Avond allen,
Allereerst een excuses voor eventuele verwarrende uitspraken aangezien ik een leek ben met alle connectie termen in zowel audio als video kabels / aansluitingen.
Ik heb zitten denken aan een LED tv sinds enige tijd nu en ben afgelopen zondag eens de mediamarkt in gelopen en daar de huid van een verkoper gevraagd.
Om daarbij zekerheid te krijgen (en prijsvergelijking te doen) ben ik ook nog naar een lokale hifi boer gegaan en daar ook eens gaan praten.
Wat me daarbij het meest bevreemde en als ik hier de vele pagina's doorlees blijkbaar 'normaal' is.. is dat als je middels scart de boel (geluid en video) van cinema set naar tv zet, het e.e.a. out of sync loopt. Daar ben ik heeeel gevoelig voor

dus dat willen we vermijden.
De verkoper van de lokale tent benoemde het omdat hij hiervan dus ook thuis last heeft (mediamarkt zei hier btw niets over

), waarbij hij de vraag stelde of ik dus coaxiaal (!?) of digitaal de connecties heb op dit moment..
Aangezien ik m'n cinema set 5 jaar geleden met veel voorbereiding goed heb staan (qua aansluitingen) etc. op m'n tv (oude glasbak met 2x scart) weet ik niet meer hoe de achterkant eruit ziet.. ga ik ervanuit dat ik niet digitaal verbonden ben met m'n tv. Ik weet nl. wel dat ik een scart aan m'n tv heb, welke overgaat naar 2 tullip connectors die in m'n cinema zitten.
De vragen die dan overblijven..
Kan ik de ODT (type kabeltjes die digitaal kunnen overbrengen) op m'n cinema set kan gebruiken? Hiermee is google je beste vriend.. dus ff de manual online naar voren getrokken..
Hier zit ik echter geen ODT staan, op pagina 7 (
link naar manual) zie ik echter wel 2x een OPT IN (1x van TV/SAT en 1x van DVD)... is DAT dus waar die ODT kabel in moet? (Mijn type is STR KSL500)
(de sat. tuner.. is.. m'n tv dan toch..

)
De TV wil ik gebruiken voor 'normaal' gebruik door de familie (het vrouwtje..), gamen en films kijken.
Omdat ik n.a.w. ook wil streamen kies ik voor de 7020 ipv de 6000.. of is er zo'n groot prijsverschil tussen dat ik net zo goed DVD-RW kan gebruiken... (of mis ik dan weer een HD kwaliteit die ik middels streamen dan wel heb tot de mogelijkheid?)
Hopelijk heb ik m'n vragen en m'n stellingen duidelijk kunnen neerzetten..