Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in het algemeen is het signaal van KPN een stuk minder dan die van Ziggo of andere bedrijven. Zo woon ik zelf in Twente, en hier is het signaal bar slecht!Anoniem: 228330 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:41:
Is er hier iemand die de Samsung LE32B450 tv heeft en wat kan vertellen over de kwaliteit van de dvb-c tuner?
Ik wil deze tv voor de slaapkamer gaan aanschaffen en vraag me af of ik daarvoor persé een nieuwe ontvanger erbij moet nemen of dat de interne tuner voldoet.
dvb-c is voor de kabel, dvb-t is digitenne (KPN)Badie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:08:
[...]
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in het algemeen is het signaal van KPN een stuk minder dan die van Ziggo of andere bedrijven. Zo woon ik zelf in Twente, en hier is het signaal bar slecht!
Durft iemand het al aan om de firmware te modden van de LE46B750U1P. zoals ze doen op http://www.avsforum.com/a...p?p=14523204#post14523204 ?
Ze hebben het daar voor elkaar de tv te telnetten, een RS-232 console aan de praat te krijgen, en de tv zelf een NFS share te laten mounten zodat je films e.d. kunt streamen vanaf elke share, zonder DLNA server.
Aangezien de TV Linux draait zou het helemaal mooi worden als je XBMC in de firmware kunt bakken....
Ik ben niet goed genoeg in dit soort zaken om het zelf te doen...
Ze hebben het daar voor elkaar de tv te telnetten, een RS-232 console aan de praat te krijgen, en de tv zelf een NFS share te laten mounten zodat je films e.d. kunt streamen vanaf elke share, zonder DLNA server.
Aangezien de TV Linux draait zou het helemaal mooi worden als je XBMC in de firmware kunt bakken....
Iemand een idee wanneer de nieuwe B8500 serie hier verkrijgbaar wordt? Is er een officiele release datum beken?
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
cool, dat had ik nog niet gezien. Ga ik zeker is even naar kijken.pwhooftman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:37:
Durft iemand het al aan om de firmware te modden van de LE46B750U1P. zoals ze doen op http://www.avsforum.com/a...p?p=14523204#post14523204 ?
Hopelijk is er dan support voor meer mediabestanden
Ej Badie, bedankt. Ja de Sony vind ik idd ook mooier. Ipv de B650 zou de B652 mooier zijn. De Sony is echter ook weer 250 euro duurder. Ik heb ze redelijk samen kunnen bekijken bij de MediaMarkt, waar ze redelijk bijelkaar stonden, maar om exact te kunnen vergelijken ging moeilijk. Ik heb nog een verkoper gevraagd maar die kon weinig erover vertellen. Jij zelf zou dus zeggen dat het beeld van de Sony wat mooier is. Heb je toevallig ook gekeken qua ghosting en kijkhoek? Ik zie hier bijvoorbeeld toch wel wat msgs voorbij komen over ghosting bij de B650. Ik zit misschien wel te erg te twijfelen maar ja, ik wil niet bij een aanschaf van een van de twee later spijt hebben dat ik toch niet de andere heb genomen...Badie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:23:
[...]
Ik werk in een winkel waar we ze bijna naast elkaar hebben staan.
Mijn persoonlijke mening is dat het beeld van de Samsung anders overkomt door dat het scherm glanzend is. De sony heeft een mat scherm. Ik zou denk ik voor de Sony gaan. Qua kleuren en beelden is het moeilijk te schatten, maar de Sony geeft na mijn mening mooiere kleuren weer dan de Samsung. Vind het model ook qua vormgeving een stukje mooier!
Out of order...
Anoniem: 130472
Vandaag heb ik de Samsung 32B7000 gekocht voor Eur: 708. Mooie prijs!
Wellicht een tip voor andere mensen die geinteresseerd zijn in deze tv.
Bij Foto klein staat ie te koop voor 749. Bij BCC voor 949. Daar heb ik dus gebruik gemaakt van hun laagste prijs garantie (dat is: ze gaan mee in de laagste prijs (749) en betalen 25% van het verschil extra terug (50)).
Hiervoor moest ik natuurlijk wel erg aandringen. Met name voor die 25% extra, want dat zou niet kunnen. Maar de bedrijfsleider wou wel hierin mee.
Wellicht een tip voor andere mensen die geinteresseerd zijn in deze tv.
Bij Foto klein staat ie te koop voor 749. Bij BCC voor 949. Daar heb ik dus gebruik gemaakt van hun laagste prijs garantie (dat is: ze gaan mee in de laagste prijs (749) en betalen 25% van het verschil extra terug (50)).
Hiervoor moest ik natuurlijk wel erg aandringen. Met name voor die 25% extra, want dat zou niet kunnen. Maar de bedrijfsleider wou wel hierin mee.
Weet je zeker dat het de B7000 was? Ik zie namelijk in het foldertje van Foto Klein dat de B6000 verkrijgbaar is vanaf 749, zie hier:

€749 voor een 32B6000 is overigens een nette prijs voor een niet-internet winkel...

€749 voor een 32B6000 is overigens een nette prijs voor een niet-internet winkel...
Ik heb het 100Hz geneuzel nu uitgezet, de beelden ogen nu iets meer filmisch maar toch nog een beetje als ik naar een afl. van de Bold and The Beautiful zit te kijken...
Is dat met alle full hd schermen gebruikelijk?
Is dat met alle full hd schermen gebruikelijk?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Hey mensen,
ik heb sinds vandaag een probleem met mijn LCD-tv, de Samsung LE40B650 (nog geen maand oud). Ik krijg op een of andere manier geen beeld meer, als de stekker in het stopcontact gaat dan gaat de tv op standby. Maar druk ik nu op een knop op de afstandbediening dan gaat het standby-lampje een aantal keer knipperen en daarna enkele seconden uit, vervolgens weer knipperen etc.
Alle knoppen op de afstandbediening geprobeerd, stekkers verwisseld etc. maar ik krijg maar geen beeld.
Weten jullie misschien wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Lijkt me sterk dat het beeld zelf al kapot is..
(Hij reageert wel op de afstandbediening (door te flikkeren als een knop wordt ingedrukt))
ik heb sinds vandaag een probleem met mijn LCD-tv, de Samsung LE40B650 (nog geen maand oud). Ik krijg op een of andere manier geen beeld meer, als de stekker in het stopcontact gaat dan gaat de tv op standby. Maar druk ik nu op een knop op de afstandbediening dan gaat het standby-lampje een aantal keer knipperen en daarna enkele seconden uit, vervolgens weer knipperen etc.
Alle knoppen op de afstandbediening geprobeerd, stekkers verwisseld etc. maar ik krijg maar geen beeld.
Weten jullie misschien wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Lijkt me sterk dat het beeld zelf al kapot is..
(Hij reageert wel op de afstandbediening (door te flikkeren als een knop wordt ingedrukt))
iets te snel gelezen.Philflow schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:28:
[...]
dvb-c is voor de kabel, dvb-t is digitenne (KPN)
Hebben ze misschien overeen gekeken, staat wel erg klein aangegeven dat die prijs niet voor de B7000 is maar voor de B6000.Xander25 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:51:
Weet je zeker dat het de B7000 was? Ik zie namelijk in het foldertje van Foto Klein dat de B6000 verkrijgbaar is vanaf 749, zie hier:
[afbeelding]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Hallo
Heb een vraagje.Als ik met tsmuxer video toevooeg zegt ie: some tracks not recoqnized
als k dat melding krijg doet geluid het niet:S weet iemand hoe k het kan oplossen?
Heb een vraagje.Als ik met tsmuxer video toevooeg zegt ie: some tracks not recoqnized
als k dat melding krijg doet geluid het niet:S weet iemand hoe k het kan oplossen?
Anoniem: 97872
Ik heb de antennekabel in mijn dvd recoder gedaan en een antennekabel van de recorder naar mijn tv (40B652). Nu kan ik via de Ci+ module alle zenders zien. Ook heb ik een scartkabel van mijn recorder naar mijn tv zodat ik dingen die ik opneem met de recorder kan zien op de tv. Als ik nu kies op de tv om de recorder te bekijken dan is het beeld zwart.
Wat doe ik verkeerd?
Ik ben er ondertussen al achter. De dvd recorder heeft 2 scart aansluitingen en als ik de kabel in de andere steek krijg ik kleur.
Wat doe ik verkeerd?
Ik ben er ondertussen al achter. De dvd recorder heeft 2 scart aansluitingen en als ik de kabel in de andere steek krijg ik kleur.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 97872 op 27-09-2009 10:38 ]
Deze site heeft een review van de B650 met daarbij een aantal instellingen die zij aanbevelen.Cobb schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:50:
Gisteren de Samsung LE-40B650 100 Hz, voor 799,- gehaald bij de MM. (Was 899,- maar 100 Euro afgedongen)
Het beeld valt mij vooralsnog een beetje tegen, vondt mijn oude 32 inch een mooier beeld geven.
Het lijkt wel als alles met een amateur camera is gefilmd, sommige beelden gaan erg snel ook valt mij de ghosting op. Het beeld oogt minder filmisch.
Allemaal puntjes die bij mijn ouder toestel geen problemen gaven!
Ook krijg ik met mijn WD TV (HDMI) geen beeld. Aan de kabel ligt het niet want de blu-ray speler herkend ie wel. Ook heb ik meerdere HDMI poortjes geprobeerd.
Iemand nog tips voor een juiste instelling?
Verder zou ik die 100Hz gelijk helemaal uitzetten. Dan heb je geen schokkende beelden meer, mensen bewegen weer natuurlijk en mensen hebben geen halo meer om hun lichaam heen. 100Hz (en ook 200Hz en hoger) is de meest overhypte feature van LCD tv's.
Ik heb het nu ook uitgezet, scheelt stukken. En mijn TV ingesteld met een THX dvdtje. Ben nu stukken meer tevreden over het beeld.
Nog iemand ervaring met de WD TV icm. deze TV? Ik krijg hem nl. niet aan de praat terwijl op mijn vorige tv geen problemen gaf.
Nog iemand ervaring met de WD TV icm. deze TV? Ik krijg hem nl. niet aan de praat terwijl op mijn vorige tv geen problemen gaf.
[ Voor 20% gewijzigd door Cobb op 27-09-2009 10:22 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik vrees dat je terug naar de shop of winkel waar hij gekocht is, lijkt me namelijk toch echt kapot.Binnen een maand is inderdaad erg snel maar het kan altijd.Of bel hier eens naartoe.Ezekielll schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:00:
Hey mensen,
[/quote]ndien een product van Samsung binnen de garantietermijn een defect vertoont, belt u op werkdagen voor 10:00 uur het Samsung Service & Informatie Centrum 0900-SAMSUNG. Een professionele technicus komt dan diezelfde werkdag nog bij u thuis om het defecte toestel te repareren. In het geval dat een TV niet ter plaatsen te repareren is, krijgt u tijdelijk een toestel ter vervanging.
De Same Day Service geldt voor LCD Televisie's vanaf 37 inch en Plasma Televisie's
[quote]
[ Voor 20% gewijzigd door joopata op 27-09-2009 12:24 ]
Hmm vandaag deed ie het ineens wel. Ben benieuwd of dat zo blijft.Cobb schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:21:

Ik ben benieuwd of iemand weet of het mogelijk is, dat je als je zapt een infobalkje krijgt met wat er op is.
Nu moet ik steeds op info drukken.
Wil het graag standaard in beeld als ik zap voor 5sec ofzo.
Ik heb ook een samsung hd decoder en die geeft het wel weer.
me oude philips crt gaf ook aan wat er op dit moment op tv is.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Heeft iemand de nieuwe firmware 2004.8 al geprobeerd op een LE40B650T2P?
jep op de 46b750 maar wat er veranderd is, geen idee.BounceMeister schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:05:
Heeft iemand de nieuwe firmware 2004.8 al geprobeerd op een LE40B650T2P?
Anoniem: 319857
Op 18 september aangeschaft. Deze oplossing werkt prima. Je hebt nu geen aparte tuner kastjes meer nodig. De CI + module van ZIGGO heeft als grote voordeel dat je HD ontvangt op de HD zenders: Ned1, 2 en 3 (Basis abonnement) en evt. andere zenders wanneer je ene uitgebreider pakket hebt. Het enige nadeel is dat je voor de digitale radiozenders de TV aan moet laten staan...
Anoniem: 319706
Ik had vanochtend (zondag 27-09) hierop geantwoord. Helaas voor jou is dit weggehaald of anderszins verdwenen. Probeer het nog een keer. Ik heb met mijn eerste samsung UE 40B7000 precies hetzelfde gehad, echter bij mij was het dezelfde dag van aankoop en smorgens gelijk servicenummer gebeld 0900-samsung en ik mocht deze TV omruilen. Zo makkelijk ging het niet met mijn nieuwe vervangende toestel.Ezekielll schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:00:
Hey mensen,
Deze was op zaterdagavond (9 dagen) kapot en op maandag belde ik samsung. De reparateur zou er een nieuw beeldscherm inzetten. Heb ik geweigerd en in samenspraak met verkoper kunne terug geven en een ander type TV (duurder haha) bij verkoper gekocht. Daar zit ik nu met smart op te wachten
Dus ezekilll gelijk bellen met 0900-samsung en waarschijnlijk kom een monteur bij je langs.
O ja, duurt 3 dagen voordat die je belt en proberen dan een afspraak binnen 14 dagen te maken. Niet accepteren en zo snel mogelijk laten repareren.
Is dit voor mij een goede tv voor mijn dagelijkse tv kijken en gebruik van ps3? (games, geen blueray)
ik hoop dat iemand mij tips kan geven e.d. omdat ik er 0,0 verstand van heb
http://www.plasma-discoun...g-le40b620-art-114330.htm
ik hoop dat iemand mij tips kan geven e.d. omdat ik er 0,0 verstand van heb
http://www.plasma-discoun...g-le40b620-art-114330.htm
Heb het voor je getest om hem direct aan te sluiten, geen enkel probleemCobb schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:48:
[...]
Hmm vandaag deed ie het ineens wel. Ben benieuwd of dat zo blijft.
Heb van het weekend nog maar een LExxB650 gekocht, naast de 40 voor de woonkamer nu ook een 32 voor de slaapkamer. Met de "Betaal geen BTW" actie van afgelopen weekend van de Prijstoppers kwam deze tv op 546 euro.
Dat is lager dan de goodkoopste winkel in de Pricewatch. Geen slechte deal lijkt me zo
Wat me alleen opviel is dat de afstandsbediening van de TV anders is dan die van de 40". de Guide knop zit bij de 32 rechts boven het pijltjes gedeelte, terwijl hij bij de 40 onderin zit (net boven het recorder gedeelte).
Ze werken wel op beide tv's
Diverse malen hierover contact gehad met Samsung support, maar ze blijven aangeven dit niet te kunnen/willen regelen. Ik heb de LE46B750, prima TV, maar het ontbreken van actuele EPG gegevens tijdens het zappen vind ik een groot gemis 

Tito129 schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:43:
Ik ben benieuwd of iemand weet of het mogelijk is, dat je als je zapt een infobalkje krijgt met wat er op is.
Iemand een idee?
Jep idd. heb de zelfde tv. Mis het ook!rreurink schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:12:
Diverse malen hierover contact gehad met Samsung support, maar ze blijven aangeven dit niet te kunnen/willen regelen. Ik heb de LE46B750, prima TV, maar het ontbreken van actuele EPG gegevens tijdens het zappen vind ik een groot gemis![]()
[...]

Het ondersteunt eigenlijk alles, maar als het in een andere container zit werkt het niet meer..
maar beeldkwaliteit is gewoon super!
Oei, dit kan wel eens heel interessant gaan worden....pwhooftman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:37:
Ff snel tussendoor, het judder probleem en/of 24p probleem (is hetzelfde nietwaar?) is toch volledig weg bij de volledige B serie?
Anoniem: 246008
Ik heb een UE40B7020 tv en wil de audio uitgang van de tv aansluiten op een analoge versterker. Nu vind ik nergens een analoge audio uitgang op de tv?? Aangezien een scart kabel ook audio uit kan versturen heb ik het scart verlengstuk geprobeerd maar dit werkt ook niet.
Is het eigenlijk wel mogelijk om analoge audio op een klassieke stereo versterker te krijgen?
EDIT: de Amerikaanse versie heeft wel een audio out die zich tussen de usb poorten bevindt!
Is het eigenlijk wel mogelijk om analoge audio op een klassieke stereo versterker te krijgen?
EDIT: de Amerikaanse versie heeft wel een audio out die zich tussen de usb poorten bevindt!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 246008 op 28-09-2009 17:25 ]
Voor wie het interessant vindt: Ik heb het stroomverbruik van de LE32B450 kunnen meten. Met de backlight op 50% komt dat neer op zo'n 60 watt. Ongeveer de helft van de opgegeven 130 watt. Lijkt er dus op dat alle opgegeven waarden door Samsung het maximale verbruik betreffen.
Anoniem: 46214
Ik heb de samsung LE37B650 en wil daar mijn externe HD op aansluiten voor het bekijken van films/foto's. Nu gebruik ik die externe HD dagelijks in combinatie met mijn pc. Ik wil niet telkens kabels gaan verwisselen.
Is er een mogelijkheid om deze HD te delen zonder dat ik een netwerk heb? Zou ik bijvoorbeeld de uitgang van de externe HD kunnen splitten zodat zowel de tv als de pc contact kan maken met de HD?
Is er een mogelijkheid om deze HD te delen zonder dat ik een netwerk heb? Zou ik bijvoorbeeld de uitgang van de externe HD kunnen splitten zodat zowel de tv als de pc contact kan maken met de HD?
Wat denk je van je USB kabel in de TV laten hangen en een andere gebruiken bij je PC?Anoniem: 46214 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:32:
Ik heb de samsung LE37B650 en wil daar mijn externe HD op aansluiten voor het bekijken van films/foto's. Nu gebruik ik die externe HD dagelijks in combinatie met mijn pc. Ik wil niet telkens kabels gaan verwisselen.
Of heb je een Ext.Disk die stroom nodig heeft?
In dat geval een universele adapter halen bij de bouwmarkt om de hoek, die dingen kosten nog geen 15,-
Anoniem: 46214
Het is inderdaad een externe HD die stroom nodig heeft (niet via usb dus). Waar ik dus naar op zoek moet is een adapter/splitter die in de HD gaat en van daaruit een vertakking heeft naar de TV+PC. Klopt dat?Eximius schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:58:
[...]
Wat denk je van je USB kabel in de TV laten hangen en een andere gebruiken bij je PC?
Of heb je een Ext.Disk die stroom nodig heeft?
In dat geval een universele adapter halen bij de bouwmarkt om de hoek, die dingen kosten nog geen 15,-
Ik heb een smartcard met C+ module gekocht. Ik krijg een 17 error dat toestel niet gecertificeerd is. Daarnaast geeft hij aan dat er niets op de smartcard staat. Ik heb een Samsung LE40B650T2PXXN dus hij zal moeten werken lijkt mij. Wat doe ik fout of gaat er fout?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Anoniem: 97872
Kijk hier eens: http://www.alfisti.nl/upload/samsung_ci_plus.pdfMrBlueEyes schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:05:
Ik heb een smartcard met C+ module gekocht. Ik krijg een 17 error dat toestel niet gecertificeerd is. Daarnaast geeft hij aan dat er niets op de smartcard staat. Ik heb een Samsung LE40B650T2PXXN dus hij zal moeten werken lijkt mij. Wat doe ik fout of gaat er fout?
Let ook goed op dat je bij frequentie 6 cijfers hebt staan.
Ik ben op zoek naar een witte full hd lcd tv, ik zie o.a. deze Samsung LE32B541: pricewatch: Samsung LE32B541
Volgens de specs bij tweakers is het geen 1080p maar een 1080i exemplaar, en dat wil ik dus niet. Als je op dit type googled, wordt het af en toe glashard een 1080p versie genoemd, net was ik bij de MM en daar beweerde de verkoper ook over deze tv: "ja maar tegenwoordig zijn alle full hd's 1080p".
Er zijn helaas weinig witte lcd tv, en daarom vraag ik hier toch: zijn er mensen die deze tv hebben en/of weten wat het nou is: 1080i of 1080p?
de (duurdere) Samsung LE32B541P7 is volgens tweakers trouwens wel 1080p: pricewatch: Samsung LE-32B541P7 maar van dit type is er maar 1 exemplaar bij pricewatch, zijn het toch niet dezelfde versies?
Volgens de specs bij tweakers is het geen 1080p maar een 1080i exemplaar, en dat wil ik dus niet. Als je op dit type googled, wordt het af en toe glashard een 1080p versie genoemd, net was ik bij de MM en daar beweerde de verkoper ook over deze tv: "ja maar tegenwoordig zijn alle full hd's 1080p".
Er zijn helaas weinig witte lcd tv, en daarom vraag ik hier toch: zijn er mensen die deze tv hebben en/of weten wat het nou is: 1080i of 1080p?
de (duurdere) Samsung LE32B541P7 is volgens tweakers trouwens wel 1080p: pricewatch: Samsung LE-32B541P7 maar van dit type is er maar 1 exemplaar bij pricewatch, zijn het toch niet dezelfde versies?
[ Voor 18% gewijzigd door dribibu op 29-09-2009 13:41 ]
op internet staat inderdaad overal 1080p. Denk dat je daar maar van uit moet gaan. Heb zo'n 5 sites bekeken, en elke site geeft aan dat het P is ipv idribibu schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:08:
Ik heb zojuist een Samsung LE22B650 gekocht.
Daarbij heb ik bij mijn kabelboer een Humax IR-FOX C set-top box gekocht om digitale tv te kijken.
De Humax is via scart aangesloten op de tv.
Probleem is echter dat het beeld helemaal niet mooi is. Sterker nog, het is barslecht. Het is heel korrelig / totaal niet scherp. Een dvd is daarentegen op de tv wel weer heel scherp. Ik vermoed dus dat het in de scart aansluiting / scart instellingen o.i.d zit. Kan iemand mij helpen fatsoenlijk beeld te krijgen?
Daarbij heb ik bij mijn kabelboer een Humax IR-FOX C set-top box gekocht om digitale tv te kijken.
Probleem is echter dat het beeld helemaal niet mooi is. Sterker nog, het is barslecht. Het is heel korrelig / totaal niet scherp. Een dvd is daarentegen op de tv wel weer heel scherp. Ik vermoed dus dat het in de scart aansluiting / scart instellingen o.i.d zit. Kan iemand mij helpen fatsoenlijk beeld te krijgen?
Nog een keertje herhalen omdat ik er wel benieuwd naar ben... ;-)
Ff snel tussendoor, het judder probleem en/of 24p probleem (is hetzelfde nietwaar?) is toch volledig weg bij de volledige B serie?
Al geprobeerd om de snoeren om te wisselen? klinkt mij als een slechte scartkabel.J-Media schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:46:
Ik heb zojuist een Samsung LE22B650 gekocht.
Ik heb al een tijdje een samsung lcd met een bn59-00706a, ik erger me er aan dat ik niet in 1 keer na HDMI kan gaan maar vier keer de source button of een menutje moet gebruiken. Is dit te veranderen?
Bedankt voor de info!Anoniem: 97872 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:27:
[...]
Kijk hier eens: http://www.alfisti.nl/upload/samsung_ci_plus.pdf
Let ook goed op dat je bij frequentie 6 cijfers hebt staan.
Heb het eenmaal werkend gekregen.
Ik heb een vraagje, ik zit te kijken naar de tv: Samsung LE40B553.
maar op verschillende site's zie ik verschillende modellen maar het zelfde typenummer.
voorbeeld:
http://www.redcoon.nl/ind...id/15017/refId/vergelijk/
en hier ziet hij er anders uit:
http://www.bestfive.nl/wi...&adcamp=Test/Tradetracker
Welke is het nu?
En dan nog een vraagje:
Ik ben opzoek naar een 40 of 42 inch LCD TV, veel gebruik van PS3 en verder kijken van normale tv zenders, en grote voetbal/sport fan dus is belangrijk dat er daar goed beeld bij is.
Budget ong. 700 euro
wie o wie wil mij helpen?
maar op verschillende site's zie ik verschillende modellen maar het zelfde typenummer.
voorbeeld:
Welke is het nu?
En dan nog een vraagje:
Ik ben opzoek naar een 40 of 42 inch LCD TV, veel gebruik van PS3 en verder kijken van normale tv zenders, en grote voetbal/sport fan dus is belangrijk dat er daar goed beeld bij is.
Budget ong. 700 euro
Ik denk zoals hij staat op de Samsung site.Dirk0s schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:45:
Ik heb een vraagje, ik zit te kijken naar de tv: Samsung LE40B553.
voorbeeld:
Welke is het nu?
En dan nog een vraagje:
Budget ong. 700 euro
Ik heb een poging gedaan met een andere scartkabel en zie geen verschil. Ook aansluitingen omgedraaid, ook geen effect.Dijkhuis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:12:
[...]
Al geprobeerd om de snoeren om te wisselen? klinkt mij als een slechte scartkabel.
Volgens de Humax heb ik 55% bereik en 100% kwaliteit. Bij familie ziet het er met 50% bereik en 100% wel superstrak uit (op JVC tv).
Hier 2 voorbeelden hoe digitale tv er bij mij uit ziet. Bekijk vooral de hoge resolutie foto's, hier is het 'korrelige effect' goed op te zien.

Foto in hoge resolutie

Foto in hoge resolutie
Zou de scart misschien een lagere resolutie aan kunnen? Wat kan het anders zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Rebunted op 30-09-2009 01:28 ]
Ik heb eergisteren de nieuwste firmware 2004.08 in mijn LE40B650T2P geladen. Nu kan ik films (via DLNA) voor- en achteruitspoelen, wat voorheen vrijwel nooit werkte; vooruit ging vaak maar op dubbele snelheid, als het al werkte. Achteruit gaat nog wel wat moeizaam (tegen de stroom in zwemmen
), maar het werkt. Vreemd is wel dat je dit met de links- en rechtspijltjes moet doen en niet met de FF / RW knoppen op de afstandsbediening. Ik gebruik het in combinatie met Samsung's PC Share Manager 2.1 op mijn PC, deze werkt beter dan WMP11.
Ook ben ik van het eerder door mij genoemde ratelende geluid in de YouTube widget af. Via een 'trucje' kon dit ook al in de eerdere firmware oplossen door Auto Volume op Aan te zetten, maar nu is dit definitief opgelost, dus ook met Auto Volume op Uit.
Dus van harte aanbevolen, deze versie!
Ook ben ik van het eerder door mij genoemde ratelende geluid in de YouTube widget af. Via een 'trucje' kon dit ook al in de eerdere firmware oplossen door Auto Volume op Aan te zetten, maar nu is dit definitief opgelost, dus ook met Auto Volume op Uit.
Waarom staat die firmware dan nog niet op de Nederlandse website?Insert Coin schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:21:
Ik heb eergisteren de nieuwste firmware 2004.08 in mijn LE40B650T2P geladen. Nu kan ik films (via DLNA) voor- en achteruitspoelen, wat voorheen vrijwel nooit werkte; vooruit ging vaak maar op dubbele snelheid, als het al werkte. Achteruit gaat nog wel wat moeizaam (tegen de stroom in zwemmen), maar het werkt. Vreemd is wel dat je dit met de links- en rechtspijltjes moet doen en niet met de FF / RW knoppen op de afstandsbediening. Ik gebruik het in combinatie met Samsung's PC Share Manager 2.1 op mijn PC, deze werkt beter dan WMP11.
Gister bij de MediaMarkt beetje spontaan de 32 inch versie gekocht (UE32B6000, Type 32P1UF0E)
Zat al een tijdje te kijken, maar toen ze me een iets hogere prijs dan de Plasmadiscounter (€779) plus een gratis taxi naar huis aanboden was de beslissing snel gemaakt.
Nu heb ik zitten kijken en er zit dus een nieuwere firmware in die nog niet beschikbaar lijkt te zijn van de website, volgens het menu van: 2009-08-06.
Ik heb het advanced menu gevonden, maar de instelling van "User Control Init" of de oudere namen daarvoor is verdwenen....(ik moet trouwens zeggen dat het me nog best meevalt, hoe snel het zappen gaat).
Zat al een tijdje te kijken, maar toen ze me een iets hogere prijs dan de Plasmadiscounter (€779) plus een gratis taxi naar huis aanboden was de beslissing snel gemaakt.
Nu heb ik zitten kijken en er zit dus een nieuwere firmware in die nog niet beschikbaar lijkt te zijn van de website, volgens het menu van: 2009-08-06.
Ik heb het advanced menu gevonden, maar de instelling van "User Control Init" of de oudere namen daarvoor is verdwenen....(ik moet trouwens zeggen dat het me nog best meevalt, hoe snel het zappen gaat).
Don't worry, it's all just 1's and 0's.
Hij staat er toch echt:MrBlueEyes schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:00:
[...]
Waarom staat die firmware dan nog niet op de Nederlandse website?
http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download
Denk er om: de LE40B650T2P is een andere TV dan bijvoorbeeld de LE40B650T2W.
Wat mij nog wel opviel is dat bij het updaten naar 2004.8 de zenders er gewoon inblijven staan nadat de televisie uitgezet is. Bij de vorige versie waren meteen ook alle zenders gewist.Insert Coin schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:21:
Ik heb eergisteren de nieuwste firmware 2004.08 in mijn LE40B650T2P geladen. Nu kan ik films (via DLNA) voor- en achteruitspoelen, wat voorheen vrijwel nooit werkte; vooruit ging vaak maar op dubbele snelheid, als het al werkte. Achteruit gaat nog wel wat moeizaam (tegen de stroom in zwemmen), maar het werkt. Vreemd is wel dat je dit met de links- en rechtspijltjes moet doen en niet met de FF / RW knoppen op de afstandsbediening. Ik gebruik het in combinatie met Samsung's PC Share Manager 2.1 op mijn PC, deze werkt beter dan WMP11.
Maar verder nog niet kunnen ontdekken wat voor verbeteringen er nog meer in zitten.
Ik heb alleen gekeken bij product downloads en dan firmware, daar staat hij niet bij. Maar apart in dowloadcentrum blijkbaar dus wel. Doordat je natuurlijk meerdere b650 tv's hebt en deze geld voor de P en niet die W versie.Insert Coin schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:27:
[...]
Hij staat er toch echt:
http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download
Denk er om: de LE40B650T2P is een andere TV dan bijvoorbeeld de LE40B650T2W.
Ik ben van plan mijn huidge le32M71 icm Humax HD decoder te degraderen naar mijn slaapkamer. (werkelijk top beeld!) Ik ben van plan gezien de kijkafstand over te gaan op de LE46B650, ik ben gezegend met het feit dat ik in het kabelnoord gebied woonachtig ben (gedeelte van N-O Friesland) zijn er hier mensen welke in kabelnoord gebied wonen welke ervaring hiermee hebben, dus welke CI module werkt hier in combinatie met de samsung.
Mijn vader heeft een sony (32w5500) full hd met een CI module waarmee hij wel digitaal kan kijken (waaronder ook enkele hd zenders) zou deze ook werken icm de samsung? (die ci module heb ik voor hem besteld, wel dure uitvoering (goedkoopste via internet 130 euro, ik zie dat die ziggo module ergens rond de 79 euri ligt)
Mijn vader heeft een sony (32w5500) full hd met een CI module waarmee hij wel digitaal kan kijken (waaronder ook enkele hd zenders) zou deze ook werken icm de samsung? (die ci module heb ik voor hem besteld, wel dure uitvoering (goedkoopste via internet 130 euro, ik zie dat die ziggo module ergens rond de 79 euri ligt)
Bij MM in Utrecht vorige week dinsdag avond. Daar stond hij toen voor 1099,-. In Ede zelfs 1140,- dus ik was al blij dat ik hem toch voor 999,- mee kon krijgen. Nog minder gaat denk ik niet lukken. Daar gaan ze toch nooit op in als ik nu kom met ja er mag wel 100euro af want in R'dam etc...... Toch?Executor16 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:43:
[...]
Heb je hem bij de MediaMarkt in Rotterdam gehaald? Die gaan namelijk mee met de Alternate prijzen (is namelijk in de buurt en ook een echte winkel). Dan zou je dus nog 100,- terug kunnen krijgen aangezien die bij Alternate voor 899,- te koop staat nu.
Ik wil iig precies datzelfde model gaan kopen (de LE40B750 ook). Ben eigenlijk nog niets tegengekomen over die dingen waar jij het over hebt. Ik zou toch maar even terug gaan naar de MediaMarkt voor een ander exemplaar. Je zit sowieso binnen de 14 dagen garantie. Kun je ook gelijk je 100 eurie vragen
Ik las nog even je PS, misschien kan het dus nog aan je andere bron liggen (aangezien je via de PC geen problemen hebt). Ik zou die is proberen uit te sluiten dmv ander kastje (lenen ofzo) andere kabels. Staat niet specifiek in je post hoe je momenteel tv kijkt.
Ik kijk alleen series en films vanaf mijn computer waar het scherm via HDMI aan hangt. Ik heb verder geen kabel of wat dan ook. Komt wellicht later nog wel hoor
Op mijn pc scherm zie ik de witte balken niet en is het beeld perfect, maar op de tv dus wel die witte/lichte balken. Zie hier een plaatje (foto). Aan het einde van de aftiteling van een film. Ik heb (zodat je het beter ziet) de brightness heel hoog gezet dus normaal zie ik ze niet zo helder. Ik vrees dat die balken normaal zijn omdat daar het licht daarvandaan komt voor het hele scherm?

Ik hoor het graag want anders ga ik natuurlijk direct terug! Beeld is erg mooi maar die balken frustreren me behoorlijk. Alsook wat ik al eerder schreef over het snel........maar niet snel genoeg omdat ik het zie.....automatisch bijstellen van de belichting/helderheid als er een donkere scene komt. Ben benieuwd of anderem het ook hebben (sorry dat ik wat dingen herhaal van mijn vorige post).
[UPDATE]
Ik heb de tv kunnen omruilen. De witte balken zijn er nog steeds. Blijkt bij elke tv (ieder geval dit type) te zitten maar deze (na omruiling) wel ietsjes minder en ik kan meer instellingen doen zoals 200Hz uit zetten (waarom dat op de vorige niet kon geen idee).
Verkoper zei dat ik em met backlight lichter moet zetten en niet met brightness. Nuja met brightness komen de witte balken inderdaad meer snel zichtbaar, maar met backlight opschroeven wordt alles niet echt heel veel lichter. Heb veel met instellingen gespeeld en het is nu redelijk maar nog steeds:
Dus óf ik zie lichte witte balken (dus het licht is niet evenredig over het hele beeld hetzelfde) óf ik zie te weinig details. Ik vind dit best wel balen maarja. Ben ik de enige die dit ziet en ervaart?
Dan heb ik ook nog steeds dat het beeld automatisch donkerder wordt in donkere scenes. Ik zie dit heel duidelijk aan de ondertiteling. Ik heb geprobeerd alles wat AUTO is (dus automatisch wordt aangepast tijdens het kijken) op NO of OFF te zetten maar het phenomeen blijft.
Hebben anderen hier geen "last" van?
Ja ik heb nu een grotere tv dan mijn vorige CRT, maar of dit het nu allemaal waard is.........
Anoniem: 260658
Hoi, heb een LE40B650 gekocht.
Echt een super ding, helemaal vergeleken met de Sony W5500 (die ik heb teruggebracht)
Ik gebruik 'em ook als PC monitor via hdmi, voor mediacenter, powerdvd e.d.
Waar kan ik de frequency dan het beste op zetten, op 50hz of 60hz?
Normaal gesproken is voor een monitor hoger beter weet ik uit ervaring, maar omdat de tv 100hz aankan, is het dan niet beter om de pc output op 50hz te zetten? Vooral m.b.t. films kijken natuurlijk
Echt een super ding, helemaal vergeleken met de Sony W5500 (die ik heb teruggebracht)
Ik gebruik 'em ook als PC monitor via hdmi, voor mediacenter, powerdvd e.d.
Waar kan ik de frequency dan het beste op zetten, op 50hz of 60hz?
Normaal gesproken is voor een monitor hoger beter weet ik uit ervaring, maar omdat de tv 100hz aankan, is het dan niet beter om de pc output op 50hz te zetten? Vooral m.b.t. films kijken natuurlijk
Hmm,
Ik heb sinds kort de LE40B650. Echter lukt het mij niet om de firmware te updaten via USB stick. Ik krijg telken een 'no update file found' oid. Heb op het web al gezien dat het probleem vaker voorkomt. De oplossing kon ik helaas niet vinden. Iemand die wel weet wat het probleem is?
Alvast bedankt
Ik heb sinds kort de LE40B650. Echter lukt het mij niet om de firmware te updaten via USB stick. Ik krijg telken een 'no update file found' oid. Heb op het web al gezien dat het probleem vaker voorkomt. De oplossing kon ik helaas niet vinden. Iemand die wel weet wat het probleem is?
Alvast bedankt
Heb je deze geprobeerd: http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download
ik kwam er ook net achter dat ik de T2P heb.
een automatisch donker worden kan je alleen uitzetten in het service menu.Dan heb ik ook nog steeds dat het beeld automatisch donkerder wordt in donkere scenes. Ik zie dit heel duidelijk aan de ondertiteling. Ik heb geprobeerd alles wat AUTO is (dus automatisch wordt aangepast tijdens het kijken) op NO of OFF te zetten maar het phenomeen blijft.
Hebben anderen hier geen "last" van?
Ja ik heb nu een grotere tv dan mijn vorige CRT, maar of dit het nu allemaal waard is.........
Kijk maar even op avsforum voor de details, ce dimming heet het volgens mij.
De Samsung B8500 eindelijk in het "wild"!
http://www.highdefjunkies...thread.php?t=2111&page=27
Als we pech hebben zien we deze dit jaar nog niet in NL.
Voor mij wordt of deze, of de Philips 9704.
Hey bedankt voor je reactie! Ik wist dat ik ergens gehoord had van dat service menu enzo maar wist totaal niet hoe de feature heette (en dat zoekt best lastig), CE dimming is het inderdaad!Tito129 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:05:
[...]
een automatisch donker worden kan je alleen uitzetten in het service menu.
Kijk maar even op avsforum voor de details, ce dimming heet het volgens mij.
CE Dimming uit zetten:
Turn the power off. On the remote, press Mute followed by 1, 8, 2, Power in sequence werkte niet bij mij. Wat wel werkt is press Info, Menu, Mute, Power On. The TV will turn on and you should now see the service menu. Down arrow to Advanced. Press 0000. Then down arrow (not right arrow!) until you get to CE Dimming. Hit Enter. Down arrow to Standard or Movie and right arrow to switch it off. Hit Power to exit the service menu. You will have to reset your user menu settings for all inputs to your preferences after powering the set back on. It's a good idea to either write down or take digital pics of your user menus of each input before going into the service menu. Also, firmware updates will turn CE Dimming back ON for both Movie and Standard modes. |
Ik ga het vnavond proberen en ik vond heel veel tips over instellingen voor deze tv op dat forum. Die ga ik ook eens proberen.
Als iemand interesse heeft in de instellingen setjes (combi van instellingen) die ik daar gevonden heb hoor ik het wel. Ik heb ze namelijk op een rijtje gezet in excel. Dus kun je ze makkelijk allemaal proberen. En ik zal ook wel even posten wat bij mij het beste resultaat geeft.
Dankjewel, dat was dus het probleem. Lezen he, lezen...Anoniem: 260658 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 02:10:
Heb je deze geprobeerd: http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download

Anoniem: 211731
Heb sinds een paar weken de LE40B750. Ben zeer tevreden. Heb hem via HDMI (HDMI 1 ingang) aangesloten op de HD ontvanger van UPC. Als ik via source wissel naar HDMI zie ik in de linker bovenhoek: "HDMI 1280x1024 @50Hz" staan.
Ik zal waarschijnlijk wel een aantal zaken door elkaar halen maar:
- ik heb toch een 200 Hz toestel....
- resolutie zou toch 1920 x 1200 moeten zijn....
Wie helpt mij uit de brand??
Geweldige tv die 40" B650!
Heb hem nu een paar dagen. Zeer goed beeld, en geweldige netwerkfuncties! Hij pakt heel veel .mkv, helaas geen DTS support. Zeker een aanrader!
*Wat is de beste manier om ondertiteling bij mkvs te krijgen? Ik heb met mkvmerge .srt bestanden aan de .mkv container toegevoegd, maar tot zover heb ik het nog niet voor mekaar gekregen.
Heb hem nu een paar dagen. Zeer goed beeld, en geweldige netwerkfuncties! Hij pakt heel veel .mkv, helaas geen DTS support. Zeker een aanrader!
*Wat is de beste manier om ondertiteling bij mkvs te krijgen? Ik heb met mkvmerge .srt bestanden aan de .mkv container toegevoegd, maar tot zover heb ik het nog niet voor mekaar gekregen.
[ Voor 35% gewijzigd door Kimi-Alonso op 03-10-2009 13:14 ]
Over die reso kan ik weinig zeggen, maar ik zou hem lekker op 50Hz laten staan, 100Hz en meer is echt geen gezicht op LCD.Anoniem: 211731 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:24:
Heb sinds een paar weken de LE40B750. Ben zeer tevreden. Heb hem via HDMI (HDMI 1 ingang) aangesloten op de HD ontvanger van UPC. Als ik via source wissel naar HDMI zie ik in de linker bovenhoek: "HDMI 1280x1024 @50Hz" staan.
full hd is 1920x12801080, heb geen idee welke reso je upc ontvanger ondersteund maar ik vermoed 720p/1080iAnoniem: 211731 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:24:
Die getallen in de linkerbovenhoek zijn de gegevens van de bron.Anoniem: 211731 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:24:
Ik kan je in ieder geval over de frequentie vertellen dat die 50Hz wel klopt. Dat is namelijk de frequentie van het ingangsignaal. Als je 200Hz Motion Plus aan zet, dan maakt de TV er zelf 200Hz van. Dat zie je dan verder niet in beeld staan (alleen heb je motion plus in het menu aan staan).
De resolutie kan je misschien instellen op de UPC ontvanger? 1280*1024 is ook geen 16:9 signaal. Staat hij misschien op 4:3?
Full HD moet 1920x1080 zijn, HD Ready is 1280x720, beiden zijn 16:9.
[ Voor 4% gewijzigd door BounceMeister op 03-10-2009 14:00 ]
Anoniem: 211731
En daar zat inderdaad het euvel. Ik heb de HD mediabox nog maar net en heb niet verder gekeken als mijn neus lang is. Stond inderdaad op 720p - 14:3. Staat nu op 180i - plat scherm. Scheelt weer!!BounceMeister schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
Die getallen in de linkerbovenhoek zijn de gegevens van de bron.
Ik kan je in ieder geval over de frequentie vertellen dat die 50Hz wel klopt. Dat is namelijk de frequentie van het ingangsignaal. Als je 200Hz Motion Plus aan zet, dan maakt de TV er zelf 200Hz van. Dat zie je dan verder niet in beeld staan (alleen heb je motion plus in het menu aan staan).
De resolutie kan je misschien instellen op de UPC ontvanger? 1280*1024 is ook geen 16:9 signaal. Staat hij misschien op 4:3?
Full HD moet 1920x1080 zijn, HD Ready is 1280x720, beiden zijn 16:9.
Bedankt voor het meedenken....
je moet ze juist niet in de mkv doen, je moet de srt bestanden gewoon de zelfde naam geven als de mkv en in de zelfde dir drukken.Kimi-Alonso schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:36:
Geweldige tv die 40" B650!
Dan werkt het goed.
Anoniem: 320720
hallo
ik heb een paar dagen geleden een samsung 32b530 gekocht.
Nu wilde ik even checken hoe xbox spellen erop uit zien..probleem is dat de tv hem niet wil pakken:S:S.
Toen ik vrijdag een dvd erop afspeelde (ook via de Xbox) deed hij het gewoon wel.
Misschien weet ik gewoon ff niet meer hoe ik het gedaan heb vrijdag;)
maar ok..de kabel zitten er in geel/wit/rood.
vervolgens moet ik toch naar source en AV kiezen?
als ik dan op vernieuwen druk..staat er--> apparaat niet gevonden
wat doe ik fout? zie ik iets over het hoofd???
ik heb een paar dagen geleden een samsung 32b530 gekocht.
Nu wilde ik even checken hoe xbox spellen erop uit zien..probleem is dat de tv hem niet wil pakken:S:S.
Toen ik vrijdag een dvd erop afspeelde (ook via de Xbox) deed hij het gewoon wel.
Misschien weet ik gewoon ff niet meer hoe ik het gedaan heb vrijdag;)
maar ok..de kabel zitten er in geel/wit/rood.
vervolgens moet ik toch naar source en AV kiezen?
als ik dan op vernieuwen druk..staat er--> apparaat niet gevonden
wat doe ik fout? zie ik iets over het hoofd???
laat maar:S
ik heb even de AV kabel van de XBOX er uitgehaald..en toen er weer ingedaan.
Euvel was toen opgelost!
wel even een vraagje!
ziet het beeld er echt veel beter uit met een hdmi kabel voor de XBOX?
Ik heb namelijk nog een versie zonder HDMI..dus vraag me af of het kopen van zo'n kabel nut heeft!
alvast bedankt
ik heb even de AV kabel van de XBOX er uitgehaald..en toen er weer ingedaan.
Euvel was toen opgelost!
wel even een vraagje!
Ik heb namelijk nog een versie zonder HDMI..dus vraag me af of het kopen van zo'n kabel nut heeft!
alvast bedankt
Je hebt wel een component kabel neem ik aan?wel even een vraagje!
alvast bedankt
Ik dat geval zie ik het verschil in ieder geval niet.
Mja, ik las zelfs op een duits forum dat er geruchten gaan dat in ieder geval in Duitsland de hele 8500 serie niet uitgebracht zou gaan worden. Dat zou toch wel heel matig zijn, dan heeft Samsung daar (in Duitsland) en dan wellicht ook hier (in Nederland) dus helemaal geen local dimming model meer in de collectie, terwijl de concurrentie dat wel heeft.Supremo schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:53:
De Samsung B8500 eindelijk in het "wild"!
Nu ik ongeveer een half jaar in het bezit ben van een 7020 model blijf ik het voornaamste minpunt toch het gebrek aan echt goed contrast vinden. Dwz als je die achterlijke dimming functie in het service menu uitzet, is het blacklevel wat je dan overhoudt toch vrij matig. De 8500 serie zal dat vast beter doen en dat zou voor mij genoeg reden zijn om over te stappen.
[ Voor 21% gewijzigd door jasjenl op 04-10-2009 20:09 ]
Ik ben van plan om op zeer korte termijn voor het eerst een LCD tv te kopen, ik denk dat de samsung LE32B650 een goede keus zou zijn ivm de opties en budget. Nu heb 2 vragen hierover, aangezien mijn eigen technische kennis minimaal is en FAQ en andere pagina's geen direct antwoord geven.
Vraag 1 Cam module
De eerste vraag is omtrent het aanschaffen van Cam module van KPN voor digitenne. Nu gebruik ik de normale ontvanger van digitenne, maar kan natuurlijk met de ingebouwde dvb-t tuner van de samsung tv deze weghalen. Ik vraag me af in welke mate de kwaliteit beter zal zijn als ik dit zal gaan gebruiken tov normale ontvanger + scart aansluiting. De een op i-net zegt dat de snelheid van digitenne te laag is, waardoor je zowiezo een korrelig beeld krijgt zelfs met Cam module icm dvb-t tuner en dat het met de scart aansluiting icm de normale ontvanger al helemaal niets is. Terwijl de ander opi-net zegt dat het in beide gevallen redelijk mooi is. Ik weet dat mooi iets subjectief is, maar er kan toch wel wat specifieks over worden gezegd.
Ik vind overstappen naar UPC kabel (regio 010) geen optie ivm de hoge abbo kosten die zij hebben. Nu vraag ik me af of mijn beeldkwaliteit dan wel omhoog gaat met het gebruik van digitenne?
Vraag 2 Component aansluiting en afspelen van HD films via de pc naar samsung LE32B650
Ik wil graag via mijn pc met mijn videokaart (asus EN8800gts/320mb) & moederbord (MSI K9NSLI), waarvan de videokaart 2 DVI outputs heeft en een component verloopstekker heeft aangeleverd, hd films bekijken. De samsung heeft geen dvi ingang, dus moet ik de component stekker gebruiker. In welke mate haal ik dan de HD kwaliteit op de tv? Moet ik een nieuwe videokaart kopen met HDMi uitgang of haal ik zo ook 1080 kwaliteit? Daarnaast wil ik een hifi set kopen zodat ik ook fatsoenlijk geluid heb in mijn woonkamer en moet ik hier natuurlijk ook rekening meehouden. Ik wil naar een situatie toe dat de HD films qua beeld en geluid goed zijn.
Vraag 1 Cam module
De eerste vraag is omtrent het aanschaffen van Cam module van KPN voor digitenne. Nu gebruik ik de normale ontvanger van digitenne, maar kan natuurlijk met de ingebouwde dvb-t tuner van de samsung tv deze weghalen. Ik vraag me af in welke mate de kwaliteit beter zal zijn als ik dit zal gaan gebruiken tov normale ontvanger + scart aansluiting. De een op i-net zegt dat de snelheid van digitenne te laag is, waardoor je zowiezo een korrelig beeld krijgt zelfs met Cam module icm dvb-t tuner en dat het met de scart aansluiting icm de normale ontvanger al helemaal niets is. Terwijl de ander opi-net zegt dat het in beide gevallen redelijk mooi is. Ik weet dat mooi iets subjectief is, maar er kan toch wel wat specifieks over worden gezegd.
Ik vind overstappen naar UPC kabel (regio 010) geen optie ivm de hoge abbo kosten die zij hebben. Nu vraag ik me af of mijn beeldkwaliteit dan wel omhoog gaat met het gebruik van digitenne?
Vraag 2 Component aansluiting en afspelen van HD films via de pc naar samsung LE32B650
Ik wil graag via mijn pc met mijn videokaart (asus EN8800gts/320mb) & moederbord (MSI K9NSLI), waarvan de videokaart 2 DVI outputs heeft en een component verloopstekker heeft aangeleverd, hd films bekijken. De samsung heeft geen dvi ingang, dus moet ik de component stekker gebruiker. In welke mate haal ik dan de HD kwaliteit op de tv? Moet ik een nieuwe videokaart kopen met HDMi uitgang of haal ik zo ook 1080 kwaliteit? Daarnaast wil ik een hifi set kopen zodat ik ook fatsoenlijk geluid heb in mijn woonkamer en moet ik hier natuurlijk ook rekening meehouden. Ik wil naar een situatie toe dat de HD films qua beeld en geluid goed zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door wartus op 05-10-2009 00:10 . Reden: aanvullende specs ]
NL 1, 2 en 3 zijn wel te ontvangen door je TV als je er een antenne aanhangt, ook zonder CAM, dus je hoeft niet zo'n ding te kopen om te kijken wat voor beeldkwaliteit het oplevert.
Voor de PC een DVI-HDMI verloopkabel gebruiken, dan krijg je gewoon je beeld digitaal op de TV. Het geluid moet je apart aansluiten.
Voor de PC een DVI-HDMI verloopkabel gebruiken, dan krijg je gewoon je beeld digitaal op de TV. Het geluid moet je apart aansluiten.
Vraag 1[b]
Vraag 1 Cam module
Ik heb zelf de LE37B650 in combinatie met een Ziggo CI+ Cam. Daarnaast heb ik een een losse Humax ontvanger aangseloten met een Scart kabel. Mijn ervaring is dat kijken via de ingebouwde ontvanger met de CAM een stuk beter beeld geeft.dan via de scart.
Vraag 2
Ik heb zelf nog een oude DVD speler zonder HDMI of Scart. De kwaliteit is best redelijk.
Andere opmerking: Als je buget beperkt is, waarom kies je dan niet voor de LE32B550. Mijn ervaring is dat ik de 100Hz functie vaak uit zet en de Internet-features gebruik ik ook al niet. Dat scheel toch weer € 100.
Ik heb nu een aantal dagen de samsung LE32B650 en deze bevalt qua beeld perfect en ook internet werkt goed alleen heeft de Tv een heel erge irritante pieptoon uit de voeding. Gelukkig wordt hij door de zeer goede service van bol.com aankomende week omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben?
Ik heb zelf zowel de 32B650 als de 40B650.edvdvc schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:28:
Ik heb nu een aantal dagen de samsung LE32B650 en deze bevalt qua beeld perfect en ook internet werkt goed alleen heeft de Tv een heel erge irritante pieptoon uit de voeding. Gelukkig wordt hij door de zeer goede service van bol.com aankomende week omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Ik ervoor de problemen niet, je hoort de tv iets als je er echt bij gaat staan, maar het geluid van de TV komt echt niet boven het geraas van de Xbox360 uit
Bij Samsung monitoren komt het ook vaak voor en kan het worden opgelost door de backlight feller te zetten.edvdvc schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:28:
Ik heb nu een aantal dagen de samsung LE32B650 en deze bevalt qua beeld perfect en ook internet werkt goed alleen heeft de Tv een heel erge irritante pieptoon uit de voeding.
ik heb een samsung 32 inch tv (LE32B652t5pxxn)
ik krijg deze niet geupdate.. ik heb t gedownloade bestand voor de LE32B652 series op stick gezet en uitgepakt op de stick..
krijg steeds de melding er is geen bestand om up te daten..
hoe kan ik mn tv updaten..
gr Jowan
ik krijg deze niet geupdate.. ik heb t gedownloade bestand voor de LE32B652 series op stick gezet en uitgepakt op de stick..
krijg steeds de melding er is geen bestand om up te daten..
hoe kan ik mn tv updaten..
gr Jowan
Ik heb de laatste firmware voor de Samsung LE40B650 geïnstalleerd. Alleen met opstarten word de smartcard nog steeds elke keer gecontroleerd, is hier wat aan te doen?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, iedere keer die authenticatie procedure wordt best wel vervelendMrBlueEyes schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:31:
Ik heb de laatste firmware voor de Samsung LE40B650 geïnstalleerd. Alleen met opstarten word de smartcard nog steeds elke keer gecontroleerd, is hier wat aan te doen?
Bedankt voor de tip ga het uitproberenPhilflow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:38:
[...]
Bij Samsung monitoren komt het ook vaak voor en kan het worden opgelost door de backlight feller te zetten.
De backlight hoger zetten is voornamelijk voor het brommen.
Ben benieuwd of dit ook voor een pieptoon helpt... klinkt meer als een brake voeding.
ik heb bij me 46b750 ook een geluid van een voeding denk ik, moet wel me oor bij de tv houden om het te horen.shaiwa887 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Ben benieuwd of dit ook voor een pieptoon helpt... klinkt meer als een brake voeding.
Beetje het geluid wat een dimmer ook maakt.
In het engels wordt het meestal aangeduid als LCD whine. En volgens mij is dat eerder een piep dan een brom.shaiwa887 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Maar ze duiden het ook aan als buzzing en dat is weer wel gezoem/gebrom. Kan waarschijnlijk allebei.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 06-10-2009 21:55 ]
Ik ben geïnteresseerd in de Samsung 40B8000. Nu kom ik er maar niet achter of ik hiermee zonder tussenkomst van een extra kastje, hd-kanalen van Ziggo (ned1, ned2 en ned3) ook daadwerkelijk in hd-kwaliteit kan bekijken. Bij sommige tv's wordt expliciet aangegeven dat ze over een dvb-c hd-tuner beschikken. Bij de Samsung 40B8000 wordt dit niet aangegeven. Een medewerker van de Mediamarkt vertelde me vanavond dat (zoals ik hier ook lees) de laatste tekens in het typenummer belangrijk zijn. Hij vertelde me dat bijv. de Samsung 40B8000XP wel geschikt is om hd-kwaliteit te ontvangen. Is er iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Anoniem: 78656
De 40B8000 beschikt volgens de specificatie van de Samsung site over een DVB-C\T tuner met MPEG4 mogelijkheden. Dit zou betekenen dat deze HD kanelen kan ontvangen, dat is namelijk de meer waarde van de MPEG4 tuner tov de MPEG2 tuner.
Verder is er op dit forum een lijst te vinden van modellen die door Ziggo gecertificeerd zijn. Mits je de PxxN versie met minimaal software versie CHLCIPDEUC-2002.0 hebt en je de juiste volgorde van installatie hanteert zou het dus moeten gaan werken. De info op dat forum is van een ziggo medewerker voor alle duidelijkheid.
Bedenk wel dat zo ver ik durf in te schatten dit model EDGE LED backlight heeft. Dit is wel beter dan CCFL backlight maar echt optimaal is dit naar mijn smaak zeker niet.
Verder is er op dit forum een lijst te vinden van modellen die door Ziggo gecertificeerd zijn. Mits je de PxxN versie met minimaal software versie CHLCIPDEUC-2002.0 hebt en je de juiste volgorde van installatie hanteert zou het dus moeten gaan werken. De info op dat forum is van een ziggo medewerker voor alle duidelijkheid.
Bedenk wel dat zo ver ik durf in te schatten dit model EDGE LED backlight heeft. Dit is wel beter dan CCFL backlight maar echt optimaal is dit naar mijn smaak zeker niet.
Is er ergens een beschrijving vandaan te halen hoe ik de hd films op mijn usb stick moet zetten?
Zodat de tv mijn bestanden kan herkennen.
Als ik wat test films binnen haal heb ik een aantal mappen.
bijv map
BDMV-> auxdata, backup, bdjo, clipinf, jar, meta enz enz
Zodat de tv mijn bestanden kan herkennen.
Als ik wat test films binnen haal heb ik een aantal mappen.
bijv map
BDMV-> auxdata, backup, bdjo, clipinf, jar, meta enz enz
hallo allemaal
onlangs is mijn oude tv van 15" kapot gegaan (klein i know, maar hij werkte
)
en ben dus sinds maandag op zoek gegaan naar een vervanger
nou zijn alle lcd's die tegenwoordig aangeboden worden al een stap vooruit, gezien de kleinste formaten al 22" zijn, maar ik zoek toch een stukje kwaliteit, en daarom is mijn oog gevallen op de volgende
samsung P2270HD
een 22" lcd (hiervan heb ik het broertje, de T240HD in de lokale expert gezien)
dit was voor zover ik kon vinden de kleinste lcd die full-hd aankon, en voor een mooi prijsje
alleen heeft deze lcd een enorm hoge contrastwaarde, namelijk 50000:1
iets wat ik eigenlijk pas tegenkom bij lcd's van vele maten groter (en duurder....)
en ook zijn grotere broertjes, de T240HD of de T260HD hebben een 'normale' 10000:1 waarde
(al zie ik bij verder zoeken de contrastwaarde niet heel vaak vermeld... verkooppraatje?)
whats up with this? is dit een gewoon heel mooi meegenomen plus-punt, of krijg ik hierdoor juist slechter beeld
en aangezien ik het direct goed wil doen, zit ik natuurlijk direct te kijken naar een maat groter
en aangezien de T260HD al rond de 400€ zit.... ben ik gaan kijken naar het aanbod in de 32"
maar dan is het aanbod nog groter, en komt het volgens mij neer op 50 of 100hz
het aantal aansluitingen en wel of niet ambilight...(philips
)
maakt het aantal hz bij dit formaat uit?
en is in deze categorie de LE32B650 met 100hz zijn meerwaarde waard bovenop de LE32B550 met 50hz
aangezien dat het enigste grote verschil is tussen die 2 modellen
lang verhaal geworden, maar beter teveel infromatie dan te weinig
onlangs is mijn oude tv van 15" kapot gegaan (klein i know, maar hij werkte
en ben dus sinds maandag op zoek gegaan naar een vervanger
nou zijn alle lcd's die tegenwoordig aangeboden worden al een stap vooruit, gezien de kleinste formaten al 22" zijn, maar ik zoek toch een stukje kwaliteit, en daarom is mijn oog gevallen op de volgende
samsung P2270HD
een 22" lcd (hiervan heb ik het broertje, de T240HD in de lokale expert gezien)
dit was voor zover ik kon vinden de kleinste lcd die full-hd aankon, en voor een mooi prijsje
iets wat ik eigenlijk pas tegenkom bij lcd's van vele maten groter (en duurder....)
en ook zijn grotere broertjes, de T240HD of de T260HD hebben een 'normale' 10000:1 waarde
(al zie ik bij verder zoeken de contrastwaarde niet heel vaak vermeld... verkooppraatje?)
whats up with this? is dit een gewoon heel mooi meegenomen plus-punt, of krijg ik hierdoor juist slechter beeld
en aangezien ik het direct goed wil doen, zit ik natuurlijk direct te kijken naar een maat groter
en aangezien de T260HD al rond de 400€ zit.... ben ik gaan kijken naar het aanbod in de 32"
maar dan is het aanbod nog groter, en komt het volgens mij neer op 50 of 100hz
het aantal aansluitingen en wel of niet ambilight...(philips
maakt het aantal hz bij dit formaat uit?
en is in deze categorie de LE32B650 met 100hz zijn meerwaarde waard bovenop de LE32B550 met 50hz
aangezien dat het enigste grote verschil is tussen die 2 modellen
lang verhaal geworden, maar beter teveel infromatie dan te weinig
het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle
Inderdaad, zoals je al vermoedt is het pure verkoop praat. De echte contrast ratio is 1000:1. Maar als je het echt gaat meten kom je nog lager uit. De P2370 is gemeten op hardware.info (zelfde panel vermoed ik).Remond_FRL schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:35:
Schijnt voor sport en snel bewegende actie uit te maken. Ik heb het echter nog nooit goed kunnen beoordelen.maakt het aantal hz bij dit formaat uit?
Ziggo gecertificeerd wil denk ik zeggen dat je hun kanalen kunt ontvangen. Of je die kanalen daadwerkelijk in hd-kwaliteit kunt bekijken, staat hier denk ik los van, of zie ik dat niet goed? Als ik echter uit ga van wat je zegt over MPEG4 en MPEG2 dan is het P-model DelTorro-proofAnoniem: 78656 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:37:
..Dit zou betekenen dat deze HD kanelen kan ontvangen, dat is namelijk de meer waarde van de MPEG4 tuner tov de MPEG2 tuner..
..Verder is er op dit forum een lijst te vinden van modellen die door Ziggo gecertificeerd zijn.
Edit:
Op ziggo.nl (tabje 'Veelgestelde vragen') staat "..Alle CI+ televisies ondersteunen bovendien HD..". Verder heb ik met een winkel gebeld die me inderdaad vertelde dat de tuner in de P-versie MPEG4 ondersteunt (hetgeen volgens hem neerkomt op hd).
[ Voor 18% gewijzigd door DelTorro op 07-10-2009 15:25 ]
Anoniem: 78656
Het gaat bij de types niet alleen om de P versie maar het moet de PxxN zijn die in combi met Ziggo en de door hun ondersteunde CAM van Smit is gecertificeerd.
Met de P-versie bedoelde ik PxxN. Heb de TV trouwens gisteren gekocht en wacht op levering. Voor mensen die denken dat de CI+ modules bijna nergens te koop zijn (dat las ik hier en daar): bij de Scheer en Foppen hebben ze er in ieder geval nog genoeg.Anoniem: 78656 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:11:
Het gaat bij de types niet alleen om de P versie maar het moet de PxxN zijn die in combi met Ziggo en de door hun ondersteunde CAM van Smit is gecertificeerd.
Er is wel degelijk verschil tussen HDMI en Component!Anoniem: 260658 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:10:
[...]
Je hebt wel een component kabel neem ik aan?
Ik dat geval zie ik het verschil in ieder geval niet.
Vreemd, werk hier zelf, magazijn heeft er geen op voorraad!Met de P-versie bedoelde ik PxxN. Heb de TV trouwens gisteren gekocht en wacht op levering. Voor mensen die denken dat de CI+ modules bijna nergens te koop zijn (dat las ik hier en daar): bij de Scheer en Foppen hebben ze er in ieder geval nog genoeg.
Zal wel toevallig bij jou S&F in de buurt zijn, die er nog wel wat op voorraad heeft.
[ Voor 43% gewijzigd door Badie op 09-10-2009 00:19 ]
Kon de Cam Module ook nergens vinden via internet en de stad. Uiteindelijk via onderstaande site besteld.
Eerst even gebeld of ze hem echt op voorraard hadden en dat bleek waar te zijn. Direct besteld en volgende dag in huis en zonder verzendkosten.
http://www.foka.nl/site/ziggo-ci-cam-module-p-16467.html
Eerst even gebeld of ze hem echt op voorraard hadden en dat bleek waar te zijn. Direct besteld en volgende dag in huis en zonder verzendkosten.
Tuurlijk is er verschil, ik zeg alleen dat ik het niet zie!Er is wel degelijk verschil tussen HDMI en Component!
Dank voor de tip.MikeOO schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:07:
Kon de Cam Module ook nergens vinden via internet en de stad. Uiteindelijk via onderstaande site besteld.
Ook ik kon ze nergens vinden, heb er nu 2 besteld.
Aangezien de ingebouwde mediaspeler van de LE40B650 niet zoveel bestands-, video- of audioformaten ondersteunt, loopt deze nogal eens vast bij de melding "bestandsformaat niet ondersteund".
De TV reageert dan niet meer op de AB of de tiptoetsen.
De enige mogelijkheid is de stekker eruit.
Ik vroeg me af of iemand een andere mogelijkheid heeft ontdekt om de TV weer aan de praat te krijgen.
De TV reageert dan niet meer op de AB of de tiptoetsen.
De enige mogelijkheid is de stekker eruit.
Ik vroeg me af of iemand een andere mogelijkheid heeft ontdekt om de TV weer aan de praat te krijgen.
hahahahAnoniem: 260658 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:08:
[...]
Tuurlijk is er verschil, ik zeg alleen dat ik het niet zie!
oew oew twijfel twijfel
als je het niet ziet dan ja...
Ik heb zelf een LE40B6000 tv van samsung, alleen weet ik niet hoe ik PC speakers erop aan kan sluiten.
Nergens zie ik een headphone of jack out op de tv.... weet iemand hoe en of er een audio 3.5mm uit op de tv zit?
Nergens zie ik een headphone of jack out op de tv.... weet iemand hoe en of er een audio 3.5mm uit op de tv zit?