Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor diegenen met een D5700: door in het service menu van je tv onder Control > Sub-option "PVR" op "ON" te zetten, wordt het mogelijk om via een externe harde schijf programma's op te nemen en timeshift te gebruiken. Dit uiteraard op eigen risico.

http://wiki.samygo.tv/index.php5/Activating_PVR_on_D5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Overweeg een LE32D550 te kope aangezien dit een van de goedkoopste tv's is met DLNA. Dit lijkt me erg handig icm een nas met films in avi formaat. Echter kan ik geen eenduidig antwoorden vinden in hoeverre ondertitels nu werken als je de film streamt. Kan dit inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Harrie

NederVlaming

Mr_gadget schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:51:
Overweeg een LE32D550 te kope aangezien dit een van de goedkoopste tv's is met DLNA. Dit lijkt me erg handig icm een nas met films in avi formaat. Echter kan ik geen eenduidig antwoorden vinden in hoeverre ondertitels nu werken als je de film streamt. Kan dit inmiddels?
Ik heb een 37B550. Ondertitels werken alleen vanuit een srt file. Wanneer ik een mkv file met ondertitels heb, maak ik gewoon de benodigde srt file met mkvextract. Dat is 1 of 2 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat is mooi! Dus als ik op mijn nas een film.avi en een film.srt heb dan wordt die ondertitel gewoon getoond onder de film als ik je goed begrijp? Welke DLNA server gebruik je daarvoor? Twonkey of PS3 media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000

Harrie

NederVlaming

Mr_gadget schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:49:
Dat is mooi! Dus als ik op mijn nas een film.avi en een film.srt heb dan wordt die ondertitel gewoon getoond onder de film als ik je goed begrijp? Welke DLNA server gebruik je daarvoor? Twonkey of PS3 media?
Inderdaad, als de srt file dezelfde file name heeft als je video bestand wordt hij getoond. Ik weet niet of dat bij alle media servers zo is, maar bij Serviio iig wel.

Hmm, ik heb twonky en PS3 media een tijdje gehad, maar nu geburik ik dus Serviio. Daar heb ik tot nu toe de beste ervaringen mee. Die herkent ook netjes dat de client een samsung TV is, en heeft daar standaard al profielen voor.

Ik weet alleen niet of je serviio ook op een NAS kan draaien? Ah blijkbaar wel. Ik draai hem voorlopig nog gewoon op een pc. Ik heb nog geen NAS. En met de prijzen van de harde schijven op het moment, denk ik dat ik ook nog even wacht :+

[ Voor 31% gewijzigd door Harrie op 27-11-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:51
Mr_gadget schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:49:
Het is ook zo als je direct een harde schijf op je tv hebt aangesloten. Heb je niet per se dlna voor nodig o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is de LE32D550 ook geschikt als monitor? Ik wil hem dan gebruiken als monitor/tv op mijn (studenten)kamer. Het is namelijk een van de goedkoopste en de meest populaire in de pricewatch tot 375 euro. In de prijsklasse tot 450 is de D5000 meer populair. Maar die is 90 euro duurder en het is edge-lit LED, en ik ben meer fan van backlit. Ik weet niet of dat bij de huidige modellen al verbeterd is?

Wat dus mijn "eisen" zijn:
- minstens 32"
- te gebruiken met analoog tv signaal (ik weet namelijk niet zeker of mijn kamer digitaal krijgt)
- Te gebruiken als monitor, dus graag minstens 1920x1080(/1200)

En tot slot. De D550 heeft PiP. Kun je dan zowel HDMI + HDMI als HDMI + Analoog. Of slechts een van de twee? Of iets anders? Misschien HDMI + CI(+)?

edit: nog iets. Kun je ook op dit toestel PVR activeren zoals bij de C-serie? Ik heb hier nog niet naar gezocht maar ik vraag het alvast.

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 30-11-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Weet iemand misschien een goede, doch goedkope muurbeugel voor mijn 32'' c630?
Zit te denken <40 euro? Of is dat sowieso niet haalbaar? Hoeft niet te kunnen draaien o.i.d. Want het is een mooie centrale plek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: antwoord al gekregen

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
VAnTurenhout schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:39:
Grr, mijn UE40C6700 net een jaar oud....en een mooie rode pixel in het midden...Samung gebeld, en ze gaan 'onderdelen' bestellen. Zal wel een nieuw paneel worden dan. Ik hoop dat mijn PVR hack daarna nog gewoon werkt....
Weet je toevallig of de PVR functionaliteit ook in de nieuwste firmware werkt? Ik heb hier op zich wel interesse in, maar moet ik hiervoor dan bepaalde hacks uitvoeren? Bij de een lees ik dat het zomaar kan, en bij de ander lees ik dat ik wel het een en ander moet doen zeg maar.

Edit;
Het is inmiddels al gelukt, door wat research te doen op het samygo forum kwam ik een heel eind!

En het werkt nog ook ! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rednas_N op 03-12-2011 23:11 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Ik kan ook bevestigen dat met VALDUEC 3011 de PVR ook nog steeds werkt op een UE37C6700. Update via usb.

Model had ik vooraf geupdate naar C6800. Ik weet niet of dit noodzakelijk is om de pvr werkend te houden na de update.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Heeft iemand een tip om opnemen van Alle Ziggo zenders te laten slagen? Ik kan nu door het aanpassen van het verborgen menu opnemen, maar op bijna alle zenders van Ziggo komt er in beeld dat er copyright op zit van de provider en dat het niet lukt. Ik heb Ziggo nog gebeld hier over maar volgens hun zit bij elke provider een beveiliging erop....???? Dit leek mij zo prachtig maar het is nu eigenlijk waardeloos. Hier speciaal een externe hd voor zitten aanschaffen en werkt het weer beroerd. Het betreft een Samsung EU40D5700 trouwens. Die zenders waar het wel op werkt ziet het er wel goed uit, geen kwaliteits (door compressie ofso) verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
wortelsky schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:39:
Ik heb Ziggo nog gebeld hier over maar volgens hun zit bij elke provider een beveiliging erop....????
Om welke zenders gaat het dan? Ik heb Tweak met DBV-C hier, nooit gezeik gehad met DRM. Maar er zit dan ook geen DRM op :)
Die zenders waar het wel op werkt ziet het er wel goed uit, geen kwaliteits (door compressie ofso) verlies.
De originele stream wordt gewoon opgenomen. De kwaliteit is dus identiek aan de uitzending zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips, ik slaag er niet in om The Art of Flight (aangekocht in iTunes) af te spelen op mijn UE40C6700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Laatst online: 13-09 10:41
Fuzzillogic schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 17:29:
[...]

Om welke zenders gaat het dan? Ik heb Tweak met DBV-C hier, nooit gezeik gehad met DRM. Maar er zit dan ook geen DRM op :)

[...]

De originele stream wordt gewoon opgenomen. De kwaliteit is dus identiek aan de uitzending zelf.
Het gaat om zenders als discovery channel, eurosport, maar ook veronica enzo. Echt jammer dit, plan was zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:58
TexMex schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:01:
Voor diegenen met een D5700: door in het service menu van je tv onder Control > Sub-option "PVR" op "ON" te zetten, wordt het mogelijk om via een externe harde schijf programma's op te nemen en timeshift te gebruiken. Dit uiteraard op eigen risico.

http://wiki.samygo.tv/index.php5/Activating_PVR_on_D5500
Vanavond deze hack / tweak uitgevoerd, en de PVR functie is zichtbaar.
Een interne HDD 250gb 16MB cache in een USB case gestopt een aangesloten, geformatteerd en alles blijkt okee. Echter als ik bijvoorbeeld pauzeer, en bijvoorbeeld weer na 20 sec weer verder kijk, kunnen alleen de opgenomen 20 seconden terug gekeken worden, daarna krijg ik een foutmelding "opnemen mislukt". HDD staat op goede usbpoort aangesloten, ben bij het testen van de hdd in het menu worden geen fouten gevonden?

Andere HDD's heb ik niet om te testen, maar herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Jeey.. na de firmware update die de monteur gedaan had na het vervangen van mijn paneel was mijn PVR optie pleite..via het Samygo forum heb ik deze weer terug, gelukkig. Toch handig om even een programma op pauze te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Laatst online: 30-05 19:01
Zojuist een nieuwe TV aangeschaft en hij komt als het goed is donderdag binnen. Het betreft hier de Samsung UE40D5700. Er waren helaas nog geen reviews maar was naar de winkel geweest en vond de Samsung TV's over het algemeen een zeer goede indruk maken en deze had erg veel mooie features+ Gratis Wifi + Satteliet aansluiting wat betekent dat ik geen 2e receiver hoef aan te schaffen a 90,- euro.

Ik zal proberen in de toekomst een review te plaatsen van de TV alhoewel ik hier weinig ervaring me heb dus erg diepgaand zal het allemaal niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:10:
Is de LE32D550 ook geschikt als monitor? Ik wil hem dan gebruiken als monitor/tv op mijn (studenten)kamer. Het is namelijk een van de goedkoopste en de meest populaire in de pricewatch tot 375 euro. In de prijsklasse tot 450 is de D5000 meer populair. Maar die is 90 euro duurder en het is edge-lit LED, en ik ben meer fan van backlit. Ik weet niet of dat bij de huidige modellen al verbeterd is?

Wat dus mijn "eisen" zijn:
- minstens 32"
- te gebruiken met analoog tv signaal (ik weet namelijk niet zeker of mijn kamer digitaal krijgt)
- Te gebruiken als monitor, dus graag minstens 1920x1080(/1200)

En tot slot. De D550 heeft PiP. Kun je dan zowel HDMI + HDMI als HDMI + Analoog. Of slechts een van de twee? Of iets anders? Misschien HDMI + CI(+)?

edit: nog iets. Kun je ook op dit toestel PVR activeren zoals bij de C-serie? Ik heb hier nog niet naar gezocht maar ik vraag het alvast.
De LE37D550 is nu 349 euro bij Plasma-Discounter. Deze heb ik gisteren gekocht en bevalt tot dusverre erg goed :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
hallo,

ik heb inmiddels bijna een jaar de 37d550 , maar sinds deze week hoor ik dat het geluid af en toe zachter gaat en daarna weer harder?? zit niet aangesloten op versterker, dus gewoon via tv geluid.weet iemand wat er aan de hand mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
Ben van plan een Samsung tv te kopen en heb een vraagje:
Ik luister vaak met hoofdtelefoon naar de tv. Gaat de hoofdtelefoon ook zachter zodra ik gewoon met de afst. bed. het volume vd tv omlaag doe? Of zit er een apart hoofdtelefoonvolume ergens in het menu (zoals bij sommige panasonics)?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:22

Yucko

One clown to rule them all !

wortelsky schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:59:
[...]

Het gaat om zenders als discovery channel, eurosport, maar ook veronica enzo. Echt jammer dit, plan was zo mooi
nu heb ik een ander model (LE40C650) maar ook deze TV heeft standaard geen PVR functie. Deze heb ik een tijdje geleden aangezet en ik ben nog geen zenders/uitzendingen tegengekomen die ik niet kon opnemen. Ik neem bv. regelmatig Big Bang Theory of 2 and a half men op (wat dus Veronica is)

Lijkt me dus niet om een beveiliging van Ziggo te gaan.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
mekkieboek schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 04:15:
Ben van plan een Samsung tv te kopen en heb een vraagje:
Ik luister vaak met hoofdtelefoon naar de tv. Gaat de hoofdtelefoon ook zachter zodra ik gewoon met de afst. bed. het volume vd tv omlaag doe? Of zit er een apart hoofdtelefoonvolume ergens in het menu (zoals bij sommige panasonics)?
Zover ik weet gaat dat gewoon mee.

Alleen welke ontwerper heeft bedacht om de hoofdtelefoon uitgang aan de achterkant te maken als de helft van de mensen hun tv aan de muur hangt... Dan kun je er dus niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
jongetje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 07:50:
Alleen welke ontwerper heeft bedacht om de hoofdtelefoon uitgang aan de achterkant te maken als de helft van de mensen hun tv aan de muur hangt... Dan kun je er dus niet bij!
Ja, dat zag ik idd. Zal wel een geldkwestie zijn en nu moet iedereen lopen hannessen met een verlengsnoertje. Anyway dank voor het antwoord.
Edit: oh nee, snoertje gaat natuurlijk niet werken, da's vast stekkertje erin, tv speakers uit 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door mekkieboek op 17-12-2011 10:39 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een groot verschil tussen de ue40d5000 en de ue40d5003? Ik zie in de specificaties dat er wat aansluitingen en internetopties schelen, maar is het panel verder hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 08:01
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de 37d5000 en 37d5700?
Kan het niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
NehcslowZ schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:12:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de 37d5000 en 37d5700?
Kan het niet ontdekken.
Samsung smart tv en dus ook dat hij gebruik van Samsung apps kan maken.
Had je ook zelf even kunnen bekijken: http://www.samsung.com/nl...PWXXN&prdb=UE37D5700RSXXN

[ Voor 6% gewijzigd door timwijn op 18-12-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnni
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 11:13
Heren (en dames) die een 40d5000 en de 40d5700 bezitten,

Kan iemand mij vertellen welke videoprocessor er in de 40d5000 en de 40d5700 zit ? Dit is te zien in het service menu

Mijn eigen zoektocht op internet leverde geen resultaat op anders dan dat de D5000 serie een HYPERREAL ENGINE gebruikt.
De helpdesk van Samsung kon mij niet helpen en de reparatiedienst van Samsung gaf aan dat ze geen technisch inhoudelijke informatie mogen verstrekken. :/

Ik weet dat het voor de 32inch versie een Mstar processor is n.a.v. deze review
Het is aannemelijk dat dit ook een Mstar processor zal zijn voor de andere modellen in de D5XXX serie, maar ik vraag het toch voor de zekerheid.

Ik stel deze vraag, omdat de kans groot is dat je heel weinig input lag zal hebben ten opzichte van de andere Samsung modellen met Samsungs eigen videoprocessor.

[ Voor 2% gewijzigd door Lonnni op 19-12-2011 00:07 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:41:
Waar loop ik tegenaan:
de TV is bedraad aangesloten op de fritzbox 7170 (dus alle internet truukjes werken), maar de 1.5TB schijf die aan de fritzbox hangt kan ik niet met goed fatsoen gebruiken; navigeren is een crime en films bekijken of mp3's afspelen wil niet echt lukken. Via de laptop (vista) kan ik dan wel weer dingen delen en kom ik wel op die (netwerk)schijf. Ik heb het idee dat dat een dlna issue van het modem is, maar dat heb ik graag bevestigd. Heeft iemand hier eenzelfde setup (TV > fritzbox > USB schijf)?
Hallo,

Helaas heb ik een gelijksoortig probleempje. Voor het gemak ben ik eerst begonnen met het streamen van MP3 bestanden. Lekker makkelijk en zou altijd moeten werken, video komt later wel. Ik gebruik een UE40D5700 en een fritz 7170 met daaraan een 4 Gig USB stick. Via de uPNP apllicatie van Samsung (Allshare) kan ik de bestanden vanaf de Fritz prima op de PC beluisteren.

Ik heb een kopie van de USB stick ook op de PC gezet. Als ik dezelfde bestanden via die PC share naar de TV, dan gaat ook alles goed. De TV heeft dus geen probleem met het formaat.

Waar gaat het mis? Helaas is het niet mogelijk om het MP3 bestand vanaf de Frtiz op de TV te streamen. Ook ik krijg dan de melding dat het bestandstype niet wordt ondersteund, terwijl hij hem toch prima vanaf de PC via All-share afspeelt.

Wat is hier loos? Het is zo jammer om een aparte PC neer te zetten om content te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
Bij Saturn is deze week de LE40D503 voor €377 te koop. Echter is de D550 te koop voor €399.

Denk dat de D550 de betere keuze is toch? Die heeft o.a. een ingebouwde mediaplayer etc.

Ik heb op dit moment een LE32C530. Ik wil graag een grotere TV vandaar mijn vraag. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Even een korte vraag tussen door:

waarom heeft de UE46D6510 Geen DVB-C HD tuner en de UE46D6200 wel.
En dan meteen de vraag: is zo'n hd tuner in nederland wel nodig? Heb Ziggo HD kanalen

Mij lijkt het logischer dat het hogere model dit ook heeft.

Is dit een fout in de tweakers specs?

pricewatch: Samsung UE46D6200
pricewatch: Samsung UE46D6510

[ Voor 9% gewijzigd door boombes op 28-12-2011 11:46 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens Samsung product vergelijking <- klik:
DTV-ontvangst:
- UE46D6510: DVB-T / C / S2
- UE46D6200: DVB-T / C / S2
is dus een typo. DVB-C HD tuner bestaat niet.
tuners bestaan voor volgende: DVB-T / DVB-T2 / DVB-C / DVB-C2 / DVB-S / DVB-S2
zie verder:
Wikipedia: Digital Video Broadcasting<- klik
voor de uitbreiding op DVB sommige in het Engels:
Wikipedia: DVB-C<- klik
Wikipedia: DVB-T2<- klik
DVB-C2 zou beschikbaar worden op de Nederlandse markt: 2012?:
nieuws: Ziggo steunt komst dvb-c2-standaard voor digitale televisie<- klik

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2011 13:02 . Reden: tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:20:
[...]

Hallo,

Helaas heb ik een gelijksoortig probleempje. Voor het gemak ben ik eerst begonnen met het streamen van MP3 bestanden. Lekker makkelijk en zou altijd moeten werken, video komt later wel. Ik gebruik een UE40D5700 en een fritz 7170 met daaraan een 4 Gig USB stick. Via de uPNP apllicatie van Samsung (Allshare) kan ik de bestanden vanaf de Fritz prima op de PC beluisteren.

Ik heb een kopie van de USB stick ook op de PC gezet. Als ik dezelfde bestanden via die PC share naar de TV, dan gaat ook alles goed. De TV heeft dus geen probleem met het formaat.

Waar gaat het mis? Helaas is het niet mogelijk om het MP3 bestand vanaf de Frtiz op de TV te streamen. Ook ik krijg dan de melding dat het bestandstype niet wordt ondersteund, terwijl hij hem toch prima vanaf de PC via All-share afspeelt.

Wat is hier loos? Het is zo jammer om een aparte PC neer te zetten om content te streamen.
mijn oplossing was een andere fritzbox :) Heb nu de 7340, en werkt prima. USB > fritzbox > TV, maar ook draadloos naar de 2e TV.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:58:
volgens Samsung product vergelijking <- klik:
DTV-ontvangst:
- UE46D6510: DVB-T / C / S2
- UE46D6200: DVB-T / C / S2
is dus een typo. DVB-C HD tuner bestaat niet.
tuners bestaan voor volgende: DVB-T / DVB-T2 / DVB-C / DVB-C2 / DVB-S / DVB-S2
zie verder:
voor de uitbreiding op DVB sommige in het Engels:
Wikipedia: DVB-C<- klik
Wikipedia: DVB-T2<- klik
DVB-C2 zou beschikbaar worden op de Nederlandse markt: 2012?:
nieuws: Ziggo steunt komst dvb-c2-standaard voor digitale televisie<- klik
Vond het al vreemd maar je kan er wel op filteren in de pricewatch en vele tv's hebben dit erbij staan. Varierend van 600 euro tot 5000 euro. Dus weet nog niet zeker of het wel een typo is. Vandaar dat ik het hier even vraag. Had zelf ook al wat websites bekeken. kon ook nergens bij samsung zelf de HD specificatie vinden. Als ik op google zoek naar DVB-C HD vind ik als eerste topic ook dat het niet bestaat. Echter lijkt er een spraak verwarring tussen DVB-C Mpeg 4, dat ook HD genoemd zou worden.

De 2de link is de wikipedia pagina waar je verwijst en daar staat op dat elk DVB-C slot tot 1080i kan weergeven. wat eigenlijk betekend dat elke DVB-C een hd tuner is zolang je tv ook 1080 weer kan geven?

dat vraagteken staat er omdat ik het niet zeker weet en toch liefst nog een keer bevestiging wil.
En kan mij ook iemand vertellen waarom je dan wel kan filteren in de pricewatch?
is het niet logisch om dan een moderater dat weg te laten halen?

Het eerste antwoord was trouwens prima, echter na nog wat gelezen te hebben kwamen er opnieuw vraagtekens.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Verwijderd

Misschien hier beter op z'n plaats:

Zojuist de CI+-module van UPC op mijn nieuw aangeschafte Samsung UE40D5700 aangesloten, maar krijg nu al een paar uur lang de melding 'Gecodeerd signaal.' Nederland 1 en het testkanaal doen het wel, lijkt mij doordat deze zenders niet gecodeerd worden doorgegeven.

Na een zoektocht over het internet blijkt dat meer mensen met het probleem kampen ( zie bv.: http://www.samsungworld.n...ory/03000000/tickets/4278 http://www.samsungworld.n...ory/03000000/tickets/3728 http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6344 ), maar nergens valt een oplossing te lezen.

Heeft iemand hier enig idee wat te doen?

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:18:
Misschien hier beter op z'n plaats:

Zojuist de CI+-module van UPC op mijn nieuw aangeschafte Samsung UE40D5700 aangesloten, maar krijg nu al een paar uur lang de melding 'Gecodeerd signaal.' Nederland 1 en het testkanaal doen het wel, lijkt mij doordat deze zenders niet gecodeerd worden doorgegeven.

Na een zoektocht over het internet blijkt dat meer mensen met het probleem kampen ( zie bv.: http://www.samsungworld.n...ory/03000000/tickets/4278 http://www.samsungworld.n...ory/03000000/tickets/3728 http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6344 ), maar nergens valt een oplossing te lezen.

Heeft iemand hier enig idee wat te doen?
Ik heb dit dinsdag ook gehad op mijn nieuwe D5000. Wat blijkt, na de eerste installatie moet je de TV opnieuw uit en aan doen om de CI+ en de TV met elkaar te laten communiceren.

Verwijderd

Cubic X schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:36:
[...]

Ik heb dit dinsdag ook gehad op mijn nieuwe D5000. Wat blijkt, na de eerste installatie moet je de TV opnieuw uit en aan doen om de CI+ en de TV met elkaar te laten communiceren.
Bedoel je geheel uit, als in stekker eruit?

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:26:
[...]

Bedoel je geheel uit, als in stekker eruit?
Nee, gewoon met de afstandsbediening de TV uit en weer aan doen. Vervolgens gaan de CI module en de TV autoriseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vreemd probleemje met mijn Samsung :? . Wanneer ik de TV aan doe, start hij altijd op met Ext. i.p.v. de TV. Weet iemand waar ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hoe zet je hem aan? Via power? En als je op 1 drukt?
Kijk anders eens bij de instellingen in de hotel mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Cubic X schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:36:
[...]

Ik had de CI+ module erin zitten en toen digitale zenders zoeken en dan vind hij alle zenders wel maar staan ze allemaal nog geblokkeerd (behalve Nederland 1).

Toen heb ik de TV uit en aan gezet. Werkte niet.

Vervolgens heb ik, terwijl de TV gewoon aan stond, de CI+ module eruit gehaald en er daarna weer ingedaan. Vervolgens nog een paar seconden wachten en toen werkte het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 10:15
Er staat dan ook duidelijk op de website van UPC (en volgens mij ook Ziggo en in de handleidingen van de TV's) dat je eerst de zenders moet gaan zoeken en dan pas de CI+ erin moet stoppen. Maar goed, dit werkt ook :)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:47:
[...]

Ik had de CI+ module erin zitten en toen digitale zenders zoeken en dan vind hij alle zenders wel maar staan ze allemaal nog geblokkeerd (behalve Nederland 1).

Toen heb ik de TV uit en aan gezet. Werkte niet.

Vervolgens heb ik, terwijl de TV gewoon aan stond, de CI+ module eruit gehaald en er daarna weer ingedaan. Vervolgens nog een paar seconden wachten en toen werkte het. :)
Heb dit ook gedaan. Duurde wat langer dan een paar seconden (kleine 10min), maar uiteindelijk werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om een lijst met favoriete kanalen aan te maken als je een CI+-module gebruikt? Dat Ned1HD dus niet op 71 zit maar gewoon op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:24:
Hoe zet je hem aan? Via power? En als je op 1 drukt?
Kijk anders eens bij de instellingen in de hotel mode.
Bedankt voor je reactie. Je kunt inderdaad via Hotel Mode (eerst aanzetten) oftwel het service menu een en ander wijzigen. Ik heb zelf een ps51d550. Het service menu krijg je door de TV uit zetten. Daarna achter elkaar (dus niet tegelijkertijd) de knoppen Info - Menu - Mute en de aanknop indrukken. Je komt dan in het Service Menu. Bij Options kun je de Hotel mode aanzetten en de Source bij het opstarten.

Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Hey, ik heb een LE32C550 hier staan, sinds 2010, en ik wou eens een keer de firmware updaten. Dus ik ben even naar de Samsung site gegaan, maar daar vond ik alleen de D550 nog terug.
Kan ik die gewoon op mijn C550 zetten?
En wat is de verandering sinds vorig jaar? Kan je er nu wel MKV mee afspelen, of nog steeds niet?

oeps, linkje even vergeten :P

[ Voor 17% gewijzigd door ChrissieOne op 08-01-2012 23:42 ]

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ChrissieOne schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:41:
Hey, ik heb een LE32C550 hier staan, sinds 2010, en ik wou eens een keer de firmware updaten. Dus ik ben even naar de Samsung site gegaan, maar daar vond ik alleen de D550 nog terug.
Kan ik die gewoon op mijn C550 zetten?
En wat is de verandering sinds vorig jaar? Kan je er nu wel MKV mee afspelen, of nog steeds niet?

oeps, linkje even vergeten :P
Misschien even googlen?

Een van de eerste hits is de productpagina van jouw TV op de website van Samsung NL. Kopje "Service & Downloads" en vervolgens klikken op tabblad "Firmware". Juiste moederbord kiezen (T-TDT5DEUC óf T-MSX5DEUC) en klaar is kees. Moederbord versie van je TV kun je vinden in het menu onder "Contact opnemen met Samsung".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

LuPo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:18:
[...]

Misschien even googlen?

Een van de eerste hits is de productpagina van jouw TV op de website van Samsung NL. Kopje "Service & Downloads" en vervolgens klikken op tabblad "Firmware". Juiste moederbord kiezen (T-TDT5DEUC óf T-MSX5DEUC) en klaar is kees. Moederbord versie van je TV kun je vinden in het menu onder "Contact opnemen met Samsung".
Aha :)
Ik kon hem niet vinden op de site van Samsung zelf, toch iets te snel gevraagd hier :)
volgende keer zal ik wel eerst wat beter zoeken |:(

Overigens, ik krijg zelf alleen maar tweakers/kieskeurig/beslist linkjes... en een franse pagina van Samsung, maar mijn Frans is neit zo goed ;P

Jammer dat Samsung geen release notes heeft... Ik wil toch weten of het handig is om de firmware te flashen, geen problemen mee atm, maar het zou toch beter zijn als ik opeens wel MKV kan afspelen dan :9~

[ Voor 18% gewijzigd door ChrissieOne op 09-01-2012 00:34 ]

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ChrissieOne schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:22:
[...]

Aha :)
Ik kon hem niet vinden op de site van Samsung zelf, toch iets te snel gevraagd hier :)
volgende keer zal ik wel eerst wat beter zoeken |:(

Overigens, ik krijg zelf alleen maar tweakers/kieskeurig/beslist linkjes... en een franse pagina van Samsung, maar mijn Frans is neit zo goed ;P
No problemo.. meer bedoeld als leer voor de volgende keer. ;)

Die website zoekt in de Engelse versie van Google, vandaar dat die link van Samsung NL er niet bij staat. Als je via google.nl zoekt staat hij er wel als vijfde zevende website ofzo.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:24

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Misschien weet iemand hier een oplossing voor mijn probleem voordat ik tel. contact ga zoeken met Samsung.
Heb hier een LE40C750 LCD 3D TV staan waar ik verder zeer tevreden over ben, op een klein probleempje na wat de laatste weken problemen opleverd.

Er zit een optie ingebouwd voor Internet@TV waarmee je via Apps van Samsung allerlei programma's kan installeren. Dit wordt geïnstalleerd op het interne geheugen van +/- 315Mb. (via de eigenschappen opvraagbaar).
Heb er veel gebruik van gemaakt *3D-app, Nu.nl, Buienradar, Google Maps, etc... Nu is het probleem dat dit geheugen vol zit (helaas weet ik niet precies vanaf welk moment dat gebeurt is, vermoedelijk na een firmware update naar de laatste versie). Geheugen vrijmakendoor het weghalen van apps werkt niet meer want er zijn geen apps meer geïnstalleerd na een reset. Heb nu nog maar 1Mb vrij.

Zelfs na een factory reset van de TV is dit probleem niet opgelost. Het is zelfs zo erg geworden dat een automatische update van Internet@TV niet meer werkt -> te weinig geheugen beschikbaar. Andere firmware erop werkt niet omdat ik al de laatste heb.

Gelukkig heeft dit verder geen invloed op de verdere werking van de TV.
Iemand misschien een idee voor een oplossing?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROHoekstra
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Heeft iemnd nog de firmware t-valdeuc 3005.1??

Bij voorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:00
Owie kan mijn vraag beantwoorden?

Situatie:Ik wil graag voor mijn slaapkamer een TV van max 40" en moet met WLAN verbonden worden om via mijn PC .MKV te kijken.

Optie 1:Nu ben ik op de Samsung UE40D5000 gekomen en deze kan dus via een Samsung WIS09 Dongle gekoppeld worden met WLAN, volgens de specs kan hij .MKV afspelen maar volgens velen op internet alleen via een direct gekoppelde USB HDD en dus NIET via WLAN. Klopt dit, wie weet dit 100% zeker want in sommige post begrijp ik wel dat dit kan? En als het al lukt om deze af te spelen lijkt hij .MKVs niet vlooiend af te kunnen spelen, oh wie heeft hier ervaring mee?

Optie 2: Als de UE40D5000 niet goed blijkt te werken i.v.m. een te zwakke CPU is de UE32D6200 een optie? want deze heeft 3D dus neem ik aan ook een betere CPU die zonder moeite .MKV zou moeten afspelen of is dit hetzelfde in alle modellen van de 5xxx en 6xxx serie?

Dank alvast an wie mij kan helpen!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 22:20
Ik heb een UE32D5000 staan , aangesloten via bekabeld netwerk en een Synology NAS DS109
Op mijn NAS heb ik de DLNA-mediaserver aangezet en mijn map met films&series toegevoegd
Ik kan op mijn 32D5000 alle gangbare formaten afspelen dus ook MKV (behalve ISO's, want dat ziet de TV niet)
Gisteravond nog uitgeprobeerd met FAST.FIVE.2011.1080P.X264.NL.SUBBED.BRADJE en dat ging gewoon goed incl ondertiteling.
Alleen met het afspelen van DVD gaat het niet goed , hij geeft codec foutmeldingen en je kan niet navigeren in je DVD menu's.
Ook het skippen van hoofdstukken werkt niet.
Een ander nadeel is dat je geen "afspelen waar je gestopt bent" in de samsung mediaplayer zit.

Ik ben namelijk zelf ook nog een nieuwe tv aan het zoeken voor de woonkamer (46inch) maar ben nog aan het uitzoeken of dit bij de Bravia 46ex720 ook werkt.
Ik ben op zich wel tevreden met de 32D5000 voor op de slaapkamer maar vindt de 100Hz CMR toch misleidend.
Maar goed ik ben er nog niet helemaal uit en het lijkt er toch op dat de ingebouwde mediaplayer van samsung mijn AC Ryan mini1 niet kan vervangen.

Voor mensen die een simpele
BTW de samsung remote app (op android) werkt ook goed i.c.m mijn 32D5000.

Voor mensen met niet teveel eisen stellen en voornamelijk alleen HDTV kijken is deze TV een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Hey Ravv,

bedank voor de info, nu weet ik tenminste zeker dat dit gaat werken, verder ben ik ook een serie van Philips tegengekomen de 42PFL7406H en de 32PFL7406H en deze zijn 400Mhz en niet veel duurder en er staat specifiek in de specs dat deze dit doet:

Videoweergaveformaten: Ondersteunde codecs:, Containers: AVI, MKV, H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1.

Ook een optie dus :D, vandaag dus effe uitzoeken welke van de 4 beste P/Q verhouding heeft.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
Als je dat mediaspeler erg belangrijk vind, kun je beter voor onder de honderd euro een losse mediaspeler kopen, deze speelt (bijna) alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Kan iemand mij misschien vertellen wat er voor aansluitingen zitten op een UE40D5003? Ik lees hier verschillende verhalen over; volgens Tweakers.net zitten er alleen maar 2xhdmi en 1xScart op, op anderse sites lees ik dat er ook component en composite op zit (wat ik dus nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
mawi schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:31:
Kan iemand mij misschien vertellen wat er voor aansluitingen zitten op een UE40D5003? Ik lees hier verschillende verhalen over; volgens Tweakers.net zitten er alleen maar 2xhdmi en 1xScart op, op anderse sites lees ik dat er ook component en composite op zit (wat ik dus nodig heb).
Misschien gewoon de website van Samsung raadplegen? En anders bel je ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
Bschnitz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:43:
Hey Ravv,

bedank voor de info, nu weet ik tenminste zeker dat dit gaat werken, verder ben ik ook een serie van Philips tegengekomen de 42PFL7406H en de 32PFL7406H en deze zijn 400Mhz en niet veel duurder en er staat specifiek in de specs dat deze dit doet:

Videoweergaveformaten: Ondersteunde codecs:, Containers: AVI, MKV, H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1.

Ook een optie dus :D, vandaag dus effe uitzoeken welke van de 4 beste P/Q verhouding heeft.
Let wel op dat de ondersteunde codecs vaak wel voor content via USB ( HDD/stick ) geldt, maar niet i.c.m DLNA.
Zelf ben geen fan van de software die Philips gebruikt , het is meestal zeer traag , instabiel en lopen altijd net een stapje achter, ook firmware updates tbv bugfixes duren vrij lang voordat ze die releasen.
Ik werk zelf bij een (I)SP en hoor hier regelmatig klachten over.
Over Sony Bravia's en Samsung zijn er bijna geen issues/klachten met de software t.b.v DVB-(C)

Ga ook even na bij die Philips TV's , hoeveel Hz het paneel werkelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ravv op 12-01-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

R420R schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:29:
Ik hoop dat ze voor mijn tv ook snel een nieuwe firmware posten. Ik heb al sinds Dec 2010 geen update meer gehad.

http://www.samsung.com/nl...00RW&srchword=UE32C6000RW
En bijna een jaar later nog steeds geen update voor mijn tv. Ik wil ook die update dat motionplus iets beter werkt. :(

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ravv schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:02:
[...]

Let wel op dat de ondersteunde codecs vaak wel voor content via USB ( HDD/stick ) geldt, maar niet i.c.m DLNA.
Zelf ben geen fan van de software die Philips gebruikt , het is meestal zeer traag , instabiel en lopen altijd net een stapje achter, ook firmware updates tbv bugfixes duren vrij lang voordat ze die releasen.
Over Sony Bravia's en Samsung zijn er bijna geen issues/klachten met de software t.b.v DVB-(C)

Bij mijn oude werkgever (Saturn) hoorde ik ook vaak klachten over Philips. Ik ben tevreden met m'n Samsung. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Ravv schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:02:
[...]

En Daarom wil ik dus geen Sony, volgens die lijst kan hij geen MKV's aan over een netwerk :( , Ik denk dat ik voor een Samsung UE32D6200 ga want deze heeft 200Hz hoeveel dat echt is weet ik niet maar sinds jij zegt dat die 100Hz van de D5000 maar 50Hz is zal deze dus 100Hz zijn en dat is wel goed genoeg :) Of jij moet nog iets aan te merken of een ander model weten wat je echt super vind en mij wilt aanraden? De TV mag niet meer kosten dan 550 Euro en minimaal 32" zijn en natuurlijk MKV's uit zichzelf via WLAN kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
de 32D6200 heeft een 100Hz paneel en de backlight scanning moet motion blur verminderen = CMR
dus dat is ook een goede keus voor ongeveer 555 euro ( bij de BCC )

Ik moet zelf nog in een winkel de 46D6500, 46EX720, 46D5000 en de Sharp 46LE630E vergelijken en nog even goed mijn wensen/eisen op papier zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Ravv op 23-01-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravv
Gisteren nog wat kleine testjes gedaan met de volgende gedownloade films
Expendables [BD50] , BBC Human [BD25] en Avatar [BD50]
(Dit zijn gewoon de echte bluray fims met H.264 en geen gecomprimeerde MKV met X.264)

Ik heb ze alle 3 getest via DLNA op de D5000 en via de ACRmini1
-via DLNA op de D5000 speelt ie beide wel af, alleen moet ie steeds iedere 5sec gaan laden, mogelijk is dit een buffer issue of kan de tv niet de video en het netwerkverkeer gelijktijdig afhandelen.
Volgens mijn NAS ging het verkeer tot 2,8 MB/sec

-Via de ACRmini1 ging het wel goed met beide BD films
Volgens mijn NAS ging het verkeer tot 4,5MB/sec ( dat klopt ook met de bevindingen/specs van de ACR uit besproken op het TWeakers forum )
Met uitzondering van Avatar [BD50]
Dit trok de mini1 niet , mogelijk door te hoge videobitrate en/of frames.

Zolang je het bij MKV's houdt tot ongeveer 10Gb zoals eerder getest met FAST.FIVE.2011.1080P.X264.NL.SUBBED.BRADJE , trekt de D5000 het wel.

Nog even een andere kanttekening, losse SRT snapt ie wel , maar zodra de SRT in de MKV verwerkt is (dus niet ingebakken in het videobeeld )lijkt de D5000 dit niet altijd te snappen. Bij de rips van BRADJE doen de subs het wel en bij rips van andere "makers" doen ze het niet.

Ik heb wel gelezen dat je met mkvextractor de SRT erweer uit kan halen, maar daar heb ik me niet verder in verdiept.

Kortom , de mini2 heb ik ook op mijn lijstje gezet, over na te denken.

Ik ben benieuwd of bij de duurdere samsung modellen dezelfde (DLNA) netwerkperformance hebben als de D5*** modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 15-09 23:49
edit..

[ Voor 97% gewijzigd door BertP op 14-01-2012 19:07 . Reden: al gevonden :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Weet iemand misschien het verschil tussen de UE40D5700 of UE40D5720 ?

Vergelijking op de Samsung-site: http://www.samsung.com/nl...RSXXN&prdb=UE40D5700RSXXN

Ik vertrouw die vergelijking niet zo, omdat veel vakjes voor de D5700 niet ingevuld staan. Bovendien zou de D5700 veel kleiner zijn dan de D5720 en dat geloof ik ook niet omdat ze allebei 40 inch zijn.

Dus wat is precies het verschil tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Bedankt voor je reactie, maar dit is dezelfde pagina die ik ook hierboven had gepost. De lijst van de D5700 is niet compleet (sommige vakjes niet ingevuld, dus geen JA of NEE) en volgens mij fout (afmetingen D5700). Het enige echte verschil dat ik kan ontdekken is de kleur: steenkoolzwart tegenover robijnzwart.

Ik wil dus graag weten of er nog technische verschillen zijn. Ook vreemd is dat er op de Pricewatch een behoorlijk prijsverschil tussen de twee modellen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Verschillen zijn alleen cosmetisch, alleen wordt de *20 aan één bepaalde keten (BCC of zo) geleverd zodat ze de “laagste prijs”-garantie kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

hcQd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:06:
Verschillen zijn alleen cosmetisch, alleen wordt de *20 aan één bepaalde keten (BCC of zo) geleverd zodat ze de “laagste prijs”-garantie kunnen omzeilen.
Thanks, is duidelijk nu. Ik ga voor de UE40D5700. Ik heb, ondanks veel lezen, toch nog twee vragen.

1) Op deze tv zit Smart TV van Samsung. Ik weet wel dat die internettoegang vrij beperkt is, maar voor zo'n 60 euro meer (tov de UE40D5000) is het een aardige extra feature. Maar het is me nog steeds niet duidelijk of je voor Smart TV zo'n extra dongel nodig hebt of kan het ook zonder?

2) Mijn router staat vlak in de buurt van de tv. Ik zou de tv dus ook met een ethernetkabel kunnen aansluiten op de router. Werkt dat? En maakt het iets uit dat ik een kabelaansluiting van Ziggo heb en dat mijn internet (router) via UPC loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kan ook via UTP, provider maakt verder niet uit. Er zijn sowieso geen Ziggo-specifieke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

hcQd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 01:53:
Kan ook via UTP, provider maakt verder niet uit. Er zijn sowieso geen Ziggo-specifieke apps.
Ahhh bedankt! Nu nog een blu-ray home cinema setje uitzoeken. Is ook al nieuw voor mij, ik kom van een oude crt-tv van Philips met perfect geluid, mooie bassen. Ik wil graag boxen aan weerszijden van de tv, dus niet overal rondom in mijn woonkamer. Dit is niet het juiste topic voor home cinema, maar misschien nog een suggestie voor een setje van max 200 euro dat bij de Samsung-tv past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe videos van harde schijf van pc op TV (Samsung LE 32M61B) gaan kijken?

Ik heb een grote verzameling videos op mijn harde schijf van mijn PC (Windows 7) staan. Het zijn verschillende formats, ik bekijk ze met VLC player op mijn computerscherm (op de eerste etage).

Ik wil deze videos nu ook graag beneden op de tv kunnen tv zien (Samsung LE32M61B, http://samsung.icecat.es/...tvs-le-32m61b-380173.html

Het liefst speel ik de films direct af van mijn harde schijf (via wifi netwerk?) of een eventueel apart aan te schaffen appraaat dat ook een harde schijf heeft. Liefst ook door gebruik te maken van VLC player (want dat pakt bijna alles). Dus zonder aparte dvd's te branden. Ik heb een vast en een Wifi netwerk.

Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:21:
Hoe videos van harde schijf van pc op TV (Samsung LE 32M61B) gaan kijken?

Ik heb een grote verzameling videos op mijn harde schijf van mijn PC (Windows 7) staan. Het zijn verschillende formats, ik bekijk ze met VLC player op mijn computerscherm (op de eerste etage).

Ik wil deze videos nu ook graag beneden op de tv kunnen tv zien (Samsung LE32M61B, http://samsung.icecat.es/...tvs-le-32m61b-380173.html

Het liefst speel ik de films direct af van mijn harde schijf (via wifi netwerk?) of een eventueel apart aan te schaffen appraaat dat ook een harde schijf heeft. Liefst ook door gebruik te maken van VLC player (want dat pakt bijna alles). Dus zonder aparte dvd's te branden. Ik heb een vast en een Wifi netwerk.

Hoe pak ik dit aan?
het enigste wat je zou kunnen doen in jouw geval.
PC i.c.m. deze TV is een media center kopen c/q maken en die aansluiten.
Dan de media center in jou thuis netwerk opnemen dan kun je daar je bestanden heen sturen en het dan afspelen.
Mits de TV de formats ondersteund.
De TV waar je het over hebt is geen nieuw model dus ondersteuning voor WIFI of netwerk (DLNA) is niet vanuit het toestel ondersteund.
Ik moet zeggen dat het wel erg makkelijk is als dat het geval is.
Zelf heb ik een Samsung LE37D550 http://www.plasma-discoun...g-le37d550-art-163044.htm die heeft deze functies native. Het is inderdaad erg prettig dat als je een film hebt "gevonden" je deze op je PC aan kan zetten waarbij je TV hem weergeeft zonder daar moeite voor te hoeven doen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie!
Ik zal dus een een mediacenter gaan kopen/maken

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 13:46
Zit te kijken voor de Samsung UED5000.
Nu zie ik deze bij de MM staan, maar daar is het de UED5000PW.
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil (als die er uberhaupt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Kent iemand de Samsung SyncMaster HE40A? De TV/Monitor ziet er erg strak uit en is zeer recent uitgekomen (december 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ben inmiddels zelf op zoek naar een UE46D5000, mijn vraag is alleen hoe groot is de kans dat op een scherm uit de winkel tegenwoordig nog dode pixels zitten?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Maximus schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:01:
Ben inmiddels zelf op zoek naar een UE46D5000, mijn vraag is alleen hoe groot is de kans dat op een scherm uit de winkel tegenwoordig nog dode pixels zitten?
nihil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is de (LE46)D550 nu de opvolger van de (LE46)C650? Want de C650 was 100Hz en de D550 is 50Hz. Als deze twee vergeleken worden, is de D550 dan beter dan de C650, gelijk of slechter? Of welke tv is gelijkwaardig/beter dan de C650 (wel enigszins in dezelfde prijsklasse. Merk maakt niet perse iets uit)

Ik heb al een aantal winkels bezocht voor de D550 maar ben nog alleen de D530 tegengekomen. En bij de MediaMarkt beweren ze dat samsung stopt met CCFL, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Heb mijn UE46D5000 nu staan, echter ik kan neit vinden hoe ik de Audio middels de tulpstekkers naar mijn versterker kan sturen zodat ik mijn TV geluid standaard kan afspelen via mijn versterker. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden?

Ah fixed, gewoon de standaard koptelefoon uit naar een tulp splitter did the trick. Super! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Maximus op 30-01-2012 19:09 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:30
Zojuist mijn Samsung LE32D550 binnen en ik ben heel tevreden! Ziet er gelikt uit, beeld is goed, makkelijk te installeren, helemaal niks te klagen voor deze prijs. Helemaal Samsung´s ConnectShare Movie ben ik over te spreken, ik heb zojuist mijn externe harde schijf aangesloten en kan gewoon direct films afspelen vanuit verschillende formaten. Het begint te beginnen als een reclame praatje maar dat is toch fantastisch. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Hoi,

Ik heb vorige week een nieuwe samsung tv gekocht bij de mediamarkt.
Het gaat om de UE32D5000PW.

Ik had een probleempje met het streamen van mijn pc naar de tv.

Ik heb gister een MKV. bestand via allshare met mijn tv gelinkt, maar ik krijg soms een soort stottertje in het beeld.
Het bestand werkt wel perfect op mijn pc.

Ik heb een gigabit netwerk met een cat 5e kabel vanaf mijn router naar een switch en daarop mijn pc en tv aangesloten. ( alles cat5e)

Bedankt,

Remondoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Laatst online: 13-09 15:04
Hoi, ik hoop dat iemand mij kan adviseren omtrent een Samsung LE40A436T1DXXC. Deze komt niet meer uit standby en het blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is, doordat de capacitors op het powerbord gaan opbollen en lekken. Nu valt dit ongeveer een jaar buiten de garantie (van 2 jaar). Een jaar eerder is een andere euvel verholpen binnen de garantie (strepen op het scherm).
Nu vroeg ik me af, is er een kans dat Samsung dit alsnog kosteloos verhelpt uit coulance. Ik bedoel, je mag verwachten at een tv het minimaal 5 jaar uithoudt. Vooral omdat het een bekend probleem is met de tv's en dit mogelijk een design/productiefout is. Iemand ervaring hiermee en tips?

Groet, Spectator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

lastig... wat zeiden ze bij samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HbbTv D7000

Op mijn D7000 heb ik onlangs HbbTv geactiveerd door mijn toestel naar Loc-Ger (Duitsland) te zetten. (Firmware 1018) Het heeft een tijdje goed gewerkt tot vandaag. Als ik op de rode knop druk om Uitzending gemist te activeren, werkt dit perfect, echter ik krijg alleen de interface van de zender die op dat moment op staat (NL1,2 of 3) verder kan ik niet naar links/rechts of naar boven. Ook werken de andere gekleurde knopen niet en kan ik niet niet de 1/2/3 intoetsen. De tv veranderd dan van voorkeuze zender.

Inmiddels heb ik de tv in het service menu naar factory default gebracht en opnieuw ingesteld. Echter geen resultaat.

Heeft iemand dit ook? zo ja, wat is de remedie of, is er een probleem met HbbTv zelf? Dat de tv geen data ontvang.

Graag reactie

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb iets raars.
Heb net een Samsung 40d5000 gekocht. Ik heb hem aangesloten op mijn netwerk. Kan de mappen benaderen en foto's kijken, films afspelen. Alles lukt.

Behalve de ondertitels aanzetten onder een divx/avi.
Dat terwijl ze in de zelfde map staan en de zelfde naam hebben.

Als ik de map naar een usb kopieer leest hij het wel.

iemand een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Maak je gebruik van Samsung allshare software?

http://www.samsung.com/nl.../UE40D5000PWXXN-downloads > software > allshare.

Dat werkt bij mijn samsung tv wel correct met ondertitels bij divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
hallo,

ik heb inmiddels meer dan een jaar de 37d550 , maar sinds deze week hoor ik dat het geluid af en toe zachter gaat en daarna weer harder?? zit niet aangesloten op versterker, dus gewoon via tv geluid. gebruik de mediabox van UPC , HDMI .

en tv is voorzien van laaste FW., voor de laaste FW deed hij het ook al dus vandaar dat ik hem ging updaten in de hoop dat het weg zou zijn..

wie kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:30
DonDee schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:20:
hallo,

ik heb inmiddels meer dan een jaar de 37d550 , maar sinds deze week hoor ik dat het geluid af en toe zachter gaat en daarna weer harder?? zit niet aangesloten op versterker, dus gewoon via tv geluid. gebruik de mediabox van UPC , HDMI .

en tv is voorzien van laaste FW., voor de laaste FW deed hij het ook al dus vandaar dat ik hem ging updaten in de hoop dat het weg zou zijn..

wie kent dit probleem?
Probeer het eens via scart en dvd speler? Zo kun je een beetje lokaliseren waar het hem in zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
SCIxX schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:10:
[...]

Probeer het eens via scart en dvd speler? Zo kun je een beetje lokaliseren waar het hem in zou kunnen zitten.
ja ga ik even proberen , best wel vaag. dus ga ff kijken of het via dvd ook is , in ieder geval via scart naar mediabox van upc, is zelfde probleem dus HDMI kan niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-01-2023
remondoo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:55:
Maak je gebruik van Samsung allshare software?

http://www.samsung.com/nl.../UE40D5000PWXXN-downloads > software > allshare.

Dat werkt bij mijn samsung tv wel correct met ondertitels bij divx.
Nee, gewoon via gedeelde schijf op de PC. Ik zal dit eens proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung UE37D5000 ghosting? motion blur?

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Net voor 't weekend de LE32D550 gekregen, en ik heb mn WD 1TB externe schijf er op aan gesloten.

Ik kan alle mogelijke formaten film spelen, echter de ondertiteling krijg ik niet voorelkaar. Ik volg precies de handleiding:
Ondertiteling is gelijk qua naam aan de film
het is een .sub bestand (ondersteund)
de film is .mkv

En toch als ik naar TOOLS ga TIJDENS het afspelen, krijg ik niet de optie om ondertiteling te kiezen.
Wat doe ik verkeerd?

Ik zie al eerder ook iemand met dit punt, weten jullie al meer?
SCIxX schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:30:
Zojuist mijn Samsung LE32D550 binnen en ik ben heel tevreden! Ziet er gelikt uit, beeld is goed, makkelijk te installeren, helemaal niks te klagen voor deze prijs. Helemaal Samsung´s ConnectShare Movie ben ik over te spreken, ik heb zojuist mijn externe harde schijf aangesloten en kan gewoon direct films afspelen vanuit verschillende formaten. Het begint te beginnen als een reclame praatje maar dat is toch fantastisch. _/-\o_
Ben jij dit punt ook al tegen gekomen?

Update:

ok ik ben al achter een aantal zaken gekomen:

- Meerdere ondertiteling bestanden in 1 map vind ie niet altijd leuk
- De tv is niet zo flexibel als VLC player, waarbij de naam van de ondertiteling ook "film - DUTCH.srt" mag zijn bij een film.mkv, nee moet precies gelijk zijn.
- Het voorbeeld wat ik nam werkte blijkbaar ook niet lekker. De film zorgt er voor dat de tv "vast loopt" en opnieuw start, dus dat zal aan de film/ondertiteling liggen. Ik koop binnenkort nog wel even een HDMI kabel, kan ik die wel via mn laptop afspelen...

Verder deden ze nu ook beter, na wat dubbele ondertitels op te ruimen en goeie namen...

[ Voor 58% gewijzigd door DerOllie op 11-02-2012 19:11 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:38
ik heb sinds kort een Samsung UE-32D5000, tv kijken doe ik via een pace canal digitaal ontvanger. Is het dan toch mogelijk om de epg in te stellen via de samsung. Krijg het namelijk niet voor elkaar.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Ben aan het kijken naar een andere tv (Samsung UE40D5700) en vroeg me af of mensen zijn die de Sony KDL40EX720 overwogen hebben. Dat de specs verschillen kan ik uiteraard wel nagaan. Belangrijkste verschil is 3D. Maar zijn er ook andere redenen om de een of de ander te kiezen?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmm dit topic is niet echt actief meer. Zou iemand mij toch kunnen helpen met mijn vraag hierboven:
Ik_ben_Mark3 in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14"

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:02:
Is de (LE46)D550 nu de opvolger van de (LE46)C650? Want de C650 was 100Hz en de D550 is 50Hz. Als deze twee vergeleken worden, is de D550 dan beter dan de C650, gelijk of slechter? Of welke tv is gelijkwaardig/beter dan de C650 (wel enigszins in dezelfde prijsklasse. Merk maakt niet perse iets uit)

Ik heb al een aantal winkels bezocht voor de D550 maar ben nog alleen de D530 tegengekomen. En bij de MediaMarkt beweren ze dat samsung stopt met CCFL, klopt dat?
De C650 was een reeks 6, de D550 is een reeks 5, dus niet echt een opvolger. Wat Samsung zelf vertelt over CCFL versus led. Samsung gaat voor OLED reviews: Hands-on: Samsung oled-tv en high-end lcd's
Gezien het beperkte aanbod van CCFL kan je wel stellen dat dit wordt afgebouwd. LED wordt dan gewoon, OLED de topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:07
Ik zoek een nieuwe tv en na wat research kwam ik op de volgende mogelijkheden:

- Samsung LE40D550
- Samsung UE40D5000
- Samsung UE40D5003

Nu komen de vragen:
- Wat is het grote voordeel van 24p als ik de content van een Asrock ION 3D via XBMC afspeel? Deze content gaat dan eerst via de receiver.
- Wat is het grote voordeel van DLNA als ik de content via een HTPC afspeel?
- Wat is het verschil tussen de UE40D5000 en de UE40D5003 buiten de aansluitingen en DLNA na?
- Ik zie nergens een Audio Digitaal (S/PDIF) bij de UE40D5003, heeft deze audio return over HDMI?
- Voor het bekijken van films in een donkere ruimte is LED Edge Lid beter als CCFL? en is dit de meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op Samsung Nederland beide vergelijkt: UE40D5003 <> UE40D5000 <- klik
zie je voor beide toestellen: HDMI 1.4 A/Return Ch. Support: Nee
Digital Audio Out (Optical) UE40D5003: Nee
Digital Audio Out (Optical) UE40D5000: 1
voor CCFL versus led zie link hiervoor (meest persoonlijke smaak en klein verschil in verbruik)
verschil: gewicht, LAN, aansluitingen, ... zie 1ste link

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via plattetv.nl wilde ik de UE40D5000 aanschaffen voor 470 euro. Nu had ik nog een oude televisie staan en ze hebben daar een inruilactie. De verkoper heeft me aangeboden om de UE40D5720 te verstrekken voor 455 euro. Is dit een goede deal, of gaat de prijs hard zakken met de introductie van de 2012 serie?
Pagina: 1 ... 68 ... 75 Laatste