TheJVH schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:11:
Vergeet ook niet dat HotBL 40 damage kan blocken, zeker early game is dat erg fijn. Een blood chalice in combinatie met een HotBL is imho veel fijner dan een RoS. Je kan dan blijven ganken met je BC en de regen.
2e item is altijd situationeel imho. Of een Frostfield Plate, of een Null Stone (erg goed item), of een Barrier Idol of een Sac Stone (niet mijn favoriet).
Direct HP removal op een electrician is iets wat je nooit wilt hebben.
hij heeft een mana shield met zijn HP als buffer. zodra hij 0 hp heeft, is hij dood. Ook al heeft hij 90% mana over.
Zodra je direct HP removal op electrician toepast, wordt de buffer kleiner en kleiner en zal hij minder damage kunnen hebben, ook al heeft hij zijn shield aan.
HOTBL = 2225 gold + blood chalice 875 gold = 3100g..
Terwijl een RoS(1275g) meer survivability geeft en meer manaregen. (3100-1275 = 1875g cheaper! )
Elec heeft de beste damage mitigation in de gehele game, gebaseerd op (max) mana.
Het beschermt zijn al dan niet lage HP pool.. en dan wil jij met een Blood Chalice zijn HP pool gaan verkleinen? Niet het slimst
Als je met elec farmed(shield gebruiken op triple stacks), kan je met RoS je mana bijvullen zonder ook maar iets aan HP te verliezen, met Chalice heb je dat niet. Hoewel nu negeer ik de regen op HotBL, klopt. Maar dan nog, 2225 gold neertellen voor een item dan niet direct synergised met de damage mitigation van elec?
Met de +300 mana van de RoS heb je een veel grotere manashield te gebruiken, dan wanneer je een Hotbl hebt, wat zich ook weer vertaald in meer survivability dan met een HotBL. Als je zowel een HotBL en een manashield toepast, zou het een ander verhaal zijn i guess.
Maar de kosten (meer dan 3000g alvorens je een beetje kan ganken??) wegen niet op tegen die van een RoS (1275g). Tegen de tijd dat je een HotBL en chalice hebt, is je effectiviteit al flink gedaald. Elec is tussen de levels 5 en 10 het sterkst. Je farmed geen 3000+g in die periode, aangezien je ook nog boots nodig hebt en een homecoming stone of 2.
HotBL in combinatie met manashield is inderdaad érg tanky maar tegelijkertijd erg overkill. vanaf level 5 kan je met je shield+nuke hele creepwaves pushen en gelijk voor de rune gaan. Is het een regen rune? even de jungle induiken of weer terug mid. Is het een haste? Ganken! invis?Ganken!
Hoe sneller je je core hebt ( RoS+Boots+shrunken) hoe eerder je gewoon niet te stoppen bent. Dan ben ik liever 1875 gold rijker eerlijk gezegd. Ik zeg niet dat het niet effectief is, maar dat het je verloop van je game zeer erg vertraagd. Met een RoS kan je ook snel beginnen farmen zonder downtime, met puur een chalice en lifetube ben je toch weer 1750g kwijt.
Met Elec wil je zo snel mogelijk effectief je mindgame-gank(of farm) game kunnen starten, iets wat je survivability geeft (de +armor op RoS is érg handig vanwege zijn lage armor, de +300 mana en +135 mana burst) en je mana up houdt voor 1275g is gewoon optimaal

. hoe langer het duurt hoe minder effectief je bent, dit zul je ook zien in het verschil tussen een uber early game en slechte early game.
[
Voor 35% gewijzigd door
kaluro2 op 11-05-2011 09:39
]