Anoniem: 211731

Via QPlaza de LE40B750 200Hz gekocht en gisteren binnen gekregen. Aangesloten via UPC digital, ga binnenkort over op UPC HD. Kost me 9 euries meer maar dat heb ik er voor over.

Vandaag met DLNA aan het spelen geweest. Ik heb een iMac en het gaat goed via TwonkyMedia. Streamen over het netwerk gaat goed. Nu heb ik veel films op de HD staan in het DVD-formaat (VIDEO_TS) Als ik dat kies loop ik tegen het probleem aan dat er niet te navigeren is in het menu van de DVD. Ik kan dus ook geen ondertitels activeren. Het menu blijft even in beeld waarna vervolgens vanzelf de film zelf wordt afgespeeld. Nu denk ik dat VIDEO_TS niet het meest optimale formaat is.

Vraag aan de deskundigen hier naar welk formaat ik een DVD het beste kan converteren. Ik gebruik op de Mac het programma Handbrake en kan een DVD incl. ondertitels converteren naar MP4, MKV, AVI en OGM (??) formaat, bij het geluid kan ik kiezen uit MPEG-4 (FFmpeg), MPEG-4 (XVID) en H.264 (x264)

Wat zijn de opties of is het toch mogelijk om op de TV door DVD-menu's te bladeren en zie ik iets over het hoofd...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breal
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 08:55
breal schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:53:
Even een status m.b.t. de CI+ module.

Heb er eentje aangeschaft, krijg nu alleen wel de volgende melding "E06-4 Smartcard Defect". Ziggo gebeld en deze gaven uiteindelijk aan de chip lezer in de CI+ module defect is en dat deze omgerolen moet worden.

Inmiddels heb ik de CI+ module omgerolen en nog steeds deze E06-4 foutmelding. Probleem is nu aangemeld bij Ziggo en deze hebben hem doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Heb de CI+ module er juist in zitten (kan maar op 1 manier geplaatst worden) ook de Ziggo smartcard zit er juist in (kan ook op maar 1 manier). Ik zie dat de TV juist autentiseerd, alleen daarna direct de foutmelding. Heb ook nog een factory reset gedaan en daarna de complete procedure nogmaals uitgevoegd, alleen weer zelfde foutmelding. Wie het weet mag het zeggen, issue staat uit bij Ziggo, ik hou de status up to date in dit forum.

Groetjes breal
"E06-4 Smartcard Defect". betekend smartcard zit er verkeerd in 8)7 zodra deze er juist in zit, krijg je de melding "I07-4 Controleerd Smartcard" dit duurt de eerst keer even (ongeveer een minuut ofzo). Zodra deze klaar is gaat deze automatisch verder en krijg je gewoon beeld waar je abonnement op hebt.

Ben blij dat het nu werkt, en ja ja 8)7 , maar goed hij werkt nu ;) en ik vind het beeld voor de niet HD kanalen nu een stuk beter dan via Ziggo Digitaal over de Scart. Ga nu TV kijken :*)

Groetjes breal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Fermion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:56:
[...]

Staat je TV tussen de lijstje van TV's die ci+ ondersteund? Zoja, heb je de firmware geupdate?

Wat voor MODEL en TYPE TV heb je?
Op de zijkant van je TV heb een sticker zitten met het model en type nummer.... wat staat daar!!
Kan aan mij liggen ik heb alle details net gepost.....
Model en type 5 serie type nummer LE37B554M2PXXN
Firmware is geupdate.
En hij staat in het lijstje van ziggo...

Ik zal het bij de link even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breal
breal schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:27:
[...]

"E06-4 Smartcard Defect". betekend smartcard zit er verkeerd in 8)7 zodra deze er juist in zit, krijg je de melding "I07-4 Controleerd Smartcard" dit duurt de eerst keer even (ongeveer een minuut ofzo). Zodra deze klaar is gaat deze automatisch verder en krijg je gewoon beeld waar je abonnement op hebt.

Ben blij dat het nu werkt, en ja ja 8)7 , maar goed hij werkt nu ;) en ik vind het beeld voor de niet HD kanalen nu een stuk beter dan via Ziggo Digitaal over de Scart. Ga nu TV kijken :*)

Groetjes breal
Nog even een kleine toevoegen. De smartcard had ik in de CI+ module gestop zoals in de handleiding van Ziggo staat... Dit gaat op die manier dus fout.

Zie pagina 11. het eerste plaatje... Dus niet zo...
http://blob.ziggo.nl/dyna...andleiding-DigitaleTV.pdf

Kleinfoutje van Ziggo, de CI+ module met het Ziggo logo naar voren houden, en de smartcard met de chip ook naar voren (Chip moet dus zichtbaar zijn...) houden en op dit manier moet deze erin.

Groetjes breal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318240

breal schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:57:
[...]

Nog even een kleine toevoegen. De smartcard had ik in de CI+ module gestop zoals in de handleiding van Ziggo staat... Dit gaat op die manier dus fout.

Zie pagina 11. het eerste plaatje... Dus niet zo...
http://blob.ziggo.nl/dyna...andleiding-DigitaleTV.pdf

Kleinfoutje van Ziggo, de CI+ module met het Ziggo logo naar voren houden, en de smartcard met de chip ook naar voren houden en op dit manier moet deze erin.

Groetjes breal
Gelukkig, ik was dus niet de einige :*)

Ze zeggen wel eens dat een plaatje meer zegt dan duizend woorden, maar in dit geval... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 13:18
Goh, wat is die LE**B650 toch een goede keus geweest. Moest dat even kwijt.
Of voor de andere gebruikers onder ons, een LE**B750.

Fantastisch beeld, zelf mijn vrouw die zuinig is met haar mening, is er weg van :D

Als je nu nog in CRT geloofd... Dan heb je een tik te pakken ;)

Ondertussen bij Sony: _O- _O- _O-
Was ik ook daar bijna voor ingetrapt !

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32597207

[ Voor 27% gewijzigd door Fermion op 18-09-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:30
Fermion schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:02:
Goh, wat is die LE**B650 toch een goede keus geweest. Moest dat even kwijt.
Of voor de andere gebruikers onder ons, een LE**B750.

Fantastisch beeld, zelf mijn vrouw die zuinig is met haar mening, is er weg van :D

Als je nu nog in CRT geloofd... Dan heb je een tik te pakken ;)
Hier staat een LE37B650 en inderdaad niets dan lof. Met HD films uiteraard perfect scherp beeld maar ook digitale tv gaat perfect en ziet er meer dan voldoende uit. Hoewel het verschil in beeldkwaliteit tussen de externe tuner en dus via de SCART en de coax rechtstreeks op te TV en gebruik makend van de interne tuner, niet echt schokkend is. Ik had gedacht dat rechtstreeks op de tv stukken beter beeld zou geven maar via de SCART ziet het er (bijna) net zo goed uit.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:36
Mijn ouders hebben een LE40B650. Speelt .mkv af via usb. Ondersteund helaas niet DTS geluid. Dus ik zet met Haali Muxer de geluidsbestanden om naar AC3. Tv geef geen melding meer dan geluid niet word ondersteund maar speel het ook niet af. Een tvserie aflevering (720p mkv met AC3 geluid) speelt hij wel goed af. Hoe kan ik ook een 1080mkv bestand afspelen? Beeld doet het al maar geluid nog niet.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56
Kan de Samsung LE40A656(A1FXXN) overweg met die CI+ module van Ziggo? De TV staat niet op de lijst met ondersteunde TV's, maar ik ben benieuwd of 't toch kan werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97872

Kan je met Internet@tv enkel de widgets van Yahoo gebruiken of is het ook mogelijk om zelf een widget te maken met bijv. www.detelegraaf.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb gisteren een UE40B7020 gekocht bij BCC. We hadden het nog ff over de CI+ module, omdat het me een mooie oplossing lijkt. Komt de verkoper even later aanlopen met een A4 disclaimer van Ziggo.... je lacht je rot.

o.a. "Ziggo kan niet instaan voor de blijvende werking van een gecertificeerd televisietoestel......"

Ik weet niet of iemand hier 'm ook gelezen heeft, maar in het kort komt het erop neer dat je beter af bent een settop box te kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Berk73 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:14:
Ik heb gisteren een UE40B7020 gekocht bij BCC. We hadden het nog ff over de CI+ module, omdat het me een mooie oplossing lijkt. Komt de verkoper even later aanlopen met een A4 disclaimer van Ziggo.... je lacht je rot.

o.a. "Ziggo kan niet instaan voor de blijvende werking van een gecertificeerd televisietoestel......"

Ik weet niet of iemand hier 'm ook gelezen heeft, maar in het kort komt het erop neer dat je beter af bent een settop box te kopen :-)
Tjonge, wat absurd! Duwen ze eerst letterlijk die kaart door je keel en dan nog een disclaimer!!!
Nou, het probleem is geheel voor Ziggo! Niemand verteld dat ze ci+ moesten implementeren.

Trouwens, dat ci+ is alleen maar bedoeld voor TV/HD recorders. Ziggo kan straks bepalen (of zoals ze zeggen, de content leveranciers), welke programma's er wel of niet mogen worden opgenomen!

Ik kan je nu al vertellen dat wanneer dit zover is, de politiek zich ermee gaan bemoeien en de prijzen worden verhoogd. Want straks krijg je natuurlijk een debat waarom een kabelaar beslist welke programma's wel of niet mogen worden opgenomen. Dat was namelijk met de videorecorders nooit het probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 11:35
Jainoxi schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:21:
Kan de Samsung LE40A656(A1FXXN) overweg met die CI+ module van Ziggo? De TV staat niet op de lijst met ondersteunde TV's, maar ik ben benieuwd of 't toch kan werken..
Ik denk dat het niet mogelijk is. De A6 series hebben enkel een DVB-T en geen DVB_C tuner :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-04 16:42
Weet er iemand wanneer de Samsung Backlight LED TV's te koop zullen zijn op sites als redcoon of komplett? Ik heb het gevoel dat ik met de aankoop van een edge LED TV een beetje ontgoocheld uit zal komen... Dus liever nog even wachten. (een dure TV moet een overwogen en duurzame aankoop zijn, vind ik!)
Thx

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben op zoek naar het werkelijke verbruik van een Samsung 32" LCD TV. Ik zie op de Samsung website wel het verbruik staan, maar ik zo mijn twijfels of dat wel een echt goede indicatie is. Meestal kan door middel van de brightness lager instellen het verbruik flink worden terug geschroefd. Daarom mijn vraag: Heeft er iemand het werkelijke verbruik van een Samsung 32" LCD TV gemeten?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59
lowlow schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:48:
(een dure TV moet een overwogen en duurzame aankoop zijn, vind ik!)
Thx
Kun je beter voor Philips/Sony/Panasonic gaan dan een merk als Samsung/LG/Sharp imo

[ Voor 29% gewijzigd door Het Fantoom op 19-09-2009 13:16 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
Ik heb sinds vandaag de le46b750 heb hem nij de saturn gehaald met laagste prijs garantie.
Ben er helemaal blij mee, beeld ziet er zonder instellen al goed uit.
Mooi het hele weekend er mee spelen en instellen.

heb direct de ci+ van ziggo er in. Discovery en eurosport hd zien er super uit.
Grote is even wennen. maar dat komt vast goed.

• Fermion
Tito129 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:41:
Ik heb sinds vandaag de le46b750 heb hem nij de saturn gehaald met laagste prijs garantie.
Ben er helemaal blij mee, beeld ziet er zonder instellen al goed uit.
Mooi het hele weekend er mee spelen en instellen.

heb direct de ci+ van ziggo er in. Discovery en eurosport hd zien er super uit.
Grote is even wennen. maar dat komt vast goed.
Gefeliciteerd... het is een super TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil misschien een LE40B650 of LE46B650 aanschaffen. Heb namelijk begrepen dat het verschil met de B750 alleen maar de 100hz naar 200hz is. Aangezien ik niet ga gamen heb ik 200hz niet nodig. Bij films schijnt iedereen het namelijk uit te zetten.

Daarnaast woon ik in het UPC gebied en ga gewoon gebruik maken van de MediaBox. Dan hoef ik toch geen rekening te houden met dat CI+ slot etc?

Voor de rest nog andere adviezen of doe ik goed aan de keuze van een B650 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Executor16 schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:36:
Ik wil misschien een LE40B650 of LE46B650 aanschaffen. Heb namelijk begrepen dat het verschil met de B750 alleen maar de 100hz naar 200hz is. Aangezien ik niet ga gamen heb ik 200hz niet nodig. Bij films schijnt iedereen het namelijk uit te zetten.

Daarnaast woon ik in het UPC gebied en ga gewoon gebruik maken van de MediaBox. Dan hoef ik toch geen rekening te houden met dat CI+ slot etc?

Voor de rest nog andere adviezen of doe ik goed aan de keuze van een B650 :D
Je zou ook de rechthoekige design mooi kunnen vinden, het is kwestie van smaak (en geld).

Klopt, ik zet de 100Hz uit bij het bekijken van films... heeft geeft een soort van een plastische effect. Het lijkt meer op een goedkope studio opname dan een op een film. De 200Hz was voor mij niet bepalend.

46, dat is een joekel, wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Gisteren een LE37B650 gekocht, samen met een Ziggo CI+ module. Na wat gepruts is het helemaal goed gekomen. Het beeld is zeer strak, vooral de HD-zenders (Sport 1 HD, Discovery HD, enz) zijn een genot om naar te kijken. Het geluid is wel wat minder, maar het voldoet.

Echter zit er een soort van lichte vlek op het midden van het scherm, het is ovaalvormig en goed te zien bij donkere/zwarte beelden. Ik neem niet aan dat dit zo hoort, of zijn er andere mensen met hetzelfde "probleem"?

Ik wil maandag in ieder geval de winkel benaderen en eventueel de TV inruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
MrBlueEyes schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:20:
Mijn ouders hebben een LE40B650. Speelt .mkv af via usb. Ondersteund helaas niet DTS geluid. Dus ik zet met Haali Muxer de geluidsbestanden om naar AC3. Tv geef geen melding meer dan geluid niet word ondersteund maar speel het ook niet af. Een tvserie aflevering (720p mkv met AC3 geluid) speelt hij wel goed af. Hoe kan ik ook een 1080mkv bestand afspelen? Beeld doet het al maar geluid nog niet.
Iemand die dit voor elkaar heeft gekregen? 1080mkv met geluid af te spelen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
MrBlueEyes schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:35:
[...]

Iemand die dit voor elkaar heeft gekregen? 1080mkv met geluid af te spelen.
Gisteren nog, een trailer van Monsters vs. Aliens in 1080p. Geluid zou dan wel .ac3 zijn. Ik heb het bestand nog even in G-Spot gegooid, maar ik kreeg geen info over het type geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Fermion schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:52:
[...]

Je zou ook de rechthoekige design mooi kunnen vinden, het is kwestie van smaak (en geld).

Klopt, ik zet de 100Hz uit bij het bekijken van films... heeft geeft een soort van een plastische effect. Het lijkt meer op een goedkope studio opname dan een op een film. De 200Hz was voor mij niet bepalend.

46, dat is een joekel, wel mooi!
jep, me vriendin vond in daart het rechthoekige mooier en geen rode rand.
Ik heb de 200hz nu wel aan staan bij eredevisie live.(handig zo;n nieuw ziggo kaartje, kan ik weer 2 week kijken)

Ik ben ook bezig met het stoeien met dnla maar krijg ook weinig werkend.
Volgens het boekje van samsung moet eigenlijk alles werken, Meeste wat ik krijg ik steeds bestand wordt niet ondersteunt.

Hoe doen jullie het trouwens met blueray iso's? hoe kan ik die bekijken?

En ik heb een mkv met een loze srt. maar die wil die ook niet afspelen..

[ Voor 3% gewijzigd door Tito129 op 20-09-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Tito129 schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:25:
[...]

jep, me vriendin vond in daart het rechthoekige mooier en geen rode rand.
Ik ben ook bezig met het stoeien met dnla maar krijg ook weinig werkend.
Volgens het boekje van samsung moet eigenlijk alles werken, Meeste wat ik krijg ik steeds bestand wordt niet ondersteunt.
Mag ik vragen hoe je de netwerkinstellingen en dergelijke hebt ingesteld en zo internet op de TV werkend hebt gekregen? Aangezien je wel al je netwerk op kun komen. Ik kom hier namelijk niet verder dan de melding 'kan gateway niet pingen' o.i.d. Ik heb er trouwens een internet kabel aan hangen niet dat wireless ding van Samsung.

Misschien ook iemand anders met tips.. Of zijn de instellingen erg afhankelijk van router en/of modem?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
JKratos schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:19:
[...]

Mag ik vragen hoe je de netwerkinstellingen en dergelijke hebt ingesteld en zo internet op de TV werkend hebt gekregen? Aangezien je wel al je netwerk op kun komen. Ik kom hier namelijk niet verder dan de melding 'kan gateway niet pingen' o.i.d. Ik heb er trouwens een internet kabel aan hangen niet dat wireless ding van Samsung.

Misschien ook iemand anders met tips.. Of zijn de instellingen erg afhankelijk van router en/of modem?
Ligt idd aan je router, ik kon gewoon me netwerk kabel er indrukken en ik had verbinding.
Je moet zorgen dat je dhcp aanhebt staan op je router, of anders bij netwerk instellingen zelf de gegevens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Tito129 schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:47:
[...]

Ligt idd aan je router, ik kon gewoon me netwerk kabel er indrukken en ik had verbinding.
Je moet zorgen dat je dhcp aanhebt staan op je router, of anders bij netwerk instellingen zelf de gegevens instellen.
Bedankt voor je reactie. Ik heb net bij de instellingen van de router gekeken en daar zag ik dat DHCP 'enabled' stond, dus daar zal het probleem niet zitten. Misschien nog andere dingen waar ik naar moet kijken of op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 17:17
Wie kan mij helpen om me firmware van me tv(samsung LE40B650) up te daten.
Want die van mij doet niks als ik het bestand uit pakt op me usb stick zet en de usb stick aan me tv aan sluit en tv aan zet.
En ook niet als ik het via de menu doe met vraag teken icoon en dan software update en dan via usb laat scannen geeft hij aan Melding "Geen bestand voor bij werken beschikbaar. Controleer dit en probeer opnieuw."

Mij vraag is nu hoe kan ik me tv van nieuwe firmware updaten ik beschik over firmware datum 2009/05/22_001004 en er is een nieuwe versie van beschikbaar versie 2009-08-20 dus het moet kunnen alleen de vraag is hoe ?

Havelock ==> Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 06:52
Havelock schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:17:
Wie kan mij helpen om me firmware van me tv(samsung LE40B650) up te daten.
Want die van mij doet niks als ik het bestand uit pakt op me usb stick zet en de usb stick aan me tv aan sluit en tv aan zet.
En ook niet als ik het via de menu doe met vraag teken icoon en dan software update en dan via usb laat scannen geeft hij aan Melding "Geen bestand voor bij werken beschikbaar. Controleer dit en probeer opnieuw."

Mij vraag is nu hoe kan ik me tv van nieuwe firmware updaten ik beschik over firmware datum 2009/05/22_001004 en er is een nieuwe versie van beschikbaar versie 2009-08-20 dus het moet kunnen alleen de vraag is hoe ?

Havelock ==> Sebastian
BounceMeister schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:01:
[...]

Dit is al vaak voorbijgekomen. Waarschijnlijk heb je de verkeerde firmware. Als je bv. een LE40B650T2P hebt, moet je ook de gelijkgenaamde firmware hebben. Dit geldt ook voor de ...T2W.

Firmwares vind je hier.
Zie daar :)
Via de website van Samsung gaat het niet zo lekker, dan pakt ie verkeerde firmware, had het probleem ook.
Via deze link kom je wel bij de juiste firmware terecht.

[ Voor 39% gewijzigd door Eximius op 21-09-2009 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Eindelijk het is me gelukt om een firmware update te doen alleen als ik me zenders opnieuw wil instellen vraagt hij om een pincode en dat was voorheen 4 x 0 alleen dat herkent hij nu niet meer kan iemand mij vertellen wat de pincode nu wel is ?

edit: hij pakt hem nu wel wat ik een beetje vaag vindt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Havelock op 21-09-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Vraag van een andere orde, is het überhaupt mogelijk om een TV opname te maken met een LExxB650?

Ik weet het antwoord al, nee (denk ik). Maar volgens mij bestaat er geen technisch beperking om samsung dat mogelijk te laten maken. Sluit een lege HD-USB drive in je TV en in principe zou je de streams moeten kunnen opnemen. Zou mij niet verbazen als dit al mogelijk is. De TV zit boordevol mogelijkheden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Kan iemand die de LE40B650 of de LE40B750 even meten wat de afstand tussen de tafel en de hoeken van het scherm is. Want ik neem aan dat de poot niet verstelbaar is.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20090921-pwf3aqkfi4tjsq3s765at1b4rn.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Executor16 op 21-09-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Het lijkt mij niet mogelijk om een TV opname met een LExxB650 te maken, ik heb er ook nog niets van gelezen op het web. Kan iemand dit even beantwoorden:

Ik heb sinds kort een LE37B650. Er zit een soort van lichte vlek op het midden van het scherm, het is ovaalvormig en goed te zien bij donkere/zwarte beelden. Ik neem niet aan dat dit zo hoort, of zijn er andere mensen met hetzelfde "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Gisteren een LE32B554 gekocht, samen met een Ziggo CI+ module.
Super beeld maar volgens mij kan ik de digitale kanalen niet sorteren 8)7
Klopt dit???
1 t/m 10 is geen probleem maar zou toch graag de rest in een volgorde zetten die ik zelf wil.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Lol, gister was ik er nog van overtuigd een 40B650 te halen ivm het prijsverschil bij MediaMarkt. Hij kost daar namelijk 999,-

Vandaag kijk ik voor de zekerheid nog een keer in de Pricewatch en staat ie opeens voor 899,- bij Alternate. Dat maakt het gelijk weer een stuk interessanter :D (Gister stond die er nog niet namelijk).

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 21-09-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
rsvmark schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:46:
Gisteren een LE32B554 gekocht, samen met een Ziggo CI+ module.
Super beeld maar volgens mij kan ik de digitale kanalen niet sorteren 8)7
Klopt dit???
1 t/m 10 is geen probleem maar zou toch graag de rest in een volgorde zetten die ik zelf wil.......
Bij UPC kan het niet, dus zal het bij Ziggo ook niet kunnen misschien :D Wat wel kan (bij UPC) is een favorieten lijst aanmaken en alle andere crap eruit filteren. Ook kun je met een Logitech Harmony remote zelf kanalenvolgorde koppelen aan je afstandsbediening. Dat werkt ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:51:
[...]

Bij UPC kan het niet, dus zal het bij Ziggo ook niet kunnen misschien :D Wat wel kan (bij UPC) is een favorieten lijst aanmaken en alle andere crap eruit filteren. Ook kun je met een Logitech Harmony remote zelf kanalenvolgorde koppelen aan je afstandsbediening. Dat werkt ook goed!
kan ook niet bij Ziggo.
Olossing inderdaad als boven gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:33
Executor16 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:49:
Lol, gister was ik er nog van overtuigd een 40B650 te halen ivm het prijsverschil bij MediaMarkt. Hij kost daar namelijk 999,-

Vandaag kijk ik voor de zekerheid nog een keer in de Pricewatch en staat ie opeens voor 899,- bij Alternate. Dat maakt het gelijk weer een stuk interessanter :D (Gister stond die er nog niet namelijk).
ruim 2 maanden geleden een 40B650 gehaald bij MM voor 900 euro!

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breal
Ok even het volgende. Liep tegen het volgende probleem aan. Zodra ik mijn Samsung LE40B650 aansluit op mijn versterker dan loopt het geluid van de versterker niet gelijk t.o.v. de televisie. Dit gaf als resultaat een echo effect en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Om een of andere rede heeft Samsung een delay gezet op de AV en de optical uitgangen, vraag mij niet waarom, maar dit zorgt ervoor dat het geluid tussen TV en versterker niet gelijk loopt.

LET OP! instellingen aanpassen in het service menu is voor eigen risico.

Deze instellingen zijn aan te passen via het service menu.
- Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power (On)
- Ga naar [Control] en druk op [Enter]
- Ga naar [Sound] en druk op [Enter]
- De AV Speaker staat op 100, zet deze op 0
- De SPdif Speaker staat op 40 zet deze op 0
- Druk op Power(Off)
Geluid loop nu synchroon.

Bij mij werkt dit perfect, succes en veel plezier ermee.

Groetjes breal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-04 15:10

V3g3ta

Fueled by Games!

Bij Redcoon voor €764,-

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Peertje NL schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:32:
[...]

Ja sorry, mijn fout, had mijn bericht niet helemaal afgemaakt :D Het moest dus zijn:
Lol, gister was ik er nog van overtuigd een 40B650 te halen in plaats van de 40B750 ivm het prijsverschil bij MediaMarkt. Hij De 40B750 kost daar namelijk 999,-

Vandaag kijk ik voor de zekerheid nog een keer in de Pricewatch en staat ie opeens voor 899,- bij Alternate. Dat maakt het gelijk weer een stuk interessanter (Gister stond die er nog niet namelijk).
Het wordt dus een 40B750 voor 899,- in plaats van de 40B650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Peertje NL schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:32:
[...]

Ik voor 690 euro bij de MM tijdens de inruilweken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12
Beetje late reactie, maar volgens mij heb ik deze afbeelding gebruikt:

http://scorpion77.cjb.net/images/8x8bwcheck.bmp

Deze geef je dan fullscreen weer met bv irfanview via HDMI en de clou is dat je m draait zodat de afbeelding begint met een zwart vierkantje. Bij mij zorgde dat ervoor dat de HDMI calibration eindelijk "Succes" gaf.

Overigens heb ik nooit last gehad van een raar beeld ofzo. Misschien heeft het er mee te maken dat ik nooit een reset heb gedaan, want ik las dat de calibratie pas doorgevoerd wordt na een reset. Ook is het niet normaal dat de calibratie standaard al op "Failed" staat, al schijnt dit wel vaker voor te komen. Voor calibratie heb je iig een zeer specifiek test patroon nodig en ook is deze specifiek voor de lcd tv zelf, dus het lijkt me zeer sterk dat een firmware upgrade hier iets mee te maken heeft. Misschien toch maar een service request doen?
jb044,

Ik zie dat jij ook precies een LE37B652 hebt. Zou je mij kunnen vertellen welke setting je nu hebt staan onder ADC Result in de 4 verschillende input modussen? Dus zoals in in deze post heb staan? mijn kleuren zijn nog steeds bagger, vooral geen contrast in zwart, ik zit er over te denken om een samsung monteur langs te laten komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-05 13:01
Executor16 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:38:
Kan iemand die de LE40B650 of de LE40B750 even meten wat de afstand tussen de tafel en de hoeken van het scherm is. Want ik neem aan dat de poot niet verstelbaar is.

Dit dus:
[afbeelding]
Dat stukje is 5cm.
Ik heb de LE40B750 hier. (vorige week voor 999,- bij de MM gekocht (na afdingen))

Ik heb wel een vraagje. Ik heb deze tv sinds vorige week en loop al een tijdje te spelen met instellineg voor het beeld. Ik zie namelijk links en rechts in beeld over de hele hoogte van het beeld een lichtere kleur dan op de rest van het scherm. Weet iemand of dit hoort? Ik vind het echt heel storend.

Als ik alles vrij donker instel zie ik het niet echt meer, maarja dan vallen andere details ook weg :(

En hebben anderen ook dat als er een donkere scene komt je nog kunt zien dat de tv dan de helderheid bijstelt. Ik heb dynamic contrast dan uit staan en vind verder geen instellingen om dit phenomeen wellicht niet te doen optreden. Het gaat echt heel snel, maar ik zie het dus wel :(

PS Ik heb de tv op mn pc aangesloten en daar (als ik op de pc zelf kijk) heb ik niet deze problemen dus het zit niet in de film of serie.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
PuckStar schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:25:
[...]

Dat stukje is 5cm.
Ik heb de LE40B750 hier. (vorige week voor 999,- bij de MM gekocht (na afdingen))

Ik heb wel een vraagje. Ik heb deze tv sinds vorige week en loop al een tijdje te spelen met instellineg voor het beeld. Ik zie namelijk links en rechts in beeld over de hele hoogte van het beeld een lichtere kleur dan op de rest van het scherm. Weet iemand of dit hoort? Ik vind het echt heel storend.

Als ik alles vrij donker instel zie ik het niet echt meer, maarja dan vallen andere details ook weg :(

En hebben anderen ook dat als er een donkere scene komt je nog kunt zien dat de tv dan de helderheid bijstelt. Ik heb dynamic contrast dan uit staan en vind verder geen instellingen om dit phenomeen wellicht niet te doen optreden. Het gaat echt heel snel, maar ik zie het dus wel :(

PS Ik heb de tv op mn pc aangesloten en daar heb ik niet deze problemen dus het zit niet in de film of serie.
Heb je hem bij de MediaMarkt in Rotterdam gehaald? Die gaan namelijk mee met de Alternate prijzen (is namelijk in de buurt en ook een echte winkel). Dan zou je dus nog 100,- terug kunnen krijgen aangezien die bij Alternate voor 899,- te koop staat nu.

Ik wil iig precies datzelfde model gaan kopen (de LE40B750 ook). Ben eigenlijk nog niets tegengekomen over die dingen waar jij het over hebt. Ik zou toch maar even terug gaan naar de MediaMarkt voor een ander exemplaar. Je zit sowieso binnen de 14 dagen garantie. Kun je ook gelijk je 100 eurie vragen :D

Ik las nog even je PS, misschien kan het dus nog aan je andere bron liggen (aangezien je via de PC geen problemen hebt). Ik zou die is proberen uit te sluiten dmv ander kastje (lenen ofzo) andere kabels. Staat niet specifiek in je post hoe je momenteel tv kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 21-09-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 10-05 13:01
Executor16 schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:43:
[...]

Heb je hem bij de MediaMarkt in Rotterdam gehaald? Die gaan namelijk mee met de Alternate prijzen (is namelijk in de buurt en ook een echte winkel). Dan zou je dus nog 100,- terug kunnen krijgen aangezien die bij Alternate voor 899,- te koop staat nu.

Ik wil iig precies datzelfde model gaan kopen (de LE40B750 ook). Ben eigenlijk nog niets tegengekomen over die dingen waar jij het over hebt. Ik zou toch maar even terug gaan naar de MediaMarkt voor een ander exemplaar. Je zit sowieso binnen de 14 dagen garantie. Kun je ook gelijk je 100 eurie vragen :D

Ik las nog even je PS, misschien kan het dus nog aan je andere bron liggen (aangezien je via de PC geen problemen hebt). Ik zou die is proberen uit te sluiten dmv ander kastje (lenen ofzo) andere kabels. Staat niet specifiek in je post hoe je momenteel tv kijkt.
Bij MM in Utrecht vorige week dinsdag avond. Daar stond hij toen voor 1099,-. In Ede zelfs 1140,- dus ik was al blij dat ik hem toch voor 999,- mee kon krijgen. Nog minder gaat denk ik niet lukken. Daar gaan ze toch nooit op in als ik nu kom met ja er mag wel 100euro af want in R'dam etc...... Toch?

Ik kijk alleen series en films vanaf mijn computer waar het scherm via HDMI aan hangt. Ik heb verder geen kabel of wat dan ook. Komt wellicht later nog wel hoor ;)

Op mijn pc scherm zie ik de witte balken niet en is het beeld perfect, maar op de tv dus wel die witte/lichte balken. Zie hier een plaatje (foto). Aan het einde van de aftiteling van een film. Ik heb (zodat je het beter ziet) de brightness heel hoog gezet dus normaal zie ik ze niet zo helder. Ik vrees dat die balken normaal zijn omdat daar het licht daarvandaan komt voor het hele scherm?
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/2417/afb0051.th.jpg

Ik hoor het graag want anders ga ik natuurlijk direct terug! Beeld is erg mooi maar die balken frustreren me behoorlijk. Alsook wat ik al eerder schreef over het snel........maar niet snel genoeg omdat ik het zie.....automatisch bijstellen van de belichting/helderheid als er een donkere scene komt. Ben benieuwd of anderem het ook hebben (sorry dat ik wat dingen herhaal van mijn vorige post).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
@PuckStar:
Laagste Prijs Garantie van de MediaMarkt is als volgt: "Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour."

Als je hem dus in Rotterdam bij de MM had gekocht, dan gaan ze met de prijs dat ie bij Alternate kost ook gewoon akkoord. Dit kan dus ook nog de 13e dag na aankoop. Jij zit helaas wel een stuk verder uit de straal van 15km.

Ik zou er sowieso mee terug gaan, want aan de foto te zien heb je een typisch geval van Backlight Bleeding en daar heb ik eigenlijk niks over gelezen bij dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Executor16 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 01:58:
@PuckStar:
Laagste Prijs Garantie van de MediaMarkt is als volgt: "Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour."

Als je hem dus in Rotterdam bij de MM had gekocht, dan gaan ze met de prijs dat ie bij Alternate kost ook gewoon akkoord. Dit kan dus ook nog de 13e dag na aankoop. Jij zit helaas wel een stuk verder uit de straal van 15km.
Voor zover ik weet geldt de laagste prijs garantie alleen voor fysieke winkels, niet voor online winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius

Deze tv 2 weken geleden gekocht bij de MM in Rijswijk, hij stond daar voor 899,-
Na simpel de vraag te stellen of er iets van de prijs af kon uitgekomen op 799,-

Try it... Zijn ze echt niet zo moeilijk mee bij de MM, zeker niet 5minuten voor sluitingstijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Philflow schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:55:
[...]

Voor zover ik weet geldt de laagste prijs garantie alleen voor fysieke winkels, niet voor online winkels.
MediaMarkt hanteert 5km, geen 15km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 23:10
Philflow schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:55:
[...]

Alternate heeft naast de webshop ook gewoon een fysieke winkel. Trouwens een niet al te kleine trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Eximius schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:08:
[...]

MediaMarkt hanteert 5km, geen 15km...
Ik quote dit hierboven van de MediaMarkt site af, lees nou is goed "Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour."

En Alternate heeft een fysieke winkel, niet zo'n kleine ook.

MediaMarkt Rotterdam gaat altijd mee met de prijzen van de grotere shops in Rotterdam, zo nauw kijken ze niet eens naar de afstand.

Je kunt altijd vergelijken met Informatique, Alternate, Foka, Kamera Express, etc... Ik heb nog nooit gehad dat ze nee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Xander25 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:43:

Ik heb sinds kort een LE37B650. Er zit een soort van lichte vlek op het midden van het scherm, het is ovaalvormig en goed te zien bij donkere/zwarte beelden. Ik neem niet aan dat dit zo hoort, of zijn er andere mensen met hetzelfde "probleem"?
Om hier even op terug te komen: gisteren heb ik de TV voor een nieuw exemplaar geruild, deze heeft een nog grotere lichte vlek in het midden van het scherm. Zou heel goed kunnen dat dit "backlight bleeding" is, alhoewel dat vaak bij de randen voor komt, dit is echt in het midden van het scherm. Ik ga weer terug met de TV en moet nog maar eens zien of ik wel weer hetzelfde type neem. Wel jammer, verder is de TV namelijk top! Is er bij LED TV's als de UExxB6000 minder kans op "backlight bleeding"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Executor16 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:36:
[...]

Ik quote dit hierboven van de MediaMarkt site af, lees nou is goed "Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour."

En Alternate heeft een fysieke winkel, niet zo'n kleine ook.

MediaMarkt Rotterdam gaat altijd mee met de prijzen van de grotere shops in Rotterdam, zo nauw kijken ze niet eens naar de afstand.

Je kunt altijd vergelijken met Informatique, Alternate, Foka, Kamera Express, etc... Ik heb nog nooit gehad dat ze nee zeggen.
Hmm, in Rijswijk wisten ze me te vertellen dat het 5KM was.
De discussie met Alternate en geen internetwinkel is trouwens ook een leuke om die bij de MM te voeren.
Volgens hun is het een internetwinkel met een showroom en dus een internetwinkel, ik mis de logica maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:14
@dijkhuis

Alle 4 de input modussen kan ik je niet aan helpen, want ik heb niet alles aangesloten, maar wel dit:

http://scorpion77.cjb.net/images/tweakers/

Achtereenvolgend:

1 HDMI1 UPC setupbox in 1080i 50hz
2 HDMI3 PC in 1080p 60hz
3 Analoog tv
4 VCR via SCART

Zoals je ziet komt zowel digitaal als analoog met elkaar overeen, alleen onderling verschillen ze.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Eximius schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:53:
[...]
Volgens hun is het een internetwinkel met een showroom en dus een internetwinkel, ik mis de logica maargoed ;)
Volgens mij heeft MM gelijk. Alternate is een "Computerversand" met een "showroom".( link.)
Edit: neemt niet weg dat je het kunt proberen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 22-09-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1905
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2023
speelt samsung 37b650 ook avchd af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318411

Ik heb zelf een LE32B650, en wat me opvalt is dat hij een aantal populaire codecs niet ondersteund, wanneer ik vanaf de USB stick afspeel.

Zou ik dit kunnen oplossen door middel van naar de TV toe streamen (met internet kabel e.d.) i.c.m. de juiste computer programma's? Of zal ik altijd eerst de codecs appart moeten veranderen, voordat ik het uberhaupt kan streamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rym
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03 19:04

rym

Goedendag,

Inmiddels al een maand trouwe eigenaar van de le37b650 en sinds 5 minuten geleden ook van een CI+ module. Werkt allemaal perfect! Alleen wat ik me afvroeg, hoe kan ik de zap-tijd versnellen bij dit model? als ik in het advanced menu zit gebeurt er vrij weinig eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
H1905 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:29:
speelt samsung 37b650 ook avchd af?
nee, je kan wel de avchd demuxen als hij de 264 codec heeft.
Maar out of de box werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1905
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2023
bedankt.

Weetje ook mischien met welke programma kdat kan doen?

van dts audio naar ac3 is mij wel gelukt:)

tsmuxer audio dts er uit halen
eac3to van dts naar ac3 converteren
mlv merge ac3 geluid in film toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
H1905 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:37:
bedankt.

Weetje ook mischien met welke programma kdat kan doen?

van dts audio naar ac3 is mij wel gelukt:)

tsmuxer audio dts er uit halen
eac3to van dts naar ac3 converteren
mlv merge ac3 geluid in film toevoegen
ook met tsmuxer de videostream er uithalen, die samen met mkvtoolnix weer in een mkv stoppen. Je moet alleen nog een srt subtitel ergens vandaan halen.(ook om te zetten trouwens met subrip.)
worden jammer genoeg niet zoveel mkv meer gespot.

[ Voor 4% gewijzigd door Tito129 op 22-09-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik overweeg de LE32B530 te kopen. Nu heb ik een artikel gelezen dat zegt dat 32" Full HD niet zo veel zin heeft als je op 2.20 meter zit. Als dat waar is zou ik beter de LE32B450 kunnen nemen en wat geld besparen.

Wat zijn jullie meningen hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 15:53
echte hele grote verschillen zie je na mijn mening niet. Zou eerder overwegen een 32" hd-ready met 100hz te nemen, dan full hd met 50hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is de LE32B530 geen 100Hz dan? Ik kan het niet terug vinden op de Samsung site.

Edit: na het lezen van deze review neig ik naar le32b450
"However, unless you sit less than 4 feet away from the screen, you’ll be hard-pressed to tell the difference due to the resolving limit of our eyes."
http://www.hdtvtest.co.uk...le32b450c-20090625155.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 22-09-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Volgens de E-handleidingen(die op usb stick staat die mee geleverd word) kan de lcd beeldschermen bij stilstaat beeld in 2 uur in branden.

En volgens veel winkel personeel die beweren dat een lcd scherm niet kan in branden(vandaar dat ik ook geen plasma scherm heb genomen).
En in E-handleiding beweren dus het tegen deel ?

Hoe zit dit precies wie kan mij uitleggen hoe dat zit met plasma's en lcd's schermen zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:51
@Havelock alles kan inbranden (crt, plasma, lcd). De ene techniek zal er wel beter tegen bestand zijn. Bij LCD zou je toch geen zorgen moeten maken, zelf met de nieuwe plasma's is de kans op permanente inbranding zeer klein. Algemeen zou je geen zorgen hierover moeten maken met moderne tv's, er zijn andere parameters die veel belangrijker zijn bij de keuze van een tv dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
Philflow schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:53:
Is de LE32B530 geen 100Hz dan? Ik kan het niet terug vinden op de
Nee 100hz begint pas bij de 6 serie van Samsung.
Ik heb zelf een A450. Bevalt prima,
A = 2008
B = 2009 model

Edit: En dan even nog een verbetering op het antwoord van net...
100 hz hd-ready vind je niet op een samsung! ( ja misschien een plasma of monitor )

[ Voor 20% gewijzigd door Badie op 22-09-2009 22:56 ]

• Philflow

Philflow

Badie schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:54:
[...]
Nee 100hz begint pas bij de 6 serie van Samsung.
Ik heb zelf een A450. Bevalt prima,
A = 2008
B = 2009 model
Bedankt. De B450 lijkt me wel geschikt voor mij. 100Hz is buiten mijn budget. Ik wil liever minder dan 400 euro uitgeven.

De B530 is 419 bij Redcoon, maar volgens de meeste mensen heeft Full HD dus geen zin bij mij kijk afstand.

Philflow schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:47:
[...]

Bedankt. De B450 lijkt me wel geschikt voor mij. 100Hz is buiten mijn budget. Ik wil liever minder dan 400 euro uitgeven.

De B530 is 419 bij Redcoon, maar volgens de meeste mensen heeft Full HD dus geen zin bij mij kijk afstand.
Gewoon voor full HD gaan als je het kunt krijgen.
Meeste mensen zeggen zoveel. :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Afgelopen weekend een le37B650 gehaald bij de plasma discounter voor €702,- inc verwijderingsbijdrage.

Ik moet zeggen dat het scherm zeer goed bevalt.
Vanaf de fabriek staat hij al redelijk goed ingesteld.
Alleen vind ik media 2.0 erg tegenvallen.

Widget zijn zeer beperkt en bevatten geen nederlandse info. Youtube is daarin tegen wel leuk.
Bij het weergeven van foto's wordt de metadata niet ingelezen.
Waardoor hij niet weet of deze landscape of portrait moet worden weergegeven.
Mediaplayback is te beperkt, Hij ondersteund voldoende video codecs alleen de audio codec is met alleen ac3 zeer beperkt. Meeste content heeft een DTS sound track.

Gelukkig is media 2.0 niet de reden dat ik dit scherm heb aangeschaft. Daar heb ik een acryan play-on voor.

Merk wel dat ik met deze tv de weergave van digitale tv wat minder vind. Ik had hiervoor een 32' HD-ready scherm en dat was toch wat scherper of ik ben verpest door het kijken naar fullHD films.

Daarom gisteren alvast met de digitale decoder van de tv zelf gespeeld icm Ziggo en ik moet zegen dat dit een beter beeld geeft dan de externe humax decoder. Moet dus zodra als het geld er is een Cam pakket zien te scoren. Nederland 1 HD en het zenderoverzicht en het ziggokanaal zijn free to air en kunnen dus al wel bekeken worden zonder CAM en Nederland 1 HD zag er echt tof uit.

Instaleren van de nieuwe 1004.1 firmware ging trouwens niet helemaal vlekkeloos, kreeg de melding dat er geen geschikte firmware op de usb stick stond, na een paar pogingen toch maar eens de instruktie bij het uitpakken gelezen, bleek dus dat je alle mappen van het uitgepakte bestand moest kopieren.
Ik had alleen de nieuwe image bestanden op de disk gezet |:(
Was weer een leerzame les :)

[ Voor 7% gewijzigd door brid op 23-09-2009 08:59 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 318240 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:23:
[...]
Gewoon voor full HD gaan als je het kunt krijgen.
Meeste mensen zeggen zoveel. :)
Ik ga natuurlijk zelf even kijken wat mooier is op 2 meter afstand maar de reviews zijn wel duidelijk: "unless you sit less than 4 feet away from the screen, you'll be hard-pressed to tell the difference due to the resolving limit of our eyes." http://www.hdtvtest.co.uk...le32b450c-20090625155.htm

• TheDeuce
Kan iemand met een Samsung LExxB650 (liefst 37") de source eens op PC zetten zonder dat een PC is aangesloten. Je krijgt dan zwart beeld. Nu is mijn vraag: is dit beeld bij jullie ook echt zwart? Ik heb nu al het 3e exemplaar LE37B650 en telkens zit er een witgrijze vlek in het midden van het beeld.

Alvast bedankt _/-\o_

• brid

brid

Hier is hij zonder input ook niet egaal zwart, maar zodra als er een bron is met donkere kleuren is hij wel egaal

DIY NAS, Hoofd PC

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-04 15:10

V3g3ta

Fueled by Games!

Bij mijn LE37B650 is er op de pc-source geen vlek of zoiets te bekennen. Écht zwart is het overigens niet dan, maar als er input is word het wel mooi zwart.

[ Voor 36% gewijzigd door V3g3ta op 23-09-2009 21:39 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:12
jb044 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:29:
@dijkhuis

Alle 4 de input modussen kan ik je niet aan helpen, want ik heb niet alles aangesloten, maar wel dit:

http://scorpion77.cjb.net/images/tweakers/

Achtereenvolgend:

1 HDMI1 UPC setupbox in 1080i 50hz
2 HDMI3 PC in 1080p 60hz
3 Analoog tv
4 VCR via SCART

Zoals je ziet komt zowel digitaal als analoog met elkaar overeen, alleen onderling verschillen ze.

suc6
Thanks, hier heb ik wat aan!

Op de Samsung site staat dat het mogelijk is om aan de TV een USB stick of externe HDD te koppelen.
Moet ik in het geval van de externe HDD nog op bepaalde compatibiliteits eisen letten, of is in princiepe alles goed?
Ik zit namelijk te denken om deze Western Digital Elements Desktop 1TB aan te schaffen, maar heb geen idee of hij dan ook op mijn tv kan worden gebruikt...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:51
Anoniem: 318411 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:17:
Op de Samsung site staat dat het mogelijk is om aan de TV een USB stick of externe HDD te koppelen.
Moet ik in het geval van de externe HDD nog op bepaalde compatibiliteits eisen letten, of is in princiepe alles goed?
Ik zit namelijk te denken om deze Western Digital Elements Desktop 1TB aan te schaffen, maar heb geen idee of hij dan ook op mijn tv kan worden gebruikt...
Hij zou moeten werken, zeker omdat hij zelf in zijn stroom voorziet en dus niet afhankelijk is daarvoor van de tv.

Bedankt man!
Staat inmiddels in bestelling, ik zal volgende week laten horen hoe het bevalt.

• TheDeuce
De lijst met gecertificeerde toestellen is uitgebreid, zie hier: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus

Enkele modellen uit de LED 6000, 7000 en 8000 serie van Samsung worden nu ook ondersteund :)

• Tito129
Ik heb vandaag me laptop aangesloten op me le45b750 maar ik krijg alleen maar stereo geluid uit me reciever.
Terwijl de tv optical is aangesloten.
Ik kan in windows ook geen 5.1 geluid testen, net of de tv aangeeft alleen maar stereo te accepteren.
Doe ik wat verkeerds?

• brid

brid

Ik heb vandaag de ziggo ci+ cam aangeschaft.

Via de cam toch nog een stuk beter beeld dan met de humax en als bonus ook nog een aantal HD kanalen.

Installeren ging zoals bij zovelen niet helemaal lekker.

Had mijn samsung le37b650T2P al van te voren alle digitale kanalen laten zoeken en de nieuwste firmware geladen.
Maar toen ik de cam + card er instopte kreeg ik de wel bekende error 17.
Hierna de tv maar weer uitgezet en daarna aangezet met alleen de cam.
Toen kwam hij wel door de authentication heen en vroeg hij om de smartcard, na het invoeren van de card werkte alles gelukkig wel

Leuke was dat mijn vrouw er zowat ook 1 had gehaald als verrassing voor mij, had ik er zowat 2 gehad

DIY NAS, Hoofd PC

• Tito129
Ik zag dat er een nieuwe firmware was voor de p versie van de le46p750
http://www.samsung.com/do...U1P&filetype=FM&language=

nu nog achterhalen wat er veranderd is

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 21:30
Tito129 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:05:
Ik heb vandaag me laptop aangesloten op me le45b750 maar ik krijg alleen maar stereo geluid uit me reciever.
Terwijl de tv optical is aangesloten.
Ik kan in windows ook geen 5.1 geluid testen, net of de tv aangeeft alleen maar stereo te accepteren.
Doe ik wat verkeerds?
Nee, alleen geluid dat uit de eigen tuners komt kan 5.1 zijn, voor de rest accepteert de tv alleen stereo.

• brid

brid

hmmm loop toch tegen het eerste probleempje aan.

Hoe kies je bij digitale tv voor de juiste audio stream?
Ik keek net motors tv en die hebben een franse en een engelse stream en hij staat nu dus op de franse.

Edit
Ahhh heb het al gevonden -> menu -> geluid -> gesproken

[ Voor 13% gewijzigd door brid op 24-09-2009 21:41 ]

DIY NAS, Hoofd PC

• PascalvE
  • Laatst online: 07-05 06:22
Een hopelijk makkelijke vraag, hoe zit het nu met de inputlag en/of navegen bij respectievelijk games en dvd's en blu-rays bij de hedendaagse Samsung LCD tv's, ik heb het over de 50hz modellen (specifiek de 37B550). Ik kon het in dit topic niet vinden via de search functie dus sorry als ik een eerder gestelde vraag stel. Alvast bedankt!

• brid

brid

DIY NAS, Hoofd PC

• PascalvE
Bedankt voor het zoeken, maar ik doel meer op het navegen in het beeld (mij actiefilms en mindere bronnen bijv een oude film op dvd met donkere scènes) en input lag bij games. Dat lipsync lijkt dus iets wat wel opgelost kan worden dus daar lig ik niet wakker van (is dat probleem trouwens alleen bij de 650? of ook bij de 550, is 50hz).

• X1pheR
  • Laatst online: 26-11-2023
Heeft iemand de LE46B650 wel eens vergeleken met de Sony KDL46W5500? Zo ja, wat waren de ervaringen? ik zit namelijk te twijfelen tussen deze twee tv's maar van alles wat ik lees en zie in de winkels zitten ze nek-aan-nek met een neiging meer naar de sony. Is echter ook een heel stuk duurder...

Out of order...

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
PascalvE schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:00:
Bedankt voor het zoeken, maar ik doel meer op het navegen in het beeld (mij actiefilms en mindere bronnen bijv een oude film op dvd met donkere scènes) en input lag bij games.
Alle LCD TV's hebben last van Ghosting, in LCD tests komt vaak naar voren dat bij horizontale bewegingen er ongeveer 400 pixels aan resolutie overblijft. Enkele LCD modellen schieten naar de 600 lijnen, maar alles daarboven zijn enkel plasma-schermen.
Overigens is 'lip sync problemen' en inputlag precies het zelfde. ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
SirNobax schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:19:
[...]

Alle LCD TV's hebben last van Ghosting, in LCD tests komt vaak naar voren dat bij horizontale bewegingen er ongeveer 400 pixels aan resolutie overblijft. Enkele LCD modellen schieten naar de 600 lijnen, maar alles daarboven zijn enkel plasma-schermen.
Overigens is 'lip sync problemen' en inputlag precies het zelfde. ;)
En in hoeverre is dit storend bij het kijken? Een vriend van me had een (flink) ouder model LCD van Phillips (wel gewoon 1080p etc) maar daar was het ghosting/vegen bij een niet super kwaliteit dvd toch echt héél irritant (ik weet niet hoe zijn tv ingesteld was) vandaar dat ik er huiverig voor ben..., is dit wel verbeterd over de laatste jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
Da Killah schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:13:
Heeft iemand de LE46B650 wel eens vergeleken met de Sony KDL46W5500? Zo ja, wat waren de ervaringen? ik zit namelijk te twijfelen tussen deze twee tv's maar van alles wat ik lees en zie in de winkels zitten ze nek-aan-nek met een neiging meer naar de sony. Is echter ook een heel stuk duurder...
Ik werk in een winkel waar we ze bijna naast elkaar hebben staan.
Mijn persoonlijke mening is dat het beeld van de Samsung anders overkomt door dat het scherm glanzend is. De sony heeft een mat scherm. Ik zou denk ik voor de Sony gaan. Qua kleuren en beelden is het moeilijk te schatten, maar de Sony geeft na mijn mening mooiere kleuren weer dan de Samsung. Vind het model ook qua vormgeving een stukje mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
PascalvE schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:15:
[...]
En in hoeverre is dit storend bij het kijken? Een vriend van me had een (flink) ouder model LCD van Phillips (wel gewoon 1080p etc) ...
Hoe storend dit is, dat verschilt natuurlijk per persoon, bij films valt het nog het minste op en is het nog enigzins aanvaardbaar, maar zodra je een spel gaat spelen word dit toch wel behoorlijk irritant.
Persoonlijk is dit de reden voor mij om naar plasma's te kijken, die hebben niet de hoge response times die inherent is aan de LCD techniek.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 15:16
Gisteren de Samsung LE-40B650 100 Hz, voor 799,- gehaald bij de MM. (Was 899,- maar 100 Euro afgedongen)

Het beeld valt mij vooralsnog een beetje tegen, vondt mijn oude 32 inch een mooier beeld geven.

Het lijkt wel als alles met een amateur camera is gefilmd, sommige beelden gaan erg snel ook valt mij de ghosting op. Het beeld oogt minder filmisch.

Allemaal puntjes die bij mijn ouder toestel geen problemen gaven!

Ook krijg ik met mijn WD TV (HDMI) geen beeld. Aan de kabel ligt het niet want de blu-ray speler herkend ie wel. Ook heb ik meerdere HDMI poortjes geprobeerd.

Iemand nog tips voor een juiste instelling?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Lekkerste beeld is natuurlijk een punt van discussie, maar ik heb hem als volgt staan:

Standaard
100hz optie aangepast - blur 8 trillen 0
Dynamisch contrast uit
backlight op 7 of 8
Digitaal ruisonderdrukking uit

[ Voor 7% gewijzigd door brid op 25-09-2009 09:19 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Cobb schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:50:
Gisteren de Samsung LE-40B650 100 Hz, voor 799,- gehaald bij de MM. (Was 899,- maar 100 Euro afgedongen)

Het beeld valt mij vooralsnog een beetje tegen, vondt mijn oude 32 inch een mooier beeld geven.

Het lijkt wel als alles met een amateur camera is gefilmd, sommige beelden gaan erg snel ook valt mij de ghosting op. Het beeld oogt minder filmisch.

Allemaal puntjes die bij mijn ouder toestel geen problemen gaven!

Ook krijg ik met mijn WD TV (HDMI) geen beeld. Aan de kabel ligt het niet want de blu-ray speler herkend ie wel. Ook heb ik meerdere HDMI poortjes geprobeerd.

Iemand nog tips voor een juiste instelling?
Speel wat met de MotionFlow instellingen, dat loste hier ook het eea op.
Zelf heb ik ook een WDTV, geen problemen mee op de tv, maar ik sluit al mijn HDMI apparatuur aan op een versterker (WDTV,BluRay en Xbox360) en vanaf de versterker gaat dan 1 HDMI kabel naar de TV.
Wat wel een bekend probleem is met de WDTV, dat de HDMI poort vrij diep in de WDTV ligt, hierdoor moet je soms even wat prutsen en de kabel goed aandrukken voordat je beeld/geluid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 15:16
Zou je eens willen proberen om je WDTV rechtsreeks aan te sluiten? Ik ben benieuwd of hij het dan wel doet op jouw TV.

Bedankt voor de tips!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Cobb schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:27:
Zou je eens willen proberen om je WDTV rechtsreeks aan te sluiten? Ik ben benieuwd of hij het dan wel doet op jouw TV.

Bedankt voor de tips!
Zou het vanavond even testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
SirNobax schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:56:
[...]

Hoe storend dit is, dat verschilt natuurlijk per persoon, bij films valt het nog het minste op en is het nog enigzins aanvaardbaar, maar zodra je een spel gaat spelen word dit toch wel behoorlijk irritant.
Persoonlijk is dit de reden voor mij om naar plasma's te kijken, die hebben niet de hoge response times die inherent is aan de LCD techniek.
Ja ik ben ook een fan van Plasma's, maar Full HD hebben ze niet bij 37" en zoals je eerder kon lezen heeft de 37X10 kartelrandjes. Ik ga een dezer dagen nog eens naar de winkel en kijken.

Iemand trouwens tips voor een goede winkel in Utrecht, van Mediamarkt wordt ik toch niks wijzer.

[ Voor 7% gewijzigd door PascalvE op 25-09-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228330

Is er hier iemand die de Samsung LE32B450 tv heeft en wat kan vertellen over de kwaliteit van de dvb-c tuner?
Ik wil deze tv voor de slaapkamer gaan aanschaffen en vraag me af of ik daarvoor persé een nieuwe ontvanger erbij moet nemen of dat de interne tuner voldoet.
Pagina: 1 ... 3 ... 75 Laatste