Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik zag op de TomTom website dat ze de carkit voor de ipod touch in de aanbieding hebben voor 49,95.
nu las ik al in eerdere topics dat er mensen benieuwd waren of deze carkit ook werkt met de iPhone.
Zelf heb ik een iPhone 4 en zou natuurlijk top zijn als je zo voor de helft van het geld ook klaar bent (een carkit heb ik niet nodig want er zit al een perfecte Parrot in mijn auto).

ofwel: wie-o-wie heeft er een praktijk ervaring met deze carkit?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

De iPod carkit heeft andere afmetingen omdat de iPod Touch dunner is dan de iPhone. De iPhone 3G(s) past er sowieso niet in. De iPhone 4 is platter dus misschien dat je daar meer geluk hebt maar ik denk niet dat het past.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Spike_wolf schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:10:
De iPod carkit heeft andere afmetingen omdat de iPod Touch dunner is dan de iPhone. De iPhone 3G(s) past er sowieso niet in. De iPhone 4 is platter dus misschien dat je daar meer geluk hebt maar ik denk niet dat het past.
hmmmm
- touch = 11cm hoog bij 0,7 cm dik
- iphone 4 = 11,5 cm hoog bij 0,9 cm dik

hoogte lijkt me geen probleem, want je klemt de touch/iphone juist in de lengte er tussen. Zou die 2 mm dikte echt veel veschil maken? of wellicht dat de touch taps toeloopt ipv hoekig is...

niemand die zo'n ding heeft en even kan proberen?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

De touch loopt taps af en is op het dikste punt 0,7. De iPhone4 is gelijk al 0,9 dus dat zal niet werken denk ik. En de touch zit al redelijk strak qua lengte vast geklemd en een halve cm is dan best veel en ik denk niet dat de houder het leuk gaat vinden als je daar een halve cm extra tussen propt.
Ik denk niet dat het gaat werken, maar ik heb geen Touch, en ook geen Carkit voor de Touch dus ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik geef je weinig kans.
Ze maken natuurlijk ook niet voor niets twee verschillende houders ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Ik heb de Iphone4 met daarop TomTom Benelux en de carkit tool. In de auto heb ik een TomTom Carkit. Mijn carkit laadt mijn Iphone4 niet op, heel vervelend en onhandig. Echter, de Iphone4 van een vriend van mij laadt ie, in dezelfde carkit, wel op!

Iemand een verklaring? Wat zijn jullie ervaringen met de Iphone4 icm TomTom carkit wbt chargen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Bij mij laadt hij altijd prima op, ook bij gebruik van TomTom en muziek (via autoradio aux) tegelijk.
Laadt je telefoon in andere apparaten wel op? Je zou haast denken dat de connector in je telefoon dan kapot of scheef is ofzo.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Er is al lang niet meer in dit topic gepost, maar ik zal mijn vraag toch maar hier stellen.
Ik heb de TomTom app v1.5.

Toen ik gisteren naar Utrecht reed over de snelweg, kreeg ik bij elke invoegstrook een waarschuwing...
Dit ging gepaard met een vreemd symbooltje+afstand (zie links boven) en een irritant piepgeluid.
Ik werd er compleet gestoord van, als je bedenkt hoeveel invoegstroken je wel niet tegenkomt op de snelweg begrijp je mijn frustratie. De aantal meters onder het symbooltje lopen af tot 0, waarna er een invoegstrook te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/141ij5y.png

Ik kan ook niks vinden in mijn instellingen. Bij mijn alerts kom ik niet verder dan een flitspaal-alert en een snelheids-alert.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Waarom doe je eigenlijk niet de update naar 1.6?

Misschien heb je die rare (weet overigens ook nie wat het is) melding ook niet meer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Tha BasZ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:36:
Waarom doe je eigenlijk niet de update naar 1.6?

Misschien heb je die rare (weet overigens ook nie wat het is) melding ook niet meer dan...
Had geen zin, nog steeds hetzelfde probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 14:12
Canaria schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:31:
[...]

ok thanks, dat wilde ik weten :)

Ik heb wel begrepen dat de extra gps-ontvanger in de TomTom carkit ook via de bluetoothverbinding wordt aangesloten. Als dat zo is, is het geen groot bezwaar, maar wel jammer want dan wordt het voor mij eigenlijk gewoon een dure autolader.
De GPS ontvanger in de carkit werkt via de dockconnector. Ik heb zelf een 2g (die heeft geen gps) en heb deze via bt met de parrot gekoppeld. Ik heb dan gewoon nog gps ontvangst via de tomtom carkit. Ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Weet iemand trouwens of het op de een of andere manier mogelijk is om de knoppenbalk voor muziek permanent in beeld te laten staan?
Onderweg skip ik redelijk vaak nummers waar ik op dat moment geen zin in heb, en het is verdomde irritant dat je steeds twee keer op het scherm moet drukken om een nummer te skippen (helemaal omdat de plek waar je moet drukken zo klein is), die balk neemt bovenin amper ruimte in en ik zou het niet erg vinden om die ruimte op te offeren, maar tot dusver heb ik geen optie kunnen vinden om dat ding daar vast te zetten...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:05

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Wootism schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:13:
Er is al lang niet meer in dit topic gepost, maar ik zal mijn vraag toch maar hier stellen.
Ik heb de TomTom app v1.5.

Toen ik gisteren naar Utrecht reed over de snelweg, kreeg ik bij elke invoegstrook een waarschuwing...
Dit ging gepaard met een vreemd symbooltje+afstand (zie links boven) en een irritant piepgeluid.
Ik werd er compleet gestoord van, als je bedenkt hoeveel invoegstroken je wel niet tegenkomt op de snelweg begrijp je mijn frustratie. De aantal meters onder het symbooltje lopen af tot 0, waarna er een invoegstrook te zien is.

[afbeelding]

Ik kan ook niks vinden in mijn instellingen. Bij mijn alerts kom ik niet verder dan een flitspaal-alert en een snelheids-alert.

Iemand?
Ik heb het in versie 1.6 ook. Het viel mij eigenlijk nooit zo op (heb geluid standaard uit staan), maar ik dacht altijd dat het waarschuwingen zijn voor plaatsen waar regelmatig snelheidscontroles worden gehouden. Je ziet een symbool van een camera op statief met een vraagteken op de weg staan en linksboven in je scherm een auto met een vraagteken. Het komt ook wel overeen met mijn ervaring waar vaak snelheidscontroles staan of toezicht van de klpd (die politievolvo's die soms langs de kant van de weg staan).

Uitzetten zal dan wel gekoppeld zijn aan het uitzetten van je flitspaalwaarschuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vanenkelen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:42:
[...]

Ik heb het in versie 1.6 ook. Het viel mij eigenlijk nooit zo op (heb geluid standaard uit staan), maar ik dacht altijd dat het waarschuwingen zijn voor plaatsen waar regelmatig snelheidscontroles worden gehouden. Je ziet een symbool van een camera op statief met een vraagteken op de weg staan en linksboven in je scherm een auto met een vraagteken. Het komt ook wel overeen met mijn ervaring waar vaak snelheidscontroles staan of toezicht van de klpd (die politievolvo's die soms langs de kant van de weg staan).

Uitzetten zal dan wel gekoppeld zijn aan het uitzetten van je flitspaalwaarschuwingen?
Hmmm, daar kan je we eens gelijk in hebben. Desondanks vind ik het nog steeds vreemd dat deze snelheidscontroles alleen bij uitritten staan. Ik zal de flitspaalcontrole eens uitzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Cx_l
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
*snip* warez

[ Voor 87% gewijzigd door Daedalus op 02-02-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Tom Tom is nu in de aanbieding (valentijnsactie)

€59,99 voor west-europa

Toevallig waren de navigon apps al in de aanbieding (EU voor €44,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 22:26
Paar vraagjes:

- als je nu enkel Benelux koopt en ooit blijkt dat je Frankrijk ook nodig hebt, kan je dan "in-app" de rest van west-europa bijkopen?

- staan flitspalen eigenlijk geprogrammeerd? Ik lees hier soms tegenstrijdigheden... Vanaf 1.5 niet meer, tenzij je een update doet vanuit 1.4 lees ik ergens?

[ Voor 37% gewijzigd door MTBS op 18-03-2011 08:42 ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Plankton schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:33:
Ik heb de Iphone4 met daarop TomTom Benelux en de carkit tool. In de auto heb ik een TomTom Carkit. Mijn carkit laadt mijn Iphone4 niet op, heel vervelend en onhandig. Echter, de Iphone4 van een vriend van mij laadt ie, in dezelfde carkit, wel op!

Iemand een verklaring? Wat zijn jullie ervaringen met de Iphone4 icm TomTom carkit wbt chargen?
Ik heb ook problemen met mijn TomTom Carkit. Als ik mijn iPhone 4 erop aansluit, laadt hij in de meeste gevallen niet op. Soms wel, en soms begint-ie ineens op te laden als mijn iPhone er al een half uur inzit. Een tweede probleem is dat als ik BT aanzet op m'n iPhone, hij de carkit wel herkent, maar geen verbinding kan maken. Hierdoor is mijn batterij snel leeg, krijg ik geen geluidt over de carkit en kan ik geen gebruik maken van het de GPS van de carkit. Vervelend... Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik heb de TomTom Carkit Tool geïnstalleerd. Moet ik die ook 'openen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Zelf geen TomTom @ iPhone (lang leve Navigon), maar:

@ MTBS -> volgens mij heeft de BeNeLux-versie geen in-app mogelijkheid tot het aankopen van meer kaarten.
Vandaar dat ik eigenlijk ook zelf voor de meest uitgebreide (Europa) versie ben gegaan.

Qua flitspalen weet ik eigenlijk niet... Zou toch wel moeten zou je zeggen?
Lijkt me toch wel een soort van basisbehoefte! :)

@ vsc -> raar genoeg laadt die soms niet op. Zou niet moeten mogen. Neem aan dat die gelijk oplaadt.
Ook zelfde probleem in een andere auto? Kan natuurlijk aan je aansluiting @ auto nog liggen.
Anders zou hem gewoon ruilen @ winkel waar je hem vandaan hebt!

En de TomTom Carkit Tool moet neem ik aan wel geopend zijn om te werken...
Maar volgens mij doet die app niet veel met BT eigenlijk...
Kan het ook helemaal mis hebben hoor, aangezien ik zelf niet kan testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Tha BasZ schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:03:
Zelf geen TomTom @ iPhone (lang leve Navigon), maar:

@ MTBS -> volgens mij heeft de BeNeLux-versie geen in-app mogelijkheid tot het aankopen van meer kaarten.
Vandaar dat ik eigenlijk ook zelf voor de meest uitgebreide (Europa) versie ben gegaan.

Qua flitspalen weet ik eigenlijk niet... Zou toch wel moeten zou je zeggen?
Lijkt me toch wel een soort van basisbehoefte! :)

@ vsc -> raar genoeg laadt die soms niet op. Zou niet moeten mogen. Neem aan dat die gelijk oplaadt.
Ook zelfde probleem in een andere auto? Kan natuurlijk aan je aansluiting @ auto nog liggen.
Anders zou hem gewoon ruilen @ winkel waar je hem vandaan hebt!

En de TomTom Carkit Tool moet neem ik aan wel geopend zijn om te werken...
Maar volgens mij doet die app niet veel met BT eigenlijk...
Kan het ook helemaal mis hebben hoor, aangezien ik zelf niet kan testen!
Eens, ik gebruik ook Navigon, maar wel de carkit van TomTom. Heb gebeld met TomTom en ze geven aan de er nog weleens problemen zijn met laden. Het advies was om met een tandenborstel het vuil van de connector te halen... Beetje vaag, ga het wel voorzichtig proberen en zie wel of het lukt. Het BT wordt doorgezet naar een expert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 21:31
Ik hoop dat iemand hier mijn vraag kan beantwoorden.

ik wil graag.
- Mijn iphone in een tomtom carkit (zodat deze opgeladen wordt en het GPS signaal versterkt wordt)
- Iphone bedienen via een Radio (iphone kabel of USB) (kan dit wel ? of gaat het alleen via AUX of eventueel BT)
- De navigatie systeem uit de carkit zelf en de muziek via de radio.
- navigatie stem NIET via de radio (geen zin in een mute van de muziek bij "de volgende links af"
- bellen via een parrot ck3100

Stel dat dit niet kan ga ik voor een actieve houder, maar kan ik de iPhone met navigon of TOMTOM eventueel gebruiken met een losse BT GPS muis zodat de fix beter en snelle is ?
(muis gewoon constant in de auto laten, dan heb je een hot-fix, al eens eerder gedaan met een nokia toen der tijd)

Dan nog de belangrijkste vraag is het mogelijk om het muziek via de radio te horen en de navigatiestem eventueel via de iPhone zelf ?
Ik ben namelijk in staat een los navigatiesysteem aan te schaffen als de lieve mevrouw bij elke "ga nu links af" mijn muziek op pauze zet.

[ Voor 15% gewijzigd door wd200 op 28-06-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:23
wd200 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:39:
Dan nog de belangrijkste vraag is het mogelijk om het muziek via de radio te horen en de navigatiestem eventueel via de iPhone zelf ?
Ik ben namelijk in staat een los navigatiesysteem aan te schaffen als de lieve mevrouw bij elke "ga nu links af" mijn muziek op pauze zet.
Nee, kan niet. Maar als je muziek ook over USB doet, dan pauseert 'ie de muziek niet, maar gaat de muziek zachter tijdens de aanwijzing.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-06 21:31
StevenK schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:09:
[...]

Nee, kan niet. Maar als je muziek ook over USB doet, dan pauseert 'ie de muziek niet, maar gaat de muziek zachter tijdens de aanwijzing.
Dat is jammer, ik zat me net wel te bedenken dat ik navigatie helemaal niet zo vaak gebruik dus het wellicht wel kan overleven en anders tijdens de enkele keer navigeren maar een cd'tje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Weet iemand waarom de map soms blauw wordt en dan weer normaal? Heeft dat met het GPS signaal te maken ofzo? Gewoon overdag dus. Knippert het soms een aantal keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Blauw? Als de connectie tijdens het rijden verbroken word dan word de kaart grijs geloof ik en blijft hij door bewegen met een schatting van waar je waarschijnlijk bent tot de verbinding weer terug is.
Dit heb ik tot nu toe alleen maar in tunnels en parkeer garages enzo gehad.
Wellicht dat de verbinding tussen je iPhone en carkit niet helemaal lekker meer is?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 17:52
Ik heb ook een vraagje over Tomtom in combinatie met een bluetooth autoradio.

ik heb mijn telefoon gepaired met een bluetooth autoradio, waardoor ik handsfree kan bellen.
Alleen heb ik een verveledn bij-effect hierdoo:
Het geluid van de navigatiestem wordt nu ook naar mijn autoradio gestuurd. Als ik hierop nou gewoon naar de radio luister, i.p.v. naar de ipod-muziek van mijn telefoon, hoor ik de navigatiestem niet.
Nu kan ik dit in de ipod-app wel regelen dat het geluid naar de interne speaker gestuurd moet worden, maar als ik dan de verbinding met de radio verbreek (omdat ik uitstap), en later weer instap, dan is het geluid weer weg....
Is er misschien een instelling, of een app waarmee ik dit meer permanent kan instellen, dat hij geen gebruik moet maken van de audiostreaming-mogelijkheid van bluetooth bij gebruik van tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apex667
  • Laatst online: 05-06 17:01
Heeft er iemand ervaring met langdurig gebruik van de App (1.8) op een Iphone 4?
Ik zou hem graag gebruiken voor op vakantie naar Italie te rijden,
Maar hoe zit het bv met warmte-ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
apex667 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:25:
Heeft er iemand ervaring met langdurig gebruik van de App (1.8) op een Iphone 4?
Gebruik TomTom Europa regelmatig om naar Oostenrijk, Zwitserland of Zweden te rijden. Aan één stuk door blijft ie in de houder, niets aan de hand. Hij wordt warmer van de zon die er fel op schijnt dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik gebruik TomTom nu 3 maanden maar mijn iPhone 4 wordt toch echt wel heet als ik hem in de houder doe direct onder het raam. Dan heb ik ook de airco naar boven staan.

Ik heb hem dan toch liever in het midden onder de console waar niet direct de zon op staat. Heb al een paar keer gehad dat mijn iPhone automatisch op lage brightness gaat en hem niet terug krijg, tenzij je hem gelijk af laat koelen tegen de airco aan. Ook al 2 keer melding gehad dat de iPhone te heet is :/

[ Voor 16% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 23:21
apex667 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:25:
Ben er pas nog mee naar Berlijn gereden, het was tegen de 30 graden buiten, maar de TomTom gaf geen problemen. Heb 'm gewoon met z'n raamhouder bevestigd, dus zit redelijk in de volle zon.

Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apex667
  • Laatst online: 05-06 17:01
Bedankt voor de snelle reacties :)

Kga toch een houder halen waar ik hem zo dicht mogelijk of over de airco kan plaaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hier dan geen TomTom, maar Navigon in de volle zon in Slowakije en geen last eigenlijk.

Houder gehaald @ DealExtreme voor weinig (zeker een aanrader)!

Telefoon wel vrij heet, maar dus nog geen smeltdowns. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik heb een houder die met clipjes aan het ventilatierooster vastgezet kan worden. Wordt mijn iphone altijd gekoeld. Dat ding was te koop bij een filiaal van Brezan geloof ik. Merk is Spider ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:35
ja, ik gebruik de DPL houder van dealextreme. Voor 5 euro werkt die als een mercedes. Ook een sigarettelader van 1 dollar erbij....

enig nadeel van de houder, is dat de stang tussen de zuignap en het deel waar de iphone 4 inklikt vrij lang is. Hoewel hij erg solide is, en niet naar beneden zakt, vibreert hij wel een beetje. Daardoor trilt de tomtom de hele rit door, met name op de wat hobbeligere wegen. (of hebben houders van gerenommeerde merken dit ook?
Zou dit erg voor een iphone zijn? ben er soms wat bang voor.. er zitten geen bewegende onderdelen in, maar misschien is het niet best voor het soldeersel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
tpas schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:37:
Ik heb ook een vraagje over Tomtom in combinatie met een bluetooth autoradio.

ik heb mijn telefoon gepaired met een bluetooth autoradio, waardoor ik handsfree kan bellen.
Alleen heb ik een verveledn bij-effect hierdoo:
Het geluid van de navigatiestem wordt nu ook naar mijn autoradio gestuurd. Als ik hierop nou gewoon naar de radio luister, i.p.v. naar de ipod-muziek van mijn telefoon, hoor ik de navigatiestem niet.
Nu kan ik dit in de ipod-app wel regelen dat het geluid naar de interne speaker gestuurd moet worden, maar als ik dan de verbinding met de radio verbreek (omdat ik uitstap), en later weer instap, dan is het geluid weer weg....
Is er misschien een instelling, of een app waarmee ik dit meer permanent kan instellen, dat hij geen gebruik moet maken van de audiostreaming-mogelijkheid van bluetooth bij gebruik van tomtom?
Ik heb een Kenwood bluetooth radio gehad met dezelfde 'setup' als jij. Dus m'n iPhone gepaired zodat handsfree bellen mogelijk is, en vervolgens navigatiesoftware (in mijn geval Navigon) actief. Wat mijn radio deed, is automatisch de radio of andere actieve muziek dimmen als de navigatie iets te melden had. :)

Dus als je ergens moet zoeken naar een instelling, dan zou ik bij de radio zelf beginnen.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Even een kickje. Ik hebnet mijn rijbewijs gehaald en ik zoek eigenlijk een carkit + lader (deze kan eventueel los) om mijn iPhone aan het raam of ergens anders te hangen.

Ik zoek eigenlijk een 2e hands TomTom carkit maar er is bijna niemand die deze aanbied. Ik vindt hem nieuw net iets te duur. Is er iemand die weet waar ik zo'n carkit kan kopen?

Ook mogelijk is natuurlijk een goed dealextreme alternatief, alleen weet ik dan niet welke ik moet kopen. Iemand goede ervaringen met een van hun carkits?

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

- weet iemand of er een opvolger van tomtom carkit op komst is ? is bijna nergens nog verkrijgbaar ...
- is houder echt een must om GPS signaal te versterken, of is iphone 4s voldoende?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 324553 op 06-12-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik gebruik dan wel eens waar de Navigon app, maar heb gewoon een goedkope houder via DealExtreme een keer aangeschaft (zonder dus GPS-versterker e.d.).

En dat werkt ook gewoon goed!

Met versterker zal vast nog beter werken, maar vond het zelf totaal overpriced!
Nu iets omgerekend 7 a 8 euro met zwart bijpassend snoer + 1000mA stekker ipv 80-100 euro voor die TomTom carkit.

Natuurlijk (en hoop dat) is die TomTom carkit iets degelijker gebouwd... maar dan nog...

[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 06-12-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324553

gaat mijn batterij van iphone veel sneller defect zijn als ik in wagen steeds iphone zal opladen terwijl het navigeren via tomtom? enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op mijn zakelijke iPhone 4s wordt een MS Exchange policy afgedwongen die mijn iPhone na 5 minuten lockt. Wordt mijn iPhone ook automatisch gelockt als ik navigeer met de TomTom app?

Ik wil de app graag aanschaffen, maar wil natuurlijk niet elke 5 minuten een pincode intoetsen om te kunnen blijven navigeren.

Iemand die dit weet? Ik krijg helaas niet een duidelijk antwoord van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik mag hopen dat dit op dezelfde manier werkt als wanneer je gewoon met de telefoon werkt. D.w.z. dat TomTom een signaal geeft dat de telefoon in gebruik is (d.w.z. niet idle) en er dus niet gelockt hoeft te worden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Dat *hoop* ik ook. Iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 14:12
jurk738 schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:20:
Op mijn zakelijke iPhone 4s wordt een MS Exchange policy afgedwongen die mijn iPhone na 5 minuten lockt. Wordt mijn iPhone ook automatisch gelockt als ik navigeer met de TomTom app?

Ik wil de app graag aanschaffen, maar wil natuurlijk niet elke 5 minuten een pincode intoetsen om te kunnen blijven navigeren.

Iemand die dit weet? Ik krijg helaas niet een duidelijk antwoord van TomTom.
Je iphone zal niet op slot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Bedankt.

Bij mijn oude WM6.5 toestel ging hij tijdens het tomtommen wel op slot en moest ik het afdwingen van de exchange policy hacken om fatsoenlijk te kunnen navigeren. Ben blij dat iPhone + TomTom wel gewoon goed zou moeten werken.

Ik heb trouwens net een klein testje gedaan met gratis navigatie op mij iPhone. Bij Waze en NavFree gaat ie niet op slot maar bij Google Maps wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 12:13
Vandaag wilde ik TomTom traffic HD aanschaffen voor mijn iPhone 4s maar stuitte op iets vreemds.
In de shop van tom tom staat 2.39 voor een maand Hd Traffic.
Eenmaal op koop gedrukt is hij ineens 4.99, ik dacht wtf, das meer dan het dubbele.
Ik bellen met Tom Tom en die vertelde mij dat zij dat niet hadden binnen de app en dat het wellicht aan mijn iphone kon liggen. Ik heb hem nog niet gekocht, maar zou hem graag willen hebben.
Kan iemand eens kijken (zonder de koop door te voeren) wat het HD traffic (1 maand)kost na op koop gedrukt te hebben?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dorkie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:00:
Vandaag wilde ik TomTom traffic HD aanschaffen voor mijn iPhone 4s maar stuitte op iets vreemds.
In de shop van tom tom staat 2.39 voor een maand Hd Traffic.
Eenmaal op koop gedrukt is hij ineens 4.99, ik dacht wtf, das meer dan het dubbele.
Ik bellen met Tom Tom en die vertelde mij dat zij dat niet hadden binnen de app en dat het wellicht aan mijn iphone kon liggen. Ik heb hem nog niet gekocht, maar zou hem graag willen hebben.
Kan iemand eens kijken (zonder de koop door te voeren) wat het HD traffic (1 maand)kost na op koop gedrukt te hebben?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qE6vP3KSzLCiNkcEUKzxhm9O/full.png

Ik kan trouwens ook bevestigen dat de iPhone niet wordt gelockt tijdens navigeren met TomTom.
offtopic:
Mijn vorige werkgever deed ook aan Exchange security policy. Leuk, dat Bring Your Own Device, behalve als je Own Device opeens beperkingen krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 08-01-2012 19:41 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Laatst online: 22-06 12:13
Vreemd.....
Ik heb maar een storing aangemeld bij TomTom.
Heb de applicatie eropnieuw opgezet, met een ander account geprobeerd en met een nieuwe account.
Elke keer wil hij 4.99 aftroggelen.
TomTom neemt contact met me op in ieder geval, de technische dienst heeft het in behandeling.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik probeer TomTom 1.11 te installeren maar krijg steeds de melding dat er niet genoeg lokale opslagruimte is. Ik heb de vorige versie verwijderd en heb nu 3.5GB vrij maar dat is blijkbaar nog niet genoeg. Wie weet hoeveel ruimte nodig is?

Edit: 4GB vrijgemaakt en hij installeert nog niet..

[ Voor 10% gewijzigd door jurk738 op 22-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
jurk738 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:40:
Ik probeer TomTom 1.11 te installeren maar krijg steeds de melding dat er niet genoeg lokale opslagruimte is. Ik heb de vorige versie verwijderd en heb nu 3.5GB vrij maar dat is blijkbaar nog niet genoeg. Wie weet hoeveel ruimte nodig is?

Edit: 4GB vrijgemaakt en hij installeert nog niet..
Had hier dezelfde melding, mijn vrouw ook, ik heb hem toen verwijderd tijdens het update'en via instellingen/algemeen/gebruik.

daarna duurde het nog een eeuwigheid maar zonder zeuren stond ie er even later wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Nadat ik 4.5GB had vrijgemaakt (en voor de zekerheid alle apps afgesloten en een herstart gedaan) is hij nu aan het installeren. Zal zo te zien ook wel even gaan duren.
Mijn verzameling apps is in ieder geval ook weer eens lekker uitgedund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 12:07
Afhankelijk van welke kaarten je hebt, maar als ik west europa wil updaten moet ik altijd 5 a 6 Gb vrije ruimte hebben. Schijnt te maken te hebben met dat hij (tijdelijk) 2x de app grootte moet kunnen opslaan ivm backup op de iPhone..?
Maar inderdaad een mooi moment om de lijst met apps en muziek eens door te nemen en op te schonen :-)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Eerst updaten in iTunes en daarna syncen met je iPhone werkte bij mij ook.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik gebruikte altijd custom POIs (oa LPG tankstations) door de ov2 + bmp files mbv DiskAid in de map folder te schrijven. Maar ik merk nu dat je sinds iOS6 geen schrijfrechten meer hebt op de maps folder.
Ticket gemaakt bij TomTom support maar ik begrijp dat ze niet van plan zijn om het weer mogelijk te maken om custom POI toe te voegen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:48

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Met de laatste update hebben de Google Places eruit gemieterd omdat deze service niet meer aangeboden zou worden. Ik heb gekeken op internet en de service staat al een jaar stil, zo blijkt, maar werkte nog perfect in de app tot vorige week? Zonde dat ze die eruit hebben gehaald want ik haalde er veel meer one-hits uit dan met die andere opties (Facebook, Foursquare en Tomtom zelf).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 488598

SeenD schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:43:
Zouden ze ook in-app purchases inbouwen? Zoals nieuwe kaarten of andere stemmen?

Ik wacht ook nog even op de houder. En kijken wat dan de kosten/verschillen worden.
er zitten in app purchases in zoals stemmen en kaarten en ik heb een gewone goed kopen iphone houder en dat werkt perfect geen versterking nodig of zo ben heel tevreden van tom tom
Pagina: 1 2 3 4 Laatste