Ik liep ook tegen die onduidelijkheid aan met de 37" versie, het type staat niet vermeld bij de download, alleen in de link is hij duidelijk te herkennen. De firmware op de link met het juiste typenr heb ik goed kunnen installeren.
Net weer in de winkel geweest... Zo irritant dat ze:
1) niet overal dezelfde video laten zien (hoe kan je dan vergelijken?)
2) ze niet eens een simpel blu-ray spelertje hebben liggen om aan te sluiten om te testen.....
Waarschijnlijk wordt het de samsung LE40B650, maar er is nog een kleine twijfel om de LE46B620 te halen.
De 620 is wat ouder en heeft wat mindere technologie, maar scheelt het zoveel? Voor een kleine 150 euro meer heb je 6 inch groter. de 46b650 is daarentegen 250 euro duurder... (zo blijven we bezig
)
Dus nu staat het open:
LE40B650 => E725
LE46B620 => E900
LE46B650 => E1025
(allen inc verzendkosten)
Lastig lastig...
2) ze niet eens een simpel blu-ray spelertje hebben liggen om aan te sluiten om te testen.....
Waarschijnlijk wordt het de samsung LE40B650, maar er is nog een kleine twijfel om de LE46B620 te halen.
De 620 is wat ouder en heeft wat mindere technologie, maar scheelt het zoveel? Voor een kleine 150 euro meer heb je 6 inch groter. de 46b650 is daarentegen 250 euro duurder... (zo blijven we bezig
Dus nu staat het open:
LE40B650 => E725
LE46B620 => E900
LE46B650 => E1025
Lastig lastig...
[ Voor 10% gewijzigd door RickV. op 12-12-2009 17:28 ]
Als ik mijn DVD-speler aansluit op de Samsung LE37B650 loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Dit is NIET op te lossen in het service menu van de TV door de sound delays aan te passen want het geluid gaat direct van de DVD-speler naar mijn receiver. Het beeld gaat overigens via de DVI uitgang van de Denon DVD-speler naar de TV.
Helaas heeft mijn Denon DVD-1910 geen geluids-delay optie (en de receiver ook niet).
Hoe los ik dit op? Is er wellicht in het service menu ook een delay op het beeld ingeschakeld die ik kan aanpassen?
Helaas heeft mijn Denon DVD-1910 geen geluids-delay optie (en de receiver ook niet).
Hoe los ik dit op? Is er wellicht in het service menu ook een delay op het beeld ingeschakeld die ik kan aanpassen?
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Verwijderd
beeld + geluid Denon DVD-1910 > Samsung LE37B650: HDMI 3(DVI) met DVI Audio inDonJuape schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:23:
Als ik mijn DVD-speler aansluit op de Samsung LE37B650 loopt het geluid niet synchroon met het beeld. >8>8
daarna indien beschikbaar: Digital Audio Out (Optisch) of anders Audio Out (R-Audio-L) naar receiver?
Bedankt voor je reactie.
Samsung LCD digital audio out naar receiver is al aangesloten. Zal nu de 2de digital out van de Denon DVD aansluiten op de digital DVI audio in van de Samsung LCD.
Ik vraag me alleen af of ik dan nog een dolby digital en DTS signaal heb.
Samsung LCD digital audio out naar receiver is al aangesloten. Zal nu de 2de digital out van de Denon DVD aansluiten op de digital DVI audio in van de Samsung LCD.
Ik vraag me alleen af of ik dan nog een dolby digital en DTS signaal heb.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:54:
[...]
beeld + geluid Denon DVD-1910 > Samsung LE37B650: HDMI 3(DVI) met DVI Audio in
daarna indien beschikbaar: Digital Audio Out (Optisch) of anders Audio Out (R-Audio-L) naar receiver?
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Ik heb een .MKV film (dts.ac3.nlsubs.1080p) m.b.v. PopCorn MKV AudioConverter 1.79.5 geconverteerd naar een bestand zonder DTS (convert to DD, preserve dts track, 640 kbit/sek, duurde 40 minuten!).
Het geluid werkt nu wel maar ik moet het volume erg hoog zetten (50?) om het goed te horen. Ik gebruik gewoon de TV speakers, geen externe audioset.
Had ik in dat geval beter 'downmix to stereo' kunnen doen en niet 'preserve dts tack'?
Progress log:
Extracting Information for file "9.mkv"
Video Track:
Track Number: 1
Codec: V_MPEG4/ISO/AVC
Pixel Resolution: 1920x1080
Aspect ratio: 1,78
Display Resolution: 1920x1080
Frames per second: 23,976
Audio Track #1
Track Number: 2
Name: DTS
Codec: A_DTS
SampleRate: 48000
Channels: 6
Audio Track #2
Track Number: 3
Name: AC3
Codec: A_AC3
Subtitle Track #1
Track Number: 4
Name: NL Subs
Codec: S_TEXT/UTF8
Language: dut
DeMuxing tracks
Extracting time codes for audio tracks for proper handling of audio delay
Track #1 wasn't delayed
Converting DTS track to 6ch AC3 track at 640 kbit/sec
ReMuxing new audio tracks into 9.mkv (via 9_AC3.mkv)
Het geluid werkt nu wel maar ik moet het volume erg hoog zetten (50?) om het goed te horen. Ik gebruik gewoon de TV speakers, geen externe audioset.
Had ik in dat geval beter 'downmix to stereo' kunnen doen en niet 'preserve dts tack'?
Progress log:
Extracting Information for file "9.mkv"
Video Track:
Track Number: 1
Codec: V_MPEG4/ISO/AVC
Pixel Resolution: 1920x1080
Aspect ratio: 1,78
Display Resolution: 1920x1080
Frames per second: 23,976
Audio Track #1
Track Number: 2
Name: DTS
Codec: A_DTS
Audio Track #2
Track Number: 3
Name: AC3
Codec: A_AC3
Subtitle Track #1
Track Number: 4
Name: NL Subs
Codec: S_TEXT/UTF8
Language: dut
DeMuxing tracks
Extracting time codes for audio tracks for proper handling of audio delay
Track #1 wasn't delayed
Converting DTS track to 6ch AC3 track at 640 kbit/sec
ReMuxing new audio tracks into 9.mkv (via 9_AC3.mkv)
Ik heb nu al een paar maanden deze tv, maar krijg wat klachten met het beeld. ik zal ze even opnoemen in een rijtje:
Backlight Clouding (linkerhelf van het scherm)
Ghosting
Vreemde gezichten met de focus op een gezicht van iemand terwijl het ene helf beeld wat donkerder is dan de andere
Als de camera met een kleine snelheid omhoog/laag gaat krijg ik "strepen" in het beeld
Als de camera beweegt, krijg je een blurry beeld, en als hij dan weer stil staat, wordt het weer scherp
Ben al een tijdje bezig geweest met de instellingen. voornamelijk met de 100hz instellingen, maar weinig effect. Het gebeurd bij digitale tv (via CI+) en met mijn mediacenter.
Laatste Firmware staat er ook, ook niet beter geworden.
Waarschijnlijk kun deze dingen niet echt weghalen met instellingen.
Ik heb de TV gekocht bij de lokale Expert in de buurt, maar zou het mogelijk zijn dat ik een andere goed werkend toestal kan krijgen? Want heb namelijk geen zin in om films/tv te kijken met een blurry beeld.
alvast bedankt
Ghosting
Vreemde gezichten met de focus op een gezicht van iemand terwijl het ene helf beeld wat donkerder is dan de andere
Als de camera met een kleine snelheid omhoog/laag gaat krijg ik "strepen" in het beeld
Als de camera beweegt, krijg je een blurry beeld, en als hij dan weer stil staat, wordt het weer scherp
Ben al een tijdje bezig geweest met de instellingen. voornamelijk met de 100hz instellingen, maar weinig effect. Het gebeurd bij digitale tv (via CI+) en met mijn mediacenter.
Ik heb de TV gekocht bij de lokale Expert in de buurt, maar zou het mogelijk zijn dat ik een andere goed werkend toestal kan krijgen? Want heb namelijk geen zin in om films/tv te kijken met een blurry beeld.
alvast bedankt
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik merk ook dat vaak bestanden met DTS geluid wat aan de zachte kant zijn. Met PopCorn MKV AudioConverter naar AC3 blijft hij ook zacht. Is jou DTS stream ook niet gewoon zacht als je hem afspeelt op je PC?Victorio schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:29:
Ik heb een .MKV film (dts.ac3.nlsubs.1080p) m.b.v. PopCorn MKV AudioConverter 1.79.5 geconverteerd naar een bestand zonder DTS (convert to DD, preserve dts track, 640 kbit/sek, duurde 40 minuten!).
Ik heb wel een externe audio set. Normaal zet ik hem op 8 en nu voor DTS op 16 en dat is veel verschil voor mijn audio set. Aan het einde van de film moet ik hem snel weer zacht zetten, want zoals je zelf misschien al weet springt de TV automatisch door naar de volgende en als die wel normaal is dan kunnen de buren mee genieten.
Klopt ja. Ik heb toch even geprobeerd om hem te downmixen naar stereo... en het blijft zacht. Het zal dus aan de source liggen... wel erg veel verschil inderdaad. Verder niets te klagen!FastPinguin schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:25:
[...]
Ik merk ook dat vaak bestanden met DTS geluid wat aan de zachte kant zijn. Met PopCorn MKV AudioConverter naar AC3 blijft hij ook zacht. Is jou DTS stream ook niet gewoon zacht als je hem afspeelt op je PC?
Ik heb wel een externe audio set. Normaal zet ik hem op 8 en nu voor DTS op 16 en dat is veel verschil voor mijn audio set. Aan het einde van de film moet ik hem snel weer zacht zetten, want zoals je zelf misschien al weet springt de TV automatisch door naar de volgende en als die wel normaal is dan kunnen de buren mee genieten.
Verwijderd
Ik heb sinds kort een Samsung 2333HD. We zitten alleen sinds kort met het probleem dat er een constante piep is als de tv aan staat. De tv is aangesloten met een 10 meter lange kabel vanaf de upc mediabox beneden. Niet het beste merk antenneversterker. Wat is volgens jullie de verstandigste oplossing ? Terugsturen? Betere antenneversterk? Tweede mediabox ?
Verwijderd
Let op dat deze kabel voldoet aan de door UPC gestelde eisen? Gebruik alleen coaxkabel type C12 <= klik hier
Verwijderd
Ik heb een vraag over de UE46B7000 die misschien hier al wel ter sprake is gekomen maar ik door het grote aantal pagina's niet terug kan vinden.
Bij gezichten treedt er af en toe het probleem op dat een bepaald stuk van een gezicht anders beweegt (of 'stil' lijkt te staan terwijl de rest wel beweegt) als een ander stuk (ik hoop dat iemand dit herkent en dat ik het duidelijk uitleg).
Is hier middels een instelling iets aan te doen en/of heeft een upgrade naar de onlangs uitgebrachte firmware update nog zin? Blijven in dat geval de huidige instellingen behouden?
Bij gezichten treedt er af en toe het probleem op dat een bepaald stuk van een gezicht anders beweegt (of 'stil' lijkt te staan terwijl de rest wel beweegt) als een ander stuk (ik hoop dat iemand dit herkent en dat ik het duidelijk uitleg).
Is hier middels een instelling iets aan te doen en/of heeft een upgrade naar de onlangs uitgebrachte firmware update nog zin? Blijven in dat geval de huidige instellingen behouden?
Gisteravond zag ik het heel duidelijk op een LCD tv (LE37B652) toen er werd ingezoomd op het gezicht van Shani Davis voor de start van een schaatswedstrijd. Zijn gezicht bewoog echt heel raar, iedere keer vervormde er een ander stuk van zijn gezicht.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:30:
Ik denk dat dit vooral komt door de digitalisering van het beeld? Bij digitale compressie is het nodig dat een deel van het beeld ongewijzigd blijft, en bij het inzoomen werden er denk ik door de software verkeerde keuzes gemaakt. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit zo erg door de tv verknald kan worden; Eerder dat dit kwam door NSTC--> PAL en dan ook nog eens de digitalisering achteraf).
Volgens mij is een B620 niet ouder; het is eerder zo dat eerst de B650 op de markt kwam als opvolger van de A650, en later pas de budget versies B620 en B550. Volgens mij zijn er technisch niet veel verschillen tussen deze tv's maar zijn er bij de B620 en B550 bepaalde opties onklaar gemaakt, zoals 100Hz, netwerkaansluiting e.d. Er zijn mensen op internet die met een custom firmware bij een B550 bij voorbeeld de netwerkplayer functionaliteit van de B650 hebben kunnen activeren.RickV. schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:22:
De 620 is wat ouder en heeft wat mindere technologie, maar scheelt het zoveel? Voor een kleine 150 euro meer heb je 6 inch groter. de 46b650 is daarentegen 250 euro duurder... (zo blijven we bezig)
Dus nu staat het open:
LE40B650 => E725
LE46B620 => E900
LE46B650 => E1025
Lastig lastig...
Oftewel, kijk even heel goed naar de verschillen tussen een B620 en B650, die zijn beperkt.
In Duitsland heeft men ook nog de keus uit een B679, kortgezegd een B650 met als extra een ingebouwde satelliet tuner.Dijkhuis schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:49:
[...]
Oftewel, kijk even heel goed naar de verschillen tussen een B620 en B650, die zijn beperkt.
Welke tv, dit is een algemeen topic voor alle Samsung LCD en LED tv's en dat zijn er nogal wat.Renegade666 schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:36:
Ik heb nu al een paar maanden deze tv, maar krijg wat klachten met het beeld. ik zal ze even opnoemen in een rijtje:
oeps:P ik hem het zo uit een ander forum gekopieed, en daar stond het model in:Peasyriider schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:51:
[...]
Welke tv, dit is een algemeen topic voor alle Samsung LCD en LED tv's en dat zijn er nogal wat.
het is een samsung Le37B653.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Dacht eerst dat je het over een LED tv had. Maar lees hieronder dat het daar niet overgaat. Heb de meeste problemen zoals jij die omschrijft ook. Waarbij het Ghosting probleem voor mij het meeste speelt.Renegade666 schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:36:
Ghosting
alvast bedankt
Lees dat je met de 100hz instellingen hebt gespeeld. Helpt het misschien als ik op mijn UE46B8000 dit verander naar 100hz ipv 200hz? Iemand ervaring hiermee?
Als ze dat niet hebben is het gewoon een winkel die niet wil meewerken ;-)RickV. schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:22:
De 620 is wat ouder en heeft wat mindere technologie, maar scheelt het zoveel? Voor een kleine 150 euro meer heb je 6 inch groter. de 46b650 is daarentegen 250 euro duurder... (zo blijven we bezig)
Dus nu staat het open:
LE40B650 => E725
LE46B620 => E900
LE46B650 => E1025
Lastig lastig...
Misschien zouden jullie kunnen helpen.M'n ouders hebben een Samsung LED-tv (6000-serie, 40", met CI-slot en DVB-C). Ze hadden al een smartcard met zo'n Samsung decoder van Ziggo. Nu heeft m'n vader van een collega een AlphaCrypt-module gekregen. Wanneer ik deze in de TV stop en daarna de Smartcard, is dan weet ik eerlijk gezegd niet wat ik moet doen. Wanneer ik naar het menu van de AlphaCrypt-module ga, kan ik daar eigenlijk niets wijzigen. Als ik kanalen ga zoeken in het 'gewone' menu van de Samsung (wel DTV, uiteraard), kan ik daar ook geen instellingen wijzigen als frequentie of netwerkID.
Heeft iemand van jullie ervaring met een AlphaCrypt-module in een dergelijke Samsung LED-tv?
Heeft iemand van jullie ervaring met een AlphaCrypt-module in een dergelijke Samsung LED-tv?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Verwijderd
Hoi,
Ik ben normaal gesproken niet iemand die zich bezig houd met een forum, maar toch maar een account aangemaakt. Ik twijfel namelijk erg tussen een aantal tv's.
Het belangrijkste is dat ik er goed voetbal op kan kijken (ga ziggo nemen met CI+ module) en dat ik het zal gebruiken voor de ps3.
Heb een lijstje gemaakt van tv's die binnen mijn budget (€1.000) vallen:
- Samsung LE40B750
- Samsung UE 40B6000 (LED)
- Samsung LE46B652
Het voordeel, zover ik het zie, van B6000 is dat hij erg plat. Van de 40B750 dat hij 200Hz is en van de Le46B652 de grote.
Zelf neig ik een beetje voor de B6000 te gaan, maar heb hier nog geen besluit over genomen. Kunnen jullie mij helpen door het delen van ervaringen of mij te attenderen op bepaalde features/specificaties die belangrijk kunnen zijn voor het maken van de juiste keuze?
Alvast bedankt!
Ik ben normaal gesproken niet iemand die zich bezig houd met een forum, maar toch maar een account aangemaakt. Ik twijfel namelijk erg tussen een aantal tv's.
Het belangrijkste is dat ik er goed voetbal op kan kijken (ga ziggo nemen met CI+ module) en dat ik het zal gebruiken voor de ps3.
- Samsung LE40B750
- Samsung LE46B652
Het voordeel, zover ik het zie, van B6000 is dat hij erg plat. Van de 40B750 dat hij 200Hz is en van de Le46B652 de grote.
Zelf neig ik een beetje voor de B6000 te gaan, maar heb hier nog geen besluit over genomen. Kunnen jullie mij helpen door het delen van ervaringen of mij te attenderen op bepaalde features/specificaties die belangrijk kunnen zijn voor het maken van de juiste keuze?
Alvast bedankt!
Voor backlight clouding is het vooral belangrijk te weten wat de fabrikant is van het gebruikte lcd paneel, er worden niet alleen panelen van Samsung zelf gebruikt. Dat kun je vinden op een sticker aan de rechter zijkant van de tv, een code van twee letters en twee cijfers.Renegade666 schreef op maandag 14 december 2009 @ 07:20:
[...]
oeps:P ik hem het zo uit een ander forum gekopieed, en daar stond het model in:P
het is een samsung Le37B653.
Aan de eerste letter kun je de fabrikant afleiden:
- S - Samsung
- A - AU Optronics
- C - CMO
Mijn 32B650 heeft bijvoorbeeld een AA01 paneel, gemaakt door AU Optronics. Die heeft geen last van backlight clouding, een zwarte achtergrond is mooi egaal zwart.
[ Voor 4% gewijzigd door easyriider op 14-12-2009 13:54 ]
Het is wel belangrijk dat je eerst bepaald welke grote je wilt. Een 46 inch is helemaal geen voordeel in een gemiddelde huiskamer als je vooral SD materiaal bekijkt. In de toekomst wanneer alles HD is is het wel leuk, maar zover zijn we we nog niet.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:17:
- Samsung LE40B750
- Samsung LE46B652
Is dat niet vreselijk persoonlijk?easyriider schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:02:
Het is wel belangrijk dat je eerst bepaald welke grote je wilt. Een 46 inch is helemaal geen voordeel in een gemiddelde huiskamer als je vooral SD materiaal bekijkt. In de toekomst wanneer alles HD is is het wel leuk, maar zover zijn we we nog niet.
Aan de ene kant geef ik je gelijk 46" is wel erg groot voor een normale huiskamer.
Aan de andere kant moet je bij Samsung dan gelijk naar 40" wat in mijn ogen dan weer wat aan de kleine kant is.
Dan zou je toch liever voor de grote gaan lijkt me.
offtopic:
*grootte
*grootte
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
mijn scherm heeft een A scherm, maar volgens mij worden hier alleen maar geleverd, of hebik het dan mis? of hangt het af van de leverancier?
easyriider schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:49:
[...]
Voor backlight clouding is het vooral belangrijk te weten wat de fabrikant is van het gebruikte lcd paneel, er worden niet alleen panelen van Samsung zelf gebruikt. Dat kun je vinden op een sticker aan de rechter zijkant van de tv, een code van twee letters en twee cijfers.
Aan de eerste letter kun je de fabrikant afleiden:De door Samsung zelf gemaakte panelen zijn het beste, iets minder goed is AU optronics, en CMO schijnt de minst goede panelen te leveren.
- S - Samsung
- A - AU Optronics
- C - CMO
Mijn 32B650 heeft bijvoorbeeld een AA01 paneel, gemaakt door AU Optronics. Die heeft geen last van backlight clouding, een zwarte achtergrond is mooi egaal zwart.
Verwijderd
Thnx voor je reactieGonadan schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:32:
[...]
Is dat niet vreselijk persoonlijk?
Aan de ene kant geef ik je gelijk 46" is wel erg groot voor een normale huiskamer.
Aan de andere kant moet je bij Samsung dan gelijk naar 40" wat in mijn ogen dan weer wat aan de kleine kant is.
Dan zou je toch liever voor de grote gaan lijkt me.
offtopic:
*grootte
En als we de grote van het scherm even niet mee laten tellen, die 46 wordt dan een 40inch scherm, zit er dan veel verschil tussen de eerder genoemde modellen?
Als het enige verschil tussen de 40B650 en 40B750 resp. 100Hz en 200Hz is dan vraag ik me af of dat het extra geld waard is. Heb zelf de 37B650 en met de instelling voor 100Hz van http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm : blur red. 8 en judder red. 0 perfect beeld.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:17:
- Samsung LE40B750
- Samsung LE46B652
Verwijderd
Wat is blur red en judder red? Zijn voor mij onbekende termen. Alvast bedanktDonJuape schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:02:
[...]
Als het enige verschil tussen de 40B650 en 40B750 resp. 100Hz en 200Hz is dan vraag ik me af of dat het extra geld waard is. Heb zelf de 37B650 en met de instelling voor 100Hz van http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm : blur red. 8 en judder red. 0 perfect beeld.
Had ik beter niet af kunnen korten, ik bedoelde blur reduction en judder reduction. Heb de settings overgenomen van die site maar behalve dat het met snel bewegende beelden te maken heeft weet ik niet precies wat het is.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:51:
[...]
Wat is blur red en judder red? Zijn voor mij onbekende termen. Alvast bedankt
Wie kan uitleggen wat judder en blur precies is?
Judder is dat beelden schokken, bij camera draaien bijvoorbeeld. Blur is dat het wazig wordt.
Verwijderd
OK, nu wordt het wat duidelijker wat het inhoudt. Maar zijn dan de waardes 8 en 0 die eerder zijn aangegeven positief?Philflow schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:00:
Judder is dat beelden schokken, bij camera draaien bijvoorbeeld. Blur is dat het wazig wordt.
Blijkbaar vinden ze op de genoemde website judder reduction niet nodig en blur reduction meer nodig dan de Samsung default. En blijkbaar ben ik het daarmee eens want ik heb beide effecten nog niet waargenomen.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:25:
[...]
OK, nu wordt het wat duidelijker wat het inhoudt. Maar zijn dan de waardes 8 en 0 die eerder zijn aangegeven positief?
Verwijderd
Nog een reactie op je bericht: Het verschil tussen beide modellen is ongeveer €250,-. Het moet dan wel veel beter zijn wil ik voor de 40b750 gaan. Maakt het veel verschil tussen de 100Hz (40b650) en 200HZ (40b750) en is dat die €250 meer waard? En wat is dan precies het verschil tussen de 40b650 en de 40b6000Led? Ik heb voor de mooiere vormgeving (stuk platter die 40b6000led) namelijk wel wat meer over, maar dan moet de beeldkwaliteit wel gelijkwaardig of natuurlijk het liefst beter zijn. En al die internetopties op die 40b650 zal voor mij geen meerwaarde zijn.DonJuape schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:02:
[...]
Als het enige verschil tussen de 40B650 en 40B750 resp. 100Hz en 200Hz is dan vraag ik me af of dat het extra geld waard is. Heb zelf de 37B650 en met de instelling voor 100Hz van http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm : blur red. 8 en judder red. 0 perfect beeld.
Ik hoop dat iemand mij kan overtuigen om een keuze te maken, want zodra de knaken binnen zijn (a.s.vrijdag) wil ik een besluit hebben genomen.
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
gr, Sander
Is het daarnaast niet ook weer zo dat velen die 100/200 functies uitschakelen omdat ze meer fout doen dan goed?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb sinds twee weken een LE32B652T4P en nu komt het af en toe voor dat deze twee maal (de melodie speelt) opstart bij het aanzetten. Hebben meer mensen hier "last" van of zou de TV defect kunnen zijn?
Zo heel veel verschil ga je niet zien tussen 100hz en 200hz. De B6000 is energiezuiniger, heeft kijkhoek van alle kanten ( niet dat de andere modellen dit niet hebben, de eerdere generatie LCD's kon je amper van de onder en zijkant bekijken ), en het contrast is een stuk hoger. Vind het model van de B652 niet mooi, maar dat is persoonlijk! Vind persoonlijk de beelden van de LED met bluray films er vaak 'nep' uitzien.. een aantal instellingen kan dit natuurlijk veranderen. De B750 heb ik nog nooit gezien, maar ik weet zo dat de Sony W5500 100hz heeft, en de Z5500 heeft 200hz, het verschil valt er niet van af te zien dat hij 100hz meer gebruikt, we hebben ze naast elkaar gehad in de winkel waar ik werk! Als je de kamer/ruimte er voor hebt zou ik voor de 46"b652 gaan. Groot scherm, heeft de specificaties van de b6000 en de b750, enkel wat kleine dingen wat naar mijn mening weinig van te zien is.. Het kleur verschil durf ik niet te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:08:
[...]
Nog een reactie op je bericht: Het verschil tussen beide modellen is ongeveer €250,-. Het moet dan wel veel beter zijn wil ik voor de 40b750 gaan. Maakt het veel verschil tussen de 100Hz (40b650) en 200HZ (40b750) en is dat die €250 meer waard? En wat is dan precies het verschil tussen de 40b650 en de 40b6000Led? Ik heb voor de mooiere vormgeving (stuk platter die 40b6000led) namelijk wel wat meer over, maar dan moet de beeldkwaliteit wel gelijkwaardig of natuurlijk het liefst beter zijn. En al die internetopties op die 40b650 zal voor mij geen meerwaarde zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan overtuigen om een keuze te maken, want zodra de knaken binnen zijn (a.s.vrijdag) wil ik een besluit hebben genomen.
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
gr, Sander
Dat zeiden ze bij de Harense Smid ook (wilde het alleen niet meteen aannnemen...blijft een verkoper eh).Dijkhuis schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:49:
[...]
Volgens mij is een B620 niet ouder; het is eerder zo dat eerst de B650 op de markt kwam als opvolger van de A650, en later pas de budget versies B620 en B550. Volgens mij zijn er technisch niet veel verschillen tussen deze tv's maar zijn er bij de B620 en B550 bepaalde opties onklaar gemaakt, zoals 100Hz, netwerkaansluiting e.d. Er zijn mensen op internet die met een custom firmware bij een B550 bij voorbeeld de netwerkplayer functionaliteit van de B650 hebben kunnen activeren.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen de 46B20 of de 46B650. Scheelt €150 in prijs.
Beiden zijn 100hz
De B620 heeft "wide color enhancer 2"... Bij de B650 heeft WCE 3.
De 650 heeft ook de Picture Engine: Crystal FHD Engine. Hier staat niks over bij de B620.
De B620 heeft naast DVB-T verbinding ook DVB-C.
Ik heb de B650 gezien en die vond ik er naar smaak uit zien. De B620 heb ik nooit gezien, maar heb nu al 2 keer gehoord dat die hetzelfde is.... Als dat zo is m.b.t. het beeld dan bespaar ik liever 150 euro.
Netwerkaansluiting e.d. maakt me niet uit. Geluid gaat via de receiver en er komt een PS3 op voor internet. Als het beeld maar verder hetzelfde is.... En dat weet ik dus niet (en de 620 is niet veel te vinden).
[ Voor 10% gewijzigd door RickV. op 15-12-2009 11:19 ]
Inderdaad zeer klantonvriendelijk, maar heb dit nu al een paar keer meegemaakt. Ipv dat ze gewoon een bluray spelertje klaarzetten die ze op de TV's aansluiten. Blijkbaar is het erg lastig voor ze als alle beeldschermen hetzelfde beeld laten zien om dan op 1 tv iets anders te laten zien.mangahuisman schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:18:
[...]
Als ze dat niet hebben is het gewoon een winkel die niet wil meewerken ;-)
Ik wil binnenkort waarschijnlijk de Samsung LE37B650 aanschaffen.
Nu lees ik op verschillende sites over internet toegang via de Wireless Dongle en Yahoos widget technology, maar nergens vind ik wat het echt kan.
Ik zie wel dat je bepaalde widgets hebt om informatie van het internet op je TV te krijgen als weerberichten etc., maar dat vind ik niet zo interessant.
Kan ik er zelf ook bijvoorbeeld websites mee bekijken als Yahoo, Flickr of Tweakers
Is er een overzicht van de beschikbare widgets en is er een mogelijkheid om zelf widgets te maken?
Nu lees ik op verschillende sites over internet toegang via de Wireless Dongle en Yahoos widget technology, maar nergens vind ik wat het echt kan.
Ik zie wel dat je bepaalde widgets hebt om informatie van het internet op je TV te krijgen als weerberichten etc., maar dat vind ik niet zo interessant.
Kan ik er zelf ook bijvoorbeeld websites mee bekijken als Yahoo, Flickr of Tweakers
Is er een overzicht van de beschikbare widgets en is er een mogelijkheid om zelf widgets te maken?
http://connectedtv.yahoo.com/services/tv-widgetsWerewolf336 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:19:
dat opstartdeuntje kun uitzettn in het Algemeen menu (tandwieletje)MartZuid schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:50:
Ik heb sinds twee weken een LE32B652T4P en nu komt het af en toe voor dat deze twee maal (de melodie speelt) opstart bij het aanzetten. Hebben meer mensen hier "last" van of zou de TV defect kunnen zijn?
Ik heb het opstartdeuntje al uitgezet, maar daardoor start de tv toch nog soms tweemaal op (zie je aan de flikkerende rode led). Ik heb het vermoeden dat de communicatie met de C+ module niet altijd lekker gaat en hij daardoor soms een tweede keer opstart. Als de tv vastloopt tijdens de communicatie dmv de wireless dongle dan start de tv ook opnieuw op.
Ik heb afgelopen zaterdag een Samsung LE32B650 gekocht. Tot gisteren uitermate tevreden over het beeld. Echter gisteren keek ik op SBS6 naar de film The Terminal (analoge kabel ziggo) en daar bleef af en toe het beeld haperen (bij hand en arm bewegingen, of op roltrappen) Ik heb alle instellingen van de 100hz geprobeerd, zowel handmatig de judder reduction op 0 gezet en op 10 (op 10 werd het juist nog erger) Het enige dat leek te helpen was de 100hz functie compleet uit te schakelen.
Dit probleem heeft zich nog niet voorgedaan als ik content van mijn computer via HDMI aanbiedt.
Een ander probleem is dat mijn versterker eerder het geluid weergeeft dan de TV het beeld laat zien. Ik heb geen HDMI aansluiting op mijn versterker dus heb het aangesloten via een optische kabel. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Dit probleem heeft zich nog niet voorgedaan als ik content van mijn computer via HDMI aanbiedt.
Een ander probleem is dat mijn versterker eerder het geluid weergeeft dan de TV het beeld laat zien. Ik heb geen HDMI aansluiting op mijn versterker dus heb het aangesloten via een optische kabel. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
via het service menu, daar kom via de afstandbediening terwijl de tv uit staat: info > menu > mute > pwerknop indrukken (gewoon 1 voor 1) en dan daar ergens spdif delay instellen, die moet geloof ik op 100 staan dan
mhoogendam schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:00:
Zojuist gebeld door It's waar ik een UE46B8000 in bestelling had staan, deze zou 12 dec. afgeleverd worden.
Helaas is deze verlaat, er zouden problemen zijn bij Samsung en word er hierdoor nu al een maand niet geleverd. De verwachte leverdatum is verschoven naar 23 januari !!
De TV staat ondertussen ook niet meer op It's online
De problemen zouden in een bepaalde chip zitten, hebben mensen hier iets over gehoord?
Ondertussen zijn we weer wat verder.Joelie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:10:
Apart heb hier nog niks overgehoord verder. Heb met mijn tv ook verder nergens last van behalve het 'ghosting' probleem waar ik me nog al eens aan kan ergeren. Ook een vaag verhaal dat er iets met een chip zou zijn. Maar ff goed in de gaten houden. Anders ga ik aan de bel trekken mocht er iets inzitten wat niet helemaal goed is. Heb net ff BCC & Mediamarkt gebeld en die hebben het toestel wel nog gewoon op voorraad. En weten dus van niks.
Aangezien ik ineens dacht aan de cashback actie van Samsung heb ik It's nog eens gebeld. De TV zou eerst geleverd worden binnen de actie termijn. ( Actie loopt tot 3jan, kopie bon+code op doos moet uiterlijk 15jan bij Samsung binnen zijn)
Door de verlate levering van 12 dec naar 23 jan valt mijn TV hier dus buiten.
It's gaat kijken wat ze kunnen regelen met Samsung.
In de tussentijd MediaMarkt gebeld bij mij in de buurt. Hier is de TV ook niet op voorraad, de vraag naar de levertijd gaf een "hmm, deze had al binnen moeten zijn" als antwoord.
Samsung support zegt niets te weten over een defecte chip of slechte levertijden. Het standaard antwoord "Met de 8000 serie zien we eigenlijk helemaal geen storingen" schoot natuurlijk weer door de telefoonlijn.
De TV is niet meer te zien bij BCC op de website, bij It's staat de TV heel handig in het krantje terwijl de voorraad 0 is. Tevens bestellen via de It's website niet mogelijk omdat de link naar de TV uit het online krantje niet werkt. De TV is tenslotte ook van deze site afgehaald.
Ben toch ondertussen erg benieuwd naar de reden van de trage levering van Samsung.
Hij doet alleen helaas niet....Tomba schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:00:
[...]
Meesterlijk ! Dat lijkt precies te zijn wat ik zoek !![]()
[...]
Heb dus besloten om volledig op digitenne over te stappen. De kwaliteit is (onverwacht) een stuk beter dan de analoge kabel alhier
heb sinds gisteren de 46b7020. Ben er erg tevreden mee, het enige minpuntje is dat er geen aparte analog rca uitgang is. (ja er is er wel een via SCART en dan met een verloopblokje).
weet iemand of er een eenvoudige (en redelijk goedkope) TOSLINK naar analoog RCA adapter is? (DAC dus)
eventueel DIY. Of zijn prijzen van ong. 50-70 euro normaal voor dit soort dingetjes?
weet iemand of er een eenvoudige (en redelijk goedkope) TOSLINK naar analoog RCA adapter is? (DAC dus)
eventueel DIY. Of zijn prijzen van ong. 50-70 euro normaal voor dit soort dingetjes?
Verwijderd
randje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:42:
... weet iemand of er een eenvoudige (en redelijk goedkope) TOSLINK naar analoog RCA adapter is? (DAC dus) eventueel DIY. Of zijn prijzen van ong. 50-70 euro normaal voor dit soort dingetjes?

Gefen GTV-DD-2-AA Digital to Analog Converter €110,00
kan je eventueel weg met een converter van Optisch ( toslink ) naar Digital Coaxiaal.? U2.N.CONV-OPTCOAX €19.00 incl. BTW
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 10:27 ]
Kan iemand me vertellen wat precies de verschillen zijn tussen de Samsung LE37B650, 651 en 652?
Lijkt me dat het precies dezelfde toestellen zijn. Of heeft dit toevallig te maken met de software die erin zit?
Lijkt me dat het precies dezelfde toestellen zijn. Of heeft dit toevallig te maken met de software die erin zit?
@werewolf, het zijn allemaal de zelfde schermen, maar het design is wat anders (en kleur) tis maar net welke je het mooiste vind;)
Verwijderd
Hoi iedereen,
Ik ben vrij nieuw op dit forum maar heb toch even een vraagje waar ik jullie reacties wel heel graag op zou willen weten. Ik heb een aantal dagen geleden een ue46B8000 gekocht. Ik ben enorm tevreden over dit toestel (zelfs op gaming gebied, waar ik toch een beetje mijn twijfels had). Waar ik echter wel tegenaan liep was bij het kijken van een basketballwerdstrijd (ben een groot fan) de tv het niet helemaal aankon. Het liep allemaal niet lekker vloeiend, zowel met en zonder 200hz en dit vind ik dan heel zonde van het geld dat ik eraan heb uitgegeven.
Is het dan misschien beter om voor een plasmascherm te gaan? Bijvoorbeeld de PS50B850? Een plasmascherm moet dat toch zonder problemen kunnen? Bovendien is die ook nog eens goedkoper. Wat zijn dan verder de nadelen van plasma t.o.v. LCD/LED? Waarom kiest niet iedereen dan voor een plasmascherm (afgezien van het verschil in energieverbruik)?
Ik hoop op snelle reacties, want ik heb maar 7 dagen om het toestel na gebruik te ruilen toch?
Groetjes
Ik ben vrij nieuw op dit forum maar heb toch even een vraagje waar ik jullie reacties wel heel graag op zou willen weten. Ik heb een aantal dagen geleden een ue46B8000 gekocht. Ik ben enorm tevreden over dit toestel (zelfs op gaming gebied, waar ik toch een beetje mijn twijfels had). Waar ik echter wel tegenaan liep was bij het kijken van een basketballwerdstrijd (ben een groot fan) de tv het niet helemaal aankon. Het liep allemaal niet lekker vloeiend, zowel met en zonder 200hz en dit vind ik dan heel zonde van het geld dat ik eraan heb uitgegeven.
Is het dan misschien beter om voor een plasmascherm te gaan? Bijvoorbeeld de PS50B850? Een plasmascherm moet dat toch zonder problemen kunnen? Bovendien is die ook nog eens goedkoper. Wat zijn dan verder de nadelen van plasma t.o.v. LCD/LED? Waarom kiest niet iedereen dan voor een plasmascherm (afgezien van het verschil in energieverbruik)?
Ik hoop op snelle reacties, want ik heb maar 7 dagen om het toestel na gebruik te ruilen toch?
Groetjes
De een zal de knopjes aan de zijkant hebben, de ander weer aan de onderkant, andere omlijsting. Dat soort verschillen zijn hetWerewolf336 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:48:
Kan iemand me vertellen wat precies de verschillen zijn tussen de Samsung LE37B650, 651 en 652?
Thanks @easyriider, Rave17 & Renegade666
Verwijderd
@cruzzy
was die uitzending wel OK? Zelf heb ik hier een UE40B8090XP.
Deze staat bij mij in volledig scherm
Modus: Film
Backlight: 0
Geavanceerde Instellingen:
Zwart tinten: uit
Dynamisch contrast: uit
Rand verbetering: uit
Afbeeldings Opties:
Digi Ruisfilter: Uit
HDMI zwart: Laag
200 HZ Motion: Helder
moet ik er wel bijvertellen: geen DVB-C of DVB-T, enkel DVB-S en alles (ook SD) wordt door de sat receiver aangeboden (upscale) in 1080i over de HDMI aansluiting.
Grote verschil zal wel het stroomverbruik zijn in het nadeel van Plasma.
Afbeeldings Opties:
moet ik er wel bijvertellen: geen DVB-C of DVB-T, enkel DVB-S en alles (ook SD) wordt door de sat receiver aangeboden (upscale) in 1080i over de HDMI aansluiting.
Foka Rotterdam kan toestel leveren. MediaMarkt Utrecht & Steenweg hadden ze iig vorige week ook nog op voorraad. Zie verder op internet dat Redcoon ze op voorraad heeft. En verder CoolSound in Zwolle en Ben van Dijk. Dus er is aan te komen.mhoogendam schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:45:
[...]
[...]
Ondertussen zijn we weer wat verder.
Aangezien ik ineens dacht aan de cashback actie van Samsung heb ik It's nog eens gebeld. De TV zou eerst geleverd worden binnen de actie termijn. ( Actie loopt tot 3jan, kopie bon+code op doos moet uiterlijk 15jan bij Samsung binnen zijn)
Door de verlate levering van 12 dec naar 23 jan valt mijn TV hier dus buiten.
It's gaat kijken wat ze kunnen regelen met Samsung.
In de tussentijd MediaMarkt gebeld bij mij in de buurt. Hier is de TV ook niet op voorraad, de vraag naar de levertijd gaf een "hmm, deze had al binnen moeten zijn" als antwoord.
Samsung support zegt niets te weten over een defecte chip of slechte levertijden. Het standaard antwoord "Met de 8000 serie zien we eigenlijk helemaal geen storingen" schoot natuurlijk weer door de telefoonlijn.
De TV is niet meer te zien bij BCC op de website, bij It's staat de TV heel handig in het krantje terwijl de voorraad 0 is. Tevens bestellen via de It's website niet mogelijk omdat de link naar de TV uit het online krantje niet werkt. De TV is tenslotte ook van deze site afgehaald.
Ben toch ondertussen erg benieuwd naar de reden van de trage levering van Samsung.
Ik heb het nu pas aangedurfd om (na een vervelende ervaring met de A/V-calibratiemodus in het service menu) dit eens uit te proberen. En ik moet zeggen dat het wel ongelooflijk goed werkt zegBuG2FiX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:02:(wellicht voor de startpost handig deze 'tweak' te noemen, werkt bij meer modellen in de 5 serie)
'
Net thuis met doos met daarin de FullHD LE32B554M2PXXN, ofwel de 32 inch Ziggo CI+ certified versie (nederlands) gekocht bij Steenweg Utrecht voor 478 euro (je kunt daar flink afdingen blijkt wel).
Deze versie heeft ook een USB aansluiting aan de zijkant, en ik kom er net achter dat de video optie eenvoudig in te schakelen is, staat standaard uit (maar hardwarematig wel aanwezig aangezien de dure modellen zo goed als gelijk zijn).
En... het werkt perfect! kan zo DivX, Xvid etc. afspelen met geluid en ondertiteling. upscaling is erg goed te noemen, ik kan het verschil niet zien met pc of dvd speler.
Dus ook deze versie / dit model werkt met de simple aanpassing in het servicemenu:
1 - Open Service Menu (zet tv eerst op standby en druk dan op de AB achtereen: info, menu, mute, standby) de tv gaat nu aan en laat het service menu zien.
2 - Kies 'Control' optie
3 - Kies 'Sub Option' optie
4 - Zet "WISELINK MOVIE" en "WISELINK WRITE" en "HIGH DEVI" op 'on'
5 - Zet de tv uit (op standby met de rode knop of de AB)
En nu herkent de tv dus ook films (en niet alleen foto en mp3) en draait super, incl ondertitels etc.
Nu heb ik eindelijk ook eens wat aan de play/stop/etc knoppen onderaan de afstandbediening
Verwijderd
Ik ben van plan een nieuwe tv aan te schaffen. Nu is mij oog gevallen op een UE46B7020 (mede voor de toekomst) maar nu heb ik een paar vragen/ onduidelijkheden.
- Wat is het verschil tussen LCD/LED qua beeldkwaliteit?
- Zo te zien in dit topic heeft de UE46B7020 duidelijk wat problemen, of valt dat allemaal wel mee?
Wat zouden jullie mij aan kunnen raden? Wat ik vooral belangrijk vind is: geen ghosting, 46 inch, mooie beeldkwaliteit ook met digitale tv.
Alvast bedankt.
- Wat is het verschil tussen LCD/LED qua beeldkwaliteit?
- Zo te zien in dit topic heeft de UE46B7020 duidelijk wat problemen, of valt dat allemaal wel mee?
Wat zouden jullie mij aan kunnen raden? Wat ik vooral belangrijk vind is: geen ghosting, 46 inch, mooie beeldkwaliteit ook met digitale tv.
Alvast bedankt.
Delete
[ Voor 188% gewijzigd door Sander1992nl op 24-09-2021 08:19 ]
Weet iemand wat dat stotterend beeld kan zijn? Is de TV kapot, zoja dan kan ik hem nu nog zonder garantieclaim ed inruilen bij de MM.Turralyon schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:54:
Ik heb afgelopen zaterdag een Samsung LE32B650 gekocht. Tot gisteren uitermate tevreden over het beeld. Echter gisteren keek ik op SBS6 naar de film The Terminal (analoge kabel ziggo) en daar bleef af en toe het beeld haperen (bij hand en arm bewegingen, of op roltrappen) Ik heb alle instellingen van de 100hz geprobeerd, zowel handmatig de judder reduction op 0 gezet en op 10 (op 10 werd het juist nog erger) Het enige dat leek te helpen was de 100hz functie compleet uit te schakelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Turralyon op 17-12-2009 22:28 ]
HEY. ik wilde deze vraag net gaan stellen. Ik heb gisteren een 46B650 gekocht. Instellingen overgenomen van http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm. prima beeld.rolfio schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:48:
Heb inmiddels de 32B550 gescoord icm neotion cam module. Heb via service menu gekozen voor model B650 en nu kan ik ook films afspelen via usb.![]()
![]()
Las ook dat je de zapsnelheid kon veranderen. Dat is mij nog niet gelukt. Wanneer ik dit doe:
Zaptime versnellen:
Bij de 3, 4 en 5 series:
Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
Ga naar "Adjust"
Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde
Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
Hoe ik ook kijk ik kom die Adjust nergens tegen in dat advanced menu. Iemand dat ook opgemerkt? Staat het misschien op een andere plek?
Maar ik vond dat de afstandsbediening erg traag reageerde, alsof de batterijen bijna op waren. Dus ik dat service menu in.. Maar Adjust is niet te vinden...? Iemand tips.
Ik heb ook DLNA aan de praat, gaat prima. Alleen dat proggie van Samsung is echt prut. Indexeren van veel media kost UREN! Iemand hier nog een vervanger voor?
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Bron?Feyenoordfreak schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:11:
vanaf vandaag: de 750 serie en 8000 serie wordt uit de productie gehaald!
Dit doordat Samsung de rechtzaak heeft verloren van Sharp
Huidige voorraden worden verkocht, maar wordt niks nieuws meer geleverd door leveranciers
Hierboven zie ik dat Foka Rotterdam hem (nu nog) kan leveren.
Let op: Foka heeft buitenlandse modellen. Ze zetten er bij, Nederlandse garantie, maar het blijft een buitenlands model!!!! (zeker belangrijk icm. CI+) dus geen cashback
De vraag over het "adjust" menu is al een paar keer langs gekomen en aangezien er geen antwoord is gegeven denk ik dat we met de trage zapsnelheid zullen moeten leven.FragDaddy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:31:
[...]
HEY. ik wilde deze vraag net gaan stellen. Ik heb gisteren een 46B650 gekocht. Instellingen overgenomen van http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm. prima beeld.
Maar ik vond dat de afstandsbediening erg traag reageerde, alsof de batterijen bijna op waren. Dus ik dat service menu in.. Maar Adjust is niet te vinden...? Iemand tips.
Ik heb ook DLNA aan de praat, gaat prima. Alleen dat proggie van Samsung is echt prut. Indexeren van veel media kost UREN! Iemand hier nog een vervanger voor?
Alternatief voor Samsung share manager is www.serviio.org . Overigens geen ervaring mee.
Delete
[ Voor 95% gewijzigd door Sander1992nl op 24-09-2021 08:17 ]
Verwijderd
Dus die zakken als een gek maar er zijn er nog maar tien beschikbaarFeyenoordfreak schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:32:
Bron is Samsung direct in een mail voor de verkooppunten.
Mail mag en kan ik hier niet plaatsen
maar vond het belangrijk dit mede te delen
je zal ook zien dag de Nederlandse inkopers zich niet meer aan de contractprijzen hoeven te houden
Staat hier dat ze inderdaad de zaak verloren hebben.Verdere gevolgen worden niet genoemd, enkel dat het geen impact zou hebben bij Samsung. 2 complete series uit de handel halen kan ik niet echt "geen impac noemen.
Edit:
Ook Forbes heeft het al in het nieuws staan: http://www.forbes.com/fee...IDST_0_SHARP-SAMSUNG.html
Heb een aanbetaling gedaan bij It's ik ben benieuwd naar hun alternatief.SEOUL (Dow Jones)--Samsung Electronics Co. (005930.SE) said Friday it has lost a patent infringement lawsuit against Sharp Corp. (6753.TO) in the Netherlands.
The latest ruling comes after Samsung earlier this month filed a suit against Sharp with the U.S. International Trade Commission, alleging that the Japanese firm infringed on Samsung's patent rights for liquid crystal display devices.
"The latest ruling has no impact on Samsung's business and the company's ability to meet consumer demand in these markets as we have prepared various counter measures," the company said in a statement.
Officials at Sharp couldn't immediately be reached for comment.
Patent infringement lawsuits happen often in the highly competitive flat-panel display industry as companies strive to protect their intellectual properties, although in most cases they end up in cross licensing deals.
Edit:
Ook Forbes heeft het al in het nieuws staan: http://www.forbes.com/fee...IDST_0_SHARP-SAMSUNG.html
[ Voor 6% gewijzigd door mhoogendam op 18-12-2009 10:48 ]
Ben ook op zoek naar een nieuwe tv, maar begrijp ik het goed als de Samsung 46B650 dus een trage zapsnelheid heeft? Is dit met gewoon analoog signaal, of CI+? Of is het bij CI+ nog trager als bij analoog?DonJuape schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:14:
[...]
De vraag over het "adjust" menu is al een paar keer langs gekomen en aangezien er geen antwoord is gegeven denk ik dat we met de trage zapsnelheid zullen moeten leven.
Zijn er uberhaupt nog wel snelle, liefst CI+, zap tv's tegenwoordig?
Okay ben benieuwd en waarom er dan slechts 2 lijnen uit de handel gehaald worden. Heeft het te maken met het 200 Hz beeld? Aangezien de rest van de lijnen 100 Hz leveren. Ook op de website van Samsung (NL) is de 8 serie weggehaald bij LED tv. Ga straks maar even bellen wat dit betekend voor de ondersteuning. Heb ik zo'n dure tv gekocht is er straks geen ondersteuning meer op..mhoogendam schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:44:
Staat hier dat ze inderdaad de zaak verloren hebben.Verdere gevolgen worden niet genoemd, enkel dat het geen impact zou hebben bij Samsung. 2 complete series uit de handel halen kan ik niet echt "geen impac noemen.
[...]
Heb een aanbetaling gedaan bij It's ik ben benieuwd naar hun alternatief.
Edit:
Nou het is niet echt traag. Zeker niet trager dan mijn externe digitale tuner. Maar als er in het begin van het topic een tweak staat om de zapsnelheid te verbeteren... Tja, dan probeer je dat natuurlijk meteen, waar ben je anders Tweakers voorWolly schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:47:
[...]
Ben ook op zoek naar een nieuwe tv, maar begrijp ik het goed als de Samsung 46B650 dus een trage zapsnelheid heeft? Is dit met gewoon analoog signaal, of CI+? Of is het bij CI+ nog trager als bij analoog?
Zijn er uberhaupt nog wel snelle, liefst CI+, zap tv's tegenwoordig?
Is mij helaas ook niet gelukt. Zappen blijft toch behoorlijk traag en dat is jammer. Het duurt bij elkaar toch een seconde of 4-5.FragDaddy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:43:
[...]
Nou het is niet echt traag. Zeker niet trager dan mijn externe digitale tuner. Maar als er in het begin van het topic een tweak staat om de zapsnelheid te verbeteren... Tja, dan probeer je dat natuurlijk meteen, waar ben je anders Tweakers voor
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik schrik me rot van het bericht dat hij uit de handel is genomen. Ik heb de ue46b8000 bij its besteld.
Eens even gebeld met its en inderdaad worden ze niet meer geleverd door samsung. Daar gaat dus mijn droom. (eerst natuurlijk samsung gebeld maar wat zijn die klantonvriendelijk zeg! werd daar dus ook niets wijzer van).
Moet maar eens wachten waar de its nu mee komt. (zelf zit ik dus nu maar te denken aan de 7000 serie).
Walk alternatief zou er nog meer in aanmerking komen? (ik wil geen plasma).
Ik schrik me rot van het bericht dat hij uit de handel is genomen. Ik heb de ue46b8000 bij its besteld.
Eens even gebeld met its en inderdaad worden ze niet meer geleverd door samsung. Daar gaat dus mijn droom. (eerst natuurlijk samsung gebeld maar wat zijn die klantonvriendelijk zeg! werd daar dus ook niets wijzer van).
Moet maar eens wachten waar de its nu mee komt. (zelf zit ik dus nu maar te denken aan de 7000 serie).
Walk alternatief zou er nog meer in aanmerking komen? (ik wil geen plasma).
Ik heb ook de 46b8000 in bestelling staan bij It's, ik zit nu zelf een beetje te denken aan de Philips 9704h
Verwijderd
Zou inderdaad iets kunnen zijn. Helaas nog geen ondersteuning van ziggo. Ook dat is een must voor mij.
Ik heb zelf een b750, lees net dat hij uit de handel is gehaald, ben benieuwd of er nog wel ondersteuning voor blijft komen in nieuwe firmwares.
Ik ben namelijk nog steeds aan het wachten tot ik Nos gemist etc als widget krijg.
Ik ben namelijk nog steeds aan het wachten tot ik Nos gemist etc als widget krijg.
Wat ik nu begrijp is dat dit alleen voor Nederland is. Hoop dan ook dat ik een andere (bv Engelse, Belgische of Duitse) versie wel kan meepakken in de toekomst. Voor de widgets ligt dit anders. Dit heeft volgens mij niks te maken met de firmware maar meer wanneer Yahoo ze beschikbaar stelt. Dan zou je ze moeten kunnen downloaden op de tv.Tito129 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:39:
Ik heb zelf een b750, lees net dat hij uit de handel is gehaald, ben benieuwd of er nog wel ondersteuning voor blijft komen in nieuwe firmwares.
Hoe zit het eigenlijk met andere series...B550 en B650? Worden die ook uit de handel genomen...? En belangrijker, wat gaat dit betekenen voor ondersteuning zoals FW updates e.d. Dat is nog even afwachten ben ik bang.Tito129 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:39:
Zoals je eerder in dit topic kunt lezen lijkt het met de 200hz techniek te maken te hebben. Zowel de B550 als de B650 gebruiken deze techniek niet.dafmay schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:26:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met andere series...B550 en B650? Worden die ook uit de handel genomen...? En belangrijker, wat gaat dit betekenen voor ondersteuning zoals FW updates e.d. Dat is nog even afwachten ben ik bang.
*lijkt*...we weten het dus niet, en ik kon niet uit het bericht op Forbes opmaken voor welke series het geldt, en dus of het voor de B550/650 ook geldt.FragDaddy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:03:
[...]
Zoals je eerder in dit topic kunt lezen lijkt het met de 200hz techniek te maken te hebben. Zowel de B550 als de B650 gebruiken deze techniek niet.
Het zou voor mij natuurlijk fijn zijn *als* het inderdaad met de 200Hz techniek te maken heeft...
[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 18-12-2009 16:30 ]
Verwijderd
Blijkbaar is dit momenteel enkel in Nederland een probleem: Series 8 staan nog op de Belgische website en zijn waarschijnlijk nog verkrijgbaar over de grens.
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat het bij Nederland blijft. De markt is hier toch veel te klein om er een rechtzaak voor te doen? Ik denk dat de andere landen snel zullen volgen.
Verwijderd
In de specs van de UE8000 staat:
Geluidseffectsysteem: SRS TruSurround HD & Dolby Digital plus
Dat SRS TruSurround HD kan ik wel vinden, maar hoe zit dat met dat Dolby plus?
Wat houd dat in en hoe werkt het en merk je het dan?
Ook wordt er met geen woord gerept in de gebruiksaanwijzing over Dolby plus, weet iemand hoe het zit?
Geluidseffectsysteem: SRS TruSurround HD & Dolby Digital plus
Dat SRS TruSurround HD kan ik wel vinden, maar hoe zit dat met dat Dolby plus?
Wat houd dat in en hoe werkt het en merk je het dan?
Ook wordt er met geen woord gerept in de gebruiksaanwijzing over Dolby plus, weet iemand hoe het zit?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 23:35 ]
Ik heb dus precies hetzelfde met de LE37B650 die ik gisteren heb aangeschafdXander25 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:19:
Kan iemand met een Samsung LExxB650 (liefst 37") de source eens op PC zetten zonder dat een PC is aangesloten. Je krijgt dan zwart beeld. Nu is mijn vraag: is dit beeld bij jullie ook echt zwart? Ik heb nu al het 3e exemplaar LE37B650 en telkens zit er een witgrijze vlek in het midden van het beeld.
Alvast bedankt

Hoe heb je dit probleem opgelost? Heb je hem geruild?
Ik heb ook een LE37B650 en heb mooi zwart beeld met full screen zwart. Zonder PC aangesloten geeft hij de melding "geen signaal" en klapt na een paar sec in een soort standby mode
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:01:
Hoi iedereen,
Groetjes
Het ging hier om een gedownloade wedstrijd in 720p. Ik schrok hier wel een beetje van omdat het toch vrij storend is.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:50:
@cruzzy
Afbeeldings Opties:
Maar is het nu zo dat dat bij plasmaschermen niet voorkomt, dat schokkerige bij hele snelle beelden? Want als dat zo is dan wil hem alsnog omruilen voor een plasmascherm (want dat mag binnen zeven dagen/werkdagen toch?)
Nadeel van UE8000 serie of B750 serie die vanuit het buitenland komen is dat er soms hardwarematige verschillen in zitten.. denk aan de CI+ ondersteuning voor DVB-c kabelboeren zoals Ziggo, CaiWay etc.
Service en ondersteuning dient Samsung te leveren aan de consumenten die een van de bovenstaande tv's in huis hebben!
Service en ondersteuning dient Samsung te leveren aan de consumenten die een van de bovenstaande tv's in huis hebben!
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
dan neem je toch die download mee (USB stick) en speel deze af op die plasma, zie je gelijk of je hem moet omwisselen of niet?Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:08:
Het ging hier om een gedownloade wedstrijd in 720p. Ik schrok hier wel een beetje van omdat het toch vrij storend is.
Maar is het nu zo dat dat bij plasmaschermen niet voorkomt, dat schokkerige bij hele snelle beelden? Want als dat zo is dan wil hem alsnog omruilen voor een plasmascherm (want dat mag binnen zeven dagen/werkdagen toch?)
Verwijderd
denk je dat enkel Ziggo & CaiWay in CI+ werken? CI+ model = CI+ model, zou nog al een standaard zijn moest een Duitse, Oostenrijkse UE##8000XP of een LE##B650T2P niet werken bij een Nederlandse CI+ kabelboer? Samsung maakt die voor een Europese Markt en niet voor Ziggo of CaiWay, die deze dan ook niet verdelen. Alleen op letten dat je gecertificeerde modellen besteld/meebrengt. Europese markt: het staat je vrij om op deze markt in te kopen indien je dit wenst.Schizo007nl schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:30:
Nadeel van UE8000 serie of B750 serie die vanuit het buitenland komen is dat er soms hardwarematige verschillen in zitten.. denk aan de CI+ ondersteuning voor DVB-c kabelboeren zoals Ziggo, CaiWay etc.
Verwijderd
Ik heb gister mijn Samsung 2333HD gekregen die ik eigenlijk met mijn verjaardag zou krijgen, maar toen was hij niet binnen. Echt een heel mooi 23" scherm, wij hebben thuis nog een +-30" scherm staan en op deze is het veel scherper dan op die van JVC. Maar nu heb ik mijn anologe tv-aansluiting erop aangesloten, en geeft hij bij sommige zenders nogal ruisend beeld:
http://i48.tinypic.com/14cdt1y.jpg
Weet iemand waar het aan ligt (ik dacht zelf aan de kabel maar daar ben ik niet 100% zeker over).
Weet iemand waar het aan ligt (ik dacht zelf aan de kabel maar daar ben ik niet 100% zeker over).
weet iemand wanneer die samsung LED tv's uitkomen in Nederland die ook backlight in het midden van het scherm hebben in plaats van alleen aan de zijkanten?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Ja: niet....diontjuh schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:21:
weet iemand wanneer die samsung LED tv's uitkomen in Nederland die ook backlight in het midden van het scherm hebben in plaats van alleen aan de zijkanten?
Voorlopig althans gaat Samsung in heel Europa geen backlit LED tv's meer uitbrengen, blijkbaar verkopen de edgelit modellen goed genoeg en zien ze er hier geen markt voor. Dat is althans wat ik her en der gelezen heb. Dus voor local dimming LED's moet je op dit moment niet bij Samsung zijn, helaas...
Hmm jammer, ik vond de LED tv's toch wel erg goed uitzien in de winkel.. Zo moeilijk om dan een alternatief te zoeken, vooral gezien ik de LAN functie zeer interessant vondjasjenl schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:53:
[...]
Ja: niet....
Voorlopig althans gaat Samsung in heel Europa geen backlit LED tv's meer uitbrengen, blijkbaar verkopen de edgelit modellen goed genoeg en zien ze er hier geen markt voor. Dat is althans wat ik her en der gelezen heb. Dus voor local dimming LED's moet je op dit moment niet bij Samsung zijn, helaas...
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Meen je dat? Dat zou echt een enorme onderschatting zijn denk ik van Samsung.jasjenl schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:53:
[...]
Ja: niet....
Het enige voordeel dat de Edge Lit LED tv's hebben is het lage energieverbruik, max 30 euro per jaar goedkoper op een aanschafprijs van 1000 euro.
Alleen de LED local dimmings hebben ook nog die ongekende zwartwaardes, en dan gaan ze die in Europa niet verkopen? Daar gaat hun kans

Ik heb de 42PX80 (1 generatie oude Panasonic Plasma) en ik heb nog nooit last gehad van het probleem dat jij hier beschrijft. Plasma's gebruiken ook nagenoeg geen beeldverbeteraars dus dat helpt ook. Het beeld is van nature al strak.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:08:
[...]
[...]
Het ging hier om een gedownloade wedstrijd in 720p. Ik schrok hier wel een beetje van omdat het toch vrij storend is.
Ga gewoon in de winkels testen met je content op een stikkie bijvoorbeeld. Eigenlijk moet je het via een mediaspeler testen en niet via USB, want USB heeft ook weer zijn beperkingen natuurlijk
[ Voor 37% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-12-2009 19:51 ]
Ik geef als voorbeeld Ziggo en CaiWay.. er zijn er nog veel meer inderdaad.. maar de BOM-codes van tv's uit andere Europese landen zijn vaak anders.. Dan verleent Ziggo geen ondersteuning, omdat het model niet is gecertificeerd!! CI+ = CI+ hoef je mij niet te vertellen.. maar een andere BOM code kan betekenen dat je garantievoorwaarden of ondersteuning vanuit Samsung/Ziggo anders zijn dan bij de modellen die je op dit moment het meest ziet op de Nederlandse markt!Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:41:
[...]
denk je dat enkel Ziggo & CaiWay in CI+ werken? CI+ model = CI+ model, zou nog al een standaard zijn moest een Duitse, Oostenrijkse UE##8000XP of een LE##B650T2P niet werken bij een Nederlandse CI+ kabelboer? Samsung maakt die voor een Europese Markt en niet voor Ziggo of CaiWay, die deze dan ook niet verdelen. Alleen op letten dat je gecertificeerde modellen besteld/meebrengt. Europese markt: het staat je vrij om op deze markt in te kopen indien je dit wenst.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Hoe is het analoge beeld op dat 30" scherm? Als dat (veel) beter is dan ligt het aan de kabels, stekkers en/of verdeeldozen vanaf de splitter naar je 23" scherm. Dus nalopen en goede stekkers gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:06:
Ik heb gister mijn Samsung 2333HD gekregen die ik eigenlijk met mijn verjaardag zou krijgen, maar toen was hij niet binnen. Echt een heel mooi 23" scherm, wij hebben thuis nog een +-30" scherm staan en op deze is het veel scherper dan op die van JVC. Maar nu heb ik mijn anologe tv-aansluiting erop aangesloten, en geeft hij bij sommige zenders nogal ruisend beeld:
zulk beeld heb ik met bepaalde zenders ook met mijn 10 meter lange HQ (merk) kabel.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:06:
Met mijn hirschmann kabel van 7.5 meter (is net iets te kort voor mij) heb ik geen enkele zender die er zo uitziet. Moet dus een langere hirschmann kopen waarschijnlijk. Denk niet dat het aan die 2.5 meter ligt of in ieder geval dat de invloed daarvan heel beperkt is.
de kabel ziet er ook gewoon beter uit (dikker en beter afgewerkt).
Het zou ook aan de stekkers aan je HQ kabel kunnen liggen en niet aan de kabel zelf. Heb je ze er zelf aan gezet, zijn ze wel van metaal etc?randje schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:32:
[...]
zulk beeld heb ik met bepaalde zenders ook met mijn 10 meter lange HQ (merk) kabel.
Met mijn hirschmann kabel van 7.5 meter (is net iets te kort voor mij) heb ik geen enkele zender die er zo uitziet. Moet dus een langere hirschmann kopen waarschijnlijk. Denk niet dat het aan die 2.5 meter ligt of in ieder geval dat de invloed daarvan heel beperkt is.
de kabel ziet er ook gewoon beter uit (dikker en beter afgewerkt).
Verwijderd
Alleen op letten dat je gecertificeerde modellen besteld/meebrengt waarom dacht je dat dit er staat?Schizo007nl schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:50:
[...]
Ik geef als voorbeeld Ziggo en CaiWay.. er zijn er nog veel meer inderdaad.. maar de BOM-codes van tv's uit andere Europese landen zijn vaak anders.. Dan verleent Ziggo geen ondersteuning, omdat het model niet is gecertificeerd!! CI+ = CI+ hoef je mij niet te vertellen.. maar een andere BOM code kan betekenen dat je garantievoorwaarden of ondersteuning vanuit Samsung/Ziggo anders zijn dan bij de modellen die je op dit moment het meest ziet op de Nederlandse markt!
Ik heb een 32B650 en sinds zojuist een merkwaardige issue. Ik had m'n externe HD aangekoppeld en bladerde door de films heen, dat zijn er zo'n 55 totaal. Ik heb tot nog toe zonder enig probleem films vanaf externe hd op samsung kunnen afspelen.
In het mediaspeler menu staat boven de folderview een horizontale lijn en daarboven weer een aantal keuzes voor view....waaronder "preference". Toen ik vanuit de film folder daar naartoe ging kreeg ik welgeteld 1 film te zien met ik geloof 3 sterren rating (...die info zat waarschijnlijk in de info van de film opgeslagen...heb ikzelf niet gedaan). Vreemde is : deze film stond niet meer op de HD.
Na terug gegaan te zijn naar hoofdmenu en daarna weer keuze voor films...krijg ik nu steeds te zien "No movie files on current device" met een OK button. Vanaf dit moment wat ik ook doe, ik krijg geen enkele film meer te zien in het overzicht!!!
Ik heb de HD al ontkoppeld en opnieuw aangesloten. Muziekbestanden worden wel gewoon herkend...maar geen enkele film.
Iemand enig idee wat er is gebeurd...en belangrijker...hoe het op te lossen? Is een reset mogelijk van de samsung mediaplayer, zodat alle history wordt verwijderd?
Heb al geprobeerd de rating via Windows Media Player aan te passen zodat meer films ook worden getoond op de samsung....maar helaas.
Ik dl nu de verwijderde film nogmaals en plaats deze weer terug in originele folder...hopelijk herkend de samsung het bestand vervolgens en kan ik weer de keuze terugzetten van de "preference"optie...
EDIT : probleem is inmiddels opgelost!
In het mediaspeler menu staat boven de folderview een horizontale lijn en daarboven weer een aantal keuzes voor view....waaronder "preference". Toen ik vanuit de film folder daar naartoe ging kreeg ik welgeteld 1 film te zien met ik geloof 3 sterren rating (...die info zat waarschijnlijk in de info van de film opgeslagen...heb ikzelf niet gedaan). Vreemde is : deze film stond niet meer op de HD.
Na terug gegaan te zijn naar hoofdmenu en daarna weer keuze voor films...krijg ik nu steeds te zien "No movie files on current device" met een OK button. Vanaf dit moment wat ik ook doe, ik krijg geen enkele film meer te zien in het overzicht!!!
Iemand enig idee wat er is gebeurd...en belangrijker...hoe het op te lossen? Is een reset mogelijk van de samsung mediaplayer, zodat alle history wordt verwijderd?
Heb al geprobeerd de rating via Windows Media Player aan te passen zodat meer films ook worden getoond op de samsung....maar helaas.
Ik dl nu de verwijderde film nogmaals en plaats deze weer terug in originele folder...hopelijk herkend de samsung het bestand vervolgens en kan ik weer de keuze terugzetten van de "preference"optie...
EDIT : probleem is inmiddels opgelost!
[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 20-12-2009 16:26 ]
En er is een nieuwspost gewijd aan de rechtszaak met Sharp:
nieuws: Nederlandse rechtbank legt Samsung importverbod lcd-tv's op
nieuws: Nederlandse rechtbank legt Samsung importverbod lcd-tv's op
Verwijderd
Geen idee wat er aan de hand is? Je USB harde schijf gebruikt toch een formaat (fat16, fat32 of NTFS) die door de 32B650 ondersteund wordt?dafmay schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:01:
... Vanaf dit moment wat ik ook doe, ik krijg geen enkele film meer te zien in het overzicht!!!Ik heb de HD al ontkoppeld en opnieuw aangesloten. Muziekbestanden worden wel gewoon herkend...maar geen enkele film. Iemand enig idee wat er is gebeurd...en belangrijker...hoe het op te lossen?
schijf eens terug aan de computer hangen en zien of de films er nog op staan en eventueel of er iets veranderd is aan de map of bestands attributen? zoals onzichtbaar, enkel lezen, ...
met de rooie toets nog eens je device kiezen?
indien de USB schijf groter dan 250GB is zou het kunnen dat die zijn externe voeding nodig heeft?
indien de sortering op algemene weegave staat kan elke map maar 1000 bestanden weergeven.
pagina 32 tot 36 eens nalezen van de serie 6 lcd tv?
indien dit films met DRM zijn (copieer/afspeel beveiliging) kunnen er problemen optreden. Windows Media player kan rechten hebben deze af te spelen, je Samsung niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 14:23 ]