Heb zojuist ook de laatste firmware geladen voor mijn 46B650T2P. Merk ook zo geen verschil met de vorige firmware.
Ze zouden sowieso de volgende punten moeten aanpakken:
1. de CI+ controle elke keer als de TV aangezet wordt.
2. DTS audio ondersteuning voor media streaming
3. meer video formaten voor mediastreaming (m2ts o.a.)
Misschien dat deze firmware meer een "achter de schermen onderhoud" firmware is, dat wij er qua interface en gebruik niks van merken.
maar een changelog bij de download zou wel zo makkelijk zijn.
1. de CI+ controle elke keer als de TV aangezet wordt.
2. DTS audio ondersteuning voor media streaming
3. meer video formaten voor mediastreaming (m2ts o.a.)
Misschien dat deze firmware meer een "achter de schermen onderhoud" firmware is, dat wij er qua interface en gebruik niks van merken.
maar een changelog bij de download zou wel zo makkelijk zijn.
goede avond , voor mensen die graag de LE37B650T2WXXN (je krijgt dus de P , is al eerder gezegt pagina's terug) willen aanschaffen:
aanstaande woensdag 4 november en zaterdag 7 november is bij de media markt alles van samsung megavoordeel dwz de lcd kost (in Hengelo ) 719 euro
http://www.mediamarkt.nl/...=29764&catEntryId=1509623
op bedragen tussen de 700 - 800 krijgt men 100 euro kassa korting dussssss 619 euro
succes!!!!!!
aanstaande woensdag 4 november en zaterdag 7 november is bij de media markt alles van samsung megavoordeel dwz de lcd kost (in Hengelo ) 719 euro
op bedragen tussen de 700 - 800 krijgt men 100 euro kassa korting dussssss 619 euro
succes!!!!!!
De settings van HDTVtest na calibratie, die gebruikt een custom instelling daarvoor:Binnetie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:47:
Ik had nog even zitten zoeken naar de 'optimale instellingen' voor deze tv maar ik kom maar niks tegen. Iemand een linkje naar een website met deze instellingen? Ook met de instellingen van de beeldverbeteraars, zoals digitale ruis enzo?
Hebben jullie nu 100hz aan of uit staan?
http://www.hdtvtest.co.uk...-settings-20090522149.htm
Op het SamyGO forum wordt daarover een beetje gespeculeerd:ronwiel schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:40:
B650T2P Upgrade File (ver.T-CHLCIPDEUC-2005.0) update van 31-10-09. Iemand een idee wat er veranderd is? http://www.samsung.com/do...T2P&filetype=FM&language=
http://sourceforge.net/ap...go/viewtopic.php?f=2&t=69
Verwijderd
Ik heb sinds 2 dagen de LE-46B650. Erg indrukwekkend.
Problemen:
1.
Ci+ met Smarcard werkte in eerste instantie niet, omdat in de Ziggo handleiding de positie van de smartcard in de module verkeerd staat vermeld ! Alleen Nederland 1 deed het.
Voor- en achterkant verwisselen gaf de oplossing.
2.
Het geluid via de ingebouwde speakertjes gebruik ik natuurlijk niet. De audio-uit aansluiting van de TV op de aux-ingang van mijn geluidsinstallatie werkt prima, alleen liep toen het geluid voor op het beeld (niet-synchroon). Zeer irritant.
Gelukkig kon ik via een forum de toegang tot de geheime service-instellingen van het toestel achterhalen.
(info-menu-mute-power)
Hier zijn verschillende geluidsinstellingen te vinden. De instelling voor de vertraging naar de TV speakers stond op 150 ms en die voor de externe analoge uitgang op 0 ms. Ik heb deze laatste verhoogd naar de hoogste waarde (150 ms) en nu is het beeld synchroon met het geluid.
(Overigens is er voor de SPDIF uitgang ook een aparte instelling beschikbaar m.b.t. de vertraging)
Jammer is wel dat ik de geluidssterkte alleen maar op mijn versterker kan regelen. (bij mijn Sony Bravia kon dat ook op de afstandsbediening van de TV)
3.
Ik heb ook het energieverbruik gemeten van het toestel: 95 Watt. Dit viel me erg mee.
Voorts heb ik wat HD materiaal afgespeeld via de HDMI ingang. Dit ziet er ook fantastisch uit.
Het beeld van Nederland 1,2 en 3 is inderdaad 1080i, maar wel veel minder in kwaliteit dan mijn eigen HD materiaal.
Ik vermoed dus dat de camerakwaliteit nog steeds in SD kwaliteit is en dat de omroepen gewoon upscalen.
Problemen:
1.
Ci+ met Smarcard werkte in eerste instantie niet, omdat in de Ziggo handleiding de positie van de smartcard in de module verkeerd staat vermeld ! Alleen Nederland 1 deed het.
Voor- en achterkant verwisselen gaf de oplossing.
2.
Het geluid via de ingebouwde speakertjes gebruik ik natuurlijk niet. De audio-uit aansluiting van de TV op de aux-ingang van mijn geluidsinstallatie werkt prima, alleen liep toen het geluid voor op het beeld (niet-synchroon). Zeer irritant.
Gelukkig kon ik via een forum de toegang tot de geheime service-instellingen van het toestel achterhalen.
(info-menu-mute-power)
Hier zijn verschillende geluidsinstellingen te vinden. De instelling voor de vertraging naar de TV speakers stond op 150 ms en die voor de externe analoge uitgang op 0 ms. Ik heb deze laatste verhoogd naar de hoogste waarde (150 ms) en nu is het beeld synchroon met het geluid.
(Overigens is er voor de SPDIF uitgang ook een aparte instelling beschikbaar m.b.t. de vertraging)
Jammer is wel dat ik de geluidssterkte alleen maar op mijn versterker kan regelen. (bij mijn Sony Bravia kon dat ook op de afstandsbediening van de TV)
3.
Ik heb ook het energieverbruik gemeten van het toestel: 95 Watt. Dit viel me erg mee.
Voorts heb ik wat HD materiaal afgespeeld via de HDMI ingang. Dit ziet er ook fantastisch uit.
Het beeld van Nederland 1,2 en 3 is inderdaad 1080i, maar wel veel minder in kwaliteit dan mijn eigen HD materiaal.
Ik vermoed dus dat de camerakwaliteit nog steeds in SD kwaliteit is en dat de omroepen gewoon upscalen.
Een tijdje geleden heeft mijn vader een Samsung LE32B650T2PXXN en van de week heeft hij een Ziggo Starterspakket met Smartcard en CI+ module gekocht zodat we digitale televisie kunnen ontvangen. De kaart hebben we inmiddels geactiveerd en in de TV gestoken, maar verder dan dat komen we niet: bij de authenticatie krijgen we de volgende error:
CI+ Error Toestel certificaat.
Ongeldig - Verlopen- 17
We hebben al veel rond gekeken op internet en er zijn vele andere mensen met hetzelfde probleem, maar behalve dat het probleem na een bepaalde handeling opgelost is, staat er bijna nooit een echte oplossing waar we iets aan hebben. Er stond ergens dat de regiocode aangepast moet worden, maar we hebben geen idee hoe we dat voor elkaar moeten krijgen... De handleiding van de TV zelf is praktisch waardeloos en op het internet krijg je alleen maar resultaten over DVD's. Aan de handleiding van Ziggo, die bij het starterspakket zat, hebben we ook niks aangezien er 2 verschillende afbeeldingen zijn waarbij de kaart er op een andere manier in gestoken wordt...
Het probleem is opgelost: we hadden de CI+ module erin gedaan voordat we de zenders geconfigureerd hadden dat gaf de foutmelding. Je moet eerst met plug and play de regiocode en de frequentie instellen, de zenders zoeken en pas daarna kan je je smart card erin stoppen.
CI+ Error Toestel certificaat.
Ongeldig - Verlopen- 17
We hebben al veel rond gekeken op internet en er zijn vele andere mensen met hetzelfde probleem, maar behalve dat het probleem na een bepaalde handeling opgelost is, staat er bijna nooit een echte oplossing waar we iets aan hebben. Er stond ergens dat de regiocode aangepast moet worden, maar we hebben geen idee hoe we dat voor elkaar moeten krijgen... De handleiding van de TV zelf is praktisch waardeloos en op het internet krijg je alleen maar resultaten over DVD's. Aan de handleiding van Ziggo, die bij het starterspakket zat, hebben we ook niks aangezien er 2 verschillende afbeeldingen zijn waarbij de kaart er op een andere manier in gestoken wordt...
Het probleem is opgelost: we hadden de CI+ module erin gedaan voordat we de zenders geconfigureerd hadden dat gaf de foutmelding. Je moet eerst met plug and play de regiocode en de frequentie instellen, de zenders zoeken en pas daarna kan je je smart card erin stoppen.
[ Voor 11% gewijzigd door MPeek op 01-11-2009 17:27 ]
Ik heb een LE37B650, en digital tv van Ziggo en gebruikt een Humax kastje , de basis uitvoering dan. Bij tv en dvd kijken, als een person een close up heeft, mist die persoon een stukje van de bovenkant van zijn hoofd.Het lijkt erop dat de beeld te dichtbij ingezoomd is. Ik heb al gespeeld met de afbeelding opties maar ik krijgt het niet voor mekaar. Heeft iemand hier een oplossing voor.?
Bij Menu/Beeld/Afbeeldingsopties moet je Formaat op Volledig scherm zetten, dan wordt het beeld 1 op 1 weergegeven. Zet je dat op 16:9, dan wordt het beeld een beetje uitgerekt en vallen delen aan de rand weg en worden door het inzoomen native HD-beelden vager.Brawler schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:01:
Bij tv en dvd kijken, als een person een close up heeft, mist die persoon een stukje van de bovenkant van zijn hoofd.Het lijkt erop dat de beeld te dichtbij ingezoomd is. Ik heb al gespeeld met de afbeelding opties maar ik krijgt het niet voor mekaar. Heeft iemand hier een oplossing voor.?
......
[ Voor 96% gewijzigd door Brawler op 01-11-2009 18:06 . Reden: Dubbel post ]
Bij normal tv kijken, staat de optie grijs aangegeven. Ik heb geen enkele mogelijkheden om dit aan te passen. Ik heb al de nieuwste firmware geinstaleerd.easyriider schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:06:
[...]
Bij Menu/Beeld/Afbeeldingsopties moet je Formaat op Volledig scherm zetten, dan wordt het beeld 1 op 1 weergegeven. Zet je dat op 16:9, dan wordt het beeld een beetje uitgerekt en vallen delen aan de rand weg en worden door het inzoomen native HD-beelden vager.
Kan iemand mij misschien duidelijkheid verschaffen of het nu mogelijk is om .srt bestanden uit te laten lezen met de media opties? (Van de search krijg ik alleen maar gemixte antwoorden
).
Great, heb mijne net vorige week gekocht bij de media marktharley73 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:21:
goede avond , voor mensen die graag de LE37B650T2WXXN (je krijgt dus de P , is al eerder gezegt pagina's terug) willen aanschaffen:
succes!!!!!!
Ja dat kan, ik stream zelf MKV films met een .srt bestand erbij voor de ondertiteling, werkt super!ronwiel schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:05:
Kan iemand mij misschien duidelijkheid verschaffen of het nu mogelijk is om .srt bestanden uit te laten lezen met de media opties? (Van de search krijg ik alleen maar gemixte antwoorden).
Dit heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het lijkt mij ook gewoon te werken aangezien hij het dan alleen via een ander medium afspeelt.ronwiel schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:56:
Da echt ideaal, scheelt weer een Popcorn Hour. Maar werkt het ook via een usb stick?
Je moet aleen rekening houden met de video en audio codecs, mkv formaat vind ik het best werken, ondersteunt daarbij ook de meeste audio codecs, alleen geen DTS, maar ik convert de audio dan meestal naar AC3 en dan werkt het prima.
Ik heb hier een Samsung LE37B650 waar ik regelmatig nederland 1,2 en 3 in HD op kijk. Maar dan kan ik niet opnemen met de DVD-recorder omdat die geen signaal meer binnen krijgt omdat de coax rechtstreeks op de ingang van de tv zit. Iemand een idee hoe dit op kan lossen want ik wil, misschien, over een tijdje de CI+ Cam kopen zodat mijn smartcard erin kan en ik dus ook de zenders kan kijken die in men aanvullende abonnementen zitten.
Maar hoe kan ik dan nog opnemen?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Je kan de kabel toch naar de DVD recorder laten gaan, probleem is dat dat analoog is en dat ga je niet willen.JKratos schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:16:
Anders naar de decoder + 2de smartcard en de decoder naar de DVD recorder.
Ik denk niet dat er een andere oplossing is.
-ondertitel probleem opgelost.De ondertitels (uit.srt) blijven niet meer staan tot wanneer een nieuwe lijn naar het scherm wordt gestuurd.bluecupra schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:55:
Heb zojuist ook de laatste firmware geladen voor mijn 46B650T2P. Merk ook zo geen verschil met de vorige firmware.
-Ondanks dat wanneer dynamic contrast uitgeschakelt is in het menu blijf ik contrast wisselingen zien in zendernummering/logo's (rtl4, rtl enz.) en ondertitels (Dus dynamic contrast)
Vertel.jasjenl schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:51:
Probleem is en blijft wel: als je die Samsung edge lit LED tv's in de winkel ziet, geven ze daar over het algmeen een heel hoog 'wow-effect' en lijken ze er echt uit te springen t.o.v. veel ander tv's en zeker t.o.v. plasma schermen. De minpunten merk je pas als je zo'n ding thuis hebt staan.
Want? Hebben ze dat zover teruggeschroefd onderhand?Engineer Stewie schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:21:
Je kan de kabel toch naar de DVD recorder laten gaan, probleem is dat dat analoog is en dat ga je niet willen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Reply van Samsung : WXXN bevatten niet de goede hardware dus ook niet met software update CI+ te maken. Erg vreemd dat die van jou het dan wel doetVerwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:35:
CI+ werkt op mijn Samsung LE32B650WXXN van 3 maanden oud niet en deze is dus nu al te oud!!!!!!
Kan Samsung ook geen firmware (net als Sony) scoren zodat ook op alle WXXN (ipv PXXN) modellen de CI+ gebruikt kan worden?
Samsung..... kom op, laat je van je beste kant zien want om na 3 maanden weer een TV te kopen...........................
Mijn WX model terug gebracht. Die deed et 1 dag en daarna de melding : Uw toestel is niet CI+ compliant. Nu een ( LE40B650 ) PX model en daar werkt het perfect
[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 02-11-2009 10:16 ]
Ik heb ook vorige week éen gekocht. Nog geen week oud, betekent dit dat ik nog €100 terug kan vragen?thezs schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:49:
[...]
Great, heb mijne net vorige week gekocht bij de media marktach hij is z'n geld waard, maar 100 euro korting is natuurlijk nooit verkeerd.
Als ze moielijk doen, breng ik de tv terug, mijn geld terugvragen en gelijk weer éen kopen. Kan dit?
Ik heb geen idee of ze daarin meegaan, misschien het waard om te proberen. maar de tv terugbrengen kan binnen 14 dagen volgens mij.Brawler schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:40:
[...]
Ik heb ook vorige week éen gekocht. Nog geen week oud, betekent dit dat ik nog €100 terug kan vragen?
Als ze moielijk doen, breng ik de tv terug, mijn geld terugvragen en gelijk weer éen kopen. Kan dit?
Ik heb de mijne niet bij de mediamarkt gekocht en heb na het daar te vragen gewoon een kortingsbon gekregen (deze lopen namelijk via samsung zelf), verwacht dus niet dat ze al te moeilijk doen. Kwestie van (jaja lullig) gewoon de domste loempia uitzoeken en daarmee in gesprek gaanthezs schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:46:
[...]
Ik heb geen idee of ze daarin meegaan, misschien het waard om te proberen. maar de tv terugbrengen kan binnen 14 dagen volgens mij.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Afgelopen zaterdag de Samsung UE32B7020 gekocht in combinatie met een CI+ module en ben er erg tevreden mee. Kan niet wachten totdat alle zenders in HD worden uitgezonden. Ik begon te twijfelen aan de kwaliteit van mijn camera, maar dat bleek reuze mee te vallen toen ik de foto's via DLNA en via USB op de tv had gezien.
Toch nog even een paar kritische noten:
Toch nog even een paar kritische noten:
- Het schakelen tussen de kanalen duurt mij te lang.
- De Yahoo widgets zijn absoluut niet zo fantastisch als je zou denken: het laden van de Widgets duurt lang en de instelmogelijkheden vallen wat tegen.
Ook maar even melden in het centrale Samsung topic.
Ik heb momenteel een erg vaag probleem....
Op willekeurige momenten (maar vooral bij een stilstaand beeld) verschijnen er op donker/grijze delen van het beeld rode pixels...
...zodra de pixel van kleur moet veranderen doet deze dat ook en is het beeld weer OK.
Die rode pixels kunnen dus best lang in beeld blijven (bijvoorbeeld als je in een menu bent o.i.d.).
Voor meer info... zie het topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376479
Ik heb momenteel een erg vaag probleem....
Op willekeurige momenten (maar vooral bij een stilstaand beeld) verschijnen er op donker/grijze delen van het beeld rode pixels...
...zodra de pixel van kleur moet veranderen doet deze dat ook en is het beeld weer OK.
Die rode pixels kunnen dus best lang in beeld blijven (bijvoorbeeld als je in een menu bent o.i.d.).
Voor meer info... zie het topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376479
Ik heb een LE32B530 en als ik Full hd films kijk via mijn laptop of pc is het niet helemaal full screen ik heb boven/onder en links en recht een zwarte balk van tussen de 1 en 2 cm. weet iemand hoe ik die weg krijg?
Hoi,
Ik ben van plan om de UE40B8000 te kopen, ik heb gezien dat er een SPDIF poort op zit. Mijn vraag is nu of dit een ingang of een uitgang is. Op de site van samsung kom ik er niet zo goed wijs uit, zou iemand mij dit kunnen vertellen?
Bedankt!
Ik ben van plan om de UE40B8000 te kopen, ik heb gezien dat er een SPDIF poort op zit. Mijn vraag is nu of dit een ingang of een uitgang is. Op de site van samsung kom ik er niet zo goed wijs uit, zou iemand mij dit kunnen vertellen?
Bedankt!
Mess with the best, die like the rest
Puur op ervaring lijkt me dat een uitgang. Ik zie het nut van een SPDIF ingang op een TV namelijk niet echt in. Meestal wil je namelijk het geluid van je TV naar een AV-receiver brengen, niet andersom.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Dat leek mij ook het meest logische, echter heeft deze samsung ook 2 boxen in het frame verstopt. Ik wil deze boxen dus niet gebruiken maar het geluid naar de 5.1 set die in mijn kamer staat versturenRvL schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:45:
Puur op ervaring lijkt me dat een uitgang. Ik zie het nut van een SPDIF ingang op een TV namelijk niet echt in. Meestal wil je namelijk het geluid van je TV naar een AV-receiver brengen, niet andersom.
En daarvoor kun je die SPDIF uitgang gebruiken. Optisch (of coaxiaal, weet zo niet waar de B8000 mee uitgerust is) kabeltje naar je receiver en gaan met die banaan.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Je hebt een kortingsbon bij MM gekregen terwijl je daar niet eens je TV hebt gekocht? maar in principe heb je nu toch niks aan die kortingsbon? ja tenzij je nu iets anders gaat kopen..peugeot206gt schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:06:
[...]
Ik heb de mijne niet bij de mediamarkt gekocht en heb na het daar te vragen gewoon een kortingsbon gekregen (deze lopen namelijk via samsung zelf), verwacht dus niet dat ze al te moeilijk doen. Kwestie van (jaja lullig) gewoon de domste loempia uitzoeken en daarmee in gesprek gaan
Netzoals ThaStealth willen wij ook een UE40B8000 kopen. Maar wij twijfelen ook of we onze huidige geluids installatie erop aan kunnen sluiten,
Op onze huidige tv is het geluid via een Audio R+L Tulp aansluiting aangesloten. Maar deze kan ik niet vinden op de samsung led serie. Kan iemand uitleggen hoe we te werk moeten gaan?
Op moment hebben we het geluid dus op deze manier aangesloten:
http://tinypic.com/r/30k3leh/4
Op onze huidige tv is het geluid via een Audio R+L Tulp aansluiting aangesloten. Maar deze kan ik niet vinden op de samsung led serie. Kan iemand uitleggen hoe we te werk moeten gaan?
[ Voor 19% gewijzigd door bloblub op 03-11-2009 18:48 ]
Audio Out L-R (Mini Jack) Neebloblub schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:22:
Netzoals ThaStealth willen wij ook een UE40B8000 kopen. Maar wij twijfelen ook of we onze huidige geluids installatie erop aan kunnen sluiten,
Lees ik in de beschrijving, dat zou betekenen dat je het inderdaad niet voor elkaar krijgt en dat een koptelefoon zelfs niet kan.
Nu zag ik dat de 8000 sowieso RF gebruikt voor de afstandsbediening, kan hij dan helemaal geen IR? Anders is hij waardeloos in combinatie met een Harmony.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar er is wel een digital audio out.. Is er geen soort van converter voor? Of zeg ik nu iets heel stoms?Gonadan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:28:
[...]
Audio Out L-R (Mini Jack) Nee
Lees ik in de beschrijving, dat zou betekenen dat je het inderdaad niet voor elkaar krijgt en dat een koptelefoon zelfs niet kan.
Nu zag ik dat de 8000 sowieso RF gebruikt voor de afstandsbediening, kan hij dan helemaal geen IR? Anders is hij waardeloos in combinatie met een Harmony.
Die zijn er wel, waarschijnlijk prijzig, misschien heeft jouw installatie een digitale ingang.bloblub schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:04:
Maar er is wel een digital audio out.. Is er geen soort van converter voor? Of zeg ik nu iets heel stoms?
Dat moet je even uitzoeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoezo niet? het is niet van de mediamarkt zelf, er staat ook geen mediamarkt op de bon. Ik heb gewoon mijn kassbon van de andere winkelier eringedaan en opgestuurd. Misschien hebben we geluk, misschien pech. Zowieso heb ik al 400 euro minder betaald als bij de mediamarkt, dus wat de uitkomst is, het kan alleen mooi meegenomen zijn...thezs schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:43:
[...]
Je hebt een kortingsbon bij MM gekregen terwijl je daar niet eens je TV hebt gekocht? maar in principe heb je nu toch niks aan die kortingsbon? ja tenzij je nu iets anders gaat kopen..
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
De coupons zijn geregistreerd per nummer die coresponderen met de winkel. Denk dat je zowiezo niet zoveel kans heb. En anders is het mooi meegenomen.peugeot206gt schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:48:
[...]
Hoezo niet? het is niet van de mediamarkt zelf, er staat ook geen mediamarkt op de bon. Ik heb gewoon mijn kassbon van de andere winkelier eringedaan en opgestuurd. Misschien hebben we geluk, misschien pech. Zowieso heb ik al 400 euro minder betaald als bij de mediamarkt, dus wat de uitkomst is, het kan alleen mooi meegenomen zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door WidgetTWW op 04-11-2009 11:34 ]
Verwijderd
weet iemand iets over de opvolger van de b550 serie?? ik zie namelijk op oa plasma discounter dat ze er nog maar paar hebben en de MM zei vandaag dat ze de 32b550 niet meer kunnen bestellen...?
Klopt de volledige B550 serie is eruit. Ik heb van Samsung nog niks meegekregen over een opvolger. De B650 word wel steeds goedkoper. Maar de B550 was wel een goed tussenmodelletje voor een leuke prijs.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:36:
weet iemand iets over de opvolger van de b550 serie?? ik zie namelijk op oa plasma discounter dat ze er nog maar paar hebben en de MM zei vandaag dat ze de 32b550 niet meer kunnen bestellen...?
Ben net terug van MM. Ik heb €100 teruggekregen omdat ik vorige week een LE37B650 heb gekocht. Winkelprijs is €749, maar mocht die voor €725 meenemen. €100 retour vandaag. Dus ik heb in total € 625 voor betaald.thezs schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:46:
[...]
Ik heb geen idee of ze daarin meegaan, misschien het waard om te proberen. maar de tv terugbrengen kan binnen 14 dagen volgens mij.
Ik heb alleen een probleempje. Heeft iemand hier ervaring met ESET Smart Security? Ik gebruikt de DNLA functie van de tv, het werkt goed mits de firewall is uitgeschakeld. Zodra ik de firewall inschakelt verbreekt de verbinding. Ik heb al regels gemaakt maar het werkt nog steeds niet. Kan iemand mij hier helpen? Ik heb al de Interactive mode van de firewall gebruikt en heb duidelijk aangegeven dat hij ( de firewall) de software ( PC Share Manager) moet doorlaten. Geen succes. Help.....
Ik heb zelf AVG internet security, en bij mij vroeg hij gelijk of ik WISELINKPRO.exe wou toelaten, en daarna voor nog een programma namelijk: HTTP_SS_WIN_PRO.EXE, deze bevind zich ook in de installatie directory van samsung pc share, kan zijn dat je dat nog moet toevoegen.Brawler schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:59:
[...]
Ben net terug van MM. Ik heb €100 teruggekregen omdat ik vorige week een LE37B650 heb gekocht. Winkelprijs is €749, maar mocht die voor €725 meenemen. €100 retour vandaag. Dus ik heb in total € 625 voor betaald.Ik ben erg blij , mooie tv voor een mooie prijs.
![]()
Ik heb alleen een probleempje. Heeft iemand hier ervaring met ESET Smart Security? Ik gebruikt de DNLA functie van de tv, het werkt goed mits de firewall is uitgeschakeld. Zodra ik de firewall inschakelt verbreekt de verbinding. Ik heb al regels gemaakt maar het werkt nog steeds niet. Kan iemand mij hier helpen? Ik heb al de Interactive mode van de firewall gebruikt en heb duidelijk aangegeven dat hij ( de firewall) de software ( PC Share Manager) moet doorlaten. Geen succes. Help.....
wat betreft die 100 euro, dan is het het proberen waard, zal zo ook die kant even op gaan.
Weer terug van MM, actie kon ik gewoon gebruik van maken en 100 euro contant meegekregen!thezs schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
[...]
Ik heb zelf AVG internet security, en bij mij vroeg hij gelijk of ik de Samsung pc share programma wou toelaten, en daarna voor nog een programma namelijk: HTTP_SS_WIN_PRO.EXE, deze bevind zich ook in de installatie directory van samsung pc share, kan zijn dat je dat nog moet toevoegen.
wat betreft die 100 euro, dan is het het proberen waard, zal zo ook die kant even op gaan.
Heeft me dus maar €649 gekost
[ Voor 3% gewijzigd door thezs op 04-11-2009 18:11 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb sinds vorige week een Samsung LE32650B en telkens als ik hem aanzet hoor je een 'welkomst' geluid. Weet iemand of dit geluid uit te zetten is?
Alvast bedankt,
Cees
Ik heb sinds vorige week een Samsung LE32650B en telkens als ik hem aanzet hoor je een 'welkomst' geluid. Weet iemand of dit geluid uit te zetten is?
Alvast bedankt,
Cees
Ja, dat kan. Zo uit men hoofd ergens bij instellingen en en dan melodie. Kun je kiezen hard, normaal, zacht of helemaal uit.Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:04:
Hallo,
Alvast bedankt,
Cees
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Voor de le32/37/40b650 bezitters heb ik een vraag. Ik wil graag de 37 inch halen binnenkort, alleen is mijn vraag of deze serie last heeft van een zoemend geluid als de verlichting lager dan 10 is en de dynamisch contrast aan staat. Want bij mijn huidige tv de 40b550 heeft daar dus wel last van en schijnt bij het model te horen. Nou wil ik deze tv halen alleen als deze dus geen last heeft van dat irritante zoemgeluid.
Tevens is nog nieuws over een nieuw model die eraan zit te komen binnenkort?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 21:20 ]
ik heb de LE37B650, nu ongeveer anderhalf week, en heb em nog geen enkel geluid horen maken (afgezien van het geluid wat uit de speakers komt danVerwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:15:
Voor de le37b650 bezitters heb ik een vraag. Ik wil graag de 37 inch halen binnenkort, alleen is mijn vraag of deze serie last heeft van een zoemend geluid als de verlichting lager dan 10 is en de dynamisch contrast aan staat. Want bij mijn huidige tv de 40b550 heeft daar dus wel last van en schijnt bij het model te horen. Nou wil ik deze tv halen alleen als deze dus geen last heeft van dat irritante zoemgeluid.
Verwijderd
Het is hoorbaar op stille momenten en vooral s avonds in mijn slaapkamer. Ik wil graag de 650 versie omdat die nu wel goedkoop is en vele voordelen heeft, (mediaplayer). ZOu iemand dat voor me testen? Iemand heeft mij dus laten weten dat het te maken heeft met het onderdrukken van de dynamisch verlichting. En als de verlichting volledig is dan hoeft ie zeg maar niet te dimmen en dan krijg je ook geen zoemend geluid. En dan gebeurd alleen als je de dynamisch contrast aan hebt.thezs schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:19:
[...]
ik heb de LE37B650, nu ongeveer anderhalf week, en heb em nog geen enkel geluid horen maken (afgezien van het geluid wat uit de speakers komt dan), op wat voor modus of stand die ook staat, helemaal geluidsloos.
Ik wil het wel even voor je testen, maar bedoel je dat het geluid moet komen als je het dynamisch contrast aan zet of uit?Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:23:
[...]
Het is hoorbaar op stille momenten en vooral s avonds in mijn slaapkamer. Ik wil graag de 650 versie omdat die nu wel goedkoop is en vele voordelen heeft, (mediaplayer). ZOu iemand dat voor me testen? Iemand heeft mij dus laten weten dat het te maken heeft met het onderdrukken van de dynamisch verlichting. En als de verlichting volledig is dan hoeft ie zeg maar niet te dimmen en dan krijg je ook geen zoemend geluid. En dan gebeurd alleen als je de dynamisch contrast aan hebt.
Verwijderd
Het geluid komt als je dynmish contrast aanzet, en dan zal ie als het beeld donker is gaan zoemen. En dat doet ie ook als je de backlight onder de 10 zet.thezs schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:37:
[...]
Ik wil het wel even voor je testen, maar bedoel je dat het geluid moet komen als je het dynamisch contrast aan zet of uit?
Je kan de volgende settings testen. Bij deze settings gaat ie iig bij mij zoemen.
Deze settings:
Modus: Standaard
Backlight: Alles onder de 10 , dus bv 7
>Geavenceerde instellingen>Dynamisch contrast: hoog
Daarnaast kan je ook op de andere setting testen namelijk
Modus: Dynamisch
Backlight: 7
Als het goed is zou je dan een zoemend geluid horen, wel volume van je tv uitzetten dan
Hartstikke bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 00:33 ]
Ik heb het even voor je getest,Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:29:
[...]
Het geluid komt als je dynmish contrast aanzet, en dan zal ie als het beeld donker is gaan zoemen. En dat doet ie ook als je de backlight onder de 10 zet.
Je kan de volgende settings testen. Bij deze settings gaat ie iig bij mij zoemen.
Deze settings:
Modus: Standaard
Backlight: Alles onder de 10 , dus bv 7
>Geavenceerde instellingen>Dynamisch contrast: hoog
Daarnaast kan je ook op de andere setting testen namelijk
Modus: Dynamisch
Backlight: 7
Als het goed is zou je dan een zoemend geluid horen, wel volume van je tv uitzetten dan![]()
Hartstikke bedankt!
Wanneer ik de backlight lager dan 10 doe, hoor je een heel klein zoemend geluidje (ik hoorde het pas toen ik mijn oor zo goed als tegen de achterkant van de tv drukte)
Deze zoem zit er ook als je het dynamisch contrast op: uit, laag, middel en hoog hebt staan.
Het is voor het eerst dat ik dit geluid opmerk, maar dat komt omdat ik er ook naar opzoek was en echt bij de roosters van de tv aan het luisteren was, op normale zitafstand en het geluid aan van de tv zal je echt niks horen.
Ik heb ook die andere programa toegang verleend, maar werk nog steeds niet. Ik heb precies gedaan wat er op de handleiding staat van Smart Security, helaas het werkt nog steeds niet.thezs schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:31:
[...]
Ik heb zelf AVG internet security, en bij mij vroeg hij gelijk of ik WISELINKPRO.exe wou toelaten, en daarna voor nog een programma namelijk: HTTP_SS_WIN_PRO.EXE, deze bevind zich ook in de installatie directory van samsung pc share, kan zijn dat je dat nog moet toevoegen.
Heb je Vista of Windows 7? dan kan het zijn dat je ook nog de TV moet toestaan om van de PC af te streamen, als je naar Netwerk gaat (zorg dat de TV aanstaat) dan zie je de TV daar ook tussenstaan, klik met de rechtermuisknop erop en klik op "Opties voor mediastreaming" vervolgens zie je de TV en waarschijnlijk erachter "Blokkeren" verander dit naar "Toegestaan".Brawler schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:14:
[...]
Ik heb ook die andere programa toegang verleend, maar werk nog steeds niet. Ik heb precies gedaan wat er op de handleiding staat van Smart Security, helaas het werkt nog steeds niet.
Wat me nu ook te binnenschiet, is dat je in de Samsung PC Share manager ook nog moet instellen dat hij je TV accepteerd, Open de share manager en klik bovenaan op "Delen" > "Beleid appraat instellen".
Je moet dan nog even onder "Status Instlln" op de knop Accepteren klikken.
Succes!
Verwijderd
er is een nieuwe versie van PC share manager (ver.2.3) (DLNA) kan je hier vinden:
http://www.samsung.com/be...&vType=L&disp_nm=LE40B650
en een nieuwe firmware voor oa de UE40B8090XP (CI+) nml.: ver.T-CHUCIPDEUC-2006.0
kan je de software niet vinden op de Nederlandse Samsung website kan je altijd hier even proberen:
http://www.samsung.com/at...supportGlobalAgreement.do
pasop met de verschillende modellen (XW=ci, XP=CI+)
http://www.samsung.com/be...&vType=L&disp_nm=LE40B650
en een nieuwe firmware voor oa de UE40B8090XP (CI+) nml.: ver.T-CHUCIPDEUC-2006.0
kan je de software niet vinden op de Nederlandse Samsung website kan je altijd hier even proberen:
http://www.samsung.com/at...supportGlobalAgreement.do
pasop met de verschillende modellen (XW=ci, XP=CI+)
Op dit moment is de NOS bezig met een nieuwe Widget voor o.a. de Samsung Televisies. Zie onderstaande artikel, ben benieuwe wanneer deze beschikbaar komt!
Nos komt met internet-tv naar de huiskamer
http://www.pcmweb.nl/arti...d=2486890&rubriek=1245127
Groetjes breal
Groetjes breal
Heb zelf een Samsung LE40B650T2P en zie dat er een nieuwe firmware versie T-CHLCIPDEUC-2005.0 uit is iemand als geprobeerd?
http://www.samsung.com/be...0&model_cd=&menu=download
Vind het wel jammer dat Samsung niet concreet aangeeft wat er nou is gewijzigd. Dit doen ze ook niet met de PC Share manager
Of weet iemand waar je deze info terug kan vinden, heb zelf al zitten googlen vond alleen deze link:
http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=363837
Vind het wel jammer dat Samsung niet concreet aangeeft wat er nou is gewijzigd. Dit doen ze ook niet met de PC Share manager
Of weet iemand waar je deze info terug kan vinden, heb zelf al zitten googlen vond alleen deze link:
Groetjes brealby Samsung_HD_Tech Samsung staff - 11/2/09 11:13 PM In reply to: PC Share Managers and firmwires by Jul_09
Jul_09,
I imagine the update probably addresses some fixes. I don't have any specific information, unfortunately.
--HDTech
Al de bovenstande procedure uitgevoerd, zonder succes. Ik heb al de probleem voorgelegd aan ESET. Nu afwachten wat hun reaktie is. Ik gebruikt trouwens Windows 7/ 64 bit en de laatste versie van PC Manager ( V 2.3).thezs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:56:
[...]
Heb je Vista of Windows 7? dan kan het zijn dat je ook nog de TV moet toestaan om van de PC af te streamen, als je naar Netwerk gaat (zorg dat de TV aanstaat) dan zie je de TV daar ook tussenstaan, klik met de rechtermuisknop erop en klik op "Opties voor mediastreaming" vervolgens zie je de TV en waarschijnlijk erachter "Blokkeren" verander dit naar "Toegestaan".
Wat me nu ook te binnenschiet, is dat je in de Samsung PC Share manager ook nog moet instellen dat hij je TV accepteerd, Open de share manager en klik bovenaan op "Delen" > "Beleid appraat instellen".
Je moet dan nog even onder "Status Instlln" op de knop Accepteren klikken.
Succes!
Als firewall uitgeschakeld is, is het helemaal geen probleem . Het ligt dus echt aan de Firewall zelf.
Heb deze firmware geinstalleerd, zie zelf geen veranderingen o.i.d.breal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:52:
Heb zelf een Samsung LE40B650T2P en zie dat er een nieuwe firmware versie T-CHLCIPDEUC-2005.0 uit is iemand als geprobeerd?
Vind het wel jammer dat Samsung niet concreet aangeeft wat er nou is gewijzigd. Dit doen ze ook niet met de PC Share manager![]()
[...]
Groetjes breal
Ja dan is het de firewall, wel kut dat het zo'n enorm probleem geeft.. hopen dat ESET snel met een oplossing komt.Brawler schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:26:
[...]
Al de bovenstande procedure uitgevoerd, zonder succes. Ik heb al de probleem voorgelegd aan ESET. Nu afwachten wat hun reaktie is. Ik gebruikt trouwens Windows 7/ 64 bit en de laatste versie van PC Manager ( V 2.3).
Als firewall uitgeschakeld is, is het helemaal geen probleem . Het ligt dus echt aan de Firewall zelf.
Mooi dat er een nederlandstalige widget bijkomt.breal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:44:
Op dit moment is de NOS bezig met een nieuwe Widget voor o.a. de Samsung Televisies. Zie onderstaande artikel, ben benieuwe wanneer deze beschikbaar komt!
Groetjes breal
Wat mij heel interessant lijkt, dat ze buienradar als widget beschikbaar maken.
Ik heb er nog niemand over gehoord maar mijn afstandsbediening (heb de 40B8000) licht bij het minste of geringste op. Nu vind ik dat op zich al onnodig maar ik heb ook het idee dat het batterijen vreet. De tv staat er vandaag precies twee weken en de afstandsbediening reageerde al steeds minder goed. Met nieuwe batterijen is het probleem opgelost.
Kun je dit oplichten uitzetten misschien? Het heeft volgens mij niks te maken met het pairen van de ab met tv (daar lees ik iets over in manual) want de ab werkt verder goed.
Kun je dit oplichten uitzetten misschien? Het heeft volgens mij niks te maken met het pairen van de ab met tv (daar lees ik iets over in manual) want de ab werkt verder goed.
Ik heb vorige week een een fraaie Samsung LE40B750 gekocht, en had toen wat korting bedongen.
Vandaag ben ik even langs de MM geweest ivm met de Woensdag korting op Samsung producten van deze week, en heb ik alsnog -zonder moeite- de extra korting gekregen.
Keurig te woord gestaan en afgehandeld, waarvan acte.
Vandaag ben ik even langs de MM geweest ivm met de Woensdag korting op Samsung producten van deze week, en heb ik alsnog -zonder moeite- de extra korting gekregen.
Na veel zoeken op internet heb ik een oplossing gevonden van mijn probleem.thezs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:50:
[...]
Ja dan is het de firewall, wel kut dat het zo'n enorm probleem geeft.. hopen dat ESET snel met een oplossing komt.
In de geavanceerde instellingen onder Persoonlijke Firewall klik je op IDS en Geavanceerde opties.
In de rechterkant van de venster onder Inbreukdetectie de volgende uitvinken :
1: Detectie van TCP Port Scanning aanval
2: Onveilig adres blokkeren na detectie van aanval.
Hiermee is mijn probleem opgelost. Ik kan nu media streamen van mijn PC naar de TV met de firewall aan en het werkt perfect.
Ik ben beniuewd wat de oplossing van ESET is. Ik heb echter gelezen dat meerdere gebruikers problemen heeft met ESET Smart Security i.s.m. Windows 7 met hun gedeelde mappen. Ik hoop binnenkort dat ze update van de software gaan uitbrengen. Nu genieten van al de mogelijkheden van de tv
.
Dan heb je mazzel want de aktie geldt niet voor de 7 en 8 series van Samsung . Lees ff de folder en de kleine lettertjes aan de rechterkant.Patchoro schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:59:
Ik heb vorige week een een fraaie Samsung LE40B750 gekocht, en had toen wat korting bedongen.
ik heb een probleem met mijn samsung le40a552:
mijn tv reset telkens gedurende een 5 tal seconden, en dit om de halve minuut ofzo. Dit gebeurt zowel op de hdmi, scart als op de tv ingang. Het beeld valt dan even weg en het rood lichtje begint te pinken en nadien is er terug beeld...
Ik heb wel in het service menu geweest, maar heb naar mijn weten hier niets aangepast. Heb wel even de hotel mode op on gezet en default input op een hdmi ingang, maar dit nadien terug afgezet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
en omdat een filmpje meer zegt als woorden:
http://www.youtube.com/watch?v=8dYJJ9lBHbw
mijn tv reset telkens gedurende een 5 tal seconden, en dit om de halve minuut ofzo. Dit gebeurt zowel op de hdmi, scart als op de tv ingang. Het beeld valt dan even weg en het rood lichtje begint te pinken en nadien is er terug beeld...
Ik heb wel in het service menu geweest, maar heb naar mijn weten hier niets aangepast. Heb wel even de hotel mode op on gezet en default input op een hdmi ingang, maar dit nadien terug afgezet. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
en omdat een filmpje meer zegt als woorden:
http://www.youtube.com/watch?v=8dYJJ9lBHbw
[ Voor 4% gewijzigd door scatman op 06-11-2009 18:18 ]
software heb ik niet veranderd, en ik vind nergens een optie om terug naar de fabrieksinstellingen te gaanVerwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:36:
al geprobeerd van naar de vroegere software te gaan?
anders een fabrieks reset?
Verwijderd
Wie weet de oplossing van dit vraagstuk....
LE40B750, HD aangesloten op de usb-poort, film in .mkv formaat met 2 audiostreams (AC3 en DTS) en ondertitels.
Afspelen: alleen beeld.... Ik kan geen ondertitels kiezen (optie ondertitels - Nederlands in het menu mediaplayer staat aan), ik kan ook niet kiezen voor de audiostream.
Pas als ik de DTS-stream eruit heb gesloopt en losse ondertiteling (.srt) als apart bestand erbij zet werkt het wel. Er zou toch een mogelijkheid moeten zijn om te kunnen kiezen......
Ik sta wel te kijken waar deze TV toe in staat is, een avi-film van 700-800 MB met een speelduur van anderhalf á 2 uur zo strak full screen afspelen... geweldig!! Ben erg in m'n nopjes met deze TV, enig minpuntje vind ik dat bv DTS en IFO niet worden ondersteund. Misschien bij een van de volgende update's??
LE40B750, HD aangesloten op de usb-poort, film in .mkv formaat met 2 audiostreams (AC3 en DTS) en ondertitels.
Afspelen: alleen beeld.... Ik kan geen ondertitels kiezen (optie ondertitels - Nederlands in het menu mediaplayer staat aan), ik kan ook niet kiezen voor de audiostream.
Pas als ik de DTS-stream eruit heb gesloopt en losse ondertiteling (.srt) als apart bestand erbij zet werkt het wel. Er zou toch een mogelijkheid moeten zijn om te kunnen kiezen......
Ik sta wel te kijken waar deze TV toe in staat is, een avi-film van 700-800 MB met een speelduur van anderhalf á 2 uur zo strak full screen afspelen... geweldig!! Ben erg in m'n nopjes met deze TV, enig minpuntje vind ik dat bv DTS en IFO niet worden ondersteund. Misschien bij een van de volgende update's??
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 19:27 ]
Moet je niet de Exit knop 15-30 seconden lang indrukken?scatman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:40:
[...]
software heb ik niet veranderd, en ik vind nergens een optie om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan
Nu heb ik een vraag:
In het service menu staan bij "controle -> "config option" de aansluitingen (en hoeveel je er van welke hebt, wat je ook weer kan aanpassen) dat ik 0 (nul) Num(bers) of OPTICAL Link heb. Ik kan deze ook niet veranderen
.
Ik kwam daar vandaag achter omdat ik mijn TV, optisch, met mijn receiver wilde verbinden.
Ik heb een UE46B7000 met de laatste firmware (2006.0).
Wie kan mij helpen??
In het service menu staan bij "controle -> "config option" de aansluitingen (en hoeveel je er van welke hebt, wat je ook weer kan aanpassen) dat ik 0 (nul) Num(bers) of OPTICAL Link heb. Ik kan deze ook niet veranderen

Ik kwam daar vandaag achter omdat ik mijn TV, optisch, met mijn receiver wilde verbinden.
Wie kan mij helpen??
Verwijderd
zit in de service menuscatman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:40:
[...]
software heb ik niet veranderd, en ik vind nergens een optie om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan
- Option
-- Factory Reset
Verplaats je alleen in de service menu met de verticale cursor toetsen
horizontale cursor toetsen veranderen de instellingen
hou bij op papier wat je veranderd, verander niets waar je niets van afweet!
Verwijderd
De optical out werkt zonder dat je instellingen veranderd, kan ze ook niet veranderen daar! hoef je niet in je receiver in te stellen welke ingang wordt geschakeld op welke input selectie?dspijkers schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:49:
Nu heb ik een vraag:
In het service menu staan bij "controle -> "config option" de aansluitingen (en hoeveel je er van welke hebt, wat je ook weer kan aanpassen) dat ik 0 (nul) Num(bers) of OPTICAL Link heb. Ik kan deze ook niet veranderen.
Wie kan mij helpen??
DVD = digital coax/optical 1/optical 2
Sat = digital coax/optical 1/optical 2
....
zal wel verschillen van receiver naar receiver, kijk eens in de handleiding van receiver.
als de optische kabel is verbonden met UE46 en deze speelt. Zou je aan het einde van je optische link een rood licht moeten waarnemen, indien niet zo probeer een andere optische link of kijk of je verbinding op de UE46 goed zit? Was direct in orde hier op de UE408090xp. HDMI sat naar UE40, optisch uit naar receiver.
Verwijderd
reageert op hard geluid, als de remote op tafel ligt en je tikt met je nagel op het tafelblad licht de afstands bediening op zodat je hem kan vinden in het donker. Ook nog niet gevonden of je dit kunt regelen of afzetten.DelTorro schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:09:
Ik heb er nog niemand over gehoord maar mijn afstandsbediening (heb de 40B8000) licht bij het minste of geringste op. Nu vind ik dat op zich al onnodig maar ik heb ook het idee dat het batterijen vreet. De tv staat er vandaag precies twee weken en de afstandsbediening reageerde al steeds minder goed. Met nieuwe batterijen is het probleem opgelost.
Deze probleem ken ik niet. Ik heb een 37B650 en de afstandbediening heb ik op de salontafel geplaats en meerdere keren de tafel getikt. Maar ja, hij doet niks of zo.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:58:
[...]
reageert op hard geluid, als de remote op tafel ligt en je tikt met je nagel op het tafelblad licht de afstands bediening op zodat je hem kan vinden in het donker. Ook nog niet gevonden of je dit kunt regelen of afzetten.
heb het blijkbaar gevonden: ik had in het service menu "ready" op "off" gezet per ongeluk, als ik dit terug op "on" zet, werkt alles terug...Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:10:
[...]
zit in de service menu
- Option
-- Factory Reset
Verplaats je alleen in de service menu met de verticale cursor toetsen
horizontale cursor toetsen veranderen de instellingen
hou bij op papier wat je veranderd, verander niets waar je niets van afweet!
dank voor de hulp!
[ Voor 23% gewijzigd door scatman op 07-11-2009 10:41 ]
Heb je deze probleem ook als je dvd afspeelt?scatman schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:28:
[...]
heb dit ook ondertussen gedaan, en dan moet ik alles terug instellen (taal, land, ...)
maar nog altijd het zelfde resultaat, de tv valt nog elke paar seconden uit en dan vanzelf terug aan
zie vorige post:Brawler schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:40:
[...]
Heb je deze probleem ook als je dvd afspeelt?
heb het blijkbaar gevonden: ik had in het service menu "ready" op "off" gezet per ongeluk, als ik dit terug op "on" zet, werkt alles terug...
dank voor de hulp en assistentie!
Danje voor je reactie Jan Gruuthuse,
Ik heb alles gecontroleerd.
- Aan het eind van de optical kabel komt het "rode" licht er gewoon uit;
- Ik heb een andere optical kabel aangesloten op de reciver (die komt van mijn hdd recorder) en dan heb ik gewoon geluid via de OPT2 ingang (waar de TV aan zou moeten komen), dus die is goed geconfigureed;
- Ook heb ik een andere optical kabel geprobeerd -> niets, (ik heb allebij de kabels getest via mijn HDD recorder en daar werken ze allebij wel).
Ik vindt dit wel erg jammer. Iemand anders een idee
.
- Ik heb een andere optical kabel aangesloten op de reciver (die komt van mijn hdd recorder) en dan heb ik gewoon geluid via de OPT2 ingang (waar de TV aan zou moeten komen), dus die is goed geconfigureed;
- Ook heb ik een andere optical kabel geprobeerd -> niets, (ik heb allebij de kabels getest via mijn HDD recorder en daar werken ze allebij wel).
Ik vindt dit wel erg jammer. Iemand anders een idee
Ik heb ook een optisch verbinding van de tv naar de receiver. Als alles goed aangesloten is, moet je de receiver op TV zetten. Ik heb het ook zo gedaan. En geluid komt zowel van de tv en als van de boxen die aangesloten zijn in de receiver als je de geluid instellingen gezet op TV speaker. Het werkt perfect bij mij.dspijkers schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:08:
Ik vindt dit wel erg jammer. Iemand anders een idee.
Verwijderd
Is niet zo met de afstandsbediening met rechts boven de fluo oranje/roze knop om verlichting aan/uit te schakelen (infra rood afstandsbediening), die van de UE zijn er met radio frequentie en die reageren op geluid en die toets staat er niet opBrawler schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:17:
[...]Deze probleem ken ik niet. Ik heb een 37B650 en de afstandbediening heb ik op de salontafel geplaats en meerdere keren de tafel getikt. Maar ja, hij doet niks of zo.
Verwijderd
en als je de tv aan sluit op de optische ingang op de receiver die de HDD recorder gebruikt?dspijkers schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:08:
Ik vindt dit wel erg jammer. Iemand anders een idee.
Ik heb hier thuis een Samsung LE32R82B staan. Werkt al jaren als een zonnetje en ben zeker tevreden.
Nou heb ik echter altijd op screen mode 'dynamic' gehad en ben ik erachter dat ik in sommige gevallen liever de screen mode 'standard' of zelfs 'movie' heb. Echter, als ik dit instel (ofwel via de ab ofwel via het menu) dan verandert die na een bepaalde interval (denk ongeveer 10 min) weer terug naar dynamic. Dit is nogal storend. Iemand een idee hoe je dit voorkomt? Dus dat je een screen mode definitief instelt ofzo. Ik zie nergens een soort van 'save' knop ofzo.
Nou heb ik echter altijd op screen mode 'dynamic' gehad en ben ik erachter dat ik in sommige gevallen liever de screen mode 'standard' of zelfs 'movie' heb. Echter, als ik dit instel (ofwel via de ab ofwel via het menu) dan verandert die na een bepaalde interval (denk ongeveer 10 min) weer terug naar dynamic. Dit is nogal storend. Iemand een idee hoe je dit voorkomt? Dus dat je een screen mode definitief instelt ofzo. Ik zie nergens een soort van 'save' knop ofzo.
Hoi,
Ik heb de UE40B8000 gekocht, en aangesloten op het netwerk.
Ik heb een HD versie van een film op mijn PC staan, deze wil ik mbv DLNA gaan streamen naar de TV. Dit alles doet het perfect, ik krijg ook beeld & geluid. Het enige probleem wat ik ondervind is dat de TV het beeld niet fullscreen laat zien, maar gecentreerd en iets verkleind, er zit een zwart vak (ongeveer even dik als de randen) nog een keer extra om het beeld heen.
In het menu heb ik al gevarieerd tussen Passend en Origineel. Bij origineel laat hij nog een kleiner venster zien.
Weet iemand wat het probleem is? (de handleiding helpt niet echt)
Ik heb de UE40B8000 gekocht, en aangesloten op het netwerk.
Ik heb een HD versie van een film op mijn PC staan, deze wil ik mbv DLNA gaan streamen naar de TV. Dit alles doet het perfect, ik krijg ook beeld & geluid. Het enige probleem wat ik ondervind is dat de TV het beeld niet fullscreen laat zien, maar gecentreerd en iets verkleind, er zit een zwart vak (ongeveer even dik als de randen) nog een keer extra om het beeld heen.
In het menu heb ik al gevarieerd tussen Passend en Origineel. Bij origineel laat hij nog een kleiner venster zien.
Weet iemand wat het probleem is? (de handleiding helpt niet echt)
Heeft iemand misschien nog tips om een Samsung TV aan men netwerk te hangen zodat ik films kan kijken via men netwerk.
Ik heb mijn Samsung Le37B650 via draad naar een switch en dan naar de router lopen maar krijg het maar niet voor elkaar om internet te krijgen op de TV. Ik dacht zelf dat de switch misschien dwarszit en dat ik de TV beter rechtstreeks op de router aan kan sluiten. Kan iemand dit bevestigen of zou dit niet uit moeten maken?
Ik blijf nu namelijk de melding krijgen dat die de gateway niet kan pingen. En als ik handmatig instellingen invoer meldt die bij 'stap 1' al dat het IP-adres niet klopt.
Ps. Ik zie trouwens als ik in de setup van de router kijk, dan kan ik daar een lijs opvragen van pc's/apparaten die op het netwerk zijn aangesloten. En daar staat een apparaat tussen dat de router 'none' noemt. Het zou de TV kunnen zijn. Dit zou betekenen dat de router de TV wel ziet maar dat ze niet lekker met elkaar communiceren.
Ik heb mijn Samsung Le37B650 via draad naar een switch en dan naar de router lopen maar krijg het maar niet voor elkaar om internet te krijgen op de TV. Ik dacht zelf dat de switch misschien dwarszit en dat ik de TV beter rechtstreeks op de router aan kan sluiten. Kan iemand dit bevestigen of zou dit niet uit moeten maken?
Ik blijf nu namelijk de melding krijgen dat die de gateway niet kan pingen. En als ik handmatig instellingen invoer meldt die bij 'stap 1' al dat het IP-adres niet klopt.
Ps. Ik zie trouwens als ik in de setup van de router kijk, dan kan ik daar een lijs opvragen van pc's/apparaten die op het netwerk zijn aangesloten. En daar staat een apparaat tussen dat de router 'none' noemt. Het zou de TV kunnen zijn. Dit zou betekenen dat de router de TV wel ziet maar dat ze niet lekker met elkaar communiceren.
Weet iemand toevallig een oplossing voor het volgende: ik heb de Samsung LE40B750. Wanneer ik HDbestanden (gedownload via usenet) via de usb af wil spelen krijg ik supergoed beeld, maar geen geluid. Ik heb al mkv2vob geprobeerd, maar geen succes. Op mijn pc heb ik wel gewoon geluid, het is dus geen dts-geluidsspoor. Ik heb de nieuwste firmwareversie van de website gedownload en geinstalleerd ... Iemand suggesties?
Verwijderd
Als je op je pc wel geluid krijgt kan het gewoon DTS zijn. Als op je PC de juiste codecs zijn geinstalleerd doet DTS het op de PC. Ik heb dezelfde TV als jij en ik ondervind dat probleem ook.marcodr25 schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:43:
Weet iemand toevallig een oplossing voor het volgende: ik heb de Samsung LE40B750. Wanneer ik HDbestanden (gedownload via usenet) via de usb af wil spelen krijg ik supergoed beeld, maar geen geluid. Ik heb al mkv2vob geprobeerd, maar geen succes. Op mijn pc heb ik wel gewoon geluid, het is dus geen dts-geluidsspoor. Ik heb de nieuwste firmwareversie van de website gedownload en geinstalleerd ... Iemand suggesties?
Je kan met Audioconvertor de DTS stream omzetten in een AC3 stream die wel door de TV herkent wordt.
Hmm, ik begreep (als ik t goed heb) dat mkv2vob dit ook doet toch? Tenminste, als je die optie aanvinkt (en dat heb ik ook gedaan) ... Maar ik ga t toch proberen met audioconverter, en laat het resultaten zsm weten ...Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:06:
[...]
Als je op je pc wel geluid krijgt kan het gewoon DTS zijn. Als op je PC de juiste codecs zijn geinstalleerd doet DTS het op de PC. Ik heb dezelfde TV als jij en ik ondervind dat probleem ook.
Je kan met Audioconvertor de DTS stream omzetten in een AC3 stream die wel door de TV herkent wordt.
Mochten er nog andere tips zijn, graag!
Deze week de LE37B650 gekocht. Superstrak beeld.
Nu heb ik 2 vragen:
1. Ik heb een Denon DVD-1910 DVD speler. Deze speler heeft een DVI uitgang en die heb ik met een DVI-HDMI kabel aangesloten op de TV. Ik kan op de speler kiezen voor een 480p/576p, 720p of 1080i DVI output. Wat geeft (theoretisch) het beste beeld en waarom? Wat is de resolutie output van een DVD eigenlijk en wat heeft dat er mee te maken?
2. Met mijn vorige TV gebruikte ik als ik BBC keek altijd teletext 888 voor ondertiteling om minder moeite te hoeven doen het engels te volgen (cockney, schots en iers is niet mijn sterkste kant). Als ik nu echter de teletekst knop druk op BBC1 of BBC2 geeft de TV "not available". Hoe zit dat? Ik heb (momenteel nog analoge) kabel van Ziggo en ik weet vrij zeker dat het een week geleden nog werkte (met mijn oude TV dus).
Nu heb ik 2 vragen:
1. Ik heb een Denon DVD-1910 DVD speler. Deze speler heeft een DVI uitgang en die heb ik met een DVI-HDMI kabel aangesloten op de TV. Ik kan op de speler kiezen voor een 480p/576p, 720p of 1080i DVI output. Wat geeft (theoretisch) het beste beeld en waarom? Wat is de resolutie output van een DVD eigenlijk en wat heeft dat er mee te maken?
2. Met mijn vorige TV gebruikte ik als ik BBC keek altijd teletext 888 voor ondertiteling om minder moeite te hoeven doen het engels te volgen (cockney, schots en iers is niet mijn sterkste kant). Als ik nu echter de teletekst knop druk op BBC1 of BBC2 geeft de TV "not available". Hoe zit dat? Ik heb (momenteel nog analoge) kabel van Ziggo en ik weet vrij zeker dat het een week geleden nog werkte (met mijn oude TV dus).
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Had ik ook. Ga naar het service menu en zoek "shop" of "shop option" o.i.d. en zet die op "off". Dan blijft de instelling behouden. Wellicht moet je nog wel per source 1 keer instelllen maar dat weet ik niet zeker, misschien is dit trouwens ook wel wenselijk.Murderer schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:22:
Ik heb hier thuis een Samsung LE32R82B staan. Werkt al jaren als een zonnetje en ben zeker tevreden.
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Hmm, geprobeerd, maar omdat het geen .mkv bestand is wil ie niks doen .. Misschien nog andere suggesties?Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:06:
[...]
Als je op je pc wel geluid krijgt kan het gewoon DTS zijn. Als op je PC de juiste codecs zijn geinstalleerd doet DTS het op de PC. Ik heb dezelfde TV als jij en ik ondervind dat probleem ook.
Ik heb een LE37B650 en ik heb een hele tijd gezocht maar nergens in het service menu kan ik de parameter voor de zapsnelheid vinden. Ik heb de laatste firmware, wellicht is de optie verdwenen?
Verwijderd
Mmmmm, je gebruikt MKV2VOB maar het is geen MKV bestand. Wat is het dan wel??marcodr25 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:08:
[...]
Hmm, geprobeerd, maar omdat het geen .mkv bestand is wil ie niks doen .. Misschien nog andere suggesties?
Verwijderd
Switch zou het verschil niet mogen maken. Router is bepalend, verdeelt hij de ip addressen (DHCP on)?JKratos schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:31:
Ik heb mijn Samsung Le37B650 via draad naar een switch en dan naar de router lopen maar krijg het maar niet voor elkaar om internet te krijgen op de TV. Ik dacht zelf dat de switch misschien dwarszit en dat ik de TV beter rechtstreeks op de TV aan kan sluiten. Kan iemand dit bevestigen of zou dit niet uit moeten maken?
Is het bereik groot genoeg? laatste 3 cijfers van het IP adres 1 tot en met 254
Het aantal uit te reiken adressen?
Filter op MAC (toegelaten/niet toegelaten)
- Indien je handmatig het IP adres ingeeft:
- ongebruikt adres binnen bereik van de router
- zelfde subnetmask voor alle toestellen op deze router
- Gateway & DNS verwijzen naar de router
elk toestel handmatig instellen en telkens het adres van de router met het zoveelste toestel verhogen.
in deze range werkt de Samsung zeker.
Samsung test misschien op IP adressen voor thuisgebruik, dit werkte ook op de 172.19.3.1 range
Verwijderd
waarschijnlijk het film formaat en het media type?marcodr25 schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:43:
deze bestanden spelen full screen: http://www.hd-channel.com/ als je voor het type 1080p wmv kiest bijvoorbeeld en deze afspeelt met pc share manager 2.3.
Het geteste bestand: DIE OLDTIMER SHOW BERLIN, 1920x1080px, WMV 9 HD, 127MB
pasop 128MB download: http://www.ecctv.de/videos/hdtv/oldtimer2005.wmv
Verwijderd
dvd formaat: 4:3= 720 x 576 = 414,720, 16:9= 538 x 576 = 309,888. Kies je de hogere output 720p of 1080i dan upscaled de dvd speler de lage resolutie beelden: computerchip berekent tussenliggende beeld pixels die er niet zijn op het originele beeldDonJuape schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:43: >8>8
1) Wat is de resolutie output van een DVD eigenlijk en wat heeft dat er mee te maken?
vermoed dat de teletext functie alleen via de eigen lcd tuner werkt en niet over scart en hdmi. Ben niet 100% zeker voor analoge TV, is wel zo voor DVB-T.2. Met mijn vorige TV gebruikte ik als ik BBC keek altijd teletext 888 voor ondertiteling om minder moeite te hoeven doen het engels te volgen (cockney, schots en iers is niet mijn sterkste kant). Als ik nu echter de teletekst knop druk op BBC1 of BBC2 geeft de TV "not available". Hoe zit dat? Ik heb (momenteel nog analoge) kabel van Ziggo en ik weet vrij zeker dat het een week geleden nog werkte (met mijn oude TV dus).
Indien je een kabel tuner gebruikt, kijk of jou Samsung lcd een interne kabel tuner heeft en hij de analoge kanalen wel wil scannen en TXT toont?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 18:45 ]
Het was idd wel een mkv voordat ik mkv2vob gebruikte ;-)Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:48:
[...]
Mmmmm, je gebruikt MKV2VOB maar het is geen MKV bestand. Wat is het dan wel??
maar nu dus niet meer ... zal m wel opnieuw downloaden en nogmaals via de aangeraden weg proberen...
Ik heb een leuk alternatief gevonden voor pc share manager en ps3 media server. Serviio
is een DLNA media server wat prima in elkaar zit. Bestanden worden mooi op diverse manier gesorteerd en zelfs Samsung TV's worden officeel ondersteund. www.serviio.org
is een DLNA media server wat prima in elkaar zit. Bestanden worden mooi op diverse manier gesorteerd en zelfs Samsung TV's worden officeel ondersteund. www.serviio.org
Verwijderd
Lijkt mij inderdaad het beste. Suc6 en laat even weten of het gelukt is.marcodr25 schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:56:
[...]
Het was idd wel een mkv voordat ik mkv2vob gebruikte ;-)
maar nu dus niet meer ... zal m wel opnieuw downloaden en nogmaals via de aangeraden weg proberen...
Bedankt.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:40:
[...]
dvd formaat: 4:3= 720 x 576 = 414,720, 16:9= 538 x 576 = 309,888. Kies je de hogere output 720p of 1080i dan upscaled de dvd speler de lage resolutie beelden: computerchip berekent tussenliggende beeld pixels die er niet zijn op het originele beeld
[...]
vermoed dat de teletext functie alleen via de eigen lcd tuner werkt en niet over scart en hdmi. Ben niet 100% zeker voor analoge TV, is wel zo voor DVB-T.
Indien je een kabel tuner gebruikt, kijk of jou Samsung lcd een interne kabel tuner heeft en hij de analoge kanalen wel wil scannen en TXT toont?
1. De TV doet ook aan upscaling. Wie kan ik het beste laten upscalen, de DVD speler of de TV?
2. Ik was niet helemaal volledig. De TV is aangesloten op de analoge kabel (en heeft dus een interne analoge kabeltuner + teletekst "tuner") en geeft op andere zender wel teletekst.
He DonJuape,DonJuape schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:47:
[...]
Had ik ook. Ga naar het service menu en zoek "shop" of "shop option" o.i.d. en zet die op "off". Dan blijft de instelling behouden. Wellicht moet je nog wel per source 1 keer instelllen maar dat weet ik niet zeker, misschien is dit trouwens ook wel wenselijk.
Hartelijk dank voor je reply. Ik heb het 'menu' doorzocht naar iets wat op 'shop' of 'shop option' lijkt, maar niet kunnen vinden helaas. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik heb gezocht in het 'reguliere' menu. Aangezien ik niet weet wat het service menu is en dit ook niet kan vinden. Het zou fijn als je me nog een klein zetje in de goede richting kan geven. Bedankt