Bij een LE40B650 zit hij ergens verstopt tussen de andere aansluitingen achterop... heel handig... Misschien bij jouw B6000 dezelfde handige *kuch* plek gekozen?hansieb112 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:49:
Ik heb zelf een LE40B6000 tv van samsung, alleen weet ik niet hoe ik PC speakers erop aan kan sluiten.
Nergens zie ik een headphone of jack out op de tv.... weet iemand hoe en of er een audio 3.5mm uit op de tv zit?
Misschien een rare non tweakers vraag maar ik mag me sinds vanmiddag ook gelukkig prijzen met de LE40 B650 maar ik krijg de draaivoet niet aangeslingerd... De mogelijkheid bestaat om naar beide richting 20 graden te draaien maar ik krijg dit echt niet voor elkaar.
Ik heb de voet zojuist al los geschroefd en ook dit bood geen soelaas. Zie ik wat over het hoofd?
Ik heb de voet zojuist al los geschroefd en ook dit bood geen soelaas. Zie ik wat over het hoofd?
Excuses moiSinners schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:23:
Misschien een rare non tweakers vraag maar ik mag me sinds vanmiddag ook gelukkig prijzen met de LE40 B650 maar ik krijg de draaivoet niet aangeslingerd... De mogelijkheid bestaat om naar beide richting 20 graden te draaien maar ik krijg dit echt niet voor elkaar.

Ik vond ik een engels forum Calibriatie settings voor de LN40A552 is de de zelfde LCD als de LE40A552 die in nederland is verkocht.
Kon het niet goed vinden.
Kon het niet goed vinden.
Verwijderd
hallo
Ik zou graag mijn pc willen aansluiten op mijn LCD HDTV.
Dit wil ik doen via de DVI uitgang van mijn PC. (VGA blijf ik gewoon voor mijn computerbeeldscherm gebruiken). Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een DVI-HDMI kabel en ik heb er verschillende gevonden.
Maar nu heb ik 1 probleem. De kabels die ik heb gevonden in de winkel zijn voor DVI -D en mijn pc heeft DVI-I (dual link).
Zijn er DVI -I -HDMI kabels? Heb ze zelf niet gezien.
Of kan ik de DVI-D-HDMI kabel gewoon gebruiken???
alvast bedankt.
Ik zou graag mijn pc willen aansluiten op mijn LCD HDTV.
Dit wil ik doen via de DVI uitgang van mijn PC. (VGA blijf ik gewoon voor mijn computerbeeldscherm gebruiken). Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een DVI-HDMI kabel en ik heb er verschillende gevonden.
Maar nu heb ik 1 probleem. De kabels die ik heb gevonden in de winkel zijn voor DVI -D en mijn pc heeft DVI-I (dual link).
Zijn er DVI -I -HDMI kabels? Heb ze zelf niet gezien.
Of kan ik de DVI-D-HDMI kabel gewoon gebruiken???
alvast bedankt.
Een kabel met DVI-D aansluiting (male) kan prima op een videokaart aangesloten worden met DVI-I. Zo worden de meeste monitoren met DVI ook aangesloten.
ik heb nu een paar maand de 37B653T5Pxxn. Tis een mooie tv om films en series te kijken (HD) en gewone SD (CI+ digitaal) is ook wel redelijk, maar ik heb tijdens het gamen met mijn XBOX360 (diek nu 2 weken heb met hdmi) heel erg last van blur:
( vooral bij Fable 2 is erg irritant en niet mooi. Hij heeft ook zeg maar last van tearing. ik wist dat hij wat input lag heeft, maar dit is gewoon heel erg, zelf met GAME mode aan. Nu moet de xbox maar op 1 van mijn monitoren aangesloten worden, want dit is namelijk niet speelbaar.
als ik die xbox gelijk al had, had ik de tv geruilt:( marja, nu niet meer mogelijk denk ik
( vooral bij Fable 2 is erg irritant en niet mooi. Hij heeft ook zeg maar last van tearing. ik wist dat hij wat input lag heeft, maar dit is gewoon heel erg, zelf met GAME mode aan. Nu moet de xbox maar op 1 van mijn monitoren aangesloten worden, want dit is namelijk niet speelbaar.
als ik die xbox gelijk al had, had ik de tv geruilt:( marja, nu niet meer mogelijk denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door Renegade666 op 16-10-2009 20:42 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik heb de UE40B7020 LED tv gekocht gisteren samen met een HT-BD7200 2.1 home theatre system. Na alles geinstalleerd te hebben viel de 2 na 2 uur plots uit. Je hoorde de voeding constant schakelen. Ik heb hem teruggebracht vanochtend en meteen een nieuwe gekregen.
Nu ben ik een beetje aan het stunten met het streamen van mijn pc en NAS naar de TV. Ik heb een Synology NAS met DNLA support en die worden perfect door de tv gezien. Het afspelen van divx en xvid is geen probleem. Ik heb zojuist een MKV gedownload met AC3 geluid: Ice.Age.Dawn.Of.The.Dinosaurs.1080p.NLSubs.SF.PS3. Helaas heb ik hier wel beeld maar geen geluid. Ik was van mening dat de tv gen DTS kan afspelen maar wel ac3.
Iemand anders een goede handleiding om om te zetten naar echte ac3 zodat ik alsnog geluid heb. Dus ac3 of DTS uit de MKV halen, omzetten naar ac3 en dan weer in de MKV voegen?
Ik zag al wel iets staan, maar kreeg dat niet voor elkaar.
Nu ben ik een beetje aan het stunten met het streamen van mijn pc en NAS naar de TV. Ik heb een Synology NAS met DNLA support en die worden perfect door de tv gezien. Het afspelen van divx en xvid is geen probleem. Ik heb zojuist een MKV gedownload met AC3 geluid: Ice.Age.Dawn.Of.The.Dinosaurs.1080p.NLSubs.SF.PS3. Helaas heb ik hier wel beeld maar geen geluid. Ik was van mening dat de tv gen DTS kan afspelen maar wel ac3.
Iemand anders een goede handleiding om om te zetten naar echte ac3 zodat ik alsnog geluid heb. Dus ac3 of DTS uit de MKV halen, omzetten naar ac3 en dan weer in de MKV voegen?
Ik zag al wel iets staan, maar kreeg dat niet voor elkaar.
Volgens mij heb ik die film ook niet aan de praat gekregen, ook naar het omzetten van het geluid niet.Binnetie schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:10:
heb gewoon een andere gezocht.
Ik zag dat het als extensie een *.mpg was. Misschien dat het daarin zit. Jammer is dat ik niet zo'n snelle internetverbinding heb, dus downloaden duurt ff.
Ik ben nu het DTS geluid van: Transformers.Revenge.of.the.Fallen.2009.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv aan het omzetten met Popcorn Audioconverter, kijken of dat gaat werken.
Edit:
Ook wel logisch, x264 wordt niet ondersteund dus vandaar dat ik de melding krijg dat de video niet ondersteund wordt.
Ik heb nu: Transformers.ROTF.2009.1080p.nlsubs.J4F.wmv geprobeerd, het beeld wordt perfect weergegeven. Volgens Gspot is het VC-1 codec. Het geluid is WMV9, maar wordt niet afgespeeld. Hoe krijg ik hier de audio eruit om vervolgens om te zetten naar AC3?
Ik ben nu het DTS geluid van: Transformers.Revenge.of.the.Fallen.2009.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv aan het omzetten met Popcorn Audioconverter, kijken of dat gaat werken.
Edit:
Ook wel logisch, x264 wordt niet ondersteund dus vandaar dat ik de melding krijg dat de video niet ondersteund wordt.
Ik heb nu: Transformers.ROTF.2009.1080p.nlsubs.J4F.wmv geprobeerd, het beeld wordt perfect weergegeven. Volgens Gspot is het VC-1 codec. Het geluid is WMV9, maar wordt niet afgespeeld. Hoe krijg ik hier de audio eruit om vervolgens om te zetten naar AC3?
[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 17-10-2009 14:22 ]
Heb eergisteren me Samsung LE40B650 kunnen ophalen. Nu heb ik het volgende probleem:
Me computer, met 8800gts512 is via DVI aangesloten op de HDMI3/DVI aansluiting van de Samsung via een dvi/hdmi-kabel. Echter krijg ik dan geen beeld op de Samsung. Sluit ik de kabel aan op HDMI1/2 of 4, dan heb ik wel correct beeld, maar dan wordt het geluid van de DVI audio ingang (3,5mm plug achterop) niet door de ingebouwde speakers afgebeeld. Op internet heb ik geen oplossing kunnen vinden. De nieuwste firmware is geïnstalleerd. Ja, externe speakers aangesloten op de computer werken wel, maar ik wil geen externe speakers gebruiken.
Me computer, met 8800gts512 is via DVI aangesloten op de HDMI3/DVI aansluiting van de Samsung via een dvi/hdmi-kabel. Echter krijg ik dan geen beeld op de Samsung. Sluit ik de kabel aan op HDMI1/2 of 4, dan heb ik wel correct beeld, maar dan wordt het geluid van de DVI audio ingang (3,5mm plug achterop) niet door de ingebouwde speakers afgebeeld. Op internet heb ik geen oplossing kunnen vinden. De nieuwste firmware is geïnstalleerd. Ja, externe speakers aangesloten op de computer werken wel, maar ik wil geen externe speakers gebruiken.
Ik heb sinds gisteren een Samsung UE46B6000 (LED TV). Het beeld is mooi, maar ik stoor mij toch aan het volgende:
Als je een donkere scene hebt (bijvoorbeeld in de nacht) en de ondertitels (wit) komen in beeld, dan zie je het hele beeld lichter worden, dus de het 'zwart' van de nacht wordt lichter. Overdag valt het niet zo op, maar als je 's avonds in het donker kijkt zie je dit best wel goed en is het storend.
Is dit normaal voor dit type tv? Hebben andere mensen dit ook? Eventueel met andere merken/modellen.
Als je een donkere scene hebt (bijvoorbeeld in de nacht) en de ondertitels (wit) komen in beeld, dan zie je het hele beeld lichter worden, dus de het 'zwart' van de nacht wordt lichter. Overdag valt het niet zo op, maar als je 's avonds in het donker kijkt zie je dit best wel goed en is het storend.
Is dit normaal voor dit type tv? Hebben andere mensen dit ook? Eventueel met andere merken/modellen.
Helaas, dit is inderdaad een "normaal" ding bij de Samsung LED TV. Nog erger is dat je dit dimmen niet kunt aanpassen.DarkTemple schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:07:
Ik heb sinds gisteren een Samsung UE46B6000 (LED TV). Het beeld is mooi, maar ik stoor mij toch aan het volgende:
Verwijderd
Overweeg al en tijdje de Samsung UE40B7020 PXXN LED-TV te kopen!
CI+ blijkt inmiddels geen probleem meer, de prijzen beginnen te dalen (Ik kreeg een aanbod van 1199 bij Steenweg Utrecht), lovende kritieken. Maar nu blijft nog een probleem:
Ik heb een mooie NAD analoge receiver, die helaas geen optisch audio IN heeft. Geluid van deze TV is volgens iedereen brak, maar ik heb ook geen zin om een home cinema set te kopen terwijl ik een prima stereoset heb! Hoe kan ik hem toch geluid via de versterker laten afspelen?
Zijn er adapters mogelijk?
Kun je zonder kwaliteitsverlies misschien nog een koptelefoon uitgang (heeft tie toch?) naar analoog audio IN gebruiken?
Of geeft dat een ernstig kwaliteitsverlies?
Iemand nog andere vindingrijke oplossingen?
Of is de soundbar van Samsung dan misschien toch nog een idee?
En krijg ik op willekeurig welke manier nog te maken met lip sync problemen?
Ik hoor het graag!
CI+ blijkt inmiddels geen probleem meer, de prijzen beginnen te dalen (Ik kreeg een aanbod van 1199 bij Steenweg Utrecht), lovende kritieken. Maar nu blijft nog een probleem:
Ik heb een mooie NAD analoge receiver, die helaas geen optisch audio IN heeft. Geluid van deze TV is volgens iedereen brak, maar ik heb ook geen zin om een home cinema set te kopen terwijl ik een prima stereoset heb! Hoe kan ik hem toch geluid via de versterker laten afspelen?
Zijn er adapters mogelijk?
Kun je zonder kwaliteitsverlies misschien nog een koptelefoon uitgang (heeft tie toch?) naar analoog audio IN gebruiken?
Of geeft dat een ernstig kwaliteitsverlies?
Iemand nog andere vindingrijke oplossingen?
Of is de soundbar van Samsung dan misschien toch nog een idee?
En krijg ik op willekeurig welke manier nog te maken met lip sync problemen?
Ik hoor het graag!
Dat dimmen is voor energiebesparing neem ik aan? Ik bespaar graag energie, voor het milieu en uiteraard ook voor mn financiën, maar dit moet natuurlijk niet ten koste gaan van het 'kijkplezier' (kwaliteit). Erg jammer hoor. Dat het niet uit te zetten is, is ook erg jammer. Als ik dit geweten had, had ik waarschijnlijk GEEN LED genomen. Is dat bij andere TV's (geen lED backlight) ook zo dan?Patchoro schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:54:
[...]
Helaas, dit is inderdaad een "normaal" ding bij de Samsung LED TV. Nog erger is dat je dit dimmen niet kunt aanpassen.
BTW: Ik vind dat zwartwaarden ook iets tegenvallen. Dus zeg maar in donkere scenes zie je niet veel verschil tussen echt zwart en bijna zwart. Je kan hem wel brighter zetten, maar dan worden de kleuren weer wat vaag. Ik de shop tussen alle andere TV's zag deze TV er toch als beste uit (in deze prijsklasse).
Zo € 1199,- is wel erg goedkoop zeg bij een 'normale' winkel, zeker als je nagaat dat hij in de pricewatch voor € 1296,- staat. Heb je hier al voor moeten onderhandelen of is dat de normale prijs?Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:10:
Overweeg al en tijdje de Samsung UE40B7020 PXXN LED-TV te kopen!
CI+ blijkt inmiddels geen probleem meer, de prijzen beginnen te dalen (Ik kreeg een aanbod van 1199 bij Steenweg Utrecht), lovende kritieken.
Nee dat dimmen is om beter zwart weer te kunnen geven, dus als het meerendeel op het scherm donker is zal de backlight dimmen. Dat geeft ook gelijk aan waarom je de donkere scenes vindt tegenvallen, doordat de backlight dimt is er moeilijker onderscheid te maken in donkere tinten.DarkTemple schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:09:
[...]
Dat dimmen is voor energiebesparing neem ik aan? Ik bespaar graag energie, voor het milieu en uiteraard ook voor mn financiën, maar dit moet natuurlijk niet ten koste gaan van het 'kijkplezier' (kwaliteit). Erg jammer hoor. Dat het niet uit te zetten is, is ook erg jammer. Als ik dit geweten had, had ik waarschijnlijk GEEN LED genomen. Is dat bij andere TV's (geen lED backlight) ook zo dan?
BTW: Ik vind dat zwartwaarden ook iets tegenvallen. Dus zeg maar in donkere scenes zie je niet veel verschil tussen echt zwart en bijna zwart. Je kan hem wel brighter zetten, maar dan worden de kleuren weer wat vaag. Ik de shop tussen alle andere TV's zag deze TV er toch als beste uit (in deze prijsklasse).
Even teruglezen in dit topic (hier dus) en dan kun je zien hoe je dat dimmen wel uit kunt zetten.DarkTemple schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:09:
[...]
Dat dimmen is voor energiebesparing neem ik aan? Ik bespaar graag energie, voor het milieu en uiteraard ook voor mn financiën, maar dit moet natuurlijk niet ten koste gaan van het 'kijkplezier' (kwaliteit). Erg jammer hoor. Dat het niet uit te zetten is, is ook erg jammer. Als ik dit geweten had, had ik waarschijnlijk GEEN LED genomen. Is dat bij andere TV's (geen lED backlight) ook zo dan?
Overigens zullen de zwartwaardes als je het dimmen via het service menu uit hebt gezet nog steeds tegenvallen, alleen dan op een andere manier. Als je dat dimmen uit zet, zie je namelijk eigenlijk het native contrast van de tv en zul je zien dat bij donkere beelden zwart helemaal niet zo zwart meer is. Maar ja, het voordeel is wel dat je meer kunt zien bij donkere scenes plus dat bijv. ondertiteling en zenderlogos niet steeds donker worden afhankelijk van hoe donker de rest van het beeld is...
Ik heb vandaag DLNA eens uitgeprobeerd me PC Share Manager. Ik heb al mijn files op een externe HD staan. PC Share Manager kan geen volledige drive sharen, maar ik heb een folder in de root van mijn HDD gemaakt en daar al mijn files in gezet. Dit wordt geaccepteerd door het programma. De media files zelf zitten zelf in folders die netjes alfabetisch op film staan. In de mediabrowser van de TV (LE46B650, firmware 2004) ziet deze echter de folderstructuur niet en zet dus alle files alfabetisch achter elkaar, ook als ik bovenaan het scherm op folder sorteer.
Voor de duidelijkheid: Het pad naar een file ziet er dus zo uit:
P:\Media Drive\Media Files\Star Wars\001starwars.mkv
Natuurlijk kan ik al mijn files gaan renamen maar dat slaat nergens op. De folderstructuur wordt wel correct weergegeven als ik TVersity of PS3MediaServer gebruikt als DLNA server. Helaas krijg ik met deze programma's de error 'file not supported' als ik hem probeer af te spelen op de TV.
Voor de duidelijkheid: Het pad naar een file ziet er dus zo uit:
P:\Media Drive\Media Files\Star Wars\001starwars.mkv
Natuurlijk kan ik al mijn files gaan renamen maar dat slaat nergens op. De folderstructuur wordt wel correct weergegeven als ik TVersity of PS3MediaServer gebruikt als DLNA server. Helaas krijg ik met deze programma's de error 'file not supported' als ik hem probeer af te spelen op de TV.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Heren,
Na een behoorlijke speurtocht gedaan te hebben,met Audioconverter in de weer geweest te zijn en onderstaande app's gebruikt te hebben, lukt het mij nog stees niet om op mijn LE32b650t2p een mkv af te spelen met geluid.
- Samsung PC Share (laatste versie vanaf de site)
- PS3 Media Server (1.11.363)
- Tversity (niet bekend)
Nou heb ik alleen nog PS3MS draaien de rest heb ik eraf gekegeld.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik PS3MS zover dat het DTS signaal getranscodeerd wordt naar AC3 of DD5.1?
Ik krijg dit maar niet voor elkaar.
Er schijnen ook config bestanden te zijn die gebrukt kunnen worden voor PS3MS om de juiste instellingen te krijgen voor de Samsung?
Ik krijg het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Afhankelijk van de Transcoding-Engine laat deze wel vloeiend fullHD zien, echter zonder geluid.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Neodar
Na een behoorlijke speurtocht gedaan te hebben,met Audioconverter in de weer geweest te zijn en onderstaande app's gebruikt te hebben, lukt het mij nog stees niet om op mijn LE32b650t2p een mkv af te spelen met geluid.
- Tversity (niet bekend)
Nu is mijn vraag hoe krijg ik PS3MS zover dat het DTS signaal getranscodeerd wordt naar AC3 of DD5.1?
Ik krijg dit maar niet voor elkaar.

Er schijnen ook config bestanden te zijn die gebrukt kunnen worden voor PS3MS om de juiste instellingen te krijgen voor de Samsung?
Ik krijg het vermoeden dat ik iets over het hoofd zie, hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Afhankelijk van de Transcoding-Engine laat deze wel vloeiend fullHD zien, echter zonder geluid.
Neodar
Ik heb vandaag de 32b650 gekocht en hij staat leuk in de slaapkamer.
Ik heb de wireless usb dongle erbij gekocht en verbinden met m'n laptop (win7) gaat prima.
Ik krijg alleen bij ongeveer elke xvid film / tv serie dat aspect op 4:3 staat ipv 16:9.
Ik heb me op de tv een ongeluk gezocht en ook binnen media player 12 heb ik van alles bekeken, maar ik kan nergens een optie vinden om iets te forcen naar 16:9.
Iemand met tips?
Ik heb de wireless usb dongle erbij gekocht en verbinden met m'n laptop (win7) gaat prima.
Ik krijg alleen bij ongeveer elke xvid film / tv serie dat aspect op 4:3 staat ipv 16:9.
Ik heb me op de tv een ongeluk gezocht en ook binnen media player 12 heb ik van alles bekeken, maar ik kan nergens een optie vinden om iets te forcen naar 16:9.
Iemand met tips?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Ik gebruik er een programma voor om de DTS stream om te zetten naar een AC3. Met MKVTools merge ik de ac3 audio bestand met de oorspronkelijke MKV bestand (DTS audio stream niet geselecteerd!). Als ik vanavond thuis ben, zal ik kijken wat de naam van het converteer programma is.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:16:
Heren,
- Tversity (niet bekend)
Ik krijg dit maar niet voor elkaar.![]()
Neodar
Bij mijn UE40B7020 kan ik tijdens het afspelen op het knopje 'tools' klikken en dan staat er in het schermpje beeldformaat: passend. Deze kan je dan aanpassen. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is.megamuch schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 22:19:
Ik heb vandaag de 32b650 gekocht en hij staat leuk in de slaapkamer.
Iemand met tips?
Ik ben ook met PS3MS aan het rommelen geweest, maar ik kreeg niks voor elkaar. Als ik een fullhd films download met als extensie *.mpg (voor xbox ofzo) afspeel met ac3 audio (wat de tv moet ondersteunen) dan speelt hij ook geen geluid af. Alleen het beld is zichtbaar en dat ziet er pefect uit.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:16:
Heren,
- Tversity (niet bekend)
Neodar
Ok. Het volgende werkt bij mij gewoon naar behoren:Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:16:
Heren,
- Tversity (niet bekend)
Neodar
Samsung LE40B650
Windows Vista of Windows7:
Samsung PC ShareManager
AudioConverter
mkvextract
Download load een .MKV met b.v. DTS en zet de audio om van DTS naar AC3 met Audioconverter, extract vervolgens de ondertitels eruit met mkvextract werking ok.
Op de Samsung LE40B650 gewoon de mediaplayer openen en mkv afspelen, Full HD, met AC3 geluid en ondertitels, werkt super al verschillende films op deze manier gekeken
Zal binnenkort eens testen met PS3 Media Server (1.11.363), even kijken of we hier nog meer voordeel bij hebben
Groetjes breal
[ Voor 3% gewijzigd door breal op 19-10-2009 18:43 ]
Verwijderd
Breal,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb audioconverter (neem aan dat je die van Popcornhour bedoelt?) geprobeerd echter weigerd deze om 1-of-anmdere manier mkv's te converten.
Ik heb weet ik veel hoeveel extra progs naar binnen gehaald, ook hierna werd er niks omgezet, noch opgeslagen.
Ik kreeg een wazige melding (nog steeds) over national charcters en dat hierdoor fouten konden ontstaan.
Het voordeel tov PC share manager si dat je met PS3MS niet eerst de folders moet updaten, PS3MS hoeft dit niet te doen, daarbij zag PC SHARE manager niet alle multimedia-bestanden.
Kan het zijn dat het transcoderen gewoon niet voldoende ondersteund wordt door de samsung?
In dat geval ben ik bang dat ik vast zit aan converten......
Gr. Neodar
Bedankt voor je reactie!
Ik heb audioconverter (neem aan dat je die van Popcornhour bedoelt?) geprobeerd echter weigerd deze om 1-of-anmdere manier mkv's te converten.
Ik heb weet ik veel hoeveel extra progs naar binnen gehaald, ook hierna werd er niks omgezet, noch opgeslagen.
Ik kreeg een wazige melding (nog steeds) over national charcters en dat hierdoor fouten konden ontstaan.
Het voordeel tov PC share manager si dat je met PS3MS niet eerst de folders moet updaten, PS3MS hoeft dit niet te doen, daarbij zag PC SHARE manager niet alle multimedia-bestanden.
Kan het zijn dat het transcoderen gewoon niet voldoende ondersteund wordt door de samsung?
In dat geval ben ik bang dat ik vast zit aan converten......
Gr. Neodar
Inmiddels ben ik weer wat verder:Binnetie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:36:
[...]
Bij mijn UE40B7020 kan ik tijdens het afspelen op het knopje 'tools' klikken en dan staat er in het schermpje beeldformaat: passend. Deze kan je dan aanpassen. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is.
1 avi afspelen via win7 dlna == fail
1 avi afspelen via win7 dlna met samsung software (v 2.2) == FTW!
1 avi afspelen via WD externe usb drive == FTW!
Mediaplayer 12 lijkt de schuldige in deze.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Schopje: Dr. Strangelove in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
Hebben andere PC Share Manager gebruikers hier geen last van?
Hebben andere PC Share Manager gebruikers hier geen last van?
Verwijderd
Neodar
Neodar
Ik wordt hier zo geschift van...ik krijg dat converten maar niet voor elkaar....ik heb de dts track nu uit de mkv, ik hoop dat je me kan vertellen wat je gebruikt, bij mij werkt echt niks...THE_FIREFOX schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:23:
[...]
Ik gebruik er een programma voor om de DTS stream om te zetten naar een AC3. Met MKVTools merge ik de ac3 audio bestand met de oorspronkelijke MKV bestand (DTS audio stream niet geselecteerd!). Als ik vanavond thuis ben, zal ik kijken wat de naam van het converteer programma is.
Neodar
Neodar,Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:46:
Neodar
[...]
Ik wordt hier zo geschift van...ik krijg dat converten maar niet voor elkaar....ik heb de dts track nu uit de mkv, ik hoop dat je me kan vertellen wat je gebruikt, bij mij werkt echt niks...![]()
Neodar
Het werkt als volgt:
- Start Audioconverter (de popcornhour versie 1.79 inderdaad).
- Zorg ervoor dat alle Audiotools (De Tabbladen Audio Tools1 en Audio Tools2) aanwezig zijn (Onder Vista moest ik alle tools zelf downloaden, onder windows 7 werd alles gedownload, don't ask me why)
- Selecteer op het tabblad "MKV Tools" bij source file, je MKV file
- Selecteer bij Target file hetzelfde bestand.
- Selecteer Overwrite Source
- Selecteer op het tabblad "DTS" Convert to DTS
- Selecteer Convert to dolby digital
- Selecteer Preserve DTS track
- Bitrate 448 is ok, 640 is nog beter.
- KLIK nu op run en wachten maar....
Zodra Audioconverter klaar is moet het werken, i.c.m. PC Share Manager van Samsung.
Bekijk ook eens deze tutorial http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/.
Succes.
Groetjes breal
[ Voor 8% gewijzigd door breal op 19-10-2009 21:41 ]
Verwijderd
@Breal
Na jou advies deed het progje het nog steeds niet!
Ik ben gaan kijken en ben er eindelijk achter wat het geneuzel was, TEMP-instellingen stonden schijnbaar niet goed.
Mijn excuses vooral het geneuzel, echer nu is hij toch aan het converten geslagen.
Mijn dank!
Neodar
Ik ben gaan kijken en ben er eindelijk achter wat het geneuzel was, TEMP-instellingen stonden schijnbaar niet goed.
Mijn excuses vooral het geneuzel, echer nu is hij toch aan het converten geslagen.
Mijn dank!
Neodar
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 19:30 ]
Verwijderd
Ik heb een LE37A656.
Weet iemand of er ondertussen all mooie oplossingen zijn gekomen voor het lip sync probleem? Een kastje van 200 euro kopen gaat me nog steeds veel te ver...
Is het mogelijk om het geluid van de 'uit' poorten van de tv te vertragen of de beeldverwerking te versnellen? Zo niet heeft iemand dan tips wat een versterk zou zijn die dit zou kunnen verhelpen?
Weet iemand of er ondertussen all mooie oplossingen zijn gekomen voor het lip sync probleem? Een kastje van 200 euro kopen gaat me nog steeds veel te ver...
Is het mogelijk om het geluid van de 'uit' poorten van de tv te vertragen of de beeldverwerking te versnellen? Zo niet heeft iemand dan tips wat een versterk zou zijn die dit zou kunnen verhelpen?
Verwijderd
Heb sinds een half jaar de LE32b650t2w. Gisteravond heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd.
Gevolg is nu dat, na de firmware update, InternetTV niet meer werkt. Het probeert wel op te starten, maar na ongeveer 20 sec gaat de tv uit en gelijk daarna weer aan.
De vorige firmware versie terugzetten heb ik gelijk gedaan, maar InternetTV doet het nog steeds niet.
Heeft iemand een oplossing?
Gevolg is nu dat, na de firmware update, InternetTV niet meer werkt. Het probeert wel op te starten, maar na ongeveer 20 sec gaat de tv uit en gelijk daarna weer aan.
De vorige firmware versie terugzetten heb ik gelijk gedaan, maar InternetTV doet het nog steeds niet.
Heeft iemand een oplossing?
Toppie, veel plezier ermee.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:25:
@Breal
Mijn dank!![]()
Neodar
Groetjes breal
Ja, ik ben dus ook aan het twijfelen tussen de LE32B550 en LE32B650. Er zit een prijsverschil tussen van ongeveer € 125,-. Het gaat dan met name om het afspelen van 1080p .mkv files. Ik heb voor mezelf 3 opties in mijn hoofd:
Tia!
- De B550 met 'hack', waardoor het afspelen van .mkv files (gedeeltelijk?) mogelijk is?
- De B550 met een apart aangeschafte mediaspeler (ongeveer € 100,-) bijvoorbeeld de WD TV, waardoor het prijsverschil tussen de twee tv's in principe teniet wordt gedaan.
- De B650 waardoor het afspelen van mkv's (perfect?) mogelijk is
Tia!
[ Voor 3% gewijzigd door pelt op 21-10-2009 23:28 ]
Op de 650 is mkv playback nagenoeg perfect via USB, m.u.v. DTS geluid, dat moet je converteren zoals tot in den treure uitgelegd in de voorgaande posts. Via DLNA zijn er nogal wat issues; het lukt mij alleen om met de Samsung PC Share Manager te connecten, en dan hou je grote (geen FF/REW, messed up folder structure) en minder grote (geen embedded srt support) issues.
All in all ben ik er wel tevreden over, het is meer dan ik had verwacht en m.i. genoeg om een separate HTPC of mediaspeler overbodig te maken.
All in all ben ik er wel tevreden over, het is meer dan ik had verwacht en m.i. genoeg om een separate HTPC of mediaspeler overbodig te maken.
Geen DTS is wel vervelend. Thanks voor je reactie.Dr. Strangelove schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:10:
Op de 650 is mkv playback nagenoeg perfect via USB, m.u.v. DTS geluid, dat moet je converteren zoals tot in den treure uitgelegd in de voorgaande posts. Via DLNA zijn er nogal wat issues; het lukt mij alleen om met de Samsung PC Share Manager te connecten, en dan hou je grote (geen FF/REW, messed up folder structure) en minder grote (geen embedded srt support) issues.
Lastig, aan de ene kant heeft zo'n los kasje bijna per definitie betere afspeelmogelijkheden, aan de andere kant heb je met de 650 maar 1 afstandsbediening, een lager stroomverbruik en een nettere kamer.
't Is dus maar net waar je meer waarde aan hecht. En voor wat het waard is: heb totaal geen spijt van de aankoop van mijn LE37B652! Ok vooruit het mocht allemaal wat groter, maar dat had ik waarschijnlijk na een dag of wat ook van de 40" gevonden
't Is dus maar net waar je meer waarde aan hecht. En voor wat het waard is: heb totaal geen spijt van de aankoop van mijn LE37B652! Ok vooruit het mocht allemaal wat groter, maar dat had ik waarschijnlijk na een dag of wat ook van de 40" gevonden
Gebrek aan DTS ondersteuning vind ik op zich geen punt, het is eenvoudig op te lossen. De andere problemen die ik heb zijn vervelender, daar is geen workaround voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-10-2009 10:02 ]
Ik heb sinds vorige week ook een mooie LE40B650 op mijn tv-meubeltje staan maar merk toch een klein issue met de verschillende binnekomende signalen.
Ik heb via HDMI momenteel mijn pc en XboX360 aangesloten en via Scart mijn humax ziggo digitale ontvanger.
TV kijken via deze ontvanger gaat perfect zolang er geen HDMI-signaal binnenkomt (dus zolang mijn pc/xbox niet aanstaan). Zodra ik danwel mijn pc danwel mijn xbox aanzet vervormt het tv-beeld en krijg ik haperingen, artifacts en tearing wat weer verdwijnt zodra ik het HDMI-signaal stop (de kabel eruit haal of de pc/xbox uitzet).
Nu is het niet zo'n groot issue (mijn xbox gaat doorgaans alleen aan al ik ga spelen, niet als ik tv kijk) maar ik vind het wel een verontrustend iets... Is dit "probleem" bij meerderen bekend?
Ik heb via HDMI momenteel mijn pc en XboX360 aangesloten en via Scart mijn humax ziggo digitale ontvanger.
TV kijken via deze ontvanger gaat perfect zolang er geen HDMI-signaal binnenkomt (dus zolang mijn pc/xbox niet aanstaan). Zodra ik danwel mijn pc danwel mijn xbox aanzet vervormt het tv-beeld en krijg ik haperingen, artifacts en tearing wat weer verdwijnt zodra ik het HDMI-signaal stop (de kabel eruit haal of de pc/xbox uitzet).
Nu is het niet zo'n groot issue (mijn xbox gaat doorgaans alleen aan al ik ga spelen, niet als ik tv kijk) maar ik vind het wel een verontrustend iets... Is dit "probleem" bij meerderen bekend?
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
Ik heb nu een paar maand een samsung ue40B8000 . Ik heb bij het afspelen van mkv files vanop een usb harde schijf ondervind ik 2 problemen:
ondertitels blijven staan (hangen) tot de volgende op het beeld komen.
van veel mkv files worden de codecs niet ondersteund. In de winkel zeiden ze uit zichzelf nog dat het voordeel van deze TV was dat hij vanop usb mkv-files afspeelde en als er codecs waren dat de tv die via internet automatisch zou downloaden (prietpraat dus?). Ik vermoed dat de films die niet werken, degene zijn met DTS. is hier een oplossing voor? kan ik die mkv files omzetten zodat ze wél afspelen met geluid? gaat dat ten koste gaan van de geluidskwaliteit?
van veel mkv files worden de codecs niet ondersteund. In de winkel zeiden ze uit zichzelf nog dat het voordeel van deze TV was dat hij vanop usb mkv-files afspeelde en als er codecs waren dat de tv die via internet automatisch zou downloaden (prietpraat dus?). Ik vermoed dat de films die niet werken, degene zijn met DTS. is hier een oplossing voor? kan ik die mkv files omzetten zodat ze wél afspelen met geluid? gaat dat ten koste gaan van de geluidskwaliteit?
IT_WorkZ,Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:09:
Ik heb nu een paar maand een samsung ue40B8000 . Ik heb bij het afspelen van mkv files vanop een usb harde schijf ondervind ik 2 problemen:
Audioconverter, http://audioconverter.heartware.dk
Het werkt als volgt:
- Zorg ervoor dat alle Audiotools (De Tabbladen Audio Tools1 en Audio Tools2) aanwezig zijn (Onder Vista moest ik alle tools zelf downloaden, onder windows 7 werd alles gedownload, don't ask me why)
Zodra Audioconverter klaar is moet het werken, i.c.m. PC Share Manager van Samsung.
Succes.
Groetjes breal
knip
[ Voor 96% gewijzigd door baasandre op 28-10-2009 11:47 ]
Ik heb vandaag ook de 40B7020 gekocht
staat nog in de doos maar morgen lekker uitpakken.
Ik kan alleen niet uitvinden of je ook een standaard 400x400 vesa mount kan gebruiken, en hoe deze is t.o.v. de slim mount. Ik vind 120 euro namelijk belachelijk veel geld, en hij mag gerust een klein beetje naar voren komen.
dus, kan je een 40 inch led tv met een niet samsung, maar wel vesa mount monteren aan de muur
Heb nu al zin om hem morgen uit te pakken :D:D:D
Ik kan alleen niet uitvinden of je ook een standaard 400x400 vesa mount kan gebruiken, en hoe deze is t.o.v. de slim mount. Ik vind 120 euro namelijk belachelijk veel geld, en hij mag gerust een klein beetje naar voren komen.
dus, kan je een 40 inch led tv met een niet samsung, maar wel vesa mount monteren aan de muur
Heb nu al zin om hem morgen uit te pakken :D:D:D
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ja, er zitten schroefgaten in de achterkant die aan de vesa normen voldoen, dus dat gaat lukken. Heb de mijne ook op een vesa mount zitten (aan een liftje).peugeot206gt schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:05:
Ik heb vandaag ook de 40B7020 gekochtstaat nog in de doos maar morgen lekker uitpakken.
Damn dat je hem gewoon een dag ingepakt kunt laten, bij mij zou het aardig gaan kriebelen.peugeot206gt schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:05:
Ik heb vandaag ook de 40B7020 gekochtstaat nog in de doos maar morgen lekker uitpakken.
Heb je hem in een gewone winkel gekocht en wat heb je er dan voor betaald?
Ik hoorde laatst van een mediamarkt verkoper, dat in tegenstelling tot de B6000, ze met de B70x0 geen akties mogen doen van samsung, maar dat scheen voor alle winkels te gelden.
Actie nu van samsung is tot 200 euro retour (8000 serie 200 retour, 7000 serie 100 retour, 6000 serie 50 retour)DyStiC schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:59:
[...]
Damn dat je hem gewoon een dag ingepakt kunt laten, bij mij zou het aardig gaan kriebelen.
Heb je hem in een gewone winkel gekocht en wat heb je er dan voor betaald?
Ik hoorde laatst van een mediamarkt verkoper, dat in tegenstelling tot de B6000, ze met de B70x0 geen akties mogen doen van samsung, maar dat scheen voor alle winkels te gelden.
Ik heb hem gekocht bij It's en heb er 1280 euro voor betaald en krijg dus nog 100 euro retour
Ik heb gisteren een UE40B7020WPXXN gekocht (dus CI+ ready). Gelijk een CI+ kaart van Ziggo erin gestopt en alles werkt super. Vooral de HD zenders zien er geweldig uit. Youtube werkte ook meteen via de lan-aansluiting en nu bezig om pc sharer te installeren.
Geluid is zoals vaker hier langs gekomen één van de mindere punten van de TV, echter heb ik deze via een optische audiokabel aangesloten op een Onkyo setje. Heb nog geen lag in geluid waargenomen, maar dat zal zich later moeten uitwijzen.
Geluid is zoals vaker hier langs gekomen één van de mindere punten van de TV, echter heb ik deze via een optische audiokabel aangesloten op een Onkyo setje. Heb nog geen lag in geluid waargenomen, maar dat zal zich later moeten uitwijzen.
1280 is ook zeker niet duur. Praten we hier wel over de 40"? Hij staat op hun website trouwens voor 1599, en dat is niet de b7020 maar de b7000.baasandre schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:50:
[...]
Actie nu van samsung is tot 200 euro retour (8000 serie 200 retour, 7000 serie 100 retour, 6000 serie 50 retour)
Ik heb hem gekocht bij It's en heb er 1280 euro voor betaald en krijg dus nog 100 euro retour
Ik heb bij de foka de b7020 gehaald in 40 inch, heb er 1299 voor betaald. Daarna gewoon naar de mediamarkt gegaan en een actievoucher gehaaldDyStiC schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:21:
[...]
1280 is ook zeker niet duur. Praten we hier wel over de 40"? Hij staat op hun website trouwens voor 1599, en dat is niet de b7020 maar de b7000.
EN.... het hangt, met een samsung ultra slim wandbevestiging, samen met mijn ook nieuwe onkyo707 en PS3 slim 250gb.
Zal binnenkort wat foto's posten
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
knip
[ Voor 98% gewijzigd door baasandre op 28-10-2009 11:47 ]
Is er de mogelijkheid, om bij een 40B650 bij het opstarten niet elke keer te zien dat de CI+ kaart gecontroleerd word?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ik ben van plan om de Samsung LE37B750 te halen. Zaterdag was de tv uitverkocht bij Saturn in Groningen. Maandag ga ik deze bij MM halen. Ik heb begrepen dat er een cashback actie is van Samsung. Dat betekent dus dat ik nog €100 terugkrijgt van Samsung. Hoe werkt de cashback eigenlijk? Krijgt ik een voucher van MM en deze opsturen naar Samsung? En over de 100 hz verhaal, is dit aangeraden of niet? Anders kan ik net zo goed die B650 halen ( en € 50 retour ). Advies graag.
EDIT: Dus alleen voor LED TV geldt de aktie: Jammer
EDIT: Dus alleen voor LED TV geldt de aktie: Jammer
[ Voor 5% gewijzigd door Brawler op 25-10-2009 11:32 . Reden: aangepast ]
Ik kan tot nu toe alleen iets vinden dat de samsung actie van toepassing is op de LED modellen.
Klopt dit?
Ik heb namelijk vorige week een lcd tv LE37B652 gekocht, en vroeg mij af of ik ook nog
in aanmerking kom voor die korting?
Op dat moment hebben ze mij bij BCC er niets over verteld.
Klopt dit?
Ik heb namelijk vorige week een lcd tv LE37B652 gekocht, en vroeg mij af of ik ook nog
in aanmerking kom voor die korting?
Op dat moment hebben ze mij bij BCC er niets over verteld.
Kunnen de samsungs wel het signaal via digitaal uit doorgeven? Dat je daar dan een receiver aan hangt? Of mag dat ook niet van de dts licentie?Dr. Strangelove schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:10:
Op de 650 is mkv playback nagenoeg perfect via USB, m.u.v. DTS geluid, dat moet je converteren zoals tot in den treure uitgelegd in de voorgaande posts.
Geen idee hoe het met de licentie zit, maar DTS wordt in het geheel niet ondersteund, ook passthrough dus niet.SpiceWorm schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:13:
[...]
Kunnen de samsungs wel het signaal via digitaal uit doorgeven? Dat je daar dan een receiver aan hangt? Of mag dat ook niet van de dts licentie?
ik heb sinds vorige week een LE32B650 op mn kamertje staan.. voor zover ik m al heb ontdekt is het een geweldige tv!! alleen, heb gister geprobeerd om via het netwerk films af te spelen.. helaas gaat het nog niet vlekkeloos.. hij geeft steeds de foutmeldig dat de verbinding verbroken is met de PC media server.. dit gebeurd tijdens het kiezen van een film en wanneer een film aan het kijken ben.. de ene keer direct, andere keer na aantal minuten kijken.. heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Zijn er mankementen bekend aan de samsung B7000 reeks (meer bepaald de UE55B7000)?
De werking van DLNA, internet tv en DVB-C/T tuner zijn niet belangrijk. Aan de tuner heb ik zoiezo niets in België en DLNA en internet tv zullen toch niet vaak gebruikt worden (omdat ik DTS geluid wil).
Heeft dit scherm een glossy panel? Ik heb een venster haaks op een afstand van 1,5 meter van de tv staan en ben bang dat dit te fel gaat reflecteren. We moeten nu het scherm al draaien overdag.
Is het beeld een beetje goed (heb er nog geen gespot), heb nu een sony 40W4000 en daar mag het zeker niet voor onder doen.
*edit*
Het scherm is idd glossy, waarom doen ze dit nog
.
Nuja, ik kan de gordijnen dicht doen en de tv wat draaien indien de kijkhoek redelijk is, meestal kijk ik toch tv s'avonds. Anders maar eens uitkijken naar donkere gordijnen
.
Verder heb ik in een review gelezen dat je de dynamische backlight niet kan uitzetten?
Dat is toch een heel groot nadeel, veel consumenten willen die dynamische troep niet (ik ook niet), klopt dat nog of is dit verholpen met een nieuwe firmware?
De werking van DLNA, internet tv en DVB-C/T tuner zijn niet belangrijk. Aan de tuner heb ik zoiezo niets in België en DLNA en internet tv zullen toch niet vaak gebruikt worden (omdat ik DTS geluid wil).
Heeft dit scherm een glossy panel? Ik heb een venster haaks op een afstand van 1,5 meter van de tv staan en ben bang dat dit te fel gaat reflecteren. We moeten nu het scherm al draaien overdag.
Is het beeld een beetje goed (heb er nog geen gespot), heb nu een sony 40W4000 en daar mag het zeker niet voor onder doen.
*edit*
Het scherm is idd glossy, waarom doen ze dit nog

Nuja, ik kan de gordijnen dicht doen en de tv wat draaien indien de kijkhoek redelijk is, meestal kijk ik toch tv s'avonds. Anders maar eens uitkijken naar donkere gordijnen

Verder heb ik in een review gelezen dat je de dynamische backlight niet kan uitzetten?
Dat is toch een heel groot nadeel, veel consumenten willen die dynamische troep niet (ik ook niet), klopt dat nog of is dit verholpen met een nieuwe firmware?
[ Voor 29% gewijzigd door Engineer Stewie op 26-10-2009 10:51 ]
dag mensen heb al dik 100 pagina's zitten lezen maar 1 ding zie ik niet staan of ik zie het over het hoofd
ik hang mijn pc aan de tv en vanaf mijn geluidskaart ga ik rechtstreeks naar mijn versterker heb ik dan ook last van lipsync problemen met de samsung ue55B7000 of 55B650 (1 van die 2 wilde ik gaan kopen)
en merken mensen met gamen op hun pc met deze tv echt die input lag
heb nu een 47"LG5000 waar ik totaal geen last van input lag heb
ik hang mijn pc aan de tv en vanaf mijn geluidskaart ga ik rechtstreeks naar mijn versterker heb ik dan ook last van lipsync problemen met de samsung ue55B7000 of 55B650 (1 van die 2 wilde ik gaan kopen)
en merken mensen met gamen op hun pc met deze tv echt die input lag
heb nu een 47"LG5000 waar ik totaal geen last van input lag heb
Verwijderd
werkt perfect, bedankt!!!!breal schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:06:
[...]
IT_WorkZ,
Audioconverter, http://audioconverter.heartware.dk
Het werkt als volgt:
Succes.
Groetjes breal
nu nog het ondertitel probleem zien op te lossen. moet dit ook met een of ander programma'tje of kan je de srt manueel aanpassen zodat de ondertitels niet blijven staan tot wanneer een nieuwe lijn naar het scherm wordt gestuurd.
Ik ben bijna over om de 46b650 te halen, echter zit het inputlag verhaal mij nog wat dwars, kan iemand mij overtuigen dat dit probleem is opgelost of gaat worden ? Ik ben in bezit van een onkyo reciever, dus ik kan een delay tot 100 m/s instellen, dus opzich is het wel op te lossen.?
Tevens moet ik er zeker van zijn dat ik de T2 uitvoering krijg i.v.m. C+ ondersteuning? of zijn beide gewoon met C+ ondersteuning. (heb nu een humax 5000 hd ontvanger, welke ik naar slaapkamer kan promoveren)
Tevens moet ik er zeker van zijn dat ik de T2 uitvoering krijg i.v.m. C+ ondersteuning? of zijn beide gewoon met C+ ondersteuning. (heb nu een humax 5000 hd ontvanger, welke ik naar slaapkamer kan promoveren)
Hier had de XXB650 ook last van maar is met de laatste firmwareupdate verholpen.Ik neem aan dat dat bij jou met de volgende update ook wordt verholpen.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
werkt perfect, bedankt!!!!
nu nog het ondertitel probleem zien op te lossen. moet dit ook met een of ander programma'tje of kan je de srt manueel aanpassen zodat de ondertitels niet blijven staan tot wanneer een nieuwe lijn naar het scherm wordt gestuurd.
IT_WorkZVerwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:27:
[...]
werkt perfect, bedankt!!!!
Ik gebruik mkvtoolnix http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/, en dan mkvmerge.exe en mkvextract.exe
mkvmerge -i "mkv file" om de informatie uit te lezenen
mkvextract.exe tracks "matrix.mkv" -c ISO8859-1 3:"matrix.srt" om de subtitles te extracten.
LET OP dat het mkv bestanden en de het srt bestand dezelfde naam hebben.
Als je nu alles goed hebt gedaan dan heb je nu ook ondertitels.
Succes.
Groetjes breal
Justin2000,Justin2000 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:21:
Ik ben bijna over om de 46b650 te halen, echter zit het inputlag verhaal mij nog wat dwars, kan iemand mij overtuigen dat dit probleem is opgelost of gaat worden ? Ik ben in bezit van een onkyo reciever, dus ik kan een delay tot 100 m/s instellen, dus opzich is het wel op te lossen.?
Je kunt een delay instellen in het service menu van de Sansung TV, dit om de uitgangen op de TV aan te passen.
Check, voor het juiste type nummer even de Ziggo site dan weet je het zeker (http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus en dan het tabblad televisies). LE46B650T2PXXN moet de juiste zijnJustin2000 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:21:
Succes.
groetjes breal
Verwijderd
ik word wel gek van al die verschillende modellen per soort tv. Waarom steeds maar 1 model dat gecertificeerd is door Ziggo??
Zo kan ik de 32b550 niet goedkoop gecertificeerd vinden. Redcoon verkoopt het verkeerde model en Plasma-Discounter moet ik nog antwoord van krijgen. Iemand nog tips voor de 32b550?
Zo kan ik de 32b550 niet goedkoop gecertificeerd vinden. Redcoon verkoopt het verkeerde model en Plasma-Discounter moet ik nog antwoord van krijgen. Iemand nog tips voor de 32b550?
Breal, bedankt voor je reactie, vertraging instellen ok (beeld/guild syncroon), maar ik sluit mijn xbox rechtstreeks aan op mijn reciever (optical, en niet via tv) en het is niet wenselijk dat je als je met je controllerbesturing en je beeld een verschil in zit van 40 m/s ...?breal schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:08:
[...]
Justin2000,
Je kunt een delay instellen in het service menu van de Sansung TV, dit om de uitgangen op de TV aan te passen.
[...]
Check, voor het juiste type nummer even de Ziggo site dan weet je het zeker (http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus en dan het tabblad televisies). LE46B650T2PXXN moet de juiste zijn
Succes.
groetjes breal
Wat is je overweging om voor de 550 te gaan? en niet voor de 6serie (650), volgens mij schelen die elkaar niet zo gek veel qua prijs.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:06:
ik word wel gek van al die verschillende modellen per soort tv. Waarom steeds maar 1 model dat gecertificeerd is door Ziggo??
Verwijderd
het scheelt al snel zo'n 100 euro plus ook niet elke versie is gecertificeerd. De 32b550 is het namelijk ook wel maar dus maar 1 type..
Zelf de 37b650 in huis gehaald, mooi beeld maar via de CI+ module geeft ie veel zenders weer in 4:3 formaat inplaats van 16:9, waarschijnlijk omdat die uitzending in 4:3 is.
wanneer er dan het volgende programma erop komt, springt ie vaak weer terug naar 16:9.
dit valt wel op te lossen door het beeld automatisch op 16:9 te zetten maar sommige programma's zien er dan minder mooi uit.
wanneer er dan het volgende programma erop komt, springt ie vaak weer terug naar 16:9.
dit valt wel op te lossen door het beeld automatisch op 16:9 te zetten maar sommige programma's zien er dan minder mooi uit.
Dat ligt niet aan ziggo, de andere modelen hebben geen CI+ slot dus gaan gewoon niet werken.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:40:
het scheelt al snel zo'n 100 euro plus ook niet elke versie is gecertificeerd. De 32b550 is het namelijk ook wel maar dus maar 1 type..
Waarom ziggo voor CI+ hebben gekozen is weer een ander verhaal.
Verwijderd
maar het punt blijft dat het verwarrend is omdat ze wel allemaal als 32b550 worden verkocht maar eigenlijk dus verschillende modellen zijn. Snap je
? Ik ga nu denk voor gewoon losse decoder want de kosten van de Ziggo Cam en de extra kosten van een gecertificeerd model zijn hoger.
Ik heb gisteren een Samsung LE37B650 in Mediamarkt Groningen gekocht. Het viel mij op dat , in de bon stond dat een T2W versie was. In de winkel staat echter een sticker op de tv dat het CI+ gecertificeerd was. Dus ik dacht, shit verkeerde versie. Maar deze heeft wel de laatste firmware van de T2P versie, en in de achterkant van de tv stond echt wel dat het een T2P versie was. Opgelucht.
Ik heb de tv aangesloten via de Humax decoder ( basis uitvoering) omdat ik heb de Z1 abbo. Mooie beeld dus geen klagen hier. Ik heb de tv kabel ook rechtstreeks naar de tv aangesloten als testje of ik de Ned 1 HD kan ontvangen. Ik heb een scan gedaan zowel digital en analog. Zonder tussenkomst van de decoder, heb ik gewoon analog beeld. Alle normale zender zijn er gewoon maar geen Ned 1 HD. Klopt dit? Ik heb verwacht dat ik alleen de NED 1 HD zou ontvangen en de rest niet door de aanwezigheid van de tuner die volgens de verkoper een HD tuner was? Kan iemand mij vertellen hoe het zit?
Ik heb de tv aangesloten via de Humax decoder ( basis uitvoering) omdat ik heb de Z1 abbo. Mooie beeld dus geen klagen hier. Ik heb de tv kabel ook rechtstreeks naar de tv aangesloten als testje of ik de Ned 1 HD kan ontvangen. Ik heb een scan gedaan zowel digital en analog. Zonder tussenkomst van de decoder, heb ik gewoon analog beeld. Alle normale zender zijn er gewoon maar geen Ned 1 HD. Klopt dit? Ik heb verwacht dat ik alleen de NED 1 HD zou ontvangen en de rest niet door de aanwezigheid van de tuner die volgens de verkoper een HD tuner was? Kan iemand mij vertellen hoe het zit?
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe TV.
Nu gaat voorlopig even ongeacht het prijskaartje de voorkeur uit naar de Sony KDL40Z5500 of een Samsung UE40B8000/7000.
De TV's lijken mij te bieden wat ik zoek (en ondersteunen allemaal Ziggo HDTV via het CAMslot), echter zou ik het doodsonde vinden als ik een TV zou kopen en er achter kom dat het andere model net een feature had die ik misschien wel leuk had gevonden.
Na het doorlezen van Tweakers.net pricewatch en de startposts hiero, resut ik dus enkel nog met die vraag.
Wat is nu het grote verschil tussen de Samsung UExx7000 en UExx8000?
Daarnaast vraag ik mij af of er gekke verschillen zijn tussen deze twee TV's en de Sony KDL40Z5500?
De Vergelijker van Tweakers.net laat totaal geen concrete verschillen zien (De Sony verbruikt 14 Watt meer, dus niet echt boeiend).
Nu gaat voorlopig even ongeacht het prijskaartje de voorkeur uit naar de Sony KDL40Z5500 of een Samsung UE40B8000/7000.
De TV's lijken mij te bieden wat ik zoek (en ondersteunen allemaal Ziggo HDTV via het CAMslot), echter zou ik het doodsonde vinden als ik een TV zou kopen en er achter kom dat het andere model net een feature had die ik misschien wel leuk had gevonden.
Na het doorlezen van Tweakers.net pricewatch en de startposts hiero, resut ik dus enkel nog met die vraag.
Daarnaast vraag ik mij af of er gekke verschillen zijn tussen deze twee TV's en de Sony KDL40Z5500?
De Vergelijker van Tweakers.net laat totaal geen concrete verschillen zien (De Sony verbruikt 14 Watt meer, dus niet echt boeiend).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Volgens mij puur 100 Hz of 200 HZ ( ik zie het verschil niet hier tussen, heb met de verkoper overlegd.. ook hij ziet het verschil niet).Da_maniaC schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:17:
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe TV.
Ik zit nog steeds te twijfelen dus heb mijn 7000 ( de levering ) uitgesteld met een week, zit nog steeds te overwegen voor een plasma te gaan i.p.v de ld tv
maar keuze is wel lastig
Heeft iemand een oplossing hiervoor?MrBlueEyes schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:31:
Ik heb de laatste firmware voor de Samsung LE40B650 geïnstalleerd. Alleen met opstarten word de smartcard nog steeds elke keer gecontroleerd, is hier wat aan te doen?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Zelfde "probleem" hier, het is vooral in het begin storend, maar op gegeven moment raak je eraan gewend. maar het is toch altijd makkelijker als die gewoon gelijk de zender weergeeft.
Verwijderd
Heb sinds vandaag mijn LE32B650 op internet aangesloten, om gebruik te gaan maken van de DLNA functionaliteit.
Nu heb ik van samsung.com een programmatje gedownload, maar wat werkt dat bijzonder slechts!!!! Iemand suggesties welk programma hier beter voor geschikt is?
Nu heb ik van samsung.com een programmatje gedownload, maar wat werkt dat bijzonder slechts!!!! Iemand suggesties welk programma hier beter voor geschikt is?
Ik was erg enthousiast over de LED TV's van Samsung, nu lees ik in dit topic echter veel reacties dat het contrast toch wel erg tegen valt.
Of je moet dat dimmen aan zetten, of het zwart is niet goed zwart.
Zijn de schermen evengoed wel beter dan de 'conventionele' LCD TV's of is het voordeel van de LED voornamelijk beperkt tot verbruik en dikte?
Wachten op de B8500 heeft geen zin zie ik, die komt niet meer, de Philips tegenhanger is er wel maar zo vreselijk duur dat het eigenlijk niet leuk meer is.
Wordt het nu wachten of toch maar naar plasma kijken?
Zijn de schermen evengoed wel beter dan de 'conventionele' LCD TV's of is het voordeel van de LED voornamelijk beperkt tot verbruik en dikte?
Wachten op de B8500 heeft geen zin zie ik, die komt niet meer, de Philips tegenhanger is er wel maar zo vreselijk duur dat het eigenlijk niet leuk meer is.
Wordt het nu wachten of toch maar naar plasma kijken?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ter info over CI of CI+ in de samsung LED tv's van de Samsung site
Welk model ondersteunt CI+ ?
Antwoord:
Als er in de bom code een T2W of WXX voorkomt heeft dit toestel geen CI+ ondersteuning. Als er in de bom code een T2P of PXX voorkomt heeft dit toestel wel CI+ ondersteuning. CI+ is op dit moment alleen nog van invloed in Nederland op het kabelnetwerk van Ziggo.
Was er zelf ook naar op zoek en meerdere hier ook, en kon het hier tussen ook niet vinden. Dus bij deze.
Welk model ondersteunt CI+ ?
Antwoord:
Als er in de bom code een T2W of WXX voorkomt heeft dit toestel geen CI+ ondersteuning. Als er in de bom code een T2P of PXX voorkomt heeft dit toestel wel CI+ ondersteuning. CI+ is op dit moment alleen nog van invloed in Nederland op het kabelnetwerk van Ziggo.
Was er zelf ook naar op zoek en meerdere hier ook, en kon het hier tussen ook niet vinden. Dus bij deze.
Qua native contrast zijn ze niet slechter voor zover ik kan beoordelen, maar ook niet heel veel beter.Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:09:
Ik was erg enthousiast over de LED TV's van Samsung, nu lees ik in dit topic echter veel reacties dat het contrast toch wel erg tegen valt.
De 8500 is anders nog (veel) duurder dan de Philips, volgens mij....Wachten op de B8500 heeft geen zin zie ik, die komt niet meer, de Philips tegenhanger is er wel maar zo vreselijk duur dat het eigenlijk niet leuk meer is.
Plasma blijft op sommige punten nog steeds beter dan welke LCD dan ook, maar heeft ook weer zo z'n specifieke minpunten. De perfecte flatscreen is er (nog) niet...Wordt het nu wachten of toch maar naar plasma kijken?
De eerste berichten gaven een redelijke prijs aan, maximaal die van de Philips.jasjenl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:44:
Qua native contrast zijn ze niet slechter voor zover ik kan beoordelen, maar ook niet heel veel beter.
[...]
De 8500 is anders nog (veel) duurder dan de Philips, volgens mij....
Echter is dat sowieso te veel, een back-lit LED zal het dus niet worden.
En edge-lit is zo te horen en te lezen best een leuk systeem, maar vooral voor de dikte. Om echt het verschil te kunnen maken is de local dimming nodig dus de huidige reeks is zo'n grote verbetering wat dat betreft.
Ik ga maar eens opnieuw kijken wat de verschillen zijn.Plasma blijft op sommige punten nog steeds beter dan welke LCD dan ook, maar heeft ook weer zo z'n specifieke minpunten. De perfecte flatscreen is er (nog) niet...
Vroeger was het verschil duidelijker maar er is een hoop veranderd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb sinds 2 weken de UE40B7020 (zelfde als de UE40B7000 volgens mij). Nu valt me iets op bij het kijken naar HD materiaal. Als de camera in een scene van links naar rechts gaat dan merk ik dat er een soor ghosting om de personen heen komt (een stukje beeld om personen of objecten wordt dan wazig). Ik heb wat zitten spelen met de 100 hz aan of uit. Ik merk dat als ik hem uit heb staan dat het beeld wat anders wazig wordt, dan gaat schokken. Spelen met deze instellingen lostte het probleem niet echt op.
Als ik nu een film kijk lijkt het of de personen in beeld een stukje versnelle als zij met hun hoofd of lichaam bewegen. Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
Ik had nog even zitten zoeken naar de 'optimale instellingen' voor deze tv maar ik kom maar niks tegen. Iemand een linkje naar een website met deze instellingen? Ook met de instellingen van de beeldverbeteraars, zoals digitale ruis enzo?
Hebben jullie nu 100hz aan of uit staan?
Als ik nu een film kijk lijkt het of de personen in beeld een stukje versnelle als zij met hun hoofd of lichaam bewegen. Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
Ik had nog even zitten zoeken naar de 'optimale instellingen' voor deze tv maar ik kom maar niks tegen. Iemand een linkje naar een website met deze instellingen? Ook met de instellingen van de beeldverbeteraars, zoals digitale ruis enzo?
Hebben jullie nu 100hz aan of uit staan?
Met deze pluspunten praat je over dingen als de kijkhoek neem ik aan?jasjenl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:44:
Plasma blijft op sommige punten nog steeds beter dan welke LCD dan ook, maar heeft ook weer zo z'n specifieke minpunten. De perfecte flatscreen is er (nog) niet...
Dingen als contrast vind ik niet echt merkwaardig meer verschillen als ik een goeie LCD met een goeie Plasma vergelijk. (En dan ben ik toch kieskeurig op dat soort kleine dingen).
Ik vind de nadelen van Plasma, zoals het stroomverbruik niet genoeg opwegen om zo'n TV te verkiezen boven LCD.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Nu is het verhaal van stroomverbruik onderhand ook onzin dus dat schiet lekker op.Da_maniaC schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:28:
Met deze pluspunten praat je over dingen als de kijkhoek neem ik aan?
Dingen als contrast vind ik niet echt merkwaardig meer verschillen als ik een goeie LCD met een goeie Plasma vergelijk. (En dan ben ik toch kieskeurig op dat soort kleine dingen).
Ik vind de nadelen van Plasma, zoals het stroomverbruik niet genoeg opwegen om zo'n TV te verkiezen boven LCD.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ok, dat is dan nieuw voor mij?
Voor zover ik weet verbruiken plasma's minstens 3 keer het vermogen van een LCD TV...maar dit is dus achterhaald?
Voor zover ik weet verbruiken plasma's minstens 3 keer het vermogen van een LCD TV...maar dit is dus achterhaald?
Ook. Maar ook: kleuren op een plasma zijn nog steeds beter (mits goed gecalibreerd!). Bewegingsscherpte is in bepaalde opzichten ook nog steeds beter op een plasma.Da_maniaC schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:28:
[...]
Met deze pluspunten praat je over dingen als de kijkhoek neem ik aan?
Native contrast is op een plasma toch echt nog wel beter. Feitelijk overtreft alleen een localdimming (LED) LCD de effectieve contrastratio van een plasma, maar ook weer met wat nadelen, want bij localdimming blijf je het nadeel houden dat je de verlichting niet per pixel kunt dimmen.Dingen als contrast vind ik niet echt merkwaardig meer verschillen als ik een goeie LCD met een goeie Plasma vergelijk. (En dan ben ik toch kieskeurig op dat soort kleine dingen).
Stroomverbruik vind ik een non-issue. Nieuwere plasma's zijn lang niet meer zulke stroomvreters als vroeger, zeker niet vergeleken met niet-LED LCD's. Daarentegen zijn LED LCD's wel weer zuiniger, dus ja, in dat opzicht gebruikt een plasma over het algemeen wel meer.Ik vind de nadelen van Plasma, zoals het stroomverbruik niet genoeg opwegen om zo'n TV te verkiezen boven LCD.
Overall geeft plasma toch nog het meest natuurlijke en correcte beeld, echter heeft plasma ook wel degelijk nadelen zoals: inbranden (veel minder een issue dan vroeger, maar het kan nog steeds en in vergelijking met een LCD is het wel degelijk een groter risico), buzzing, hogere warmte afgifte en bijgevolg actieve koeling, pwm noise, phosphor trails en plainbows. Met name die laatste twee zijn voor mij de reden dat ik zelf geen plasma heb, want ik ben erg gevoelig voor met name plainbows (kleurflitsen, met name bij sterk contrasterende beelden zoals zwart/wit films) waardoor voor mij het kijken naar plasma een bijzonder onrustige en onaangename ervaring oplevert. Als ik daar geen last van had gehad, had ik zeker een plasma gehad.
Da_maniaC schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:57:
Ok, dat is dan nieuw voor mij?
Het verbruik is sowieso verbeterd.jasjenl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:08:
Ook. Maar ook: kleuren op een plasma zijn nog steeds beter (mits goed gecalibreerd!). Bewegingsscherpte is in bepaalde opzichten ook nog steeds beter op een plasma.
Verder verbruikt een plasma praktisch nooit het maximum, alleen met volledig wit beeld.
In het geval van normaal beeld zal het verbruik weinig schelen met een LCD.
En het feit dat de LED's bij direct-lit schermen per groepje gedimd worden en nog niet eens per stuk.Native contrast is op een plasma toch echt nog wel beter. Feitelijk overtreft alleen een localdimming (LED) LCD de effectieve contrastratio van een plasma, maar ook weer met wat nadelen, want bij localdimming blijf je het nadeel houden dat je de verlichting niet per pixel kunt dimmen.
Witte ondertiteling op zwarte achtergrond is dan een dilemma.
De edge-lit schermen ja, die zijn een stuk zuiniger omdat er zo weinig LED's op zitten.Stroomverbruik vind ik een non-issue. Nieuwere plasma's zijn lang niet meer zulke stroomvreters als vroeger, zeker niet vergeleken met niet-LED LCD's. Daarentegen zijn LED LCD's wel weer zuiniger, dus ja, in dat opzicht gebruikt een plasma over het algemeen wel meer.
De direct-lit schermen hebben bakken met LED's erop zitten en zijn dus niet echt zuiniger meer te noemen.
Op zich wil ik erg graag zeer goed beeld, maar er zijn toch een aantal voordelen die mij in de richting van LCD duwen als ik het goed begrijp.Overall geeft plasma toch nog het meest natuurlijke en correcte beeld, echter heeft plasma ook wel degelijk nadelen zoals: inbranden (veel minder een issue dan vroeger, maar het kan nog steeds en in vergelijking met een LCD is het wel degelijk een groter risico), buzzing, hogere warmte afgifte en bijgevolg actieve koeling, pwm noise, phosphor trails en plainbows. Met name die laatste twee zijn voor mij de reden dat ik zelf geen plasma heb, want ik ben erg gevoelig voor met name plainbows (kleurflitsen, met name bij sterk contrasterende beelden zoals zwart/wit films) waardoor voor mij het kijken naar plasma een bijzonder onrustige en onaangename ervaring oplevert. Als ik daar geen last van had gehad, had ik zeker een plasma gehad.
Inbranden kan nog steeds, en ik wil hem ook aan een HTPC aansluiten dus zijn er meer beelden die inzouden kunnen branden.
Buzzing zou ik vervelend vinden en het scherm zal redelijk vanuit een hoek bekeken worden waarbij de zon op de muur er tegenover schijnt en je soms vanuit een hoek kijkt waarbij het raam te zien is via de TV.
Ik ben dan erg bang dat er erg veel 'spiegelstoring' op zal treden.
Toch maar weer eens naar de winkel om te vergelijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik lees hier iets wat voor mij geldt: http://www.avforums.com/f...-ue40b7020-ue40b7000.html (berichtje 6 en 9).
quote: clowesy
quote: clowesy
quote: FrikoThe only thing that conserned me was that in the opening scenes of Wall-e (and this may just be our set) as the camera pans across the buildings following Wall-e through the city there was a bit of artifacting around the borders of the screen but nowhere else.
Wat is nu DNLe en schakel je 'AMP' uit? Ik kan het maar niet vinden.Turn off AMP, the artifacts should go.
[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 30-10-2009 19:25 ]
Verwijderd
Inmiddels de UE40B7020 gekocht!
CI+: prima! Beeld: mooi! USB: werkt goed met meeste films! Internet: doet het, maar stelt eerlijk gezegd nog niet zoveel voor!
Maar: DLNA nog niet werkend gekregen.....
Router ziet TV; krijgt IP-adres; TV-netwerktest gaat probleemloos. Maar de Samsung PC Share Manager (vs 2.1) ziet geen devices om toestemming te geven. Ook TwonkyMedia (mac) ziet hem niet en de TV ziet de Servers niet......
Alles op internet uitgezocht, maar het lijkt te maken te hebben met de ExperiaBox (Thompson SpeedTouch 780) van KPN die ik heb voor Internet + bellen. KPN heeft softwarematig van alles afgeschermd. Mn de Firewall staat permanent aan en kan niet uitgezet worden. Het schijnt dat deze de DLNA-communicatie blokkeert.
Wel lees je dat mensen er een Switch achter gezet hebben en de communicatie in het huisnetwerk via de Switch laten lopen en dan de EB alleen als Modem gebruiken. Dan werkt het wel?! ZEER FRUSTREREND!!!
Kennen mensen dit probleem, en nog liever, hebben mensen hier een oplossing voor gevonden? Ik ben al een week aan het zoeken op internet, maar kom nog niet veel verder.....
Zijn er misschien mensen die met bepaalde settings DLNA wel via de ExperiaBox werkende hebben gekregen? Ik hoor het graag!
Frank
CI+: prima! Beeld: mooi! USB: werkt goed met meeste films! Internet: doet het, maar stelt eerlijk gezegd nog niet zoveel voor!
Maar: DLNA nog niet werkend gekregen.....
Router ziet TV; krijgt IP-adres; TV-netwerktest gaat probleemloos. Maar de Samsung PC Share Manager (vs 2.1) ziet geen devices om toestemming te geven. Ook TwonkyMedia (mac) ziet hem niet en de TV ziet de Servers niet......
Alles op internet uitgezocht, maar het lijkt te maken te hebben met de ExperiaBox (Thompson SpeedTouch 780) van KPN die ik heb voor Internet + bellen. KPN heeft softwarematig van alles afgeschermd. Mn de Firewall staat permanent aan en kan niet uitgezet worden. Het schijnt dat deze de DLNA-communicatie blokkeert.
Wel lees je dat mensen er een Switch achter gezet hebben en de communicatie in het huisnetwerk via de Switch laten lopen en dan de EB alleen als Modem gebruiken. Dan werkt het wel?! ZEER FRUSTREREND!!!
Kennen mensen dit probleem, en nog liever, hebben mensen hier een oplossing voor gevonden? Ik ben al een week aan het zoeken op internet, maar kom nog niet veel verder.....
Zijn er misschien mensen die met bepaalde settings DLNA wel via de ExperiaBox werkende hebben gekregen? Ik hoor het graag!
Frank
Goedemorgen allen.
Sinds kort een LE40B750 in huis staan, heerlijke TV, maar nu vindt onze kleine het leuk om op de knoppen van het front panel te drukken. is er een mogelijkheid om dat front panel uit te schakelen die ik over het hoofd zie? Kan helaas niets vinden in het menu of de handleiding.
Johan
Sinds kort een LE40B750 in huis staan, heerlijke TV, maar nu vindt onze kleine het leuk om op de knoppen van het front panel te drukken. is er een mogelijkheid om dat front panel uit te schakelen die ik over het hoofd zie? Kan helaas niets vinden in het menu of de handleiding.
Johan
Heb je al in de verborgen service menu gekeken? Daar kan je opties zoals hotel modus aanzetten. Dacht dat daar ook een optie tussen zat waarbij je alleen met de afstandbediening kan bedienen.Dignus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:42:
Goedemorgen allen.
Johan
Goedemiddag:)
Ik heb sinds kort een samsung 2333HD (nieuwe versie met DVB-C tuner) alleen zit ik met een probleempje.. Er treedt namelijk nogal wat ghosting op met gebruik in windows zelf (verplaatsen/slepen van schermen) maar ook in bijvoorbeeld spellen.. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar om deze ghosting eruit te krijgen.. (verschillende aansluitingen, dvi, vga, hdmi etc. Maar ook geprobeerd op laptop -> zelfde probleem) Iemand nog suggesties? of maar opsturen naar Samsung ter reparatie? (iemand ervaring hiermee?)
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb sinds kort een samsung 2333HD (nieuwe versie met DVB-C tuner) alleen zit ik met een probleempje.. Er treedt namelijk nogal wat ghosting op met gebruik in windows zelf (verplaatsen/slepen van schermen) maar ook in bijvoorbeeld spellen.. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar om deze ghosting eruit te krijgen.. (verschillende aansluitingen, dvi, vga, hdmi etc. Maar ook geprobeerd op laptop -> zelfde probleem) Iemand nog suggesties? of maar opsturen naar Samsung ter reparatie? (iemand ervaring hiermee?)
Alvast bedankt voor de reacties
Ik heb nog niemand in dit topic gehoord over SamyGo 
Op Sourceforge is een project opgestart onder de naam SamyGo met als doel de gehackte firmware te verspreiden en de verdere ontwikkeling te coördineren. Tot de mogelijkheden behoort momenteel verbeterde playback van USB apparaten, de mogelijkheid WiFi dongles te gebruiken van andere merken dan Samsung, en filesharing functionaliteit middels NFS en SMB.
Verwijderd
CI+ werkt op mijn Samsung LE32B650WXXN van 3 maanden oud niet en deze is dus nu al te oud!!!!!!
Kan Samsung ook geen firmware (net als Sony) scoren zodat ook op alle WXXN (ipv PXXN) modellen de CI+ gebruikt kan worden?
Samsung..... kom op, laat je van je beste kant zien want om na 3 maanden weer een TV te kopen...........................
Kan Samsung ook geen firmware (net als Sony) scoren zodat ook op alle WXXN (ipv PXXN) modellen de CI+ gebruikt kan worden?
Samsung..... kom op, laat je van je beste kant zien want om na 3 maanden weer een TV te kopen...........................
B650T2P Upgrade File (ver.T-CHLCIPDEUC-2005.0) update van 31-10-09. Iemand een idee wat er veranderd is? http://www.samsung.com/do...T2P&filetype=FM&language=
[ Voor 42% gewijzigd door Ronwiel op 31-10-2009 15:42 ]
Net geupgrade, merk zo niet 1,2,3 wat er veranderd is..ronwiel schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:40:
B650T2P Upgrade File (ver.T-CHLCIPDEUC-2005.0) update van 31-10-09. Iemand een idee wat er veranderd is? http://www.samsung.com/do...T2P&filetype=FM&language=
Sedert de aanschaf van mijn TV vorige maand mei, is het de derde upgrade.
Merk ook geen verschil wat er elke keer zou verandert zijn.
Het schaadt alleszins niet, maar indien we informatie zouden krijgen wat en hoe, zou dat wel welkom zijn.
Maar begrijp wellicht ook dat ze dat niet zomaar op hun website zullen zetten. Het is toch een pluspunt dat we onze tv kunnen upgraden, denk zelfs dat er veel consumenten zijn die niet weten dat dit kan of de moeite niet doen om te upgraden.
Je zou eens moeten weten hoeveel chauffeurs er rond rijden met een draagbaar GPS waarbij de firmware nooit is mee geëvolueerd, je zou er van versteld zijn.
Merk ook geen verschil wat er elke keer zou verandert zijn.
Het schaadt alleszins niet, maar indien we informatie zouden krijgen wat en hoe, zou dat wel welkom zijn.
Maar begrijp wellicht ook dat ze dat niet zomaar op hun website zullen zetten. Het is toch een pluspunt dat we onze tv kunnen upgraden, denk zelfs dat er veel consumenten zijn die niet weten dat dit kan of de moeite niet doen om te upgraden.
Je zou eens moeten weten hoeveel chauffeurs er rond rijden met een draagbaar GPS waarbij de firmware nooit is mee geëvolueerd, je zou er van versteld zijn.
Probleem is en blijft wel: als je die Samsung edge lit LED tv's in de winkel ziet, geven ze daar over het algmeen een heel hoog 'wow-effect' en lijken ze er echt uit te springen t.o.v. veel ander tv's en zeker t.o.v. plasma schermen. De minpunten merk je pas als je zo'n ding thuis hebt staan.Gonadan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:00:
Toch maar weer eens naar de winkel om te vergelijken.