Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:15:
[...]

Geen idee wat er aan de hand is? Je USB harde schijf gebruikt toch een formaat (fat16, fat32 of NTFS) die door de 32B650 ondersteund wordt?
schijf eens terug aan de computer hangen en zien of de films er nog op staan en eventueel of er iets veranderd is aan de map of bestands attributen? zoals onzichtbaar, enkel lezen, ...
met de rooie toets nog eens je device kiezen?
indien de USB schijf groter dan 250GB is zou het kunnen dat die zijn externe voeding nodig heeft?
indien de sortering op algemene weegave staat kan elke map maar 1000 bestanden weergeven.

pagina 32 tot 36 eens nalezen van de serie 6 lcd tv?
Dank voor meedenken, maar uiteraard voldoet de hd aan al jouw genoemde eisen. Er is in de tussentijd niets veranderd. Zoals gezegd...vlak voordat het misging op de samsung, werden nog alle films herkend...Ik heb tot nog toe geen problemen gehad met de externe hd icm de samsung tv....alle films werden meteen herkend en ook afgespeeld.

Maar vanaf ik de optie "preference" heb gekozen ging het mis en worden films niet meer herkend.

Ps ik heb in de tussentijd nog 2 dingen geprobeerd. Zie mijn originele post. Moet nog wel even wachten tot de dl van de film klaar is...

EDIT : probleem is inmiddels opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dafmay, het feit dat je ze niet meer ziet: er is dus iets veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@de issue met het door de samsung opeens niet meer herkennen van filmbestanden.

Na het weer terugzetten van de film die kennelijk het probleem veroorzaakte, is nu de issue verholpen. Precies zoals ik al dacht. Blijkbaar was de samsung in de war doordat : dit bestand niet meer op de HD stond, deze film blijkbaar een "preference" mee had gekregen, *en* ik vervolgens de "view" op "preference" had gezet.

Leermomentje : NIET meer de view optie "preference" gebruiken!

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-12-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben pas net actief op dit forum, omdat ik sinds kort in het bezit ben van een Samsung LE32B650. Ik vind dit een zeer goede televisie, alleen loop ik tegen één probleem aan. Bij het afspelen van MKV bestanden, voornamelijk films, krijg ik bij elke film de melding dat de Audiocodec niet ondersteunt wordt. Nu ben ik er al achter dat dit ligt aan het feit dat het om DTS geluid gaat. Nu wilde ik graag weten of iemand hier een oplossing voor weet? Bij sommige films werkt het wel, en dan is het beeld echt super! Dus ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt!

Coen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:35:
Hallo,

Ik ben pas net actief op dit forum, omdat ik sinds kort in het bezit ben van een Samsung LE32B650. Ik vind dit een zeer goede televisie, alleen loop ik tegen één probleem aan. Bij het afspelen van MKV bestanden, voornamelijk films, krijg ik bij elke film de melding dat de Audiocodec niet ondersteunt wordt. Nu ben ik er al achter dat dit ligt aan het feit dat het om DTS geluid gaat. Nu wilde ik graag weten of iemand hier een oplossing voor weet? Bij sommige films werkt het wel, en dan is het beeld echt super! Dus ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt!

Coen.
Popcorn Audioconvertor

Dat is slechts 200000x in deze topicreeks benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:17
Hallo,

Na veel lezen hier op te tweakers ben ook ik sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van een LE46B650
echter zodra ik tv aan het kijken ben lijkt er een soort waas over de tv heen te zitten waardoor je indien je lang naar de tv kijkt zelf hoofdpijn krijgt. Ik maak gebruik van een ci+ module icm ziggo en heb de instelling van hdtv.co.uk ook al overgenomen maar het probleem blijft.

Iemand een idee welke settings ik nog aan kan passen of moet ik de tv retour brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:35:
Hallo,

Alvast bedankt!

Coen.
Inderdaad zoals al genoemd Popcorn Audioconverter. Ik gebruik het ook voor mijn mkv bestanden....werkt echt perfect! Mkv's met dts geluid altijd omzetten naar ac3 (640kbits), of mkv's met ac3 audio re-samplen (File > re-sample ac3 audio tracks) naar ac3 met originele datastream (640kbits is uiteraard de beste kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik zat net film te kijken op onze LE26R81 samsung tv en toen viel me ineens een lijn pixels op van onder tot boven. kan je daar garantie op claimen ik heb geen idee hoe oude tv is maar volgens mij nog geen 2 jaar. maar dit is echt geen gezicht! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 12-09 10:40
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om via MKV bestanden via DNLA te streamen met een andere server dan de standaard Samsung PC Share Manager?

Bijvoorbeeld via de PS3 Media Server (PMS)?
Of via Twonkymedia?

Welke server ik ook installeer, ik krijg hem werkend, kan naar de video-files bladeren, maar zodra ik een MKV bestand aanklik zegt ie iets in de richting van 'unsupported format' en krijg ik geen beeld. MKV Bestanden spelen prima af via de Samsung PC Share Manager.

Iemand tips, want die Samsung PC Share Manager is geen serieuze server. (kan niet automatisch nieuwe files dexeren en crashed me te vaak)?

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
mpjjansen schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:14:
Hallo,

Na veel lezen hier op te tweakers ben ook ik sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van een LE46B650
echter zodra ik tv aan het kijken ben lijkt er een soort waas over de tv heen te zitten waardoor je indien je lang naar de tv kijkt zelf hoofdpijn krijgt. Ik maak gebruik van een ci+ module icm ziggo en heb de instelling van hdtv.co.uk ook al overgenomen maar het probleem blijft.

Iemand een idee welke settings ik nog aan kan passen of moet ik de tv retour brengen.
Ik heb hem ook (nog niet veel langer dan jij) en het lijkt bij SD beeld (normale digitale TV) inderdaad of het beeld niet scherp is.. Of het uit focus is. Dat zal wel komen doordat de resolutie zo laag is en het scherm zo groot.

Bij HD beeld vind ik het juist weer vreselijk scherp. Daar moet ik ook nog even aan wennen. Hoofdpijn heb ik niet, maar ik merk wel dat het vermoeiender is om naar te kijken dan mijn panasonic beeldbuis tv. Die instellingen van hdtv.co.uk werken wel, standaard is ie veel te fel en is het contrast te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
FragDaddy schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:18:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om via MKV bestanden via DNLA te streamen met een andere server dan de standaard Samsung PC Share Manager?

Bijvoorbeeld via de PS3 Media Server (PMS)?
Of via Twonkymedia?

Welke server ik ook installeer, ik krijg hem werkend, kan naar de video-files bladeren, maar zodra ik een MKV bestand aanklik zegt ie iets in de richting van 'unsupported format' en krijg ik geen beeld. MKV Bestanden spelen prima af via de Samsung PC Share Manager.

Iemand tips, want die Samsung PC Share Manager is geen serieuze server. (kan niet automatisch nieuwe files dexeren en crashed me te vaak)?
Met Twonkey gedoe kreeg ik ook unsupported format errors. Uiteindelijk maar de Samsung software gebruikt. Grootste nadeel is dat ik telkens moet inloggen op mn server, dan refresh moet rammen voordat ie mn files uiteindelijk ziet.

2e nadeel van het DLNA gebeuren vind ik dat je niet kan doorspoelen...

Op een hdd heb ik die issues (uiteraard) niet. Als ik gewoon mn share kan gebruiken zoals een usb hdd zou dat t mooiste zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18
FragDaddy schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:18:Iemand tips, want die Samsung PC Share Manager is geen serieuze server. (kan niet automatisch nieuwe files dexeren en crashed me te vaak)?
Probeer eens SERVIIO:
THE_FIREFOX schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:00:
Ik heb een leuk alternatief gevonden voor pc share manager en ps3 media server. Serviio
is een DLNA media server wat prima in elkaar zit. Bestanden worden mooi op diverse manier gesorteerd en zelfs Samsung TV's worden officeel ondersteund. www.serviio.org
DonJuape schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:14:
[...]Alternatief voor Samsung share manager is www.serviio.org . Overigens geen ervaring mee.
Ik heb 't zelf nog niet met video gebruikt (heb daar een aparte mediaspeler voor 8) ) maar het is ontwikkeld door een Samsung LCD-TV gebruiker (icm WHS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Robocom schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:04:
[...]

Probeer eens SERVIIO:
[...]

[...]
Ik heb 't zelf nog niet met video gebruikt (heb daar een aparte mediaspeler voor 8) ) maar het is ontwikkeld door een Samsung LCD-TV gebruiker (icm WHS)
SERVIIO heb ik ook al naar gekeken. Is geschreven door iemand die zelf ook een Samsung B650 heeft. Dus zou perfect moeten werken, maar ik vind het een beetje beperkt.

Wat voor mediaspeler gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
FragDaddy schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:22:
[...]

Ik heb hem ook (nog niet veel langer dan jij) en het lijkt bij SD beeld (normale digitale TV) inderdaad of het beeld niet scherp is.. Of het uit focus is. Dat zal wel komen doordat de resolutie zo laag is en het scherm zo groot.

Bij HD beeld vind ik het juist weer vreselijk scherp. Daar moet ik ook nog even aan wennen. Hoofdpijn heb ik niet, maar ik merk wel dat het vermoeiender is om naar te kijken dan mijn panasonic beeldbuis tv. Die instellingen van hdtv.co.uk werken wel, standaard is ie veel te fel en is het contrast te hoog.
HD beeld is inderdaad erg scherp maar de overige SD beeldweergave blijft wazig.
Is er iemand die er een externe HD decoder aangehangen heeft en kan aangeven of het probleem zich dan ook voordoet. een externe HD decoder zou namelijk moeten kunnen upscalen naar 720 op 1080

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
mpjjansen schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:38:
[...]

HD beeld is inderdaad erg scherp maar de overige SD beeldweergave blijft wazig.
Is er iemand die er een externe HD decoder aangehangen heeft en kan aangeven of het probleem zich dan ook voordoet. een externe HD decoder zou namelijk moeten kunnen upscalen naar 720 op 1080

alvast bedankt
Die 'film' instellingen van HDTV.CO.UK zorgen er trouwens ook voor dat het beeld iets 'waziger' wordt. Dat is voor HD beeld prima, want anders is het wel heel confronterend scherp. Maar voor SD natuurlijk niet. Misschien kun je voor SD beter naar de 'standaard' weergave gaan?

Ik heb geen ervaring met externe scalers op dit moment, maar ik denk dat die prut resolutie van normale SD TV-beelden niet heel veel scherper gemaakt kunnen worden op zo'n groot scherm. Het blijft behelpen met SD beeld.

Je zou natuurlijk kunnen proberen om een HUMAX HD decoder erop aan te sluiten. Ben erg benieuwd naar je bevindingen dan.

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 22-12-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
FragDaddy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:49:
[...]

Die 'film' instellingen van HDTV.CO.UK zorgen er trouwens ook voor dat het beeld iets 'waziger' wordt. Dat is voor HD beeld prima, want anders is het wel heel confronterend scherp. Maar voor SD natuurlijk niet. Misschien kun je voor SD beter naar de 'standaard' weergave gaan?

Ik heb geen ervaring met externe scalers op dit moment, maar ik denk dat die prut resolutie van normale SD TV-beelden niet heel veel scherper gemaakt kunnen worden op zo'n groot scherm. Het blijft behelpen met SD beeld.

Je zou natuurlijk kunnen proberen om een HUMAX HD decoder erop aan te sluiten. Ben erg benieuwd naar je bevindingen dan.
Oke bedankt ik ga dadelijk maar eens naar de mm om de ci+ om te ruilen voor een Humax HD decoder
en kijken of dit een beter beeld geeft anders toch maar kijken of ik de tel om kan ruilen voor een maatje kleiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb op maandag 30 november m'n smartcard geactiveerd die ik samen met de CI+ module heb gekocht. Ik verbaasde me toen dat ik alle zenders kon kijken. Na wat geGoogle dacht ik dat ik een preview periode van 2 maanden had, mooi! Nu blijkt na ruim 3 weken de preview periode te zijn verlopen. Die 2 maanden geldt alleen als je een smartcard via bepaalde dealers koopt geloof ik.

Kan iemand de standaard 3 weken van Ziggo bevestigen? Ik zie het op de site van Ziggo niet terug namelijk. Als dit klopt dan ga wellicht 3 maanden Film1 aanvragen voor 5,- per maand. Die mis ik nu toch wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
FragDaddy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:21:
[...]

SERVIIO heb ik ook al naar gekeken. Is geschreven door iemand die zelf ook een Samsung B650 heeft. Dus zou perfect moeten werken, maar ik vind het een beetje beperkt.

Wat voor mediaspeler gebruik je?
Beperkt? Leg eens uit wat je mist? Je kan op het forum suggesties geven. Ik heb de suggestie gedaan dat het fijn zou zijn als serviio, als een systeem service word opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Zo, ik heb de kabelverbinding tussen de TV en de Speedtouch 780WL klaar gemaakt.
Helaas werkt het niet. :P
Volgens het boekje moet je op 'Media P.' drukken voor de DLNA content. Helaas zegt de TV dan dat er geen extern apparaat is verbonden, en dat ik de verbinding moet controleren.
Ik heb er een laptop aangehangen, en toen werkte de verbinding wel goed.
In Samsung PC Share zie ik één IP-adres staan, en dat is die van onze laptop.
Is in dit geval de enige oplossing een router kopen, en die achter de 780WL hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

IIemand in groningen geïnteresseerd in een le37b650? Sta in de mediamarkt waar de verkoper mij een aanbieding doet vóór twee stuks a 609 euro. 1 gaat me 709 kosten, dus vóór dat verschil wil ik hier wel post wagen :)

Edit: nevermind, verkoper zat er uiteraard naast, zoveel verschil kón ook gewoon niet :) :>

[ Voor 18% gewijzigd door woutur op 22-12-2009 14:47 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Heeft iemand misschien een tip over waar ik een kabel kan kopen die op de PC IN poort past van LED tv's? De kabels die ik kan vinden zijn stuk voor stuk te dik om te passen. Voor zover ik weet zat er voor deze poort geen verloopkabeltje bij. Of zou dat wel moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:07:
Heeft iemand misschien een tip over waar ik een kabel kan kopen die op de PC IN poort past van LED tv's? De kabels die ik kan vinden zijn stuk voor stuk te dik om te passen. Voor zover ik weet zat er voor deze poort geen verloopkabeltje bij. Of zou dat wel moeten?
VGA Kabel? Bij de UE40B8090XPX passen de blauwe VGA connectors van een E118405 kabel (meegeleverd bij philips monitor?
Afbeeldingslocatie: http://www.techexcess.net/images/products/Cable/CABLE-VGA-6FT-BLUE-ENDS-220.jpg
3,3 cm bij 1,5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:24:
Zo, ik heb de kabelverbinding tussen de TV en de Speedtouch 780WL klaar gemaakt.
Helaas werkt het niet. :P
Volgens het boekje moet je op 'Media P.' drukken voor de DLNA content. Helaas zegt de TV dan dat er geen extern apparaat is verbonden, en dat ik de verbinding moet controleren.
Ik heb er een laptop aangehangen, en toen werkte de verbinding wel goed.
In Samsung PC Share zie ik één IP-adres staan, en dat is die van onze laptop.
Is in dit geval de enige oplossing een router kopen, en die achter de 780WL hangen?
netwerk instellingen handmatig ingeven
IP adres TV verschillend van PC en Laptop (best is deze handmatig (static) in te geven)
zelfde bereik van de router gebruiken (bvb: router is 192.168.1.1 of 192.168.1.254) eerste drie reeksen: 192.168.1.
dan krijgt de PC 192.168.1.2, TV 192.168.1.3, laptop 192.168.1.4
Subnet mask: allemaal zelfde van de router bvb: 255.255.255.0
Gateway: adres van de router
DNS: adres van de router
netwerk test zou alles OK moeten aanvinken
IN Samsung PC Share manager (liefst de laatste versie 2.3, kan je downloaden bij download onder software voor jou model)
in het menu delen van share manager: Beleid Apparaat instellen, daar zou je nu het door jouw toegekende IP adres moeten terugvinden als Apparaat: Samsung TV, Status: weigeren alles in het grijs, wijzig dit in accepteren onder Status Instlln

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Thnx, maar ik had er al een andere modem aangesloten (ipv 780WL) de 546v6, en toen had ik wel DLNA.
Probleem is nu dat ik niet verder kom dan het hoofdmenu, omdat hij zegt: "Verzoek kan niet worden voltooid. MediaPlay keert terug naar het hoofdmenu."
Andere DLNA stream-programma's doen het wel, alleen MKV niet..

Ff met Samsung bellen.

//Edit:
Ik heb gebeld, ze zei dat ik een N-router nodig heb om de verbinding goed tot stand te brengen.
Vind ik een beetje vaag, omdat het met onder andere Windows Media Player wel lukte om video's (SD) te streamen.
Dan maar op zoek gaan naar een goede N-router voor niet zo veel geld. Iemand een goede aanrader?

[ Voor 24% gewijzigd door Pino112 op 22-12-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Pino112 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:11:
[...]

Thnx, maar ik had er al een andere modem aangesloten (ipv 780WL) de 546v6, en toen had ik wel DLNA.
Probleem is nu dat ik niet verder kom dan het hoofdmenu, omdat hij zegt: "Verzoek kan niet worden voltooid. MediaPlay keert terug naar het hoofdmenu."
Andere DLNA stream-programma's doen het wel, alleen MKV niet..

Ff met Samsung bellen.

//Edit:
Ik heb gebeld, ze zei dat ik een N-router nodig heb om de verbinding goed tot stand te brengen.
Vind ik een beetje vaag, omdat het met onder andere Windows Media Player wel lukte om video's (SD) te streamen.
Dan maar op zoek gaan naar een goede N-router voor niet zo veel geld. Iemand een goede aanrader?
Uh... wat ik uit je verhaal begreep probeer je 'm bekabeld aan te sluiten. Dan maakt t geen zak uit of je wireless N of niet is.. of heb je je TV via wifi aangesloten?

Is die DLNA-server ook bekabeld aangesloten? Er staat me ergens iets van bij dat sommige modems een firewall oid hadden tussen wifi en kabel. (experiabox-relabelled 780wl toevallig?) Ik weet alleen niet meer bij welke modems dit issue was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik heb alles bekabeld aangesloten..
Met Twonky streamt hij nu wel, alleen heb ik nu de SpeedTouch 546v6 aangesloten. Dus nu kan ik niet op draadloos op internet met mijn laptop :S
Twonky ziet ook niet alle mappen, dat is ook heel apart. Alleen de mappen waar mn MKV-files inzitten ziet hij niet. Divx, DVD5-files, alles ziet hij en kan hij afspelen..
/me Pino gaat de hele avond met zijn TV bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
FragDaddy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:49:
[...]

Oke nou de humax heeft geen verbetering opgeleverd.
Ik heb de tv vandaag maar teruggebracht en een sony bravia 46z5500 meegenomen.
Hierop is de "waas" niet op terug te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door mpjjansen op 22-12-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18
<off-topic>Een DVico TVIX M-7000a</off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:11:
[...]
Ff met Samsung bellen.

//Edit:
firewall instellingen voor Samsung PC share manager <= klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik weet nu dus ook dat Samsung PC Share zuigt.
Met PS3 Media Server kan ik alles streamen. :D

Nu alleen nog even een nieuwe router halen, omdat ik nu geen Wireless verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pino112 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:31:

Nu alleen nog even een nieuwe router halen, omdat ik nu geen Wireless verbinding kan maken.
Yep in mijn ervaring is de samsung share manager app een ramp...werkt totaal niet. Ik heb alles juist ingesteld, en jazeker ook firewall instellingen en netwerk verbinding op samsung staat juist (allemaal groene vinkjes). Maar nog steeds niets. Moet er misschien wel bij vermelden dat ik slechts mkv's op mijn externe hd heb staan. Deze direkt verbinden met de samsung...geen enkel probleem, alle bestanden spelen feilloos af. Maar ook al wordt DNLA netwerk (mijn Win 7 PC op netwerk) herkend op de samsung, mkv's worden niet herkend en/of afgespeeld.

Ben benieuw of PS3 Media server een beter resultaat gaat geven. Twonky en Serviio heb ik ook al geprobeerd, maar met beperkt resultaat. Een van beiden (weet uit het blote hoofd niet meer welke) aan de praat gekregen, maar alleen wanneer ik een mkv hernoemde naar wmv...dat schijnt namelijk zomaar te kunnen zonder resultaat-verlies. Op de PC lijkt het in ieder geval geen issue om dan de wmv af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
dafmay schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:41:
[...]
Een van beiden (weet uit het blote hoofd niet meer welke) aan de praat gekregen, maar alleen wanneer ik een mkv hernoemde naar wmv...dat schijnt namelijk zomaar te kunnen zonder resultaat-verlies. Op de PC lijkt het in ieder geval geen issue om dan de wmv af te spelen.
Dat is Serviio. Dat komt alleen dat je de standard geselecteerde general DNLA profiel geladen heb. Je moet ook de Samsung DNLA profiel instellen en dan heb je het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
THE_FIREFOX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:50:
[...]

Dat is Serviio. Dat komt alleen dat je de standard geselecteerde general DNLA profiel geladen heb. Je moet ook de Samsung DNLA profiel instellen en dan heb je het probleem niet.
Holy sh*t...meen je dat nu? Thuis meteen eens proberen...profiel instellen doe je neem ik even aan binnen Serviio en dan ergens bij tools of options oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Pino112 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:31:

Zou je een paar screenshots willen maken van de instellingen van PS3MS? Want ik krijg hem niet aan de praat met mijn TV.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
dafmay schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:53:
[...]

Holy sh*t...meen je dat nu? Thuis meteen eens proberen...profiel instellen doe je neem ik even aan binnen Serviio en dan ergens bij tools of options oid?
Het is geen grapje. Op de eerste tabblad zie je een dropbox. Die staat nu op Generic DLNA 1.5 en daar kan je andere DNLA profielen laden zoals Samsung en de XBOX 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
THE_FIREFOX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:04:
[...]

Het is geen grapje. Op de eerste tabblad zie je een dropbox. Die staat nu op Generic DLNA 1.5 en daar kan je andere DNLA profielen laden zoals Samsung en de XBOX 360
Super! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
FragDaddy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:58:
[...]

Zou je een paar screenshots willen maken van de instellingen van PS3MS? Want ik krijg hem niet aan de praat met mijn TV.

Alvast bedankt!
Gebruik deze versie: http://otmanix.de/download/pms-setup-windows-1.20.rev368.exe

Zorg dat dit in de Samsung.conf file staat, die in de map "C:\Program Files\PS3 Media Server\renderers" staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
# ps3mediaserver renderer profile for Samsung Wiselink
# Refer to PS3.conf for help

RendererName=Samsung Wiselink
RendererIcon=bravia.png
UserAgentSearch=wiselink
Video=true
Audio=true
Image=true
SeekByTime=true
TranscodeVideo=MPEGAC3
TranscodeAudio=PCM
DefaultVBVBufSize=true
MuxH264ToMpegTS=true
MuxDTSToMpeg=true
WrapDTSIntoPCM=false
MuxLPCMToMpeg=false
MaxVideoBitrateMbps=0
MaxVideoWidth=0
MaxVideoHeight=0
MimeTypesChanges=audio/wav=audio/L16|video/x-matroska=video/avi
TranscodeExtensions=mov
StreamExtensions=mkv,mp3,mp4,avi

Afbeeldingslocatie: http://zpcnieuwleusen.nl/patrick/tweakers1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zpcnieuwleusen.nl/patrick/tweakers2klein.jpg
Afbeeldingen klikbaar voor vergroting
Daarna even opslaan, de Server rebooten.
Dat moet werken.

Dit moet er dan staan onder Status:
Afbeeldingslocatie: http://zpcnieuwleusen.nl/patrick/tweakers3klein.jpg
Als het nog niet lukt, zeg het dan even.

[ Voor 12% gewijzigd door Pino112 op 23-12-2009 15:42 . Reden: plaatjes verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:17
thezs schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:01:
maar een changelog bij de download zou wel zo makkelijk zijn.
Hebben ze nog steeds niet door hè bij Samsung?

Ik heb nu zelf de UE32B6000 staan sinds een paar dagen.
Het viel me gelijk op dat het geluid uit de tv onwijs slecht is, wat ik ook verander aan de instellingen. Het klinkt blikkerig, niet 'vol' of 'warm'. Ik kom van een JVC HV32D25; die had dan wel een ingebouwde subwoofer (nu ik 'm even Google-de, schrik ik van de prijs die er destijds voor werd gevraagd!).
Maar is het geluid van al die platte tv's tegenwoordig zo bagger?

Ik heb nu het geluid van de tv maar uitgeschakeld en luister via m'n AV-receiver. Ik denk maar zo: de energiezuinige eigenschap van de tv compenseert...
...maar ik heb even getwijfeld of ik de JVC weer zou terug zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pino112 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:35:
[...]
...
Zorg dat dit in de Samsung.conf file staat, die in de map "C:\Program Files\PS3 Media Server\renderers" staat.
....
Bedankt...dit werkt inderdaad. Moet wel zeggen dat het afspelen van een mkv een enorme belasting is voor de PC. Veel te veel imo, en omdat afspelen mkv's via HD direkt op de Samsung perfect werkt, blijf ik het fijn op die manier doen. Nogmaals dank in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Pino112 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:35:
[...]

Ik heb beeld, maar geen geluid en mijn MKV'tjes speelt hij ongeveer 2x zo snel af als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Welke TV heb je? (model enz)
Het geluid, is ie AC3 of DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Pino112 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:40:
Welke TV heb je? (model enz)
Het geluid, is ie AC3 of DTS?
LE46B650, AC3 geluid.

Via de Samsung PC Share manager speelt ie prima af.

En ik heb ook een PS3. Via de PS3 werkt het via PS3 Media Server met de door jou genoemde instellingen ook prima.

Maar ik zou liever gewoon naar de TV streamen ipv de PS3.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Afgelopen week is er weer een hoop gebeurt. Na het bellen van de It's vertelde ze mij dat de gewoon de 46B8000 konden leveren en zelfs ineens een maand vroeger dan gepland stond namelijk 23 december ipv 23 januari.
Hiermee ingestemd en ik kon een dag van te voren bellen om te zien hoe laat de TV geleverd zou worden.
Na het invoeren van mijn bezorgcode werd deze niet herkend, en werd doorverbonden met een medewerker.
Deze medewerker kon mij vertellen dat ze geen 46B8000 in hun voorraad hadden en deze dus niet konden uitleveren. Wederom het hele verhaal uitgelegd dat deze waarschijnlijk ook niet meer gaat komen en advies gekregen dat ik de winkel maar moest bellen voor een alternatief.

Na een belletje naar de winkel zijn we gisteravond weer naar de winkel afgereisd, hier aangekomen zijn we uiteindelijk tot het aanschaffen van de Philips 46PFL9704H gekomen.
Helaas geen Samsung, de 7 serie vind ik toch minder mooi.

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:41
Ik heb even een vraag, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de B650, B651 en B652 modellen?
Het lijken mij natuurlijk gewoonweg vernieuwde modellen, maar ik probeer uit te vinden of het verschil verwaarloosbaar genoeg is. (Er zit namelijk wel een redelijk verschil in prijs tussen)

En een iets subjectievere vraag, hoe zinvol is dat Medi@2.0 en Internet@TV voor jullie?

Alvast bedankt. :)

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
M-en-M schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:43:
Ik heb even een vraag, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de B650, B651 en B652 modellen?
Het lijken mij natuurlijk gewoonweg vernieuwde modellen, maar ik probeer uit te vinden of het verschil verwaarloosbaar genoeg is. (Er zit namelijk wel een redelijk verschil in prijs tussen)

En een iets subjectievere vraag, hoe zinvol is dat Medi@2.0 en Internet@TV voor jullie?

Die vroeg ik ook laatst. Het zijn uiterlijke verschillen. Kleuren, plaatsing van de knopjes etc.
Preciese uiterlijke verschillen weet ik ook niet.

Widgets zijn wel geinig. Ik heb al mijn foto's in Flickr staan, dus kan die makkelijk via de TV opvragen.
Youtube is ook wel grappig, maar voordat je met de remote het filmpje hebt gevonden dat je zoekt ben je wel een paar minuten verder....
Voor de rest heb je Yahoo Weather, News, Twitter en wat spellen, maar heel bijzonder is het niet....

USB met foto's in de TV prikken vind ik ook wel handig hoewel ik dat ook niet heel vaak zal gaan gebruiken denk ik...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
M-en-M schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:43:

Nog leuker: sommige modellen worden alleen bij één bepaalde winkelketen verkocht. Dus een bepaald uiterlijk kun je nergens anders vinden dan die bepaalde winkelketen, terwijl de rest van de tv gewoon hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Als tijdens het streamen van een film, de film steeds wordt geladen, ligt dat dan aan je internetverbinding (te langzaam oid) of aan je pc?
Ik heb dat steeds tijdens het streamen.
Tv is gedraad verbonden met Speedtoch 546v6, en mijn PC is daar ook gedraad aan verbonden.
PC is een AMD 5000+ Black Edition @ 3.2GHz, met 2GB Ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
  • Laatst online: 10-09 12:24
hier een al eerder genoemd probleem.
Ik heb de LE32B650 eigenlijk gekocht als grote PC monitor waar ik dan via PiP TV kan kijken via een externe decoder. De ingebouwde TV tuner gebruik ik helemaal niet!
Dit is dus niet in te stellen :(
Tenzij iemand een oplossing hiervoor weet? :P
de firmware update van November veranderd dit niet. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Bob_NL op 25-12-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 08:20
BuG2FiX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:02:

(wellicht voor de startpost handig deze 'tweak' te noemen, werkt bij meer modellen in de 5 serie)

'

Net thuis met doos met daarin de FullHD LE32B554M2PXXN, ofwel de 32 inch Ziggo CI+ certified versie (nederlands) gekocht bij Steenweg Utrecht voor 478 euro (je kunt daar flink afdingen blijkt wel).

Deze versie heeft ook een USB aansluiting aan de zijkant, en ik kom er net achter dat de video optie eenvoudig in te schakelen is, staat standaard uit (maar hardwarematig wel aanwezig aangezien de dure modellen zo goed als gelijk zijn).

En... het werkt perfect! kan zo DivX, Xvid etc. afspelen met geluid en ondertiteling. upscaling is erg goed te noemen, ik kan het verschil niet zien met pc of dvd speler.

Dus ook deze versie / dit model werkt met de simple aanpassing in het servicemenu:

1 - Open Service Menu (zet tv eerst op standby en druk dan op de AB achtereen: info, menu, mute, standby) de tv gaat nu aan en laat het service menu zien.
2 - Kies 'Control' optie
3 - Kies 'Sub Option' optie
4 - Zet "WISELINK MOVIE" en "WISELINK WRITE" en "HIGH DEVI" op 'on'
5 - Zet de tv uit (op standby met de rode knop of de AB)

En nu herkent de tv dus ook films (en niet alleen foto en mp3) en draait super, incl ondertitels etc.
weet iemand of dit ook bij de 6 serie werkt ? 32LE A656

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
wouter37 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:29:
[...]
weet iemand of dit ook bij de 6 serie werkt ? 32LE A656
Je heb een A-serie, dat betekent bij Samsung een 2008 model.

De B6xx ondersteunt standaard movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
THE_FIREFOX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:50:
[...]

Ik dacht nog eens testen met Serviio en weet nu weer waarom het de 1e keer niet is gelukt...ik krijg bij opstarten een melding"No JVM found on your system, please define EXE4J_JAVA_HOME to point to an installed 64-bit JDK or download a JRE from Java.com". Ik draai Win 7 x64...en Java is reeds geinstalleerd. Enig idee of Serviio uberhaupt werkt onder x64? Ik heb uiteraard al de compatibiliteitsmods geprobeerd, zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Pino112 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:31:
Als tijdens het streamen van een film, de film steeds wordt geladen, ligt dat dan aan je internetverbinding (te langzaam oid) of aan je pc?
Ik heb dat steeds tijdens het streamen.
Tv is gedraad verbonden met Speedtoch 546v6, en mijn PC is daar ook gedraad aan verbonden.
PC is een AMD 5000+ Black Edition @ 3.2GHz, met 2GB Ram.
Gebruik je gewoon de standaard Samsung PC Share software? Ik kan prima 1080p films streamen vanaf een 3 jaar oude computer!

Als je software gebruikt die zelf on-the-fly gaat transcoden (bijvoorbeeld PS3 Media Server) dan zou je PC het misschien niet kunnen trekken, maar met jou specs.. 8)7 :?

Ik snap niet wat je internet verbinding ermee te maken heeft? Of stream je video's rechtstreeks van het internet in plaats van je harde schijf?

Oh. Ik heb een bedraad 100mbit netwerk. Dus geen wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
FragDaddy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:39:
[...]

Gebruik je gewoon de standaard Samsung PC Share software? Ik kan prima 1080p films streamen vanaf een 3 jaar oude computer!

Als je software gebruikt die zelf on-the-fly gaat transcoden (bijvoorbeeld PS3 Media Server) dan zou je PC het misschien niet kunnen trekken, maar met jou specs.. 8)7 :?

Ik snap niet wat je internet verbinding ermee te maken heeft? Of stream je video's rechtstreeks van het internet in plaats van je harde schijf?

Oh. Ik heb een bedraad 100mbit netwerk. Dus geen wireless.
Dat Samsung proggie werkt voor geen meter. Geeft een melding dat het 'Verzoek niet kan worden voltooid. Media Play keert terug naar het hoofdmenu.'.
Dus ik gebruik inderdaad PS3 Media Server.
dan zou je PC het misschien niet kunnen trekken, maar met jou specs.. 8)7 :?
Mijn specs zijn dus wel goed genoeg? CPU gebruik is tijdens streamen wel steeds 80 à 90%..
Zit eventueel te denken aan een Phenom II 945 als upgrade. Heb een AM2+ mobo, dus dat is mogelijk.

Nee, stream gewoon van HDD af.

Ik zal zo even een filmpje maken van dat 'goed werkende :') ' Samsung PC Share Manager.

/ Harde schijf is een Seagate 7200.12 1TB, dus daar kan het ook niet aan liggen..

[ Voor 3% gewijzigd door Pino112 op 26-12-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijk een probleem bij jou. Met Full HD: 1920x1080px, WMV 9 HD, 127MB op een XP computer met een P4 530 speelt Samsung PC Share Manager 2.3 dit vlekkeloos af.
Pas op deze clip is 127 MB: http://www.ecctv.de/videos/hdtv/oldtimer2005.wmv
plaats deze in een nieuwe map zonder andere bestanden, verwijder alle mappen uit PC Share Manager en deel enkel deze. Je zou eerst een start beeld moeten krijgen als selectie.
Lukt dit niet houd jou firewall ergens iets tegen. Via software verwijderen: verwijder Samsung PC Share Manager sluit alle vensters en installeer dan deze opniew, Windows firewall zou normaal toelating moeten vragen om PC Share Manager op het netwerk toe te laten tijdens de installatie procedure.
Indien dit niet lukte: Windows firewall even nakijken <= klik hier

heb je nog andere internet security software draaien zet deze dan even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:03:
duidelijk een probleem bij jou. Met Full HD: 1920x1080px, WMV 9 HD, 127MB op een XP computer met een P4 530 speelt Samsung PC Share Manager 2.3 dit vlekkeloos af.
Pas op deze clip is 127 MB: http://www.ecctv.de/videos/hdtv/oldtimer2005.wmv
plaats deze in een nieuwe map zonder andere bestanden, verwijder alle mappen uit PC Share Manager en deel enkel deze. Je zou eerst een start beeld moeten krijgen als selectie.
Lukt dit niet houd jou firewall ergens iets tegen. Via software verwijderen: verwijder Samsung PC Share Manager sluit alle vensters en installeer dan deze opniew, Windows firewall zou normaal toelating moeten vragen om PC Share Manager op het netwerk toe te laten tijdens de installatie procedure.
Indien dit niet lukte: Windows firewall even nakijken <= klik hier

heb je nog andere internet security software draaien zet deze dan even af!
Oke, dit is heel vreemd.
Ik heb gedaan wat je hebt gezegd, en de WMV over de Duitse klassieke auto's (oid :P) doet het.
Maar.. ik kan verder geen andere mappen toevoegen, want die kan ik dan weer niet zien..
Ik knutsel er morgen verder mee :)
Thnx iig voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:57:
[...]Oke, dit is heel vreemd.
Ik heb gedaan wat je hebt gezegd, en de WMV over de Duitse klassieke auto's (oid :P) doet het.
Maar.. ik kan verder geen andere mappen toevoegen, want die kan ik dan weer niet zien..
Ik knutsel er morgen verder mee :)
Dit zou kunnen de oorzaak zijn:
Your PC should have at least 20 MB of hard disk space free for the PC Share Manager program. You will also need an additional 20 MB of space for every 100 files you want to share through WiseLink.
het programma is niet alles maar eens het werkt is het wel leuk. Vermoedelijk zijn er ook beperkingen in verband met map namen zoals naam combinatie, lengte ervan en de diepte ervan? Het fijne kon ik niet achterhalen hoe dit in elkaar steekt. Het is een simpel programma, hou de shares eenvoudig van structuur en beperk het aantal bestanden.

voor-/achter uit spoelen gebeurt met de cursortoetsen.
het zou ook kunnen dat bepaalde video bestanden die bepaalde (audio) codecs gebruiken het systeem verwarren? Proefondervinderlijk gelijkaardige bestanden toevoegen aan die map waar die WMV in staat en zien wanneer het blokkeert. Leidraad zou kunnen zijn de rubriek filmbestanden afspelen in de handleiding. Deze heeft een matrix met extenties en welke combinatie van video en audio codec zou kunnen werken? Vermoedelijk zitten er tussen die problemen geven.
MediaInfo kan je hier waarschijnlijk een stuk mee helpen: http://mediainfo.sourceforge.net/nl
Idem met JPG zijn er beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardinio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 19:44
Hallo,
ik heb op mijn samsung led tv (volgens mij 42 inch) in het servicemenu de opties:
Wiselink movie
Wiselink write
high devi
op on gezet.

Als ik nu een usb stick met een avi film in mijn tv doe dan herkent ie de film wel maar als ik op afspelen druk dan start de tv opnieuw op en gaat ie weer naar normale tv.

Kan iemand mij a.u.b. helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gardinio schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:47:
ik heb op mijn samsung led tv (volgens mij 42 inch)
het model nummer is in theorie de scherm diagonaal: bvb le40b650 = 40 inch, UE46B8000 = 46 inch
Als ik nu een usb stick met een avi film in mijn tv doe dan herkent ie de film wel maar als ik op afspelen druk dan start de tv opnieuw op en gaat ie weer naar normale tv.
vermoedelijk zoals hiervoor codecs die niet overeenkomen? probeer het eens met die oldtimer WMV clip in 1080p formaat? <= klik hier. Als dit werkt kijk dan even na welke codecs gebruikt worden in die AVI en converteer eventueel die AVI naar een AVI met de goeie codecs of zet hem in een ander formaat, ook de goeie codecs gebruiken! Niet alle AVI's zijn gelijk in opbouw!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje een Samsung LE40B530. Maar nu ben ik benieuwd naar de juiste en betere beeldinstellingen. Soms ben ik niet helemaal tevreden over het beeld. Vooral als het wat donkerder wordt. Dan zie je kleine spikkeltjes. Ik bekijk dan wel blurays. Is hier met de instellingen wat aan te doen? Ik weet niet of ik helemaal duidelijk ben in mijn uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 07:16:
[...]

Dit zou kunnen de oorzaak zijn:

[...]

het programma is niet alles maar eens het werkt is het wel leuk. Vermoedelijk zijn er ook beperkingen in verband met map namen zoals naam combinatie, lengte ervan en de diepte ervan? Het fijne kon ik niet achterhalen hoe dit in elkaar steekt. Het is een simpel programma, hou de shares eenvoudig van structuur en beperk het aantal bestanden.

[knip]
Ik ben even bezig geweest, en kom tot de conclusie dat bij mij het alleen werkt als ik alle bestanden in één map heb. Ik kan nu alles gewoon afspelen.
Ook Earth in 1080p speelt gewoon super af. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
mhoogendam schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:54:
Afgelopen week is er weer een hoop gebeurt. Na het bellen van de It's vertelde ze mij dat de gewoon de 46B8000 konden leveren en zelfs ineens een maand vroeger dan gepland stond namelijk 23 december ipv 23 januari.
Hiermee ingestemd en ik kon een dag van te voren bellen om te zien hoe laat de TV geleverd zou worden.
Na het invoeren van mijn bezorgcode werd deze niet herkend, en werd doorverbonden met een medewerker.
Deze medewerker kon mij vertellen dat ze geen 46B8000 in hun voorraad hadden en deze dus niet konden uitleveren. Wederom het hele verhaal uitgelegd dat deze waarschijnlijk ook niet meer gaat komen en advies gekregen dat ik de winkel maar moest bellen voor een alternatief.

Na een belletje naar de winkel zijn we gisteravond weer naar de winkel afgereisd, hier aangekomen zijn we uiteindelijk tot het aanschaffen van de Philips 46PFL9704H gekomen.
Helaas geen Samsung, de 7 serie vind ik toch minder mooi.
Ze sturen je daar ook van het kastje naar de muur :-). Wel een mooie prijs bedwongen voor de Philips neem ik aan? Had daar ook nog naar gekeken, maar door het verschil in dikte toch maar voor de Samsung 8 series gekozen. Veel plezier er iig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf toch een beetje piekeren over mn 40A656...
Ik heb het gevoel dat ie heel erg ghost, maar echt ghosten is het dan ook weer niet.Het gebeurt alleen bij HD beelden. DVD is ragscherp, maar als ik een hd film afspeel via mn pc over hdmi dan zie ik het beeld als het ware wat achterlopen. Lastig te omschrijven, maar het lijkt erop alsof de tv te traag is.
Hele snelle scenes merk je het niet, langzame (pan)scenes ook niet, maar daartussen wel.

Herkent iemand dit toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik denk dat ik het een klein beetje herken van een tv van een vriend van me. Ik zie het vooral bij gezichten, het hoofd gaat wel heen en weer maar de invulling ervan niet, die structuur blijft ietwat achter. Raar om te beschrijven maar wel heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn tv ghost ook meer (http://www.prad.de/en/mon...ftware/ghosting-test.html), dan mn Dell lcd van 10 jaar oud. Dat moet toch niet kunnen kloppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dit ook niet te maken met het feit dat dit op een computer draait? Is het niet zo dat elke input onthoudt welke beeld instellingen het scherm gebruikt? Kan niet testen met PC: Stel dit fenomeen niet vast op DVB-S2 HD en upscaled DVD beide over HDMI? Denk dat dit voornamelijk ligt aan de gebruikte instelling zoals Modus, Backlight en de beschikbare geavanceerde instellingen enkel onder de modus standaard of film! zoals zwarttinten, Dynamisch contrast, Randverbetering, HDMI-zwartniveau.
En natuurlijk de bron: de computer video kaart (optimaal 1920 x 1080 pixels) met een verticale frequentie van 60 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een 40B7000 kopen voor in totaal 1100 nieuw uit de winkel. Ik was eigenlijk aan het wachten tot er schermen waren die geheel LED hebben (zoals OLED) want een makker van mij betaald sinds hij een 40 inch LCD TV heeft fiks meer energie. De EU40B7000 heeft edgeLED wat 30% zuiniger zou moeten zijn dan geheel CCFL (die 30 % zal wel overdreven zijn)

Ik wacht dus op een energiezuinig plat en groot tv. Is het verstandig om deze EU40B7000 alvast te kopen tot er gehele OLED-schermen komen of gewoon af te blijven wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
UE is het. Niet EU.

Je kan dan denk ik nog aardig lang wachten, en als het er al wel is kost het aardig veel geld.
Je hebt nu al wel een OLED scherm, maar die is 11" en 2666 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees over elk LCD scherm wel iets negatief, ene keer bleeding, andere keer ruis, weer andere keer ghosting, er is altijd wel iets op een LCD TV op aan te merken. Ik kan dus beter mijn 82 cm tv blijven gebruiken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Of je moet naar 94cm willen, dan kan je ook plasma overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:25:
Heeft dit ook niet te maken met het feit dat dit op een computer draait? Is het niet zo dat elke input onthoudt welke beeld instellingen het scherm gebruikt? Kan niet testen met PC: Stel dit fenomeen niet vast op DVB-S2 HD en upscaled DVD beide over HDMI? Denk dat dit voornamelijk ligt aan de gebruikte instelling zoals Modus, Backlight en de beschikbare geavanceerde instellingen enkel onder de modus standaard of film! zoals zwarttinten, Dynamisch contrast, Randverbetering, HDMI-zwartniveau.
En natuurlijk de bron: de computer video kaart (optimaal 1920 x 1080 pixels) met een verticale frequentie van 60 Hz
Gooi al die beeldverbeteraars eens uit om te beginnen. Die zorgen vaak voor artifacts en beeldfouten. Zeker het dynamische troep verpest je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Tot nu toe heb ik met Samsung Share Manager alle films kunnen afspelen. Nu zijn er 2 films met problemen en heb ik PS3 Media Server geinstalleerd. De TV werd direct herkend en ik kan ook de films spelen die het met Samsung Share Manager ook deden. So far zo good.

Echter de twee bewuste films hebben nog hetzelfde probleem:
1. Er is een film waarbij de Samsung zegt unsuported audio format. Kan ik dit omzeilen door PS3 MS te gebruiken en zo ja hoe?
2. Er is een film waarbij het beeld op de Samsung een te kleine rechthoek is (ik vermoed 16:9 op 4:3 geprojecteerd) en dit zou ik graag oprekken. Kan dit met PS3 MS en zo ja hoe?

De opties in PS3 MS duizelen me een beetje dus ik hoop dat iemand me kan vertellen welke opties ik moet veranderen voor de twee "probleemfilms".

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:12:
[...]

Gooi al die beeldverbeteraars eens uit om te beginnen. Die zorgen vaak voor artifacts en beeldfouten. Zeker het dynamische troep verpest je beeld.
De 100hz heb ik geprobeerd. Dat maakt niet uit. En verder geen dynamisch contrast aan. Verder heb ik volgens mij geen beeldverbeteraars erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
DonJuape schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:29:
Echter de twee bewuste films hebben nog hetzelfde probleem:
1. Er is een film waarbij de Samsung zegt unsuported audio format. Kan ik dit omzeilen door PS3 MS te gebruiken en zo ja hoe?
Welk formaat? Wmv, avi, mkv enz,
Welke audiocodec? Wma, DTS, enz.
Graag even vermelden ;)
Als je het niet weet, installeer dit even: http://mediainfo.sourceforge.net/en
2. Er is een film waarbij het beeld op de Samsung een te kleine rechthoek is (ik vermoed 16:9 op 4:3 geprojecteerd) en dit zou ik graag oprekken. Kan dit met PS3 MS en zo ja hoe?
Welke resolutie heeft de film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Film 1:
General
Complete name :
Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 741 MiB
Duration : 1h 58mn
Overall bit rate : 875 Kbps

Video
ID : 0
Format : MPEG-4 Visual
Format profile : Advanced Simple@L5
Format settings, BVOP : Yes
Format settings, QPel : No
Format settings, GMC : No warppoints
Format settings, Matrix : Default (H.263)
Muxing mode : Packed bitstream
Codec ID : XVID
Codec ID/Hint : XviD
Bit rate : 673 Kbps
Width : 720 pixels
Height : 480 pixels
Display aspect ratio : 1.500
Frame rate : 23.976 fps
Standard : NTSC
Resolution : 8 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.081
Stream size : 570 MiB (77%)
Writing library : XviD 1.1.0 (UTC 2005-11-22)

Audio
ID : 1
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Video delay : 24ms
Stream size : 163 MiB (22%)
Alignment : Split accross interleaves
Interleave, duration : 42 ms (1.00 video frame)
Title : Audio Stream

Film 2:
General
Complete name :
Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
Format profile : OpenDML
File size : 1.24 GiB
Duration : 5h 51mn
Overall bit rate : 504 Kbps
Writing application : Lavf51.12.1

Video
ID : 0
Format : MPEG-4 Visual
Format profile : Simple@L1
Format settings, BVOP : No
Format settings, QPel : No
Format settings, GMC : No warppoints
Format settings, Matrix : Default (H.263)
Codec ID : DX50
Codec ID/Hint : DivX 5
Duration : 5h 51mn
Bit rate : 450 Kbps
Width : 720 pixels
Height : 576 pixels
Display aspect ratio : 5:4
Frame rate : 25.000 fps
Standard : PAL
Resolution : 8 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.043
Stream size : 1.11 GiB (89%)
Writing library : Lavc51.40.4

Audio
ID : 1
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Mode : Joint stereo / MS Stereo
Codec ID : 55
Codec ID/Hint : MP3
Duration : 2h 11mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 128 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Stream size : 121 MiB (10%)
Alignment : Aligned on interleaves
Interleave, duration : 24 ms (0.60 video frame)
Interleave, preload duration : 24 ms
Writing library : LAME3.97
Pino112 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:10:
[...]

Welk formaat? Wmv, avi, mkv enz,
Welke audiocodec? Wma, DTS, enz.
Graag even vermelden ;)
Als je het niet weet, installeer dit even: http://mediainfo.sourceforge.net/en

[...]

Welke resolutie heeft de film?

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53

Dido

heforshe

Misschien een hele domme vraag, maar als ik afga op wat ik op internet vind, moet ik als ik TV wil opnemen, naast m'n gloednieuwe, hypermoderne HD-televisie met CI+, CAM en smartcard een recorder aanschaffen met daarin een digitale tuner, CI+, CAM en smartcard :?

Met andere woorden, als je wel eens een TV-programma wilt opnemen ben je beter af met een monitor dan met een televisie, aangezien je opnameapperatuur de volledige TV-functionaliteit toch al moet hebben?

Kan iemand me alsjeblieft vertellen dat deze waanzin voortkomt uit mijn slechte zoekkunsten?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeroeg
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:00
Ja, dat klopt.

Of je moet een tv met USB-recording hebben. Dan kun je opnemen vanaf je tv.
Maar volgensmij kan alleen een LED tv van Grundig dat.

Maar die tv kwam erg slecht uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Met andere woorden, iemand die wel eens wat van de TV opneemt (ik weet het, ouderwets, je kan het ook downloaden) is een moderne TV een stupide aanschaf aangezien er een nutteloze tuner en andere meuk inzit die je toch niet gebruikt.
Behalve dan dat een 40" scherm niet voor een schappelijke prijs te krijgen is, en de hardwarefabrikanten je dus extra nutteloze meuk door je strot mogen douwen?

* Dido is teleurgesteld in de achteruitgang die moderne techniek in deze betekent.
Kunnen we het onder de DRM-rant schuiven, of is dit gewoon een aanmoediging om vooral je meuk te downloaden en de TV als fenomeen zo snel mogelijk af te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop je toch een decoder met ingebouwde recorder. Die zijn er genoeg, probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:55:
Koop je toch een decoder met ingebouwde recorder. Die zijn er genoeg, probleem opgelost :)
Precies mijn punt. Ik heb al een decoder. Als ik wat wil opnemen heb ik dus voor de kat z'n viool Samsung gesponsord bij de aanschaf van een analoge decoder, een digitale decoder en een CI+ module. En daarnaast alle andere meuk die overbodig is als ik er toch een f^&*(ing PC tussen zet.

Een TV bestaat functioneel uit drie dingen: beeldweergave, geluidsweergave en een ding dat signaal X, Y en Z omzet naar wat je ziet. Ik mag dus 1/3 van een functionele TV wegflikkeren (of liever, dubbel aanschaffen) als ik wat op wil nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dido op 30-12-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Ik heb ook altijd een hekel aan externe decoders gehad, maar heb me er maar bij neergelegd dat dit zo zal zijn en blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de handleiding van het door jou gebruikte model, kijk eventjes na bij het onderdeel Een filmbestand afspelen daar staat een Matrix met welke combinaties: (Houder: video codec : audio codec)
Mediainfo met de menu optie: Beeld: Elementair toont de nodige gegevens om zelf uit te vissen of je video draait of niet. Indien het moet kan je dan met een video converter (software) die video omzetten naar een combinatie die dit dan eventueel wel afspeelt.
URL =>Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/GatheringTweakers/MediaInfoGatheringTweakers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:03:
[...]

Precies mijn punt. Ik heb al een decoder. Als ik wat wil opnemen heb ik dus voor de kat z'n viool Samsung gesponsord bij de aanschaf van een analoge decoder, een digitale decoder en een CI+ module. En daarnaast alle andere meuk die overbodig is als ik er toch een f^&*(ing PC tussen zet.

Een TV bestaat functioneel uit drie dingen: beeldweergave, geluidsweergave en een ding dat signaal X, Y en Z omzet naar wat je ziet. Ik mag dus 1/3 van een functionele TV wegflikkeren (of liever, dubbel aanschaffen) als ik wat op wil nemen.
Ik ben het volledig met je eens. Ook ik heb net een nieuwe Samsung LCD tv aangeschaft incl CI+ module, en kom er daarna achter dat met m'n hoogwaardige Sony RDR-HX950 niets meer is op te nemen aan digitale uitzendingen :( Dus ben je weer "verplicht" om een digitale decoder/recoder aan te schaffen a minimaal eur 299,--. Allemaal heel erg omslachtig en onnodig imo. Maar goed...techniek schijnt "vooruitgang" te zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat het het nog erger wordt: met CI+ is het mogelijk dat je niet mag opnemen. Is het misschien onmogelijk digitale opnames te maken van de decoder naar recorder? Misschien moet je wel een recorder kopen met een interne CI+ zoals bvb Blu-ray Disc Recorder met CI+ Slot (Panasonic DMR-BS850 of DMR-BS750) en dan zit je nog altijd met het feit dat je niet weet of de kabelboer jou net die opname die jij wil maken wel wil toelaten, en als hij dan die opname nog toelaat, dan weet je nog niet of je hem binnen een maand, week, dag, ... nog kunt bekijken. (DMR-BS750 ongeveer 649 €, weet niet of dit de prijszetting is voor de BeNeLux)
Will digital recorders be available with CI Plus? <= URL
There is nothing to prevent digital recorders (Hard Disc, or DVD or Blu-ray) implementing CI Plus, but it is up to operators to decide what content can be recorded. There is likely to be some content which is prohibited to store on removable media

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:09:
Ik vrees dat het het nog erger wordt: met CI+ is het mogelijk dat je niet mag opnemen. Is het misschien onmogelijk digitale opnames te maken van de decoder naar recorder? ....
Dit was bij mij inderdaad precies het geval...zodra ik vanaf Samsung (met CI+) via scart uit (enige "out" op tv) met m'n Sony HD recorder wilde opnemen dan kreeg ik melding "gecodeerd signaal" oid en viel er gewoonweg niets op te nemen. Erg lullig allemaal. Ik heb nu een Cisco decoder/recorder van Ziggo en nu werkt alles uiteraard zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik krijg wel beeld alleen bij film 1 geen geluid en bij film 2 wil ik graag zoomen. Het lijkt me duidelijk dat er iets niet supported is door Samsung maar dat wil ik dus omzeilen met PS3 MS. Zonder de bestanden eerst offline te converteren dus.

Weet jij of iemand anders met welke instellingen in PS3 MS ik dit kan bereiken?
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 07:00:
[...]

in de handleiding van het door jou gebruikte model, kijk eventjes na bij het onderdeel Een filmbestand afspelen daar staat een Matrix met welke combinaties: (Houder: video codec : audio codec)
Mediainfo met de menu optie: Beeld: Elementair toont de nodige gegevens om zelf uit te vissen of je video draait of niet. Indien het moet kan je dan met een video converter (software) die video omzetten naar een combinatie die dit dan eventueel wel afspeelt.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Is er een mogelijkheid de volgorde van de digitale kanalen aan te passen? De in de handleiding genoemde optie "change channel number" bestaat niet in mijn context-menu in de channel-list.
Het is geen halszaak, maar het zou wel handig zijn als ned1, 2 en 3 HD op posities 1, 2 en 3 zouden kunnen staan, maar ik zoek me het laplazerus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:25:
Is er een mogelijkheid de volgorde van de digitale kanalen aan te passen? De in de handleiding genoemde optie "change channel number" bestaat niet in mijn context-menu in de channel-list.
Het is geen halszaak, maar het zou wel handig zijn als ned1, 2 en 3 HD op posities 1, 2 en 3 zouden kunnen staan, maar ik zoek me het laplazerus.
Heeft de tv bij mij automatisch al gedaan. Heb hier nederland 1,2,3 in HD op 1,2 en 3 zitten. Zelfde geldt voor RTL 4,5,7,8 en Net 5. Alleen SBS6 zit er tussen in SD maar wel op de goede plek.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

JKratos schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:33:
Heeft de tv bij mij automatisch al gedaan. Heb hier nederland 1,2,3 in HD op 1,2 en 3 zitten. Zelfde geldt voor RTL 4,5,7,8 en Net 5. Alleen SBS6 zit er tussen in SD maar wel op de goede plek.
Bij mij heeft ie gewoon de channel list overgenomen van de kabelaar, en die heeft nederland 1,2,3 HD op 405, 6 en 7 zitten. Niet handig dus. Ook zou ik graag de Beeb op een andere positie dan ergens in de 40 hebben. Vandaar m'n vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Bij de channel setup als country "other" kiezen i.p.v. "Netherlands". Vervolgens is in de "Channel List" de optie "Change Channel Number" benaderbaar met de "Tools" knop.
Als je een kanaal een nieuw nummer geeft verdwijnt het kanaal wat daarvoor op dat nummer zat niet maar die gaat naar het nummer van het verplaatste kanaal.
Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:38:
[...]

Bij mij heeft ie gewoon de channel list overgenomen van de kabelaar, en die heeft nederland 1,2,3 HD op 405, 6 en 7 zitten. Niet handig dus. Ook zou ik graag de Beeb op een andere positie dan ergens in de 40 hebben. Vandaar m'n vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om een LE46B650 model aan te schaffen . Er is echter 1 vraag waar ik me geen antwoord op gevonden krijg en dat is of dit toestel een RGB out heeft . Dus dat ik op die rgb out poort alles kan dupliceren wat er op hdmi of andere poorten binnenkomt .

Of als er iemand dit toestel heeft en deze functie gebruikt zou ik het natuurlijk graag horen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Dido schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:38:
[...]

Bij mij exact hetzelfde. Ik had in eerste instantie ook Nederland 1,2,3 op 1,2 en 3 zitten en de HD zenders ook op 400 zoveel. Had hem daarna een paar keer op digitale zenders laten zoeken en nu heeft een zender in HD 'prioriteit' boven eenzelfde zender in SD.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Volgens mij is dit iets wat de provider moet doen. Ik heb zelf Caiway en krijg inderdaad de HD-zenders op de voorkeuze waar het programma standaard op zit.
Caiway zegt hier zelf over:
Automatisch HD variant zien
Op 30 november introduceert Caiway ook een zogenaamde HD simulcast descriptor. Deze zorgt ervoor dat als er met een HD-ontvanger op een bepaald programma wordt afgestemd, automatisch de HD-variant wordt getoond als deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap trouwens niet waarom jullie de OSD in het Engels gebruiken? Volgens mij eens je ze binnen hebt, moet je toch kunnen die kanaalnummers aanpassen? En als het niet in de gewone kanaallijst zou lukken, dan toch in de favorieten. Heb je dit al geprobeerd: kanaalnummer wijzigen! <= URL, werkt alleen op TV kanaal, en eventueel de CI / CI+ er eventjes uithalen. Sta je voor een of andere reden in hotel mode: zet dit even af.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Net als bij software vind ik de Nederlandse vertalingen van termen vaak knullig en ik ben er niet vertrouwd mee.

De optie "kanaalnummer wijzigen" is bij Ziggo niet beschikbaar (grijs) als je het land op "Nederland" hebt staan. Zie ook http://ziggo-gebruikers.n...9e77aa56fa36db3b6&t=21735
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:27:
Snap trouwens niet waarom jullie de OSD in het Engels gebruiken? Volgens mij eens je ze binnen hebt, moet je toch kunnen die kanaalnummers aanpassen? En als het niet in de gewone kanaallijst zou lukken, dan toch in de favorieten. Heb je dit al geprobeerd: kanaalnummer wijzigen! <= URL, werkt alleen op TV kanaal, en eventueel de CI / CI+ er eventjes uithalen. Sta je voor een of andere reden in hotel mode: zet dit even af.

[ Voor 5% gewijzigd door DonJuape op 30-12-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bob_NL schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:05:
hier een al eerder genoemd probleem.
Ik heb de LE32B650 eigenlijk gekocht als grote PC monitor waar ik dan via PiP TV kan kijken via een externe decoder. De ingebouwde TV tuner gebruik ik helemaal niet!
Dit is dus niet in te stellen :(
Tenzij iemand een oplossing hiervoor weet? :P
Hangt een beetje af wat je wilt. Samsungs kunnen geen PiP weergeven van een HD-bron, wel van SD (dus PAL-tuner, composiet video, S-video of SCART).

Ik vermoed dat het voor jou niet werkt omdat je een HD-bron gebruikt (dus HDMI, VGA of component video)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:27:
Volgens mij eens je ze binnen hebt, moet je toch kunnen die kanaalnummers aanpassen? En als het niet in de gewone kanaallijst zou lukken, dan toch in de favorieten.
Nee dus, want in geen enkele lijst werkt het.
Heb je dit al geprobeerd: kanaalnummer wijzigen! <= URL, werkt alleen op TV kanaal, en eventueel de CI / CI+ er eventjes uithalen. Sta je voor een of andere reden in hotel mode: zet dit even af.
Dat werkt nogal lastig als de in die post genoemde menu-optie ontbreekt ;)

Maar goed, het blijkt dus dat Ziggo dit als eis gesteld heeft om hun "Ziggo"-certificering te geven, vandaar dat de optie er niet is als je braaf zegt dat je in Nederland zit. Ik verhuis wel naar Frankrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
cowgirl schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:11:
Volgens mij is dit iets wat de provider moet doen. Ik heb zelf Caiway en krijg inderdaad de HD-zenders op de voorkeuze waar het programma standaard op zit.
Caiway zegt hier zelf over:

[...]
Dan verklaard dat het, aangezien ik hier ook Caiway heb. ;)

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
heb de LE32B650 gekocht,
en nu is mijn vraag of het beeld veel mooier wordt wat betreft de CI + module.
op het moment draai ik nog met kabel via ziggo, en heb toch een redelijk mooi beeld..
had de tv aangeschaft in augustus en toen waren de modules er nog niet.
dus wie kan mij uitsluitsel geven of het echt de centen waard zijn?
ben verder een leek op dit gebied.

Verwijderd

@tonysettanta > Heb je nu een losse decoder? Aangesloten met scart o.i.d.? Of gewoon analoge kabel? Zowel bij mijn vader als mijn schoonvader ging het beeld bij overstap van een losse decoder naar CI+ module er zichtbaar op vooruit.
Pagina: 1 ... 11 ... 75 Laatste