Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 18:11
Heb zelf nog mijn twijfels bij volgende 3 modellen.

UE40D5000
UE40D5700
UE40D6200

De UE40D5700 heeft ten opzichte van de UE40D5000 extra ethernet 100Mbps, wat ik wel handig vind. De UE40D6200 heeft ten opzichte van de UE40D5700 extra 3D technologie (voor mij totaal overbodig) en 200 Hz refreshrate (leuk meegenomen) en BD Wise (totaal overbodig).

Waar ik vooral vragen bij heb is de beeldkwaliteit. Is hier een verschil tussen de D5000/D5700/D6200 of leveren ze (buiten de hogere refreshrate van de D6200) allen hetzelfde beeld. Ik zie bij de specificaties van de D6200 wel Ultra Clear Panel (vind ik erg vaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Mijn ouders zijn op zoek naar een goede budget HDTV, ongeveer 37 inch. Ik zie dat Samsung een nieuwe series 5 tv heeft geintroduceerd, de http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification

Zou dit de aankoop waard zijn? Ik zie nog nergens klantenreviews. Of denken jullie dat over een paar maanden ook bijvoorbeeld LED tv's een budget prijs (ongeveer 450 euro) behalen?

[ Voor 17% gewijzigd door DaVincythe2nd op 13-07-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

Galactic schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:58:
Heb zelf nog mijn twijfels bij volgende 3 modellen.

UE40D5000
UE40D5700
UE40D6200

De UE40D5700 heeft ten opzichte van de UE40D5000 extra ethernet 100Mbps, wat ik wel handig vind.
De D5000 heeft ook ethernet voor DLNA. Wat de D5700 en D6200 wel extra hebben ten opzichte van de D5000 is dat het "Smart TV's" zijn met beperkte internet functionaliteit. En de D5700 en D6200 hebben ook nog een DVB-S2 (Satelliet) tuner.
De UE40D6200 heeft ten opzichte van de UE40D5700 extra 3D technologie (voor mij totaal overbodig) en 200 Hz refreshrate (leuk meegenomen) en BD Wise (totaal overbodig).

Waar ik vooral vragen bij heb is de beeldkwaliteit. Is hier een verschil tussen de D5000/D5700/D6200 of leveren ze (buiten de hogere refreshrate van de D6200) allen hetzelfde beeld. Ik zie bij de specificaties van de D6200 wel Ultra Clear Panel (vind ik erg vaag).
De D5000 en D5700 hebben ook een Ultra Clear (lees: super glossy) Panel. Wat de beeldkwaliteit betreft denk ik niet dat er verschil zit tussen de D5000 en D5700. Misschien dat de D6200 iets betere kwaliteit heeft, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 20:45
lexi schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:19:
[...]

Met mkvtoolnix moet het eenvoudig lukken.
Ja dat lukt inderdaad heel eenvoudig. Nadeel is dat je de film opnieuw moet samenvoegen wat op mijn PC circa 15 min. per film duurt. Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing waar je de volgorde van de audiotracks kunt aanpassen en opslaan in 10 sec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:06
DaVincythe2nd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:26:
Mijn ouders zijn op zoek naar een goede budget HDTV, ongeveer 37 inch. Ik zie dat Samsung een nieuwe series 5 tv heeft geintroduceerd, de http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification

Zou dit de aankoop waard zijn? Ik zie nog nergens klantenreviews. Of denken jullie dat over een paar maanden ook bijvoorbeeld LED tv's een budget prijs (ongeveer 450 euro) behalen?
pricewatch: Samsung LE40D550 De D550 is een prima tv. Biedt zeker veel voor wat hij kost en is naar mijn mening ook de moeite waard.
Ik weet niet wat je met LED-modellen bedoelt, maar de huidige modellen die is LED worden aangeduid, zijn geen full-led tv's of iets dergelijks. Dit zijn gewoon LCD's maar LED backlight. (Zie bijv. de D5000).
De vraag is wat denk jij dat dat jou voor voordelen zou bieden boven bijv. de door mij aangedragen D550?
Ik heb zelf vorig jaar een LCD tv gekocht (CCFL ipv LED backlight) en ben er uitermate te spreken over en zou niet weten wat LED voor mij toevoegt, bovendien vond ik de C630 (mijn tv) een beter beeld geven dan de C5000, die op dat moment dezelfde prijs had, maar dan dus met LED backlit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Onze 46C750 heeft sinds kort een automatische firmware update gedaan naar versie 3009.

Sinds die update hebben we last bij het afspelen van MKV's (via een PC overigens) van een soort vreemde blokvorming in het beeld: het beeld vertoont langzaam blokjes met vaak een groene waas over gezichten heen en dan na 10sec is dat weer over en begint het blokjesvormingspel van voren af aan.

Het vreemde is dat we via dezelfde pc ook HD TV (Sat) kijken en dat beeld heeft geen last van deze blokjesvorming, al lijkt het beeld wel wat slechter dan voorheen.

Komt iemand dit bekend voor??

PS: het is niet het voormalige blokjesprobleem dat bij tv kijken optrad bij sommige mensen. Daar hebben we nooit last van gehad. Verder is het ook de 1ste firmware update na aankoop vorig jaar september!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 10:16

joskuiper

PapaCooper

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:03:
[...]

M'n UE40D5000 is ook een modelletje 2011 en ook die heeft geen HDMI 1.4.
Toestel heeft wel LAN- ondersteuning via bedraad netwerk danwel Wireless-Lan module maar niet via HDMI.
Dus ja, met 100% zekerheid kan ik je vertellen dat hij het niet heeft.
Aldus deze site: http://www.plasmavisie.nl...UE40D5000/LED/Samsung/955
heeft de TV wel degelijk HDMI 1.4 hoor...

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:44
coob schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:25:
[...]
Zat er in de Sony EX50x niet altijd een Samsung panel?
Voor zover ik lees in ieder geval in de 46" versie wel :) Dus de KDL46EX500 maar besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HDMI 1.4: haal al uw multimedia naar de Samsung UE40D5000. Via de vier High Definition Multimedia Interface™ (HDMI®)-ingangen brengt u de digitale high-definitiondata van verschillende apparaten naar uw Smart TV,
LOL, de D5000 is helemaal geen Smart TV. Lekkere betrouwbare informatie dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Heb nu de D5000, D5700, D6200 in de winkel gezien. Ikzelf merk geen verschil in beeldkwaliteit. Dus zit eerder te denken aan de D5000 nu venwege het toch grote prijsverschil. Waar ik wel nog een vraag bij had. De D5000 zou WIFI ready zijn, maar ik heb in de winkel nergens een USB aansluiting op dit model gezien. Kan iemand mij nog bevestigen of deze effectief WIFI ready is, en ook of hij MVK files kan afspelen (vanaf netwerk en/of USB disk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407350

Op mijn UE27D5000 zit wel een USB aansluiting waarbij je ook de nieuwste firmware met een stick kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 09:04
Sinds een week vertoont onze LE40a656 problemen: op willekeurige momenten gaan het scherm op zwart (of komt het beeld nog maar heel zwak door). Het geluid blijft echter wel werken. Dit probleem bestaat op alle inputs (hd decoder, hdd/dvd speler, laptop via hdmi). Product is slechts twee jaar oud (net buiten de garantie).

Iemand bekent met dit probleem?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 20:39
Lijkt mij op een kappote backlight, als i nog in de garantie zit zou je samsung kunnen bellen, anders word het denk ik toch een andere tv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 09:04
devil-strike schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:00:
Lijkt mij op een kappote backlight, als i nog in de garantie zit zou je samsung kunnen bellen, anders word het denk ik toch een andere tv kopen.
Maar wat zou dan de reden kunnen zijn van het willekeurige patroon waarmee het beeld op zwart gaat? Ik zat ook te denken aan een eventuele beveiliging tegen oververhitten ten gevolgen van bijvoorbeeld een kapotte ventilator. Overigens heb ik ook al een software update uitgevoerd; dat kan het probleem dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-07 20:58
misschien interessant voor diegenen die momenteel op zoek zijn naar een c630 (of c650).
Ik wilde graag een 40c630 aanschaffen, omdat ik hiermee zeer goede ervaringen had (1/2 jaar gebruikt). Mat schern was overigens een eis.
Maar de prijzen van dit model zijn toch aanzienlijk hoger dan begin dit jaar toen ik deze voor het eerst aanschafte (550 euro). Bovendien was ik bang voor de panelen loterij. Toen ik erachter kwam dat de 40ex500 van sony eenzelfde panel als mijn oude c630 had heb ik deze besteld.
Wat zijn na 1 week gebruik de verschillen die ik heb opgemerkt:
* Bediening van de samsung is een stuk fijner. Sony heeft teveel en te omslachtige menu's. De menu's van samsung lopen veel logischer en soepeler. De afstandsbediening van samsung is ook veel fijner en het schakelen tussen bronnen en instellingen is sneller.
* De beeldkwaliteit van de sony is in de meeste opzichten gelijkwaardig. Ik vind vooral films er net iets vloeiender uitzien, daarentegen is de felheid en zijn de kleuren van de c630 net iets beter als zwartwaarden laag zijn afgesteld.
* De verdeling van het licht achter het paneel is bij de sony aanzienlijk beter. Bij de samsung was het van de zijkant duidelijk zichtbaar dat bepaalde plekken meer lichtsterkte hadden. Bij de sony totaal niet.
* Uiterlijk/bouw wint de samsung wat mij betreft vanwege de mooie glazen afwerking en makkelijk draaibare voet.
* Media en internetmogelijkheden gebruik ik niet. Maar je kunt makkelijk stellen dat de sony op internetgebied beter is (c630 heeft dit niet) en de samsung op media gebied (vanwege uitgebreidere ondersteuning en extra aansluitingen).
Al met al zeer tevreden met de sony 40-ex500, maar de c630 heeft toch mijn voorkeur vanwege het mooiere uiterlijk (mits met een goed panel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415540

Sinds gisteren bezitter van de Samsung UE46D8000, naast het feit dat dit een hele mooie tv is, was ik met name ook geinteresseerd in de streaming mogelijkheden. Nu heb ik de tv geinstalleerd internet doet het ook erop, maar zowel met Windows Media Player via Windows 7 als Playstation Media Server wordt aangegeven dat de opgestarte bestanden niet compatible zijn. Heb redelijke ervaring met streamen via de PS3, maar nog niet maar mn tv. Welke programma's zijn aan te bevelen voor het streamen van videobestanden? (rmvb, divx, xvid, mkv etc). Heb lopen zoeken hier op het forum maar (nog) niks specifieks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Weet iemand een winkel in de buurt van eindhoven waar je tv's goed kunt vergelijken? De mediamarkt heeft gewoon waardeloos beeldmateriaal op staan, de bcc heeft lang niet alle tv's. Ik zit te denken aan de 40D5000 maar ik zou hem toch graag een keer vergelijken met andere tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
DeepSeven schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:53:
Weet iemand een winkel in de buurt van eindhoven waar je tv's goed kunt vergelijken? De mediamarkt heeft gewoon waardeloos beeldmateriaal op staan, de bcc heeft lang niet alle tv's. Ik zit te denken aan de 40D5000 maar ik zou hem toch graag een keer vergelijken met andere tv's.
Ik heb zelf de UE40D5000 & D5700 vergeleken met het eigen oog, en ik zie GEEN verschil in beeldkwaliteit. Het zijn dus enkel extra opties waar je voor betaald. Er zit wel verschil in de modellen D5700 & D6200. Wat mij bij Samsung dan weer duidelijk is opgevallen. In het lagere segement (D5000/D5700) bied Samsung het meeste waar voor je geld (beste beeldkwaliteit in het lagere segement). Concurrenten als Philips, Sony, Panasinic, LG vond ik beduidend minder scoren bij deze prijsklasse. Van Sharp was ik weer wel te spreken, deze scoort ook hier echt goed (dit enkel beoordeeld op beeldkwaliteit, dus scherpte van het beeld, waarheidsgetrouwe kleuren, ghosting, contrast, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
Ik bezit zelf een Samsung UE32C5100(QWXXN) en wij willen naar UPC digi tv. Nou kom ik via http://www.informatique.nl/659701/samsung-ue32c5100.html tegen dat de CI+ module niet gecertificeerd zou zijn door Ziggo noch UPC. Kan ik er dan van uit gaan dat deze helemaal niet werkt? Of zou ik toch de module kunnen nemen?

Want waarvan hangt de certificatie af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb een probleem met Samsung PC Share Manager.

We hebben hier twee Samsung TV´s die werken met Samsung PC Share Manager. Het werkte allemaal perfect, totdat de kabels van één TV eruit zijn gehaald om deze te verzetten. Nu wordt deze TV (model: LE37C550J1W) niet meer herkent door Samsung PC Share Manager.

De TV stond nog wel onder apparaatbeheer in Samsung PC Share Manager bij 'Delen --> Beleid apparaat instellen', deze heb ik vervolgens verwijdert om opnieuw toe te voegen. Echter nadat ik deze verwijdert heb krijg ik deze niet meer in de lijst te zien!

Wat heb ik o.a. al geprobeerd:
- Samsung PC Share Manager (versie 4.2) opnieuw geïnstalleerd
- Internet connectie op de TV getest, deze werkt perfect
- Router opnieuw opgestart
- PC opnieuw opgestart

Echter verschijnt de TV nog steeds niet onder apparaatbeheer in Samsung PC Share Manager. (de andere TV werkt overigens perfect, en wordt dus wel herkent) Ik heb het idee alsof de TV ergens geblokkeerd wordt of iets dergelijks... (heb al in de router/firewall instellingen gekeken maar kon daar zo niets bijzonders zien)

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

Opgelost:
Op de een of andere manier had die een probleem met een vast IP-adres op de PC. (wilt schijnbaar alleen dat IP-adres gebruiken, was hiervoor niet het geval) Heb het 'vaste' IP-adres op de PC weggehaald, en nu wordt de TV weer herkent.. Blijft een beetje raar.

[ Voor 10% gewijzigd door zeromussov op 18-07-2011 16:44 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeromussov schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:59:
Opgelost:
Op de een of andere manier had die een probleem met een vast IP-adres op de PC. (wilt schijnbaar alleen dat IP-adres gebruiken, was hiervoor niet het geval) Heb het 'vaste' IP-adres op de PC weggehaald, en nu wordt de TV weer herkent.. Blijft een beetje raar.
niet helemaal: PC share of Allshare verlangt toestemming vooraleer een apparaat toegang krijgt tot de blibliotheek. Als het toestel een ander IP adres krijgt is dit voor het programma een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafbanaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben opzoeken naar een nieuwe LCD. Ik was aan het kijken naar een UE40D5000, maar ik kan negerns iets vinden over inputlag. Iemand die hier meer over weet ?

Zijn er alternatieve? Het is vooral voor PS3 gaming (FP-shooters) en Bluray.

Budget is rond de 500-600€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
CreativeMind schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:13:
Ik bezit zelf een Samsung UE32C5100(QWXXN) en wij willen naar UPC digi tv. Nou kom ik via http://www.informatique.nl/659701/samsung-ue32c5100.html tegen dat de CI+ module niet gecertificeerd zou zijn door Ziggo noch UPC. Kan ik er dan van uit gaan dat deze helemaal niet werkt? Of zou ik toch de module kunnen nemen?

Zal gewoon werken de c5100 gebruikt namelijk de zelfde soc als c530/c550 en daar werken ze ook gewoon zonder certificering.

Dat certified gelul heeft alleen temaken dat de zenders sneller gevonden word door alleen de netwerk id intevullen, nu zou je dus de start/stop frequenties moeten gaan gebruiken(10min meer werk)

zie chelloo.com voor wel/niet certified tv's die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rafbanaan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:04:
Ik ben opzoeken naar een nieuwe LCD. Ik was aan het kijken naar een UE40D5000, maar ik kan negerns iets vinden over inputlag. Iemand die hier meer over weet ?

http://www.samsung.com/nl..._detail&tab=specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:51

job

CreativeMind schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:13:
Nou kom ik via http://www.informatique.nl/659701/samsung-ue32c5100.html tegen dat de CI+ module niet gecertificeerd zou zijn door Ziggo noch UPC. Kan ik er dan van uit gaan dat deze helemaal niet werkt? Of zou ik toch de module kunnen nemen?

Je verwart een aantal zaken.
De module is het ding wat je van upc koopt/huurt en in je tv moet steken. Dat ding wordt door upc uitgedeeld, dus dat is altijd de goede.

Of je tv geschikt is voor upc moet je bij upc navragen, niet bij de eerste de beste webwinkel.
Bij ziggo werkt de ue32c5100qwxxn gewoon, dus grote kans dat het bij upc ook werkt. Echter.. de upc site is niet erg duidelijk, want naast de wxxn heb je ook de wxxc en wxzg en de upc site maakt daar geen onderscheid tussen. Ik zou upc gewoon even bellen en vragen om de exacte serienummers die werken,

[ Voor 10% gewijzigd door job op 19-07-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
rafbanaan schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:04:

Zat zelf ook te kijken :). Eerder in het topic stond er deze post
Anoniem: 404645 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:06:
[...]

Ik heb de UE46D5000 sinds woensdag in huis, en ik kan zeggen ik ben zeer tevreden, Geen merkbare inputlag (belangrijk voor gamen) heeft wel wat clouding(als je dat al wat kan noemen, ik zie het amper/niet. Je ziet het vaagjes als je er met je neus op zit. ik zit er overigens 2 meter van af ong.) Dus als ik je iets zou aanraden dan is het wel de D5000 serie het is een top tv al zeg ik t zelf.

Bovendien heeft de afstandbediening die ik bij de D5000 erbij kreeg een HDMI knop. Als je daarop drukt gaat ie naar het eerstvolgende apparaat dat aangesloten is op HDMI1, 2,3 of 4 erg handig al zeg ik t zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:18

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zoals wel meer mensen in dit topic ben ik ook aan het kijken naar de ue40d5000. Ik zou hem in de woonkamer gaan gebruiken en qua formaat is 40inch prima. Dat hij dlna heeft is ook wel een plus (gezien ik een NAS en een samsung telefoon heb met dlna).
Ik lees alleen wisselende verhalen over die 100hz. Mijn ouders hebben in de woonkamer de 6530 serie staan en die is 400hz, maar toch als beeld sneller gaat, dan wil de beweging wel eens flikkeren e.d. Die flikkering is dat een verkeerde instelling (a motion compensation ofzo van de tv zelf), of komt dat echt doordat 400hz nog niet genoeg is om vloeiend beeld te hebben bij beweging?

Want voor het geld lijkt mij de 40d5000 een prachtige oplossing voor mij met alles wat ik wil, maar als er voor 100 euro meer een tv is waar de meerwaarde wel in zit, ja dan is het jammer om die niet te kopen.
Smart TV hoef ik verder niet, dus browsen via de tv is niet nodig.

Zijn er veel genoemde alternatieven voor de d5000 serie, of is het terecht dat het de populairste tv in de pricewatch is en is dat gewoon de tv om te halen momenteel? (max prijs is wel 700 euro)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413012

Nomad schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:14:
Zoals wel meer mensen in dit topic ben ik ook aan het kijken naar de ue40d5000. Ik zou hem in de woonkamer gaan gebruiken en qua formaat is 40inch prima. Dat hij dlna heeft is ook wel een plus (gezien ik een NAS en een samsung telefoon heb met dlna).
Ik lees alleen wisselende verhalen over die 100hz. Mijn ouders hebben in de woonkamer de 6530 serie staan en die is 400hz, maar toch als beeld sneller gaat, dan wil de beweging wel eens flikkeren e.d. Die flikkering is dat een verkeerde instelling (a motion compensation ofzo van de tv zelf), of komt dat echt doordat 400hz nog niet genoeg is om vloeiend beeld te hebben bij beweging?

Want voor het geld lijkt mij de 40d5000 een prachtige oplossing voor mij met alles wat ik wil, maar als er voor 100 euro meer een tv is waar de meerwaarde wel in zit, ja dan is het jammer om die niet te kopen.
Smart TV hoef ik verder niet, dus browsen via de tv is niet nodig.

Zijn er veel genoemde alternatieven voor de d5000 serie, of is het terecht dat het de populairste tv in de pricewatch is en is dat gewoon de tv om te halen momenteel? (max prijs is wel 700 euro)
Ligt aan de instellingen van de tv! 400hz is goed genoeg! en zou het makkelijk aan kunnen. Ik heb zelf een 800Hz 55D7000 en had hetzelfde probleem zoals jij hierboven vermeld voordat ik mijn tv had gecalibreerd.

Gewoon even op google.nl calibratie zoeken voor jou type tv en die van je ouders en instellen maar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 413012 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:38:
[...]

Ligt aan de instellingen van de tv! 400hz is goed genoeg! en zou het makkelijk aan kunnen. Ik heb zelf een 800Hz 55D7000 en had hetzelfde probleem zoals jij hierboven vermeld voordat ik mijn tv had gecalibreerd.

Gewoon even op google.nl calibratie zoeken voor jou type tv en die van je ouders en instellen maar! ;)
ah dacht al, met zo'n dikke tv kan dat toch niet het geval zijn. Daar ga ik even naar zoeken en eens kijken of ik ze nog wat kan helpen aan beter beeld.

Maar Samsung heeft in de pricewatch zo rond de 500 euro wel meer schermen staan van 40inch en fullhd zie ik, is daar de ue40d5000 duidelijk de mooiste of zijn er alternatieven waar ik naar moet kijken.
Qua specs zie je niet gemakkelijk de verschillen bij samsung. Zeker op de site van samsung zelf lijken de specs erg veel op elkaar, behalve de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:20:
[...]

Maar Samsung heeft in de pricewatch zo rond de 500 euro wel meer schermen staan van 40inch en fullhd zie ik, is daar de ue40d5000 duidelijk de mooiste of zijn er alternatieven waar ik naar moet kijken.
Qua specs zie je niet gemakkelijk de verschillen bij samsung. Zeker op de site van samsung zelf lijken de specs erg veel op elkaar, behalve de prijs :P
Ik zou zelf niet snel op de website van Samsung kijken, producenten maken het allemaal mooier dan dat het is!

Kijk gewoon naar de specs en beslis wat voor jou belangrijk is!
Kijkhoek! delay! contrast!

Wil je design ben je meer kwijt! het is heel jammer laatst hadden ze een leuke tv in de aanbieding bij MM voor 350 Euro full hd zag er leuk uit en 107cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 413012 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:21:
[...]
Wil je design ben je meer kwijt! het is heel jammer laatst hadden ze een leuke tv in de aanbieding bij MM voor 350 Euro full hd zag er leuk uit en 107cm.
MM die luitjes die zogezegd nieuwe toestellen verkopen en dan nadien blijkt dat het 2de hands & herstelt en 6 maand oud is? 2 kennissen kochten daar onlangs computer(s) met windows 7, binnen de 4 weken gecrashed, in herstelling en meer dan 4 weken zonder computer? Als het niet moet, zie je me daar niet meer bij deze M....-S.....-Holding GmbH, (MM, S..... en de onlangs overgenomen webwinkel R...... )

bron <- klik daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 21:16
Ik ga binnenkort denk ik voor de samsung ue32d5000. 40'' is niet echt nodig, en wil eigenlijk ook niet meer betalen als 400 euro momenteel, met de 32'' zit ik daar al 40 euro boven. Moet namelijk ook nog een boel meubels kopen voor mijn nieuwe studenten kamer in Ehv. Mensen met de d5000 serie die er ook een console op hebben aangesloten? Bevalt het? Goed beeld? Mooie kleuren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:14:
Ik lees alleen wisselende verhalen over die 100hz.
Tja daarvoor kan je Samsung's marketing department bedanken. Ik heb zelf de 32 inch variant en uit de type code in het service menu valt op te maken dat het toestel gewoon een 50Hz panel heeft.
Mijn ouders hebben in de woonkamer de 6530 serie staan en die is 400hz,
Nope, de 6530 heeft een 100Hz panel.

Hz CMR != Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 407481 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:47:
[...]

Tja daarvoor kan je Samsung's marketing department bedanken. Ik heb zelf de 32 inch variant en uit de type code in het service menu valt op te maken dat het toestel gewoon een 50Hz panel heeft.

[...]

Nope, de 6530 heeft een 100Hz panel.

Hz CMR != Hz
ah ok, idd Hz CMR is niet hetzelfde als Hz inderdaad. Naja, dat scherm is mijn ijkpunt als het ware en ik ben wel onder de indruk van dat scherm.
Ik ga die 40d5000 gewoon maar bestellen/ophalen denk ik, bevalt het niet kan die altijd terug. Maar ik vermoed dat ik meer dan tevreden zal zijn, ik ben niet veel gewend thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:59:
[...]

MM die luitjes die zogezegd nieuwe toestellen verkopen en dan nadien blijkt dat het 2de hands & herstelt en 6 maand oud is? 2 kennissen kochten daar onlangs computer(s) met windows 7, binnen de 4 weken gecrashed, in herstelling en meer dan 4 weken zonder computer? Als het niet moet, zie je me daar niet meer bij deze M....-S.....-Holding GmbH, (MM, S..... en de onlangs overgenomen webwinkel R...... )

bron <- klik daar
Tja ik zou zelf ook niet snel bij de MM kopen mijn neefje heeft daar gewerkt en die kwam nogal vaak met verhalen binnen dat de medewerkers af en toe gewoon smijten met de producten. Tevens moet ik zeggen dat je bij MM ook niet zo goed kan handelen. Die gasten kijken naar hun PC scherm en zeggen dit is de prijs!

Ik heb gewoon mijn electronica winkel waar ik alles wat met beeld en geluid te maken heeft koop. Gewoon een klein winkeltje zonder al die verrekte vestigingen! Goede service, ze komen zelf in hun vrije tijd dingen regelen als dat nodig is! 1 keer gebeurt bij mijn geluidsinstallatie (maar dat lag aan de software van HK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 18-06 15:08
Nomad schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:32:
[...]

ah ok, idd Hz CMR is niet hetzelfde als Hz inderdaad. Naja, dat scherm is mijn ijkpunt als het ware en ik ben wel onder de indruk van dat scherm.
Ik ga die 40d5000 gewoon maar bestellen/ophalen denk ik, bevalt het niet kan die altijd terug. Maar ik vermoed dat ik meer dan tevreden zal zijn, ik ben niet veel gewend thuis :)
Ik hoor graag je ervaringen, ga er misschien volgende week of de week erna 1 halen. Ik hoop alleen dat het geluid niet te extreem ruk is van die LED tv's, heb nog geen geld voor een fatsoenlijke receiver + speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeepSeven schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:06:
[...]

Ik hoor graag je ervaringen, ga er misschien volgende week of de week erna 1 halen. Ik hoop alleen dat het geluid niet te extreem ruk is van die LED tv's, heb nog geen geld voor een fatsoenlijke receiver + speakers.
Over het algemeen is het geluid "RUK" van een LED tv maarja is ook niet raar, waar wil je de subwoofer en andere boxen kwijt? Echter het geluid van de UE55D7000 is best nog wel goed. Het verbaasde mij heel erg toen ik het geluid in mijn woonkamer hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335741

ik heb al een tijdje een samsung ue46c6700, nu heb ik daar zon draadloze dongle voor gekocht,
en kan gewoon internetten via de tv (widgets) maar dat all share werkt helaas niet.
Ik heb overal verschillende dingen gelezen (de ene zegt kan niet via wifi en de andere zegt van wel :s)

Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven, en mischien uitleggen hoe ik het dan moet instellen dat het wel werkt.....
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nou vertel eens, waar loop je tegen aan met allshare?
Waar loop je vast? installatie van de pc share software? het indexeren? Vind je tv je pc wel? Het daadwerkelijk streamen?
Waar gaat het mis?

Als je andere software gebruikt dan samsungs eigen software, vertel dan ook welke.. en waar je dan tegen aan loopt.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 23-07-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Speaking of allshare.. Het werkt hier prima, maar vervelend is dat de library niet automatisch wordt bijgewerkt als je nieuwe media in de shared folders zet. Het vereist altijd handmatige actie, one way or the other. Ik ben dan ook alternatieven aan het proberen. WMP12 valt af omdat ik het niet voor elkaar krijg Matroska's te streamen. TVersity valt af omdat ik vervolgens niet kan spoelen op de TV. (En boh, opletten met de crapware die er bij zit!). PS3 media server wil heel graag transcoding doen, waar ik niet op zit te (en wil) wachten. De diverse OSS media center applicaties niet getest, omdat het vaak relatief lompe software is en ik die niet wil draaien enkel om wat videootjes te streamen.

Dus, zijn er lichte alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb op de pc, pc share software van samsung dus de orginele.
Op de pc lijkt het allemaal goed te gaan, folders toegevoegd enz.
Maar de tv ziet de computer niet, en nu las ik ook ergens dat streamen niet gaat via de wifi dongle van samsung,maar ergens anders las ik weer van wel :s

is het trouwens ook mogelijk om een toetsenbord of iets dergelijks aan de tv te koppelen ?
is wel makkelijk met youtube enz...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 335741 op 23-07-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik overweeg een samsung TV aan te schaffen. Op pricewatch staat dat de "Samsung UE40D5000" erg populair is. Nu was ik van plan maandag een digitale ontvanger van ziggo te kopen om digitale tv te kunnen ontvangen, maar ik begrijp da dit bij dit type TV niet meer nodig is? Klopt dit? En zit er ook een digitale TV gids + een HD recorder en mediaplayer in? Edit: En kan je ook internetten met deze TV ("Samsung UE40D5000")?

[ Voor 8% gewijzigd door getfirefoxnow op 24-07-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet dan een CI+ module en een smartcard van Ziggo aanschaffen. Er zit geen HD recorder in ! Internetten dacht ik niet. Als je meer over de CI+ module etc. wil weten, kijk dan op het Ziggo gebruikersforum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
Ik ben nu al langer als een week bezig om te proberen CanalDigitaal te ontvangen op een Duitse D6200.
De Fastscan optie in het menu (CDTVV) is uiteraard niet in het plug&play menu te vinden, maar via een 'normale satelliet' scan vind ik alleen de niet-HD zenders, en ook niet álle zenders.

Kan iemand uitleggen hoe dat komt? Hebben andere mensen geprobeert CD op een duitse tv te configureren, is het bij jullie wel gelukt?

Zelf ook al met de channel-editors zitten spelen en geprobeerd om de .scm bestandjes te manipuleren (map-CDTVV van een nederlandse TV hernoemen naar map-SateD en in de duitse .scm stoppen en andersom), en dat blijkt helaas niet te werken :(

Is er een mogelijkheid om de landcode in de TV aan te passen? Desnoods via het service-menu, waardoor er gewoon nederlandse firmware op kan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelV
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:04
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv om op mijn HTPC aan te sluiten. Ik heb mijn selectie inmiddels terug weten te brengen tot 4 Samsung 46" LCD's:

LE46C630
LE46C650
LE46D550
UE46D5000

De eerste twee zijn rond de 650/700 euro te bestellen (ongeveer mijn budget) volgens de pricewatch terwijl de laatste twee zomaar ~150 euro meer op moeten brengen.
Op specificaties Tnet/Samsung.nl kan ik niet beslissen en wat ik in de winkels heb gezien helpt me ook niet verder: ik vond alle Samsungs wat beeldkwaliteit betreft redelijk boven de rest uitsteken.

Nu lees ik in dit topic horror verhalen over panel-loterijen ed, is dit anno nu nog steeds van toepassing? M.a.w kan ik de LE46C630/LE46C650 beter links laten liggen als 2009 modellen of is het de moeite juist deze aan te schaffen? Of hebben de 2011 modellen nog steeds panels van verschillende oorsprong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrentus schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:39:
Ik ben nu al langer als een week bezig om te proberen CanalDigitaal te ontvangen op een Duitse D6200.
Hoe is je schotel setup? Vast? 1 of meerdere lnb('s)? Draaibaar? Usals of DiSEqC 1.2?
CanalDigitaal zit op 2 Satelliet locaties 19.2°E voor hun SD en 23.5°E voor hun HD. Heb je ontvangst van beide Satellieten?
De transponders voor HD op 23.5°E DVB-S2 QPSK
  • 11739 V SR 27500 Fec 5/6
  • 11856 V SR 27500 Fec 5/6
  • 12019 H SR 27500 Fec 3/4
  • 12129 V SR 27500 Fec 5/6
  • 12187 H SR 27500 Fec 5/6
volgens de E-handleiding Engels p. 40 tot en met p.51
Memorising Channels (For satellite TV) p. 40
MENU [][][] -> Channel -> Enter, Antenna [Tools]
Country p.41
PIN code 0000 als je dit niet wijzigde, select country: Netherlands
Digital Channel (deze optie kan verschillen per land)
Auto tuning p.42
  • antenna source (deze optie kan verschillen per land)
  • Channel Type
  • Satellite (23.5°E voor canaldigitaal HD)
PS omschakelen naar Nederlands:
MENU [][][] → Systeem → ENTER [ <_]
Taal
● Taalkeuze: de menutaal instellen.
maar dan in het Duits?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 18:19 . Reden: Menutaal Nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 00:33
Anoniem: 335741 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:51:
heb op de pc, pc share software van samsung dus de orginele.
Op de pc lijkt het allemaal goed te gaan, folders toegevoegd enz.
Maar de tv ziet de computer niet,
Je moet via de allshare software de tv toestemming geven om te verbinden met jouw computer en dan zou jouw tv jouw aangewezen mappen moeten kunnen inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

DeepSeven schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:06:
[...]

De tv heb ik nu enkele dagen en bij bevalt me meer dan prima. De NAS stuurt alles netjes naar de tv, de blu-ray pakt via de NAS ook alle blu-ray bestanden mooi vloeiend.
Mijn telefoon werkt als een tierelier als afstandsbediening, telefoon streamt super easy muziek en films naar de tv....alles werkt meer dan prima.

Beeldkwaliteit is boven verwachting, geen enkele keer last gehad van ghosting of andere dingen bij snel bewegende beelden (nu toch 4 films gekeken, nooit opgevallen :) ).

Aanradertje dus.

De tv zelf kan dus geen 1080p afspelen van de NAS, hij ondersteunt geen blu-ray h264 dingen. Maar de blu-ray van samsung wel, dus die er ook bijgekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik wilde bij beleid apparaat instellen, maar hier staat mijn tv ook niet bij :s

edit :

is er niet ergens een how to to, waarin stap voor stap alles verteld word(evt met pics)
Want van de samsung site word ik niet veel wijzer 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 335741 op 25-07-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 335741 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:45:
ja ik wilde bij beleid apparaat instellen, maar hier staat mijn tv ook niet bij :s

edit :

is er niet ergens een how to to, waarin stap voor stap alles verteld word(evt met pics)
Want van de samsung site word ik niet veel wijzer 8)7
kan dit van nut zijn:
Verwijderd in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
op you tube can je video's vinden howto voor pcshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 13:55
Nomad schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:36:
[...]

De tv heb ik nu enkele dagen en bij bevalt me meer dan prima. De NAS stuurt alles netjes naar de tv, de blu-ray pakt via de NAS ook alle blu-ray bestanden mooi vloeiend.
Mijn telefoon werkt als een tierelier als afstandsbediening, telefoon streamt super easy muziek en films naar de tv....alles werkt meer dan prima.

Beeldkwaliteit is boven verwachting, geen enkele keer last gehad van ghosting of andere dingen bij snel bewegende beelden (nu toch 4 films gekeken, nooit opgevallen :) ).

Aanradertje dus.

De tv zelf kan dus geen 1080p afspelen van de NAS, hij ondersteunt geen blu-ray h264 dingen. Maar de blu-ray van samsung wel, dus die er ook bijgekocht :)
Welke blu-ray speler heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zowel de D6500 als de D5300 kunnen het, ze hebben dezelfde interne software (ook qua smart tv e.d.).
Mijn ouders hebben de D6500 gekocht bij hun 46d6530 tv, ik heb de D5300 gekocht bij mijn 40D5000 tv.

Ik heb wel ontdekt dat niet elke NAS overweg kan met de blu-ray (of andersom). Mijn netgear werkt prima, maar de iomega cloud storage werkte dus niet. Terwijl ze het beiden zouden moeten kunnen en beiden daarvoor DLNA gebruiken. De iomega is prima zichtbaar, maar alle h264 bestanden speelt hij er niet vanaf. Terwijl identiek dezellfde bestanden wel afspelen via de netgear. (getest met beide blu-ray's, met de identiek zelfde hdd, dus het is echt een glitch tussen iomega en samsung blu-ray spelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Misschien rare vraag maar het ledje van mijn tv blijft heel soms rood branden als de tv aanstaat. Als ik hem dan uit en aanzet is het over. Weet iemand wat dit betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
na lang zoeken, en vergelijken tussen samsung en sony modellen. ga ik waarschijnlijk morgen toch de
Samsung LE40C530 kopen.
Ik ga hem voor het grootste gedeelte gebruiken voor het gamen en uit tests komt deze heel goed eruit. door de lage input lag op deze tv.
hopen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Is dat niet het model van vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 05:11
C-serie is van 2010 ja, maar dat maakt het nog geen slechte tv ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Ik heb de LE40C530! Echt een superaankoop, fantastisch beeld, helemaal voor gamen perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
ReinTheMan schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:21:
Ik heb de LE40C530! Echt een superaankoop, fantastisch beeld, helemaal voor gamen perfect!
mooi om te horen :D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Zonet bij plasma discounter de samsung ue32d5000 besteld! op de site staat ruim op voorraad en voor 3 uur besteld is volgende werkdag in huis! Verwacht hem dus donderdag! Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416669

swoutr schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:25:
Zonet bij plasma discounter de samsung ue32d5000 besteld! op de site staat ruim op voorraad en voor 3 uur besteld is volgende werkdag in huis! Verwacht hem dus donderdag! Ik hou jullie op de hoogte.
Ik bestelde de tv bij redcoon. Laten we eens zien wie heeft voordat het :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Nu UPC CI+ gaat ondersteunen http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/ vroeg ik me af of iemand weet of de speciale "UPC CI+ certificatie" echt zo belangrijk is.

Ik heb een LE37B550 welke volgens de specs wel CI+ heeft maar via de UPC pagina is deze niet gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

UPC certificeert alleen de modellen van dit jaar (en die in de toekomst uitkomen). Modellen van vorig jaar en ouder (jouw tv is er een uit 2009) vallen dus buiten de boot. Dat betekent echter niet dat die modellen niet werken. Ze zijn alleen nooit door upc getest en goed bevonden.

Er is echter een grote overlap tussen de modellen die door ziggo en upc gecertificeerd zijn. Het zou met niets verbazen als ze beiden dezelfde eisen aan de tv's stellen en dat je dus prima tv's kan gebruiken die door ziggo goed zijn bevonden. Ik geef je echter geen garantie.

Bij ziggo werkt de B550 wel, echter alleen de modellen die eindigen op pxxn. De modellen die eindigen op wxxn werken niet. Kijk dus nog even goed welk exacte model je hebt (staat achter op je tv) en kijk eens of je een upc ci+ module kan lenen.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 27-07-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Anoniem: 416669 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:14:
[...]

Ik bestelde de tv bij redcoon. Laten we eens zien wie heeft voordat het :*)
De mijne is zojuist verzonden en moet morgen binnenkomen! ik hou je op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325315

Ik wilde een Samsung UE40D5000 aanschaffen. Bij bcc werd mij gezegd dat CMR Hz niet gelijk is aan Hz. Hij zei mij dat CMR Hz 100 in feite 50 Hz is. Dus CMR Hz 400 is 200 Hz. Op duitse vergelijkingssites wordt hierover ook gesproken. Wat is hiervan waar. Ik zag de genoemde tv. Deze trok bij ieder bewegend beeld steeds naar scherp. Verkoper zei dat dit kwam door genoemde lage Hz.

Heeft deze verkoper gelijk of willen ze me gewoon de Philips verkopen.

Heel graag jullie reactie en mogelijk tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 22:02
Ik heb nu een paar dagen de UE40D5000.
Installatie was makkelijk, 2 keer 4 schoeven.

Estetisch natuurlijk een erg mooi scherm, en ook het menu is netjes en overzichtelijk.
Echter krijg ik het niet goed voor elkaar om de kleuren/contrast/brightness goed in te stellen.
Ook vind ik de letters wat korrelig overkomen, afkomstig van dezelfde PC die op mijn vorige TV stond aangesloten, een LE40M86BD. Sharpness instellen heeft hier wat effect op, maar het fixed het niet helemaal.

Ik blijf het natuurlijk proberen, en moet nog andere bronnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Mijn ue32d5000 is zojuist binnen gekomen, ben benieuwd, eerst nog 2 uurtjes werken tot 4! Die laatste uurtjes duren altijd zolang :( :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Jahoe, wat een big ass tv vergeleken met mijn oude 20'' samsungetje. Heeft er iemand de "ideale" color settings enzo voor me? Iemand met hetzelfde type tv? heb al even lopen googlen, maar heb niet echt iets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
swoutr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:40:
Jahoe, wat een big ass tv vergeleken met mijn oude 20'' samsungetje. Heeft er iemand de "ideale" color settings enzo voor me? Iemand met hetzelfde type tv? heb al even lopen googlen, maar heb niet echt iets kunnen vinden
Probeer deze settings eens, ze zijn voor de d5520(vergelijkbare specs). Noteer wel eerst even je originele settings!

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/4615/26799621564538181317811.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ReinTheMan op 28-07-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Heb de settings ongeveer zo staan nu, en ik vind het echt ongelofelijk dat je zulke kwaliteit krijgt voor zo'n prijs! Het gamen op mijn xbox is gewoon een totaal andere ervaring vergeleken met onze 4 jaar oude lg hd ready tv (37''?), de kleuren zijn super en het beeld is super crispy, ik ben nog nooit zo blij geweest met een aankoop. Ik kan iedereen de ue32d5000 aanraden! Wat een tv! Ik kan de kleuren vergelijken met het ips scherm van mijn macbook pro 15'' en dat is een hele prestatie! whoow! HIER een fototje, gemaakt met mijn telefoon, geen super kwaliteit dus.

[ Voor 5% gewijzigd door swoutr op 28-07-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:41
Kan één van de trotse bezitters van een d5000 eens een uitspraak doen over het 50Hz paneel. Volgens sommigen zou je hier last van moeten hebben bij snelle beelden (voetbal?) en bijvoorbeeld de 'ticker' van RTL Z (dus zo'n horizontaal scollend tekstbalkje onder in beeld).

Ik overweeg namelijk hetzelfde model (veel bang voor weinig buck), en een 100Hz model is meteen fors duurder, aangezien er allerlei features opzitten die ik niet hoef (3D...), maar ik wil uiteraard ook geen TV waar ik me permanent aan erger.

Voor de beeldvorming: hij gaat een 50Hz niet-breedbeeld CRT vervangen, en bij die TV heb ik nu geen last van een gebrek aan Hz-en.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Niet online
Nu net 2 dagen de Samsung LE40C530 binnen.
Gekocht bij Plasma Discounter. Had geluk want het was de allerlaatste.

Volgende dag in huis en toen dacht ik wow, groot ding xD.
Meteen aangesloten en het beeld was opzich nog best redelijk. Ook het geluid was gewoon goed.
Meteen Xbox 360 aangesloten. (expres deze omdat deze goed was voor gamen) en totaal geen last van slomere reacties. Voor gaming is dit een super goeie TV.
Volgende dag hdmi kabeltje gekocht. Word opeens alles nog net iets scherper.

Binnenkort ook maar Cam Module kopen en genieten van Digitale TV.
Conclusie:
Mooie grote TV. Ook op analoge TV mooi beeld. Voor gaming is hij UITSTEKEND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 07:21
Straks gaan ik kijken naar een nieuwe tv. Heb nu nog een oude CRT staan. De afstand van mijn bed tot de muur is 3,5 meter.

Ik zoek een leuke tv met goede beeldkwaliteit. Hoeft niet persee 3D te zijn. Als source voor tv gebruik ik satelliet tv met een Dreambox HD ontvanger. Verder sluit in er nog een HDMI dvd-speler en mediaspeler (Popcorn hour op aan). In een later stadium gaat hij mee naar mijn vriendin als we gaan samenwonen. De kijk afstand is dan ook ongeveer 3,5 meter.

Na wat zoeken lijkt de UE40D5700 mij de beste keus. De D5000 heeft geen ethernet aansluiting en de D5700 wel + smart TV. Is het met deze tv ook mogelijk om uitzendinggemist te kijken?
In Groningen zit een shop die hem gunstig geprijst heeft, waar ik zelf niet al te ver vanaf woon.

Ik denk dat een 40 inch of 42 inch model voldoende is. Mijn budget is maximaal 800 euro. Is de D5700 o.a. qua beeldkwaliteit een goede keuze of adviseren jullie een ander model? Van de D5700 kon ik amper reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 20:25
Ik heb de UE40D5700 donderdag gekocht bij T-Online ( € 649,00 ) met sat via TV, home cinema en HTPC via HDMi.

Er zit geen uitzending gemist op en geen webbrowser.

Mijn canaldigitaal kaart zit direct in de tv en het beeld is perfect vooral HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedoel je nu dat je geen satellietontvanger nodig bent en de Canaal Digitaal kaart in de tv stopt om satelliet tv te kijken?

Ik dacht dat uitzendinggemist op alle 2011 modellen met Smart TV beschikbaar kwam, hoe zit dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 20:25
Binnetie schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:05:
Bedoel je nu dat je geen satellietontvanger nodig bent en de Canaal Digitaal kaart in de tv stopt om satelliet tv te kijken?

Ik dacht dat uitzendinggemist op alle 2011 modellen met Smart TV beschikbaar kwam, hoe zit dit nu?
De ci-module + kaart gaat zo in de TV, geen ontvanger meer nodig.
Uitzending gemist kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ook niet als app te vinden?
Dat is wel interessant. Ik heb nu een Dreambox en bezit geen ci slot. (die moet je nog kopen neem ik aan?) Ik lees dat er een Diablo CI cam in kan dat is ideaal voor mijn interne share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vandaag bij de Mediamarkt geweest om de 40D5700 te bekijken, helaas hadden ze alleen de 37D5700 staan die ook nog eens duurder was dan de 40 inch versie bij een winkel in de buurt. Helaas was hij daar niet meer op voorraad. Nu las ik ergens dat deze tv 50hz is wat zorgt voor schokkerige beelden? Mensen die dit kunnen bevestigen?

Twijfel nu wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Binnetie schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:26:
Ook niet als app te vinden?
Dat is wel interessant. Ik heb nu een Dreambox en bezit geen ci slot. (die moet je nog kopen neem ik aan?)
Het ci slot zit gewoon in je tv. In je ci slot steek je een cam, die moet je kopen.
Bij canaldigitaal kan je een cam aanvragen, de vraag alleen is of die cam werkt icm met jouw tv.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 30-07-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even leuk berichtje melden:

Op marktplaats een schotel + lnb + houder + kabel gekocht "voor weinig".
Vandaag houder aan de tuinmuur gezet, schotel uitgericht op astra 2 en eurobird 1.

Kabel in mijn C6800 geschroefd, sats opgezocht uit de interne lijst, FTA kanalen laten zoeken.
En dan krijg je deze kanalen erbij: http://nl.kingofsat.net/pos-28.2E-fta.php

Vooral de HD kanalen zijn super crispy scherp :)

Enige wat ik nog niet voor elkaar heb is bbc in HD, daar moet ik nog even voor vogelen denk ik.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op deze transponder vindt je beide BBC HD's: 28.2°E freq. 10846 V SR 23000 fec 5/6
BBC HD
sid 6940, Video PID 21884, TXT PID 5503
Audio PID: 5502 Stereo, 5501 AC3

BBC One HD
sid 6941, Video PID 21784, TXT PID 5403
Audio PID: 5402 Stereo, 5401 AC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ah... die transponder staat niet in de lijst (installatie satelliet systeem, lnb instellingen, astra 28.2, transponder). dus die pakt ie ook niet. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik een nieuwe toe kan voegen.

Wat ik wel ontdekt heb is dat Engelsen kennelijk een voorkeur hebben voor mevrouwen-met-laag-jurkje met een telefoon in hun hand... :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download je E-manual op je computer en met bvb Scientific Technical Documentation Viewer: meuk: STDU Viewer 1.6.2 kan je dan de zoekfunctie in die pdf gebruiken, dacht transponder zou je dit moeten uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416622

Heb net de UE46D7000 gekocht en heb een vraag.
Bij het kijken naar voetbal is beeld vanuit de nok van het stadion (dus als ze een groot deel van het veld filmen) slechte kwaliteit, je kan de spelers niet herkennen terwijl dat op men oude TV geen probleem was. Close-up beelden zijn echter vlijmscherp en superkwaliteit. Zijn er soms instellingen die ik kan aanpassen om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD of HD? gebruik je rechtstreeks de TV tuner of een externe doos via HDMI? Indien externe bron kunnen beide systemen met elkaar vechten: Beide willen het beeld verbeteren: resultaat het oogt nergens naar. Zet zeker bij een alle beeld verbeteraars af. (liefst de bron,en niet het TV scherm)
probeer eens met deze settings:
Digital Noise Filter: Off
Mpeg Noise Filter: Off
Motion Plus: Clear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:06:
download je E-manual op je computer en met bvb Scientific Technical Documentation Viewer: meuk: STDU Viewer 1.6.2 kan je dan de zoekfunctie in die pdf gebruiken, dacht transponder zou je dit moeten uitleggen.
De e-manual is hierin net zo beperkt als de papieren manual (sterker nog , het is dezelfde).

Maar, even gevogeld:
in het menu > antenne > satelliet > handmatig opslaan > transponder > nieuw > op A (rode knop) drukken, transponder ingeven. Zoeken. Presto! BBC HD en BBC one HD.

En, ik heb het idee dat satelliet HD nog scherper is, of ik wil het heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416622

HD, TV via HDMI verbonden met Telenet HD box, heb al op de box van telenet 1080i ingesteld bij beeld en is al pakken beter.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 416622 op 31-07-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:08:
[...]
De e-manual is hierin net zo beperkt als de papieren manual (sterker nog , het is dezelfde).
Heb je mij niet horen vertellen dat het een andere was, is inderdaad hetzelfde, maar op je computer kan je zoeken in dit document.
En, ik heb het idee dat satelliet HD nog scherper is, of ik wil het heel graag :)
zou ook zo moeten zijn, is DVB-S2 kan meer in dit signaal tegenover DVB-C niet tegenstaande een kleinere bitrate.

Je hebt toch ook volgende HD's?
28.2°E
Channel 4 HD op 12606 V SR 27500
NHK World HD (Japanse Engelstalig, veel docu) 11223 V SR 27500
STV HD (Schots) + ITV1 HD 10936 V SR 22000
19.2°E
Servus TV (duits) 11302H SR 22000
arte HD (duits/frans) 11361H SR 22000
Das erste HD & ZDF HD 11361 H SR 22000
9°E
Fashion One HD 12034 V SR 27500 (leuk voor de vrouw)
Luxe TV HD 11843 V SR 27500

Hier kan je uitvissen wat je kan ontvangen op jou locatie met welke schotel.
http://www.satbeams.com/

hier kan je zien waar je de schotel best plaatst op jou locatie:
http://www.dishpointer.com/

veel plezier met de nieuwe hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben jullie advies nodig...

Mijn keus was eerst gevallen op een 40D5700, maar het hele CRM gebeuren doetmij twijfelen. CRM 100 zou staan voor 50 hz beeld. Ik ben bang dat ik met de keus mij ga ergeren aan het 'trage beeld'. Ook lees ik weinig ervaring van mensen met een D5700 of 5000 over de beeldsnelheid.

Als ik deze tv niet neem en toch een echt 100 hz scherm wil hebben, wat is dan een goede keus. Ik hoef gen 3D (de nieuwe Samsungs hebben dat allemaal wel). Een ingebouwde DVB-S2 ontvanger is meegenomen maar geen harde eis.
De modellen van vorig jaar, hoe zijn die qua beeldkwaliteit t.o.v. de modellen van dit jaar? En hebben de modellen van vorig jaar de beschikking over een uitzendinggemist app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36
Kan iemand mij vertellen welke versies / firmwares D-Link DWA-140 wireless dongles precies werken met een Samsung LE32C530 LCD TV ? Voordat ik een verkeerde versie ga kopen..
Er zijn maar liefst 4 verschillende versies volgens http://www.wikidevi.com/wiki/Main_Page .
D-Link DWA-140 rev A
D-Link DWA-140 rev B1
D-Link DWA-140 rev B2
D-Link DWA-140 rev C1
Gaat het specifiek om deze gecombineerde chipsets: Primary chip: Ralink RT2870 / Secondary chip: Ralink RT2820 wat zou betekenen dat alleen revB2 niet zou werken (en mss rev A niet) maar B1 en C1 beide wel?
Is de firmware versie ook nog van belang naast de revisie?
Werkt een Hama 62740 Wireless LAN USB 2.0 net zo goed als zo'n D-Link? Welke stick is te prefereren?
Mijn Samsung LE32C530 LCD TV heeft de meest recente firmware namelijk T-MSX5DEUC_2011.0 . Maakt dat nog uit voor deze hack?
Kan iemand deze vragen beantwoorden? Bij voorbaat dank.

[ Voor 18% gewijzigd door melk0r op 01-08-2011 19:37 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
Zo wat schijt irritant dat samsung in NL andere typenummers gebruikt! Zo kun je bijvoorbeeld de Samsung UN32D6000 (ze zijn er lovend over op lcdtvbuyingguide.com) niet bij een NL webshop terug vinden. Maar hoe dat model in NL is genoemd kan ik nergens vinden. Heeft iemand hier al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

melk0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:45:
Kan iemand mij vertellen welke versies / firmwares D-Link DWA-140 wireless dongles precies werken met een Samsung LE32C530 LCD TV ? Voordat ik een verkeerde versie ga kopen..
Er zijn maar liefst 4 verschillende versies volgens http://www.wikidevi.com/wiki/Main_Page .
D-Link DWA-140 rev A
D-Link DWA-140 rev B1
D-Link DWA-140 rev B2
D-Link DWA-140 rev C1
Gaat het specifiek om deze gecombineerde chipsets: Primary chip: Ralink RT2870 / Secondary chip: Ralink RT2820 wat zou betekenen dat alleen revB2 niet zou werken (en mss rev A niet) maar B1 en C1 beide wel?
Werkt een Hama 62740 Wireless LAN USB 2.0 net zo goed als zo'n D-Link? Welke stick is te prefereren?
Mijn Samsung LE32C530 LCD TV heeft de meest recente firmware namelijk T-MSX5DEUC_2011.0 . Maakt dat nog uit voor deze hack?
Voordat je een dongle gaat kopen, kijk eerst of je in hotel mode kan komen. Ik heb berichten gelezen dat die mogelijkheid uit de laatste firmware is gehaald. Als je toch in hotel mode zit, zet dan alvast allshare en netwerk aan.

In principe zou elke stick met een ralink rt2870 moeten werken (let wel "in principe"). Ik heb zelf een dwa-140. De TV herkend hem als "samsung stick". Wel zou ik er een kort kabeltje bij zoeken zodat je de stick wat beter uit kan lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiceWorm schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:18:
Zo wat schijt irritant dat samsung in NL andere typenummers gebruikt! Zo kun je bijvoorbeeld de Samsung UN32D6000 (ze zijn er lovend over op lcdtvbuyingguide.com) niet bij een NL webshop terug vinden. Maar hoe dat model in NL is genoemd kan ik nergens vinden. Heeft iemand hier al iets op gevonden?
UN zijn meestal Amerikaanse modellen en kunnen grondig verschillen van de Europese!
UE32D6000 zou het Europese model zijn. Gebruik Europese review sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melk0r schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:45:
D-Link DWA-140 rev A
D-Link DWA-140 rev B1
D-Link DWA-140 rev B2
D-Link DWA-140 rev C1
Als het kan werk met netwerkkabel, is vlotter dan WiFi zeker als je HD content bekijkt. Geen Cat5 maar Cat5E of Cat6 kabel gebruiken. Moet je het thuis netwerk uitbreiden, gebruik Gigabit Switch, de flessenhals is daar minder dan 100 Megabit Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:15:
[...]

Als het kan werk met netwerkkabel, is vlotter dan WiFi zeker als je HD content bekijkt. Geen Cat5 maar Cat5E of Cat6 kabel gebruiken. Moet je het thuis netwerk uitbreiden, gebruik Gigabit Switch, de flessenhals is daar minder dan 100 Megabit Switch.
Die Samsung LE32C530 LCD TV heeft geen ethernet.

[ Voor 79% gewijzigd door melk0r op 02-08-2011 11:32 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 22:02
Voor de mensen die twijfelen over het 50hz gebeuren. Ikzelf zet gewoon alle processing features uit, en dan is het beeld mooi smooth, en dus geen schokken.

De makkelijkste manier om dit te doen is Game Mode aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Welke tv heb je dan? Ik zag ook de D4000 serie. Die heeft een crm van 50. Zou dat dan een 25 hz paneel zijn? De 5000 serie heeft crm 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Jongens alle lcd panelen zijn minimaal 60Hz en nooit minder dan dat, wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 24-07 13:11
devil-strike schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:33:
Jongens alle lcd panelen zijn minimaal 60Hz en nooit minder dan dat, wel meer.
Waar heb je het over? PAL is 50Hz, dus zonder extra processing en interpolation ververst het scherm gewoon op 50Hz. Tevens hebben bijna alle TV's 24p en sommige TV's zoals de Pana G20 doen een 2:2 pulldown en komen dus op 48Hz uit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is er nieuwe firmware voor diverse modellen op http://www.samsung.com/nl...ad/supportDownloadMain.do verschenen !
Pagina: 1 ... 65 ... 75 Laatste