Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Er is inmiddels nieuwe firmware voor de d5000 series gebaseerd op de t-msv4deuc soc, versie van 1006 naar 1008 gegaan, changelog is nog niet bijgewerkt.

firmware is tevinden op alle samsung website's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Komt ook een nieuwe firmware voor de t-mst4deuc mainboards, vanochtend namelijk otn even op develop gezet en zone op B(service menu) en gelijk kwam melding met nieuwe update van 1026 naar 1027.2, changelog is er nog niet(aangezien het nog nergens tevinden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskr1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 19:29
Ontzettende n00b vraag:
Wie heeft het voor elkaar gekregen om op z'n Samsung UEd5700 tv de zenders naar eigen inzicht te ordenen?
Heb alle opties 10x doorgelopen, gegoogled, handleiding doorgespit en krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
devil-strike schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:20:
Komt ook een nieuwe firmware voor de t-mst4deuc mainboards, vanochtend namelijk otn even op develop gezet en zone op B(service menu) en gelijk kwam melding met nieuwe update van 1026 naar 1027.2, changelog is er nog niet(aangezien het nog nergens tevinden is)
Als ik gewoon naar menu en dan software upgrade doe vind die nog niets. Hoop dat ik met nieuwe firmware eindelijk eens dat advanced menu kan openen in het service menu, want dat zappen gaat verschrikkelijk traag met de ingebouwde Smit CI+ decoder.
firmware is tevinden op alle samsung website's.
Hoor graag waar? Zie op de Samsung site voor de UE40D5000 namelijk nog gewoon de 1026?

[ Voor 11% gewijzigd door kapert op 27-03-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:30
Ik wil mij ouders over 2 maanden een nieuwe tv geven voor hun verjaardag.

Alleen zit ik nog te twijfelen tussen paar modellen. De Samsung UE32D5000 heeft 100hz CMR.
En ik heb de UE32D6500 met 200 Hz CMR en met smart tv vraag me of hun dat gaan gebruiken en 3d wat toch niet gebruikt wordt.
Maar wat kan je eigenlijk allemaal met smart tv?
Ze moeten aangesloten worden op Caiway. Zit er veel verschil tussen 100hz en 200hz in beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Evertt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:45:
Ik wil mij ouders over 2 maanden een nieuwe tv geven voor hun verjaardag.

Alleen zit ik nog te twijfelen tussen paar modellen. De Samsung UE32D5000 heeft 100hz CMR.
En ik heb de UE32D6500 met 200 Hz CMR en met smart tv vraag me of hun zij dat gaan gebruiken en 3d wat toch niet gebruikt wordt.
Maar wat kan je eigenlijk allemaal met smart tv?
Dat staat vast prachtig uitgelegd op de site van Samsung. Bottom line: het zijn apps voor tv. Ik gebruik het zo nu en dan, om het laatst journaal te bekijken. Er is ook een Pathe-app voor VOD. Wil ik nog wel eens testen, maar vind €5-€6 per film niet bepaald goedkoop eigenlijk. Maar ook media streaming vanaf mobiel of PC met DLNA. Best geinig en DLNA icm AllShare op PC gebruik ik vaak.

Enige passie voor techniek en de mogelijkheden is wel vereist. Als je ouders dat niet hebben zal het waarschijnlijk vooral een tv blijven.
Ze moeten aangesloten worden op Caiway. Zit er veel verschil tussen 100hz en 200hz in beeldkwaliteit?
Ik heb letterlijk alle "beeldverbeterende" features uitgeschakeld. Het wordt er m.i. niet beter op. Liever kijken naar 25fps film dan naar een kunstmatige 200fps, die dan soms storend hakkelt. Maar dat is puur persoonlijk. Andere mensen zien dat hakkelen niet eens, ook al wijs ik hun er op, etc. Voor mij zou 100Hz of 200Hz nu geen bal uitmaken.

3D vind ik stiekem wel geinig. Probleem is de beschikbaarheid van media daarvoor. Voor VOD heb ik het nog niet gezien. En zelfs de officiele youtube-app voor m'n tv (C750) doet niet aan 3D |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 15:16
Ik heb sinds kort een Samsung 40D5000 staan. En wil hierop graag films kijken. De meeste films zijn van MKV formaat, en die wilt de te dus niet afspelen.

Dus heb ik op mijn laptop de tool: tvmobili, gezet. Deze wordt meteen herkend door de tv en ik kan alle films afspelen alleen haperen ze allemaal. De laptop is snel genoeg: Core i7 8GB 240GB ssd, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij. Ook is alle apparatuur video 1GB/sec internet verbonden.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? En is er ook een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld met plex te doen? Want ik weet wel dat je via de zogeheten smart tv's zoals de 32D6200 de plex app kan installeren waarmee je ook films kan kijken maar dat ondersteund mijn tv helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je zou ook je laptop middels HDMI met je TV kunnen verbinden. Dan kun je vast wel goed film kijken.

Op het moment heb ik er geen echte oplossing voor aangezien ik er nog nauwelijks ervaring mee heb.
Maar ik heb deze avond de allerlaatste UE40D5000 gekocht bij PlatteTV.nl in Nijmegen. Ik heb het showmodel gekocht. Helaas kon er niets van de prijs af, maar ik kon wel korting krijgen op een jaar extra garantie, en daar zat dan ook een pixel garantie in en 4 weken bedenktijd.
Ding zag er goed uit verder, morgen betalen en ophalen.

Dus wie weet kan ik er binnenkort over meepraten. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:41
vandaag een LE37D550 geinstalleerd. Deze heeft het ongeveer een half uurtje correct gedaan.
Hier is er een usb stick geplaatst met daarop 2 MKV series, tijdens het kijken van een van deze series is ineens (waarik niet bij was) het beeld versprongen naar een soort van regenboog kleur weergame welke erg blokkerig is. Het lijkt wel een soort van heatmap.

De volgende zaken zijn uitgevoerd/getest

1. Factory reset > geen oplossing
2. TV kijken digitaal > regenboog beeld
3. Serie kijken vanaf USB > Regenboog beeld
4. Analoge TV bekeken > Normaal beeld
5. Alle menu's zijn ook normaal van beeld.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn c.q. hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er naar uit dat er in het service menu een verkeerd model of panel type werd geselecteerd. Factory reset herzet deze dus nooit. Ab cursor links/rechts verzet de waardes in dit menu. Verplaats je alleen met Ab cursor boven/onder in dit menu. 't is nu zaak van te achterhalen wat de originele instellingen zijn voor dit type TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:18:
Ziet er naar uit dat er in het service menu een verkeerd model of panel type werd geselecteerd. Factory reset herzet deze dus nooit. Ab cursor links/rechts verzet de waardes in dit menu. Verplaats je alleen met Ab cursor boven/onder in dit menu. 't is nu zaak van te achterhalen wat de originele instellingen zijn voor dit type TV.
Ik zou hem terug brengen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:18:
Kan dit zomaar veranderen? Want de TV heeft het dus wel even goed gedaan in zowel digitaal als analoog.
Na iets meer testen zijn we er achter gekomen dat SD filmjes via USB ook gewoon normaal beeld geven.

Het probleem lijkt zich dus alleen voor te doen met digitale tv zenders en HD filmpjes

Hier 2 voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/348k0ah.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/at6hh.png

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 06-04-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:42

Harrie

NederVlaming

Ik zou haast denken dat dat iets is met de decoder chip. Het is waarschijnlijk dezelfde chip die zowel digitale tv als HD filmpjes decodeert. Ik zou ook gewoon terug gaan met de TV, lijkt me niet iets wat je zelf oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:30
Fuzzillogic schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Dat staat vast prachtig uitgelegd op de site van Samsung. Bottom line: het zijn apps voor tv. Ik gebruik het zo nu en dan, om het laatst journaal te bekijken. Er is ook een Pathe-app voor VOD. Wil ik nog wel eens testen, maar vind €5-€6 per film niet bepaald goedkoop eigenlijk. Maar ook media streaming vanaf mobiel of PC met DLNA. Best geinig en DLNA icm AllShare op PC gebruik ik vaak.

Enige passie voor techniek en de mogelijkheden is wel vereist. Als je ouders dat niet hebben zal het waarschijnlijk vooral een tv blijven.

[...]

Ik heb letterlijk alle "beeldverbeterende" features uitgeschakeld. Het wordt er m.i. niet beter op. Liever kijken naar 25fps film dan naar een kunstmatige 200fps, die dan soms storend hakkelt. Maar dat is puur persoonlijk. Andere mensen zien dat hakkelen niet eens, ook al wijs ik hun er op, etc. Voor mij zou 100Hz of 200Hz nu geen bal uitmaken.

3D vind ik stiekem wel geinig. Probleem is de beschikbaarheid van media daarvoor. Voor VOD heb ik het nog niet gezien. En zelfs de officiele youtube-app voor m'n tv (C750) doet niet aan 3D |:(.
Dus kan kan ik beter voor 100hz dan 200hz kiezen en zo wat geld besparen.

Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest voor een aantal modullen te kijken. Ik ben bang dat 32inch te klein wordt. 37 of 40 inch is past beter. Nu hebben mij ouders nog een oude crt tv van 69 cm.

Kan je op de smart tv uitzending gemist op kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de UE55D6200 3D LED koopt , wat is dan beste keyboard afstandbediening voor deze tv (voor alle apps?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:36
Ben maar eens aant rond kijken voor een nieuwe tv. Heb nu nog een LE40A552. Deze gaat mooi op de slaapkamer plaats nemen zodat er beneden een nieuwe komt.

Twijfel tussen de ue46d5700 en de ue46d6200. Enige verschillen die mij zo opvallen is dat de 6200 3D en 200hz is. En stukje duurder. 3D interesseert me echt helemaal niks. 200hz is dat iets dat je echt gaat zien of is 100 ook prima?

Hoop dat er straks nog leuke EK aanbiedingen komen en dan maar 1 van de 2 gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 10:33
Firmware update al geprobeerd?
Das namelijk de eerste wat samsung vraagt, hebt u de nieuwste firmware ?
succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een vraag over Samsung en garantie, Ben in bezit van een 46B7020 en sinds kort zit er een soort van vlek aan de rechter kant van het scherm, het is een donkere waas die 50% van deze zijde beslaat en bij b.v. voetbal goed zichtbaar is en dus hinderlijk.
De televisie is 2 jaar en 4 maanden oud, kosten reparatie is 75 euro voor rijden 35 euro onderzoek en maximaal 227 euro reparatie kosten, ik vind dit belachelijk veel geld voor een tv 4 maanden buiten garantie zeker ook gezien de aanschafprijs er was toen maar een duurder model. Of is dit gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb een LE47c750 met op de HDMI1 een Apple tv 2.
Als ik dan film kijk, of muziek luister en ik ben er klaar mee, en zet vervolgens de tv uit, en als ik dan de tv na een tijdje, lees minimaal 1 uur, weer aanzet dan krijg ik de melding "geen signaal...". Als ik vervolgens via de Ipad kijk dan zie ik dat de ATV gewoon aanstaat en bedienbaar is. Ik moet vervolgens de ATV een reboot geven, of soms zelf de stroom eraf halen, om weer beeld te krijgen.
Ik heb alle hdmi poorten al geprobeerd en ook verschillende hdmi kabels maar alles geeft het zelfde resultaat.
Ook de ATV staat zo ingesteld dat deze nooit in sleepmode mag gaan, dit is ook zo want via de ipad kan ik deze gewoon bedienen.
De TV zit op de laatste FW, ik heb al meedere artikelen gelezen, maar nog geen juiste oplossing gevonden.
Komt dit iemand bekend voor?
Beter nog, heeft iemand hier een oplossing voor.

Ohja, voorheen zat er een popcornhour c200 aangeslotenen deze gaf geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semitweakert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:27
Net vandaag bij de Saturn een UE40D5003 opgehaald, natuurlijk helemaal blij mee. Nu was ik alleen bezig met digitale tv testen en nu gebeuren er rare dingen (Ik heb overigens de nieuwste firmware). Bij ons in huis wordt het signaal naar meerdere tv's gestuurd dmv splitters en versterkers. Uiteraard eerst gewoon op de kamer geprobeerd waar de tv komt te staan: 1 seconde beeld, daarna rare blokken en een freeze met vervolgens de melding: zwak of geen signaal. Nu weet ik dat ik achter een versterker zit, dus deze er tussenuit gehaald: geen verschil. Ook rechtstreeks aansluiten op kabel die het huis binnenkomt werkt niet. Dit maakt het zelfs nog erger, de televisie kan dan niet eens digitale zenders vinden.

Eerst dacht ik nog dat dit alles aan wellicht een brak signaal in het algemeen kon liggen. Heb dus een andere (Samsung) tv op dezelfde wijze aangesloten en daarmee werkt het allemaal prima. Ik vrees dus dat er iets mis is met de tuner, of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hier een oplossing voor? (Ben al een aantal keer weer met fabrieksinstellingen begonnen)

Anders toch maar even contact opnemen met samsung

[ Voor 4% gewijzigd door semitweakert op 03-05-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik overweeg al even een LE32D550 te kopen. Hou de prijs een beetje in de gaten maar deze is momenteel weer aan het stijgen...kan iemand mij vertellen of dat betekend of dit model wordt uitgefaseerd? Wat is de opvolger?

Dit model lijkt me een zeer goede value for money verhouding te bieden. Is het met dit model ook mogelijk om films (liefst met ondertitel) aan te kijken vanaf een Synology nas met b.v. DNLA? Of werken de ondertitels alleen bij usb?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_gadget op 04-05-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
De D-serie (32D550) is uit 2011 en wordt uitgefaseerd inderdaad. Op LCD-gebied heb je volgens mij niet echt een opvolger ervan, Samsung heeft nu wel de EH4000 en EH5000, wat LED-tv's zijn en die zijn maar een paar tientjes duurder dan de D550.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb sinds een kleine 2 jaar de UE32C6000 en was daar heel tevreden over. Maar nu heb ik ineens geen beeld meer maar wel geluid. Hoe krijg ik weer beeld??

Even ter informatie:

Ik heb de Humax 5050c en deze is zowel met de tv als met de beamer verbonden d.m.v. HDMI en op de beamer via de Humax heb ik gewoon beeld. Dus het ligt dan niet aan Ziggo.

Update:

Televisie is inmiddels retour om te laten maken, had nog net een maand garantie.

[ Voor 49% gewijzigd door Spiritual89 op 11-05-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renejonk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07-2024
Na firmware update 3014.1 voor mijn Samsung LE37C650 doet Moviemax en Pathé het via internet op de TV niet meer nadat ik een film heb gehuurd. Het beeld blijft zwart of geeft een foutmelding. Nu kwam ik het volgende tegen op een Duitse site:

http://blog.maxdome.de/ma...69245632566274&zxuid=9975

Maxdome is zeg maar de Duitse versie van Moviemax. Kennelijk een bekend probleem. In Duitsland is het opgelost maar in Nederland nog niet.

Heeft iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, de Samsung UE40D5003 die wij hebben heeft wel een CI+ module,
alleen als ik intik bij UPC geeft hij aan dat deze niet gesupport is.

Zal het wel werken als ik een Smith ci+ module koop?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik wilde een d550 gaan kopen maar deze is inmiddels weer duurder aan het worden en steeds minder shops verkopen hem. Nu is vandaag de UE32D5000 voor 359 in de aanbieding. Heb een budget van rond de 300 euro (hoewel het wel meer mag zijn als het een goede deal is ). Kan iemand mij de UE32D5000 aanraden / afraden voor een klein budget? Ik zou wel graag films e.d. willen streamen.

Tevens las ik in een review dat de UE32D5000 geen hd tuner heeft? Klopt dat? Als je er een CI+ ding indoet van ziggo kan hij toch gewoon 1080p NL1 weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36
Houd er wel rekening mee dat streamen via DLNA (wat alle tv's doen), niet goed werkt met alle bestanden (en ingebouwde audio tracks). Ik heb er een mediaspeler naast staan (onder de honderd euro) dis dat allemaal voor mij regelt, die dingen spelen alles. Ik begrijp dat als je budget 300euro is dat het dan wel erg krap wordt om een losse mediaspeler te kopen. Maar mijn ervaring met het afspelen van films/muziek via mijn tv is niet altijd even positief dus lijkt me wel goed om dat mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:17
jongetje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:32:
Houd er wel rekening mee dat streamen via DLNA (wat alle tv's doen), niet goed werkt met alle bestanden (en ingebouwde audio tracks). Ik heb er een mediaspeler naast staan (onder de honderd euro) dis dat allemaal voor mij regelt, die dingen spelen alles. Ik begrijp dat als je budget 300euro is dat het dan wel erg krap wordt om een losse mediaspeler te kopen. Maar mijn ervaring met het afspelen van films/muziek via mijn tv is niet altijd even positief dus lijkt me wel goed om dat mee te nemen.
Ik heb 2 verschillende harde schijven aan mijn tv (c630) en daar worden echt alle bestanden prima afgespeeld. Weet niet wat voor problemen jij de hele tijd tegenkomt, maar het is echt niet nodig om er per se een losse mediaspeler bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 17-09 21:17
timwijn schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Ik heb 2 verschillende harde schijven aan mijn tv (c630) en daar worden echt alle bestanden prima afgespeeld. Weet niet wat voor problemen jij de hele tijd tegenkomt, maar het is echt niet nodig om er per se een losse mediaspeler bij te kopen.
Op de meeste Samsung SmartTV's is een programma genaamd "Plex" te installeren.
Momenteel ligt deze officieel ter beoordeling bij Samsung en zal hopelijk spoedig uitkomen. Hiermee moet het ook mogelijk zijn om van audiospoor te wisselen, alsmede worden ondertitels ondersteund :)

Er is ook een beta te installeren.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56
Ik twijfel tussen een D5000 en de nieuwe ES5500. Als ik het begrepen heb is dat de opvolger van de D5000.

Ik had een 42PX80 van Panasonic en wou eerst overstappen op een nieuwe Panasonic plasma, maar mijn vertrouwen is wat weg na al de verhalen over blobs ed.

Een LED heb ik nooit overwogen, maar volgens de reviews zijn de Samsungs toch aardig ok (Sony ook, maar die zijn dan weer te duur ;) )

De ES5500 zal waarschijnlijk iets beter beeld geven (minder clouding?), het design is iets beter en hij heeft wat meer features, maar is het die extra euros waard?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

jongetje schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:32:
Dank voor je reactie. Gewone avi's met losse srt's kan hij toch gewoon tonen via DLNA? Ik las dat met mkv's en .srt ondertitels wel gaat. Het is dat ik al een Synology nas heb het wel mooi zou zijn als deze kan samenwerken met de tv :)

Qua beeldkwaliteit is de D5000 ook prima toch? (behalve geen 100 Hz) of zijn er nog alternatieven (heb het idee dat de D5000 wel veel waarde bied voor 360E :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

Ik heb nog een oudje (2008) LC32BV8E staan en deze heeft nu een vreemd en vervelend probleem:
De tv is via een HDMI aangesloten aan de upc box en analoog via de coax.

Soms krijg ik bij het opstarten of tijdens het tv kijken wel geluid maar geen beeld. Niet op de HDMI en niet op de coax. Pas na aantal keren opnieuw opstarten heb ik weer beeld. Is dit het begin van het eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:37
Ben van plan een TV te kopen van 37-40 inch, en dan vooral de 2011 modellen(gezien mijn budget).
Nu houd ik al een tijdje de prijzen in de gaten (afgehouden van aankoop door wat tegenslagen), en die lijken omhoog te gaan (nu al 50-100 euro duurder bij sommige modellen) en bovendien te verdwijnen.
Mijn budget zit tussen 350-500 euro en ik dacht dat er tegen de tijd dat het EK er aan kwam er wel aanbiedingen tevoorschijn zouden komen. Maar die zijn nog uitgebleven, en bovendien verwacht ik slechts een terugval van die 50-100 euro naar het prijsniveau daarvoor. Wat is wijsheid? Wachten op die aanbiedingen of bestaat dan de kans dat die modellen niet meer beschikbaar zijn?
Het gat 350-500 heeft steeds minder Televisies van 40" en die van 37" worden stukken duurder.

Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Allshare is ook handig zeg...Cpu stond permanent op 50% terwijl er niks draaide op mijn laptop (niet handig met dit weer 8) ). Bleek het proces te zijn van Allshare wat als SYSTEM user draaide en ik daarom niet standaard zag..Terwijl Allshare verder niet draaide..Ga maar ff allshare eraf halen wat dit is niet echt heel fijn. Zit soms ook met vpn direct op het internet en dan wil ik niet dat stiekem all media mappen ook over het internet gedeeld worden :X
Is het eventueel ook mogelijk allshare als user te installeren? En de gedeelde mappen weer automatisch laten verwiijderen als hij uitstaat? Er zit niet eens mogelijkheid in om de autostart bij windows te disablen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:29:
Een vraagje, de Samsung UE40D5003 die wij hebben heeft wel een CI+ module,
alleen als ik intik bij UPC geeft hij aan dat deze niet gesupport is.

Zal het wel werken als ik een Smith ci+ module koop?

Groetjes
De D5000 is wel upc certified, de 5003 is iets later op makrt gebracht heeft dacht ik zelfde chip alleen 2hdmi porten minder, grote kans dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de 46D5000 gekocht bij bol.com met een mooie aanbieding. Wilde eerst voor de 40 inch variant gaan, maar die bleek overal uitverkocht en heb zodoende iets meer uitgegeven voor de 46 inch versie. Was 650 euro en ik ben er uitermate tevreden over.

Echter heb ik een vraag over de zap tijd. Ik zie in de openingspost en verder in deze thread wel een aantal opmerkingen over de zaptijd maar ik kan niet in de menu's komen of de menu's vinden waarin dit mogelijk is. Weet iemand of het aanpassen van de zaptijd ook mogelijk is op de D5000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Voor de t-msx5deuc(2011) gebaseerde modellen is er een nieuwe firmware uit, staat alleen op een rare plek, namelijk de opensource website an samsung.

T-MSX5DEUC-2012.1 2012.1 T-MSX5DEUC.zip
http://opensource.samsung...EB893176E70F099D96BB0D575

Changelog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Korte vraag, NL1 is ook al kijk je analoog toch in HD te ontvangen?
Hier staat net een nieuwe es5500, heeft iemand enig idee hoe we dat kunnen fixen, zou chill zijn met Nederland op tv momenteel.
Waar moet je dan naar zoeken etc?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
timwijn schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:58:
Korte vraag, NL1 is ook al kijk je analoog toch in HD te ontvangen?
Hier staat net een nieuwe es5500, heeft iemand enig idee hoe we dat kunnen fixen, zou chill zijn met Nederland op tv momenteel.
Waar moet je dan naar zoeken etc?/
Gewoon laten zoeken op digitale zenders. Dan vind hij automatisch alleen Ned1.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 20:59:
[...]

Gewoon laten zoeken op digitale zenders. Dan vind hij automatisch alleen Ned1.
Via kabel of antenne?
Want volgens mij vindt hij hem met automatisch zoeken niet..

Zowel via antenne als kabel op digitaal zoeken vindt hij het niet.. Let wel zit dus geen decoder of ci+ module oid tussen. Alleen coax

[ Voor 19% gewijzigd door timwijn op 09-06-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
timwijn schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:32:
[...]

Via kabel of antenne?
Want volgens mij vindt hij hem met automatisch zoeken niet..

Zowel via antenne als kabel op digitaal zoeken vindt hij het niet.. Let wel zit dus geen decoder of ci+ module oid tussen. Alleen coax
Kabel. Ook zonder decoder of CI+ module is Nederland 1 te ontvangen.

Geen idee hoe je het dan op kunt lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
LuPo schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:17:
[...]

Kabel. Ook zonder decoder of CI+ module is Nederland 1 te ontvangen.

Geen idee hoe je het dan op kunt lossen.
Gisteravond ook eindelijk bij mijn c630 geprobeerd, daar is het na van land te zijn gewisseld wel gewoon gelukt.. Maar wat mij opvalt is dat hij bij mij een stuk meer zenders ook vindt dan op zijn tv.. Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Aries.Mu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:11:
Ik twijfel tussen een D5000 en de nieuwe ES5500. Als ik het begrepen heb is dat de opvolger van de D5000.

Ik had een 42PX80 van Panasonic en wou eerst overstappen op een nieuwe Panasonic plasma, maar mijn vertrouwen is wat weg na al de verhalen over blobs ed.

Een LED heb ik nooit overwogen, maar volgens de reviews zijn de Samsungs toch aardig ok (Sony ook, maar die zijn dan weer te duur ;) )

De ES5500 zal waarschijnlijk iets beter beeld geven (minder clouding?), het design is iets beter en hij heeft wat meer features, maar is het die extra euros waard?
Zou voor de es5500 gaan, echt wel weer een verbetering ten op zichte van d5000. Smart tv + 100hz en beeld is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
timwijn schreef op zondag 10 juni 2012 @ 08:30:
[...]

Gisteravond ook eindelijk bij mijn c630 geprobeerd, daar is het na van land te zijn gewisseld wel gewoon gelukt.. Maar wat mij opvalt is dat hij bij mij een stuk meer zenders ook vindt dan op zijn tv.. Iemand anders nog een idee?
Probeer eens tezoeken met QAM256 inplaats van QAM64, sommige frequenties zijn omgezet naar andere modulatie techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik zit nu rond te kijken voor misschien een nieuwe televisie en nu is mijn aandacht getrokken door de ES6100 serie. Volgens de Samsung site(NL en UK) is er geen 50 inch versie te koop. Maar op kieskeurig.nl is hij er wel en wordt aangeboden door bijvoorbeeld Media Markt.

http://www.kieskeurig.nl/...0&lq=samsung%20es6100&rq=

Waar komt deze versie vandaan? Bij deze tv staat niks over of hij Ziggo-gecertificeerd is, maar de moet toch wel werken want alle andere maten zijn wel gecertificeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 17-09 10:30
Vandaag de UE32ES5500W mogen ontvangen. Prachtige TV, smalle rand en lekker dun. Jammer genoeg viel mij ineens een kapotte hoek op. De rechterbovenhoek heeft een driehoekje die bij bepaalde kleuren feller is, alsof de backlight daar feller is :(. Hopelijk trekt dat vannacht weg en anders maar even retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Op mijn TV is alleen bij Disney XD linksbovenin een reeks witte streepjes te zien, Van links naar rechts een strookje van ca 2 mm, met witte streepjes. Heeft iemand anders dat ook? Op andere zenders is dat niet, en op het Disney XD kanaal ergens in de 900 is dat ook niet.

Ik vraag het ook eens in de Ziggo groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50
Dan heb je het beeld op “volledig scherm” staan. Dit is de WSS-lijn die door een fout van de zender in beeld verschijnt. Sowieso zijn het bij Disney-XD een stelletje klunzen aangezien ze 4:3 programma's over het hele beeld uitrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Aaah, de WSS Lijn ......... **start google even op **

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:12
De UE40ES5500 van Samsung is bij de Mediamarkt (in ieder geval in Groningen) nu verkrijgbaar voor 477, helaas heb ik hem zaterdag nog voor €60euro meer gekocht, maar de huidige prijs ligt liefst 44 euro onder de laagste prijs via internet:

pricewatch: Samsung UE40ES5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
rscheper schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:32:
De UE40ES5500 van Samsung is bij de Mediamarkt (in ieder geval in Groningen) nu verkrijgbaar voor 477, helaas heb ik hem zaterdag nog voor €60euro meer gekocht, maar de huidige prijs ligt liefst 44 euro onder de laagste prijs via internet:

pricewatch: Samsung UE40ES5500
Je kunt binnen 14 dagen het verschil terugkrijgen hè (mits bij MM gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Maar het woord "elders" komt wel in de voorwaarden voor:

Ik heb het product ergens anders goedkoper gezien. Kan ik het verschil terug krijgen?
◦Media Markt garandeert u altijd de laagste prijs voor een in een Media Markt-vestiging van gekocht product;

◦de laagste prijsgarantie geldt niet voor producten gekocht in de Media Markt Webshop;

◦wanneer u binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kunt kopen, dan ontvangt u van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:
1. het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is;
2. het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder;
3. de betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan;
4. het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet;
5. uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijvoorveeld op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, enzovoort.

◦het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. U ontvangt een kopie van de originele aankoopbon;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
rscheper schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:38:
Maar het woord "elders" komt wel in de voorwaarden voor:

Ik heb het product ergens anders goedkoper gezien. Kan ik het verschil terug krijgen?
◦Media Markt garandeert u altijd de laagste prijs voor een in een Media Markt-vestiging van gekocht product;

◦de laagste prijsgarantie geldt niet voor producten gekocht in de Media Markt Webshop;

◦wanneer u binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kunt kopen, dan ontvangt u van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:
1. het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is;
2. het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder;
3. de betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan;
4. het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet;
5. uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijvoorveeld op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, enzovoort.

◦het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. U ontvangt een kopie van de originele aankoopbon;
Met de BTW-dagen doen ze ook nooit moeilijk als je een product een week ervoor hebt gekocht. Niet geschoten is altijd mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Held!

net heen gelopen & het verschil terug gekregen, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
rscheper schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:57:
Held!

net heen gelopen & het verschil terug gekregen, bedankt!!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
Wil mijn TV ( ue46eh5450 ) aansluiten op mijn netwerk.

Ik las hier een paar tips om een bridge te maken met een AP.
Nu heb ik een sitecom 300n WL-312. deze wil ik laten connecten met mijn
draadloze modem van UPC thomson twg 870.

Weet iemand welke settings ik moet gebruiken in beide routers ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
*weg*

Daarvoor is Tweakers.net Vraag & Aanbod

[ Voor 92% gewijzigd door Ginz op 30-06-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09
Zijn er mensen hier met ervaring met de Samsung UE46EH5450?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Jumpman schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:12:
Zijn er mensen hier met ervaring met de Samsung UE46EH5450?
Wat wil je weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Wat me wel opviel bij Redcoon: De vorige twee keer was de basis prijs van de Samsung UE46EH5450 € 649,00, echter stonden er toen ook andere specificaties bij (naar zeggen hier van een UE46EH5700), o.a. 3D. Dit keer was de basisprijs € 599,00, en stonden er geen 3D bij. Het vreemde is dat de UE46EH5450 geen 3D heeft en de UE46EH5300 wel, echter heeft deze weer Smart TV. Ook spreken de specificaties op Internet zicht tegen wat betreft de ondersteuning van 24p. Ik ben benieuwd, en nog steeds opzoek naar ervaringen. De reden kan zijn dat de twee oude UE46EH5450 ‘Matchdeals’ aanbiedingen eraf zijn, omdat de specificaties niet juist waren met het geleverde TV.

Het 24p is voor mij interessant, omdat ik erg veel Blu-rays kijk, staat er in de handleiding dat dit ondersteund wordt, of heb je het zelf ervaren? Dit kan je goed zien bij het rustig 'pannen' van links naar rechts of andersom (op een landschap) in een 24p Blu-ray film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Jumpman schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Wat me wel opviel bij Redcoon: De vorige twee keer was de basis prijs van de Samsung UE46EH5450 € 649,00, echter stonden er toen ook andere specificaties bij (naar zeggen hier van een UE46EH5700), o.a. 3D. Dit keer was de basisprijs € 599,00, en stonden er geen 3D bij. Het vreemde is dat de UE46EH5450 geen 3D heeft en de UE46EH5300 wel, echter heeft deze weer Smart TV. Ook spreken de specificaties op Internet zicht tegen wat betreft de ondersteuning van 24p. Ik ben benieuwd, en nog steeds opzoek naar ervaringen. De reden kan zijn dat de twee oude UE46EH5450 ‘Matchdeals’ aanbiedingen eraf zijn, omdat de specificaties niet juist waren met het geleverde TV.

Het 24p is voor mij interessant, omdat ik erg veel Blu-rays kijk, staat er in de handleiding dat dit ondersteund wordt, of heb je het zelf ervaren? Dit kan je goed zien bij het rustig 'pannen' van links naar rechts of andersom (op een landschap) in een 24p Blu-ray film.
Smart TV zit er op. Ik heb hem nu met cat5 op mijn router aangesloten. Werkt super snel.
3d zit er niet op. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij. Die zit in de TV achter een help menu.
Werkt niet zo handig. Online versie : http://downloadcenter.sam.../01-XTDVBEUE-ENG-0327.pdf

24p.... Ik heb geen blu-ray speler. Wel al meerdere BD's gekeken met een AC ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook de UE46EH5450 , ben er erg blij mee !
Een tip voor mensen met een Android telefoon: Skifta ! Een DLNA app waarmee je alle media van DLNA apparaten kunt afspelen op elk DLNA apparaat. Dus vanaf je telefoon de bron kiezen, uitvoerapparaat kiezen, en media opzoeken en starten _/-\o_

Edit:

Voor de Ubuntu-gebruikers hier:

Ik heb geprobeerd media vanaf mijn ubuntu 10.04 laptop te streamen, en eerst mediatomb geprobeerd. Dat werkte na wat prutsen gedeeltelijk, ik kon via skifta op mijn telefoon media browsen, en naar de TV sturen.
Maar media browsen vanaf de TV werkte niet (Request cannot be completed), daar schijnen veel mensen last van te hebben, maar geen oplossing voor gevonden.
Nu een ander tooltje gevonden: MiniDLNA, even de config wat aanpassen, starten (wel cli) en het werkt gewoon zonder problemen _/-\o_

Me so happy *O* met mijn semi-impuls aankoop oOo

[ Voor 52% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-07-2012 17:22 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb de Samsung UE46EH5450 (€ 360,00 van de Match Deal actie) ook ontvangen, en ik ben wat minder blij. Behoorlijke clouding en/of backlight bleeding (achtergrond verlichting volledig aan (zoals uit de doos), tevens zat er een krasje op de achterkant van de TV, al toen ik hem uit de verpakking haalde.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0AOB8taWxvhc1X3KwlUmcgLT/medium.jpg

Ik twijfel wat nu te doen.

Hmmm, lees nu dit: http://www.3dtvreview.nl/...msung-ue46c7700-3d-led-tv en dit: http://www.avforums.com/f...6b6000-owners-thread.html. Het lijkt redelijk normaal te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 08-07-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
Jumpman schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:57:
Ik heb de Samsung UE46EH5450 (€ 360,00 van de Match Deal actie) ook ontvangen, en ik ben wat minder blij. Behoorlijke clouding en/of backlight bleeding (achtergrond verlichting volledig aan (zoals uit de doos), tevens zat er een krasje op de achterkant van de TV, al toen ik hem uit de verpakking haalde.

[afbeelding]

Hmmm, lees nu dit: http://www.3dtvreview.nl/...msung-ue46c7700-3d-led-tv en dit: http://www.avforums.com/f...6b6000-owners-thread.html. Het lijkt redelijk normaal te zijn.
Wat ik van het forum van plexapp heb begrepen, is de backlight bleeding een firmware probleem van samgsung. Ook TV's die er eerst geen last van hadden, kregen dit ineens na een update. Dus hopelijk fixen ze dat in de toekomst.

De backlight intensity is trouwens instelbaar in het menu. Hij staat default op 100%.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het enige jammere is dat we een redelijk afwijkend model hebben (Samsung UE46EH5450), hier komen niet echt firmware updates voor uit (de Samsung UE46EH5000 en de Samsung UE46EH5300 zijn hier de veel voorkomende types).

Tevens lijkt het me dat een firmware update de backlight bleeding en/of clouding niet kan verminderen (hardware tekortkoming), het enige wat de firmware kan doen is de het backlight/achtergrondverlichting balkje (0 - 20 (20 = 100%)) op andere waarde indelen, waardoor deze minder fel kan en de backlight bleeding en/of clouding minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:57:

[afbeelding]

Als ik die laatste link bekijk, ziet het er daar veel erger uit dan jouw plaatje. Ik heb zelf geen problemen ermee, maar ik denk dat de omgeving ook wel invloed heeft, in een mooi donkere thuisbioscoop zal het meer opvallen dan een normaal verlichtte woonkamer.
Ik vraag me ook af wat de norm is, mag je van een 46" LCD van ca 600 euro verwachten dat zwart echt perfect egaal zwart is ?
Het blijft (zelfs zonder de korting) een vrij goedkope TV die het vooral van de netwerk-featuers moet hebben IMHO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
u_nix_we_all schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:43:
[...]

Als ik die laatste link bekijk, ziet het er daar veel erger uit dan jouw plaatje. Ik heb zelf geen problemen ermee, maar ik denk dat de omgeving ook wel invloed heeft, in een mooi donkere thuisbioscoop zal het meer opvallen dan een normaal verlichtte woonkamer.
Ik vraag me ook af wat de norm is, mag je van een 46" LCD van ca 600 euro verwachten dat zwart echt perfect egaal zwart is ?
Het blijft (zelfs zonder de korting) een vrij goedkope TV die het vooral van de netwerk-featuers moet hebben IMHO.
Voor €360 is het inderdaad een geweldige TV.
Ik heb bij de MM wel Samsung TV's gezien met een veel mooier beeld, maar met een erg lelijk prijskaartje.

Van mij mag Samsung wat meer ondersteuning aan 3rd party ontwikkelaars geven. Op hun eigen Allshare na heb ik nog geen goede app gevonden om mn netwerk content te bekijken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Misschien heb ik teveel TV's gezien en ben ik te gefixeerd (op backlight bleeding, clouding, tearing, Blu-ray 24p stuttering, inputlag, (retentie plasma TV's) etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Voor €360 is het inderdaad een geweldige TV.
Ik heb bij de MM wel Samsung TV's gezien met een veel mooier beeld, maar met een erg lelijk prijskaartje.

Van mij mag Samsung wat meer ondersteuning aan 3rd party ontwikkelaars geven. Op hun eigen Allshare na heb ik nog geen goede app gevonden om mn netwerk content te bekijken.
LOL, alsof ze je gehoord hebben:
nieuws: Nieuwe sdk voor Samsung Smart TV-apps beschikbaar
Nu in de SDK dus ook ondersteuning voor DLNA. Leef je uit zou ik zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
u_nix_we_all schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:18:
[...]

LOL, alsof ze je gehoord hebben:
nieuws: Nieuwe sdk voor Samsung Smart TV-apps beschikbaar
Nu in de SDK dus ook ondersteuning voor DLNA. Leef je uit zou ik zeggen >:)
Het programmeren laat ik over aan de mensen die er verstand van hebben ;)
Maar hopelijk lost dit wel de problemen op die verschillende apps hebben met de API van de 2012 modellen.
Jumpman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:51:
Misschien heb ik teveel TV's gezien en ben ik te gefixeerd (op backlight bleeding, clouding, tearing, Blu-ray 24p stuttering, inputlag, (retentie plasma TV's) etc).
Tsja, ik ben gewend films te kijken op mijn 23" monitor met 1680*1050, en TV op een 55cm PAL TV.
Ik ben dus wat sneller tevreden ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:31:
[...]

Het programmeren laat ik over aan de mensen die er verstand van hebben ;)
Maar hopelijk lost dit wel de problemen op die verschillende apps hebben met de API van de 2012 modellen.
Bedoel je de problemen met het niet kunnen browsen op bijv. een Mediatomb server ?

Ik weet niet of openstellen van de API dat gaat verhelpen, dit lijkt me typisch iets dat fout zit in de library die de dlna afhandeling doet. Dat zal dus in de firmware gefixt moeten worden. Maar ik kan me vergissen.

Op linux werkt minidlna wel goed met mijn TV, maar dat had ik al gepost geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
u_nix_we_all schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:03:
[...]

Bedoel je de problemen met het niet kunnen browsen op bijv. een Mediatomb server ?

Ik weet niet of openstellen van de API dat gaat verhelpen, dit lijkt me typisch iets dat fout zit in de library die de dlna afhandeling doet. Dat zal dus in de firmware gefixt moeten worden. Maar ik kan me vergissen.

Op linux werkt minidlna wel goed met mijn TV, maar dat had ik al gepost geloof ik :P
Bijvoorbeeld de plex mediaspeler. Op oudere modellen werkt alles gewoon goed. Maar in de 2012 serie heeft samsung weer van alles net iets anders gedaan. Hierdoor werkt het selecteren van andere beeldformaten, audio en subs niet. En echt behulpzaam met het oplossen zijn ze volgens de makers niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 08:02
Wat is jullie ervaring met de Samsung Smart Hub? Werkt dit lekker en hoe is de ondersteuning met uitzending gemist? Verder lijkt het dat samsung de meeste mediaformaten wel ondersteund, is dit in de praktijk ook? Het gaat dan met name om series via DLNA.

Momenteel twijfel ik tussen UE40EH6030 en de UE40ES6100 (internet TV). Van het prijsverschil kan ik echter ook een HTPC aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Hoe de ondersteuning met Uitzending Gemist is? Die is er niet, niet standaard vanuit Samsung in ieder geval :P

En wat voor HTPC heb jij voor €180 dan? Of bedoel je een mediaplayer ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 10-07-2012 23:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:34:
Hoe de ondersteuning met Uitzending Gemist is? Die is er niet, niet standaard vanuit Samsung in ieder geval :P
Met de UE46EH5450 wel hoor. Er zit een app voor in de smart-hub, en ik kan vanaf Ned1/2/3 met de rode A knop direct de beschikbare uitzendingen browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 08:02
Hahn schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:34:
En wat voor HTPC heb jij voor €180 dan? Of bedoel je een mediaplayer ofzo?
Ik heb de prijzen alleen via bol.com vergeleken omdat de UE40EH6030 pas net in de PW staat. Ik verwacht dan ook dat er binnenkort shops bijkomen met een lagere prijs.

Het verschil bij bol.com is 300 euro, dus makkelijk een HTPC. Met de garantie dat uitzendinggemist en alle mediaformaten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De 3rd party ondersteuning is op het moment bagger. Hopelijk komt daar binnenkort wel verandering in, nu samsung een SDK heeft uitgegeven voor smartTV.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hoe hebben jullie je Samsung UE46EH5450 ingesteld, voor het beste beeld?

Ik heb momenteel:

Standard Settings:
Backlight: 16
Conntrast: 42
Brightness: 58
Color: 44

Advanced Settings:
Dynamic Contrast: Uit

De rest van de intellingen onveranderd.

Ook is het verschil met de 'Game Mode' op de PS3 mij nog niet helemaal duidelijk. Ik zie alleen knippering als ik het aanzet, maar ik merk niet echt veel verschil (ook nog geen FPS geprobeerd BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jumpman schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:55:
Hoe hebben jullie je Samsung UE46EH5450 ingesteld, voor het beste beeld?

Ik heb momenteel:

Standard Settings:
Backlight: 16
Conntrast: 42
Brightness: 58
Color: 44

Advanced Settings:
Dynamic Contrast: Uit

De rest van de intellingen onveranderd.

Ook is het verschil met de 'Game Mode' op de PS3 mij nog niet helemaal duidelijk. Ik zie alleen knippering als ik het aanzet, maar ik merg niet echt veel verschil (ook nog geen FPS geprobeerd BTW).
Als ik me niet vergis zet "game mode" bepaalde functies uit, zodat de in put lag van je scherm omlaag gaat.

Dynamic contrast moet je even testen. Dat is op veel TV's namelijk eerder een verslechtering.
Display (fullscreen) een plaatje of videofragment van een sterrenhemel / ruimtescene.
Zonder DC: Donkergrijze ruimte, met heldere sterren
Met slechte DC: Zwart scherm, sterren dof of onzichtbaar
Met goede DC: Zwart scherm, met heldere sterren

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een UE32B7020WW (incl. laatste updates) en mijn ouders hebben een UE37B7000. Zij hebben een of andere update van iemand gekregen waardoor ze nu een flinke collectie apps hebben, met Youtube, DailyMotion, etc, allerlei spelletjes, enzovoorts.

Ik zit echter nog steeds met die gare, trage, nutteloze Yahoo widgets-balk onderin beeld als ik op de "Internet"-knop op de afstandsbediening druk...

Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg mijn tv ook zodanig te updaten dat ik die apps heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Interessant voor dit topic: frG in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000".

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 27-07-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:42
Even een korte vraag, ik kon hier zo snel geen antwoord op vinden, maar een vriend van mij wil een ue40eh6030 kopen.
Dit scherm is 200 Hz CMR. Nu weet ik dat 200 Hz CMR geen 200 Hz is, maar een opgewerkte hoeveelheid.
Nu vroeg ik mij af of de TV van 50 ---> 200 Hz ge-upscaled wordt of van 100 --> 200 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
spacecrap schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:41:
Even een korte vraag, ik kon hier zo snel geen antwoord op vinden, maar een vriend van mij wil een ue40eh6030 kopen.
Dit scherm is 200 Hz CMR. Nu weet ik dat 200 Hz CMR geen 200 Hz is, maar een opgewerkte hoeveelheid.
Nu vroeg ik mij af of de TV van 50 ---> 200 Hz ge-upscaled wordt of van 100 --> 200 Hz.
het signaal is in Nederland altijd 50hz (in sommige landen 60hz) daarna komen er allemaal conversies aan te pas, op Wikipedia: Refresh rate hier staat er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wij hebben een nieuwe woning gekocht en ik zoek nog TV voor in onze keuken, er ligt wel distributie maar geen netwerk.

Eerst ging ik voor de meeste simple samsung TV, maar in het Synology NAS topic, las ik dat je met een samsung TV films/serie/muziek kan streamen vanuit je diskstation (heb een DS1812+).
Dit zou natuurlijk wel een toegevoegde waarde zijn en daarom zou ik een iets duurdere TV opteren.

Aangezien ik ook Wifi nodig heb, zou ik voor deze Samsung UE32ES5700 kiezen, een goed idee of wat denken de kenners hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door Repi3 op 27-07-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Ik wil morgen gaan kijken naar de 40" es5500. Is het mogelijk om een film (welk formaat) op usb mee te nemen om die op de tv te testen? Ik met met alle specs content maar waar ik niet zeker van ben is de 100 hz cmr. Na veel online lezen heb ik begrepen dat het panel 50 hz en dit software matig wordt opgekrikt naar iets wat met 100 hz overeen zou moeten komen.

Als ik ergens een hekel aan heb ik dat motion blur bij snel camerawerk. Om uit te sluiten sat mijn ogen dit wel/niet waarnemen wil ik dus graag de film op usb mee nemen om in de zaak te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
blablable schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:42:
Ik wil morgen gaan kijken naar de 40" es5500. Is het mogelijk om een film (welk formaat) op usb mee te nemen om die op de tv te testen? Ik met met alle specs content maar waar ik niet zeker van ben is de 100 hz cmr. Na veel online lezen heb ik begrepen dat het panel 50 hz en dit software matig wordt opgekrikt naar iets wat met 100 hz overeen zou moeten komen.

Als ik ergens een hekel aan heb ik dat motion blur bij snel camerawerk. Om uit te sluiten sat mijn ogen dit wel/niet waarnemen wil ik dus graag de film op usb mee nemen om in de zaak te testen.
Op USB gaat volgens mij niet.
Mijn TV (ES5450) kan alleen HDD's, muizen en keyboards hebben op de USB poort, geen flashdrives, geluidskaarten of wifi/bluetooth adaptors of webcams (behalve de officiele cam en wifi van samsung)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Op USB gaat volgens mij niet.
Mijn TV (ES5450) kan alleen HDD's, muizen en keyboards hebben op de USB poort, geen flashdrives, geluidskaarten of wifi/bluetooth adaptors of webcams (behalve de officiele cam en wifi van samsung)
Hmm, apart, bij mij (UE46EH5450) geen probleem met USB flashdrive. Eigenlijk pakt die alles, als het FS maar ondersteund wordt (FAT/FAT32/NTFS = OK , ext2/3/4 niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:09:
[...]

Hmm, apart, bij mij (UE46EH5450) geen probleem met USB flashdrive. Eigenlijk pakt die alles, als het FS maar ondersteund wordt (FAT/FAT32/NTFS = OK , ext2/3/4 niet)
Welke video formaten kun je afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
blablable schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:17:
[...]

Welke video formaten kun je afspelen?
IK heb niet zoveel HD materiaal, wel veel oude filmpjes, series etc.
Het recente matieriaal (H264 in MKV container, of in MP4 container) werkt goed, oudere dingen werkt het meeste ook.
Sommige dingen ook weer niet, ik heb een bestand met MSMPEG4V2 met ADPCM audio die niet afspeelt, en vast nog wel wat meer.

Is er ergens een soort testset van videobestanden met verschillende codec te vinden, dat zou het een stuk makkelijker moeten maken om te zien wat wel of niet afspeelt .... :P

Edit: Hmm, wtf is een RV40 codec ? Met COOK audiocodec ? Klinkt mij niet bekend, maar mijn TV heeft er geen problemen mee :P

Edit: WMV1 werkt dan weer niet ... en Quicktime ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door u_nix_we_all op 27-07-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
u_nix_we_all schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:09:
[...]

uhm EH inderdaad.
Ik moet toegeven dat ik het niet heb geprobeert. Maar in de manual staat dat het niet kan...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:58:
[...]

uhm EH inderdaad.
Ik moet toegeven dat ik het niet heb geprobeert. Maar in de manual staat dat het niet kan...
Ben ik FF blij dat ik die natuurlijk niet gelezen heb LOL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Repi3 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:37:
Wij hebben een nieuwe woning gekocht en ik zoek nog TV voor in onze keuken, er ligt wel distributie maar geen netwerk.

Eerst ging ik voor de meeste simple samsung TV, maar in het Synology NAS topic, las ik dat je met een samsung TV films/serie/muziek kan streamen vanuit je diskstation (heb een DS1812+).
Dit zou natuurlijk wel een toegevoegde waarde zijn en daarom zou ik een iets duurdere TV opteren.

Aangezien ik ook Wifi nodig heb, zou ik voor deze Samsung UE32ES5700 kiezen, een goed idee of wat denken de kenners hierover?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat mis is met de UE40EH5000W?
Zeeeeer aantrekkelijke prijs, en de specificaties liegen er ook niet echt om volgens mij.

Hoezo dan toch maar 3/5 sterren?
pricewatch: Samsung UE40EH5000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rickyboy30 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:44:
Zeeeeer aantrekkelijke prijs, en de specificaties liegen er ook niet echt om volgens mij.

Onder de 5400 heeft geen smartTV als ik me niet vergis.

Dat cijfer komt trouwens uit slecht 1 beoordeling... geen officiele review ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Rickyboy30 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:44:

Zolang je tevreden bent met een 50Hz panel (100hz CMR is met beeldverbeteraar) 2x HDMI, 1x schart en 1x USB voldoende vind.. Geen waarde hecht aan de dikte van het toestel en de aansluitingen naar achter zijn geplaatst is de 40EH5000 een van de meest interessante modellen die je nu goedkoop kunt kopen

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik heb vandaag de UE40ES6800 gekocht O+
enige probleem aan deze tv vind ik dat er TE veel in te stellen valt dat je door de bomen het bos niet meer ziet }:O maar beeld is erg goed! 3D functie nog niet echt getest wegens niet goed beeld materiaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ArcticWolf schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:32:
ik heb vandaag de UE40ES6800 gekocht O+
enige probleem aan deze tv vind ik dat er TE veel in te stellen valt dat je door de bomen het bos niet meer ziet }:O maar beeld is erg goed! 3D functie nog niet echt getest wegens niet goed beeld materiaal :p
Kan veel erger. Moet je de post een pagina terug maar eens lezen (linkje naar het samsung 3d tv topic).
Als je de instructies daar volgt (om de land instelling te veranderen) kom je in het fabrieksmenu.
Daar staan de instellingen die ervoor zorgen dat 30 verschillende TV's allemaal met dezelfde software kunnen draaien.
Sommige instellingen zijn zeer nuttig. Bijvoorbeeld om een oostblok model hier te kunnen gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 69 ... 75 Laatste