Bedankt voor je reactie.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:04:
[...]
Switch zou het verschil niet mogen maken. Router is bepalend, verdeelt hij de ip addressen (DHCP on)?
Is het bereik groot genoeg? laatste 3 cijfers van het IP adres 1 tot en met 254
Het aantal uit te reiken adressen?
Filter op MAC (toegelaten/niet toegelaten)
- Indien je handmatig het IP adres ingeeft:
- ongebruikt adres binnen bereik van de router
- zelfde subnetmask voor alle toestellen op deze router
- Gateway & DNS verwijzen naar de router
Lijkt mij ook dat de switch geen rol moet spelen. DHCP staat aan en de router verdeelt de IP-adressen tussen 192.168.50.0 en 192.168.50.199. Ik kan dit zien in de setup van de router zelf en zie daar ook keurig de pc´s, wii, iPod en dergelijke staan die een IP-adres toegewezen hebben gekregen. Gateway heb Ik ook mee gepeeld en zowel 255.255.255.255.als 255.255.255.0 geprobeerd.
Edit; Ik heb net nog ff gekeken in de setup van de router en zag dat de filtering op MAC-adres uit staat. ( Even ter extra info.)
Zou je dit a.u.b. kunnen toelichten want dit snap ik niet helemaal.in het slechtste geval verander het bereik van de router: router adres: 192.168.1.1, subnetmask: 255.255.255.0
elk toestel handmatig instellen en telkens het adres van de router met het zoveelste toestel verhogen.
in deze range werkt de Samsung zeker.
Samsung test misschien op IP adressen voor thuisgebruik, dit werkte ook op de 172.19.3.1 range
[ Voor 14% gewijzigd door JKratos op 08-11-2009 22:32 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''