Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 273166 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:08:
Beste tweakers,

ik wil graag de Samsung L37B530 aan gaan schaffen. Deze is bij de mediamarkt voor €480 in de aanbieding. Alleen omdat dit voor mij toch best een grote aanschaf is wil ik me er wel in verdiepen. Helaas heb ik niet bijster veel verstand van tv's en met google kan ik nergens reviews vinden. Ook staat er bij de specs niet of deze 100hz heeft en dat lijkt mij wel prettig. Heeft iemand ervaring met deze tv? Of kan iemand op basis van de specs zeggen of het een goede aanschaf is? Alvast bedankt!
Is geen 100Hz, maar of dat echt een nadeel is? Ik vind van niet. Je zult in ieder geval geen 100hz 37" Full HD krijgen voor 500 euro.

Op zich is het een prima deal voor die prijs. Alleen heb je bij Samsung wel dat er verschillende panelen in kunnen zitten. Welke je precies krijgt is dus afwachten.

Kijk ook naar de LG 37LH3000. Die kan na een hack divx afspelen via USB en is nog goedkoper:
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/325692/#prijzen

Ik neig zelf naar de LG, met name door de USB functionaliteit. De beeldkwaliteit beoordelen in winkels is me nog niet goed gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Anoniem: 273166 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:08:
Beste tweakers,

ik wil graag de Samsung L37B530 aan gaan schaffen. Deze is bij de mediamarkt voor €480 in de aanbieding. Alleen omdat dit voor mij toch best een grote aanschaf is wil ik me er wel in verdiepen. Helaas heb ik niet bijster veel verstand van tv's en met google kan ik nergens reviews vinden. Ook staat er bij de specs niet of deze 100hz heeft en dat lijkt mij wel prettig. Heeft iemand ervaring met deze tv? Of kan iemand op basis van de specs zeggen of het een goede aanschaf is? Alvast bedankt!
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le37b530/328974/ kan je nog het e.e.a vinden ook aan reacties.
Ik zie ook daar bij de specs niks over het aantal Hz dus het zal wel 50 zijn.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273166

Bedankt voor jullie snelle reacties. Reviews zijn niet echt duidelijk maar beter dan niets. Ik dacht dat 100hertz vooral een verademing zou zijn voor bij het gamen. Wil hem namelijk gebruiken voor m'n 360, PC (browsen en downloaden, niet gamen) en gewoon tv kijken. Nou goed, ga maar even de stad in om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:07
xylonite schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:38:
Ik wil met een week of 2 een UE40B7000 of 7020 gaan aanschaffen.
Ik weet al dat het enige verschil de rode rand is bij het 7000 model, maar zijn dit ledjes die uit te zetten zijn of ik het een rode kunstof rand?
Kunststof, of wat voor materiaal het ook is.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Pino112 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:09:
[...]

Kunststof, of wat voor materiaal het ook is.:)
Ok dan kan ik dat meenemen in mn keuze bedankt.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

xylonite schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:38:
Ik wil met een week of 2 een UE40B7000 of 7020 gaan aanschaffen.
Ik weet al dat het enige verschil de rode rand is bij het 7000 model, maar zijn dit ledjes die uit te zetten zijn of ik het een rode kunstof rand?
Die rode rand ziet er op plaatjes erger uit dan het is. Het valt vrijwel niet op. Voordat je de rode gloed ontdekt moet je er al een tijdje naar gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Hann1BaL schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:04:
[...]

Die rode rand ziet er op plaatjes erger uit dan het is. Het valt vrijwel niet op. Voordat je de rode gloed ontdekt moet je er al een tijdje naar gekeken hebben.
dat hangt er natuurlijk helemaal van af waar je hem plaatst. Als je hem bijv. in een lichtrijke omgeving plaats met een lichte achtergrond, valt het sneller op.

zelf heb ik de 7020 met grijze rand en ben er wel tevreden mee. De rode gloed vind ik mooi, maar ik vind zoiets 'aparts' snel vervelen, vandaar mijn reden voor de algemene grijze/zwarte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340242

beste Samsung gebruikers,

Sinds 30 december ben ik in het bezit van een Samsung UE32B6000VPXXN met software versie T-CHL5CIPDEUC-2007.0. Ook ben ik in het bezit van een Ziggo CI+ module.
Echter is er niemand bij samsung of ziggo die mij kan helpen met het installeren van de module. Krijg iedere keer een error in beeld.

Ik heb tig handleidingen gevonden via verschillende website waarmee ik de ziggo module zou kan installeren. Maar toch lukt het niet, op geen enkele manier...

Op de ziggo site staat vermeld dat je software versie 2002.0 of hoger moet hebben. Volgens mij heb ik dat, maar toch doet het het niet. :( .. Ook heb ik de tv dus al 2 keer gereset naar fabrieksinstellingen.

Is de software versie T-CHL5CIPDEUC-2007.0 nou wel of niet compatible met de ziggo module CI+?? Zo nee, wat moet ik dan doen? Zo ja, dan wil ik graag de juiste handleiding of truc om deze module te installeren. Nu ligt hier 80 euro te liggen en kan er niks mee en heb ik een dure tv die en behoorlijk slecht en brokkelig beeld heeft bij analoge kanalen..

Is er iemand die mij kan helpen, want onderhand ben ik een beetje radeloos hier... :?

Groetjes,

Petra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Volgens mij was bij die module het geval dat je hem er andersom in moet doen. Dus het tegenovergestelde als wat de handleiding zegt.
Dit doe ik even uit mn hoofd, kan het dus fout hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
En wat ik geleerd heb (CaiWay welliswaar, maar dat mag geen verschil maken) eerst alleen de module, zonder smartcard. En dan pas als de authenticatie gelukt is de smartcard erin. Heeft mij ook een halve avond gekost voor ik dat gevonden had |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

T-CHL5CIPDEUC wordt aangegeven voor CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PC share manager (ver.2.32) manager is beschikbaar op de Samsung Website (klik hier) als jouw flatscreen dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:45
cowgirl schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 07:28:
En wat ik geleerd heb (CaiWay welliswaar, maar dat mag geen verschil maken) eerst alleen de module, zonder smartcard. En dan pas als de authenticatie gelukt is de smartcard erin. Heeft mij ook een halve avond gekost voor ik dat gevonden had |:(
Hier nog één die een avond heeft weggegooid door dom naar de TV te kijken zonder dat er iets gebeurde. ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:22
Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:45:
PC share manager (ver.2.32) manager is beschikbaar op de Samsung Website (klik hier) als jouw flatscreen dit ondersteund.
En nu werkt de app eindelijk ook gewoon prima onder Win 7 (x64).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-07 19:46
Ik ben sinds twee weken geleden een trotse eigenaar van een Samsung UE46B7020, echt een genot om naar te kijken.

Maar ineens viel het me op dat ik bij het kijken naar HD kanelen van ziggo allerlei blokken, strepen en vreemde kleuren zag, ongeveer om de paar seconden of bij snel bewegende beelden.

Ik dacht dus dit ligt aan de kabels die ik tegelijkertijd bij de tv heb gekocht (Hirschman), dus ik alles weer gestript en opnieuw in elkaar gezet maar probleem bleef bestaan.

Toen ging ik een 1080p film bekijken en verrek zeg, zie ik precies hetzelfde als wat ik zag op de HD kanalen van Ziggo. :(

Dit is pas sinds gisteren en daarvoor werkte alles naar behoren. Maar het gebeurt NIET bij digitale en analoge zenders van Ziggo.

Heeft iemand van jullie een idee van wat er zou kunnen zijn? Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeert naar mijn weten, maar geen succes. Zou hij kapot kunnen zijn? Heb ook de laatste firmware van de Samsung website (ver.T-CHUCIPDEUC-3000.0) erop gezet en dat hielp ook niks.

[ Voor 6% gewijzigd door xnergy op 15-01-2010 21:32 . Reden: Meer info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Heeft iemand ervaring met de B8000 @ de pc en voornamelijk gamen en video ? kan hij de fps goed aan? en heeft hij veel inputlag / ghosting. want ik zag er een hangen bij de mediamarkt en er kwam bewegende ondertitel voorbij en zie hem net zo ghosten als mijn samsung 245B pc monitor

en de b8000 had een importverbod ofzo las ik een poos gelden maar nu staat hij gewoon weer te koop bij nl webwinkels ?!

ik zoek dus echt een scherm om te gamen. en zie dat het moeilijk gaat worden. was het beste voor een diehard gamer (fps en f1 racen(simulatie)/ (input)lagfreak iemand tips ?

[ Voor 34% gewijzigd door BruceLee op 16-01-2010 00:51 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 09:03
BruceLee schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:15:
Heeft iemand ervaring met de B8000 @ de pc en voornamelijk gamen en video ? kan hij de fps goed aan? en heeft hij veel inputlag / ghosting. want ik zag er een hangen bij de mediamarkt en er kwam bewegende ondertitel voorbij en zie hem net zo ghosten als mijn samsung 245B pc monitor

en de b8000 had een importverbod ofzo las ik een poos gelden maar nu staat hij gewoon weer te koop bij nl webwinkels ?!

ik zoek dus echt een scherm om te gamen. en zie dat het moeilijk gaat worden. was het beste voor een diehard gamer (fps en f1 racen(simulatie)/ (input)lagfreak iemand tips ?
Dacht idd dat de 8000 uit productie was gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung Nederland mag deze niet meer importeren in Nederland (vonnis rechtbank). In Europa die een eenheidsmarkt is zijn deze toestellen nog steeds verkrijgbaar. En vermoedelijk nog steeds in productie?
Dus woon je in de nabijheid van de grens ( B ),( D ) & ( DK ) of je koopt via het internet bij een Europese keten van Samsung Europa, LED 8000 Reeks: Samsung België, Samsung Denemarken, Samsung Duitsland
Wel in de gaten houden of je een CI of een CI+ (digitale kabel: ziggo, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

of misschien haal ik toch een b 7000 40 inch ipv een b 8000. maar mijn vraag is dus kan je hier goed serieus op gamen ? de tv wordt voor op een pc. hoe zit het met inputlag / ghosting op een 40 inch b7000 of 8000 of is er een betere game tv van een ander merk ? al die 100 hz 200 hz dingen boeien met niet want zon scherm heeft toch ghosting en kan niet meer dan ongeveer 60 fps laten zien. het enige wat ik wil weten is er gewoon op te gamen als een gewone pc game monitor (samsung 245b.)

[ Voor 30% gewijzigd door BruceLee op 16-01-2010 11:04 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:36:
Samsung Nederland mag deze niet meer importeren in Nederland (vonnis rechtbank). In Europa die een eenheidsmarkt is zijn deze toestellen nog steeds verkrijgbaar. En vermoedelijk nog steeds in productie?
Dus woon je in de nabijheid van de grens ( B ),( D ) & ( DK ) of je koopt via het internet bij een Europese keten van Samsung Europa, LED 8000 Reeks: Samsung België, Samsung Denemarken, Samsung Duitsland
Wel in de gaten houden of je een CI of een CI+ (digitale kabel: ziggo, ...)
Blijf ik toch een raar verhaal vinden, in Nederland verboden vanwege de gestolen techniek maar elders niet? Zou je toch denken dat ze het nergens meer mogen gebruiken, zit raar in elkaar die rechtstoestanden. De 8000 was (is?) voor mij een serieuze optie maar wil niet het risico lopen dat er geen updates meer voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Kan iemand mij een televisie aanbevelen? Ik mag een cadeau uitkiezen van 250 euro (iets erboven kan wel).

Hij moet:
Full-HD zijn
Er moet een Xbox 360 op kunnen en mijn PC, beide op de hoogste resolutie
Maximaal 23 inch, dan kan hij net op mijn bureau.

Ik heb nu een Samsung Syncmaster 940MW. Ik wil eigenlijk net zoiets maar dan in Full-HD. Ik kwam er wel wat tegen maar ik kwam er niet uit of het een tv was of alleen een monitor. (want die zijn er volgens mij ook in de syncmaster variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325455

Weet iemand of Samsung Nederland de 8000 serie nog ondersteund?
In België zie ik inmiddels weer een vernieuwde versie, zover ik kan zien, en het nummer lijkt gelijk aan de 7 serie in Nederland.
Kan die Belgische er gewoon in en weet iemand het verschil met de Nederlandse firmware van voorheen en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:03
Kort vraagje over de B550/B650 tv's, op het gebied van lipsync.
Ik heb dit topic gevonden: Samsung LN-32B650 Lipsync problemen
Daarin staat beschreven dat je op de TV een delay voor het geluid via de optical uit kan instellen, dat is al heel wat. Maar ik ben nieuwsgierig of deze tv's ook audio delay via HDMI 1.3 ondersteunen, in combinatie met een receiver die dat ondersteunt.
Heeft één van jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
DaVincythe2nd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:44:
Kan iemand mij een televisie aanbevelen? Ik mag een cadeau uitkiezen van 250 euro (iets erboven kan wel).

Hij moet:
Full-HD zijn
Er moet een Xbox 360 op kunnen en mijn PC, beide op de hoogste resolutie
Maximaal 23 inch, dan kan hij net op mijn bureau.

Ik heb nu een Samsung Syncmaster 940MW. Ik wil eigenlijk net zoiets maar dan in Full-HD. Ik kwam er wel wat tegen maar ik kwam er niet uit of het een tv was of alleen een monitor. (want die zijn er volgens mij ook in de syncmaster variant).
Dan zou ik naar de 2333HD en P2370HD kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizimodo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 19:23
Ik heb sinds een paar weken een Samsung LE32B650. Ben erg onder de indruk van de mogelijkheid om foto's, film en muziek af te spelen via USB, maar zou nog liever willen dat de TV de spullen kan streamen vanaf mijn NAS (een Asus WL500-Gp met dd-wrt en een externe harddisk). Ik heb wat geexperimenteerd met DNLA via Twonkymedia en Ushare, maar dat werkt niet lekker. Ik krijg steeds de boodschap dat het formaat niet wordt herkend.

Idealiter wil ik gewoon lekker via samba door de bestanden op m'n NAS bladeren. Met Samygo firmware moet dat kunnen. Ik ben alleen te chicken om de Samygo firmware op m'n TV te knallen. Heeft iemand dit al aangedurfd en zo ja, hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
Ik heb mijn "gehackte" LE40B550 weer "teruggehackt", dus hij denkt nu niet meer dat hij een B650 is.

Redenen:

- Opstarttijd wordt verlengd van 5 naar 15 seconden
- Niet echt gezond voor die ene USB connector, iedere dag stick/harddisk insteken en uittrekken
- Relatief veel werk steeds qua kopieren en converteren
- ISO's niet af te spelen, moeten eerst uitgepakt zijn
- DTS werkt helemaal niet, alleen AC3
- Doorspoelen met beeld geeft af en toe een zeer harde plop in de speakers (via optical uitgang)
- DVD's worden niet anamorphic afgespeeld, dus "Bert" hoofdjes en 2 zwarte balken aan de zijkant
- Ondertitels van DVD's werken niet, je moet er een losse SRT bijzetten
- Af en toe (gemiddeld 1 à 2 keer per film) toch groene blokjes bij x/h 264 decodering
- Veel te kleine SRT ondertitels
- Witte ondertitels die af en toe wegvallen in de achtergrond en dus onleesbaar zijn
- Geen zoom/pan mogelijkheid
- Geen netwerkaansluiting (want het is hardwarematig natuurlijk geen "echte" B650)
- Wil ook geen risico op bricks meer, qua dat ik mezelf ken en toch blijf pielen met SamyGo etc.

Ben nu gegaan voor de WD TV Live. Speel nu rechtstreeks films af vanaf mijn D: schijf op zolder. Heerlijk!

[ Voor 20% gewijzigd door Volkert op 18-01-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 22:30
Iemand ervaring met de LEB530? Kun je hier goed op gamen?
De LE40B530 ligt namelijk voor een mooi prijsje bij de MediaMarkt: 525 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BruceLee schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:15:

Ik heb deze TV dus staan en er een PC op aangesloten en speel regelmatig race spellen zoals DTM en F1.
Moet zeggen dat ik de indruk af en toe heb echt in zo'n auto te zitten, qau beeld dan he...
Maar geen ghosting tijdens de spellen, wel af en toe met normaal video beeld materiaal, maar dit is sterk afhankelijk van de kwaliteit van de film of serie die men kijkt.
Ik zelf kijk via de satelliet TV en dit is van een beter kwaliteit dan via digitaal kabel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

randje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:30:
[...]

dat hangt er natuurlijk helemaal van af waar je hem plaatst. Als je hem bijv. in een lichtrijke omgeving plaats met een lichte achtergrond, valt het sneller op.

zelf heb ik de 7020 met grijze rand en ben er wel tevreden mee. De rode gloed vind ik mooi, maar ik vind zoiets 'aparts' snel vervelen, vandaar mijn reden voor de algemene grijze/zwarte rand.
De 7000-serie is een stuk duurder en mijn ouders hebben ook een 6000-serie gekocht en ze hebben een zeer licht huis met veel ramen en een erker en die rode rand valt gewoon niet op (voor een witte muur.) Veel lichter en witter kan het niet worden, maar die rode rand zie je gewoon bijna niet. Neemt niet weg dat ik zelf ook liever voor de zilveren rand was gegaan, maar het is de meerprijs niet waard.

De Samsung LED tv's zijn echt heel goed geschikt voor gamen en aansluiten op de PC. Ghosting is gewoon niet waarneembaar. Zelf speel ik graag WipeOut HD (PS3) op mijn tv en als er 1 game snel gaat is die het wel. Ghosting is niet te zien.

De inputlag is ook nihil. Je kunt de tv in gamemode of spel modus zetten en dan stopt de beeldverbetering door de tv, maar die heb je ook niet nodig want dat redt je console of pc wel. Met spel modus ingeschakeld is er bijna geen inputlag.

Ik vraag me af hoe iemand een beter beeld kan krijgen via de satteliet dan via de kabel. Zelf heb ik ook een CI+ module in mijn tv hangen en het beeld is gewoon perfect. Zeker de zenders die al in HD worden uitgezonden, NL 1,2 en 3, Eurosport, NGC, Discovery en History channel. Ik geloof niet dat het via de satteliet beter gaat zijn, zeker omdat ik dit al bijna perfect wil noemen. (Via Ziggo.)

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 19-01-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Anoniem: 340242 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:54:
beste Samsung gebruikers,

Sinds 30 december ben ik in het bezit van een Samsung UE32B6000VPXXN met software versie T-CHL5CIPDEUC-2007.0. Ook ben ik in het bezit van een Ziggo CI+ module.
Echter is er niemand bij samsung of ziggo die mij kan helpen met het installeren van de module. Krijg iedere keer een error in beeld.

Ik heb tig handleidingen gevonden via verschillende website waarmee ik de ziggo module zou kan installeren. Maar toch lukt het niet, op geen enkele manier...

Op de ziggo site staat vermeld dat je software versie 2002.0 of hoger moet hebben. Volgens mij heb ik dat, maar toch doet het het niet. :( .. Ook heb ik de tv dus al 2 keer gereset naar fabrieksinstellingen.

Is de software versie T-CHL5CIPDEUC-2007.0 nou wel of niet compatible met de ziggo module CI+?? Zo nee, wat moet ik dan doen? Zo ja, dan wil ik graag de juiste handleiding of truc om deze module te installeren. Nu ligt hier 80 euro te liggen en kan er niks mee en heb ik een dure tv die en behoorlijk slecht en brokkelig beeld heeft bij analoge kanalen..

Is er iemand die mij kan helpen, want onderhand ben ik een beetje radeloos hier... :?

Groetjes,

Petra
Zoals ook al in Direct Message naar je gestuurd, maar misschien nuttig voor dit kanaal:

Je softwareversie is compatible met Ziggo. Dat zou moeten werken.

Misschien dat dit stappenplan je helpt:
1. pak de CAM module uit de tv, leg die voor je op tafel met de (paarse) sticker naar boven en zodat je de tekst kunt lezen. Steek de smartcard er op z'n kop in. Met het chipje aan de bovenkant en rechterzijde. De tekst van de smartcard is op zijn kop en de tekst van de CAM-module is dan leesbaar.

2. Zet de tv aan ZONDER de CAM-module en kaart.
3. Druk op MENU. Ga naar LAND. Ga naar: automatisch opslaan
4 Selecteer KABEL
5.Selecteer DIGITAAL
6. Vul bij netwerk-ID het juiste nr in, wat afhankelijk is van je postcode. Bij Frequentie vul je de frequentie in, die ook afhankelijk is van je postcode. Let op: Ziggo geeft deze weer in MHz en de TV doet het in Khz. In mijn geval: Ziggo gaf aan dat de freq. 369,00 MHz was en dus heb ik op de TV 369000 ingevuld.
7. Druk op ENTER

Dan moet de tv zenders gaan zoeken, 259 stuks, en eindigen met het weergeven van Ned 1 in HD. Als dat lukt, zet je de tv uit en steek je de CAM-module met kaart in de tv. Dan zet je de tv aan en moet hij gaan authenticeren. De eerste keer duurt dat lang, maar dat is eenmalig. Nu moet het werken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volkert schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:47:
Ik heb mijn "gehackte" LE40B550 weer "teruggehackt", dus hij denkt nu niet meer dat hij een B650 is.

Redenen:

- Opstarttijd wordt verlengd van 5 naar 15 seconden
- Niet echt gezond voor die ene USB connector, iedere dag stick/harddisk insteken en uittrekken
- Relatief veel werk steeds qua kopieren en converteren
- ISO's niet af te spelen, moeten eerst uitgepakt zijn
- DTS werkt helemaal niet, alleen AC3
- Doorspoelen met beeld geeft af en toe een zeer harde plop in de speakers (via optical uitgang)
- DVD's worden niet anamorphic afgespeeld, dus "Bert" hoofdjes en 2 zwarte balken aan de zijkant
- Ondertitels van DVD's werken niet, je moet er een losse SRT bijzetten
- Af en toe (gemiddeld 1 à 2 keer per film) toch groene blokjes bij x/h 264 decodering
- Veel te kleine SRT ondertitels
- Witte ondertitels die af en toe wegvallen in de achtergrond en dus onleesbaar zijn
- Geen zoom/pan mogelijkheid
- Geen netwerkaansluiting (want het is hardwarematig natuurlijk geen "echte" B650)
- Wil ook geen risico op bricks meer, qua dat ik mezelf ken en toch blijf pielen met SamyGo etc.

Ben nu gegaan voor de WD TV Live. Speel nu rechtstreeks films af vanaf mijn D: schijf op zolder. Heerlijk!
Als je vaak films wilt bekijken op je B550, dan kan ik begrijpen dat je het niet helemaal prettig vind werken. Voor mijzelf vind ik deze functionaliteit echter wel een leuke feature, die mij niets extra's heeft gekost :)

Een dvd kopen blijft toch het makkelijkst van allemaal (alhoewel je opstarttijd daarbij dankzij Brein nog wel wat langer is 8)7)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Laatst online: 14-06 22:29
Anoniem: 325455 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:09:
Weet iemand of Samsung Nederland de 8000 serie nog ondersteund?
In België zie ik inmiddels weer een vernieuwde versie, zover ik kan zien, en het nummer lijkt gelijk aan de 7 serie in Nederland.
Kan die Belgische er gewoon in en weet iemand het verschil met de Nederlandse firmware van voorheen en nu?
Op de NL Samsung website is er bij support wel nog gewoon de 8000 serie te vinden. Verder kun je de firmware van de Duitse Samsung gebruiken. Deze support namelijk ook CI+. En daar deze nog gewoon te koop is hoef je ook niet bang te zijn dat er geen firmware updates meer worden uitgebracht. Gelijk dus een antwoord voor Rene2004 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hann1BaL
Ik vraag me af hoe iemand een beter beeld kan krijgen via de satteliet dan via de kabel. Zelf heb ik ook een CI+ module in mijn tv hangen en het beeld is gewoon perfect. Zeker de zenders die al in HD worden uitgezonden, NL 1,2 en 3, Eurosport, NGC, Discovery en History channel. Ik geloof niet dat het via de satteliet beter gaat zijn, zeker omdat ik dit al bijna perfect wil noemen
Satelliet heeft een grotere bandbreedte beschikbaar. Hangt veel af wat de distributeur (kabel/satelliet) doet met het aangeleverde signaal en hoe hij dit herverpakt en wat verloren gaat van het originele pakket (hercoderen, mpeg-2, mpeg-4, bitstream, @profiel, ...) Meestal probeert een (kabel/satelliet) boer zoveel mogelijk te comprimeren, plaats op satelliet of kabel kost veel geld. Hoe meer ruimte hoe meer aanbod er op kan, en zo lang de gebruiker het niet ziet. Beide zouden nog beter beeld kunnen aanbieden, dit gaat echter ten koste van het aantal beschikbare kanalen. De balanceer act: hoever kan ik minder kwaliteit aanbieden zonder dat de klant het merkt.
Eurosport, NGC, Discovery en History worden meestal bij de (kabel/satelliet) boer aangeleverd via satelliet in een nog betere kwaliteit aangeleverd (PowerVu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hann1BaL schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:20:
[...]

De 7000-serie is een stuk duurder en mijn ouders hebben ook een 6000-serie gekocht en ze hebben een zeer licht huis met veel ramen en een erker en die rode rand valt gewoon niet op (voor een witte muur.) Veel lichter en witter kan het niet worden, maar die rode rand zie je gewoon bijna niet. Neemt niet weg dat ik zelf ook liever voor de zilveren rand was gegaan, maar het is de meerprijs niet waard.

De Samsung LED tv's zijn echt heel goed geschikt voor gamen en aansluiten op de PC. Ghosting is gewoon niet waarneembaar. Zelf speel ik graag WipeOut HD (PS3) op mijn tv en als er 1 game snel gaat is die het wel. Ghosting is niet te zien.

De inputlag is ook nihil. Je kunt de tv in gamemode of spel modus zetten en dan stopt de beeldverbetering door de tv, maar die heb je ook niet nodig want dat redt je console of pc wel. Met spel modus ingeschakeld is er bijna geen inputlag.

Ik vraag me af hoe iemand een beter beeld kan krijgen via de satteliet dan via de kabel. Zelf heb ik ook een CI+ module in mijn tv hangen en het beeld is gewoon perfect. Zeker de zenders die al in HD worden uitgezonden, NL 1,2 en 3, Eurosport, NGC, Discovery en History channel. Ik geloof niet dat het via de satteliet beter gaat zijn, zeker omdat ik dit al bijna perfect wil noemen. (Via Ziggo.)
Ik heb beide systemen eens naast elkaar gehad en bekeken want ik geloofde het ook niet.
In vakliteratuur las ik het en geloofde het ook niet, maar het is echt waar.
Ik heb diverse sat recievers geprobeerd, KAON, Dreambox 7020, 7025 en sinds kort een VU+DUO met HD.
Maar sat tv is superieur aan de digitale kabel, vergeet niet dat Sat digitaal is. en deze nagenoeg geen verlies kent.
Tenslotte komt de kabel via diverse tussen station pas bij je de huiskamer binnen, hoe minimaal ook er is dan verlies.
Overigens komende kabel signalen in eerste instantie meestal via de sat binnen bij de kabel exploitant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joelie schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:42:
[...]

Op de NL Samsung website is er bij support wel nog gewoon de 8000 serie te vinden. Verder kun je de firmware van de Duitse Samsung gebruiken. Deze support namelijk ook CI+. En daar deze nog gewoon te koop is hoef je ook niet bang te zijn dat er geen firmware updates meer worden uitgebracht. Gelijk dus een antwoord voor Rene2004 :)
Waarom is de firmware op de Belgische site dan 3 dagen jonger en gelijk aan de van de 7000 serie op de Nederlandse site?
Trouwens, ik zou niet te hard roepen dat de Duitse versie ook te gebruiken is, toen ik mijn 8000 ging halen wilde ik eigenlijk een 37 inch hebben, dan kom je bij de 6000 serie uit.
Mijn leverancier had die staan, maar dan kon je problemen hebben met...de CI kaarten dus rade hij mij die af want het was een Duitse versie vertelde hij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 325455 op 19-01-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341099

LE37B650

ik ben sinds gister in bezit van de le37b650.
we zijn erg blij met dit toestel.

er is echter 1 probleem. de zappsnelheid.

op pagina 1 word verteld hoe ik die kan veranderen in het service menu. maar die optie kan ik echt niet vinden.

heb al wel meerdere reacties gevonden van mensen met precies het zelfde probleem.

wie heeft de oplossing ?? zappen duurt hier 4 volle seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Anoniem: 325455 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:57:
[...]

Waarom is de firmware op de Belgische site dan 3 dagen jonger en gelijk aan de van de 7000 serie op de Nederlandse site?
Trouwens, ik zou niet te hard roepen dat de Duitse versie ook te gebruiken is, toen ik mijn 8000 ging halen wilde ik eigenlijk een 37 inch hebben, dan kom je bij de 6000 serie uit.
Mijn leverancier had die staan, maar dan kon je problemen hebben met...de CI kaarten dus rade hij mij die af want het was een Duitse versie vertelde hij mij.
Firmware heeft verder weinig met de grote van je scherm te maken, meer met het type. Het enige waar je bij de firmware op moet letten is dat je de juiste versie (dus met CI+) ondersteuning meepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelf ben ik ook benieuwd naar de mogelijkheid om zapsnelheid te verbeteren .

Ook ben ik aan het zoeken naar verschillen tussen LE46B650 en LE46B651 .
Zijn precies identieke toestellen ? Alhoewel er toch een prijsverschil is in de meeste winkels , dus dat snap ik niet goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Laatst online: 22-06 12:17
CrimInalA schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:10:
Zelf ben ik ook benieuwd naar de mogelijkheid om zapsnelheid te verbeteren .

Ook ben ik aan het zoeken naar verschillen tussen LE46B650 en LE46B651 .
Zijn precies identieke toestellen ? Alhoewel er toch een prijsverschil is in de meeste winkels , dus dat snap ik niet goed .
Ze zijn technisch identiek, ze verschillen alleen kwa uiterlijk. Één heeft een zilverplatina gloed en de andere een rode gloed in de zwarte lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18
Anoniem: 325455 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:55:
[...]

Ik heb beide systemen eens naast elkaar gehad en bekeken want ik geloofde het ook niet.
In vakliteratuur las ik het en geloofde het ook niet, maar het is echt waar.
Ik heb diverse sat recievers geprobeerd, KAON, Dreambox 7020, 7025 en sinds kort een VU+DUO met HD.
Maar sat tv is superieur aan de digitale kabel, vergeet niet dat Sat digitaal is. en deze nagenoeg geen verlies kent.
Tenslotte komt de kabel via diverse tussen station pas bij je de huiskamer binnen, hoe minimaal ook er is dan verlies.
Overigens komende kabel signalen in eerste instantie meestal via de sat binnen bij de kabel exploitant.
Tja, de discussie kwaliteit schotel vs digitale tv over de kabel is nooit klaar zonder verdere feiten te weten. Ze zijn beide beter dan de andere, ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

Ten eerste wordt het signaal bij een kabelexploitant meestal juist niet meer via schotel aangeleverd. In dat geval zou schotel idd beter zijn. Kabelaars krijgen meestal gewoon een digitaal signaal aangeleverd, google maar eens op mediagateway. Slechts een beperkt aantal zenders komt van de schotel, en lokale zenders worden meestal lokaal toegevoegd en/of ge-encoded.

De invoer vanaf de mediagateway is relatief hoog: NL 1/2/3 (SD) zijn 8Mbit gemiddeld. RTL is volgens mij nog iets hoger. Discovery daartegen is weer wat lager (rond de 4Mbit)

Vergelijk dat eens met de schotel: http://www.digitalbitrate.com/dbr.php?sat=1&lang=en en je ziet dat de input van een kabelaar hogere kwaliteit is.
Probleem is alleen dat je nooit weet wat je kabelaar exact doet. Als die een zooi zenders in 1 transponder gooit, zul je nooit de 8Mbit per zender gaan halen, en kan het dus weer slechter zijn dan schotel.

De tussenstations hebben bij digitale tv geen invloed op de kwaliteit (los van eventuele transponderdichtheid). De kanalen vanaf de mediagateway zijn eigenlijk allemaal MPEG2, en DVB-C is in de meeste gevallen ook DVB-C. In theorie zal de DCM dus geen compressie toepassen, en is eigenlijk de enige limitatie de bandbreedte van de betreffende transponder. (en daar heeft je kabelaar wel invloed op). Maar goed, afaik zijn vrijwel alle zenders VBR, dus gemiddeld zullen ze op een lagere bitrate komen, waardoor het meestal wel fatsoenlijk in 1 dvb-c kanaal past.

Maar in de meeste gevallen kun je dus stellen dat de kwaliteit van DVB-C hoger kan zijn dan schotel. Bij schotel is je bandbreedte beperkt, maar duidelijk, bij kabel ben je afhankelijk van je kabelaar.

Daarnaast staat CanalDigital niet echt bekend om ruime bitrates te gebruiken. Waarom denk je dat ze NL123 HD binnenkort gaan aanbieden in mpeg4? Bandbreedtegebrek.. (extra bandbreedte op de astra kost ze euro's..) En ik gok dat een conversie van mpeg2 naar mpeg4 meer kwaliteitsverlies oplevert dan de lagere bitrates in een transponder bij dvb-c.
MPEG4 is dan wel een efficientere codec, maar als je input mpeg2 blijft en je gaan herencoden/transcoden wordt de kwaliteit er niet beter op, en bij mijn weten werken de meeste omroepen met MPEG2.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 20-01-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:36

Nicap

Tsssk....

Ik heb een 37B650 en zou graag willen weten of het DTS geluid bij een mkv ook via de optical out van de televisie wordt gestuurd naar de receiver(als ik daar dus een toslink tussen zet). Heb geen lange toslink om te testen, vandaar.

Iemand die dit zo weet?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nicap schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:58:
Ik heb een 37B650 en zou graag willen weten of het DTS geluid bij een mkv ook via de optical out van de televisie wordt gestuurd naar de receiver(als ik daar dus een toslink tussen zet). Heb geen lange toslink om te testen, vandaar.
Iemand die dit zo weet?
Kan niet. DTS is niet supported, Samsung wil de licentiekosten hiervoor niet uitgeven. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

Volkert schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:33:
[...]

Kan niet. DTS is niet supported, Samsung wil de licentiekosten hiervoor niet uitgeven. Punt.
Zou je niet alleen een licentie nodig moeten hebben om een signaal te decoderen? 1 op 1 doorgeven naar een device dat we licentie wel heeft om te decoderen zou toch moeten kunnen dan?
Sowieso raar dat Samsung niet met DTS overweg kan, is dat wel echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:14
Obi schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:26:
[...]

Zou je niet alleen een licentie nodig moeten hebben om een signaal te decoderen? 1 op 1 doorgeven naar een device dat we licentie wel heeft om te decoderen zou toch moeten kunnen dan?
Sowieso raar dat Samsung niet met DTS overweg kan, is dat wel echt zo?
Jep het is zo. MKV's met DTS audio worden niet ondersteund. Speel zo video af en je krijgt gelijk een melding dat de audio codec niet ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Gewoon omzetten met Popcorn Audioconverter dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Even een korte vraag, de B7000, heeft die wireless internettoegang, of moet er een kabel naar toe.

Oftewel, steekt de samsung boven de andere 3 mogelijke opties op mijn shortlist uit?
(2x plasma panasonic V10 en G15 en een Philips 8664 ambilight led)

De anderen hebben namelijk allemaal wél een kabel nodig :S

EDIT: na flink wat topics doorlezen is de Samsung blijkbaar wel draadloos...

[ Voor 11% gewijzigd door adinsx op 21-01-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 10:48
Die bandbreedte zal nooit genoeg zijn voor HD-materiaal. Misschien voor wat SD en foto's wel.

Als je echt een mediacenter wil moet je echt een Mediaspeler kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

THE_FIREFOX schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Jep het is zo. MKV's met DTS audio worden niet ondersteund. Speel zo video af en je krijgt gelijk een melding dat de audio codec niet ondersteund is.
Ja dat weet ik ook wel. De WDHD speelt ook geen DTS af,maar geeft dat wel door aan de receiver. Dat zou de Samsung dus ook gewoon kunnen doen.
Mijn vraag was dus of iemand weet of dat kan. Dus het DTS doorgeven aan de receiver. Ik weet dus dat hij het niet af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nicap schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:49:
[...]
Mijn vraag was dus of iemand weet of dat kan. Dus het DTS doorgeven aan de receiver.
Nee dus, ik heb dit in de praktijk uitgetest. Een film met alleen een DTS geluidsspoor is op de Samsung dus een "stomme" film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joelie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:55:
[...]

Firmware heeft verder weinig met de grote van je scherm te maken, meer met het type. Het enige waar je bij de firmware op moet letten is dat je de juiste versie (dus met CI+) ondersteuning meepakt.
Dat van die grote snap ik ook, maar waarom staat dan op de Belgische site een andere firmware, de zelfde als op de Nederlandse site bij de 7000 serie, als in Nederland.
Kan ik daaruit dan niet opmaken dat de 8000 niet meer ondersteund wordt.
Overigens heet de 8000 in Duitsland schijnbaar 8090, hoewel daar in de specs staat 24movie ondersteund wordt en dat is bij de 8000 niet zo duidelijk vermeld.

En hoe weet je dat de CI+ ondersteund wordt in de tekst van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341452

hallo allemaal..........

ik heb met veel aandacht dit topic zitten lezen maar heb toch nog een vraag en hoop van harte dat iemand mij hier verder mee kan helpen,

dit is namelijk het probleem:

ik heb al een paar maanden de samsung le40b651t3p,
werkelijk een prima toestel met medi@ 2.0 en de laatste firmware van november 2009.

maar als ik een dvd via usb wil afspelen krijg ik een perfect beeld en geluid in hd maar ik kan de ondertitel niet activeren???????
als ik via pc-hdmi-tv kijk doet hij het wel........
het gaat hier dus om een video ts map.....
Kan iemand mij hier mee helpen????

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@adjedream, aan het modelnummer bvb:
voor LCD: LE32B650T2W is een CI model en LE32B650T2P is een CI+ model
voor LED: UE40B8090XW is een CI model en UE40B8090XPXZG is een CI+ model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 341452 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:46:
maar als ik een dvd via usb wil afspelen krijg ik een perfect beeld en geluid in hd maar ik kan de ondertitel niet activeren???????
als ik via pc-hdmi-tv kijk doet hij het wel........
het gaat hier dus om een video ts map.....
Kan iemand mij hier mee helpen????
Ondertitels van DVD's doet 'ie niet, zie ook mijn klaagzang een aantal posts eerder.

Verder heb je volgens mij ook dikke zwarte balken aan de zijkanten en langwerpige hoofdjes, dus zo "perfect" is het volgens mij allemaal niet.

Het enige, edoch zeer tijdrovende, dat je kunt doen is het programma Handbrake gebruiken.

Je converteert je DVD dan bijvoorbeeld naar een none-anamorphic H264 MKV van 1024 x 576 pixels en laat de ondertitels mee inbakken in het beeld.

Maar goed, 2-3 uur per film vond ik wat veel van het goede, vandaar dat ik een WD TV Live mediaplayer heb gekocht om hiervan af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341452

hoi volkert,

bedankt voor je uitleg,hier kan ik iets mee....
ik had al zo'n vermoeden maar wilde het ff zeker weten......
ik moet zeggen dat via de pc het ook zeker wel goed gaat,
met vlc player en een goede videokaart kan je eigenlijk alles naar wens instellen.
En een WD TV live mediaplayer??? ga ik ff googelen.

Toppie van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Volkert schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:33:
[...]

Ondertitels van DVD's doet 'ie niet, zie ook mijn klaagzang een aantal posts eerder.

Verder heb je volgens mij ook dikke zwarte balken aan de zijkanten en langwerpige hoofdjes, dus zo "perfect" is het volgens mij allemaal niet.

Het enige, edoch zeer tijdrovende, dat je kunt doen is het programma Handbrake gebruiken.

Je converteert je DVD dan bijvoorbeeld naar een none-anamorphic H264 MKV van 1024 x 576 pixels en laat de ondertitels mee inbakken in het beeld.

Maar goed, 2-3 uur per film vond ik wat veel van het goede, vandaar dat ik een WD TV Live mediaplayer heb gekocht om hiervan af te zijn.
Ik heb een WD HDTV (non live V1). Hij staat redelijk dicht bij de TV. Ik had ineens last van een afstandsbediening die rare kuren vertoonde. Drukte ik bijvoorbeeld op links, dan bleef ie naar links gaan.
Het schijnt een probleem te zijn van de WD i.c.m. de Samsung TV.
Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nicap schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:32:
[...]
Ik heb een WD HDTV (non live V1). Hij staat redelijk dicht bij de TV. Ik had ineens last van een afstandsbediening die rare kuren vertoonde. Drukte ik bijvoorbeeld op links, dan bleef ie naar links gaan.
Het schijnt een probleem te zijn van de WD i.c.m. de Samsung TV.
Heb jij dat ook?
Ik? Nee, het afstandsbedieningkje doet het hier prima. Ik heb een tijdje terug overigens ergens gezien dat je zo'n dingetje los kon kopen voor ca. 10 Euro, maar ik weet echt niet meer waar. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wat voor dingetje bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nicap schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:12:
Wat voor dingetje bedoel je dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.ariasmarques.com/wp-content/uploads/2009/06/WDTV_remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

lol, ok zo'n ding.

Nou, ik heb hem nog wel en hij werkt ook nog wel. Ik had alleen ineens last van "storingen" zoals ik omschreef in mijn andere post. Die traden dus op sinds ik een Samsung B650 heb. Ik las op een ander forum dat er meer mensen waren die dat hadden i.c.m. een samsung LCD. Het schijnt dat de samsung op een of andere manier stoort. Maar soms gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Anoniem: 325455 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:22:
[...]

Dat van die grote snap ik ook, maar waarom staat dan op de Belgische site een andere firmware, de zelfde als op de Nederlandse site bij de 7000 serie, als in Nederland.
Kan ik daaruit dan niet opmaken dat de 8000 niet meer ondersteund wordt.
Overigens heet de 8000 in Duitsland schijnbaar 8090, hoewel daar in de specs staat 24movie ondersteund wordt en dat is bij de 8000 niet zo duidelijk vermeld.

En hoe weet je dat de CI+ ondersteund wordt in de tekst van de firmware?
Jan had je al antwoord gegeven op je vraag omtrent de CI+ ondersteuning. Ik zit net ook op de Samsung NL site te kijken bij de 40 inch versie en zie daar idd een andere versie staan. Zou niet weten waarom deze daar staat. Neem aan dat de andere versie ook werkt. Ik zie dat de versie bij de 46 inch versie nieuwer is. Heeft ook een G aan het einde. Durf alleen niet te zeggen wat er veranderd is aangezien niet bekend is wat Samsung veranderd tussen de verschillende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 11:06
Heb een vraag:

ik heb de LE46A656AF en nu is mijn vraag: wat is eigenlijk de opvolger van deze TV?

Ik begreep dat deze LE46A656AF niet meer gemaakt wordt.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231605

Even een vraagje voor de eigenaars van de LE32B530:
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV (oude is zo'n 15 jaar oud). Ik ben gaan zoeken naar de specs die ik graag op een TV wil hebben. De LE32B530 komt goed overeen met de specs, maar op specs alleen ga ik niet uit.
Ik ben er vandaag naar gaan kijken (alleen de promo die hij afspeelde) en hij ziet er verder netjes uit. Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor games (PS3 en XBOX360), dus moet de TV daar ook wel 'goed' voor zijn.
Ik vraag mij dus af of mensen last hebben van evt. input lag.
Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ayrton schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:01:
Heb een vraag:

ik heb de LE46A656AF en nu is mijn vraag: wat is eigenlijk de opvolger van deze TV?

Ik begreep dat deze LE46A656AF niet meer gemaakt wordt.
Klopt, de "A"-series werden in 2008 gemaakt.

Nu heb je dus bijvoorbeeld de LE46B650, zal binnenkort wel LE46C650 worden lijkt me logisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanessens
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-04 11:44
Dag samen,

Eergisteren heb ik een nieuwe TV gekocht, de Samsung UE32B6000VWXXN. Mooie TV en ben er erg blij mee! Nu heb ik deze TV aangesloten aan mij geluidsset via een optische kabel. Nu is het probleem dat het geluid van mijn geluidsset niet synchroon loopt met het geluid wat de TV afspeelt. Sterker nog, het geluid op mijn geluidsset loopt iets voor op het geluid van de TV, waardoor er een echo ontstaat.

Weet iemand of ik dit ergens handmatig in een (verborgen) menu kan aanpassen, zodat ik dit synchroon kan laten lopen? Zeker omdat er maar 2x 2W boxjes in deze TV zit wil ik eigenlijk wel vaak mn geluidsset aanzetten voor beter geluid.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, had in de topics gezocht maar kon het hier niet in terug vinden.

Groet,

Sebastiaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

RvL

Ik heb er maar een oplossing voor gevonden: geluid van de TV uitzetten en enkel luisteren naar het geluid van je geluidsset. Muten kan, maar dat symbool blijft in beeld. Ik zet m dus gewoon altijd op 0.

Sowieso dragen die interne speakertjes niet heel veel bij aan de geluidskwaliteit. Het zal eerder afbreuk doen aan het geluid!

Ik gebruik de speakers in de tv eigenlijk alleen voor normale tv uitzendingen.

[ Voor 10% gewijzigd door RvL op 28-01-2010 08:54 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:44
vanessens schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:02:
Dag samen,

Eergisteren heb ik een nieuwe TV gekocht, de Samsung UE32B6000VWXXN. Mooie TV en ben er erg blij mee! Nu heb ik deze TV aangesloten aan mij geluidsset via een optische kabel. Nu is het probleem dat het geluid van mijn geluidsset niet synchroon loopt met het geluid wat de TV afspeelt. Sterker nog, het geluid op mijn geluidsset loopt iets voor op het geluid van de TV, waardoor er een echo ontstaat.

Weet iemand of ik dit ergens handmatig in een (verborgen) menu kan aanpassen, zodat ik dit synchroon kan laten lopen? Zeker omdat er maar 2x 2W boxjes in deze TV zit wil ik eigenlijk wel vaak mn geluidsset aanzetten voor beter geluid.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, had in de topics gezocht maar kon het hier niet in terug vinden.

Groet,

Sebastiaan.
een beetje geluidsset heeft de mogelijkheid om audio te synchen. tenminste mijn receiver wel, dat werkt perfect.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 40000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:03
Volgens mij staan er in dit topic regelmatig posts met uitleg over het oproepen van het servicemenu, waarin je de delay kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
vanessens schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:02:
In principe vertraagt de Samsung TV het geluid al via zijn optische uitgang om in sync met het beeld te blijven, dus als je een versterker / homecinemaset hebt die ook nog eens vertraagt, zoals de HT-Z210 met een standaard AV-sync delay van 75 ms, gaat het geluid volgens mij achterlopen in plaats van voorlopen.

Anyway, het is veel logischer om je mediaspeler op je versterker / homecinemaset aan te sluiten en deze dan in te stellen op 100 ms, dan loopt de boel aardig in sync als je een filmpje afspeelt. Het 2-kanaals geluid van de TV over je boxen laten lopen snijdt imho weinig hout.Dialogen moeten uit het midden komen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
adinsx schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:45:
Even een korte vraag, de B7000, heeft die wireless internettoegang, of moet er een kabel naar toe.

Oftewel, steekt de samsung boven de andere 3 mogelijke opties op mijn shortlist uit?
(2x plasma panasonic V10 en G15 en een Philips 8664 ambilight led)

De anderen hebben namelijk allemaal wél een kabel nodig :S

EDIT: na flink wat topics doorlezen is de Samsung blijkbaar wel draadloos...
Ja met de WIS09BGN dongle van Samsung. Als je dan een 300 mbit WIFI router hebt, werkt het proma ook voor hd materiaal, Moet wel een goed router zijn en je PC moet ook dan 300 mbit aangesloten zijn. Alleen de WIS09 van Samsung kan er op. Kost wel wat, maar het is dan ook een 300Mbit volgens de Ndraft en die zijn normlaiter ook duurder, ik dacht zelfs dat die dual band was, maar weet dat niet zeker. Op mijn router kan die zowel over de 20 als de 40 Mhz band. Kost op internet istes van 55 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Joop557 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:32:
[...]
Op mijn router kan die zowel over de 20 als de 40 Mhz band.
Daar gaat het niet om, het gaat om 2.4 of 5 GHz. Met 5 GHz kun je wel leuke Wireless N snelheden halen, maar een draadje trekken is altijd een betere optie als je ongestoord van een film wilt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342505

Dat zoemende geluid waar al een paar keer wat over gezegd is in dit topic, bij de UE32B6000, is daar nu al een oplossing voor gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
Gisteren de le46b650 gekocht voor nette prijs bij mediamarkt.

Nu zoek ik alleen calibratie settings voor deze tv. Weet iemand die?

Daarbij komt dat ik via mijn netwerk nog geen films, fotos kan zien, alles is unsupported format.

Laatste firmware is geinstalleerd.

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 20:11
Ayrton schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 06:53:
Gisteren de le46b650 gekocht voor nette prijs bij mediamarkt.

Nu zoek ik alleen calibratie settings voor deze tv. Weet iemand die?

Daarbij komt dat ik via mijn netwerk nog geen films, fotos kan zien, alles is unsupported format.

Laatste firmware is geinstalleerd.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/ is een intressant artikel.

Mijn tv was na een 4 maand al aan het flikkeren, samsung gebeld en binnen de week stonden ze aan de deur en hebben ze de psu vervangen. al bij al tevreden van de service.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
tc982 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:28:
[...]
samsung gebeld en binnen de week stonden ze aan de deur en hebben ze de psu vervangen. al bij al tevreden van de service.
Kun je gewoon Samsung Nederland bellen? Via welk nummer? En moet je facturen bij de hand hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 20:11
Volkert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Kun je gewoon Samsung Nederland bellen? Via welk nummer? En moet je facturen bij de hand hebben?
In mijn geval samsung belgie :) In jouw geval : 0900-SAMSUNG ( 0900-7267864). Je moet het type en serienumer geven aan de persoon en ^het probleem. Dan word je gebeld voor een afspraak. Aan de technieker laat je de factuur zien, online factuur was ook goed ( in mijn geval redcoon )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
tc982 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:28:
[...]

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/ is een intressant artikel.

Mijn tv was na een 4 maand al aan het flikkeren, samsung gebeld en binnen de week stonden ze aan de deur en hebben ze de psu vervangen. al bij al tevreden van de service.
Ja, die site inmiddels gevonden. Is wel voor de 40 inch uitvoering, maar voldoet iig.

jammer dat dit alleen voor tv kijken is en niet dat er ook voor de 360, wii en film kijken calibratie info is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[niet meer van toepassing]

[ Voor 87% gewijzigd door Microkid op 01-02-2010 07:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Ik heb enkele posts verwijdert qua "wat moet ik kopen"?

GOT is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. En dus alleen vragen stellen is niet de bedoeling. Zie hiervoor ook De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

En voor bovenstaand soort vragen is [FAQ] Welke TV moet ik kopen? een handige.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258377

Net de kans gekregen om een LE37B530 te kopen voor 420, zou ik hierop ingaan? (Nieuw nota bene met 1j 11 maand garantie). Of eerder kijken naar de 40'?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 258377 op 31-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
Microkid schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:35:
Lees dit topic eens door. Dan zie je vanzelf welke modellen momenteel erg populair zijn en wat de mogelijkheden van de meeste TV's zijn. Een beetje eigen inzet wordt wel op prijs gesteld hoor.
Is dit voor mij bedoelt? 8)7

ik heb al een tv, weet wat de mogelijkheden zijn en ik heb behoorlijk inzet getoond om informatie in te winnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ayrton schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:54:
[...]

Is dit voor mij bedoelt? 8)7

ik heb al een tv, weet wat de mogelijkheden zijn en ik heb behoorlijk inzet getoond om informatie in te winnen hoor.
Nee, dat was een reactie op een posting die ondertussen al verwijderd is. Men was alleen vergeten deze reactie ook te verwijderen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 01-02-2010 07:13 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Anoniem: 258377 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:16:
Net de kans gekregen om een LE37B530 te kopen voor 420, zou ik hierop ingaan? (Nieuw nota bene met 1j 11 maand garantie). Of eerder kijken naar de 40'?
Dat je vragen stelt over de prestatie, oke, maar de grootte is toch echt smaakgebonden en persoonsomgeving gebonden en jij kan de plek zien waar hij moet komen, of ie er zal passen, wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, net even terug van de MM. Ik was op de aanbieding van die verkoper ingegaan, maar ik heb besloten toch voor een 40"te gaan. Deze dus even verkopen, met een klein beetje winst end aarvan vervolgens een nieuwe kopen.

Nu heb ik nog even zitten kijken en zit ik met de volgende vraag. De LE40B550 is me ook opgevallen maar ik kan buiten de aansluitmogelijkheden precies geen verschil vinden met de 530? Sommige sites beweren dat er een verschil zit in het contrast, anderen spreken dit weer tegen... Iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 10:08

pietje63

RTFM

Ik heb de Samsung LE37B650 (afgelopen weekend gekocht bij de Mediamarkt). Tot nu toe zeer tevreden, zelfs sd digitale TV ziet er top uit. Wat ik niet voor elkaar krijg (maar wel een logische functie lijkt) is het volgende:

Ik wil graag MP3 muziekjes luisteren via de USB (of streamend vanaf mijn computer) en tegelijkertijd het scherm uitzetten. Tijdens TV kijken kan ik het scherp uitzetten (menu-instellingen-algemeen-spaarstand-beeld uit). Het vervelende is dat de menu optie 'niet beschikbaar' is tijdens het afspelen van MP3 muziek.

Iemand hier al een oplossing voor?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Anoniem: 258377 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:33:
Zo, net even terug van de MM. Ik was op de aanbieding van die verkoper ingegaan, maar ik heb besloten toch voor een 40"te gaan. Deze dus even verkopen, met een klein beetje winst end aarvan vervolgens een nieuwe kopen.

Nu heb ik nog even zitten kijken en zit ik met de volgende vraag. De LE40B550 is me ook opgevallen maar ik kan buiten de aansluitmogelijkheden precies geen verschil vinden met de 530? Sommige sites beweren dat er een verschil zit in het contrast, anderen spreken dit weer tegen... Iemand van jullie een idee?
Bij mijn weten mag je de tv terugbrengen binnen zoveel dagen en een andere kopen. Waarom doe je dat niet gewoon ff? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat 'k hem overheen een forum aangeschaft heb ;) En die had 'm via BiddingRivalz, dus ik denk niet dat dat direct een optie is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 20:47
Ben sinds afgelopen vrijdag ook de "trotse" bezitter van een UE 46B7020. Tot dusverre bevalt de TV prima. Heb inmiddels alle features geprobeerd en na wat aanloopproblemen werkt alles nu vlekkeloos. Komende dagen zal ik me wat gaan verdiepen in de mogelijkheden die de TV biedt om de beeldkwaliteit te verbeteren.

Ben er nu alleen wel achter dat DVD's wat betreft beeldkwaliteit niet het onderste uit de kan halen bij deze TV als het gaat om beeldkwaliteit. Binnenkort daarom maar eens shoppen voor een blu-ray speler.

Was in eerste instantie van plan om de 40 inch uitvoering te kopen maar heb uiteindelijk toch voor de grotere broer gekozen. Na wat gelezen te hebben op internet over de kijk afstand tot de TV bij opnames in HDTV kwaliteit leek me dit toch een betere keuze. Heb hiervan gelukkig geen spijt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Faxe schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:06:
Ben er nu alleen wel achter dat DVD's wat betreft beeldkwaliteit niet het onderste uit de kan halen bij deze TV als het gaat om beeldkwaliteit. Binnenkort daarom maar eens shoppen voor een blu-ray speler.
Dat had ik je zo wel kunnen vertellen, dat 720 x 576 pixels op een 1920 x 1080 scherm niet de maximale kwaliteit geeft.

Maar qua Blu-Ray speler: Kun je niet beter gelijk gaan voor een homecinemaset zoals de HT-BD1250?

Zo geweldig zijn de speakers van de TV niet namelijk. En als je een Samsung homecinemaset neemt, kun je hem met AnyNet+ aan / uit en harder / zachter zetten met je TV-afstandsbediening. Wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 20:47
Volkert schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:06:
[...]

Dat had ik je zo wel kunnen vertellen, dat 720 x 576 pixels op een 1920 x 1080 scherm niet de maximale kwaliteit geeft.

Maar qua Blu-Ray speler: Kun je niet beter gelijk gaan voor een homecinemaset zoals de HT-BD1250?

Zo geweldig zijn de speakers van de TV niet namelijk. En als je een Samsung homecinemaset neemt, kun je hem met AnyNet+ aan / uit en harder / zachter zetten met je TV-afstandsbediening. Wel zo prettig.
Gebruik eigenlijk bijna nooit de speakers van de TV. Heb nog een, inmiddels gedateerde, Denon AVR 2800 reciever met prima speakers en deze bevalt nog goed. Een homecinemaset zie ik dus niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Volkert schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:06:
[...]

Helemaal geen onaardige set. Ik zoek iets vergelijkbaars echter met 2.1 ipv 5.1 (vind het geluid van 2.1 voldoende en heb geen behoefte aan 5 speakers). Iemand een tip?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
pietje63 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:25:
[...]
Helemaal geen onaardige set. Ik zoek iets vergelijkbaars echter met 2.1 ipv 5.1 (vind het geluid van 2.1 voldoende en heb geen behoefte aan 5 speakers). Iemand een tip?
Da's wel een erg open deur, maar ik trap hem toch in: de HT-BD1220

Afbeeldingslocatie: http://www.foka.nl/site/images/oud/53040826.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Check :-), en dank! Ik zu nu ook waar het verkeerd is gegaan. Optische drive is Blu-Ray / DVD+/-RW Combo, terwijl ik zoch op blu-ray. Haha. Ik ga deze maar eens opzoeken in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343433

Hallo mensen.

Ik heb sinds kort een UE40B7000 in huis en ben zeer tevreden.
Daarop aangesloten: Receiver: Kenwood 7060D, UPC HD en een HD/DVD recorder van JVC DR-MH300.
2 problemen: de bekende lip-sync en er komt geen geluid via de HDMI vanaf de JVC .

Als volgt aangesloten:
- TV via optisch aan de kenwood.
- UPC HD via optisch aan de Kenwood + HDMI aan de TV
- JVC coaxiaal aan de receiver + HDMI aan de TV.

Als het geluid via de TV naar de Receiver loopt ; geen probleem.
In eerste instatie was de lip-sync ook op de UPC HD te merken, maar dat is simpel aan te passen in de UPC HD.
Zowel de JVC als de Kenwood hebben geen optie om een delay in te stellen voor zover ik weet/heb kunnen vinden.
Geluid alleen via de TV naar de Kenwood laten lopen vind ik geen optie, aangezien de TV alleen 2.0 aan kan, wat logisch is. Daarbij komt er dus geen geluid mee met de HDMI. Uitgangen al geprobeerd op PCM, Stream een DD, maar helaas geen effect.
Delay aanpassen in het service menu heeft geen zin (volgens mij) aangezien het geluid bij mij in de meeste gevallen rechtstreeks naar de receiver gestuurd wordt.

Iemand suggesties/oplossingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 343433 op 02-02-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Het instellen van de audio delay in het service menu geeft goede resultaten bij het afspelen via de Cinch aansluitingen naar de versterker bij mijn Sammy.

Maar ik heb zelf rechtstreeks op het moederbord de interne speakers losgekoppeld en hierop de externe speakers, in dit geval de Samsung SP-L400PB die ik L/R naast de tv heb hangen, rechtstreeks in de tv aangesloten op de aansluitpunten van de losgekoppelde speakers. Geeft heel goed geluid. De ribbels aan de onderkant van de tv zijn breed genoeg om hier de kabels door naar buiten te leiden. Daarnaast ziet het ook te gek uit, de speakers zijn immers maar 10 cm breed en even hoog als de Sammy.

De interne speakers zijn mi. alleen voor spraak te gebruiken, voor muziek en omgevingsgeluiden weer te geven zijn ze absoluut ongeschikt. Met de externe Sammy boxen omzeil je alle problemen en je kunt met je standaard A/B het volume gewoon regelen.

Het grappige is dat ik dit mijn ouders ook heb gedaan met de 32B350 serie. Deze TV is voor geluid absoluut ongeschikt, maar daarvoor kost ie ook maar Euro 333,00. Met de externe boxen is het geluid ook goed. Het beeld is super en als topje op de slagroom ondersteund deze ook nog eens Full-HD, hoewel de specs dit helemaal niet aangeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchsat op 03-02-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:57
(jarig!)
Dutchsat schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:40:
Het instellen van de audio delay in het service menu geeft goede resultaten bij het afspelen via de Cinch aansluitingen naar de versterker bij mijn Sammy.

Maar ik heb zelf rechtstreeks op het moederbord de interne speakers losgekoppeld en hierop de externe speakers, in dit geval de Samsung SP-L400PB die ik L/R naast de tv heb hangen, rechtstreeks in de tv aangesloten op de aansluitpunten van de losgekoppelde speakers. Geeft heel goed geluid. De ribbels aan de onderkant van de tv zijn breed genoeg om hier de kabels door naar buiten te leiden. Daarnaast ziet het ook te gek uit, de speakers zijn immers maar 10 cm breed en even hoog als de Sammy.

De interne speakers zijn mi. alleen voor spraak te gebruiken, voor muziek en omgevingsgeluiden weer te geven zijn ze absoluut ongeschikt. Met de externe Sammy boxen omzeil je alle problemen en je kunt met je standaard A/B het volume gewoon regelen.

Het grappige is dat ik dit mijn ouders ook heb gedaan met de 32B350 serie. Deze TV is voor geluid absoluut ongeschikt, maar daarvoor kost ie ook maar Euro 333,00. Met de externe boxen is het geluid ook goed. Het beeld is super en als topje op de slagroom ondersteund deze ook nog eens Full-HD, hoewel de specs dit helemaal niet aangeven.
Alle nieuwere tv's ondersteunen full hd, ze geven het alleen niet weer als fullhd als het scherm niet fullhd is :)
Wordt gewoon gedowngrade.
Maar begrijp ik het goed? Heb je de tv opengemaakt en binnen in de tv 2 speakers aangesloten? :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Ja, ik heb het achterpanel opengemaakt en daar de externe boxen op aangesloten en de kabels van de interne boxen afgeschermd en opgerold. De kast hoeft niet beschadigd te worden, de ribbels beneden zijn breed genoeg. De kabels heb ik in de muur gelegd, de muur opnieuw gestucadoord en deze onzichtbaar aangesloten op de externe speakers die ik ook aan de muur bevestigd hebt.

Dit was niet de enigste modificatie, de volgende mods al met succes gedaan:
NewAge Mod iz grotere keuze in beeldformaten (Full Screen optie werkt perfect met oudere SD opnames), versie T-CHL7DEUC_Samsung_B650T2W_2004.1_NewAge_v2.7z;
Samygo Mods iz de Wifi adapter (oa. voor de DLINK DWA-111) ( rt73.ko driver). Die D-link adapter is al voor minder dan Euro 10,00 te krijgen.
Hardware Mods van de scartkabels zodat ik de TV strak tegen de muur op een muurbeugel kon bevestigen, alle kabels liggen nu in de kabelgoot.

En gelukkig woon ik in Limburg, op de uitstekende DVB-T tuner van de Sammy ontvang ik 80 TV zenders incl Digitenne. Het grappige is dat de super slim coax kabel van Digitenne (2 mm dik) perfect het signaal doorgeeft.

Voor mij is de Sammy een super TV, zeker met de diverse mods.

Ik heb nog twee wensen open:
De Samygo kanaleneditor werkt nog niet met DVB-T kanalen, alleen met de DVB-C kanalen.
Opnemen op een externe USB disk werkt nog niet naar behoren. Maar het Samygo project werkt daar inmiddels al flink aan.

ps.
Bedankt voor de info iz de Full HD, ik heb inderdaad inmiddels gezien op AVforum.com dat het inderdaad niet full HD is, hoewel de TV dat wel aangeeft als ik een HDMI box erop aansluit.
Ossi schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:13:
[...]

Alle nieuwere tv's ondersteunen full hd, ze geven het alleen niet weer als fullhd als het scherm niet fullhd is :)
Wordt gewoon gedowngrade.
Maar begrijp ik het goed? Heb je de tv opengemaakt en binnen in de tv 2 speakers aangesloten? :D _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Dutchsat op 03-02-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343672

Hoi,

ik heb pas deze tv gekocht: Samsung LE26B350 en ik kan de perfecte instellingen echt niet vinden!
Ik vind het zo irritant
Kan iemand mij zijn perfecte instellingen vertelllen van deze tv?

Verder gebruik ik deze TV voor Belgacom HD TV en PS3 HD Gaming

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 21:57
(jarig!)
Dutchsat schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:14:
Ja, ik heb het achterpanel opengemaakt en daar de externe boxen op aangesloten en de kabels van de interne boxen afgeschermd en opgerold. De kast hoeft niet beschadigd te worden, de ribbels beneden zijn breed genoeg. De kabels heb ik in de muur gelegd, de muur opnieuw gestucadoord en deze onzichtbaar aangesloten op de externe speakers die ik ook aan de muur bevestigd hebt.

Dit was niet de enigste modificatie, de volgende mods al met succes gedaan:
NewAge Mod iz grotere keuze in beeldformaten (Full Screen optie werkt perfect met oudere SD opnames), versie T-CHL7DEUC_Samsung_B650T2W_2004.1_NewAge_v2.7z;
Samygo Mods iz de Wifi adapter (oa. voor de DLINK DWA-111) ( rt73.ko driver). Die D-link adapter is al voor minder dan Euro 10,00 te krijgen.
Hardware Mods van de scartkabels zodat ik de TV strak tegen de muur op een muurbeugel kon bevestigen, alle kabels liggen nu in de kabelgoot.

En gelukkig woon ik in Limburg, op de uitstekende DVB-T tuner van de Sammy ontvang ik 80 TV zenders incl Digitenne. Het grappige is dat de super slim coax kabel van Digitenne (2 mm dik) perfect het signaal doorgeeft.

Voor mij is de Sammy een super TV, zeker met de diverse mods.

Ik heb nog twee wensen open:
De Samygo kanaleneditor werkt nog niet met DVB-T kanalen, alleen met de DVB-C kanalen.
Opnemen op een externe USB disk werkt nog niet naar behoren. Maar het Samygo project werkt daar inmiddels al flink aan.

ps.
Bedankt voor de info iz de Full HD, ik heb inderdaad inmiddels gezien op AVforum.com dat het inderdaad niet full HD is, hoewel de TV dat wel aangeeft als ik een HDMI box erop aansluit.

[...]
Nice heb je ook foto's? :)

Wat betreft wat je tv aangeeft... de tv geeft de bron weer. Niet wat hij er zelf van maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-07 19:46
Excuses dat ik mezelf quote, maar ik heb nog geen oplossing voor dit probleem. Ik wacht nog steeds op Samsung. In de tussentijd heb ik een filmpje gemaakt van wat er precies gebeurd op mijn scherm. Kwaliteit is niet perfect, maar het probleem wat ik heb is goed te zien.

Filmpje

Het gebeurd alleen met Blu Ray en met Hd zenders van Ziggo. En het gekke is dat het ook een tijdje is weggeweest, maar na een paar weken kwam het weer terug.

Wat denken jullie ervan?
xnergy schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:21:
Ik ben sinds twee weken geleden een trotse eigenaar van een Samsung UE46B7020, echt een genot om naar te kijken.

Maar ineens viel het me op dat ik bij het kijken naar HD kanelen van ziggo allerlei blokken, strepen en vreemde kleuren zag, ongeveer om de paar seconden of bij snel bewegende beelden.

Ik dacht dus dit ligt aan de kabels die ik tegelijkertijd bij de tv heb gekocht (Hirschman), dus ik alles weer gestript en opnieuw in elkaar gezet maar probleem bleef bestaan.

Toen ging ik een 1080p film bekijken en verrek zeg, zie ik precies hetzelfde als wat ik zag op de HD kanalen van Ziggo. :(

Dit is pas sinds gisteren en daarvoor werkte alles naar behoren. Maar het gebeurt NIET bij digitale en analoge zenders van Ziggo.

Heeft iemand van jullie een idee van wat er zou kunnen zijn? Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeert naar mijn weten, maar geen succes. Zou hij kapot kunnen zijn? Heb ook de laatste firmware van de Samsung website (ver.T-CHUCIPDEUC-3000.0) erop gezet en dat hielp ook niks.
Pagina: 1 ... 13 ... 75 Laatste