Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Topicstarter
Vandaag komt TomTom beschikbaar voor de iPhone. De applicatie is sinds 13:00 verkrijgbaar in de App-Store van Nieuw-Zeeland.

Aangezien het daar al maandag is, gaan we er van uit dat deze applicatie vannacht ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn.

De prijzen zijn als volgt:

•TomTom Western Europe: NZD 179,99 (ca. €83)
•TomTom US: NZD 124,99 (ca. €58)
•TomTom Australia: NZD 104,99 (ca. €49)
•TomTom New Zealand: NZD 119,99 (€56)

Bron: iPhoneClub.nl

http://www.youtube.com/wa...U&feature=player_embedded

[ Voor 27% gewijzigd door MichaelK1985 op 16-08-2009 13:48 ]

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

ben erg benieuwd hoe het gaat werken en of de bijbehorende carkit echt nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312529

Ik gok €79.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:25

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 88064 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:17:
ben erg benieuwd hoe het gaat werken en of de bijbehorende carkit echt nodig is
Ik weet niet hoe tomtom het heeft gedaan met de software maar Navigon was echt bagger, slechte GPS verbinding en maar moeilijk een fix krijgen. Dus ik hoop echt dat tomtom een versterker uitbrengt in de vorm van een carkit.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

MetaFrame schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Ik weet niet hoe tomtom het heeft gedaan met de software maar Navigon was echt bagger, slechte GPS verbinding en maar moeilijk een fix krijgen. Dus ik hoop echt dat tomtom een versterker uitbrengt in de vorm van een carkit.
Zijn genoeg gebruikers te vinden waar de GPS fix wel goed is. Mijn GPS fix is na de update perfect. Op vakantie naar Kroatie vond ik Navigon wat prettiger om na te kijken. Bij Navigon kijk je standaard wat "verder weg" dan bij TT. Het voordeel van TT op mijn Go is de verkeersinfo (HD Traffic) en Live services. Werkte perfect in Duitsland. Zie die opties nog niet op de versie van de iPhone. Verder vind ik een PND prettiger omdat je dan geen last hebt van binenkomende gesprekken die de navigatie onderbreken.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/zugq3c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetaFrame schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Nou dat lijkt me zwaar overdreven. Tomtom heeft het bij mij jaren lang prima gedaan op een Mitac MIO A701 zonder, ik herhaal, zonder versterking. Dus tomtom moet het gewoon doen, zonder wegvallende GPS, in een knaken-houdertje/zuignap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders kun je altijd de volgende oplossing gebruiken. Denk dat dit goedkoper is dan de verwachtte TT houder. Aleen wel weer wat extra kabeltjes wegwerken.

http://www.iphoneclub.nl/...vind-hier.html#post338996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 312529 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:50:
[...]

Nou dat lijkt me zwaar overdreven. Tomtom heeft het bij mij jaren lang prima gedaan op een Mitac MIO A701 zonder, ik herhaal, zonder versterking. Dus tomtom moet het gewoon doen, zonder wegvallende GPS, in een knaken-houdertje/zuignap.
Mitac MIO heeft toch een ingebouwde GPS? En werkt niet met de triangulatiemethode die de iPhone afaik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
iphone heeft toch ook GPS sOid...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:32:
iphone heeft toch ook GPS sOid...
De iPhone heeft toch geen GPS chip?

Ik dacht dat 'ie de locatie bepaalde door verbinding te maken met drie verschillende zendmasten en die te kruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:24
De allereerste iPhone was inderdaad beperkt tot triangulatie aan de hand van GSM-zendmasten. Sinds de iPhone 3G is er een GPS-chip aan boord. Je loopt dus wat achter. ;)

On topic: aftellen maar. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Z-Dragon op 16-08-2009 23:58 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De iPhone 3G(S) heeft A-GPS volgens de Apple site: A-GPS is een techniek waarbij plaatsbepaling door een GPS-ontvanger wordt ondersteund (assisted) door informatie ontvangen van andere externe bronnen dan de GPS-satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 13:16

doc

Intussen is hij ook in de Nederlandse App Store te krijgen!

Over Assisted GPS:

A-GPS wordt gebruikt om een snellere fix te krijgen en voor locatie's waar geen GPS maar wel GSM signaal binnenkomt, hij gebruikt dan idd de zendmasten om z'n locatie te bepalen.

Belangrijkste functie is het sneller verkrijgen van de locatie, omdat hij al ongeveer weet waar hij is ;)

[ Voor 72% gewijzigd door doc op 17-08-2009 01:39 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Het is nu echt uit :

West-Europa - € 99,99
Benelux - €69,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik laat TT dus voorlopig even schieten. Vind de prijs te hoog. Aangezien er ook over de carkit nog niks bekend is en die waarschijnlijk ook een premium prijs zal gaan krijgen. Wat ik her en der al lees is dat meer mensen er zo over denken. TomTom is te laat met het uitbrengen en dan ook nog met een prijstelling die ver boven de concurrenten ligt die al een voorsprong hebben.

Ben benieuwd wat de prijs gaat doen de komende weken en hoe de reviews gaan worden. Ben ook benieuwd wanneer ze de carkit gaan uitbrengen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

net aangeschaft en tov navigon op de iphone (zonder daadwerkelijk genavigeerd te hebben) is het voor mij duidelijk dat TomTom meer aandacht heeft besteed aan performance - iig voor de interface, die reageert direct, navigon is traag daarmee (om even een route te plannen).

Ik gebruik(te) navigon + muziek via dockconnector + bt voor bellen - dit trok de iphone zeer slecht, heb meerdere spontane reboots gehad. Daarbij heeft navigon het issue dat het scherm gaat dimmen na een minuut (mijn iphone instelling), bij TomTom blijft ie gewoon aan - ook een klein pluspuntje. Zo even de weg op om te kijken hoe ie zich gedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Anoniem: 34095 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:14:
net aangeschaft en tov navigon op de iphone (zonder daadwerkelijk genavigeerd te hebben) is het voor mij duidelijk dat TomTom meer aandacht heeft besteed aan performance - iig voor de interface, die reageert direct, navigon is traag daarmee (om even een route te plannen).

Ik gebruik(te) navigon + muziek via dockconnector + bt voor bellen - dit trok de iphone zeer slecht, heb meerdere spontane reboots gehad. Daarbij heeft navigon het issue dat het scherm gaat dimmen na een minuut (mijn iphone instelling), bij TomTom blijft ie gewoon aan - ook een klein pluspuntje. Zo even de weg op om te kijken hoe ie zich gedraagd.
Oeh, ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Z-Dragon schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:57:
De allereerste iPhone was inderdaad beperkt tot triangulatie aan de hand van GSM-zendmasten. Sinds de iPhone 3G is er een GPS-chip aan boord. Je loopt dus wat achter. ;)
Oh dat wist ik dus niet. Shame on me!

Vind de prijs trouwens wel heel hoog :S Benieuwd hoe het met die carkit gaat zitten. Wacht nog ff rustig af; we hebben toch net een nieuwe TomTom gekocht dus heb het niet dringend nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 23:23

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wel raar ook dat de EU versie 99,99 kost en minder kaarten heeft als de Navigon tegenhanger. Dat is dus 20 euro duurder en minder content. Das wel erg veel verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Maar als Navigon niet (goed) werkt en TomTom wel, is het mij dat prijsverschil wel waard. Ik rij toch nooit buiten West-Europa, en dat geldt voor veel anderen ook denk ik. Bovendien kan het zijn dat de TomTom-kaarten meer bij de tijd zijn dan die van Navigon, die hier en daar echt wel wat steekjes lieten vallen. Ze zeiden dat de kaarten vrij recent waren, maar ik heb hem op verschillende plekken de mist in zien gaan op plekken waar de situatie meer dan een jaar geleden was gewijzigd.

Kortom: ik ben erg benieuwd naar
- de kwaliteit van de kaarten,
- de snelheid en nauwkeurigheid van de GPS
- het gebruiksgemak van de software (meestal wel ok bij TomTom)
- eventuele extra mogelijkheden en diensten die Navigon niet had, zoals verkeersinformatie en custom POI's

Navigon won het een tijd geleden qua timing en marketingskills, maar het product laat het afweten. Op dat terrein kan TomTom het nu goed maken.

Edit:

Ik zie in de App Store dat ze TomTom IQ Routes erin hebben gestopt, da's in ieder geval goed nieuws! Ook (vaste, neem ik aan) flitspalen zitten erin. Geavanceerde planning (routes met meerdere waypoints uitzetten) behoort ook tot de mogelijkheden.

[ Voor 63% gewijzigd door Elwood Blues op 17-08-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Zouden ze ook in-app purchases inbouwen? Zoals nieuwe kaarten of andere stemmen?

Ik wacht ook nog even op de houder. En kijken wat dan de kosten/verschillen worden.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik vraag me af hoe het zit met kaartupdates met TomTom voor de iPhone. Zouden ze die apart uit brengen als app of is het i.t.t. TomTom PNA's gewoon gratis?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52
SeenD schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:43:
Zouden ze ook in-app purchases inbouwen? Zoals nieuwe kaarten of andere stemmen?

Ik wacht ook nog even op de houder. En kijken wat dan de kosten/verschillen worden.
Stemmen waarschijnlijk wel, maar kaarten niet. Deze zijn namelijk te groot om via de App Store op je iPhone te downloaden. Die zul je dus via iTunes moeten updaten.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 11:42

Bosmonster

*zucht*

Rivanov schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

Stemmen waarschijnlijk wel, maar kaarten niet. Deze zijn namelijk te groot om via de App Store op je iPhone te downloaden. Die zul je dus via iTunes moeten updaten.
Waarom zouden die te groot zijn? Je wilt het waarschijnlijk niet via 3G binnenhalen, maar via wifi kan het toch makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tja, ik weet het niet hoor. Ik ben eerlijk gezegd tevreden met Navigon, en heb er 75 euro voor betaald. Voorheen had ik een los Navigon toestel (2110) en dat werkte gewoon net zo goed.
Ik heb onmiddelijk fix met Google Maps en Navigon met m'n iPhone 3GS, en zou dus ook niet weten waarom de software van TomTom het beter zou doen, of waarom ik zo'n speciale carkit zou moeten kopen.

De mensen die hier dus al problemen hebben met Navigon hoeven er niet op te rekenen dat de TomTom software verbetering brengt. Dan zou ik eerder gewoon eens een full restore doen. (Dat hielp bij de 3G van m'n vriendin ook.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Lt. Marx schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:11:
Wel raar ook dat de EU versie 99,99 kost en minder kaarten heeft als de Navigon tegenhanger. Dat is dus 20 euro duurder en minder content. Das wel erg veel verschil...
Naamsbekendheid is veel waard ;) Iedereen kent TomTom en weet dat dat goed is, dus veel mensen zullen dat toch nemen, ook al is Navigon misschien wel net zo goed, zo niet beter, voor een lagere prijs.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bosmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:23:
[...]

Waarom zouden die te groot zijn? Je wilt het waarschijnlijk niet via 3G binnenhalen, maar via wifi kan het toch makkelijk?
Ook op de WiFi zit een downloadlimiet. Je wilt je het je iPhone niet aandoen om even 1GB naar binnen te trekken en uit te pakken etc..

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Bij iPhoneclub zijn al erg veel reacties geplaatst, en ze zijn op z'n zachtst gezegd niet erg positief (hoewel er ook veel pulp tussen zit). Veel genoemd:

- Geen lane assist / reality view (heeft Navigon wel)
- Geen HD traffic
- Meer geld voor minder kaarten
- wel wat sneller dan Navigon
- GPS lijkt goed (snelle fix, behoorlijk nauwkeurig)

En verder veeel reacties in de trand van te duur, te laat, geen aanbieding, wat een flutintroductie, de website is nog steeeds niet aangepast, etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

Ryceck

Constants and Variables

Een vraag waar ik nu mee zit welke misschien te simpel is maar wel belangrijk: Werkt dit nu ook zonder die externe tomtom-standaard op een iPhone 3G of is een 3GS verplicht om goed te kunnen navigeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Ryceck op 17-08-2009 12:25 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Het werkt ook zonder de externe houder op een 3G, maar de externe houder zou wel zorgen voor betere GPS ontvangst. Een 3GS zou daar niet veel verschil in maken begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49
En nog steeds geen file info zo te zien. Dit blijft alleen voorbehouden aan hun eigen PND's? Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Geen HD Traffic inderdaad, wel IQ Routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Ben ook erg benieuwd hoe mensen tomtom ervaren.. Heb nu een paar keer navigon gebruikt maar zie nog 1-2-3 geen reden om over te gaan op tomtom!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heb hem vandaag ook ff geprobeerd maar zoals Elwood Blues al aangaf zit er geen geen lane assist / reality view en HD traffic op.Voor mij dus een reden om het bij Navigon op de iPhone en mijn TT Go te houden. Snap niet dat mensen hier op gewacht hebben. Vind het persoonlijk tot nu toe tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 258500 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:59:
Nou heb hem vandaag ook ff geprobeerd maar zoals Elwood Blues al aangaf zit er geen geen lane assist / reality view en HD traffic op.Voor mij dus een reden om het bij Navigon op de iPhone en mijn TT Go te houden. Snap niet dat mensen hier op gewacht hebben. Vind het persoonlijk tot nu toe tegenvallen.
Je snapt niet dat mensen er op gewacht hebben op basis van feiten die je zelf pas sinds vanmiddag kent :D da's een goeie.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Topicstarter
Ik heb hem vandaag ook uitgetest. Inderdaad geen lane assist maar dat zal wel in een komende update komen. TomTom doet gewoon wat het beloofd. Snelle navigatie, snelle fix en snelle herberekeningen van routes. Het mag er misschien niet helemaal goed uit zien, een bocht is gemaakt van een aantal strepen zodat je geen vloeiende lijn ziet.

Van opstarten tot navigeren duurt max 20 sec op mijn iPhone 3GS en dat is het belangrijkste lijkt me en HD Traffic en Lane-Assist komen vast nog wel. Ik denk dat TomTom de kans van In-App Purchase niet laat liggen.

Wachten is gewoon op een 2.0 versie, het kan er alleen maar beter op worden terwijl dat voor andere navigatie programma's het moeilijkste zal gaan worden.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Soul__assasin

de Belbelg

@^^

ik heb navigon nu al in test gehad en ik moet zeggen deze doet net hetzelfde als wat jij zegt
snelle fix,snelle herberekeningen en het ziet er nog eens goed uit.

dan zie ik niet in waarom ik €20 zou neertellen voor iets wat minder kan en minder kaarten heeft

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is wel een reden voor mij om TomTom niet aan te schaffen, heel jammer! Ik gebruikte TomTom vooral vanwege Traffic toen ik nog dagelijks tijdens de spits in de auto zat. Voor Navigator waren ze er ook al mee gestopt, terwijl het toch eenvoudig te implementeren is. Zou het iets te maken hebben met de deal met Vodafone voor de simkaarten die in HD Traffic-enabled PND's zitten?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:28:
[...]

Je snapt niet dat mensen er op gewacht hebben op basis van feiten die je zelf pas sinds vanmiddag kent :D da's een goeie.
Beetje in de bijdehand sfeer? Verder niks zinnigs te melden?

Wat ik bedoel is dat er mensen speciaal op TT hebben zitten wachten ipv een andere navigatiesoftware aan te schaffen (en om daarna evt hun PND weg te doen). Vind de HD traffic en Live services op de PND's weer een groot pluspunt tegenover de andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 258500 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

Beetje in de bijdehand sfeer? Verder niks zinnigs te melden?

Wat ik bedoel is dat er mensen speciaal op TT hebben zitten wachten ipv een andere navigatiesoftware aan te schaffen (en om daarna evt hun PND weg te doen). Vind de HD traffic en Live services op de PND's weer een groot pluspunt tegenover de andere merken.
Dan moet je maar wat duidelijker formuleren hoor :) Als jij "Snap niet dat mensen hier op gewacht hebben" schrijft tussen twee zinnen waarin je je tegenvallende ervaringen van vandaag beschrijft... dan vind ik het lastig dat op een andere manier te lezen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk maar daar hebben we jou voor om pietje precies uit te hangen. Zo gaan we nu weer verder ontopic...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 17-08-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MichaelK1985 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:45:
Wachten is gewoon op een 2.0 versie, het kan er alleen maar beter op worden terwijl dat voor andere navigatie programma's het moeilijkste zal gaan worden.
Waarom is het voor andere navigatie programma's moeilijk en voor tomtom makkelijk? Ze hebben de beschikking over dezelfde SDK hoor....Andere programma's kunnen ook nog beter worden? Kijk maar naar de 1.0 en 1.1.0 verschillen van navigon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe TomTom omgaat met upgrades. Stel ik koop TT benelux, maar later wil ik eigenlijk ook in Duitsland en Frankrijk navigeren. Het zou leuk zijn als je de kaarten kunt upgraden (legaal). Verder heb ik nog niks gelezen over kaart updates. Zijn deze het eerste jaar gratis? Of meteen lappen? En hoe het zit met extra services zoals file info (er zit niet voor niets een internet verbinding op de iPhone).

Verder lees ik vaak dat TomTom de interface aan de iPhone heeft aangepast, incl pinch-zoom. En van gebruikers lees ik dat je niet kunt pinch-zoomen. Wat is net nu? Wel of niet?

Als ik de navigatie demo op TT mag geloven is het qua kaarten nog steeds zo dat TT mij over de verkeerde weg naar huis stuurt. Toch eigenlijk wel dom, want de weg waar TT mij over stuurt heeft al 10 (ja TIEN) jaar een versperring in de vorm van zo'n leuk rood-wit paaltje. Maar stug mij over dit weggetje sturen. Zou dat via map-share gefixt kunnen worden?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 14:10

ratz

Gadgetgeek

zonoskar schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:20:
Verder lees ik vaak dat TomTom de interface aan de iPhone heeft aangepast, incl pinch-zoom. En van gebruikers lees ik dat je niet kunt pinch-zoomen. Wat is net nu? Wel of niet?
Nope, op het scherm staat gewoon een + en - waarmee je kunt uitzoomen, pinch zoom werkt niet.
heb western europe vandaag gekocht, echter nog niet kunnen testen in het wild (3GS).

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Wat ik wel opmerkelijk vond was dat zowel het RTL Nieuws als het NOS Journaal het beide de moeite waard vonden om kostbare zendtijd te besteden aan het feit dat TomTom nu ook beschikbaar is voor de iPhone. Marketingman Joost had op zich wel gelijk met wat hij zei, "alles in één apparaat is handig, je hebt altijd je eigen navigatie bij je, ook in je huurauto in Spanje", ware het niet dat de concurrentie dit product al weken/maanden aanbood. Niet bepaald uniek dus. Grappig hoe dat werkt, nieuwswaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:32
Simpel... Als een nieuwslezer weet te claimen dat 'navigon' beschikbaar is op de iphone zal iedereen z'n schouders ophalen onder het motto 'wat is dat, kan ik dat eten? '.... Tomtom is zo ongeveer synoniem voor 'navigatiesysteem' en zal dus ook begrepen worden door de consument. (mensen gaan letterlijk een tomtommetje halen in de winkel, als ze een navigatiesysteem bedoelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
Wat mij betreft is het de grote vraag of de TomTom West-Europa app goed integreert met naderhand extra aangeschafte kaarten (bijv. Oost-Europa).
Op mijn oude TomTom One V3 Benelux is dat niet het geval. Daarop kan ik namelijk alleen een bestemming selecteren op de kaart die actief is op het systeem. Een plaats kiezen in bijvoorbeeld Duitsland is niet mogelijk. Naar Polen rijdend moet ik nu navigeren van grensplaats naar grensplaats (wel vooraf opzoeken met bijvoorbeeld Google Maps) en steeds handmatig overschakelen naar de aangrenzende, volgende kaart. Dat werkt niet lekker en moet beter kunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door vtpeters op 18-08-2009 15:34 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ratz schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:35:
[...]

Nope, op het scherm staat gewoon een + en - waarmee je kunt uitzoomen, pinch zoom werkt niet.
heb western europe vandaag gekocht, echter nog niet kunnen testen in het wild (3GS).
Waarom zou je willen pinch zoomen tijdens je navigatie? Je moet daarvoor twee vingers gebruiken. Een handeling die meer vraagt dan het aanraken van het scherm op een plek met een vinger. Pinch zoom is alleen zinnig als je op een bepaalde plek op een kaart of foto wilt inzoomen en eventueel draaien. Dat is tijdens je navigatie onzin. Daar hoef je alleen van ver naar dichtbij en vice versa. Als je een punt op de kaart wilt opzoeken kun je wél pinch zoom gebruiken (naar wat ik me heb laten vertellen). Deze twee verschillen duiden niet op een gebrek, maar op usability en veiligheid. Daar is gewoon over nagedacht.

Ik denk (maar hey, alles is speculeren hier) dat het, als je de extra houder wil, verstandig is te wachten op een aanbieding inclusief houder. Ook zal er ongetwijfeld een aanbieding komen net als bij Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mij lijkt pinch-zoom tijdens het rijden veel veiliger dan op een specifieke plaats op het scherm te moeten drukken. Voor het eerste heb je 2 vingers nodig, klopt. Maar je hebt je hand toch al van het stuur, dus hoeveel vingers je gebruikt maakt niet uit. Verder kun je pinch-zoomen zonder echt naar het schermpje te kijken. Als je een specifieke plaats moet selecteren, moet je je veel beter concentreren op het scherm, dus dat leidt af van het rijden. Pinch-zoomen kun je gewoon uit de losse pols doen lijkt mij. Maar goed, dat is mijn mening.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TomTom krijgt in update 1.1 ook rijstrookindicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Rivanov schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:11:
TomTom krijgt in update 1.1 ook rijstrookindicatie.
Waar vind je de informatie over 1.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Staat op iPhoneclub in het artikel over de update van Navigon.

http://www.iphoneclub.nl/...peech-en-ipod-integratie/

TomTom zal op korte termijn ook een update naar 1.1 krijgen met onder andere een rijstrookassistent.

[ Voor 69% gewijzigd door Rivanov op 18-08-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Is trouwens al iets bekend of je de installatie kleiner kan maken. Ik wil hem op zich wel kopen, bij die andere navigatie software kon je via iPhonebrowser en jailbreak kaarten weggooien die je niet nodig had, zodat de install kleiner werd.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49
SeenD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:31:
Is trouwens al iets bekend of je de installatie kleiner kan maken. Ik wil hem op zich wel kopen, bij die andere navigatie software kon je via iPhonebrowser en jailbreak kaarten weggooien die je niet nodig had, zodat de install kleiner werd.
Meestal staan de tomtom mappen in 1 groot bestand, dus ik denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:27
SeenD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:31:
Nee hoor je kon daar gewoon de ipa openen met Winrar. Hierin zag je alle kaarten, die kon je eruit halen en weer saven als ipa. Geen jailbreak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 18:26
Wat een lange synchronisatie zeg.. Alhoewel dat ook weer te begrijpen is, als je ziet hoe groot de ipa is :p
hopelijk duurt het niet lang meer voordat ik hem kan gaan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Nou, daar is ie dan: de officiële, lang verwachte aankondiging van TomTom via email ;) In de email staat overigens nergens dat je voor de genoemde vanafprijs van € 69,99 alleen de Benelux-kaarten krijgt.
TomTom voor de iPhone
Stapsgewijze navigatie voor de iPhone is een feit
Het wachten is voorbij! TomTom heeft navigatie nu ook mogelijk gemaakt voor je iPhone 3G en 3GS. De TomTom app is nu vanaf slechts € 69,99* verkrijgbaar in de iTunes App Store.

De TomTom app biedt je het volgende:
1. De bekroonde navigatietechnologie van TomTom
2. Altijd de snelste route met IQ Routes™
3. Uitgebreide en actuele kaarten
4. Ontworpen en geoptimaliseerd voor de iPhone

Koop nu
TomTom app
Vanaf € 69,99*
Verkrijgbaar in de iTunes App Store

*Of het gelijke bedrag in je lokale valuta
Achter de "koop nu" knop zit de welbekende http://iphone.tomtom.com (waar wekenlang die aankondiging heeft gestaan), maar dan met minimale tekstuele wijzigingen en een link naar de App store.

Nog een opmerkelijk puntje:
TomTom heeft navigatie nu ook mogelijk gemaakt voor je iPhone 3G. Dit is alles wat je nodig hebt:

* de TomTom app inclusief de meest recente kaarten
* de TomTom car kit voor solide montage, verbeterde GPS-ontvangst, duidelijk gesproken instructies en handsfree bellen. En dat allemaal terwijl je iPhone wordt opgeladen.
Maar vervolgens staat nergens waar je die carkit houder kunt kopen, cq dat die carkit/houder nog helemaal niet verkrijgbaar is. :P

[ Voor 116% gewijzigd door Elwood Blues op 18-08-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 10:43
Heb heel even TomTom op de iPhone uitgeprobeerd, en ik vind 'm snel! Programma op zich is snel, bijna geen laadtijden, en de gps-fix is ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

kan iemand bevestigen of tomtom ook gebruik maakt van je carkit zodat het geluid over de autoboxen gaan.. ik heb een nokia ckw7 (oid) in mn auto, en bellen gaat prima over de carkit alleen had ik geen geluid met sygic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314700

Hoe zit het met de Flitspalen in TT? Dit is bij Navigon gratis dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbijdevaate
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06-2024
Anoniem: 314700 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:28:
Hoe zit het met de Flitspalen in TT? Dit is bij Navigon gratis dacht ik.
Bij de tomtom app zitten deze er ook gratis in, alleen is het misschien wel handig om die van zwitserland eruit te halen als je de europa editie koopt. Aangezien het daar verboden is om deze in bezit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

Worden die via internet geupdate dan? Die flitspalen? Volgens mij zie je namelijk geen lijst met flitspalen in de app zelf (toch?) :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, in Zwitserland heb je volgens mij om de 500meter een flitspaal ;)
Heeft iemand enig idee als je zo'n carkit koopt de standaard Core Location APIs werken voor bijv. een iPod Touch? Ik heb er nog niks over kunnen vinden. Zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
alienfruit schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:41:
Ach ja, in Zwitserland heb je volgens mij om de 500meter een flitspaal ;)
Heeft iemand enig idee als je zo'n carkit koopt de standaard Core Location APIs werken voor bijv. een iPod Touch? Ik heb er nog niks over kunnen vinden. Zou wel mooi zijn.
Ik had wel ergens gelezen dat alle applicaties van de gps ontvanger in de houder gebruik konden maken en dat dat ook bij een iPod touch kon. Dit bleek uit een interview met een van de medewerkers van Tomtom, ik kan me niet meer herinneren waar ik dat precies gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gisteren even TomTom getest met een vriend van me. Even naar Veldhoven gereden. Meteen gebruik gemaakt van de houder en autolader die vandaag zijn binnengekomen van Deal Extreme. En het werkt echt fantastisch! Supersnelle fix en gewoon constant behouden! We hadden 'm op de AUX aansluiting van de auto aangesloten zodat we de aanwijzingen netjes over de autospeakers hoorden. We hadden ook de iPod functie aangezet, en zodra er een aanwijzing komt dan valt de muziek weg en komt direct weer terug als de aanwijzing voltooid is! Dit doet Navigon nu nog niet, maar daar brengen ze een update voor uit.

Ik kan dus niets dan lof uitspreken voor TomTom op mijn iPhone 3G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Rivanov schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:25:
Gisteren even TomTom getest met een vriend van me. Even naar Veldhoven gereden. Meteen gebruik gemaakt van de houder en autolader die vandaag zijn binnengekomen van Deal Extreme. En het werkt echt fantastisch! Supersnelle fix en gewoon constant behouden! We hadden 'm op de AUX aansluiting van de auto aangesloten zodat we de aanwijzingen netjes over de autospeakers hoorden. We hadden ook de iPod functie aangezet, en zodra er een aanwijzing komt dan valt de muziek weg en komt direct weer terug als de aanwijzing voltooid is! Dit doet Navigon nu nog niet, maar daar brengen ze een update voor uit.

Je bent de eerste die zegt dat ie Tomtom op een 3G gebruikt (niet 3GS). Hoe bevalt de snelheid van het programma op de (oude) 3G? Dan bedoel ik dus niet de gps fix, maar het opstarten van Tomtom, het weer terugschakelen na een telefoongesprek, browsen door de kaart. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Laatst online: 19-05 10:05
We hadden ook de iPod functie aangezet, en zodra er een aanwijzing komt dan valt de muziek weg en komt direct weer terug als de aanwijzing voltooid is! Dit doet Navigon nu nog niet, maar daar brengen ze een update voor uit.
Dan werkt mijn Navigon zeker anders dan die van jou :S Want als ik via mijn ipod aansluiting op mijn autoradio een playlist luister en tegelijk Navigon aan heb staan dan verlaagt hij het volume van de muziek zodra er een tekstuele aanwijzing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

KroeT

[...]

jorikc schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:31:
[...]

Je bent de eerste die zegt dat ie Tomtom op een 3G gebruikt (niet 3GS). Hoe bevalt de snelheid van het programma op de (oude) 3G? Dan bedoel ik dus niet de gps fix, maar het opstarten van Tomtom, het weer terugschakelen na een telefoongesprek, browsen door de kaart. Dat soort dingen.
Daar kan ik mede antwoord op geven. Opstarten: tussen de 5 en 10 seconden. Door het menu bladeren gaat soepel, hoewel de opbouw van het volgende menu soms een tiende van een seconde op zich laat wachten. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat er een soort fade tussen de menu's zit. Verder loopt het uitzonderlijk soepel, vooral het invoeren van een bestemming vind ik sneller en gebruiksvriendelijker dan bij Navigon.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De menu's hebben een soort fade die op de 3GS vast en zeker soepeler zal lopen maar op de 3G ondervind je daar absoluut geen hinder van. Alles gaat soepel. Opstarttijd is ook gewoon netjes, tussen de 5 en 10 seconden inderdaad. Bellen heb ik nog niet gedaan tijdens het navigeren, maar het pinchen op de map gaat supersmooth en alles werkt gewoon heel fijn.

Overigens, de kaartversie van Western Europe is: v8.30.23 05
De nieuwste dus! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 19-08-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik had deze vraag ook al in het Navigon topic gesteld, zonder resultaat. Nu ben ik benieuwd of TomTom het wel kan. ;)

Ik heb de iPhone 3g dus al interne GPS, maar mijn aanname is dat de externe GPS nauwkeurige zal zijn dan die interne van de iPhone. In mijn auto heb ik een Parrot CK3300 Bluetooth Carkit met daarin ook GPS. Het bellen via die kit gaat probleemloos, maar zou je TomTom ook kunnen laten navigeren via die externe GPS?

Heeft iemand zoiets werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbijdevaate
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06-2024
OnTheJazz schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:50:
Ik had deze vraag ook al in het Navigon topic gesteld, zonder resultaat. Nu ben ik benieuwd of TomTom het wel kan. ;)

Ik heb de iPhone 3g dus al interne GPS, maar mijn aanname is dat de externe GPS nauwkeurige zal zijn dan die interne van de iPhone. In mijn auto heb ik een Parrot CK3300 Bluetooth Carkit met daarin ook GPS. Het bellen via die kit gaat probleemloos, maar zou je TomTom ook kunnen laten navigeren via die externe GPS?

Heeft iemand zoiets werkend?
volgens mij kan er nu nog geen gebruik worden gemaakt van een externe gps op de iphone, maar daar wordt aan gewerkt las ik gister op iphoneclub. oude gps ontvanger geschikt voor hergebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 12:39

Welke autohouder van dealextreme als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om mappen toe te voegen?

[ Voor 57% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 10:26
Ook ik heb nu een aantal dagen met de Tomtom voor de iphone rondgereden op mijn 3gs. Ook ik heb niets anders dan lof. Op eenmaal na, toen dacht het navigatiepakket dat ik op de ventweg reed, terwijl ik op de hoofdweg reed. Dit herstelde hij echter wel na een paar honderd meter.

Waar navigon en sygic mij af en toe (bv richting mijn werk) echt rare afslagen liet pakken -bv terwijl ik gewoon rechtdoor moet over een snelweg, mij een afslag laten pakken richting een klaverblad om mij dan via de doorgaande ventweg weer de snelweg op te sturen,- stuurt de tom tom mij gewoon netjes rechtdoor. Ander voorbeeld: Ik moet van Nijmegen naar apeldoorn pendelen. Waar alle navigatiepakketten mij over de rondweg van Arnhem sturen, stuurt Tomtom mij recht door het centrum van Arnhem heen. Iets wat ik zelf ook altijd doe, aangezien de rondweg altijd vaststaat. Dit had ik niet verwacht! En zo zijn er nog een aantal afslagen die in de praktijk beter uitpakken dan in theorie en waar navigon en sygic mij rare afslagen laat pakken, maar tomtom mij echt de meer praktische afslag laat pakken! Ik denk dat die iq routeplanning prima werkt!!

Tuurlijk zijn er aandachtspunten, soms scrollen de menuutjes niet zo lekker, mag de muziek gedempt worden in plaats van afgesneden worden en zijn er nog nog wat kleinigheden (mis de rijbordenassistent) maar toch een 9/10.

Ohja, schiet mij nog een ding te binnen. Het programma vreet stroom! Mijn autoacculader kan er bijna niet tegenop laden. Vooral als de de ipod functie ook nog aanstaat, laad hij slechts 2% bij in een half uur!

[ Voor 7% gewijzigd door OcNewB op 19-08-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

maakt tomtom nou wel of geen gebruik van een bleutooth carkit, om de stemmen over de autoboxen te laten galmen. Ik lees bij de een wel bij de ander niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Rivanov schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:31:
Staat op iPhoneclub in het artikel over de update van Navigon.

http://www.iphoneclub.nl/...peech-en-ipod-integratie/

TomTom zal op korte termijn ook een update naar 1.1 krijgen met onder andere een rijstrookassistent.
Ik heb gekeken, maar zie het niet staan. Alleen één reactie van iemand die dit beweert zonder bronvermelding? Kan aan mij liggen hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Elwood Blues op 19-08-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Elwood Blues schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:30:
Ik heb gekeken, maar zie het niet staan. Alleen één reactie van iemand die dit beweert zonder bronvermelding? Kan aan mij liggen hoor :)
Staat in het artikeltje van iPhoneclub, op 1 na laatste alinea. Waarom ze dat erbij gezet hebben weet ik niet, de rest gaat helemaal over de navigon update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 12:19
SYQ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:17:
maakt tomtom nou wel of geen gebruik van een bleutooth carkit, om de stemmen over de autoboxen te laten galmen. Ik lees bij de een wel bij de ander niet :?
Bij mij gaat het geluid niet over de carkit (Parrot CK3100), ook valt Tomtom helemaal weg tijdens het bellen, om vervolgens weer op te starten na het ophangen.
Het gaat wel vanzelf uiteraard, maar tomtom blijft niet draaien in de achtergrond.

Het geluid gaat wel over de aux/koptelefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132042

Misschien een domme vraag,

Maar gebruikt de Tom Tom dus GPS ipv dat AGPS rommel gedoe, ik maak namelijk gebruik van een prepaid kaart en heb helemaal geen goesting in lopende kosten als ik TomTom gebruik.

Mvg,

Xyus

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 132042 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:29:
Misschien een domme vraag,

Maar gebruikt de Tom Tom dus GPS ipv dat AGPS rommel gedoe, ik maak namelijk gebruik van een prepaid kaart en heb helemaal geen goesting in lopende kosten als ik TomTom gebruik.

Mvg,

Xyus
Domme vraag ja GPS kost sowieso niks. AGPS is geen rommel gedoe aangezien die helpt om een snellere fix te krijgen voor GPS. Als je zelf al denkt een domme vraag te stellen kun je beter nog effe googlen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Executor16 op 20-08-2009 00:52 ]

• L-VIS
Nou Executor16, dat is wel een erg kort door de bocht reactie. A-GPS gebruikt wel degelijk data in sommige gevallen. Echter is dit alleen tijdens het opstarten van de GPS module. A-GPS kan ook gebruikt worden om om informatie over satellieten te downloaden zodat je een snellere fix hebt.

• Executor16
  • Niet online
L-VIS schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:52:
Nou Executor16, dat is wel een erg kort door de bocht reactie. A-GPS gebruikt wel degelijk data in sommige gevallen. Echter is dit alleen tijdens het opstarten van de GPS module. A-GPS kan ook gebruikt worden om om informatie over satellieten te downloaden zodat je een snellere fix hebt.
Probeer het maar eens zonder dataverbinding, werkt gewoon met bepaling van de GSM masten.

• L-VIS
Ik zeg nergens dat het niet werkt, ik zeg alleen in sommige gevallen heb je wel data nodig. En hoe het op de iPhone is gemaakt weet ik niet:
A typical A-GPS-enabled cell phone will use a data connection (internet, or other) to contact the assistance server or a standard network connection for A-GPS information. If it also has functioning autonomous or standalone GPS, it may use standard GPS, which is sometimes slower on Time To First Fix, but does not lead to network dependent downsides, such as failure to work outside of network range, or charges for data traffic.[3] Some A-GPS solutions do not have the option of falling back to standalone or autonomous GPS.
Bron:
Wikipedia: Assisted GPS

Anoniem: 314942

Werkt zeer goed, heb beetje rondgefietst om te testen of de routes goed zouden werken op fietspaden en heb tot nu toe geen problemen gehad. Ook niet met het ontvangst ( T-mobile ). Ook werkt de applicatie ook nog in background ( ge-jailbreakte iPhone met Backgrounder ). Alles kan je heerlijk afstellen en het gebruikersgemak is zeer groot :).

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 314942 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:54:
Heb tot nu toe geen problemen gehad. Ook niet met het ontvangst ( T-mobile ).
Of je nou ontvangst hebt van T-Mobile of niet, GPS is dus een verhaal apart en zal ook werken als je geen GSM bereik hebt maar wel GPS bereik.

[ Voor 3% gewijzigd door Executor16 op 20-08-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
Heb net even een test gedaan vanuit huis naar me werk. Maar wat een slechte applicatie vind ik dit zeg.

Voordelen:
- Hij laad snel
- Schermen verlopen soepel.

Nadelen:
- Eerste GPS Fix was niet juist.
- GPS is erg traag in reageren. Loopt continu achter tov waar ik ben.
- Er staan benzine pompen waar ik alleen maar gras zie :S
- Kaart is veel te dichtbij zeker op wat bochtigere stukken met veel afslagen.
- Stem is vervelend. En wil mij rechtdoor over de rotonde laten gaan. Misschien is mijn nederlands niet zo goed maar ik versta er iets heel anders onder dan bedoeld wordt.
- Muziek stopt als tomtom ook maar 1 geluidje maakt en gaat verder als dat geluidje gestopt is. Vind ik persoonlijk erg storend.
- Menu structuur is veel te groot. Er zijn gewoonweg te veel items op het hoofdscherm.
- Laatste stuk moest ik de linkerbaan volgen. Een stuk van 1.2 km met 2 rijbanen. En er reed verder helemaal niemand voor me. Nu snap ik waarom er zoveel van die vervelende links rijders zijn :S
- Laat mij keren op een hele drukke N weg omdat ik niet de route volg die hij vind dat ik moet nemen.

Ik heb dit nu vergeleken met Navigon die ik van de week al had geprobeerd en die lostte bepaalde dingen een stuk beter op en voldoet veel meer aan mijn eisen. Dus ik houd het maar bij Navigon en TomTom zeg ik maar vaarwel want vind hem erg slecht functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234296

The_Ghost16 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:21:
[...]- Laatste stuk moest ik de linkerbaan volgen. Een stuk van 1.2 km met 2 rijbanen. En er reed verder helemaal niemand voor me. Nu snap ik waarom er zoveel van die vervelende links rijders zijn :S
- Laat mij keren op een hele drukke N weg omdat ik niet de route volg die hij vind dat ik moet nemen.
[...]
Als de TomTom roept linkerbaan volgen betekend dat niet dat je alla minuut meteen de auto naar links moet gooien en daar blijven... het houdt alleen maar in dat je over 1,2 kilometer de linkerbaan moet hebben en dus zelf moet bepalen wanneer het rechtvaardig genoeg is om naar de linkerbaan te gaan, dat kan bij 1,2km als je dat wilt of bij 300m... het is een navigatiesysteem en geen bevelhebber lijkt mij....

Wat betreft het keren op de N wegen; TomTom volgt doorgaans meer de route die hij zelf berekend heeft en pas als de door jou gekozen route de snelste route is zal hij daar mee verder bereken.... ts een computer die jouw opdracht volgt: "snelste route"... als je vervolgens van de door de TomTom berekende route gaat afwijken omdat je een kortere route weet of omdat je weet dat de snelste route verderop opengebroken is of de brug openstaat oid dan kan je TomTom niet kwalijk nemen dat hij de snelste route blijft berekenen... misschien dat Navigon wel sneller de alternatieve route oppakt, dat weet ik niet... kan me herinneren van de Navigon die ik had tijdje terug dat je keuze had voor optimaal, mix tussen snelst/kortst dus wellicht dat die daarom sneller de nieuwe route pakt...

Maar goed, ik vind de TomTom wel aardig maar msischien ben ik wel te vergevingsgezind voor het apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Anoniem: 234296 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

Als de TomTom roept linkerbaan volgen betekend dat niet dat je alla minuut meteen de auto naar links moet gooien en daar blijven... het houdt alleen maar in dat je over 1,2 kilometer de linkerbaan moet hebben en dus zelf moet bepalen wanneer het rechtvaardig genoeg is om naar de linkerbaan te gaan, dat kan bij 1,2km als je dat wilt of bij 300m... het is een navigatiesysteem en geen bevelhebber lijkt mij....

Wat betreft het keren op de N wegen; TomTom volgt doorgaans meer de route die hij zelf berekend heeft en pas als de door jou gekozen route de snelste route is zal hij daar mee verder bereken.... ts een computer die jouw opdracht volgt: "snelste route"... als je vervolgens van de door de TomTom berekende route gaat afwijken omdat je een kortere route weet of omdat je weet dat de snelste route verderop opengebroken is of de brug openstaat oid dan kan je TomTom niet kwalijk nemen dat hij de snelste route blijft berekenen... misschien dat Navigon wel sneller de alternatieve route oppakt, dat weet ik niet... kan me herinneren van de Navigon die ik had tijdje terug dat je keuze had voor optimaal, mix tussen snelst/kortst dus wellicht dat die daarom sneller de nieuwe route pakt...

Maar goed, ik vind de TomTom wel aardig maar msischien ben ik wel te vergevingsgezind voor het apparaat :)
Aanvullend. Volgens mij is het in de wegenverkeerswet nog altijd zo dat jij de bestuurder bent en zelf de verkeerssituatie moet inschatten. Ook in de voorwaarden van alle navigatieplatvormen staat dat de apparaten slechts aanwijzingen geven en niet bepalend zijn en dat dus de wegenverkeerswet boven alle aanwijzingen van het apparaat gaan. Ik zie vaak genoeg inderdaad mensen blind op een TomTom of ander navigatie product rijden. Heeft me al bijna enkele ongevallen opgeleverd. Zo staat bij de ring van Eindhoven dat de GPS uit moet. Je wil niet weten hoeveel mensen de borden niet eens lezen en blind de TT volgen en dus voor gevaarlijk verkeerssituaties zorgen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 23-06 12:08
The_Ghost16 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:21:

- Stem is vervelend. En wil mij rechtdoor over de rotonde laten gaan. Misschien is mijn nederlands niet zo goed maar ik versta er iets heel anders onder dan bedoeld wordt.
Stem kan je veranderen.
Rechtdoor op rotonde is een heel normale uitdrukking en zal altijd gevolgd worden door neem de 2e afslag oid !

Maar gebruik jij maar fijn Navigon dan ;)

Ik vindt TomTom prima werken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
loyske schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Stem kan je veranderen.
Rechtdoor op rotonde is een heel normale uitdrukking en zal altijd gevolgd worden door neem de 2e afslag oid !

Maar gebruik jij maar fijn Navigon dan ;)

Ik vindt TomTom prima werken !
Rechtdoor op de rotonde idd wel ja ;) Maar rechtdoor over de rotonde niet.

Daar zit toch echt wel een verschil in.

En wat betreft die linkerbaan volgen. Tuurlijk doe ik wat ik zelf wil en zo maar als je onbekend bent en je navigatie zegt dat je de linkerbaan moet volgen dan doe je dat toch sneller. En zorg je er dus voor dat een file ontstaat. Omdat men niet rechts mag inhalen.

En dat keren op die N-wegen is gewoon gevaarlijk. Navigon kiest de optie om de eerstvolgende afslag in te gaan en daar op een veiligere plek te keren.

Edit:
Ik zag net dat de gesproken taal op vlaams stond :S Heb hem nu op Nederlands gezet op de terug weg kijken of dat het een en ander verbeterd. Ook nog wat andere instellingen gewijzigd dus ben benieuwd hoe het nu verloopt.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Ghost16 op 21-08-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Rivanov schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:07:

Overigens, de kaartversie van Western Europe is: v8.30.23 05
De nieuwste dus! :)
Kijk en dat doet TomTom dan weer super goed , eindelijk de iPhone App uitbrengen waar we gelukkig nog niet al te lang op zaten te wachten en ons verblijden met zg de nieuwste kaartversie 830.2305. BULLSHIT deze kaart is al 3 maanden uit. Sterker nog, kaartversie 835.2419 / 835.2420 is eergisteren al uitgebracht door TomTom. Dus hoezo altijd actuele kaarten van TT? Ze wisten drommels goed wanneer ze de kaarten 835 zouden lanceren en net voor die tijd nog snel proberen versie 830 te duur aan de man te brengen.

Wat is het verschil in de kaarten? Geen idee, kan in ieder geval vertellen dat op beide kaartversies nog altijd een bepaalde rotonde NIET word aangegeven die ergens pas 2 tot 3 jaar staat en hij ook nog altijd denkt 120 te mogen op een stuk waar je sinds 6 mnd nog maar 100 mag. Navigon weet dit gelukkig al wel en heeft ook de rotonde al op de kaart.

Ik wil TT niet per definitie afkraken , ben er altijd zeer tevreden over geweest maar weet ook dat de kaarten dus echt nooit altijd up-to-date zijn, en ik vind persoonlijk dat als er ergens een nieuwe weg of rotonde is aangelegd ze dit in de volgende kaartversie (3 mnd later dus) echt wel mogen vermelden. Je betaald een boel geld voor dit soort kaarten dus zou je mogen verwachten dat het ook klopt lijkt me. Maar goed ben blij dat ik er niet voor betaal en je ze gelukkig ook op onbetaalde wijze aan de praat kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
Sinds gister avond TomTom op mijn vriendin d'r 3G geinstalleerd. Vandaag getest.. Wat werkt het slecht!

Beginlocatie kreeg hij maar niet goed, pas op de snelweg werkte het. Van Eindhoven naar Maastricht heeft hij minimaal 6x het GPS signaal verloren - voor de kenners van randweg Eindhoven: Nee we hebben TomTom niet gebruikt daar, pas toen we daar voorbij waren -. Ook reden we volgens het apparaat verschillende keren in Maastricht naast de weg?! Terwijl op mijn P1i met externe GPS module alles goed ging. Komt het door het GPS vermogen van de 3G of door de software?

Iets anders: Eerst baalde mijn vriendin dat het scherm toch telkens op slot ging, bij het kantelen van het scherm (horizontaal houden van de iPhone) deed hij dat dan weer niet. Is dit zo de bedoeling? Ik vond het wel grappig, maar mijn vriendin is nog niet echt blij met d'r nieuwe TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zoals al door anderen is opgemerkt is de kaartversie 830-2305.
Oftewel dit is géén recente versie.
Verder zijn de flitspalen erg incompleet. Ik rijd al jaren dezelfde route en zie dan dagelijks 3 flitspalen. Met TomTom op mijn iPhone krijg ik maar bij één flitspaal een melding.
Ik werk al jaren met TomTom en vond het altijd fijn dat ik op een zeer gemakkelijke manier extra POI's kon toevoegen.
Ook dat gaat nu niet meer.
Kortom, ik ben toch wel teleurgesteld door TomTom met deze oude versie met flitspalen die verre van kompleet zijn. :'(

Mocht iemand een NL-handleiding willen hebben? Die kun je hier downlaoden:
http://download.tomtom.co...fman/TomTom-app-nl-NL.pdf

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23
Ik zit sterk nog te twijfelen..
Kan ik bij deze tomtom een poi uploaden oid (dus niet handmatig invoeren) ..

Is dit uberhaubt mogelijk bij andere nav. syst. ?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234296

funske schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 11:35:
Zoals al door anderen is opgemerkt is de kaartversie 830-2305.
Oftewel dit is géén recente versie.
Kan je dat niet ondervangen met de "laatste kaart garantie" van TomTom?
Wanneer je een nieuw TomTom-navigatiesysteem koopt, bestaat er een kleine kans dat er een nieuwere kaart is uitgekomen sinds je navigatiesysteem werd gemaakt.

We willen ervoor zorgen dat je altijd op pad gaat met de meest actuele kaart. Als er dus binnen dertig dagen na de ingebruikname van je navigatiesysteem een nieuwere versie van je kaart beschikbaar komt, kun je deze kaart gratis downloaden via TomTom HOME! Je komt alleen in aanmerking voor de Garantie op de meest actuele kaart als de nieuwe kaart binnen deze periode van dertig dagen beschikbaar komt, en je hebt recht op slechts één gratis kaartdownload.

Dat is onze Garantie op de meest actuele kaart.
Immers gaat het hier om een nieuw gekocht TomTom-navigatiesysteem. Alleen updaten via TomTom-home zou dan niet lukken maar dat is het probleem van TomTom lijkt mij. Dan zouden ze een update van het hele programma misschien moeten uitbrengen oid... Heb een vraag gesteld richting de TomTom helpdesk, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Anoniem: 234296 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:50:
[...]

Kan je dat niet ondervangen met de "laatste kaart garantie" van TomTom?

[...]

Immers gaat het hier om een nieuw gekocht TomTom-navigatiesysteem. Alleen updaten via TomTom-home zou dan niet lukken maar dat is het probleem van TomTom lijkt mij. Dan zouden ze een update van het hele programma misschien moeten uitbrengen oid... Heb een vraag gesteld richting de TomTom helpdesk, ben benieuwd...
Ben ook benieuwd maar ik gok dat ze er niks mee doen. Tis weer geldklopperij van ze denk ik. Immers... anders hadden ze de app wel 2 dgn later uitgebracht tegelijkertijd met de nieuwste kaarten lijkt. Daarbij nog koop je bij deze geen compleet nav.systeem maar slechts de kaart. Je nav.systeem is in dit geval je iPhone die de kaarten kan lezen en beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
pebbie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:55:
[...]

Ben ook benieuwd maar ik gok dat ze er niks mee doen. Tis weer geldklopperij van ze denk ik. Immers... anders hadden ze de app wel 2 dgn later uitgebracht tegelijkertijd met de nieuwste kaarten lijkt. Daarbij nog koop je bij deze geen compleet nav.systeem maar slechts de kaart. Je nav.systeem is in dit geval je iPhone die de kaarten kan lezen en beheren.
Ik heb 2 jaar terug voor mijn P1i TomTom software met west-europa gekocht. Ook hier zat niet de laatste kaart bij. Contact met TomTom gehad en ik kon de nieuwste kaart downloaden. Met de TomTom voor iPhone zou het precies hetzelfde moeten gaan.

Wat ik trouwens niet snap, als je bij TomTom op de site kijkt staat bij veelgestelde vragen onder iPhone dat je kaarten kan updaten/bijkopen via TomTom home.. Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
De iPhone en TomTom Home werken niet samen. Er is geen verbinding te maken.
Dus kun je ook niets downloaden.

Hier de reactie van de helpdesk van TT:
Inmiddels is de versie 8.35 uitgekomen, deze is ook recenter dan de versie op uw iPhone. Overigens zijn deze verschillen minimaal.
Momenteel is het niet mogelijk om kaartversies en flitspalen up te daten op uw iPhone. Wellicht wordt dit in de toekomst wel een optie.Toen de applicatie werd gelanceerd was dit de nieuwste kaartversie. Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om nieuwe kaarten hier op te downloaden.
:S

Kortom, jammer dat je het nu al gekocht hebt, je had gewoon even moeten wachten })

Zeg maar daaag met je euro's :w

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
quote:
Inmiddels is de versie 8.35 uitgekomen, deze is ook recenter dan de versie op uw iPhone. Overigens zijn deze verschillen minimaal.
Momenteel is het niet mogelijk om kaartversies en flitspalen up te daten op uw iPhone. Wellicht wordt dit in de toekomst wel een optie.Toen de applicatie werd gelanceerd was dit de nieuwste kaartversie. Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om nieuwe kaarten hier op te downloaden.

Dat bedoel ik dus, hufterigheid 1e klas van TomTom heb er geen andere woorden voor. Tuurlijk was het op dat moment de nieuwste kaartversie, maar ze wisten drommels goed dat er nieuwe onderweg waren en deze nog geen 48 uur na lancering TomTom App in de verkoop (download) gingen. Deze kaarten komen nl ieder kwartaal uit. Enne zg minimale verschillen? My Ass. Rotondes die ergens al 2 jaar staan , worden in de nieuwste kaartversie nog altijd NIET aangegeven, tevens denkt de nieuwste kaart dat de rondweg bij Eindhoven al 100% compleet klaar is (NOT is pas in 2010,maar ondertussen stuurt tie je al wel die kant op, naar een weg die er uberhaupt nog niet is) en denkt tie op meerdere wegen van werkzaamheden dat het al klaar is, oftewel deze kaartversie is zijn tijd te ruim vooruit. Desalniettemin ben je gewoon genaaid bij het leven als je dus daadwerkelijk een betaalde kaart hebt gehaald bij TomTom voor je iPhone. Voor degenen die dat gedaan hebben, zou ik zeggen maak een melding met zijn allen en dien een klacht in bij bv Radar of Kassa, dan zullen ze dit soort rotgeintjes wel snel afleren mag ik hopen.

Enne zolang TomTom geen mogelijkheid ziet om via iTunes de kaarten te updaten zou ik ze zeker niet kopen, tenzij je graag 4 x per jaar TomTom wilt sponseren a 80 euro per keer.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 08:48

iMars

Full time prutser

pebbie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:55:
quote:

Dat bedoel ik dus, hufterigheid 1e klas van TomTom heb er geen andere woorden voor. Tuurlijk was het op dat moment de nieuwste kaartversie, maar ze wisten drommels goed dat er nieuwe onderweg waren en deze nog geen 48 uur na lancering TomTom App in de verkoop (download) gingen. Deze kaarten komen nl ieder kwartaal uit. Enne zg minimale verschillen? My Ass. Rotondes die ergens al 2 jaar staan , worden in de nieuwste kaartversie nog altijd NIET aangegeven, tevens denkt de nieuwste kaart dat de rondweg bij Eindhoven al 100% compleet klaar is (NOT is pas in 2010,maar ondertussen stuurt tie je al wel die kant op, naar een weg die er uberhaupt nog niet is) en denkt tie op meerdere wegen van werkzaamheden dat het al klaar is, oftewel deze kaartversie is zijn tijd te ruim vooruit. Desalniettemin ben je gewoon genaaid bij het leven als je dus daadwerkelijk een betaalde kaart hebt gehaald bij TomTom voor je iPhone. Voor degenen die dat gedaan hebben, zou ik zeggen maak een melding met zijn allen en dien een klacht in bij bv Radar of Kassa, dan zullen ze dit soort rotgeintjes wel snel afleren mag ik hopen.

Enne zolang TomTom geen mogelijkheid ziet om via iTunes de kaarten te updaten zou ik ze zeker niet kopen, tenzij je graag 4 x per jaar TomTom wilt sponseren a 80 euro per keer.
Misschien komt TomTom binnenkort wel met versie 1.1 en zit daar als compensatie wel de nieuwste kaarten in... O-)

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste