Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
De 650 is zwart, 651 heeft een diepgrijze kleurtoon en de 652 heeft een rode toon.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
LE55B651 is Zwart met Rose.
LE55B652 is Platinum Black
LE66B653 is weer Zwart met Rose ?
Maar ook tussen de 651 en de 653 zit weer geen verschil alleen qua prijs

[ Voor 5% gewijzigd door FastBunny op 01-09-2009 12:43 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
De 653 loopt aan de onderkant meer in een punt.FastBunny schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:41:
LE55B650 is Platinum Black
LE55B651 is Zwart met Rose.
LE55B652 is Platinum Black
LE66B653 is weer Zwart met Rose ?
Maar ook tussen de 651 en de 653 zit weer geen verschil alleen qua prijs
Verschil in prijs wil niet altijd zeggen dat ze andere specificaties hebben, soms is het ene design gewoon (toevallig) voor een betere prijs verkrijgbaar.
(Weet niet of ze 100% hetzelfde zijn verder qua specs, heb het niet tot in detail uitgezocht)
Op de samsung site heb ik al het het gewicht en de afmetingen gevonden, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Nou het gewicht kan nog wel meevallen, maar het is meer het formaat van de doos die het probleem vormt. Met alleen 2 handgrepen aan beide zijkanten zijn je armen simpelweg niet lang genoeg om hem te tillenginkgo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:57:
Ik wil binnenkort een 40" Samsung aanschaffen. Wat is me afvraag is puur praktisch, maar wel belangrijk. Is een doos met een 40" scherm een beetje te hanteren in je eentje? Ik ben geen sportschooltype dus ik wil tevoren weten of ik iemand moet vragen die even helpt met sjouwen .
Op de samsung site heb ik al het het gewicht en de afmetingen gevonden, maar dat zegt natuurlijk niet alles.
Ik kan het beamen. Heb gisteren de le37b550 gekocht en vandaag dit veranderd in het service menu, en ik kan nu inderdaad vanaf een usb stick divx bestanden afspelen (getest met top gear aflevering)!BuG2FiX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:02:(wellicht voor de startpost handig deze 'tweak' te noemen, werkt bij meer modellen in de 5 serie)
'
Net thuis met doos met daarin de FullHD LE32B554M2PXXN, ofwel de 32 inch Ziggo CI+ certified versie (nederlands) gekocht bij Steenweg Utrecht voor 478 euro (je kunt daar flink afdingen blijkt wel).
Deze versie heeft ook een USB aansluiting aan de zijkant, en ik kom er net achter dat de video optie eenvoudig in te schakelen is, staat standaard uit (maar hardwarematig wel aanwezig aangezien de dure modellen zo goed als gelijk zijn).
En... het werkt perfect! kan zo DivX, Xvid etc. afspelen met geluid en ondertiteling. upscaling is erg goed te noemen, ik kan het verschil niet zien met pc of dvd speler.
[...]
Wat ik me nu wel afvraag is hoe ik Ned 1 HD kan toevoegen aan m'n kanalenlijst. Ik ben namelijk benieuwd hoe het eruit ziet maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan toevoegen, iemand een idee?
[ Voor 31% gewijzigd door V3g3ta op 02-09-2009 16:40 ]
Zou er niet teveel van verwachten, het is voorlopig voornamelijk geüpscalede SD-content met hier en daar heel sporadisch wat "echte" HD-beelden. Door de hogere bitrate ziet het er vaak wel iets mooier uit, maar voorlopig is het een beetje een wassen neus.flappie27 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:58:
Wat ik me nu wel afvraag is hoe ik Ned 1 HD kan toevoegen aan m'n kanalenlijst. Ik ben namelijk benieuwd hoe het eruit ziet maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan toevoegen, iemand een idee?
Nickname does not reflect reality
De doos gaat je wellicht nog wel lukken (maar wel zwaar onhandig te tillen ivm formaat), maar je gaat hem niet simpel in je eentje op de voet monteren. Ik zou het iig niet met mn eigen tv doen voor dat geldginkgo schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:57:
Ik wil binnenkort een 40" Samsung aanschaffen. Wat is me afvraag is puur praktisch, maar wel belangrijk. Is een doos met een 40" scherm een beetje te hanteren in je eentje? Ik ben geen sportschooltype dus ik wil tevoren weten of ik iemand moet vragen die even helpt met sjouwen .
Ik had er geen rekening mee gehouden dat het monteren van de voet zo lastig zou zijn. Is dat niet een kwestie van de TV plat neerleggen en zo de voel er onder maken?CyBeRSPiN schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:06:
[...]
De doos gaat je wellicht nog wel lukken (maar wel zwaar onhandig te tillen ivm formaat), maar je gaat hem niet simpel in je eentje op de voet monteren. Ik zou het iig niet met mn eigen tv doen voor dat geld
Ach, ik weet iigg dat ik even wat hulp moet regelen, dat is geen probleem.
edit: Ik heb inmiddels in de manual gelezen dat je geacht wordt met twee personen de TV vast te houden terwijl de derde de voet vast zet. Is het dan niet mogelijk om de TV op een zacht ondergrond plat neer te leggen?
[ Voor 16% gewijzigd door ginkgo op 03-09-2009 10:33 ]
[ Voor 5% gewijzigd door V3g3ta op 03-09-2009 11:53 ]
Verwijderd
thnx,
Ik hoop dat ik door het zo te vragen op dit forum het goed heb gevraagd, ik kreeg geen results bij het zoeken.
thnx,
nicotet
Verwijderd
Voor analoge mensen die de Ned1 HD niet toegevoegd kunnen krijgen: Ik heb een LE32B651T3P, maar heb (voorlopig) nog geen decoder, en kijk dus naar het analoge signaal van Ziggo. Wanneer ik probeerde een digitale kanaalscan uit te voeren, had ik alleen de mogelijkheid tot een "quick scan", en dat leverde geen resultaat (dus ook geen Ned1 HD).
Waneer ik echter de landeninstelling wijzig van "Nederland" naar iets anders (ik heb "Others" en "Switserland" geprobeerd), en ik probeer weer digitale kanalen te vinden, dan krijg ik de mogelijkheid tot een "full scan", en die vindt wel alle digitale kanalen. Die zijn allemaal gescrambled, behalve dus Ned1 HD (die bij mij op positie 71 werd geplaatst).
Dus: voor Nederland 1 lekker scherp: net doen of je geen nederlander bent
P.S. : Als je Ned 1HD aan het kijken bent, heb je ook opeens Electronic Program Guide (EPG), iets wat bij analoge kanalen niet werkt
Als ik dan even via source tot op bv de Scart uitgang ga (Ext1) waar niets ophangt en vervolgens terug naar de HDMI1 poort dan blijft hij wel stabiel. De digicorder via de scart aansluiten geeft geen enkel probleem.
Ook de andere HDMI poorten geven geen goed resultaat.
Het heeft altijd goed gewerkt tot ik even besloot om die service menu eens nader te bekijken. Dus ik geef de code in van toen af begon dat wegvallen. Maar ik heb dus niets aangepast !
Ook een upgrade naar de laatste versie van de Samsung firmware geeft geen soelaas.
Iemand een idee wat hier de oorzaak kan zijn ?
Klopt als een bus. Ik heb die fout ook gemaakt in het begin. Het is dus wel degelijk het signaal van de bron die wordt weergegeven. Uw toestel past dit dan aan naar eigen vermogen.CyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:04:
[...]
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij geeft die infobalk de eigenschappen van de BRON weer, niet hoe je tv dat weergeeft
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ik heb ook een LE40B650T2P, FANTASTISCH toestel, absoluut! Prachtig mooi beeld!BounceMeister schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:58:
[...]
Ik heb een Samsung LE40B650T2P en ik kan de vrij doorgegeven Ned 1 HD zender gewoon ontvangen op de TV. De DVB-C tuner in de TV bepaalt of je HD kunt ontvangen.
[...]
Maar, ik zie dat je het voor elkaar hebt gekregen om je Samsung voor digitale ontvangt te configureren.
Zou je stap voor stap kunnen uitleggen hoe je dat op je Samsung configureert?
Wat betreft de vraag of je een LExxB650T2P TV in huis hebt of een LExxB650T2W
Kijk en op de zijkant van je TV, daar zie jij je Serie Nummer staan en het Model nummer.
succes.
Ik heb een LE40B650 toestel en wilde de zapsnelheid verhogen, nu las ik bovenstaande in de openingspostOm deze acties uit te kunnen voeren ga je naar het servicemenu.
* Bij de oudere modellen de optie:
"Video Mute Time"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
* Bij de 3, 4 en 5 series:
Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
Ga naar "Adjust"
Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde
* Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
maar ik kan niet in het advanced menu komen. Als ik erop ga staan gebeurd er niets, kan iemand vertellen hoe je daarin komt ? Want ik kan dus niet eens een code invoeren
Ik ben weer terug vanuit Egypte dus zal de ts aanpassen komende dagen.
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Helaas speelt de TV nog steeds geen MKV x264 of h264 HD bestanden van USB schijf af.
Ik had eerder gelezen dat hij x264 zou moeten spelen. Heeft iemand een idee waarom hij de bestanden dan toch niet wil spelen ?
De grap van de verschillende type's die technisch hetzelfde zijn is de "laagste prijs garantie". Samsung maakt 5 dezelfde TV's met allemaal een iets afwijkend design en een ander typenummer. Mediamarkt levert exclusief de xx1, de BCC levert exclusief de xx2 en IT's levert exclusief de xx3. Alle winkels kunnen claimen de betreffende TV voor de laagste prijs aan te bieden en hebben hierbij geen last van de concurrenten. Gevolg is dat de consumenten door de bomen het bos niet meer zien en zich afvragen wat het verschil is tussen de xx1, de xx2 en de xx3. Simpel, er is, behalve het kleine verschil in design en eventueel de prijs, geen verschil.FastBunny schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:53:
Weet iemand toevallig wat nu het verschil is tussen de LE55B650 en de LE55B652?
Qua specs zijn ze allemaal hetzelfde, de eene samsung site (nl) zegt dat de 650 een 1080p 24frames modus heeft en de andere (de engelse) zegt juist weer dat de 652 dit heeft en de 650 niet.
Lijkt wel of Samsung het verschil zelf ook niet goed weer ?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klopt (al kan ik dat niet bewijzen), ze verkopen die TV's met verschillende type nummers (maar hetzelfde model) om de retailers tegemoet te komen. Want ojeee de bom barst los als BCC de Samsung Type-A voor 75.- euro goedkoper kan aanbieden en MM kan type-A niet voor dat prijs verkopen, want dan zouden ze verlies maken.argro schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:41:
[...]
De grap van de verschillende type's die technisch hetzelfde zijn is de "laagste prijs garantie". Samsung maakt 5 dezelfde TV's met allemaal een iets afwijkend design en een ander typenummer. Mediamarkt levert exclusief de xx1, de BCC levert exclusief de xx2 en IT's levert exclusief de xx3. Alle winkels kunnen claimen de betreffende TV voor de laagste prijs aan te bieden en hebben hierbij geen last van de concurrenten. Gevolg is dat de consumenten door de bomen het bos niet meer zien en zich afvragen wat het verschil is tussen de xx1, de xx2 en de xx3. Simpel, er is, behalve het kleine verschil in design en eventueel de prijs, geen verschil.
Ze verkopen diezelfde TV met een ander Type nummer zodat de retailers niet bij Samsung kunnen gaan klagen om een goedkopere inkoop prijs te bedingen. De retailers hebben dus geen voet hebben om op te staan.
Daarnaast is de consument wel genaaid, want wat MM hanteert, de prijs garantie, zal je NEVER NOOIT kunnen claimen. Want dat Type verkoopt ALLEEN MM.
Dus ze hanteren meerder soorten Types, terwijl het model hetzelfde is.
Samsung levert
Dat dacht ik ook, ik heb de TV zondag besteld en hoop 'm vandaag op te halen. Dit lees ik overigens in een review op Bol.com:[b][message=32540784,noline]Helaas speelt de TV nog steeds geen MKV x264 of h264 HD bestanden van USB schijf af. Ik had eerder gelezen dat hij x264 zou moeten spelen. Heeft iemand een idee waarom hij de bestanden dan toch niet wil spelen ?
Dus via DLNA zou wel werken en vanaf een USB schijf niet? Iemand ervaringen?Films afspelen met in ingebouwde DLNA werkt best wel goed eigenlijk. Veel formaten worden afgespeeld (mkv, avi en h264 geprobeerd).
Is het overigens zo dat de garantie vervalt als je een firmware-upgrade doet?
[ Voor 6% gewijzigd door TheDeuce op 08-09-2009 15:05 ]
Maar ik ga het wel proberen en zal mijn ervaringen hier posten
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 07:54 ]
Is opgelost, heb een fabrieksreset aangedurfd en alles werkt weer naar behorenTgoatje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:44:
Ik heb sinds een paar dagen het volgend probleem met mijn LE40A856 LCD toestel: het beeld van mijn Telenet HD Digicorder komt even door via de HDMI kabel, gaat vervolgens een tiental seconden weg, komt even terug en ga zo maar door.
Als ik dan even via source tot op bv de Scart uitgang ga (Ext1) waar niets ophangt en vervolgens terug naar de HDMI1 poort dan blijft hij wel stabiel. De digicorder via de scart aansluiten geeft geen enkel probleem.
Ook de andere HDMI poorten geven geen goed resultaat.
Het heeft altijd goed gewerkt tot ik even besloot om die service menu eens nader te bekijken. Dus ik geef de code in van toen af begon dat wegvallen. Maar ik heb dus niets aangepast !
Ook een upgrade naar de laatste versie van de Samsung firmware geeft geen soelaas.
Iemand een idee wat hier de oorzaak kan zijn ?

Wel vreemd dat hij in de laatste firmware blijft draaien, soit is meegenomen natuurlijk.
Een losse mediaspeler lijkt me toch het handigst en het best. (De Xbox360 is ook niet zo handig voor media namelijk). Alleen jammer dat m'n versterker maar één optische digitale audio ingang heeft waar de Xbox360 al op is aangesloten. Ik kan nog wel de coax digitale audio aansluiting vrijmaken. Maar ik heb nog geen betaalbare mediaspeler (bv. Asus O!Play, Eminent EM7075, Western Digital WD TV Live etc.) gezien met digitale coax (tulp) aansluiting voor digitale audio.
Heel handig (not) :Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:09:
Ik heb kortgeleden de le37b650t2p aangeschaft. Hier zou een gamemode op moeten zitten alleen kan ik deze nergens vindenMijn vraag is dus: Waar stel ik de gamemode in?
In het menu met het Tandwiel (4e van onder) naar Algemeen (helemaal onderaan), daar staat gamemode bovenaan. (Firmware 2003.2).
[ Voor 47% gewijzigd door BounceMeister op 09-09-2009 12:14 ]
Samsung heeft tijdens IFA aangekondigd de nieuwe CI+ standaard flink te gaan ondersteunen. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse markt, want met een CI+ geschikte televisie kun je vanaf binnenkort digitale kabeltelevisie bij Ziggo bekijken zonder dat je daarvoor een losse ontvanger nodig hebt.
De Koreaanse fabrikant heeft aangekondigd dat veel bestaande modellen alsnog geschikt worden gemaakt voor CI+ en dat vrijwel alle nieuwe LCD-TV, behalve in het budget-segment, ook direct een kabeltuners met het nieuwe CAM-slot aan boord krijgen. Concreet moeten spoedig alle Samsung LED-TV's en verder alle conventionele LCD- en Plastma TV's vanaf de 550-serie geschikt zijn.
Ziggo liet ons eerder weten dat de CI+ modules in de loop van deze maand beschikbaar worden.
http://www.hardware.info/...ung_CI_op_bijna_alle_TVs/
Ik heb zojuist gebeld naar Samsung en die bevestigde dit het word hardwarematig of softwarematig opgelost het kon alleen wel enkele maanden duren.
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoe dit moet. Ik heb het bestand nagekeken met VLC media player en daar doet de ondertiteling het wel.
Heeft iemand suggesties.
Dat klopt, wordt ook niet ondersteund. Voor subtitles zal je die al door je PC moeten laten verwerken.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:02:
Ik probeer via de DLNA optie mkv-bestanden te bekijken op mijn samsung lcd. Nu doet het video bestand het wel maar ik heb nergens de optie om de ondertitels aan te zetten.
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 09-09-2009 19:19 ]
Wat ze hier meestal mee bedoelen is dat de subtitles "in" het MKV-bestand zitten. Dus geen losse .srt-file bijvoorbeeld. In een MKV kan je verschillende selecteerbare audiostreams en subtitles hebben. Je zal deze dus wel moeten kiezen en het afspelende apparaat moet deze accepteren/kunnen weergeven.Xander25 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:37:
Daar wordt gemeld dat ingebakken ondertiteling niet wordt weergeven (bij Fringe), lijkt me zeer vreemd, aangezien de ondertiteling dan een "onderdeel van het beeld is".
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dacht ook eerst dat ze dat bedoelden
Kan ik ergens het opstartmuziekje uitzetten, op het moment dat ik de TV aan zet??
Bedankt!!V3g3ta schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:30:
Setup-> General-> Melody (Off,Low,Medium,High)
Ik heb echter 1 vraagje, ik ben geen fan van veel kabels dus wil hem via WiFi gaan verbinden.
Nu zie ik dat Samsung een dongel heeft hiervoor, de WIC09.
Is het ook bekend of andere dongles eventueel werken?
HelaasV3g3ta schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:12:
Nee, alleen de dongle van Samsung zal werken.
Even wat anders, ik probeer de Firmware van mijn tv te updaten via een USB stick.
(LE40B650) ik volg de handleiding zoals op de Samsung site staat.
Na het controleren van de USB stick geeft de tv een melding dat hij geen update bestand kan vinden.
Map met firmware is het enige wat op de USB stick staat.
Versie firmware op tv is van 22-5-2009, die ik er op probeer te zetten is van 20-08-2009.
Iemand hier ook problemen mee??
Dit is al vaak voorbijgekomen. Waarschijnlijk heb je de verkeerde firmware. Als je bv. een LE40B650T2P hebt, moet je ook de gelijkgenaamde firmware hebben. Dit geldt ook voor de ...T2W.Eximius schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:53:
[...]
Helaas
Even wat anders, ik probeer de Firmware van mijn tv te updaten via een USB stick.
(LE40B650) ik volg de handleiding zoals op de Samsung site staat.
Na het controleren van de USB stick geeft de tv een melding dat hij geen update bestand kan vinden.
Map met firmware is het enige wat op de USB stick staat.
Versie firmware op tv is van 22-5-2009, die ik er op probeer te zetten is van 20-08-2009.
Iemand hier ook problemen mee??
Firmwares vind je hier.
Oke thnx, via deze link kom ik inderdaard op andere firmware uit dan als ik gewoon naar de LE40B650 browse en dan op firmware klikBounceMeister schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:01:
[...]
Dit is al vaak voorbijgekomen. Waarschijnlijk heb je de verkeerde firmware. Als je bv. een LE40B650T2P hebt, moet je ook de gelijkgenaamde firmware hebben. Dit geldt ook voor de ...T2W.
Firmwares vind je hier.
Vanavond is proberen of deze wel gaat werken.
Verwijderd
Update hierop:rjn27 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:39:
Jongens er is hoop voor mensen met een W model :
Samsung heeft tijdens IFA aangekondigd de nieuwe CI+ standaard flink te gaan ondersteunen. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse markt, want met een CI+ geschikte televisie kun je vanaf binnenkort digitale kabeltelevisie bij Ziggo bekijken zonder dat je daarvoor een losse ontvanger nodig hebt.
De Koreaanse fabrikant heeft aangekondigd dat veel bestaande modellen alsnog geschikt worden gemaakt voor CI+ en dat vrijwel alle nieuwe LCD-TV, behalve in het budget-segment, ook direct een kabeltuners met het nieuwe CAM-slot aan boord krijgen. Concreet moeten spoedig alle Samsung LED-TV's en verder alle conventionele LCD- en Plastma TV's vanaf de 550-serie geschikt zijn.
Ziggo liet ons eerder weten dat de CI+ modules in de loop van deze maand beschikbaar worden.
http://www.hardware.info/...ung_CI_op_bijna_alle_TVs/
[Update 2009-09-11]
Voor alle duidelijkheid: Samsung past uiteraard niet al uitgeleverde televisies aan om ze geschikt te maken voor CI+, maar bestaande modellen zullen in een nieuwe revisie beschikbaar komen die overweg kan met CI+.

Verwijderd
Ondertitels in een mkv-container zijn niet te zien.Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:02:
Ik probeer via de DLNA optie mkv-bestanden te bekijken op mijn samsung lcd. Nu doet het video bestand het wel maar ik heb nergens de optie om de ondertitels aan te zetten.
Heeft iemand een idee hoe dit moet. Ik heb het bestand nagekeken met VLC media player en daar doet de ondertiteling het wel.
Heeft iemand suggesties.
Je moet de ondertitels in dezelfde map en los (srt), met dezelfde bestandsnaam als de film, toevoegen.
Ik kijk op deze wijze al enige maanden streaming mkv's die op mijn pc staan.
(Samsung 40B7020)
Verwijderd
Wie kan mij even antwoord geven bij het volgende. Ik heb sinds een week de Samsung UE32B7020 LED TV. Prachtig wat een TV. Mooi straks beeld. Ik gebruik die alfha dinges module om je smardcard in te doen. Dat werkt prima, alleen zal daar straks ooit de Ziggo module in moeten omdat ze het kennelijk die andere over een tijd niet meer ondersteunen. Maar dan schaf ik die wel aan tegen die tijd.
Maar goed, ik kan het volgende niet vinden.
Ik heb de handleiding doorgenomen maar kan 1 ding niet vinden en ik weet niet wat het is.
Als ik op de Info knopje druk op de afstandsbediening om te kijken wat voor een programma op dat moment aan de gang is , zie ik rechtsonderin een soort 'teller' staan. het lijkt op een metertje die je in autos ook hebt bij je kloktje op je dashboard. Hij geeft met een metertje aan, informatie over Less en conventional TV. Wat is dat? Zal iets met stroomverbruik misschien te maken hebben en nietws engs zijn maar ik wil het toch eventjes weten.
Kan iemand mij zeggen wat dat is?
groetjes
Marloes
Dat is leuk voor in de winkel om te "demonstreren" dat de LED LCD TV minder stroom gebruikt dan een normale LCD TV. Lijkt me zeker niet 'eng', en het is niet zoals met een auto dat je de toerenteller altijd onder het rode stuk moet houdenVerwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:12:
Als ik op de Info knopje druk op de afstandsbediening om te kijken wat voor een programma op dat moment aan de gang is , zie ik rechtsonderin een soort 'teller' staan. het lijkt op een metertje die je in autos ook hebt bij je kloktje op je dashboard. Hij geeft met een metertje aan, informatie over Less en conventional TV. Wat is dat? Zal iets met stroomverbruik misschien te maken hebben en nietws engs zijn maar ik wil het toch eventjes weten.
Kan iemand mij zeggen wat dat is?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Wie kan mij daar antwoord opgeven?
bedankt alvast,
Ben erg geinteresseerd in dit model maar wil voor een 50+ inch versie gaan en die heeft deze serie helaas (nog) niet. Is de 200 Hz echt een meerwaarde op de B7000 serie dan? Ik zou eens graag willen weten of de B7000 serie ook vloeiende beelden heeft meet 100 Hz of dat er toch haperingen te zien zijn bij snelle beelden.
Dit is voor mij erg belangrijk maar lees er nergens wat over. Iemand?
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
De B8500 komt volgende maand beschikbaar. Deze zal verkrijgbaar zijn in 46 en 55inch formaat. De B8500 heeft ook een 200Hz beeldverbeteringsfunctie. Tevens heeft de B8500 een betere verlichtingstechniek dan de voorgaande modellen namelijk lokaal-gedimde LEDs in plaats van LED randverlichting.The_Scratcher schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:44:
Ik vraag me af waarom de B8000 serie maar tot 46" gaat? Of komt er nog een 52 of 55 inch formaat?
Ben erg geinteresseerd in dit model maar wil voor een 50+ inch versie gaan en die heeft deze serie helaas (nog) niet. Is de 200 Hz echt een meerwaarde op de B7000 serie dan? Ik zou eens graag willen weten of de B7000 serie ook vloeiende beelden heeft meet 100 Hz of dat er toch haperingen te zien zijn bij snelle beelden.
Dit is voor mij erg belangrijk maar lees er nergens wat over. Iemand?
Ik dacht dat de 8500 serie vertraging had en pas later komt? Maar goed, wil binnen enkele weken toch eindelijk een nieuwe tv halen anders zit ik zonder. Nu kan ik wel wachten op die 8500 serie maar dat doe ik toch maar niet. Je moet dan ook weer enig tijd wachten op de reviews en dat de prijzen weer ook wat gaan zakken en dan ben je zo weer een paar maanden verder, voor mij absoluut geen optie dus.ari3 schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:59:
[...]
De B8500 komt volgende maand beschikbaar. Deze zal verkrijgbaar zijn in 46 en 55inch formaat. De B8500 heeft ook een 200Hz beeldverbeteringsfunctie. Tevens heeft de B8500 een betere verlichtingstechniek dan de voorgaande modellen namelijk lokaal-gedimde LEDs in plaats van LED randverlichting.
Indien iemand m`n eerder gestelde vragen alsnog kan beantwoorden...graag!
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Met gewoon beeld (geen HD) lijkt het toch dat een gewone CRT TV het wat scherper weergeeft dan de huidige LCD's, naar mijn mening.
Ik dacht eerst voor een Philips met Ambi-light te gaan, maar het 'disco'-effect en het slechte beeld bij alle Philips schermen die ik gezien heb hielden me daar vandaan.
Sony Bravia vond ik het mooiste beeld hebben, maar ouderwetse design en geen LED-scherm in de Samsung prijsklasse brachten me bij de prima keuze voor mijn UE40B6000 ;-)
Eens kijken of ik ooit de Samsung support nodig heb, want oh...daar heb ik (als leverancier) drama-ervaringen mee. Hopelijk gaat er nooit iets stuk!!! :-p
Hoi Ari,ari3 schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:59:
[...]
De B8500 komt volgende maand beschikbaar. Deze zal verkrijgbaar zijn in 46 en 55inch formaat. De B8500 heeft ook een 200Hz beeldverbeteringsfunctie. Tevens heeft de B8500 een betere verlichtingstechniek dan de voorgaande modellen namelijk lokaal-gedimde LEDs in plaats van LED randverlichting.
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe tv. Twijfel zelf heel sterk tussen de 8000 serie of de 8500. En vroeg me af waar jij de datum van release hebt gevonden. Voor zover ik heb kunnen vinden is de serie alleen nog voor de US bevestigd. En heb ook van de week contact opgenomen met Samsung en bij hun is er ook nog helemaal niks bekend dat deze serie ook naar Europa komt.
Bedankt.
Ook heb ik hier nog niet veel gelezen over de 200hz techniek van Samsung, is dit meer een marketing technisch hoogstandje in de specificaties of is er daadwerkelijk verbetering te zien?
In ieder geval ook nog weinig ervaringen hier met de 8000 serie.
Edit: kwam ook nog tegen dat de 8500 serie "Local Dimming" ondersteund, wat de 8000 niet heeft. Dit schijnt ook een groot voordeel te zijn. Moet me daar nog even indiepen zelf.
[ Voor 15% gewijzigd door Executor16 op 14-09-2009 15:42 ]
Verwijderd
Ik heb nu sinds een 6mnd de Samsung LE55B650 LCD TV.
Mooie TV en werkt ook goed.
Wat mij onlangs opvalt aan deze tv sinds ik blu-ray heb dat deze veel last heeft van Ghosting.
Vooral met het formaat: AVCHD
Met normale TV uitzendingen valt het eigenlijk niet op maar met Blu-Ray of AVCHD omdat dit zo scherp is zie je het erg goed.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Kan het Ghosting misschien verminderd worden door bepaalde instellingen anders te zetten ?
Ik heb alwel wat geprobeerd maar nog niet echt resultaat gezien.
Bedankt voor de reacties!
Al wat gespeeld met de MotionFlow settings?Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:29:
Hallo,
Ik heb nu sinds een 6mnd de Samsung LE55B650 LCD TV.
Mooie TV en werkt ook goed.
Wat mij onlangs opvalt aan deze tv sinds ik blu-ray heb dat deze veel last heeft van Ghosting.
Vooral met het formaat: AVCHD
Met normale TV uitzendingen valt het eigenlijk niet op maar met Blu-Ray of AVCHD omdat dit zo scherp is zie je het erg goed.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Kan het Ghosting misschien verminderd worden door bepaalde instellingen anders te zetten ?
Ik heb alwel wat geprobeerd maar nog niet echt resultaat gezien.
Bedankt voor de reacties!
Verwijderd
Ben nieuw hier, maar dat is niet de reden van deze post
Ik heb de LE32B650 recentelijk aangeschaft en had hier op dit forum wat gelezen over een zoemend geluid en dat dit te verhelpen is door de Backlight setting op 10 te zetten.
De eerste dagen heb ik het zoemend geluid niet gehoord, maar gisteren was het zover.
enige verschil met de dagen ervoor is dat ik een nieuwe scan heb gedaan op de kanalen omdat ik gelezen had dat je in het ziggo gebied NED1 in HD kan krijgen. Dat klopt dus.
Wat mij nu opviel is dat ik dus nu die brom/zoem heb, maar bij NED 1 in HD niet! En dan staat de Backlight niet op 10.
Iemand dezelfde ervaring? En iemand een idee wat het dan kan zijn?
Ik heb het brommen alleen als het bron signaal 50Hz. Zowel op TV/SCART/HDMI.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:
Hallo,
Ben nieuw hier, maar dat is niet de reden van deze post![]()
Ik heb de LE32B650 recentelijk aangeschaft en had hier op dit forum wat gelezen over een zoemend geluid en dat dit te verhelpen is door de Backlight setting op 10 te zetten.
De eerste dagen heb ik het zoemend geluid niet gehoord, maar gisteren was het zover.
enige verschil met de dagen ervoor is dat ik een nieuwe scan heb gedaan op de kanalen omdat ik gelezen had dat je in het ziggo gebied NED1 in HD kan krijgen. Dat klopt dus.![]()
Wat mij nu opviel is dat ik dus nu die brom/zoem heb, maar bij NED 1 in HD niet! En dan staat de Backlight niet op 10.
Iemand dezelfde ervaring? En iemand een idee wat het dan kan zijn?
Kon 60Hz testen op de PC en scart aansluitingen en dan geen brom.
Weet iemand of je bij UPC ook NED1 in HD vrij kan ontvangen? Kan alleen het digitale testbeeld zien.
Ben benieuw of het dan bij mij ook weg is.
In de media player heb ik helaas het brommen ook
Verwijderd
Maar HD wordt toch ook gewoon in 50hz uitgezonden? Als dat de oorzaak zou zijn zou ik het ook moeten horen in HD, en dat heb ik dus niet.shaiwa887 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:55:
[...]
Ik heb het brommen alleen als het bron signaal 50Hz. Zowel op TV/SCART/HDMI.
Kon 60Hz testen op de PC en scart aansluitingen en dan geen brom.
Weet iemand of je bij UPC ook NED1 in HD vrij kan ontvangen? Kan alleen het digitale testbeeld zien.
Ben benieuw of het dan bij mij ook weg is.
In de media player heb ik helaas het brommen ook, kan daar helaas niet alle opties aanpassen om het brommen te verhelpen. Tips zijn welkom.
Geen idee waarom dat je het niet hebt bij HD, je zou eens met de info knop kunnen kijken wat daar staat.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:22:
[...]
Maar HD wordt toch ook gewoon in 50hz uitgezonden? Als dat de oorzaak zou zijn zou ik het ook moeten horen in HD, en dat heb ik dus niet.
Net nog even getest, hier bij het UPC testbeeld maar bromde hevig op 1 t/m 9. (576i SD staat er bij info)
Heb sinds gisteren de Samsung LE40B650(t2pxxn, wil waarschijnlijk de CI+ module gaan aanschaffen) gekocht bij plasma-discounter.nl. Heb deze TV aangesloten op Digitale TV van Ziggo, alleen de beeld kwaliteit is gewoon weg slecht te noemen. Alle zenders zijn "wazig" (alsof alle pixels vage blokken zijn), als b.v. mensen dicht bij de camera staan gaat het nog wel, maar zodra deze in een totaal schot staan dan kan je niet eens meer de ogen zien en of gezichts uitdrukkingen. Heb ook eredivisie live en als je hier voetbal kijkt dan zijn alle spelers gewoon wazig
Heb inmiddels zo'n beetje alle instellingen en modussen geprobeerd maar resultaat blijft hetzelfde wazige beeld, wie heeft er ervaring met de Samsung LCD televisies in combinatie met Ziggo digitale televisie. De digitale ontvanger van Ziggo is de Samsung DCB-B270R en deze is op de Scart poort aangesloten van de Samsung televisie. 100 hz motion plus staat aan en heb b.v. al verschillen zitten zoeken met de Demo modus, maar ook hier weinig resultaat. Heb inmiddels ook een factory reset uitgevoerd maar dit mocht helaas niet baten, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing.
Ik zou zeggen dat de combi Samsung en Ziggo digitale TV via de scart toch gewoon een goed en schermbeeld moet opleveren (niet het optimale, maar zeker niet wazig). Laat wat van je horen alvast bedankt.
Groetjes breal
Heb je de standaard (brakke) scart kabel gebruikt? Zo ja, probeer eens een betere.breal schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:22:
Hallo Tweakers,
Heb sinds gisteren de Samsung LE40B650(t2pxxn, wil waarschijnlijk de CI+ module gaan aanschaffen) gekocht bij plasma-discounter.nl. Heb deze TV aangesloten op Digitale TV van Ziggo, alleen de beeld kwaliteit is gewoon weg slecht te noemen. Alle zenders zijn "wazig" (alsof alle pixels vage blokken zijn), als b.v. mensen dicht bij de camera staan gaat het nog wel, maar zodra deze in een totaal schot staan dan kan je niet eens meer de ogen zien en of gezichts uitdrukkingen. Heb ook eredivisie live en als je hier voetbal kijkt dan zijn alle spelers gewoon wazig![]()
Heb inmiddels zo'n beetje alle instellingen en modussen geprobeerd maar resultaat blijft hetzelfde wazige beeld, wie heeft er ervaring met de Samsung LCD televisies in combinatie met Ziggo digitale televisie. De digitale ontvanger van Ziggo is de Samsung DCB-B270R en deze is op de Scart poort aangesloten van de Samsung televisie. 100 hz motion plus staat aan en heb b.v. al verschillen zitten zoeken met de Demo modus, maar ook hier weinig resultaat. Heb inmiddels ook een factory reset uitgevoerd maar dit mocht helaas niet baten, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing.
Ik zou zeggen dat de combi Samsung en Ziggo digitale TV via de scart toch gewoon een goed en schermbeeld moet opleveren (niet het optimale, maar zeker niet wazig). Laat wat van je horen alvast bedankt.
Groetjes breal
Heb je standaard (brakke) coax kabel (en hoe lang?) Zo ja, probeer het met minder lengte en/of kwalitatief betere kabel.
Controleer ook even of je decoder via component of composiet uitstuurt, aangezien dat ook nogal een groot verschil in kwaliteit maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 15-09-2009 14:48 ]
Bedankt voor je antwoord, Heb qua Coax, de beste die er is ook de connectoren zijn pro., zou goed moeten zijn. Wat betreft de Scart ja, heb alleen de standaard (brakke) kabel, heb inmiddels meerdere scart kabels geporbeerd maar helaas. Heb ook even de settings op de decoder gechecked, deze stond op RGB en op compoosiet geprobeerd, maar dit gaf geen verbetering.
EXT1 geeft overigen een slechter resultaat als EXT2. EXT1 heeft gewoon een hele wazig laag erover heen, EXT2 heeft dit overigens niet. Maar op beide is is het zelfde wazig (alsof alle pixels vage blokken zijn).
Zou ik last kunnen hebben van storing, interferentie?
Groetjes breal
Wat is er zo speciaal aan die dongle van Samsung? Kun je niet gewoon de drivers van dat ding halen en op een andere dongle zetten?V3g3ta schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:12:
Nee, alleen de dongle van Samsung zal werken.
De dongle bevat geen drivers. De dongle bevat WiFi hardware. De aansturing (drivers) van die hardware zit in de firmware van de televisie. De firmware van de TV is gesloten en wordt door Samsung (beperkt) onderhouden. Samsung ondersteunt alleen door Samsung aangewezen WiFi dongels die vreemd genoeg alleen door Samsung gemaakt wordenRio schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:47:
[...]
Wat is er zo speciaal aan die dongle van Samsung? Kun je niet gewoon de drivers van dat ding halen en op een andere dongle zetten?
Verwijderd
Er zit een 100Hz Motion Plus op.Eximius schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:16:
[...]
Al wat gespeeld met de MotionFlow settings?
Hierin zit weer een instelling voor o.a. een trillingsfunctie.
Deze vrijwel uitgezet en bijna geen problemen meer gelukkig
Wel vreemd dat deze uit moet staan
Heb het idee om een LE37B650 te kopen. Weer wat moderner, ietsje groter scherm, 4x hdmi en met de CI+ module maar 1 afst. bediening nodig.
Wat ik mij afvraag is echter of ik er qua beeldkwaliteit ook zichtbaar op vooruit ga. Ik kan het maar slecht vergelijken aangezien ik ze niet naast elkaar heb staan. Het beeld wat ik nu heb is prima maar vraag me dus af of er de afgelopen jaren echt duidelijke vooruitgang is geboekt. Natuurlijk klinkt 100hz prachtig maar is het in de praktijk ook een voordeel?
Er moeten toch meer mensen zijn die een Samsung LCD TV hebben? Hebben jullie hier geen last van dan? Ik heb nu echt het voornemen om de TV weer in te pakken en weer terug te brengen, dit is echt waardeloos
Heb ook Schotel en hier hetzelfde. DVD kijken gaat redelijk goed, alleen bij grote vlakken blokken (compression)? Zelfs bij Full HD nederland 1 via de kabel, heb ik het idee dat de TV op de voorgrond focust en de achtergrond is vaag/waazig...
Full HD via USB gaat overigens wel goed, ziet er dan wel weer mooi en strak uit, maar zal er toch voornamelijk TV op kijken en dit valt mij echt tegen...
Laat jullie ervaringen en jullie advies graag aan mij weten
Groetjes breal
Kan de volgende topic met oplossing in je inleiding van deze topic worden meegenomen. Het verhaal is hoe je via je PC met een ATI kaart over HDMI een beeldvullend scherm krijgt.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1312862
Ik had heb dit probleem ook (nog niet getest, zal mijn ervaring later toevoegen) en de topic biedt een oplossing aan dit probleem.
Bedankt.
edit: typo
[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 16-09-2009 10:28 ]
Verwijderd
Heb precies hetzelfde probleem (LE32B650). Bij het kijken van een film, als de beelden snel gaan, dan ziet het er niet meer uit, terwijl het super scherp is als het scherm op pauze staat.breal schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:48:
Daarnaast word ik wagen ziek zodra de camera over het veld gaat, het is dan net of de details wegvallen en er alleen op de spelers wordt gefocust, ghosting?
Verder heb ik ook vernomen dat er een 1GB flash geheugen in zit, wat eventueel kan worden uitgebreid met een USB stick aan de zijkant. Is het niet mogelijk om bepaalde beelden die binnen komen, op te nemen op de USB stick? (zit een opname knop op de AB.)
Verwijderd
Heb dezelfde TV, heb gisteren ook voetbal gekken, geen probleem. OK, gras was bij snelle bweging inderdaad niet superscherp, en ook de gezichten van de spelers niet (maar die kop van die Ronaldo hoef ik ook niet scherp te zien), maar ik had niet anders verwacht bij analoge TV.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:16:
[...]
Heb precies hetzelfde probleem (LE32B650). Bij het kijken van een film, als de beelden snel gaan, dan ziet het er niet meer uit, terwijl het super scherp is als het scherm op pauze staat.
Vindt het behoorlijk goed nog, als ik het vergelijk met andere LCD's.
Verwijderd
Er staat op de doos dat hij 100Hz is, maar dat zal dan wel weer wat anders inhouden dan een response tijd van 1ms heb ik me ooit laten vertellen...
Wat ik kijk is niet analoog maar via digitale TV kastje van Ziggo. Maar ook andere mensen zien dit resultaat. Ik krijg echt het idee dat als je b.v. op YouTube een filmpje kijkt en gewoon zo in je brouwser, en dan denkt van zo best een goeie kwaliteit, tot dat je hem op full screen zet, en dan de blokken ziet. Dit is echt het resultaat wat ik heb me Ziggo digitale TV.
Heb vandaag geinformeerd en men gaf aan dat ik e.e.a. via een HD kastje moest gaan aansluiten! Ik gaf aan dat er ook een CI+ in moet kunnen of dat geen optie was, ja was ook een optie. Het HD kastje of de CI+ module zou dan de niet HD kanalen moet upscalen, weet iemand of dit het zou verbeteren, en of dat upscalen dan daarwerkelijk werkt (voor de mensen met een HD kastje).
Heb trouwens begrepen dat de CI+ modules vanaf 26 september 2009 wordt uitgeleverd.
Groetjes breal
Echter met mijn NMT die op 1080P60 uitzendt krijg ik wel gewoon beeld over alle pixels.
Waar kan dit door komen? Slechte HDMI kabel? TV die het signaal uit de computer niet aan kan? Computer die het signaal niet goed verstuurt?
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met de YouTube widget?
Ik denk dat er iets fout is gegaan tijdens de upgrade o.i.d. maar zou niet weten wat.
Heeft er iemand een idee om mijn TV weer 'goed' te krijgen?
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik heb een SamSung LE40B650, de TV was nog niet eerder ingesteld voor digitale of analoge TV en maakte gebruik van een setup box van SamSung (gratis van Ziggo gekregen). Dus voor het eerst stopte ik de kabel in de TV, maar NOG NIET het CAM kaartje!! Wel heb ik de TV voorzien van de laatste firmware.
Plaatje het CAM kaartje pas erin, wanneer je TV de digitale zenders heeft ontvangen en je bent instaat om NL1 te zien!
OK, kabel erin (en nog NIET het CAM, want ik heb mijn TV nog niet eerder voor digitaal of analoog gebruikt.), in menu voor instellingen gekozen voor PNP configuratie en 20sec later ben je al weer klaar. Dat is nog eens wat anders dan met je oude analoge TV van vroeger. Daar ben je al één uur mee bezig om alle zenders erop te krijgen. Je knippert 1 keer met je ogen en alle zenders zijn gevonden. TV uitgezet, CAM kaart erin, TV weer aangezet. TV ziet CAM kaartje, begint uit zichzelf met een authenticatie proces en 1 minuut later ben je klaar en je kunt gaan TV kijken.
Wel had ik ook dat de TV na 1 of 2 minuten met een firmware update melding kwam voor de CAM kaartje en dat presenteerde. Ik heb dat geaccepteerd, maar ik kon achteraf nergens zien of die actie ook is geslaagd. Via het menu is er een optie voor een firmware update, maar dat is alleen niet toegankelijk.
Mijn smartcard draait nu op V5.4 Build 54, DVB client 3.6.23.
Geen idee naar welke gegeven je moet kijken.
Mijn ervaring, het werkt. Wanneer je naar een ander kanaal verspringt, dan duur het een kleine seconde voordat het beeld zichtbaar is, dat werkt niet te storend. Wel heb ik ergens gelezen dat je dit proces kan versnellen via een Service Menu? Ik zal daar is een keer naar kijken. Ook is het mogelijk om met FAVORIETEN te werken, in tegenstelling wat ik eerder heb gelezen zou dat niet mogelijk zijn, wel, het is dus wel mogelijk om je favoriete zenders te selecteren. Alleen je hebt maar één favoriete lijst. Ik zou graag zien dat je met meerdere favoriete lijsten kan werken. De TV detecteert ALLE digitale kanalen, ook de TV kanalen waar je geen subscriptie op hebt. Wel leuk om te zien voor wat er bestaat. Ook detecteert het de Radio kanalen.
Ik heb mijn kaartje gekocht in MM Rijswijk heeft, morgen (17-9) Heeft Den Haag ze ook. Wees snel, de voorraad van Rijswijk is erg beperkt, ze hadden 50 stuks op voorraad en het de verwachting is dat vrijdag (18-9) alles al is verkocht, ik denk dat morgen (17-9) alles al is verkocht. Ik denk dat ik mooi op tijd ben. Want ik vermoed dat de nabestelling even op zich kan laten wachten.
Verder, ik maak gebruik van mijn bestaande Ziggo kaartje. Het nieuwe meegeleverde kaartje heb ik nog niet gebruikt. Ik bewaar dat voor de toekomst.
Ik ben erg tevreden
Edit: even voetbal gekeken in HD, op NL3...... jeeee de kleuren spat werkelijk er van af.... Die felle kleuren zie ik alleen maar wanneer je zelf in het stadion zit... ongelooflijk die kleuren, fantastisch omdat te zien.
Verder Discovery HD, American Shopper, leuk om al dat detail te zien. Maar nu zie je ook dat de camera kwaliteit niet echt top is
Fantastisch HD, de aangeleverde beeld kwaliteit zal ik de toekomst alleen maar beter worden, hoop ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Fermion op 16-09-2009 23:11 ]
Hoi Sokolum01,Fermion schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:53:
Edit: even voetbal gekeken in HD, op NL3...... jeeee de kleuren spat werkelijk er van af.... Die felle kleuren zie ik alleen maar wanneer je zelf in het stadion zit... ongelooflijk die kleuren, fantastisch omdat te zien.
Verder Discovery HD, American Shopper, leuk om al dat detail te zien. Maar nu zie je ook dat de camera kwaliteit niet echt top isRegelmatig filmen out of focus, tja, met je analoge TV valt je dat gewoon niet op. Met je FULL HD moet de camera man toch even wat beter zijn best doen!
Fantastisch HD, de aangeleverde beeld kwaliteit zal ik de toekomst alleen maar beter worden, hoop ik.![]()
Goed te horen dat de CI+ en HD een goed beeld geven (Wil ook zo'n kaartje hebben), ben zelf ook nog even nieuwsgierig wat de kwaliteits verschillende zijn tussen Ziggo digitaal (jouw gratis standaard kastje) de overige niet HD kanalen, en de niet HD kanalen via de TV Tuner en de CI+ kaart, ben hier echt nieuws gierig naar, of de Tuner in de TV deze niet HD kanalen upscaled en wat dan de kwaliteit is. Laat het ons even weten THX
Groetjes breal
[ Voor 5% gewijzigd door Badie op 16-09-2009 23:24 ]
HD = HD, zie de foto maar.breal schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:14:
[...]
Hoi Sokolum01,
Goed te horen dat de CI+ en HD een goed beeld geven (Wil ook zo'n kaartje hebben), ben zelf ook nog even nieuwsgierig wat de kwaliteits verschillende zijn tussen Ziggo digitaal (jouw gratis standaard kastje) de overige niet HD kanalen, en de niet HD kanalen via de TV Tuner en de CI+ kaart, ben hier echt nieuws gierig naar, of de Tuner in de TV deze niet HD kanalen upscaled en wat dan de kwaliteit is. Laat het ons even weten THX![]()
Groetjes breal
De bovenste foto is gemaakt toen de TV op FILM HD stond, de onderste op een reguliere film kanaal.
De HD TV is niet ge-upscaled!! Anders zou de LOGO wazig uitzien, het wordt nu per pixel in beeld bracht... PRACHTIG gewoon, ECHT HD TV.... wat mooi, wat mooi... eindelijk. In 1986 toonde Philips op de RAI Amsterdam tijdens een elektronica beurs al een platte scherm en had men het over HDTV (was toen nog een klein jongetje ). Maar nu pas 23 jaar later is het eindelijk zonder gepiel mogelijk en zonder extra kastjes FULLHD tv te ontvangen.... Wat heeft dat in Nederland jezus lang geduurd... Ok ik weet het, met Alpacrypt was dit al voor elkaar te krijgen. Maar het gaat mij om een officiële ondersteuning / benadering (elke Jan moet dit kunnen).
Klik op plaatje voor een groter afbeelding

Ik zou snel zijn met het kopen van zo'n kaartje, ik vermoed als het is uitverkocht dat het een tijdje kan gaan duren voordat ze weer leverbaar zijn. Want in China zitten de fabrieken vol met orders voor de kerst.
edit: typos / toevoegen van extra info.
[ Voor 54% gewijzigd door Fermion op 17-09-2009 09:09 ]
Hoi Sokolum01,Fermion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:09:
[...]
De HD TV is niet ge-upscaled!! Anders zou de LOGO wazig uitzien, het wordt nu per pixel in beeld bracht... PRACHTIG gewoon, ECHT HD TV.... wat mooi, wat mooi... eindelijk.
Ja HD (zoals je weet Ned1 is standaard in HD te ontvangen) is echt prachtig op de LE40B650, gewoon super ben hier ook net als jij zeer enthousiast over (wat een super TVtje). Wat mij tegenvalt (Vind het echt lelijk!) is de Ziggo Digitale TV, via het standaard Ziggo kastje (Heb zelf de Samsung DCB-B270R voor digitale TV via Scart aansloten, nu met "Super" Scart kabel de kwaliteit is nog steeds niet om aan te zien).
Wat ik me nog zit af te vragen is of Digitale TV via de CI+ kaart (De niet HD kanalen) er beter uitziet, dan via het "digitale Ziggo kastje"? Zit me af de vragen of de CI+ kaart i.c.m. de LE40B650 de NIET HD kanalen upscaled, zodat deze er beter uitzien?
Laat het ons nog even weten THX!
Groetjes breal
Dat een zenderlogo haarscherp is zegt natuurlijk helemaal niets hè. Op de zogenaamde "HD" kanalen Ned 1/2/3 zijn de logo's ook scherp, maar de content is in 95% van de gevallen gewoon geüpscalede low-res SD.Fermion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:09:
HD = HD, zie de foto maar.
Wij hebben het hier over de INTERNE VERWERKING van de HD DECODER VAN SAMSUNGBrad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:14:
[...]
Dat een zenderlogo haarscherp is zegt natuurlijk helemaal niets hè. Op de zogenaamde "HD" kanalen Ned 1/2/3 zijn de logo's ook scherp, maar de content is in 95% van de gevallen gewoon geüpscalede low-res SD.
Niet wat wordt uitgezonden, dat is aan ander verhaal.
Wanneer de LOGO niet haarscherp is afgebeeld, dan kan dat verschillende oorzaken hebben.
1 - Aanvoer is geen 1080i
2 - Interne decoder verwerking decodert het 1080i signaal verkeerd (waar het om draaide).
Let op de je niet die fout maakt.
edit: info toegevoegd.
[ Voor 35% gewijzigd door Fermion op 17-09-2009 10:41 ]
A B S O L U U T....B E T E R....B E E L Dbreal schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:55:
[...]
Hoi Sokolum01,
Ja HD (zoals je weet Ned1 is standaard in HD te ontvangen) is echt prachtig op de LE40B650, gewoon super ben hier ook net als jij zeer enthousiast over (wat een super TVtje). Wat mij tegenvalt (Vind het echt lelijk!) is de Ziggo Digitale TV, via het standaard Ziggo kastje (Heb zelf de Samsung DCB-B270R voor digitale TV via Scart aansloten, nu met "Super" Scart kabel de kwaliteit is nog steeds niet om aan te zien).
Wat ik me nog zit af te vragen is of Digitale TV via de CI+ kaart (De niet HD kanalen) er beter uitziet, dan via het "digitale Ziggo kastje"? Zit me af de vragen of de CI+ kaart i.c.m. de LE40B650 de NIET HD kanalen upscaled, zodat deze er beter uitzien?
Laat het ons nog even weten THX!
Groetjes breal
Maar denk nou niet dat je in de hemel terecht komt

Maar is wel beter beeld.
Ook je TV guide van je Samsung TV is bruikbaar, dat is op zich al een pluspunt.
Dat beter beeld zie je met name in de animaties, gaan vage ruis meer. Met je ruis onderdrukking krijg via de SCART altijd van die egale dansende kleuren massa. Via Digitaal heb je dat niet meer.
Qua scherpte heb ik nog niet veel gemekt. Ik heb dat niet vergeleken.
Ook zie je dat met text, allemaal scherper en beter.
Natuurlijk zal de Samsum een NIET HD beeld upscalen... hoe denk je anders dat de Samsung het beeld volledig krijgt gevuld? Weet je wel wat upscalen betekent?
Upscalen zal ALLE TV's doen wanneer:
1- Je hebt een FULL HD TV (1080)
2 - De aanvoer is NON FULL HD (720)
Dan kan bijvoorbeeld een LOGO ook nooit scherp worden afgebeeld.
[ Voor 18% gewijzigd door Fermion op 17-09-2009 10:38 ]
MOOI MOOI MOOI...Fermion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:28:
[...]
A B S O L U U T....B E T E R....B E E L D
Maar denk nou niet dat je in de hemel terecht komt![]()
Maar is wel beter beeld.
Wil nog niet in de hemel terecht komen, wil eerst CI+ module in Samsung Stoppen en TV kijken
Fermion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:28:
[...]
Natuurlijk zal de Samsum een NIET HD beeld upscalen... hoe denk je anders dat de Samsung het beeld volledig krijgt gevuld? Weet je wel wat upscalen betekent?
Ik ben benieuwd naar de CI+ module in de LE40B650, laat het weten zodra ik hem erin heb zitten...
Groetjes breal
Wanneer je FULL HD stream bekijkt met een normale uitzending, dan zie duidelijk de verschillen. Je ziet ook al duidelijk het verschil wanneer het beeld via de SCART binnenkomt of wanneer de ontvangst direct via ci+ de TV binnenkomt.breal schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:01:
[...]
MOOI MOOI MOOI...
Wil nog niet in de hemel terecht komen, wil eerst CI+ module in Samsung Stoppen en TV kijken![]()
[...]
upscalen beter maken... ik had verwacht dat met Ziggo Digitale Televisie en deze aangesloten via de Scart, dat deze televisie (via upscaling) het beeld voor mij gelijkwaardig dan wel beter zou maken dan op mijn oude 70 cm breedbeeld 100Hz TV. Dat viel toch erg tegen moet ik zeggen.
Ik ben benieuwd naar de CI+ module in de LE40B650, laat het weten zodra ik hem erin heb zitten...
Groetjes breal
Verwijderd
Hoe duur was die CI+ module bij de MM eigenlijk? En zat daar een smartcard bij die ik voor Ziggo digitaal kan gebruiken (ik heb nog geen smartcard, vandaar).
Hoop dat je nog even op mijn reactie wilt reageren. Ben zeer benieuwd namelijk. En ga binnenkort de knoop doorhakken.
Met vriendelijke groet,
Joël Agrandi
Joelie schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:08:
[...]
Hoi Ari,
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe tv. Twijfel zelf heel sterk tussen de 8000 serie of de 8500. En vroeg me af waar jij de datum van release hebt gevonden. Voor zover ik heb kunnen vinden is de serie alleen nog voor de US bevestigd. En heb ook van de week contact opgenomen met Samsung en bij hun is er ook nog helemaal niks bekend dat deze serie ook naar Europa komt.
Bedankt.
HD-Ready tv's doen ook gewoon aan upscaling, hoef je geen FullHD voor te hebben.Fermion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:28:
Upscalen zal ALLE TV's doen wanneer:
1- Je hebt een FULL HD TV (1080)
2 - De aanvoer is NON FULL HD (720)
79,95Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:13:
Hallo Sokolum01,
Hoe duur was die CI+ module bij de MM eigenlijk? En zat daar een smartcard bij die ik voor Ziggo digitaal kan gebruiken (ik heb nog geen smartcard, vandaar).
1 - ci+ CAM kaart
2 - Smartcard
Heb er eentje aangeschaft, krijg nu alleen wel de volgende melding "E06-4 Smartcard Defect". Ziggo gebeld en deze gaven uiteindelijk aan de chip lezer in de CI+ module defect is en dat deze omgerolen moet worden.
Inmiddels heb ik de CI+ module omgerolen en nog steeds deze E06-4 foutmelding. Probleem is nu aangemeld bij Ziggo en deze hebben hem doorgestuurd naar de juiste afdeling.
Heb de CI+ module er juist in zitten (kan maar op 1 manier geplaatst worden) ook de Ziggo smartcard zit er juist in (kan ook op maar 1 manier). Ik zie dat de TV juist autentiseerd, alleen daarna direct de foutmelding. Heb ook nog een factory reset gedaan en daarna de complete procedure nogmaals uitgevoegd, alleen weer zelfde foutmelding. Wie het weet mag het zeggen, issue staat uit bij Ziggo, ik hou de status up to date in dit forum.
Groetjes breal
Authenticatie mislukt, Toestel certificaat verlopen - ongeldig - 17
Dit is het enige wat ie zegt op de tv.
Hij heeft een ziggo goedgekeurde tv Samsung LE37B554M2PXXN en firmware heb ik ook de nieuwste erop gezet.
Nog niet met ziggo gebeld want volgens mij helpt dat ook niet echt
Staat je TV tussen de lijstje van TV's die ci+ ondersteund? Zoja, heb je de firmware geupdate?alki schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:47:
CI+ kaart gekocht vandaag maar werkt niet.
Hij heeft een ziggo goedgekeurde tv Samsung LE37B554M2PXXN en firmware heb ik ook de nieuwste erop gezet.
Wat voor MODEL en TYPE TV heb je?
Op de zijkant van je TV heb een sticker zitten met het model en type nummer.... wat staat daar!!
Weird, plaats je bevindingen is hier >alki schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:47:
CI+ kaart gekocht vandaag maar werkt niet.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=221
Een Ziggo official bericht daar ook.