Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Deepbass909 en Harkelaar
Allereerst bedankt voor jullie reacties :)
Ik ga ervanuit wat harkelaar zegt dat je door het aanklikken van video_ts map de films gewoon kan spelen met behoud van menu enz. ,daar gaat het mij ondermeer om.
Rest mij nog een vraag,zijn de meeste kinderziektes er met de laatste software er nu een beetje uit en werkt het allemaal naar behoren of zitten er toch nog veel nare bugs in,het is tenslotte niet een heel goedkoop beestje dus voor ik hem aanschaf is goede raad welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
Harkelaar schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:45:
[...]

Je kunt de schijven inderdaad swappen. Wat betreft de video_ts mappen: op de map zelf klikken is voldoende om de 'dvd' te starten. Menu en alles werkt gewoon.
Je bedoelt in de "DVD/BLuray slot"?? Ik vraag me af of dit werkt met NTFS/FAT32 schijven (ga ervanuit dat ze dit zijn).... Ik het een 3.5inch schijf hierin zitten maar deze moet je eerst door de c200 laten formaten en dan wordt het een linux partitie.........

USB Gaat wel heel gemakkelijk en werkt super, kan je makkelijker een USB omhuizingkje bouwen waar je gemakkelijk in kan swappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Geeforce schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:39:
Zet je netwerk NIET op auto !!!!!!!!!!!!!!! (nog niet, wordt hard aan gewerkt)

[...]
Nope, staat op 10/100 en ligt ondertussen niet meer aan het powerline netwerk. Ik heb een kabel getrokken en netjes weggewerkt. Ik haal met ftp nu ongeveer 12 Mb/ps, en dat voldoet! Ik hoop dat ze in de toekomst toch iets meer uit die gigabit verbinding kunnen halen!

Jij geeft aan, wordt hard aangewerkt. Hebben ze al een hogere snelheid kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Halen jullie nu 12MB up/down op de C200. Als ik namelijk wat er heen zend dan haal ik ook 12MB, maar als ik er wat vanaf haal dan maar 6MB :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen4488 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:41:
[...]

Je bedoelt in de "DVD/BLuray slot"?? Ik vraag me af of dit werkt met NTFS/FAT32 schijven (ga ervanuit dat ze dit zijn).... Ik het een 3.5inch schijf hierin zitten maar deze moet je eerst door de c200 laten formaten en dan wordt het een linux partitie.........

USB Gaat wel heel gemakkelijk en werkt super, kan je makkelijker een USB omhuizingkje bouwen waar je gemakkelijk in kan swappen....
Hmm!! Juist 1 van de redenen dat ik hem wil kopen is vanwegen de sata swapbay en dat ik geen externe usb sata adaptor/dokking hoef te gebruiken!

Ik bedoel met sata swapbay het slot waar ook een blueray/dvd in kan,en heb begrepen dat daar standaard een 3,5 inch hdd swapbay in zit.

Dus dat zou betekenen dat ik al mijn schijven(nu ntfs) met films leeg moet halen en een linux format moet geven en dat alle films weer terug zetten,maar herkent mijn computer(W7) deze schijven dan nog wel ? (omdat ik ze uit wil wisselen tussen pc en de c-200)

Kan je op linux wel grote bestanden van 8Gb aan?

En je heb het over usb,nu weet ik dat er een interne usb poort in de c-200 is die zou ik eventueel met een adaptor om kunnen zetten naar sata en aansluiten op de sata swapbay en hoef ik geen externe usb dokking te gebruiken,of zie ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Hmm!! Juist 1 van de redenen dat ik hem wil kopen is vanwegen de sata swapbay en dat ik geen externe usb sata adaptor/dokking hoef te gebruiken!

Ik bedoel met sata swapbay het slot waar ook een blueray/dvd in kan,en heb begrepen dat daar standaard een 3,5 inch hdd swapbay in zit.

Dus dat zou betekenen dat ik al mijn schijven(nu ntfs) met films leeg moet halen en een linux format moet geven en dat alle films weer terug zetten,maar herkent mijn computer(W7) deze schijven dan nog wel ? (omdat ik ze uit wil wisselen tussen pc en de c-200)

En je heb het over usb,nu weet ik dat er een interne usb poort in de c-200 is die zou ik eventueel met een adaptor om kunnen zetten naar sata en aansluiten op de sata swapbay en hoef ik geen externe usb dokking te gebruiken,of zie ik dat fout?
Fon't worry :) Volgens Syabas wordt NTFS zonder probleem gesupport (http://www.networkedmedia...?tid=38786&highlight=ntfs)

Het is dus mogelijk om NTFS schijven gewoon erin te stoppen en te lezen/schrijven, en je kunt ook een schijf met de NMT apps installeren en de grote restpartitie vervolgens NTFS formateren.

[ Voor 7% gewijzigd door buzzbuzz68 op 06-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Ik heb een nieuwe TV aangeschaft (40" LCD) en via HDMI mijn C-200 verbonden. 1080p content speelt vlekkeloos, maar standaard DVDs (VIDEO_TS en .iso) hebben een verschrikkelijke kwaliteit. Je kunt de blokjes bijna tellen, kleuren zien er niet onverzadigd uit, etc etc - wat er goed uitzag op een 30" 4:3 scherm is niet te doen op een 40" 16:9 oppervlak.

Waar ligt het probleem? Dient de TV de standaard DVD resolutie van 576p op te schalen of hoort de C-200 dit te doen?

Overigens heb ik dit topic gevonden op nmt.com/forum, maar daar word ik niet vrolijk van

[ Voor 1% gewijzigd door Zodiac op 07-05-2010 08:22 . Reden: spelvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodiac schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:17:
Ik heb een nieuwe TV aangeschaft (40" LCD) en via HDMI mijn C-200 verbonden. 1080p content speelt vlekkeloos, maar standaard DVDs (VIDEO_TS en .iso) heeft een verschrikkelijke kwaliteit. Je kunt de blokjes bijna tellen, kleuren zien er niet uit, etc etc - wat er goed uitzag op een 30" 4:3 scherm is niet te doen op een 42" 16:9 oppervlak.

Waar ligt het probleem? Dient de TV de standaard DVD resolutie van 576p op te schalen of hoort de C-200 dit te doen?

Overigens heb ik dit topic gevonden op nmt.com/forum, maar daar word ik niet vrolijk van
O jee en ik wil er net een kopen,maar ff de reacties afwachten van de anderen of die ook dat probleem hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Ben ik blij dat ik een losse Blu Ray ga aanschaffen. Verder neem ik die C200 met plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.cody
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 23:19

dr.cody

Heb je der vaker last van?

Net wat vreemds gebeurt met mijn c200.

Die heeft net een beta versie van de nieuwe software gedownload en geïnstalleerd.

Ik heb nu firmware versie: 02-02-100428-19-POP-408

In de changelog stond dat dit een beta versie was.

Kan dit betekenen dat de officiële versie binnenkort te downloaden is aangezien ik geen beta tester ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
dr.cody schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:16:
Kan dit betekenen dat de officiële versie binnenkort te downloaden is aangezien ik geen beta tester ben?
Ja, als het goed is vandaag (vrijdag). Heb de nieuwe firmware ook geinstalleerd en het draait weer soepel. Probleem van het moeten herstarten na afspelen van een DVD formaat is gelukkig verholpen!

Verder nog niet echt kunnen testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dinky01 op 07-05-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Hopelijk kan ik dan mijn avatar (40GB) nu eindelijk kijken :P
geeft nu elke keer alleen een scherm met de tekst dat mogelijk de firmware van mijn blurayspeler moet worden geupdate. (speel hem gewoon vanaf Hardeschijf) met skip en menu knop e.d. kom ik ook niet verder, hopelijk dat de update me verder helpt :) geen zin om een andere versie van weer 40 GB te downloade en over te zetten naar de c200, duurt zooo lang allemaaalll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
jeroen4488 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:48:
geeft nu elke keer alleen een scherm met de tekst dat mogelijk de firmware van mijn blurayspeler moet worden geupdate. (speel hem gewoon vanaf Hardeschijf) met skip en menu knop e.d. kom ik ook niet verder, hopelijk dat de update me verder helpt :) geen zin om een andere versie van weer 40 GB te downloade en over te zetten naar de c200, duurt zooo lang allemaaalll
Helaas, het is al gemeld dat de Avatar fix niet in deze firmware komt. Dit aangezien de RC3 al klaar was voordat Avatar uit kwam.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
jeroen4488 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:48:
Geen probleem mee gehad met die film. Kreeg wel melding of hij op internet een update mog doen. Ging probleemloos.

Omdat mijn oude Xbox in zelfde kastje staat en deze geen draadloos heeft heb ik momenteel de kabel in mijn oude Xbox gedaan en ja de Popcorn op de 3 antenne's. onvangst is 100/100. Heb een N netwerk en die is best snel. Overdracht is pakweg zelfde als bedraad 12MB/s. HD kijken en downloaden ging prima. Dit laatste verbaasde mij.

Ben zelf aan het spelen met Myhome programma. Werkt ook snel en soepel:-)

[ Voor 3% gewijzigd door Cave_Boy op 07-05-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

12MB/s is 120Mbit en dat is meer dan genoeg voor het streamen van HD films (de meeste Full HD's komen niet voorbij de 50Mbit en extreem hoge bitrates liggen rond de 60-80 (80 is echt uitzonderlijk overigens).

Dus met die 120Mbit heb je voldoende ruimte om te streamen. Ik moet wel bekennen dat ik onder de indruk ben van die N performance!

Hopelijk als ik vanavond thuis ben is de update beschikbaar! :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Nu online
rally schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:05:
12MB/s is 120Mbit en dat is meer dan genoeg voor het streamen van HD films (de meeste Full HD's komen niet voorbij de 50Mbit en extreem hoge bitrates liggen rond de 60-80 (80 is echt uitzonderlijk overigens).

Dus met die 120Mbit heb je voldoende ruimte om te streamen. Ik moet wel bekennen dat ik onder de indruk ben van die N performance!

Hopelijk als ik vanavond thuis ben is de update beschikbaar! :)
Gebruik een Draytek 2130N en heb er andere antenne's opgezet. Ik heb op de laptop dan ook in huis een ruime 130 a 140Mbit verbinding. Bekabeld is alles op 1000Mbit en 3Com Office connect GB switchen ertussen.

Klinkt vreemd maar ik krijg idee dat hij draadloos minde rhoeft te laden dan bedraad. Terwijl het andersom moet zijn lijkt mij. Al is de verbinding via draadloos wel iets hoger (120+ tegenover de 100 bekabeld).

Wie zet zijn Popcorn echt uit en wie houd het ding in standby (rood ledje om de aan en uit knop)?
Ikzelf heb hem in standby modus (lekker snel muziekje aan inplaats van opstarten).

(Uit is dus langere tijd op de rode knop op de afstandbediening drukken. De rode led gaat even knipperen waarna deze even later uitgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Het bestandsysteem op de C-200 is ext3 en kan tussen de 16GB en 2TB per bestand aan (afhankelijk van de versie van ext3). Aangezien de C-200 op een behoorlijk recente linux-kernel werkt, durf ik de claim wel aan dat hij ook tot 2TB aan kan. Je 8GB's zijn dus maar peanuts ;)

Windows7 kan overweg met ext3, maar dan moet er wel een speciale driver eerst geïnstalleerd worden. Het is wel een beetje dillema waar je dan inzit, want de C-200 werkt het lekkerst met ext3, maar Windows natuurlijk met NTFS. Ik weet dat de C-200 daarnaast NTFS ondersteund, maar mijn persoonlijke ervaringen met NTFS in combinatie met linux waren lang niet altijd positief. De belangrijkste oorzaak is dat MS de exacte specs voor NTFS nooit vrij heeft gegeven en de hele ondersteuning daardoor op reversed enginering is gebasseerd. Andersom is ext3 helemaal open source. Maar dit is voor mij puur een onderbuik gevoel.
Cave_Boy schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:37:
[...]
Wie zet zijn Popcorn echt uit en wie houd het ding in standby (rood ledje om de aan en uit knop)?
Ikzelf heb hem in standby modus (lekker snel muziekje aan inplaats van opstarten).

(Uit is dus langere tijd op de rode knop op de afstandbediening drukken. De rode led gaat even knipperen waarna deze even later uitgaat)
Ik zet hem eigenlijk altijd op stand-by. Mede omdat ik een Harmony afstandsbediening gebruik. Hij gebruikt dan namelijk de standaard power-off knop. Aanpassen naar volledig uit (een simpel macrotje overigens waarbij Power Off gevolgd wordt door Delete), zou betekenen dat als ik van activiteit wissel (bijv. van de PCH kijken naar TV kijken of DVD spelen) hij elke keer volledig uit gaat... Misschien dat ik het macro nog een keer onder een andere knop programeer.

Dat is ook gelijk een tip, je kan de ronde standby knop een aantal seconden ingedrukt houden, maar ook power gevolgd door delete doen.

Overigens vind ik 120Mb/s op een Wireless N netwerk wel bizar snel... Ik heb thuis ook een N-router (een 3com OfficeConnect) en een Netgear N-adapter, maar ik ben nooit boven de 60Mb/s uitgekomen... Staat de router toevallig dicht bij de PCH?

Wie heeft er hier trouwens al met ScummVM gespeeld? Ik heb ScummVM geïnstalleerd, maar ik krijg de fout dat hij niet gestart kan worden... Moet je per sé eerst een aantal data bestanden in de daarvoor bedoelde map plaatsen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Nu online
Hier in huis heb je dunne muren en de meterkast waar de Draytek instaat staat aan de andere kant van die muur. Kan ook een extra kabel maken maar moet ik een gaatje extra boren. De kabel word dan hooguit 2,5meter.

Ik zit nu achter in de kamer (10 meter) en heb met mijn laptop gewoon 144Mbit verbinding.

Heb ook eens een USB draadloze N stick gedaan (merk weet ik niet exact meer meen Sitecom of Sweex (was een S) en ik haalde hier net iets hogere snelheden dan de G standaard uit.

Zo'n N stick heeft ook erg kleine antenne's en die zitten intern ook allemaal erg dicht bijelkaar. Bij de PCH C-200 heb je een keuze de stick of de interne kaart. Ik heb zelf voor de kaart gekozen. Plug je gemakkelijk in en de antenne's kun ej gemakkelijk op de aanwezige gaten vastmaken. Die zijn overgins best groot.

Bijgevoegd plaatje van degene die ik heb. Afbeeldingslocatie: http://www.popcornhour.es/images/modelos/imagen_acc_12.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Cave_Boy op 07-05-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit met de iMac 5 meter van de AccessPoint af (Airport Extreme) en zit nu op 270Mbit/s.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deepbass909

Bedankt voor je antwoorden,kijk daar leer ik weer wat van! :)
Maar ervaar jij ook die problemen die Zodiac hierboven vermeld, betreft problemen standaard video/video_ts dat het beeld niet mooi zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nee, maar ik heb ook maar een oude 4:3 55cm CRT tv :p Ik zit juist rafelrandjes als ik HD-content afspeel (wat dan gedownscaled wordt). Voor video weergave is mijn opstelling niet echt representatief....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:59:
Nee, maar ik heb ook maar een oude 4:3 55cm CRT tv :p Ik zit juist rafelrandjes als ik HD-content afspeel (wat dan gedownscaled wordt). Voor video weergave is mijn opstelling niet echt representatief....
Nee dan is het niet representatief ,maar bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Zojuist is op het NMT forum de thread voor de firmware changes voor de C-200 geupdate.
Dit betekend dat hij nu voor iedereen officieel beschikbaar is.

Dus vanavond gaan we die er meteen opzetten (als mijn vriendin het goed vind, want wellicht "moet" die eerst nog film kijken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik slinger meteen de update erop :P

Edit: Was dus dezelfde als gisteren... Dus was al up 2 date.

[ Voor 47% gewijzigd door Tylen op 07-05-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Is het mogelijk om een Popcornhour op een oude CRT aan te sluiten via composiet en dat je dan .mkv bestanden af kan spelen? Ik snap dat je dan geen HD beeld hebt maar wordt het dan wel weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Count_B
Geen probleem, je kan zelfs de C-200 op 1080p instellen en je krijgt nog gewoon beeld (al is de tekst wel compleet onleesbaar...). Ik heb zelf de hele Planet Earth serie in 720i en die spelen perfect af. Overigens ook gelijk een hele goede serie om het voordeel van HD te laten zien ;) De beruchte vogel-scene veranderd op een niet-HD tv namelijk in bruin-witte ruis 8)7 (als je wilt weten wat er zo bijzonder is aan die scene, moet je maar even op youtube zoeken naar "bird scene planet earth")

Het enige wat je niet kan zijn Bluray's afspelen (ik weet alleen niet of dit voor alleen de disc's geldt of ook voor eventuele ISO's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
deepbass909 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:23:
@Count_B
Geen probleem, je kan zelfs de C-200 op 1080p instellen en je krijgt nog gewoon beeld (al is de tekst wel compleet onleesbaar...). Ik heb zelf de hele Planet Earth serie in 720i en die spelen perfect af. Overigens ook gelijk een hele goede serie om het voordeel van HD te laten zien ;) De beruchte vogel-scene veranderd op een niet-HD tv namelijk in bruin-witte ruis 8)7 (als je wilt weten wat er zo bijzonder is aan die scene, moet je maar even op youtube zoeken naar "bird scene planet earth")

Het enige wat je niet kan zijn Bluray's afspelen (ik weet alleen niet of dit voor alleen de disc's geldt of ook voor eventuele ISO's).
De mijne is ook aangesloten via composiet op een Philips 32'crt.
Ik kan alles afspelen, Blueray iso's, dvd iso's.

Het enige waar ik geluid heb en GEEN beeld is met originele dvd's en Bluerays.
Kopies spelen wel perfect af.
Maar dat is normaal denk ik.
Dat mijn Panasonic 50G20 maar gauw binnen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Nu online
Count_B schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:51:
Is het mogelijk om een Popcornhour op een oude CRT aan te sluiten via composiet en dat je dan .mkv bestanden af kan spelen? Ik snap dat je dan geen HD beeld hebt maar wordt het dan wel weergegeven?
Ja is mogelijk. Of je dat beeld wilt zien.... Ik kreeg lelijk beeld namelijk.... Moest wel bij de instellingen keihard mijn output instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Lekker hoor, bij mij is de update mislukt! Kreeg een Fatalerror022. Bij opstarten c200 vraagt ie nu om een usb stick, ga daar nu maar de nieuwe firmware opzetten en hopelijk doet ie het dan weer. Nou dat werkt dus niet.

HELP, aub.

[ Voor 8% gewijzigd door Bakie op 07-05-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Bakie schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:39:
Lekker hoor, bij mij is de update mislukt! Kreeg een Fatalerror022. Bij opstarten c200 vraagt ie nu om een usb stick, ga daar nu maar de nieuwe firmware opzetten en hopelijk doet ie het dan weer. Nou dat werkt dus niet.

HELP, aub.
Hier staat denk ik genoeg hulp voor je http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=27395

Ik ben erg blij met de laatste firmware. Mijn grootste bug is geplet (Na het afspelen van een DVD gaven andere files geen geluid meer). Ben tot nu toe geen andere (nieuwe) onhebbelijkheden tegengekomen...

[ Voor 19% gewijzigd door winwiz op 07-05-2010 23:07 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
ThankS!!!! Het werkt allemaal weer, heb gelijk de nieuwe firmware erop gezet en nu ging het wel goed. Kan nu rustig gaan slapen. :-D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn PCH is nu aan het updaten, maar het beeld ging direct op zwart... is dit normaal? Bij de vorige updates kreeg ik namelijk een progress bar te zien...

Blijkbaar ging er iets fout... Nu update hij wel gewoon.
sn0w13 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:49:
[...]

De mijne is ook aangesloten via composiet op een Philips 32'crt.
Ik kan alles afspelen, Blueray iso's, dvd iso's.

Het enige waar ik geluid heb en GEEN beeld is met originele dvd's en Bluerays.
Kopies spelen wel perfect af.
Maar dat is normaal denk ik.
Dat mijn Panasonic 50G20 maar gauw binnen is >:)
Dat komt dus door het ontbreken van de macrovision chip. Bij de rips is deze beveiliging eruit gesloopt. Dat is ook het grootste verschil met de Dune, die deze chip wel heeft. Bij HDMI wordt gebruik gemaakt van de chip in de tv en zal je wel beeld en geluid hebben.
Cave_Boy schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:01:
[...]

Ja is mogelijk. Of je dat beeld wilt zien.... Ik kreeg lelijk beeld namelijk.... Moest wel bij de instellingen keihard mijn output instellen.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Het enige nare is dat het beeld erg trilt in de menu's (bij video gelukkig geen last van) en je dat niet kan corrigeren.

Output zal wel aan de tv liggen. Mijn TV (een Philips van ruim 10 jaar) slikt alles, zolang het maar 50Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38

Crusader

Arc Nature

Sinds de update van gisteren krijg ik geen geluid meer van m'n MP3 bestanden. Films doen het prima (da's DTS of Dolby Digital doorgaans), maar bij MP3 blijft het angstvallig stil. M'n versterker laat ook geen input zien, alsof ie dus geen signaal ontvangt. Ik gebruik HDMI. In de setup switchen tussen 5.1 en Stereo maakt niets uit.

edit: never mind... kids hadden op volumeknop zitten drukken |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 08-05-2010 16:05 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

haha, soms kan het zo simpel zijn :p

Ik heb wel wat problemen met de FTP-server sinds de update... Na het installeren van apps loopt de server af en toe helemaal vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 12-09 15:44
Renkie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:37:
Ik heb regelmatig dat ik een MKV release download waar NL SUBs bij in moeten zitten maar vervolgens lijken er geen subs zichtbaar te zijn.

Ik heb het origineel ook, maar zou graag de mkv afspelen op de popcorn omdat ik geen dvd drive heb in de c200

AVATAR_1080P_X264_RETAIL_NLSUBBED_JUST4FUN_TEAM.part17

Heeft iemand hier hetzelfde probleem ?

De knop waarbij je bij DVDs de ondertitiels kunt selecteren werkt ook niet, maar ik heb ook diverse MKV bestanden waarbij de subs er ook bij in zitten en het wel goed werkt.
Bovenstaande is met de recente firmware update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Leuke update zeg... m'n NMT applicaties doen het niet meer, zeggen dat het een verouderde versie is. Probeer ik ze via de NMT setup wizard te laten updaten vanaf het web. Werkt ook niet, invalid source.

Ik probeer nu een update via USB stick te doen... hopelijk helpt het.

-- Edit: ja, dat werkt wel. Maar waarom doet de normale online update van de firmware het dan niet goed? :? Afijn, ik kan weer verder...

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 09-05-2010 13:12 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 12-09 15:44
Wildfire schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:56:
Leuke update zeg... m'n NMT applicaties doen het niet meer, zeggen dat het een verouderde versie is. Probeer ik ze via de NMT setup wizard te laten updaten vanaf het web. Werkt ook niet, invalid source.

Ik probeer nu een update via USB stick te doen... hopelijk helpt het.

-- Edit: ja, dat werkt wel. Maar waarom doet de normale online update van de firmware het dan niet goed? :? Afijn, ik kan weer verder...
Ging bij mij prima met de NMT setup wizard (1e optie, standaard keuzes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bij mij ging het update van de NMT-apps ook gewoon goed. Wel moest ik alle extra apps opnieuw installeren na een opschoningsactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
wordt er eigenlijk automatisch informatie over de film binnengehaald via het internet? (ik bedoel, hoesje, imdb rating, korte uitleg waar de film over gaat, trailer etc.)
Zo ja, werkt dit ook bij bestanden die via nieuwsgroepen binnen komen? (bijvoorbeeld: Harry.Potter.And.The.Goblet.Of.Fire.2005.1080p.BluRay.DTS.x264-hV), ik kan me voorstellen dat de c-200 hieruit niet de titel kan filteren om zo de benodige informatie binnen te halen).

Iemand vertelde mij dat dit met de hdx-1000 wel kan.... :?

Verder ben ik benieuwd hoe je hoesjes bij cd's krijgt? Gaat dit ook automatisch via internet, of moet je die in de mp3 folders plaatsen?

[ Voor 12% gewijzigd door Felke op 09-05-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Felke schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:38:
wordt er eigenlijk automatisch informatie over de film binnengehaald via het internet? (ik bedoel, hoesje, imdb rating, korte uitleg waar de film over gaat, trailer etc.)
Zo ja, werkt dit ook bij bestanden die via nieuwsgroepen binnen komen? (bijvoorbeeld: Harry.Potter.And.The.Goblet.Of.Fire.2005.1080p.BluRay.DTS.x264-hV), ik kan me voorstellen dat de c-200 hieruit niet de titel kan filteren om zo de benodige informatie binnen te halen).

Iemand vertelde mij dat dit met de hdx-1000 wel kan.... :?

Verder ben ik benieuwd hoe je hoesjes bij cd's krijgt? Gaat dit ook automatisch via internet, of moet je die in de mp3 folders plaatsen?
Standaard niet, maar check vooral dit:
http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=78

Volgens mij doet dat wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Sowieso kan Oversight het voor films, voor muziek ben ik zelf nog opzoek naar iets wat dat ook kan, zonder dat je een extra pc nodig hebt (wat voor YAMJ wel nodig is voor het genereren van de content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand anders ook problemen met het .srt files bij de C-200?
Ik heb wat series met .srt's, maar die weigert hij te gebruiken. Als ik dezelfde file met VLC afspeel gaat het wel goed.
De bestandsnamen zijn hetzelfde (op de extensie na uiteraard).

De laatste firmware heeft voor mij i.i.g. het probleem niet opgelost.
"Interessant" genoeg werkt het op de HDX-1000 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Sinds de laatste update heb ik niet meer het probleem dat ik na het afspelen van een video geen geluid meer heb bij de volgende video, dus dat is gelukkig opgelost.

Echter heb ik nu wel geregeld haperingen bij Bluray iso's... die ik hiervoor niet had. Eergisteren nog de eerste 2 uur LOTR2 gekeken, zonder problemen. Gister geupdate en bij het laatste uur zeker 10 keer gehad dat het geluid dan een beetje begint te haperen. Als ik hem op pauze zet, 2 seconden wacht en weer verder kijkt dan werkt het wel weer even.
Zelfde probleem had ik ook met de Bluray iso van The Da Vinci Code. Het is trouwens niet alleen bij 'zware' scenes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
rally schreef op maandag 10 mei 2010 @ 08:31:
Heeft iemand anders ook problemen met het .srt files bij de C-200?
Ik heb wat series met .srt's, maar die weigert hij te gebruiken. Als ik dezelfde file met VLC afspeel gaat het wel goed.
De bestandsnamen zijn hetzelfde (op de extensie na uiteraard).

De laatste firmware heeft voor mij i.i.g. het probleem niet opgelost.
"Interessant" genoeg werkt het op de HDX-1000 ook niet.
Je moet ze wel eerst activeren via het subtitle menu hé? Anders moet je eens kijken of je de subtitles wel in het juiste formaat opslaat. Maar dat laatste lijkt me sterk, zeker als je ze rechtstreeks van internet plukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat was ik vergeten te melden:
Ik heb het geprobeerd via het setup menu en via de Subtitle knop... beide werken niet.
Maar ik ga vanavond nog een keer kijken of ik wellicht iets over het hoofd gezien heb.

Misschien kan ik ze wel hernoemen naar .sub en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
rally schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:09:
Dat was ik vergeten te melden:
Ik heb het geprobeerd via het setup menu en via de Subtitle knop... beide werken niet.
Maar ik ga vanavond nog een keer kijken of ik wellicht iets over het hoofd gezien heb.

Misschien kan ik ze wel hernoemen naar .sub en kijken of dat werkt.
Lijkt me toch een probleem met de bestandsnaam. Een spatie teveel, Hoofdletter, een puntje extra ertussen......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Subtitle knop, pijl naar onder, pijl naar rechts. Wanneer er echter 0/0 staat dan pakt ie de subs inderdaad niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Subs moet hij automatisch pakken. Bij mij pakt de C-200 altijd standaard de subs als die 1:1 dezelfde bestandsnaam heeft (met andere extentie uiteraard). Let er wel op dat de naam hoofdlettergevoelig is op de C-200!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ga ik dat nog 1x controleren.
Ik gebruik overigens TVRename die deze automatisch gelijk zet. Dus wellicht inderdaad dat er iets mis is met de hoofdletters/kleine letters.

Edit: Net gekeken en de bestandsnamen incl. hoofdletters zijn identiek. Vanavond ga ik nog wel proberen om ze te hernoemen naar .sub.
Wel vreemd, want op mijn (splinternieuwe) HDX Bone werkt het dus wel met exact dezelfde setup (bestanden staan op mijn server).

[ Voor 43% gewijzigd door rally op 10-05-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
De nieuwe SDK voorspelt het nodige goede.... In ieder geval mogelijkheden tot HD geluid bij o.a. m2ts en mkv files werkend!

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=40278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
winwiz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:19:
De nieuwe SDK voorspelt het nodige goede.... In ieder geval mogelijkheden tot HD geluid bij o.a. m2ts en mkv files werkend!
Ik blijf dat toch een vreemd verhaal vinden. HD-geluid bij M2TS files werkt al jaren prima op de PCH A-110 / HDX-1000.

Ook op de HDX BD-1 die op dezelfde chip is gebaseerd als de C-200 werkt dit vanaf het begin.

Hebben ze dan voor de C-200 een (te) oude versie van de SDK gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Mr Magic schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:00:
[...]

Ik blijf dat toch een vreemd verhaal vinden. HD-geluid bij M2TS files werkt al jaren prima op de PCH A-110 / HDX-1000.

Ook op de HDX BD-1 die op dezelfde chip is gebaseerd als de C-200 werkt dit vanaf het begin.

Hebben ze dan voor de C-200 een (te) oude versie van de SDK gebruikt?
Men heeft net de laatste SDK in gebruik genomen en die is volgens mij nog niet zo heel oud. De HDX is ook een stukje korter op de markt ... Dat het op de HDX zo prima werkt........ ik zie anders her en der genoeg problemen en mensen toch overstappen op de C200..

Het gaat in ieder geval nog beter worden allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 10-05-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb sinds gisteren een PCH C-200 en heb alles netjes ingesteld en de laatste firmware erop gezet.
Maar nu heb ik het probleem dat ik niets meer kan instellen onder "SetUp"
Als ik bijvoorbeeld naat Setup>Netwerk ga en vervolgens op enter druk, kom ik niet op het rechter gedeelte van het scherm waar bijv draadloos of bedraad IP in te stellen is.
Ook kan ik de PCH niet naar fabrieksinstellingen zetten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

iets met RTFM :z
Het is dus Setup en dan Playknop indrukken.

[ Voor 7% gewijzigd door Zondagskindje op 11-05-2010 15:40 . Reden: probleem opgelost ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Ik heb nog wat gevonden voor de avatar bluray, Bij mij speelde hij dus niet af, zwart en alleen een beeld met tekst dat ik mijn speler moest updaten, heb hem nu werkend!

Bij de > settings
dan > BD/DVD/geluid cd
dan > BD Navigation op "Simple BD only" gezet

Misschien weten jullie dit al majah! bij mij doetie t nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jeroen4488 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:29:
Ik heb nog wat gevonden voor de avatar bluray, Bij mij speelde hij dus niet af, zwart en alleen een beeld met tekst dat ik mijn speler moest updaten, heb hem nu werkend!

Bij de > settings
dan > BD/DVD/geluid cd
dan > BD Navigation op "Simple BD only" gezet

Misschien weten jullie dit al majah! bij mij doetie t nu :)
Ik had hem ook daarop gezet, maar dan wilt hij niet alle dvd/blurays meer afspelen. Bijvoorbeeld de bluray van Monsters Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Krijg je nu ook niet alle hoofdstukken in beeld te zien als je de film afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik had voorheen bijna altijd problemen om BD-folders vanaf m'n NAS te spelen. Me de nieuwe firmware heb ik de TCP Rwin op de max gezet (99280) en nu loopt alles soepeltjes. Nog steeds geen HD-audio bij bijna alle BD folders echter. Nog maar weer eens de PiP optie proberen (hielp bij vorige firmware niet) (ondertussen geprobeerd en werkt nog steeds niet).

Ben dus wel blij met deze versie :) En er komt nog genoeg moois aan. We krijgen bijvoorbeeld weer YouTube terug als een Flash-app. En de nieuwe SDK belooft ook veel moois.

[ Voor 26% gewijzigd door buzzbuzz68 op 17-05-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59
Deze 5.25 bay waar je een slimeline bluray speler en 3,5inch harddisk in kunt bouwen en ook nog je 2,5 inch harddisk kunt behouden.Het gaat om deze http://www.networkedmedia...4035&pid=221543#pid221543
Deze is nu ook in nederland te krijgen bij http://www.hdsupplies.nl

dit vind ik een hele mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
keeskloon schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:33:
Deze 5.25 bay waar je een slimeline bluray speler en 3,5inch harddisk in kunt bouwen en ook nog je 2,5 inch harddisk kunt behouden.Het gaat om deze http://www.networkedmedia...4035&pid=221543#pid221543

mooi maar wel prijzig... voor mij ook al geen oplossing meer, aangezien ik al een normale bluray drive heb en geen slimline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

keeskloon schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:33:

Inderdaad een mooi ding :)

Wat zijn een beetje goede slimline bluray spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St4rl0rd
Pusherman_ schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:46:
[...]
mooi maar wel prijzig... voor mij ook al geen oplossing meer, aangezien ik al een normale bluray drive heb en geen slimline...
inderdaad erg prijzig voor wat je krijgt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Voor de mensen die het nog niet wisten: XMBC ziet er erg veelbelovend uit!

Heb zelf geen ervaring met XMBC maar als ik de comments mag geloven is het wel 1 van de beste GUI's voor een mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik las ergens dat je de instellingen van je subtitles kon saven zodat je dit niet telkens hoeft te veranderen. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Count_B schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:12:
Ik las ergens dat je de instellingen van je subtitles kon saven zodat je dit niet telkens hoeft te veranderen. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
Bij mij gaat dat vanzelf. Ik zette voorheen de grootte altijd op 30 en de hoogte op 0 bij elke film waarbij ik ondertiteling wilde. Maar sinds de nieuwe update heb ik dat nog maar 1 keer weer gedaan en sindsdien blijft hij goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:19:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=40278
HD geluid uit MKV bestanden werkt al zo'n beetje vanaf het begin ;) uit M2TS bestanden zou idd een goede aanvulling zijn, samen met een nieuwe interface

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
BlizzarD schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:14:
[...]

HD geluid uit MKV bestanden werkt al zo'n beetje vanaf het begin ;) uit M2TS bestanden zou idd een goede aanvulling zijn, samen met een nieuwe interface
HD geluid in MKV ben ik nog nooit tegengekomen (ik heb een paar Tb staan) dus dat kan ik niet beoordelen, echter M2TS zet ik steevast om naar ISO blu-ray zodat ik wel HD geluid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Op dit moment werkt HD geluid in MKV bestanden nog niet. Komt in de volgende firmware update. (Wel gek, op de A-100/110 werkt het wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Laatst online: 14-06 10:24
winwiz schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 02:08:
[...]

HD geluid in MKV ben ik nog nooit tegengekomen (ik heb een paar Tb staan) dus dat kan ik niet beoordelen, echter M2TS zet ik steevast om naar ISO blu-ray zodat ik wel HD geluid heb.
aah... dat is het dus! Ik kreeg die mappen sowieso nooit goed afgespeelt! Wellicht dat het opzetten naar blu-ray iso alles goed maakt :p

[ Voor 15% gewijzigd door Felke op 15-05-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb ongeveer een half jaar een C-200 in de woonkamer staan, nu speelde deze eerder altijd perfect foto's af ( extensie JPG) maar nu crashed hij als hij een foto wil openen...

Is dit een bug in de nieuwe firmware of doe ik iets verkeerd , hij doet het namelijk niet als ik op de " play" knop druk maar ook niet als ik op de '' OK '' knop druk

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
dreameater schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:40:
Ik heb ongeveer een half jaar een C-200 in de woonkamer staan, nu speelde deze eerder altijd perfect foto's af ( extensie JPG) maar nu crashed hij als hij een foto wil openen...

Is dit een bug in de nieuwe firmware of doe ik iets verkeerd , hij doet het namelijk niet als ik op de " play" knop druk maar ook niet als ik op de '' OK '' knop druk
Geen last mee met de nieuwe firmware.... dus of het echt daaraan ligt betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik zit ontzettend te twijfelen tussen een htpc of een mediaplayer zoals de popcorn hour,
wat ik niet duidelijk kan vinden is of het mogelijk is met de popcorn hour ook een mooi overzichtvan je films en series die op een nas staan te krijgen.

Een overzicht met plaatjes en info, zoals in mediaportal heb ik het dus over.
Iemand die dit kan verhelderen voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Superfly04 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:33:
Ik zit ontzettend te twijfelen tussen een htpc of een mediaplayer zoals de popcorn hour,
wat ik niet duidelijk kan vinden is of het mogelijk is met de popcorn hour ook een mooi overzichtvan je films en series die op een nas staan te krijgen.

Een overzicht met plaatjes en info, zoals in mediaportal heb ik het dus over.
Iemand die dit kan verhelderen voor mij ?
Ja dat kan, maar op dit moment alleen nog met third party apps zoals YAMJ en Oversight. Er komt een nieuwe firmware aan waarin een nieuwe GUI zit die standaard in dit moet gaan voorzien. Zie ook de preview die eerder in dit topic is gepost. Als je op youtube naar YAMJ of Oversight zoekt dan zie je voorbeelden hiervan.

[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 17-05-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Laatst online: 12-07-2024
Wouw snelle reactie,

dank je voor de info, heb je ervaring met deze software ?
Ik neem aan dat deze info automatisch voor je gedownload wordt aan de hand van de bestandsnaam, en je ook een optie hebt om handmatig te zoeken als die het niet kan vinden ?

Iets wat ik vergeet te vragen is of popcorn hour ook bijhoud welke films/series je allemaal bekeken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

winwiz schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:23:
[...]

Geen last mee met de nieuwe firmware.... dus of het echt daaraan ligt betwijfel ik.
hmmmz vreemd .. ik ga denk ik straks even proberen alle foto's te kopieren naar een andere map.. misschien heeft het iets te maken met rechten, ik kan namelijk uit andere mappen op m'n server wél foto's afspelen.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik hoop eigenlijk dat in een toekomstige firmware het mogelijk wordt de subs nog lager te zetten. Bij 2:35:1 films heb ik nog balken in beeld waar je subs mooi in zou kunnen zetten. Maar op de laagste stand voor subs, standje 0 dus, valt vaak een gedeelte nog net in het videogedeelte en da's wel jammer. Op zich wel op te lossen door de subs een heel klein lettertype te geven, maar da's ook weer zo fronzen om dat te kunnen lezen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Superfly04 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:39:
Wouw snelle reactie,

dank je voor de info, heb je ervaring met deze software ?
Ik neem aan dat deze info automatisch voor je gedownload wordt aan de hand van de bestandsnaam, en je ook een optie hebt om handmatig te zoeken als die het niet kan vinden ?

Iets wat ik vergeet te vragen is of popcorn hour ook bijhoud welke films/series je allemaal bekeken hebt.
OverSight gebruikt IMDB en thetvdb.com voor zijn info. Als je de bestandsnamen volgens een bepaald stramien hebt staan (of je het filter in OverSight hebt aangepast) is zijn resultaatscore nagenoeg 100%. Alleen bij bestanden waarvan er geen IMDB of The TVDB entry bestaat, produceert hij onlogische resultaten. Deze bestanden staan bij mij in een aparte map die door OverSight genegeerd wordt. Dit zijn dingen als DTS/DD demo's, tv-fragmenten, etc. Verder kan je bij OverSight een tekstbestandje maken met daarin het IMDB-nummer als OverSight niet de juiste film pakt (dit staat allemaal in de docs van OverSight).
Automatisch houdt hij (OverSight) alleen helaas niet bij of iets gekeken is of niet, maar je kan het wel handmatig aangeven.

De PCH kan dit bovenstaande zelf nog niet, maar ik heb goede hoop voor de nieuwe UI. Eigenlijk is dat ook nog een echt gemis, op dit moment is de PCH zelf uitgerust met alleen een mooi aangeklede bestandsbrowser en maakt nog geen gebruik van metadata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

JA HUH!? shit.. net de laatste firmware update erop gezet ( 7 Mei )
Nu is ineens "workgroup" in netwerkbrowser weg.. ik kan nu alleen NFS kiezen!

Zelfs als je bij options / networkshares / een nieuwe wilt toevoegen, dus een snelkoppeling wilt maken kan je alleen uit NFS kiezen..

Is dit bekend of is er een manier om dit weer terug te krijgen?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Draait de samba (SMB) server wel? Het lijkt erop dat die namelijk uit staat. Zonder deze kan je niet op je windowsnetwerk. Ik had na de update ook wat problemen met bepaalde netwerkservers (in mijn geval met de FTP-server), waardoor bepaalde zaken niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

deepbass909 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:22:
Draait de samba (SMB) server wel? Het lijkt erop dat die namelijk uit staat. Zonder deze kan je niet op je windowsnetwerk. Ik had na de update ook wat problemen met bepaalde netwerkservers (in mijn geval met de FTP-server), waardoor bepaalde zaken niet meer werkte.
Het zou goed kunnen dat deze uitstaat.. maar hoe check ik dit?

#edit :

Probleem verholpen .. server keer gerestart en TADAAA hij staat er weer tussen!

[ Voor 9% gewijzigd door dreameater op 17-05-2010 16:51 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkventures
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-08 11:07
Ik heb vorige week de Popcorn C-200 gekocht en op zich werkt hij prima.

Alleen vanavond heb ik de NMT geinstalleerd en na de reboot krijg ik wazige logo's te zien in het user interface.
Wat ik ook probeer krijg het beeld niet normaal, zelfs mijn films zijn niet meer te bekijken !

Wat heb ik nu fout gedaan of ligt het aan een instelling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Darkventures schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:23:
Ik heb vorige week de Popcorn C-200 gekocht en op zich werkt hij prima.

Alleen vanavond heb ik de NMT geinstalleerd en na de reboot krijg ik wazige logo's te zien in het user interface.
Wat ik ook probeer krijg het beeld niet normaal, zelfs mijn films zijn niet meer te bekijken !

Wat heb ik nu fout gedaan of ligt het aan een instelling ?
Hoe moeten we wazige logo's zien? Ik zou de firmware herinstalleren en desnoods even terug naar fabrieksinstellingen... Vergeet je apps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Het enigste waar ik me elke keer aan stoor. Is dat je max 3 sessies kan hebben met ftp. Anders blocked hij je gewoon. En je dan alleen de hele PCH moet uitzetten om die sessie's weer te wissen. Met het gevolg dat NZBget niet op te starten is, en je weer moet rebooten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Als je de sessies netjes afsluit is er geen probleem (tenzij je meer dan drie tegelijkertijd zou willen hebben.)
Als je vergeten hebt de sessies netjes af te sluiten zit er altijd nog een timeout op, waarna ze alsnog verdwijnen. Helaas staat die wel op 24 uur, dus je moet wat geduld hebben....
Maar als dat te lang duurt kun je ook nog vanuit setup / NMT apps de FTP server stoppen en starten, zonder de hele PCH uit te hoeven zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ik heb een klein probleempje.
Mijn films/muziek enz staan op een (lvm) share maar ik kan alleen de hele share bookmarken en niet de subfolders apart. Dus niet films apart, muziek apart. Ik kan momenteel enkel //Server/Opslag bookmarken.
Hoe kan je dus een subfolder bookmarken zoals bv //Server/Opslag/Muziek.

Excuses voor de moeilijke beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

geerten schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:04:
Als je de sessies netjes afsluit is er geen probleem (tenzij je meer dan drie tegelijkertijd zou willen hebben.)
Als je vergeten hebt de sessies netjes af te sluiten zit er altijd nog een timeout op, waarna ze alsnog verdwijnen. Helaas staat die wel op 24 uur, dus je moet wat geduld hebben....
Maar als dat te lang duurt kun je ook nog vanuit setup / NMT apps de FTP server stoppen en starten, zonder de hele PCH uit te hoeven zetten
Bedankt voor je uitleg. Ik zie nu inderdaad dat ik in Filezilla ook de sessie kan stoppen. Ik sloot altijd gewoon Filezilla af. Voor mijn NZBget probleem, zo geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik had het probleem dat soms na het afspelen van een video/mp3, de video er na geen geluid had. Hiervoor moest ik dan de PCH opnieuw opstarten en daarna werkte het weer.

Na de laatste update leek dit opgelost, maar sinds een paar dagen speelt dit probleem opeens weer.. en niet soms, maar na élk videobestand dat ik heb gekeken. echt zeer irritant, aangezien uitzetten en opnieuw opstarten zo een paar minuten duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Pusherman_ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:07:
ik had het probleem dat soms na het afspelen van een video/mp3, de video er na geen geluid had. Hiervoor moest ik dan de PCH opnieuw opstarten en daarna werkte het weer.

Na de laatste update leek dit opgelost, maar sinds een paar dagen speelt dit probleem opeens weer.. en niet soms, maar na élk videobestand dat ik heb gekeken. echt zeer irritant, aangezien uitzetten en opnieuw opstarten zo een paar minuten duurt..
In het begin leek het inderdaad opgelost, maar het speelt hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Crusader schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:39:
[...]

In het begin leek het inderdaad opgelost, maar het speelt hier ook weer.
raar he? vooral dat het eerst gewoon goed was na de update, maar nu is het nog erger dan ervoor.. na écht elk videobestand..

als ik nu bv een seizoen van een serie kijk.. en ik weet niet meer precies bij welke episode ik was gebleven en ik selecteer een episode die ik al heb gezien, moet ik daarna dus elke keer m'n PCH rebooten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Pusherman_ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:59:
[...]

raar he? vooral dat het eerst gewoon goed was na de update, maar nu is het nog erger dan ervoor.. na écht elk videobestand..

als ik nu bv een seizoen van een serie kijk.. en ik weet niet meer precies bij welke episode ik was gebleven en ik selecteer een episode die ik al heb gezien, moet ik daarna dus elke keer m'n PCH rebooten :(
In die situatie heb ik het niet zo, dan heb ik eigenlijk altijd wel geluid bij video. Maar speel ik een mp3 na een video, dan kan ik het geluid wel schudden. Alleen wat ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

hallo ik heb de argosy hv335t mediaplayer met een interne harddisk, deze biedt onder andere mappen voor films en ik kan mijn films vanuit mijn netwerk gewoon copieeren naar de argosy hv335t.

Heeft de popcorn c-200 dit ook? Kan iemand vertellen uit ervaring wat er zoal wat verschillen zijn tussen de argosy hv335t en de popcorn c-200? De specificaties heb ik al enigzins vergeleken en de popcorn heeft veel meer mogelijkheden zo op het oog maar wat zijn jullie ervaringen tov de argosy hv335t?

alvast bedankt!

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

peterpijpelink schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:23:
hallo ik heb de argosy hv335t mediaplayer met een interne harddisk, deze biedt onder andere mappen voor films en ik kan mijn films vanuit mijn netwerk gewoon copieeren naar de argosy hv335t.

Heeft de popcorn c-200 dit ook? Kan iemand vertellen uit ervaring wat er zoal wat verschillen zijn tussen de argosy hv335t en de popcorn c-200? De specificaties heb ik al enigzins vergeleken en de popcorn heeft veel meer mogelijkheden zo op het oog maar wat zijn jullie ervaringen tov de argosy hv335t?

alvast bedankt!
Nog nooit gehoord van een argosy hv335t :)

Denk ook dat er niet veel mensen zullen zijn die ervaring hebben met beide apparaten en dus iets kunnen zeggen daarover.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 21-05-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
We krijgen binnenkort ook 3d ondersteuning!

http://www.avblog.nl/popc...krijgen-3d-ondersteuning/

[ Voor 55% gewijzigd door winwiz op 22-05-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

peterpijpelink schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:23:

alvast bedankt!
De c-200 werkt als netwerkschijf en je kan naar eigen inzicht mappen aanmaken. Standaard gebruikt de c-200 de mappen "Video", "Photo" en "Music" (naast een paar programma gerelateerde mappen).
Ik heb mijn mappen op deze manier verdeeld:
Music:
-FLAC
- Albums
- Compilations
- Various Artists
- MP3
- Albums
- Compilations
- Mix
- Various
- Various Artists
Photo:
(leeg)
Video:
- Divers (korte filmpjes, demos, etc)
- Documentry (Docu's zoals Planet Earth)
- Movies (Films)
- Shorts (Pixar Shorts ;) )
- Tv (tv-series)

Maar je bent vrij om een andere indeling te gebruiken. Op de PCH navigeer je in principe met een bestandsbrowser, en daarvoor maakt de indeling dus niet uit. Hoe het straks met de "Rich-UI" gaat werken, weet ik nog niet. Ik hoop dat die vooral naar de meta-data zal kijken, want anders heb ik heel veel werk te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusToverdoos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06-2020
Hallo mede-tweakers,

Ik heb sinds een week ook de PCH C-200 en ben er erg blij mee. Het enige dat mij niet lukt is om Blu-Ray Live aan de gang te krijgen. Ik heb geen Blu-Ray speler er in zitten, ik speel 1 op 1 .iso's vanaf int. HD. Iso's heb ik zelf geript met AnyDVD en zijn inclusief BR Live geript. Heb het met een ext HD geprobeerd, een memory stick van 16GB, beide geformatteerd met FAT32 en ext3. Het volgende heb ik ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet:

1.) Format an USB Stick with 2GB or more to fat32 or ext3
2.) create directories "bdj/ada/" and "bdj/buda" (case sensitive) on the Stick
3.) plug in the USB devices and will be automatically mounted as PERSISTFS
4.) Now you can playback BD's with BD-J and BD Live

Krijg steeds een melding dat internet niet actief is, terwijl dat wel zo is, want heb software ook gedownload en internet radio werkt ook.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
TinusToverdoos schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:24:
Hallo mede-tweakers,

Ik heb sinds een week ook de PCH C-200 en ben er erg blij mee. Het enige dat mij niet lukt is om Blu-Ray Live aan de gang te krijgen. Ik heb geen Blu-Ray speler er in zitten, ik speel 1 op 1 .iso's vanaf int. HD. Iso's heb ik zelf geript met AnyDVD en zijn inclusief BR Live geript. Heb het met een ext HD geprobeerd, een memory stick van 16GB, beide geformatteerd met FAT32 en ext3. Het volgende heb ik ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet:

1.) Format an USB Stick with 2GB or more to fat32 or ext3
2.) create directories "bdj/ada/" and "bdj/buda" (case sensitive) on the Stick
3.) plug in the USB devices and will be automatically mounted as PERSISTFS
4.) Now you can playback BD's with BD-J and BD Live

Krijg steeds een melding dat internet niet actief is, terwijl dat wel zo is, want heb software ook gedownload en internet radio werkt ook.

Iemand een idee?
heb je meerdere iso's geprobeerd? of alleen 1 film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik krijg het niet voor elkaar over verschillende regio blu-ray's af te spelen.
Krijg de foutmelding:
Mismatch between disc en player region codes. See disc packaging for details

Heb via CSI al die C200RegionFree geinstalleerd,maar die doet het niet. Via de Webbrowser kan ik hem niet openen :(

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:53:
Ik krijg het niet voor elkaar over verschillende regio blu-ray's af te spelen.
Krijg de foutmelding:
Mismatch between disc en player region codes. See disc packaging for details

Heb via CSI al die C200RegionFree geinstalleerd,maar die doet het niet. Via de Webbrowser kan ik hem niet openen :(

Iemand nog tips?
Staat anders duidelijk bij NMT wat je moet doen...

IMPORTANT: THIS WORK ONLY 5 TIMES IN EACH OF THE SETUPS!

DVD Region Setting:
1.) Insert an DVD Disc which has the Region you wanna setup, if the Region is not the same as the Disc has, it wont work!
2.) Please go into the Setup Page
3.) press now "Slow, 1, 6, 8, 3" on your remote (SLOW means the |> Button on the Remote)
4.) now an popup shows up, on the remote use the number for the region you wanna set.

Quote:1 Canada, United States; U.S. territories; Bermuda
2 Western Europe, incl. United Kingdom, and Central Europe; Western Asia; including Iran, Israel and Turkey, Egypt; Japan, South Africa, Swaziland, Lesotho; French overseas territories
3 Southeast Asia; South Korea; Taiwan; Hong Kong; Macau
4 Mexico, Central and South America; Caribbean; Australia; New Zealand; Oceania;
5 Ukraine, Belarus, Russia, Continent of Africa, excluding Egypt, South Africa, Swaziland, and Lesotho; Central and South Asia, Mongolia, North Korea.
6 People's Republic of China, Hong Kong

BD Region Setting:
1.) go into Setup (no need to put an BluRay into the drive)
2.) press now "Slow, 1, 6, 6, 3" on your remote (SLOW means the |> Button on the Remote)
3.) an popup shows up, on the remote use the number keys to select the region you need.

Quote:1 = Region A
2 = Region B
3 = Region C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Dat had ik geprobeerd. Maar kreeg geen popup. Vanavond nog even proberen.

Maar dit kan maar een paar keer. 5 keer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Totaalgeflipt schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:54:
Dat had ik geprobeerd. Maar kreeg geen popup. Vanavond nog even proberen.

Maar dit kan maar een paar keer. 5 keer ofzo?
Wat staat er nou in de post boven je? In koeienletters nog wel...
IMPORTANT: THIS WORK ONLY 5 TIMES IN EACH OF THE SETUPS!

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 26-05-2010 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusToverdoos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06-2020
Pusherman_ schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:38:
[...]
heb je meerdere iso's geprobeerd? of alleen 1 film?
Heb uiteraard meerdere ISO's geprobeerd. Doe ik iets verkeerd, heb jij het wel werkend?
Pagina: 1 ... 18 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.