Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 11:28
Sinds vorige week in het bezit van een nieuwe LCD-TV, namelijk een Samsung LE55B650 (met daarbij een Ziggo CI+ module).
Ik heb de TV inmiddels helemaal naar wens geconfigureerd (op basis van: www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Settings).

Ter volledigheid:
Ik heb een Xbox 360 en een HTPC aangesloten op de TV en kijk dus alleen digitaal TV via de CI+ module.

Het probleem:
De eerste keer dat het gebeurde had ik een TV serie op pauze gezet en iets later waren er een behoorlijk aantal rode pixels verschenen.
De TV was toen net in gebruik en ik dacht dus ook meteen dat er een legioen aan 'stuck' pixels waren opgetreden.
Uiteraard balen. Dus: de TV serie hervat en plots waren alle rode pixels weeg weg!
...vandaar dan maar de term 'ondode' pixels gaan gebruiken.

Een dag later trad het probleem op toen ik via de HTPC de website InterfaceLift.com bezocht.
Helemaal bovenin op de achtergrond is een stuk zwart-naar-grijze overloop. Hierin verschenen dus een 100-tal rode pixels. (dus alleen op de achtergrond).
En zodra ik met de muis-aanwijzer over een dergelijke rode pixel heen ging... reset/verdween die! 8)7

Conclusie:
Op willekeurige momenten (maar vooral bij een stilstaand beeld) verschijnen er op donker/grijze delen van het beeld rode pixels...
...zodra de pixel van kleur moet veranderen doet deze dat ook en is het beeld weer OK.

Status:
Helaas is het probleem niet zomaar te reproduceren. Gisteren de TV nog aangezet en opzettelijk weer de website InterfaceLift.com benaderd en na 7 minuten wachten was het probleem er nog steeds niet. :/
Inmiddels is de fout al eens opgetreden bij de Xbox 360 (zowel op VGA als ook op HDMI) en ook is het opgetreden tijdens gebruik van het service menu (met op de achtergrond de zender "Film 1 HD").

Ik dacht eventjes dat het alleen bij HDMI optrad, maar dit lijkt niet te kloppen (zie Xbox en internte digitale tuner).
Ook de beeld optie "Movie" is niet de oorzaak, gezien het service-menu altijd beeld weergeeft in de "dynamic"-mode.

En helaas... een firmware-update hielp helaas ook niet. :'(

Ik ben bang dat ik deze vreemde fout maar bij Plasma-discounter en/of Samsung zal moeten melden ter reparatie.

Maar toch ook even hier melden, herkent iemand dit 'ondode' pixel probleem??
Alle informatie/hulp is welkom!