Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:55
Ik blijf maar last houden dat mijn tv niet gevonden wordt in de Samsung pc share manager via een bekabeld netwerk. tussen de tv en pc zit een router waarin ik het ip-adres van de tv wel terug kan vinden.
heb al aardig wat dingen bekeken op internet maar wat je vindt ik "selecteer je tv" of "manager sucks".
tv ingesteld met een vast ip-adres maar dat werkte ook niet, toen maar weer terug naar auto. ip-adres maar bleef drama. manager verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het blijft pet. iemand een idee hoe ik wel mijn tv zichtbaar kan krijgen op de manger?
(PS: ik gebruik geen twonky ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik denk dat je het probleem toch in je eigen netwerk moet zoeken. Heb je een overijverige firewall draaien op PC? Zitten PC en TV wel op hetzelfde subnet en eventueel VLAN? Kun je met andere apparaten (een beetje capabele mobiel doet ook DLNA) wel Allshare benaderen? (wel toestemming geven in allshare) En als je op andere apparaten media deelt, ziet Allshare die dan? Windows 7 heeft ook een eigen DLNA-server. Werkt het daarmee wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22

job

windows mediaplayer doet ook aan allshare, dus kijk eens of je tv die wel ziet.
het voordeel van windows mediaplayer is dat die meestal automatisch de firewall goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
teacher schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:44:
Wat ik wel ontdekt heb is dat Engelsen kennelijk een voorkeur hebben voor mevrouwen-met-laag-jurkje met een telefoon in hun hand... :? :+
Daar was ik ook al achter idd, daar word je mee doodgegooit in uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
ik zag in de Mediamarkt folder de Samsung UE40D5003 staan. Na wat research op internet kwam ik er maar bar weinig gebruikersinfo over tegen. Is er iemand hier die hem heeft (getest) of iets wat er op lijkt?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung LE40C650, maar sinds enkele dagen heb ik problemen met de Yahoo widget van Internet@tv.

Enkele dagen terug is er een vernieuwde versie van de Yahoo widget geinstalleerd, maar als ik de widget nu wil gebruiken, krijg ik de melding dat ik eerst een nieuwe software/firmware update moet doen voor de televisie zelf.

Als ik dan kijk of daar een nieuwe update beschikbaar voor is, dan geeft ie aan dat er geen nieuwere software/firmware beschikbaar is.

Nu kan ik dus die Yahoo widget niet gebruiken, aangezien die niet werkt totdat er een nieuwe update voor de televisie firmware is.

En aangezien de online support van Samsung blijkbaar met deze dagen geen zin heeft om klanten nuttig van dienst te zijn, heb ik dus nog geen oplossing gevonden kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie jou posting hier: Samsung LCD + Internet@tv probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb sinds 2 weken de D5700.
Vind het een prachtige tv maar kom er nu achter dat hij alleen audio door geeft naar versterker via een optische kabel?

Laat nou net die aansluiting klaarblijkelijk stuk zijn op mijn versterker.......

zijn er nou echt geen andere manieren om het geluid via de versterker te laten lopen?

Vriendelijke groet.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:23:
Hallo allemaal.

Ik heb sinds 2 weken de D5700.
Vind het een prachtige tv maar kom er nu achter dat hij alleen audio door geeft naar versterker via een optische kabel?

Laat nou net die aansluiting klaarblijkelijk stuk zijn op mijn versterker.......

zijn er nou echt geen andere manieren om het geluid via de versterker te laten lopen?
Heeft je versterker wel een (werkende) digitale coax ingang? Anders zou je via de optische uitgang van de TV naar een digitale coax kunnen gaan door middel van een converter. Kost je wel een extra digitale coax kabel en de converter, maar je behoudt je digitale signaal.

Andere optie is om wellicht met de SCART te werken. Er zijn TV's die over SCART ook geluid sturen. Even in de manual nakijken of de SCART van deze Samsung alleen input is of ook output kan zijn. Dan ben je voor een paar euro klaar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk denk dat het met een converter wel gaat werken.(nooit zelf aan gedacht)

via scart gaat het helaas niet.

morgen maar eens even kijken waar die converter te krijgen is.

bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij vertellen of ik bij de le37b650t2pxxn een externe usb hd kan hangen en vanaf daar een film van kan kijken? (of usb stick dat ik ze even kopieer van de hard disk...)
Ik ga bij een vriendin namelijk een film kijken en wou mijn externe hd even meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Pas vanaf de C-serie worden er redelijk wat codecs ondersteund, je kan het proberen, maar ik denk dat de kans klein is dat het (goed) werkt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hahn schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:04:
Pas vanaf de C-serie worden er redelijk wat codecs ondersteund, je kan het proberen, maar ik denk dat de kans klein is dat het (goed) werkt.
Ik zie in de handleiding (online) toch redelijk wat codes voor een aantal bekende containers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
melk0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:45:
Kan iemand mij vertellen welke versies / firmwares D-Link DWA-140 wireless dongles precies werken met een Samsung LE32C530 LCD TV ? Voordat ik een verkeerde versie ga kopen..
Er zijn maar liefst 4 verschillende versies volgens http://www.wikidevi.com/wiki/Main_Page .
D-Link DWA-140 rev A
D-Link DWA-140 rev B1
D-Link DWA-140 rev B2
D-Link DWA-140 rev C1
Gaat het specifiek om deze gecombineerde chipsets: Primary chip: Ralink RT2870 / Secondary chip: Ralink RT2820 wat zou betekenen dat alleen revB2 niet zou werken (en mss rev A niet) maar B1 en C1 beide wel?
Is de firmware versie ook nog van belang naast de revisie?
Werkt een Hama 62740 Wireless LAN USB 2.0 net zo goed als zo'n D-Link? Welke stick is te prefereren?
Mijn Samsung LE32C530 LCD TV heeft de meest recente firmware namelijk T-MSX5DEUC_2011.0 . Maakt dat nog uit voor deze hack?
Kan iemand deze vragen beantwoorden? Bij voorbaat dank.
Eenigste die 100% zeker werkt is B1 andere modellen werken alleen via de speciale hacked firmware van samygo, met modded wifi/ralink drivers.

Wifi kan je gewoon via service menu aanzetten, dit werkt iig gewoon nog met 2011 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 15:39
melk0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:45:
Kan iemand mij vertellen welke versies / firmwares D-Link DWA-140 wireless dongles precies werken met een Samsung LE32C530 LCD TV ? Voordat ik een verkeerde versie ga kopen..
Er zijn maar liefst 4 verschillende versies volgens http://www.wikidevi.com/wiki/Main_Page .
D-Link DWA-140 rev A
D-Link DWA-140 rev B1
D-Link DWA-140 rev B2
D-Link DWA-140 rev C1
Gaat het specifiek om deze gecombineerde chipsets: Primary chip: Ralink RT2870 / Secondary chip: Ralink RT2820 wat zou betekenen dat alleen revB2 niet zou werken (en mss rev A niet) maar B1 en C1 beide wel?
Is de firmware versie ook nog van belang naast de revisie?
Werkt een Hama 62740 Wireless LAN USB 2.0 net zo goed als zo'n D-Link? Welke stick is te prefereren?
Mijn Samsung LE32C530 LCD TV heeft de meest recente firmware namelijk T-MSX5DEUC_2011.0 . Maakt dat nog uit voor deze hack?
Kan iemand deze vragen beantwoorden? Bij voorbaat dank.
Je kunt ook deze bestellen bij bijvoorbeeld Newegg of Amazon:

http://www.rosewill.com/products/1125/productDetail.htm
http://www.amazon.com/Ros...ngle-02-11b/dp/B003W22MOU
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16833166025

Ik weet niet of ze hem in Europa ook verkopen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukijama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 16:52
Ik heb een 46C7700 en heb sinds kort Netplayer erop gezet.
Alles werkt perfect alleen kan ik geen xml streams vinden waar ik echt wat aan heb.

Weet iemand dus een aantal xml streams waar ik wat aan heb?
Kon nu alleen slechte kwaliteit films vinden met een poolse voice over.

Ook vroeg ik me af of er nog zo iets is? Wil graag zenders ontvangen die in amerika worden uitgezonden.
Of meerdere europese zenders. Dan vooral de muziek zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
Een samsung c630 hoort toch een draaibare voet te hebben? Die van mij draait in ieder geval niet, wie weet wat ik eventueel los moet draaien? (32" trouwens, voor zover dat nog invloed heeft.)
Okee nvm, de schroeven die onderop de voet zaten moesten allemaal iets losser. Hij draait nu wel prima rond op de voet, moet alleen de schroefjes voor mijn gevoel nu toch weer wat vaster doen, irritant gedoe. Vind de tv nu iets te wiebelig op zijn voet nog.

[ Voor 55% gewijzigd door timwijn op 10-08-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Is dat te stellen dan??
Wist ik niet, als ik mijn c650 een tikje geef zwiept ie meteen helemaal om zover ie kan.
Morgen eens naar kijken dan.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik moest vanwege mijn portomonee wachten tot na mijn vakantie om de LE46C650 te bestellen, maar nu kom ik erachter dat hij niet meer leverbaar is.. (iig. via pricewatch)
Die tv voldeed precies aan mijn eisen en de prijs was ook nog eens mooi. Weet iemand nog een winkel waar deze verkocht (kunnen) worden? Of anders een alternatief? Ik las meen ik hier een tijdje terug dat de opvolger (D) niet beter was dan de C en ook nog eens duurder was..

[ Voor 52% gewijzigd door Markos op 18-08-2011 18:56 ]

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik ben bezig mijn LE26S81B LCD TV op de muur te bevestigen. Nu wil ik via mijn laptop beeld en geluid de TV insturen. Beeld lukt via de VGA kabel, maar geluid, ho maar.

Na googlen kom ik deze vraag vaker tegen, alleen zonder werkende oplossing. Iemand hier die zo weet welke instelling of iets dergelijks moet veranderen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Zit er een audio ingang op?

• timwijn
FicoF schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:28:
Ik ben bezig mijn LE26S81B LCD TV op de muur te bevestigen. Nu wil ik via mijn laptop beeld en geluid de TV insturen. Beeld lukt via de VGA kabel, maar geluid, ho maar.

Na googlen kom ik deze vraag vaker tegen, alleen zonder werkende oplossing. Iemand hier die zo weet welke instelling of iets dergelijks moet veranderen?
Moet je niet bepaalde speakers op je laptop enablen? Ik moet van speakers wisselen op mijn laptop naar hdmi speakers ofzo bij afspeelapparaten. Check dat even!

[ Voor 3% gewijzigd door timwijn op 11-08-2011 14:29 ]

• FicoF
timwijn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Moet je niet bepaalde speakers op je laptop enablen? Ik moet van speakers wisselen op mijn laptop naar hdmi speakers ofzo bij afspeelapparaten. Check dat even!
Nee, want ik pak gewoon de uitgang van mijn koptelefoon, die laat ik via zo`n jackplug de TV ingaan op de rode en witte. Kun je weinig aan fout doen dacht ik, maar toch wel dus.

• timwijn
FicoF schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:44:
[...]

Nee, want ik pak gewoon de uitgang van mijn koptelefoon, die laat ik via zo`n jackplug de TV ingaan op de rode en witte. Kun je weinig aan fout doen dacht ik, maar toch wel dus.
En als je een hdmi kabel ipv vga gebruikt?

• FicoF
timwijn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

En als je een hdmi kabel ipv vga gebruikt?
Dat gaat niet, laptop heeft geen HDMI uitgang.

• job

job

FicoF schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:44:
[...]

Eerst de handleiding erbij pakken :)
Eer zitten meerdere rood/witte tulp stekkers op je tv. Sommige zijn voor audio out (en gaat dus sowieso niet werken), andere zijn gekoppeld aan de dvi of component ingangen. Waarschijnlijk moet jij een jack naar jack kabel regelen om geluid in je tv te sturen (de aansluiting naast de vga poort). Maar pak de handleiding even om het zeker te weten.

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:59
Heeft iemand toevallig ervaring met de Samsung UE32D5000 en de Samsung UE32C6000 Samen?

Wij hebben thuis de C6000, maar ik wil op mijn kamer nog een TV. Nu zie ik dat de C6000 een beetje EOL begint te raken, maar beter schijnt te zijn dan de D5000. (2 ms t.o.v. 5 ms van D5000) Wat denken jullie?

En hebben ze beide nou 100hz of 50hz?

[ Voor 11% gewijzigd door Richard_AFC op 11-08-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sowieso moet je responsetijden met een korreltje zout nemen. De C6000 is 100Hz en de D5000 50Hz, verder zijn de verschillen niet heel groot.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Fuzzillogic schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:14:
Ik denk dat je het probleem toch in je eigen netwerk moet zoeken. Heb je een overijverige firewall draaien op PC? Zitten PC en TV wel op hetzelfde subnet en eventueel VLAN? Kun je met andere apparaten (een beetje capabele mobiel doet ook DLNA) wel Allshare benaderen? (wel toestemming geven in allshare) En als je op andere apparaten media deelt, ziet Allshare die dan? Windows 7 heeft ook een eigen DLNA-server. Werkt het daarmee wel?
helaas werkt het nog steeds niet. ik heb windows opnieuw geinstalleerd, firewall uit op pc en router, nieuw thuisnetwerk gemaakt en nog steeds zie ik de tv niet in mijn overzicht van multimedia-apparaten. wel zie ik hem in mijn netwerkoverzicht maar daar is hij niet aanklikbaar. het rare blijft dat mijn laptop de tv wel blijft zien en hem overal goed weergeeft (in netwerk en in het netwerkoverzicht is hij aanklikbaar).
aangezien ik de tv dus niet als multimedia-apparaat kan zien is deze ook niet in windows mediaspeler zichtbaar... wie-o-wie weet verder raad? :?

edit: als ik verder graaf zie ik de tv ook niet bij de systeemapparaten staan terwijl dit wel het geval is bij mijn laptop, daarop gezocht om toe te kunnen voegen maar dat werkt dus niet.

edit2:
zou het kunnen liggen aan de router van Online? dit is een huawei en over wifi werkt het wel maar over kabel niet....

[ Voor 11% gewijzigd door A4-tje op 12-08-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is daar geen wizard om multimedia te delen in mediaplayer? upnp toestanden en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
ben er al achter wat het is... mijn modem van online doet het dus niet over zowel WLAN als LAN. ik heb een andere router gepakt waarop ik mijn online-modem heb aangesloten (heb ook telefonie van online) en daarop de rest van mijn pc's en andere dingen.
de tv was op mijn vaste pc meteen te zien. waarmee weer blijkt dat online een drama modem levert waar je niet mee kan doen wat je wil.

iedereen die reacties heeft gepost in ieder geval bedankt! ga lekker tv kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mischien weet wat er mis is ?

als ik PVR off timeshift optie gebruik op mijn le46c750 dan crashed soms tv signaal en valt dan permanent weg tot ik tv weer uit en aan zet.

dit gebeurt vooral op sbs 6 HD history HD discovery HD en NGC HD.

als hd niet aansluit verder niks last van.

heb ziggo abonnement.

module heb ik @smit module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:44:
Ik moest vanwege mijn portomonee wachten tot na mijn vakantie om de LE46C650 te bestellen, maar nu kom ik erachter dat hij niet meer leverbaar is.. (iig. via pricewatch)
Die tv voldeed precies aan mijn eisen en de prijs was ook nog eens mooi. Weet iemand nog een winkel waar deze verkocht (kunnen) worden? Of anders een alternatief? Ik las meen ik hier een tijdje terug dat de opvolger (D) niet beter was dan de C en ook nog eens duurder was..
http://www.elektrokoopjes...-16-9-LE46C650-ZWART.html

Maar die is al bijna 1000 euro. Verder zijn ze 'op'. De voorraad is haast weggewerkt.

Wat zijn je eisen en wat is je budget?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat je het er wel een beetje zelf naar gemaakt hebt. De eerste post over de LE46C650 die ik van jou kan vinden dat je 'm wilt hebben, is al meer dan 7 maanden oud en sindsdien roep je dat je 'm gaat bestellen. Zodra een nieuwe serie uitkomt, worden de oude modellen niet meer geproduceerd en gaat de verkoop verder op van wat er nog op voorraad is. Dat die C650 nog zo lang beschikbaar is geweest verbaasd me eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Uniciteit op 17-08-2011 19:51 ]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja sorry dat is waar, maar om heel eerlijk te zijn is de tv niet voor mij maar voor een kennis van ons thuis. Maar omdat hier telkens te vermelden is ook krom. Als het aan mij had gelegen had ik hem toen al gekocht. De smoesjes die ik geef komen dus eigenlijk ook rechtstreeks van hem af. Ik zit zelf op kamers en zat te kijken voor een C550 (32"of 37") maar helaas liet mijn portomonee dat niet op tijd toe.
Maargoed, mijn (zijn..) eisen en budget zijn. Dezelfde kwaliteit als de C650, groter dan 42" en in hetzelfde budget. Eventueel 100 euro meer maar liever niet zegmaar.

edit: ik had de c750 voor 100 euro meer ergens gezien dus dat leek me wel een goed alternatief (is in principe op de 3D na toch hetzelfde?) Alleen zie ik hem nergens meer voor die prijs. Ik zie bij redcoon nog wel de LE45C679 maar die is enorm duur. Dat is toch ook gewoon de C650 alleen dan iets anders design?

[ Voor 21% gewijzigd door Markos op 18-08-2011 18:56 ]

• coob
Wat dacht je van deze tv?
Zelfde panel als de c650 en niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:38
Heb nog niet gevonden of je via allshare tv kunt kijken :(

Heb sinds een weekje de UE40D6750.

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Allshare is om films die bijvoorbeeld op je pc's staan af te spelen op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:38
job schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:02:
Allshare is om films die bijvoorbeeld op je pc's staan af te spelen op je tv.
Daar ben ik achter, maar is er geen mogelijkheid om je tv beeld naar de pc te sturen? Ik heb al voorbeelden gezien van de samsung galaxy tab maar is dat mogelijk met de pc? Zou toch moeten kunnen?

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Carda schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:23:
[...]

Daar ben ik achter, maar is er geen mogelijkheid om je tv beeld naar de pc te sturen? Ik heb al voorbeelden gezien van de samsung galaxy tab maar is dat mogelijk met de pc? Zou toch moeten kunnen?
Waarom zou je je tv-beeld naar de pc willen sturen? Heb je een mooie grote tv, wil je het op een 15"(?) scherm bekijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale opname bewaren voor later, zo van wanneer je CI+ provider beslist dat je niet meer mag kijken naar een bepaalde opname? Er bestaan HDMI input kaarten maar je TV heeft geen HDMI out. Wil je opnames op je PC dan lukt dit enkel indien je een kabel of VDSL TV decoder vindt die ongecodeert opnames maakt waar je aan kan in een .TS of .TRP formaat. Bij sommige aanbieders lukt dit dus met een Dreambox uitgerust met kabel tuners. Anders ga je een satelliet ontvanger moeten vinden die dit dan wel doet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 14:13 . Reden: thnx devil-strike: ongecodeert ontbrak. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 07:33:
Digitale opname bewaren voor later, zo van wanneer je CI+ provider beslist dat je niet meer mag kijken naar een bepaalde opname? Er bestaan HDMI input kaarten maar je TV heeft geen HDMI out. Wil je opnames op je PC dan lukt dit enkel indien je een kabel of VDSL TV decoder vindt die opnames maakt waar je aan kan in een .TS of .TRP formaat. Bij sommige aanbieders lukt dit dus met een Dreambox uitgerust met kabel tuners. Anders ga je een satelliet ontvanger moeten vinden die dit dan wel doet.
Als je wilt opnemen moet en later zou willen kijken, moet je wel een recorder gebruiken/kopen die ongecodeert de opnames in TS formaat opslaat, anders blijft de uitzending gecordeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik overweeg een UE37D5000 te kopen als vervanging voor een oude CRT TV. Omdat ik graag een filmpje kijk vroeg ik me af hoe het met 24p mode gesteld is op de 2011 5000 modellen, aangezien de eerdere series hier wat steken lieten vallen. .
Kwa specificaties kan ik op de Samsung website geen duidelijkheid krijgen, en met de zoekfunctie ook niet. In de Samsung manual kom ik alleen onderstaande tegen:

Film Mode (Off / Auto1 / Auto2): Sets the TV to automatically sense and
process film signals from all sources and adjust the picture for optimum
quality.
- Available in TV mode, AV, COMPONENT (480i / 1080i) and HDMI (1080i).
- If the screen does not seem natural, change its option to Off / Auto1 /
Auto2 in Film Mode.

Wie kan me zeggen hoe de weergave van 24p materiaal is op de D5000 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Daytona, geen ervaring met je vragen, maar de UE40D5000 is zo goed als even duur dan de UE37D5000.

Zelf ga ik een UE40D5000 halen voor in mijn woonkamer en een UE32D5000 voor in de slaapkamer.

De D5000 serie is volgens de vele reviews die ik gelezen heb de beste prijs/kwaliteit in dit prijssegment.
Nergens iets te vinden over 24P.

Misschien in de reviews van de Pricewatch even een reactie plaatsen.
(zag ook je reactie in het http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36615815 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb een C650 en die doet 24P gewoon probleemloos hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoorde dat de UE(XX)D5000 nogal problemen had met lichtreflectie, kan iemand dit bevestigen? Ik ben naar de MM en BCC geweest maar daar staan ze zo opgesteld dat, dat niet te zien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
coob schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:52:
Ik heb een C650 en die doet 24P gewoon probleemloos hoor.
Is alleen de A en B series die beroerd omgaan met 24p de C series hebben daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
ArcticWolf schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:12:
Ik hoorde dat de UE(XX)D5000 nogal problemen had met lichtreflectie, kan iemand dit bevestigen? Ik ben naar de MM en BCC geweest maar daar staan ze zo opgesteld dat, dat niet te zien is ;)
Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik heb daar nog nooit klachten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
timwijn schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

Ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik heb daar nog nooit klachten over gehoord.
staat bij de review van enkele tweakers @ pricewatch.

heeft deze tv trouwens een 24p mode? ik hou niet van de 60hz 3:2 pulldown 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

Op de Samsung afstandsbedieningen zie je soms zo'n record knop, hoe gebruik ik die? De knop doet helemaal niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die knop werkt natuurlijk alleen als je tv ook over een opname functie (pvr) beschikt, en een harde schijf (desnoods via usb).
Of jouw tv dat heeft is eenvoudig uit te vinden via de website/handleiding (mocht je vergeten zijn wat je gekocht hebt).

[ Voor 22% gewijzigd door job op 24-08-2011 14:56 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:40

Yucko

One clown to rule them all !

job schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:44:
Die knop werkt natuurlijk alleen als je tv ook over een opname functie (pvr) beschikt, en een harde schijf (desnoods via usb).
Of jouw tv dat heeft is eenvoudig uit te vinden via de website/handleiding (mocht je vergeten zijn wat je gekocht hebt).
nou ja, sommige tv's kunnen het "out-of-the-box" niet (zoals mijn C650), maar kunnen in het service-menu een instelling veranderen waardoor de PVR functie midddels een aangesloten HDD op 1 van de USB poorten gewoon werkt. Ik zou dus niet klakkeloos afgaan op wat Samsung op zijn eigen site vermeld ;)

Even googlen is dus het advies

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daytona schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:42:
Ik overweeg een UE37D5000 te kopen als vervanging voor een oude CRT TV.
Gisteren heb ik bij S&F een UE40D5000 met daar boven een UE40D6200 zien staan. Ik kon dus geen verschil in beeldkwaliteit zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03
Ik heb wat afleveringen van series, 720p MKV container met x264 video op een usb harddisk gezet en speel die via de tv (LE40C750) af. Op zich gaat dat wel redelijk, maar zo af en toe houdt de TV er op een bepaald punt ineens mee op. Dan stopt hij het afspelen van de aflevering en skipt naar de volgende.

Ik heb dezelfde aflevering op de PC bekeken en daar werkt het zonder problemen. Heeft er misschien iemand ervaring met de stabiliteit van bepaalde videoformaten in de media player, of andere tips waarmee een ononderbroken kijkervaring kan bereiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:07:
720p MKV container met x264 video op een usb harddisk gezet en speel die via de tv (LE40C750) af. Op zich gaat dat wel redelijk, maar zo af en toe houdt de TV er op een bepaald punt ineens mee op. Dan stopt hij het afspelen van de aflevering en skipt naar de volgende.
Ik heb dezelfde aflevering op de PC bekeken en daar werkt het zonder problemen.
Gebruik hier veel .mp4 of .ts over netwerk DLNA. Mkv zou geen verschil mogen maken? Hier kan je een episode downloaden van Tekzilla (300 à 500 MB) deze spelen probleemloos af via DLNA, toch de laatste: http://revision3.com/tekzilla. Kies de MP4 HD versie. Heb je hier hetzelfde voor? Ligt de oorzaak misschien aan je USB harde schijf met externe voeding? Slaaptoestand en zo? Kan je USB HD lenen van iemand? 250 à 350 MB zonder externe voeding: dus alleen met USB aansluiting en geen power aansluiting? Heb je hetzelfde voor op een USB Stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Heb vanmiddag een tv van iemand overgenomen en wel de Samsung LE40N87BD.
Nu heb ik em aangesloten op mijn AMD 6950 via HDMI, en het probleem is dat ik het niet hoger in kan stellen als 30Hz. Zodra ik em op 50 of 60 zet krijg ik "niet ondersteund" in beeld.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik neem aan dat het toch hoger zou moeten kunnen dan 30Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:07:
Ik heb wat afleveringen van series, 720p MKV container met x264 video op een usb harddisk gezet en speel die via de tv (LE40C750) af. Op zich gaat dat wel redelijk, maar zo af en toe houdt de TV er op een bepaald punt ineens mee op. Dan stopt hij het afspelen van de aflevering en skipt naar de volgende.
Heb je de laatste firmware erop staan?
Mijn C630 had eerst ook last van haperingen in 1080 maar na de firmwareupdate helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaqSleazy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Hey

Ik heb de UE46C6000 aangeschaft en soms bij zwarte kleuren komt er een soort zwarte waas op het beeld
Dit valt bv. op bij het spel fifa als je met een ploeg speelt in zwarte truitjes (precies dat de mannetjes worden uitgerokken..) en soms bij een film
Is dit op te lossen met de instellingen van de tv ? en voor films af te spelen moet je dan ook bepaalde instellingen veranderen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:22:
[...]

Gebruik hier veel .mp4 of .ts over netwerk DLNA. Mkv zou geen verschil mogen maken? Hier kan je een episode downloaden van Tekzilla (300 à 500 MB) deze spelen probleemloos af via DLNA, toch de laatste: http://revision3.com/tekzilla. Kies de MP4 HD versie. Heb je hier hetzelfde voor? Ligt de oorzaak misschien aan je USB harde schijf met externe voeding? Slaaptoestand en zo? Kan je USB HD lenen van iemand? 250 à 350 MB zonder externe voeding: dus alleen met USB aansluiting en geen power aansluiting? Heb je hetzelfde voor op een USB Stick?
Ik heb een hele simpele DLNA server op mijn NAS zitten maar die pakt alleen MKV's als ik ze hernoem naar AVI, en dan ik niet meer pauzeren e.d. Ik heb zo'n aflevering afgespeeld, en dat ging zonder problemen. Ik heb het echter ook al niet met alles wat ik afspeel, maar wel in elk bestand wat het heeft op een reproduceerbaar punt. De USB hdd is zonder losse voeding, vanaf een USB stick gaat het met hetzelfde bestand ook niet goed.

Ik ga nog even proberen om het bestand om te zetten naar MP4, kijken of dat helpt. En een firmware check doen. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan natuurlijk dat er iets happert in de stream in je MKV en dat de flatscreen zich daar op verslikt of de NAS problemen heeft daarmee? Installeer Samsung Allshare op je computer en zie of het probleem zich daar ook voor doet? Eventueel met MKV eens spelen in aviDemux, kan je daar video met audio kan kopieren naar een MPEG-TS of MP4? Lukt kopieren (snelst) niet, eventueel dan met een omzetten (traag, duurt langer dan kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:58:
Dag,

Heb vanmiddag een tv van iemand overgenomen en wel de Samsung LE40N87BD.
Nu heb ik em aangesloten op mijn AMD 6950 via HDMI, en het probleem is dat ik het niet hoger in kan stellen als 30Hz. Zodra ik em op 50 of 60 zet krijg ik "niet ondersteund" in beeld.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik neem aan dat het toch hoger zou moeten kunnen dan 30Hz?
Niemand enig idee? Heb namelijk ook behoorlijk last van judder bij het afspelen van HD, misschien heeft het met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een issue met mijn pc en mn samsung tv (le32a330).

Ten eerste als ik de tv met dezelfde kabel aansluit op laptop van huisgenoot dan werkt het probleemloos.

Als ik de tv met de hdmikabel aansluit op mn eigen pc lijkt aan de pc-kant alles goed te gaan. (Ziet dat er een samsung aan wordt gesloten en ik kan in catalyst hoofdmonitoren etc uitzoeken). Echter de tv geeft geen kick en geeft aan dat er geen apparaat is aangesloten.

Toen werd het leuk: na de tv op de laptop van huisgenoot aangesloten te hebben staat de tv als source op hdmi1. Daar blijft hij ook in staan als ik de kabel er uit haal met het bericht: "signaalkabel controleren". Vervolgens sluit ik hem op mn eigen pc aan en geeft de tv in een keer beeld! echter nog steeds met de melding signaalkabel controleren. Zet ik hem vervolgens op een andere source wil "ie" niet meer terug!

Het is alsof het signaal wel keurig wordt doorgegeven maar dat de tv niet registreert dat ie is aangesloten.

Oftewel als de tv gewoon manually in de hdmi1 source gezet zou kunnen worden en die foutmelding weg was er niets aan de hand!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen hoop ook dat het in het goede forum is.

Wat gegevens:

Win 7 sp3 64bit
Catalyst cc 11.8
ati radeon 4600
10m kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10m kabel
Heb je het al met een kortere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik heb sinds een maandje een samsung ue32d5000, nu gebruik ik allshare veel om films te kijken vanaf mijn macbook naar mijn tv, alleen alle films die hij afspeelt veranderen continu het contrast, als het donker is gaat de backlight uit en als het lichter is juist feller aan. Heel irritant en kan niks vinden om het uit te zetten so far. Iemand tips? Bij het gamen op mijn xbox heb ik er geen last van.

Bvd.

Edit: Laat maar, dynamisch contrast is het. Het werkt wel, maar als ik in mijn menu zit te snuffelen werkt het niet, dan blijft dynamisch contrast gewoon doorgaan, maar als ik uit het menu ben is het over ;). kleine bug ofzo..

[ Voor 21% gewijzigd door swoutr op 30-08-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc-Gamer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-01 13:16
Ik ben nu in bezit van een LE37C550J1W. Ik krijg alleen de update van Samsung niet geïnstalleerd :? . Ik heb het via de ethernet aansluiting, usb stick en een externe hardeschijf geprobeerd. Maar het is nog steeds niet gelukt :(.

Mvg, Frank

I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via het menu help op je flatscreen nakijken bij contacteer Samsung pagina 1 of 2 welke versie nu geladen is.
is wat je wil laden van de zelfde reeks maar een hoger versienummer bvb:
T-TDT5DEUC-1024.1. Neem dan een lege fat-32 geformateerde USB stick. een voer de executable uit op je computer en geef als doel dan de drive van de USB stick op. Wacht tot de usb stick volledig beschreven is en gebruik dan veilig verwijderen. Terwijl je flatscreen speelt plaats dan de USB stick. Er zou een keuze op het scherm moeten komen. Media afspelen of firmware laden of in de aard van zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:14:
kan natuurlijk dat er iets happert in de stream in je MKV en dat de flatscreen zich daar op verslikt of de NAS problemen heeft daarmee? Installeer Samsung Allshare op je computer en zie of het probleem zich daar ook voor doet? Eventueel met MKV eens spelen in aviDemux, kan je daar video met audio kan kopieren naar een MPEG-TS of MP4? Lukt kopieren (snelst) niet, eventueel dan met een omzetten (traag, duurt langer dan kijken).
Ik heb het gevoel dat de tv compleet geen error correctie heeft en bij het eerste het beste foutje er daardoor uit klapt. Ik heb een tooltje gevonden genaamd Meteorite. Dat zou een soort DivFix voor MKV's moeten zijn. Ik heb gisteren een van de bestanden daar doorheen gehaald en vervolgens probleemloos op de TV afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 05:59:
via het menu help op je flatscreen nakijken bij contacteer Samsung pagina 1 of 2 welke versie nu geladen is.
is wat je wil laden van de zelfde reeks maar een hoger versienummer bvb:
T-TDT5DEUC-1024.1. Neem dan een lege fat-32 geformateerde USB stick. een voer de executable uit op je computer en geef als doel dan de drive van de USB stick op. Wacht tot de usb stick volledig beschreven is en gebruik dan veilig verwijderen. Terwijl je flatscreen speelt plaats dan de USB stick. Er zou een keuze op het scherm moeten komen. Media afspelen of firmware laden of in de aard van zoiets.
NTFS geformatteerd is ook prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:53:
[...]

Ik heb het gevoel dat de tv compleet geen error correctie heeft en bij het eerste het beste foutje er daardoor uit klapt. Ik heb een tooltje gevonden genaamd Meteorite. Dat zou een soort DivFix voor MKV's moeten zijn. Ik heb gisteren een van de bestanden daar doorheen gehaald en vervolgens probleemloos op de TV afgespeeld.
Dat zit ook niet in de tv, dat hoort in de mkv tezitten, hier al paar files mee gemaakt die niet helemaal 100 waren en de tv speelde het gewoon af met zo afentoe een een blokkerig beeld door de corrupte bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben sinds een kleine maand in het bezit van een UE40D5000. Helemaal tevreden mee, maar het valt mij op dat ik in de linker en rechterbovenhoek nogal last heb van backlightbleeding. De hoek is duidelijk minder zwart dan de rest van het scherm.

Met name bij films in 16:9 formaat waarbij je zwarte balken onder en boven hebt valt het op. Het is ook gewoon met het blootte oog te zien.

Ik heb al even googled maar vind geen mensen die hier ook last van hebben (of het niet gemeld hebben). Ik lees wel wat over de D8000 serie die er last van zou hebben.

Zijn er hier gebruiker met een ue40d5000 die hier ook last van hebben? Is het iets dat bij de tv hoort in deze prijsklassen of heb ik een ´slecht´ model?

foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/awfsZ.jpg

foto gegevens:
Belichting: 0,8 sec bij F2.8 en ISO200

Niks geks dus.

Edit: Backlight op 6 zetten (ipv van standaarad fabriek 20) verhelpt het groten deels.
Maar ben toch wel benieuwd of dit normaal is? Van die ´vlekken´...

[ Voor 18% gewijzigd door Beta op 11-09-2011 22:52 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een kleine 11 maanden in het bezit van een Samsung UE32C6700. Tot nu toe ben ik hier erg tevreden mee, maar helaas begint hij kuren te vertonen. De televisie gaat op verschillende momenten uit, zonder dat ik ook maar iets hoef te doen, vervolgens gaat de TV ook weer uit zichzelf aan.

Als dit elke 20 seconden gebeurd kan je misschien wel begrijpen dat dit best vervelend wordt. Daarom denk ik dat de TV kapot aan het gaan is of al kapot is. Ik heb op internet gezocht en ik ben erachter gekomen dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar ik ben nog niet mijn model tegengekomen.

Wat heb ik zelf al gedaan om het probleem op te lossen?
Zelf heb ik gekeken of er nog software-updates waren, deze waren niet aanwezig. Vervolgens ben de HDMI kabels eruit gaan trekken en de analoog kabel voor televisie. Tot mijn grote verbazing stopte mijn TV met kuren vertonen op het moment dat ik GEEN netwerkkabel aangesloten had. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ik gebruik een simpele Sitecom router, ik denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem zou kunnen zijn? Ik heb diverse netwerkkabels geprobeerd en diverse poorten op mijn router. Het probleem blijft aanhouden.

Het probleem doet zich dus ALLEEN voor op het moment dat de televisie in het netwerk hangt via een netwerkkabel. De oplossing is dus in principe om geen netwerkkabel aan te sluiten, maar omdat ik graag een film kijk op mijn TV is dit toch wel handig. En ik verwacht uiteraard ook dat alles gewoon naar behoren werkt.

Ik denk dat het dus het verstandigst is om Samsung te bellen, ik vroeg me af of één van jullie ervaring heeft met de klantenservice met Samsung? Aangezien mijn TV nog geen jaar oud is neem ik aan dat ik nog gewoon garantie heb. Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog oplossingen, of eventueel ervaring met de klantenservice met Samsung, hoe gaat het in z'n werk bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 20:02 ]

Verwijderd

Probeerde je al handmatige netwerkinstellingen? Waar je het adres van jou router invult bij Gateway en DNS-server, gebruik hetzelfde subnetmask van je computer.
Je plaatste je TV toch niet in de DMZ of heb je port forwarding voor je tv ingesteld? Normaal is dit niet nodig. Brengt dit nog geen soelaas, probeer dan eventueel met je intern thuisnetwerk aan te passen naar dit thuisnetwerkbereik: 192.168.123.1 tot 192.168.123.254 met subnetmask 255.255.255.0. Plaats dan het adres van je router op 192.168.123.1 of 192.168.123.254 (begin of einde van dit bereik). Ofwel gebruik je dan vaste ip adressen voor alle toestellen of je plaatst het DHCP bereik, in van bvb: 192.168.123.10 tot 192.168.123.127. Dus adressen van 192.168.123.1 tot 9 worden niet automatisch verdeeld. Dan kan je bvb adres 192.168.123.4 toekennen aan je flatscreen.
Tot nu toe ondervond ik hier geen problemen mee. In mijn thuisnetwerk hangen oa 2 Samsung flatscreens en NAS die Twonky draait die soms gelijktijdig worden gebruikt. Indien je switches 100 MB zijn, leen eens een 1 GB switch en zie of de situatie verbeterd.

• Sh0ckTr00per
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:59:
Ik ben nu een kleine 11 maanden in het bezit van een Samsung UE32C6700. Tot nu toe ben ik hier erg tevreden mee, maar helaas begint hij kuren te vertonen. De televisie gaat op verschillende momenten uit, zonder dat ik ook maar iets hoef te doen, vervolgens gaat de TV ook weer uit zichzelf aan.

Als dit elke 20 seconden gebeurd kan je misschien wel begrijpen dat dit best vervelend wordt. Daarom denk ik dat de TV kapot aan het gaan is of al kapot is. Ik heb op internet gezocht en ik ben erachter gekomen dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar ik ben nog niet mijn model tegengekomen.

Wat heb ik zelf al gedaan om het probleem op te lossen?
Zelf heb ik gekeken of er nog software-updates waren, deze waren niet aanwezig. Vervolgens ben de HDMI kabels eruit gaan trekken en de analoog kabel voor televisie. Tot mijn grote verbazing stopte mijn TV met kuren vertonen op het moment dat ik GEEN netwerkkabel aangesloten had. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ik gebruik een simpele Sitecom router, ik denk eerlijk gezegd niet dat dit het probleem zou kunnen zijn? Ik heb diverse netwerkkabels geprobeerd en diverse poorten op mijn router. Het probleem blijft aanhouden.

Het probleem doet zich dus ALLEEN voor op het moment dat de televisie in het netwerk hangt via een netwerkkabel. De oplossing is dus in principe om geen netwerkkabel aan te sluiten, maar omdat ik graag een film kijk op mijn TV is dit toch wel handig. En ik verwacht uiteraard ook dat alles gewoon naar behoren werkt.

Ik denk dat het dus het verstandigst is om Samsung te bellen, ik vroeg me af of één van jullie ervaring heeft met de klantenservice met Samsung? Aangezien mijn TV nog geen jaar oud is neem ik aan dat ik nog gewoon garantie heb. Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog oplossingen, of eventueel ervaring met de klantenservice met Samsung, hoe gaat het in z'n werk bijvoorbeeld?
Hmm, dit klinkt ergens te toevallig om waar te zijn, maar op hetzelfde moment als jij er last van had begon mijn LEC750 dezelfde problemen te vertonen. Continue uit en aan gaan. En ook bij mij is het probleem de netwerkkabel. Klinkt bijna als een of andere internetcheck die een response terug geeft waar de tv niet mee om kan gaan?

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:46
Is er iemand met een Samsung UE40C6000 die een goede EDID aan mij kan sturen? Ik heb h'm verbonden met m'n HD5450, maar enigste reponse wat ik krijg is stereo audio, terwijl deze toch echt DD5.1 en DTS passthrough heeft naar mijn boxenset welke optisch is verbonden met mijn Z906.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:29:
[...]

Hmm, dit klinkt ergens te toevallig om waar te zijn, maar op hetzelfde moment als jij er last van had begon mijn LEC750 dezelfde problemen te vertonen. Continue uit en aan gaan. En ook bij mij is het probleem de netwerkkabel. Klinkt bijna als een of andere internetcheck die een response terug geeft waar de tv niet mee om kan gaan?
Het probleem is inmiddels opgelost. Als je op de 'exit' knop op je afstandsbediening 10 seconden drukt krijg je de mogelijkheid om je TV te resetten, dit bleek voor mij de oplossing te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

NetXtreme schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:36:
Is er iemand met een Samsung UE40C6000 die een goede EDID aan mij kan sturen? Ik heb h'm verbonden met m'n HD5450, maar enigste reponse wat ik krijg is stereo audio, terwijl deze toch echt DD5.1 en DTS passthrough heeft naar mijn boxenset welke optisch is verbonden met mijn Z906.
Volgens mij heeft EDID niets van doen met audio.

Verder snap ik je post niet helemaal; bedoel je dat je tv via de optische uitgang alleen stereo uitstuurt naar je z906? Dat is normaal en hoort zo. Staat ook duidelijk in de handleiding van je tv.

Oplossingen:
1. hdmi naar versteker en vanaf daar hdmi naar tv. (in jouw geval niet te doen)
of 2. optisch van pc naar z906, en hdmi/dvi van pc naar tv.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 18-09-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
NetXtreme schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:36:
Passtrough geldt alleen voor de interne mediaspeler en of digitaletv via interne tuner, dts/ac3 via hdmi naar spdif out werkt niet bij de samsung tv's.

Verwijderd

Beta schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:38:
Ik ben sinds een kleine maand in het bezit van een UE40D5000. Helemaal tevreden mee, maar het valt mij op dat ik in de linker en rechterbovenhoek nogal last heb van backlightbleeding. De hoek is duidelijk minder zwart dan de rest van het scherm.

Met name bij films in 16:9 formaat waarbij je zwarte balken onder en boven hebt valt het op. Het is ook gewoon met het blootte oog te zien.

Ik heb al even googled maar vind geen mensen die hier ook last van hebben (of het niet gemeld hebben). Ik lees wel wat over de D8000 serie die er last van zou hebben.

Zijn er hier gebruiker met een ue40d5000 die hier ook last van hebben? Is het iets dat bij de tv hoort in deze prijsklassen of heb ik een ´slecht´ model?

foto:
[afbeelding]

foto gegevens:
Belichting: 0,8 sec bij F2.8 en ISO200

Niks geks dus.

Edit: Backlight op 6 zetten (ipv van standaarad fabriek 20) verhelpt het groten deels.
Maar ben toch wel benieuwd of dit normaal is? Van die ´vlekken´...
Ik heb dezelfde tv maar herken het probleem niet. Ook als ik de backlight op 20 zet zie ik als ik er recht voor zit geen bleeding, alleen vanuit een schuine kijkhoek zie ik het een beetje.

Ik weet dat geen enkel lcd panel hetzelfde is en bij het ene panel meer bleeding is als bij de ander. Als dit jou erg stoort zou ik contact opnemen met de verkoper zodat hun een technische dienst kunnen inschakelen om te beoordelen of dit binnen specificatie valt of erbuiten.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik moet keuze maken tussen deze televisies : Samsung LE40C530 (499 euro) of de Samsung UE40D5000 (555 euro). Eerste model is al +- één jaar op de markt en is geen Led. De D5000 is nieuwer model, en heeft LED verlichting (en dus pak mooier qua design).

Alleen... op hdtvtest.co.uk staat de C530 als absolute topper dankzij perfecte zwartwaarden en (vooral) subliem voor games qua input lag. Dit is ook de reden dat ik een nieuwe tv zoek, hobbykamer met aparte game tv (ps3 en xbox360). Dus goeie prestaties voor games zijn voor mij uitermate belangrijk.

Over de D5000 is niet zoveel info te vinden qua input lag en games. Wat denken jullie? Doe ik er toch best aan om ouder model te nemen, of is die D5000 zeker beter en minstens zo goed voor games? Alvast bedankt voor de eventuele info!

• lapino
Even vergeten bijvragen: is de le40d550 dan opvolger van de C530? En is deze even goed voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
lapino schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:20:
Even vergeten bijvragen: is de le40d550 dan opvolger van de C530? En is deze even goed voor games?
Zijn precies zelfde, op de firmware na, zelfs de soc msx5/msx6 is het zelfde, voor de rest is het gewoon hopen op een goeie paneel die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
En kan je iets zeggen over input lag? Zeker bij de d5000. Vind ergens info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 22:39
Ik heb een UE32D6530 aangeschaft inclusief CI+ module (Ziggo). Omdat het beeld regelmatig wegvalt, wil ik de oude decoder eens gaan gebruiken. Er zit een scart adapter bij,maar deze krijg ik niet in de daarvoor bedoelde aansluiting. Heeft iemand hetzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:16:
Ik moet keuze maken tussen deze televisies : Samsung LE40C530 (499 euro) of de Samsung UE40D5000 (555 euro). Dit is ook de reden dat ik een nieuwe tv zoek, hobbykamer met aparte game tv (ps3 en xbox360). Dus goeie prestaties voor games zijn voor mij uitermate belangrijk.

Over de D5000 is niet zoveel info te vinden qua input lag en games. Wat denken jullie? Doe ik er toch best aan om ouder model te nemen, of is die D5000 zeker beter en minstens zo goed voor games? Alvast bedankt voor de eventuele info!
Ik heb PS3 erop aangesloten en games zien er geweldig uit, ben alleen nog niet online gegaan dus weet niet hoe het met lag zit.

Mij lukt het trouwens niet om de tv op 100 hz te krijgen, hij blijft staan op 50 hz. Nu las ik ergens dat het panel niet echt 100 hrtz is maar geupscaled wordt door de 100hrtz Clear Motion Rate.
Hoe weet ik nu of die techniek ingeschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die TV is inderdaad 50/60Hz, maar er wordt helemaal niets "geupscaled". Het enige wat die TV kan doen is de LED backlight heel snel aan en uitschakelen. Dat zou dan tegen motion blur moeten helpen, en is genoeg voor Samsung marketing om de TV het predicaat 100Hz Clear Motion Rate te geven.

Die optie kan je vinden in het menu als "LED Motion plus"

http://support-us.samsung...hooting_fr.jsp?idx=161761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok, dan wordt het eventueel kiezen tussen de D5000 (LED) of de D550 (LCD). Specifiek zaken die me in één of andere richting zouden moeten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c64flash schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:33:
Ik heb een UE32D6530 aangeschaft inclusief CI+ module (Ziggo). Omdat het beeld regelmatig wegvalt, wil ik de oude decoder eens gaan gebruiken. Er zit een scart adapter bij,maar deze krijg ik niet in de daarvoor bedoelde aansluiting. Heeft iemand hetzelfde probleem ?
Probeer eens een andere CI+ module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik heb PS3 erop aangesloten en games zien er geweldig uit, ben alleen nog niet online gegaan dus weet niet hoe het met lag zit.

Mij lukt het trouwens niet om de tv op 100 hz te krijgen, hij blijft staan op 50 hz. Nu las ik ergens dat het panel niet echt 100 hrtz is maar geupscaled wordt door de 100hrtz Clear Motion Rate.
Hoe weet ik nu of die techniek ingeschakeld staat?
Welke tv heb je dan juist? Samsung UE40D5000?

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:03:
[...]

Welke tv heb je dan juist? Samsung UE40D5000?
ja, sinds enkele maanden.

• lapino
En gamen verloopt prima? Geen last van ghosting, input lag enz? Altijd wel handig om beetje info te krijgen van iemand die op de tv effectief console games speelt. Dus alle info welkom!

• c64flash
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:47:
[...]

Probeer eens een andere CI+ module
Ik ga vandaag de CI+ module omruilen. Maar wat ik ook vreemd vind is dat die SCART adapter niet lijkt te passen in het slot waarvoor het bedoeld is...

Verwijderd

Heb je er dan niet een apart adapterkabeltje bij gekregen ?

Verwijderd

lapino schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:56:
En gamen verloopt prima? Geen last van ghosting, input lag enz? Altijd wel handig om beetje info te krijgen van iemand die op de tv effectief console games speelt. Dus alle info welkom!
Het loopt allemaal soepel, met geen enkel spel heb ik problemen.
Als ik jou was zou ik dit wel meteen testen zodra je de tv krijgt, want hetzelfde model betekent niet dat je ook hetzelfde panel hebt. Het kan zijn dat er een andere merk of type panel in zit en de verschillen kunnen soms behoorlijk frustrerend zijn.

Toen ik hem ging testen heb ik alleen het plastic op het scherm zelf eraf gehaald en meteen de ps3 aangesloten zodat ik hem zonder gezeik kan omruilen als het niet bevalt.

• c64flash
c64flash schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:30:
[...]

Ik ga vandaag de CI+ module omruilen. Maar wat ik ook vreemd vind is dat die SCART adapter niet lijkt te passen in het slot waarvoor het bedoeld is...
Ik heb de CI+ omgeruild,maar nog steeds dezelfde problemen. Het is wel gelukt om die scart adapter aan te sluiten. 20 keer proberen en dan lukt het opeens. Geen problemen met de kanalen via de oude decoder, maar ja als je eenmaal HD hebt gehad, wil je niet anders.

Ik ga hem weer eens resetten naar factory settings en dan geen wireless configureren.

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Mensen even een vraag, hoe kan ik op een C530 en geluid uit de hoofdtelefoonpoort en uit de tv speakers tegelijk krijgen?

Weet iemand meet een hoog hifi IQ hoe dat zou kunnen?

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
valt de UE40D5000 onder "LED D4000-serie en hoger (65 inch)".
ik wil een Samsung wandmeubel WMN2000C kopen maar ik weet niet zeker of dit de juiste is.

[ Voor 5% gewijzigd door fespen op 29-09-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Is het hier eigenlijk bekend dat er tegenwoordig ook een Plex client is voor de Samsung C en D series met Smart-Hub/Internet@TV??

Ik heb thuis op mijn NAS de Plex server draaien en de plex client op mijn TV staan, dit is werkelijk fantistico, speelt eigenlijk alles, ook iso's etc.

http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home

Ik dacht dat dit misschien welkome informatie was?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Philos31 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:18:
Is het hier eigenlijk bekend dat er tegenwoordig ook een Plex client is voor de Samsung C en D series met Smart-Hub/Internet@TV??

Ik heb thuis op mijn NAS de Plex server draaien en de plex client op mijn TV staan, dit is werkelijk fantistico, speelt eigenlijk alles, ook iso's etc.

http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home

Ik dacht dat dit misschien welkome informatie was?
En waar kan ik dat dan vinden in de Samsung Apps?????
Ik kan daar nl. niets vinden van een Plex client.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Mars Warrior schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:01:
[...]

En waar kan ik dat dan vinden in de Samsung Apps?????
Ik kan daar nl. niets vinden van een Plex client.
Klik de link en lees. Je moet het zelf installeren! Rechts staat How to install linkje.

[ Voor 7% gewijzigd door Philos31 op 30-09-2011 21:42 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Philos31 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:41:
[...]

Klik de link en lees. Je moet het zelf installeren! Rechts staat How to install linkje.
Je hebt gelijk. Zover had ik niet gekeken. Had enkel naar de plaatjes gekeken en ben meteen naar de tv gelopen om de app op te zoeken 8)7

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:50:
Die TV is inderdaad 50/60Hz, maar er wordt helemaal niets "geupscaled". Het enige wat die TV kan doen is de LED backlight heel snel aan en uitschakelen. Dat zou dan tegen motion blur moeten helpen, en is genoeg voor Samsung marketing om de TV het predicaat 100Hz Clear Motion Rate te geven.

Die optie kan je vinden in het menu als "LED Motion plus"

http://support-us.samsung...hooting_fr.jsp?idx=161761
Dat zijn dus al 2 marketing sprookjes wat betreft het beeld. Dat het gewoon een LCD panel betreft en geen LEd wist ik vooraf, maar ik heb bewust voor een 100hz gekozen maar daar ben ik dus mooi ingetrapt.
In de specs kun je dit ook nergens uit opmaken. http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification
Pagina: 1 ... 66 ... 75 Laatste