Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb sinds 2 weken een Samsung UE32EH5000.
Op dit moment heb ik nog analoge tv van Ziggo, maar wil graag overstappen naar digitale tv.

Smartcard kan ik gratis krijgen, heb dus alleen nog een CAM module nodig.

Welke kan ik het beste gebruiken voor deze tv?
Ik lees enerzijds dat Smit beter zou zijn voor Samsung dan Neotion.
Maar anderzijds lees ik dat Smit trager zapt en bij het aanzetten van je tv een autorisatie scherm geeft :S

En dan is er nog de nieuwe Quantis module.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mrbombastic schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:14:
Op dit moment heb ik nog analoge tv van Ziggo, maar wil graag overstappen naar digitale tv.

Maar anderzijds lees ik dat Smit trager zapt en bij het aanzetten van je tv een autorisatie scherm geeft :S

ik heb de smit van ziggo maar geen last van autorisatie? Net na activatie deed hij wel even moeilijk maar nu geen last meer van en zapsnelheid valt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

had ook een smit in me samsung tv en die deed ook niet moeilijk, was wel voor digitene.

nu wilde ik de kaart dus bij mijn schoonouders er in doen en die hebben een ue32d5000 , maar hun zijn de adapter kwijt die je achterop moet klikken om de kaart in te doen :(
nergens meer te vinden dus.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
chucky666 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:29:
had ook een smit in me samsung tv en die deed ook niet moeilijk, was wel voor digitene.

nu wilde ik de kaart dus bij mijn schoonouders er in doen en die hebben een ue32d5000 , maar hun zijn de adapter kwijt die je achterop moet klikken om de kaart in te doen :(
nergens meer te vinden dus.
Samsung even bellen die sturen dan nieuwe ci module houder voor je tv op, hier was die van mij gevallen en kapot gegaan, na belletje binne week nieuwe inhuis zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:29
Bij ons thuis hebben we een LE46C750 hangen. Met internet-tv. Ik wil graag de NOS sport app installeren, maar dat ding komt bij mij in de store helemaal niet voor.... Die NOS app is toch niet gelimiteerd tot nieuwere modellen?

Ik kan dat probleem op internet nergens terugvinden. Hier iemand vergelijkbare ervaringen? Of beter: een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een ander berichtje..

mevrouw teacher kreeg het voor elkaar om de afstandsbediening 2 (ja twee!) keer achter elkaar mee te wassen.... Dan denk je.. om zeep dus (let op de woordgrap :D)...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0MQbTtlbvoHAzJ6J9weCI3Kq/full.jpg
Even drogen in het zonnetje.. alle corrosie van het board afgeborsteld en... hij doet het gewoon weer..
Met de oorspronkelijke witte kat batterijen.... :)

Toch wel kwaliteit dus :)
Behalve dan de verf op de cursortoetsen, die was binnen een paar weken al weg..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
martin2005 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 22:58:
Bij ons thuis hebben we een LE46C750 hangen. Met internet-tv. Ik wil graag de NOS sport app installeren, maar dat ding komt bij mij in de store helemaal niet voor.... Die NOS app is toch niet gelimiteerd tot nieuwere modellen?

Ik kan dat probleem op internet nergens terugvinden. Hier iemand vergelijkbare ervaringen? Of beter: een oplossing?
Volgens de nos werkt het alleen bij tv's van 2011 en nieuwer. http://weblogs.nos.nl/nieuwemedia/ Maar ik krijg hem op de D serie ook niet goed aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
mrbombastic schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:14:

Ik heb een LE32C750 en een Smit-module en die geeft inderdaad elke keer bij het opstarten van de TV een aantal autorisatieschermpjes en regelmatig tijdens het zappen dat de zender niet in het pakket zit om 3 seconden later gewoon beeld te geven.

Ik heb achteraf gehoord dat ik met mijn type Samsung-TV beter een Neotion had kunnen nemen, maar uiteindelijk stoort het me niet zo. Dan heb ik er meer moeite me dat de module eens in de zoveel tijd gewoon crashed en de hele tv ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Ik heb sinds de installatie van T-VALDEUC-3015 op mijn le32c650 het "probleem" dat bij het aanzetten de tv opstart met het beeld van de ext 2 aansluiting. Aangezien ik die aansluiting (de 2e scart) niet gebruik heb ik daar weinig aan. Iemand die dit herkent en een oplossing weet?
Ik heb al een fabrieksreset geprobeerd, dat was de oplossing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Even een vraag over UPC mediabox/ci+

Op de site van UPC staat:
"Met de UPC Mediabox heeft als extra voordeel dat u Programma Gemist kunt kijken en films kunt bestellen met uw afstandsbediening. Met de mediabox kunt u ook programma's opnemen en pauzeren."

Ik heb de 40es5500 van samsung, daar kan ik toch ook alle bovenstaande dingen mee als ik een CI+ module ga gebruiken? Persoonlijk heb ik liever CI+ zodat ik met 1 afstandsbediening af kan. Het feit dat ik dan alleen de zender kan opnemen die ik op dat moment kijk neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58
Rickyboy30 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:44:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat mis is met de UE40EH5000W?
Zeeeeer aantrekkelijke prijs, en de specificaties liegen er ook niet echt om volgens mij.

Hoezo dan toch maar 3/5 sterren?
pricewatch: Samsung UE40EH5000W
Volgens mij is deze bijna hetzelfde (op 3 HDMI aansluitingen en een vierkante voet na) als UE46EH5450 die ik onlangs gekocht heb (ook supergoedkoop € 360,00 met een EK aanbieding). Ik ben erg tevreden met het toestel. Als de dikte en 100Hz of meer je niets doet, een top toestel. Ik heb er een HTPC, PS3 en een decoder aan hangen, dus heb niet meer nodig als 50/60Hz.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10-2018
Jumpman schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:54:
[...]

Volgens mij is deze bijna hetzelfde (op 3 HDMI aansluitingen en een vierkante voet na) als UE46EH5450 die ik onlangs gekocht heb (ook supergoedkoop € 360,00 met een EK aanbieding). Ik ben erg tevreden met het toestel. Als de dikte en 100Hz of meer je niets doet, een top toestel. Ik heb er een HTPC, PS3 en een decoder aan hangen, dus heb niet meer nodig als 50/60Hz.
Bedankt voor je antwoord!
Tsja, alleen denk ik dat je dan geen SMART-TV hebt? Toch?

Ik heb momenteel een best oude flatscreen, maar als ik een nieuwe TV koop zou ik denk ik toch wel meer richting een TV met internetmogelijkheden willen.

Denk dan dat de UE40ES5500 een betere mogelijkheid sinds die wel SmartTV heeft?

EDIT: Is Smart-TV eigenlijk een verschil van 100-200 euro wel waard?

[ Voor 4% gewijzigd door Rickyboy30 op 30-07-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58
Rickyboy30 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:36:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
Tsja, alleen denk ik dat je dan geen SMART-TV hebt? Toch?

Ik heb momenteel een best oude flatscreen, maar als ik een nieuwe TV koop zou ik denk ik toch wel meer richting een TV met internetmogelijkheden willen.

Denk dan dat de UE40ES5500 een betere mogelijkheid sinds die wel SmartTV heeft?

EDIT: Is Smart-TV eigenlijk een verschil van 100-200 euro wel waard?
De UE46EH5450 heeft Smart TV, echter gebruik ik het niet i.v.m. HTPC. Mijn inziens kan je die € 100,00/€ 200,00 beter in een HTPC steken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 30-07-2012 18:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

devil-strike schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:32:
[...]

Samsung even bellen die sturen dan nieuwe ci module houder voor je tv op, hier was die van mij gevallen en kapot gegaan, na belletje binne week nieuwe inhuis zonder kosten.
mmm gebeld, krijg je te horen dat je het moet bestellen op samsungonderdelen.com

lekkere duidelijke site is dat ook.
ik kan zoeken wat ik wil maar kan hem niet vinden. ;(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
Jumpman schreef op maandag 30 juli 2012 @ 18:19:
[...]

De UE46EH5450 heeft Smart TV, echter gebruik ik het niet i.v.m. HTPC. Mijn inziens kan je die € 100,00/€ 200,00 beter in een HTPC steken.
Op het moment zijn er niet echt veel nuttige app's. En met de remote is het navigeren in de web apps een ramp.
Je kan echter wel een muis + tobo aansluiten als je wilt.

De nuttige apps moeten komen uit dingen als youtube, vimeo, pathe thuis en netflix.
Youtube werkt best lekker.
Pathe thuis is op het moment SD en duur. Dan haal ik de 1080p versie wel van usenet...
Netflix en vergelijkbare diensten zijn helaas nog niet beschikbaar in NL.

Maar als je een TV zonder smartTV (of vergelijkbaar) hebt, dan kun je later altijd nog een apparaatje aansluiten dat hetzelfde kan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
RocketKoen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:07:
[...]

Op het moment zijn er niet echt veel nuttige app's. En met de remote is het navigeren in de web apps een ramp.
Je kan echter wel een muis + tobo aansluiten als je wilt.

De nuttige apps moeten komen uit dingen als youtube, vimeo, pathe thuis en netflix.
Youtube werkt best lekker.
Pathe thuis is op het moment SD en duur. Dan haal ik de 1080p versie wel van usenet...
Netflix en vergelijkbare diensten zijn helaas nog niet beschikbaar in NL.

Maar als je een TV zonder smartTV (of vergelijkbaar) hebt, dan kun je later altijd nog een apparaatje aansluiten dat hetzelfde kan.
Klopt, maarja ik heb onder mijn TV nog een Xbox360 + PS3 staan waar ik volgens mij bijna hetzelfde wel op kan. Ook heb ik nog een laptop die ik e.v.t aan kan sluiten.

Kan je trouwens zonder SmartTV ook filmbestanden via bijv. USB-stick of externe HDD afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rickyboy30 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:34:
[...]

Klopt, maarja ik heb onder mijn TV nog een Xbox360 + PS3 staan waar ik volgens mij bijna hetzelfde wel op kan. Ook heb ik nog een laptop die ik e.v.t aan kan sluiten.

Kan je trouwens zonder SmartTV ook filmbestanden via bijv. USB-stick of externe HDD afspelen?
Ja.
Tenminste, op mijn TV kan je met het "select source" knopje op de afstandsbediening scrollen door alle USB slots, hdmi aansluitingen en netwerk-mediaspelers.

Dat is natuurlijk geen garantie dat een goedkoper model TV dat ook kan, maar smartTV heb je er iig niet voor nodig.
Smart tv = alles wat met internet op je TV te maken heeft.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
RocketKoen schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:30:
[...]

Ja.
Tenminste, op mijn TV kan je met het "select source" knopje op de afstandsbediening scrollen door alle USB slots, hdmi aansluitingen en netwerk-mediaspelers.

Dat is natuurlijk geen garantie dat een goedkoper model TV dat ook kan, maar smartTV heb je er iig niet voor nodig.
Smart tv = alles wat met internet op je TV te maken heeft.
Tsja, en aangezien ik al een dikke PC + laptop + PS3 + xbox360 binnen een omvang van 5 meter er om heen heb staan lijkt me dat niet echt heel handig, dat SmartTV.

Ik zal mij hier nog even verder in verdriepen, aangezien je eigenlijk bijna dezelfde TV zonder SmartTV voor 200 euro goedkoper kan krijgen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het lijkt me sterk dat smartTV het enige verschil is. Je kan namelijk voor veel minder een appleTV of dat nieuwe ding van google op je tv aansluiten.

Maar het is er de afgelopen jaren in TV land niet makkelijker op geworden. "Vroeger" zat het verschil alleen in het formaat. Daarna ook de refreshrate en de resolutie.
Tegenwoordig zitten er nog tien extra features op die een wereld van verschil kunnen maken (of totaal niet).
* RocketKoen wordt een ouwe lul

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij mij heeft het aanschaffen van de UE46EH5450 toch een flinke opruiming getriggerd: 1 oude mediaplayer met harddisk, 1 nieuwere mediaplayer voor HD en Youtube, nog 2 oude videorecorders die ik al lang niet meer gebruikte, een dito DVD-speler, 1 oud en 1 nieuw DVB-T digitenne kastje en dus ook 7 afstandbedieningen, en veel stof :P
En mijn oude 3D TV natuurlijk. ( 3D als in: net zo dik als hoog :P )

Die TV kan alles zelf, NASje met m'n bestanden en DLNA erop,en klaar Tja, en de apps, ik vind de buienradar en fileapp soms best makkelijk,en youtube natuurlijk, verder is het afwachten of dat wat wordt.

Maar als je al een goeie HTPC hebt, voegt het allemaal een stuk minder toe natuurlijk, misschien iets minder kabels en AB's

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyboy30
u_nix_we_all schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:23:
Bij mij heeft het aanschaffen van de UE46EH5450 toch een flinke opruiming getriggerd: 1 oude mediaplayer met harddisk, 1 nieuwere mediaplayer voor HD en Youtube, nog 2 oude videorecorders die ik al lang niet meer gebruikte, een dito DVD-speler, 1 oud en 1 nieuw DVB-T digitenne kastje en dus ook 7 afstandbedieningen, en veel stof :P
En mijn oude 3D TV natuurlijk. ( 3D als in: net zo dik als hoog :P )

Die TV kan alles zelf, NASje met m'n bestanden en DLNA erop,en klaar Tja, en de apps, ik vind de buienradar en fileapp soms best makkelijk,en youtube natuurlijk, verder is het afwachten of dat wat wordt.

Maar als je al een goeie HTPC hebt, voegt het allemaal een stuk minder toe natuurlijk, misschien iets minder kabels en AB's
Jep, en indien ik al dat laatste al heb en ik maar een simpel studentje ben met weinig geld....
Ik ga anders binnenkort even langs de mediamarkt en gewoon rustig wat TV's met alle opties bekijken enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
blablable schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:18:
Even een vraag over UPC mediabox/ci+

Op de site van UPC staat:
"Met de UPC Mediabox heeft als extra voordeel dat u Programma Gemist kunt kijken en films kunt bestellen met uw afstandsbediening. Met de mediabox kunt u ook programma's opnemen en pauzeren."

Ik heb de 40es5500 van samsung, daar kan ik toch ook alle bovenstaande dingen mee als ik een CI+ module ga gebruiken? Persoonlijk heb ik liever CI+ zodat ik met 1 afstandsbediening af kan. Het feit dat ik dan alleen de zender kan opnemen die ik op dat moment kijk neem ik voor lief.
Ik wil hier graag nog even een vraag aan toevoegen; Nu ik de es5500 heb wil ik graag het geluid over mijn boxen van mij dvd speler laten lopen. Met mijn oude tv was dit geen probleem, hier zat audio out op. Hoe kan ik dit regelen met de es5500? Op mijn dvd speler zit geen HDMI (9 jaar oud).

Thanx!

EDIT: Of is het mogelijk via een HDMI > tulp kabel ? De HDMI kabel gebruik ik dan enkel voor audio.

[ Voor 5% gewijzigd door blablable op 03-08-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Repi3 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:37:
Wij hebben een nieuwe woning gekocht en ik zoek nog TV voor in onze keuken, er ligt wel distributie maar geen netwerk.

Eerst ging ik voor de meeste simple samsung TV, maar in het Synology NAS topic, las ik dat je met een samsung TV films/serie/muziek kan streamen vanuit je diskstation (heb een DS1812+).
Dit zou natuurlijk wel een toegevoegde waarde zijn en daarom zou ik een iets duurdere TV opteren.

Aangezien ik ook Wifi nodig heb, zou ik voor deze Samsung UE32ES5700 kiezen, een goed idee of wat denken de kenners hierover?
niemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blablable schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:25:
[...]Ik wil hier graag nog even een vraag aan toevoegen; Nu ik de es5500 heb wil ik graag het geluid over mijn boxen van mij dvd speler laten lopen. Met mijn oude tv was dit geen probleem, hier zat audio out op. Hoe kan ik dit regelen met de es5500? Op mijn dvd speler zit geen HDMI (9 jaar oud).
Thanx!
EDIT: Of is het mogelijk via een HDMI > tulp kabel ? De HDMI kabel gebruik ik dan enkel voor audio.
Hey, google eens op 'tulp naar mini jack aansluiting'. Ik heb dit nu (nog) in gebruik, ik had hetzelfde probleempje. Je hebt een hoofdtelefoon aansluiting neem ik aan op je tv? Je moet wel een audio in- aansluiting hebben op je dvd speler, daar gaan de rode en witte in.
Beter is natuurlijk om een blu-ray spelertje te kopen, bij een nieuwe tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

Hey, google eens op 'tulp naar mini jack aansluiting'. Ik heb dit nu (nog) in gebruik, ik had hetzelfde probleempje. Je hebt een hoofdtelefoon aansluiting neem ik aan op je tv? Je moet wel een audio in- aansluiting hebben op je dvd speler, daar gaan de rode en witte in.
Ik zie het nut van een BR speler niet in, op een TV met ethernet aansluiting O-)
(een dvd speler ook niet btw)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik zie net dat ik met de NOS Sport-app alle sporten van de olympische spelen live kan zien. Nice.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
u_nix_we_all schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:26:
Ik zie net dat ik met de NOS Sport-app alle sporten van de olympische spelen live kan zien. Nice.
Dat zijn inderdaad gewoon de livestreams van nos.nl
Helaas zijn die wel IP restricted. op vakantie kun je er dus naar fluiten :(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:27
u_nix_we_all schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:26:
Kon ook tijdens TdF, kwam ik helaas wat laat achter. Nu tijdens OS flink gebruikt! M'n bundel van 1 gb ging snel. :p

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, wat is het verschil tussen de D-serie en de nieuwe ES-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:59:
Beste mensen, wat is het verschil tussen de D-serie en de nieuwe ES-serie?
www.google.nl

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 16:17
Ik heb een le37a656 ik krijg links boven een grijze balk die flitst.
Dit houd nu zo'n 30 min aan, en kruipt vanzelf naar boven.
Na die 30 min is deze weg.

Het wordt wel iedere keer langer.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb er een klein filmpje van gemaakt.
Zie http://db.tt/6qkV4y8v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

Nice, precies wat ik nodig heb! Heb idd een koptelefoon aansluiting op de tv en een aux ingang op de home cinema set. Vond het zonde om de home cinema set te vervangen terwijl ie het nog prima doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
danny230681 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:56:
Ik heb een le37a656 ik krijg links boven een grijze balk die flitst.
Dit houd nu zo'n 30 min aan, en kruipt vanzelf naar boven.
Na die 30 min is deze weg.

Het wordt wel iedere keer langer.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb er een klein filmpje van gemaakt.
Zie http://db.tt/6qkV4y8v
Heb je een 2e bron om te testen.
Het kan namelijk aan je TV liggen, maar ook aan 1 van de apparaten die het TV signaal verzorgt. Een settop box bijvoorbeeld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
RocketKoen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:16:
[...]

Heb je een 2e bron om te testen.
Het kan namelijk aan je TV liggen, maar ook aan 1 van de apparaten die het TV signaal verzorgt. Een settop box bijvoorbeeld.
Ja heb een andere tv getest, daar werkt hij normaal.
Dit doet hij dan ook alleen als hij een tijdje niet is aan geweest.

Ik dacht misschien heeft iemand een tip voor me van wat ik zou kunnen proberen, maar ik denk dat het einde oefening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
Wat een pech hier, kom ik terug van vakantie blijkt dat mijn LE32B650 niet meer aan wil gaan (net buiten de garantie |:( ) ... Heb het internet al afgespeurd, maar niet exact mijn probleem terug kunnen vinden. Als ik de voedingskabel erin doe brand het rode standby lampje, zodra ik hem aan wil zetten dmv remote of touch-knop op de tv gaat het rode lampje uit en gebeurd er niets (ook geen geluiden of iets dergelijks). Andere voedingskabel, stopcontact etc al geprobeerd.

Heb de Samsung live-chat geraadpleegd en gebeld, maar die kunnen me alleen vertellen dat die onderzocht moet worden: huisbezoek met max reparatie tarief 200 euro. Mijn vermoeden is defecte condensatoren, maar misschien is er iemand die mijn probleem herkend?

Edit: Heb hem opgeschroefd maar de condensatoren zien er nog goed uit

[ Voor 6% gewijzigd door Jaer288 op 07-08-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik kwam i het topic voor de ES6/7/8000 modellen deze post tegen. Thisegzz heeft een RTL XL app gemaakt, en dat werkt dus ook op mijn EH5450 erg goed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
Jaer288 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:39:
Wat een pech hier, kom ik terug van vakantie blijkt dat mijn LE32B650 niet meer aan wil gaan (net buiten de garantie |:( ) ... Heb het internet al afgespeurd, maar niet exact mijn probleem terug kunnen vinden. Als ik de voedingskabel erin doe brand het rode standby lampje, zodra ik hem aan wil zetten dmv remote of touch-knop op de tv gaat het rode lampje uit en gebeurd er niets (ook geen geluiden of iets dergelijks). Andere voedingskabel, stopcontact etc al geprobeerd.

Heb de Samsung live-chat geraadpleegd en gebeld, maar die kunnen me alleen vertellen dat die onderzocht moet worden: huisbezoek met max reparatie tarief 200 euro. Mijn vermoeden is defecte condensatoren, maar misschien is er iemand die mijn probleem herkend?

Edit: Heb hem opgeschroefd maar de condensatoren zien er nog goed uit
Dat heb ik ook alleen als het warm is, ja klinkt gek maar is echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Ik ben in het bezit van een Samsung ue37es6100.

Ik merkte vandaag dat als ik via mijn UPC kastje tv kijk (zit op de scart aansluiting aangesloten)
ik heel zacht het geluid van het normale tv signaal door het geluid van het UPC kastje hoor.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, en of er e.e.a. ingesteld dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Sinds gister hebben we een samsung 40es5500, met een Ci+ kaatje van ziggo er in. Digitale tv en radio gaan nu dus beide via de samsung. Kan het scherm ook uit als je naar radio luistert? Want nu springt er een luidsprekertje door het beeld heen, waar niemand naar kijkt.

Helaas is het menu ontzettend onduidelijk, dus ik heb zelf niks kunnen vinden.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Weet iemand of de UE40ES5500 een glanzende of matte coating heeft?

Ik zie het hier niet staan: http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE40ES5500WXXN

PS. hij is nu 479 bij Saturn (a'dam iig).

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 09-08-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Volgens mij is die mat. Heeft in elk geval geen glasplaat oid ervoor.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Voor Samsung-begrippen is het mat, maar dat betekent dat het dus nog redelijk glanst :P Maar ik vind het zelf absoluut niet storend.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zoek eigenlijk een LED TV met een (hoog) glanzende laag. Vind ik mooi :)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 09-08-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

In mijn zoektocht naar een geschikte usb wlan adapter voor mijn C530 ben ik de volgende tegengekomen die ook zou moeten werken: Edimax-7718Un.

Heeft iemand ervaring met deze stick? Ik neem aan dat deze dan hetzelfde werkt als de dwa-140 rev.B1.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het volgende probleem, misschien dat iemand van jullie daar ervaring mee heeft.

Onlangs heb ik een onkyo sr 313 gekocht met een yamaha 210 speakerset, werkt voortreffelijk via mijn mediacentre.
De tv is een samsung UE46D5700rs

Als ik ARC wil gebruiken op de tv (heb de specs opgezocht het zou moeten werken), werkt het anynet+ gedeelte wel, maar krijg dan geen geluid.
Kan dan ook niet meer kiezen voor externe speakers etc.
Heb alle hdmi poorten al geprobeerd, maar geen geluid.
Via de manual van onkyo de receiver ingesteld op audio return channel (HDMI through ON)
Kabel: 1.4 en zelfs op de kabel staat "High speed 1.4 inc ethernet)
Heb elke hdmi poort geprobeerd.

Wat doe ik verkeerd en wie weet welke poort op de tv geschikt is voor ARC, kan zowel in de manual als op het interweb niet vinden welke dat dan zou moeten zijn, als het al ondersteund wordt.

bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:59:
De tv is een samsung UE46D5700rs

...

Wat doe ik verkeerd en wie weet welke poort op de tv geschikt is voor ARC, kan zowel in de manual als op het interweb niet vinden welke dat dan zou moeten zijn, als het al ondersteund wordt.
Je doet niets verkeerd, volgens de specificaties wordt ARC gewoonweg niet ondersteund:

HDMI 1.4 A/Return Ch. Support: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:49:
[...]

Je doet niets verkeerd, volgens de specificaties wordt ARC gewoonweg niet ondersteund:

HDMI 1.4 A/Return Ch. Support: Nee
Duidelijk, er staan nogal veel tegenstrijdige specs etc overal, dan maar een optische kabel halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de reactiesnelheden van de ES5500? Specifiek de UE32ES5500. Is deze serie wat om mee te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:53:
Hoe zit het met de reactiesnelheden van de ES5500? Specifiek de UE32ES5500. Is deze serie wat om mee te gamen?
http://www.avforums.com/r...iew_342/Test_Results.html

En dan onderaan.

[ Voor 44% gewijzigd door SR8 op 28-08-2012 16:51 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Even een vraag over een D5000. Bij mijn losse decoder werd er onderaan het beeld een balk met programma info tijdens het zappen getoond. Mijn Samsung kan ook zo'n balk tonen maar doet dit niet standaard tijdens het zappen. Heb al zitten zoeken en in menu's maar is dit überhaupt mogelijk?

Verder gaat het zappen niet heel snel..Komt onderstaande error rate door slechte bekabeling? Want het signaal is nog wel voldoende sterk.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5812499/ziggo.jpg

Verwijderd

Even iets wat betreft de service van Samsung. Mijn LCD TV die plots niet meer aanging binnen de twee jaar fabrieksgarantie heb ik naar de Media Markt gebracht, waar die vervolgens opgestuurd werd naar Samsung. Half weekje later krijg ik een prijsopgave van 120 euro op de mail, want de voeding moet vervangen en nu komt het bizarre. De voeding wordt beschouwt als accessoire en daar zit maar zes maanden garantie op. Media Markt heeft dit me later nogmaals bevestigd. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar welke onderdelen nu wel onder de twee jaar fabrieksgarantie vallen.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mmm lekker en zeker niet accepteren, ze horen de voeding gewoon onder garantie te maken.

Wat voor type tv is het?

• RocketKoen
Dat kunnen ze niet zomaar maken...
Bij een laptop of tablet is de voeding inderdaad een accessoire, maar bij je TV neem ik aan dat die gewoon ingebouwd zit.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Leek me ook inderdaad, maar Media Markt geeft hetzelfde aan. Type LCD tv is de LE42C650

Letterlijk stond er dit vermeld:
Wij hebben van het geautoriseerde servicecentrum SELECTRO SERVICE een prijsopgave ontvangen. Omdat het defect is gerelateerd aan een accessoire wat ouder is dan 6 maanden, geldt hiervoor een beperkte garantie. De reparatie of vervanging hiervan kan daardoor niet onder garantie worden uitgevoerd.

Omruiltype: Voeding vervangen
Totale omruilprijs incl. BTW: EUR: 120.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De tv heeft een ingebouwde voeding dus is zeker geen accessoire, mediamarkt kan wel mooi mee praten met de technische dienst maar ik zal het niet accepteren, laat ze maar eens uitleggen waarom het een accessoire is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:15:
De tv heeft een ingebouwde voeding dus is zeker geen accessoire, mediamarkt kan wel mooi mee praten met de technische dienst maar ik zal het niet accepteren, laat ze maar eens uitleggen waarom het een accessoire is.
Ja precies zo dacht ik er ook over. Je kan namelijk ook niet een tv gaan kopen en zeggen: "Ja ik neem hem, maar dan zonder die voeding''.

Ik zal nog eens terug gaan naar de Media Markt om te gaan praten. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:17:
[...]

Ja precies zo dacht ik er ook over. Je kan namelijk ook niet een tv gaan kopen en zeggen: "Ja ik neem hem, maar dan zonder die voeding''.

Ik zal nog eens terug gaan naar de Media Markt om te gaan praten. Thanks.
En dan nog, ook accessoires horen gewoon een fatsoenlijke garantie te krijgen, die hele beperking tot 6 maanden voor accessoires lijkt me totaal onwettig. Maar dat gaat offtopic, want het is idd geen accessoire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zit met een probleem betreffende mijn LE40C550
Als ik content vanaf de pi met 5.1 afspeel wil ik ook graag 5.1 horen.
Nu is de situatie als volgt Pi met HDMI naar de TV die vervolgens met optical Spdif naar de versterker gaat (deze heeft geen hdmi).
Echter krijg ik niet de optie om daadwerkelijk dolby digital te kiezen bij de geluidsinstellingen van de Samsung, hij blijft op PCM staan (wat hem volgens mij naar 2.0 downmixt)
Hoe kan ik de keuze voor dolby digital aanzetten op de Samsung?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 15:42
Ik ben op zoek naar een goede tv die ik kan gebruiken in onze vergaderzaal. Aangezien hier vrij veel lichtinval is lijkt LED mij de enige mogelijkheid. Na lang zoeken kom ik bij de UE46ES5500 terecht. Het enige dat mij tegenhoudt is de kijkhoek die eerder beperkt zou zijn (blijkt uit de review van AVForums). Heeft iemand nog bemerkingen waarom we het niet zouden doen met die tv?

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:15
Gister eindelijk na 3,5 week UE40EH5300 binnen (waarom het zo lang duurde is me nog steeds een raadsel)
gelijk aangesloten en wat dingetjes geprobeerd.
Maar nu mijn vraag; bij de youtube app heb ik soms geen geluid, tv staat dan niet op mute. Door de tv dan eerst op mute te zetten en weer terug heb ik weer geluid. De eerste keer dat ik de app gebruikte had ik hier nog geen last van en heb ook geen instellingen gewijzigd. Is dit normaal of heeft dit toch met de instelling van de youtube app te maken ?

Ook zou ik de instellingen voor kleuren aan willen passen omdat ik dit nog niet zo vaak heb gedaan zou ik graag weten waar ik op moet letten of misschien heeft iemand hier al een dergelijke tv ingesteld en kan ik vanaf die instellingen verder gaan?

• MO1234
Nieker schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:58:
Ik ben op zoek naar een goede tv die ik kan gebruiken in onze vergaderzaal. Aangezien hier vrij veel lichtinval is lijkt LED mij de enige mogelijkheid. Na lang zoeken kom ik bij de UE46ES5500 terecht. Het enige dat mij tegenhoudt is de kijkhoek die eerder beperkt zou zijn (blijkt uit de review van AVForums). Heeft iemand nog bemerkingen waarom we het niet zouden doen met die tv?
Beste wat je kan doen is naar een winkel gaan en daar kijken of dat de kijkhoek voldoet aan je eisen.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
Ben al een tijdje opzoek naar een leuke 22" tv voor in de keuken en me oog is nu gevallen op de Samsung T22B300EW

Deze staat bij de scheer en foppen ook voor 169.
Normaal zijn die niet echt de goedkoopste maar dit is net zo duur als op internet bestellen.
En ik hoef er niet op te wachten als ik hem morgen op ga halen.

Maar nu zit ik met het probleem dat ik hem wil ophangen met een muurbeugel.
Alleen heb ik daar totaal geen ervaring mee.
Het gewicht van 5,45kg moet geen kwaad kunnen want ik wil hem bevestigen op een stenenmuur.

Ik heb zelf al gezocht naar wat bevestigingsbeugels maar kom er niet echt uit.
Iemand enig idee waar ik op moet letten qua maten?
Ik heb de handleiding online al doorgelezen daar staat "standaard-VESA-specificaties"maar kon de maten niet in vinden.

Enige eisen zijn dat hij aan de muur hangt en niet te veel van de muur af.
strak er tegen aan gaat sowieso niet werken omdat ik dan met de kabels kom te zitten die allemaal naar achter steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

MO1234 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:38:
[...]

Beste wat je kan doen is naar een winkel gaan en daar kijken of dat de kijkhoek voldoet aan je eisen.
Ik ben gister toevallig ook naar dit toestel wezen kijken bij de MM, ik moet zeggen dat ik die inkijk hoeken echt vind meevallen. De meeste tv's die in de buurt stonden waren gelijk of slechter.

Ik zit er aan te denken deze tv vandaag of morgen ook te kopen. Ik heb de review op av forum gelezen, zijn er nog meer dingen waar ik op kan letten, kan lezen of iets dergelijks? Ik heb ook al dit topic en het ES 3D topic doorgezocht op 5500.

Op avforums hebben ze het over het kalibreren (http://www.avforums.com/r...iew_342/Test_Results.html) Hoe werkt zoiets? Kan iedereen dit of heb je daar speciale apparatuur voor nodig? Zo ja, wat voor en is dat duur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:07:
Leek me ook inderdaad, maar Media Markt geeft hetzelfde aan. Type LCD tv is de LE42C650

Letterlijk stond er dit vermeld:

[...]
Voeding zit idd ingebouwt en valt gewoon onder garantie van minimaal 2jaar, mediamarkt moet dit dus gewoon oplossen en gratis laten maken.

Verwijderd

Ik wil graag de Samsung LED TV UE32EH5300 kopen. Full HD is ie, scherp geprijst momenteel met al die btw-acties. Ik heb echter een rits 720p MKV bestanden. Mijn vraag is, hoe gaan die eruit zien op een Full HD tv? Zie je die upscaling heel erg of is het verwaarloosbaar? Of kan ik beter een HD-ready kopen dan? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:52:
Ik wil graag de Samsung LED TV UE32EH5300 kopen. Full HD is ie, scherp geprijst momenteel met al die btw-acties. Ik heb echter een rits 720p MKV bestanden. Mijn vraag is, hoe gaan die eruit zien op een Full HD tv? Zie je die upscaling heel erg of is het verwaarloosbaar? Of kan ik beter een HD-ready kopen dan? Dank alvast!
Heb zelf de 5300 maar dan 40 inch, upscaling vindt ik verwaarloosbaar/niet storend maar dat is mijn mening. Je kan het best zelf gaan bekijken dus met een usb-stick met film naar een elektronica zaak gaan en vragen of je het af mag spelen.

Daarnaast zou ik zelf niet voor HD ready kiezen alleen voor de upscaling, je kunt nu juist kiezen om nieuwe films in 1080 te downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb een LE37C550J1WXXN die sinds een week of drie af en toe in een rebootcyclus komt. Hij op het moment dat hij geboot is, gaat hij vanzelf uit. Na enkele secondes start hij van vanzelf weer op. Hij heeft zoals de meeste (alle?) tv's van Samsung geen fysieke power interrupt, dus er is ook geen mogelijkheid om de tv definitief uit te zetten als dit gebeurt, behalve door de stekker eruit te halen. Voor de duidelijkheid: dit gebeurt niet altijd. Soms start hij direct op. Soms gebeurt het halverwege een film ineens. Zojuist heeft hij er 10-15 minuten (en twee power interrupts) over gedaan om eindelijk op te starten.

Is dit een bekend probleem en zo ja, wat is er aan te doen? Ik moet nog even zoeken naar het bonnetje, zodat ik de dames en heren van de MM lastig kan vallen, als dit probleem zich voor blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:52:
Ik kijk al mn series in 720p (want er is meestal geen 1080). Maar ik merk niet echt het verschil met echte full HD. En dat op een 46"

480p content en lager is wel storend. TV kijken op de analoge kabel is gewoon niet leuk meer ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
thisegzz schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:23:
Als de RTL XL app het niet meer doet: even de nieuwe versie downloaden op http://digitalplace.nl/tu...tl-xl-app-voor-samsung-tv.
Nu ook met GTST!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:38
Heb al 3,5 jaar een Samusng LE322a456, een wat ouder modelletje dus. Vanwege de leeftijd dus ook al geen garantie meer.

Hij veranderd de laatste tijd uit zichzelf van zender. En dan niet zozeer de zender zelf, maar meer de bron. Hij wisselt van input device dus. Er zit niet echt een regelmaat in, maar vaak doet ie het als ik hem net aanzet, en later houd het op..
Iemand anders hetzelfde of een soortgelijk probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Ik ben op zoek naar een vrij simpele tv (voor in de slaapkamer).
Eisenpakket:
- rond de 27 inch
- 200-400 euro (hoe minder hoe beter)
- minimaal 1x scart (liever 2, analoge kpn tuner en ps2)
- minimaal 1x HDMI (liever 2 voor de toekomst)
- ingebouwde speakers met redelijke kwaliteit geluid (hoeft geen hoogvlieger te zijn maar ook geen belabberd/onbruikbaar iets)
- afstandsbediening (duh)
- ingebouwde dvd/bluray spelers zie je eigenlijk nergens... dus zal er geen eis van maken, wel voorkeur.
- vertikaal kantelbaar ook voorkeur, hoeft niet.
- 3D hoeft ook niet echt (ik ben deels kleurenblind dus sommige soorten 3D zie ik sowieso niet goed)

Ik heb een tijdje terug ook rondgekeken en toen kwam ik eigenlijk op de P2770HD uit, echter deze is inmiddels verouderd volgens mij, wat is de opvolger hiervan?

Ik kijk nu naar de T27 reeks, maar ik weet niet zo goed of ik voor bv een T27A300 (goedkoop) moet gaan of meer moet neertellen voor bv een T27B750 (duurder).
Het vervelende is ook dat sommige modellen als een monitor worden gezien en sommigen als TV, wat het vergelijken niet makkelijker maakt.

Weet iemand hoe ik de productcode van huidige samsung schermen kan ontcijferen?

Bv: T 27 A 300
T staat voor het type panel? (kan bv ook een S zijn (of UE))
27 is de maat in inch
A is de revisie? (kan bv ook een B zijn)
300 zijn de features? (kan bv ook 350/550/750/850/950 zijn)
En dan heb je nog EW/EWY als suffix?

Ik neig momenteel naar de goedkope T27A300, maar ik vraag me af op welke punten de andere versies beter zijn aangezien ze toch aanzienlijk meer kosten.

Ik heb overigens ook naar de LG M27xx en Asus 27Txx gekeken welke volgens mij dezelfde features bieden rond dezelfde prijs, echter dit is een samsung topic en ik wist het nergens te plaatsen (aparte aankoop topics zijn 'niet' toegestaan).
Als iemand een andere suggestie heeft mag dat ook natuurlijk.

Als ik kijk naar 32"schermen zie ik opeens nog meer keus en meer features voor minder geld, komt dit omdat het meer mainstream is?

Lijstjes:
wenslijst: tv 27"
wenslijst: tv 32"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Voor de smartTV's is het typenummer zo opgebouwd:
Voorbeeld: UE32D4500
UE: schermtype. UE staat voor LED TV, LE voor LED, PS voor plasma
32: Schermformaat in inches
D: jaar. D staat voor 2011. E staat voor 2012 enz.
4500: modelnummer. hoger nummer = meer features. vanaf 5400 heb je bijvoorbeel smart TV, vanaf 6500 zit er 3D op

Als tweaker, raad ik je een tv aan met smarttv/netwerkaansluiting en apps.
Dan kun je je films of series van een NAS, computer of USB HDD afspelen.
DVD's en Blurays zijn echt iets van het verleden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Hoger nummer hoeft niet per se meer features te betekenen. Zo heb je de 6500 en 6530, waarbij de 6530 alleen een ander uiterlijk heeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hahn schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:30:
Hoger nummer hoeft niet per se meer features te betekenen. Zo heb je de 6500 en 6530, waarbij de 6530 alleen een ander uiterlijk heeft ;)
een dunner scherm of bezel vallen vaak ook onder "features" :P
Het is iig niet zoals bij videokaarten, waar een 4890 sneller/beter is dan de 5300 van dezelfde fabrikant

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Thanks voor de reacties.
Ik denk dat we voorlopig nog wel even bij de schijfjes blijven.
Ik heb (nog) geen NAS, mocht ik toch iets van de pc willen kijken kan ik een hdmi kabel leggen (heb ik al) of toch een USB hdd aankoppelen op de bluray speler (met wifi, apps etc), al staat die niet in de slaapkamer momenteel.
Ik denk dat ik thuis maar voorstel gewoon voor de goedkoopste te gaan (de T27A300 kost me €175), mocht die over een paar jaar al niet meer voldoen heb ik hooguit een paar tientjes weggegooid of kan ik er iemand anders blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik heb net de Samsung 40ES5500 gekocht van de Mediamarkt (BTW actie, nice). Ik kan een netwerkkabel trekken naar de tv voor de SmartTV functionaliteit, echter zou het mooier zijn als ik een wifi dongletje kon gebruiken. De Samsung dongle is een optie; maar ik zou willen weten of er alternatieven zijn.

Als zo'n wifi dongle van een tientje ook gewoon werkt, dan koop ik liever dat. Weet iemand welke wel en niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ejtnaj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:40:
Ik heb net de Samsung 40ES5500 gekocht van de Mediamarkt (BTW actie, nice). Ik kan een netwerkkabel trekken naar de tv voor de SmartTV functionaliteit, echter zou het mooier zijn als ik een wifi dongletje kon gebruiken. De Samsung dongle is een optie; maar ik zou willen weten of er alternatieven zijn.

Als zo'n wifi dongle van een tientje ook gewoon werkt, dan koop ik liever dat. Weet iemand welke wel en niet werken?
Volgens samsung werken alleen samsungs eigen webcam en wifi dongle. muis en tobo kan wel van elk merk.
Ik heb geen dongle om mee te testen, maar mijn logitech webcam doet het iig niet op de tv.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ejtnaj schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:40:

Is een powerline adapter geen optie? http://tweakers.net/pricewatch/cat/791/powerline.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
Dat is een goeie, daar had ik niet aan gedacht. Echter kan ik dan net zo goed de Samsung wifi dongle kopen aangezien die even duur is.

Meh. Koop je een tv, en kom je erachter dat je ook nog een CI+ module wilt, een wifi dongle, kabels, etc en dan valt alles nèt dat beetje duurder uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik denk dat een powerline adapter beter is dan een wifi dongle als je 1080p (en 720p?) gaat streamen. Maar dat kan hier vast wel iemand bevestigen of ontkrachtigen.

Zou je dan ook persé de 500mbps moeten nemen, of voldoet 200mbps al? Of misschien zelfs 85mbps al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
Ja dat zal best. Ik ga de Samsung wifi echter alleen gebruiken voor de smartphone app en ik wil het gewoon aangesloten hebben als mogelijkheid. Streamen doe ik niet; daar heb ik gewoon mijn goeie ouwe XMBC voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Ik heb zo'n no-name dongle uit Duitsland gehaald, maar gebruik hem niet meer (WiFi op slaapkamer is toch te traag).

Als je in de buurt van Osdorp woont, kun je hem wel op pikken om mee te testen.

Drop maar een mail op voornaam@achternaam.com

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Officiele samsung app voor uitzendinggemist.nl is uit! Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kan de uitzending gemist app op mijn c650 niet vinden. Welk model heb jij?
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:24:
Ik denk dat een powerline adapter beter is dan een wifi dongle als je 1080p (en 720p?) gaat streamen. Maar dat kan hier vast wel iemand bevestigen of ontkrachtigen.

Zou je dan ook persé de 500mbps moeten nemen, of voldoet 200mbps al? Of misschien zelfs 85mbps al?
HD materiaal is maximaal 50MBit/sec, maar veel films komen bij lange na niet bij die bitrate in de buurt. Elk wireless-n netwerk is dus snel genoeg. Maar persoonlijk geef ik toch altijd de voorkeur aan lan.

[ Voor 98% gewijzigd door job op 05-10-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
blablable schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:12:
Officiele samsung app voor uitzendinggemist.nl is uit! Nice!
Voor welke tv's is dat dan? Op mijn TV (2010 model) staat ie er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:12
Gisteravond was ik er helemaal uit, mijn nieuwe tv zou de Samsung UE40ES6100 worden.
Keuze voor Samsung, het is een populair merk en om de keuze te beperken heb ik me eerst op één merk gericht.
Na een nachtje slapen ga ik nu toch weer twijfelen.

Ik heb hier een upc horizon box die kan opnemen, hoeft de tv dus niet te doen. De Synology NAS kan ik ook via die horizon box aansluiten (nog niet geprobeerd, box net binnen) om series te bekijken.
3D is geen vereiste, ik verwacht niet dat ik vaak met een brilletje op voor de tv ga zitten.
Internetten doe ik op de pc, dus SMART TV is ook niet echt nodig. Gamen doe ik ook niet.
In de review over de 6800 staat beschreven dat als 3D niet echt noodzakelijk is je net zo goed voor de 5 serie kan gaan.
Maar de 5 serie heeft 50 hz ipv de 100 hz van de 6 serie, vandaar mijn keuze voor de 6100.

De meningen over 50hz tov 100 hz verschillen nogal.
De 5 serie (bv de 5500) is rond de 200 euro goedkoper. Ik vind de +/_ 660 euro voor de 6100 een mooi bedrag, maar als ik voor minder geld net zo goed uit ben is dat natuurlijk wel mooi.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie in bovenstaande verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
miles schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:18:
Gisteravond was ik er helemaal uit, mijn nieuwe tv zou de Samsung UE40ES6100 worden.
Keuze voor Samsung, het is een populair merk en om de keuze te beperken heb ik me eerst op één merk gericht.
Na een nachtje slapen ga ik nu toch weer twijfelen.

Ik heb hier een upc horizon box die kan opnemen, hoeft de tv dus niet te doen. De Synology NAS kan ik ook via die horizon box aansluiten (nog niet geprobeerd, box net binnen) om series te bekijken.
3D is geen vereiste, ik verwacht niet dat ik vaak met een brilletje op voor de tv ga zitten.
Internetten doe ik op de pc, dus SMART TV is ook niet echt nodig. Gamen doe ik ook niet.
In de review over de 6800 staat beschreven dat als 3D niet echt noodzakelijk is je net zo goed voor de 5 serie kan gaan.
Maar de 5 serie heeft 50 hz ipv de 100 hz van de 6 serie, vandaar mijn keuze voor de 6100.

De meningen over 50hz tov 100 hz verschillen nogal.
De 5 serie (bv de 5500) is rond de 200 euro goedkoper. Ik vind de +/_ 660 euro voor de 6100 een mooi bedrag, maar als ik voor minder geld net zo goed uit ben is dat natuurlijk wel mooi.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie in bovenstaande verhaal?
Voor internetten enzo hoef je hem inderdaad niet te kopen.
Direct uitzendinggemist enz kunnen kijken op je TV is wel fijn.
En zonder zo'n UPC box zit je iig met een afstandsbediening minder.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
RocketKoen schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:28:
[...]
En zonder zo'n UPC box zit je iig met een afstandsbediening minder.
Die upc box wegdoen is geen optie. Is alles in één, telefonie, tv en internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzending gemist heb ik dus aan de praat gekregen op een 40ES6100 !

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

job schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:33:
Kan de uitzending gemist app op mijn c650 niet vinden. Welk model heb jij?

[...]

HD materiaal is maximaal 50MBit/sec, maar veel films komen bij lange na niet bij die bitrate in de buurt. Elk wireless-n netwerk is dus snel genoeg. Maar persoonlijk geef ik toch altijd de voorkeur aan lan.
Ik meen toch regelmatig gelezen te hebben dat een wifi verbinding niet voldoende is voor HD streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

Ik meen toch regelmatig gelezen te hebben dat een wifi verbinding niet voldoende is voor HD streaming
Hoe kom je daar bij?
1080p in een .mkv is 4-5GB per uur.
Dat is dus minder dan 1,5MB/s.
Een blu-ray speelt af met 4,5MB/s

Zolang je een beetje redelijk ontvangst hebt kan dat dus prima over een wireless verbinding.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

Met wireless-g haal je maximaal 27MBit/sec (3,4 MB/sec). Voor mkv's genoeg.. maar voor een bluray rip is het soms te weinig. Heb je een matige verbinding dan loop je al eerder tegen de grens aan.
Met wireless-n kom je al een stuk verder, en heb je voor al het HD materiaal voldoende snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 07-10-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
jongetje schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 07:17:
[...]

Voor welke tv's is dat dan? Op mijn TV (2010 model) staat ie er niet tussen.
Geen idee of het voor alle modellen is, op mijn es5500 heb ik de app iig wel beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberthube1
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik ben sinds dit weekeind de trotse eigenaar van een Samsung 40 inc LED UE40ES5500W, was bij saturn in de aanbieding voor 444,- eu.

Werkt volledig naar behoren erg vet dat Smart tv! en een prachtig beeld!

Nu vraag ik mij alleen af of er nergens een community is die dingen bouwt voor Smart, ik ben bijvoorbeeld naar een soort wekker opzoek, die bijvoorbeeld de weer app opstart en een rustig muziekje aanzet...

Voor de rest best grappig, als iemand nog interessante links heeft (Downloads e.d.) dan zie ik ze graag verschijnen!

Nog even als afsluiter, weet iemand een manier om wallpapers toe te voegen ? ik kan nu maar kiezen uit 2 wallpapers..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs ook een 40es5500 besteld (levertijd helaas 3 wkn). Ik zag in de online handleiding staan dat om tv-programma's op te nemen een USB-hardeschijf aangesloten moet zijn en dat een USB-stickje voor dat doeleinde niet voldoet. Kan iemand dat bevestigen? USB-stickje heb ik wel, maar ik heb eigenlijk weinig zin om nog een externe HD te kopen om een paar keer per maand iets op te nemen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Dirickteur schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:11:
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs ook een 40es5500 besteld (levertijd helaas 3 wkn). Ik zag in de online handleiding staan dat om tv-programma's op te nemen een USB-hardeschijf aangesloten moet zijn en dat een USB-stickje voor dat doeleinde niet voldoet. Kan iemand dat bevestigen? USB-stickje heb ik wel, maar ik heb eigenlijk weinig zin om nog een externe HD te kopen om een paar keer per maand iets op te nemen.

Alvast bedankt!
Heb ook de es5500 en ik gebruik een (snelle http://www.bol.com/nl/p/1...mate-g2/1003004012200750/ ) USB stick, werkt prima. Ooit wel eens een ander USB stickje geprobeerd (langzaam cheap dingetje) en dat werkt niet.. krijg dan de melding dat de USB stick niet snel genoeg is. Let dus bij aanschaf van een USB stick op de schrijf/lees snelheid..

[ Voor 4% gewijzigd door blablable op 08-10-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de UE40EH6030 voor slechts 469 euro te koop staan bij diverse webshops.
Het iseen 6 serie van samsung mét 3D die pas sinds enkele maanden verkrijgbaar is.

Als ik deze vergelijk met andere toestellen van samsung in de prijsklasse 450-650 euro dan bestaan de minpunten uit minder aansluitmogelijkheden en weinig tot geen smartfuncties.
Reviews zijn er nog nauwelijks.

Van de 3d functie verwacht ik weinig van gezien de lage prijs maar dan nog begrijp ik niet waarom deze tv zo goedkoop is voor een 6 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:36:
Ik zie de UE40EH6030 voor slechts 469 euro te koop staan bij diverse webshops.
Het iseen 6 serie van samsung mét 3D die pas sinds enkele maanden verkrijgbaar is.

Als ik deze vergelijk met andere toestellen van samsung in de prijsklasse 450-650 euro dan bestaan de minpunten uit minder aansluitmogelijkheden en weinig tot geen smartfuncties.
Reviews zijn er nog nauwelijks.

Van de 3d functie verwacht ik weinig van gezien de lage prijs maar dan nog begrijp ik niet waarom deze tv zo goedkoop is voor een 6 serie?
Misschien omdat 'ie relatief dik is (bijna 10 cm) en er maar 2 hdmi ingangen opzitten.
(ik ben ook opzoek, dus ieder model dat ter sprake komt bekijk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik heb GoT al even afgezocht op het 'LipSync' probleem, maar het is niet heel makkelijk op te lossen lijkt het. Zou iemand mij misschien kunnen helpen :?

Het euvel is volgens mij hetzelfde als de rest van de mensen met dit probleem... op veel HD Zenders heb ik last van LipSync. Ik heb een 32C5100 met een Ziggo CI+ Module erin. Geluid is aangesloten op een versterker via die jackplug (3.5mm hoofdtelefoon aansluiting), niet via optisch (dat kan m'n versterker niet aan :().

Wat is nu de beste optie om dit op te lossen? Andere versterker, of rotzooien in het service menu van de tv en daar zoeken naar een optie met Delay?

Als ik via m'n Mediaspeler (aangesloten via HDMI) kijk valt het volgens mij wel mee, maar lijkt het soms eventjes mis te gaan als ik een film pauzeer en dan verder ga.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De_Bastaard schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:04:
Ik heb GoT al even afgezocht op het 'LipSync' probleem, maar het is niet heel makkelijk op te lossen lijkt het. Zou iemand mij misschien kunnen helpen :?

Het euvel is volgens mij hetzelfde als de rest van de mensen met dit probleem... op veel HD Zenders heb ik last van LipSync. Ik heb een 32C5100 met een Ziggo CI+ Module erin. Geluid is aangesloten op een versterker via die jackplug (3.5mm hoofdtelefoon aansluiting), niet via optisch (dat kan m'n versterker niet aan :().

Wat is nu de beste optie om dit op te lossen? Andere versterker, of rotzooien in het service menu van de tv en daar zoeken naar een optie met Delay?

Als ik via m'n Mediaspeler (aangesloten via HDMI) kijk valt het volgens mij wel mee, maar lijkt het soms eventjes mis te gaan als ik een film pauzeer en dan verder ga.

Cheers!
Heb je het ook als je het geluid gewoon via de TV speakers laat lopen?
De hoofdtelefoonaansluiting is sowieso niet bedoeld voor versterkers. Daarvoor zit er als het goed is een analoge (tulp stekers) aansluiting.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 70 ... 75 Laatste