De onofficiële UitzendingGemist / RTL XL App is eindelijk eenvoudig te installeren voor iedereen! Voor de 2010, 2011, en 2012 modellen. Met dank aan Peter voor het beschikbaar stellen van een publieke webserver. http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com
Top! Bizar om te zien wat voor een crap er in de "app store" te vinden is, maar dat voor een handige en veelgebruikte dienst het blijkbaar gebruikers moeten zijn die de klus mogen opknappen. Gelukkig zijn die erTranceDJ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:07:
De onofficiële UitzendingGemist / RTL XL App is eindelijk eenvoudig te installeren voor iedereen! Voor de 2010, 2011, en 2012 modellen. Met dank aan Peter voor het beschikbaar stellen van een publieke webserver. http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com
Dit geeft overigens ook mooi het belang aan van vrije toegang tot je eigen apparaat. Stel je zou alleen apps kunnen installeren via de app store dan was de kans groot dat je deze tool nooit op je eigen tv kon installeren. (Tevens de reden dat ik nooit een iPhone of Windows Phone koop.)
Ja, écht TOP dit! Heb de app inmiddels draaien op onze D6500 en D8000. Werkt echt perfect! Alle gemiste programma's van Ned 1-2-3 en RTL 4-5-7-8 terugkijken. Supersnel! Ook de navigatie. Hier kan Samsung nog eens een voorbeeld aan nemen. Ik heb gelijk een kleine donatie gedaan aan de maker van deze app.Fuzzillogic schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:47:
[...]
Top! Bizar om te zien wat voor een crap er in de "app store" te vinden is, maar dat voor een handige en veelgebruikte dienst het blijkbaar gebruikers moeten zijn die de klus mogen opknappen. Gelukkig zijn die er
Dit geeft overigens ook mooi het belang aan van vrije toegang tot je eigen apparaat. Stel je zou alleen apps kunnen installeren via de app store dan was de kans groot dat je deze tool nooit op je eigen tv kon installeren. (Tevens de reden dat ik nooit een iPhone of Windows Phone koop.)
Echt super! Vindt deze onofficiële versie van uitzendinggemist vele male beter en overzichtelijker dan de officiële! RTL XL werkt ook perfect !TranceDJ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:07:
Met name de navigatie werkt stukken sneller:) Het was voor mij wel even zoeken dat je met de "stop" knop moet switchen tussen NL1/2/3 en RTL XL content.MO1234 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:12:
[...]
Echt super! Vindt deze onofficiële versie van uitzendinggemist vele male beter en overzichtelijker dan de officiële! RTL XL werkt ook perfect !
Ik zou zeggen voor iedereen die tevreden is: doe een donatie of plaats ten minste een dankwoord aan de maker via de website!
[ Voor 3% gewijzigd door TranceDJ op 15-10-2012 13:03 ]
De 5500 heeft 100Hz toch? (100Hz CMR)miles schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:18:
Maar de 5 serie heeft 50 hz ipv de 100 hz van de 6 serie, vandaar mijn keuze voor de 6100.
De meningen over 50hz tov 100 hz verschillen nogal.
De 5 serie (bv de 5500) is rond de 200 euro goedkoper. Ik vind de +/_ 660 euro voor de 6100 een mooi bedrag, maar als ik voor minder geld net zo goed uit ben is dat natuurlijk wel mooi.
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie in bovenstaande verhaal?
Heb 'm (UE40ES5500) gisteravond besteld icm Ci+ module voor een leuke prijs. Heb 4,5 jaar veel plezier gehad van de LE32A330, maar die werd me toch iets te beperkt. * Tjebakka gaat morgen lekker gamen en film kijken
[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 17-10-2012 14:21 ]
If it aint fixed, it's broken.
CMR ja, dus 50 echte Hz..Tjebakka schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:18:
[...]
De 5500 heeft 100Hz toch? (100Hz CMR)
Heb 'm (UE40ES5500) gisteravond besteld icm Ci+ module voor een leuke prijs. Heb 4,5 jaar veel plezier gehad van de LE32A330, maar die werd me toch iets te beperkt. * Tjebakka gaat morgen lekker gamen en film kijken
Ah ok. Is dat dat soap-effect?
If it aint fixed, it's broken.
Ik krijg morgen mijn UE46ES5500 binnen, ik moet alleen nog een CI+ module kopen. Als ik het goed lees kun je voor Samsung in het algemeen het beste een Smit kopen, klopt dat?
Heeft iemand met een ES5500 ervaring met een Smit en/of een Neotion?
edit nvm
[ Voor 95% gewijzigd door Valinor op 24-10-2012 03:17 ]
Ik heb een Smit in exact die TV zitten en die werkt uitstekend!Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:52:
Ik krijg morgen mijn UE46ES5500 binnen, ik moet alleen nog een CI+ module kopen. Als ik het goed lees kun je voor Samsung in het algemeen het beste een Smit kopen, klopt dat?
Vraagje: Ik heb de es5500 met CI module (UPC). Bij het zappen naar een andere zender zie ik (bijna) elke keer heel snel een scherm voorbij komen dat het een vergrendeld kanaal is voor de zender daadwerkelijk zichtbaar is. Het lijkt dus dat het even duurd voordat de CI module het signaal gedecrypt heeft oid.. hebben meer mensen hier last van?
Als ik digitaal kijk (op dit moment digitale ontvanger via scart tot de CI+ binnen is) dan hoor ik het geluid van de analoge zenders zachtjes op de achtergrond. Goed merkbaar wanneer ik het geluid van de digitale ontvanger uit zet. Ik heb dit nu opgelost door alle analoge zenders eraf te gooien, maar kan zoiets niet anders opgelost worden?
Je hoort zegmaar het geluid van de zender wat aanstond voordat hij over sprong naar scart. Dus stond eerst RTL4 aan en ik zet vervolgens de ontvanger aan, dan blijf je heel zacht RTL4 op de achtergrond horen. Je kunt ook niet een kanaal kiezen zonder zender ingesteld (bijvoorbeeld 0 of 78) want die pakt hij gewoon niet
edit:
Ik kan het niet via zoeken vinden (wanneer fixen ze zoeken in topics?) maar hoe zit het ook alweer precies met USB schijven aansluiten? Moet je persé twee aparte schijven hebben voor opnemen en voor data (films, foto's, muziek, etc.)
Zou je ook 1 schijf kunnen gebruiken die je opdeelt in 2 partities waarvan je een partitie kunt kiezen om het te formateren naar het formaat dat de Samsung wil?
En werken (bijna) alle schijven gewoon? Of is hij daar ook kieskeurig in?
Je hoort zegmaar het geluid van de zender wat aanstond voordat hij over sprong naar scart. Dus stond eerst RTL4 aan en ik zet vervolgens de ontvanger aan, dan blijf je heel zacht RTL4 op de achtergrond horen. Je kunt ook niet een kanaal kiezen zonder zender ingesteld (bijvoorbeeld 0 of 78) want die pakt hij gewoon niet
edit:
Ik kan het niet via zoeken vinden (wanneer fixen ze zoeken in topics?) maar hoe zit het ook alweer precies met USB schijven aansluiten? Moet je persé twee aparte schijven hebben voor opnemen en voor data (films, foto's, muziek, etc.)
Zou je ook 1 schijf kunnen gebruiken die je opdeelt in 2 partities waarvan je een partitie kunt kiezen om het te formateren naar het formaat dat de Samsung wil?
En werken (bijna) alle schijven gewoon? Of is hij daar ook kieskeurig in?
[ Voor 26% gewijzigd door Markos op 25-10-2012 17:20 ]
Wow NICE! Heb hem zojuist geïnstalleerdTranceDJ schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:07:
Zijn er nog meer custom apps die je kunt downloaden?
Ik wil misschien onderstaande gaan halen. Goede keus? Of is het een instap model?
http://www.redcoon.nl/B396497-Samsung-UE40EH6030_LED-TVs
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Let op dat redcoon veel oost europese modellen aanbied (deze is daar een van als ik me niet vergis).Damian schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:58:
Ik wil misschien onderstaande gaan halen. Goede keus? Of is het een instap model?
Er is dus wat getweak nodig wil je die laten werken met een Nederlandse provider.
Goed om te weten! wilde net weten of het handig was 50 euro meer uit te geven aan een Nederlands model TVRocketKoen schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:17:
[...]
Let op dat redcoon veel oost europese modellen aanbied (deze is daar een van als ik me niet vergis).
Er is dus wat getweak nodig wil je die laten werken met een Nederlandse provider.
Lijkt me wel dus
mwa, je moet naar het service menu om de lokatie settings aan te passen.Basekid schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:18:
[...]
Goed om te weten! wilde net weten of het handig was 50 euro meer uit te geven aan een Nederlands model TV
Lijkt me wel dus
Dus als je een beetje avontuurlijk bent
Is het erg moeilijk?RocketKoen schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:40:
[...]
mwa, je moet naar het service menu om de lokatie settings aan te passen.
Dus als je een beetje avontuurlijk bent
Ik wil namelijk de volgende tv ; http://www.redcoon.nl/B36...d=bestlist&cmpcf=20121025 kopen.
De ES serie is gewoon voor onze markt als ik me niet vergis.rolandos582 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:15:
[...]
Is het erg moeilijk?
Ik wil namelijk de volgende tv ; http://www.redcoon.nl/B36...d=bestlist&cmpcf=20121025 kopen.
En anders moet je de instellingen aanpassen in het Service menu
Wat is dan het verschil tussen ;RocketKoen schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:18:
[...]
De ES serie is gewoon voor onze markt als ik me niet vergis.
En anders moet je de instellingen aanpassen in het Service menu
http://www.redcoon.nl/B36...d=bestlist&cmpcf=20121025
En
http://www.redcoon.nl/B38...40ES5500-NL-Model_LED-TVs
Maar zoals ik zei, is dat erg moeilijk en of kan iedereen het in 5 minuten doen?
Het verschil wordt al duidelijk aangegeven, die tweede is een Nederlands model en wordt dus wel door Ziggo (en UPC en KPN) ondersteund. Die andere komt uit het buitenland en is dus niet ondersteund. Als je de ingebouwde tuner wilt gaan gebruiken, dan wil je het NL-model, anders maakt het niet zoveel uit (misschien voor Smart TV wel weer overigens).
The devil is in the details.
Dat snap ik, ik gebruik de Humax IRHD-5100c ism een ziggo abbonement.Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:38:
Het verschil wordt al duidelijk aangegeven, die tweede is een Nederlands model en wordt dus wel door Ziggo (en UPC en KPN) ondersteund. Die andere komt uit het buitenland en is dus niet ondersteund. Als je de ingebouwde tuner wilt gaan gebruiken, dan wil je het NL-model, anders maakt het niet zoveel uit (misschien voor Smart TV wel weer overigens).
Je kan het binnen 5 min doen, als je weet wat je moet doen.rolandos582 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:36:
[...]
Wat is dan het verschil tussen ;
http://www.redcoon.nl/B36...d=bestlist&cmpcf=20121025
En
http://www.redcoon.nl/B38...40ES5500-NL-Model_LED-TVs
Maar zoals ik zei, is dat erg moeilijk en of kan iedereen het in 5 minuten doen?
Je moet de TV in service mode opstarten volgens de toetsencombo uit mijn eerdere post.
Daar kun je alles (echt alles) aan de tv instellen.
In die jungle zoek je dan de regio instelling. En die zet je naar Benelux.
Maar als dat niet lukt, moet je geen support verwachten van redcoon, samsung of je provider.
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=2053RocketKoen schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
Je kan het binnen 5 min doen, als je weet wat je moet doen.
Je moet de TV in service mode opstarten volgens de toetsencombo uit mijn eerdere post.
Daar kun je alles (echt alles) aan de tv instellen.
In die jungle zoek je dan de regio instelling. En die zet je naar Benelux.
Maar als dat niet lukt, moet je geen support verwachten van redcoon, samsung of je provider.
Hier staat dat om bij je localisation settings te komen, je nog extra diep het service menu in moet, iets dat alleen kan met een speciale afstandsbediending? (of met speciale trucjes zoals in die link staat)
Dus stel het lukt niet, kan je je tv net zogoed verkopen.
Het is dus slimmer om 50 euro extra te investeren?
Het is dus slimmer om 50 euro extra te investeren?
oh ja, je hebt gelijk. Dat stukje was ik vergeten.Basekid schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:09:
[...]
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=2053
Hier staat dat om bij je localisation settings te komen, je nog extra diep het service menu in moet, iets dat alleen kan met een speciale afstandsbediending? (of met speciale trucjes zoals in die link staat)
Maar die "speciale afstandsbediening" is een stukje software. Staat ook in je link.
Dan is je vraag toch helemaal niet relevant, alleen als je de ingebouwde tuner gaat gebruiken heb je last van de regio-lock. Met een externe decoder heb je gewoon een veredelde monitor in huis.rolandos582 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:40:
[...]
Dat snap ik, ik gebruik de Humax IRHD-5100c ism een ziggo abbonement.
Iemand ervaring met ue39eh5003 die in de nieuwe folder van de media markt staat? hij kost maar 338 euro maar vindt 39 inch maar een raar beeldformaat.
hoor het graag
hoor het graag
Oh, dus ik kan met mijn externe decoder wel gebruik maken van deze tv. Maar als ik over een tijdje een CI+ module wil gebruiken moet ik mijn regio settings gaan veranderen.hcQd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:18:
[...]
Dan is je vraag toch helemaal niet relevant, alleen als je de ingebouwde tuner gaat gebruiken heb je last van de regio-lock. Met een externe decoder heb je gewoon een veredelde monitor in huis.
En kan ik verder wel gewoon gebruik maken van het smart gebeuren?
Ja. Alleen misschien dat ie niet standaard de NOS en Uitzendinggemist app erop zet.rolandos582 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:10:
[...]
Oh, dus ik kan met mijn externe decoder wel gebruik maken van deze tv. Maar als ik over een tijdje een CI+ module wil gebruiken moet ik mijn regio settings gaan veranderen.
En kan ik verder wel gewoon gebruik maken van het smart gebeuren?
Ah dus met de Horizon box van UPC en een Iomega Boxee heb ik dus niets van doen met die hele regio lock 
das mooi
das mooi
Verwijderd
Ik heb een Samsung UE46D6500 televisie en een Synology NAS staan met DLNA actief.
Als ik op mijn televisie bij bronnen kijk, dan zie ik netjes mijn NAS staan als bron.
Vervolgens krijg ik het voor elkaar om een normaal mapje met VIDEO_TS als inhoudt af te spelen inclusief menu? Een MKV kan ik wel afspelen maar subs selecteren is niet mogelijk.
Ik begrijp toch goed dat als mijn NAS deze formaten aanbiedt, dat de tv er gewoon goed mee om moet gaan?
En is het inmiddels al mogelijk om uitzending gemist te kijken op een samsung tv?
Als ik op mijn televisie bij bronnen kijk, dan zie ik netjes mijn NAS staan als bron.
Vervolgens krijg ik het voor elkaar om een normaal mapje met VIDEO_TS als inhoudt af te spelen inclusief menu? Een MKV kan ik wel afspelen maar subs selecteren is niet mogelijk.
Ik begrijp toch goed dat als mijn NAS deze formaten aanbiedt, dat de tv er gewoon goed mee om moet gaan?
En is het inmiddels al mogelijk om uitzending gemist te kijken op een samsung tv?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 09:55 ]
Heeft natuurlijk niets met de bron te maken of je TV het wel of niet kan afspelen.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:52:
Ik heb een Samsung UE46D6500 televisie en een Synology NAS staan met DLNA actief.
Verwijderd
Hallo,
Weet er iemand of ik een downgrade kan uitvoeren van de firmware van een Samsung LCD model UE40ES6540S?
Nu zit er deze versie in : T-MST10PDEUC-1028.2
Ik wil er terug in : T-MST10PDEUC-1023.2
Probleem is na de upgrade werkt het internet via het toestel zeeeer traag.
Mvg,
Kenneth
Weet er iemand of ik een downgrade kan uitvoeren van de firmware van een Samsung LCD model UE40ES6540S?
Nu zit er deze versie in : T-MST10PDEUC-1028.2
Ik wil er terug in : T-MST10PDEUC-1023.2
Probleem is na de upgrade werkt het internet via het toestel zeeeer traag.
Mvg,
Kenneth
Hier is de [urlhttp://downloadcenter.samsung.com/content/FM/201206/20120607211531325/2012_TV_Firmware_Upgrade_Instruction.pdf]firmware upgrade guide van samsung[/url]
Maar je zal dan wel ergens de auto firmware vandaan moeten halen.
Samsung heeft alleen de nieuwste op zijn site staan.
Hier is de support site van sansumg
Jouw precieze tv kan ik alleen niet vinden. Maar vergelijkbare TV's hebben wel dezelfde firmware.
Maar je zal dan wel ergens de auto firmware vandaan moeten halen.
Samsung heeft alleen de nieuwste op zijn site staan.
Hier is de support site van sansumg
Jouw precieze tv kan ik alleen niet vinden. Maar vergelijkbare TV's hebben wel dezelfde firmware.
Verwijderd
Voor de samsung smart tv is toch geen uitzendinggemist app? .. of wel?RocketKoen schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:54:
[...]
Ja. Alleen misschien dat ie niet standaard de NOS en Uitzendinggemist app erop zet.
Hier stond die er standaard op. samen met een paar andere apps die samsung spontaan voor je installeert zoals NOS-journaal/sport en Pathe thuis.Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:48:
[...]
Voor de samsung smart tv is toch geen uitzendinggemist app? .. of wel?
Verwijderd
Damian schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:58:
Vreemd verhaal. Ik heb deze tv ook maar alles werkte meteen (CI+ Ziggo).RocketKoen schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:17:
[...]
Let op dat redcoon veel oost europese modellen aanbied (deze is daar een van als ik me niet vergis).
Wat zijn de verschillen dan tussen oost europese en Nederlandse modellen?
Die UE40EH6030 is nu 399 bij Wehkamp. Het is daar Kortings4Daagse ofzo.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Mjah crapLuPo schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:03:
Die UE40EH6030 is nu 399 bij Wehkamp. Het is daar Kortings4Daagse ofzo.

Je kan met koop op afstand binnen een week na bezorging kostenloos annuleren hoor.Damian schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:41:
[...]
Mjah crap, daar kwam ik 2 minuten na het bestellen bij redcoon achter
Alleen het is wel handig als je dat doet voordat de boel is verzonden, scheelt je verzendkosten.
meh, voor die 3 tientjes doe ik niet zoveel moeiteRocketKoen schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:37:
[...]
Je kan met koop op afstand binnen een week na bezorging kostenloos annuleren hoor.
Alleen het is wel handig als je dat doet voordat de boel is verzonden, scheelt je verzendkosten.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen de volgende modellen:
LCD:
pricewatch: Samsung LE40D503
LED:
pricewatch: Samsung Series 5 UE32EH5000W
Het grote verschil zit hem in de techniek, maar natuurlijk ook in het aantal inch! Het LCD scherm is 40 inch en de LED 32 inch.
Wil hem voornamelijk gebruiken als TV voor series en films (vanaf m'n pc) maar ook eventueel games etc.
Wat raden jullie aan? Er zit tevens geen scart op de grotere TV, wat misschien problemen geeft met digitale televisie?
Alvast bedankt!
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen de volgende modellen:
LCD:
pricewatch: Samsung LE40D503
LED:
pricewatch: Samsung Series 5 UE32EH5000W
Het grote verschil zit hem in de techniek, maar natuurlijk ook in het aantal inch! Het LCD scherm is 40 inch en de LED 32 inch.
Wil hem voornamelijk gebruiken als TV voor series en films (vanaf m'n pc) maar ook eventueel games etc.
Wat raden jullie aan? Er zit tevens geen scart op de grotere TV, wat misschien problemen geeft met digitale televisie?
Alvast bedankt!
De D503 is een oudere serie en wordt uitgefaseerd. (toch?) Het beste kun je langs een winkel gaan om te kijken wat je persoonlijk mooier vind (smaak afhankelijk)
Het scart gedeelte, hangt af van wat voor digitale tv je kijkt en wat voor decoder je gebruikt. Tegenwoordig is HDMI vrij standaard op digitale tv decoders. Je kunt (afhankelijk van je provider) ook een insteekkaart in je tv steken zodat je geen extra kastje nodig hebt.
Ik zou gewoon wat reviews opzoeken en deze met elkaar vergelijken (de D503 is als het goed is hetzelfde als de D500 qua hardware)
Het scart gedeelte, hangt af van wat voor digitale tv je kijkt en wat voor decoder je gebruikt. Tegenwoordig is HDMI vrij standaard op digitale tv decoders. Je kunt (afhankelijk van je provider) ook een insteekkaart in je tv steken zodat je geen extra kastje nodig hebt.
Ik zou gewoon wat reviews opzoeken en deze met elkaar vergelijken (de D503 is als het goed is hetzelfde als de D500 qua hardware)
Hoe verander je de zendervolgorde? Overal gezocht 
Ik wil graag de HD zenders op de plaats van de normale zenders.
Ik heb een UE46ES6100.
Ik wil graag de HD zenders op de plaats van de normale zenders.
Ik heb een UE46ES6100.
Ik meen ergens automatisch instellen of rangschikken uitzetten. Zelf nog nooit gedaan (nog geen CI module en wil geen analoog
)
edit:
Met de search kwam ik deze berichten tegen:
edit:
Met de search kwam ik deze berichten tegen:
MikeOO schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:35:
Er is een leuke site voor Samsung TV's.
Met het programma SamyGO ChanEdit kun je de zendervolgorde op je PC aanpassen en weer naar de TV sturen. Werkt super op een LE32B650 en geen gedoe meer om alles in te stellen op je TV.
Zendervolgorde is ook niet mogelijk op de meeste Samsung's.
[..knip..]
Bron: http://sourceforge.net/ap..._ChanEdit_-_Chanel_Editor
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:44:
als je het land veranderd van Nederland naar Andere kan je zelf de volgorde wijzigen via de optie kanaal nummer wijzigen wanneer je TV kijkt, deze optie is er niet met land Nederland voor CI+. (op vraag van Ziggo?)
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:47:
[...]
Uit een Samsung handleiding:
Kanalen bewerken
Het optiemenu van Kanaalbeheer gebruiken
(in Kanaalbeheer)
1. Selecteer een kanaal en druk op de toets TOOLS.
2. Wijzig de naam of het nummer van het kanaal via het menu Kanaalnaam wijzigen of Kanaalnr. wijzigen.
■ Kanaalnaam wijzigen (alleen analoge kanalen): zelf een kanaalnaam invoeren.
■ Kanaalnr. wijzigen (alleen digitale kanalen): het nummer instellen met de toepasselijke nummertoetsen.
job schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:55:
Voor de mensen welke zelfstandig de dvb-c zendervolgorde (of zendernummering) hebben aangepast door bij land te kiezen voor ander/other even een opmerking.
Als je dit doet is het zo dat je samsung niet meer automatisch overspringt naar ned1,2,3 HD als je naar ned 1,2,3 schakelt. Je zal dus zelf even zenders 91 t/m 93 op 1 t/m 3 moeten zetten. Ook voor de overige zenders welke dubbel uitgezonden worden geldt dit.
job schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:34:
[...]
In tegenstelling wat heel veel mensen hier zeggen (zie de zoekfunctie rechtsboven) kan je wel de volgorde van de zenders aanpassen. Hiervoor moet je wel tv opnieuw instellen en bij de configuratie bij de land keuze kiezen voor other/ander. Als je dat doet kan je gewoon de handleiding volgen om een favorieten lijst aan te maken en in te stellen.
Een nadeel: Je tv pakt niet automatisch de HD variant als je naar bijvoorbeeld naar Nederland 1 gaat. Je zal dus zender 61 op plek nummer 1 in je favorietenlijst moeten zetten (62 op plek 2, 63 op plek 3 enzovoort bij andere HD zenders). En dat dien je dan ook bij te werken als Ziggo in Juni/Juli de overige HD zenders (rtl/sbs/net5/bbc) toevoegt.
Ook is het de vraag hoe de tv dan omgaat met nieuwe toegevoegde zenders.. wellicht dat dan opnieuwe naar zenders moet gaan zoeken, maar daar heb ik zelf nog niet naar gekeken. Ik mis verder ook geen zenders.
Wel handig is het dat je je favorieten lijst kan exporteren naar je usb-stick, en indien nodig weer kan importeren.
job schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:19:
[...]
De volgorde kan je alleen veranderen als je bij installatie wizard je land op other/ander zet.
[ Voor 92% gewijzigd door Markos op 06-11-2012 00:18 ]
De UE40EH6030 is een 3d tv met 200 hz voor maar 400 euro bij de wehkamp. Ik wil de tv graag gebruiken voor het spelen van games door mijn pc met hdmi aan te sluiten. Nu heb ik ergens gelezen dat 200 hz televisies games slechter weergeven doordat games op 60 hz worden afgespeeld. Kan iemand mij uitleggen of dit klopt?
Heb de UE40EH6030 zojuist binnen gekregen. Ik zal vanavond kijken of ik een product review kan schrijven!
Hey damian zou je ook willen bekijken hoe games eruit zien op deze tv. met betrekking op input lag enzo? daar ben ik erg benieuwd naar.Damian schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:14:
Heb de UE40EH6030 zojuist binnen gekregen. Ik zal vanavond kijken of ik een product review kan schrijven!
Ik zit momenteel te kijken naar de volgende twee TV's.
pricewatch: Samsung UE32EH5000
pricewatch: Samsung UE32EH5300W
Als ik het goed heb kan ik bij de 5300 gewoon een ethernet kabel erin drukken en dan heb ik internet?
Terwijl als ik internet op de 5000 wil hebben ik een wifi dongle nodig ben (en ook als ik wifi wil op de 5300)?
Verder wil ik graag YouTube kijken op de TV. De 5300 heeft SmartTV en de 5000 niet. Dit betekent neem ik aan dat ik niet (rechtstreeks) YouTube op de 5000 kan kijken? En werkt dit allemaal een beetje fatsoenlijk?
Het laatste echte verschil is volgens mij de 100 Hz (5300) versus de 50 Hz (5000).
Als dit allemaal klopt lijkt me voor die paar euro de 5300 een stuk betere keuze. Of zijn er nog andere modellen die aan te raden zijn?
Ik zie hier de 5500 ook vrij vaak langs vliegen, maar ik zie niet echt voordelen t.o.v. de 5500 (behalve wat meer Tuner types)?
Edit: Ah, de 5500 is een ES, terwijl de 5300 EH is:
Maar goed dan snap ik nog niet goed wat nu de concrete verbeteringen zijn van de ES5500 t.o.v. de EH5300
. Behalve wat meer toeters en bellen.
pricewatch: Samsung UE32EH5000
pricewatch: Samsung UE32EH5300W
Als ik het goed heb kan ik bij de 5300 gewoon een ethernet kabel erin drukken en dan heb ik internet?
Terwijl als ik internet op de 5000 wil hebben ik een wifi dongle nodig ben (en ook als ik wifi wil op de 5300)?
Verder wil ik graag YouTube kijken op de TV. De 5300 heeft SmartTV en de 5000 niet. Dit betekent neem ik aan dat ik niet (rechtstreeks) YouTube op de 5000 kan kijken? En werkt dit allemaal een beetje fatsoenlijk?
Het laatste echte verschil is volgens mij de 100 Hz (5300) versus de 50 Hz (5000).
Als dit allemaal klopt lijkt me voor die paar euro de 5300 een stuk betere keuze. Of zijn er nog andere modellen die aan te raden zijn?
Ik zie hier de 5500 ook vrij vaak langs vliegen, maar ik zie niet echt voordelen t.o.v. de 5500 (behalve wat meer Tuner types)?
Edit: Ah, de 5500 is een ES, terwijl de 5300 EH is:
http://blog.eljo.com.au/s...-part-2-the-eh-led-range/To bring costs down, the EH line are slightly thicker than the ES line, which use slim line panels. Samsung have also cut back on the majority of the bells and whistles for the EH range, keeping only the bare bones essentials that everyone uses.
Maar goed dan snap ik nog niet goed wat nu de concrete verbeteringen zijn van de ES5500 t.o.v. de EH5300
[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 09-11-2012 11:43 ]
De 5500 is dunner dan de 5300 en zal wellicht een ander paneel gebruiken voor de rest zijn ze vrijwel het zelfde.
Volgens mij kan je niet op internet met de 5000 omdat deze niet smart is. (correct me if i'm wrong)
De 42 inch versie van de 5300 en de 5500 stonden in de consumentenbond gids als beste koop.
Zelf heb ik de 40 inch van de 5300 en ben er zeer tevreden mee. Gebruik zelf de youtube app niet zoveel maar het werkt wel. Daarnaast begreep ik dat de youtube app niet werkt met een toetsenbord, heb het zelf niet uitgeprobeerd.
*Verbetering is uiterlijk
Volgens mij kan je niet op internet met de 5000 omdat deze niet smart is. (correct me if i'm wrong)
De 42 inch versie van de 5300 en de 5500 stonden in de consumentenbond gids als beste koop.
Zelf heb ik de 40 inch van de 5300 en ben er zeer tevreden mee. Gebruik zelf de youtube app niet zoveel maar het werkt wel. Daarnaast begreep ik dat de youtube app niet werkt met een toetsenbord, heb het zelf niet uitgeprobeerd.
*Verbetering is uiterlijk
Bedankt, ik heb de 5300 inmiddels besteld bij Hi-Fi Corner. De 5500 is inderdaad een aardig stuk dunner, maar dat zal me (zeker voor de meerprijs) nogal een worst wezen .
Verder ben ik nog wel een functioneel verschil tegengekomen. Met de 5500 kun je rechtstreeks op een USB-schrijf je (huidige) programma opnemen, terwijl de 5300 dit niet kan.
Ook kun je er live TV mee pauzeren in tegenstelling tot de 5300.
Verder ben ik nog wel een functioneel verschil tegengekomen. Met de 5500 kun je rechtstreeks op een USB-schrijf je (huidige) programma opnemen, terwijl de 5300 dit niet kan.
Ook kun je er live TV mee pauzeren in tegenstelling tot de 5300.
[ Voor 21% gewijzigd door Thormodo op 09-11-2012 17:14 ]
Kijk welke versie (MSV/MST) er op nu op staat. Als het goed is kun je dit vinden bij MENU→Ondersteuning→Contact opnemen met Samsung.
Sinds de aankoop van mijn UE46D5000 tv in 2011 was ik niet tevreden over de kleuren. De lichte kleuren waren veel te fel. Gezichten zagen er uitgebleekt uit, wat ik ook probeerde met de instellingen.
Mijn Samsung is aangesloten op een Foxconn pc. TV kijk ik eigenlijk nooit.
D.m.v. een tip op het 'SamyGO' forum zijn de kleuren en helderheid nu uitstekend! Misschien is dit al honderdmaal verteld in deze thread, maar ik kende de truc niet.
Maak volgende instelling:
Klik op knop SOURCE, vervolgens op knop TOOLS.
Kies dan 'Naam wijzigen' -> PC
Voila..
D.m.v. een tip op het 'SamyGO' forum zijn de kleuren en helderheid nu uitstekend! Misschien is dit al honderdmaal verteld in deze thread, maar ik kende de truc niet.
Voila..
Ik heb hier een aantal muziek dvd's liggen die ik graag op me NAS wil zetten. Nu is mijn vraag of de Samsung TV ISO's kan afspelen? Zo niet, welke extensies kan hij wel afspelen waarbij het menu van de dvd intact blijft?
Ik heb wel gemerkt dat die instelling meer of minder opties geeft om in te stellen bij beeld. Kon zo bijvoorbeeld bij 1 optie LED motion plus niet eens instellen.Bad_Karma schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:18:
Sinds de aankoop van mijn UE46D5000 tv in 2011 was ik niet tevreden over de kleuren. De lichte kleuren waren veel te fel. Gezichten zagen er uitgebleekt uit, wat ik ook probeerde met de instellingen.
Voila..
ISO's gaat niet (op de es5500 iig niet).. ik converteer alles naar mkv, weg met alle rommel :-)WesleyRBK schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:55:
Ik heb hier een aantal muziek dvd's liggen die ik graag op me NAS wil zetten. Nu is mijn vraag of de Samsung TV ISO's kan afspelen? Zo niet, welke extensies kan hij wel afspelen waarbij het menu van de dvd intact blijft?
Ik ben aan het twijfelen of ik nou de ue39eh5003 of de ue40eh5000 zal gaan kopen. Over de eh5003 is niet zo veel bekend maar schijnt ongeveer hetzelfde te zijn als eh5000. Zelf ben ik er achter gekomen dat de eh5003 100 hz heeft en de eh5000 50hz. Dit lijkt me dus een pluspunt voor de 5003. Een minpunt is dat hij 1 inch kleiner is maar daar maak ik me niet zo druk om. De prijs is ongeveer gelijk dus welke kan ik nu het beste kiezen?
Verwijderd
Gekke vraag, voorheen had je een digitaal kastje onder je tv staan, tot dat Samsung met mooie tv's kwam waar een dvb-c tuner in zit, echt top, geen geklooi met extra afstandsbedieningen enzo.
Nu gaat de Caiway bij ons galsvezel aanleggen en krijgen we toch weer zo'n kl.te kastje onder de tv, denken jullie dat in de toekomst dit soort kastjes net als dvb-c ook ingebouwd worden?
Nu gaat de Caiway bij ons galsvezel aanleggen en krijgen we toch weer zo'n kl.te kastje onder de tv, denken jullie dat in de toekomst dit soort kastjes net als dvb-c ook ingebouwd worden?
Heb doordat de vorige tv kapotgevallen is een UE32ES5500 aangeschaft. Nou doet de appletv en de kabel het er prima op, maar de xbox geeft enkel flets beeld. Wanneer ik de opties perfect heb afgesteld binnen het brightness scherm in een game valt me ook op dat wanneer ik een menu terug ga het beeld ineens een stuk feller wordt. Dit terwijl ik ALLE eco en energy saving settings uitgezet heb. Vooral irritant als je een game speelt als call of duty of halo 4 waarin een goed contrast tussen licht en donker best leuk is; nu is alles gewoon flets en licht, wanneer het scorebord verschijnt is alles echter zo donker dat je het amper kunt lezen.
Herkent iemand dit euvel bij de samsung tv's? Mijn oude TV had altijd dezelfde lichtsterkte en maakte mooi onderscheidt tussen zwart en wit, deze kan het blijkbaar niet :\
Edit: Na aanleiding van Bad Karma heb ik geprobeerd de Xbox als PC aan te geven, dit zorgde ervoor dat de brightness wisseling niet meer plaatsvond! na ingame tweaken van de brightness (dit moet in elke game) ziet het er een stuk fijner uit. Wel mis ik nu de mogelijkheden om veel opties aan te passen en moet ik de TV modus echt op Amusement zetten, standaard is nog veel te flets. PC-modus maakt wel het hele scherm minder scherp (niet aan te passen) HDMI waarde op de xbox moet op expanded, op de tv zelf moet hij LAAG. Waarom hij niet op Normaal kan snap ik niet, want expanded moet 0-255 zijn, zoals normaal. Feit blijft dat normaal = grijzig/flets en laag= volle kleuren
Grappige is dat enkel mijn xbox deze problemen kent, de mac via HDMI doet normaal, de appletv doet normaal, digitenne en kabel doen normaal.
Als iemand alsnog een oplossing weet buiten deze work-around houd ik me zeer aanbevolen want ik vind dat een gameconsole deze kuren niet moet vertonen op een tv anno 2012..
Edit2: Ik heb RGB Full range kunnen behalen door de TV op HDMI Black Level normal te zetten en de xbox op Standard. Wanneer ik Expanded kies krijg ik maar 16-232 waar ik met standard 0-255 te zien krijg. Apart, maar het zei zo. Overigens staat de brightness wanneer ik full rgb kan zien wel VEEL te hoog voor fatsoenlijk gamen.
Edit3: Wit balans naar 12-12-12 houdt het dimmen tegen, maar alles wordt ontieglijk rood. Zucht
Herkent iemand dit euvel bij de samsung tv's? Mijn oude TV had altijd dezelfde lichtsterkte en maakte mooi onderscheidt tussen zwart en wit, deze kan het blijkbaar niet :\
Edit: Na aanleiding van Bad Karma heb ik geprobeerd de Xbox als PC aan te geven, dit zorgde ervoor dat de brightness wisseling niet meer plaatsvond! na ingame tweaken van de brightness (dit moet in elke game) ziet het er een stuk fijner uit. Wel mis ik nu de mogelijkheden om veel opties aan te passen en moet ik de TV modus echt op Amusement zetten, standaard is nog veel te flets. PC-modus maakt wel het hele scherm minder scherp (niet aan te passen) HDMI waarde op de xbox moet op expanded, op de tv zelf moet hij LAAG. Waarom hij niet op Normaal kan snap ik niet, want expanded moet 0-255 zijn, zoals normaal. Feit blijft dat normaal = grijzig/flets en laag= volle kleuren
Grappige is dat enkel mijn xbox deze problemen kent, de mac via HDMI doet normaal, de appletv doet normaal, digitenne en kabel doen normaal.
Als iemand alsnog een oplossing weet buiten deze work-around houd ik me zeer aanbevolen want ik vind dat een gameconsole deze kuren niet moet vertonen op een tv anno 2012..
Edit2: Ik heb RGB Full range kunnen behalen door de TV op HDMI Black Level normal te zetten en de xbox op Standard. Wanneer ik Expanded kies krijg ik maar 16-232 waar ik met standard 0-255 te zien krijg. Apart, maar het zei zo. Overigens staat de brightness wanneer ik full rgb kan zien wel VEEL te hoog voor fatsoenlijk gamen.
Edit3: Wit balans naar 12-12-12 houdt het dimmen tegen, maar alles wordt ontieglijk rood. Zucht
[ Voor 48% gewijzigd door Eduardboon op 16-11-2012 16:19 ]
Oke, het rood is gewoon NIET weg te krijgen, vooral storend als je HALO 4 speelt op Solace e.d. Het hoort mild oranje te zijn, niet rood. Maar terug met de TV
Verwijderd
Wij hebben hier een 40D6200 en 32C6000 staan. De 40" wordt voornamelijk gebruikt om televisie te kijken, en aangezien ik af en toe eens wil gamen is de 40" dus niet altijd beschikbaar.
Ik zou dus willen weten of de C6000 acceptabel is om op te gamen. Moet ik wat settings aanpassen ofzo? Of zou ik beter het gamen limiteren tot tijdens de dag (wanneer niemand tv kijkt) op de D6200?
Ik zou dus willen weten of de C6000 acceptabel is om op te gamen. Moet ik wat settings aanpassen ofzo? Of zou ik beter het gamen limiteren tot tijdens de dag (wanneer niemand tv kijkt) op de D6200?
Heeft iemand ervaring met de eh6030 is die te vergelijken met de es6100 qua beeldkwaliteit?
Ik heb een TV uit de EH serie. en mn ouders uit de ES. De ES geeft wel een veel mooier beeld.androidlover schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:58:
Heeft iemand ervaring met de eh6030 is die te vergelijken met de es6100 qua beeldkwaliteit?
Alhoewel het verschil hier kleiner is, omdat ik een 5450 (100Hz) heb en ouders een 7000 (800Hz)
Bij jou is het verschil maar 200 vs 400 Hz
Eigenlijk zijn ze beide 200hz volgens samsung.com. Wil dat zeggen dat het beeld van de eh6030 gelijkwaardig is aan die van de es6100 of blijft de es serie superieur?RocketKoen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:13:
[...]
Ik heb een TV uit de EH serie. en mn ouders uit de ES. De ES geeft wel een veel mooier beeld.
Alhoewel het verschil hier kleiner is, omdat ik een 5450 (100Hz) heb en ouders een 7000 (800Hz)
Mijn Samsung TV kan alleen subs afspelen indien in een los bestand ernaast staan (dus niet als extra stream in het MKV bestand). Dus nee, je TV hoeft er niet goed mee om te gaan als de bron een bepaald formaat aanbied. Sterker nog, over het netwerk via DLNA ondersteund je Samsung minder formaten dan wanneer je bestanden via een USB-stick/HDD gaat afspelen. Raar maar waarVerwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:52:
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nee. Je hebt geen EH en ES serie. De E zegt iets over het jaartal (2012) en de de tweede letter of de televisie Slim is of niet. De H is dikker aan de achterkant waar de S (Slim) dun is. De serie is het cijfer na de S of de H. In het geval van bijvoorbeeld de UE40ES7000 is dat de 7, het is dus een serie 7 televisie.RocketKoen schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:13:
[...]
Ik heb een TV uit de EH serie. en mn ouders uit de ES. De ES geeft wel een veel mooier beeld.
Dan het Hz. Dit is voor de 7000 serie geen 8000Hz maar 200Hz. Er worden een aantal leuke toepassingen gedaan waardoor het 800Hz genoemd mag worden, maar veel beter wordt het niet. Dit noemen ze CMR (Clear Motion Rate). Doet elke fabrikant trouwens, terwijl een LCD paneel maximaal 200Hz is. Meer dan zat ook.
Bij Samsung heb je pas een 200Hz paneel waneer de televisie 800Hz CMR is. Dat zijn de 7 en 8 series van Samsung, de hele dure modellen. Dan heb je een aantal 6 series modellen met 400Hz, die hebben een 100Hz paneel voor vloeiende en scherpere beelden. Dan heb je televisies met 200Hz CMR, die hebben een 50Hz paneel net als de 100Hz CMR en 50Hz CMR televisies.
[ Voor 2% gewijzigd door Dimens op 20-11-2012 12:59 . Reden: Smart moet Slim zijn. ]
Ik heb hier een UE46EH5450. Die heeft wel Smart-TV. Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik denk toch dat die ES/EH ergens anders voor staat, misschien 3D (dat heeft mijne namelijk niet) ?Dimens schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:42:
[...]
Nee. Je hebt geen EH en ES serie. De E zegt iets over het jaartal (2012) en de de tweede letter of de televisie Smart is of niet. De H heeft geen Smart TV interface waar de S (Smart) dat wel heeft.
Edit:
Ah, gevonden:
bronTo bring costs down, the EH line are slightly thicker than the ES line, which use slim line panels. Samsung have also cut back on the majority of the bells and whistles for the EH range, keeping only the bare bones essentials that everyone uses.
Mijn EH is inderdaad vrij dik (voor een LCD TV
[ Voor 31% gewijzigd door u_nix_we_all op 20-11-2012 12:54 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
De samsung remote app voor android krijg ik niet (meer) aan de praat.
Hij "ziet" mijn ue46eh5450 niet. Andere apps (met minder functies
) werken wel.
Iemand tips ?
Hij "ziet" mijn ue46eh5450 niet. Andere apps (met minder functies
Iemand tips ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Je hebt gelijk, excuus.u_nix_we_all schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
[...]
Ik heb hier een UE46EH5450. Die heeft wel Smart-TV. Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik denk toch dat die ES/EH ergens anders voor staat, misschien 3D (dat heeft mijne namelijk niet) ?
Edit:
Ah, gevonden:
[...]
bron
Mijn EH is inderdaad vrij dik (voor een LCD TV) dus dit klinkt een stuk logischer.
Ik dacht dat ik een slimme vinding had gedaan maar toch niet. Nou, vervang smart voor slim en het verhaal klopt weer.
Ik dacht dat de 200hz cmr televisies toch echt 100hz zijn want ze ondersteunen vaak 3d. 3d kan alleen weergeven worden met 100hz. 2x 50hz voor beide de ogen.Dimens schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:42:
[...]
Dan heb je televisies met 200Hz CMR, die hebben een 50Hz paneel net als de 100Hz CMR en 50Hz CMR televisies.
Dat dacht ik ook maar het blijkt toch 50Hz te zijn. Of iemand moet met een betere bron komen dan Samsung zelf.androidlover schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:02:
[...]
Ik dacht dat de 200hz cmr televisies toch echt 100hz zijn want ze ondersteunen vaak 3d. 3d kan alleen weergeven worden met 100hz. 2x 50hz voor beide de ogen.
Mmmm
vraagje, ik heb de laatste dagen veel last van de volgende foutmelding: CI+ Error 04:CCK failed
Dit gebeurd als ik tv opstart en hij naar de kanalen gaat, hij meld wel gewoon dat authentication ok is maar na paar minuten krijg ik die melding. Ik heb dit al eens eerder gehad maanden terug en toen stopte het in eens, weet iemand wat dit kan zijn?
vraagje, ik heb de laatste dagen veel last van de volgende foutmelding: CI+ Error 04:CCK failed
Dit gebeurd als ik tv opstart en hij naar de kanalen gaat, hij meld wel gewoon dat authentication ok is maar na paar minuten krijg ik die melding. Ik heb dit al eens eerder gehad maanden terug en toen stopte het in eens, weet iemand wat dit kan zijn?
Als ik een beetje rondgoogle is het gewoon 100Hz. Moet inderdaad wel voor de 3D die bijvoorbeeld de Samsung UE40EH6030 heeft. Die is ook 200Hz CMR, terwijl er toch echt een 100Hz panel in zit.Dimens schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:12:
[...]
Dat dacht ik ook maar het blijkt toch 50Hz te zijn. Of iemand moet met een betere bron komen dan Samsung zelf.
Vies marketing truckje van Samsung!
Sinds deze avond de es5500 in gebruik. Ben eigenlijk best tevreden over de kwaliteit van het afgeleverde product (voor slechts 500€), het was in het begin wel wat gepruts met de beeldinstellingen, maar momenteel zit het goed. Nu nog wachten op dePlex app
Momenteel heb ik nog wel één probleempje en ik weet niet of het verholpen kan worden:
Als ik de ontvanger van mijn draadloze Sennheiser in de headphuitgang steek, staan de speakers uit. Op zich niet zo'n groot probleem want ik heb er nog optisch een versterker aan hangen. Maar af en toe wil ik nog wel de ingebouwde speakers gebruiken, want het geluid valt heel goed mee.
Kunnen de ingebouwde speakers werken met een hp aangesloten, of moet het via een omweggetje?
Momenteel heb ik nog wel één probleempje en ik weet niet of het verholpen kan worden:
Als ik de ontvanger van mijn draadloze Sennheiser in de headphuitgang steek, staan de speakers uit. Op zich niet zo'n groot probleem want ik heb er nog optisch een versterker aan hangen. Maar af en toe wil ik nog wel de ingebouwde speakers gebruiken, want het geluid valt heel goed mee.
Kunnen de ingebouwde speakers werken met een hp aangesloten, of moet het via een omweggetje?
Linkje?Damian schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:40:
[...]
Als ik een beetje rondgoogle is het gewoon 100Hz. Moet inderdaad wel voor de 3D die bijvoorbeeld de Samsung UE40EH6030 heeft. Die is ook 200Hz CMR, terwijl er toch echt een 100Hz panel in zit.
Vies marketing truckje van Samsung!
Ik heb het eens in de live chat van Samsung gevraagd en die zei dat de 200Hz CMR modellen allemaal een 50Hz paneel hebben.
Met 50Hz zou je ook gewoon 3D kunnen kijken.
Nee, dat kan natuurlijk niet. Als je een koptelefoon aansluit, dan wil je niet de speakers gebruiken, is de gedachte. (Zou ook wel godganse irritant zijn als je koptelefoon in je tv steekt en dan nog op zoek moet naar de optie om je speakers uit te zettendask schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:08:
Sinds deze avond de es5500 in gebruik. Ben eigenlijk best tevreden over de kwaliteit van het afgeleverde product (voor slechts 500€), het was in het begin wel wat gepruts met de beeldinstellingen, maar momenteel zit het goed. Nu nog wachten op dePlex app![]()
En ik zou ook niet zo snel een omweg weten, behalve dan de koptelefoon eruit trekken als je de speakers wilt gebruiken. Of het geluid via je versterker laten gaan als de koptelefoon erin moet blijven, maar dan gebruik je de ingebouwde speakers niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 24-11-2012 11:36 ]
The devil is in the details.
Op zich is het nog niet zo'n gek idee, mijn vorige LCD (4 jaar oude Philips) had een aparte aansturing voor het geluid van de headphone.Hahn schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:35:
[...]
Nee, dat kan natuurlijk niet. Als je een koptelefoon aansluit, dan wil je niet de speakers gebruiken, is de gedachte. (Zou ook wel godganse irritant zijn als je koptelefoon in je tv steekt en dan nog op zoek moet naar de optie om je speakers uit te zetten) Sowieso heb je maar één volumecontrol daarvoor, dus je kan niet los van elkaar het volume van de speakers en de koptelefoon bedienen.
En ik zou ook niet zo snel een omweg weten, behalve dan de koptelefoon eruit trekken als je de speakers wilt gebruiken. Of het geluid via je versterker laten gaan als de koptelefoon erin moet blijven, maar dan gebruik je de ingebouwde speakers niet.
Maar dan ga ik gewoon de verz/ontv van de headphone via een cinchkabel in de surround steken op een eigen kanaal.
In ieder geval bedankt voor het uitklaren.
edit:
Is uiteindelijk niet gelukt. Ik dacht dat ik één vd record uitgangen kon gebruiken, maar ik vermoed doordat de tv optisch is aangesloten met de surround dat dit niet mogelijk is, met radio en DVD werkt het wel.
Dan maar geluid via de surround en de hp aan de tv
[ Voor 11% gewijzigd door dask op 24-11-2012 19:00 ]
Ik ben in bezit van een UE40D5000 en een Home Cinema HT-E5500. Je zou denken, twee keer samsung, dat moet werken. Maar het geluid van mijn televisie wordt niet door mij Home Cinema afgespeeld. Blijkt iets te zijn met het niet supporten van HDMI 1.4 (ARC). Is er een manier om dit op één of andere wijze te omzeilen? Zou jammer zijn als ik 5.1 speakers heb die alleen aanstaan bij een film,
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Als beide toestellen HDMI 1.4 ondersteunen kan het alleen nog aan de HDMI kabel liggen. Deze moet ook geschikt zijn voor HDMI 1.4.
Is dit een probleem dan via optische uitgang de homacinema aansluiten. Dat is dus een extra optische kabel.
Is dit een probleem dan via optische uitgang de homacinema aansluiten. Dat is dus een extra optische kabel.
BertAtHome
Ik heb de es5500 vorige week gekocht en ik zit me te ergeren aan een dunne verticale streep die je alleen ziet bij horizontale panning. Vooral tijdens voetbalwedstrijden erger ik me er vreselijk aan. Ik heb op gezocht dat het panel banding wordt genoemd en dat het vaker voorkomt. Ik weet echter niet of ik mijn tv hier voor moet gaan omruilen of dat het gewoon normaal is? Kan iemand mij misschien helpen?
Vaag, afgelopen zondag startte ik op mijn UE40C6700 Internet@tv op. Kreeg de melding dat het moest worden bijgewerkt: app 1 van 39 begon. En vervolgens werden alle apps verwijderd, behalve de waanzinnige Uitzending gemist app (gelukkig) en de favorieten.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben gehad?
Verwijderd
Kan iemand verklaren wat het verschil (in prijs) tussen de UE55ES6100 en de UE55ES6800 is? Wanneer ik naar de specificaties kijk lijkt mij het enige verschil de 200Hz tegen over de 400Hz CRM. Maar het lijkt me sterk dat hier alleen het verschil in prijs in zit.
Ik heb sinds gisteren de UE32EH5300 (Hifi Corner)
via allshare wordt mijn popcorn hour A-210 netjes herkend als UPnP server. Ik kan ook de mappen bekijken maar geen enkele van de hd bestanden kan ik afspelen (bestanden worden niet ondersteund). Hoe kan dit? Alles is bedraad aangesloten.
via allshare wordt mijn popcorn hour A-210 netjes herkend als UPnP server. Ik kan ook de mappen bekijken maar geen enkele van de hd bestanden kan ik afspelen (bestanden worden niet ondersteund). Hoe kan dit? Alles is bedraad aangesloten.
Waarschijnlijk heeft mijn Le40A552 uit 2008 het vanavond begeven. Wat ik zoal lees op internet ligt het aan goedkope capacitators die Samsung voor de voeding heeft gebruikt. Waarschijnlijk kan ik hier zelf niets aan repareren maar goed.
Mijn vriendin was beneden tv aan het kijken en toen riep ze mij omdat de tv uit viel toen ze een zender veranderde, wat haar wel vaker gebeurt omdat ik een Logitech Harmony afstandsbediening heb icm tv, receiver en de upc setupbox en 1 druk op het verkeerde knopje en ze weet niet meer wat ze er mee moet doen.
Ik dus de normale handelingen uitvoeren die het normaal fixen maar er gebeurt niets en ik merk dat de power led op de tv blijft knipperen of ik hem nou uit of aan zet. Ook hoor ik wel geluid via de receiver maar dat valt ook elke seconde even weg. Ik de kabels controleren blijkt dat als ik de HDMI kabel die van de receiver naar de tv loopt eruit trek dat het geluid het normaal doet. Dus ik controleren of het aan de kabel ligt door de setupbox direct met zijn eigen kabel te verbinden met de tv, nog steeds hetzelfde probleem. Daarna heb ik meerdere keren de stroom eraf gehaald en een andere voedingskabel geprobeerd zonder succes.
Nu heb ik even snel wat op internet op gezocht en lees ik veel over voedingen van Samsung die het begeven door slechte capacitators (weet even het nederlandse woord niet meer) dus ik denk dat het daar aan ligt. Nu lees ik dat sommige het weer doen nadat ze een paar uur van het stroom af liggen en dat het te repareren is met nieuwe capacitators maar ik ben geen held in zelf solderen. Aangezien de tv al bijna 4,5 jaar oud is lijkt het me het niet waard om die te laten repareren of is dat het nog wel waard en wat zou me dat ongeveer gaan kosten? Of zijn er nog andere dingen die ik eerst zelf kan proberen?
Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik die graag!
Mijn vriendin was beneden tv aan het kijken en toen riep ze mij omdat de tv uit viel toen ze een zender veranderde, wat haar wel vaker gebeurt omdat ik een Logitech Harmony afstandsbediening heb icm tv, receiver en de upc setupbox en 1 druk op het verkeerde knopje en ze weet niet meer wat ze er mee moet doen.
Ik dus de normale handelingen uitvoeren die het normaal fixen maar er gebeurt niets en ik merk dat de power led op de tv blijft knipperen of ik hem nou uit of aan zet. Ook hoor ik wel geluid via de receiver maar dat valt ook elke seconde even weg. Ik de kabels controleren blijkt dat als ik de HDMI kabel die van de receiver naar de tv loopt eruit trek dat het geluid het normaal doet. Dus ik controleren of het aan de kabel ligt door de setupbox direct met zijn eigen kabel te verbinden met de tv, nog steeds hetzelfde probleem. Daarna heb ik meerdere keren de stroom eraf gehaald en een andere voedingskabel geprobeerd zonder succes.
Nu heb ik even snel wat op internet op gezocht en lees ik veel over voedingen van Samsung die het begeven door slechte capacitators (weet even het nederlandse woord niet meer) dus ik denk dat het daar aan ligt. Nu lees ik dat sommige het weer doen nadat ze een paar uur van het stroom af liggen en dat het te repareren is met nieuwe capacitators maar ik ben geen held in zelf solderen. Aangezien de tv al bijna 4,5 jaar oud is lijkt het me het niet waard om die te laten repareren of is dat het nog wel waard en wat zou me dat ongeveer gaan kosten? Of zijn er nog andere dingen die ik eerst zelf kan proberen?
Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik die graag!
Verwijderd
Ik ben er niet helemaal tevreden over. Het scherm is erg mooi maar bij sommige games heb ik last van lag (singleplay assassin's creed 3 bijv.) Dit begint mij steeds meer te storen.androidlover schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:01:
[...]
Hey damian zou je ook willen bekijken hoe games eruit zien op deze tv. met betrekking op input lag enzo? daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik heb sinds maandag een 46ES5500, sinds een uur terug is mijn beeld ineens heel raar, alle kleuren zijn "vervormd" er klopt niks meer van! heb al een factoryreset gedaan maar ook dat mocht niet baten... Iemand nog een idee?
lijkt wel ineens 16bits beeld...
lijkt wel ineens 16bits beeld...
[ Voor 7% gewijzigd door AViCED op 02-12-2012 19:50 ]
Ik wil binnenkort een nieuwe tv gaan kopen. Mijn keus is gevallen op deze tv. pricewatch: Samsung UE40ES5500. Heeft iemand ervaring met deze tv?
Verder Zoek ik naar een tv 40 inch.
Wil hem gaan gebruiken voor
natuurlijk tv kijken
ps3
dvd kijken
misschien internetten hoefd niet perse.
budget tot 450.
Heb nu nog een oude doos als tv binnenkort maar ns flink upgraden dus.
Wie kan me verder helpen?
natuurlijk tv kijken
ps3
dvd kijken
budget tot 450.
Ik heb deze tv terug gestuurd. Begrijp me niet verkeerd, het is een schitterende tv. Maar ik had erg last van panel banding, dit zijn strepen over het scherm die vooral zichtbaar waren tijdens voetbalwedstrijden. Ik denk dat dit komt doordat het een edge led tv is. Daardoor ga ik nu voor een wat dikkere samsung met een full back lit led.afca123 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:47:
Ik wil binnenkort een nieuwe tv gaan kopen. Mijn keus is gevallen op deze tv. pricewatch: Samsung UE40ES5500. Heeft iemand ervaring met deze tv?
natuurlijk tv kijken
ps3
dvd kijken
budget tot 450.
Ik zit er aan te denken om een nieuwe tv aan te schaffen, maar het lijkt wel alsof alle (voor mij betaalbare) samsungs van dit jaar slechts 2 HDMI poorten hebben. Lijkt me wel erg weinig, zeker vergeleken met oudere modellen die makkelijk 4 HDMI poorten hadden. 3 is voor mij toch wel het minimum (pc + 2 consoles en dan kan er al geen digitale ontvanger meer bij).
Iemand nog aanraders voor een 37-40" tv? Gebruik is vooral gamen (zowel console als pc games) en films/series.
Ik had eerst de UE40ES5500 op het oog, maar die blijkt nogal last te hebben van smearing/ghosting.
Budget is ongeveer 350-450 euro (liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk
)
Iemand nog aanraders voor een 37-40" tv? Gebruik is vooral gamen (zowel console als pc games) en films/series.
Ik had eerst de UE40ES5500 op het oog, maar die blijkt nogal last te hebben van smearing/ghosting.
Budget is ongeveer 350-450 euro (liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk
Zijn dikkere broertje? pricewatch: Samsung UE40EH5300W Zie ook mijn posts een eindje omhoog: Thormodo in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14"Volv schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:56:
Budget is ongeveer 350-450 euro (liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk)
Die is ook Edge-lit, maar er zit wel een ander panel in.
[ Voor 46% gewijzigd door Thormodo op 07-12-2012 12:45 ]
Naar mijn weten is dit model back-lit en niet edge-lit. Hij is ook veel dikker.Thormodo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:35:
[...]
Zijn dikkere broertje? pricewatch: Samsung UE40EH5300W Zie ook mijn posts een eindje omhoog: Thormodo in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14"
Die is ook Edge-lit, maar er zit wel een ander panel in.
Dat leek mij ook, daarom had ik hem in eerste instantie ook gepost (zonder de laatste regel erbij). Bij de Tweakers spec staat echter wel dat hij Edge-lit is, maar dit kan ongetwijfeld fout zijn.androidlover schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:47:
[...]
Naar mijn weten is dit model back-lit en niet edge-lit. Hij is ook veel dikker.
Hier staat er i.i.g. niks over: http://www.samsung.com/nl.../UE40EH5300WXXN-techspecs
[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 07-12-2012 12:59 ]
Bij meerdere tv's op tweakers staat edge-lit terwijl het toch echt back-lit moet zijn.
Verwijderd
Ja er zijn meer mensen die dit gehad hebben, server probleem bij SamsungVAnTurenhout schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:35:
Vaag, afgelopen zondag startte ik op mijn UE40C6700 Internet@tv op. Kreeg de melding dat het moest worden bijgewerkt: app 1 van 39 begon. En vervolgens werden alle apps verwijderd, behalve de waanzinnige Uitzending gemist app (gelukkig) en de favorieten.