Nu sla je door. De randweg rond Eindhoven verandert ongeveer elke maand afhankelijk van de werkzaamheden. Vooruit lopen op de toekomstige situatie is het meest redelijke alternatief. Niet voor niets staan er megagrote borden "GPS UIT". De oude situatie is namelijk ook niet correct.pebbie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:55:
quote:
tevens denkt de nieuwste kaart dat de rondweg bij Eindhoven al 100% compleet klaar is (NOT is pas in 2010,maar ondertussen stuurt tie je al wel die kant op, naar een weg die er uberhaupt nog niet is) en denkt tie op meerdere wegen van werkzaamheden dat het al klaar is, oftewel deze kaartversie is zijn tijd te ruim vooruit.
Dat mag ik hopen ja, maar goed wat voor de mensen die nu versie 1.0 hebben aangeschaft? Ik snap ook wel dat kaarten steeds veranderen, maar feit blijft dat er slechts 48 uur zat tussen lancering app en de nieuwste kaart.webmail schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:47:
[...]
Misschien komt TomTom binnenkort wel met versie 1.1 en zit daar als compensatie wel de nieuwste kaarten in...
Vandaag van Groningen naar Kaatsheuvel gereden met de TomTom op de iPhone aan. Ongelooflijk weer hoe slecht dat werkt. Op een gegeven moment zelfs maar mijn eigen TomTom (P1i) aangezet om verder te komen.
Vaak valt het GPS signaal weg. TomTom weet nauwelijks de goede locatie te bepalen. Heeft het programma het eindelijk door en je gaat even 'naast' de weg (plaspauze bij benzinepomp) dan is hij helemaal van slag, terwijl op mijn TomTom het netjes blijft volgen. Ook scherpe bochten zorgen voor problemen, hij weet dan niet waar hij kijken moet. Mijn vriendin heeft zelfs het idee dat wanneer de iPhone wat meer schud, het gps-signaal vrijwel direct verloren gaat.
Vreemdste is nog dit: Vlakbij Kaatsheuvel kun je de snelweg af, de weg loopt dan in een vrij scherpe bocht naar rechts omlaag. Om naar Kaatsheuvel te komen moet je dan Links afslaan. De TomTom op de iPhone geeft dit visueel ook aan, maar de gesproken instructie is Rechts afslaan! Neem je de bocht dan raakt hij (alweer) de kluts kwijt. Na een tijdje weet hij het weer. Komen we bijna bij de eindbestemming (ongeveer 20 meter recht doorrijden), wordt er gezegd dat we om moeten draaien terwijl de route nog precies hetzelfde is. Rijden we door dan komt netjes de boodschap: Bestemming bereikt..
Tijd voor een update! Ik wil eigenlijk een refund en de app van de iPhone verwijderen vanwege het niet doen wat het zou moeten doen, maar mijn vriendin wil het persee houden...
Vaak valt het GPS signaal weg. TomTom weet nauwelijks de goede locatie te bepalen. Heeft het programma het eindelijk door en je gaat even 'naast' de weg (plaspauze bij benzinepomp) dan is hij helemaal van slag, terwijl op mijn TomTom het netjes blijft volgen. Ook scherpe bochten zorgen voor problemen, hij weet dan niet waar hij kijken moet. Mijn vriendin heeft zelfs het idee dat wanneer de iPhone wat meer schud, het gps-signaal vrijwel direct verloren gaat.
Vreemdste is nog dit: Vlakbij Kaatsheuvel kun je de snelweg af, de weg loopt dan in een vrij scherpe bocht naar rechts omlaag. Om naar Kaatsheuvel te komen moet je dan Links afslaan. De TomTom op de iPhone geeft dit visueel ook aan, maar de gesproken instructie is Rechts afslaan! Neem je de bocht dan raakt hij (alweer) de kluts kwijt. Na een tijdje weet hij het weer. Komen we bijna bij de eindbestemming (ongeveer 20 meter recht doorrijden), wordt er gezegd dat we om moeten draaien terwijl de route nog precies hetzelfde is. Rijden we door dan komt netjes de boodschap: Bestemming bereikt..
Tijd voor een update! Ik wil eigenlijk een refund en de app van de iPhone verwijderen vanwege het niet doen wat het zou moeten doen, maar mijn vriendin wil het persee houden...
Dagje naar de Efteling geweest? 
OT: Zonde dat het zo slecht werkt, ik koop het sowieso niet want ik heb een paar maanden geleden al een Go 740 Live gekocht. Werkt perfect. Dus ik had wel beter van TomTom verwacht dan de verhalen die ik hier lees.
OT: Zonde dat het zo slecht werkt, ik koop het sowieso niet want ik heb een paar maanden geleden al een Go 740 Live gekocht. Werkt perfect. Dus ik had wel beter van TomTom verwacht dan de verhalen die ik hier lees.
Zal ik deze koppen onder goed naar de gesproken aanwijzing luisteren. De enige plek waar je zo een situatie tegenkomt is vanaf utrecht de a27 bij knooppunt hooipolder de a59 op. Dan moet je inderdaad links en rechts aanhouden omdat je anders weer de snelweg oprijdt. In mijn ogen is dat ook niet echt vlakbij kaatsheuvel. Wel je feiten duidelijk en goed op een rij weergeven ipv gewoon stompzinnig ranten omdat je zelf niet geheel oplet.Malandro schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:52:
Vandaag van Groningen naar Kaatsheuvel gereden met de TomTom op de iPhone aan. Ongelooflijk weer hoe slecht dat werkt. Op een gegeven moment zelfs maar mijn eigen TomTom (P1i) aangezet om verder te komen.
*empty*
Ik het het gister uitgeprobeerd op m'n 3G, de rit ging van Rotterdam naar Leerdam. Tsja, eigenlijk kan ik vrij kort zijn:
het werkt simpelweg niet! De GPS verbinding valt voortdurend weg (dit is overal in Rotterdam zo, van het centrum tot aan de ring, laat staan in landelijke gebieden zoals rondom Leerdam). Het is dus vrijwel onmogelijk om de instructies van je iphone op te volgen omdat ie er 9 van de 10x finaal naast zit. Ook als er wel fatsoenlijke GPS verbinding is klopt de weergave in TomTom niet.
Snel maar weer er af gooien, voorlopig blijf ik gewoon m'n 'externe' tomtom gebruiken
het werkt simpelweg niet! De GPS verbinding valt voortdurend weg (dit is overal in Rotterdam zo, van het centrum tot aan de ring, laat staan in landelijke gebieden zoals rondom Leerdam). Het is dus vrijwel onmogelijk om de instructies van je iphone op te volgen omdat ie er 9 van de 10x finaal naast zit. Ook als er wel fatsoenlijke GPS verbinding is klopt de weergave in TomTom niet.
Snel maar weer er af gooien, voorlopig blijf ik gewoon m'n 'externe' tomtom gebruiken
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Gister van Tilburg naar Vianen ermee gereden, gps niet weg gevallen maar de auto rijdt sneller dan tomtom het aan kan. Tis een leuk alternatief maar in combi met de oude kaart verkoop erin en na 2 jaren nog altijd bepaalde wijzigingen niet te hebben doorgevoerd blijf ik het een flut-app vinden die zijn geld echt niet waard is. Enige positieve is... Batterij stond op 100%, naar Vianen was 65 km geloof ik, 3 kwartier onderweg geweest, in Vianen aangekomen had ik nog 80% over dat viel me dus niet tegen.
Dat jij geen andere delen van de weg kent wil niet zeggen dat deze er niet zijn. Je zegt overigens zelf al dat knooppunt hooipolder niet echt vlakbij Kaatsheuvel is. Nogal een onzinnig commentaar. En dat stompzinnig ranten, waar slaat dat nou weer op? Schrijf normaal.MR_VIPER schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:47:
[...]
Zal ik deze koppen onder goed naar de gesproken aanwijzing luisteren. De enige plek waar je zo een situatie tegenkomt is vanaf utrecht de a27 bij knooppunt hooipolder de a59 op. Dan moet je inderdaad links en rechts aanhouden omdat je anders weer de snelweg oprijdt. In mijn ogen is dat ook niet echt vlakbij kaatsheuvel. Wel je feiten duidelijk en goed op een rij weergeven ipv gewoon stompzinnig ranten omdat je zelf niet geheel oplet.
Daarboven: Nee ik was niet naar de Efteling, ik woon helaas in Kaatsheuvel.
Ook iets opvallends gister was dat we op een stuk snelweg volgens tomtom 158km/u reden ipv de 120 die de snelheidsmeter van de auto aangaf.
werd ook is tijd!The TomTom car kit availability was originally planned for this summer. But we have decided to take some extra weeks in order to deliver the highest quality on this innovative product. So, the car kit will become available this October.
Dat ik geen andere stukken ken is misschien omdat mijn Collega en ik allebei vragen hadden op welk punt het dan moest zijn. Beiden komen we namelijk uit de regio. Maar goed laat maar varen.Malandro schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:52:
[...]
Dat jij geen andere delen van de weg kent wil niet zeggen dat deze er niet zijn. Je zegt overigens zelf al dat knooppunt hooipolder niet echt vlakbij Kaatsheuvel is. Nogal een onzinnig commentaar. En dat stompzinnig ranten, waar slaat dat nou weer op? Schrijf normaal.
Daarboven: Nee ik was niet naar de Efteling, ik woon helaas in Kaatsheuvel.
Ook iets opvallends gister was dat we op een stuk snelweg volgens tomtom 158km/u reden ipv de 120 die de snelheidsmeter van de auto aangaf.
*empty*
Raar, echt raar. Ik woon in Rotterdam, en daar werkt TomTom juist heel goed op mijn iPhone, iets wat Navigon juist niet deed.amahusu schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:19:
Ik het het gister uitgeprobeerd op m'n 3G, de rit ging van Rotterdam naar Leerdam. Tsja, eigenlijk kan ik vrij kort zijn:
Het enige wat mij opviel aan TomTom, is dat de max snelheden niet altijd klopt, dat ie 120 aangeeft waar je maar 100 mag. En de 'fout' die ik eerder al poste:
Eerste bekende fout heb ik al ontdekt in mijn TomTom:
http://maps.google.nl/map...spn=0.01148,0.027874&z=16
Maar deze fout geeft googlemaps zelf ook standaard aan.
Zo is het zoals het moet zijn: http://maps.google.nl/map...spn=0.01148,0.027874&z=16
Dat de een veel last heeft van slechte GPS-ontvangst en de ander niet heeft waarschijnlijk te maken met het type voorruit van de auto. De meeste moderne auto's zijn voorzien van voorruiten met een zonwerende functie. Om dit te bewerkstelligen zijn er metaaldeeltjes in de glasplaat verwerkt. Deze verstoren de GPS-ontvangst.
Omdat de iPhone niet over de meest gevoelige GPS-chip beschikt merk je dit bij de iPhone en in veel mindere mate met 'professionele' navigatie, zoals een stand-alone TomTom. Om die reden blijft een 'stand-alone' navigatie (die hier echt voor gemaakt is en dus beschikt over een gevoeligere chip) vaak wel goed werken bij dit soort autorruiten.
Omdat de iPhone niet over de meest gevoelige GPS-chip beschikt merk je dit bij de iPhone en in veel mindere mate met 'professionele' navigatie, zoals een stand-alone TomTom. Om die reden blijft een 'stand-alone' navigatie (die hier echt voor gemaakt is en dus beschikt over een gevoeligere chip) vaak wel goed werken bij dit soort autorruiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Naafkap op 04-09-2009 21:27 ]
Kan ik niet over oordelen, heb mijn iPhone altijd los op mijn dasboard staan in het open vak-gedeelte op anti-slip mat (toyota aygo), maar klinkt wel logisch wat je aangeeft.Steven.w schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:26:
Dat de een veel last heeft van slechte GPS-ontvangst en de ander niet heeft waarschijnlijk te maken met het type voorruit van de auto. De meeste moderne auto's zijn voorzien van voorruiten met een zonwerende functie. Om dit te bewerkstelligen zijn er metaaldeeltjes in de glasplaat verwerkt. Deze verstoren de GPS-ontvangst.
Hahawebmail schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:19:
[...]
Raar, echt raar. Ik woon in Rotterdam, en daar werkt TomTom juist heel goed op mijn iPhone, iets wat Navigon juist niet deed.
Het enige wat mij opviel aan TomTom, is dat de max snelheden niet altijd klopt, dat ie 120 aangeeft waar je maar 100 mag. En de 'fout' die ik eerder al poste:
Eerste bekende fout heb ik al ontdekt in mijn TomTom:
http://maps.google.nl/map...spn=0.01148,0.027874&z=16
Maar deze fout geeft googlemaps zelf ook standaard aan.
Zo is het zoals het moet zijn: http://maps.google.nl/map...spn=0.01148,0.027874&z=16
Anoniem: 134070
Ik heb nu sinds een tijdje de Navigon en TomTom geinstalleerd. En beide applicaties werken goed. Na het lezen van alle horror verhalen was ik sceptisch, maar ik heb geen enkel probleem ontdekt.
De Tom tom is het prettigst. Een minder druk scherm en is wat sneller bij het opzoeken van adressen en poi's.
De Tom tom is het prettigst. Een minder druk scherm en is wat sneller bij het opzoeken van adressen en poi's.
Anoniem: 240181
Idem bij mij ! Zeer tevreden over beideAnoniem: 134070 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:50:
Ik heb nu sinds een tijdje de Navigon en TomTom geinstalleerd. En beide applicaties werken goed. Na het lezen van alle horror verhalen was ik sceptisch, maar ik heb geen enkel probleem ontdekt.

Hier ook een tevreden TomTom op Iphone gebruiker. Doet het gewoon goed en dat terwijl ik voorruitverwarming heb, dus van die kleine draadjes in de voorruit heb.
Mijn Iphone was zaterdag leeg en ik moest gaan navigeren. Tijdens het navigeren laadt hij gewoon op.
Dus snap niet dat mensen klagen dat de accu leeg raakt.
Mijn Iphone was zaterdag leeg en ik moest gaan navigeren. Tijdens het navigeren laadt hij gewoon op.
Dus snap niet dat mensen klagen dat de accu leeg raakt.
Kan een rol spelen, maar in mijn geval in ieder geval niet. Ik heb een oude auto (bijna 24 jaar) waarvan de voorruit alleen water en insekten weert, en verder helemaal niks. Maar goede ontvangst: ho maar.Steven.w schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:26:
[ Voor 15% gewijzigd door Elwood Blues op 07-09-2009 14:57 ]
Same combi, maar dan een C1 (is dus zelfde auto als Aygo). Werkt helemaal super met TomTom! Heb een fix in een paar seconden, en geen last van wegvallende fixes. Ben er blij mee!pebbie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:14:
[...]
Kan ik niet over oordelen, heb mijn iPhone altijd los op mijn dasboard staan in het open vak-gedeelte op anti-slip mat (toyota aygo), maar klinkt wel logisch wat je aangeeft.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Het is mensen gelukt om een custom map aan TomTom toe te voegen. Op die manier kun je de nieuwste kaart die je voor je auto navi al gedownload had integreren in de TomTom versie voor iPhone. Rij je rond met de 835.2419 versie.
Ongetwijfeld komt TomTom daar zelf binnenkort ook mee, alleen kan binnenkort bij TT nogal lang duren... Zou helemaal mooi zijn als ze daar dan de map-share technologie aan toevoegen.
Ongetwijfeld komt TomTom daar zelf binnenkort ook mee, alleen kan binnenkort bij TT nogal lang duren... Zou helemaal mooi zijn als ze daar dan de map-share technologie aan toevoegen.
Van mij mag de carholder van TomTom snel uitkomen. Mijn GPS flipt hem echt hard midden in de grote steden. Is zowel met mijn (verkochte) 3G als mijn nieuwe 3GS. Heb er in meerdere auto's mee gereden.
In 1 auto was het zelfs zo dat zodra ik de radio aanzette TomTom helemaal geen ontvangst meer had. Terwijl ik met een oude Eten X500 perfect kon navigeren overal.
Tot nu toe ben ik dus zwaar ontevreden over TomTom op de iPhone.
In 1 auto was het zelfs zo dat zodra ik de radio aanzette TomTom helemaal geen ontvangst meer had. Terwijl ik met een oude Eten X500 perfect kon navigeren overal.
Tot nu toe ben ik dus zwaar ontevreden over TomTom op de iPhone.
Heb zelf geen iPhone, maar zag op Engadget voorbijkomen dat de TomTom houder in de Apple Store te krijgen is voor € 99,95. Prijs voor houder en de TomTom app dus.
Niet geschikt voor iPod touch modellen overigens.
Niet geschikt voor iPod touch modellen overigens.
[ Voor 22% gewijzigd door driedees op 24-09-2009 12:33 ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Met als kanttekening daarbij: er wordt weliswaar bij gezegd dat er 'een' kaart bij zit, maar niet welke. Dat kan alles tussen een stad en West-Europa zijn, want er wordt wel bij gezegd dat je extra kaarten kunt bijkopen. Voordat je bestelt even goed kijken wat je er exact bij krijgt dus.
Die zit er niet bij, je mag zelf kaarten nog gaan kopen.
Vind het schandalig veel geld voor een losse (speciale)houder zonder software.
Denk dat 50 euro een nette prijs was geweest.
PS5
Anoniem: 52621
Volgende stap is interactie tussen je navigatiesysteem en een PC in de buurt van de verandere situatie, die jouw navigatie gaat vertelen wat de beste alternatief is, afhankelijk van je reisdoel!Rukapul schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:07:
[...]
Nu sla je door. De randweg rond Eindhoven verandert ongeveer elke maand afhankelijk van de werkzaamheden. Vooruit lopen op de toekomstige situatie is het meest redelijke alternatief. Niet voor niets staan er megagrote borden "GPS UIT". De oude situatie is namelijk ook niet correct.
En Apple heeft de TomTom houder weer offline gehaald, screenshot van de houder in de Apple Store op Engadget.com
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
kernie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:27:
Die zit er niet bij, je mag zelf kaarten nog gaan kopen.

Ik durf er iets liefs onder te verwedden dat juist jóuw bron niet kloptJeroenGans schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:38:
[...]
Waardeloos dat iedereen hier dingen schreeuwt zonder bron. Oftewel. incl. app....
Zoef
Beste Jeroen, hier is de bron: http://www.iphoneclub.nl/...0-euro-in-de-apple-store/JeroenGans schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:38:
[...]
Waardeloos dat iedereen hier dingen schreeuwt zonder bron. Oftewel. incl. app....
Helaas klopt jouw bron niet, er zit inderdaad een TomTom App bij alleen wel zonder kaarten (dus waardeloos

PS5
Maar goed dat ik nog geen kaarten heb gekocht bij TomTom
Ik had bedacht dat het slimmer zou zijn een carkit + app in één pakket te kopen (ook vanwege die GPS versterker enz.), maar nu blijkt dat alleen de houder al 100 euro is haak ik af.
Laaielichters.

Ik had bedacht dat het slimmer zou zijn een carkit + app in één pakket te kopen (ook vanwege die GPS versterker enz.), maar nu blijkt dat alleen de houder al 100 euro is haak ik af.
Laaielichters.

Het is idd erg veel geld... gister nog even navigon geprobeerd maar die doet het zo al prima dus denk dat het niet eens nodig is die extra gps..
Koop wel zo'n mooie made in china houder voor weneg!
Koop wel zo'n mooie made in china houder voor weneg!
PS5
idd. dat is toch gestoord? 100 voor de houder, 100 voor de kaarten...JanvdVeer schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:04:
Maar goed dat ik nog geen kaarten heb gekocht bij TomTom![]()
Laaielichters.
voor < 200 heb je al een super deluxe losstaande tomtom xl. En die kunnen een hoop meer dan de iphone app.
Ik vind het oplichterij, een losse tomtom bevat nog eens een halve pda (bij wijze van spreken) aan elektronica, bij de iphone versie handelt je telefoon dat allemaal af. Daar zou de prijs ook naar moeten zijn.
Wat is daar nou oplichterij aan, als je het te duur vindt koop je het toch niet
Wat een gezeur zeg..
Bovendien is nog helemaal niet bekend gemaakt hoe duur de losse kaarten zijn als je de houder + app hebt gekocht, dus al dit gepraat is ook nog eens 100% speculatief.
Maar begin vooral vast met je aangifte wegens oplichting, denk dat je sterk staat
Bovendien is nog helemaal niet bekend gemaakt hoe duur de losse kaarten zijn als je de houder + app hebt gekocht, dus al dit gepraat is ook nog eens 100% speculatief.
Maar begin vooral vast met je aangifte wegens oplichting, denk dat je sterk staat
[ Voor 81% gewijzigd door Elwood Blues op 25-09-2009 16:19 ]
Reageer dan niet.. En check aub je info voordat je reageert. TomTom vraagt de hoofdprijs voor middelmatigheid en daar wordt door mensen, waaronder mijzelf, teleurgesteld op gereageerd, is dat dan gezeur en mag dat niet op een forum? Feit is gewoon dat voor 200 euro een prima stand-alone navigatie te koop is. TomTom vraagt voor een matige, uitgeklede, software applicatie 100 euro met de kaarten van europa, dan een houder voor nog eens 100 euro erbij maakt het echt overpriced.Elwood Blues schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:14:
Wat is daar nou oplichterij aan, als je het te duur vindt koop je het toch nietWat een gezeur zeg..
Ik vind het zwaar teleurstellend wat TomTom heeft gedaan op de iPhone. Ik zag dit pakket vooraf als een zekere koop, maar voor deze onredelijke prijs en door de middelmatigheid van de applicatie hoeft het voor mij niet en koop ik het dus inderdaad niet. En met mij gelukkig vele anderen. Gemiste kans voor TomTom.
Ik ben momenteel op zoek naar een autoradio met iPod direct ondersteuning. Nu is het (volgens mij) zo dat de autoradio je iPhone overneemt waardoor je met de radio alles kunt bedienen.
Mijn vraag is nu of je straks met de TomTom autohouder nog steeds de radio kunt gebruiken om je iPhone te bedienen (muziek) terwijl je navigeert met TomTom op je iPhone waarvan het geluid ook over je autoradio gaat. Bediening via iPhone kabel dus en het TomTom en geluid gedeelte via Bluetooth.
Volgens mij is deze hele mikmak combinatie namelijk niet mogelijk
Mijn vraag is nu of je straks met de TomTom autohouder nog steeds de radio kunt gebruiken om je iPhone te bedienen (muziek) terwijl je navigeert met TomTom op je iPhone waarvan het geluid ook over je autoradio gaat. Bediening via iPhone kabel dus en het TomTom en geluid gedeelte via Bluetooth.
[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 26-09-2009 20:48 ]
Wat een hoop negatieve ervaringen hier. Ben ik dan de enige die goed te spreken is over de app?
Ik heb gister avond tijdens mijn werk zo'n 2-3 uur rondgereden in de randstad rond Rotterdam. Heb een iPhone 3G 16GB zwart met Tomtom West Europa, in een fiat panda in het vakje boven de radio gelegd en naar de aanwijzingen geluisterd. Elke keer op mijn plek aangekomen en geen foute dingen of signaal verlies. Na 2 uur gebruik was de batterij op 60 procent dus dat valt ook mee.
Ik ga zeker voor de carkit, ben erg tevreden over de app, snel met herberekenen, prettig in gebruik en goede ontvangst. Ik vind het juist wat waard als ik tomtom op mijn telefoon kan draaien ipv dat ik nog eens extra een losse pnd mee ga zeulen. Al die mensen die roepen dat je voor <200 al tomtom hebt, dat klopt, maar die past niet in mijn broekzak
Ik heb gister avond tijdens mijn werk zo'n 2-3 uur rondgereden in de randstad rond Rotterdam. Heb een iPhone 3G 16GB zwart met Tomtom West Europa, in een fiat panda in het vakje boven de radio gelegd en naar de aanwijzingen geluisterd. Elke keer op mijn plek aangekomen en geen foute dingen of signaal verlies. Na 2 uur gebruik was de batterij op 60 procent dus dat valt ook mee.
Ik ga zeker voor de carkit, ben erg tevreden over de app, snel met herberekenen, prettig in gebruik en goede ontvangst. Ik vind het juist wat waard als ik tomtom op mijn telefoon kan draaien ipv dat ik nog eens extra een losse pnd mee ga zeulen. Al die mensen die roepen dat je voor <200 al tomtom hebt, dat klopt, maar die past niet in mijn broekzak
Gister nog even getest in de auto.
TomTom: navigeert goed maar het pijltje (jouw positie dus) loopt achter tov. waar je op dat moment echt bent.
Navigon: gaf wel de juiste positie aan van waar jij op dat moment was!
GPS is dus prima alleen levert naar mijn mening TomTom middelmatige software dus raad ik iedereen aan om gewoon Navigon te gebruiken?
TomTom: navigeert goed maar het pijltje (jouw positie dus) loopt achter tov. waar je op dat moment echt bent.
Navigon: gaf wel de juiste positie aan van waar jij op dat moment was!
GPS is dus prima alleen levert naar mijn mening TomTom middelmatige software dus raad ik iedereen aan om gewoon Navigon te gebruiken?
PS5
Grote broekzak als die houder er ook in moetpposthoorn schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:49:
Al die mensen die roepen dat je voor <200 al tomtom hebt, dat klopt, maar die past niet in mijn broekzak
Oh negatief reageren is prima hoor, klagen mag en doe ik ook. Maar oplichterij is het niet. En even voor de goede orde: ik heb mijn info keurig (beter dan jij) gechecked. Er was even (ding is weer offline gehaald) bekend dat je voor €100 de houder + app krijgt. Het was nog niet bekend wat voor kaarten je daar bij krijgt. Combinatiedeals voor mensen die de ene helft (complete app inclusief kaarten / houder incl app) al hebben, waren en zijn nog niet bekend. Toch wordt de hele boel hier bij voorbaat afgedaan als oplichterij. Daar reageer ik op, want dat is onzin. Prima dat mensen het tot nu toe (op basis van speculaties) overpriced vinden, maar het is wat het is: speculatief. Officiële prijzen van de houder, losse kaarten en eventuele actiecombinaties zijn namelijk nog niet bekend. Dat het een middelmatige applicatie is ben ik helemaal met je eens.Yeroen76 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:03:
[...]
Reageer dan niet.. En check aub je info voordat je reageert. TomTom vraagt de hoofdprijs voor middelmatigheid en daar wordt door mensen, waaronder mijzelf, teleurgesteld op gereageerd, is dat dan gezeur en mag dat niet op een forum? Feit is gewoon dat voor 200 euro een prima stand-alone navigatie te koop is. TomTom vraagt voor een matige, uitgeklede, software applicatie 100 euro met de kaarten van europa, dan een houder voor nog eens 100 euro erbij maakt het echt overpriced.
Ik vind het zwaar teleurstellend wat TomTom heeft gedaan op de iPhone. Ik zag dit pakket vooraf als een zekere koop, maar voor deze onredelijke prijs en door de middelmatigheid van de applicatie hoeft het voor mij niet en koop ik het dus inderdaad niet. En met mij gelukkig vele anderen. Gemiste kans voor TomTom.
Ik vind overigens ook dat TomTom de boot hopeloos gemist heeft wat betreft de iPhone. Inderdaad een gemiste kans. Maar wie weet komt er een update voor de software, en maken ze een leuke combinatieprijs voor de houder, de app en de West-Europa-kaart, dan ga ik er nog eens over nadenken
[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 28-09-2009 19:52 ]
Oké, hier dan de info voor jou.. Engadget en GPStracklogElwood Blues schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:35:
[...]
Er was even (ding is weer offline gehaald) bekend dat je voor €100 de houder + app krijgt. Het was nog niet bekend wat voor kaarten je daar bij krijgt. Combinatiedeals voor mensen die de ene helft (complete app inclusief kaarten / houder incl app) al hebben, waren en zijn nog niet bekend.
Dat er even een combinatie van hardware + app in de Applestore stond was een foutje. Verder is er weinig speculatief, in tegenstelling tot wat jij beweert. De TomTom app is matig: problemen met achterlopen van de gps, verouderde looks, geen LIVE services, verouderd kaartmateriaal, enz. En er komen geen combinatiedeals en zeker geen korting voor de mensen die de applicatie al eerder hebben gekocht. Niks speculatiefs aan.
[ Voor 19% gewijzigd door Yeroen76 op 28-09-2009 22:19 ]
De houder heb je alleen nodig in de auto, dus die gaat gewoon in het dashboardkastjeAlsatian schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:40:
[...]
Grote broekzak als die houder er ook in moet
Daarbij is hij volgens mij behoorlijk klein als hij opgevouwen is dus zou nog best wel in mijn broekzak passen ja
Als jullie de auto-houder toch zo duur vinden, dan koop je hem toch niet.
Koop je fijn een Carcomm-houder voor 130 euro, die geen speaker heeft, geen mic voor handsfree en geen extra GPS-ontvanger
En TomTom werkt bij mij in ieder geval goed op de Iphone.
Laatst tegelijk gebruikt met een Garmin Nuvi 255 en ook bij deze liep het pijltje wat aangeeft waar je je begeeft iets achter. Maar de gesproken instructies zijn gewoon perfect op tijd, dus wat boeit mij dat nou dat het pijltje ietsje na-ijlt op de kaart.
Koop je fijn een Carcomm-houder voor 130 euro, die geen speaker heeft, geen mic voor handsfree en geen extra GPS-ontvanger
Laatst tegelijk gebruikt met een Garmin Nuvi 255 en ook bij deze liep het pijltje wat aangeeft waar je je begeeft iets achter. Maar de gesproken instructies zijn gewoon perfect op tijd, dus wat boeit mij dat nou dat het pijltje ietsje na-ijlt op de kaart.
Net maar even zo'n hong kong houder + autolader voor 4 euro zoveel incl verzenden besteld haha je lacht je gek he:D Kijk wel even hoe ik hem kan aanpassen dat de iPhone iig niet beschadigd miss wat tape eromheen of zo.
PS5
Ik heb dus ook de TomTom houder gekocht, toen nog in de veronderstelling dat het met app was.
Ik heb meteen per bankgiro het geld overgemaakt.
Nu heeft iedereen het over mailtjes met annuleringen maar ik heb die dus niet gehad.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik al betaald heb? En ze dus niet onder
de deal uit kunnen?
Ik heb meteen per bankgiro het geld overgemaakt.
Nu heeft iedereen het over mailtjes met annuleringen maar ik heb die dus niet gehad.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik al betaald heb? En ze dus niet onder
de deal uit kunnen?
Ik heb ook lang zitten wachten op iphone navigatie. De prijs viel me eigenlijk ook vies tegen dus ben ik maar voor de benelux versie gegaan omdat dat in de praktijk toch voldoet. Als ik een paar duizend kilometer moet rijden dan pak ik wel een stand alone tomtom.
Brodit houdertje en hong kong ladertje had ik al samen met de goedkoopste radio van de halfords en gewoon stekkertje voorin proppen en gaan. Low tech werkt altijd
App werkt perfect voor mij, weinig toeters en bellen maar het navigeren is gewoon goed. Enige wat ik nog niet gevonden heb is een onafhankelijk volume regeling. Ik luister graag audioboeken en die zijn vaak nogal zachtjes dus als dan dat tomtom wijf er doorheen door komt bulderen dat ik gewoon rechtdoor kan over de rotonde dan is dat een beetje zonde van mijn hartklep.
Mijn 'oplossing' is dus tomtom muten en pas als ik bijna op mijn bestemming ben het geluid aan. Heeft iemand hier een beter idee?
Brodit houdertje en hong kong ladertje had ik al samen met de goedkoopste radio van de halfords en gewoon stekkertje voorin proppen en gaan. Low tech werkt altijd
App werkt perfect voor mij, weinig toeters en bellen maar het navigeren is gewoon goed. Enige wat ik nog niet gevonden heb is een onafhankelijk volume regeling. Ik luister graag audioboeken en die zijn vaak nogal zachtjes dus als dan dat tomtom wijf er doorheen door komt bulderen dat ik gewoon rechtdoor kan over de rotonde dan is dat een beetje zonde van mijn hartklep.
Mijn 'oplossing' is dus tomtom muten en pas als ik bijna op mijn bestemming ben het geluid aan. Heeft iemand hier een beter idee?
Wellicht dat de standaard iPhone manier werkt. Terwijl dat tomtom wijf buldert kun je (als het goed is) het volume veranderen dmv de volumeknoppen aan de zijkant.Frietzegger schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:57:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Of je stelt gewoon het volume van Tomtom in door links op de infobalk onderin te drukken (waar je snelheid staat), is bij alle tomtom's zo, ook die op de iPhone. Ik weet echter niet zeker of id nou het tomtomvolume is of het iphone volume en dus ook je ipod zachter zet. Maar daar kom je snel genoeg achterFrietzegger schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:57:
Geweldig dat is hem, dit is inderdaad het tomtom volume. Bedankt!pposthoorn schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:28:
[...]
Of je stelt gewoon het volume van Tomtom in door links op de infobalk onderin te drukken (waar je snelheid staat), is bij alle tomtom's zo, ook die op de iPhone. Ik weet echter niet zeker of id nou het tomtomvolume is of het iphone volume en dus ook je ipod zachter zet. Maar daar kom je snel genoeg achter
Iemand die TomTom gekocht heeft en toch later is overgestapt naar bijv. Navigon?
Ik zit namelijk nog steeds in dubio welke van deze 2 pakketen te kopen...
Ze hebben alletwee voordelen en nadelen...
Na tig reviews gelezen te hebben @ internet kom ik er nog niet echt uit...
Met wat ik allemaal zo lees neig naar Navigon om: meer kaarten voor geld, lane-assist, betere ipod controls, betere weergave op beeld (vloeiender), betere GPS-ontvangst?, volwassener product met updates
Maar ja TomTom heeft weer IQ Routes, mooie cradle, gebruiksvriendelijkere menu (a la TomTom), meer POI's.
Kortom tsja wat te kiezen, je kan maar 1x 100euro uitgeven...
Iemand die bij mij de knoop kan doorhakken?
TomTom of Navigon??
Met wat ik allemaal zo lees neig naar Navigon om: meer kaarten voor geld, lane-assist, betere ipod controls, betere weergave op beeld (vloeiender), betere GPS-ontvangst?, volwassener product met updates
Maar ja TomTom heeft weer IQ Routes, mooie cradle, gebruiksvriendelijkere menu (a la TomTom), meer POI's.
TomTom of Navigon??
Ik zit ook min of meer in dit dubio. Ook overweeg ik nog Ndrive als goedkoop alternatief.Tha BasZ schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:15:
Iemand die TomTom gekocht heeft en toch later is overgestapt naar bijv. Navigon?
TomTom of Navigon??
Vooral ben ik op zoek naar een pakket met goede/snelle GPS-ontvangst. Hier lees ik (o.a. bij de recencies in de app-shop) behoorlijk wat negatieve ervaringen over.
Ik vermoed dan ook dat dit niet zo zeer aan de softwarepakketten ligt maar meer aan de Iphone. Hoe zijn de ervaringen hier ?
Anoniem: 271406
Ik twijfel ook of ndrive niet idd een zeer goed alternatief is. Ik heb thuis een mio liggen met kaarten van Europa. Maar ik vind het toch handig om navigatie op mijn telefoont te hebben, die ik altijd bij me heb. Iemand enige ervaring met Ndrive? En of het de €30 waard is? Aan slechte navigatie heb je niks ongeacht de prijs.daanNL schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:51:
[...]
Ik zit ook min of meer in dit dubio. Ook overweeg ik nog Ndrive als goedkoop alternatief.
Vooral ben ik op zoek naar een pakket met goede/snelle GPS-ontvangst. Hier lees ik (o.a. bij de recencies in de app-shop) behoorlijk wat negatieve ervaringen over.
Ik vermoed dan ook dat dit niet zo zeer aan de softwarepakketten ligt maar meer aan de Iphone. Hoe zijn de ervaringen hier ?
Ik heb ervaring met zowel TomTom als Navigon, hieronder meer daarover.
slechte GPS ontvangst, maar in werkelijkheid is de GPS ontvanger van de iPhone (ik gebruik een 3GS)
gewoon ronduit slecht. Ik heb veel ervaring met GPS ontvangers, en dit ding werkt gewoon niet goed.
Als je bijvoorbeeld rondrijdt met Google maps of een vergelijkbaar programma, zie je hoeveel wilde sprongen de
GPS positie van de iPhone onderweg maakt. De ontvangst valt regelmatig uit, zeker in een omgeving met bebouwing.
Dat is dan nog gemeten in een auto met een behoorlijk 'GPS-transparante' voorruit. In een vergelijkbare auto met
zonwerend glas (metaaldeeltjes in de voorruit) is het ronduit hopeloos.
Dat lijkt enerzijds te wijten aan de gebruikte GPS chipset in de iPhone, maar zal ook met de kleine antenne
te maken hebben. Ik heb echter andere telefoons gezien die dat aanmerkelijk beter doen. Ook mijn oude HTC
met WM6 en een losse Bluetooth GPS ontvanger deed dat honderd keer beter, nauwelijks last van signaaluitval.
Het is niet voor niets dat TomTom met een losse carkit komt met ingebouwde GPS ontvanger (of signaalversterker?) om de GPS ontvangst te verbeteren. Wil je serieus kunnen navigeren met een iPhone, dat heb je gewoon betere ontvangst nodig. Jammer dat een iPhone (nog) geen gebruik kan maken van een externe Bluetooth GPS ontvanger, dan zou het zo opgelost zijn.
GPS is zonder hulpmiddelen (in welke vorm dan ook....) niet nauwkeurig genoeg om op straatniveau te kunnen bepalen waar je zit. Om dat toch te kunnen bepalen maakt een navigatieprogramma gebruik van zgn. map matching, dwz. intelligente algoritmen om de bewegingen van de auto te kunnen matchen met een kaart. Dat kan heel goed werken, maar dan heb je wel een betrouwbare GPS ontvanger nodig. Bij de iPhone kan de ontvangst regelmatig uitvallen, en het is maar net hoe intelligent de software daarmee overweg gaat om er nog iets van te bakken.
Zowel TomTom als Navigon proberen hier goed mee om te gaan, maar ik heb beide pakketten rare dingen zien doen. Als bijvoorbeeld is aangegeven dat je de volgende weg linksaf moet slaan, kan-ie bij uitval opeens besluiten dat je 3 keer rechtsaf moet. Gelukkig herstelt dit i.h.a. snel zodra er weer goede ontvangst is. Ik heb wel het idee dat TomTom daar beter mee omgaat dan Navigon.
De iPhone heeft zowel een kompas als een g-sensor aan boord, beide gevoelig in 3 dimensies als ik het goed gezien heb. Dat zou de mogelijkheid bieden om bij korte GPS uitval tijdelijk posities en versnellingen in te schatten (dead reckoning).
Voor zover ik weet maakt nog geen enkel iPhone pakket daar gebruik van, maar het zou de boel flink kunnen verbeteren.
Zowel Navigon als TomTom stonden waarschijnlijk onder grote tijdsdruk om hun software te porteren naar de iPhone.
Ik vermoed dat volgende versies beter zijn, al worden de problemen natuurlijk primair veroorzaakt door de iPhone zelf.
Ik hoop in ieder geval dat volgende versies de kwaliteit van de satelliet ontvangst en het aantal ontvangen satellieten laten zien, net zoals bv. de andere TomTom versies dat doen.
Wat betreft de verschillen tussen beide pakketten: Navigon is wat betreft grafische presentatie duidelijk beter en moderner dan TomTom. Ook de bewegingen van de kaarten verloopt bij Navigon beel soepeler. Verder schijnen de kaarten die Navigon erbij levert completer en meer up-to-date te zijn, maar daar heb ik niet naar gekeken.
TomTom biedt echter (vind ik) meer bedieningsgemak: invoeren van routes, adressen, lokaties aanwijzen op een kaart loopt allemaal veel beter. Ook de gesproken aanwijzingen van TomTom vind ik duidelijk beter dan Navigon: deze zijn logischer en begrijpelijker. Navigon roept regelmatig dingen als "Pas op!". (pas waarop dan?)
Rotondes doet TomTom IMHO beter dan Navigon. Een voorbeeld: op een route die ik regelmatig rijd moet ik een bepaalde rotonde driekwart nemen, en dan de 3e afslag schuin rechtsaf slaan. TomTom meldt dat netjes. Navigon noemt die hele rotonde niet, en zegt alleen maar "Schuin rechtsaf slaan". Als je deze route niet kent, zou je de eerste afslag nemen, die ook schuin rechtsaf gaat.
Er is wat mij betreft geen duidelijke winnaar tussen beide pakketten: Navigon is heel fraai om te zien, TomTom doet het op andere punten beter. Ik heb een lichte voorkeur voor TomTom, maar beide pakketten laten zich af en toe in de war brengen door de slechte GPS ontvangst van de iPhone. Als je denkt dat je ooit het geld voor een TomTom carkit wilt neerleggen, dan zou ik voor TomTom gaan, want vermoedelijk werkt die carkit alleen maar met TomTom software. Dan heb je in ieder geval een betrouwbaarder systeem.
Ik vind het echter te dol voor woorden dat je (zoals het er nu naar uitziet) €100 voor de software plus €100 voor de carkit mag neerleggen, terwijl je voor minder geld al een compleet navigatie systeem hebt. Dat laat ik de prijs van de iPhone nog buiten beschouwing....
Om met dat laatste te beginnen: dat is absoluut waar. Ik zie veel recensies waarin de software de schuld krijgt vandaanNL schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:51:
[...]
Ik zit ook min of meer in dit dubio. Ook overweeg ik nog Ndrive als goedkoop alternatief.
slechte GPS ontvangst, maar in werkelijkheid is de GPS ontvanger van de iPhone (ik gebruik een 3GS)
gewoon ronduit slecht. Ik heb veel ervaring met GPS ontvangers, en dit ding werkt gewoon niet goed.
Als je bijvoorbeeld rondrijdt met Google maps of een vergelijkbaar programma, zie je hoeveel wilde sprongen de
GPS positie van de iPhone onderweg maakt. De ontvangst valt regelmatig uit, zeker in een omgeving met bebouwing.
Dat is dan nog gemeten in een auto met een behoorlijk 'GPS-transparante' voorruit. In een vergelijkbare auto met
zonwerend glas (metaaldeeltjes in de voorruit) is het ronduit hopeloos.
Dat lijkt enerzijds te wijten aan de gebruikte GPS chipset in de iPhone, maar zal ook met de kleine antenne
te maken hebben. Ik heb echter andere telefoons gezien die dat aanmerkelijk beter doen. Ook mijn oude HTC
met WM6 en een losse Bluetooth GPS ontvanger deed dat honderd keer beter, nauwelijks last van signaaluitval.
Het is niet voor niets dat TomTom met een losse carkit komt met ingebouwde GPS ontvanger (of signaalversterker?) om de GPS ontvangst te verbeteren. Wil je serieus kunnen navigeren met een iPhone, dat heb je gewoon betere ontvangst nodig. Jammer dat een iPhone (nog) geen gebruik kan maken van een externe Bluetooth GPS ontvanger, dan zou het zo opgelost zijn.
GPS is zonder hulpmiddelen (in welke vorm dan ook....) niet nauwkeurig genoeg om op straatniveau te kunnen bepalen waar je zit. Om dat toch te kunnen bepalen maakt een navigatieprogramma gebruik van zgn. map matching, dwz. intelligente algoritmen om de bewegingen van de auto te kunnen matchen met een kaart. Dat kan heel goed werken, maar dan heb je wel een betrouwbare GPS ontvanger nodig. Bij de iPhone kan de ontvangst regelmatig uitvallen, en het is maar net hoe intelligent de software daarmee overweg gaat om er nog iets van te bakken.
Zowel TomTom als Navigon proberen hier goed mee om te gaan, maar ik heb beide pakketten rare dingen zien doen. Als bijvoorbeeld is aangegeven dat je de volgende weg linksaf moet slaan, kan-ie bij uitval opeens besluiten dat je 3 keer rechtsaf moet. Gelukkig herstelt dit i.h.a. snel zodra er weer goede ontvangst is. Ik heb wel het idee dat TomTom daar beter mee omgaat dan Navigon.
De iPhone heeft zowel een kompas als een g-sensor aan boord, beide gevoelig in 3 dimensies als ik het goed gezien heb. Dat zou de mogelijkheid bieden om bij korte GPS uitval tijdelijk posities en versnellingen in te schatten (dead reckoning).
Voor zover ik weet maakt nog geen enkel iPhone pakket daar gebruik van, maar het zou de boel flink kunnen verbeteren.
Zowel Navigon als TomTom stonden waarschijnlijk onder grote tijdsdruk om hun software te porteren naar de iPhone.
Ik vermoed dat volgende versies beter zijn, al worden de problemen natuurlijk primair veroorzaakt door de iPhone zelf.
Ik hoop in ieder geval dat volgende versies de kwaliteit van de satelliet ontvangst en het aantal ontvangen satellieten laten zien, net zoals bv. de andere TomTom versies dat doen.
Wat betreft de verschillen tussen beide pakketten: Navigon is wat betreft grafische presentatie duidelijk beter en moderner dan TomTom. Ook de bewegingen van de kaarten verloopt bij Navigon beel soepeler. Verder schijnen de kaarten die Navigon erbij levert completer en meer up-to-date te zijn, maar daar heb ik niet naar gekeken.
TomTom biedt echter (vind ik) meer bedieningsgemak: invoeren van routes, adressen, lokaties aanwijzen op een kaart loopt allemaal veel beter. Ook de gesproken aanwijzingen van TomTom vind ik duidelijk beter dan Navigon: deze zijn logischer en begrijpelijker. Navigon roept regelmatig dingen als "Pas op!". (pas waarop dan?)
Rotondes doet TomTom IMHO beter dan Navigon. Een voorbeeld: op een route die ik regelmatig rijd moet ik een bepaalde rotonde driekwart nemen, en dan de 3e afslag schuin rechtsaf slaan. TomTom meldt dat netjes. Navigon noemt die hele rotonde niet, en zegt alleen maar "Schuin rechtsaf slaan". Als je deze route niet kent, zou je de eerste afslag nemen, die ook schuin rechtsaf gaat.
Er is wat mij betreft geen duidelijke winnaar tussen beide pakketten: Navigon is heel fraai om te zien, TomTom doet het op andere punten beter. Ik heb een lichte voorkeur voor TomTom, maar beide pakketten laten zich af en toe in de war brengen door de slechte GPS ontvangst van de iPhone. Als je denkt dat je ooit het geld voor een TomTom carkit wilt neerleggen, dan zou ik voor TomTom gaan, want vermoedelijk werkt die carkit alleen maar met TomTom software. Dan heb je in ieder geval een betrouwbaarder systeem.
Ik vind het echter te dol voor woorden dat je (zoals het er nu naar uitziet) €100 voor de software plus €100 voor de carkit mag neerleggen, terwijl je voor minder geld al een compleet navigatie systeem hebt. Dat laat ik de prijs van de iPhone nog buiten beschouwing....
Ik heb afgelopen dinsdag de TomTom Benelux gekocht. De GPS ontvangst is behoorlijk goed (ik heb een 3GS), binnen 10 seconden heb ik ontvangst, zelfs in sommige gebouwen werkt dit ding. Alleen in het drukke centrum van Amsterdam zijn er veel problemen. Het kan zo voorkomen dat de TomTom opeens de weg kwijt is (letterlijk).
Zelfs op de snelweg leek ik op een grasveld te rijden. Na ongeveer 1 minuut kwam het beeld weer terug.
Naar België was echter geen enkel probleem.
Ik zou het 3-4 sterren geven. Grafisch is het een zooitje. Nu meot ik wel zeggen dat ik de HD versie gewend ben, maar voor die prijs mag het ook wel HD zijn.
Zelfs op de snelweg leek ik op een grasveld te rijden. Na ongeveer 1 minuut kwam het beeld weer terug.
Naar België was echter geen enkel probleem.
Ik zou het 3-4 sterren geven. Grafisch is het een zooitje. Nu meot ik wel zeggen dat ik de HD versie gewend ben, maar voor die prijs mag het ook wel HD zijn.
Ik vraag me ook af of ik de radio nog wel kan aansluiten via zo'n iPhone kabel naar m'n radio.Executor16 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:47:
Ik ben momenteel op zoek naar een autoradio met iPod direct ondersteuning. Nu is het (volgens mij) zo dat de autoradio je iPhone overneemt waardoor je met de radio alles kunt bedienen.
Als dit niet kan valt er een flink stuk functionaliteit weg.
Wat denken jullie?
Komen hier nog adapters voor o.i.d?
Ook die 'usb' -> sigaretteaansteker aansluiting vind ik eigenlijk lelijk, maar om nou die adapter eraf te knippen is ook weer zo wat
Anoniem: 78065
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Tomtom op de iPhone zo instel dat wanneer ik in het buitenland rij, tomtom wel werkt, maar geen gebruik maakt van een webverbinding? Heeft iemand reeds ervaring met tomtom op de iphone in het buitenland?
Dat kun je - iPhonebreed - instellen in je instellingen: Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Dataroaming UIT. Staat standaard uit overigens, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Als jij een houder koopt voor 130 euro ben je stom bezig. Houders, zoals jij ze omschrijft (zonder mic, speaker, extra gps etc) kosten echt geen 130 euro, zie de pdashop:loyske schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:57:
Als jullie de auto-houder toch zo duur vinden, dan koop je hem toch niet.
Koop je fijn een Carcomm-houder voor 130 euro, die geen speaker heeft, geen mic voor handsfree en geen extra GPS-ontvanger![]()
http://www.pdashop.nl/acc...iphone-3g-8-gb-black.html
Ik zelf hoef geen mic/speaker erop, want ik heb een carkit. Speaker gaat via de aux van mijn radio en een extra GPS heb ik nog niet nodig gehad (imho is dat alleen voor de iPods die geen GPS hebben).
Iedereen heeft zijn eigen mening over de app + houder, en of het zijn geld waard is of niet. Persoonlijk vind ik het te duur. Ik zou nooit 200 euro neerleggen voor een app en een houder, als ik voor hetzelfde geld, of zelfs minder, al een stand-alone TomTom kan kopen.
Zoals ik al aan gaf, heb ik de dure houder niet nodig, en heb ik alleen de TomTom app op mijn iPhone zitten (16GB 3G). Ik vind het heerlijk werken. Echter heeft elke navigatie software die ik nu getest heb, zo zijn fouten.
Navigon: Bij mij erg traag, vooral het invoeren van adressen. Stuurt vaak de verkeerde richting op bij eenrichtings verkeer. Signaal valt vaak weg.
Sygic: Bijna hetzelfde als Navigon, iets sneller, maar het menu weer minder duidelijk.
iGo: is gewoon niet mee te werken, erg onvriendelijk, gelijk afgehaakt.
TomTom: Het enige nadeel wat ik heb, is dat de route soms onlogisch wordt gedaan, zie afbeelding:

Gelukkig zie je bij TomTom zulk soort situaties, en weet je dat je, zoals hierboven afgebeeld, gelijk naar links kan.
Overigens wat ik wel erg slecht van tomtom vind, is dat deze fout er al jaaaaaaren erin zit. Op mijn oude windows pda/telefoon een jaar of 6 geleden zat deze fout er ook al in op mijn navigator versie 5 dacht ik.
Mijn conclusie is dat alle navigatie apps wel wat hebben. Zo vind ik de Navigon en Sygic veel mooier eruit zien, maar het bedienen vind ik weer lastiger (lees: gewenning). Ook zijn ze veel trager, wat irritant is als je een route wil invoeren en gelijk weg wilt rijden. Of een andere route kiezen tijdens het rijden. Mijn echte afhaakpunt is het verlies van het Signaal. iGo is gewoon een raar pakket in mijn ogen. En TomTom is in mijn ogen vele malen sneller en makkelijker in gebruik.
Weet iemand misschien of de tomtom-houder (met gps dus) ook werkt met andere navigatie-paketten ?
(navigon/ndrive)
(navigon/ndrive)
Voor Navigon (in mijn bezit op zowel iPhone 3G en 3Gs) is de 3Gs eigenlijk wel het minimum. Het werkt op zich prima op de 3G, maar de snelheid laat wat te wensen over. Op de 3Gs is het het beste pakket qua navigatie, Navigon heeft overduidelijk meer aandacht besteed aan moderne features en komt erg snel met updates en luistert duidelijk naar de gebruikers. Binnen een week oid komt er live traffic voor een kleine extra 20 Euro en dat terwijl TomTom nog steeds op een interface en features zit van modellen van een aantal jaar geleden. Op zich is de TomTom performance prima, maar om daar dan 99 Euro voor te betalen, dat is het wat mij betreft gewoon niet waard tov de concurrentie. Ik heb lang gewacht om 1 van de 2 te kiezen, maar dit was mij vrij snel duidelijk. Ook het feit dat de app niet gewoon bij de prijs van de kit inbegrepen zit is van den zotte, voor 200 Euro heb je al een betere stand-alone GPS unit met groter scherm.
Ja dat kan.. Werkt gewoon (http://www.iphoneclub.nl/...om-carkit-voor-de-iphone/)daanNL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:13:
Weet iemand misschien of de tomtom-houder (met gps dus) ook werkt met andere navigatie-paketten ?
(navigon/ndrive)
Ah bedankt, zeer goede link !!Bjornson schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:02:
[...]
Ja dat kan.. Werkt gewoon (http://www.iphoneclub.nl/...om-carkit-voor-de-iphone/)
Ben ik ook erg benieuwd naar.MarkoesMark schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:30:
[...]
Ik vraag me ook af of ik de radio nog wel kan aansluiten via zo'n iPhone kabel naar m'n radio.
Als dit niet kan valt er een flink stuk functionaliteit weg.
Wat denken jullie?
Komen hier nog adapters voor o.i.d?
Ook die 'usb' -> sigaretteaansteker aansluiting vind ik eigenlijk lelijk, maar om nou die adapter eraf te knippen is ook weer zo wat
Ik heb zonet de carkit besteld, hoop dat 'ie snel binnen is. Even gaan knutselen om 'm mooi op m'n dashboard te krijgen (zo'n zuignap op de voorruit vind ik persoonlijk echt vreselijk) en de USB- en audiokabel netjes binnendoor via de ventilatie ofzo laten lopen.
Wat ik dus nog wel ga proberen voordat 'ie helemaal ingebouwd zit, is op de PC checken of de USB-connectie ook data doorstuurt (door de iPhone in de carkit te stoppen en met een mini-USB <--> USB-B kabeltje aan te sluiten aan de PC en kijken wat iTunes doet). Zo ja, dan kan je denk ik wel aannemen dat je 'm dan ook in autoradio's met USB aansluiting en iPhone/iPod controls kan steken.
Anoniem: 170251
Ik ben tevreden over TomTom op de iPhone. Alleen vind ik de reactietijd wat langzaam.
Ik was bijvoorbeeld van het weekend in Amsterdam, ik rij een straat uit en sla rechts af en stop daar voor het stoplicht. Dan denkt hij nog steeds dat ik in dat steegje stil sta
Zo zijn er meer situaties te bedenken.
Is er misschien een oplossing daarvoor? Is het probleem bekend?
Ik was bijvoorbeeld van het weekend in Amsterdam, ik rij een straat uit en sla rechts af en stop daar voor het stoplicht. Dan denkt hij nog steeds dat ik in dat steegje stil sta
Ben benieuwd, bij de Applestore staat de levertijd op 4-6 weken..CJ_Latitude schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:15:
[...]Ik heb zonet de carkit besteld, hoop dat 'ie snel binnen is. ...
Ik heb de carkit via de tomtom webshop besteld en hij is binnen 3 werkdagen geleverd.Yeroen76 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:22:
[...]
Ben benieuwd, bij de Applestore staat de levertijd op 4-6 weken..
Heb nog geen tijd gehad om uitvoerig te testen maar het ziet er degelijk uit, de stem is goed te horen en snel een goede GPS fix.
BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?
Ik heb 'm ook online bij TomTom besteld, naar aanleiding van eerdere berichten dat de levering aan andere verkooppunten vertraging had opgelopen.Yeroen76 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:22:
[...]
Ben benieuwd, bij de Applestore staat de levertijd op 4-6 weken..
Dus als je 'm wilt, ga niet naar de Apple Store
Wanneer had je m besteld? En weet iemand hoe lang de levertijd in de TomTom webstore nu is? Wil er namelijk eentje bestellen, maar ben aan het kijken waar..hce_nl schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:03:
[...]
Ik heb de carkit via de tomtom webshop besteld en hij is binnen 3 werkdagen geleverd.
Donderdag 22 oktoberYeroen76 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
Wanneer had je m besteld? En weet iemand hoe lang de levertijd in de TomTom webstore nu is? Wil er namelijk eentje bestellen, maar ben aan het kijken waar..
BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?
Oké, bedankt. Dan bestel ik m ook in de TomTom webshop.
Heb je de 1.1 update van TomTom geïnstalleerd? Daarin is de gevoeligheid van de GPS verbeterd.Anoniem: 170251 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:37:
Ik ben tevreden over TomTom op de iPhone. Alleen vind ik de reactietijd wat langzaam.
[ Voor 60% gewijzigd door Yeroen76 op 26-10-2009 14:54 ]
Anoniem: 137147
Een andere applicatie t.b.v. de Iphone is Sygic. Het is een lookalike als TomTom. Deze applicatie is goedkoper en heeft meer recentere kaarten en werkt prima.
Tijdens mijn vakantie in Portugal zeer uitvoerig getest en geen enkel probleem meegehad.
Tijdens mijn vakantie in Portugal zeer uitvoerig getest en geen enkel probleem meegehad.
Anoniem: 170251
Aah, ik zie hem ertussen staan, meteen even installeren. Dankje.Yeroen76 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:52:
[...]
Heb je de 1.1 update van TomTom geïnstalleerd? Daarin is de gevoeligheid van de GPS verbeterd.
Iemand de TomTom houder al getest met een iPod direct radio? Want volgens mij is het niet meer mogelijk om je iPhone te bedienen en erdoorheen te scrollen met je autoradio als de TomTom houder ertussen zit. Dat is wel kut vind ik.
Kan iemand me zeggen of de adhesive disk, die bij de tomtom carkit zit, nadien verwijderbaar is zonder sporen na te laten?
Ben bang dat je altijd een verkleuring zult zien.
Damn, zou ik de adhesive disk op een brodit pro clip kunnen plakken? :-)
Dan is de pro clip misschien niet herbruikbaar, maar heb ik tenminste geen sporen op mijn dashboard.
Dan is de pro clip misschien niet herbruikbaar, maar heb ik tenminste geen sporen op mijn dashboard.
De mijne is vandaag verzonden (25 okt besteld). Ik heb in ieder geval _nog_ geen iPod direct radio, maar ik ga sowieso proberen wat er gebeurd als ik m'n iPhone via de carkit aan de PC hang. Als dan syncen etc. goed gaat, dan zal ik eens een MediaMarkt inlopen en daar proberenExecutor16 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 07:56:
Iemand de TomTom houder al getest met een iPod direct radio? Want volgens mij is het niet meer mogelijk om je iPhone te bedienen en erdoorheen te scrollen met je autoradio als de TomTom houder ertussen zit. Dat is wel kut vind ik.
Ik zal de bevindingen hier wel posten.
Jeu, vandaag binnen gekregen.
Bevindingen:
- USB-kabel is dus alleen voor stroom: bij het aan de PC hangen geeft iTunes geen kik
- Het volume van muziek-playback is niet af te stellen op het apparaat of de iPhone als deze in de carkit zit. Dat moet dus met de autoradio (wat jammer is, want de aux-in van mijn autoradio heeft ook geen afstelling
)
Verder: mooi en degelijk gebouwd, komt best een goed geluid uit!
P.S.
Heb er nog niet mee genavigeerd, zal ook pas volgende week gebeuren ofzo.
Bevindingen:
- USB-kabel is dus alleen voor stroom: bij het aan de PC hangen geeft iTunes geen kik
- Het volume van muziek-playback is niet af te stellen op het apparaat of de iPhone als deze in de carkit zit. Dat moet dus met de autoradio (wat jammer is, want de aux-in van mijn autoradio heeft ook geen afstelling
Verder: mooi en degelijk gebouwd, komt best een goed geluid uit!
P.S.
Heb er nog niet mee genavigeerd, zal ook pas volgende week gebeuren ofzo.
Klopt het dat als je telefoneert met je iPhone in de carkit dat het geluid niet via de AUX uitgang naar je radio gaat?
ik zit ook te twijfelen om de carkit te kopen, zeker nu die binnen de 5 dagen geleverd is van tomtom zelf.
Enige wat ik me afvraag is of m'n iphone er eigenlijk wel in past met z'n switcheasy rebel case aan...
Iemand hier ervaring meer?
Enige wat ik me afvraag is of m'n iphone er eigenlijk wel in past met z'n switcheasy rebel case aan...
ik hem heb ook en rete snelle fix, snelle besturing in de menus! GPS volgt de route echt prima (10 routes in limburg gedaan1)Anoniem: 137147 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:57:
Een andere applicatie t.b.v. de Iphone is Sygic. Het is een lookalike als TomTom. Deze applicatie is goedkoper en heeft meer recentere kaarten en werkt prima.
![]()
![]()
zeker een aanrader!
Hier ook dezelfde positieve ervaring. Ik gebruik de TomTom carkit in combinatie met Navigon op een 3GS. Supersnelle fix en geen problemen met uitvallen of achterlopen van de GPS meer. Heb nog niet geprobeerd ermee te bellen, maar heb daar wel iets minder positieve ervaringen over gelezen. Voor mij is de navigatiefunctie toch het belangrijkst en die is nu perfect.
Had m trouwens vorige week ook bij TomTom besteld en werd na 2 werkdagen al geleverd.
Had m trouwens vorige week ook bij TomTom besteld en werd na 2 werkdagen al geleverd.
[ Voor 11% gewijzigd door Yeroen76 op 31-10-2009 22:28 ]
Ik kan je vertellen dat het niet gaat werken met een case, geen enkele. Alleen bvb een Zagg shield kan nog (heb ik erop), maar dat is ook de max. Er is gewoon geen ruimte voor een case want de iphone zit er strak in.Promy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:29:
ik zit ook te twijfelen om de carkit te kopen, zeker nu die binnen de 5 dagen geleverd is van tomtom zelf.
Dat klopt: het geluid blijft in de carkit.Bjornson schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:36:
Klopt het dat als je telefoneert met je iPhone in de carkit dat het geluid niet via de AUX uitgang naar je radio gaat?
Iedere normale vorm van casing is uitgesloten: de carkit is een precieze 'tight fit'.Promy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:29:
Zojuist Navigon gekocht voor de iPhone. Zal binnenkort na wat eerste ritjes enkele ervaringen posten !
Anoniem: 104726
Vandaag de carkit ontvangen.
Ik kan geen verbinding maken met de functies van de carkit omdat ik er vandaag achter ben gekomen dat er een pinnetje van de connector is afgebroken. Op de Tom Tom carkit app geen connectie, ook geen Gps Fix, Opladen doet de carkit wel, ook muziek afspelen gaat.Op de 3Gs van mijn vriendin is wel Gps Fix, dat ik geen fix heb wijt ik dus aan het afgebroken pinnetje wat ik heb. Daar ga ik Pro Assist eens over bellen.
Muziek afspelen over de Aux gaat alleen met een aardig kwaliteits verlies, zowel met mijn eigen iphone als die van mijn vriendin. Er is een soort ruis op de achtergrond en een gierende fluit toon te horen als de toeren van de motor oploopt. erg hinderlijk. Het is zeer hinderlijk en ik denk erover de carkit terug te sturen.
Ik kan geen verbinding maken met de functies van de carkit omdat ik er vandaag achter ben gekomen dat er een pinnetje van de connector is afgebroken. Op de Tom Tom carkit app geen connectie, ook geen Gps Fix, Opladen doet de carkit wel, ook muziek afspelen gaat.Op de 3Gs van mijn vriendin is wel Gps Fix, dat ik geen fix heb wijt ik dus aan het afgebroken pinnetje wat ik heb. Daar ga ik Pro Assist eens over bellen.
Muziek afspelen over de Aux gaat alleen met een aardig kwaliteits verlies, zowel met mijn eigen iphone als die van mijn vriendin. Er is een soort ruis op de achtergrond en een gierende fluit toon te horen als de toeren van de motor oploopt. erg hinderlijk. Het is zeer hinderlijk en ik denk erover de carkit terug te sturen.
Anoniem: 102673
ruis is massa, zoek maar eens naar een ground loop isolator, heb dit probleem voorheen met mijn radio en car pc gehad. heeft alles verholpen.Anoniem: 104726 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 05:32:
Wel raar vind ik, want ik heb al heel lang de iphone (en voorheen diverse Ipods en ander mp3 spul) aan de auto radio gekoppeld, daar is dus niks aan veranderd. Zelfs het kabeltje is het zelfde gebleven.
Anoniem: 102673
ik heb het voorheen ook nog gehad in mijn vorige auto (audi a3) daar mankeerde niks aan, nooit ruis en toen had ik een navigatie systeem gekocht waarmee je via aux in naar de radio ook muziek kan afspelen en navigeren.
Deze bracht ook meteen die ruis en zoem op de toerenteller mee.
Deze bracht ook meteen die ruis en zoem op de toerenteller mee.
Ik ga eens kijken bij de plaatselijke audio boer,
De wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.
Edit: Net een Zealum zus noise suppressor gekocht en ertussen gezet, ruis is voor het grootste gedeelte weg, maar het belangrijkste, de gierende fluit toon is helemaal weg!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.
Edit: Net een Zealum zus noise suppressor gekocht en ertussen gezet, ruis is voor het grootste gedeelte weg, maar het belangrijkste, de gierende fluit toon is helemaal weg!
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 104726 op 03-11-2009 15:03 ]
Dat komt omdat je iPhone nu gevoed word door de carkit. Omdat er dus stroom naar je carkit gaat, en naar je radio krijg je via je iPhone en het audio kabeltje een aardlus. (Ground loop)Anoniem: 104726 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:51:
Wel raar vind ik, want ik heb al heel lang de iphone (en voorheen diverse Ipods en ander mp3 spul) aan de auto radio gekoppeld, daar is dus niks aan veranderd. Zelfs het kabeltje is het zelfde gebleven.
Dat is idd dus op te lossen met een isolator..
Anoniem: 325640
Download gpserials ipa .dat kan je bij installous dowloaden installeer het en zet hem op iPhone gps helemaal onderaan, en zul je zien dat het probleem opgelost is. Zijn er nog andere problemen stel je vraag dan zal ik het voor je proberen op te lossen, groeten iphonehacker airton soares
Goed nieuws!
Bij de volgende GRATIS update van TomTom:
- Lane-assist
- Text-to-speech
- iPod control
En nog wat updates van camera's en maps enzo..
Engadget artikel + press release
- Lane-assist
- Text-to-speech
- iPod control
Anoniem: 252616
Kan iemand reeds ervaringen posten met v1.2 van tomtom ?CJ_Latitude schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:54:
Goed nieuws!
- Lane-assist
- Text-to-speech
- iPod control
Lane assist vind ik een beetje simpel gedaan. Ik had verwacht dat je echt een bord boven de weg zou zien ofzo, dat zie je ook wel, maar op een passief plaatje...Anoniem: 252616 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:42:
[...]
Kan iemand reeds ervaringen posten met v1.2 van tomtom ?
Text 2 speech klinkt erg goed, bijna alsof iemand alle straatnamen ingetypt heeft...
IPod control, mja leuk maar dat kon je met 2 keer op de home toets drukken ook al, dus ik zie niet echt de meerwaarde
Verder zijn er ook bij enkele mensen problemen na de update, zie ook: http://www.iphoneclub.nl/...tie-van-tomtom-op-iphone/
Ff een vraagje over de Tomtom Carkit:
Is het mogelijk om de iphone nog steeds via bluetooth het geluid naar de autoradio te laten sturen terwijl je aan het navigeren bent (dus met de GPS versterker aan?)? Dit word me niet helemaal duidelijk nog.
Is het mogelijk om de iphone nog steeds via bluetooth het geluid naar de autoradio te laten sturen terwijl je aan het navigeren bent (dus met de GPS versterker aan?)? Dit word me niet helemaal duidelijk nog.
[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 21-11-2009 21:47 ]
I am the great Cornholio!
Ik verwacht dat dit geen probleem moet zijn. Indien je de carkit van je tomtom-houder wilt gebruiken moet je hier ook met bluetooth mee connecten. Lijkt me dus logisch dat je met bluetooth ook naar een andere carkit kunt connecten.MetaFrame schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:34:
Ff een vraagje over de Tomtom Carkit:
Ik moet zo een stuk rijden en zal het voor je testen. Post daarna het antwoord voor je
Helemaal geweldig daanNL! Ben dan dus benieuwd of de extra GPS functie van de houder blijft functioneren en het geluid (dus muziek en de nav. stem) over bluetooth worden verzonden.
Ik heb het getest met Navigon i.c.m. de TomTom-iPhone houder. Terwijl de iPhone in de houder zit heb ik gewoon kunnen bellen via mijn Parrot bluetooth carkit. De TomTom car-kit-tool geeft ondertussen gewoon een perfect GPS-ontvangst aan. Ik heb helaas niet geprobeerd te bellen tijdens Navigon-navigatie. Als je wilt zal ik dit nog proberen maar ik verwacht er geen problemen mee.MetaFrame schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:07:
Helemaal geweldig daanNL! Ben dan dus benieuwd of de extra GPS functie van de houder blijft functioneren en het geluid (dus muziek en de nav. stem) over bluetooth worden verzonden.
Muziek luisteren heb ik niet geprobeerd. De stem van de Navigon-navigatie wordt gewoon weergegeven via de speaker van de TomTom-houder en werd niet via bluetooth verstuurd.
Ik hoop dat ik je vraag zo een beetje beantwoord heb.
Helemaal tof! Bedankt voor het testen.
Zit nu toch een beetje in dubio... Denk dat ik toch maar gewoon voor een losse tomtom ga...
Zit nu toch een beetje in dubio... Denk dat ik toch maar gewoon voor een losse tomtom ga...