt van tot nu toe :D

Enfin. Ik wil graag een stapje verder en mijn NMT van buiten mijn netwerk kunnen benaderen. Voor de extra veiligheid wil ik mijn nzbget inlog gegevens aanpassen. Waar kan ik dat doen? Het password aanpassen in de interface van de NMT geeft geen effect.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo vraagje heb een2.5 inch hd erin zitten inde popcorn waar alles op staat,nu heb ik een 3,5 inch harddisk erbij gezet en geformateerd in ntfs hoe kan ik hem zien op de popcorn en op mijn pc want ik zie de 2,5 inch hd wel op mijn pc
wie weet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Scon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:43:
Wat een geweldig apparaat is dit zeg! Ik heb het ding nog geen week, maar hij doet het super... dat ik daar zo lang over getwijfeld heb ;) . Alhoewel mijn WDTV een mooiere interface had verbleekt deze volkomen bij de mogelijkheden (en potentie van de C-200), beslist geen spijt van tot nu toe :D

Enfin. Ik wil graag een stapje verder en mijn NMT van buiten mijn netwerk kunnen benaderen. Voor de extra veiligheid wil ik mijn nzbget inlog gegevens aanpassen. Waar kan ik dat doen? Het password aanpassen in de interface van de NMT geeft geen effect.

Thanks!
Wanneer je op het web-interface van NZBget inlogt, heb je ook een link "config".
Dan heb je in de rechter balk een link "LOGIN-SCREEN".
Daar kun je het password en username aanpassen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Super, dat had ik nodig. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Scon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:44:
Super, dat had ik nodig. Bedankt.
Blij dat ik kon helpen.

Het is inderdaad een beetje wennen met deze speler, maar als dat gelukt is heb je ook een geweldig apparaat.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Het geheugen van mijn c-200 blijft 97 a 98% aangeven. Ik heb al de NMT-apps al eens gestopt en het blijft op deze waarde. Heeft hij nu te weinig geheugen :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
steven2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:52:
Het geheugen van mijn c-200 blijft 97 a 98% aangeven. Ik heb al de NMT-apps al eens gestopt en het blijft op deze waarde. Heeft hij nu te weinig geheugen :?
Ik zou me er geen zorgen om maken... Dit is in ieder geval bij mij hetzelfde en ik heb geen problemen. Trouwens je kunt het geheugen toch niet uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

"Stomme" vraag... Ik heb nu (voor het eerst) wat bestanden met externe ondertitels..
Maar helaas werkt het niet. De .srt files hebben dezelfde naam als de AVI, maar nog steeds werkt het nog steeds niet.

Nu heb ik al behoorlijk wat gegoogled, maar ik kan het niet vinden :(

Is er iemand die het wel aan de praat heeft en zo ja... hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
rally schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:35:
"Stomme" vraag... Ik heb nu (voor het eerst) wat bestanden met externe ondertitels..
Maar helaas werkt het niet. De .srt files hebben dezelfde naam als de AVI, maar nog steeds werkt het nog steeds niet.

Nu heb ik al behoorlijk wat gegoogled, maar ik kan het niet vinden :(

Is er iemand die het wel aan de praat heeft en zo ja... hoe?
Het werkt gewoon.... je moet ze wel aan zetten met de ondertitel toets 2e van rechtsonder... daar kun je dan ook positie en kleur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
winwiz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:06:
[...]

Ik zou me er geen zorgen om maken... Dit is in ieder geval bij mij hetzelfde en ik heb geen problemen. Trouwens je kunt het geheugen toch niet uitbreiden.
Vziw is het gebaseerd op linux en die probeert juist zoveel mogelijk van het geheugen te gebruiken zodat er geen Swap gebruikt hoeft te worden. Waarschijnlijk is dat ook hier het geval...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik twijfel nog of ik de C-200 wil aanschaffen of niet.

Op dit moment heb ik een nas en een tvix.
Eigenlijk hoop ik met de C-200 beide te vervangen en bluerays ook af te kunnen spelen.

Hieronder even een paar vragen:
  1. Wat ik me afvraag is of de ftp functie van de C-200 enigszins goed werkt, kan ik hier gewoon meerdere FTP accounts aanmaken en elke account een eigen mapje geven? Kan dit ook als SFTP?
  2. NZBget werkt via een webinterface met eigen gebruikersnaam en wachtwoord? (met poortforeward netjes extern bereikbaar)
  3. torrents werken dan ook via een web interface met eigen gebruikersnaam en wachtwoord? (net als NZB)
Als dat allemaal netjes werkt denk ik om mijn huidige nas als usb aan de C-200 te hangen en alleen aan te zetten als ik wat meer opslag ruimte nodig heb als dat op het 2.5" schijfje past.
Ofwel lekker stil zonder fan en als de interne schijf vol zit even de dingen die ik bewaren wil naar de veel grotere nas. Ik neem aan dat mijn nas via de usb dan ook via de FTP/samba/NFS te benaderen is in mijn netwerk?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Een korte vraag. Waar in de interface van NZBGet kan ik aanvinken dat de rar-bestanden na uitpakken vanzelf verwijderd moeten worden? Ik heb me suf gezocht maar niet gevonden en ik wil graag van het handmatig verwijderen af.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Scon schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:50:
Een korte vraag. Waar in de interface van NZBGet kan ik aanvinken dat de rar-bestanden na uitpakken vanzelf verwijderd moeten worden? Ik heb me suf gezocht maar niet gevonden en ik wil graag van het handmatig verwijderen af.

Thanks.
In je unpak.sh file even 3 # weghalen
# Remove the rar files (Temporaly disabled just remove # to activate it)
rm *.r[0-9][0-9]
rm *.rar
rm *.s[0-9][0-9]

[ Voor 43% gewijzigd door winwiz op 27-03-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik ga even jullie hulp inroepen want er is heel veel info te vinden en ik zie nu door de bomen het bos niet meer. IK heb momenteel een ion 330 ht . maar deze is te ingewikkeld voor mijn gezin , en xbmc hangt wel erg vaak in de knoop.

Ik zoek een Media player :) vrij logisch he
Er moet een blue ray speler in kunnen. zo ja kan ik er iedere blue ray speler inprikken of niet?
hij moet bij de films netjes hoesjes en film informatie kunnen weergeven .
hij moet radio zenders af kunnen spelen
ik moet via sabnzbd of vergelijkbaar iets op de media player kunnen downloaden.

Kan iemand mij vertellen of ik dan nu bij de popcorn hour de goede keus maak? is deze makkelijk en snel te bedienen en is het makkelijk om hoesjes en film informatie toe te voegen aan de popcorn hour ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
sonyfreakje schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:48:
ik ga even jullie hulp inroepen want er is heel veel info te vinden en ik zie nu door de bomen het bos niet meer. IK heb momenteel een ion 330 ht . maar deze is te ingewikkeld voor mijn gezin , en xbmc hangt wel erg vaak in de knoop.

Ik zoek een Media player :) vrij logisch he
Er moet een blue ray speler in kunnen. zo ja kan ik er iedere blue ray speler inprikken of niet?
hij moet bij de films netjes hoesjes en film informatie kunnen weergeven .
hij moet radio zenders af kunnen spelen
ik moet via sabnzbd of vergelijkbaar iets op de media player kunnen downloaden.

Kan iemand mij vertellen of ik dan nu bij de popcorn hour de goede keus maak? is deze makkelijk en snel te bedienen en is het makkelijk om hoesjes en film informatie toe te voegen aan de popcorn hour ?
Nou begin dan maar met lezen...

Blu-ray? Ja, maar niet alle. Kijk in de compatibility list.
Hoesjes? Ja, nu via add-ons en zeer binnenkort met een upgrade van de firmware
Radio Zenders? Nee.... Internet Radio Ja via o.a. shoutcast
sabnzdb? Ja alleen dan nzbget o.a.

Misschien erg beknopt qua antwoord, maar alles is gewoon te vinden met wat eigen inzet, dan heb je in ieder geval een richting. Kijk ook eens op de eerste pagina van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
Ik speelde gisteren een film (De Storm) waarbij de lip-sync wel erg ver te zoeken was. Het beeld kwam via HDMI en het geluid via optical. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je via de afstandbediening in stapjes van 0,1 seconde dit kan bijstellen. Ik heb helaas niet meer kunnen vinden hoe dat moet.

Welke knoppen moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Scon schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:22:
Ik speelde gisteren een film (De Storm) waarbij de lip-sync wel erg ver te zoeken was. Het beeld kwam via HDMI en het geluid via optical. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je via de afstandbediening in stapjes van 0,1 seconde dit kan bijstellen. Ik heb helaas niet meer kunnen vinden hoe dat moet.

Welke knoppen moet ik gebruiken?
De setup knop, dan kan je met de pijltjes naar Audio gaan... Tijdens het afspelen van de film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
wat betreft Gigabit:

bij mij is de bottleneck dat mijn switch 10/100 Mbit is. met samba pomp ik met ongeveer 8 MB/sec een file over van desktop (= Gigabit) naar de interne hdd van mijn C-200.
niet slecht natuurlijk, maar een tweaker wilt altijd alles eruit halen wat erin zit, dus, als ik een Gigabit switch ertussen zet, gaat de snelheid nog verder omhoog?
normaal zou het antwoord zijn: duh, n00b :+, in dit geval ligt het toch anders.
het is langer bekend dat de C-200 problemen heeft met Gigabit. bij networkedmediatank forum zeggen ze dat de CPU niet snel genoeg is om Gigabit snelheden te verwerken en waarschijnlijk nooit gefixed zal kunnen worden met een firmware update.
dan zie ik de nut ook niet van in om geld uit te geven aan een Gigabit switch, al zijn ze niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Master Chieftec schreef op maandag 29 maart 2010 @ 03:05:
wat betreft Gigabit:

bij mij is de bottleneck dat mijn switch 10/100 Mbit is. met samba pomp ik met ongeveer 8 MB/sec een file over van desktop (= Gigabit) naar de interne hdd van mijn C-200.
niet slecht natuurlijk, maar een tweaker wilt altijd alles eruit halen wat erin zit, dus, als ik een Gigabit switch ertussen zet, gaat de snelheid nog verder omhoog?
normaal zou het antwoord zijn: duh, n00b :+, in dit geval ligt het toch anders.
het is langer bekend dat de C-200 problemen heeft met Gigabit. bij networkedmediatank forum zeggen ze dat de CPU niet snel genoeg is om Gigabit snelheden te verwerken en waarschijnlijk nooit gefixed zal kunnen worden met een firmware update.
dan zie ik de nut ook niet van in om geld uit te geven aan een Gigabit switch, al zijn ze niet zo duur.
Er zit nu eenmaal geen dedicated processor in voor dat werk en het is primair een mediaspeler, geen nas.

Zelfs een gewone nas haalt echt geen Gbit snelheden. Dan mag je ook blij zijn dat je 15 Mb sec haalt bij de gewone versies.

Ik haal overigens 11 Mb/s via Samba en 12 Mb/s via FTP aangesloten op een linksys Gbit switch. De PCH staat wel op 10/100 dus meer zal er niet inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
tc982 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:50:
[...]

De setup knop, dan kan je met de pijltjes naar Audio gaan... Tijdens het afspelen van de film...
Ge-wel-di-ge functie overigens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

winwiz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 05:51:
[...]

Zelfs een gewone nas haalt echt geen Gbit snelheden. Dan mag je ook blij zijn dat je 15 Mb sec haalt bij de gewone versies.
Eh, hangt er van af wat je een 'gewone' versie noemt natuurlijk, maar mijn DS209+ II haalt op mijn Gb LAN 80 MB/s....

Of Bluray via het newtwerk speelt hangt ook af van de bitrate. Ik heb Blurays met 40 Mbit en dat streamt zelfs via wirless N prima. Sterker nog, uitschieters van 70 Mbit gaan prima over deze verbinding (die met 100 mbit aan LAN zit verder).

Mijn priobleem met de C200/A200 zit meer in het gebruik van NFS, dat werkt bij mij voor geen meter en zorgt zelfs voor lockups. Maar de UPnP DLNA server van mijn Synology NAS werkt prima (zie snelheden hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Edgarz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:28:
[...]

Eh, hangt er van af wat je een 'gewone' versie noemt natuurlijk, maar mijn DS209+ II haalt op mijn Gb LAN 80 MB/s....

Of Bluray via het newtwerk speelt hangt ook af van de bitrate. Ik heb Blurays met 40 Mbit en dat streamt zelfs via wirless N prima. Sterker nog, uitschieters van 70 Mbit gaan prima over deze verbinding (die met 100 mbit aan LAN zit verder).

Mijn priobleem met de C200/A200 zit meer in het gebruik van NFS, dat werkt bij mij voor geen meter en zorgt zelfs voor lockups. Maar de UPnP DLNA server van mijn Synology NAS werkt prima (zie snelheden hierboven)
Die DS209+ II is een dedicated snelle versie van de 209 en kost al meer dan de C200... de gewone 209J haalt 1/3 van jouw snelheid.

NFS vanaf mijn server en vanaf mijn pc werkt prima en erg snel. Installeer het eens op je pc als referentie? Kost je een paar minuten om in te stellen. (hanewin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Loekie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:07:
[...]

Vziw is het gebaseerd op linux en die probeert juist zoveel mogelijk van het geheugen te gebruiken zodat er geen Swap gebruikt hoeft te worden. Waarschijnlijk is dat ook hier het geval...
Sterker nog, hij draait op Linux kernel 2.6.24 (subversie is even uit het hoofd).

Ik heb sinds de laatste firmware update een aantal probleempjes erbij gekregen... Hij loopt nog weleens vast bij hoge netwerkactiviteit (bestandsbeheer over NFS), en met vast bedoel ik ook echt vast.
Maar ook bepaalde apps willen niet meer, zoals Transmission. Het draait wel, maar m'n torrents zijn allemaal verdwenen (leuk als er ook 2 tussen stonden van 35GB die letterlijk kwamen binnendruppelen met wel 10kB/s...) en ik kan niet meer inloggen op de webinterface..
Daarnaast speelt hij geen ISO's meer af via de composiet-uitgang en krijg ik bij bepaalde bestanden geen audio meer door via de toslink aansluiting (maar dat kan ook aan m'n receiver liggen, die de bewuste bitrate niet snapt...)

Vooral het niet meer afspelen van de ISO's is een gemis, want ik had juist een aantal DVD's van m'n broer omgezet naar ISO. Dat de bestanden wel afgespeeld worden is te merken omdat er wel geluid is en ik op het display kan zien dat hij in een bepaald menu zit en als ik op OK druk, hij verder gaat.

Wat ik ook een probleem vind, is dat het her-installeren van de nmt-apps blijkbaar betekend dat de harddisk opnieuw gepartitioneerd moet worden, met als gevolg dat alle content gewist wordt. En ik kan niet zomaar even een paar 100 gieg aan muziek en video ergens anders opslaan...

Is er een manier om de PCH te ontdoen van alle software (en config bestanden), zonder dat de content op de harddisk gewist wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

winwiz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:19:
[...]

Die DS209+ II is een dedicated snelle versie van de 209 en kost al meer dan de C200... de gewone 209J haalt 1/3 van jouw snelheid.

NFS vanaf mijn server en vanaf mijn pc werkt prima en erg snel. Installeer het eens op je pc als referentie? Kost je een paar minuten om in te stellen. (hanewin)
De 209+II is idd geen standaard uitvoering O-) Als je het doet, moet je het goed doen, nietwaar.
NFS op PC zal wellicht goed werken, maar heb juist NFS met de Syno nodig. En die connect niet of zorgt voor lockups, ook met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Edgarz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:28:
[...]

De 209+II is idd geen standaard uitvoering O-) Als je het doet, moet je het goed doen, nietwaar.
NFS op PC zal wellicht goed werken, maar heb juist NFS met de Syno nodig. En die connect niet of zorgt voor lockups, ook met de laatste firmware.
Misschien heb je nog een andere switch liggen? Desnoods 10/100 om te testen. Ik neem aan dat je je netwerksnelheid in de C200 NIET op auto hebt staan? Doe je het wel vraag je om lockups. Ik zou het toch ook voor tijdelijk even op de pc installeren ter referentie. Als dat ook mis gaat weet je dat het probleem in de PCH zit.

[ Voor 11% gewijzigd door winwiz op 29-03-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
offtopic:
Welk programma gebruiken jullie om een dvd op een snelle en makkelijke manier van alle extra's en menus te ontdoen en om te zetten naar een single .avi? (Wel zo handig voor de kids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
UltraSub schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:06:
offtopic:
Welk programma gebruiken jullie om een dvd op een snelle en makkelijke manier van alle extra's en menus te ontdoen en om te zetten naar een single .avi? (Wel zo handig voor de kids)
Ik deed het vroeger met Gordian Knot, of nog makkelijker, Auto Gordian Knot. Kijk eens bij doom9.org
Je kunt natuurlijk ook een harde schijf inbouwen in je C-200, ondanks je OT post ga ik vanuit dat je die hebt, en dan de boel rippen naar de harde schijf.
Hopelijk heb je een rappe CPU, want het omzetten naar .avi kan veel tijd in beslag nemen. De C-200 speelt ze wel probleemloos af, maar erg mooi vind ik ze niet op mijn 46 inch scherm. Hopelijk zijn je kids minder kritisch dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

winwiz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:48:
[...]

Misschien heb je nog een andere switch liggen? Desnoods 10/100 om te testen. Ik neem aan dat je je netwerksnelheid in de C200 NIET op auto hebt staan? Doe je het wel vraag je om lockups. Ik zou het toch ook voor tijdelijk even op de pc installeren ter referentie. Als dat ook mis gaat weet je dat het probleem in de PCH zit.
Nope...auto settings gebruik ik nooit ergens ;)

Zal wel eens even kijken. IN principe ben ik meer dan tevreden over de LAN snelheid naar de PCH (wireless bridge op 70 Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

UltraSub schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:06:
offtopic:
DVDShrink?

[ Voor 5% gewijzigd door rally op 30-03-2010 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Heb sinds een week ook een PCH C-200 aangesloten op een logitech z-5500 setje via TOS-link en dit werkte prima.

Nu speel ik ook wel eens xbox360 en dan haal ik de optische kabel uit de PCH en sluit ik hem weer aan op de xbox.

Vandaag wou ik een filmpje kijken, maar krijg er voor geen mogelijkheid geluid uit.

De kabel zelf lijkt gewoon nog te werken, werkt nog steeds prima via de xbox.
Qua PCH instellingen, heb ik niets gewijzigd, dus zou ook gewoon nog moeten werken, heb wel factory reset geprobeerd, maar mocht niet baten.

Hebben nog meer mensen dit meegemaakt ?

-Kabel werkt
-Geluid staat niet op mute.
-PCH instellingen staan op DIGITAL RAW (DTS+Dolby).
-Logitech z-5500, als ik via de afstandbediening "Test" indruk, krijg ik uit elke speaker een geluidje.
-Niks staat op "Mute"

bedankt alvast.

Update, ligt aan de control pod van de z-5500 zelf, heb een RMA aangevraagd en logitech kennende zal dit wel goed aflopen.

[ Voor 15% gewijzigd door GSlayer op 30-03-2010 21:03 ]

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Transmission werkt weer. Ik gebruikte CSI Maya om software te installeren, maar die werkt blijkbaar niet helemaal lekker. Nu met NMT-apps geïnstalleerd en gaat het wel goed.

Vanavond heb ik ook een infra-rood oogje gehobbyd, nu kan ik tenminste de PCH ook bedienen met m'n Harman/Kardon Harmony remote. Hoewel het eigenlijk een TSOP1738 moest zijn (38kHz draaggolf), werkt een TSOP1736 ook erg goed.
Nu staat de PCH gewoon netjes tussen de activiteiten en is de bediening weer wat luier geworden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
deepbass909 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:40:
Transmission werkt weer. Ik gebruikte CSI Maya om software te installeren, maar die werkt blijkbaar niet helemaal lekker. Nu met NMT-apps geïnstalleerd en gaat het wel goed.

Vanavond heb ik ook een infra-rood oogje gehobbyd, nu kan ik tenminste de PCH ook bedienen met m'n Harman/Kardon Harmony remote. Hoewel het eigenlijk een TSOP1738 moest zijn (38kHz draaggolf), werkt een TSOP1736 ook erg goed.
Nu staat de PCH gewoon netjes tussen de activiteiten en is de bediening weer wat luier geworden :p
Waar heb je de onderdelen gekocht hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Niet online
Ik heb even een vraagje,

Ik heb een popcorn hour c200
ik maak gebruik van het programma oversight voor het maken van de covers . Maar ik kan nergens een goede handleiding vinden van oversight . ik kan namelijk nergens in de oversight webinterface de titels van films aanpassen en de covers aanpassen als ze niet kloppen . Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt ?Tevens als ik op de c200 nu naar de movies ga krijg ik de cover interface niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
sonyfreakje schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:05:
Ik heb even een vraagje,

Ik heb een popcorn hour c200
ik maak gebruik van het programma oversight voor het maken van de covers . Maar ik kan nergens een goede handleiding vinden van oversight . ik kan namelijk nergens in de oversight webinterface de titels van films aanpassen en de covers aanpassen als ze niet kloppen . Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt ?Tevens als ik op de c200 nu naar de movies ga krijg ik de cover interface niet zichtbaar.
Volgens mij moet je gewoon de filenaam aanpassen van de film. Ik noem ze naam film jaar. (88 minutes 2009.iso bijvoorbeeld) Daardoor heb ik nog geen missers.

Op de pch ga je naar oversight via webdiensten. Daar is een linkje geplaatst die je moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
Sinds vandaag heb ik ook de C200, gelijk firmware update gedaan en 1,5tera schrijfje erin gezet. Nu ben ik vanaf mijn pc een aantal films aan het overzetten via FTP, helaas haal ik hier maar rond de 6MB/SEC.
Hoe snel gaat dit bij jullie ? kan ook aan me router liggen....

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
jeroen4488 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:25:
Sinds vandaag heb ik ook de C200, gelijk firmware update gedaan en 1,5tera schrijfje erin gezet. Nu ben ik vanaf mijn pc een aantal films aan het overzetten via FTP, helaas haal ik hier maar rond de 6MB/SEC.

Ben benieuwd!
Als je het topic een beetje doorleest zie je dat er veel over geschreven is.... Ik haal via Samba 10.5 Mb/s en via FTP 12 MB/s ongeveer (soms iets hoger)

Als je tegelijk een film gaat zitten kijken zakt de snelheid in tot de helft ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08

Ben benieuwd!
Zorg er ook voor dat de PCH op standby staat en niet dat hij aan staat en op de screensaver springt. Hierdoor zakt de snelheid namelijk ook behoorlijk in.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twilex

Ben benieuwd!
Mogelijk staat je C200 netwerk adapter ingesteld op Auto in plaats van 100Mbit.

Je kunt de C200 netwerk snelheid het best op 100Mbit zetten, niet op Auto.
"Auto" is bedoeld voor gigabit. Helaas nog steeds een belangrijke bug van de C200. Er zijn mensen die geluk hebben en 20MB/s in de Auto stand halen maar bij de meesten geeft deze instelling alleen maar problemen.

Volgens de compatibility list op networkedmediatank zou de C200 het met mijn Netgear GS108 switch met Samba op gigabit moeten doen. Mijn eigen bevinding is dat wanneer ik de C200 op auto zet de upload snelheid (PC -> C200) terugzakt naar +/- 6 MB/s. Wanneer ik hem op 100Mbit zet haal ik opeens 10 MB/s.

Download snelheid (C200 -> PC) haal ik in de 100 Mbit stand ongeveer 6MB/s (op Auto +/- 8MB/s).

Mijn snelheden hebben betrekking op Samba, FTP zou nog iets sneller moeten gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door twilex op 01-04-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Winwiz, mr floppy en twilex: bedankt voor jullie reacties. Denk dat me router/modem toch wat tegen houd.
Ik heb nu even de c200 direct gekoppeld op mijn 2e Nic van de PC (directe link), beide met handmatig IP ingesteld en schiet nu van 12 naar 13 naar max 14,5 MB/sec (op Home screen)

Als ik de PCH op standby zet haalt hij max 16 MB/sec maar dan schiet hij ook weer terug naar 12, 13 of 14 MB/sec.

Nog 2 vraagjes:

1. Via de FTP valt om de paar minuten de connectie uit, gelukkig reconnect Flash FXP weer gelijk en Resumed de upload gelijk. Is dit een setting ergens dat hij na paar minuten connectie eruit knalt? ps als ik met een groot bestand bezig ben (bijv 10gb) gebeurd dit een aantal keer.

2. Kan ik de screensaver uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

jeroen4488 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:18:
Winwiz, mr floppy en twilex: bedankt voor jullie reacties. Denk dat me router/modem toch wat tegen houd.
Ik heb nu even de c200 direct gekoppeld op mijn 2e Nic van de PC (directe link), beide met handmatig IP ingesteld en schiet nu van 12 naar 13 naar max 14,5 MB/sec (op Home screen)

Als ik de PCH op standby zet haalt hij max 16 MB/sec maar dan schiet hij ook weer terug naar 12, 13 of 14 MB/sec.

Nog 2 vraagjes:

1. Via de FTP valt om de paar minuten de connectie uit, gelukkig reconnect Flash FXP weer gelijk en Resumed de upload gelijk. Is dit een setting ergens dat hij na paar minuten connectie eruit knalt? ps als ik met een groot bestand bezig ben (bijv 10gb) gebeurd dit een aantal keer.
Ik heb dat alleen als ik de C200 op auto zet (Gigabit). Met 10/100 heb ik stee-vast 90mb/s en loopt het nooit vast. Ik weet niet over het aan filezilla of aan de ftp-server ligt van de c200 maar iso's resumed ie niet omdat ze te groot zijn.. (resume doet ie tot 2Gbyte bestanden)
2. Kan ik de screensaver uitzetten?
Nu je het zegt - ik begin me daar ook een beetje aan te irriteren. Kan bij setup niets hierover vinden.

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
shades schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:47:
[...]
Met 10/100 heb ik stee-vast 90mb/s en loopt het nooit vast.
Vreemd... is dat vanaf pc naar c200 toe kopieren? 10/100 is toch 100MBIT? = Max 10MB/sec?
Als ik hem op 10/100 zeg gaat hij bij mij igg maar max +/- 9,8mb/sec
zet ik hem weer op auto gelijk 14 ofzo....

Wel vreemd, de c200 moet giga hebben... mijn pc heeft giga, direct aangesloten en kom niet in de buurt van giga. 30 of 40MB/sec is acceptabel maar hier komt dus niemand aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 18:10
Ik heb net deze speler aangeschaft (laatste firmware) en helaas spelen toch een redelijk aantal van mijn Blu-ray copies (\BDMV structuur op een Windows share) niet af of geven problemen in het Blu-ray menu.

Is het mogelijk de speler toch de main movie te laten spelen zonder tussenkomst van de Blu-ray menu? Een beetje zoals de eenvoudige Blu-ray afspeel mogelijkheid op de A-200 en andere media spelers ("BD Lite")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
deepbass909 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:20:Wat ik ook een probleem vind, is dat het her-installeren van de nmt-apps blijkbaar betekend dat de harddisk opnieuw gepartitioneerd moet worden, met als gevolg dat alle content gewist wordt. En ik kan niet zomaar even een paar 100 gieg aan muziek en video ergens anders opslaan...
Dat is voor mij ook nieuw (heb het ding pas ruim 2 weken). Is het inderdaad zo dat je al je HDD content kwijt bent na het her-installeren van de nmt-apps? Dat lijkt me nogal bizar. Ik kan me niet voorstellen dat er geen optie is om deze te updaten zonder her-partitionering van de HDD. Ik heb wel eens gelezen dat het na een firmware update wel eens nodig is om die apps te updaten. Ik zou ook niet weten waar ik die terrabyte aan content eventjes moet parkeren... 8)7 Weet iemand hier antwoord op?

Als dit inderdaad zo is, is het wellicht een oplossing de nmt-apps te intstalleren op een interne USB stick van 4GB? Is het dan technisch wel mogelijk om gedownloade content direct op de interne HDD te laten plaatsen door bijvoorbeeld NZBGet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Scon schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:43:
[...]

Dat is voor mij ook nieuw (heb het ding pas ruim 2 weken). Is het inderdaad zo dat je al je HDD content kwijt bent na het her-installeren van de nmt-apps? Dat lijkt me nogal bizar. Ik kan me niet voorstellen dat er geen optie is om deze te updaten zonder her-partitionering van de HDD. Ik heb wel eens gelezen dat het na een firmware update wel eens nodig is om die apps te updaten. Ik zou ook niet weten waar ik die terrabyte aan content eventjes moet parkeren... 8)7 Weet iemand hier antwoord op?

Als dit inderdaad zo is, is het wellicht een oplossing de nmt-apps te intstalleren op een interne USB stick van 4GB? Is het dan technisch wel mogelijk om gedownloade content direct op de interne HDD te laten plaatsen door bijvoorbeeld NZBGet?
Klopt niet. NMT app updates werken net zoals firmware updates, gewoon installeerbaar zonder gevolgen voor de content. Bij de laatst updates nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
PeterPan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:24:
Ik heb net deze speler aangeschaft (laatste firmware) en helaas spelen toch een redelijk aantal van mijn Blu-ray copies (\BDMV structuur op een Windows share) niet af of geven problemen in het Blu-ray menu.

Is het mogelijk de speler toch de main movie te laten spelen zonder tussenkomst van de Blu-ray menu? Een beetje zoals de eenvoudige Blu-ray afspeel mogelijkheid op de A-200 en andere media spelers ("BD Lite")?
probeer eens te kijken in het mapje "Bluray naam"\BDMV\STREAM
Als daar 1 grote file staat, deze gewoon starten.... try it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lukin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:06:
[...]

Klopt niet. NMT app updates werken net zoals firmware updates, gewoon installeerbaar zonder gevolgen voor de content. Bij de laatst updates nog gedaan.
Daar klopt inderdaad niks van. Ik update zonder problemen mijn NMT apps zonder format.

Uit de wiki:
# Choose USB Update and Fresh install if you want to totally erase the internal HDD including your files.
# Choose Typical install if you only want to update/reinstall the NMT apps.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 18:10
jeroen4488 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:17:
[...]

probeer eens te kijken in het mapje "Bluray naam"\BDMV\STREAM
Als daar 1 grote file staat, deze gewoon starten.... try it
Dat zou voor Blu-rays waar de hoofdfilm 1 m2ts file is misschien wel werken (al mis je dan wel de ondertiteling waarschijnlijk) maar zodra de Popcorn Hour een \BDMV directory ziet start hij de Blu-ray spelersoftware.
Volgens mij kun je dus helemaal niet naar losse m2ts files in een \BDMV folderstructuur browsen.

Het valt me trouwens ook op dat bij Blu-rays zowel de audio als de ondertiteling net even een klein beetje uit sync lopen. De audio is niet te fixen met de stappen van 0.5 seconden waar je voor kunt kiezen en de ondertiteling kun je voor zover ik weet helemaal niet syncen (bij Blu-rays, wel bij mkv's en andere files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd ook nog aardig wat blu-ray iso's gehad die al vanaf het menu per direct niet goed lopen over de 100mbit verbinding. Er zijn streams die het goed doen, maar enkele films haperen ook nog continu. Waaronder smoking aces 2 en UP. Heel vervelend, gezien het aparaat gekocht is met het doel ook deze films af te spelen en dat volgens de specs ook gewoon had moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
PeterPan schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:27:
[...]

Dat zou voor Blu-rays waar de hoofdfilm 1 m2ts file is misschien wel werken (al mis je dan wel de ondertiteling waarschijnlijk) maar zodra de Popcorn Hour een \BDMV directory ziet start hij de Blu-ray spelersoftware.
Volgens mij kun je dus helemaal niet naar losse m2ts files in een \BDMV folderstructuur browsen.

Het valt me trouwens ook op dat bij Blu-rays zowel de audio als de ondertiteling net even een klein beetje uit sync lopen. De audio is niet te fixen met de stappen van 0.5 seconden waar je voor kunt kiezen en de ondertiteling kun je voor zover ik weet helemaal niet syncen (bij Blu-rays, wel bij mkv's en andere files).
Zijn stappen van 0.05 sec (50ms) ;) Komt overigens verandering, bij de volgende firmware zal dit in stappen van 10ms kunnen worden ingesteld :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

In het NMT Forum hebben ze net een update gedaan van de Beta firmware.

Hoop dat ze hem snel public maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Het werkt weer, probleem (hopelijk) verholpen. :-D

[ Voor 137% gewijzigd door Bakie op 03-04-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Hoe kan ik in de pch c200 de status van mijn internet HD zien?
Hoeveel gig er in gebruik en vrij is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb het volgende verschijnsel.

Als ik muziek heb geluisterd via mijn PCH en ik zet hem in standby, gaat het beeld wel uit, maar loopt het geluid via de versterker door :S

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
rally schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:28:
In het NMT Forum hebben ze net een update gedaan van de Beta firmware.

Hoop dat ze hem snel public maken :)
Waar in het forum zie je dat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
zerocool schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:12:
[...]

Waar in het forum zie je dat staan?
Hier. Thread wordt regelmatig geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die ook stotterend beeld krijgen bij het streamen van BluRay ISO's met zeer hoge bitrates:

http://www.networkedmedia...read.php?tid=36194&page=4

Hier is het probleem ook al bekend, en de community werkt aan oplossingen.
Helaas wil de NFS server tussen mijn Popcorn en de WHS server nog niet werken. Dit zou al een iets betere prestatie moeten leveren dan de samba share. Ik blijf nog maar geduldig hopen dat het ooit gaat werken zonder hapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Afspelen via de UPnP server doet het bij het beste, (wireless streamen en afspelen van 1080p en full BR) . Maar dat kan ook komen doordat tijdens het afspelen via NFS mijn Synology stond te stampen met nieuwsgroepen downloaden en parren (CPU 95%) 8)
Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.