Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik heb misschien een aardige aanvulling voor de link hierboven.

http://sourceforge.net/apps/phpbb/samygo/index.php

Heb het nog niet echt doorgenomen , maar er staan hele leuke dingen in het forum. Onder andere dat ze bezig zijn om andere dongles aan de praat proberen te krijgen dus dat je niet meer afhankelijk bent van de samsung wi-fi dongle

En ook wat de DTS ondersteuning in de mediaplayer betreft zijn ze bezig , misschien interessant voor mensen met linux kennis om daar eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Dancis schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:20:
En ook wat de DTS ondersteuning in de mediaplayer betreft zijn ze bezig , misschien interessant voor mensen met linux kennis om daar eens te gaan kijken.
Als dat gaat werken maken ze me blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor alle duidelijkheid:
Warning : Read Me First or Brick Your TV!
Before you attempt any changes on your TV, please consider that:
- all information provided in this forum and WIKI is for informational purposes only and comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY
- even the smallest mistake is likely to turn your shiny device into a useless but expensive BRICK
- modifying the Firmware on your device will definitely VOID YOUR WARRANTY
- you accept that you do everything at YOUR OWN RISK
in 't kort: de kleinste vergissing zal hoogst waarschijnlijk je blinkend scherm veranderen in een dure baksteen
Firmware wijzigen en deze op je toestel plaatsen: EINDE WAARBORG
Safety Measures ( which you shouldn't start without )
Have a working Ex-Link cable at hand.
Ensure the backup exe.img ( stored on /dev/tbml10 ) is in good condition ( and ideally not altered. )
Ensure your RS232 Setting in the Service-Menu is set to "debug".
Know that your TV will reset RS232 jack back to UART mode after new firmware installation or reverting back to old version.
Veiligheidsmaatregelen: zonder deze zeker niet aan beginnen
- werkende Ex-Link
- vergewis je ervan dat de backup exe.img (op /dev/tbml10) in goeie staat is en liefst niet gewijzigd
- maak zeker dat de RS232 instelling zeker op debug staat
- weet dat je flatscreen de RS232 jack terug in in UART mode plaatst wanneer je een firmware installeert of de oude versie terug zet.

bij deze: daar blijf ik mooi vanaf en wacht wel tot Samsung zelf verder eigen firmwares uitbrengt met verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:30:
[...]

Even de cam uit de tv halen en je komt er zo in!
En dat hielp wel. Dank!!

Zender op Ned 1 of zelfs analoog hielp niet. Blijft met Authenticatie komen.

Had eerst de laatse firmware (2006) er op gezet en blijkt dat alle instellinen tav synchronisatie gecorrigeerd zijn.
Verder zie ik geen wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Ik heb sinds enkele maanden de LE40B750. Beeld is echt perfect en het feit dat er USB drives kunnen aangesloten worden, is n mooie extra.

Sinds deze week heb ik ook de WIS09 USB Wifi Dongle, zodat ik op internet kan met m'n TV. Had dit eerst gekocht voor DLNA te proberen, maar dit werkt niet echt goed, te traag en te weinig mogelijkheden.

Ik heb nu n schijf van 1TB aan m'n TV hangen, maar nu vroeg ik me af of ik deze schijf op één of andere manier kan benaderen vanaf m'n pc.
De TV heeft n IP gekregen in m'n netwerk (192.168.1.108). Dit zou wel handig zijn zodat ik m'n HD niet elke keer moet uittrekken en aan de PC moet hangen.

Iemand die weet of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
shakespeare schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:37:
[...]

Is er een makkelijke manier om geluid te decoden van DTS naar AC3 ? met een simpele convert to button zeg maar ?

Audioconvertor al geprobeerd maar dit is ook geen succes..
Ik gebruik PopCorn MKV AudioConverter en het werkt perfect. Ik weet niet of je die bedoelt met AudioConverter, maar als het niet lukt wil ik je wel opweg helpen met de plugins die je 1 malig moet toewijzen aan het programma. Daarna is het 1 klik op de Run knop en binnen een kwartier is DTS naar AC3 geconverteerd en compleet geperst in een nieuwe MKV.

Je kan ook kiezen om DTS er nog bij te laten en de bitrate van de AC3 stream aanpassen tot 640kb/s. Gewoon perfect programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:49
wars schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:54:
Ik heb sinds enkele maanden de LE40B750. Beeld is echt perfect en het feit dat er USB drives kunnen aangesloten worden, is n mooie extra.

Sinds deze week heb ik ook de WIS09 USB Wifi Dongle, zodat ik op internet kan met m'n TV. Had dit eerst gekocht voor DLNA te proberen, maar dit werkt niet echt goed, te traag en te weinig mogelijkheden.

Ik heb nu n schijf van 1TB aan m'n TV hangen, maar nu vroeg ik me af of ik deze schijf op één of andere manier kan benaderen vanaf m'n pc.
De TV heeft n IP gekregen in m'n netwerk (192.168.1.108). Dit zou wel handig zijn zodat ik m'n HD niet elke keer moet uittrekken en aan de PC moet hangen.

Iemand die weet of dit mogelijk is?
Ik wil ook heel graag meer weten over de Samsung Dongle. Kan je hiermee bv echt goed internetten/youtuben? Kan je hiermee HD content goed streamen vanaf je pc direct naar je tv? Kan je hiermee inderdaad een harde schijf door de lucht vol gooien die verbonden is met je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsupilamioo7
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 19:24
kwam ik net tegen de LE37B650 663,- http://www.koopgoedwinkel...o.php?products_id=%203809

GRATIS VERZENDEN.

Denk ik zelf ook maar bestellen leuke prijs, deze werkt toch prima met xbox 360 en Xtreamer ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Stoffa schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:53:
[...]

Ik wil ook heel graag meer weten over de Samsung Dongle. Kan je hiermee bv echt goed internetten/youtuben? Kan je hiermee HD content goed streamen vanaf je pc direct naar je tv? Kan je hiermee inderdaad een harde schijf door de lucht vol gooien die verbonden is met je tv?
Ik heb 3 widgets op de tv staan. nieuws, weer en youtube. Lijken alle 3 goed te werken. Niet allemaal super snel, maar t werkt wel.
Ik wat DLNA servers geprobeert, maar de enigste die m'n divxen kon afspelen was de software die Samsung zelf meelevert. Maar dit programma vind ik niet echt prettig werken en je kunt maar maximum 32 folders sharen. HD zelf heb ik nog niet getest.
Ik zou dus ook willen weten of die HD toegangelijk is vanuit het netwerk. Vermits de TV de PC kan bereiken, moet het omgekeerd toch ook lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de USB harde schijf verbonden met de flatscreen is niet bereikbaar vanaf een computer op de reguliere firmwares van Samsung, dit zou eventueel mogelijk zijn met alternatieve firmwares. Zo heb ik het toch begrepen? Je gebruikt toch de laatste versie 2.3 Samsung PC Share manager? Werkt iets vlotter en heeft iets minder problemen met mediabestanden. Beste resultaten krijg je natuurlijk in een kabel netwerk (100 mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Stoffa schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:53:
[...]

Nee, nee en nee.

youtube en andere widgets zijn vet traag. Hd content wil niet over draadloos. is het te traag voor.
En een harde schijf vol krijgen wil ook niet, wat de tv heeft geen smb server.

Ik heb gewoon een usb schrijf aan me pc hangen. die ik deel via de samsung software.
1080p mkv werkt goed! Als je een beetje weet wat je kan afspelen, ga je er naar downloaden.
Dts zet ik gewoon om. srt's haal ik uit de mkv.
Alleen jammer dat de ondertitels op de tv geen zwarte outline hebben, Ze zijn nog al slecht leesbaar bij lichte beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ben binnenkort van plan de EU46B7000 te halen, nu vroeg ik mij af wat voor afstandsbediening erbij zit. Op internet lees ik telkens dat de TM970 wordt meegeleverd, maar ik kan er verrekt weinig over vinden.
is het die druppelvormige ab of krijg je er standaard een meer traditionele (langwerpige rechthoek) ab bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de 8000 zaten ze alle twee: De kiezelvormige afstandsbediening en de grote RF. Zonder kan je niet veel doen. Pagina 3 in handleiding downloaden pasop 141 MB : http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support. Is meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:17:
bij de 8000 zaten ze alle twee: De kiezelvormige afstandsbediening en de grote RF. Zonder kan je niet veel doen. Pagina 3 in handleiding downloaden pasop 141 MB : http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support. Is meegeleverd.
Bij mij zat die kleine afstandbediening ook. Ik heb de b7020. Zaten 2 plastic zakjes met dezelfde dingen en dus zo'n kleine afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Ik durf op dit vlak niet te gaan kloten aan mijn getweakte LE40B550.

Een oplossing om DVD's met de juiste beeldverhouding af te spelen vanaf USB stick is het programma "Handbrake" op http://handbrake.fr/

- DVD bestand inladen
- Bij het "picture" tabblad kiezen voor Anamorphic: NONE (hier zit dus de truc in voor de beeldverhouding)
- Geluidsspoor kiezen, vaak is AC3 passthru het beste
- Juiste ondertitel in laten bakken indien je dat wilt
- Converteren naar MKV of MP4

Ik kies meestal voor een bitstream van 2500, dan is de kwaliteit goed en heb je de film in ongeveer 2 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
wars schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:07:
[...]
Ik wat DLNA servers geprobeert, maar de enigste die m'n divxen kon afspelen was de software die Samsung zelf meelevert. Maar dit programma vind ik niet echt prettig werken en je kunt maar maximum 32 folders sharen.
32...? :? Waarom zou je dat willen? Ik heb gewoon 1 mapje op m'n pc die ik share. Daarin zet ik vervolgens submapjes. Of je nu 5 losse mapjes shared of 1 mapjes met 5 mapjes erin, op de TV ziet het er hetzelfde uit omdat je alles als 1 dirlevel ziet.

Wii
Heb m'n Wii via RGB (scart) kabel aangesloten op de tv (Scart 1) en in gamemode gezet. Heb echter wat beeldvertraging geloof ik. Valt dat te tweaker via het systeem menu of zou een component kabel helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Victorio schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:42:
[...]
Net wat fragmenten van Earth in 1080p zitten kijken: prima! _/-\o_ Ik had niet verwacht dat zelfs de bekende "birds scene" vloeiend zou spelen via netwerk stream.
Heb me vergist... met de birds scene wordt niet de scene na 3 minuten bedoeld maar die op 39 minuten. In die scene moet 2x worden geladen en valt het geluid uit. :/ Heftig stukje HD. :)

Maar ik weet niet in hoeverre dit aan de TV ligt of aan m'n oude pc/trage HD... :? Iemand anders die ervaring heeft met deze scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Victorio schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:37:
[...]
Wii
Heb m'n Wii via RGB (scart) kabel aangesloten op de tv (Scart 1) en in gamemode gezet. Heb echter wat beeldvertraging geloof ik. Valt dat te tweaker via het systeem menu of zou een component kabel helpen?
Of het helpt tegen vertraging heb ik nog niet zo op gelet, maar het beeld is wel stukken mooier via component, voor 15 euro heb je er eentje, meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:30
Is er iemand die een externe harde schijf (>320GB) aangesloten heeft op zijn LExxB650? En zijn de .mkv bestanden die daar op staan goed af te spelen, ook met een 5400 rpm schijf?

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Pino112 schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:15:
[...]

7000 is 100Hz, 8000 is 200Hz ;)
Om hier even op terug te komen, zou je het verschil tussen 100 en 200hz écht zien?? Ik geloof er namelijk niks van!

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
diontjuh schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:48:
[...]

Om hier even op terug te komen, zou je het verschil tussen 100 en 200hz écht zien?? Ik geloof er namelijk niks van!
Lijkt mij niet zo zeer, want je oog ziet maar tot ong 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Laatst online: 13-11-2024
Bij de widgets op mijn tv zit o.a. ook twitter.

Nou had ik hiermee nog een leuke toepassing ontdekt:
P2000 berichten ontvangen op de TV.
(dit zijn brandweer,politie en ambulance berichten)

Als ik op mijn eigen twitteraccount via de computer bij following een P2000 link invoer(zie bijvoorbeeld http://www.twitterlinks.nl/p2000.php) , verschijnen de berichten op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Laatst online: 10-12-2021
Is het iemand al gelukt zich aan te melden in de Flickr widget met een yahoo id om de eigen foto's te bekijken? Ik heb een Flickr account gekoppeld aan m'n yahoo id.
Maar iedere keer als ik me probeer aan te melden met m'n yahoo id gebeurt na 'aanmelden' niets. Waneer ik daarna weer druk op bijvoorbeeld 'your photos' verschijnt weer het login scherm. Doe ik iets verkeerd, vergeet ik misschien iets?
Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Ik heb dit topic uitvoerig doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar kom geen oplossing tegen voor het probleem van afspelen mkv's waarbij het geluid niet wordt herkend door de tv. Ik heb al veel verschillende mkv's geprobeerd, allemaal met ac3 geluid (geen dts!)....maar steeds krijg ik maar weer de melding "unsupported audio data". De mkv speelt prima af, maar zonder geluid.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:59:
Ik heb dit topic uitvoerig doorgelezen en de zoekfunctie gebruikt, maar kom geen oplossing tegen voor het probleem van afspelen mkv's waarbij het geluid niet wordt herkend door de tv. Ik heb al veel verschillende mkv's geprobeerd, allemaal met ac3 geluid (geen dts!)....maar steeds krijg ik maar weer de melding "unsupported audio data". De mkv speelt prima af, maar zonder geluid.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem gevonden?
Misschien de DTS geluidssporen er helemaal afgooien met die Popcorn Hour Audio Converter?

AC3 doet het bij mij (getweakte B550) altijd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Volkert schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:52:
[...]

Misschien de DTS geluidssporen er helemaal afgooien met die Popcorn Hour Audio Converter?

AC3 doet het bij mij (getweakte B550) altijd namelijk.
Dat begrijp ik niet...de mkv files hebben slechts een ac3 spoor...geen dts! Of mis ik iets?

Ps Hoe heb jij alles werkend gekregen (tweak?) qua ac3 geluid?

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 06-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:07:
[...]

Dat begrijp ik niet...de mkv files hebben slechts een ac3 spoor...geen dts! Of mis ik iets?

Ps Hoe heb jij alles werkend gekregen (tweak?) qua ac3 geluid?
Psst. Probeer nog een keer de geluid omzetten naar ac3 via audio Converter. Ik doe niks anders dan omzetten van DTS naar ac3 via audio converter. Werkt echt goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:34:
[...]

Psst. Probeer nog een keer de geluid omzetten naar ac3 via audio Converter. Ik doe niks anders dan omzetten van DTS naar ac3 via audio converter. Werkt echt goed hoor.
Maar ik heb in 1e instantie niets "omgezet". De mkv komt zo van newzbin, incl ac3 geluid. Ik heb er zelf niets aan veranderd. En al deze mkv's willen wel afspelen, maar wel steeds zonder geluid. Op de pc geeft afspelen geen enkel probleem (natuurlijk)...ook gewoon met geluid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:59:
[...]

Maar ik heb in 1e instantie niets "omgezet". De mkv komt zo van newzbin, incl ac3 geluid. Ik heb er zelf niets aan veranderd. En al deze mkv's willen wel afspelen, maar wel steeds zonder geluid. Op de pc geeft afspelen geen enkel probleem (natuurlijk)...ook gewoon met geluid. 8)7
Het kan zijn dat je een film gedownload met ac3 geluidsporen en DTS? In dit geval wil nog wel helpen als je de DTS ook "omzet" naar ac3 via Audio Converter. Probeer maar, het is paar minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:25:
[...]

Het kan zijn dat je een film gedownload met ac3 geluidsporen en DTS? In dit geval wil nog wel helpen als je de DTS ook "omzet" naar ac3 via Audio Converter. Probeer maar, het is paar minuten werk.
Sjeez...we gaan echt in kringetjes...alle mkv's hebben slechts het ac3 spoor! Ik waardeer je hulp, maar een beetje lezen kan handig zijn. Dank in ieder geval...ik zoek wel ff verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:32:
[...]

Sjeez...we gaan echt in kringetjes...alle mkv's hebben slechts het ac3 spoor! Ik waardeer je hulp, maar een beetje lezen kan handig zijn. Dank in ieder geval...ik zoek wel ff verder.
Goed idee, ik ga nu mijn mkv filmpjes met ac3 geluid bekijken ( die in de eerste instantie geen geluid gaf maar via audio converter is toch gelukt :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:44:
[...]

Goed idee, ik ga nu mijn mkv filmpjes met ac3 geluid bekijken ( die in de eerste instantie geen geluid gaf maar via audio converter is toch gelukt :? ).
:) Misschien een idee om mbv audio converter de originele ac3 om te zetten naar ac3? Dat op de een of andere manier de tv dan wel de audio data herkend?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:57:
[...]

:) Misschien een idee om mbv audio converter de originele ac3 om te zetten naar ac3? Dat op de een of andere manier de tv dan wel de audio data herkend?...
precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Heb bij de Makro een Samsung LE32B450 gekocht als vervanging van mijn Philips breedbeeld CRT. Tot op heden zeer tevreden (met name het beeld van mijn Xbox360 ziet er schitterend uit :9), maar heb wel 1 vraagje:
Kan ik tegelijkertijd analoge TV en DVB-T gebruiken ? Met de "analoge kabel" erin vindt hij 0 digitale zenders, terwijl ik hoopte toch op zijn minst de FTA kanalen te kunnen ontvangen :/ .
Weet iemand het antwoord ?

(uiteindelijke doel is zo goedkoop mogelijk Eredivisie Live kijken)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Tomba schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:28:

Kan ik tegelijkertijd analoge TV en DVB-T gebruiken ? Met de kabel erin vindt hij 0 digitale zenders, terwijl ik hoopte toch op zijn minst de FTA kanalen te kunnen ontvangen :/ .
Weet iemand het antwoord ?
Misschien dat je op de website van je televisie-kabelleverancier moet kijken om de frequenties op te zoeken en deze invoeren zodat je TV op de goede 'plek' naar digitale zenders zoekt. Dit was bij mij iig wel nodig omdat die in eerste instantie ook niets vond.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

JKratos schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:31:
[...]

Misschien dat je op de website van je televisie-kabelleverancier moet kijken om de frequenties op te zoeken en deze invoeren zodat je TV op de goede 'plek' naar digitale zenders zoekt. Dit was bij mij iig wel nodig omdat die in eerste instantie ook niets vond.
Wellicht moet ik mijn verhaal verduidelijken ;)
Ik heb analoge TV van onsnet. Om bij hen Eredivisie Live te nemen kost mij dat eenmalig 150 euro + 18,45 euro per maand.
Als ik het echter EL via Digitenne neem kost mij dat maar 25 euro eenmalig + 10 euro per maand. (kan mijn kaart als 'derde ontvanger' aanmelden op een abo van een vriend van me, dus hoef alleen voor Eredivisie Live te betalen). Ik wil dus analoge tv via de analoge kabel ontvangen en tegelijkertijd ook digitenne kunnen ontvangen :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 06-12-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Tomba schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:38:
[...]

Wellicht moet ik mijn verhaal verduidelijken ;)
Ik heb analoge TV van onsnet. Om bij hen Eredivisie Live te nemen kost mij dat eenmalig 150 euro + 18,45 euro per maand.
Als ik het echter EL via Digitenne neem kost mij dat maar 25 euro eenmalig + 10 euro per maand. (kan mijn kaart als 'derde ontvanger' aanmelden op een abo van een vriend van me, dus hoef alleen voor Eredivisie Live te betalen). Ik wil dus analoge tv via de analoge kabel ontvangen en tegelijkertijd ook digitenne kunnen ontvangen :*)
Digitenne en de coax beide tegelijk op de TV aansluiten wordt moeilijk want de TV heeft (hoogstwaarschijnlijk :P)maar één coax-kabel ingang. Je kan natuurlijk wel digitenne via de scart aansluiten en de analoge coax gewoon op de coax aansluiting van de TV. Maar dan heeft de DVB-T van de TV weer geen zin en dat is zonde uiteraard.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ben het nu aan het testen met audioconverter...omzetten naar 384bit audio stream...ben zeer benieuwd!

Hahaha...geweldig, nu geen problemen meer met geluid. Thanks "brawler" :*)

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 06-12-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:50:
[...]

Ben het nu aan het testen met audioconverter...omzetten naar 384bit audio stream...ben zeer benieuwd!
Ik ook, trouwens 640bit is nog beter.

Wat voor TV heb je? Ik heb de LE 37B650 T2P. De laatste firmware voor mijn tv zit erin ( v. 2006) , PC Media Share 2.3 en Windows 7 /64.

[ Voor 27% gewijzigd door Brawler op 06-12-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

JKratos schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:50:
[...]

Digitenne en de coax beide tegelijk op de TV aansluiten wordt moeilijk want de TV heeft (hoogstwaarschijnlijk :P)maar één coax-kabel ingang. Je kan natuurlijk wel digitenne via de scart aansluiten en de analoge coax gewoon op de coax aansluiting van de TV. Maar dan heeft de DVB-T van de TV weer geen zin en dat is zonde uiteraard.
Heeft inderdaad maar 1 aansluiting... Kan ik er eventueel mbv een splitter beiden op aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:19:
[...]

Ik ook, trouwens 640bit is nog beter.
Ah ik heb eerst getest met 384, nu een convert naar 448...kijken of dat ook nog wordt herkend, en ja daarna ook de hoogste bitrate eens proberen. Vreemd dat eerst de ac3 stream moet worden ge re-sampled voordat de samsung het herkend...
Wat voor TV heb je? Ik heb de LE 37B650 T2P. De laatste firmware voor mijn tv zit erin ( v. 2006) , PC Media Share 2.3 en Windows 7 /64.
Ik heb sinds 2 dagen het kleinere broertje...de 32" (met laatste fw). Ben zeer tevreden...beeld is prima, en de aansluitingen bijna eindeloos. Ik heb de tv vooral gekocht omdat ie een ethernet verbinding heeft. Dat werkt nog niet feilloos (ik ook Win7 x64). Ik share de map en voeg 'm toe aan windows library...de map wordtdan netjes herkend door de samsung, maar ik merk vaak dat wanneer ik nieuwe mkv files in die map heb geplaatst, dat die niet (meteen) worden herkend door de tv. Lijkt een refresh issue te zijn...weet niet wat hiervoor de beste manier is?...

Maar om de mkv's op geluid te testen heb ik m'n externe hd via usb op de tv aangesloten, en dat werkt dus perfect. Maar goed, de bedoeling is uiteraard dat alles vie netwerk gaat werken...morgenavond weer mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:49
Tito129 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:49:
[...]

Nee, nee en nee.

youtube en andere widgets zijn vet traag. Hd content wil niet over draadloos. is het te traag voor.
En een harde schijf vol krijgen wil ook niet, wat de tv heeft geen smb server.

Ik heb gewoon een usb schrijf aan me pc hangen. die ik deel via de samsung software.
1080p mkv werkt goed! Als je een beetje weet wat je kan afspelen, ga je er naar downloaden.
Dts zet ik gewoon om. srt's haal ik uit de mkv.
Alleen jammer dat de ondertitels op de tv geen zwarte outline hebben, Ze zijn nog al slecht leesbaar bij lichte beelden.
Vaag dat jij zegt dat hd content mbv de dongle niet kan...ik las namelijk in 1 van de dongle reviews op amazon dat dat wel zou kunnen. Wat is dan eigenlijk het nu van die dongle? Alleen traag youtube/widgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:47:
[...]

Ah ik heb eerst getest met 384, nu een convert naar 448...kijken of dat ook nog wordt herkend, en ja daarna ook de hoogste bitrate eens proberen. Vreemd dat eerst de ac3 stream moet worden ge re-sampled voordat de samsung het herkend...

[...]

Ik heb sinds 2 dagen het kleinere broertje...de 32" (met laatste fw). Ben zeer tevreden...beeld is prima, en de aansluitingen bijna eindeloos. Ik heb de tv vooral gekocht omdat ie een ethernet verbinding heeft. Dat werkt nog niet feilloos (ik ook Win7 x64). Ik share de map en voeg 'm toe aan windows library...de map wordtdan netjes herkend door de samsung, maar ik merk vaak dat wanneer ik nieuwe mkv files in die map heb geplaatst, dat die niet (meteen) worden herkend door de tv. Lijkt een refresh issue te zijn...weet niet wat hiervoor de beste manier is?...

Maar om de mkv's op geluid te testen heb ik m'n externe hd via usb op de tv aangesloten, en dat werkt dus perfect. Maar goed, de bedoeling is uiteraard dat alles vie netwerk gaat werken...morgenavond weer mee verder.
Mooi. Eerste probleem is opgelost. Je moet inderdaad de gedeelde map refreshen anders zit de tv niet dat er nieuwe bestanden zijn. Verder ik stream al mijn films via ethernet, ik heb geen usb schijf of zo. Wired kan ik 1080p streamen en werkt perfect. Wireless heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op maandag 07 december 2009 @ 05:33:
[...]

Mooi. Eerste probleem is opgelost. Je moet inderdaad de gedeelde map refreshen anders zit de tv niet dat er nieuwe bestanden zijn. Verder ik stream al mijn films via ethernet, ik heb geen usb schijf of zo. Wired kan ik 1080p streamen en werkt perfect. Wireless heb ik niet geprobeerd.
Vannacht weer wat mkv's gedownload...vanavond verder testen. Maar lijkt allemaal goed te werken nu.

Hoe refresh ik de map zodat de tv de juiste inhoud kan zien? Ik merk dat de inhoud die de tv toont namelijk vaak niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk in de map op de pc staat...overigens staat de shared map op een externe HD aangesloten via usb op m'n laptop. Maar dat mag de pret niet drukken toch?...

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 07-12-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Laatst online: 14-06 22:29
Iemand misschien een idee hoe de grote van de ondertitels te wijzigen? Of de opmaak?

[ Voor 82% gewijzigd door Joelie op 07-12-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
De grootte van de ondertitels kun je instellen via de "tools" knop, linksboven t.o.v. de grote ronde knop op je afstandsbediening.

Je kunt in het menu klein, medium en groot instellen. Groot is eerlijk gezegd niet super groot. Had groter gemogen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:52:
Kan iemand mij helpen? Bij het streamen van dvd films krijg ik het beeld niet beeldvullend.
Ook niet bij tools. Dan krijg ik bij origineel formaat een kleiner beeld en bij beeldvullend, balken aan de zijkant.
Dvd is gewoon in 16x9 formaat.
Je moet met Handbrake de film omzetten naar MKV en kiezen voor Anamorphic: None.

Samsung kan namelijk niet omgaan met Anamorphic, m.a.w. 720 x 576 ziet 'ie altijd als 4:3 en dit oprekken naar 16:9 lukt 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:33:
[...]

Vannacht weer wat mkv's gedownload...vanavond verder testen. Maar lijkt allemaal goed te werken nu.

Hoe refresh ik de map zodat de tv de juiste inhoud kan zien? Ik merk dat de inhoud die de tv toont namelijk vaak niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk in de map op de pc staat...overigens staat de shared map op een externe HD aangesloten via usb op m'n laptop. Maar dat mag de pret niet drukken toch?...
In principe niet als de tv de map ziet en de andere inhoud daarvan. Maar ik weet niet of je Samsung PC Manager gebruikt ( v 2.3) Ik, namelijk wel ( alleen maar).

Zodra ik een nieuwe bestand heb toegevoegd in de gedeelde map doe ik de volgende:

1: Open PC Share Manager
2: Klik delen daarna klik Gewijzigde Status Inst.
3: Binnen paar tellen is ie klaar. Als het goed is, ziet jou tv al de nieuwe bestand.

[ Voor 5% gewijzigd door Brawler op 07-12-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:15:
[...]

In principe niet als de tv de map ziet en de andere inhoud daarvan. Maar ik weet niet of je Samsung PC Manager gebruikt ( v 2.3) Ik, namelijk wel ( alleen maar).

Zodra ik een nieuwe bestand heb toegevoegd in de gedeelde map doe ik de volgende:

1: Open PC Share Manager
2: Klik delen daarna klik Gewijzigde Status Inst.
3: Binnen paar tellen is ie klaar. Als het goed is, ziet jou tv al de nieuwe bestand.
Dank weer voor de tips e.d.

Ik zal thuis eens proberen met PC Share. Ik had deze al geinstalleerd, maar had niet het idee dat ie goed werktte...aangezien bij het selecteren van een map danwel los bestand, ik steeds een soort van foutmelding kreeg. Weet uit het hoofd niet zo 1-2-3 wat de melding was. De software lijkt buggie op Win7 (x64), echter daar draai jij 'm ook op, toch?

Ik zag nog ee melding op ander GoT draadje Samsung Led-tv DLNA streamen over "wonkymedia"...dat schijnt beter te werken dan Samsung PC Share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:31:
[...]

Dank weer voor de tips e.d.

Ik zal thuis eens proberen met PC Share. Ik had deze al geinstalleerd, maar had niet het idee dat ie goed werktte...aangezien bij het selecteren van een map danwel los bestand, ik steeds een soort van foutmelding kreeg. Weet uit het hoofd niet zo 1-2-3 wat de melding was. De software lijkt buggie op Win7 (x64), echter daar draai jij 'm ook op, toch?

Ik zag nog ee melding op ander GoT draadje Samsung Led-tv DLNA streamen over "wonkymedia"...dat schijnt beter te werken dan Samsung PC Share.
Ik gebruikt alleen maar Samsung PC Share Manager. Tot nu toe best echt tevreden. Als Engels geen probleem voor jou is, is hier een leesvoer.

http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:48:
[...]

Ik gebruikt alleen maar Samsung PC Share Manager. Tot nu toe best echt tevreden. Als Engels geen probleem voor jou is, is hier een leesvoer.

http://www.samsung.com/us/pdf/dlna_guide.pdf
Thanks. De pdf ff snel doorgelezen en helemaal duidelijk. Ik zie ook dat bij mij thuis in ieder geval als ik voor Share Tab > Set device policy koos, zeker niet de samsung tv werd getoond met ip adres. Daar gaat het dus mis. Ik weet echter ook dat de netwerk test op de tv allemaal vinkjes liet zien..dus dat leek juist te zijn.

Enfin...vanavond thuis weer aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
@Brawler

Waarmee converten jullie de audio nou mee? want ik kon het niet echt terug vinden of gaat het over popcorn hour audio converter waar volkert het over had?

[ Voor 11% gewijzigd door Dancis op 07-12-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dancis schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:40:
@Brawler

Waarmee converten jullie de audio nou mee? want ik kon het niet echt terug vinden of gaat het over popcorn hour audio converter waar volkert het over had?
Yep dat is 'm. Werkt bij mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Laatst online: 12-09 16:01
Goedeavond mede Samsung bezitters :).
Wij hebben sinds zaterdag de ue32b7020 in ons bezit en echt genieten tov ouwe CRT die eindelijk van de slaapkamer af is :).

Even een vraag wij lagen vannacht te slapen. en ineens sprong de tv aan?
ik had hier dacht ik al wat over gelezen in dit topic maar kan het niet meer terugvinden.

Ik heb bij Menu --> ondersteuning --> Upgrade Standby modus --> op UIT gezet.
Dit had ik gelijk zaterdag gedaan dus ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen of zit er nog een andere optie ergens?
Ab's lagen voor de tv buiten hand /voet bereik :D.

Mijn vriendin dacht mischien dat er een vlieg tegen de "touch" power button vloog :P.
Iemand ideen? alvast bedankt!.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Tomba schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:25:
[...]

Heeft inderdaad maar 1 aansluiting... Kan ik er eventueel mbv een splitter beiden op aansluiten ?
Denk dat de TV dat niet slikt. Die krijgt dan 2 signalen tegelijk binnen en hij kan (denk ik) niet kiezen welke die moet nemen. Je hebt ook geen knop of functie op de TV dat je zelf kunt kiezen welk hij moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Kleine aanvulling op mijn Handbrake verhaal, ik kreeg ineens een brainwave na wat verder onderzoek met Google:

Bij PAL DVD's van 720 x 576 kun je ook het volgende doen:

- Downgraden naar de vorige Handbrake versie 0.9.3
- DVD inladen
- Destination bestand (.mkv) aanmaken
- Anamorphic: None
- Handmatig formaat instellen 960 x 528 (beide 16-tallen i.v.m. compressie)
- Handmatig 24 pixel eronder en 24 pixel erboven afsnijden, namelijk 576 - 24 - 24 = 528
- Bitrate op 2500 zetten, da's al erg ruim
- Geluidsspoor kiezen, liefst natuurlijk AC3 passthrough als dat kan
- Eventueel ondertitel in laten bakken, anders moet je later met losse SRT's aan de gang

Gaan!

Het leuke is dan dat die 960 x 528 zich "uitvouwt" op je TV tot 1920 x 1056 dus alle pixels worden precies 4x zo groot (=geen blur), De twee zwarte randjes van (1080 - 1056) / 2 = 12 pixels onder en boven neem je dan voor lief, zeker als je toch al zwarte balken in de film had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in het bezit van een LE46A856 en sinds kort een Windows Home Server (WHS) van Informatique. Als ik video stream (gaat prima) lukt het echter niet om .SRT bestanden voor de ondertitel te koppelen (ondanks zelfde naam en zelfde map...) en werkt de fast (?!) forward/rewind met 20s niet. :'(

Volgens de manual van Samsung kan het ook niet (zie p.39, 5e bullit), echter op dit forum lijkt het op andere Samsungs wel te lukken?!

Heeft iemand een goede tip?
Wellicht een add-in voor WHS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Heeft er iemand nog meer moeite met firmware upgraden?

Heb sinds een tijdje een LE40B653 (ja die met roze ja :)), bevalt helemaal prima. Maar nu wil ik eens met de widgets gaan spelen, firmware v samsung.nl - lege usb - usb wordt herkent - klik op software upgrade .... Geen bestand voor bijwerken beschikbaar :(.

Any thoughts?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 07:15
http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download
Dzine schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:59:
Heeft er iemand nog meer moeite met firmware upgraden?

Heb sinds een tijdje een LE40B653 (ja die met roze ja :)), bevalt helemaal prima. Maar nu wil ik eens met de widgets gaan spelen, firmware v samsung.nl - lege usb - usb wordt herkent - klik op software upgrade .... Geen bestand voor bijwerken beschikbaar :(.

Any thoughts?

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Laatst online: 12-09-2024
Volkert schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:15:
Kleine aanvulling op mijn Handbrake verhaal, ik kreeg ineens een brainwave na wat verder onderzoek met Google:

Bij PAL DVD's van 720 x 576 kun je ook het volgende doen:

- Downgraden naar de vorige Handbrake versie 0.9.3
- DVD inladen
- Destination bestand (.mkv) aanmaken
- Anamorphic: None
- Handmatig formaat instellen 960 x 528 (beide 16-tallen i.v.m. compressie)
- Handmatig 24 pixel eronder en 24 pixel erboven afsnijden, namelijk 576 - 24 - 24 = 528
- Bitrate op 2500 zetten, da's al erg ruim
- Geluidsspoor kiezen, liefst natuurlijk AC3 passthrough als dat kan
- Eventueel ondertitel in laten bakken, anders moet je later met losse SRT's aan de gang

Gaan!

Het leuke is dan dat die 960 x 528 zich "uitvouwt" op je TV tot 1920 x 1056 dus alle pixels worden precies 4x zo groot (=geen blur), De twee zwarte randjes van (1080 - 1056) / 2 = 12 pixels onder en boven neem je dan voor lief, zeker als je toch al zwarte balken in de film had.
moet dat die 0.9.3 zijn want kan er gelijk gene vinden enkel 0.9.4

die bitrate 2500 waar dien je dien in te stellen want zie ik niet direct...
die 960 kan ik ook niet instellen...gaat iedere keer terug naar 720

alvast mercie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Volkert schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:10:
De grootte van de ondertitels kun je instellen via de "tools" knop, linksboven t.o.v. de grote ronde knop op je afstandsbediening.

Je kunt in het menu klein, medium en groot instellen. Groot is eerlijk gezegd niet super groot. Had groter gemogen van mij.
Bedankt. Ze zullen standaard wel op medium staan denk ik. Dus scheelt toch weer een beetje. iig tot mijn Dune 3.0 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Phyt_ schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:54:
Goedeavond mede Samsung bezitters :).
Wij hebben sinds zaterdag de ue32b7020 in ons bezit en echt genieten tov ouwe CRT die eindelijk van de slaapkamer af is :).

Even een vraag wij lagen vannacht te slapen. en ineens sprong de tv aan?
ik had hier dacht ik al wat over gelezen in dit topic maar kan het niet meer terugvinden.

Ik heb bij Menu --> ondersteuning --> Upgrade Standby modus --> op UIT gezet.
Dit had ik gelijk zaterdag gedaan dus ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen of zit er nog een andere optie ergens?
Ab's lagen voor de tv buiten hand /voet bereik :D.

Mijn vriendin dacht mischien dat er een vlieg tegen de "touch" power button vloog :P.
Iemand ideen? alvast bedankt!.
Voor zover ik weet is het en apart probleem die heel willekeurig optreedt. Een vriend van mij had dat ook met zijn tv. Is volgens mij 2x gebeurd. En daarna nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
MrProper schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 07:39:
[...]
moet dat die 0.9.3 zijn want kan er gelijk gene vinden enkel 0.9.4
die bitrate 2500 waar dien je dien in te stellen want zie ik niet direct...
die 960 kan ik ook niet instellen...gaat iedere keer terug naar 720
Je kunt 0.9.3 hier downloaden: http://www.filehippo.com/download_handbrake/ (en dan rechtsboven kijken bij "old versions")

Je hebt die per se nodig anders kun je die 960 niet instellen, maar daar was je al achter _O-

Die 2500 stel je in bij het Video tabblad en dan AVG Bitrate. Default staat er 1500 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

JKratos schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:09:
[...]

Denk dat de TV dat niet slikt. Die krijgt dan 2 signalen tegelijk binnen en hij kan (denk ik) niet kiezen welke die moet nemen. Je hebt ook geen knop of functie op de TV dat je zelf kunt kiezen welk hij moet pakken.
Klinkt erg logisch wat je daar zegt. Grrrr dat is een vieze tegenvaller zeg. Ging er eigenlijk vanuit (stom ik weet t) dat er wel een antenne ingebouwd zou zitten óf dat ik 2 antennes aan kan sluiten. (Bedoel; het zijn toch 2 verschillende 'systemen'...)
Bestaat er zoiets als een 'coax' splitter ofzo die je om kan schakelen ? Heb weinig zin om mijn enige SCART op te offeren aan een decoder...

Update:
- Als ik hier en hier kijk is er an sich geen "echte" overlap tussen Digitenne en Onsnet Eindhoven, dus zou dan een simpele splitter volstaan, of anders in het uiterste geval deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/316.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 08-12-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Laatst online: 12-09-2024
Volkert schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:38:
[...]

Je kunt 0.9.3 hier downloaden: http://www.filehippo.com/download_handbrake/ (en dan rechtsboven kijken bij "old versions")

Je hebt die per se nodig anders kun je die 960 niet instellen, maar daar was je al achter _O-

Die 2500 stel je in bij het Video tabblad en dan AVG Bitrate. Default staat er 1500 geloof ik.
thx !

heb nu wel nieuw probleem
dit bitrate kan ik veranderen maar kan nu niet meer settings veranderen...dus kan geen 960 of iets anders instellen en anarmophic kan ik ook nie aanpassen

bij destination kies ik zelf naam.mkv en opslaan of is dit niet goed

tja ik ben vermoedelijk goed aan het prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
Joelie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:10:
[...]

Voor zover ik weet is het en apart probleem die heel willekeurig optreedt. Een vriend van mij had dat ook met zijn tv. Is volgens mij 2x gebeurd. En daarna nooit meer last van gehad.
Ok thx voor reply joelie, we houden het even in de gaten wel apart ja.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Brawler...of iemand anders met een B550 of B650 type toestel.

Ik vind de specifieke setting niet in het Service menu voor het versnellen van de zap tijd...heb alle sub menu's al doorlopen. Kan iemand mij wellicht "loodsen" ? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
dafmay schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:23:
@Brawler...of iemand anders met een B550 of B650 type toestel.

Ik vind de specifieke setting niet in het Service menu voor het versnellen van de zap tijd...heb alle sub menu's al doorlopen. Kan iemand mij wellicht "loodsen" ? Thanks!
Nee, dit wil ik ook graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Heb ook de 650, maar geen instelling over zaptijd kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NB Dzine, Heb je dan wel gezorgd dat er:
- maar 1 mapje op de USB staat?
- dat je de gedownloade file daarin hebt uitgepakt?

(dat deed 't 'm bij mij.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Brawler schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:51:
[...]
Nee, dit wil ik ook graag weten.
GVR schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:00:
Heb ook de 650, maar geen instelling over zaptijd kunnen vinden
Ah da's nu jammer dan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:01:
[...]

Klinkt erg logisch wat je daar zegt. Grrrr dat is een vieze tegenvaller zeg. Ging er eigenlijk vanuit (stom ik weet t) dat er wel een antenne ingebouwd zou zitten óf dat ik 2 antennes aan kan sluiten. (Bedoel; het zijn toch 2 verschillende 'systemen'...)
Bestaat er zoiets als een 'coax' splitter ofzo die je om kan schakelen ? Heb weinig zin om mijn enige SCART op te offeren aan een decoder...

Update:
- Als ik hier en hier kijk is er an sich geen "echte" overlap tussen Digitenne en Onsnet Eindhoven, dus zou dan een simpele splitter volstaan, of anders in het uiterste geval deze:
[afbeelding]
Is dit iets? https://www.cardwriter.nl/nl/pd749973262.htm?categoryId=89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Als ik hier en hier kijk is er an sich geen "echte" overlap tussen Digitenne en Onsnet Eindhoven, dus zou dan een simpele splitter volstaan, of anders in het uiterste geval deze:
[afbeelding]
Waarom zou je Digitenne willen ontvangen als je een kabel aansluiting in gebruik hebt?

Het mixen van die twee signalen (Digitenne en kabel) gaat niet werken. TV signalen hebben een bandbreedte van 8 MHz, er is dus wel degelijk een overlap in de frequenties die beide systemen gebruiken. Op de kanalen waar Digitenne op uitzend heeft jouw kabelmaatschappij ook signalen zitten. Ga je die mengen dan gaat dat storingen geven.

Zo'n coax-schakelaar kan wel werken maar is dat handig? Sommige TV's kunnen eenvoudig omschakelen tussen de ingebouwde digitale tuner en de analoge tuner. Kan jouw TV dat ook makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Zucht, ik heb denk ik iets stoms gedaan in het servicemenu. Ik heb de settings gereset naar factory settings. De tv wil vervolgens opnieuw opstarten, maar hij blijft dit doet en gaat niet daadwerkelijk aan. Een soort loop zeg maar. Wat moet ik doen?:( Ik heb een Samsung 32' 7090 met de 2006 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Meesterlijk ! Dat lijkt precies te zijn wat ik zoek ! :*)
hb1964 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:07:
[...]

Waarom zou je Digitenne willen ontvangen als je een kabel aansluiting in gebruik hebt?
[...]
Kuch
[...]
Het mixen van die twee signalen (Digitenne en kabel) gaat niet werken. TV signalen hebben een bandbreedte van 8 MHz, er is dus wel degelijk een overlap in de frequenties die beide systemen gebruiken. Op de kanalen waar Digitenne op uitzend heeft jouw kabelmaatschappij ook signalen zitten. Ga je die mengen dan gaat dat storingen geven.
[...]
Kijk dat wist ik niet ! Ik begreep dat het 6 MHz was, waardoor er nét geen overlap zou zijn. Bedankt !
Zo'n coax-schakelaar kan wel werken maar is dat handig? Sommige TV's kunnen eenvoudig omschakelen tussen de ingebouwde digitale tuner en de analoge tuner. Kan jouw TV dat ook makkelijk?
Absoluut niet nee, maar een losse decoder vind ik nagenoeg net zo onhandig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Vraag aan iedereen die een Samsung LED tv heeft met de nieuwste firmware (versie 3000). Hebben jullie nu meer last van Ghosting? Valt mij nu steeds meer op, voornamelijk als mensen gevolgt worden met de camera als ze bewegen. iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Hallo!
Ik ben sinds vorige week in bezit van een Samsung UE32B6000 en ik ben erg te spreken over de beeldkwaliteit, maar het geluid wat er uit komt is enorm bagger. Nou ben ik niet zo'n audio fanaat, maar dit geluid stoort me te erg, dus ben ik opzoek naar een (betaalbaar) home cinema setje. Het probleem zit 'm in het feit dat mij niet duidelijk wordt hoe/wat ik wel en niet kan aansluiten. Voor zover ik kan zien zit er een Digital Audio out aansluiting op (S/PDIF?)
Iemand die me hier iets duidelijkheid over kan geven?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potame schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:24:... Voor zover ik kan zien zit er een Digital Audio out aansluiting op (S/PDIF?)
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
Maakt verbinding met een digitaal audio-element, zoals de ontvanger van een thuisbioscoop. Wanneer een digitaal audiosysteem is aangesloten op de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting: verlaag het volume van de tv en pas het geluidsniveau met de volumeregeling van het systeem aan. 5.1-kanaals audio is mogelijk wanneer de tv op een extern apparaat is aangesloten dat dit ondersteunt. Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingesteld op Aan, hoort u alleen geluid via de Optical-aansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal (lucht) weergeeft, zendt de tv een channel 5.1-geluid naar de ontvanger van de thuisbioscoop uit. Wanneer de bron een digitaal onderdeel is, zoals een dvd-speler / Blue-ray-speler / aftakdoos / satellietontvanger (set-top box) en deze op de tv aangesloten is via HDMI, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen een 2-kanaals signaal weer. Als u audio voor kanaal 5.1 wilt horen, sluit u de optische aansluiting van de dvd-speler / Blue-ray-speler / aftakdoos / satellietontvanger (set-top box) rechtstreeks aan op een versterker of thuisbioscoop, en niet op de tv.
Optisch uit (TOS link) <= klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend wanneer de Samsung 8500 in NL op de markt komt?

De lokale winkels weten nog van niets, terwijl ik hier en daar gelzen heb dat hij in de VS al te koop is...
(ik had gehoopt hem dit jaar nog te kunnen kopen, maar dat zit er niet meer in, denk ik...)
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

die komt niet uit in europa. De europese markt is niet interessant genoeg.
in mijn zoektocht heb ik dat al meerdere keren gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:56
Potame schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:24:
Hallo!
Ik ben sinds vorige week in bezit van een Samsung UE32B6000 en ik ben erg te spreken over de beeldkwaliteit, maar het geluid wat er uit komt is enorm bagger. Nou ben ik niet zo'n audio fanaat, maar dit geluid stoort me te erg, dus ben ik opzoek naar een (betaalbaar) home cinema setje. Het probleem zit 'm in het feit dat mij niet duidelijk wordt hoe/wat ik wel en niet kan aansluiten. Voor zover ik kan zien zit er een Digital Audio out aansluiting op (S/PDIF?)
Je zou een speakersetje kunnen kopen die je normaal aansluit op je pc. De Gigaworks T20 van Creative heb ik laatst voor een collega aangeschaft. Vond er een verrassend goed geluid uit komen. Aansluiten op je hoofdtelefoonuitgang en genieten maar...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:12:
[...]
NB Dzine, Heb je dan wel gezorgd dat er:
- maar 1 mapje op de USB staat?
- dat je de gedownloade file daarin hebt uitgepakt?
(dat deed 't 'm bij mij.....)
Ja zoals ik het kon zien deed de .exe dit allemaal zelf.

@jeroompje: Dank.. ik dacht dat er maar 1 40B653 was.. 8)7

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Verwijderd

Vind het wel heel jammer dat de 7020 geen NTFS systeem via USB afspeelt. Ik heb veel 1080p films die groter zijn dan 4 gb en die kunnen niet op een FAT32 bestandssysteem. Erg gemiste kans.
Het geluid wat er uit komt is inderdaad dramatisch.. Heb hem op de slaapkamer hangen... Ik twijfel of ik de soundbar zal gaan halen, al zijn daar niet veel positief reviews over te vinden.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:48:
Vind het wel heel jammer dat de 7020 geen NTFS systeem via USB afspeelt. Ik heb veel 1080p films die groter zijn dan 4 gb en die kunnen niet op een FAT32 bestandssysteem. Erg gemiste kans.
Het geluid wat er uit komt is inderdaad dramatisch.. Heb hem op de slaapkamer hangen... Ik twijfel of ik de soundbar zal gaan halen, al zijn daar niet veel positief reviews over te vinden.
wel iets dat ze in een firmware update kunnen verhelpen volgens mij. Hopen dat ie dan ook nog komt.

* randje is in afwachting van zijn ue46b7020

Verwijderd

Al zie ik in de handleiding wel staan dat het NTFS ondersteund.

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Ik had gisteren een zoemend geluid die achteraan van boven uit mijn tv kwam.
Enkele keren uitgeschakeld en terug aangezet, maar geluid bleef.
Heb dan in het service menu een factory reset uitgevoerd, en het zoemend geluid is verdwenen.
Nog iemand dit voorgehad ?
Mijn tv is een samsung UE40B6000 heb deze wel geupgrade naar B7000, zou dat er eventueel iets mee te maken hebben?

• Pino112
Weet iemand of de UE40B7020 een BluRay ISO kan afspelen?
Heb momenteel geen usb-sticks om het uit te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Ik heb zelf de 8000 serie en die heeft daar totaal geen moeite mee. Dacht dat in de media afspeel mogelijkheden hierin totaal geen onderscheidt werd gemaakt tussen deze 2 toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
Pino112 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:09:
Weet iemand of de UE40B7020 een BluRay ISO kan afspelen?
Heb momenteel geen usb-sticks om het uit te proberen..
BluRay ISO kunnen de Samsung televisies niet afspelen. Wel een rip ervan omgezet naar MKV. Maar een echte ISO niet. Dat is ook de reden dat ik nu een HDI Dune Base 3.0 besteld heb. Deze mediaplayer kan dat (als 1 van de weinige) wel. Ook met volledige menu en BLive mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
dan doe je iets fout of heb je het nog niet geprobeerd.
eerste wat ik deed mijn ntfs WD 500gb disk er aan hangen en knallen met die 1080p Final fantasy.
:) werkt dus wel.. kan zijn dat je harddisk niet word ondersteund door de waarschijnlijk select aantaal drivers op de tv.

@randje dus maak je niet druk gaat werken dus ;).
ik heb ook een 7020.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyt_ op 11-12-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Zojuist gebeld door It's waar ik een UE46B8000 in bestelling had staan, deze zou 12 dec. afgeleverd worden.
Helaas is deze verlaat, er zouden problemen zijn bij Samsung en word er hierdoor nu al een maand niet geleverd. De verwachte leverdatum is verschoven naar 23 januari !!

De TV staat ondertussen ook niet meer op It's online
De problemen zouden in een bepaalde chip zitten, hebben mensen hier iets over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Joelie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:55:
[...]

Ik heb zelf de 8000 serie en die heeft daar totaal geen moeite mee. Dacht dat in de media afspeel mogelijkheden hierin totaal geen onderscheidt werd gemaakt tussen deze 2 toestellen?
Volgens mij ook niet. Ik heb een B6000 (via service menu laten denken dat het een B7000 is) en die kan prima NTFS bestanden afspelen. Misschien ligt aan het merk usb stick / drive? Zelf heb ik een 500 gig drive van Jaz en een 12 GB usb stick van Kingston gebruikt. Heb meerdere mkv bestanden van rond de 12 gig al afgespeeld zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Kunnen eigenaren van een (UE40)B6000 mij helpen met het volgende:

Ik heb in het service menu het type omgezet naar een B7000. Nou had ik niet meteen door hoe het werkte en heb ik eerst 1 regel hoger lopen zoeken naar de juiste instelling en ik ben bang dat ik daar nu een verkeerde selectie heb gemaakt. Ik heb alleen geen idee wat dit bij de B6000 hoort te zijn.

Kan iemand mij vertellen welke naam/code hier hoort te staan? Dus niet de tweede regel waar B7000 of B6000 staat maar die regel daarboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
mhoogendam schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:00:
Zojuist gebeld door It's waar ik een UE46B8000 in bestelling had staan, deze zou 12 dec. afgeleverd worden.
Helaas is deze verlaat, er zouden problemen zijn bij Samsung en word er hierdoor nu al een maand niet geleverd. De verwachte leverdatum is verschoven naar 23 januari !!

De TV staat ondertussen ook niet meer op It's online
De problemen zouden in een bepaalde chip zitten, hebben mensen hier iets over gehoord?
Apart heb hier nog niks overgehoord verder. Heb met mijn tv ook verder nergens last van behalve het 'ghosting' probleem waar ik me nog al eens aan kan ergeren. Ook een vaag verhaal dat er iets met een chip zou zijn. Maar ff goed in de gaten houden. Anders ga ik aan de bel trekken mocht er iets inzitten wat niet helemaal goed is. Heb net ff BCC & Mediamarkt gebeld en die hebben het toestel wel nog gewoon op voorraad. En weten dus van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Hmm, op de Samsung-site zijn er van alle LED-modellen twee keuzes.
Bij Firmware staat bij de UE40B7020 twee verschillende firmwares:
ver.T-CHU7DEUC-3000.G (2009-11-24), en
ver.T-CHUCIPDEUC-3000.0 (2009-11-19).
Weet iemand wat het verschil tussen deze twee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:14:
Hmm, op de Samsung-site zijn er van alle LED-modellen twee keuzes.
Bij Firmware staat bij de UE40B7020 twee verschillende firmwares:
ver.T-CHU7DEUC-3000.G (2009-11-24), en
ver.T-CHUCIPDEUC-3000.0 (2009-11-19).
Weet iemand wat het verschil tussen deze twee is?
XP model of CI+ = T-CHUCIPDEUC-3000.0
XW model of CI = T-CHU7DEUC-3000.G

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een firwmware probleempje.

Ik heb vanmiddag de LE32B650(T2P) gehaald. Erg tevreden. Toch wil ik de laatste firmware er op hebben

Als ik naar www.samsung.nl ga en dan mn tv uitkies vervolgens naar download/firwmware ga kom ik bij een andere firmware terecht dan wanneer ik naar www.samsung.com ga en dan (ook via nederlandse portal) bij de firmware aankom.

Even de links erbij:

http://www.samsung.com/nl...2B650T2PXXN&menu=download

http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download

Beide zijn Nederlandse sites, maar de firmware is anders. De een is 80MB de andere 47MB

Als ik de 80mb versie uitpak krijg ik een mapje: T-CHL7DEUC, de firmware is gemaakt op 30-9
Als ik de 47MB versie uitpak krijg ik een mapje: T-CHLCIPDEUC, die firmware is gemaakt op 12-11. Dus veel nieuwer.

Welke moet ik hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

De 1e verwijst naar T2P, die moet je hebben dus. de tweede is de T2W variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel vreemd, want ook bij de tweede heb ik gewoon gekozen voor de le32b650
Kan het kwaad als ik die tweede flash?
Ik bedoel hij staat gewoon onder de LE32B650...
Er wordt geen verdere specificatie gevraagd. De tweede is ook een stuk nieuwer.
Wat gebeurd er als ik die flash? Krijg ik een melding dat het niet de goeie is ?

update:
Om het nog wat ingewikkelde te maken:
In deze post zegt men juist dat de tweede geschikt is voor de T2P!!!

Fermion in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."

Lekker duidelijk allemaal samsung! :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:22:...
Lekker duidelijk allemaal samsung! :(
op de achterzijde van het scherm staat jou model & type:
LE32B650T2W is het een CI model en gebruikt hij de T-CHL7DEUC <= klik hier
LE32B650T2P is het een CI+ model en gebruikt hij de T-CHLCIPDEUC <= klik hier
onder normale omstandigheden laad hij enkel de voor hem bestemde firmware

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 20:14 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 75 Laatste