Verwijderd

tonysettanta schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:19:
heb de LE32B650 gekocht,
en nu is mijn vraag of het beeld veel mooier wordt wat betreft de CI + module.
op het moment draai ik nog met kabel via ziggo, en heb toch een redelijk mooi beeld..
had de tv aangeschaft in augustus en toen waren de modules er nog niet.
dus wie kan mij uitsluitsel geven of het echt de centen waard zijn?
ben verder een leek op dit gebied.
Als je op het Ziggo netwerk zit, dan kun je het verschil nu al beoordelen op Ned 1, dat kun je analoog, digitaal SD en digitaal HD ontvangen. Ned 1 en een paar Ziggo kanalen zijn niet gecodeerd, dus kun je zonder CI+ module al ontvangen.
Ik heb dezelfde TV en vind het verschil analoog/digitaal erg groot.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Het ligt er aan of je nu al digitale TV hebt van Ziggo (dus met een aparte ontvanger van Ziggo). Als je nu nog analoge TV hebt ga je er met digitale TV heel veel op vooruit. Dus dat lijkt me die ongeveer 75,- voor een module plus Ziggo kaartje echt wel waard.
tonysettanta schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:19:
heb de LE32B650 gekocht,
en nu is mijn vraag of het beeld veel mooier wordt wat betreft de CI + module.
op het moment draai ik nog met kabel via ziggo, en heb toch een redelijk mooi beeld..
had de tv aangeschaft in augustus en toen waren de modules er nog niet.
dus wie kan mij uitsluitsel geven of het echt de centen waard zijn?
ben verder een leek op dit gebied.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• peter0000
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-02-2023

Verwijderd

Werkt alleen met Sony? is allemaal nogal vaag zoals het ganse CI+ verhaal?
http://www.neotion-pocket.com/pocket_recorder.php Neotion Pocket Recorder Data Sheet:
SD HC: That means that your content (recording or time shifiting) is recorded on SD card. Record on SD could be played on PC or Portable Multimedia according to Pay TV operator requirements and authorization
Is dus CI+ conform: wat volgens mij wil zeggen opname blijft gecodeerd en zonder smartcard met een geldige sleutel in tijdsduur speelt dit niet af als je de gecodeerde uitzending al kon opnemen. Skippen reclame blokken zit er ook niet in als het tv station of kabelboer dit niet wil. Media industrie en kabel boeren hebben iedereen goed liggen!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Die Neotion NPR ziet er leuk uit, maar zo te zien moet ik dan ook m'n smartcard slopen? Ik zie althans nergens waar ik die kwijt zou kunnen, maar ik zie wel een losse chip op een van de plaatjes.

Op zich boeit het me weinig dat ik de opgenomen programma's via dat ding terug zou moeten kijken (het gaat me echt om sporadisch opnemen van een programma om het later te kijken) maar ik zou wel heel zeker willen weten of en hoe het werkt voordat ik de schaar in m'n kaart zet :X

Wat betekent mijn avatar?

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
CrimInalA schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:23:
Ik ben van plan om een LE46B650 model aan te schaffen . Er is echter 1 vraag waar ik me geen antwoord op gevonden krijg en dat is of dit toestel een RGB out heeft . Dus dat ik op die rgb out poort alles kan dupliceren wat er op hdmi of andere poorten binnenkomt .

Of als er iemand dit toestel heeft en deze functie gebruikt zou ik het natuurlijk graag horen .
Ja. Het signaal is wel een stukje minder dan HDMI.

Verwijderd

CrimInalA schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:23:
Ik ben van plan om een LE46B650 model aan te schaffen . Er is echter 1 vraag waar ik me geen antwoord op gevonden krijg en dat is of dit toestel een RGB out heeft . Dus dat ik op die rgb out poort alles kan dupliceren wat er op hdmi of andere poorten binnenkomt .
nog niet uitgeprobeerd, volgens de handleiding (scart):
EXT 1 alleen TV of DTV uitgang is beschikbaar
EXT 2 naar keuze
met volgende opmerking: in de EXT-modus ondersteunt DTV Out alleen MPEG SD-video en audio. Als het CI+ signaal daar zwart blijft weet ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb sinds kort een serieuze flikkering in mijn beeld, niet altijd en ook zowel via de DigiBox als via de PopCorn C-200 en de Onkyo DVD Speler.

Ik heb al een firmware upgrade gedaan naar versie T-CHL7DEUC-2005.0. Het probleem blijft. Wel heb ik het gevoel dat eens de tv "warm" gedraaid is, het probleem weg is. Zijn er mensen die nog tips hebben behalve Samsung bellen? Ik woon in België en ik zie nergens op de site dat ze een technieker zouden langsturen en heb schrik dat ik deze mag opsturen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tc982
welk model? Staat deze altijd op kamertemperatuur of koelt hij flink af, als de verwarming afstaat? LCD of de achtergrondverlichting (fluo verlichting kan zoals spaarlampen temperatuur gevoelig zijn en dan lichtjes flikkeren tot ze op temperatuur zijn)
veranderde je laatst instellingen? probeer eens een reset (exit blijven duwen +- 6 seconden tot je bericht krijgt van herzetten naar de fabrieksinstellingen (indien je flatscreen op kamertemperatuur blijft +- 18°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 12:58:
@tc982
welk model? Staat deze altijd op kamertemperatuur of koelt hij flink af, als de verwarming afstaat? LCD of de achtergrondverlichting (fluo verlichting kan zoals spaarlampen temperatuur gevoelig zijn en dan lichtjes flikkeren tot ze op temperatuur zijn)
veranderde je laatst instellingen? probeer eens een reset (exit blijven duwen +- 6 seconden tot je bericht krijgt van herzetten naar de fabrieksinstellingen (indien je flatscreen op kamertemperatuur blijft +- 18°)
Model = LE40B650. Deze staat op kamertemperatuur, in de avond op 16 graden. Het is echt de blacklight die trilt, het beeld blijft stabiel, maar er is precies iemand die met de lichtsterkte aan het flikkeren is.

Ik heb geen instellingen gewijzigd de laatste maanden zelfs, een reset wil ik nog niet doen, ik moet eerst de instellingen opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tc982
zelfde model hier 6 mnd oud, staat op de slaapkamer nog iets frisser, gebruik die alleen in filmmodus, flikkeren nog niet waargenomen? instelling van backlight verlagen? Verkoper contacteren en eens horen wat er moet gebeuren (garantie in de gaten houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:35:
[...]

Als je op het Ziggo netwerk zit, dan kun je het verschil nu al beoordelen op Ned 1, dat kun je analoog, digitaal SD en digitaal HD ontvangen. Ned 1 en een paar Ziggo kanalen zijn niet gecodeerd, dus kun je zonder CI+ module al ontvangen.
Ik heb dezelfde TV en vind het verschil analoog/digitaal erg groot.
mensen allen hartelijke dank voor jullie aanbeveling.
ga dan ook direct de CI+ module anschaffen.
gr Tonny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik ben van plan om de firmware van mijn tv een update te geven. Nu heb ik het volgende model: Modelcode: LE46A656A1FXXC (Version: SQ01).

Kan iemand mij vertellen of dit de juiste firmware pagina is van de Samsung website? Op die pagina zie ik namelijk het model LE46A656A1C staan.

Op deze firmware pagina zie ik het model LE46A656A1FXXU staan. Laatste letter is geen C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LE46A656A1F Upgrade File (ver.T-AMBPEUMD-1023.0):
http://www.samsung.com/do...A1F&filetype=FM&language=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
tonysettanta schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:52:
[...]
mensen allen hartelijke dank voor jullie aanbeveling.
ga dan ook direct de CI+ module anschaffen.
gr Tonny.
Weet je wel zeker dat je het PXXN type hebt, anders gaat je CI+ kaart niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik hoorde dat het afgeraden wordt om een tv uit de LED series te kopen als je die gebruikt in combinatie met een PS3, omdat door beeldbuffering er vertragingen kunnen optreden die het gamen negatief beinvloeden. Kan iemand daar iets nuttigs over zeggen? Ik zit er aan te denken een tv uit de 7000 serie aan te schaffen, maar ik moet er wel fatsoenlijk op kunnen gamen. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb nu een tv met aparte SD decoder. Kan ik die smartcard in een CI+ module steken en werkt dan alles gewoon? Ook de extra tv zenders die ik heb? En komen er dan de gratis HD kanalen bij, naar wat ik begreep: NED 1,2,3 en Eurosport?

Gaat bij mij trouwens om Ziggo, al weet ik niet of dat enige invloed heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 01-01-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Over je 2e alinea: ja, in elk geval bij mij (CaiWay) werkte dat prima: van SD decoder met CRT naar een 6000-serie met CI+ alles prima in orde. Schakelt automatisch naar de bijbehorende HD-kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb nu sinds een jaar de Samsung LE32B530 p7w

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is hier mijn Ipod nano (5g) op aan te sluiten. Ik hoef alleen maar mijn muziek te kunnen luisteren via de TV, video's kijken etc. is niet nodig.

Ik heb zo'n AV kabel gekocht, met een geel, rood en wit uiteinde en dus een plug die in mijn Ipod hoofdtelefoon uitgang moet.

Echter als ik dan zoek op mijn TV bij AV hoor ik niks. ALs ik dan vervolgens de gele plug (video) er uit haal en die van de Wii er in doe en de Wii aanzet, krijg ik beeld van mijn Wii en muziek van mijn Ipod.

Maar goed, moet toch ook mogelijk zijn muziek te luisteren zonder dat ik mijn Wii moet aanzetten.

Iemand tips? een idee hoe ik mijn Ipod kan aansluiten op de TV om dus alleen maar muziek af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
Hann1BaL schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:40:
Ik heb nu een tv met aparte SD decoder. Kan ik die smartcard in een CI+ module steken en werkt dan alles gewoon? Ook de extra tv zenders die ik heb? En komen er dan de gratis HD kanalen bij, naar wat ik begreep: NED 1,2,3 en Eurosport?

Gaat bij mij trouwens om Ziggo, al weet ik niet of dat enige invloed heeft.
Bij Caiway zijn trouwens bijna alle Nederlandse zenders in HD te ontvangen, Ned 1,2,3 RTL 4,5,7,8 en NET5.
Ziet er echt super strak uit op de 40B6000, icm de CI+.

Tijdens het gamen met de Xbox 360 heb ik weinig problemen ondervonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcusso op 01-01-2010 20:34 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een oplossing voor het feit dat weinig witte letters op zwarte achtergrond (bijvoorbeeld bij aftiteling van een film) altijd veel donkerder verschijnen en dan weer helderder worden zodra er meer verschijnen ? Is er een instelling dit hieraan een einde maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
Ik heb geen Samsung LED TV, maar misschien heeft het iets te maken met dynamisch contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Dynamisch contrast of Adaptive backlight ofzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
ThinkPadd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:09:
Dynamisch contrast of Adaptive backlight ofzo denk ik.
Dit is bij nagenoeg alle types LCD-schermen met dynamisch contrast... Bij Full LED zou door middel van local dimming dit effect verminderd kunnen worden, maar gok dat de TS egde led's hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 00:05:
Weet er iemand een oplossing voor het feit dat weinig witte letters op zwarte achtergrond (bijvoorbeeld bij aftiteling van een film) altijd veel donkerder verschijnen en dan weer helderder worden zodra er meer verschijnen ? Is er een instelling dit hieraan een einde maakt ?
Yep, dynamisch contrast uitzetten. Da's overigens niet iets dat alleen bij witte letters zo werkt. Als 'het beeld' donker is (gemiddeld over 't scherm) gaat de backlight zachter. Zodat je nog minder ziet. Geniale uitvinding, niet?

op mijn Samsung zit 't in 't menu onder picture -> magicbright, en dan iets anders kiezen dan 'Dynamic Contrast'.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 02-01-2010 01:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magicbright is dat niet enkel op monitors en niet op TV?
filmmode gebruiken met optie Auto2
spaarstand verhogen of op hoogst zetten of backlight verlagen eventueel tot 0.
Er zitten zoveel regelingen op en combinaties hiervan, voorzichtig uitproberen en bijhouden op papier wat voor jou werkt.

last van grijze waas met HDMI aansluitingen: instelling HDMI Black Level: laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik heb een vraagje over de teletekst van de LE37B652.
Het is al een verademing dat ik niet meer zo lang hoef te wachten op teletekstpagina's, maar als een bepaalde pagina meerdere subpagina's heeft (zoals bijvoorbeeld 403 op Ned1, 2 of 3), dan moet ik nog wel wachten op de afzonderlijke subpagina's.
Is er een mogelijkheid om snel tussen de subpagina's te switchen?
Met de kleurentoetsen kan ik alleen tussen de pagina's switchen en met de pijltjes gaat het ook al niet.
Is dit überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Werewolf336
niet de cursortoetsen voor paginas: kanaaltoets P+/P-
of de TXT subpagina toets: (PRE-CH) boven de kanaaltoets
alle info staat normaal onder Overzicht van de afstandsbediening p5 series 6 handleiding of gelijkaardig in de handleiding van jouw model

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:08:
@Werewolf336
niet de cursortoetsen voor paginas: kanaaltoets P+/P-
of de TXT subpagina toets: (PRE-CH) boven de kanaaltoets
Super, bedankt!
Die kleine tekentjes naast de toetsen waren me niet eens opgevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
Welke serie heb je? Bij de 6000 serie LED TV's van samsung is dat zover ik weet niet uit te zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung LED van de 6000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:35:
Welke serie heb je? Bij de 6000 serie LED TV's van samsung is dat zover ik weet niet uit te zetten.
6000 serie. Dus niet corrigeerbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
Ik meen van niet, heb er zelf geen dus kan het niet checken. Maar het heet dynamic contrast. Die optie zou alleen beschikbaar moeten zijn in Game Mode.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
CyBeR schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:49:
[...]

Yep, dynamisch contrast uitzetten. Da's overigens niet iets dat alleen bij witte letters zo werkt. Als 'het beeld' donker is (gemiddeld over 't scherm) gaat de backlight zachter. Zodat je nog minder ziet. Geniale uitvinding, niet?

op mijn Samsung zit 't in 't menu onder picture -> magicbright, en dan iets anders kiezen dan 'Dynamic Contrast'.
Geniale uitvinding? Een grapje hoop ik? :9

Als de backlight / LED's zachter gaat, dan verlies je heel veel details in de donkere gebieden. Zo werken LCD's nou eenmaal. Als je hem van Dynamisch afzet wordt het wel minder, maar het gaat nooit weg.

Tv kijken zou ik sowieso nooit op de dynamische stand doen, verneukt het beeld compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Dit moet je even in het service menu uitzetten. Kijk in het algemene Samsung LED topic hoe je daar in komt.
Rctworld schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:44:
[...]

Dit is bij nagenoeg alle types LCD-schermen met dynamisch contrast... Bij Full LED zou door middel van local dimming dit effect verminderd kunnen worden, maar gok dat de TS egde led's hebt ;)
Samsung heeft nog geen local dimming LED Tv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Pino112 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:55:
Dit moet je even in het service menu uitzetten. Kijk in het algemene Samsung LED topic hoe je daar in komt.
[...]
Samsung heeft nog geen local dimming LED Tv's ;)
Dan heb jij vast de A786 en de B8500 gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rctworld schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:10:
[...]

Dan heb jij vast de A786 en de B8500 gemist...
In http://www.hdtvtest.co.uk...86-review-20080922131.htm deze review komt de A786 aan bod, maar deze heeft geen local dimming mogelijkheid.

De B8500 wel, maar die is nog niet verkrijgbaar en zal een kostenplaatje hebben van meer dan 4000 euro. Dus relevant? Nha, niet echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
ik heb hier een Samsung LE32S71B en ik was heeel benieuwd of deze TV ook RGB uit kan sturen via bijv scart ?
Via samsung krijg ik het verwijs naar de handleiding, maar daar staat niks over (duidelijk) in.

Dus misschien iemand die me hier kan helpen ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiwema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 19:32
ik bezit ook een 32inch B550 model. :)
Maar ik kan niet in de modus komen om mijn videomute te veranderen. :(
advanced is niet toegankelijk????
Ik zie het wel in het menu, maar ik kan er niet in, ook niet door 0000 in te toetsen..
Wie weet wat te doen, daar de zaptijden wel erg lang zijn |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn pc aan een hdmi poort van mn 40a656 hangen, maar als ik de pc aan heb staan dan krijg ik ruis op de ontvangst van mn televisiekanalen. Zet ik de pc uit, of haal ik het signaal van die kabel af dan wordt de ontvangst weer beter.

Is dit een bekend fenomeen of toch een reden om contact met Samsung op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
StealthyPeanut schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:28:
[...]

In http://www.hdtvtest.co.uk...86-review-20080922131.htm deze review komt de A786 aan bod, maar deze heeft geen local dimming mogelijkheid.
[...]
Dan zet je die link erbij, en dan lees je hier nog overheen ook:
Update 2 May 2009: The LE40A786 is slowly being phased out, and has been replaced by the Samsung UE40B7020WW which uses an Edge LED backlighting system as opposed to the local-dimming version implemented on the A786.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18

parpes

I know things

Wellicht een noob vraag, maar toch:
ik overweeg de aankoop van de Samsung LE32B650, die ook een DVB-C tuner heeft met CI+. Maar is de tuner ook geschikt voor HD kwaliteit ontvangst. of moet er dan sprake zijn van DVB-C HD tuner, net zo als de tuners van Humax bijvoorbeeld. Het zou wel vreemd zijn als in een HD tv geen HD tuner zou zijn geplaatst. Maar je weet het maar nooit. Iemand een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitek2003
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 13:00
Op de LE40B650 heb ik perfekt HD beeld, zou dan ook op sde 32" zo moeten zijn, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rctworld schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:16:
[...]

Dan zet je die link erbij, en dan lees je hier nog overheen ook:

[...]
Lol, niet gelezen idd. Maar dan is hij alweer uit de handel? Echt triest dat de grote spelers de Local Dimming toestellen niet blijven aanbieden in Europa. Die kunnen goed concurreren met plasma's. Echt een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

parpes schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:33:
ik overweeg de aankoop van de Samsung LE32B650, die ook een DVB-C tuner heeft met CI+. Maar is de tuner ook geschikt voor HD kwaliteit ontvangst.
Ja, ik heb een LE32B650T2P met Ziggo kaartje, geeft prima ontvangst van HD kanalen. Ik gebruik het alleen als TV, dus kan ik niets zeggen over HD weergave van DLNA, Xbox, Wii of dergelijke andere mogelijkheden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmLTC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 18:17
Hallo,

Ik heb een nu een tijdje de Samsung LE32B530. Hij deed het prima, maar laatst is er een stroomstoring geweest terwijl ik niet thuis was. Nu krijg ik de tv niet meer aan. Wanneer ik de stroom kabels aansluit gaat de rode power indicator zacht branden (en dus niet fel zoals wanneer hij aan is) Verder heeft het geen effect om op de rode knop op de AB te drukken of de Power knop aan de rechterkant van de tv zelf.

Is er iets wat ik over het hoofd zie of kan ik zelf nog iets proberen (hard reset?) Of is het tijd om aanspraak te gaan maken op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb een UE37B6000 gekocht en het is een groot feest. In combinatie met de CI+ module en de HD kanalen is het een verademing. Tot zover is gelukt, al was daar wel een softwareupdate voor nodig. Nu het probleem.

Ik heb de tv ook aangesloten op mijn pc (icm een HD4870 videokaart) en nu zegt de tv wel dat het een signaal van 1920x1080 ontvangt, maar het beeld is net niet full screen. Dat is wel erg vervelend, maar ik krijg het maar niet opgelost. Iemand die daar een goed advies over heeft?

edit: het is opgelost. CCC denkt dat het nodig is om overscan toe te passen en het beeld te verkleinen. Nu gewoon full screen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 04-01-2010 16:51 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Weet iemand hoe ik het beeld UIT zet als ik een radiozender luister? (B650)
Die screensaver (verspringend muzieknootje) vind ik niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Van de week een 32"B550 gehaald om mijn 4 a 5 jaar oude samsung 26" te vervangen (die was ruim 1000 euro toen en het een na grootste model, lol) in de slaapkamer.

Was het zat dat ik 3 HDMI apparaten had ondertussen en maar 1 poort, en ook de 2 afstandsbedieningen gingen op mijn zenuwen werken. Wel nog even gedacht aan de 650, maar toch maar niet gedaan, heb eigenlijk niks wat ik zou willen hebben op dat scherm wat de 550 niet heeft.

Ben er mega tevreden over en dat voor best een nette prijs. Het enige wat ik nog zou willen weten of iemand het al gelukt is om de zaptijd te verlagen? Het lukt niet echt zoals het staat in de TS, kom wel in het servicemenu, maar dan is die optie er niet.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is om binnen Youtube filmpjes verder of terug te spoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met ◄◄ of ►► onderaan afstandsbediening indien online, met de mediaplayer is het met de cursortoetsen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hiwema schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:39:
ik bezit ook een 32inch B550 model. :)
Maar ik kan niet in de modus komen om mijn videomute te veranderen. :(
advanced is niet toegankelijk????
Ik zie het wel in het menu, maar ik kan er niet in, ook niet door 0000 in te toetsen..
Wie weet wat te doen, daar de zaptijden wel erg lang zijn |:( :?
Zelfde probleem hier, ik kom ook niet in het advanced menu (LED 40" 6000 serie)

Is de videomute overigens wel te veranderen icm een CI+ ziggo kaart? zappen met blackouts van een paar seconde vind ik echt heel vervelend :(

[edit] _langzaam_ 0 0 0 0 drukken does the trick :) Ik kom echter nergens videomute tegen of iets wat er op lijkt :(

[ Voor 14% gewijzigd door Luuk op 06-01-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft samsung al een update voor de ouwere tv's met een C+ slot? want mij CI+ kaart werkt hier niet mee of gaat dat nooit werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:03:
Heeft samsung al een update voor de ouwere tv's met een C+ slot? want mij CI+ kaart werkt hier niet mee of gaat dat nooit werken
Gaat nooit werken. Dus apparaat op Marktplaats zetten en nieuwe "PXXN" kopen met Ziggo certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:34:
met ◄◄ of ►► onderaan afstandsbediening indien online, met de mediaplayer is het met de cursortoetsen.
De pauze en play toets onderaan doen het wel, maar de << en >> toetsen doen het niet in de youtube widget tijdens het afspelen.
Ook met de cursortoetsen werkt het spoelen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Iemand nog nieuws over het plotselinge uit de handel nemen van de 8000 LED serie. Is mij nog steeds niet helemaal duidelijk of dat het nou alleen aan de 200 Hz verversingssnelheid lag dat alleen deze serie uit de handel is genomen. En ook nog apart dat het alleen hier in Nederland is gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik zou wel eens willen weten of het misschien mogelijk is om de volgorde van de source apparaten aan te passen, zodat bijv HDMI1 onder TV staat ipv nu Ext 1 en dan Ext2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou hier eens polsen of iemand weet of onderstaand tv model goed is of in het bezit is ervan. Normaal doe ik een hoop research achter electronica maar de TV markt is zo absoluut verzadigd, ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

http://alternate.be/html/...d=85242&showTechData=true

Iemand anders misschien nog een beter suggestie, ik zoek een zo goed mogelijke FULL HD tv van min 32" de bedoeling is om de pc er op aan te sluiten voor films en evt een PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:31:
Ik wou hier eens polsen of iemand weet of onderstaand tv model goed is of in het bezit is ervan. Normaal doe ik een hoop research achter electronica maar de TV markt is zo absoluut verzadigd, ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

http://alternate.be/html/...d=85242&showTechData=true

Iemand anders misschien nog een beter suggestie, ik zoek een zo goed mogelijke FULL HD tv van min 32" de bedoeling is om de pc er op aan te sluiten voor films en evt een PS3
ik heb die tv, wel 40 inch. Ik ben er tevreden mee, echt mooi beeld etc, alleen het beeld is te groot voor mij kleine kamer achteraf :P Dus je mag mijn tv overnemen of iemand anders :P

tweakers.net/aanbod/advertentie/199049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 inch is ook voor mij teveel van het goede (is de kast niet groot genoeg voor), sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wat de verbetering van de C serie tov de B serie zal zijn.. of bijv de B550 en C550 grote verschillen zullen tonen. Mensen enige ervaring met de stap van A naar B?

Als verschil waarschijnlijk weinig is, wacht ik tot de C serie komt en dan de B serie in uitverkoop halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:18:
ik ben benieuwd wat de verbetering van de C serie tov de B serie zal zijn.. of bijv de B550 en C550 grote verschillen zullen tonen. Mensen enige ervaring met de stap van A naar B?

Als verschil waarschijnlijk weinig is, wacht ik tot de C serie komt en dan de B serie in uitverkoop halen :P
Wanneer zou de C serie ongeveer uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
na een aantal maandjes met mijn LE32B651 ben ik toch wel zeeeer tevreden over deze pc :) mooi design, prachtbeeld! en handige tools.

alleen nu erger ik me eigenlijk aan een aantal dingen, zal ze hier neerzetten, misschien weet iemand een oplossing of iets dergelijks.

-----------
CI+ authenticatie

elke keer als ik de tv aanzet krijg ik eerst het scherm dat de ci+ de authenticatie start, die "ok" ik. authenticatie voltooid krijg ik dan, nogmaals "ok" en dan nog een keer de melding dat mijn preview periode is afgelopen. (duh, weet ik toch zelf ook wel). Dan krijg ik nog een seconde of 5 "vervormd signaal" en pas dan mag ik tv kijken. Dit alles bij elkaar duurt toch wel een seconde of 30 voordat ik tv kan kijken. vind ik toch lichtelijk irritant. Is die authenticatie uit te schakelen oid? of iig te verkorten?

-----------
films niet kunnen doorspoelen via DLNA
Titel klopt niet helemaal, want bepaalde films kan ik wel heen en weer spoelen, maar bepaalde films ook niet. Waar hem dit nu aan ligt ben ik nog niet achter. meer mensen hier last van? maar behoorlijk irritant als je om 1 of andere stomme reden nog een helft van een film moet zien.

-----------
zapsnelheid
bedroevend traag, ik kan niet anders zeggen, een delay van een volle seconde vindt ik behoorlijk hoog. is dit te verkorten?

-----------
voor de rest een prima toestel! ben er zeer content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Laatst online: 05-06 19:45
Ik net een LE32B650 gekocht. Deze werkt perfect ook DLNA en de Play on TV mode vanuit Windows 7 is perfect.

ik heb echter 2 zaken:
1. Als ik Teletekst op de NED 1 2 3 gebruik dan komt er, bijv op pagina 101, direct een blauwe waas achter de tekst. Ga ik naar de sportpagia's dan wordt het groen. Ik zie dit zowel op de HD kanalen alsop de "gewone kanalen". Bij Teletekst van RTL4 Houd ik wel een straake zwarte achtergrond.
Iemand een idee of soortgelijks.

2. Verder nogmaals de vraag of iemand al uitgedokterd heeft hoe de zaptime op de nieuwe modellen te versnellen. In de service menu's kom ik geen adjust hoofdstuk tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Ik ben nieuw op dit forum en heb heel wat treats gelezen maar ben nergens problemen met teletekst tegengekomen. Wij hebben sinds vier weken de UE32B7000 (naar alle tevredenheid :) ) maar kunnen geen teletekst bij BBC vinden. Is dit een bekend probleem, mis ik een knop, een instelling? Zo onhandig als je soms de ondertiteling wilt aanzetten :| Bij andere kanalen is het geen probleem en ook niet bij de oude TV (25 jaar mee gedaan, dus de Samsung was een quantum leap voorwaards!).

Is er een wizz kid die weet waar we het moeten zoeken?

thx bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:14:
Hai,

Ik ben nieuw op dit forum en heb heel wat treats gelezen maar ben nergens problemen met teletekst tegengekomen. Wij hebben sinds vier weken de UE32B7000 (naar alle tevredenheid :) ) maar kunnen geen teletekst bij BBC vinden. Is dit een bekend probleem, mis ik een knop, een instelling? Zo onhandig als je soms de ondertiteling wilt aanzetten :| Bij andere kanalen is het geen probleem en ook niet bij de oude TV (25 jaar mee gedaan, dus de Samsung was een quantum leap voorwaards!).

thx bij voorbaat.
Ik dacht dat de Teletekst bij de BBC was uitgeschakeld en alleen nog maar beschikbaar was voor de Digitale Kijkers in Engeland, ondertiteling zou blijven bestaan.
Wikipedia: BBC Red Button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 20:54
steadye schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:27:
1. Als ik Teletekst op de NED 1 2 3 gebruik dan komt er, bijv op pagina 101, direct een blauwe waas achter de tekst. Ga ik naar de sportpagia's dan wordt het groen. Ik zie dit zowel op de HD kanalen alsop de "gewone kanalen". Bij Teletekst van RTL4 Houd ik wel een straake zwarte achtergrond.
Iemand een idee of soortgelijks.
Kijk op teletekst pagina 397 voor de uitleg hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
Rexcore schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:19:
Titel klopt niet helemaal, want bepaalde films kan ik wel heen en weer spoelen, maar bepaalde films ook niet. Waar hem dit nu aan ligt ben ik nog niet achter. meer mensen hier last van? maar behoorlijk irritant als je om 1 of andere stomme reden nog een helft van een film moet zien.
Dat hangt af van de videocodec en codec versie die bij die film gebruikt is. Het enigste wat je kan doen is opnieuw decoderen of via usb afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
MartZuid schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:30:
[...]

van welk kanaal? RLT 4?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
Denk Nederland 1, 2 en 3 omdat daar het "probleem" bevind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:07
Rexcore schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:19:
na een aantal maandjes met mijn LE32B651 ben ik toch wel zeeeer tevreden over deze pc :) mooi design, prachtbeeld! en handige tools.

alleen nu erger ik me eigenlijk aan een aantal dingen, zal ze hier neerzetten, misschien weet iemand een oplossing of iets dergelijks.

-----------
CI+ authenticatie

elke keer als ik de tv aanzet krijg ik eerst het scherm dat de ci+ de authenticatie start, die "ok" ik. authenticatie voltooid krijg ik dan, nogmaals "ok" en dan nog een keer de melding dat mijn preview periode is afgelopen. (duh, weet ik toch zelf ook wel). Dan krijg ik nog een seconde of 5 "vervormd signaal" en pas dan mag ik tv kijken. Dit alles bij elkaar duurt toch wel een seconde of 30 voordat ik tv kan kijken. vind ik toch lichtelijk irritant. Is die authenticatie uit te schakelen oid? of iig te verkorten?

-----------

-----------
zapsnelheid
bedroevend traag, ik kan niet anders zeggen, een delay van een volle seconde vindt ik behoorlijk hoog. is dit te verkorten?

-----------
voor de rest een prima toestel! ben er zeer content mee!
CI+: ik zet mijn tv altijd uit op NL1, volgende keer dat je je tv aandoet heb je gelijk beeld, omdat NL1 free-to-air is en hier dus geen authenticatie hoeft plaats te vinden met je CI+ kaartje.

Zapsnelheid schijn je te kunnen aanpassen in het service menu.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Ik had dit probleem ook. Mijn oude CRT met analoog kabel abo had wel BBC ondertiteling. Mijn nieuwe Samsung met analoog kabel abo had geen BBC ondertiteling. Nu ik een digitaal abo heb is de ondertiteling op BBC weer terug.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:14:
Hai,

thx bij voorbaat.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info inzake teletekst BBC , zal me nu toch gaan oriënteren op digitale TV, moet ook eigenlijk wel met zo'n mooi toestel! Mijn provider is Ziggo. Kan iemand mij hier over adviseren?

Ik heb in de threats over verschillende mogelijkheden gelezen, via een kastje van Ziggo of via een kaartje of zo dat bij de MM gekocht kan worden! Heb ik dat goed begrepen? Kan ik ook meteen maar een dongel va Samsung aanschaffen en online gaan :)

thxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:09:
Bedankt voor de info inzake teletekst BBC , zal me nu toch gaan oriënteren op digitale TV, moet ook eigenlijk wel met zo'n mooi toestel! Mijn provider is Ziggo. Kan iemand mij hier over adviseren?

Ik heb in de threats over verschillende mogelijkheden gelezen, via een kastje van Ziggo of via een kaartje of zo dat bij de MM gekocht kan worden! Heb ik dat goed begrepen? Kan ik ook meteen maar een dongel va Samsung aanschaffen en online gaan :)

thxs!
Ik heb zelf ook digitale TV van Ziggo. De prijs is gelijk aan analoge TV van Ziggo. Je kunt inderdaad bij Ziggo of, sneller, bij de MM een CI+ module plus Ziggo kaartje kopen voor ongveer 75,-.
Geen ervaring met de Samsung dongle, ik heb de TV met een UTP kabel aangesloten op de router. Immers de TV en de router gaan voorlopig nergens naar toe...

De internet functies op de TV gebruik ik niet maar ik kijk wel veel film over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steadye
  • Laatst online: 05-06 19:45
MartZuid schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:30:
[...]

Thx Martin_z dat de uitleg toch nog weer op good old teletext stond.

Vind de optie trouwens niet erg zinvol leesbaarheid wordt er bij mij niet beter op. Maar we kunne wel leuke plaatjes zien in teletekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Hebben er meer mensen last van enorme storing bij Ned1 en Ned2 met gebruik van de CI+ module van Ziggo?
Sinds een paar dagen zijn deze twee kanalen amper te bekijken. De frequentie lijkt verstoord. Ned3 en alle andere zenders werken wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
Victorio schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:03:
Hebben er meer mensen last van enorme storing bij Ned1 en Ned2 met gebruik van de CI+ module van Ziggo?
Sinds een paar dagen zijn deze twee kanalen amper te bekijken. De frequentie lijkt verstoord. Ned3 en alle andere zenders werken wel goed.
kabel noord in dit geval, maar wel dezelfde problemen. heel veel "digitale ruis" (wel alleen op het HD kanaal van ned 1 en 2. de 2 normale kanalen van beide heb ik geen last van deze ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Ik had een vraagje. Ik heb al een tijdje gezocht op google maar ik kan het niet vinden. We hebben zojuist een Samsung LED tv aangeschaft en ik was opzoek naar de optimale beeldinstellingen van die TV. Ik heb een keer een forum gezien waar mensen hun complete instellingen hadden gepost. Iemand die mij aan een linkje kan helpen voor de Samsung LED tv serie 6?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Ik heb sinds kort een Samsung LCD 32 inch. serie 6. Ik kijk digitaal met een module in de TV van ZIGGO. Ik heb hem gisteren via HDMI op de DVD-recorder (Sony RDR-HX750) aangesloten. Kan iemand mij vertellen hoe en of ik met de HDMI rechtstreeks van de TV kan opnemen. De programmagids van de DVD-recorder haalt de analoge zenders binnen en de TV uiteraard de digitale. Ik zou het wel handig vinden om rechtstreeks van de TV (digi.prog.) op te nemen. Of heb ik daar echt een scartkabel voor nodig, Al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Moreno schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:29:
Ik had een vraagje. Ik heb al een tijdje gezocht op google maar ik kan het niet vinden. We hebben zojuist een Samsung LED tv aangeschaft en ik was opzoek naar de optimale beeldinstellingen van die TV. Ik heb een keer een forum gezien waar mensen hun complete instellingen hadden gepost. Iemand die mij aan een linkje kan helpen voor de Samsung LED tv serie 6?

Alvast bedankt.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings.htm

Heb zelf een tikkie meer backlight gebruikt maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Is er voor de 6000 serie een mogelijkheid om een hoofdtelefoon aan te sluiten? (al dan niet met een verloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Denko schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:29:
Van de week een 32"B550 gehaald om mijn 4 a 5 jaar oude samsung 26" te vervangen (die was ruim 1000 euro toen en het een na grootste model, lol) in de slaapkamer.

Was het zat dat ik 3 HDMI apparaten had ondertussen en maar 1 poort, en ook de 2 afstandsbedieningen gingen op mijn zenuwen werken. Wel nog even gedacht aan de 650, maar toch maar niet gedaan, heb eigenlijk niks wat ik zou willen hebben op dat scherm wat de 550 niet heeft.

Ben er mega tevreden over en dat voor best een nette prijs. Het enige wat ik nog zou willen weten of iemand het al gelukt is om de zaptijd te verlagen? Het lukt niet echt zoals het staat in de TS, kom wel in het servicemenu, maar dan is die optie er niet.
Vergeet niet de mogelijkheid om films via USB te kunnen afspelen aan te zetten :) (net als de B6XX-serie standaard kan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 07:15
Victorio schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:03:
bij mij exact hetzelfde probleem.
gebruik een samsung le40b652 met ci+
bij mij begon het verleden week met verstoringen; vandaag is het erger geworden en komt afwisselend het beeld van eurosport hd of ned 3 hd door het beeld van ned 1 en 2 hd heen
volgende week komt een monteur van ziggo langs...

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vorige week een LE37B650 (PXXN variant). Toptelevisie, prachtig scherm, helemaal tevreden mee. Echter een vraag; als ik de tv aanzet springt deze automatisch naar EXT1. Ik heb liever dat hij direct naar TV springt. Ik dacht eerst dat de tv gewoon springt naar de source die aan stond toen de tv uitging, maar als ik de tv uitzet terwijl deze op TV staat, dan springt hij bij aangaan direct alsnog naar EXT1. Is dit ergens in te stellen? De handleiding is behoorlijk summier en zegt hier niets over!

Verder hoor ik af en toe een behoorlijke brom uit de televisie. Wanneer ik de tv echter op Dynamic Mode zet, is deze brom weg :S apart of bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kan je eventueel aanpassen in het service menu door de hotel mode:on te kiezen en daar binnen dit menu de opstart in te stellen. Zou dit niet onmiddelijk doen, wanneer je in het service menu komt vervalt je garantie op het toestel: service menu is voorbehouden aan de servicemonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb zelf de UE37B6000 en ik vind hem fantastisch met 1 hele kleine maar:

Op welke modus je de tv ook instelt, hij blijft gebruik maken van dynamic backlight. Ook in bijv. filmmodus. Dat is bij donkere films met maar weinig zichtbaar best wel vervelend. Dat de tv dat doet in Dynamische modus lijkt me vrij logisch, maar dat moet je toch uit kunnen zeten? Dat lijk je ook te kunnen als je het profiel van welke modus dan ook gaat aanpassen. Daar is een optie voor, maar als ik die uit zet staat het nog niet uit.

En wat is precies het service menu? Want sneller kunnen zappen lijkt me een verademing. :) Dat duurt wat lang icm de Ziggo CAM module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat het trage zappen uitsluitend aan de CI+ cam ligt (DVB-C) met DVB-T heb ik dit niet voor.
Probeer eens een van deze instellingen of combinaties hiervan:
Advanced Settings van het beeld: Dynamic Contrast off
Picture Options: HDMI Black Level: low
verlagen van de LED spaarstand en niet auto gebruiken (extra toets terwijl je beeld bekijkt)
service menu (<= url) is een menu bedoeld voor de service monteur, hierin kan je allerlei parameters veranderen en zelfs een baksteen maken van je flatscreen, werd al verscheidene keren vermeld in deze draad.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hann1BaL schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:19:
Ik heb zelf de UE37B6000 en ik vind hem fantastisch met 1 hele kleine maar:

Op welke modus je de tv ook instelt, hij blijft gebruik maken van dynamic backlight. Ook in bijv. filmmodus. Dat is bij donkere films met maar weinig zichtbaar best wel vervelend. Dat de tv dat doet in Dynamische modus lijkt me vrij logisch, maar dat moet je toch uit kunnen zeten? Dat lijk je ook te kunnen als je het profiel van welke modus dan ook gaat aanpassen. Daar is een optie voor, maar als ik die uit zet staat het nog niet uit.

En wat is precies het service menu? Want sneller kunnen zappen lijkt me een verademing. :) Dat duurt wat lang icm de Ziggo CAM module.
Enige manieer om het backlight dimmen uit te zetten is in het service menu. En wat dat is en hoe je er in komt staat meerdere keren in dit topic vermeld. Je kan daar een boel verkloten dus wel weten wat je doet.

Dynamic Contrast doet i.t.t. tot wat hier beweerd wordt niets met het dimmen van de backlight. Op oudere Samsungs lcd's was dat met deze optie overigens wel in te stellen, misschien dat daar de verwarring door is ontstaan. Nu kun je daar alleen je kleuren wat levendiger door instellen, maar het backlight blijft even fel en dimt nog steeds bij zwarte scenes.

In het service menu, kan je onder Geavanceerd de optie CE-dimming, bij Standard en Movie op OFF zetten. Dat is de enige manier om het dimmen uit te schakelen. Kan dus onafhankelijk voor de Movie en Standaard modus worden in- of uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:41:
dit kan je eventueel aanpassen in het service menu door de hotel mode:on te kiezen en daar binnen dit menu de opstart in te stellen. Zou dit niet onmiddelijk doen, wanneer je in het service menu komt vervalt je garantie op het toestel: service menu is voorbehouden aan de servicemonteur.
Hoe zit dat eigenlijk? Waar in de voorwaarden kan ik vinden dat mijn garantie vervalt als ik in het service menu ga? Dit lijkt me niet hetzelfde als het fysiek openen van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Het service menu ingaan lukt nu wel, maar in de TS staat beschreven hoe de zaptijd versneld kan worden, maar dit kan ik niet vinden op mijn UE37B6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DonJuape:
http://ars.samsung.com/cu...8&PROD_SUB_ID=0&PROD_ID=0
Hoe schakel ik de servicemodus in?Deze functie is alleen bedoeld voor geautoriseerde Samsung servicemonteurs
http://www.samsung.com/be...vicePolicyWarrantyMain.do
De garantie is ongeldig als het defect (op welke wijze dan ook) door verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen is veroorzaakt
je veranderd iets in de servicemodus en je scherm is naar de knoppen, denk je dat Samsung je dan een nieuwe gaat bezorgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:37:
@DonJuape:
http://ars.samsung.com/cu...8&PROD_SUB_ID=0&PROD_ID=0

[...]

http://www.samsung.com/be...vicePolicyWarrantyMain.do

[...]

je veranderd iets in de servicemodus en je scherm is naar de knoppen, denk je dat Samsung je dan een nieuwe gaat bezorgen?
Wat er in de FAQ van een fabrikant staat heb ik als consument natuurlijk niets mee te maken.

En wat betreft de reparatievoorwaarden. Als ik door mijn geklooi in het service menu de TV naar de knoppen help dan krijg ik uiteraard geen nieuwe.
Als de TV om een andere reden stuk gaat uiteraard wel. Van verval van garantie alleen maar omdat ik in het service menu ben geweest kan geen sprake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:41:
komt een monteur dan gratis deze optie bij mij aan huis instellen ? Dachtet niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Volkert schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:30:
[...]

Gaat nooit werken. Dus apparaat op Marktplaats zetten en nieuwe "PXXN" kopen met Ziggo certificering.
Hij kan ook gewoon een AlphaCrypt CI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

younxta schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:46:
[...]

Hij kan ook gewoon een AlphaCrypt CI gebruiken.
Nee hoor, AlphaCrypt CI gaat binnen korte tijd niet meer werken.

Ik heb nog wel een vaag probleem: Mijn UE37B6000 hangt via HDMI aan mijn pc (C2D E6600 op 3GHz, 6 GB, en 4870 1 GB videokaart) maar toch lijken films niet helemaal vloeiend te verlopen. De CPU usage ligt rond de 70-80 % dus dat zou geen probleem mogen zijn. Ik gebruik CCCP i.c.m. MPC.

Standaard staat de tv als scherm ingesteld met 1920x1080 60Hz. Veel video is 24 fps, kan ik om die reden de tv dan beter instellen op 24 Hz ipv 60 (of 50)? De tv ondersteunt 24p weergave, dus dat zou dan goed moeten zijn. Het is redelijk goed te kijken, maar wat onrustig omdat het soms wat schokt. Een herkenbaar probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DonJuape
Van verval van garantie alleen maar omdat ik in het service menu ben geweest kan geen sprake zijn.
Je hebt geen gegevens van Samsung om in dit menu te komen. Samsung ziet dat je in dit menu zat: Samsung spijt me beste klant: uw garantie is vervallen het defekt heb je zelf veroorzaakt! Daar sta je dan.

@CrimInalA
komt een monteur dan gratis deze optie bij mij aan huis instellen ? Dachtet niet ..
natuurlijk niet, als je dit als hotel professioneel had gekocht, was dit bij de levering op jou wensen ingesteld als particuliere klant heb je die optie niet beschikbaar. Daarom is het ook voor ons een Tweak

Bedrijfsklanten: http://www.samsung.com/nl/business/index.html:
Hotel TV’s, Global Samsung Business Network, reclame materiaal, en brochures, etc. hier kunt u het als bedrijf allemaal vinden.
wat je zelf doet in deze servicemodus is op je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:44:
@DonJuape

[...]

Je hebt geen gegevens van Samsung om in dit menu te komen. Samsung ziet dat je in dit menu zat: Samsung spijt me beste klant: uw garantie is vervallen het defekt heb je zelf veroorzaakt! Daar sta je dan.

[...]
Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Zo lang nergens in de voorwaarden staat dat ik niet in het service menu mag en het is niet redelijkerwijs aan te nemen dat het defect veroorzaakt is door mijn instellingen heb ik recht op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag.
Ik heb in het hoofdforum ook al een topic geplaats genaamd: "[LCD] Welke 40/42inch Full-HD LCD Tv is de beste keus?".
Het gaat er namelijk om dat ik van mijn 32inch HD-Ready Samsung naar een groter Full-HD model wil.

Ik ben op zoek naar een tv met:
-Full HD
-40/42 Inch
-Aansluitingen voor; Xbox 360 (Via Component), PC (Via HDMI) en Digitenne (Via Scart)
-Goede performance bij het spelen van games met Xbox360 én bij het afspelen van HD films vanaf Xbox360 of PC.

Mijn Budget ligt tussen de 500 a 700 euro. Ideaal zou dus zijn één van 600.

Nu heb ik rond gekeken en aangezien ik tevreden ben met mijn huidige Samsung zou ik graag willen weten of de Samsung LE40B550 een goede optie is voor de wensen die ik heb. Óf is er een beter vergelijkbaar alternatief? Het hoeft niet per se een Samsung te zijn. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

Edited

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik wil met een week of 2 een UE40B7000 of 7020 gaan aanschaffen.
Ik weet al dat het enige verschil de rode rand is bij het 7000 model, maar zijn dit ledjes die uit te zetten zijn of ik het een rode kunstof rand?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik wil graag de Samsung L37B530 aan gaan schaffen. Deze is bij de mediamarkt voor €480 in de aanbieding. Alleen omdat dit voor mij toch best een grote aanschaf is wil ik me er wel in verdiepen. Helaas heb ik niet bijster veel verstand van tv's en met google kan ik nergens reviews vinden. Ook staat er bij de specs niet of deze 100hz heeft en dat lijkt mij wel prettig. Heeft iemand ervaring met deze tv? Of kan iemand op basis van de specs zeggen of het een goede aanschaf is? Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 12 ... 75 Laatste