Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Een kleine edit. Ik denk niet dat het probleem ghosting is (al heeft elke led/lcd daar wel last van in zekere mate) maar wél smearing.

Tijdens het gamen (720p/1080p) zul je namelijk merken dat kleuren uit hun originele positie komen wanneer je ronddraait. Een goed voorbeeld is Jak & Daxter HD op de PS3. Rondom de wereld liggen er verscheidene precursos orbs (donkerbruin). Wanneer je de camera draait zal die bruine kleur uit het eitje komen en voor een korte tijd meedraaien. Ik heb samsung hierover gemailed en zij vertelden mij dat ik mijn firmware moet updaten, wat ik een vreemde suggestie vind. Ik heb ook al gehoord van mensen dat een firmware soms het probleem verergert dus ik sta daar nogal sceptisch over.

Mocht dat niet helpen, dan moet ik contact opnemen met mijn dealer volgens Samsung.

OP aangepast.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Klinkt als ghosting en hoge inputlag. Daar valt niks aan te doen behalve een duurdere TV aan te schaffen met een snel paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je geen game modus op je TV? Of een optie die alle beeldverbeteraars uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Aghanim schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:36:
Heb je geen game modus op je TV? Of een optie die alle beeldverbeteraars uit zet?
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:04:
Hey,
[...]
Het is een raar effect maar eenmaal je het opmerkt is het moeilijk om nog te gamen zonder geirriteerd te raken. TV zelf staat op game mode nu maar dat haalt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Game mode zegt niet zoveel over de instellingen die dit specifieke model gebruikt. Er kunnen nog steeds beeldverbeteraars aan staan die het beeld beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt een idee. Ben nogal een groentje op vlak van "beeldverbeteraar" opties. Kun je me toevallig zeggen waar ik moet op letten bij opties?

Ik vind het advies van "hoge inputlag en ghosting" trouwens vreemd aangezien reviews hier meestal positief over zijn. Ik vind het ook maar raar aangezien dit best een populaire tv is en niemand anders blijkbaar last heeft van dit probleem :/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daarom denk ik dat het een beeldverbeteraar is. Helaas ken ik jouw TV niet en heb ik zelf geen Samsung dus ik kan je niet helpen. Stel je vraag eens in het algemene Samsung TV topic. Daar kunnen mensen je vast vertellen wat de beste instellingen zijn. Soms is dat inderdaad game modus, soms moet er nog wat extra uitgezet worden. Mocht dit allemaal niet baten dan is je scherm mogelijk niet goed of niet geschikt voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:59:
Ik heb niet echt een idee. Ben nogal een groentje op vlak van "beeldverbeteraar" opties. Kun je me toevallig zeggen waar ik moet op letten bij opties?

Ik vind het advies van "hoge inputlag en ghosting" trouwens vreemd aangezien reviews hier meestal positief over zijn. Ik vind het ook maar raar aangezien dit best een populaire tv is en niemand anders blijkbaar last heeft van dit probleem :/
True, ik heb zelf ook een Samsung D5000 maar (nog) geen console. Die komt morgen binnen hoop ik. Heb je misschien iets van 'Film plus" of iets in die richting aanstaan? Dat veroorzaakt ook wazig beeld bij snelle bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen Film Plus voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Cubic X schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:36:
Klinkt als ghosting en hoge inputlag. Daar valt niks aan te doen behalve een duurdere TV aan te schaffen met een snel paneel.
De oplossing klopt wel maar de reden niet. De D5000 heeft namelijk een heel erg lage inputlag.

Echter, de D5000 is gewoonweg niet goed in het weergeven van snelle beelden (motion resolution). Daar verander je niets aan. En het valt waarschijnlijk des te meer op omdat je van een (Panasonic?) plasma af komt die daar juist erg goed in is. En ik kan het weten want ik had een Samsung D5000 en heb nu een een Pana ST30 ;)

Beeldverbeteraars aan of uit heeft bij de D5000 weinig zin. Het enige dat er op zit is "Motion Plus" maar dat haalt in de praktijk niets uit.

Wil je altijd mooi soepel beeld bij een LED? Dan moet je diep in de buidel tasten want alleen de dure modellen kunnen dat goed. Plasma kan dat altijd goed.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Rossi46 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 07:17:
[...]

De oplossing klopt wel maar de reden niet. De D5000 heeft namelijk een heel erg lage inputlag.

Echter, de D5000 is gewoonweg niet goed in het weergeven van snelle beelden (motion resolution). Daar verander je niets aan. En het valt waarschijnlijk des te meer op omdat je van een (Panasonic?) plasma af komt die daar juist erg goed in is. En ik kan het weten want ik had een Samsung D5000 en heb nu een een Pana ST30 ;)

Beeldverbeteraars aan of uit heeft bij de D5000 weinig zin. Het enige dat er op zit is "Motion Plus" maar dat haalt in de praktijk niets uit.

Wil je altijd mooi soepel beeld bij een LED? Dan moet je diep in de buidel tasten want alleen de dure modellen kunnen dat goed. Plasma kan dat altijd goed.
TS geeft aan dat zijn plasma juist ook niet geweldig was. ;)

Voor TS: kijk in je instellingen en probeer alles wat te maken heeft met 'scherpte', 'dynamische kleuren', 'dynamisch contrast', 'ruisonderdrukking' uit te zetten.

Mogelijk heb je meer opties. Post die dan even, zodat we je verdre kunnen helpen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Door input lag ga je geen dubbel beeld krijgen, dat is alleen een continue vertraging (achter lopen bij geluid en jouw input) van het beeld. Wat de TS betreft: post eens de instellingen van je tv op dit moment, want we kunnen wel gaan gokken wat het is, maar zonder de huidige instellingen komen we niet zover :)

Stuurt je console (?) niet toevallig interlaced beeld? Zet die in ieder geval op 1080p- of 720p-output.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bump + OP aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02-2022

RuudBoek

RuudBoek

Heb je nou al de firmware upgeupdate?

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er mee bezig :) Ik heb er wel weinig vertrouwen in. Wat zei je trouwens weer over HDMI 1 op PC mode zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Nou je zou dus je hmdi 1 kunnen labelen naar PC mode en dan daar je ps3 op aan kunnen sluiten.
PC mode schijnt, zoals ik het begrepen heb, nog iets verder te gaan met het uitschakelen van beeldprocessing.
Misschien dat het helpt.

Hier staat een foto van de handleiding, waarin aangegeven wordt hoe je dat moet doen:

http://www.avsforum.com/a...p?p=20785923#post20785923

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bedankt voor die tip RuudBoek.
Ik heb een PC aangesloten zitten op de TV op HDMI1 en ik had last van een beetje korrelige letters. Vermoedelijk doordat de TV probeert randen smooth te maken (daar is ook een instelling voor).
Nu ik de HDMI1 van DVI modus naar PC modus heb gezet is het flink scherper.
Zo eens een videotje proberen om te kijken hoe dat er uit ziet, wie weet is het daar juist weer nadelig voor.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBoek

RuudBoek

RuudBoek

Ga je ook nog proberen om de ps3 op die hdmi1 aansluiting aan te sluiten?
Ik ben nogal benieuwd of dat het smearing probleem ook oplost.

Ruudboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de trage update.

HDMI zit ondertussen op de 1ste poort, waardoor ik inderdaad PC-modus kon activeren. Op het eerste zicht leek het beter, maar wanneer ik de camera begin te bewegen (als voorbeeld Skyrim op de PS3) heb ik weer hetzelfde probleem.

De NPC's worden wazig en hun kleuren bewegen van rechts naar links (of omgekeerd). Ook merk ik dat de graphics een soort "bevend effect" hebben wanneer je de camera draait. Vooral opmerkelijk als ik mijn camera draai in een lichte omgeving (bvb. binnen in een kasteel bij Skyrim waar er vuur is etc,..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Is dat niet gewoon je PS3? Skyrim en de PS3 zijn een kut combinatie, sowieso heeft de PS3 vaker last van wazigheid bij snelle bewegingen...ik merk duidelijk verschil tussen de PS3 en Xbox 360 op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eerder aan smearing, dan motion blur. Wazigheid is één ding, maar dit is erger

YouTube: XBR5 / XBR4 smearing playing PS3

Deze video toont het redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Helaas kan ik je mededelen dat dit motion resolution probleem inherent is aan de meeste lcd (led) TV's. Game modus verhelpt het probleem bij dr meeste tv's niet, omdat dit inputlag beperkt; een enkele lcd daargelaten. Voor gaming, of het nou via je pc of console gaat ben je het beste af met een (panasonic) plasma qua motion resolutie en inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben je zeker dat we over hetzelfde praten? Mijn broer heeft namelijk ook een Samsung LCD (een oudere) en het probleem zie ik daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
ToFast schreef op maandag 14 mei 2012 @ 03:23:
Helaas kan ik je mededelen dat dit motion resolution probleem inherent is aan de meeste lcd (led) TV's. Game modus verhelpt het probleem bij dr meeste tv's niet, omdat dit inputlag beperkt; een enkele lcd daargelaten. Voor gaming, of het nou via je pc of console gaat ben je het beste af met een (panasonic) plasma qua motion resolutie en inputlag.
Vreemd dat sommige nu weer zweren bij plasma-techniek als het gaat om gaming, ik heb vaker gelezen dat je dan juist beter voor LCD kunt kiezen, en voor films is een plasma weer mooier vanwege de diepere zwartweergave. Ik ken in ieder geval iemand die net een maand een dikke 50' inch plasma heeft aangeschaft (merk vergeten, dacht Panasonic) maar hij zat er alweer aan te denken om toch terug naar LCD te gaan omdat hij teleurgesteld is bij games.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Royeboi schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 02:57:
[...]

Vreemd dat sommige nu weer zweren bij plasma-techniek als het gaat om gaming, ik heb vaker gelezen dat je dan juist beter voor LCD kunt kiezen...
Waar heb je dat "vaker" gelezen dan, want ik ken geen enkele professionele reviewer die een lcd zou aanraden voor gaming, behalve als je bang bent dat je HUD ingebrand raakt als je op je plasmatelevisie niks anders doet dan gamen, dat is wel een issue ja. Maar voor snel bewegende beelden en erg lage inputlag moet je nog altijd bij plasma zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Grrrrrene schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:38:
[...]

Waar heb je dat "vaker" gelezen dan, want ik ken geen enkele professionele reviewer die een lcd zou aanraden voor gaming, behalve als je bang bent dat je HUD ingebrand raakt als je op je plasmatelevisie niks anders doet dan gamen, dat is wel een issue ja. Maar voor snel bewegende beelden en erg lage inputlag moet je nog altijd bij plasma zijn.
Ik zou zo direct de links niet kunnen geven omdat ik deze artikelen (en fora) zo nu en dan sporadisch volg. Als ik nu Google kom ik inderdaad ook vaker tegen dat plasma als grote voordeel heeft dat het geen input lag kent. Misschien dat ik toevallig enkele sites destijds heb gelezen die zelf maar weinig technische ervaring hebben, dat kan natuurlijk ook. Ik heb me misschien te snel laten leiden door die info.

Enige voorbeeld wat ik wel zou kunnen noemen is een Xbox ombouwer in Amsterdam, die op zich vrij op de hoogte is van beeldtechnieken (voornamelijk gericht op games) maar die zijn plasma toch erg teleur vond stellen voornamelijk bij het spelen van games. Het was een 50' inch dus de richtprijs zat al gauw boven de 1.000 euro maar hij dacht er al serieus over na om weer terug te gaan naar LCD. Wat de precieze reden hiervoor was zou ik hem eens moeten vragen.

Kortom het komt er denk ik ook wel op neer wat je persoonlijke voorkeur is, en waar je bij een beeldscherm meer waarde aan hecht. Ik zou bijvoorbeeld al niet zo snel overstappen naar plasma, alleen al omdat ik mijn LCD scherm vaak als monitor gebruik om bijvoorbeeld iTunes aan te zetten, of een film te kijken. Hierbij staat de LCD soms wel een half uur tot een uur op het bureaublad of verkenner map omdat ik even niet oplet. Hier zou ik met mijn plasma toch al snel inbrand problemen mee hebben.

Maargoed het wordt wel een topic hijack van mij op deze manier, om even terug te komen op TS, ik zou je gewoon even inlezen over wat de firmware update kan betekenen voor je. Het kan namelijk best verholpen worden door een firmware update, zo heb ik mijn Samsung A656 destijds ook voorzien van nieuwe firmware waarna de input lag beduidend minder was en de televisie in zijn algemeenheid beter was ingesteld. Let inderdaad wel goed op de negatieve berichten die mensen ervaren na het updaten, en maak voor jezelf zo de keuze of het de update waard is, of dat je in de toekomst wellicht toch een ander model gaat kopen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees dat ik dan toch een nieuw model moet aanschaffen? Firmware geprobeerd en het probleem is er nog steeds. Zelfs op HDMI pc mode.

Ik vind het vreemd dat ik geen andere threads vind over dit probleem. Ik vraag me of hoe het komt eigenaars van een D5000 dit probleem niet opmerken en ik wel.

Daarnet weer trouwens. Ik zat Kingdoms Of Amalur op m'n ps3 te spelen en het was weer perfect merkbaar bij een bepaalde level. Zo hangen er overal groene kristallen met zwart metaal er rond. Wanneer ik de camera draai beginnen de graphics ongeveer te "bibberen" als ik het zo moet zeggen. Alsof het zwart in het groen komt en het groen in het zwart komt.

Samsung heeft me verteld dat ik de winkel moet contacteren als "het probleem niet verholpen" is. Is er kans dat ik een andere tv mag kiezen als ik dit probleem voorleg aan de online shop? Ik heb namelijk geen zin om weer €500-600 euro voor een tv voor te leggen, met de kans dat die tv het probleem ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:41:
Ik vrees dat ik dan toch een nieuw model moet aanschaffen? Firmware geprobeerd en het probleem is er nog steeds. Zelfs op HDMI pc mode.

Ik vind het vreemd dat ik geen andere threads vind over dit probleem. Ik vraag me of hoe het komt eigenaars van een D5000 dit probleem niet opmerken en ik wel.

Daarnet weer trouwens. Ik zat Kingdoms Of Amalur op m'n ps3 te spelen en het was weer perfect merkbaar bij een bepaalde level. Zo hangen er overal groene kristallen met zwart metaal er rond. Wanneer ik de camera draai beginnen de graphics ongeveer te "bibberen" als ik het zo moet zeggen. Alsof het zwart in het groen komt en het groen in het zwart komt.

Samsung heeft me verteld dat ik de winkel moet contacteren als "het probleem niet verholpen" is. Is er kans dat ik een andere tv mag kiezen als ik dit probleem voorleg aan de online shop? Ik heb namelijk geen zin om weer €500-600 euro voor een tv voor te leggen, met de kans dat die tv het probleem ook heeft.
Ik heb met mijn Xbox 360 nergens last van. Heb je het ook met gewoon TV kijken, films, etc.? Want dat wat jij beschrijft is soms kenmerkend voor de PlayStation 3, op de PS3 heb ik namelijk ook dat soort grappen af en toe terwijl de 360 nergens last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit een typisch "ik zie het niet / ik zie het wel" probleem. Op een ander forum las ik namelijk dat iemand ook immens veel last heeft van smearing/motion blur met de D5000 op zowel Xbox 360 als PS3.

M'n broer heeft trouwens ook een PlayStation 3, maar het probleem doet zich niet voor op zijn tv. Zijn tv is trouwens een veel oudere Samsung LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand vertelde me dat ik Game mode zou moeten aanzetten en "digital noise reduction" uit, deze staat nu op "auto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sowieso moet je bij gaming alle beeldverbeteraars uitzetten, geen verscherping gebruiken, geen dynamisch contrast, geen ruisreductie, he-le-maal niks. Sowieso wordt je beeld daar mooier van, ook bij TV-kijken, maar is misschien persoonlijk.

Je hebt alleen nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of je wel een progressive signaal binnenkrijgt op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Console draait altijd op 720p/1080p, afhankelijk van wat de game ondersteund.

Dus digital noise reduction/filter: OFF

MPEG noise reduction ook off?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cubic X schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:12:
[...]

Ik heb met mijn Xbox 360 nergens last van. Heb je het ook met gewoon TV kijken, films, etc.? Want dat wat jij beschrijft is soms kenmerkend voor de PlayStation 3, op de PS3 heb ik namelijk ook dat soort grappen af en toe terwijl de 360 nergens last van heeft.
Heb jij Game Mode aan staan / noise reduction uit etc? Of heb je zelfs met die dingen aan/uit geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:06:
Console draait altijd op 720p/1080p, afhankelijk van wat de game ondersteund.

Dus digital noise reduction/filter: OFF

MPEG noise reduction ook off?
alle beeldverbeteraars :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
motionplus, edge enhancement, lighting, noise reduction en MPEG reduction

Dat is alles dat ik zover heb gevonden, zijn er nog dingen die ik misschien ben vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Beetje offtopic, sorry:
Grrrrrene schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:38:
[...]

Dat laatste is waar, maar plasma's kennen bij games die minder dan 60 fps hebben nog wel eens wat problemen:
van AVforums Pana TX-P50VT50 review:
Plasma technology has the trait of showing up the low motion deficiencies inherent with games running under 60 frames per second natively, and the VT50 is no exception but it never bothered us. If you’re the type to be bothered by this - and you probably know who you are - you’ve been warned.
Het is overigens absoluut niet mijn bedoeling om plasma's te bashen, maar het is wel iets om op te letten. Ik zag het zelf namelijk bij een kennis met een P42g30 (uit mijn hoofd..) tijdens het spelen van Assassins Creed. Hij zag het zelf niet. Het is voor mij een van de redenen dat ik nog geen nieuwe tv heb gekocht: ik wil graag plasma,maar game vrij veel op consoles ( = ~30 fps :( )

[ Voor 5% gewijzigd door nioz op 20-06-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was toevallig ook het probleem bij mijn gt20. Als je dan de camera ronddraait, zag je de beelden verdubbelen, wat ook weer zo'n irriterend nadeel was.

Eigenlijk gelijkaardig aan het "trailing" probleem bij LCD's.. Alhoewel het inderdaad enkel bij 30fps gebeurde. Games met 60fps liepen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 06:33:
[...]

Heb jij Game Mode aan staan / noise reduction uit etc? Of heb je zelfs met die dingen aan/uit geen problemen?
Ik heb alles uit. Dit zijn ongeveer mijn settings (ik heb zelf wat aanpassingen gemaakt, maar dat zou niet uit mogen maken):

Picture preset: Movie
Backlight 10
Contrast 90
Brightness: 45
Sharpness: 10
Tint: B48/R52
Eco: Off
Black Tone: Dark
Dynamic Contrast: Off
Shadow detail: 0
Gamma: -1
Color Space : Auto
Flesh Tone 0
Color Tone Warm2
Size Screen Fit
Digital Noise Filter Off
Mpeg noise filter Off
Film mode Off

In White Balance:
R-Offset 26
G-Offset 24
B-Offset 25
R-Gain 28
G-Gain 20
B-Gain 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Zo te zien heb je hem nog altijd niet op de game mode staan (movie mode is niet beschikbaar in de game mode). De game mode vind je wellicht onder "system->general"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
gastje13 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:08:
Zo te zien heb je hem nog altijd niet op de game mode staan (movie mode is niet beschikbaar in de game mode). De game mode vind je wellicht onder "system->general"
Ik ben niet de TS en ik heb geen problemen. Overigens heb ik hem inderdaad niet in game mode, ik vind het niet nodig want ik heb alles standaard uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:39:
Dat was toevallig ook het probleem bij mijn gt20. Als je dan de camera ronddraait, zag je de beelden verdubbelen, wat ook weer zo'n irriterend nadeel was.

Eigenlijk gelijkaardig aan het "trailing" probleem bij LCD's.. Alhoewel het inderdaad enkel bij 30fps gebeurde. Games met 60fps liepen perfect.
Klopt. Ik heb het ook met mijn plasma Panasonic 46G10. Ik speel wel games maar weinig FPS. Met Gears of War zie je het bij grote donker/licht overgangen en dan flink rondkijken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cubic X schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:10:
[...]

Ik ben niet de TS en ik heb geen problemen. Overigens heb ik hem inderdaad niet in game mode, ik vind het niet nodig want ik heb alles standaard uit :) .
Heb je dan eigenlijk wél motion blur opgemerkt voor je alles hebt uitgezet? Of heb je die instellingen gewoon meteen af gezet van het moment je de televisie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 03:02:
[...]

Heb je dan eigenlijk wél motion blur opgemerkt voor je alles hebt uitgezet? Of heb je die instellingen gewoon meteen af gezet van het moment je de televisie had?
Eerst heb ik een tijdje gegamed met standaard instellingen, ik merkte met mijn Xbox 360 geen echte blur maar wel een aanzienlijke hoeveelheid input lag. Nu ik alles uit heb ziet het TV-beeld er een stuk beter uit en gamen gaat ook een stukje lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cubic X schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Eerst heb ik een tijdje gegamed met standaard instellingen, ik merkte met mijn Xbox 360 geen echte blur maar wel een aanzienlijke hoeveelheid input lag. Nu ik alles uit heb ziet het TV-beeld er een stuk beter uit en gamen gaat ook een stukje lekkerder.
Heb je Game & PC mode tegelijkertijd aan staan?
Pagina: 1