Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
MetaFrame schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:55:
Helemaal tof! Bedankt voor het testen.

Zit nu toch een beetje in dubio... Denk dat ik toch maar gewoon voor een losse tomtom ga...
Geen punt. Als je navigatie intensief gebruikt zou ik persoonlijk ook voor een losse tomtom gaan. Als ik een dag veel op pad ben (bijv. veel korte stukjes voor het werk) gebruik ik liever mijn losse tomtom. Lange afstanden heb ik weer de voorkeur voor mijn iphone. En dan heb je natuurlijk de financiële afwegingen nog.

[ Voor 5% gewijzigd door daanNL op 22-11-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja als ik gewoon ff kijk naar bang for buck ben ik met een losse tomtom beter af. En aangezien ze morgen in de aanbieding zijn bij de MM denk ik dat ik daar maar ff langs ga :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
De tomtom-houder met ingebouwde gps is vandaag in de aanbieding:
http://www.dailymania.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:55
Wel vrij minimaal prijsverschil met de pricewatch (88E en 94E). Ik blijf twijfelen over deze houder...wil hem graag maar ik vind 90 euro gewoon echt te duur hiervoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 29-11-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Stoffa schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:57:
Wel vrij minimaal prijsverschil met de pricewatch (88E en 94E). Ik blijf twijfelen over deze houder...wil hem graag maar ik vind 90 euro gewoon echt te duur hiervoor.
Ik dacht gisteren: he, had ik maar even gewacht :P Overigens is de TomTom carkit wellicht helemaal niet zo duur. Magellan heeft er ook een geintroduceerd: $ 130...

Aan de andere kant: van het weekend het halve land doorgereden met de app + houder aan en moet zeggen dat het gewoon erg goed werkt en bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
Kijk wat ze nou stilletjes hebben geïntroduceerd:

De TomTom carkit voor de iPod touch

20 euro prijsverschil zal wel in de BT functie zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joekoe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09-2024
Heb nu ook tomtom icm met de tomtom carkit.

Bevalt erg goed en is mooi te plaatsen op allerlei manieren. Signaal is perfect en doet niet onder voor een "losse" TomTom

Zit nu gewoon vast gemonteerd naast mijn radio en kan hem als het ware wegdraaien zodat hij niet te zien is van buiten de auto. Nu nog even een draadje trekken vanaf de radio naar de carkit en mooi wegwerken.

Misschien dat ik hem ook nog aansluit op de geschakelde plus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:54
(jarig!)
Ik heb een tomtom carkit gekocht en hij lijkt niet te werken. De iPhone laad wel op maar de carkit tool geeft "not docked" als status, ook via bluetooth geen carkit te vinden. Heb de carkit al omgeruild maar nog steeds hetzelfde resultaat, lijkt dus aan de iPhone te liggen.

Iemand ervaring met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 10:48
-

[ Voor 100% gewijzigd door Wim8282 op 14-12-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
TomTom West-Europa is in de aanbieding tot 11 januari. 20% korting > 79,95.

Nu twijfel ik toch een beetje al blijft het erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:30

Damian

Insane Obtrusion

is het mogelijk om meerder kaarten te gebruiken. Ik wil West Europa, maar ook VS & Canada hebben. Moet ik dan gewoon de 2 verschillende apps kopen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daartoe ben je helaas wel verplicht, overigens; dat is toch niet vervelend? Of ben jij van plan over de oceaan te rijden? ;)

Ik heb een vraag over de tomtom houders. Zijn er gebruikers met deze houder en hoe bevalt ie?
Ik zit er ernstig over te twijfelen om tot de aankoop over te gaan want ik vind het vervelend dat het signaal nu nog af en toe wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 04:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:47:
Ik heb een vraag over de tomtom houders. Zijn er gebruikers met deze houder en hoe bevalt ie?
Ik zit er ernstig over te twijfelen om tot de aankoop over te gaan want ik vind het vervelend dat het signaal nu nog af en toe wegvalt.
Ik heb zo'n TomTom houder (carkit) aangeschaft om dezelfde reden: de slechte ontvangst van
GPS met de iPhone (3GS). Met de TomTom carkit is dat enorm verbeterd, en valt de ontvangst
onderweg eigenlijk nooit meer uit onder normale omstandigheden.
De carkit werkt met alle nav. applicties, zoals TomTom, Navigon, Google maps e.d.
Ook het geluid van de gesproken aanwijzingen is sterk verbeterd via de ingebouwde speaker.
De handsfree telefoon functie heb ik niet getest.

Wel een hoop geld (€ 99), maar het scheelt een ontzettende hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Ik heb de tomtom-houder ook. Kan niet anders zeggen dan dat deze voortreffelijk werkt. Nooit meer wegvallende GPS en inderdaad een sterk verbeterde geluidskwaliteit via de speaker van de tomtom-houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
daanNL schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:33:
Ik heb de tomtom-houder ook. Kan niet anders zeggen dan dat deze voortreffelijk werkt. Nooit meer wegvallende GPS en inderdaad een sterk verbeterde geluidskwaliteit via de speaker van de tomtom-houder.
Ik heb met mijn iPhone 3GS nooit een wegvallend GPS signaal (met Navigon). Het is toch vreemd hoeveel verschil hierin blijkbaar zit. Ik heb de iPhone in een gewone PDA houder via een zuignap aan de voorruit, vlak boven het dashboard hangen, nooit problemen. In de andere auto (waar navigatie ingebouwd is) doet de iPhone het zelfs continu als de hij onder de dashboard "overkapping" ligt - Navigon verliest het signaal niet.

Je houdt met de tomtom houder natuurlijk wel het voordeel van de betere speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat me nog tegenhoud is de prijs (99e), er zijn geen andere aanbieders van iPhone houders die het gps-signaal ook versterken voor een lagere prijs ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Shit. Vals alarm. Excusé moi.

[ Voor 98% gewijzigd door JanvdVeer op 11-01-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch eindelijk de TomTom carkit gekocht.
Ben er super blij mee! ;)

Maar ik heb nog een vraagje;
Wat is volgens jullie de beste keuze voor software: TomTom of Navigon?
Ik ben namelijk nog niet helemaal overtuigd van Navigon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Laatst online: 11-09 04:09
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:13:
Mooi ;-)
Ik heb met beide rondgereden, heb een lichte voorkeur voor TomTom, ondanks dat Navigon er veel
fraaier uit ziet. Zie ook mijn reactie van 12 okt 2009 in dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1364259/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:13:

Als ik mijn eerlijke mening mag geven, is dit mijn volgorde:
  1. CoPilot Live
  2. TomTom
  3. Navigon
Het gebruikers vriendelijkst vind ik TomTom qua interface. Qua performance en snelheid wint CoPilot het. Navigon vind ik het mooist eruit zien, maar wat heb je daar aan als ie bagger traag is :X

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn top 4

1-Navigon
2-Sygic
3-TomTom
4-iGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
webmail schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:48:
[...]

Als ik mijn eerlijke mening mag geven, is dit mijn volgorde:
  1. CoPilot Live
  2. TomTom
  3. Navigon
Het gebruikers vriendelijkst vind ik TomTom qua interface. Qua performance en snelheid wint CoPilot het. Navigon vind ik het mooist eruit zien, maar wat heb je daar aan als ie bagger traag is :X
Met een 3GS is Navigon in ieder geval totaal niet traag... gaat gewoon lekker soepel.

De optie van google local search in Navigon is totaal master. Even een pizza, camping, renault dealer, of wahtever opzoeken met google en dan een lijst gepresenteerd krijgen, en dan hup, er naar toe. _/-\o_

Verder is de rijbaan weergave het beste in Navigon:

Afbeeldingslocatie: http://navigatiewereld.nl/wp-content/uploads/2009/06/navigon6-20.png

Wat echt en misser is, is dat van TomTom en Navigon geen trial versies te krijgen zijn. Gewoon de normale versie, die dan bijv. 14 dagen werkt. Zou ook een stuk meer mensen over de streep halen om uiteindelijk tot aanschaf over te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-01-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Laatst online: 08-09 10:32
CJ_Latitude schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:30:
Kijk wat ze nou stilletjes hebben geïntroduceerd:

De TomTom carkit voor de iPod touch

20 euro prijsverschil zal wel in de BT functie zitten...
Heeft iemand de Touch Car Kit ook al ergens in de winkel zien liggen? Of is ie alleen verkrijgbaar via TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Momenteel heb ik nog geen iPhone, vanaf volgende week pas. Echter 1 ding wat ik zeker wil is hem kunnen gebruiken als navigatie. Nu hoor ik o.a. in dit topic verschillende verhalen over verschillende pakketten.

Hoe hebben jullie de keus gemaakt, van de meeste applicaties zijn geen trials. Ook zijn van sommige applicaties zelfs nauwelijks screenshots te vinden.

Ik ben dus met name benieuwd hoe de keuze is gemaakt en waarop deze gebaseerd is. Aangezien ik zelf nog weinig ervaring heb met navigatiesoftware, rijd meestal zoner en met de iphone heb ik ook nog geen ervaring.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik heb jarenlange ervaring met navigatiesystemen. Van TomTom versie 3 op een ipaq 4150 pda (2003, met een externe GPS "muis"), via navigon op diezelfde ipaq, tomtom verise 4 en 5 ook gebruikt....daarna weer igo op een HTC touch pro, en nu navigon op de iPhone.

De beginjaren was het vaak echt aanmodderen, slechte gps ontvangst, applicaties die totaal de kluts kwijt waren op het moment dat je een tunnel uit kwam, vasthangen, etc.

Nu is de navigatiemarkt echt volwassen aan het worden. Zowel TomTom, Sygic, Navigon als andere leveranciers leveren prima navigatiesoftware voor de iPhone. Elke applicatie heeft zo haar eigen sterke punten. Als je een 3GS hebt, heb je het voordeel dat de werking sneller is. Hierdoor kunnen verschillen in wachttijden van de verschillende applicaties in de praktijk minimaal zijn.

De meeste mensen kiezen voor TomTom omdat dit nu eenmaal bij iedereen bekend is. Ik wil overigens zeker niet beweren dat TomTom een slecht product is, maar de praktijk wijst uit veel mensen simpelweg niets anders kennen. Sinds ik navigon heb en het hier met mensen over heb, zie je zelden dat iemand dit product kent. TomTom kent iedereen.

Ik heb zelf voor Navigon gekozen omdat het grafisch mooier uitziet, ik vind de rijbaan aanduiding lekker duidelijk en de google local search optie is een groot pluspunt.

In het gebruik (enkele weken) ben ik zeer tevreden. Ik verlies geen gps signaal (ik heb de iPhone in een Navigon houder hangen van 29 euro met accu voeding), en de werking gaat heel soepel. Het navigeren gaat zeer eenvoudig. De bediening is heel goed, als je bijv. een plaatsnaam begint in te tikken, komt Navigon al met de meest voor de hand liggende opties in de buurt. Een E intikken levert meteen als mogelijkheid Eindhoven op, als je in de buurt van Eindhoven bent.

Ik mis in navigon de mogelijkheden tot de laatste fine-tuning. In igo (op een HTC) kon je eindeloos pielen met instellingen, skins, stemmen, etc. Dit is nu zeer beperkt, alleen de belangrijkste opties zijn aanwezig. Verder is het momenteel niet duidelijk waar de aanschaf recht op geeft. Het is onbekend hoe lang je updates ontvangt van de applicatie en het kaartmateriaal.

Hier is nog een test met enkele opties:

http://www.iphoneclub.nl/...atiesoftware-voor-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Lastig, binnenkort een 3gs voor mij. Wil er ook navigatie op hebben, maar weet nog niet welke. Mijn vriendin heeft tomtom op haar 3g. Mooie interface, erg duidelijk allemaal, maar wel wat problemen met ineens standby gaan wat me niet de bedoeling lijkt. Verder blijft tomtom bij afslagen iets onduidelijk.

De enige andere die ik ken is navigon. Van de rest zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Iemand enig idee wat nu exact het verschil is tussen de iPhone en de Touch carkit?

Als ik de specs op TomTom.com kijk is het enige verschil;
Handsfree - Bluetooth CSR BC05MM
iPhone opladen via CLA - Ja
De iPhone heeft beide wel en de Touchniet...

Aangezien ik al een BT autoradio heb ga ik dat in ieder geval niet missen.
Wat betreft het opladen kan ik me niet voorstellen dat de Touch niet opgeladen wordt. TomTom zou zich zelf in de vingers snijden als je maar max 2 uur (?) kunt navigeren en je Touch dan leeg is...

Ben wel benieuwd naar mensen die de Touch carkit getest hebben met een iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 09-09 06:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Bedankt voor je linkje, goede review.
Overigens zie ik dat de sommgie dingen in navigon al verbeterd zijn en er nu wel inzitten.

Enige wat ik nog niet helemaal terug gevonden heb is kaartupdates, hoe vaak en evt. kosten.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
BlackBurn schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:39:
[...]Overigens zie ik dat de sommgie dingen in navigon al verbeterd zijn en er nu wel inzitten.

Enige wat ik nog niet helemaal terug gevonden heb is kaartupdates, hoe vaak en evt. kosten.
Dit is zoals ik eerder aangaf momenteel onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 10-09 19:28
Plankton schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Heeft iemand de Touch Car Kit ook al ergens in de winkel zien liggen? Of is ie alleen verkrijgbaar via TomTom?
Ik kan hem werkelijk nergens anders vinden.. :/
Daarnaast baal ik er wel stierlijk van dat de nav. apps. geen makkelijke manier van updaten hebben vwb. de flitspalen.. (iPhone) :X

[ Voor 19% gewijzigd door Zephyer op 09-02-2010 10:32 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

ff een carkit vraagje:

Ik wil graag een carkit in mijn auto (heb al een parrot, maar gaat om de houder).

Nu zat ik eerst aan het volgende te denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/82331/carcomm-car-holder.jpg?dimensionid=1&shopid=2
Heb namelijk al een ander (oudere) houder in mijn auto zitten waar deze op kan komen.

Maar voor een tientje minder heb ik een iPod houder van TomTom, waarin mijn iPhone het ook zou moeten doen. Bluetooth vind ik minder belangrijk, want ik heb al verbinding met mijn Parrot carkit. (Tenzij ik iets over het hoofd zie??)

En voor een tientje meer heb ik de iPhone houder van TomTom.

Is bluetooth echt het enige verschil? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Ik heb nu tomtom maar ik vind het verschrikkelijk werken. De eerste rit ging prima, was dik tevreden. Alle ritten daarna valt in tomtom voortdurend het gps signaal weg. Ik heb hem in de auto vlak onder de autoruit zitten, tomtom is bijna onbruikbaar. Ik heb een iphone 3gs, 3.1.2 jailbroken.

De meeste apps betaal ik trouwens gewoon, maar ik probeer ze altijd eerst even uit, ik ben blij dat ik tomtom niet heb gekocht. Wat voel je je dan afgezet. Ligt dit aan de jailbreak, de iphone of tomtom?

hoe slecht ik windows mobile ook vond, ik heb nooit veel problemen gehad met gps ontvangst.

Ik lees dat de ervaringen met een iphone heel wisselend zijn, maar het is toch van de zotten dat je moet hopen op een fatsoenlijk apparaat...

kan je met de tomtom car holder je iphone ook nog aansluiten via usb op de autoradio?

[ Voor 24% gewijzigd door DarkShadow op 09-02-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

DarkShadow schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:58:
De meeste apps betaal ik trouwens gewoon, maar ik probeer ze altijd eerst even uit, ik ben blij dat ik tomtom niet heb gekocht. Wat voel je je dan afgezet. Ligt dit aan de jailbreak, de iphone of tomtom?
Dat is natuurlijk niet de reden om je telefoon te jailbreaken. Ik heb zelf de Navigon gekocht, omdat tomtom er nog niet was (en navigatie nodig had). Echter vond ik het niet fijn werken. Continu signaal verlies, verkeerde routes etc.

Heb daarvoor een klacht ingediend en mijn geld terug gekregen. (Ik kan het nog gebruiken, waar doe dat niet.)
Nu heb ik TomTom en CoPilot beide aangeschaft. En moet eerlijk zeggen dat CoPilot het momenteel wint.

Als ik de TomTom ouder heb, zal TomTom misschien beter werken. Maar het werkt nu redelijk goed. Signaal is altijd goed, duurt soms alleen even voordat ik een fix heb.

edit:
teven een kleine bump voor mijn bovenstaande vraag omtrent de TomTom carkit en de CarComm.

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 10-02-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik heb nu tomtom maar ik vind het verschrikkelijk werken. De eerste rit ging prima, was dik tevreden. Alle ritten daarna valt in tomtom voortdurend het gps signaal weg. Ik heb hem in de auto vlak onder de autoruit zitten, tomtom is bijna onbruikbaar. Ik heb een iphone 3gs, 3.1.2 jailbroken.

hoe slecht ik windows mobile ook vond, ik heb nooit veel problemen gehad met gps ontvangst.

Ik lees dat de ervaringen met een iphone heel wisselend zijn, maar het is toch van de zotten dat je moet hopen op een fatsoenlijk apparaat...

kan je met de tomtom car holder je iphone ook nog aansluiten via usb op de autoradio?
Ik gebruik dezelfde combinatie iedere dag, voor ritten naar zo'n 7 verschillende klanten, en heb echt geen problemen met de GPS ontvangst hoor. Heb je een warmtewerende voorruit? Anders is je ontvanger gewoon stuk. (Wel met de tomtom houder trouwens, lees nu pas dat je die nog niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
...
Ik heb ook 0,0 problemen met de GPS-ontvangst. Wellicht een defecte carkit.

Garantieregeling is bij TomTom prima geregeld overigens: bij die van mij was het rechterkanaal van de audio-uitgang ineens dood... Via website contact opgenomen, 2 mailtjes later afspraak gemaakt om pakje opgepikt te laten worden, 4 dagen later bericht dat ik een nieuwe opgestuurd kreeg, weer +2 dagen werd 'ie weer gebracht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 15:11
Ik gebruik tomtom al vanaf de eerste versie op mn 3gs.
Maar met versie 1.3 was ik ook binnen de kortste keren mn gps kwijt...
En binnen een kwartier ook niet meer terug gekregen.

Is er een mogelijkheid om te downgraden naar 1.2? Want die deed het echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Inmiddels ook enkele maanden tomtom via de iphone in gebruik wat overigens vlekkeloos werkt.

Wat ik wel mis aan deze combi is het volgende: bij bijv een (losse) tomtom one heb je de optie dat na het plannen van een route de samenvatting van de route verdwijnt na een xx aantal seconden. Dus het schermpje waar je een kaartje te zien krijgt met een overzicht van de route en hoeveel km`s de route is en hoe lang je onderweg bent.

Met de iphone mis ik deze optie met tomtom. Is deze optie wel aanwezig of zie ik iets over het hoofd? :?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

The_Cyberspace schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:14:
Inmiddels ook enkele maanden tomtom via de iphone in gebruik wat overigens vlekkeloos werkt.

Wat ik wel mis aan deze combi is het volgende: bij bijv een (losse) tomtom one heb je de optie dat na het plannen van een route de samenvatting van de route verdwijnt na een xx aantal seconden. Dus het schermpje waar je een kaartje te zien krijgt met een overzicht van de route en hoeveel km`s de route is en hoe lang je onderweg bent.

Met de iphone mis ik deze optie met tomtom. Is deze optie wel aanwezig of zie ik iets over het hoofd? :?
Als je de map ziet, is er een " i " in het scherm. Daar moet je op klikken om het overzicht te krijgen die jij bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

webmail schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:27:
[...]

Als je de map ziet, is er een " i " in het scherm. Daar moet je op klikken om het overzicht te krijgen die jij bedoeld ;)
Ik weet hoe ik dit overzichtje op kan vragen, maar op m`n tom tom van de zaak (een tomtom one) verdwijnt dit overzichtje automatisch na een xx aantal seconden en op m`n iphone dus niet.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
De TomTom car kit voor de touch heb ik gewoon zien liggen bij de mediamarkt (Rotterdam centrum).

Het schijnt dat de touch niet opgeladen wordt in de iphonehouder. Ik weet niet of dit andersom ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 10:48
The_Cyberspace schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:02:
[...]

Ik weet hoe ik dit overzichtje op kan vragen, maar op m`n tom tom van de zaak (een tomtom one) verdwijnt dit overzichtje automatisch na een xx aantal seconden en op m`n iphone dus niet.
Die optie heb ik helaas ook nog niet ontdekt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

zwahillius schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Die optie heb ik helaas ook nog niet ontdekt :(
Dan ben ik dus niet de enige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:43
Misschien beetje off-topic...(dan hoor ik het graag :) )
Welke versie gebuik je? Ik had V1.2, die werkte prima....Nu de nieuwste van Mastermark gebruikt, V1.3 Europe: op mijn iPOD werkt hij vlekkeloos, op de iphone (3G 8gb) knalt hij na het TomTOm scherm eruit.... Beide 3.1.2 en JB met BlackRa1n.

Heeft iemand hier hetzelfde probleem?
Master__R schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:20:
[...]

Ik gebruik dezelfde combinatie iedere dag, voor ritten naar zo'n 7 verschillende klanten, en heb echt geen problemen met de GPS ontvangst hoor. Heb je een warmtewerende voorruit? Anders is je ontvanger gewoon stuk. (Wel met de tomtom houder trouwens, lees nu pas dat je die nog niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
Vreemd is dat ik bijna niemand hoor over Sygic!
Ik heb daarvoor gekozen omdat TomTom er nog niet was en ik toen hoorde van iemand bij TT dat ze extra diensten (HD traffic enzo) er niet in konden krijgen, of dat inmiddels wel zo is weet ik niet!
Uiteindelijk gebruikt Sygic ook TeleAtlas kaarten en volgens mij zijn ze goedkoper... ook worden de kaarten bij elke update van het programma ook gratis geupdate (tot nu toe ;))

In het begin ook GPS fix problemen gehad maar sinds een update werkt dit goed.
Sindskort de laatste versie met gratis file info (vreemd genoeg is dat icoontje grijs en kan ik daar dus niet aan, hoe en waarom heb ik ze al een mail over gestuurd) en flitsinformatie :)

Ik wacht ook met smacht op Aura (ook van Sygic) met toevoegingen van Social Networks, 3D steden en Google Search.

[ Voor 30% gewijzigd door nils7 op 30-03-2010 19:04 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:22
jelleeelco schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:02:
Misschien beetje off-topic...(dan hoor ik het graag :) )
Welke versie gebuik je? Ik had V1.2, die werkte prima....Nu de nieuwste van Mastermark gebruikt, V1.3 Europe: op mijn iPOD werkt hij vlekkeloos, op de iphone (3G 8gb) knalt hij na het TomTOm scherm eruit.... Beide 3.1.2 en JB met BlackRa1n.

Heeft iemand hier hetzelfde probleem?
[...]
Ik gebruik ook de versie 1.3 van Mastermark icm met een 16gb 3GS, zonder problemen, ook op 3.1.2 en Blackra1n.

Misschien even opnieuw installeren/jailbreaken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Iemand hier die TomTom met een gewone carkit gebruikt? Ik ben gewend om mijn losse PNA zonder geluid te gebruiken en zo wil ik nu ook navi-software op mijn iPhone gebruiken. Ik heb nu NDrive en Navigon gekocht en beiden hebben de onhebbelijke neiging om ook als het volume op 0 staat elke gesproken aanwijzing - als een fijne stilte - naar de carkit te sturen en dus de radio / muziek op dat moment via de carkit te muten.

Nu zag ik dat TomTom wel een 'mute' functie heeft en ik ben heel benieuwd of TomTom als je het geluid op die manier uit zet ook van die stiltes naar je carkit stuurt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Is er al iets bekend over een TomTom carkit voor de Iphone 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Inmiddels TomTom aangeschaft en het werkt zoals ik wil: geluid uit betekent geen geluid en geen mute van de radio! Voor mij een groot pluspunt boven navigon.

[ Voor 15% gewijzigd door StevenK op 18-08-2010 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn TomTom carkit last van een ground loop. Hoe moet je de ground loop isolator plaatsen? Deze heeft 2 ingangen en 2 uitgangen, terwijl de uitgang van de Carkit een enkele 3.5 mm connector is en de AUX-ingang ook enkel is. Ik ben erg benieuwd hoe andere dit probleem hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34521627,noline]
Nu zag ik dat TomTom wel een 'mute' functie heeft en ik ben heel benieuwd of TomTom als je het geluid op die manier uit zet ook van die stiltes naar je carkit stuurt.
TT is daadwerkelijk stil, dus je muziek/telefoongesprek oid lopen zonder onderbrekingen door.
*edit* ik moet beter lezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Iemand een idee of en wanneer TomTom met een Iphone4 carkit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plankton schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:32:
Iemand een idee of en wanneer TomTom met een Iphone4 carkit komt?
Twee keer je vraag stellen zal niet helpen, als er niemand op antwoord betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat er nog niemand een idee heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
volgens mij kan je hem al bestellen op de TomTom website,

Het is dus eigenlijk gewoon de huidige 3G/3GS versie maar als extra staat bij inhoud pakket een iPhone 4 adapter :)
Ben benieuwd of ze die adapter ook los uitbrengen voor de huidige bezitters van de 3G/3GS Carkit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/nl_nl/images/6UOB00103_iPhone4_adapter_01_tcm148-7137.jpg

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 16:46
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:59:
[...]

Twee keer je vraag stellen zal niet helpen, als er niemand op antwoord betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat er nog niemand een idee heeft ;)
Toch wel, kijk eens op de website van tomtom, bij carkit voor iphone staat nu dat hij compatibel is met de iphone 4 door de bijgeleverde adapter. Klein plastic opzetstukje waardoor de switch in de houder wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gustavson schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:16:
[...]

Toch wel, kijk eens op de website van tomtom, bij carkit voor iphone staat nu dat hij compatibel is met de iphone 4 door de bijgeleverde adapter. Klein plastic opzetstukje waardoor de switch in de houder wordt geactiveerd.
offtopic:
Ik reageerde niet op het feit dat de houder er al dan niet is, enkel omdat hij de vraag twee keer na elkaar stelde binnen de 4 posts ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik weet niet 100% zeker of het aan de iphone 4 ligt of aan de Tomtom software, maar op de 3g gebruikte ik Ndrive en nu op de 4i gebruik ik Tomtom en de fix is echt een heel stuk beter bij TT.
TT op de 4i is echt een 100% volwaardig navigatie systeem (wat fijn is, wat ik heb ook meteen heel europa gekocht :P)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dennis_dude schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:14:
volgens mij kan je hem al bestellen op de TomTom website,

Het is dus eigenlijk gewoon de huidige 3G/3GS versie maar als extra staat bij inhoud pakket een iPhone 4 adapter :)
Ben benieuwd of ze die adapter ook los uitbrengen voor de huidige bezitters van de 3G/3GS Carkit.

[afbeelding]
Ik hoop dat ze die adapter snel los uitbrengen zodat m'n nieuwe 4 weer gewoon lekker in de auto werkt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik vraag me af of TomTom op de iPhone een vervanger kan zijn voor m'n huidige Go 750.
De belangrijkste functie voor mij is Traffic HD, ik rijd meestal naar dezelfde locaties dus de navigatiefunctie is niet zo belangrijk. Mijn huidige auto heeft ook inbouwnavigatie met TMC, maar Traffic HD in combinatie met IQ-routes is toch echt veel beter in files vermijden.

Ik wil geen gesproken aanwijzingen, maar wel de waarschuwingstoon horen bij flitslocaties en bij incidenten op de weg waardoor de route wijzigt.

Mijn iPhone is via Bluetooth gekoppeld met de carkit in m'n auto. Hoor ik dan de toontjes bij flitslocaties door de speakers van de auto en wordt daarbij de muziek een seconde gepauzeerd?

Is de iPhone wel geschikt voor intensief gebruik met navigatie? Of is een PND daarvoor beter geschikt?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb nu een paar dagen de nieuwe iphone en heb gelijk tomtom gekocht met HD traffic.

Mijn eerste ervaringen zijn dat TT er nogal eens plotseling mee stopt. Waarschijnlijk dat er op de achtergrond een mail binnekomt oid.

Dat is jammer. Verder werkt het erg goed moet ik zeggen al kan ik alleen met een oude gekraakte versie vergelijken (had er eentje op Symbian voorheen, dat werkte een beetje krakkemikkig maar bracht me overal waar ik zijn moest)

Nog iets wat ik vreemd vind, je kan TT niet zelf uitzetten, ja via de taskmanager maar dat kan niet de bedoeling zijn toch. TT geeft na lange tijd stil staan aan dat het in de slaapmodus gaat, dat dan weer wel.

Voor POIs ben ik aan het proberen de flitspalen voor Zwitserland erin te krijgen, gaat hopelijk lukken ;)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
nilski schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:52:
Voor POIs ben ik aan het proberen de flitspalen voor Zwitserland erin te krijgen, gaat hopelijk lukken ;)
Daar zou ik toch heeeeeeel erg mee uitkijken. Als ze je hier in Zwitserland pakken met een navigatiesysteem die flitspalen aangeeft kan je je aan een fixe boete verwachten van een paar duizend CHF. Just so you know, staat hier bekend als een van de ergste overtredingen. En denk maar niet dat ze hier niet controleren, de politie is erg aanwezig.

Just my 2 cents ;)

• nilski
Ich weiss.., heb al genoeg boetes voor lullige overtredingen: CHF128,- voor 5km te snel. :(
En in plaats van Flitspalen worden het bij mij Whoppers en Big Macs als POIs ;)
(Weet iemand of "Add to TT" werkt op de iphone?)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Executor16
  • Niet online
bollewolle schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:26:
[...]

Daar zou ik toch heeeeeeel erg mee uitkijken. Als ze je hier in Zwitserland pakken met een navigatiesysteem die flitspalen aangeeft kan je je aan een fixe boete verwachten van een paar duizend CHF. Just so you know, staat hier bekend als een van de ergste overtredingen. En denk maar niet dat ze hier niet controleren, de politie is erg aanwezig.

Just my 2 cents ;)
Toch vraag ik me nog steeds af hoe ze dat willen doen dan. Je rijdt 120 en je wordt aangehouden ofzo? Tegen de tijd dat je stil staat heb je tomtom al gedelete via kruisje en heb je een normale telefoon. Hoe komen ze er dan achter dat jij flitspaaltjes zat te kijken :)

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
@Executor16: Tja, als je het op dat moment zo doet zal het moeilijk worden, maar weet dat ze je even goed bij de douane ook al aan de kant kunnen zetten. Ga je telkens je de politie ziet snel TomTom deleten? Want ik denk dat je nogal vaak je weg niet meer gaat vinden in dat geval ;)

• nilski
bollewolle schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:35:
@Executor16: Tja, als je het op dat moment zo doet zal het moeilijk worden, maar weet dat ze je even goed bij de douane ook al aan de kant kunnen zetten. Ga je telkens je de politie ziet snel TomTom deleten? Want ik denk dat je nogal vaak je weg niet meer gaat vinden in dat geval ;)
ik weet niet hoe het met jou zit maar ik krijg die boetes altijd in de post en bij de douane mag ik altijd doorrijden.. misschien moet je een minder opvallende auto rijden als ze je telkens aanhouden. ;)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo vraagje,

heb juist een tomtom carkit gekocht (was in afslag 80 euro) en wil tomtom app ook kopen maar der komt een update aan. is die update dan gratis als ik het nu koop of beter wachten tot 1.5 uit is?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:17:
hallo vraagje,

heb juist een tomtom carkit gekocht (was in afslag 80 euro) en wil tomtom app ook kopen maar der komt een update aan. is die update dan gratis als ik het nu koop of beter wachten tot 1.5 uit is?

thanks
Verdere updates van eender welke aankopen die je maakt in de App Store (dus ook TomTom) zijn altijd gratis te downloaden. Dus je hoeft helemaal niet te wachten om het aan te schaffen.

Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Die update naar v1.5 laat wel lang op zich wachten nu al een maand bijna!

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks ev1ltje
Had deze middag tomtom van mijn vrouw maar geleend.
Maar heb west-europa ondertussen al gekocht.
Effe geprobeerd en werkt prima, zelfs icoontje voor de muziek.
En ja update laat op zich wachten.

Sorry had het dus niet gelezen maar bij Benelux versie staat er: Koop de app nu met korting en krijg gratis update naar de nieuwe versie.
Dus zal zal ook bij de andere versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Iemand al in bezit van de iPhone 4 adapter? (ik bedoel dan geleverd na bestelling via tomtom.nl)

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ah via een adapter werkt het wel, dus als ik gewoon een papiertje opvouw lukt het ook. Ik had al een vermoeden dat er een switch in zat, aangezien de telefoon verder prima past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Niemand heeft neem ik aan een idee wanneer de volgende "high res-kaarten"-update komt?

Zit zelf ook te wachten tot Navigon met iets nieuws komt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Navigon heeft niet zo lang geleden al een update gehad, zowiezo een beter programma wat ondersteuning betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Op twitter kreeg ik 2 weken geleden te horen van tomtom dat hij begin oktober komt... ben al heel de week de update functie aan het gebruiken maar helaas niets

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
NAVV; ik weet niet of iemand het al gepost heeft maar die hebben nu een navigatie voor EUR 5,- (BENELUX)
Ook kaarten voor andere europese landen.
Helaas heb ik TT al gekocht. Ben benieuwd of het wat is.
http://www.navvgps.com/content/countries

[ Voor 9% gewijzigd door nilski op 10-10-2010 22:32 . Reden: link ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Dit is eigenlijk NDrive maar ze hebben de naam veranderd naar NAVV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Signs schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:09:
Dit is eigenlijk NDrive maar ze hebben de naam veranderd naar NAVV
Lekker is dat, NDrive heb ik ook al een keer gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
StevenK schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

en.. was dat wat dan?
nou ja, met alle kaarten ben je ca. 30,- kwijt. nog niet duur maar ik ben redelijk tevreden al hoop ik wel op betere ondersteuning van BT carkits en meer customisation mogelijkheden.. (POIs importeren ed.)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:59
Iemand al ervaringen met 1.5 op een iPhone 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
StevenK schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:17:
[...]

same hier. ipv een goede update plaatsen ze er gewoon 1 onder een andere naam. kan je het weer opnieuw kopen. Begrijp hieruit dat ndrive niet meer ondersteund gaat worden?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
RonXP schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:31:
Iemand al ervaringen met 1.5 op een iPhone 4G?
Yep, draai 1.5 op een iPhone 4G. Hoewel de kaarten mooier zijn, heb ik het gevoel dat de app trager reageert op userinput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gemerkt dat bij TomTom 1.5 de waarschuwing voor Flitspalen weg is?

Als je TomTom hebt opgestart, in het menu onder:
- Wijzig instellingen
- Waarschuwingen

Daar staat nu enkel "Maximum Snelheid"
Bij TomTom 1.4.1 stond er nog de optie "Flitslocaties".

Iemand enig idee?

Ook is de optie "Navigeer naar..." "Foto" niet op de iPad 3G aanwezig, wel op mijn iPod 4G (Gebruik Tomtom iPod GPS Adapter), kwestie, iemand kan je een foto doormailen die je op de ipad opslaat, waarna jij naar die foto locatie wil navigeren via de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:09:
Iemand al gemerkt dat bij TomTom 1.5 de waarschuwing voor Flitspalen weg is?

Als je TomTom hebt opgestart, in het menu onder:
- Wijzig instellingen
- Waarschuwingen

Daar staat nu enkel "Maximum Snelheid"
Bij TomTom 1.4.1 stond er nog de optie "Flitslocaties".

Iemand enig idee?
Heb nog niet de tijd gehad mijn iPhone aan iTunes te hangen, maar als dit weg is in 1.5 ga ik maar niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

StevenK schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:58:
[...]

Yep, draai 1.5 op een iPhone 4G. Hoewel de kaarten mooier zijn, heb ik het gevoel dat de app trager reageert op userinput.
Hoeveel mooier is mooier?

Ben namelijk wel benieuwd naar het verschil in kwaliteit!

Heeft iemand toevallig een vergelijking tussen 1.4 en 1.5 maps?

"iPhone 4 support – Retina display is now supported, bringing high resolution graphics, sharper maps, more-responsive menus and improved positioning even in areas with limited GPS reception."

[ Voor 19% gewijzigd door Tha BasZ op 27-10-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
m-tuning schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:38:
[...]

Heb nog niet de tijd gehad mijn iPhone aan iTunes te hangen, maar als dit weg is in 1.5 ga ik maar niet updaten.
bij mij is het nog gewoon aanwezig na de update

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik kan in 1.5 twee geluidswaarschuwingen kiezen.
Eentje voor flitslocaties en eentje voor maximum snelheid.
Wel jammer dat je niet kan zeggen dat hij enkel flitslocaties aangeeft als je te snel rijdt?
Ik weet niet hoe het in 1.4 zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 21:12
fooraap schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:14:
Wel jammer dat je niet kan zeggen dat hij enkel flitslocaties aangeeft als je te snel rijdt?
Hoewel ik hem draai op een Ipad, mistte ik die functie ook al in 1.4.
Blijft een nuttige toepassing, alleen een waarschuwing als je te hard rijd, pas dan heeft hij toegevoegde waarde..

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-tuning schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:38:
[...]

Het werkt :)
Ik had TomTom BeNeLux handmatig verwijderd van me idevice (iPad en iPod Touch 4G) en dan tomtom 1.5 erop gezet. Op deze manier heb ik geen flitspalen waarschuwing, maar na me oude tomtom 1.4.1 er terug op te hebben gezet en dan gewoon te updaten naar 1.5 heb ik wel flitspalen waarschuwing optie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

fooraap schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:14:
Misschien overbodig om te melden maar met Navigon heb je wel een optie dat die een signaal moet geven als je x km/u harder rijdt dan mag.

Soms wel eens handig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

90 toegelaten, 100 rijden -> dingdong (of wat voor geluid dan ook) Flitspaal
90 toegelaten, 90 rijden -> geen dingdong voor de flitspaal

'k denk dat hij dat bedoeld. TomTom geeft een waarschuwing als je 9 a 10km/h te snel rijd (te laat want je zit dan sowieso al boven de de grens van niet flitsen) en dit als je de optie hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Werkt tomtom goed op iphone 4 zonder car kit ? Of is er veel signaalverlies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Rebbelx schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:28:
Werkt tomtom goed op iphone 4 zonder car kit ? Of is er veel signaalverlies ?
yup, gebruik hem altijd :). Heb ook een losse tomtom device, die nu niets ligt te doen in mijn middenarmsteun.
De iphone 4 icm tomtom app werkt voor mij prima...heb geen carkit.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heeft iemand ervaring met TomTom op een iPhone die ook via bluetooth met een carkit is verbonden? Lukt het om tegelijk te bellen en te navigeren? Ik gebruik nooit de navigatiestem, maar wil wel de flitspalen horen. Of dat over de interne speaker gaat of over de carkit maakt me niet uit. Met carkit bedoel ik trouwens de carkit van mijn auto, niet de TomTom iPhone carkit.

En ervaring met de overstap van een PND naar TomTom op de iPhone 4, zijn de (her)berekeningen sneller?

Het systeem wordt alleen gebruikt voor HD Traffic.

[ Voor 13% gewijzigd door Canaria op 08-11-2010 22:08 ]

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Begrijp ik het nu goed dat je de TomTom iPhone app koopt voor 60 euro en dat vervolgens alle updates gratis zijn? Of zit in deze app een soort van abonnement verstopt die je per maand een bedrag laat betalen?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:10
Tot nu toe is het eenmalig 60 euro betalen en gratis updates ontvangen.

PSN: Sluuz

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Canaria schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:07:
Heeft iemand ervaring met TomTom op een iPhone die ook via bluetooth met een carkit is verbonden? Lukt het om tegelijk te bellen en te navigeren? Ik gebruik nooit de navigatiestem, maar wil wel de flitspalen horen. Of dat over de interne speaker gaat of over de carkit maakt me niet uit. Met carkit bedoel ik trouwens de carkit van mijn auto, niet de TomTom iPhone carkit.

En ervaring met de overstap van een PND naar TomTom op de iPhone 4, zijn de (her)berekeningen sneller?

Het systeem wordt alleen gebruikt voor HD Traffic.
Ik gebruik de carkit van TomTom maar met een andere moet het niet anders zijn, bellen en navigeren tegelijk is geen probleem, je kunt tijdens het bellen gemakkelijk terug schakelen naar het TomTom scherm, en dus zien waar je heen moet terwijl je in gesprek bent :)
Gerwin schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:02:
Begrijp ik het nu goed dat je de TomTom iPhone app koopt voor 60 euro en dat vervolgens alle updates gratis zijn? Of zit in deze app een soort van abonnement verstopt die je per maand een bedrag laat betalen?
Eenmalige betaling inderdaad, de updates zijn steeds gratis, en ik heb inmiddels ook al een stuk of 7 keer een nieuwe kaart gekregen bij een update, zomaar gratis en voor niets :D
Had eerst verwacht dat je 1 of 2 gratis updates van de kaart zou krijgen ofzo (zo is dat geloof ik ook bij een losse tomtom unit). Maar ze blijven maar binnen komen, heel netjes :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Spike_wolf schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:53:
[...]

Ik gebruik de carkit van TomTom maar met een andere moet het niet anders zijn, bellen en navigeren tegelijk is geen probleem, je kunt tijdens het bellen gemakkelijk terug schakelen naar het TomTom scherm, en dus zien waar je heen moet terwijl je in gesprek bent :)
Dat de iPhone tegelijk kan bellen en navigeren geloof ik wel :)

Wat ik eigenlijk bedoel is of de iPhone tijdens het navigeren met een andere bluetooth carkit verbonden kan zijn. Ik wil namelijk blijven bellen met de carkit die al in de auto aanwezig is en die ik via het stuur kan bedienen. Het telefoongeluid moet ook gewoon over de speakers van de auto blijven lopen, niet over de speaker van de TomTom carkit of die van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Canaria schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:02:
[...]

Dat de iPhone tegelijk kan bellen en navigeren geloof ik wel :)

Wat ik eigenlijk bedoel is of de iPhone tijdens het navigeren met een andere bluetooth carkit verbonden kan zijn. Ik wil namelijk blijven bellen met de carkit die al in de auto aanwezig is en die ik via het stuur kan bedienen. Het telefoongeluid moet ook gewoon over de speakers van de auto blijven lopen, niet over de speaker van de TomTom carkit of die van de iPhone.
Ja, dat kan. De carkit in de TomTom houder is gewoon een BT carkit, die apart gepaired moet worden, dus als je geen pairing hebt met de TomTom houder, blijft alles via de gewone carkit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

StevenK schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 06:36:
[...]

Ja, dat kan. De carkit in de TomTom houder is gewoon een BT carkit, die apart gepaired moet worden, dus als je geen pairing hebt met de TomTom houder, blijft alles via de gewone carkit gaan.
ok thanks, dat wilde ik weten :)

Ik heb wel begrepen dat de extra gps-ontvanger in de TomTom carkit ook via de bluetoothverbinding wordt aangesloten. Als dat zo is, is het geen groot bezwaar, maar wel jammer want dan wordt het voor mij eigenlijk gewoon een dure autolader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Ik heb een TomTom carkit aangeschaft voor mijn Iphone4, maar heb niet het idee dat mijn telefoon opgeladen wordt. De accu loopt gewoon langzaamaan leeg. Iemand hier andere ervaringen mee?

Ook laat de zuignap constant los van mijn voorruit. Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Is het mogelijk om naast de TomTom carkit, ook een afstandsbediening te koppelen aan de iPhone?

Ik zoek namelijk een afstandsbediening die je aan je stuur kan bevestigen, waarmee je dmv van bv 4 knoppen: gesprekken kan opnemen, muziek op play/pauze kan zetten, en een vorig of een volgend nummer kan kiezen.
Zo hoef je namelijk je iPhone in de auto helemaal niet meer aan te raken en is hij dus volledig handsfree en kan je je aandacht bij het verkeer houden.

Weet iemand waar ik zo'n afstandsbediening kan vinden? Zit al een tijd te zoeken, maar nog niks zover...

[ Voor 4% gewijzigd door I_Guardian_I op 02-12-2010 15:51 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste