• Moriss
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05-2023
Kreeg de automatische melding ook om te upgraden. Heb ook een C6710 en deze getweakt naar een 6800, en juist daarom op annuleren geklikt en niet geupgrade juist vanwege dit soort 'nieuwe' problemen.

Je zou anders hier kunnen kijken en een oudere firmware downloaden en via USB proberen te downgraden:

http://sourceforge.net/ap...od_Firmwares#For_C_Series

Laat ons weten of het gelukt is.

• Moriss
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05-2023
Heb zojuist iets grappigs ontdekt, er is een manier om de landeninstellingen van Internet@TV te wijzigen. Heb net even zitten spelen met een paar apss from the USA und Deutschland.

LET OP! Je raakt al je Nederlandse apps kwijt!

How to Install New Widget?

Change country:)

I turn on the Internet @ TV.
Cursor moves to the first user selectable (for me it was application daily motion) on the list.
Gradually presses:>> (Fast Forward), then digits 2, 8, 9, Dale <<(Rewind).
The table I choose your country (preferably United States).
You will then uninstall old widgets and install the new basic widgets.
Confirm the new service agreement with Samsung Internet @ TV.

Note.: After changing the earth is (completely) uninstall widgets already installed (and maybe), including their settings! (Non-user applications installed across uceet develop).

bron: http://translate.google.c...et-tv.webnode.sk/&act=url

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 14:13
Thanks, dat ga ik even bekijken. Hoe kan ik trouwens zien welke versie er nu op mijn TV staat?

en, hoe kan ik zien welke 'familie' ik heb T-VALDEUC Family, TRident of Mstar?

Ik laat weten wat het resultaat is.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
kuwerti schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:22:
Thanks, dat ga ik even bekijken. Hoe kan ik trouwens zien welke versie er nu op mijn TV staat?

en, hoe kan ik zien welke 'familie' ik heb T-VALDEUC Family, TRident of Mstar?

Ik laat weten wat het resultaat is.
Is de Valencia chip van samsung zelf, dus geen trident en of mstar maar VALencia(samsung eigen chip).
Om tekijken welke firmware je hebt kan je via menu dan contact samsung daar staat firmareversie.

• kuwerti
Iemand ervaring met het downgraden van een Samsung C6700?? ik wil het gaan proberen, maar ben ff benieuwd of iemand nog tips heeft.
_/-\o_

• devil-strike
kuwerti schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:31:
Iemand ervaring met het downgraden van een Samsung C6700?? ik wil het gaan proberen, maar ben ff benieuwd of iemand nog tips heeft.
_/-\o_
Zou het niet doen, 1 downgraden kan alleen op speciale manier en 2 tv kan bricken met gevolg weg garantie en je kan je portomone trekken voor nieuwe tv.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 19:33
Ik heb gister de Samsung LE32D550 gekocht, maar wordt inmiddels wel een beetje ziek van de barre specificatie opgaves in boekje/website.

Ik probeer erachter te komen of de HDMI poorten Ethernet channel van HDMI 1.4 ondersteunen. Ik had gelezen dat deze functionaliteit alleen werkt als de HDMI poorten er geschikt voor zijn. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen zien?

De TV zit namelijk via LAN aangesloten op een switch (voor internet en NAS toegang), en ik wil eigenlijk de internet verbinding van de PS3 via de TV/HDMI kabel laten lopen omdat ik anders aansluitingen te kort kom op de switch. Het zou dus erg mooi zijn als ik het internet door kan lussen.

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 25-06-2011 11:18 ]

Verwijderd

menne schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:16:
Ik heb gister de Samsung LE32D550 gekocht, maar wordt inmiddels wel een beetje ziek van de barre specificatie opgaves in boekje/website.

Ik probeer erachter te komen of de HDMI poorten Ethernet channel van HDMI 1.4 ondersteunen. Ik had gelezen dat deze functionaliteit alleen werkt als de HDMI poorten er geschikt voor zijn. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen zien?

De TV zit namelijk via LAN aangesloten op een switch (voor internet en NAS toegang), en ik wil eigenlijk de internet verbinding van de PS3 via de TV/HDMI kabel laten lopen omdat ik anders aansluitingen te kort kom op de switch. Het zou dus erg mooi zijn als ik het internet door kan lussen.
Staat toch duidelijk in de specificaties onder kenmerken: geen HDMI 1.4 support.
Denk dat je voor HDMI 1.4 een 3D-tv moet hebben en dat Samsung het dan ook nog eens moet implementeren

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 12:34 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 18:27
Hoe wordt mute weergeven in het scherm van B en C modellen van LED TV's? Is dit net zo'n groot en irritant verspringende icoon als op de D serie of is dat Samsung improvement?

Verwijderd

B idem; je gebruikt dit niet! Volume op nul: geen storend icoon op scherm.

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 19:33
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Staat toch duidelijk in de specificaties onder kenmerken: geen HDMI 1.4 support.
Denk dat je voor HDMI 1.4 een 3D-tv moet hebben en dat Samsung het dan ook nog eens moet implementeren
Er staat geen support voor 3D en audio return channel, maar HDMI 1.4 heeft nog andere features die mogelijk wel geïmplementeerd zijn. Ik hoop eigenlijk dat de Ethernet channel dus wel geïmplementeerd is met name omdat er ook al een Ethernet verbinding op de TV aanwezig is, en het model uit 2011 komt. Als ze specifiek aangeven dat die 2 features niet erin zitten zou je verwachten dat ze het van de Ethernet channel er ook bij vermelden.

Nouja, waarschijnlijk, omdat het er niet bijstaat en het geen dure is, zal het er niet inzitten. Maar 100% zeker weten doe je het dus niet...

• kuwerti
ja, mooi jammer. Dit bericht komt te laat voor mij.
ik heb nu firmware T-VALDEUC-3009.2 en PVR is inderdaad niet meer mogelijk. Iemand een goed idee??

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10 08:46

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik ben op zoek naar een nieuwe (32") TV als vervanging voor mijn CRT. Mijn budget ligt tussen de €350 - € 400.
Ik ga de tv gebruiken voor series, films en ik kijk sport (voetbal). Gamen doe ik nauwelijks.

Binnen dit budget kom je bij Samsung al snel uit bij de LE32D550. Dit lijkt me een prima TV, behalve de 50HZ.
De dichtsbijzijnde TV met 100HZ van Samsung is de UE32D5000.

De D550 kost €359-€399 en de D5000 tussen de €439-€469.

Ik vind het lastig om in te schatten of het HZ verschil de €80 - €90 waard is. Kan iemand hier een zinnig woord overzeggen?

Als alternatief zie ik nog de 32EX500 (€400 - €439, 100Hz) van Sony, maar deze is bijna nergens meer verkrijgbaar.

Computer Specs

Verwijderd

kuwerti schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:10:
ja, mooi jammer. Dit bericht komt te laat voor mij.
ik heb nu firmware T-VALDEUC-3009.2 en PVR is inderdaad niet meer mogelijk. Iemand een goed idee??
Ik heb een UE32C6700. Na update doet de PVR het nog steeds. Kan je het niet in het servicemenu weer aan zetten? In de topic staat ergens hoe je dit moet doen.
Ik heb destijds de tv niet in een C6800 veranderd, maar alleen de PVR opties aangezet in het servicemenu.

Verwijderd

menne schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:02:
[...]

Er staat geen support voor 3D en audio return channel, maar HDMI 1.4 heeft nog andere features die mogelijk wel geïmplementeerd zijn. Ik hoop eigenlijk dat de Ethernet channel dus wel geïmplementeerd is met name omdat er ook al een Ethernet verbinding op de TV aanwezig is, en het model uit 2011 komt. Als ze specifiek aangeven dat die 2 features niet erin zitten zou je verwachten dat ze het van de Ethernet channel er ook bij vermelden.

Nouja, waarschijnlijk, omdat het er niet bijstaat en het geen dure is, zal het er niet inzitten. Maar 100% zeker weten doe je het dus niet...
M'n UE40D5000 is ook een modelletje 2011 en ook die heeft geen HDMI 1.4.
Toestel heeft wel LAN- ondersteuning via bedraad netwerk danwel Wireless-Lan module maar niet via HDMI.
Dus ja, met 100% zekerheid kan ik je vertellen dat hij het niet heeft.

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:03:
Ik ben op zoek naar een nieuwe (32") TV als vervanging voor mijn CRT. Mijn budget ligt tussen de €350 - € 400.
Ik ga de tv gebruiken voor series, films en ik kijk sport (voetbal). Gamen doe ik nauwelijks.

Binnen dit budget kom je bij Samsung al snel uit bij de LE32D550. Dit lijkt me een prima TV, behalve de 50HZ.
De dichtsbijzijnde TV met 100HZ van Samsung is de UE32D5000.

De D550 kost €359-€399 en de D5000 tussen de €439-€469.

Ik vind het lastig om in te schatten of het HZ verschil de €80 - €90 waard is. Kan iemand hier een zinnig woord overzeggen?

Als alternatief zie ik nog de 32EX500 (€400 - €439, 100Hz) van Sony, maar deze is bijna nergens meer verkrijgbaar.
De UE32D5000 is geen 100Hz toestel. Toestel heeft wel 100 Hz CMR voor DVD/Bluray.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10 08:46

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:07:
[...]

De UE32D5000 is geen 100Hz toestel. Toestel heeft wel 100 Hz CMR voor DVD/Bluray.
Ok dus voor sport(voetbal) via digitale TV maakt dat dus niks uit. Die 100 Hz CMR (soort extra/intra poleer technologie om extra frames te plakken) hoe goed merk je dat verschil ?

Computer Specs

• kuwerti
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:13:
[...]

Ik heb een UE32C6700. Na update doet de PVR het nog steeds. Kan je het niet in het servicemenu weer aan zetten? In de topic staat ergens hoe je dit moet doen.
Ik heb destijds de tv niet in een C6800 veranderd, maar alleen de PVR opties aangezet in het servicemenu.
Dank voor je reactie!!! ik heb het nog een keer bekeken, maar die hele optie "PVR" is in het service menu niet meer beschikbaar :X

Jij hebt deze optie nog wel? Welke versie van de firmware heb je nu???
Misschien iets teveel gevraagd: heb je een screenprint van waar die PVR-functie bij jouw zit?
ik heb dus een UE37C6700 met Firmware versie T-VALDEUC-3009.2

[ Voor 25% gewijzigd door kuwerti op 25-06-2011 22:13 ]

Verwijderd

kuwerti schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:56:
[...]

Dank voor je reactie!!! ik heb het nog een keer bekeken, maar die hele optie "PVR" is in het service menu niet meer beschikbaar :X

Jij hebt deze optie nog wel? Welke versie van de firmware heb je nu???
Misschien iets teveel gevraagd: heb je een screenprint van waar die PVR-functie bij jouw zit?
ik heb dus een UE37C6700 met Firmware versie T-VALDEUC-3009.2
Ik heb als laatste software, wat pas automatisch in beeld kwam,; 2011/05/03_003009.

Printscreen heb ik niet, maar volgens mij heb ik deze instructie gebruikt van Erikdeperik:

1 >zet tv aan>druk op de ab opeenvolgend"MUTE-1-1-9-ENTER">zet hotel mode op "on"
(ENTER-RECHTS )>zet tv uit
2>ga in service menu door op de ab opeenvogend te drukken "INFO-MENU-MUTE-POWER "
3>druk een usb stick/hdd in je tv.
4>in service menu ga naar"control>hotel option>clone tv to usb>ENTER
5>1 x RETURN >naar "sub option"
6>in dit menu moet PVR ondersteuning worden ingesteld
Let op, dat alleen kan worden geselecteerd met de knop OMLAAG
daarna veranderen met RECHTS
7> 2 x RETURN drukken
8> in "hotel option"3x RECHTS hotel mode uitschakelen>3x RETURN > tv uitschakelen>
klaar!!! nu heb je pvr functie zoals de 6800 het ook heeft

Ik moest de instuctie uitvoeren met de Cam-CI-Module eruit. Anders ging het servicemenu steeds gelijk weer weg.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wilde net de LE46C650 gaan bestellen, maar toen zag ik dit erbij staan:
Informatie voor ZIGGO abonnees:
Dit is een Europees Model en biedt GEEN ondersteuning voor ZIGGO CI+. Maakt u gebruik van het ZIGGO kabelnetwerk, dan bieden wij u graag het Nederlands Model met ZIGGO CI+ ondersteuning.
Het nederlandse model hebben ze alleen niet meer. Maar ik las her en der dat sommige tv's het wel doen als je de landinstellingen wijzigt?

Maar mijn vraag is dus. Ik heb ziggo en wil de tv graag met CAM module gaan gebruiken. Kan dat dan niet met deze versie? Of kan dat wel gewoon standaard? Of kan dat met een paar aanpassingen? Of..?

Verwijderd

moet CI+ zijn anders leest hij de CI+ cam niet.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:05:
moet CI+ zijn anders leest hij de CI+ cam niet.
Dit staat erbij:
Digitale TV Tuner: DVB-T, DVB-C met CI+ MPEG4 (ci+ niet geschikt voor Ziggo)
Ik weet dat ze het er niet voor niets bij zetten, maar aangezien er via het service menu ook het een en ander gewijzigd kan worden. Is het via die manier mogelijk om ziggo toch aan de praat te krijgen? Iemand hier met een C650 EU model ipv NL model met ziggo?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

pacificocean schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:36:
Hoe wordt mute weergeven in het scherm van B en C modellen van LED TV's? Is dit net zo'n groot en irritant verspringende icoon als op de D serie of is dat Samsung improvement?
D550 versie ook, links in beeld vakje van 8op8 dat op een neer gaat....

welke clown heeft dat uitgevonden :s

anders prettig tvtje:p lekker beeld en ps3 ziet er enorm gelikt :p >:)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Ik heb een ue46c6700 en wil een nas aanschaffen(voornamelijk om films te bekijken). Waar moet ik, buiten de optie DLNA, op letten of maakt het eigenlijk niet zo veel uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 22:52 ]

• devil-strike
Ci+ gaat gewoon werken hoor, dat zogenaamde ci+ certified stelt niets voor, certificering zorgt er alleen voor dat de tv alle kanalen via netwerk id zoekt inplaats van full(scan) bij niet certified tv's.

Mijn c550 is ook niet ci+(upc, ziggo wel) certified en werkt bij zowel upc als bij ziggo met ci+ module.

Ondersteunt tv Ci+ kan je er vanuit gaan dat het voor 99% werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door devil-strike op 27-06-2011 12:41 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Dit staat erbij:

[...]

Ik weet dat ze het er niet voor niets bij zetten, maar aangezien er via het service menu ook het een en ander gewijzigd kan worden. Is het via die manier mogelijk om ziggo toch aan de praat te krijgen? Iemand hier met een C650 EU model ipv NL model met ziggo?
zie post hierboven. Je moet de volgende stappen uitvoeren om de CI+ goed werkend te krijgen:

1) Zoek de Ziggo netwerk instellingen op: https://static.ziggo.nl/i...-televisie_tcm14-1911.pdf
De standaard instellingen voor de Modulatie is QAM-64 en de Symboolsnelheid 6875.

2) Zet je TV aan en kies in het menu taal Nederlands (niet noodzakelijk)

3) Volg de stappen precies zoals beschreven in dit document: http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung_cam_ciplus.pdf

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 16:33
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:13:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring. Bij mij had ik de PVR stand geactiveerd en na de (on-line) update werkt PVR nog steeds (ik heb dus niets hoeven te doen in het service menu nadat de update was geinstalleerd). Ik heb een UE46C6740 en had eerder al de PVR optie aangezet CF de instructies van Erikdeperik via dit forum. :) :) :)

[ Voor 13% gewijzigd door B.Wortelboer op 27-06-2011 18:05 ]

• kuwerti
B.Wortelboer schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:38:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring. Bij mij had ik de PVR stand geactiveerd en na de (on-line) update werkt PVR nog steeds (ik heb dus niets hoeven te doen in het service menu nadat de update was geinstalleerd). Ik heb een UE46C6740 en had eerder al de PVR optie aangezet CF de instructies van Erikdeperik via dit forum. :) :) :)
en je hebt ook nog steeds de PVR-switch in het betreffende menu??
:o

Verwijderd

Zijn er al mensen die hun TV met een eigen Staalkabel hebben opgehangen ?

Ik denk er sterk over het zelf te doen en die 119 euro te besparen voor mijn witte ultra platte led tv :)

• S1W

S1W

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:01:
Zijn er al mensen die hun TV met een eigen Staalkabel hebben opgehangen ?

Ik denk er sterk over het zelf te doen en die 119 euro te besparen voor mijn witte ultra platte led tv :)
Heb een replica pp eBay gekocht voor $16. werkt perfect!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

S1W schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:21:
[...]

Het lijkt me handig als je een linkje daarvan plaatst hier! Of in ieder geval een hint waar we op kunnen zoeken.

• S1W

S1W

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Binnenkort ga ik mijn eerste LED-TV kopen en hoewel ik me goed aan het orienteren blijft het moeilijk. Ik woon in Noorwegen en daar is het aanbod TV's redelijk, maar minder goed als in Nederland, bovendien is alles erg duur hier. Is het dom om een TV in Nederland te kopen en deze mee te nemen naar Noorwegen?

Voor zover ik weet is garantie op TV's niet Europees, dus als de TV stuk gaat (of het paneel is teleurstellend) dan zit ik met de gebakken peren. Maar het prijsverschil is af en toe ENORM!
  • Deze UE40D6500 kost in Nederland +/- €850
  • Iets vergelijkbaars zoals deze UE40D6505 kost €100 meer bij Komplett. Ik vertrouw dit echter niet, volgens mij is dit import, is namelijk erg goedkoop.
  • In een 'goede' winkel zoals Expert kost een vergelijkbaar model zoals deze UE40D6545 maar liefst €550 meer.

[ Voor 77% gewijzigd door Josh op 02-07-2011 13:02 ]

Verwijderd

S1W schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:21:
[...]

Of koop voor 2 tientjes een HQ ULTRA PLATTE TV BEUGEL . Zit de tv gegarendeerd super strak tegen de muur.

bijvoorbeeld:
http://www.ophangbeugels....V-BEUGEL--N_art_1443.html

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:49

EraZor

Don't mention the war

Ik heb er gewoon zelf ééntje in elkaar geflanst. Kosten: 1 plaatje plaatstaal (had ik nog liggen) en 10 min werk:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/rkad0p.png

rechterplaatje op de muur. Met genoeg pluggen goed in de muur bevestigen, linker plaatje gewoon op de VESA mount points. Als je de gaten een beetje langerekt maakt, heb je nog wat bewegingsvrijheid voor het 100% waterpas hangen.

Plaatje is natuurlijk schematisch: beide omgevoewen delen zijn ongeveer een cm lang: je kan er met je volle gewicht aan gaan hangen, zon'n beetje. Stevig zat dus. En de tv hangt echt millimeters van de muur: superstrak.

heb je geen plaatstaal liggen: de zijkant van een oude wasmachine oid voldoet uitstekend.

[ Voor 28% gewijzigd door EraZor op 29-06-2011 11:13 ]

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 14:04
Na een week heb ik een LE46C650 binnen, via Redcoon.

En helaas, panel lottery verloren. Dikke clouding over het scherm wat nog erger wordt als je vanuit een hoek kijkt. Samsung heeft het paneelnummer van de sticker af gehaald maar een kijkje in het servicemenu leert mij dat het een CMO paneel is. Gaat dus retour naar Redcoon :(

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05
Morzzz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:58:

En helaas, panel lottery verloren. Dikke clouding over het scherm wat nog erger wordt als je vanuit een hoek kijkt. Samsung heeft het paneelnummer van de sticker af gehaald maar een kijkje in het servicemenu leert mij dat het een CMO paneel is. Gaat dus retour naar Redcoon :(
ik zou hem eerst een tijdje(paar dagen) aan laten staan/gebruiken en wachten of het verdwijnt....dat hoor je namelijk wel vaker...

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11 12:29
Aangezien het hier in België solden zijn worden sommige modellen toch wel vrij goedkoop.

Zo kan je al een Samsung LE40C530 vinden voor 399. Toch twijfel ik nog een beetje. Veel goedkoper zullen ze momenteel niet echt worden denk ik.. Gewoon doen :p?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-10 18:27
Morzzz schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:58:

Waar zie je dat aan?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

hmmm, mijn LE32D550 doet soms raar....

ben op ps3 aan het spelen en ineens schakelt de TV zichzelf uit :s nochtans de afstandsbediening ligt er gewoon naast :s
Heeft nog iemand zelfde probleem? en wat kan je er tegen doen (tv heeft laatste firmware)

Verwijderd

azz_kikr schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:38:

ben op ps3 aan het spelen en ineens schakelt de TV zichzelf uit :s nochtans de afstandsbediening ligt er gewoon naast :s
Heeft nog iemand zelfde probleem? en wat kan je er tegen doen (tv heeft laatste firmware)
eco settings???

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:03:
[...]

Ik moest de instuctie uitvoeren met de Cam-CI-Module eruit. Anders ging het servicemenu steeds gelijk weer weg.
Of je kiest een andere source (desnoods een lege) en je zet de TV uit en weer aan.

Wise enough to play the fool

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ik ben aan het spelen... zou me lijken dat die dan niet hoeft uit te vallen :s
straks es kijken of ik iets vind van eco settings....

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Weet iemand ook de reden waarom bijna alle tv's 100 euro duurder zijn geworden?
Wou net de Samsung LE32C650 of grotere versie of de Samsung LE32C530 kopen.

Maar zie in de grafiek dat het gewoon 100 euro gestegen is en als je 100 euro kan besparen
met wachten doe ik dat natuurlijk :)

Verwijderd

Sneakyman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 09:00:
Weet iemand ook de reden waarom bijna alle tv's 100 euro duurder zijn geworden?
Wou net de Samsung LE32C650 of grotere versie of de Samsung LE32C530 kopen.

Maar zie in de grafiek dat het gewoon 100 euro gestegen is en als je 100 euro kan besparen
met wachten doe ik dat natuurlijk :)
Een reden zou kunnen zijn dat het model dat jij zoekt bij de goedkopere winkel uitverkocht is, dan stijgt de prijs van dat model dus in de pricewatch. Maar de C series dat zijn de oudere modellen van Samsung, dus wacht niet te lang anders zijn ze uitverkocht :-)

Ik snap sowieso niet waarom je nu nog een model uit de C series wil kopen, voor ongeveer hetzelfde geld kan je een nieuw model uit de D series kopen.

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Ik snap sowieso niet waarom je nu nog een model uit de C series wil kopen, voor ongeveer hetzelfde geld kan je een nieuw model uit de D series kopen.
Voor de c530 is dat wel een goede tip idd, had daar nog niet eens naar gekeken. de D650 is er nog niet dus daar kan ik ook nog wel even op wachten. Heb totaal geen haast om een tv te kopen maar zou mooi zijn als het dit jaar wel kon. (weet niet hoe lang dit nog zal duren)

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Jammer dat mijn vorige vraag over een TV kopen in Nederland en meenemen naar Noorwegen niet beantwoord werd! Maar ik heb nog een meer technisch vraagje eraan toe te voegen.

Mijn pijlen heb ik gericht op de 6xxx serie van Samsung en dan maar meteen de laatste (D) versie. Nu hecht ik niet veel waarde aan Smart TV en/of 3D ondersteuning, maar wel veel aan beeldkwaliteit. Is het interessant om te kijken naar de 5xxx serie? Hij is een heel stuk goedkoper, maar hoe zijn de ghosting en het contract op deze serie bijvoorbeeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 02-07-2011 13:02 ]

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 16:33
kuwerti schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:29:
[...]

en je hebt ook nog steeds de PVR-switch in het betreffende menu??
:o
Geen idee, ik heb bij de update dit menu niet nodig gehad.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Ik wilde eigenlijk de 32inch C530 kopen omdat hij zo een lage input lag heeft! Maar nu twijfel ik toch weer. Wat is een TV kopen ook een rotklus als je hem specifiek voor gamen wilt aanschaffen. Bang dat ik bij de C530 ook een slech panel krijg, dat weerhoudt me er ook van de C530 te kopen. (32 inch)

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 03-11 10:05
C550 heeft volgens mij ook een lage input lag en geen panel lottery.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Josh schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:52:
Jammer dat mijn vorige vraag over een TV kopen in Nederland en meenemen naar Noorwegen niet beantwoord werd! Maar ik heb nog een meer technisch vraagje eraan toe te voegen.

Mijn pijlen heb ik gericht op de 6xxx serie van Samsung en dan maar meteen de laatste (D) versie. Nu hecht ik niet veel waarde aan Smart TV en/of 3D ondersteuning, maar wel veel aan beeldkwaliteit. Is het interessant om te kijken naar de 5xxx serie? Hij is een heel stuk goedkoper, maar hoe zijn de ghosting en het contract op deze serie bijvoorbeeld?
Ik heb de D5000 en ben er zeer tevreden over,
Heb eerder in dit topic een kleine review over gegeven.
Verwijderd in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 08:47 ]

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Weet iemand hoe deze 2 probleempjes met mijn le37m86bd kan oplossen?

Conax / DTV
Ik heb sinds kort een conax module tbv digitenne geplaatst. De broningang moet dan op DTV staan, maar dat moet ik elke keer dat ik de TV inschakel doen (staat standaard op TV ingang). Waarom blijft ie niet automatisch op DTV staan?

Digitaal geluid
Geluid dat van mijn O!Play via een HDMI kabel wordt weergegeven hapert. Zo om de 10 a 20 sec is er een hikje (silte van 0,32 sec).

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Purn0 op 04-07-2011 10:07 ]

• Morzzz
http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

A — panel manufacturer (A = Samsung; D = CMO; L = AUO; I = CPT)

Dit was in mijn geval dus een D...

• Morzzz
coldasice schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:16:
[...]

ik zou hem eerst een tijdje(paar dagen) aan laten staan/gebruiken en wachten of het verdwijnt....dat hoor je namelijk wel vaker...
Heb ik gedaan maar heeft niet geholpen. TV vandaag teruggestuurd naar Redcoon. Nu is de vraag of ze me een C650 kunnen leveren met een fatsoenlijk panel, of dat ik een ander type moet uitkiezen...

Verwijderd

heeft de le46c750 ook panel lotery ?.

dacht dat samsung daar al mee gestopt was namelijk.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:17
lexi schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:03:
Op de C serie is een MKV met DTS geen probleem, zowel via USB en DLNA kun je DTS via het toolsmenu selecteren. Via de optisch uitgang krijg je ook daadwerkelijk 5.1 op je receiver. Het mooie hiervan is, dat de lipsync op de TV te regelen is.

Overigens kan de DLNA server ook wel eens roet in het eten gooien. Met de DLNA server van mijn Netgear Stora NAS kan ik geen MKV's streamen, de TV geeft dan een incompatible format melding. Maar de DLNA server van mijn Synology DS110j doet het prima.
Op mijn UE32C6730 LED TV werkt dit ook. Maar bij het bekijken van een MKV videofile kan ik via het 'Tools' menu bij geluid alleen kiezen uit PCM of DD.5.1/DTS. En niet uit PCM of DD5.1 of DTS. Vreemd, aangezien de MKV videofile over zowel DD5.1 als DTS beschikt. Ik krijg dus eigenlijk maar 2 opties in het Tools menu i.p.v. 3. Hij pakt volgens mij nu de 'bovenste' stream eruit en die andere kan ik niet kiezen. Ervaren meer mensen dit probleem?

Wat ook een enorme vooruitgang zou zijn, is dat je ondertiteling niet meer apart bij de videofile in .srt formaat hoeft te plaatsen. Want de meeste MKV videofiles beschikken zelf ook over ondertiteling. Maar deze kun je nu niet gebruiken :(

Dan nog voor de mensen die een Samsung TV gebruiken i.c.m. een WD My Book Live (NAS), zie mijn post in deze topic.

[ Voor 6% gewijzigd door TranceDJ op 05-07-2011 16:07 ]

• job
  • Laatst online: 01-11 00:00

job

TranceDJ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:05:
Want de meeste MKV videofiles beschikken zelf ook over ondertiteling. Maar deze kun je nu niet gebruiken :(
Die kan je in een paar minuten extraheren met een demuxer zodat je in elkgeval een srt hebt die in sync is.

• Morzzz
Hmmm...

Redcoon wil mij wel een nieuwe C650 opsturen, maar mocht deze weer met een CMO paneel geleverd worden zijn de retourkosten voor mij.

Heeft iemand toevallig recent een C650 in huis gehaald, en zoja, met welk paneel is hij geleverd?

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 08:16

Fixer

FP ProMod
Morzzz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:31:
Hmmm...

Redcoon wil mij wel een nieuwe C650 opsturen, maar mocht deze weer met een CMO paneel geleverd worden zijn de retourkosten voor mij.

Heeft iemand toevallig recent een C650 in huis gehaald, en zoja, met welk paneel is hij geleverd?
Ik heb precies 2 weken geleden ook een LE46C650 bij Redcoon gekocht. Uiteraard gelijk in het service menu gekeken en het bleek om een Samsung paneel te gaan :) (Type: 46A1UF0C)

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 19:37
Eind mei een 40" C650 bij Digital street opgehaald.
Daar mocht ik eerst kijken voor ik eventueel de tv meenam. Er zit een SQ04 panel in, dus Samsung.
En ik had hem daar voor 499€.

-edit- typo

[ Voor 7% gewijzigd door coob op 05-07-2011 18:58 ]

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:31
een paar vragen.
ik bezit een Samsung LE-32B-650.
hoorde net van iemand dat je de pc er ook aan kunt hangen.
mijn vraag is ;wat heb je hier voor nodig?
bezit een modem van ziggo de Ubee-EVM 3200, en een Marantz UD 5005 blu ray speler met ook een
usb aansluiting, of kan ik beter een lijntje trekken van de pc naar de tv?
zou het wel leuk vinden als ik af en toe beneden ook op internet kan.
ben echt nog een leek op dit gebied, maar hoop toch op een antwoord.
gr tonny.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-10 18:59
azz_kikr schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:38:

Met een dunne hdmi kabel en hd-ontvanger had ik het probleem dat de tv bij het kijken van tv uitzendingen soms aan en uit ging. Vooral als deze nog niet zo lang aanstond. Dikkere hdmi kabel en probleem was opgelost.

Verwijderd

Fixer schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:28:
[...]

Ik heb precies 2 weken geleden ook een LE46C650 bij Redcoon gekocht. Uiteraard gelijk in het service menu gekeken en het bleek om een Samsung paneel te gaan :) (Type: 46A1UF0C)
SQ02 panel denk ik? Een tijdje geleden heb ik voor een kennis ook de LE46C650 besteld bij Redcoon. Ook 46A1UF0C met SQ02 op de sticker aan de zijkant. Valt de scherpte en de detaillering van het beeld jou ook tegen? Qua contrast en kleur is het prima, maar het beeld ziet er over het algemeen te soft en te kunstmatig uit vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 21:16 ]

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-11 08:16

Fixer

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:10:
[...]

SQ02 panel denk ik? Een tijdje geleden heb ik voor een kennis ook de LE46C650 besteld bij Redcoon. Ook 46A1UF0C met SQ02 op de sticker aan de zijkant. Valt de scherpte en de detaillering van het beeld jou ook tegen? Qua contrast en kleur is het prima, maar het beeld ziet er over het algemeen te soft en te kunstmatig uit vind ik.
Klopt, SQ02 paneel inderdaad. Uhm, de scherpte en detaillering vond ik vrij aardig. Kon wel beter, maar heb ook al modellen gezien die het een stuk minder deden. Over de weergave van Full HD video's heb ik weinig te klagen in ieder geval. Ook bijvoorbeeld de kijkhoek viel mij enorm mee.

Ben tot op heden iig erg tevreden, zeker gezien de prijs :)

• TranceDJ
job schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:19:
[...]
Die kan je in een paar minuten extraheren met een demuxer zodat je in elkgeval een srt hebt die in sync is.
Welke gebruik jij? Ik heb zojuist MKVExtractGUI-2 gedownload. Werkt handig. Nadeel is dat hij de 'track name' en 'language name' achter de oorspronkelijke filename zet. En zo te zien kun je dat niet uitzetten. Je moet dan de bestandsnaam van de .srt weer handmatig renamen omdat het srt bestand dezelfde filename als de video moet hebben. Ja ik weet het, lui... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door TranceDJ op 07-07-2011 01:23 ]

• Morzzz
Ik ben het gedonder met die Samsung panels zat en heb mijn geld teruggevraagd.

Nu begint de speurtocht naar een nieuwe TV opnieuw. Heeft iemand een tip voor een kwalitatief vergelijkbaar alternatief voor de C650 met Samsung panel?

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:40
Morzzz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:08:

Nu begint de speurtocht naar een nieuwe TV opnieuw. Heeft iemand een tip voor een kwalitatief vergelijkbaar alternatief voor de C650 met Samsung panel?
Misschien is het een idee om even naar de D-series te gaan kijken. En dan in een fysieke winkel, zodat je direct kan checken wat voor paneel erin zit. Overigens kan je dat ook nog met een C650 doen. I.p.v. moeilijk te doen via webwinkels.

Verwijderd

TranceDJ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:18:
[...]

Welke gebruik jij? Ik heb zojuist MKVExtractGUI-2 gedownload. Werkt handig. Nadeel is dat hij de track en language achter de oorspronkelijke filename zet. En zo te zien kun je dat niet uitzetten. Deze moet je dan weer handmatig renamen omdat het srt bestand dezelfde filename als de video moet hebben. Ja ik weet het, lui.
Ik gebruik de command line versie van die tool om de sub er uit te peuteren in combinatie met een converter om altijd een .srt (SubRip) over te houden. Dit dan even in een .cmd geplaatst die ik via het context menu kan aanroepen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off

"D:\My Documents\Downloads\mkvtoolnix\mkvextract.exe" -q tracks %1 3:"D:\My Documents\Downloads\tempsub"

"D:\My Documents\Downloads\mkvtoolnix\SAConv\SAConv.exe" "D:\My Documents\Downloads\tempsub" SubRip "%~dpn1" -s

DEL /Q "D:\My Documents\Downloads\tempsub"

REM copieren zonder .torrent bestand
xcopy "%~dpn1.*" G:\ /EXCLUDE:D:\Python27\mkvexclude.txt

De bestanden worden ook meteen gekopieerd naar mn usb stick O-) Het script is nou niet heel robuust ofzo, maar voor mijn wekelijkse serie werkt het perfect. Voor een willekeurig videobestand met meerdere audio tracks of subs is het denk ik handiger om toch MKVextractgui even te openen. Of misschien dat ik om deze reden nog een keuzemenu icm MKVinfo in het script ga verwerken.

Links:
MKVToolnix
SAConv
context menu

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 11:32 . Reden: voor de duidelijkheid ]

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Purn0 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:01:
Weet iemand hoe deze 2 probleempjes met mijn le37m86bd kan oplossen?

Conax / DTV
Ik heb sinds kort een conax module tbv digitenne geplaatst. De broningang moet dan op DTV staan, maar dat moet ik elke keer dat ik de TV inschakel doen (staat standaard op TV ingang). Waarom blijft ie niet automatisch op DTV staan?

Digitaal geluid
Geluid dat van mijn O!Play via een HDMI kabel wordt weergegeven hapert. Zo om de 10 a 20 sec is er een hikje (silte van 0,32 sec).

Alvast bedankt!
Niemand met soortgelijke problemen? :-(

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Hallo All,

ik heb veel gelezen maar helaas niet kunnen vinden wat ik zoek...mocht het eerder zijn gevraagd excuses.
Sinds kort in het bezit van een 40" samsung tv van model 8000

Paar dingen die ik mis op een top TV

Zender info laten zien bij zender wissel..(begreep dat het niet mogelijk is, hoop bij de volgende firmware)
Lettertype van de info is te klein voor een TV. (Er is niks mis met mijn ogen). Mijn oude Humax 5050C heeft een beter leesbare lettertype.

Nog een paar andere punten...
Ik gebruik de Harmony Ab en zoek een toets combinatie om van favorieten te kunnen wisselen.
Een App voor weergave van camera beelden. Browser ververst ze niet en geeft te klein weer (640X480 beeld)
CI+ foutmelding bij opstarten onderdrukken...

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11
TranceDJ schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:05:
[...]

Op mijn UE32C6730 LED TV werkt dit ook. Maar bij het bekijken van een MKV videofile kan ik via het 'Tools' menu bij geluid alleen kiezen uit PCM of DD.5.1/DTS. En niet uit PCM of DD5.1 of DTS. Vreemd, aangezien de MKV videofile over zowel DD5.1 als DTS beschikt. Ik krijg dus eigenlijk maar 2 opties in het Tools menu i.p.v. 3. Hij pakt volgens mij nu de 'bovenste' stream eruit en die andere kan ik niet kiezen. Ervaren meer mensen dit probleem?

Wat ook een enorme vooruitgang zou zijn, is dat je ondertiteling niet meer apart bij de videofile in .srt formaat hoeft te plaatsen. Want de meeste MKV videofiles beschikken zelf ook over ondertiteling. Maar deze kun je nu niet gebruiken :(

Dan nog voor de mensen die een Samsung TV gebruiken i.c.m. een WD My Book Live (NAS), zie mijn post in deze topic.
De ingebouwde mediaplayer ondersteunt alleen de eerste geluidstrack in een MKV. Als dit een DD track is zul je dus kunnen kiezen uit PCM en DD. Is de eerste track een DTS kun je kiezen tussen PCM en DTS. Je kiest dus de manier waarop de mediaplayer het geluid verwerkt en je kiest dus niet de track. Ik kwam hierachter bij een multilanguage MKV, zat ik ineens naar een Duitse Harry Potter te luisteren.... Vaak is helaas de DD track de eerste.

• coob
Morzzz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:08:

Zat er in de Sony EX50x niet altijd een Samsung panel?

• Morzzz
coob schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:25:
[...]

Zat er in de Sony EX50x niet altijd een Samsung panel?
Als dat zo is is dat zeker het overwegen waard. Ik zal eens rondkijken.

Gister bij de Mediamarkt een C530 zien staan. "Deze heeft een zeer goed paneel meneer". Servicemenu zegt CMO panel.

Moest vandaag terugkomen met de vraag of ze hem ook met Samsung panel hadden, het werd te technisch voor de beste man.

[ Voor 7% gewijzigd door Morzzz op 07-07-2011 10:18 ]

• coob
Check deze link maar eens.

Samsung C630 or Sony EX503?
There's another TV that shares the same PVA panel, the Sony Bravia EX503. We don't have any concerns about it featuring any other panels for the time being at least. Although both TVs have the same panel, other things are different. On the one hand, we prefer the EX503's more evenly distributed luminance, but on the other, Samsung's very generous media player impressed us more. Unfortunately, though, we can't be confident about recommending the Samsung C630 as you can't be sure of which panel you'll get. That's why we suggest you go for the Sony Bravia EX503.

[ Voor 74% gewijzigd door coob op 09-07-2011 17:03 ]

Verwijderd

Wat vreemd nou, blijkt dat Sony in hetzelfde bedje ziek is. Winstbejag en geldgier is nog wat telt!
Consumenten organisaties hadden een beste koop: Sony KDL 32EX500. Na klachten van verschillende leden qua beeld kwaliteit, kocht de consumenten organisatie dit model opniew aan. Wonder boven wonder de leden hadden gelijk. Het laatste toestel had een contrast verlies van 50% bij een hoek van 19° op de kijkas. Het eerste toestel ( Slowaaks ) had dit slechts bij een hoek van 46°. Uitwendig zien beide er identiek uit. Inwendig zag het er wel iets anders uit voor het zelfde model ( Spaans ) met exact dezelfde referentie: andere onderdelen dan in het 1ste toestel (beste koop). Resultaat: verliest titel beste koop en raden ten stelligste af dit toestel te kopen. De fabrikant bleef uiterst karig met comentaar
Mijn stelling:
Koop geen kat in een zak en pas op met Sony hardware. Eens stond Sony synoniem voor kwaliteit. Nu staat het gelijk met oplichting. Produkt A verkopen en produkt B leveren.

bron: Problemen met een televisie van Sony: http://www.test-aankoop.b...isie-van-sony-s714813.htm

't word tijd dat Europa hier paal en perk aan stelt!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Als ik mijn samsung tv aan zet komt er een bizar harde ruis uit de tv speakers.
Wat kan dit zijn?

Het geluid staat helemaal uit, als ik op een extern apparaat aansluit hoor ik alleen maar geruis. Op alle kanelen, elk apparaat. Analoog, digitaal.

Zijn mijn tv speakers nu kapot en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank.

• HarmoniousVibe
Klinkt inderdaad alsof ze simpelweg kapot zijn. Vrees dat het een RMA'tje wordt.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:13:
Hallo tweakers,

Als ik mijn samsung tv aan zet komt er een bizar harde ruis uit de tv speakers.
Wat kan dit zijn?

Het geluid staat helemaal uit, als ik op een extern apparaat aansluit hoor ik alleen maar geruis. Op alle kanelen, elk apparaat. Analoog, digitaal.

Zijn mijn tv speakers nu kapot en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank.
Speakers zijn niet kapot, er komt nog ruis uit. Probeer eens een reset. Exit indrukken en ruim 6 seconden ingedrukt houden to reset bericht op scherm komt. Misschien dat het helpt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:11:
[...]

Speakers zijn niet kapot, er komt nog ruis uit. Probeer eens een reset. Exit indrukken en ruim 6 seconden ingedrukt houden to reset bericht op scherm komt. Misschien dat het helpt?
Er komt geen reset scherm. Alleen een scherm van spaarstand. En die verdwijnt na 1 seconden ook weer.

Verwijderd

Even handleiding erop nazien? Kan dus blijkbaar anders zijn voor jou model. Toont alleen bericht dat hij herzet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 17:16 ]

• Yucko
  • Laatst online: 06-11 16:22

Yucko

One clown to rule them all !

Stoer, kom er door opmerkingen in dit topic achter dat ik dus de PVR functie op mijn LE40C650 kon activeren >:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:58
Weet iemand hier iets op?

Ik heb namelijk via HDMI mijn mediaspeler aangesloten (o!play)
en via component mijn DVD-Speler aangesloten

De audio gaat via mijn 5.1 receiver

Nu merk ik dat het geluid er (een stuk) eerder is dan het beeld. Is er een andere mogelijkheid dan mijn tv in de game mode te zetten om het enigszins gelijk te krijgen?

• HarmoniousVibe
Delay instellen op je receiver.

• jongetje
Tja... die heeft die functionaliteit dus niet en is eigenlijk iets te duur om zomaar te vervangen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 23:05

M2M

medicijnman

jongetje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:58:
[...]

Tja... die heeft die functionaliteit dus niet en is eigenlijk iets te duur om zomaar te vervangen.
Tenzij er dan iets op je media player in te stellen is, gaat het moeilijk worden. Op een normale pc kun je eenvoudig een delay instellen met AC3filter.

Eventueel kun je kijken naar het doorsturen van het geluid, via de tv naar de reciever. Mijn tv heeft naast een range inputs ook een digitale output (of stereo analoog).

-_-

• jongetje
M2M schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:07:
[...]

Eventueel kun je kijken naar het doorsturen van het geluid, via de tv naar de reciever. Mijn tv heeft naast een range inputs ook een digitale output (of stereo analoog).
Dat is inderdaad ook nog wel een optie, geeft deze bijv. DTS geluid vanuit de HDMI ook weer netjes als DTS terug via de optische uitgang?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag is de LE32D450 voor m'n ouders gearriveerd... man, wat zijn er toch rare prijsverschillen met die TV. Waar we normaliter onze TV's kopen was 'ie gewoonweg te duur... die wou er 480 voor vangen en zei dat het niet kon dat wij 'm voor 320 op internet hadden gezien, dat was zijn ex BTW inkoopprijs (heeft 'ie ook in z'n ordersysteem laten zien).

Wij hadden dan wel het Duitse model van de LE32D450 gezien (eindigend op G1WXZG ipv G1WXXN), daar zou het dan wel aan liggen. Maar die modellen zijn technisch gewoon gelijk aan elkaar, na bevestiging daarvan door de webshop (T-Online-Shop) gewoon bij hun besteld. Ze hadden toch al 'geschikt voor Ziggo' bij de TV staan, maar voor de zekerheid dus toch nog maar eerst nagevraagd :P

Vandaag dus binnengekregen en alles werkt perfect, Ziggo ook. Ruim 160 euro bespaard dus. Raar, meer zaken hier in Tilburg vroegen richting de 480 euro voor deze TV. Terwijl veel webshops ruim onder de 400 zitten, weliswaar wel vaak het Duitse model (maar BOL.com bijvoorbeeld, die zeker niet de goedkoopste is qua elektronica, heeft het NL-model voor 380).

Kortom, beetje rondshoppen, goed inlezen en gewoon een Duits model durven bestellen. Voila, veel geld bespaard :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 11-07-2011 17:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Yucko
  • Laatst online: 06-11 16:22

Yucko

One clown to rule them all !

Wildfire schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:38:
Vandaag is de LE32D450 voor m'n ouders gearriveerd... man, wat zijn er toch rare prijsverschillen met die TV. Waar we normaliter onze TV's kopen was 'ie gewoonweg te duur... die wou er 480 voor vangen en zei dat het niet kon dat wij 'm voor 320 op internet hadden gezien, dat was zijn ex BTW inkoopprijs (heeft 'ie ook in z'n ordersysteem laten zien).

Wij hadden dan wel het Duitse model van de LE32D450 gezien (eindigend op G1WXZG ipv G1WXXN), daar zou het dan wel aan liggen. Maar die modellen zijn technisch gewoon gelijk aan elkaar, na bevestiging daarvan door de webshop (T-Online-Shop) gewoon bij hun besteld. Ze hadden toch al 'geschikt voor Ziggo' bij de TV staan, maar voor de zekerheid dus toch nog maar eerst nagevraagd :P

Vandaag dus binnengekregen en alles werkt perfect, Ziggo ook. Ruim 160 euro bespaard dus. Raar, meer zaken hier in Tilburg vroegen richting de 480 euro voor deze TV. Terwijl veel webshops ruim onder de 400 zitten, weliswaar wel vaak het Duitse model (maar BOL.com bijvoorbeeld, die zeker niet de goedkoopste is qua elektronica, heeft het NL-model voor 380).

Kortom, beetje rondshoppen, goed inlezen en gewoon een Duits model durven bestellen. Voila, veel geld bespaard :P
Mijn LE40C650 is ook een Europees model ipv Nederlands (:?) en bij mij werkt de CI+ module (nu met toegevoegde PVR functionaliteit >:)) zonder problemen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• coob
Wildfire schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:38:

En als je nu eens gewoon de pricewatch had gechecked?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

coob schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:49:
[...]

En als je nu eens gewoon de pricewatch had gechecked?
Ja, en? Daar heb ik de T-Online-Shop gevonden. Pixmania vertrouw ik niet, MaxICT had geen voorraad. En dan is de derde dus T-Online-Shop waar ik heb besteld. Verder lijken de meeste webshops niet de NL- maar Duitse versie van de LE32D450 te leveren.

Verwijderd

Voor een paar euro meer pricewatch: Samsung LE32D550 inclusief verzendkosten had je de LE32D550 kunnen kopen. Dan had je een Full HD in plaats van HD Ready toestel gehad en ook nog eens DLNA op je televisie.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:37:
Voor een paar euro meer pricewatch: Samsung LE32D550 inclusief verzendkosten had je de LE32D550 kunnen kopen. Dan had je een Full HD in plaats van HD Ready toestel gehad en ook nog eens DLNA op je televisie.
Full HD niet van belang, DLNA al helemaal niet. Is TV voor op slaapkamer van m'n ouders.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11 21:44
Ik heb zojuist de LE32D550 besteld bij redcoon voor 330 incl verzenden. Ben erg benieuwd! De D550 is een upgrade van m'n huidige 22" LG HD-Ready tv (die door mag als pc monitor). Ik zit na een verhuizing zo'n 3m van m'n tv af, en die ellendig kleine lettertjes in alle GTA-games zijn nu echt wat té klein geworden... Voor ik hem heb besteld ben ik even langs de MediaMarkt gegaan (waar de C550 399EUR kostte :P). Ik twijfelde tussen 32" en 40", maar 40 leek me toch iets te groot. Ik vind de tv zelf eigenlijk erg lelijk, maar ik heb het volste vertrouwen in het scherm en de extra functionaliteit.

Dan nog een vraagje: weet iemand of ik de DLNA/AllShare functionaliteit kan gebruiken zonder wifi (dwz via LAN op de router aansluiten en dan met m'n Galaxy S op wifi verbinden?). Of moet ik echt zo'n usb WiFi dongle ding kopen?

Verwijderd

Kan je gewoon wired op je LAN aansluiten. Het heeft geloof ik zelfs de voorkeur, het wireless streamen van content in HD schijnt toch wat lastiger te zijn dan bekabeld.

Verwijderd

M2M schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:07:
[...]

Tenzij er dan iets op je media player in te stellen is, gaat het moeilijk worden. Op een normale pc kun je eenvoudig een delay instellen met AC3filter.

Probeer eens een optische aansluiting, bij mij hielp dat heel goed!

• jongetje
jongetje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Dat is inderdaad ook nog wel een optie, geeft deze bijv. DTS geluid vanuit de HDMI ook weer netjes als DTS terug via de optische uitgang?
Zojuist even getest, het is niet mogelijk om DTS door te sturen, hier maakt ie stereo van... beetje jammer dat je niet RAW kunt doorsturen.

• TranceDJ
lexi schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:46:
[...]

De ingebouwde mediaplayer ondersteunt alleen de eerste geluidstrack in een MKV. Als dit een DD track is zul je dus kunnen kiezen uit PCM en DD. Is de eerste track een DTS kun je kiezen tussen PCM en DTS. Je kiest dus de manier waarop de mediaplayer het geluid verwerkt en je kiest dus niet de track. Ik kwam hierachter bij een multilanguage MKV, zat ik ineens naar een Duitse Harry Potter te luisteren.... Vaak is helaas de DD track de eerste.
Ja dat dacht ik ook al. Hij pikt automatisch de primaire audiotrack eruit. Dit is in de volgorde van het MKV bestand de bovenste audiotrack. Ik hoop dat Samsung dit in de toekomst gaat veranderen. Dat je 'gewoon' alle audiotracks van een filmbestand kunt kiezen. Weet iemand een snelle manier (zonder de film opnieuw te moeten decoderen) om de volgorde van de audiotracks uit een MKV bestand te veranderen? Want ik wil DTS overal bovenaan zetten zodat de films op mijn TV met DTS worden afgespeeld.

• TranceDJ
Ik ben in het service menu (hotel mode) van mijn TV (C6730) gegaan om PVR te activeren. Maar hierover kan ik helaas geen optie vinden :( Weet iemand of het toch mogelijk moet zijn bij mijn toestel? En kan ik nog iets anders tweaken in de hotel mode wat wel handig kan zijn?

Heb trouwens iets verkeerds gedaan in dit service menu (denk ik). Ik heb alle opties even bekeken omdat ik nieuwsgierig was. Wat ik verkeerd heb gedaan is: Service menu (hotel mode) > Option > Type > Ik weet niet meer wat hier oorspronkelijk moet staan. Is dit 32A1UF0E? Of 32D1UF0E? Of anders? Of bestaat de mogelijkheid om de opties in het service menu van de hotel mode terug op standaard te zetten? Mijn toestel is de UE32C6730.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:32

Osxy

Holy crap on a cracker

jongetje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Zojuist even getest, het is niet mogelijk om DTS door te sturen, hier maakt ie stereo van... beetje jammer dat je niet RAW kunt doorsturen.
Kan helaas bij heel weinig tv's de zogehete 5.1 passthrough.
Beste oplossing is een reciever met HDMI in en uit of alle rand apparatuur via optisch naar de reciever en HDMI naar de TV.

De verklaring die ik las was dat de TV vanwege de DHCP geen 5.1 track mag vragen en hierdoor alleen 2.0 binnen krijgt. Wat hiervan waar is weet ik niet maar klinkt wel logisch.

[ Voor 16% gewijzigd door Osxy op 12-07-2011 16:32 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11
TranceDJ schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Ja dat dacht ik ook al. Hij pikt automatisch de primaire audiotrack eruit. Dit is in de volgorde van het MKV bestand de bovenste audiotrack. Ik hoop dat Samsung dit in de toekomst gaat veranderen. Dat je 'gewoon' alle audiotracks van een filmbestand kunt kiezen. Weet iemand een snelle manier (zonder de film opnieuw te moeten decoderen) om de volgorde van de audiotracks uit een MKV bestand te veranderen? Want ik wil DTS overal bovenaan zetten zodat de films op mijn TV met DTS worden afgespeeld.
Met mkvtoolnix moet het eenvoudig lukken.
Pagina: 1 ... 64 ... 75 Laatste